Dan heeft degene die naar links ging om in te halen toch niet op zitten letten?quote:Op vrijdag 22 november 2019 14:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Oja zie het ook regelmatig gebeuren.
Ook zo typerend is dit rijgedrag: van constant op de linkerbaan zitten met een behoorlijk tempo... een auto wil gaan inhalen en doet dat keurig en ruim op tijd, niks mis mee. De linksplakker houdt echter zijn te hoge tempo aan tot 20 meter achter de nu inhalende persoon en remt vervolgens flink af... als signaal dat ze verbaasd zijn dat er iemand naar links is gegaan als zij eraan komen en dat diegene dat eigenlijk niet zou hebben moeten doen, want nu moeten zij afremmen.
En dan er vervolgens met slechts 10 meter afstand achter blijven zitten.
Dat is wel bizar ja.quote:Laatst was ik in Duitsland op de autobahn en reed daar 150+ (een stuk zonder snelheidslimiet).
Achter me komt een Nederlands bedrijvenbusje te rijden en ik kon m'n ogen niet geloven, hij was vrachtbrieven ofzo aan het lezen achter het stuur... Met die snelheid... Elke 2 seconden even opkijkend en dan weer verder lezend. En dat ging kilometers zo door.
Ik snap dat stilstaan tijd kost en dat je het idee hebt dat effe lezen waar je volgende klus is wel effe kan, maar met 160?
Ik had verwacht dat van de dashcam de beelden wel goed te zien zou zijn (heb zowel voor als achter een dashcam zitten dus meneer had er duidelijk op gestaan) maar helaas waren de beelden corrupt, problemen met de SDCard.
Je schetst nu een andere situatie als waar we het over hadden.quote:Op vrijdag 22 november 2019 10:23 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bij mij had het niks met beurt afwachten te maken. Kilometers lang wegwerkzaamheden met veel vrachtverkeer dus iedereen in een personenauto/bestelbus reed links. Alleen kwam er ineens een heel stuk vrij baan zonder vrachtverkeer. Ik heb geleerd dat je dan naar rechts moet. Dat doe ik dan netjes. De rest bleef links rijden. Als ze dan dan ook nog dik onder de toegestane 90 km/h rijden dan tuf ik ze rechts voorbij. Dannkun je kwaad worden als ik voor jou weer invoeg op de linkerbaan om de volgende stoet vrachtwagens in te halen, maar je had ook gewoon naar rechts kunnen gaan zoals het hoort.
Gister op de terugweg ook zo'n druif in een bouwbusje. Bleef continu met 75 links rijden waar ie zat naar rechts kon en waar je ook gewoon 90 kon. Uiteindelijk iedereen er links voorbij met seinen en claxoneren. Hen het nog even in de spiegel in de gaten gehouden, maar heb hem in de kilometers erna niet naar rechts zien gaan.
Ah, zo. Ik snap dat ook nooit zo.quote:Op donderdag 21 november 2019 23:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat zie ik ook geregeld gebeuren, da's vooral als het druk is door stoplichten aan het einde van de afrit.. .ontstaat er als het ware een file op de vluchtstrook. Niet best maar op zich beter dan dat men gewoon op de rijstrook stil gaat staan..
Wat ik bedoel is bij klaverblad-achtige afritten met van die 270 graden bochten naar rechts als het ware de binnenbocht nemend over de vluchtstrook.
Met bijv. de A8 ben ik het wel met je eens. Daar zouden ze eigenlijk over de hele lengte blokmarkering moeten aanbrengen ipv de laatste 500 meter.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:01 schreef Fer het volgende:
Er komen anders wel steeds meer stukjes snelweg waar rechtshouden soms wat onzinnig is.
A8 bij Zaandam
A1 bij Diemen en van Eembrugge naar knooppunt Eemnes
A2 Amsterdam Utrecht kan je ook vaak op de een na rechtse blijven
A6 vanaf A1 richting Almere Poort
A12 Den Haag uit
Omdat er dan weer iemand naast je gaat hangen. Toevallig als de iemand wil een invoegen of een vrachtwagen rijdt.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met bijv. de A8 ben ik het wel met je eens. Daar zouden ze eigenlijk over de hele lengte blokmarkering moeten aanbrengen ipv de laatste 500 meter.
Maar de A2? Waarom zou je niet gewoon rechts rijden?
Dat is inderdaad irritant als mensen dat doen. En helemaal als er dan een trage drol voor je invoegtquote:Op zaterdag 23 november 2019 10:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat er dan weer iemand naast je gaat hangen. Toevallig als de iemand wil een invoegen of een vrachtwagen rijdt.
Dan ga je naar rechts, ga je er langs en weer naar links.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:15 schreef jeroen25 het volgende:
Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch:
Hoe zou je 'keep your lane' in de praktijk moeten toepassen?
Stel ik rij van Tilburg naar Oss:
[ afbeelding ]
Ik kan nu twee dingen doen:
1. Ik schuif zo vroeg mogelijk op naar mijn strook en blijf daar.
Als ik bij Tilburg de snelweg op ga schuif ik meteen 3 stroken op naar uiterst links.
Ik verander dan niet meer van strook zodat ik uiteindelijk op het laatste stuk vanzelf op rechts uitkom.
2. Ik blijf in mijn strook en schuif pas op als het echt moet.
Als ik de snelweg op ga blijf ik op de rechter strook.
Wanneer de weg splitst naar Eindhoven moet ik dan toch nog opschuiven.
Aangekomen bij den Bosch moet ik nog een keer opschuiven.
Daarna kan ik op rechts blijven tot ik er weer af moet.
En wat moet je doen als er voor je iemand langzamer rijdt dan jij wil?
Moet je dan maar accepteren dat je niet harder kan?
Ja, in America meegemaakt, en ik vind het fantastisch. Het geeft een veel rustiger en relaxter verkeersbeeld.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vraag me af of mensen die keep your lane zo fantastisch vinden dit ooit in de praktijk meegemaakt hebben.
Komt dat ook niet omdat het daar sowieso rustiger is qua rijden?quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, in America meegemaakt, en ik vind het fantastisch. Het geeft een veel rustiger en relaxter verkeersbeeld.
Simpel bij het invoegen gelijk de middelste strook pakken, die gaat vanzelf over op de N65 en dan bij Den Bosch gelijk rechts houden omdat je de parallel weg op moet die rechts gaat naar Ossquote:Op zaterdag 23 november 2019 10:15 schreef jeroen25 het volgende:
Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch:
Hoe zou je 'keep your lane' in de praktijk moeten toepassen?
Stel ik rij van Tilburg naar Oss:
[ afbeelding ]
Ik kan nu twee dingen doen:
1. Ik schuif zo vroeg mogelijk op naar mijn strook en blijf daar.
Als ik bij Tilburg de snelweg op ga schuif ik meteen 3 stroken op naar uiterst links.
Ik verander dan niet meer van strook zodat ik uiteindelijk op het laatste stuk vanzelf op rechts uitkom.
2. Ik blijf in mijn strook en schuif pas op als het echt moet.
Als ik de snelweg op ga blijf ik op de rechter strook.
Wanneer de weg splitst naar Eindhoven moet ik dan toch nog opschuiven.
Aangekomen bij den Bosch moet ik nog een keer opschuiven.
Daarna kan ik op rechts blijven tot ik er weer af moet.
En wat moet je doen als er voor je iemand langzamer rijdt dan jij wil?
Moet je dan maar accepteren dat je niet harder kan?
Dat zou ook kunnen ja.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komt dat ook niet omdat het daar sowieso rustiger is qua rijden?
Wat het onderliggende probleem is, is dat de meeste mensen niet auto kunnen rijden. En dan gaat keep your lane niet helpen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen ja.
Maar dat verplichte links inhalen werkt zo onrustig omdat het tegenwoordig zo druk is en iedereen het weer anders doet - sommige blijven altijd links zitten, sommigen gaan na elke inhaalachtie weer naar rechts en wisselen 3x per minuut, en dan de soms grote snelheidsverschillen....
Vooral ergerlijk vind ik dat iemand hard over de linkerstrook komt aanrijden, een inhaler naar links gaat en de hardrijder opzettelijk laat in de ankers gaat en er vlak achter hangt om de ander op te duwen en zo snel mogelijk weer naar rechts te krijgen.
Het keep your lane is ook perfect om geen last meer te hebbben van die middenstrookplakkers. Gewoon rechts voorbij, dat scheelt een hoop geschuif en geklooi met ritsen in de linkerstrook.
Adblocker uitzettenquote:Op zaterdag 23 november 2019 10:45 schreef jeroen25 het volgende:
Censureert Fok! nu den bosch? b o s c h
Helaas is het inderdaad een gegeven dat de meesten niet kunnen rijden. Daar moeten we dan maar om heen werken vind ik.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat het onderliggende probleem is, is dat de meeste mensen niet auto kunnen rijden. En dan gaat keep your lane niet helpen.
Alsof dat gaat werken. Je kan imo veel beter iedereen om de zoveel tijd een herexamen laten doen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Helaas is het inderdaad een gegeven dat de meesten niet kunnen rijden. Daar moeten we dan maar om heen werken vind ik.
Ja joh, geef het CBR er nog een melkkoe bij En alsof ze het al niet druk zat hebben, het lukt ze nu al niet om op schema te blijven met examens en rijbewijs keuringen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alsof dat gaat werken. Je kan imo veel beter iedereen om de zoveel tijd een herexamen laten doen.
Maar welke partij durft daar zijn handen aan te branden?quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alsof dat gaat werken. Je kan imo veel beter iedereen om de zoveel tijd een herexamen laten doen.
Er worden van ons belastinggeld vele miljoenen uitgegeven aan dingen om het verkeer veiliger te maken. Deze maatregel is vele malen goedkoper. Maw, het verdient zichzelf terug, al zal je dat niet zo snel zien als de afschrijving voor het (twee)jaarlijks examen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:02 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja joh, geef het CBR er nog een melkkoe bij En alsof ze het al niet druk zat hebben, het lukt ze nu al niet om op schema te blijven met examens en rijbewijs keuringen.
Bij mn pa heeft het 8 maanden geduurd om zijn rijbewijs te verlengen.
Geen enkele, dat is het probleem.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:02 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar welke partij durft daar zijn handen aan te branden?
Mensen zien het rijbewijs als een recht en het CBR is niet populair.
Maar de mensen met lomp rijgedrag die zich nu op de weg bevinden rijden ook al met een rijbewijs. Dat examen is maar een momentopname, hoe iemand zich daarna gedraagt zonder examinator ernaast is toch niet te voorspellen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
Er worden van ons belastinggeld vele miljoenen uitgegeven aan dingen om het verkeer veiliger te maken. Deze maatregel is vele malen goedkoper. Maw, het verdient zichzelf terug, al zal je dat niet zo snel zien als de afschrijving voor het (twee)jaarlijks examen.
Dan meer politiecontrole en elke overtreder aanmelden bij het CBR.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maar de mensen met lomp rijgedrag die zich nu op de weg bevinden rijden ook al met een rijbewijs. Dat examen is maar een momentopname, hoe iemand zich daarna gedraagt zonder examinator ernaast is toch niet te voorspellen.
Er is een verschil tussen je expres lomp gedragen en mensen die het onbewust doen. Ik heb het idee dat de meeste irritaties uit dit topic komen door mensen die zich onbewust gedragen. Dus door die groep of uit het verkeer te halen, of te heropvoeden kan je een aardige slag slaan.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maar de mensen met lomp rijgedrag die zich nu op de weg bevinden rijden ook al met een rijbewijs. Dat examen is maar een momentopname, hoe iemand zich daarna gedraagt zonder examinator ernaast is toch niet te voorspellen.
Dat dan weer wel ja, dat lijkt me efficiënter dan zomaar iedereen tweejaarlijks op kosten te jagen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:09 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dan meer politiecontrole en elke overtreder aanmelden bij het CBR.
100% hiermee eens. Rijden in de states vergt in het begin ff wat gewenning omdat rechts inhalen daar doodnormaal is. Als je daar eenmaal aan gewend bent en op anticipeert is het zooooo-veel makkelijker.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen ja.
Maar dat verplichte links inhalen werkt zo onrustig omdat het tegenwoordig zo druk is en iedereen het weer anders doet - sommige blijven altijd links zitten, sommigen gaan na elke inhaalachtie weer naar rechts en wisselen 3x per minuut, en dan de soms grote snelheidsverschillen....
Vooral ergerlijk vind ik dat iemand hard over de linkerstrook komt aanrijden, een inhaler naar links gaat en de hardrijder opzettelijk laat in de ankers gaat en er vlak achter hangt om de ander op te duwen en zo snel mogelijk weer naar rechts te krijgen.
Het keep your lane is ook perfect om geen last meer te hebbben van die middenstrookplakkers. Gewoon rechts voorbij, dat scheelt een hoop geschuif en geklooi met ritsen in de linkerstrook.
Ja? In welk opzicht efficiënter?quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:11 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat dan weer wel ja, dat lijkt me efficiënter dan zomaar iedereen tweejaarlijks op kosten te jagen.
Dat je daadwerkelijk mensen met slecht rijgedrag ertussenuit pikt. Ik vermoed dat je zelf ook wel aardig kan rijden en inzicht hebt, zou je het werkelijk zien zitten om elke 2 jaar weer verplicht door de molen van het CBR te moeten?quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja? In welk opzicht efficiënter?
Ik vraag het me af. Als je als agent door het verkeer rijd moet je dat in een seconde zien, want daarna is die auto alweer weg. Als er een half uur een examinator naast zit is dat anders. Plus dat je ook de theorie opnieuw kan testen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat je daadwerkelijk mensen met slecht rijgedrag ertussenuit pikt.
Ik zou het er voor over hebben.quote:Ik vermoed dat je zelf ook wel aardig kan rijden en inzicht hebt, zou je het werkelijk zien zitten om elke 2 jaar weer verplicht door de molen van het CBR te moeten?
Hij wil invoegen, hij zoekt maar uit hoe. Niet jouw probleem dat hij niet goed anticipeert zolang t niet gevaarlijk wordt (want dan ben jij ineens wel verplicht om ongelukken te vermijden).quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:56 schreef jeroen25 het volgende:
Waarschijnlijk was ik laatst een irritatie voor iemand.
Ik kom van links een weefvak op en moet er ook links af.
Van rechts komt een vrachtwagen met een personenwagen erachter.
Beiden willen naar links.
Het komt zo uit dat de personenwagen precies naast me komt.
De vrachtwagen kan dus zo invoegen.
Ik blijf achter de vrachtwagen links langs de blokken rijden.
De personenwagen blijft een tijdje naast me hangen met zijn knipper aan.
Ik schuif niet op naar links en neem ook geen gas terug om de personenwagen voor me te laten.
De personenwagen neemt ook geen gas terug om achter mij in te voegen..
Uiteindelijk geeft de ander gas bij om voor de vrachtwagen in te voegen.
Heb ik die ander nu zitten hinderen?
Of had die ander een betere plaats moeten kiezen om in te voegen?
Ja en de stoplichten "aan de overkant" dat zijn dan ook gelijk de enige twee dingen die daar beter zijn, het overige aan hun verkeer is dik inferieur, met als absolute dieptepunt die constante stoptekens.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
100% hiermee eens. Rijden in de states vergt in het begin ff wat gewenning omdat rechts inhalen daar doodnormaal is. Als je daar eenmaal aan gewend bent en op anticipeert is het zooooo-veel makkelijker.
Ohja en nog iets wat ik daar briljant vind en waarvan ik totaal NIET snap waarom dat hier niet ook wordt ingevoerd: Als je bij een kruispunt / stoplicht staat en jij wilt simpelweg rechtsaf slaan, dan is dat in de meeste gevallen "vrij". Ofwel, zelf uitkijken of er geen verkeer aankomt op de kruisende weg, en zodra er een gat is en je kan gaan, dan ga je. Zo hoef je nooit onnodig voor een stoplicht staan te wachten als je toch maar gewoon rechtsaf wilt slaan ipv rechtdoor. IK WIL DAT HIER OOK!
Precies. Afhankelijk van de situatie (drukte) kan je eventueel wat ruimte geven, maar in eerste instantie is het toch echt zijn eigen probleem.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:17 schreef JF_ het volgende:
[..]
Hij wil invoegen, hij zoekt maar uit hoe. Niet jouw probleem dat hij niet goed anticipeert zolang t niet gevaarlijk wordt (want dan ben jij ineens wel verplicht om ongelukken te vermijden).
Daar zijn we binnenkort wel vanaf natuurlijkquote:Op zaterdag 23 november 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
en dan de soms grote snelheidsverschillen....
Er zijn in Nederland meer dan 11 miljoen mensen met een rijbewijs. Met het door jou voorgestelde tweejaarlijkse 'herexamen' zou dat betekenen dat elk jaar grofweg 5.5 miljoen examens extra moet afnemen. Dat zijn ruim 20.000 (!) examens per dag. Compleet onhaalbaar dus.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er worden van ons belastinggeld vele miljoenen uitgegeven aan dingen om het verkeer veiliger te maken. Deze maatregel is vele malen goedkoper. Maw, het verdient zichzelf terug, al zal je dat niet zo snel zien als de afschrijving voor het (twee)jaarlijks examen.
[..]
Geen enkele, dat is het probleem.
Ja dat theorie is helemaal erg. Heb zelf sinds '93 mijn rijbewijs en er is nauwelijks iets veranderd in het verkeer. Maar toch als ik nu theorie zou moeten doen zou ik alsnog zakken door alle suggestieve vragen die erin zitten. Dan kan je elke twee jaar weer een boekje met plaatjes gaan zitten leren wat ze nu weer verzonnen hebbenquote:Op zaterdag 23 november 2019 11:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Als je als agent door het verkeer rijd moet je dat in een seconde zien, want daarna is die auto alweer weg. Als er een half uur een examinator naast zit is dat anders. Plus dat je ook de theorie opnieuw kan testen.
[..]
Ik zou het er voor over hebben.
"Is dit een helling"quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja dat theorie is helemaal erg. Heb zelf sinds '93 mijn rijbewijs en er is nauwelijks iets veranderd in het verkeer. Maar toch als ik nu theorie zou moeten doen zou ik alsnog zakken door alle suggestieve vragen die erin zitten. Dan kan je elke twee jaar weer een boekje met plaatjes gaan zitten leren wat ze nu weer verzonnen hebben
Heeft toch ook geen zin joh?quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland meer dan 11 miljoen mensen met een rijbewijs. Met het door jou voorgestelde tweejaarlijkse 'herexamen' zou dat betekenen dat elk jaar grofweg 5.5 miljoen examens extra moet afnemen. Dat zijn ruim 20.000 (!) examens per dag. Compleet onhaalbaar dus.
We zitten nu op zo'n 400.000 rijexamens per jaar (voor het b-rijbewijs), afgenomen door zo'n 700 examinatoren. Dan kan je daaruit concluderen dat een examinator 3 tot 4 examens per dag afneemt. Nu kan je zelf uitrekenen hoeveel extra examinatoren er dan nodig zijn, en dan hebben we het nog niet over de extra auto's, ondersteunend personeel, huisvesting, etc., etc.
Misschien dat 2jaarlijks wat veel is. In ieder geval, vaker herexamens zou ik een goede zaak vinden. Na een bepaalde leeftijd herexamen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland meer dan 11 miljoen mensen met een rijbewijs. Met het door jou voorgestelde tweejaarlijkse 'herexamen' zou dat betekenen dat elk jaar grofweg 5.5 miljoen examens extra moet afnemen. Dat zijn ruim 20.000 (!) examens per dag. Compleet onhaalbaar dus.
We zitten nu op zo'n 400.000 rijexamens per jaar (voor het b-rijbewijs), afgenomen door zo'n 700 examinatoren.
Een herhaalexamen en initieel examen hoeven niet hetzelfde te zijn toch? Ik bedoel, je weet als het goed is wat een stopbord is en wat een doorgetrokken streep betekendquote:Op zaterdag 23 november 2019 11:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja dat theorie is helemaal erg. Heb zelf sinds '93 mijn rijbewijs en er is nauwelijks iets veranderd in het verkeer. Maar toch als ik nu theorie zou moeten doen zou ik alsnog zakken door alle suggestieve vragen die erin zitten. Dan kan je elke twee jaar weer een boekje met plaatjes gaan zitten leren wat ze nu weer verzonnen hebben
Huh?quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Is dit een helling"
"Ja"
CBR: FOUT, het is een daling!
Echt, the fuck? Niet normaal gewoon zo een vraag, mensen zakken daar gewoon op.
Of een plaatje van een winkelstraat met auto's "moet je hier afremmen met de rem of op de motor?"quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Is dit een helling"
"Ja"
CBR: FOUT, het is een daling!
Echt, the fuck? Niet normaal gewoon zo een vraag, mensen zakken daar gewoon op.
Ehh, als je moet remmen op de rem ben je sowieso te laat met remmen in die gebieden zou je zeggen toch?quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Of een plaatje van een winkelstraat met auto's "moet je hier afremmen met de rem of op de motor?"
Daar kreeg ik een fout voor bij theorie examen, alsof een helling die naar beneden gaat geen helling is ofzo.quote:
Je kan ook de rem licht indrukken dat het achteropkomend verkeer kan zien dat er snelheid wordt geminderd zonder daadwerkelijk te remmen. Maar ben blij dat ik dat gedoe iig niet opnieuw hoef te doen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehh, als je moet remmen op de rem ben je sowieso te laat met remmen in die gebieden zou je zeggen toch?
Maar de subjectiviteit is inderdaad wel erg hoog.
Die kreeg ik ook, gaat helemaal nergens over.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Of een plaatje van een winkelstraat met auto's "moet je hier afremmen met de rem of op de motor?"
Heb het een paar keer geprobeerd maar er zitten plaatjes tussen waarbij je enkel uit een foto de snelheid maar moet inschatten die er wordt gereden.
In zo een gebied rij je al 30, maar je gedachte is netjes en je hindert er niemand mee dus beide antwoorden zijn niet fout als je het mij vraagt. I.i.g. het is niet van invloed op je rijvaardigheid.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:35 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Je kan ook de rem licht indrukken dat het achteropkomend verkeer kan zien dat er snelheid wordt geminderd zonder daadwerkelijk te remmen. Maar ben blij dat ik dat gedoe iig niet opnieuw hoef te doen.
En waarom zou dan door een systeem verandering ineens wél gebeuren? Het maakt niet uit welk systeem je gebruikt of invoert, als het niet werkt omdat er geen handhaving is maakt dat dus geen verschil.quote:Op zaterdag 23 november 2019 09:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Gebeurt kennelijk te weinig dan
Maar dat betekent dus dat ze eerst langzaam genoeg rijden voor een cc-rijder om ernaast te komen, en daarna gas bij geven waardoor de cc-rijder er niet voorbij kan.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het probleem met linksplakkers is dat ze wel naar rechts kunnen, maar er dan altijd wel zo'n hannes ze weer klem rijdt (inhalers op cruise control bijvoorbeeld) en ze daarom niet naar rechts gaan, wat de doorstroming niet bevorderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |