BMW maakt een auto die aan belachelijke milieu eisen moet voldoen. Daarom zit ie in een hoge versnelling, ik vind de uitspraak van 120 km/h overigens wel dubieus, dan zou elke diesel wel op 1800 rpm moeten zitten.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het lijkt me heel onlogisch dat je je motor sloopt door 120 km/u in z'n 6 te rijden. Volgens mij zit m'n automaatbak in de 8e versnelling bij iets van 80 en het lijkt me sterk dat BMW die automaatbak zo maakt dat het je motor sloopt. Heel soms vind ik wel dat ie terug mag schakelen maar doet ie dan niet en voel ik dat de auto meer gaat trillen, zit dan op iets van 1200 rpm.
Klootzakkenquote:Op woensdag 13 november 2019 10:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
BMW maakt een auto die aan belachelijke milieu eisen moet voldoen. Daarom zit ie in een hoge versnelling, ik vind de uitspraak van 120 km/h overigens wel dubieus, dan zou elke diesel wel op 1800 rpm moeten zitten.
Mijn auto verbruikt in zijn 6 meer dan in zijn 5 bij 80 km/h, omdat de motor dan meer kracht heeft bij wat meer toeren en dus minder brandstof nodig heeft.
Zolang de auto dat uithoudt tot buiten de garantie periode is het geen probleem voor de fabrikant. Let maar op, auto's gaan veel minder lang mee met al die milieu onzin, alsmede het feit dat alles goedkoop moet. Hierdoor moeten er meer nieuwe auto's gebouwd worden, wat natuurlijk erg goed is voor het milieu, die weggooi maatschappij
Goeie grapquote:Op woensdag 13 november 2019 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:
ik ga er altijd vanuit dat auto bouwers alles zo goed mogelijk afstellen zodat het ook zo lang mogelijk goed blijft werken
Ik weet dat bij BMW er echt nog wel werk in wordt gestoken om de kwaliteit hoog te houden, maar met idiote klimaat eisen krijg je ook idiote maatregelen/ "oplossingen".quote:Op woensdag 13 november 2019 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Klootzakkenik ga er altijd vanuit dat auto bouwers alles zo goed mogelijk afstellen zodat het ook zo lang mogelijk goed blijft werken
ach ja, dan hadden ze ook geen launch control ingebouwd denk ik dan. Voor m'n gevoel sloop je echt de koppeling ermee.
Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.quote:Op woensdag 13 november 2019 09:24 schreef daNpy het volgende:
Er komt veel te veel kracht op je krukas lagers bij zulke lage toerentallen en hoge verzetten.
100 is bij onze 2,5 liter 6 cilinder zo'n kantelpunt van 5 naar 6. Kan wel als je constant rijdt, maar wat doortrekken kan geen kwaad. Evenals 70 in 4/5.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.
Ik had een soort jeep voor mij dacht dat die de lampen uit had.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:58 schreef itchycoo het volgende:
Wat zitten er toch een hoop mensen achter stuur alsof ze daar net vijf minuten geleden wakker geworden zijn en geen idee hebben wat ze daar doen. Random mistlampen aan, op rare momenten van strook wisselen, knipperlichten eindeloos aan laten staan en met een blik van “wat moet ik doen?”
Maar dat is toch waardeloos? Net als bepaalde modellen van Kia en Hyundai die de knipperlichten achter ergens links- en rechtsonder verstopt hebben. Heel slecht zichtbaar.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:08 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik had een soort jeep voor mij dacht dat die de lampen uit had.![]()
Dus ik knipper met groot licht gaat ie naar rechts dus ik links voor bij en kon de achterkant en voorkant in een oogwenk zien. Bleek ie kleine kut blokjes als achterlicht te hebben net boven de bumper![]()
Maar ik kon wel lekker doorijdden
Iddquote:Op woensdag 13 november 2019 22:23 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Maar dat is toch waardeloos? Net als bepaalde modellen van Kia en Hyundai die de knipperlichten achter ergens links- en rechtsonder verstopt hebben. Heel slecht zichtbaar.
M'n 2L (benzine) Mazda rijdt prima 100 in z'n 6. 90 ook wel, als je niet (veel) hoeft te versnellen.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.
(Dit overigens even compleet los van de milieudiscussie, ik rijd ook veel liever 130(+))
Bij 100 in 6 loopt de mijne denk ik iets van 1700 toeren (een diesel). En dat dreunt onprettig, je voelt dat het te laag is en de motor onnodig te verduren heeft (lagers, drijfstangen).quote:Op woensdag 13 november 2019 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.
(Dit overigens even compleet los van de milieudiscussie, ik rijd ook veel liever 130(+))
De mijne fikst dat ook easy.. hij loopt gewoon op de leerlauf in zijn 6 rond de 60, hij gaat pas lelijk doen als je hem verder afremt als 40km/u, dan kom je rond stationair, dat gaat niet goed. Klimt zonder gas in zijn 2 fluitend een vet steile parkeergarage uit.quote:Op zaterdag 16 november 2019 17:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
M'n 2L (benzine) Mazda rijdt prima 100 in z'n 6. 90 ook wel, als je niet (veel) hoeft te versnellen.
50 in z'n 5 is net niet prettig, 55 of 60 is prima zonder dat ik het idee heb m'n big-end lagers naar de vernieling te helpen.
Leerlauf=stationair?quote:Op zondag 17 november 2019 02:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De mijne fikst dat ook easy.. hij loopt gewoon op de leerlauf in zijn 6 rond de 60, hij gaat pas lelijk doen als je hem verder afremt als 40km/u, dan kom je rond stationair, dat gaat niet goed. Klimt zonder gas in zijn 2 fluitend een vet steile parkeergarage uit.
Het verschil zit hem in het koppel, want dat gebruik je dan, en een lekker lomp vliegwiel helpt ook, maar dat is een beetje inherent aan elkaar natuurlijk.De turbo doet dan 0,weinig.
Stomme combo van mij rijdt 2500 toeren met 90-100 kilometer per uur. Gaat daarna ook tering veel kabaal maken als ik harder rij.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.
(Dit overigens even compleet los van de milieudiscussie, ik rijd ook veel liever 130(+))
M'n Berlingo maakt 3000 rpm bij 110 km/uquote:Op dinsdag 19 november 2019 00:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stomme combo van mij rijdt 2500 toeren met 90-100 kilometer per uur. Gaat daarna ook tering veel kabaal maken als ik harder rij.
60+ gaat idd prima af in 5.quote:Op dinsdag 19 november 2019 09:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
M'n Berlingo maakt 3000 rpm bij 110 km/udat is ook een beetje de max die ik aanhoud (of moet aanhouden bij wind tegen
)
Ongeveer onder de 1500 rpm je de auto meer voelt trillen dus het liefst probeer ik daar boven te blijven.
Het is net of luchtweerstand kwadratisch toeneemtquote:Op dinsdag 19 november 2019 10:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
60+ gaat idd prima af in 5.
Mist gewoon een versnelling die koekblikken, ik heb ook zo een verbruik meter... Die gaat ook erg rap omhoog in verbruik boven de 100. Laat maar zeggen 1/20 naar 1/14 bij 120.
Jep,maareh, ook die toeren hebben ermee te maken. Ik geloof niet dat de transporter bus zoveel inefficiënter gaat rijden op hogere snelheden.quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is net of luchtweerstand kwadratisch toeneemt
Met de voorkant van een blokhut? Denk het welquote:Op dinsdag 19 november 2019 10:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jep,maareh, ook die toeren hebben ermee te maken. Ik geloof niet dat de transporter bus zoveel inefficiënter gaat rijden op hogere snelheden.
Scheelt wel hoor, 2200 of 3000 toeren.quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met de voorkant van een blokhut? Denk het wel
Zelfs bij onze Touring is het verschil in verbruik tussen 100 en 120 al enorm.
Nou niet gaan overdrijven.quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:03 schreef ludovico het volgende:
Scheelt wel hoor, 2200 of 3000 toeren.
Klopt?quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:44 schreef oldford het volgende:
[..]
Nou niet gaan overdrijven.
Als 120 km/uur 3000 toeren is, dan doe je 40 km/uur per 1000 toeren.
Dan doe je bij 100 km/uur dus 2500 toeren.
Gelukkig mag je binnenkort niet harder dan 100, komt het verbruik ten goede. Het is ook slecht voor de overheidsinkomsten, dus misschien moeten we alvast een voorraadje brandstof inslaan.quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met de voorkant van een blokhut? Denk het wel
Zelfs bij onze Touring is het verschil in verbruik tussen 100 en 120 al enorm.
Gelukkig zegt ie nog.... ben je al 65+ ofzo?quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:48 schreef Light het volgende:
[..]
Gelukkig mag je binnenkort niet harder dan 100, komt het verbruik ten goede. Het is ook slecht voor de overheidsinkomsten, dus misschien moeten we alvast een voorraadje brandstof inslaan.
We worden als land alleen maar rijker als we efficiënter werken, zeker als olie überhaupt een dik exportlek is.quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:48 schreef Light het volgende:
[..]
Gelukkig mag je binnenkort niet harder dan 100, komt het verbruik ten goede. Het is ook slecht voor de overheidsinkomsten, dus misschien moeten we alvast een voorraadje brandstof inslaan.
Ik weet de beste stap naar meer efficiëntie, mensen vervangen voor robots.quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
We worden als land alleen maar rijker als we efficiënter werken, zeker als olie überhaupt een dik exportlek is.
Jawel. De meeste motoren werken efficiënter bij een laag toerental.quote:Op woensdag 20 november 2019 13:51 schreef kanovinnie het volgende:
Het aantal toeren maak toch niet zoveel uit voor het verbruik?
Wat is een laag toerental? Voor de meeste benzine motoren is > 2000 toeren té laag imo, zeker met belasting. Je kan het goed merken met een hanger, waar een hogere versnelling voor een hoger verbruikt zorgt omdat de motor niet efficiënt de kracht kan overbrengen. Ik houd hem dan altijd boven de 2500 rpm in ieder geval en dat is een 2,5 liter 6 cilinder.quote:Op woensdag 20 november 2019 14:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Jawel. De meeste motoren werken efficiënter bij een laag toerental.
Dat begrijp ik. Maar het stuk verbruik tussen 100 en 130 komt voornamelijk door de luchtweerstand en niet zoveel door de extra toeren.quote:Op woensdag 20 november 2019 14:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Jawel. De meeste motoren werken efficiënter bij een laag toerental.
Geadviseerd wordt om vlot op te trekken, vroeg (2000-2500 toeren) te schakelen en zo snel op je kruissnelheid te komen in de hoogste versnelling waarbij de motor nog soepel draait. Je toerental tussen 1500-2000 is prima als je constante snelheid kan bewaren.
Als je auto een goede real-time verbuiksweergave heeft, kan je het ook zelf testen al denk ik dat je zelf wel merkt dat, als je tachtig rijdt, je het pedaal dieper moet indrukken als je dat in z'n drie doet dan in z'n vijf.
Nope, eensquote:Op woensdag 20 november 2019 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar het stuk verbruik tussen 100 en 130 komt voornamelijk door de luchtweerstand en niet zoveel door de extra toeren.
Klopt, maar het gaat te ver om te beweren dat toerental niet uitmaakt.quote:Op woensdag 20 november 2019 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar het stuk verbruik tussen 100 en 130 komt voornamelijk door de luchtweerstand en niet zoveel door de extra toeren.
je bedoelt "<".quote:Op woensdag 20 november 2019 15:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is een laag toerental? Voor de meeste benzine motoren is > 2000 toeren té laag imo, zeker met belasting. Je kan het goed merken met een hanger, waar een hogere versnelling voor een hoger verbruikt zorgt omdat de motor niet efficiënt de kracht kan overbrengen. Ik houd hem dan altijd boven de 2500 rpm in ieder geval en dat is een 2,5 liter 6 cilinder.
Het is mistig in Drenthe.quote:Op woensdag 20 november 2019 15:34 schreef Messina het volgende:
Kunnen we weer terug naar irritaties?
Klopt, en nee ze slippen niet door. Dan geeft de motor namelijk teveel vermogen.quote:Op woensdag 20 november 2019 15:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
je bedoelt "<".
Wat bedoel je met: "omdat de motor niet efficiënt de kracht kan overbrengen."? Slippen bij jou je koppelingsplaten door?
Ja, dus te laag = te laagquote:Je wil een toerental waarbij de motor genoeg vermogen kan leveren om soepel te blijven draaien. Al het extra is extra.
Zolang ze het verkeer niet in gevaar brengen met te hard rijden, rechts inhalen, inhalen over de doorgetrokken streep, door rood rijden e.d., hebben bejaarden net zo veel recht om te mogen rijden als alle andere.quote:Op woensdag 20 november 2019 18:52 schreef karr-1 het volgende:
Waarom mogen bejaarden nog de weg op?
Moet er wel een bus verbinding zijn die er dan ook nog een beetje acceptabele tijd over doet.quote:Op woensdag 20 november 2019 18:52 schreef karr-1 het volgende:
Als ik ooit zo ga rijden lever ik vrijwillig mijn rijbewijs in en ga ik wel met de bus of zo.
Niet in gevaar brengen vind ik eigenlijk niet voldoende. Hoeveel bejaarden kunnen er nog adequaat reageren in een onverwachte situatie?quote:Op woensdag 20 november 2019 19:19 schreef oldford het volgende:
[..]
Zolang ze het verkeer niet in gevaar brengen met te hard rijden, rechts inhalen, inhalen over de doorgetrokken streep, door rood rijden e.d., hebben bejaarden net zo veel recht om te mogen rijden als alle andere.
[..]
Te zacht rijden is in heel veel situaties gevaarlijk. Onnodig links rijden ook. En ze zijn blind dus door rood rijden zullen ze ook weleens doen.quote:Op woensdag 20 november 2019 19:19 schreef oldford het volgende:
Zolang ze het verkeer niet in gevaar brengen met te hard rijden, rechts inhalen, inhalen over de doorgetrokken streep, door rood rijden e.d., hebben bejaarden net zo veel recht om te mogen rijden als alle andere.
Als dat je criteria zijn kun je het merendeel van de BMW- en leaserijders ook wel van de weg halen.quote:Op woensdag 20 november 2019 20:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Te zacht rijden is in heel veel situaties gevaarlijk. Onnodig links rijden ook. En ze zijn blind dus door rood rijden zullen ze ook weleens doen.
Een grotere dooddoener kan je haast niet posten.quote:Op woensdag 20 november 2019 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als dat je criteria zijn kun je het merendeel van de BMW- en leaserijders ook wel van de weg halen.
Die apk keurmeester oldford doet alsof te hard rijden, rechts inhalen, inhalen over de doorgetrokken streep en door rood rijden de enige dingen zijn die gevaarlijk zijn op de weg. Dus ik gaf wat andere voorbeelden die ook gevaarlijk zijn en die vaker door bejaarden worden uitgevoerd. Dat de meeste bejaarden niet te hard rijden of inhalen over doorgetrokken strepen geloof ik welquote:Op woensdag 20 november 2019 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als dat je criteria zijn kun je het merendeel van de BMW- en leaserijders ook wel van de weg halen.
Jij ziet op een kilometer afstand al dat het een bejaarde (of, eerlijk is eerlijk, een vrouw) betreft.quote:Op woensdag 20 november 2019 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Die apk keurmeester oldford doet alsof te hard rijden, rechts inhalen, inhalen over de doorgetrokken streep en door rood rijden de enige dingen zijn die gevaarlijk zijn op de weg. Dus ik gaf wat andere voorbeelden die ook gevaarlijk zijn en die vaker door bejaarden worden uitgevoerd. Dat de meeste bejaarden niet te hard rijden of inhalen over doorgetrokken strepen geloof ik wel
Geen verlichting, of geen geen verlichting achter (dagrijlichten). Of mistlicht achter, want het zicht is wel beperkt. Dat het zicht nog veel meer dan 50 meter is, snappen ze dan niet.quote:Op woensdag 20 november 2019 18:30 schreef DrMarten het volgende:
Opvallend hoeveel mensen vanochtend zonder licht reden terwijl het toch aardig mistig was. Zicht van 200 meter ongeveer.
Op de terugweg in de wegwerkzaamheden kilometers achter een lul gereden die niet door had dat je ook gewoon je gas los kunt laten als je langzamer wil rijden. Om de haverklap die felle remlichten in je mik
Tja, hoeveel Niet bejaarden kunnen er adequaat reageren in een onverwachte situatie?quote:Op woensdag 20 november 2019 20:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet in gevaar brengen vind ik eigenlijk niet voldoende. Hoeveel bejaarden kunnen er nog adequaat reageren in een onverwachte situatie?
Ja. Waarom niet?quote:Op donderdag 21 november 2019 10:09 schreef oldford het volgende:
[..]
Tja, hoeveel Niet bejaarden kunnen er adequaat reageren in een onverwachte situatie?
Als iedereen adequaat zou reageren, zouden er een stuk minder ongelukken in de spits gebeuren. Dus die ook allemaal maar hun rijbewijs afpakken?
Ach ja linkrijders denken inderdaad dat ze heel wat mogen ofzo.quote:Op donderdag 21 november 2019 10:55 schreef DrMarten het volgende:
Vanochtend weer een mooi ritje door de wegwerkzaamheden op de A1. Hele zooi ruimte op de rechterbaan, maar de voorgangers blijven allemaal met een vaartje van krap 80 links rijden omdat een kilometer verderop weer vrachtwagens rijden die ze voorbij moeten. Ik ben er rustig met een vaartje van 90 rechts voorbij gesukkeld om vervolgens weer netjes in te voegen op de linker baan alwaar ik van een Duitser van middelbare leeftijd de welbekende internationale gebaren van afkeur toegezwaaid kreeg
Ik ben echt blij dat ik daar niet dagelijks langs hoef.
De stakker in het verhaal ben jij. Iedereen wacht rustig zijn beurt af en jij dringt voor.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:45 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ach ja linkrijders denken inderdaad dat ze heel wat mogen ofzo.
Ik ga ze ook stug rechts voorbij en dan invoegen. Zie je ineens dat ze op hun pik getrapt zijn en het gaatje ineens (heel bewust) dichtrijden
wat voor stakker ben je dan
haha ja dat zal het zijn jaquote:Op donderdag 21 november 2019 12:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De stakker in het verhaal ben jij. Iedereen wacht rustig zijn beurt af en jij dringt voor.
Als je rechts inhaalt zonder reden, afgezien van voordringen, snap ik wel dat mensen je er niet tussen laten. Dat vind ik stakker/pauper gedrag. Of je nou je knipperlicht gebruikt of niet.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
haha ja dat zal het zijn ja
Ik geef netjes richting aan en je ziet iemand gewoon bewust accelereren omdat ie het niet kan hebben dat een klein autotje voor hem in wil voegen. en dan ben ik de stakker zeker....
rechts inhalen heeft altijd een goede reden want linksplakken is zo lekker sjiek zeker.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je rechts inhaalt zonder reden, afgezien van voordringen, snap ik wel dat mensen je er niet tussen laten. Dat vind ik stakker/pauper gedrag. Of je nou je knipperlicht gebruikt of niet.
Wat moeten ze dan doen als twee vrachtwagens elkaar inhalen? Naar rechts zodat jij er langs kan?quote:Op donderdag 21 november 2019 13:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
rechts inhalen heeft altijd een goede reden want linksplakken is zo lekker sjiek zeker.
het rechts inhalen heeft er eigenlijk helemaal niets mee te maken, maar blijkbaar ben jij ook z'n type dat je er zo over struikelt.
gewoon iemand met een te korte plasser in z'n krokante mecedesbus die het niet kan hebben dat iemand in een klein wagentje hem inhaalt. niets meer niets minder. in m'n luxe SUV hebben ze ineens niet meer zo'n grote muil hoor.
Je ziet op een kilometer afstand ook al als iemand met 150 aan komt rijden, dus?quote:Op woensdag 20 november 2019 23:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Jij ziet op een kilometer afstand al dat het een bejaarde (of, eerlijk is eerlijk, een vrouw) betreft.
Daar kan je prima op anticiperen.
Nu vraag ik mij af, wat noem jij een luxe SUV?quote:Op donderdag 21 november 2019 13:51 schreef Gunner het volgende:
jelly much bro?
geen leasebak trouwens mocht je dat denken![]()
Jaloers zijn op de auto van iemand?quote:Op donderdag 21 november 2019 13:51 schreef Gunner het volgende:
jelly much bro?
geen leasebak trouwens mocht je dat denken![]()
En het ondertussen over andermans kleine plasser hebben. Typisch.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
rechts inhalen heeft altijd een goede reden want linksplakken is zo lekker sjiek zeker.
het rechts inhalen heeft er eigenlijk helemaal niets mee te maken, maar blijkbaar ben jij ook z'n type dat je er zo over struikelt.
gewoon iemand met een te korte plasser in z'n krokante mecedesbus die het niet kan hebben dat iemand in een klein wagentje hem inhaalt. niets meer niets minder. in m'n luxe SUV hebben ze ineens niet meer zo'n grote muil hoor.
Nee, alleen of ze bejaard of vrouw zijn.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je ziet op een kilometer afstand ook al als iemand met 150 aan komt rijden, dus?
Straks is het een mooie 3e baans weg beiden kanten op richting Azelo met een stuk minder fileleed en dan mag je er maar 100quote:Op donderdag 21 november 2019 10:55 schreef DrMarten het volgende:
Vanochtend weer een mooi ritje door de wegwerkzaamheden op de A1. Hele zooi ruimte op de rechterbaan, maar de voorgangers blijven allemaal met een vaartje van krap 80 links rijden omdat een kilometer verderop weer vrachtwagens rijden die ze voorbij moeten. Ik ben er rustig met een vaartje van 90 rechts voorbij gesukkeld om vervolgens weer netjes in te voegen op de linker baan alwaar ik van een Duitser van middelbare leeftijd de welbekende internationale gebaren van afkeur toegezwaaid kreeg
Ik ben echt blij dat ik daar niet dagelijks langs hoef.
Volgens mij komt dat omdat mensen zich in de auto anoniem en veilig wanen en dan haantjesgedrag beginnen te vertonen. Een ander de ruimte gunnen is er dan niet meer bij, het is 'ikke eerst', ik vind dat ik harder mag dan een ander. En na verloop van tijd wordt het gewoonte om zo te rijden.quote:Op donderdag 21 november 2019 18:55 schreef DW457 het volgende:
Ik heb zelf ook echt een schurfthekel aan linksplakkers en ik haal die ook gewoon rechts in. Ik snap die allergie voor de rechterstrook echt niet.
Haha bij dat eerste ga ik ook altijd extra naar hun kant en dan schrikken ze. Vooral nu ik in een Berlingo rijdt kan schade me geen reet schelenquote:Op donderdag 21 november 2019 20:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Ook een ergernis: mensen die niet goed in de rijstrook blijven en je rakelings inhalen. 20cm meer naar rechts en mn buitenspiegel wordt eraf getikt.
en ja ik rijd natuurlijk wel netjes in mijn strook.
Gelukkig heb ik een dashcam, nooit meer zonder de weg op.
Wat ik helemaal krankjorum vind is dat mensen bij een afrit niet in de strook blijven maar helemaal over de vluchtstrook gaan rijden. Je zult er toevallig maar staan als pechgeval... gegarandeerd dat er na een minuut eentje op knalt.
Meh, ik blijf soms ook iets te lang links (wel met maximaal toegestane snelheid), omdat als ik naar rechts ga ik weet dat ik er nooit meer terug tussen kom en achter die vrachtwagen blijf hangen. Dan ga ik na het inhalen van de vrachtwagen(s) en/of opa & oma uiteraard wel naar rechtsquote:Op donderdag 21 november 2019 20:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat omdat mensen zich in de auto anoniem en veilig wanen en dan haantjesgedrag beginnen te vertonen. Een ander de ruimte gunnen is er dan niet meer bij, het is 'ikke eerst', ik vind dat ik harder mag dan een ander. En na verloop van tijd wordt het gewoonte om zo te rijden.
Net als het nooit richting aangeven: het zijn allemaal ex-fietsers en dat soort figuren gaan het ook nooit meer aanleren, ook niet na een paar vette boetes.
Ik als wielrenner herken me hier niet in.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat omdat mensen zich in de auto anoniem en veilig wanen en dan haantjesgedrag beginnen te vertonen. Een ander de ruimte gunnen is er dan niet meer bij, het is 'ikke eerst', ik vind dat ik harder mag dan een ander. En na verloop van tijd wordt het gewoonte om zo te rijden.
Net als het nooit richting aangeven: het zijn allemaal ex-fietsers en dat soort figuren gaan het ook nooit meer aanleren, ook niet na een paar vette boetes.
Het gaat in het verhaal hierboven over de ene vrachtwagen die de ander einhaalt met een hele rij auto's erachter...quote:Op donderdag 21 november 2019 18:55 schreef DW457 het volgende:
Ik heb zelf ook echt een schurfthekel aan linksplakkers en ik haal die ook gewoon rechts in. Ik snap die allergie voor de rechterstrook echt niet.
Hoe bedoel je dit? Dus al voor de afrit de vluchtstrook op gaan?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat ik helemaal krankjorum vind is dat mensen bij een afrit niet in de rijstrook blijven maar helemaal over de vluchtstrook gaan rijden. Je zult er toevallig maar stilvallen als pechgeval... gegarandeerd dat er na een minuut eentje op knalt.![]()
Dat zie ik ook geregeld gebeuren, da's vooral als het druk is door stoplichten aan het einde van de afrit.. .ontstaat er als het ware een file op de vluchtstrook. Niet best maar op zich beter dan dat men gewoon op de rijstrook stil gaat staan..quote:Op donderdag 21 november 2019 22:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Dus al voor de afrit de vluchtstrook op gaan?
Dan ben je echt gestoord. Zeker met de over het algemeen gigantisch lange in/afritten zoals we ze in Nederland hebben.
jij hebt nooit gefietst of zo?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Net als het nooit richting aangeven: het zijn allemaal ex-fietsers en dat soort figuren gaan het ook nooit meer aanleren, ook niet na een paar vette boetes.
voor mij ligt het er een beetje aan HOE je het doet.quote:Op donderdag 21 november 2019 18:55 schreef DW457 het volgende:
Ik heb zelf ook echt een schurfthekel aan linksplakkers en ik haal die ook gewoon rechts in. Ik snap die allergie voor de rechterstrook echt niet.
Ja zeer asociaal.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
haha ja dat zal het zijn ja
Ik geef netjes richting aan en je ziet iemand gewoon bewust accelereren omdat ie het niet kan hebben dat een klein autotje voor hem in wil voegen. en dan ben ik de stakker zeker....
Dat zie je ook met normale cruise control. Ben nu in Polen en heb daar de cruise constant op 130kmh (is 1 rechte weg, boksaai) en er was een vrouw die me wel 5x heeft ingehaald. Na het inhalen liet ze weer gas los, bok irritant.quote:Op vrijdag 22 november 2019 09:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Tijd voor autonoom rijden, dat is de enige oplossing voor al deze problemen. Iedereen die weleens dynamische cruise control of autopilot gebruikt ziet hoe achterlijk mensen rijden. Ik ben eens over 10 km drie keer ingehaald door dezelfde gast en ik reed op auto pilot. Remmen, gas geven, gas los, rechts, links, inhalen met 5 km verschil, daarna weer 10 km langzamer, geen idee wat ze allemaal doen maar het gaat nergens over. Als we allemaal autonoom rijden, of allemaal auto pilot hebben, dan kunnen we mooi in een treintje achter elkaar en alleen inhalen voor vrachtwagens. Netflix erbij en gaan
Bij mij had het niks met beurt afwachten te maken. Kilometers lang wegwerkzaamheden met veel vrachtverkeer dus iedereen in een personenauto/bestelbus reed links. Alleen kwam er ineens een heel stuk vrij baan zonder vrachtverkeer. Ik heb geleerd dat je dan naar rechts moet. Dat doe ik dan netjes. De rest bleef links rijden. Als ze dan dan ook nog dik onder de toegestane 90 km/h rijden dan tuf ik ze rechts voorbij. Dannkun je kwaad worden als ik voor jou weer invoeg op de linkerbaan om de volgende stoet vrachtwagens in te halen, maar je had ook gewoon naar rechts kunnen gaan zoals het hoort.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De stakker in het verhaal ben jij. Iedereen wacht rustig zijn beurt af en jij dringt voor.
Precies dit dus. Als men 300 meter asfalt rechts laten liggen ga ik er gewoon voorbij en voeg in wanneer dat 'kan'. En als je dan ziet dat ze bewust een gaatje dichtrijden zodat je niet je invoegactie kan doen dan is dat gewoon kleinzielig.quote:Op vrijdag 22 november 2019 10:23 schreef DrMarten het volgende:
Als ze dan dan ook nog dik onder de toegestane 90 km/h rijden dan tuf ik ze rechts voorbij. Dannkun je kwaad worden als ik voor jou weer invoeg op de linkerbaan om de volgende stoet vrachtwagens in te halen, maar je had ook gewoon naar rechts kunnen gaan zoals het hoort.
Ik vind dat ook altijd sneu. Linksplakkers die niet opschieten. Ga je er rechts voorbij gaan ze ineens schuimbekkend de gaatjes wel dichtrijden.quote:Op vrijdag 22 november 2019 11:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Precies dit dus. Als men 300 meter asfalt rechts laten liggen ga ik er gewoon voorbij en voeg in wanneer ik dat wil. En als je dan ziet dat ze bewust een gaatje dichtrijden zodat je niet je invoegactie kan doen dan is dat gewoon kleinzielig.
Maar nee dan ben ik de stakker van het topic.![]()
Vanmorgen weer hetzelfde liedje. Ga ze gewoon rechts voorbij hoor. Eentje zag ik inhouden om me te laten invoegen dus het kan prima![]()
Zo zie ik dat ook altijd voor mequote:Op vrijdag 22 november 2019 12:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ga je er rechts voorbij gaan ze ineens schuimbekkend de gaatjes wel dichtrijden.
Oja zie het ook regelmatig gebeuren.quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zo zie ik dat ook altijd voor me
fijn om te horen dat ik niet de enige bent die dat opvalt.
In de praktijk betekent dat dus dat je langzaam verkeer op elke baan hebt. Als je dan een beetje snelheid wil houden, ben je constant aan het zigzaggen. Totdat je achter een stel slakken terecht komt die alle stroken bezet houden, dan kun je er lekker achter blijven plakken, want die langzame lui hebben dan geen enkele reden om ooit van strook te wisselen. Het is een totale illusie om te denken dat "keep your lane" ervoor zorgt dat je door kan rijden.quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Daarom ben ik voorstander van het legaliseren van rechts inhalen. Dan is dit hele gezeik van de (auto)baan. Geen treintjes meer op links. Iedereen zo veel mogelijk keep your lane. Ik voorspel prettiger rijden voor iedereen en minder opstoppingen.
In de vs zijn daar anders prima ervaringen mee. Zeker met beperkte snelheden aanhouden en stevig controleren. Het is werkelijk een zegen om daar te rijden, vind ik persoonlijk. Het word pas vervelend als je zelf harder wil rijden dan toegestaan / de meute.quote:Op vrijdag 22 november 2019 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de praktijk betekent dat dus dat je langzaam verkeer op elke baan hebt. Als je dan een beetje snelheid wil houden, ben je constant aan het zigzaggen. Totdat je achter een stel slakken terecht komt die alle stroken bezet houden, dan kun je er lekker achter blijven plakken, want die langzame lui hebben dan geen enkele reden om ooit van strook te wisselen. Het is een totale illusie om te denken dat "keep your lane" ervoor zorgt dat je door kan rijden.
Als je dat wil, kun je ook gewoon rechts blijven en met 85 km/u achter een vrachtwagen blijven hangen.quote:Op vrijdag 22 november 2019 16:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het word pas vervelend als je zelf harder wil rijden dan toegestaan / de meute.
Okequote:Op vrijdag 22 november 2019 16:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je dat wil, kun je ook gewoon rechts blijven en met 85 km/u achter een vrachtwagen blijven hangen.
Daar zit niet om de 500 meter een afslag. Verder is het wel een goed systeem maar werkt ook echt goed als mensen zich er aan houden. En dan werkt ons systeem ook prima.quote:Op vrijdag 22 november 2019 16:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
In de vs zijn daar anders prima ervaringen mee. Zeker met beperkte snelheden aanhouden en stevig controleren. Het is werkelijk een zegen om daar te rijden, vind ik persoonlijk. Het word pas vervelend als je zelf harder wil rijden dan toegestaan / de meute.
Dat wordt handhaven dan. En dat kan gewoon.quote:Op vrijdag 22 november 2019 19:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar zit niet om de 500 meter een afslag. Verder is het wel een goed systeem maar werkt ook echt goed als mensen zich er aan houden.
Bijna alle staten hebben gewoon regels dat het trage verkeer rechts moet houden en links bedoeld is voor inhalen. Keep-your-lane is beroerd voor de doorstroming en rechts inhalen is gevaarlijk. Door de toenamequote:Op vrijdag 22 november 2019 16:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
In de vs zijn daar anders prima ervaringen mee. Zeker met beperkte snelheden aanhouden en stevig controleren. Het is werkelijk een zegen om daar te rijden, vind ik persoonlijk. Het word pas vervelend als je zelf harder wil rijden dan toegestaan / de meute.
Kan met het huidige systeem ook.quote:Op vrijdag 22 november 2019 23:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat wordt handhaven dan. En dat kan gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |