Nee, mijn voorbeeld gaat over CC rijders die met 2 km/h verschil inhalen. Mensen die continue van snelheid wisselen is nauwelijks rekening mee te houden.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat betekent dus dat ze eerst langzaam genoeg rijden voor een cc-rijder om ernaast te komen, en daarna gas bij geven waardoor de cc-rijder er niet voorbij kan.
Het gaat mij om zo veel mogelijk keep your lane, niet altijd. Je hebt inderdaad een punt dat het hier in NL met zo veel afslagen niet altijd zinnig is.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
En waarom zou dan door een systeem verandering ineens wél gebeuren? Het maakt niet uit welk systeem je gebruikt of invoert, als het niet werkt omdat er geen handhaving is maakt dat dus geen verschil.
Ik denk zelf dat keep your lane een mooi systeem is overigens, maar NL is er te klein voor. Er zijn teveel afslagen waardoor er alsnog heel veel gewisseld gaat worden.
Het probleem met linksplakkers is dat ze wel naar rechts kunnen, maar er dan altijd wel zo'n hannes ze weer klem rijdt (inhalers op cruise control bijvoorbeeld) en ze daarom niet naar rechts gaan, wat de doorstroming niet bevorderd.
Stuur een verbetervoorstel naar rijkswaterstaat?quote:Op maandag 25 november 2019 18:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo eens in de paar maanden vindt iemand het leuk om een bepaalde oprit naar de snelweg dicht te kwakken met pylonen Zo ook vanavond. Op de weg er naartoe geen melding van afsluiting dus als je erbij uitkomt moet je du moment beslissen welke alternatieve route je neemt, het is hoe dan ook om. Als ze een kilometer eerder een bord neerzetten had ik alvast richting een andere afslag kunnen rijden.
El-ke paar maanden hetzelfde liedje. Onvoorspelbaar, dus ook niet te doen om het op te zoeken. Als het al ergens staat
Maak ik echt nooit mee.quote:Op maandag 25 november 2019 18:30 schreef beantherio het volgende:
Iets wat ik steeds vaker meemaak op de fiets is dat mensen (voornamelijk vrouwen) het nodig vinden om me op veel te korte afstand te volgen. Zodanig kort zelfs dat je bij de minste beweging meer bezig bent met het voorkomen van ongelukken omdat men letterlijk links of rechts in je wiel zit.
Vanmiddag ook weer zo'n situatie meegemaakt waarbij de dame in kwestie het bij het passeren ook nog nodig vond om me belerend toe te spreken omdat "ik mijn arm uit moest steken als ik wilde afslaan". Ik sla juist niet af (maar rem af) omdat ik bang ben om samen met jou op het wegdek te vallen tuthola. Hou eens normaal afstand.
Ik ben eind vorig jaar (in een heel andere situatie btw) vrij hard onderuit gegaan met de fiets en heb niet zoveel behoefte meer om risico's te nemen. En misschien dat enkel zij valt maar misschien ik ook wel: wie zal het zeggen. Op de fiets kun je naar vallen en dat gaat mij niet meer overkomen.quote:Op maandag 25 november 2019 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maak ik echt nooit mee.
Maar wat is het probleem? In het ergste geval tikken ze je aan en gaan hun onderuit. Niet jij.
Ook als wielrenner is dit irritant. Al heb ik er ondertussen een zesde zintuig voor ontwikkelt.quote:Op maandag 25 november 2019 21:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Sommige mensen fietsen echt als dwazen, heb geen idee hoe ze het levend volhouden. Ik kijk altijd om en let goed op, ook of auto's me wel zien. Maar ik fiets dan ook altijd met muziek in dus goed opletten is wel belangrijk. Maar zelfs zonder muziek zou ik nooit alleen m'n hand uitsteken en gaan, wat ik heel veel mensen wel zie doen. Nou hoor je m'n 1.9 diesel wel goed aankomen, maar met een elektrische auto heb ik meerdere fietsers al bijna plat gereden.
Gewone fietsers kunnen zich dwaas opstellen maar het gedrag van e-bikers is echt op het suïcidale af. Ik weet inmiddels dat ik nog wel eens ga meemaken dat een e-biker zich voor m'n ogen kapot rijdt want ik zie ze dagelijks echt gevaarlijke dingen doen. Het is niet meer een uitzondering te noemen want het is bijna een regel. Ik turf dagelijks wel 5 of 6 keer een gevalletje door rood rijden, andere fietsers op veel te korte afstand passeren of zich op andere manier met volle vaart in een onoverzichtelijke verkeerssituatie begeven. En ze letten ook nooit op andere verkeersgebruikers: het lijkt wel of ze allemaal in trance in de verte staren. Het is een wonder dat er niet meer verkeersdoden vallen dan er nu doen.quote:Op maandag 25 november 2019 21:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Sommige mensen fietsen echt als dwazen, heb geen idee hoe ze het levend volhouden. Ik kijk altijd om en let goed op, ook of auto's me wel zien. Maar ik fiets dan ook altijd met muziek in dus goed opletten is wel belangrijk. Maar zelfs zonder muziek zou ik nooit alleen m'n hand uitsteken en gaan, wat ik heel veel mensen wel zie doen. Nou hoor je m'n 1.9 diesel wel goed aankomen, maar met een elektrische auto heb ik meerdere fietsers al bijna plat gereden.
Ja dit. Echt serieus. Hou even afstand, als ik dan mijn hand uitsteek dat ik wil afslaan, zit je in elk geval niet meteen op m'n bagagedrager. En dan zijn het van die babyboomers op een e-bike die nog gaan nuilen ook. Dat je snel kan wil niet zeggen dat je snel moet, Crone.quote:Op maandag 25 november 2019 18:30 schreef beantherio het volgende:
Iets wat ik steeds vaker meemaak op de fiets is dat mensen (voornamelijk vrouwen) het nodig vinden om me op veel te korte afstand te volgen. Zodanig kort zelfs dat je bij de minste beweging meer bezig bent met het voorkomen van ongelukken omdat men letterlijk links of rechts in je wiel zit.
Vanmiddag ook weer zo'n situatie meegemaakt waarbij de dame in kwestie het bij het passeren ook nog nodig vond om me belerend toe te spreken omdat "ik mijn arm uit moest steken als ik wilde afslaan". Ik sla juist niet af (maar rem af) omdat ik bang ben om samen met jou op het wegdek te vallen tuthola. Hou eens normaal afstand.
Bij online tests zak ik altijd op vragen als "hoeveel alcohol mag je in je bloed hebben als je rijdt?" (Dat boeit mij totaal niet, aangezien ik nooit alcohol drink als ik nog moet rijden) of "Wat is de boete voor zonder gordel rijden?" (Wat boeit dat, je gaat toch niet instappen en afhankelijk van wat er op je bankrekening staat wel of geen gordel omdoen?). En soortgelijke vragen die niet direct met veilig rijden of verkeersinzicht hebben te maken. Maar ik zou daar dus op zakken als ik niet eerst al die regels uit mijn hoofd zou leren.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja dat theorie is helemaal erg. Heb zelf sinds '93 mijn rijbewijs en er is nauwelijks iets veranderd in het verkeer. Maar toch als ik nu theorie zou moeten doen zou ik alsnog zakken door alle suggestieve vragen die erin zitten. Dan kan je elke twee jaar weer een boekje met plaatjes gaan zitten leren wat ze nu weer verzonnen hebben
Mwah je reactievermogen is wel vrij goed hoor als je iets harder gaat, zelfde geldt voor wielrenners. Op m'n elektrische step kan ik ook zo'n 30 km/u en daar haal je de meeste fietsers mee in, maar heb nooit het gevoel dat het gevaarlijk is. En ja ik pak ook weleens rood, dat is gewoon te makkelijk vooral als je de stoplichten goed kent. Nadeel van een step is als je valt, heb je een probleem Bij een fiets rol je nog een beetje uit, op een step sta je en als je dus valt pleur je met je bek naar voren. Maar ik zak altijd beetje door m'n knieën en dan kun je ook nog doorrollen mocht het zo ver komen. Ach ja, je zal ongetwijfeld het risico verhogen maar ik waag de gok wel, zo spannend is het leven ook weer nietquote:Op maandag 25 november 2019 21:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Gewone fietsers kunnen zich dwaas opstellen maar het gedrag van e-bikers is echt op het suïcidale af. Ik weet inmiddels dat ik nog wel eens ga meemaken dat een e-biker zich voor m'n ogen kapot rijdt want ik zie ze dagelijks echt gevaarlijke dingen doen. Het is niet meer een uitzondering te noemen want het is bijna een regel. Ik turf dagelijks wel 5 of 6 keer een gevalletje door rood rijden, andere fietsers op veel te korte afstand passeren of zich op andere manier met volle vaart in een onoverzichtelijke verkeerssituatie begeven. En ze letten ook nooit op andere verkeersgebruikers: het lijkt wel of ze allemaal in trance in de verte staren. Het is een wonder dat er niet meer verkeersdoden vallen dan er nu doen.
Geregeld ja. Erg frustrerend. En als je er later zelf voorbijgaat zie je er een of andere ouder iemand in zitten die zich van geen kwaad bewust lijkt en stoïcijns voor zich uit staart.quote:Op woensdag 27 november 2019 23:03 schreef itchycoo het volgende:
Hebben jullie ook wel eens zo’n moment dat je op een 120/130 km/u snelweg met twee stroken rijdt en dat het ook op de linkerstrook voor geen meter doorrijdt, zeg maar 90-100, en dat de weg dan verderop een flauwe bocht maakt, waardoor je alle auto’s voor je kunt zien en je pak ‘em beet 10 auto’s voor je een of andere lulhannes vooraan ziet rijden, met dus niemand voor zich, die eigenhandig de hele boel ophoudt?
Nou ik wel.
Met piepende banden optrekken bij stoplicht is toch standaard, je weet.quote:Op donderdag 28 november 2019 09:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik rij nu in een auto die niet eens 130 kan dus rij vooral rechts. Wacht netjes achter een vrachtwagen tot iedereen op de linkerbaan weg is en dan ga ik rustig inhalen. Reed iedereen maar zo... Soms uit automatisme ga ik links staan bij het stoplicht en dan moet ik alle zeilen bijzetten anders zie ik mensen achter me al boos kijken
Ik wil ook een beetje zuinig rijden kreeg vd week een brief dat ik extra fijnstof toeslag mrb moet betalen in 2020quote:Op donderdag 28 november 2019 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met piepende banden optrekken bij stoplicht is toch standaard, je weet.
Oh? Die brief heb ik niet gehad. Heb je diesel dan ofzo? Edit: Ah 360K gereden, zal wel diesel zijn jaquote:Op donderdag 28 november 2019 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik wil ook een beetje zuinig rijden kreeg vd week een brief dat ik extra fijnstof toeslag mrb moet betalen in 2020
Ja alleen oude diesels krijgen die.quote:Op donderdag 28 november 2019 09:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh? Die brief heb ik niet gehad. Heb je diesel dan ofzo?
Jij bent er tenminste van bewust, dat als je links voorsorteert je een beetje doorrijdt. In tegenstelling tot die sukkel die vanmiddag voor me reed.quote:Op donderdag 28 november 2019 09:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik rij nu in een auto die niet eens 130 kan dus rij vooral rechts. Wacht netjes achter een vrachtwagen tot iedereen op de linkerbaan weg is en dan ga ik rustig inhalen. Reed iedereen maar zo... Soms uit automatisme ga ik links staan bij het stoplicht en dan moet ik alle zeilen bijzetten anders zie ik mensen achter me al boos kijken
Welk bouwjaar heb je? Waarschijnlijk heb je geen roetfilter.quote:Op donderdag 28 november 2019 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik wil ook een beetje zuinig rijden kreeg vd week een brief dat ik extra fijnstof toeslag mrb moet betalen in 2020
Vraag me echt af wat er nou beter voor het milieu is. Die VAG troep 3 cilinder 1.0 die na 150.000 km naar de sloop kan, of m'n Berlingo die al 360.000 km gereden heeft.
2003, volgens mij idd geen roetfilter.quote:Op vrijdag 29 november 2019 20:53 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Welk bouwjaar heb je? Waarschijnlijk heb je geen roetfilter.
Wat ook veel voorkomt is langzamer gaan rijden, heel langzaam naar rechts gaan en daar alsnog schuimbekkend het gas indrukken. Om 'een punt te maken' denk ik?quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:18 schreef gebrokenglas het volgende:
De achterbumperfetisjisten?
Het is denk ik ingesleten gewoonte geworden om zo te rijden, net als dat mensen standaard bijvoorbeeld altijd links rijden of nooit richting aangeven.
Trouwens vroeger deed ik in zulke gevallen wel eens een brakecheck bij bumperklevers maar nu ik doorheb hoe dom en gevaarlijk dat is laat ik de bumperklever nu gewoon een bumperklever zijn.
Of gas loslaten tot 90km/u en dan weer flink versnellen naar 130km/u. Is ook kinderachtig maar goed.
Braketest is domweg link! Maar mijn reactie is door de regel ook gewoon gas loslaten en dan hopen dat ze het snappen. Maar vaak zijn hun hersencellen niet voldoende aangepast om het te snappen.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:18 schreef gebrokenglas het volgende:
De achterbumperfetisjisten?
Het is denk ik ingesleten gewoonte geworden om zo te rijden, net als dat mensen standaard bijvoorbeeld altijd links rijden of nooit richting aangeven.
Trouwens vroeger deed ik in zulke gevallen wel eens een brakecheck bij bumperklevers maar nu ik doorheb hoe dom en gevaarlijk dat is laat ik de bumperklever nu gewoon een bumperklever zijn.
Of gas loslaten tot 90km/u en dan weer flink versnellen naar 130km/u. Is ook kinderachtig maar goed.
Ik kies er ook voor om dan mijn afstand tot de voorligger aan te passen. Ze me laten inhalen is wat ik het liefst zou doen maar dat is gezien de verkeersdrukte op de N-weg in de ochtendspits vaak onmogelijk.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:23 schreef Craptacular het volgende:
Ik zorg dan voor dubbele afstand op mijn voorganger voor als ik toch een noodstop moet maken. Dan heb ik genoeg ruimte. Of ik ga wat iets langzamer rijden zodat de klevert mij inhaalt. Ik wil ze het liefst kwijt op een redelijke manier.
Ik doe geen brake checks dat is dom. En ik geloof wel dat die mensen het meestal zelf niet doorhebben. Je hebt hier en daar wel een kansenparel in zn paupergolf, maar die zijn er meestal snel voorbij.
Ik doe het weleens alleen dan ik vooruit kijken door de autoruiten heen van de ander en is alles overzichtelijk anders doe ik het niet.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:41 schreef JaapB het volgende:
Wat is het toch met die achterbumperfetisjisten?
Deze week al meerdere mee mogen/moeten maken, dan rijd je op een N-weg, druk verkeer in beide richtingen en dus geen mogelijkheid tot inhalen. Dus aanpassen aan de traagheid of snelheid van de voorste. En dan blijkt ineens dat degene die achter mij rijdt wel heel erg aangetrokken is tot de achterbumper van mijn auto, bij 80 km/u op minder dan één autolengte achter me rijden is niet iets waar ik vrolijk van wordt.
Zijn dat mensen met verlatingsangst?
Zijn het mensen met hele slechte ogen en allergie voor een bril?
Zijn het mensen die sowieso een voorkeur hebben voor andermans achterkant?
Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat ik als ik een noodstop zou moeten maken ineens een passagier inclusief vervoervehikel op mijn achterbank heb, en daar ben ik niet zo van gediend.
Maar: waarom?quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:09 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik doe het weleens alleen dan ik vooruit kijken door de autoruiten heen van de ander en is alles overzichtelijk anders doe ik het niet.
Doe het niet.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:09 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik doe het weleens alleen dan ik vooruit kijken door de autoruiten heen van de ander en is alles overzichtelijk anders doe ik het niet.
Jij denkt dat je vooruit kunt kijken maar je ziet niet hetzelfde als degene die voor je rijdt, je hebt geen zicht op de bermen en de weg dicht voor die auto.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:09 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik doe het weleens alleen dan ik vooruit kijken door de autoruiten heen van de ander en is alles overzichtelijk anders doe ik het niet.
Dat niet alleen, bij míj gebeurt het ook en ik rij een cabrio en heb dus een heel klein achterruitje, in mijn geval wel een glazen en geen plastic, maar echt niet iets waar je van achter mijn auto goed doorheen kunt kijken.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:43 schreef JaapB het volgende:
[..]
Jij denkt dat je vooruit kunt kijken maar je ziet niet hetzelfde als degene die voor je rijdt, je hebt geen zicht op de bermen en de weg dicht voor die auto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
quote:Op zaterdag 30 november 2019 17:41 schreef jeroen25 het volgende:
Irritatie van vandaag:
De zon die precies in dat stukje bij je binnenspiegel dat de zonnekleppen niet afdekken staat.Haha ja... in m'n Lexus LS400 hadden ze speciaal een klein klepje bij je binnenspiegel gedaan daarvoor. Meesterlijke auto Volgens mij waren er ook wat Audi's die zo'n optie hadden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facts don't care about your feelings
Dat zie ik dus de laatste tijd ook steeds vaker. Om bij mijn werk te komen moet ik door een paar redelijk donkere wegen rijden en het is echt verbazingwekkend wat voor schijnwerpers mensen tegenwoordig op de fiets hebben. Zichtbaar zijn is prima, maar dit is wel erg overdreven. En richt het ding dan op de weg en niet recht naar voren toe.quote:Op maandag 25 november 2019 23:07 schreef Lunatiek het volgende:
Moderne tendens onder fietsers is een extreem felle koplamp die recht vooruit is gericht (ipv op het wegdek), waardoor je compleet verblind bent. Fietsers met een bescheidener lampje zie je dan niet meer.
Maar daar heb jij toch geen last van? (het deel van je post dat ik weglaat uit de quote begrijp ik wel)quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:35 schreef Fer het volgende:
Tesla rijders zijn soms ook met hun driver-aids.
Gister achter zo’n mongool op zijn autopilot, lekker 120. Kom je bij een vrachtwagen, gaat die domme auto ook 90 rijden, ipv inhalen.
Tegen de tijd dat die slaapkop achter het stuur wakker geschud was, zat ik inmiddels links naast hem en zat hij klem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |