Wilders is goed bezig om dit kabinet om zeep te helpen en dat is dikkequote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zo lang niemand Rutte voor de rechter sleept en aftreden afdwingt.
Rutte: algemene bestuursdienst had nog een vacature, maar de banencarrousel bestaat echt niet hoorquote:Op dinsdag 18 februari 2020 12:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En de twee PVDA-bewindslieden (Ploumen en Koenders) die zich niets kunnen herinneren? Ook voor de rechter slepen?
quote:Minister Ank Bijleveld (Defensie) zei eerder in de Tweede Kamer dat dit niet zo was. Ze zegt dat nu te betreuren
Het bombardement op Hawijaquote:De Kamer is in de maanden na de aanval onjuist over de burgerdoden geïnformeerd door toenmalig minister Jeanine Hennis van Defensie. Pas afgelopen najaar werd de Kamer op de hoogte gebracht.
Jij vindt niet zo'n punt allemaal?quote:
jij vindt het allemaal zo vreselijk?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jij vindt niet zo'n punt allemaal?
Ik vind het best erg ja, bewust (dat lijkt me vrij zeker) de kamer en de burger verkeerd of niet informeren. Het ondermijnt de democratie. Dat stoort mij meer dan een of andere user die er een populistische opmerking over plaatst, maar dat is een kwestie van prioriteiten.quote:
quote:
Ik zou zeggen een paar weken sociale dienstplicht. Ik heb begrepen dat de ziekenhuizen best wel wat hulp kunnen gebruiken. Misschien kan mevrouw Bijleveld vloeren schrobben?quote:
Gewoon doorgaan in de lijn Hillen...quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:45 schreef detaris het volgende:
Incompetentie ten top, waar zijn ze mee bezig op het plein?
de Irakezen of defensie of de collateral damage zijn helemaal het probleem nietquote:Op woensdag 8 april 2020 13:16 schreef Eiwitshake het volgende:
Het is eg een gotspe wat er hier gebeurt.
Wij bestrijden notabene ISIS en vervolgens kan Defensie opdraaien voor collatoral damage.
Stel je toch godverdomme eens voor dat onze grootouders het in hun hoofden durfden te halen een proces aan te spannen tegen de geallieerden over de enorme schade die ze (om ons te bevrijden) hebben aangericht.
Stel je dan ook een voor dat er in de VS of het VK direct een advocaatje klaarstond om onze grootouders bij te staan.
Niemand kan zich dit scenario voorstellen en gelukkig is het ook nooit gebeurd.
Ik word hier zo immens kwaad van. Waarom doen we onszelf dit toch telkens opnieuw aan!?
Wij bestrijden de vijand, en ja helaas zijn er dan soms burgerdoden te betreuren.
We hadden daar nooit aan moeten beginnen.
Laat die Irakezen het zelf maar uitzoeken en IS zelf maar verdrijven, oppertunistische boeven zijn het. En die advocaat uitzetten naar Irak.
Misschien moeten ze eens competent bestuur bij Defensie neerzetten en het uitgeknepen ministerie niet altijd als hobbyprojectje van koffiejufrouwen maken.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
de Irakezen of defensie of de collateral damage zijn helemaal het probleem niet
het is de minister (opeenvolgende ministers) die hebben lopen jokken of totaal niet op de hoogte zijn van wat er gebeurt op hun departement ... of een combinatie van beiden
daar zouden onze grootouders ook problemen van maken ja
Die Amerikanen hadden gewoon weer een kut klus die ze niet konden winnen, dus belden ze weer NL of die ff kon helpenquote:Op woensdag 8 april 2020 13:16 schreef Eiwitshake het volgende:
We hadden daar nooit aan moeten beginnen.....
quote:Op woensdag 8 april 2020 13:35 schreef Eiwitshake het volgende:
Misschien moeten ze eens competent bestuur bij Defensie neerzetten en het uitgeknepen ministerie niet altijd als hobbyprojectje van koffiejufrouwen maken.
Er zijn beelden van ........quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je eens bij de belastingdienst doenquote:Op woensdag 8 april 2020 16:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik kon het bonnetje ook al niet vinden en laatst nog belangrijke gesprekken maar weet niet meer wat is gezegd.
En men blijft er in trappen als mongolen of men interesseert het gewoon geen reet.
Het eerste kan ik me haast niet meer voorstellen.
Je ziet over het hoofd dat de Irakezen nooit gevraagd hebben of wij ze kwamen ‘bevrijden’quote:Op woensdag 8 april 2020 13:16 schreef Eiwitshake het volgende:
Het is eg een gotspe wat er hier gebeurt.
Wij bestrijden notabene ISIS en vervolgens kan Defensie opdraaien voor collatoral damage.
Stel je toch godverdomme eens voor dat onze grootouders het in hun hoofden durfden te halen een proces aan te spannen tegen de geallieerden over de enorme schade die ze (om ons te bevrijden) hebben aangericht.
Stel je dan ook een voor dat er in de VS of het VK direct een advocaatje klaarstond om onze grootouders bij te staan.
Niemand kan zich dit scenario voorstellen en gelukkig is het ook nooit gebeurd.
Ik word hier zo immens kwaad van. Waarom doen we onszelf dit toch telkens opnieuw aan!?
Wij bestrijden de vijand, en ja helaas zijn er dan soms burgerdoden te betreuren.
We hadden daar nooit aan moeten beginnen.
Laat die Irakezen het zelf maar uitzoeken en IS zelf maar verdrijven, oppertunistische boeven zijn het. En die advocaat uitzetten naar Irak.
Dan hadden wij wel het lef gehad om nee te zeggen iddquote:Op woensdag 8 april 2020 16:32 schreef LXIV het volgende:
Je ziet over het hoofd dat de Irakezen nooit gevraagd hebben of wij ze kwamen ‘bevrijden’
Ze zijn in ieder geval bevrijd van hun olie.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je ziet over het hoofd dat de Irakezen nooit gevraagd hebben of wij ze kwamen ‘bevrijden’
En gelukkig is daar netjes voor betaaldquote:Op woensdag 8 april 2020 19:42 schreef FrietZonderPatat het volgende:
Ze zijn in ieder geval bevrijd van hun olie.
Ik ben het met je eens dat die hele invasie van Irak in 2003 zinloos en onder valse voorwendselen was. Helaas een voldongen feit.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als jij als militair dan zou moeten kiezen, met welk lid van the A-Team identificeer jij je het meest en waarom?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:21 schreef AchJa het volgende:
Iets met hakken en spaanders. De tweede kamer denk zeker dat oorlog een soort A-Team is waar iedereen hoestend uit ontplofte auto's kruipt.
Informatie die nu publiekelijk beschikbaar is kan vorige maand nog geclassificeerd zijn geweest...quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:47 schreef probeer het volgende:
Als jij als militair dan zou moeten kiezen, met welk lid van the A-Team identificeer jij je het meest en waarom?
En volgens mij lijkt de rel meer te gaan over het niet informeren. En terecht.
Alsof Nederland de "planner" was van de coalitie...quote:De inschattingen van het risico op burgerslachtoffers was doorgegeven aan de militaire planning van de coalitie tegen Islamitische Staat.
Hoi B.Aquote:
Hannibal?quote:
Misschien een raar voorstel maar dan maak je toch geld vrij voor o'n onderzoekquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Onderzoeksraad: Geen geld voor onderzoek naar ‘Nederlands’ bombardement Hawija
De Onderzoeksraad Voor Veiligheid (OVV) weigert het bombardement in Hawija te onderzoeken. Opvallend is een van de redenen daarvoor: volgens de raad heeft het daarvoor te weinig geld. Dat zegt OVV-voorzitter Jeroen Dijsselbloem in een interview met deze krant.
Minister Ank Bijleveld (Defensie) had de OVV gevraagd om een onderzoek naar het bombardement, waarbij in 2015 vermoedelijk zeventig burgerdoden vielen. Het voorstel voor dat onderzoek werd gezien als een bezweringsformule om steun van D66 te houden voor haar positie als minister.
Dijsselbloem heeft haar echter laten weten dat het onmogelijk is dat de OVV ‘gevechtshandelingen’ onderzoekt. Dit is zo vastgelegd in de Rijkswet. Bijleveld drong er toch op aan een uitzondering te maken, maar dijsselbloem weigert dat. ,,We hadden een juridisch buitenommetje moeten maken.’’ En dat wil hij niet.
Opvallend genoeg stelt Dijsselbloem bovendien dat de OVV te weinig geld heeft voor het onderzoek. Het budget van de OVV, zo’n 13 miljoen, zou niet toereikend zijn. ,,We stonden kort geleden nog zwaar rood, om het maar huiselijk te zeggen.”
Dijsselbloem: ,,We hebben gewoon niet de financiële middelen nu voor een onderzoek naar Hawija en we willen niet aan ministers hoeven vragen om extra geld. Dat moet zeer uitzonderlijk zijn. Je loopt namelijk het risico om het verwijt te krijgen dat daarmee ook invloed op het onderzoek kan worden uitgeoefend. Wie betaalt, bepaalt. Dat willen we niet.”
Dat de OVV al een paar jaar met financiële tekorten kampt, steekt hem. ,,Ik wil daar niet cynisch over zijn, maar een cynicus zou kunnen zeggen dat we expres klein worden gehouden om dingen niet te onderzoeken. Daartegen pleit dat we steeds meer verzoeken krijgen, ook van ministers.”
Dijsselbloem is in gesprek met minister Ferd Grapperhaus (Justitie) over het budget en wil het liefst 1,5 miljoen euro per jaar meer.
De OVV kreeg voor het grote onderzoek naar de MH17-ramp wel apart budget. Volgens Dijsselbloem zou dat bij een onderzoek naar Hawija lastiger liggen omdat het kabinet dan zowel onderwerp van het onderzoek zou zijn, als de financier daarvan.
Een bezorgd mens is hij niet geworden van zijn baan als voorzitter van de Onderzoeksraad Voor Veiligheid (OVV). Toch heeft Jeroen Dijsselbloem (‘ik ben een optimist’) wel zorgen dat hij niet alles kan onderzoeken wat hij zou willen
https://www.ad.nl/politie(...)ent-hawija~a37c6f51/
Zo houd je de doofpot dus dichtgewoon geen geld beschikbaar stellen
he he dat wisten die Amerikanen maar al te goed dus belden ze nederland of die een mooie kut klus wilden uitvoerenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:18 schreef Twiitch het volgende:
Er stond een bommenfabriek in een woonwijk, natuurlijk vallen er dan onschuldige doden wanneer je die tent gaat platgooien. Accepteer dat of doe niet meer mee met dit soort missies. Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste. Ik ben wel klaar met die eindeloze "interventies" in het Midden-Oosten en Afrika. Komt enkel ellende van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naar verluidt komt de commissie-Sorgdrager komende zomer met haar rapport. Pas daarna zullen de eerste inhoudelijke zittingen bij de Haagse rechtbank volgen naar aanleiding van de dagvaarding door Zegveld.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)l-op-hawija-a4092077
Sorgdrager lekker snel, en Ollengren fixed het wel![]()
![]()
quote:Op maandag 21 februari 2022 13:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bombardement Advocaat Liesbeth Zegveld
quote:Op maandag 21 februari 2022 13:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bombardement Advocaat Liesbeth Zegveld
Die is wel grappig jaquote:
Dit dus. Misschien niet in een terroristen nest naast een bommenfabriek gaan wonen. Dit was gewoon een legitiem militair doel.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die is wel grappig ja
Nou ja als Zegveld er bij betrokken is hoeft de staat zich geen zorgen te maken.
Maar gewoon een k*t klus dus hebben de Amerikanen ons gebeld omdat we nooit nee zeggenquote:Op maandag 21 februari 2022 15:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit dus. Misschien niet in een terroristen nest naast een bommenfabriek gaan wonen. Dit was gewoon een legitiem militair doel.
Heel Irak was geen legitiem doel, maar een oorlog op basis van een leugen. “Hadden ze maar niet in Irak moeten wonen”quote:Op maandag 21 februari 2022 15:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Misschien niet in een terroristen nest naast een bommenfabriek gaan wonen. Dit was gewoon een legitiem militair doel.
Mee eens maar de staat van Irak is wel iets anders dan is is.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel Irak was geen legitiem doel, maar een oorlog op basis van een leugen. “Hadden ze maar niet in Irak moeten wonen”
Allemaal onschuldige mensen die in die bom fabriek werkten.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
quote:Harde schijven bleken onvindbaar of incompleet, documenten ontbraken, betrokkenen konden zich niets meer herinneren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |