Zo’n bocht ken ik ook. Maar goed dat ik daar altijd gas terugnemen en strak op mijn weghelft rijd. Al een paar keer meegemaakt dat een scheuringen die royaal om de hoek stuift in de remmen moet.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Letterlijk. In mijn woonwijk is een onoverzichtelijke bocht naar rechts (geen zicht door een enorme heg en struiken), ben vlak bij die bocht, komt plots van de andere kant een auto opdoemen die half de binnenbocht neemt; half op mijn weghelft dus en echt rakelings passeert.
10 cm meer naar links en de verzekeringspapieren konden uit de ordner gepakt.
Ik heb deze tien keer gelezen, maar ik snap het niet.quote:Op woensdag 8 januari 2020 00:06 schreef Woelwater het volgende:
Zwaar irritant inderdaad van die lamzakken die niet doorrijden tot hun eigen weghelft voordat ze een straat indraaien
Mensen die volgens de rode lijn een straat inrijden en niet gewoon netjes de groene volgen, de bocht afsnijden zegmaar.quote:Op woensdag 8 januari 2020 06:16 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik heb deze tien keer gelezen, maar ik snap het niet.
Laatst toeterde er iemand omdat ik niet opschoof op de snelweg. Want ik moet voorrang verlenen aan invoegers schijnbaarquote:Op woensdag 8 januari 2020 10:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Auto rijdt achteruit uit een parkeervak de weg op, waar ik net rijd.
Ik toeteren als waarschuwing, want de auto stopte niet.
Krijg ik allemaal gebaren naar m'n hoofd alsof ik fout zat, beetje de omgekeerde wereld.
Ja ze seinen ook best wel vaak als je ze er niet tussen laat. Kneuzen. En dat is echt geen situatie waarbij de invoeger geen kant meer op kan, het is alleen een kwestie van beetje gas bij geven. Heb het idee dat sommige mensen gewoon niet hoger willen gaan dan 2000 rpm...quote:Op woensdag 8 januari 2020 11:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laatst toeterde er iemand omdat ik niet opschoof op de snelweg. Want ik moet voorrang verlenen aan invoegers schijnbaar
Ik heb ook geen idee wat het probleem is.quote:Op woensdag 8 januari 2020 11:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja ze seinen ook best wel vaak als je ze er niet tussen laat. Kneuzen. En dat is echt geen situatie waarbij de invoeger geen kant meer op kan, het is alleen een kwestie van beetje gas bij geven. Heb het idee dat sommige mensen gewoon niet hoger willen gaan dan 2000 rpm...
Ja, ik vind dat zo dom... geef dan gas bij of laat je gas los, maar ga niet naast iemand rijdenquote:Op woensdag 8 januari 2020 11:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee wat het probleem is.
Ik rijd op de cruise en ben derhalve vrij makkelijk in de gaten te houden voor invoegers. Ook zorg ik altijd dat er voor of achter mij ruimte is als ik mensen op de invoegstrook aan zie komen, zodat ze echt wel ergens tussen kunnen. Maar als ze het presteren om exact naast me te blijven rijden voor honderd meter, is dat echt niet mijn probleem.
Ja lijkt me vrij makkelijk in te calculeren bij iemand die een constante snelheid heeft.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat zo dom... geef dan gas bij of laat je gas los, maar ga niet naast iemand rijden
Deden ze vroeger bij Joure ook, met 70-80 over de rotonde 3/4 terwijl het druk is en dan verbaast zijn dat er af en toe iemand probeert ertussen te komen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 17:02 schreef kaasplankje het volgende:
Rijd ik op een rotonde in de buurt van Hardenberg, scheurt een kerel in een bus met aanhanger met 50-60 km/h over de rotonde. Ik kon nog net boven op de rem gaan staan (reed rustig in 2e versnelling) om te voorkomen dat de hele neus van mijn wagen eraf werd gereden. Auto kwam slippend tot stilstand. Daarna tot 10 geteld en verder gereden.
Jij moet toch voorrang verlenen aan mensen op de rotonde? En volgens mij zijn de meeste rotondes 50 km/u (minstens). Of bedoel je dat hij de rotonde op kwam rijden?quote:Op woensdag 8 januari 2020 17:02 schreef kaasplankje het volgende:
Rijd ik op een rotonde in de buurt van Hardenberg, scheurt een kerel in een bus met aanhanger met 50-60 km/h over de rotonde. Ik kon nog net boven op de rem gaan staan (reed rustig in 2e versnelling) om te voorkomen dat de hele neus van mijn wagen eraf werd gereden. Auto kwam slippend tot stilstand. Daarna tot 10 geteld en verder gereden.
Ik reed op de rotonde 3/4 en wilde deze gaan verlaten, hij wilde 1/4 de rontonde op komen rijden. Het was wel een dubbele maar de 2e baan komt er dan aan de binnenkant bij en er staan haaientanden voor verkeer wat de rotonde opkomt. Voor zover ik weet had ik dus voorrang alleen ik kreeg het niet.quote:Op woensdag 8 januari 2020 17:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij moet toch voorrang verlenen aan mensen op de rotonde? En volgens mij zijn de meeste rotondes 50 km/u (minstens). Of bedoel je dat hij de rotonde op kwam rijden?
Je bedoelt zoiets? Als jij 3/4 wilde zat je in de binnenste baan en konden jullie toch prima allebei afslaan daar?quote:Op woensdag 8 januari 2020 17:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik reed op de rotonde 3/4 en wilde deze gaan verlaten, hij wilde 1/4 de rontonde op komen rijden. Het was wel een dubbele maar de 2e baan komt er dan aan de binnenkant bij en er staan haaientanden voor verkeer wat de rotonde opkomt. Voor zover ik weet had ik dus voorrang alleen ik kreeg het niet.
Ja zoals de onderste.quote:Op woensdag 8 januari 2020 17:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je bedoelt zoiets? Als jij 3/4 wilde zat je in de binnenste baan en konden jullie toch prima allebei afslaan daar?
[ afbeelding ]
Of bedoel je meer zoiets:
[ afbeelding ]
Tja dan heeft hij natuurlijk nooit voorrang... maar misschien reed jij wel veel te hardquote:Op woensdag 8 januari 2020 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja zoals de onderste.
[ afbeelding ]
ik blauw en de bus rood.
Nee ik reed een slakkengangetje en hij scheurde de rotonde over, ik kon kiezen of mijn auto kort rijden of bovenop de rem gaan staan. Je hebt dan niet de schuld maar je wordt er nooit beter van. Ik snapte ook niet waarom hij niet de naastgelegen bypass nam. Misschien zat hij te bellen ofzo, ik weet het niet.quote:Op woensdag 8 januari 2020 18:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja dan heeft hij natuurlijk nooit voorrang... maar misschien reed jij wel veel te hard
Ja we laten ons hier niet zo maar foppenquote:Op donderdag 9 januari 2020 16:21 schreef CherryLips het volgende:
Wat een leuk topic is dit toch altijd, als je dan eens een ergernis uit, moet je met paint en google maps aangeven hoe het ging, en dan nog is het vast jouw schuld.
Yesquote:Op woensdag 25 december 2019 15:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Verkeersinzicht? Als ik in de verte zie dat het stoplicht op rood springt laat ik het gas los en laat de auto rustig wat uitrollen. Doorgaans springt het licht op groen als je er bent en kun je zo door zonder helemaal tot stilstand gekomen te zijn. Ze zitten in de kofferbak te drukken...
Ook mensen die toch kruispunten oprijden als aan de andere kant een file staat... komen die droeftoeters midden op het kruispunt tot stilstand en blokkeren de kruisende weg.
Onbegrijpelijk.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:21 schreef CherryLips het volgende:
Wat een leuk topic is dit toch altijd, als je dan eens een ergernis uit, moet je met paint en google maps aangeven hoe het ging, en dan nog is het vast jouw schuld.
Inderdaad.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:21 schreef CherryLips het volgende:
Wat een leuk topic is dit toch altijd, als je dan eens een ergernis uit, moet je met paint en google maps aangeven hoe het ging, en dan nog is het vast jouw schuld.
Het was niet eens een irritatie, ik wilde alleen benadrukken wat een goede chauffeur ik ben die zelfs rekening houd met dommen die niet kunnen rijden.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:21 schreef CherryLips het volgende:
Wat een leuk topic is dit toch altijd, als je dan eens een ergernis uit, moet je met paint en google maps aangeven hoe het ging, en dan nog is het vast jouw schuld.
Schuldig, sorry, maar het is gefikst nu.. irriteerde me er zelf ook aanquote:Op zaterdag 11 januari 2020 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het valt me de laatste tijd op dat steeds meer koplampen verkeerd afgesteld staan. Regelmatig kan ik niet eens fatsoenlijk in mijn achteruitkijkspiegel kijken zonder verblind te worden. Vreselijk vervelend.
Zo zo je hebt een Tesla via je bedrijfje maar je bent te gierig om een werknemer met autopech uit te betalen?quote:Op zondag 12 januari 2020 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Yep, m'n broertje werd ook 4x geseind in een ritje en toen ff garage naar laten kijken en stond inderdaad niet goed afgesteld. Heeft ook LED koplampen. Die dingen verblinden je echt zo fel is het. Bij m'n Tesla heb ik ook automatisch groot licht maar uit gezet.
quote:Op woensdag 22 januari 2020 10:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Zo zo je hebt een Tesla via je bedrijfje maar je bent te gierig om een werknemer met autopech uit te betalen?
Ja, ik kom die mafklappers afentoe ook tegen op de weg, terwijl er een fietspad naast is.quote:Op woensdag 22 januari 2020 10:01 schreef El-Jaffo het volgende:
Net bijna een E-bike uit de grill van mijn auto geplukt.
Beste man vond het fietspad niet snel genoeg en vloog zonder te kijken de weg op.
Scheelde echt niet veel, bijna jammer dat die niet even van zijn fiets knikkerde om het te leren.
Je hebt, zoals altijd, weer geen idee waar je het over hebt.quote:
Dit leer je toch met rijden of niet? Ik snap het niet meer.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:37 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Mensen die volgens de rode lijn een straat inrijden en niet gewoon netjes de groene volgen, de bocht afsnijden zegmaar.
[ afbeelding ]
Denk dat ze gewoon even goed willen zien hoe je er uit ziet.quote:Op maandag 23 december 2019 13:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik tank meestal bij zo'n onbemande pomp, maar daar krijg ik al groot licht achter me als ik na het tanken even m'n pinpas wegstop
Hoe moet je dan je vriendin vingeren onder het autorijden?quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:01 schreef Maegrim het volgende:
je leert ook netjes je beide handen op het stuur te houden
Denk dat 90% van de kopstaart botsingen verholpen worden met 20 meter extra afstand houden op de snelweg.quote:Op woensdag 25 december 2019 15:27 schreef gebrokenglas het volgende:
Afstand houden is ook een dingetje.
Over dit punt... Opzicht wel interessant....quote:Op woensdag 25 december 2019 15:27 schreef gebrokenglas het volgende:
Ook een keer gehad, de andere kant (oudere mensen) moesten wachten volgens de bebording en ik had voorrang. Opa lette niet op de borden, ipv even wat afstand houden reed hij helemaal door en stopte pas op het laatste punt. En boos kijken zeg, jeetje.
Zeker, het grote nadeel is dat afstand houden tegenwoordig wordt gezien als een gat waar prima nog een auto tussen past. Kun je dus weer van het gas om de afstand voldoende te laten worden, waarop er weer een nieuwe wagen zich ertussen frommeltquote:Op woensdag 22 januari 2020 12:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat 90% van de kopstaart botsingen verholpen worden met 20 meter extra afstand houden op de snelweg.
Ik zag eergisteren (Liefkenshoektunnel, file) een Volvo XC90 en iedere keer als 'ie optrok ging de hoogteregeling van de koplichten helemaal naar standje asfalt, en daarna weer terug naar normaal. En het was niet dat 'ie een wheelie maakte ofzo. Gewoon bij het rustig aanschuiven. Is dit normaal, of is dit een gevalletje 'it's not a bug, it's a feature'?quote:Op zondag 12 januari 2020 14:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Schuldig, sorry, maar het is gefikst nu.. irriteerde me er zelf ook aan
Zondr gein; eensch, het lijken er idd steeds meer te worden.. Heel veel xenon en LED rijders lijken last te hebben van falende niveauregeling..
Ja! Dit! Enorm irritatie punt en overkomt mij ook vaak.quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:08 schreef noodgang het volgende:
[..]
Zeker, het grote nadeel is dat afstand houden tegenwoordig wordt gezien als een gat waar prima nog een auto tussen past. Kun je dus weer van het gas om de afstand voldoende te laten worden, waarop er weer een nieuwe wagen zich ertussen frommelt
Mja ben je 1 auto lengte later thuis toch..?quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:08 schreef noodgang het volgende:
[..]
Zeker, het grote nadeel is dat afstand houden tegenwoordig wordt gezien als een gat waar prima nog een auto tussen past. Kun je dus weer van het gas om de afstand voldoende te laten worden, waarop er weer een nieuwe wagen zich ertussen frommelt
Of je komt niet meer thuis omdat je achterop je voorganger klapte. Omdat de door jou bewaarde remafstand je werd ontnomen door iemand die zich ertussen frotte die vervolgens opeens op de rem moest.quote:Op woensdag 22 januari 2020 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja ben je 1 auto lengte later thuis toch..?
Het is meer een psychologisch probleem in de zin van dat een ander blijkbaar vindt dat zijn tijd duurder is dan de jouwe ofzo. Dat wrikt mij ook weleens, teveel aso's in de wereld.
Maar ook hele hordes mensen die het uberhaupt niet zien joh.
Dan heb je wel heel veel pech, maar maakt niet uit toch, je doet alleen jezelf pijn met jezelf frustreren.quote:Op woensdag 22 januari 2020 14:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Of je komt niet meer thuis omdat je achterop je voorganger klapte. Omdat de door jou bewaarde remafstand je werd ontnomen door iemand die zich ertussen frotte die vervolgens opeens op de rem moest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |