Zoek maar eens op hoeveel dutchbatters (srebrenica) zelfmoord gepleegd hebben inmiddels.. ik geloof een stuk of 20 ofzo..quote:Op donderdag 14 november 2019 01:35 schreef Hathor het volgende:
Je zal maar in dienst zijn van de NL defensie en uitgezonden worden op een missie, je bevelen opvolgen en jaren later door een stel nitwits ter verantwoording worden geroepen. En het dan ook nog gek vinden dat defensie geen nieuwe mensen meer kan werven.
Ik geloof je op je woord, het is triest genoeg allemaal.quote:Op donderdag 14 november 2019 02:01 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zoek maar eens op hoeveel dutchbatters (srebrenica) zelfmoord gepleegd hebben inmiddels.. ik geloof een stuk of 20 ofzo..
Je begrijpt het punt niet. Het gaat niet om de burgerdoden! Die aanval was volledig legitiem en de burger doden zijn gevallen door secundaire explosies niet doordat het bombardement het verkeerde doel heeft getroffen. Het gaat erom dat het kabinet er mogelijk van op de hoogte was maar het (bewust) verzwegen heeft.quote:Op donderdag 14 november 2019 01:35 schreef Hathor het volgende:
Je zal maar in dienst zijn van de NL defensie en uitgezonden worden op een missie, je bevelen opvolgen en jaren later door een stel nitwits ter verantwoording worden geroepen. En het dan ook nog gek vinden dat defensie geen nieuwe mensen meer kan werven.
Ik denk dat het ook gaat om economische belangen. Amerika zal landen wel economische voordelen in het vooruitzicht stellen als zij meedoen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Les 1 in oorlogvoering:
Als er doden vallen door vijandelijk vuur zijn het altijd kinderen of vrouwen of onschuldige burgers
Want dat verzwakt het moraal bij de vijand
Les 2 omdat te bereiken en de vijand te tarten
Zet je dus bommen fabrieken en andere targets zo dicht mogelijk in dicht bewoonde gebieden met onschuldige burgers en of ziekenhuizen
Les3 speciaal voor de mongool van defensie die de telefoon opneemt als de Amerikanen weer eens bellen
Kappen met de reet van de Amerikanen te likken en gelijk gebukt gaan staan om maar weer eens anaal vernedert teworden, met als drogreden wij hebben jullie ook geholpen in 40-45
En voor diezelfde mongool, een leuk baantje voor de NAVO oid zit er echt niet in als je gelijk ja zegt en hoe vereerd je wel niet bent, ze lachen je alleen maar harder uit als je dan toch de vuilnisbakken mag buiten zetten bij de NAVO
Gooi gewoon de hoorn eens op de haak en zeg dat ze zelf meer dan prima in staat zijn om hun eigen shit klussen op te ruimen,dan ben je een kerel
Zo dat moest er ff uit![]()
Zou best kunnen maar heb er weinig van gezien na die 7000 doden in Srebrenicaquote:Op dinsdag 19 november 2019 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik denk dat het ook gaat om economische belangen. Amerika zal landen wel economische voordelen in het vooruitzicht stellen als zij meedoen.
Kut klus? Gewoon een legitiem doelwit wat met een voltreffer geraakt is. Niets mis mee. Alleen had de kamer natuurlijk wel correct geïnformeerd moeten worden.quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
70 doden door een kutklus te accepteren van de Amerikanendie zelf ook wel wisten dat dit een kutklus was
En ze waren pas net bijgekomen van het![]()
![]()
over de wijze waarop ze nederland in het Srebrenica verhaal hebben laten stinken, ook zo een klus waar niets te winnen viel
En toen het misging sprak Voorhoevede magische woorden: Cancel all airstrikes dan weet je zeker dat je twee keer genaaid bent als militair
Alleen had de nederlandse strijdmacht natuurlijk wel correct geïnformeerd moeten worden.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:02 schreef franske19 het volgende:
Kut klus? Gewoon een legitiem doelwit wat met een voltreffer geraakt is. Niets mis mee. Alleen had de kamer natuurlijk wel correct geïnformeerd moeten worden.
Ben laatst wezen solliciteren bij defensie en sindsdien geloof ik echt dat ze dingen niet meer kunnen vinden. Wat een puinzooi. Het is een organisatie die vastloopt in door Den Haag opgelegde regeltjes, koninkrijkjes en nodeloze hierarchiesche systemen bij het burgerdeel van de organisatie dat ver van het front zit.quote:Op dinsdag 19 november 2019 21:24 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Tja, zeker ergens in de archiefkast met het fotorolletje van Srebrenica.
Maar wat is er weggemoffeld dan?quote:
Zo lang niemand Rutte voor de rechter sleept en aftreden afdwingt.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Risico dodelijk bombardement Irak was bekend, aanval toch doorgezet’![]()
Nederland had voorafgaand aan de aanval op de bommenfabriek van Islamitische Staat (IS) in het Iraakse Hawija signalen dat de explosie na het bombardement riskanter zou kunnen zijn dan vooraf was berekend. Dat staat in een intern document dat Defensie gisteren openbaar heeft gemaakt en waar NRC over schrijft. Meer dan zeventig burgers kwamen om het leven.
Een vergelijking met aanvallen op soortgelijke doelwitten van IS, voorafgaand aan de aanval op 3 juni 2015, wees uit dat ‘de verwachte nevenschade groter zou kunnen zijn dan de CDE aangaf’. De CDE is de afkorting van Collateral Damage Estimate, het computerprogramma dat van tevoren berekent of er kans is op burgerslachtoffers bij een aanval. Achteraf werd bekend dat er naar schatting zeventig burgers zijn omgekomen.
En dat terwijl op dat moment de regel gold dat een aanval niet door mocht gaan, wanneer vooraf duidelijk was dat er ook maar één burgerslachtoffer zou vallen.
Hoewel de berekening vooraf aangaf dat er geen burgers zouden omkomen, was het niet duidelijk wat de gevolgen zouden zijn van een eventuele tweede explosie die zou ontstaan bij het bombarderen van de fabriek.
De ravage na het bombardement in Hawija in juni 2015
Uit het onderzoek dat het ministerie van Defensie deed naar de aanval blijkt nu dat Nederland, ondanks het zorgwekkende signaal vooraf, de aanval doorzette. Volgens Defensie bleek achteraf dat er meer munitie in de fabriek aanwezig was dan verwacht werd.
Rutte ‘niet op de hoogte’![]()
![]()
Het kabinet moest de Tweede Kamer al drie keer uitleg geven over de kwestie, maar volgens premier Rutte was dit niet mogelijk omdat hij zelf ook niet meer werd bijgepraat. Het protocol zou dit niet hebben toegelaten omdat de veiligheid van de vliegers in gevaar kon komen.![]()
NRC en de NOS deden onderzoek naar de zaak, maar konden nergens een dergelijk protocol oprakelen.
![]()
![]()
Volgens hen wordt per casus bekeken of de Tweede Kamer op de hoogte gehouden moet worden.
De luchtaanval werd door een Nederlandse F-16 uitgevoerd in de nacht van 2 op 3 juni 2015.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-doorgezet~a36eb38d/
Rutte liegt en bedriegt dus voor de zoveelste keer
Hoe lang nog dit stuk stront
En de twee PVDA-bewindslieden (Ploumen en Koenders) die zich niets kunnen herinneren? Ook voor de rechter slepen?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zo lang niemand Rutte voor de rechter sleept en aftreden afdwingt.
Wilders is goed bezig om dit kabinet om zeep te helpen en dat is dikkequote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zo lang niemand Rutte voor de rechter sleept en aftreden afdwingt.
Rutte: algemene bestuursdienst had nog een vacature, maar de banencarrousel bestaat echt niet hoorquote:Op dinsdag 18 februari 2020 12:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En de twee PVDA-bewindslieden (Ploumen en Koenders) die zich niets kunnen herinneren? Ook voor de rechter slepen?
quote:Minister Ank Bijleveld (Defensie) zei eerder in de Tweede Kamer dat dit niet zo was. Ze zegt dat nu te betreuren
Het bombardement op Hawijaquote:De Kamer is in de maanden na de aanval onjuist over de burgerdoden geïnformeerd door toenmalig minister Jeanine Hennis van Defensie. Pas afgelopen najaar werd de Kamer op de hoogte gebracht.
Jij vindt niet zo'n punt allemaal?quote:
jij vindt het allemaal zo vreselijk?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jij vindt niet zo'n punt allemaal?
Ik vind het best erg ja, bewust (dat lijkt me vrij zeker) de kamer en de burger verkeerd of niet informeren. Het ondermijnt de democratie. Dat stoort mij meer dan een of andere user die er een populistische opmerking over plaatst, maar dat is een kwestie van prioriteiten.quote:
quote:
Ik zou zeggen een paar weken sociale dienstplicht. Ik heb begrepen dat de ziekenhuizen best wel wat hulp kunnen gebruiken. Misschien kan mevrouw Bijleveld vloeren schrobben?quote:
Gewoon doorgaan in de lijn Hillen...quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:45 schreef detaris het volgende:
Incompetentie ten top, waar zijn ze mee bezig op het plein?
de Irakezen of defensie of de collateral damage zijn helemaal het probleem nietquote:Op woensdag 8 april 2020 13:16 schreef Eiwitshake het volgende:
Het is eg een gotspe wat er hier gebeurt.
Wij bestrijden notabene ISIS en vervolgens kan Defensie opdraaien voor collatoral damage.
Stel je toch godverdomme eens voor dat onze grootouders het in hun hoofden durfden te halen een proces aan te spannen tegen de geallieerden over de enorme schade die ze (om ons te bevrijden) hebben aangericht.
Stel je dan ook een voor dat er in de VS of het VK direct een advocaatje klaarstond om onze grootouders bij te staan.
Niemand kan zich dit scenario voorstellen en gelukkig is het ook nooit gebeurd.
Ik word hier zo immens kwaad van. Waarom doen we onszelf dit toch telkens opnieuw aan!?
Wij bestrijden de vijand, en ja helaas zijn er dan soms burgerdoden te betreuren.
We hadden daar nooit aan moeten beginnen.
Laat die Irakezen het zelf maar uitzoeken en IS zelf maar verdrijven, oppertunistische boeven zijn het. En die advocaat uitzetten naar Irak.
Misschien moeten ze eens competent bestuur bij Defensie neerzetten en het uitgeknepen ministerie niet altijd als hobbyprojectje van koffiejufrouwen maken.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
de Irakezen of defensie of de collateral damage zijn helemaal het probleem niet
het is de minister (opeenvolgende ministers) die hebben lopen jokken of totaal niet op de hoogte zijn van wat er gebeurt op hun departement ... of een combinatie van beiden
daar zouden onze grootouders ook problemen van maken ja
Die Amerikanen hadden gewoon weer een kut klus die ze niet konden winnen, dus belden ze weer NL of die ff kon helpenquote:Op woensdag 8 april 2020 13:16 schreef Eiwitshake het volgende:
We hadden daar nooit aan moeten beginnen.....
quote:Op woensdag 8 april 2020 13:35 schreef Eiwitshake het volgende:
Misschien moeten ze eens competent bestuur bij Defensie neerzetten en het uitgeknepen ministerie niet altijd als hobbyprojectje van koffiejufrouwen maken.
Er zijn beelden van ........quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je eens bij de belastingdienst doenquote:Op woensdag 8 april 2020 16:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik kon het bonnetje ook al niet vinden en laatst nog belangrijke gesprekken maar weet niet meer wat is gezegd.
En men blijft er in trappen als mongolen of men interesseert het gewoon geen reet.
Het eerste kan ik me haast niet meer voorstellen.
Je ziet over het hoofd dat de Irakezen nooit gevraagd hebben of wij ze kwamen ‘bevrijden’quote:Op woensdag 8 april 2020 13:16 schreef Eiwitshake het volgende:
Het is eg een gotspe wat er hier gebeurt.
Wij bestrijden notabene ISIS en vervolgens kan Defensie opdraaien voor collatoral damage.
Stel je toch godverdomme eens voor dat onze grootouders het in hun hoofden durfden te halen een proces aan te spannen tegen de geallieerden over de enorme schade die ze (om ons te bevrijden) hebben aangericht.
Stel je dan ook een voor dat er in de VS of het VK direct een advocaatje klaarstond om onze grootouders bij te staan.
Niemand kan zich dit scenario voorstellen en gelukkig is het ook nooit gebeurd.
Ik word hier zo immens kwaad van. Waarom doen we onszelf dit toch telkens opnieuw aan!?
Wij bestrijden de vijand, en ja helaas zijn er dan soms burgerdoden te betreuren.
We hadden daar nooit aan moeten beginnen.
Laat die Irakezen het zelf maar uitzoeken en IS zelf maar verdrijven, oppertunistische boeven zijn het. En die advocaat uitzetten naar Irak.
Dan hadden wij wel het lef gehad om nee te zeggen iddquote:Op woensdag 8 april 2020 16:32 schreef LXIV het volgende:
Je ziet over het hoofd dat de Irakezen nooit gevraagd hebben of wij ze kwamen ‘bevrijden’
Ze zijn in ieder geval bevrijd van hun olie.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je ziet over het hoofd dat de Irakezen nooit gevraagd hebben of wij ze kwamen ‘bevrijden’
En gelukkig is daar netjes voor betaaldquote:Op woensdag 8 april 2020 19:42 schreef FrietZonderPatat het volgende:
Ze zijn in ieder geval bevrijd van hun olie.
Ik ben het met je eens dat die hele invasie van Irak in 2003 zinloos en onder valse voorwendselen was. Helaas een voldongen feit.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als jij als militair dan zou moeten kiezen, met welk lid van the A-Team identificeer jij je het meest en waarom?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:21 schreef AchJa het volgende:
Iets met hakken en spaanders. De tweede kamer denk zeker dat oorlog een soort A-Team is waar iedereen hoestend uit ontplofte auto's kruipt.
Informatie die nu publiekelijk beschikbaar is kan vorige maand nog geclassificeerd zijn geweest...quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:47 schreef probeer het volgende:
Als jij als militair dan zou moeten kiezen, met welk lid van the A-Team identificeer jij je het meest en waarom?
En volgens mij lijkt de rel meer te gaan over het niet informeren. En terecht.
Alsof Nederland de "planner" was van de coalitie...quote:De inschattingen van het risico op burgerslachtoffers was doorgegeven aan de militaire planning van de coalitie tegen Islamitische Staat.
Hoi B.Aquote:
Hannibal?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |