abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 13 november 2019 @ 10:22:48 #1
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_189920278
registreer om deze reclame te verbergen
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!

media_xll_5120496.jpg
angry-woman-driver_wide.jpg

klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit ťťn, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Snelwegindeling.gif
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  woensdag 13 november 2019 @ 10:26:55 #2
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_189920329
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het lijkt me heel onlogisch dat je je motor sloopt door 120 km/u in z'n 6 te rijden. Volgens mij zit m'n automaatbak in de 8e versnelling bij iets van 80 en het lijkt me sterk dat BMW die automaatbak zo maakt dat het je motor sloopt. Heel soms vind ik wel dat ie terug mag schakelen maar doet ie dan niet en voel ik dat de auto meer gaat trillen, zit dan op iets van 1200 rpm.
BMW maakt een auto die aan belachelijke milieu eisen moet voldoen. Daarom zit ie in een hoge versnelling, ik vind de uitspraak van 120 km/h overigens wel dubieus, dan zou elke diesel wel op 1800 rpm moeten zitten.
Mijn auto verbruikt in zijn 6 meer dan in zijn 5 bij 80 km/h, omdat de motor dan meer kracht heeft bij wat meer toeren en dus minder brandstof nodig heeft.
Zolang de auto dat uithoudt tot buiten de garantie periode is het geen probleem voor de fabrikant. Let maar op, auto's gaan veel minder lang mee met al die milieu onzin, alsmede het feit dat alles goedkoop moet. Hierdoor moeten er meer nieuwe auto's gebouwd worden, wat natuurlijk erg goed is voor het milieu, die weggooi maatschappij :')
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  woensdag 13 november 2019 @ 10:28:24 #3
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_189920352
Foutje
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_189920412
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

BMW maakt een auto die aan belachelijke milieu eisen moet voldoen. Daarom zit ie in een hoge versnelling, ik vind de uitspraak van 120 km/h overigens wel dubieus, dan zou elke diesel wel op 1800 rpm moeten zitten.
Mijn auto verbruikt in zijn 6 meer dan in zijn 5 bij 80 km/h, omdat de motor dan meer kracht heeft bij wat meer toeren en dus minder brandstof nodig heeft.
Zolang de auto dat uithoudt tot buiten de garantie periode is het geen probleem voor de fabrikant. Let maar op, auto's gaan veel minder lang mee met al die milieu onzin, alsmede het feit dat alles goedkoop moet. Hierdoor moeten er meer nieuwe auto's gebouwd worden, wat natuurlijk erg goed is voor het milieu, die weggooi maatschappij :')
Klootzakken :( ik ga er altijd vanuit dat auto bouwers alles zo goed mogelijk afstellen zodat het ook zo lang mogelijk goed blijft werken ;( ach ja, dan hadden ze ook geen launch control ingebouwd denk ik dan. Voor m'n gevoel sloop je echt de koppeling ermee.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_189920442
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:

ik ga er altijd vanuit dat auto bouwers alles zo goed mogelijk afstellen zodat het ook zo lang mogelijk goed blijft werken
Goeie grap :D
  woensdag 13 november 2019 @ 11:18:50 #6
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_189921077
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Klootzakken :( ik ga er altijd vanuit dat auto bouwers alles zo goed mogelijk afstellen zodat het ook zo lang mogelijk goed blijft werken ;( ach ja, dan hadden ze ook geen launch control ingebouwd denk ik dan. Voor m'n gevoel sloop je echt de koppeling ermee.
Ik weet dat bij BMW er echt nog wel werk in wordt gestoken om de kwaliteit hoog te houden, maar met idiote klimaat eisen krijg je ook idiote maatregelen/ "oplossingen".

- Als je de opschakelindicator van de Ford Transit Custom (handbak)van m'n schoonpa volgt val je elke keer terug in het turbogat :')
- De Tiguan van schoonmoeders rijdt ook 50 in zijn 6. Heerlijk, 4 versnellingen terug voor de rotonde, waar de auto niet op anticipeert en dus altijd te laat is. Door accelereren naar 80 gaat ten koste van je krukaslagers, of met meer gas weer wachten op terug schakelen :') Ding verbruikt meer olie als benzine.
De Suzuki van m'n ouders werkt in vergelijking nog het beste, maar die heeft dan ook een CVT erin liggen :Y)
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  woensdag 13 november 2019 @ 11:56:38 #7
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_189921617
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:24 schreef daNpy het volgende:
Er komt veel te veel kracht op je krukas lagers bij zulke lage toerentallen en hoge verzetten.
Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.

(Dit overigens even compleet los van de milieudiscussie, ik rijd ook veel liever 130(+) ;) )
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 13 november 2019 @ 12:19:30 #8
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_189921902
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.
100 is bij onze 2,5 liter 6 cilinder zo'n kantelpunt van 5 naar 6. Kan wel als je constant rijdt, maar wat doortrekken kan geen kwaad. Evenals 70 in 4/5.
Ik houd hem tegenwoordig boven de 2200 toeren (benzine) want daaronder krijg ik een engine lampje na verloop van tijd :')
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_189930750
Wat zitten er toch een hoop mensen achter stuur alsof ze daar net vijf minuten geleden wakker geworden zijn en geen idee hebben wat ze daar doen. Random mistlampen aan, op rare momenten van strook wisselen, knipperlichten eindeloos aan laten staan en met een blik van “wat moet ik doen?” :P
pi_189930899
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:58 schreef itchycoo het volgende:
Wat zitten er toch een hoop mensen achter stuur alsof ze daar net vijf minuten geleden wakker geworden zijn en geen idee hebben wat ze daar doen. Random mistlampen aan, op rare momenten van strook wisselen, knipperlichten eindeloos aan laten staan en met een blik van “wat moet ik doen?” :P
Ik had een soort jeep voor mij dacht dat die de lampen uit had. :')

Dus ik knipper met groot licht gaat ie naar rechts dus ik links voor bij en kon de achterkant en voorkant in een oogwenk zien. Bleek ie kleine kut blokjes als achterlicht te hebben net boven de bumper _O-

Maar ik kon wel lekker doorijdden :@
pi_189931171
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:08 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik had een soort jeep voor mij dacht dat die de lampen uit had. :')

Dus ik knipper met groot licht gaat ie naar rechts dus ik links voor bij en kon de achterkant en voorkant in een oogwenk zien. Bleek ie kleine kut blokjes als achterlicht te hebben net boven de bumper _O-

Maar ik kon wel lekker doorijdden :@
Maar dat is toch waardeloos? Net als bepaalde modellen van Kia en Hyundai die de knipperlichten achter ergens links- en rechtsonder verstopt hebben. Heel slecht zichtbaar.
pi_189933539
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:23 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Maar dat is toch waardeloos? Net als bepaalde modellen van Kia en Hyundai die de knipperlichten achter ergens links- en rechtsonder verstopt hebben. Heel slecht zichtbaar.
Idd :+ ik moest over het stuur klimmen om de bumper te zien en ik had 2 seconde afstand :')
pi_189972022
Gisteren op de A7 vlakbij Groningen reed het langzamer vlak bij het Julianaplein.
Ik reed op de rechterrijstrook met zo'n 50/60 km/h en op de linkerstrook reed een busje met een autoambulance er achter. Hier reed ik dus schuin achter op een normale afstand van mijn voorligger.
Komt er via de linkerstrook iemand aanvliegen die de afslag moest hebben, met een groot snelheidsverschil gooit hij de auto vlak voor hij bij het busje met aanhanger was naar rechts en zou mij aan de voorkant geraakt hebben als ik niet geremd had.
Gefeliciteerd met het halen van je afslag maar als je weet dat die afslag er aan zit te komen, kun je dan niet beter iets eerder rechts gaan rijden ipv als een complete staatsmongool gevaarlijke situaties te veroorzaken?
  Moderator / PR zaterdag 16 november 2019 @ 17:44:49 #14
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189972541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.

(Dit overigens even compleet los van de milieudiscussie, ik rijd ook veel liever 130(+) ;) )
M'n 2L (benzine) Mazda rijdt prima 100 in z'n 6. 90 ook wel, als je niet (veel) hoeft te versnellen.

50 in z'n 5 is net niet prettig, 55 of 60 is prima zonder dat ik het idee heb m'n big-end lagers naar de vernieling te helpen.
Huilen dan.
pi_189973386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.

(Dit overigens even compleet los van de milieudiscussie, ik rijd ook veel liever 130(+) ;) )
Bij 100 in 6 loopt de mijne denk ik iets van 1700 toeren (een diesel). En dat dreunt onprettig, je voelt dat het te laag is en de motor onnodig te verduren heeft (lagers, drijfstangen).
100 in 5 is 2100 toeren, net als 120 in 6.

Dus als dat hele 100km/u verhaal doorgaat is de aanpassing simpel: gewoon net zo rijden als voorheen maar dan in de 5 ipv in de 6. :+
  zaterdag 16 november 2019 @ 21:46:31 #16
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_189976868
Scooter met een voorlicht als achterlicht. Dat was wat verwarrend :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
  zaterdag 16 november 2019 @ 21:51:20 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189977010
Net eerst een auto zonder licht en daarna een auto die vol, maar dan ook vol door rood reed.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator / FP / PTA's redder in nood zondag 17 november 2019 @ 02:40:47 #18
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_189981932
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2019 17:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

M'n 2L (benzine) Mazda rijdt prima 100 in z'n 6. 90 ook wel, als je niet (veel) hoeft te versnellen.

50 in z'n 5 is net niet prettig, 55 of 60 is prima zonder dat ik het idee heb m'n big-end lagers naar de vernieling te helpen.
De mijne fikst dat ook easy.. hij loopt gewoon op de leerlauf in zijn 6 rond de 60, hij gaat pas lelijk doen als je hem verder afremt als 40km/u, dan kom je rond stationair, dat gaat niet goed. Klimt zonder gas in zijn 2 fluitend een vet steile parkeergarage uit.
Het verschil zit hem in het koppel, want dat gebruik je dan, en een lekker lomp vliegwiel helpt ook, maar dat is een beetje inherent aan elkaar natuurlijk.De turbo doet dan 0,weinig.
Torque makes life easy.
Team Jean
  maandag 18 november 2019 @ 09:28:17 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190000610
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2019 02:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De mijne fikst dat ook easy.. hij loopt gewoon op de leerlauf in zijn 6 rond de 60, hij gaat pas lelijk doen als je hem verder afremt als 40km/u, dan kom je rond stationair, dat gaat niet goed. Klimt zonder gas in zijn 2 fluitend een vet steile parkeergarage uit.
Het verschil zit hem in het koppel, want dat gebruik je dan, en een lekker lomp vliegwiel helpt ook, maar dat is een beetje inherent aan elkaar natuurlijk.De turbo doet dan 0,weinig.
Leerlauf=stationair?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190015107
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.

(Dit overigens even compleet los van de milieudiscussie, ik rijd ook veel liever 130(+) ;) )
Stomme combo van mij rijdt 2500 toeren met 90-100 kilometer per uur. Gaat daarna ook tering veel kabaal maken als ik harder rij.
Aubergine, tomaat, aardappel, komkommer... ze hebben de prijzen omhoog gegooid! .....
Dat is een terroristische daad.
pi_190017657
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 00:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Stomme combo van mij rijdt 2500 toeren met 90-100 kilometer per uur. Gaat daarna ook tering veel kabaal maken als ik harder rij.
M'n Berlingo maakt 3000 rpm bij 110 km/u ;( dat is ook een beetje de max die ik aanhoud (of moet aanhouden bij wind tegen :') )

Ongeveer onder de 1500 rpm je de auto meer voelt trillen dus het liefst probeer ik daar boven te blijven.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_190018030
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

M'n Berlingo maakt 3000 rpm bij 110 km/u ;( dat is ook een beetje de max die ik aanhoud (of moet aanhouden bij wind tegen :') )

Ongeveer onder de 1500 rpm je de auto meer voelt trillen dus het liefst probeer ik daar boven te blijven.
60+ gaat idd prima af in 5.

Mist gewoon een versnelling die koekblikken, ik heb ook zo een verbruik meter... Die gaat ook erg rap omhoog in verbruik boven de 100. Laat maar zeggen 1/20 naar 1/14 bij 120.
Aubergine, tomaat, aardappel, komkommer... ze hebben de prijzen omhoog gegooid! .....
Dat is een terroristische daad.
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:15:30 #23
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_190018137
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

60+ gaat idd prima af in 5.

Mist gewoon een versnelling die koekblikken, ik heb ook zo een verbruik meter... Die gaat ook erg rap omhoog in verbruik boven de 100. Laat maar zeggen 1/20 naar 1/14 bij 120.
Het is net of luchtweerstand kwadratisch toeneemt :o
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_190018159
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het is net of luchtweerstand kwadratisch toeneemt :o
Jep,maareh, ook die toeren hebben ermee te maken. Ik geloof niet dat de transporter bus zoveel inefficiŽnter gaat rijden op hogere snelheden.
Aubergine, tomaat, aardappel, komkommer... ze hebben de prijzen omhoog gegooid! .....
Dat is een terroristische daad.
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:20:49 #25
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_190018182
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jep,maareh, ook die toeren hebben ermee te maken. Ik geloof niet dat de transporter bus zoveel inefficiŽnter gaat rijden op hogere snelheden.
Met de voorkant van een blokhut? Denk het wel ;)
Zelfs bij onze Touring is het verschil in verbruik tussen 100 en 120 al enorm.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_190018205
Ja hoogte is echt funest voor verbruik. Mijn Sprinter L4H2 V6 190pk 7-traps automaat kan met 100km/h rond de 1 op 10 rijden. Ik rijd meestal rond de 130km/h en moet al blij zijn als ik 1 op 7,5 haal.
pi_190018620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Met de voorkant van een blokhut? Denk het wel ;)
Zelfs bij onze Touring is het verschil in verbruik tussen 100 en 120 al enorm.
Scheelt wel hoor, 2200 of 3000 toeren.
Aubergine, tomaat, aardappel, komkommer... ze hebben de prijzen omhoog gegooid! .....
Dat is een terroristische daad.
pi_190019043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 11:03 schreef ludovico het volgende:
Scheelt wel hoor, 2200 of 3000 toeren.
Nou niet gaan overdrijven.
Als 120 km/uur 3000 toeren is, dan doe je 40 km/uur per 1000 toeren.
Dan doe je bij 100 km/uur dus 2500 toeren.
pi_190019069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 11:44 schreef oldford het volgende:

[..]

Nou niet gaan overdrijven.
Als 120 km/uur 3000 toeren is, dan doe je 40 km/uur per 1000 toeren.
Dan doe je bij 100 km/uur dus 2500 toeren.
Klopt?

Ik bedoel dat die Transporter in versnelling 6, 2200 toeren maakt bij 130. En de combo 3000 bij 130.
Aubergine, tomaat, aardappel, komkommer... ze hebben de prijzen omhoog gegooid! .....
Dat is een terroristische daad.
  Developer dinsdag 19 november 2019 @ 11:48:33 #30
11802 crew  Light
pi_190019083
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Met de voorkant van een blokhut? Denk het wel ;)
Zelfs bij onze Touring is het verschil in verbruik tussen 100 en 120 al enorm.
Gelukkig mag je binnenkort niet harder dan 100, komt het verbruik ten goede. Het is ook slecht voor de overheidsinkomsten, dus misschien moeten we alvast een voorraadje brandstof inslaan.
<a href="http://www.phptwente.nl" rel="nofollow" target="_blank">PHP Twente</a>
<a href="http://0.30000000000000004.com" rel="nofollow" target="_blank">0.1 + 0.2 is ...</a>
pi_190019256
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 11:48 schreef Light het volgende:

[..]

Gelukkig mag je binnenkort niet harder dan 100, komt het verbruik ten goede. Het is ook slecht voor de overheidsinkomsten, dus misschien moeten we alvast een voorraadje brandstof inslaan.
Gelukkig zegt ie nog.... ben je al 65+ ofzo?
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_190019284
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 11:48 schreef Light het volgende:

[..]

Gelukkig mag je binnenkort niet harder dan 100, komt het verbruik ten goede. Het is ook slecht voor de overheidsinkomsten, dus misschien moeten we alvast een voorraadje brandstof inslaan.
We worden als land alleen maar rijker als we efficiŽnter werken, zeker als olie Łberhaupt een dik exportlek is.
Aubergine, tomaat, aardappel, komkommer... ze hebben de prijzen omhoog gegooid! .....
Dat is een terroristische daad.
pi_190019307
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 12:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

We worden als land alleen maar rijker als we efficiŽnter werken, zeker als olie Łberhaupt een dik exportlek is.
Ik weet de beste stap naar meer efficiŽntie, mensen vervangen voor robots.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  woensdag 20 november 2019 @ 13:51:47 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190037350
Het aantal toeren maak toch niet zoveel uit voor het verbruik?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190038259
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:51 schreef kanovinnie het volgende:
Het aantal toeren maak toch niet zoveel uit voor het verbruik?
Jawel. De meeste motoren werken efficiŽnter bij een laag toerental.

Geadviseerd wordt om vlot op te trekken, vroeg (2000-2500 toeren) te schakelen en zo snel op je kruissnelheid te komen in de hoogste versnelling waarbij de motor nog soepel draait. Je toerental tussen 1500-2000 is prima als je constante snelheid kan bewaren.

Als je auto een goede real-time verbuiksweergave heeft, kan je het ook zelf testen al denk ik dat je zelf wel merkt dat, als je tachtig rijdt, je het pedaal dieper moet indrukken als je dat in z'n drie doet dan in z'n vijf.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 20 november 2019 @ 15:09:43 #36
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_190038464
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jawel. De meeste motoren werken efficiŽnter bij een laag toerental.
Wat is een laag toerental? Voor de meeste benzine motoren is > 2000 toeren tť laag imo, zeker met belasting. Je kan het goed merken met een hanger, waar een hogere versnelling voor een hoger verbruikt zorgt omdat de motor niet efficiŽnt de kracht kan overbrengen. Ik houd hem dan altijd boven de 2500 rpm in ieder geval en dat is een 2,5 liter 6 cilinder.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  woensdag 20 november 2019 @ 15:22:08 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190038580
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jawel. De meeste motoren werken efficiŽnter bij een laag toerental.

Geadviseerd wordt om vlot op te trekken, vroeg (2000-2500 toeren) te schakelen en zo snel op je kruissnelheid te komen in de hoogste versnelling waarbij de motor nog soepel draait. Je toerental tussen 1500-2000 is prima als je constante snelheid kan bewaren.

Als je auto een goede real-time verbuiksweergave heeft, kan je het ook zelf testen al denk ik dat je zelf wel merkt dat, als je tachtig rijdt, je het pedaal dieper moet indrukken als je dat in z'n drie doet dan in z'n vijf.
Dat begrijp ik. Maar het stuk verbruik tussen 100 en 130 komt voornamelijk door de luchtweerstand en niet zoveel door de extra toeren.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 20 november 2019 @ 15:22:57 #38
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_190038592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar het stuk verbruik tussen 100 en 130 komt voornamelijk door de luchtweerstand en niet zoveel door de extra toeren.
Nope, eens :)
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_190038630
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar het stuk verbruik tussen 100 en 130 komt voornamelijk door de luchtweerstand en niet zoveel door de extra toeren.
Klopt, maar het gaat te ver om te beweren dat toerental niet uitmaakt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190038693
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:09 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat is een laag toerental? Voor de meeste benzine motoren is > 2000 toeren tť laag imo, zeker met belasting. Je kan het goed merken met een hanger, waar een hogere versnelling voor een hoger verbruikt zorgt omdat de motor niet efficiŽnt de kracht kan overbrengen. Ik houd hem dan altijd boven de 2500 rpm in ieder geval en dat is een 2,5 liter 6 cilinder.
je bedoelt "<".

Wat bedoel je met: "omdat de motor niet efficiŽnt de kracht kan overbrengen."? Slippen bij jou je koppelingsplaten door?

Je wil een toerental waarbij de motor genoeg vermogen kan leveren om soepel te blijven draaien. Al het extra is extra.

Ja, dat betekent met lading dus dat je meer vermogen en dus een hoger toerental nodig hebt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190038733
Kunnen we weer terug naar irritaties? O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_190038823
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:34 schreef Messina het volgende:
Kunnen we weer terug naar irritaties? O+
Het is mistig in Drenthe.

Normaal rijdt men hier als een stel bejaarden, maar nu net vandaag, als je geen reet kan zien, vindt men het nodig om met 110 over de provinciale weg te jakkeren :?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 20 november 2019 @ 16:22:07 #43
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_190039390
Mijn auto met automaat gaat in een zo hoog mogelijk versnelling bij een constante snelheid. In de stad rijdt ie dan net over de 1000 toeren. Ik mag toch hopen dat ze dat doen omdat dat het efficiŽnste is. Overigens is het wel een grote motor. Twinturbo V8. Dus dat heeft er misschien ook wel mee te maken.
Horrible Cunt!
  woensdag 20 november 2019 @ 18:11:29 #44
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_190040745
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:32 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

je bedoelt "<".

Wat bedoel je met: "omdat de motor niet efficiŽnt de kracht kan overbrengen."? Slippen bij jou je koppelingsplaten door?
Klopt, en nee ze slippen niet door. Dan geeft de motor namelijk teveel vermogen.

quote:
Je wil een toerental waarbij de motor genoeg vermogen kan leveren om soepel te blijven draaien. Al het extra is extra.
Ja, dus te laag = te laag ;)

Algemene irritatie is trouwens mensen die een zijweg afsluiten door ervoor stil te staan. Wat maakt het uit om een paar meter terug te wachten en eventuele bestuurders van rechts ertussen te laten als ze over willen steken of linksaf moeten :?
Valt volgens mij gewoon in de categorie kruispunt niet oprijden als je hem niet direct kan verlaten, iets wat ook bijna niemand weet.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_190040970
Opvallend hoeveel mensen vanochtend zonder licht reden terwijl het toch aardig mistig was. Zicht van 200 meter ongeveer.
Op de terugweg in de wegwerkzaamheden kilometers achter een lul gereden die niet door had dat je ook gewoon je gas los kunt laten als je langzamer wil rijden. Om de haverklap die felle remlichten in je mik :{
A mind with a heart of it's own
  woensdag 20 november 2019 @ 18:52:59 #46
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_190041234
Op een 80 weg stoÔcijns 50 blijven rijden, ondanks de rij auto's achter je die aan het seinen en toeteren waren omdat je toch echt harder mag daar.

Waarom mogen bejaarden nog de weg op? Als ik ooit zo ga rijden lever ik vrijwillig mijn rijbewijs in en ga ik wel met de bus of zo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_190041631
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 18:52 schreef karr-1 het volgende:
Waarom mogen bejaarden nog de weg op?
Zolang ze het verkeer niet in gevaar brengen met te hard rijden, rechts inhalen, inhalen over de doorgetrokken streep, door rood rijden e.d., hebben bejaarden net zo veel recht om te mogen rijden als alle andere.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 18:52 schreef karr-1 het volgende:
Als ik ooit zo ga rijden lever ik vrijwillig mijn rijbewijs in en ga ik wel met de bus of zo.
Moet er wel een bus verbinding zijn die er dan ook nog een beetje acceptabele tijd over doet.

Voorbeeldje: Een buurman rijd auto's heen en weer voor lease bedrijven en garages/dealers.
Hij moet vaak naar de Porsche dealer hier in de buurt en doet daar door de weeks ongeveer 1/2 uur over. Een kwartier met de bus en dan een kwartier lopen.
Behalve in het weekend, want dan rijd die lijn niet.
Met een andere lijn kan hij nog in het stadje komen (na 2 uur via een grote omweg met overstappen), maar moet dan ook nog eens 45 minuten lopen.
Ik heb hem maar even weggebracht. Met de auto is het 10 minuten tot aan de dealer voor de deur.
  woensdag 20 november 2019 @ 20:52:24 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190043162
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:19 schreef oldford het volgende:

[..]

Zolang ze het verkeer niet in gevaar brengen met te hard rijden, rechts inhalen, inhalen over de doorgetrokken streep, door rood rijden e.d., hebben bejaarden net zo veel recht om te mogen rijden als alle andere.
[..]

Niet in gevaar brengen vind ik eigenlijk niet voldoende. Hoeveel bejaarden kunnen er nog adequaat reageren in een onverwachte situatie?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190043222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:19 schreef oldford het volgende:

Zolang ze het verkeer niet in gevaar brengen met te hard rijden, rechts inhalen, inhalen over de doorgetrokken streep, door rood rijden e.d., hebben bejaarden net zo veel recht om te mogen rijden als alle andere.

Te zacht rijden is in heel veel situaties gevaarlijk. Onnodig links rijden ook. En ze zijn blind dus door rood rijden zullen ze ook weleens doen.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_190043241
Mijn 3 pitter rijd 1:20 Ja mijn werkgever is een zuinige.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')