abonnement Unibet Coolblue
pi_189899871
Het jaarlijkse vergelijkpartijtje mag weer beginnen. Wat valt op dit jaar, waar twijfel je over en wat deel je graag?
Misschien dat we elkaar weer kunnen helpen voor aankomend jaar. :)


De OP is nu grotendeels geüpdatet voor 2020, voor nieuwe berichten die in deze OP moeten graag even een TR zetten bij de bewuste post zodat een mod ze in de OP kan zetten.


Linkjes:
Vergelijking van specifieke vergoedingen
Info van Rijksoverheid
Medicijnkosten

Bekende vergelijkingssites (links direct naar vergelijkpagina)
Independer
Zorgkiezer
PriceWise
hoyhoy
Geld
Poliswijzer
Zorgpremiekorting
Zorgwatch
[..]

https://www.independer.nl(...)zorgverzekering-2020

[ Bericht 2% gewijzigd door noodgang op 12-11-2019 11:15:04 ]
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 11 november 2019 @ 21:26:02 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189900076
Net de polis binnen.
Menzis met jongerenverzorgd En PMA collectief 133,50eur.

Van ‘t weekend maar alvast wat struinen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189900170
Wij zitten nu bij cz. Ben benieuwd wat zij gaan doen!
Protège moi de mes désirs.
pi_189900536
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 21:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wij zitten nu bij cz. Ben benieuwd wat zij gaan doen!
Ik zit ook bij CZ, ik ben daar collectief verzekerd. En nog ben ik 150,00 per maand kwijt zonder dat ik wat bijzonders heb. Ik ga het allemaal eens serieus bekijken en zeer waarschijnlijk overstappen.
pi_189900596
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zit ook bij CZ, ik ben daar collectief verzekerd. En nog ben ik 150,00 per maand kwijt zonder dat ik wat bijzonders heb. Ik ga het allemaal eens serieus bekijken en zeer waarschijnlijk overstappen.
Ik ben ook collectief verzekerd. Maar zag al dat de collectieve korting van 10% naar 5% gaat...
Ik ga dus ook zeker even rondkijken.
Protège moi de mes désirs.
pi_189900602
Oeh ik ga ook zoeken de komende weken, maximaal eigen risico, beperkte keuze wbt ziekenhuizen, 500 dekking tandarts en zeker 7 sessies bij de fysiotherapeut.
Dat zoek ik :)
pi_189900611
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Oeh ik ga ook zoeken de komende weken, maximaal eigen risico, beperkte keuze wbt ziekenhuizen, 500 dekking tandarts en zeker 7 sessies bij de fysiotherapeut.
Dat zoek ik :)
Waarom beperkte keuze wbt ziekenhuizen?
Protège moi de mes désirs.
pi_189900683
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 21:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Waarom beperkte keuze wbt ziekenhuizen?
Als je geen ziekenhuisbezoek verwacht of in een grote stad woont is het geen probleem. Scheelt weer premie.

Eerste hulp is altijd verzekerd.
pi_189900774
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 21:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik ben ook collectief verzekerd. Maar zag al dat de collectieve korting van 10% naar 5% gaat...
Ik ga dus ook zeker even rondkijken.
Dat is een wettelijke wijziging; de maximale korting op de basisverzekering gaat van 10 naar 5. Bij alle verzekeraars. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je individueel elders voordeliger uit bent dan met 5% korting bij je collectieve verzekeraar.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189900808
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 22:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is een wettelijke wijziging; de maximale korting op de basisverzekering gaat van 10 naar 5. Bij alle verzekeraars. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je individueel elders voordeliger uit bent dan met 5% korting bij je collectieve verzekeraar.
Dat had ik door. Maar alsnog bedankt voor de aanvulling. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_189900847
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:00 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Als je geen ziekenhuisbezoek verwacht of in een grote stad woont is het geen probleem. Scheelt weer premie.

Eerste hulp is altijd verzekerd.
Precies, ik woon in Amsterdam en dan ben ik altijd binnen twintig minuten bij een ziekenhuis dat wel onder de beperkte verzekeringen valt.
Dus dat is prima mocht ik een afspraak willen maken.
pi_189900947
Nog niets binnen nu, maar ben vorig jaar over gestapt van CZ met collectiviteitskorting naar Ziezo van Zilveren Kruis. Wegens ontslag in juli 2019 zou miv 2020 die korting sowieso wegvallen, maar ging voor 2019 al kijken of het goedkoper kon omdat ik wegens dat ontslag al minder inkomen zou hebben. En zelfs met die korting was CZ duurder.

Heb alleen basisverzekering, geen aanvullende, maximaal eigen risico, beperkte keuze in ziekenhuizen en betaal per jaar voor nog wat extra korting. Voor 2019 kwam dat omgerekend uit op iets meer dan 78 euro per maand, eens kijken wat het dit jaar wordt.
pi_189901087
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:11 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Precies, ik woon in Amsterdam en dan ben ik altijd binnen twintig minuten bij een ziekenhuis dat wel onder de beperkte verzekeringen valt.
Dus dat is prima mocht ik een afspraak willen maken.
Daarnaast wie gaat er nu het halve land af voor een doktersafspraak :-P Ik niet.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:26 schreef Renesite het volgende:
Net de polis binnen.
Menzis met jongerenverzorgd En PMA collectief 133,50eur.

Van ‘t weekend maar alvast wat struinen
Ben je nog zo jong ;-)

Wij blijven waar wij zitten. Nooit gezeik, nooit geouwehoer, nooit problemen. Altijd uitbetaling.

Niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste :-)
pi_189901225
Hier al jaren tevreden met Anderzorg, maximaal vrijwillig eigen risico. Maar..... kind wordt binnenkort 18 en is chronisch ziek. Advies van de arts is om goed te kijken welke verzekering het beste is voor kind en eventueel per januari over te stappen. Dan kan kind vanaf 18 die verzekering geruisloos overnemen, zonder gedoe met lastige vragen over ziektegeschiedenis.

Wie heeft hier verstand van? Waar moet ik op letten?

In principe heeft kind voldoende aan de basisverzekering. Fysio etc is niet aan de orde, wel forse medicatiekosten (van geregistreerde en in de basisverzekering vergoede medicijnen). Zijn er voor chronisch zieken nuttige aanvullende verzekeringen? Is er qua medicijnvergoeding verschil tussen verschillende verzekeraars?

Werelddekking is gewenst ivm (hafl)jaarlijkse vakantie buiten Europa. Dat kan uiteraard ook via een reisverzekering, maar Anderzorg heeft die dekking als aparte module voor 1-2 euro per maand.
pi_189901260
Het is toch allemaal min of meer hetzelfde. Bijna dezelfde prijs, exact dezelfde dekking, zelfde eigenrisico. Ik switch netjes elk jaar. Meestal ligt de prijs zo tussen de 75 en de 80 euro. In 2019 voor het eerst boven de 80 euro. :'(
pi_189901272
Een verhoogd eigen risico van ¤ 500,00 en een premie van ¤ 80,00 _O_

Ik verbruik nooit iets, en als je echt een keer iets overkomt dan maakt het eigen risico ook niet meer uit.
Ik was hier...
pi_189902176
Wegvallen van een deel van de collectiviteitskorting tikt wel aan hier. Ga 8 euro per maand meer betalen dan afgelopen jaar voor de basisverzekering. Tandarts 500 gaat ook stevig omhoog maar die zou er misschien wel af kunnen.
pi_189902266
Ik had een collectieve minima-verzekering bij Menzis via de gemeente. Hoefde ik geen eigen risico te betalen en kreeg ik korting. Betaal nu ¤144 (basis, extraverzorgd2 en tandarts250) en geen eigen risico. Maar Menzis stopt daar helaas mee.

Als ik hetzelfde pakket zelf moet betalen ben ik ¤156 kwijt exclusief eigen risico. Dus ik ga ook maar eens vergelijken en dan misschien overstappen. Ondanks dat ik verder heel tevreden ben over Menzis.

De gemeente gaat misschien wel iets compenseren nog, maar dat is nog even afwachten.
pi_189903343
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:40 schreef Ranunculus het volgende:
Wie heeft hier verstand van? Waar moet ik op letten?

In principe heeft kind voldoende aan de basisverzekering. Fysio etc is niet aan de orde, wel forse medicatiekosten (van geregistreerde en in de basisverzekering vergoede medicijnen). Zijn er voor chronisch zieken nuttige aanvullende verzekeringen? Is er qua medicijnvergoeding verschil tussen verschillende verzekeraars?

Werelddekking is gewenst ivm (hafl)jaarlijkse vakantie buiten Europa. Dat kan uiteraard ook via een reisverzekering, maar Anderzorg heeft die dekking als aparte module voor 1-2 euro per maand.
Voor de basisverzekering geldt een acceptatieplicht. Er is nergens medische selectie op de basisverzekering. Dekking is overal hetzelfde. Voor medicijnen moet je even kijken naar een eventueel preferentiebeleid voor geneesmiddelen.

Zorgkosten (medisch noodzakelijk, die niet kunnen wachten tot terugkeer) zijn wereldwijd gedekt via de basisverzekering, maar tot maximaal het Nederlandse tarief. Zie https://www.rijksoverheid(...)en-in-het-buitenland.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189903762
quote:
Zorgpremie CZ daalt in 2020

CZ verlaagt volgend jaar de premie van de basisverzekering. De basisverzekering (Zorg-op-Maatpolis) bedraagt vanaf volgend jaar 120,95 euro per maand, dat is 3,85 euro minder dan de maandelijkse premie van dit jaar. Door goede afspraken met zorgverleners is de verwachting dat de zorgkosten net iets minder hard zullen stijgen dan het landelijk gemiddelde. Daarnaast is de daling van de premie het gevolg van de wettelijke wijziging van het maximale kortingspercentage voor collectiviteiten. Net als voorgaand jaar zet CZ ook voor 2020 bijna 94 miljoen euro uit de reserves in.


Door onder meer stijgende medicijnprijzen, nieuwe technologie en een dubbele vergrijzing stijgen de kosten van de gezondheidszorg jaarlijks aanzienlijk. CZ topman Joep de Groot is blij met de premieverlaging voor volgend jaar, maar benadrukt het belang van samenwerken om de blijvend oplopende zorgkosten te beheersen. “Het is goed nieuws dat we door verschillende redenen de basispremie volgend jaar kunnen verlagen. Maar als we niets doen, zet de zorgkostenontwikkeling de solidariteit de komende jaren steeds verder onder druk. Gelukkig zien we dat steeds meer partijen samen met CZ een coalitie willen vormen om de zorg duurzaam te veranderen. Een positieve ontwikkeling, want dit soort samenwerkingen zijn echt nodig om de zorg voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te houden.”

Collectiviteiten
Door een wetswijziging is het kortingspercentage dat zorgverzekeraars mogen bieden gemaximeerd tot vijf procent. Hierdoor kan de basispremie verlaagd worden, maar de verlaging van de korting betekent voor sommige collectief verzekerden een verhoging van de netto premie.

CZ maakt met een groot aantal werkgevers afspraken over gezondheid en preventie. Er worden hiervoor specifieke diensten en afgestemde aanvullende pakketten aangeboden. Naast de positieve effecten op de gezondheid van individuele werknemers hebben deze afspraken ook een positief effect op de prestatie van organisaties en daarmee op macroniveau op de Nederlandse samenleving. Het bieden van een korting is een belangrijke stimulans om daarmee te zorgen dat een collectiviteit voldoende deelnemers heeft om impact te genereren.
Inzet reserves

Met het overgrote deel van de zorgverleners heeft CZ ook volgend jaar weer een overeenkomst gesloten. Via deze overeenkomsten worden afspraken gemaakt over de kwaliteit, prijs en efficiëntie van de te leveren zorg aan patiënten. De verwachting is dat de kostenstijging door goede afspraken net wat lager uitvalt dat het landelijk gemiddelde waar het ministerie van VWS mee rekent. Verzekerden van CZ profiteren direct van deze afspraken. Ook zet CZ dit jaar bijna 94 miljoen euro uit de reserves in voor het verlagen van de premie, dit is ongeveer net zoveel als vorig jaar.

CZ groep
CZ is een onderlinge waarborgmaatschappij en heeft geen winstoogmerk. CZ is de derde grootste zorgverzekeraar van Nederland en landelijk actief, met een historisch gegroeid accent op het zuiden. CZ zet zich in voor goede, betaalbare en toegankelijke zorg voor verzekerden. Daarnaast werkt CZ samen met werkgevers aan het verbeteren van de gezondheid en inzetbaarheid van werknemers. CZ groep voert ook de zorgverzekeringsactiviteiten uit voor Nationale-Nederlanden en OHRA.
https://www.cz.nl/over-cz/nieuws/zorgpremie-cz-daalt-in-2020
Protège moi de mes désirs.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 12 november 2019 @ 07:59:38 #21
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189903896
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:40 schreef Ranunculus het volgende:
Hier al jaren tevreden met Anderzorg, maximaal vrijwillig eigen risico. Maar..... kind wordt binnenkort 18 en is chronisch ziek. Advies van de arts is om goed te kijken welke verzekering het beste is voor kind en eventueel per januari over te stappen. Dan kan kind vanaf 18 die verzekering geruisloos overnemen, zonder gedoe met lastige vragen over ziektegeschiedenis.

Wie heeft hier verstand van? Waar moet ik op letten?

In principe heeft kind voldoende aan de basisverzekering. Fysio etc is niet aan de orde, wel forse medicatiekosten (van geregistreerde en in de basisverzekering vergoede medicijnen). Zijn er voor chronisch zieken nuttige aanvullende verzekeringen? Is er qua medicijnvergoeding verschil tussen verschillende verzekeraars?

Werelddekking is gewenst ivm (hafl)jaarlijkse vakantie buiten Europa. Dat kan uiteraard ook via een reisverzekering, maar Anderzorg heeft die dekking als aparte module voor 1-2 euro per maand.
Basisverzekering heeft inderdaad acceptatieplicht zonder medische selectie. Menzis/ADZ doet overigens ook op de AV’s geen medische selectie.

Zit er op de medicatie die je kind gebruikt ook een wettelijke eigen bijdrage (dit is iets anders dan eigen risico)? Verder inderdaad even preferentiebeleid checken, al kan dit halverwege het jaar altijd nog veranderen. Ik meende dat er ook een verzekeraar was die je geen eigen risico laat betalen als je de preferente middelen gebruikt.

Ik denk dat je kind bij Anderzorg wel goed zit - zeker met de losse module Werelddekking.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189903973
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 03:26 schreef baskick het volgende:
[..]

Voor de basisverzekering geldt een acceptatieplicht. Er is nergens medische selectie op de basisverzekering. Dekking is overal hetzelfde. Voor medicijnen moet je even kijken naar een eventueel preferentiebeleid voor geneesmiddelen.

Bingo. Menzis (Anderzorg) heeft een preferentiebeleid voor het betreffende medicijn, dat wordt alleen in andere toedieningsvorm vergoed. Dat wordt een probleem. Ik ga me hier eens goed in verdiepen. Dank je!
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 08:13:36 #23
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_189904045
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:39 schreef _Hestia_ het volgende:
Ik had een collectieve minima-verzekering bij Menzis via de gemeente. Hoefde ik geen eigen risico te betalen en kreeg ik korting. Betaal nu ¤144 (basis, extraverzorgd2 en tandarts250) en geen eigen risico. Maar Menzis stopt daar helaas mee.

Als ik hetzelfde pakket zelf moet betalen ben ik ¤156 kwijt exclusief eigen risico. Dus ik ga ook maar eens vergelijken en dan misschien overstappen. Ondanks dat ik verder heel tevreden ben over Menzis.

De gemeente gaat misschien wel iets compenseren nog, maar dat is nog even afwachten.
Biedt de gemeente geen nieuwe collectieve zorgverzekering aan? Ik weet dat Menzis inderdaad op veel plekken stopt met de gemeentelijke collectieve verzekering. Hier komt er echter een nieuwe collectieve via VGZ, waarvan de voorwaarden zoals ik ze kan beoordelen beter zijn dan de eerdere collectieve Menzisverzekering
  dinsdag 12 november 2019 @ 08:18:38 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189904085
quote:
Korting collectiviteit is idd gehalveeerd, maar desondanks voor twee volwassenen en een kind toch op jaarbasis 11 euro minder betalen.
pi_189904420
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:18 schreef Gunner het volgende:

[..]

Korting collectiviteit is idd gehalveeerd, maar desondanks voor twee volwassenen en een kind toch op jaarbasis 11 euro minder betalen.
Bij ons ook. Van 255 naar 244. Ga toch even verder kijken.
Protège moi de mes désirs.
pi_189904453
Ik heb mijn nieuwe menzispolis ook binnen... op jaarbasis ¤1835 euro... :X

Basisvrij
Aanvullend 2 pakket
Tandarts 250
jaarbetaling.

En dan heb ik nog niet eens uitgezocht wat ik voor eventuele aanvulling wil/moet mbt zwangerschap. Dat wordt weer flink betalen...
Nu heb ik er dit jaar wel het maximale uitgehaald, is de verzekering en de afhandeling van de kosten goed en snel. Maar jeetje dat is wel weer een rib armer die zorgverzekering...
pi_189904514
Onvz *O* , laag eigen risico, met ik denk de kleinste tandverzekering. Misschien nog een beetje fysio erbij.
Somebody that I used to know
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:20:49 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189904644
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen een aanvullende tandartsverzekering nemen. Dat kost echt meer dan het oplevert.
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:31:58 #29
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_189904756
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:20 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen een aanvullende tandartsverzekering nemen. Dat kost echt meer dan het oplevert.
Ik heb ook nooit tandartsverzekering maar volgend jaar heb ik een kroon nodig,Zit er nog een wacht clausule voor dat soort behandelingen bij de verzekering ?
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:35:38 #30
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189904789
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:31 schreef foetre het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit tandartsverzekering maar volgend jaar heb ik een kroon nodig,Zit er nog een wacht clausule voor dat soort behandelingen bij de verzekering ?
Geen idee, zoals je misschien kon lezen heb ik er geen. Zie er het nut niet van in. Meestal is alleen controle 100% vergoed en de rest mag je alsnog 25% zelf betalen tegen een beperkte dekking per jaar. Nee, mij niet gezien.
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:40:58 #31
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189904839
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:20 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen een aanvullende tandartsverzekering nemen. Dat kost echt meer dan het oplevert.
Ligt er toch maar net aan wat je wil?
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:43:11 #32
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_189904864
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:35 schreef Gunner het volgende:

[..]

Geen idee, zoals je misschien kon lezen heb ik er geen. Zie er het nut niet van in. Meestal is alleen controle 100% vergoed en de rest mag je alsnog 25% zelf betalen tegen een beperkte dekking per jaar. Nee, mij niet gezien.
M’n huidige verzekering heeft een wachttijd van een jaar op kronen, premie van 48 per maand en 80% vergoed tot Max 1000 euro.
Niet echt rendabel
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:59:19 #33
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189905030
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:40 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ligt er toch maar net aan wat je wil?
Als je teveel wil betalen, be my guest. Maar over het algemeen is het niet rendabel. Je moet je verzekeren voor dingen die je zelf niet kan afdekken. Ik heb een aantal jaren bijgehouden wat het kostte met en zonder verzekering en ben tot de conclusie gekomen dat ik die 22 euro per persoon per maand in m'n zak hou en de rekening zelf in het geheel betaal.

M'n tandarts vond het ook blijkbaar vreemd dat ik dat niet had want die heeft er wel een paar keer een opmerking over gemaakt (volgens mij popt er ook een notitie op in hun systeem daarover)over de betaling van facturen enzo... alsof ik ze niet op tijd betaal ofzo.

maar iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt hoor, maar ik kan je adviseren het eens na te rekenen.

Op basis van 2019 ben ik al 75 euro goedkoper uit nu :)
pi_189905295
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:20 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen een aanvullende tandartsverzekering nemen. Dat kost echt meer dan het oplevert.
Dat kan echt nog wel iets opleveren, als je het maar doet in de jaren dat je het verbruikt. Afgelopen jaar voor 500 euro verzekerd. Dat kostte me 174 euro. Die 500 heb ik opgemaakt, dus dat heeft ruim meer opgeleverd dan het gekost heeft.

Ik heb zo'n 650 euro aan kosten gemaakt. Dat heeft me dit jaar dus 324 euro gekost. Was ik niet verzekerd had het me 650 euro gekost. Dat is dus het dubbele.
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:30:34 #35
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189905310
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:29 schreef -0- het volgende:

[..]

Dat kan echt nog wel iets opleveren, als je het maar doet in de jaren dat je het verbruikt. Afgelopen jaar voor 500 euro verzekerd. Dat kostte me 174 euro. Die 500 heb ik opgemaakt, dus dat heeft ruim meer opgeleverd dan het gekost heeft.

Ik heb zo'n 650 euro aan kosten gemaakt. Dat heeft me dit jaar dus 324 euro gekost. Was ik niet verzekerd had het me 650 euro gekost. Dat is dus het dubbele.
Dat beeld zie ik niet in mijn berekeningen. maar er zullen vast uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.
pi_189905341
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:30 schreef Gunner het volgende:

[..]

Alleen weet je nooit wanneer je het moet gebruiken. meeste behandelingen zie je niet een jaar van te voren aankomen.

Welke verzekering is dat precies? De meeste aanvullende tandartsverzekeringen kosten al ruim 20 euro per persoon per maand en mag je een x-percentage van behandelingen zelf betalen.
Klopt, ik was afgelopen jaar in december bij de tandarts. Toen dus het behandelplan doorgesproken en daarop mijn verzekering aan kunnen passen.

Menzis tandverzorgd500 was afgelopen jaar incl. collectiviteitskorting en jaarbetaling 174 euro.
Daar krijg je controles 100% vergoed en de rest 80%. Echter wel maximaal 500 euro. De meeste winst pak je dus als je iets meer dan die 500 uitgeeft, dan kom je nog steeds op 500 vergoeding uit.
pi_189905349
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:13 schreef noodgang het volgende:

[..]

Biedt de gemeente geen nieuwe collectieve zorgverzekering aan? Ik weet dat Menzis inderdaad op veel plekken stopt met de gemeentelijke collectieve verzekering. Hier komt er echter een nieuwe collectieve via VGZ, waarvan de voorwaarden zoals ik ze kan beoordelen beter zijn dan de eerdere collectieve Menzisverzekering
Nee hier in de gemeente is dat helaas niet gelukt om een vervangende verzekeraar te vinden. Enige wat ze nu misschien gaan doen is de helft van het eigen risico vergoeden.
pi_189905377
Benieuwd naar Ditzo, die zijn elk jaar laat.
blablablabla
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:40:07 #39
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_189905400
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:33 schreef -0- het volgende:

[..]

Klopt, ik was afgelopen jaar in december bij de tandarts. Toen dus het behandelplan doorgesproken en daarop mijn verzekering aan kunnen passen.

Menzis tandverzorgd500 was afgelopen jaar incl. collectiviteitskorting en jaarbetaling 174 euro.
Daar krijg je controles 100% vergoed en de rest 80%. Echter wel maximaal 500 euro. De meeste winst pak je dus als je iets meer dan die 500 uitgeeft, dan kom je nog steeds op 500 vergoeding uit.
Heb je bij Menzis’ geen wachtjaar voor de duurdere behandelingen?
pi_189905491
Bij Bewuzt krijg je no claim korting.
quote:
We zijn de enige met een No-claimkorting. Niets claimen van de aanvullende opties, betekent het jaar erop 10% extra korting. En dit kan oplopen tot wel 40%.
Voor mensen die echt nooit wat hebben is dat misschien ook nog wel gunstig :)
blablablabla
pi_189906106
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:20 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen een aanvullende tandartsverzekering nemen. Dat kost echt meer dan het oplevert.
Vanwege de tandongevallenverzekering. En ik speel toch ongeveer quitte met m'n tandartskosten.
Somebody that I used to know
pi_189906140
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Vanwege de tandongevallenverzekering. En ik speel toch ongeveer quitte met m'n tandartskosten.
Dit ja. Ik heb al jaren een tandarts verzekering. De kosten die een tandarts tegenwoordig met zich mee brengt zijn echt geen kattenpis. Better safe then be sorry.
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:48:32 #43
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189906179
een tandongevallen verzekering.... nog nooit van gehoord.... maar je kan je ook oververzekeren.... daar zijn we in nederland goed in dat weet ik. je moet je afvragen hoe nodig dat allemaal is.
pi_189906312
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:48 schreef Gunner het volgende:
een tandongevallen verzekering.... nog nooit van gehoord.... maar je kan je ook oververzekeren.... daar zijn we in nederland goed in dat weet ik. je moet je afvragen hoe nodig dat allemaal is.
Een verzekering is voor als je kosten niet kan/wil dragen. Als ik door een ongeluk met mijn tanden op mijn fietsstuur klap en vervolgens 5000 euro verder ben, dan betaal ik nu met alle liefde een beetje extra om die klap verzekerd te hebben. (onvz dekt alleen helaas tot 2500, independer dekt tot 10000. Maar onvz is niet via independer at te sluiten.)
Somebody that I used to know
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:04:25 #45
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189906404
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Een verzekering is voor als je kosten niet kan/wil dragen. Als ik door een ongeluk met mijn tanden op mijn fietsstuur klap en vervolgens 5000 euro verder ben, dan betaal ik nu met alle liefde een beetje extra om die klap verzekerd te hebben. (onvz dekt alleen helaas tot 2500, independer dekt tot 10000. Maar onvz is niet via independer at te sluiten.)
Ik snap het maar dat is het met verzekeringen he.... als. als als...... onbekend onheil.
ik neem aan dat je dan ook arbeidsongeschiktheidsverzekeringen hebt afgesloten en ORV en meer van dat soort dingen? :)
pi_189906467
Dikke TVP. Van Zilveren Kruis nog geen bericht gehad.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189906480
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit ja. Ik heb al jaren een tandarts verzekering. De kosten die een tandarts tegenwoordig met zich mee brengt zijn echt geen kattenpis. Better safe then be sorry.
Ik ga het nu ook overwegen. Mondhygieniste is er nu standaard bij, dus meer tijd én geld.. Kost me 240 euro per jaar als ik 2x ga.
Shine bright like a diamond.
pi_189906528
Zit bij CZ en ben erg te spreken over hun service. Eigen risico staat bij mij op EUR 585. Heb geen aanvullende verzekering momenteel maar ben me aan het orienteren, aangezien ik vanaf begin 2020 verwacht aan fysiotherapie te doen. Wellicht dat ik aanvullende verzekering basis erbij neem. Iemand wellicht advies hierin?

Heb in elk geval onlangs het onderdeel ongevallen bij mijn reisverzekering eruit gegooid aangezien dit ook gedekt wordt door de zorgverzekering.
pi_189906707
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:20 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen een aanvullende tandartsverzekering nemen. Dat kost echt meer dan het oplevert.
Dan moet je toch even beter rekenen : in bijna alle gevallen is 12x de maandpremie < 500 euro , daarboven heeft extra verzekeren geen zin. Ik heb een "onderhoudsgevoelig" gebit en haal elk jaar de 500 euro aan behandelingen wel.
pi_189906766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:58 schreef Lingue het volgende:
Ik heb mijn nieuwe menzispolis ook binnen... op jaarbasis ¤1835 euro... :X

Basisvrij
Aanvullend 2 pakket
Tandarts 250
jaarbetaling.

En dan heb ik nog niet eens uitgezocht wat ik voor eventuele aanvulling wil/moet mbt zwangerschap. Dat wordt weer flink betalen...
Nu heb ik er dit jaar wel het maximale uitgehaald, is de verzekering en de afhandeling van de kosten goed en snel. Maar jeetje dat is wel weer een rib armer die zorgverzekering...
Is de Hema dan geen idee. Is ook menzis maar lijkt mij goedkoper.

quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:20 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen een aanvullende tandartsverzekering nemen. Dat kost echt meer dan het oplevert.
Ik doe het omdat ik ongeveer ¤120 pj betaal en ¤120 aan kosten heb. Lopen de kosten op dan heb ik daar een (minimale) dekking op. Niet verzekeren is uiteindelijk net zo duur.

Overigens is er een echt goede vergelijkingssite want het zijn er tegenwoordig zoveel.
Ik ben nog steeds zelf aan het klooien met google sheets voor een multicriteria analyse.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189907354
Pfoe, we gaan samen ¤200 meer per jaar betalen voor exact hetzelfde, bij Zilveren Kruis (oh nee, niet precies hetzelfde, er worden bij mij 2 extra behandelingen fysiotherapie vergoed, hoera). Ik ga maar weer eens een rondje vergelijken, maar grote kans dat we toch weer bij Zilveren Kruis uitkomen ivm de collectiviteitskorting via het werk van Symph.
pi_189907608
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is de Hema dan geen idee. Is ook menzis maar lijkt mij goedkoper.
[..]

Ga ik even meenemen in mijn vergelijkingen die ik ga doen! Thanks, dat wist ik niet.
pi_189907964
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:20 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen een aanvullende tandartsverzekering nemen. Dat kost echt meer dan het oplevert.
Ik heb ook altijd een tandarts pakket, kom er meestal net wel of net niet mee uit maar ik betaal in decemeber mn hele jaarpremie ineens vooruit en dan heb ik er het komende jaar geen last meer van.

Verder verwacht ik weer bij Anderzorg te blijven met Basis + hoogste ER + tandpakketje en jaarbetaling.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_189908379
Welke vergelijkingssites gebruiken jullie? Independer goed?
Ik wil me toch voor de zekerheid orienteren...ben aan het denken aan een basis verzekering met aanvullend waar fysio in zit op zijn minst.
pi_189909856
Ik moet nu per maand 13 euro meer betalen... ( VGZ, restitutie + aanvullend ( fysio en tandarts ))

Maar ik krijg nog grote behandeling aan mijn tand en voor dit jaar kan er niet veel meer vergoed worden dus moet ik eerst van tandarts een offerte krijgen. en dan kijken wat ik kan doen.

had wel verwacht dat het wat duurder zou worden maar 13 per maand?? dat is bijna 1919 per jaar... tering.
pi_189910089
Mijn premie gaat met 14 euro omhoog met ZK Aanvullend *** + Tandarts (ER ¤385,-) in 2020.

Met het eigen risico en de tandartsverzekering zal ik nooit gaan spelen, wel even kijken in hoeverre ik aanvullend verzekerd wil zijn. Voordelen als anticonceptie declareren zijn niet noodzakelijk en nodig. Dat kan prima uit eigen zak. :+

[ Bericht 16% gewijzigd door Erasmus op 12-11-2019 16:36:44 ]
pi_189911993
Anderzorg gaat 6 euro pm bij mij omhoog.
Dit bij 2 personen dus maar 3 euro pp.

Hoogste ER, jaarbetaling en de goedkoopste aanvullend tand.
Denk dat switchen weinig brengt.
pi_189912112
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Pfoe, we gaan samen ¤200 meer per jaar betalen voor exact hetzelfde, bij Zilveren Kruis (oh nee, niet precies hetzelfde, er worden bij mij 2 extra behandelingen fysiotherapie vergoed, hoera). Ik ga maar weer eens een rondje vergelijken, maar grote kans dat we toch weer bij Zilveren Kruis uitkomen ivm de collectiviteitskorting via het werk van Symph.
Let nog wel even goed op, de basis exclusief polis werkt nog niet helemaal lekker samen met collectiviteitskorting. Als je die combinatie hebt, kan het zijn dat de korting in 2020 vervalt of nu nog niet verrekend is. Basis zeker houdt wel collectiviteitskorting, je kunt om te checken even "premie berekenen" doorlopen op de website en basis zeker tegen basis exclusief afzetten. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_189912186
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:49 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Let nog wel even goed op, de basis exclusief polis werkt nog niet helemaal lekker samen met collectiviteitskorting. Als je die combinatie hebt, kan het zijn dat de korting in 2020 vervalt of nu nog niet verrekend is. Basis zeker houdt wel collectiviteitskorting, je kunt om te checken even "premie berekenen" doorlopen op de website en basis zeker tegen basis exclusief afzetten. :)
We hebben basis budget
pi_189912266
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:08 schreef Lonaa het volgende:
Dikke TVP. Van Zilveren Kruis nog geen bericht gehad.
Ik wel, vandaag.
Ik ga van 126,54 naar 135,21 voor Basis exclusief + 1 ster aanvullend + collectieve meuk :r
Bijna een tientje erbij :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_189912286
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:00 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Ik wel, vandaag.
Ik ga van 126,54 naar 135,21 voor Basis exclusief + 1 ster aanvullend + collectieve meuk :r
Bijna een tientje erbij :')
Ik kreeg m vlak na mijn post hier :') En precies hetzelfde ja. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189912306
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is de Hema dan geen idee. Is ook menzis maar lijkt mij goedkoper.
[..]

Ik doe het omdat ik ongeveer ¤120 pj betaal en ¤120 aan kosten heb. Lopen de kosten op dan heb ik daar een (minimale) dekking op. Niet verzekeren is uiteindelijk net zo duur.

Overigens is er een echt goede vergelijkingssite want het zijn er tegenwoordig zoveel.
Ik ben nog steeds zelf aan het klooien met google sheets voor een multicriteria analyse.
Hema heeft geen zin, die heeft geen vrije ziekenhuiskeuze.
pi_189914092
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:03 schreef Lingue het volgende:

[..]

Hema heeft geen zin, die heeft geen vrije ziekenhuiskeuze.
Hoezo niet? Ik heb hem en dat is een van mijn selectiecriteria is dat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189914504
Hoeveel betalen jullie voor een tandartsverzekering? Als je alleen jaarlijks controle hebt ben je toch vaak veel voordeliger uit?
blablablabla
pi_189914675
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ik heb hem en dat is een van mijn selectiecriteria is dat.
Ze zeggen op hun website in de zorgverzekeringskaart:

quote:
Ziekenhuis
Zorg in een gecontracteerd ziekenhuis is verzekerd. Wij hebben een contract met een ruim aantal ziekenhuizen.
Dus geen 100% vrije keuze, want alleen gecontracteerde zorg/ziekenhuis valt in de polis.
Voor mij is dat geen optie.
pi_189914748
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:00 schreef Elan het volgende:
Hoeveel betalen jullie voor een tandartsverzekering? Als je alleen jaarlijks controle hebt ben je toch vaak veel voordeliger uit?
Voor 1 jaarlijkse controle (¤22) moet je je inderdaad niet verzekeren, dat kan nooit uit. Ik betaal iets van ¤75 per jaar voor mijn tandartsverzekering en krijg daarvoor 1 controle, 25 minuten gebitsreiniging en daarnaast vullen en trekken tot ¤60. Dat kan bij mij precies uit, die controle en die reiniging kosten samen zo’n ¤80 en als ze dan nog een vulling moeten bijslijpen/vervangen is dat dus ‘gratis’.
pi_189914895
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:11 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ze zeggen op hun website in de zorgverzekeringskaart:
[..]

Dus geen 100% vrije keuze, want alleen gecontracteerde zorg/ziekenhuis valt in de polis.
Voor mij is dat geen optie.
Maar volgens mij zijn alle ziekenhuizen gecontracteerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189914955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar volgens mij zijn alle ziekenhuizen gecontracteerd.
Misschien ziekenhuizen wel, maar niet alle zorg van zorgverleners is gecontracteerd, zoals particuliere behandelcentra ed.
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:34:03 #69
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189915096
Anderzorg heeft de basisverzekering met hoogste eigen risico verhoogt met 3 euro per maand.
Vorig jaar was alleen Zilveren Kruis ZieZo goedkoper, maar die had een belabberde dekking qua ziekenhuizen. Ik wacht nog even af.
pi_189915256
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:20 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen een aanvullende tandartsverzekering nemen. Dat kost echt meer dan het oplevert.
Heb het even opgezocht. Dit jaar 160 euro aan tandartskosten vergoed gehad.

Mijn premie was ¤ 149,28.

Dus toch een tientje winst *O* :')

(máár: ik flos sinds kort, en toen was mijn tandartsrekening ineens stukken lager. Dus wellicht heb ik ergens toch een trend ingezet voor mezelf en kan die verzekering vanaf nu niet meer uit. Maar toch, die tandartsongevallenverzekering.... ).
Somebody that I used to know
pi_189916385
Geen één verzekeraar heeft volledige (zuivere) vrije artsenkeuze.

Alleen ONVZ benadert dat het best, maar zelfs die heeft geen zuivere restitutiepolis (meer). Waar 'm dat precies in zit weet ik (nog) niet. [edit: volgens mij omdat je daar ook tegen een budgetplafond kan aanlopen.] Maar dat is wel wat ik een beetje opmaak uit alles wat ik erover lees.

Denk goed na over wat jullie doen, mensen.

Zilveren Kruis en GGNet: https://www.destentor.nl/(...)is-de-dupe~a4092ea0/

Zilveren Kruis en ziekenhuizen in Twente en Almelo: https://www.rtvoost.nl/ni(...)in-Almelo-en-Hengelo

VGZ en Ikazia Rotterdam: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-ziekenhuis-a3966283

Menzis doet het nog wel aardig, maar kwam ondertussen wel met dit op z'n minst bedenkelijke plan: https://www.ggznieuws.nl/(...)basis-van-resultaat/

En dan heb ik het nog niet over de BI-tool (=behandelindex) voor fysio's of de privacyschendingen van VGZ (die bij een GGZ-patiënt volledige inzage in het medisch dossier willen vanwege vermoeden van fraude van de GGZ-instelling, op dreiging van het niet vergoeden van de zorgkosten. Echt, hoe laag wil je gaan, VGZ. Gaatje in je hoofd, over de rug van een kwetsbaar persoon. (beide voorbeelden komen overigens uit 2018. Weet niet precies wat hier de actuele status van is).

En dan nog de sluiting van Slotervaart en het ziekenhuis in Lelystad, al moet ik zeggen dat ik daar iets minder moeite mee heb. Sterker nog, dat ik Zilveren Kruis wel ballen vond hebben richting Slotervaart. Lelystad vind ik schrijnender. En ook zorgwekkend met al die zwangeren op Urk die nu een aanrijtijd van 43 minuten hebben, mits de Ketelbrug niet openstaat.

Anyhow... Bedenk goed welk beleid je wilt steunen. In mijn ogen zijn alleen DSW en ONVZ verantwoorde zorgverzekeraars. Menzis gaat ook nog wel, CZ weet ik niet, maar VGZ en vooral Zilveren Kruis zou ik altijd vermijden.

*waar de moedermaatschappij genoemd wordt, kan je ook de onderliggende labels lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 13-11-2019 09:45:49 ]
Somebody that I used to know
pi_189918781
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:00 schreef Elan het volgende:
Hoeveel betalen jullie voor een tandartsverzekering? Als je alleen jaarlijks controle hebt ben je toch vaak veel voordeliger uit?
Ik had altijd een tandartspakket en wou dat dit jaar ook weer doen alleen zie ik nu net dat die weer een stuk duurder is geworden dus nu heeft het denk ik geen zin meer voor me.

Vroige jaar was die 126 voor max 250 vergoed en nu is die al naar 138 gegaan.

Dus ik denk nu alleen Basis + Max ER + Jaarbetaling bij Anderzorg dan kom ik op 999,60 uit dat is ook net mooi onder die 1000,- grens.

Edit- ik zie trouwens wel dat bij dat pakket ook een tand ongevallen verzekering zit die tot 10k gaat dat was voorheen geloof ik niet het geval? Maar dan neem ik hem denk ik toch. De kans is natuurlijk klein maar als je een keer op je snufferd valt heb je wel meteen een hoop kosten.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_189918838
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:16 schreef AQuila360 het volgende:

[..]


Edit- ik zie trouwens wel dat bij dat pakket ook een tand ongevallen verzekering zit die tot 10k gaat dat was voorheen geloof ik niet het geval? Maar dan neem ik hem denk ik toch. De kans is natuurlijk klein maar als je een keer op je snufferd valt heb je wel meteen een hoop kosten.
Jawel, maar wat als je 'm via independer afsluit? Twee jaar geleden kreeg je dan van hen de tandongevallenverzekering. Weet niet of die actie er nog steeds is?
Somebody that I used to know
  woensdag 13 november 2019 @ 08:51:16 #74
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_189919101
Independer hoef je ook nog niet te gebruiken ,
Ik had contact opgenomen omdat ze aanvullende verzekeringen aanbieden die de verzekeraar niet meer had.Staan de oude polissen nog op de site 😂
  Moderator woensdag 13 november 2019 @ 09:05:11 #75
382129 crew  Donna
pi_189919240
ZieZo selectief gaat van ¤101,95 naar ¤105,25.

Mijn ziekenhuis is altijd laat op contract, dus ik wacht nog even met vergelijken.
pi_189919672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:05 schreef Donna het volgende:
ZieZo selectief gaat van ¤101,95 naar ¤105,25.

Mijn ziekenhuis is altijd laat op contract, dus ik wacht nog even met vergelijken.
Ziezo lijkt voor het derde achtereenvolgende jaar de goedkoopste voor de selectief basisverzekering, bij 885 eigen risico en jaarbetaling.
Ik kom nu op ¤ 979,02 per jaar oftewel ¤ 81,58 per maand.
Ik blijf daar.
&lt;a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt; InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.&lt;/a&gt;
  Moderator woensdag 13 november 2019 @ 09:45:44 #77
382129 crew  Donna
pi_189919778
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:38 schreef tsagld het volgende:

[..]

Ziezo lijkt voor het derde achtereenvolgende jaar de goedkoopste voor de selectief basisverzekering, bij 885 eigen risico en jaarbetaling.
Ik kom nu op ¤ 979,02 per jaar oftewel ¤ 81,58 per maand.
Ik blijf daar.
Ik kijk voor volgend jaar naar het gewone ER (voor mezelf iig). Ik moet volgend jaar bevallen etc, dus er is een grote kans dat er (een deel) ER betaald moet worden door zwangerschap gerelateerde dingen.
Maar wel goed om te weten voor m'n vriend, die heeft wel een hoger ER. Thanks ^O^
pi_189920051
Vraagje m.b.t. wel of geen vrije zorgkeuze, in hoeverre kan dat je lelijk in de vingers snijden: Als in dat je bijvoorbeeld enorm ver moet reizen voor een specifieke zorgaanbieder?

Ik kijk bij de aangesloten ziekenhuizen en dan zijn eigenlijk alle ziekenhuizen die ik ken in de regio aangesloten.. Niet dat ik er ooit kom, maar realiseer me terdege dat wat niet is altijd kan komen.

Maakt het allemaal niet zoveel uit, of zijn er alsnog zaken waarvan je kan denken; joh doe dat nou gewoon niet?
blablablabla
pi_189920601
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:05 schreef Elan het volgende:
Vraagje m.b.t. wel of geen vrije zorgkeuze, in hoeverre kan dat je lelijk in de vingers snijden: Als in dat je bijvoorbeeld enorm ver moet reizen voor een specifieke zorgaanbieder?

Ik kijk bij de aangesloten ziekenhuizen en dan zijn eigenlijk alle ziekenhuizen die ik ken in de regio aangesloten.. Niet dat ik er ooit kom, maar realiseer me terdege dat wat niet is altijd kan komen.

Maakt het allemaal niet zoveel uit, of zijn er alsnog zaken waarvan je kan denken; joh doe dat nou gewoon niet?
In mijn geval kan ik prima basis budget bij Zilveren Kruis nemen, die hebben een contract met het ziekenhuis in Hoorn en dat is voor mij prima, beter te bereiken en beter qua parkeren dan het ziekenhuis in Alkmaar wat in kilometers dichterbij is, maar waar je volgens google maps precies even lang over doet (en in de praktijk is het qua verkeer een drama in Alkmaar). Helemaal prima. Met mijn fysio en apotheek hebben ze ook gewoon een contract, dus ik zie, voor mij, geen nadeel. Maar anderen hebben vast andere overwegingen.
pi_189920770
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:05 schreef Elan het volgende:
Vraagje m.b.t. wel of geen vrije zorgkeuze, in hoeverre kan dat je lelijk in de vingers snijden: Als in dat je bijvoorbeeld enorm ver moet reizen voor een specifieke zorgaanbieder?

Ik kijk bij de aangesloten ziekenhuizen en dan zijn eigenlijk alle ziekenhuizen die ik ken in de regio aangesloten.. Niet dat ik er ooit kom, maar realiseer me terdege dat wat niet is altijd kan komen.

Maakt het allemaal niet zoveel uit, of zijn er alsnog zaken waarvan je kan denken; joh doe dat nou gewoon niet?
In bijna alle gevallen gaat dat niets uitmaken. Vrijwel ieder ziekenhuis heeft een contract.
Ze zullen je niet zomaar naar de andere kant vh land sturen tenzij je om bemiddeling vraagt.

Ik ben bij een specifieke kliniek (eigen keuze) in behandeling. En die kosten waren voor dit jaar al hoog en voor aankomend jaar ook. Dus voor mij wel van belang omdat die betreffende kliniek vrijwel geen contracten heeft met zorgverzekeraars.
Bij Menzis krijg ik wel 100% vergoed met mijn basis vrij verzekering en dat is die 300 euro per jaar extra in mijn geval wel waard ook al is het veel geld.
pi_189921153
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:56 schreef Lingue het volgende:

[..]

In bijna alle gevallen gaat dat niets uitmaken. Vrijwel ieder ziekenhuis heeft een contract.
Ze zullen je niet zomaar naar de andere kant vh land sturen tenzij je om bemiddeling vraagt.

Ik ben bij een specifieke kliniek (eigen keuze) in behandeling. En die kosten waren voor dit jaar al hoog en voor aankomend jaar ook. Dus voor mij wel van belang omdat die betreffende kliniek vrijwel geen contracten heeft met zorgverzekeraars.
Bij Menzis krijg ik wel 100% vergoed met mijn basis vrij verzekering en dat is die 300 euro per jaar extra in mijn geval wel waard ook al is het veel geld.
Als je doorverwezen wordt door een gecontracteerd ziekenhuis wordt het wel weer 100% vergoed door de verzekeraar.
pi_189922257
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Jawel, maar wat als je 'm via independer afsluit? Twee jaar geleden kreeg je dan van hen de tandongevallenverzekering. Weet niet of die actie er nog steeds is?
Weet ik ook niet? Maar ik heb deze dan gewoon bij Anderzorg zelf er bij zitten maar ik weet dus niet of dat voorgaande jaren ook was maar ik het idee van niet. Maar hij is nu wel duurder.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_189923152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:22 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Als je doorverwezen wordt door een gecontracteerd ziekenhuis wordt het wel weer 100% vergoed door de verzekeraar.
Oh dat wist ik niet, goed om te weten voor de meelezers. Voor mijn situatie alleen niet relevant.
pi_189923404
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 12:45 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Weet ik ook niet? Maar ik heb deze dan gewoon bij Anderzorg zelf er bij zitten maar ik weet dus niet of dat voorgaande jaren ook was maar ik het idee van niet. Maar hij is nu wel duurder.
Ja, je sluit een Anderzorg-verzekering af via Independer, en dan geeft Independer je een tandongevallenverzekering van henzelf cadeau, omdat je het via Independer regelt en niet direct bij Anderzorg ;)

Independer heeft het dit jaar weer, zie ik: https://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx (en dan onder dat invoerveld)
Somebody that I used to know
pi_189923452
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:05 schreef Elan het volgende:
Vraagje m.b.t. wel of geen vrije zorgkeuze, in hoeverre kan dat je lelijk in de vingers snijden: Als in dat je bijvoorbeeld enorm ver moet reizen voor een specifieke zorgaanbieder?

Ik kijk bij de aangesloten ziekenhuizen en dan zijn eigenlijk alle ziekenhuizen die ik ken in de regio aangesloten.. Niet dat ik er ooit kom, maar realiseer me terdege dat wat niet is altijd kan komen.

Maakt het allemaal niet zoveel uit, of zijn er alsnog zaken waarvan je kan denken; joh doe dat nou gewoon niet?
Ik zou geen budgetpolis nemen, die is wel heel erg beperkend, mocht er ineens stront aan de knikker zijn. Een reguliere polis (naturaverzekering) is vaak prima genoeg en dan heb je wel brede dekking. Wel even de ziekenhuizen in je omgeving checken èn het dichtsbijzijnde universitaire ziekenhuis.

Heb zelf wel ooit (toen woonde ik nog in Groningen) de constructie gehad dat ik het ene jaar bij de ene verzekering alleen naar het Martini kon (kaakchirurgie) en het volgende jaar bij een andere verzekeraar alleen naar het UMCG mocht (ook kaakchirurgie). Waren twee los van elkaar staande ingrepen, dus was prima, maar je moest er wel even op letten.
Somebody that I used to know
pi_189923591
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zou geen budgetpolis nemen, die is wel heel erg beperkend, mocht er ineens stront aan de knikker zijn. Een reguliere polis (naturaverzekering) is vaak prima genoeg en dan heb je wel brede dekking. Wel even de ziekenhuizen in je omgeving checken èn het dichtsbijzijnde universitaire ziekenhuis.

Heb zelf wel ooit (toen woonde ik nog in Groningen) de constructie gehad dat ik het ene jaar bij de ene verzekering alleen naar het Martini kon (kaakchirurgie) en het volgende jaar bij een andere verzekeraar alleen naar het UMCG mocht (ook kaakchirurgie). Waren twee los van elkaar staande ingrepen, dus was prima, maar je moest er wel even op letten.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat dat zo moet... Waar gaat het heen met het zorgstelsel. En dan worden de contracten veelal ook nog eens pas last minute bekend.

Ik heb nu een extra aanvullende verzekering met 18 fysio behandelingen, omdat ik wist dat ik die nodig ging hebben. Ik ben in Jan dit jaar gestart met de fysio maar er is nog 0 euro gedeclareerd.
Ze willen dat de consument zich beter realiseert en inzicht heeft in eigen zorgkosten, maar de zorgverleners doen er niets aan om dat ook inzichtelijk te houden. Waar heb je wanneer nog recht op, qua ingekochte zorg....

Maar deze discussie hoort hier niet. Het is jammer dat we helemaal alles tot in detail moeten uitzoeken en als er dan iets gebeurt dat je mogelijk dikke pech hebt...
Ik heb altijd een naturapolis gehad, nooit budget. Alleen dit jaar en volgend jaar keuzevrij polis om 100% zeker te zijn dat mijn zorg 100% vergoed wordt.
pi_189923646
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:09 schreef Lingue het volgende:

[..]

Het is toch te belachelijk voor woorden dat dat zo moet... Waar gaat het heen met het zorgstelsel. En dan worden de contracten veelal ook nog eens pas last minute bekend.

Ik heb nu een extra aanvullende verzekering met 18 fysio behandelingen, omdat ik wist dat ik die nodig ging hebben. Ik ben in Jan dit jaar gestart met de fysio maar er is nog 0 euro gedeclareerd.
Ze willen dat de consument zich beter realiseert en inzicht heeft in eigen zorgkosten, maar de zorgverleners doen er niets aan om dat ook inzichtelijk te houden. Waar heb je wanneer nog recht op, qua ingekochte zorg....

Maar deze discussie hoort hier niet. Het is jammer dat we helemaal alles tot in detail moeten uitzoeken en als er dan iets gebeurt dat je mogelijk dikke pech hebt...
Ik heb altijd een naturapolis gehad, nooit budget. Alleen dit jaar en volgend jaar keuzevrij polis om 100% zeker te zijn dat mijn zorg 100% vergoed wordt.
Mijn fysiotherapeut declareert iedere maand en ik kan daar ook vragen hoeveel behandelingen ik al gehad heb cq hoeveel behandelingen ik nog tegoed heb, dat staat allemaal in het vecozosysteem
pi_189923659
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:09 schreef Lingue het volgende:
Alleen dit jaar en volgend jaar keuzevrij polis om 100% zeker te zijn dat mijn zorg 100% vergoed wordt.
Welke kies je nu dan? Hema begreep ik (=Menzis)? Wat is jouw definitie van keuzevrij dan, want voor zover ik weet krijg je bij Hema/Menzis ook niet alle zorgverleners vergoed.
Somebody that I used to know
pi_189923661
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zou geen budgetpolis nemen, die is wel heel erg beperkend, mocht er ineens stront aan de knikker zijn. Een reguliere polis (naturaverzekering) is vaak prima genoeg en dan heb je wel brede dekking. Wel even de ziekenhuizen in je omgeving checken èn het dichtsbijzijnde universitaire ziekenhuis.

Heb zelf wel ooit (toen woonde ik nog in Groningen) de constructie gehad dat ik het ene jaar bij de ene verzekering alleen naar het Martini kon (kaakchirurgie) en het volgende jaar bij een andere verzekeraar alleen naar het UMCG mocht (ook kaakchirurgie). Waren twee los van elkaar staande ingrepen, dus was prima, maar je moest er wel even op letten.
Voor kaakchirurgie kan ik via Zilveren Kruis bij ieder ziekenhuis terecht, ook met mijn budgetpolis
pi_189923663
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Mijn fysiotherapeut declareert iedere maand en ik kan daar ook vragen hoeveel behandelingen ik al gehad heb cq hoeveel behandelingen ik nog tegoed heb, dat staat allemaal in het vecozosysteem
vanuit het ziekenhuis gaat het anders. Gedeeltelijk op hun dbc code. En gedeeltelijk op de fysio. En gedeeltelijk op ergotherapie (basisverzekering).
  Moderator woensdag 13 november 2019 @ 14:19:38 #91
382129 crew  Donna
pi_189923704
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:16 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Voor kaakchirurgie kan ik via Zilveren Kruis bij ieder ziekenhuis terecht, ook met mijn budgetpolis
Bij ieder ziekenhuis in je omgeving of bij ieder ziekenhuis?

Als ik Zilveren Kruis budget polis op 'ziekenhuis' of 'kaakchirurgie' zoek, dan staat er nog een vraagteken bij 'mijn' ziekenhuis en een ander ziekenhuis in de provincie staat niet onder contract volgend jaar, dat is al bekend.
pi_189923708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:16 schreef Lingue het volgende:

[..]

vanuit het ziekenhuis gaat het anders. Gedeeltelijk op hun dbc code. En gedeeltelijk op de fysio. En gedeeltelijk op ergotherapie (basisverzekering).
Oh ja, dat zijn wat ingewikkeldere constructies ja en ziekenhuizen zijn notoir traag met declareren van sommige dingen
pi_189923710
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:16 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Welke kies je nu dan? Hema begreep ik (=Menzis)? Wat is jouw definitie van keuzevrij dan, want voor zover ik weet krijg je bij Hema/Menzis ook niet alle zorgverleners vergoed.
Zoals het er nu uitziet, blijf ik bij Menzis via PMA (hema heeft geen vrije zorgkeuze).

Mijn definitie van vrije zorgkeuze is dat ik zelf mag beslissen naar welke arts ik ga als ik een doorverwijzing krijg van de huisarts en waarbij de kosten ook 100% gedekt worden tot een max van de NZa. En dat is bij Menzis het geval voor de situaties die dit jaar bij mij gelden.
pi_189923731
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:19 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Oh ja, dat zijn wat ingewikkeldere constructies ja en ziekenhuizen zijn notoir traag met declareren van sommige dingen
Ja idd, hoewel de chirurg al netjes alles gedeclareerd heeft. Het is de fysiozorg die achterblijft met declaratie. Ik zal morgen eens met ze bellen om de tussenstand te weten.
pi_189923756
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:16 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Voor kaakchirurgie kan ik via Zilveren Kruis bij ieder ziekenhuis terecht, ook met mijn budgetpolis
Ik praat over acht jaar geleden.

En nu praat ik over kaakchirurgie, maar noem een willekeurig andere ingreep. Budget is echt wel beperkend hoor.

Maar goed, doe het lekker. Ik hoor alleen wel af en toe schrijnende verhalen van mensen die met een budgetpolis compleet vast komen te zitten. Kunnen we met z'n allen mopperen op een zorgverzekeraar, maar je bent dan toch echt dezelfde die 'm gekozen heeft.
Somebody that I used to know
  Moderator woensdag 13 november 2019 @ 14:28:44 #96
382129 crew  Donna
pi_189923842
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik praat over acht jaar geleden.

En nu praat ik over kaakchirurgie, maar noem een willekeurig andere ingreep. Budget is echt wel beperkend hoor.

Maar goed, doe het lekker. Ik hoor alleen wel af en toe schrijnende verhalen van mensen die met een budgetpolis compleet vast komen te zitten. Kunnen we met z'n allen mopperen op een zorgverzekeraar, maar je bent dan toch echt dezelfde die 'm gekozen heeft.
Maar heb je dan niet gewoon de goedkoopste gekozen en geen idee wat je eigenlijk gedaan hebt?

Er zijn inderdaad een hoop beperkingen, maar het is niet dat die niet te vinden zijn ofzo. Bijv. bij Zilveren Kruis / ZieZo staat er zelfs; let op: met een budgetpolis blablabla
pi_189923866
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:19 schreef Donna het volgende:

[..]

Bij ieder ziekenhuis in je omgeving of bij ieder ziekenhuis?

Als ik Zilveren Kruis budget polis op 'ziekenhuis' of 'kaakchirurgie' zoek, dan staat er nog een vraagteken bij 'mijn' ziekenhuis en een ander ziekenhuis in de provincie staat niet onder contract volgend jaar, dat is al bekend.
Hier hebben ze met ieder ziekenhuis in de regio een contract of zijn ze in gesprek over een contract en voor kaakchirurgie geldt de beperking van het lijstje van de budgetverzekering niet. Zo kon Symph in 2019 naar de kaakchirurg in Alkmaar terwijl hij verder met zijn budgetpolis daar niet terecht kan.
pi_189923881
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:20 schreef Lingue het volgende:

[..]

Zoals het er nu uitziet, blijf ik bij Menzis via PMA (hema heeft geen vrije zorgkeuze).

Mijn definitie van vrije zorgkeuze is dat ik zelf mag beslissen naar welke arts ik ga als ik een doorverwijzing krijg van de huisarts en waarbij de kosten ook 100% gedekt worden tot een max van de NZa. En dat is bij Menzis het geval voor de situaties die dit jaar bij mij gelden.
Ah, ik zie het, die kende ik niet zo goed. Zoals die eruit ziet, zou ik daar ook mijn zorgkosten vergoed krijgen (ik zit bij een ongecontracteerde aanbieder), alleen zou ik er wel vooraf een machtiging voor moeten aanvragen (dat vind ik al een te hoge drempel/teveel onzekerheid over toezegging vergoeding, dus die laat ik zitten).
Somebody that I used to know
  Moderator woensdag 13 november 2019 @ 14:33:56 #99
382129 crew  Donna
pi_189923919
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:29 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Hier hebben ze met ieder ziekenhuis in de regio een contract of zijn ze in gesprek over een contract en voor kaakchirurgie geldt de beperking van het lijstje van de budgetverzekering niet. Zo kon Symph in 2019 naar de kaakchirurg in Alkmaar terwijl hij verder met zijn budgetpolis daar niet terecht kan.
Specifiek kaakchirurgie staat inderdaad nog op 'in gesprek' terwijl je er gewoon met de budgetpolis niet terecht kan (niet gecontracteerd) bij dat ene ziekenhuis wat ik bedoel.
pi_189923929
Ik vind het ook lastig kiezen, als ik zorgaanbieders in de buurt kies (bijvoorbeeld fysiotherapie) is het merendeel bij de door mijn gekozen naturapolis gewoon beschikbaar (CZ)
Maar je komt er pas achter als iets opeens niet beschikbaar is, bijvoorbeeld hele specifieke zorg. Ik vind wel dat daar wat meer aandacht voor mag komen want het is mij onduidelijk.

Enerzijds hoef ik niet heel individueel zorgaanbieders te kiezen als ik wat mankeer, maar 50 kilometer rijden voor specifieke zorg omdat er geen afspraken zijn gemaakt is wel het horrorscenario.
blablablabla
  woensdag 13 november 2019 @ 14:34:58 #101
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_189923931
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, je sluit een Anderzorg-verzekering af via Independer, en dan geeft Independer je een tandongevallenverzekering van henzelf cadeau, omdat je het via Independer regelt en niet direct bij Anderzorg ;)

Independer heeft het dit jaar weer, zie ik: https://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx (en dan onder dat invoerveld)
Maar via Anderzorg krijg je het nu zelf ook? tenminste als ik op de site kijk zie ik dat gewoon staan bij dat pakket. Het is me eerdere jaren niet opgevallen dus misschien hebben ze het nu voor het eerste erbij zitten maar is het wel wat duurder geworden?

I
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_189923933
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:31 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ah, ik zie het, die kende ik niet zo goed. Zoals die eruit ziet, zou ik daar ook mijn zorgkosten vergoed krijgen (ik zit bij een ongecontracteerde aanbieder), alleen zou ik er wel vooraf een machtiging voor moeten aanvragen (dat vind ik al een te hoge drempel/teveel onzekerheid over toezegging vergoeding, dus die laat ik zitten).
Ik had ze laatst aan de telefoon en als het er specifiek bij staat moet je idd extra aanvraag indienen. Dat was gelukkig bij mij niet aan de orde.
Ik snap die drempel wel, het liefst heb je gewoon direct de vergoeding obv de verwijzing van de huisarts. Al die extra bepalingen zijn maar vervelend. Zeker als je een volledige keuzevrijheid pakket hebt...
pi_189923958


De voorwaarden (behalve die 5% ) zijn compleet identiek qua zorgkeuze. Zou dat dan echt zo'n verschil maken?
blablablabla
pi_189923963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar via Anderzorg krijg je het nu zelf ook? tenminste als ik op de site kijk zie ik dat gewoon staan bij dat pakket. Het is me eerdere jaren niet opgevallen dus misschien hebben ze het nu voor het eerste erbij zitten maar is het wel wat duurder geworden?

I
Ja, bij de TANDARTSverzekering (=aanvullend).

Via Independer krijg je het bij de BASISverzekering, waardoor je argument verdwijnt om een tandartsverzekering te nemen omdat je daarmee óók verzekerd bent voor tandongevallen.
Somebody that I used to know
pi_189924000
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:35 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ik had ze laatst aan de telefoon en als het er specifiek bij staat moet je idd extra aanvraag indienen. Dat was gelukkig bij mij niet aan de orde.
Ik snap die drempel wel, het liefst heb je gewoon direct de vergoeding obv de verwijzing van de huisarts. Al die extra bepalingen zijn maar vervelend. Zeker als je een volledige keuzevrijheid pakket hebt...
Ik snap ook gewoon niet zo goed die drempel. Wat willen ze doen dan? Zelf beoordelen? (vind ik kwalijk, ga je nou op de stoel van de zorgverlener zitten?) Of soort van poortwachter? Max tien patiënten die vergoeding, ben je de elfde, dan heb je pech? (vind ik óók kwalijk, wat een willekeur).

Ik snap het nut ervan niet gewoon zo goed... :{
Somebody that I used to know
pi_189924178
-nvm oude quote-
Somebody that I used to know
pi_189924293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:37 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

De voorwaarden (behalve die 5% ) zijn compleet identiek qua zorgkeuze. Zou dat dan echt zo'n verschil maken?
Dan zou je de lijst met zorgverleners door moeten spitten qua vergoeding.

Gedacht vanuit de zorgverzekering kan ik bedenken dat ze daar ook onderscheid in maken.
Goedkopere zorgverzekering is minder/geen zorg inkopen bij het duurdere ziekenhuis om de hoek en voor de duurdere zit de zorg bij het duurdere ziekenhuis wel inbegrepen.
Nogmaals, vanuit oogpunt zorgverzekering.

Vanuit ons als consument zou je denken dat het identiek is en zou het ook nog eens belachelijk zijn eigenlijk als het niet zo is... (vind ik).
pi_189924305
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik snap ook gewoon niet zo goed die drempel. Wat willen ze doen dan? Zelf beoordelen? (vind ik kwalijk, ga je nou op de stoel van de zorgverlener zitten?) Of soort van poortwachter? Max tien patiënten die vergoeding, ben je de elfde, dan heb je pech? (vind ik óók kwalijk, wat een willekeur).

Ik snap het nut ervan niet gewoon zo goed... :{
Beide helemaal mee eens. Hetzelfde met iemand die ergens in dit topic ook wijst op VGZ die over de beoordeling van de GGZ zorg gaat als je daar verzekert bent... Niets is meer privé lijkt het wel.. En dat vind ik ook een kwalijke zaak.
pi_189924400
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:04 schreef Lingue het volgende:

[..]

Beide helemaal mee eens. Hetzelfde met iemand die ergens in dit topic ook wijst op VGZ die over de beoordeling van de GGZ zorg gaat als je daar verzekert bent... Niets is meer privé lijkt het wel.. En dat vind ik ook een kwalijke zaak.
Dat was ik. Vond ik emotionele chantage over de rug van patiënten.
Somebody that I used to know
pi_189925154
Ik zie dat Anderzorg nog met een aantal ziekenhuizen "in onderhandeling is" over het contract. Betekent dit dat AZ eigenlijk ook een budgetpolis is waar je niet bij alle ziekenhuizen terecht kan? Op de bereken-uw-premie pagina beloven ze alleen dat je naar elke huisarts kan. Over ziekenhuizen reppen ze verder geen woord.

Ze zijn "in onderhandeling" met zo ongeveer alle Amsterdamse ziekenhuizen: Het OLVG, MC Jan van Goyen, het AMC en VUMC, het Antoni van Leeuwenhoek. Dan woon je in Amsterdam, en dan moet je straks naar Purmerend of Almere voor evt. ziekenhuiszorg (die zijn namelijk wel gecontracteerd). Dat is toch te gek voor woorden. Of denken jullie dat het wel losloopt?

Ik zat er over na te denken om naar AZ over te gaan, maar nu ga ik toch twijfelen.
pi_189925779
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:11 schreef uncucked het volgende:
Ik zie dat Anderzorg nog met een aantal ziekenhuizen "in onderhandeling is" over het contract. Betekent dit dat AZ eigenlijk ook een budgetpolis is waar je niet bij alle ziekenhuizen terecht kan? Op de bereken-uw-premie pagina beloven ze alleen dat je naar elke huisarts kan. Over ziekenhuizen reppen ze verder geen woord.

Ze zijn "in onderhandeling" met zo ongeveer alle Amsterdamse ziekenhuizen: Het OLVG, MC Jan van Goyen, het AMC en VUMC, het Antoni van Leeuwenhoek. Dan woon je in Amsterdam, en dan moet je straks naar Purmerend of Almere voor evt. ziekenhuiszorg (die zijn namelijk wel gecontracteerd). Dat is toch te gek voor woorden. Of denken jullie dat het wel losloopt?

Ik zat er over na te denken om naar AZ over te gaan, maar nu ga ik toch twijfelen.
Loopt wel los. Hun intentie is om elk ziekenhuis te contracteren, maar niet met elk ziekenhuis lukt dat. En soms is het alleen een kwestie van formaliteit, en dan is het ergens in januari rond. Het stomme aan dit stelsel is alleen dat die contracteringsprocessen nog doorlopen in het nieuwe jaar, terwijl je als consument voor 1 januari moet overgestapt zijn.

Je weet alleen nog niet precies hoe of wat het resultaat er zo uit ziet, dat is idd een nadeel. (en daar zou m.i. zorgverzekeraars en ziekenhuizen best voor op de vingers mogen worden getikt door de NZa :( )
Somebody that I used to know
pi_189928817
Ook naturapolis is geen garantie dat je in je gecontracteerde ziekenhuis terecht kan.
Tweet van VGZ:

VGZ twitterde op woensdag 13-11-2019 om 12:56:43 @lorelei3112 @Zuyderland Als je altijd overal terecht wilt kunnen dan kun je kiezen voor een restitutiepolis, Hannelore. Als je kiest voor een naturaverzekering dan heb je recht op zorg bij een gecontr. zvl, dat hoeft niet altijd de zvl van je eerste keus te zijn. Er is voldoende zorg beschikbaar.^Tjeerd reageer retweet
M.a.w.: een naturapolis betekent alleen dat je bij 'een' gecontracteerde zorgverlener terecht kan. Welke dat is, kan de zorgverzekeraar nog inspraak in hebben dmv budgetplafonds enzo.

Vind het overigens wel een verdraaiing van wat een naturapolis zou moeten zijn :(

[ Bericht 6% gewijzigd door Postbus100 op 13-11-2019 20:37:51 ]
Somebody that I used to know
pi_189929515
Maar hoe weet je vooraf of je bij het ziekenhuis terecht kunt?

Stel ik krijg een doorverwijzing voor de internist van mijn huisarts. Deze vraagt mij alleen of ik voorkeur heb voor stad a of stad b (beide even ver). En dan kom ik bij stad b en dan zegt de zorgverzekering achteraf ‘helaas stad B was vol dus nu miet je het zelf betalen’?
Of moet ik tegen de huisarts zeggen ‘wacht ik bel mijn zorgverzekering om te vragen waar ik naar toe moet’. En dan pas je verwijzing laten maken?

Waar is die goeie ouwe tijd dat je zonder zorgen van zorg gebruik kon maken. Tenzij restitutie polis blijkbaar...
pi_189929599
In mijn geval scheelt Anderzorg met vrije zorgkeuze en Ziezo Selectief met geen enkel ziekenhuis in de buurt gecontracteerd, 20 euro. Daar ga je toch niet moeilijk voor doen? Tandartsverzekering twijfel ik over... Dit jaar moet ik de controle zelf betalen en als daar wat uit komt laat ik denk ik een prijsopgave maken en dan in 2020 behandelden. Het maximum voordeel is vaak 60/70 euro als je het volledige bedrag van 250 euro weet op te maken. Wel opletten dat mondhygiëne vaak niet wordt vergoed en de tandarts hier is daar juist fan van dus moet expliciet melden dat ik dat niet nodig heb...
pi_189929654
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Loopt wel los. Hun intentie is om elk ziekenhuis te contracteren, maar niet met elk ziekenhuis lukt dat. En soms is het alleen een kwestie van formaliteit, en dan is het ergens in januari rond. Het stomme aan dit stelsel is alleen dat die contracteringsprocessen nog doorlopen in het nieuwe jaar, terwijl je als consument voor 1 januari moet overgestapt zijn.

Je weet alleen nog niet precies hoe of wat het resultaat er zo uit ziet, dat is idd een nadeel. (en daar zou m.i. zorgverzekeraars en ziekenhuizen best voor op de vingers mogen worden getikt door de NZa :( )
Je kan opzeggen tot en met 31 december, dan heb je nog tot 31 januari de tijd om je aan te melden bij een nieuwe verzekeraar. In die maand moeten de contracten wel duidelijk zijn.

Wat mij meer stoort: je betaalt verplicht premie en daarnaast heb je nog een eigen risico. Heb je geen zorg nodig gehad betaal je voor niks. Maak de premie gewoon duurder dan heeft niemand extra onverwachte kosten. Nu word je 'beloond' als je een jaar gezond bent geweest én je zelf hebt gekozen voor een extra hoog eigen risico wat extra korting op de premie oplevert. Alleen weet niemand natuurlijk vooraf of je een jaar gezond blijft....
pi_189929696
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:49 schreef Lingue het volgende:
Maar hoe weet je vooraf of je bij het ziekenhuis terecht kunt?

Stel ik krijg een doorverwijzing voor de internist van mijn huisarts. Deze vraagt mij alleen of ik voorkeur heb voor stad a of stad b (beide even ver). En dan kom ik bij stad b en dan zegt de zorgverzekering achteraf ‘helaas stad B was vol dus nu miet je het zelf betalen’?
Of moet ik tegen de huisarts zeggen ‘wacht ik bel mijn zorgverzekering om te vragen waar ik naar toe moet’. En dan pas je verwijzing laten maken?

Waar is die goeie ouwe tijd dat je zonder zorgen van zorg gebruik kon maken. Tenzij restitutie polis blijkbaar...
Nee, zo werkt het niet.
Stel, je krijgt een doorverwijzing voor de internist. Dan mag je zelf een internist opzoeken (of je laat je adviseren door je huisarts). Je gaat naar de website van de zorgverzekeraar om te checken of de internist van jouw keuze een contract heeft met jouw zorgverzekeraar. Dit is het geval. Je maakt een afspraak, en je krijgt zorg en deze wordt vergoed.
Mochten het budgetplafond bereikt zijn, dan wordt dit op het moment zelf gecommuniceerd door het ziekenhuis. Ben je al in zorg (dus heb je al je eerste afspraak met de internist gehad (=dbc loopt), dan mag je blijven en krijg je het gewoon vergoed.
Ben je nog niet in zorg, dan zal het ziekenhuis je niet aannemen als patiënt en je doorverwijzen naar de zorgverzekeraar. Die zal dmv zorgbemiddeling zoeken naar een andere plek voor je (of je zoekt zelf, maar zij hebben het overzicht) waar ze ook een contract mee hebben. Dit kan inderdaad een stad verderop zijn. Zie voorbeeld Almelo/Hengelo.
Glip je er per ongeluk toch doorheen, dan krijg jij de zorg wel vergoed, maar krijgt het ziekenhuis niet betaald van de zorgverzekeraar. Dit is een duur grapje voor hen, dus vandaar dat ze erop letten (en ze weten ook bij welke verzekeraar je zit, dus het systeem zal wel afgaan).

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 13-11-2019 21:03:23 ]
Somebody that I used to know
pi_189929757
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

Je kan opzeggen tot en met 31 december, dan heb je nog tot 31 januari de tijd om je aan te melden bij een nieuwe verzekeraar. In die maand moeten de contracten wel duidelijk zijn.
Ik zei bewust 'overstap' ;). Ik heb het één keer gedaan (of twee keer? :o ) : opzeggen per 31 december en voor 31 januari een nieuwe zorgverzekeraar zoeken. Geloof me, je wordt er niet blij van. Maar ik wist toen nog niet hoe het met een bepaald traject zou verlopen en daar hing mijn keuze voor een zorgverzekeraar op vast.
Stel dat je onverwachts ziek wordt (of zelfs in coma raakt oid), dan moet iemand dat wel nog voor je regelen. Toevallig was ik vorig jaar 30 januari ineens hondsberoerd. 31 januari was ik er weer een beetje, en toen heb ik het alsnog geregeld.
Mijn broer, die ook bij een zorgverzekeraar werkt (niet inhoudelijk), die vond het allemaal niet zo verantwoord. Maar ja, zoals gezegd, het moest even zo.
Somebody that I used to know
pi_189929852
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet.
Stel, je krijgt een doorverwijzing voor de internist. Dan mag je zelf een internist opzoeken (of je laat je adviseren door je huisarts). Je gaat naar de website van de zorgverzekeraar om te checken of de internist van jouw keuze een contract heeft met jouw zorgverzekeraar. Dit is het geval. Je maakt een afspraak, en je krijgt zorg en deze wordt vergoed.
Mochten het budgetplafond bereikt zijn, dan wordt dit op het moment zelf gecommuniceerd door het ziekenhuis. Ben je al in zorg (dus heb je al je eerste afspraak met de internist gehad (=dbc loopt), dan mag je blijven en krijg je het gewoon vergoed.
Ben je nog niet in zorg, dan zal het ziekenhuis je niet aannemen als patiënt en je doorverwijzen naar de zorgverzekeraar. Die zal dmv zorgbemiddeling zoeken naar een andere plek voor je (of je zoekt zelf, maar zij hebben het overzicht) waar ze ook een contract mee hebben. Dit kan inderdaad een stad verderop zijn. Zie voorbeeld Almelo/Hengelo.
Glip je er per ongeluk toch doorheen, dan krijg jij de zorg wel vergoed, maar krijgt het ziekenhuis niet betaald van de zorgverzekeraar. Dit is een duur grapje voor hen, dus vandaar dat ze erop letten (en ze weten ook bij welke verzekeraar je zit, dus het systeem zal wel afgaan).
Ah ok weer wat geleerd. Behalve dat huisartsen de aanvraag tegenwoordig naar t ziekenhuis sturen en ziekenhuizen jou bellen voor een afspraak.
Maar dan zou de signalering vanuit t ziekenhuis nog af moeten gaan om dat op te vangen dus.
pi_189931426
Van 118,75 naar 119,70 per maand bij Zilveren Kruis. Dat valt me enorm mee :)

Basis
200 euro verhoogd ER
500 euro tandartsverzekering
pi_189933350
Gratis elektrische tandenborstel bij overstap
http://www.zorgkiezer.nl/(...)rische-tandenborstel
pi_189933680
Zijn er nog meer mensen die zich storen aan dat opgedrongen kleutertaaltje?

Zekur. Bewuzt. ZieZo etc. Alleen al om dat uit te roeien zou ik een paar ¤ per maand extra betalen bij een ander.
pi_189933821
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:40 schreef GuitarJJ het volgende:
Van 118,75 naar 119,70 per maand bij Zilveren Kruis. Dat valt me enorm mee :)

Basis
200 euro verhoogd ER
500 euro tandartsverzekering
Waarom maar 200 extra?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_189934238
Het is jammer dat anderzorg de oude aanvullende pakketten eruit heeft gegooid.
Deze had ik een paar jaar geleden nog afgesloten, en zou komend jaar weer goed van pas komen.
pi_189934397
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:37 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

De voorwaarden (behalve die 5% ) zijn compleet identiek qua zorgkeuze. Zou dat dan echt zo'n verschil maken?
dit is wat voor de helft het prijsverschil verklaart, maar vergeet ook niet dat je bij de zorgbewustpolis alle correspondentie van cz digitaal krijgt.

bij de zorg-op-maatpolis heb je een keuze uit digitaal of papier
  donderdag 14 november 2019 @ 09:37:07 #125
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189934671
Digitaal vind ik alleen maar een voordeel. Fijn dat dat ook nog eens scheelt.
pi_189935218
Heeft iemand ervaring met Just?
Voor 3 euro in de maand extra heb je een ongevallenverzekering met 16x fysio en gebitsverzekering en, 4 x fysio gegarandeerd.

108 euro p/m totaal met jaarbetaling en standaard ER.
blablablabla
pi_189936620
quote:
4s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:09 schreef Bilzerian het volgende:

[..]

dit is wat voor de helft het prijsverschil verklaart, maar vergeet ook niet dat je bij de zorgbewustpolis alle correspondentie van cz digitaal krijgt.

bij de zorg-op-maatpolis heb je een keuze uit digitaal of papier
Ook in 2020 nog? Ziezo heeft sinds 2020 de optie om per post alles te ontvangen, omdat dat wettelijk niet meer beperkt mocht zijn tot digitaal.
Your opinion of me is none of my business.
pi_189937450
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:27 schreef Elan het volgende:
Heeft iemand ervaring met Just?
Voor 3 euro in de maand extra heb je een ongevallenverzekering met 16x fysio en gebitsverzekering en, 4 x fysio gegarandeerd.

108 euro p/m totaal met jaarbetaling en standaard ER.
Geen ervaring, maar kijk wel of al je zorgverleners gecontracteerd zijn.

Ik zie dat Just geen contract heeft met 'mijn' apotheek. Ook zijn niet alle ziekenhuizen gecontracteerd. Als je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat, kan wel, maar dan vergoeden ze slechts 60% van de rekening (en je moet eerst zelf voorschieten).
pi_189938436
Ik zat al jaren bij de Univé, een van de weinige die Chiropractie onder beweegzorg schaarde.
(Daarmee voor een laag bedrag 9x45 euro declareren per jaar).

Nu hebben zij de chiropractor ook naar alternatieve zorg gezet helaas.. Wordt dus toch vergelijken.
pi_189938695
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:27 schreef uncucked het volgende:

[..]

Geen ervaring, maar kijk wel of al je zorgverleners gecontracteerd zijn.

Ik zie dat Just geen contract heeft met 'mijn' apotheek. Ook zijn niet alle ziekenhuizen gecontracteerd. Als je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat, kan wel, maar dan vergoeden ze slechts 60% van de rekening (en je moet eerst zelf voorschieten).
Voor ziekenhuizen is dat in ieder geval niet waar. Je mag naar elk ziekenhuis (met een groene vink in de zorgzoeker, maar dat is elk ziekenhuis volgens Independer). Ook als er (nog) geen contract is heb je recht op vergoeding alsof het een gecontracteerde zorgverlener zou betreffen. zie daarvoor de toelichting als je op het vraagteken klikt bij nog geen contract.

Voor apotheken zijn er inderdaad aanbieders die helemaal geen contract hebben of krijgen en waarbij je 40% zelf moet betalen en moet voorschieten. Dat zijn vooral ketenapotheken zo te zien.

Ik ben zelf ook voor Juzt gegaan vanwege AV met fysio en tandarts vergoeding bij ongeval en vrije keuze bij ziekenhuizen en huisartsen. Ik gebruik op een enkel consult bij de huisarts na nooit zorg dus contracten met overige verleners zijn voor mij minder van belang.
pi_189939323
wij zitten nu via PMA bij Menzis Basis met Jongerenverzorgd voor 122 en 17.50 met 8.54 en 1.75 collectiviteitskorting voor 258,42 per maand. En dan een eenmalige korting van 33,- p.p.

Nieuwe polis gaat 123,- en 18.50,- zijn met 6.15 en 1.85 collectiviteitskorting. Dus 267,- per maand 72 euro op jaarbasis meer kwijt.

Moet eens gaan kijken wat het nieuwe jaar de PMA korting gaat zijn
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_189939906
Weet iemand zo het wezenlijke verschil tussen CZ en CZ Just?
pi_189948860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:08 schreef AToontje87 het volgende:
Weet iemand zo het wezenlijke verschil tussen CZ en CZ Just?
En dan is er ook nog CZdirect, wat je alleen vindt als je er specifiek naar zoekt: https://czdirect.cz.nl/zorgverzekering/premie-berekenen.
  vrijdag 15 november 2019 @ 07:48:17 #134
208890 June.
Seriously?
pi_189949493
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 02:22 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

En dan is er ook nog CZdirect, wat je alleen vindt als je er specifiek naar zoekt: https://czdirect.cz.nl/zorgverzekering/premie-berekenen.
En als je je collectief verzekerd dan zijn de vergoedingen ook anders in de aanvullende verzekeringen..
Shine bright like a diamond.
pi_189950140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 02:22 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

En dan is er ook nog CZdirect, wat je alleen vindt als je er specifiek naar zoekt: https://czdirect.cz.nl/zorgverzekering/premie-berekenen.
Wat ik begrijp is CZdirect dus Just geworden...

Wat betreft prijs scheelt het aanzienlijk (uitgaande van aanvullend paar fysio behandelingen en tot 250 euro tandarts vergoeding), maar ik begrijp niet helemaal waar dit verschil dan in zit.
pi_189952204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 09:11 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Wat ik begrijp is CZdirect dus Just geworden...

Wat betreft prijs scheelt het aanzienlijk (uitgaande van aanvullend paar fysio behandelingen en tot 250 euro tandarts vergoeding), maar ik begrijp niet helemaal waar dit verschil dan in zit.
Just is een zogehete budgetpolis. Dus minder zorgverleners gecontracteerd. Daarnaast, als je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat krijg je bij Just maar 60% vergoed. Bij CZ krijg je dan 70% (natura select polis), of 75% (natura polis) of 100% (restitutiepolis) vergoed.
pi_189952494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 09:11 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Wat ik begrijp is CZdirect dus Just geworden...

Wat betreft prijs scheelt het aanzienlijk (uitgaande van aanvullend paar fysio behandelingen en tot 250 euro tandarts vergoeding), maar ik begrijp niet helemaal waar dit verschil dan in zit.
CZdirect is vorig jaar inderdaad veranderd in Just. Maar voor 2020 is CZdirect weer terug als eigen label: https://www.consumentenbo(...)t-weer-terug-in-2020. Het is flink wat goedkoper dan de drie reguliere polissen van CZ en biedt vrij veel aanvullende verzekeringen tegen redelijk lage prijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NY_Giant op 15-11-2019 12:25:33 ]
pi_189952650
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:47 schreef uncucked het volgende:

[..]

Just is een zogehete budgetpolis. Dus minder zorgverleners gecontracteerd. Daarnaast, als je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat krijg je bij Just maar 60% vergoed. Bij CZ krijg je dan 70% (natura select polis), of 75% (natura polis) of 100% (restitutiepolis) vergoed.
Qua budget-polis valt het nog redelijk mee. Just heeft dezelfde zorg gecontracteerd als CZ, behalve op het gebied van fysiotherapie en hulpmiddelen: https://twitter.com/cz_nl/status/1194884418189643778?s=19.
pi_189952676
Edit. weg
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 12:28:23 #140
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189952759
CZdirect biedt wel een mooi pakketje :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189952968
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:23 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Qua budget-polis valt het nog redelijk mee. Just heeft dezelfde zorg gecontracteerd als CZ, behalve op het gebied van fysiotherapie en hulpmiddelen: https://twitter.com/cz_nl/status/1194884418189643778?s=19.
Maar hoe verklaar jij het prijsverschil dan?
pi_189953154
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:45 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Maar hoe verklaar jij het prijsverschil dan?
Het zit hem inderdaad in de vergoeding voor niet-gecontracteerde zorg: https://twitter.com/cz_nl/status/1194908253093797888?s=19. Wat mij betreft geen issue, want ik zou sowieso niet kiezen voor niet-gecontracteerde zorg. Dus dan maakt het percentage dat daarvan vergoed wordt ook weinig uit. Leuk zou zijn de basisverzekering van Just met een aanvullende van CZdirect, maar dat is vast niet toegestaan.
pi_189968437
Moet je je collectiviteit zelf opzeggen als je van baan bent verandert? Ik zie dat mijn verzekeraar bij het aanbod de korting er al bij heeft gezet. Maar geldt dat nog?

Plus bij de vergelijkers kun je per jaar betalen en collectiviteitskorting niet invoeren.

[ Bericht 23% gewijzigd door vipergts op 16-11-2019 12:27:48 ]
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 16 november 2019 @ 12:38:20 #144
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_189968894
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 12:10 schreef vipergts het volgende:
Moet je je collectiviteit zelf opzeggen als je van baan bent verandert? Ik zie dat mijn verzekeraar bij het aanbod de korting er al bij heeft gezet. Maar geldt dat nog?
Accepteer je voordeel, verzekering kijkt daar niet eens naar.

Zojuist m’n vrouw overgeschreven van Anderzorg naar zilveren kruis ziezo basis met Max ER.

Ikzelf moet nog even wachten met de overstap aangezien ik nog van de fysio het verwachte behandelplan van m’n dochter af moet wachten.Bij de tandarts een offerte voor aankomend jaar opgevraagd (2 x controle, kroon en verstandskies trekken) verwacht dat een dekking van 80% 500 e wel voldoet.
Heb nu nog geen tandverzekering.

[ Bericht 1% gewijzigd door foetre op 16-11-2019 12:48:51 ]
pi_189969242
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 12:38 schreef foetre het volgende:

[..]

Accepteer je voordeel, verzekering kijkt daar niet eens naar.

Zojuist m’n vrouw overgeschreven van Anderzorg naar zilveren kruis ziezo basis met Max ER.

Ikzelf moet nog even wachten met de overstap aangezien ik nog van de fysio het verwachte behandelplan van m’n dochter af moet wachten.Bij de tandarts een offerte voor aankomend jaar opgevraagd (2 x controle, kroon en verstandskies trekken) verwacht dat een dekking van 80% 500 e wel voldoet.
Heb nu nog geen tandverzekering.
Bij ziezo kun je geen collectiviteit toevoegen. Maar ziezo selectief is sowieso nog steeds goedkoper met max ER.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189969467
Voor zover ik weet, biedt Ditzo de goedkoopste restitutiepolis die er is: 114,95 / maand. Iemand ervaring met deze verzekeraar?
Ze bieden ook een naturapolis aan voor 107,90 waar je naar elk ziekenhuis kan. ZieZo Selectief is nog wat goedkoper, maar dan kan je niet naar alle ziekenhuizen.
  Moderator zaterdag 16 november 2019 @ 16:55:50 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189971875
Ik kom uit op CZ direct.
Of ik doe zonder brilvergoeding of met. Het verschil is 10,95 eur. De brilvergoeding is 100 euro en ik heb lenzen dus in een kwartaal is die vergoeding er al doorheen. Dus voor 20 euro op jaarbasis(!) heb ik wel fysio (ik doe een sport waar ik dat eventueel nodig voor heb) en eventueel podologische zorg (tja, dat gebruik ik ;( ) . Dus ik denk dat ik voor een uitgebreid pakketje ga dit jaar.

CZdirect Basisverzekering
¤ 109,95
CZdirect Aanvullend 1
¤ 1,95
Tandartsverzekering
CZdirect Tand 1 75%
¤ 8,70
Premie per maand
¤ 120,60

Of

CZdirect Basisverzekering
¤ 109,95
CZdirect Aanvullend 5
¤ 12,90
CZdirect Tand 1 75%
¤ 8,70
Premie per maand
¤ 131,55
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189973080
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 12:58 schreef vipergts het volgende:

[..]

Bij ziezo kun je geen collectiviteit toevoegen. Maar ziezo selectief is sowieso nog steeds goedkoper met max ER.
Collectiviteit voor de basisverzekering is zowiezo een wassen neus, op de 1 of andere manier worden ze alleen aangeboden door de 4 met de hoogste gewone premie.... :')
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189975162
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Collectiviteit voor de basisverzekering is zowiezo een wassen neus, op de 1 of andere manier worden ze alleen aangeboden door de 4 met de hoogste gewone premie.... :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Collectiviteit voor de basisverzekering is zowiezo een wassen neus, op de 1 of andere manier worden ze alleen aangeboden door de 4 met de hoogste gewone premie.... :')
Heb hem eraf gehaald vanwege andere baan en ben inderdaad nog steeds goedkoper uit
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 16 november 2019 @ 23:13:14 #150
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_189979436
Een van de goedkoopste:

Maximaal eigen risico (¤885), met 100% keuzevrijheid =
Anderzorg ¤85,95 p/m (is incl. buitenland en tandartskosten bij ongelukken).

Door het in 1x te betalen een korting van ¤20,64. Wat dus neerkomt op ¤1010,76.

Dit is een aanrader (sowieso het in 1x betalen) voor iedereen die nooit iets heeft, geen chronische ziekten heeft en geen gebruik maakt van fysiotherapie. Op z'n hoogst heb je een keer iets met je tanden, maar die kosten haal er er echt wel uit.
misschien soms
wel
  zaterdag 16 november 2019 @ 23:24:34 #151
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189979727
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 23:13 schreef FrietOliebolKaas het volgende:
Een van de goedkoopste:

Maximaal eigen risico (¤885), met 100% keuzevrijheid =
Anderzorg ¤85,95 p/m (is incl. buitenland en tandartskosten bij ongelukken).

Door het in 1x te betalen een korting van ¤20,64. Wat dus neerkomt op ¤1010,76.

Dit is een aanrader (sowieso het in 1x betalen) voor iedereen die nooit iets heeft, geen chronische ziekten heeft en geen gebruik maakt van fysiotherapie. Op z'n hoogst heb je een keer iets met je tanden, maar die kosten haal er er echt wel uit.
Ik zit ook al jaren bij Anderzorg. Maar ik heb ook nooit wat dus het bevalt goed.
  zaterdag 16 november 2019 @ 23:27:41 #152
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_189979808
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 november 2019 23:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik zit ook al jaren bij Anderzorg. Maar ik heb ook nooit wat dus het bevalt goed.
Oja en voor de mensen die het niet kennen/vertrouwen. Het is gewoon een tak van Menzis.
misschien soms
wel
pi_189980075
Het is wel duur aan het worden. De goedkoopste die ik kan vinden is Ziezo met ¤83.25. Nadeel is dat de drie dichtstbijzijnde ziekenhuizen geen contract hebben. De volgende is Anderzorg voor ¤85 en een andere van Ziezo voor ¤86.75. Waar zijn de tijden dat het voor ¤76 kon. :{
pi_189982819
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 november 2019 23:24 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zit ook al jaren bij Anderzorg. Maar ik heb ook nooit wat dus het bevalt goed.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 23:13 schreef FrietOliebolKaas het volgende:
Een van de goedkoopste:

Maximaal eigen risico (¤885), met 100% keuzevrijheid =
Anderzorg ¤85,95 p/m (is incl. buitenland en tandartskosten bij ongelukken).

Door het in 1x te betalen een korting van ¤20,64. Wat dus neerkomt op ¤1010,76.

Dit is een aanrader (sowieso het in 1x betalen) voor iedereen die nooit iets heeft, geen chronische ziekten heeft en geen gebruik maakt van fysiotherapie. Op z'n hoogst heb je een keer iets met je tanden, maar die kosten haal er er echt wel uit.
Hier ook Anderzorg. Ik betaal voor 1 jan. van het nieuwe jaar in 1x dat scheelt weer VRH in Box 3. Dan is het <¤1000,- in 1x voor een heel jaar verzekerd.

Om het jaar neem ik een tandartsverzekering erbij; mijn tandarts houdt daar rekening mee met de behandeling (of andersom).
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189982827
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 23:41 schreef Schuifpui het volgende:
Het is wel duur aan het worden.
Duur? Zat auto eigenaren die meer voor hun autoverzekering betalen dan voor hun ziektekostenverzekering. Ik vind zorg in Nl. goedkoop t.o.v. wat je er voor krijgt.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 17 november 2019 @ 09:45:28 #156
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_189983086
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 08:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Duur? Zat auto eigenaren die meer voor hun autoverzekering betalen dan voor hun ziektekostenverzekering. Ik vind zorg in Nl. goedkoop t.o.v. wat je er voor krijgt.
😂😂 ik betaal 350 per jaar voor mijn vrij nieuwe middenklasser allrisk.
De verplichte zorgverzekering is mij al jaren een doorn in het oog.
pi_189983146
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 09:45 schreef foetre het volgende:
😂😂 ik betaal 350 per jaar voor mijn vrij nieuwe middenklasser allrisk.
De verplichte zorgverzekering is mij al jaren een doorn in het oog.
Pics or it didn't happen
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 17 november 2019 @ 10:02:31 #158
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_189983208
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 09:54 schreef blomke het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen
Check anwb veilig rijden verzekering maar😛
pi_189983235
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 08:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Duur? Zat auto eigenaren die meer voor hun autoverzekering betalen dan voor hun ziektekostenverzekering. Ik vind zorg in Nl. goedkoop t.o.v. wat je er voor krijgt.
Na mn hypotheek en gemeente+waterschapbelasting de hoogste vaste kosten. Beide zijn van die dingen waar je voor je gevoel niets voor terugkrijgt. En je vergeet dat er vanuit de algemene middelen al een gegantische hoeveelheid naar de zorg gaat. En mocht ik een keer wat kleins hebben, dan betaal ik het alsnog zelf. Dus de afgelopen 10 jaar heb ik er absoluut niets voor terug gehad.
pi_189983370
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 10:06 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Na mn hypotheek en gemeente+waterschapbelasting de hoogste vaste kosten. Beide zijn van die dingen waar je voor je gevoel niets voor terugkrijgt. En je vergeet dat er vanuit de algemene middelen al een gegantische hoeveelheid naar de zorg gaat. En mocht ik een keer wat kleins hebben, dan betaal ik het alsnog zelf. Dus de afgelopen 10 jaar heb ik er absoluut niets voor terug gehad.
Wat.een.geluk.voor.je. *O*
pi_189983457
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 08:55 schreef blomke het volgende:
Ik betaal voor 1 jan. van het nieuwe jaar in 1x dat scheelt weer VRH in Box 3.
Dit overweeg ik ook :+ Scheelt dat veel? En hoe doe je dat? Gewoon blind overmaken naar de zorgverzekering oid?
Somebody that I used to know
  zondag 17 november 2019 @ 10:54:09 #162
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_189983538
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 08:55 schreef blomke het volgende:

[..]


[..]

Hier ook Anderzorg. Ik betaal voor 1 jan. van het nieuwe jaar in 1x dat scheelt weer VRH in Box 3. Dan is het <¤1000,- in 1x voor een heel jaar verzekerd.

Om het jaar neem ik een tandartsverzekering erbij; mijn tandarts houdt daar rekening mee met de behandeling (of andersom).
Slim trucje! Alleen wordt er dan echt nog genoeg gedekt door Anderzorg zodat je ongeveer op hetzelfde premietotaal komt? Want je kan dan bijvoorbeeld kiezen voor 75% tot ¤250 volgens mij.
misschien soms
wel
pi_189984340
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 10:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit overweeg ik ook :+ Scheelt dat veel? En hoe doe je dat? Gewoon blind overmaken naar de zorgverzekering oid?
Het scheelt je premie ;)

Dit doe ik ook bij Ditzo. Het voordeel bij jaarbetaling is wel flink omlaag gegaan, dat is nog maar 1% bij mij.
Ik zit nu op 1365 voor een jaar ‘vrije keuze’ (er blijven niet-gecontracteerde aanbieders).
Ook is de ongevallenverzekering (dus zoals de Independer tandhulp maar dan ook voor bv fysio en ergotherapie) naar alleen Nederland gegaan, voor 1,95 heb je werelddekking.

Ohja, Ditzo wil me ook de ASR vitality coach aansmeren, dat ga ik mooi niet doen.
pi_189984732
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 12:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het scheelt je premie
Ik doelde niet op de premiekorting (want ik betaal altijd al jaarlijks), maar op de VRH. Wat scheelt het om die jaarpremie niet op 1 januari maar op 30 december te betalen, zeg maar. (ongeveer, en in de meest simpele situatie, want ik snap dat het nogal afhankelijk is van de rest van je situatie).
Somebody that I used to know
  zondag 17 november 2019 @ 13:04:24 #165
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_189984815
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 10:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit overweeg ik ook :+ Scheelt dat veel? En hoe doe je dat? Gewoon blind overmaken naar de zorgverzekering oid?
Hier bij het Zilveren Kruis scheelt dat 2% premie. Toch weer lekker meegenomen en je hebt gevoelsmatig lagere vaste lasten.
pi_189984819
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 13:04 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hier bij het Zilveren Kruis scheelt dat 2% premie. Toch weer lekker meegenomen en je hebt gevoelsmatig lagere vaste lasten.
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 12:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik doelde niet op de premiekorting (want ik betaal altijd al jaarlijks), maar op de VRH. Wat scheelt het om die jaarpremie niet op 1 januari maar op 30 december te betalen, zeg maar. (ongeveer, en in de meest simpele situatie, want ik snap dat het nogal afhankelijk is van de rest van je situatie).
Somebody that I used to know
pi_189984851
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 12:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik doelde niet op de premiekorting (want ik betaal altijd al jaarlijks), maar op de VRH. Wat scheelt het om die jaarpremie niet op 1 januari maar op 30 december te betalen, zeg maar. (ongeveer, en in de meest simpele situatie, want ik snap dat het nogal afhankelijk is van de rest van je situatie).
Dat ligt aan je totale vermogen (dat wordt met je jaarbedrag van je premie verlaagd)
pi_189984882
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 13:07 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Dat ligt aan je totale vermogen (dat wordt met je jaarbedrag van je premie verlaagd)
Mijin situatie is niet zo spannend.
Stel dat mijn vermogen op 31/12 32000 is, de VRH-grens 30000, en de zorgpremie 2000? Wat zou het dan schelen om wel of niet de hele zorgpremie op 31/12 te betalen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Somebody that I used to know
  zondag 17 november 2019 @ 13:18:24 #169
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_189984976
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 13:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Mijin situatie is niet zo spannend.
Stel dat mijn vermogen op 31/12 32000 is, de VRH-grens 30000, en de zorgpremie 2000? Wat zou het dan schelen om wel of niet de hele zorgpremie op 31/12 te betalen?
Het hangt ook van de hoogte van je vermogen af.

Maar stel dat je vermogen tussen de ¤71.650 en ¤989.736 ligt, dan betaal je ((0,13 * 0,21) + (5,6*0,79))*0.3 = 1,34%

Bron: https://informatie.spaarrente.nl/rendementsheffing
pi_189984981
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 12:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik doelde niet op de premiekorting (want ik betaal altijd al jaarlijks), maar op de VRH. Wat scheelt het om die jaarpremie niet op 1 januari maar op 30 december te betalen, zeg maar. (ongeveer, en in de meest simpele situatie, want ik snap dat het nogal afhankelijk is van de rest van je situatie).
Als je nu al boven je VRH drempel zit, scheelt het 1,2% over je jaarpremie om ineens te betalen (rente niet meegerekend). Als je er nog niet op zit, kan dat minder uitmaken natuurlijk.
pi_189985038
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 13:18 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Het hangt ook van de hoogte van je vermogen af.

Maar stel dat je vermogen tussen de ¤71.650 en ¤989.736 ligt, dan betaal je ((0,13 * 0,21) + (5,6*0,79))*0.3 = 1,34%

Bron: https://informatie.spaarrente.nl/rendementsheffing
Ah ^O^ En ik neem aan dat de eerste 30.000 euro (in 2019: 30360, maar laten we even 30000 hanteren voor het gemak) niet belast worden met 1,34%. Dus dan is vroegtijdig je zorgpremie betalen een besparing van 1,34%*2000= 27 euro zeg maar. Die 1,34% geldt niet ook over de eerste 30.000 zeg maar? (dit is nieuw terrein voor me..)

quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 13:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als je nu al boven je VRH drempel zit, scheelt het 1,2% over je jaarpremie om ineens te betalen (rente niet meegerekend). Als je er nog niet op zit, kan dat minder uitmaken natuurlijk.
Waar komt die 1,2% dan weer vandaan? (en hoe verhoudt die zich tot de 1,34% uit het vooreeld van Van_Poppel?
Somebody that I used to know
  zondag 17 november 2019 @ 13:32:34 #172
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_189985181
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 13:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ah ^O^ En ik neem aan dat de eerste 30.000 euro (in 2019: 30360, maar laten we even 30000 hanteren voor het gemak) niet belast worden met 1,34%. Dus dan is vroegtijdig je zorgpremie betalen een besparing van 1,34%*2000= 27 euro zeg maar. Die 1,34% geldt niet ook over de eerste 30.000 zeg maar? (dit is nieuw terrein voor me..)
[..]

Waar komt die 1,2% dan weer vandaan? (en hoe verhoudt die zich tot de 1,34% uit het vooreeld van Van_Poppel?
De rendementsheffing is veranderd.

Tot ¤30.360 betaal je geen belasting
Tussen ¤30.360 en ¤71.650 betaal je ((0,13*0,67) + (5,6*0,33))*0,3 = 0,58%
Tussen ¤71.650 en ¤989.736 betaal je ((0,13*0,21) + (5,6*0,79))*0.3 = 1,34%
Boven ¤989.736 betaal je ((0,13*0) + (5,6 *1))*0,3 = 1,68%

In jouw geval scheelt het dus 0,58%.

Dit zijn overigens wel de tarieven van 2019. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 17-11-2019 13:38:48 ]
pi_189985205
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 13:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

De rendementsheffing is veranderd.
Aha.

quote:
Tot ¤30.360 betaal je geen belasting
Tussen ¤30.360 en ¤71.650 betaal je (0,13*0,66) + (5,6*0,33)*0,3 = 0,58%
Tussen ¤71.650 en ¤989.736 betaal je ((0,13 * 0,21) + (5,6*0,79))*0.3 = 1,34%
Boven ¤989.736 betaal je ((0,13*0) + (5,6 *1))*0,3 = 1,68%

In jouw geval scheelt het dus 0,58%.

Duidelijk!
quote:
Dit zijn overigens wel de tarieven van 2019. :@
Maakt niet uit, ik snap nu het systeem ^O^ Weet ik hoe ik (ongeveer) moet rekenen en bedenken of ik dat de moeite waard vind (denk dat het altijd wel de moeite waard is, met de huidige spaarrentes -O- )
Somebody that I used to know
  Moderator zondag 17 november 2019 @ 13:35:22 #174
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189985218
Maar mooi. Hoe zit het met de zorgverzekering?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189987536
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 10:39 schreef Postbus100 het volgende:
Dit overweeg ik ook :+ Scheelt dat veel? En hoe doe je dat? Gewoon blind overmaken naar de zorgverzekering oid?
Niet blind, gewoon ziende. Er zit wel een polisnr. bij de opgave en dat zet je bij de overschrijviing en vermeld: Jaarbetaling 2020.

Scheelt mij 30% over 4,451% over ¤1020,- premie
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189987554
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 10:54 schreef FrietOliebolKaas het volgende:
Slim trucje! Alleen wordt er dan echt nog genoeg gedekt door Anderzorg zodat je ongeveer op hetzelfde premietotaal komt? Want je kan dan bijvoorbeeld kiezen voor 75% tot ¤250 volgens mij.
Ik snap niet wat je bedoelt met dat laatste, maar ik heb nu al de polis voor 2020 en daarop staat de totaalpremie jaar 2020. Dat betaal ik voor 1-1-2020 en dan heb ik gewoon minder vermogen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189987563
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 12:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het scheelt je premie ;)

Het scheelt geen premie, het scheelt VRH. Ik betaal altijd al in 1x de jaarpremie, ik meen bij Anderzorg -2% op de premie.

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 17-11-2019 16:59:33 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 17 november 2019 @ 17:40:33 #178
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_189988288
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 16:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt met dat laatste, maar ik heb nu al de polis voor 2020 en daarop staat de totaalpremie jaar 2020. Dat betaal ik voor 1-1-2020 en dan heb ik gewoon minder vermogen.
Met dat laatste bedoel ik of de aanvullende tandartsverzekering die je om het jaar hebt echt gunstig uitpakt?
misschien soms
wel
pi_189991867
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 17:40 schreef FrietOliebolKaas het volgende:
Met dat laatste bedoel ik of de aanvullende tandartsverzekering die je om het jaar hebt echt gunstig uitpakt?
Oh sorry, ik keek naar m'n betalingswijze.

Wat die tandartsverzekering betreft: die kost volgend jaar ¤138 en gezien ik 2x per jaar naar de tandarts ga en om het jaar 4 X-ray's worden gemaakt plus dientengevolge boor- en vulwerk in dat jaar, kom ik altijd boven de ¤350 kosten uit en krijg ik ¤250 vergoed van de verzekering.

Het gewone jaar blijft beperkt tot controles, dat betaal ik uit eigen zak en betaal ik dus ook geen premie.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189995753
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 19:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Oh sorry, ik keek naar m'n betalingswijze.

Wat die tandartsverzekering betreft: die kost volgend jaar ¤138 en gezien ik 2x per jaar naar de tandarts ga en om het jaar 4 X-ray's worden gemaakt plus dientengevolge boor- en vulwerk in dat jaar, kom ik altijd boven de ¤350 kosten uit en krijg ik ¤250 vergoed van de verzekering.

Het gewone jaar blijft beperkt tot controles, dat betaal ik uit eigen zak en betaal ik dus ook geen premie.
Blijft bizar he, hoe dat werkt in Nederland 8)7
Somebody that I used to know
pi_190009559
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 22:26 schreef Postbus100 het volgende:
Blijft bizar he, hoe dat werkt in Nederland 8)7
:?
Bizar?

Het is simpel plannen van de kosten a.d.h.v. de dekking (of: andersom). Dat doe ik bij mijn tandartsverzekering, maar ook met het E.R. van de basisverzekering.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190012372
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 19:32 schreef blomke het volgende:

[..]

:?
Bizar?

Het is simpel plannen van de kosten a.d.h.v. de dekking (of: andersom). Dat doe ik bij mijn tandartsverzekering, maar ook met het E.R. van de basisverzekering.
Dat je erop kunt sturen (en ook dat je tandarts daaraan meewerkt).
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 08:55 schreef blomke het volgende:
Om het jaar neem ik een tandartsverzekering erbij; mijn tandarts houdt daar rekening mee met de behandeling (of andersom).
Dat dat dus kan in NL.

Maar goed, het werkt op den duur natuurlijk zelfondermijnend, want die aanvullende verzekeringen kunnen amper meer uit omdat iedereen berekenend te werk gaat met die dingen. Verzekeren is steeds vaker verwachte kosten incalculeren in plaats van onverwachte gebeurtenissen verzekeren.
Somebody that I used to know
pi_190012704
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2019 21:59 schreef Postbus100 het volgende:
Verzekeren is steeds vaker verwachte kosten incalculeren in plaats van onverwachte gebeurtenissen verzekeren.
Dat is ook inherent aan het keuze systeem. Als je dat wilt voorkomen, moet je al die vrijwillige mogelijkheden of in de basisverzekering onderbrengen, of helemaal nergens.

De "calulerende burger" is van alle tijden.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190012872
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2019 21:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat je erop kunt sturen (en ook dat je tandarts daaraan meewerkt).
[..]

Dat dat dus kan in NL.

Maar goed, het werkt op den duur natuurlijk zelfondermijnend, want die aanvullende verzekeringen kunnen amper meer uit omdat iedereen berekenend te werk gaat met die dingen. Verzekeren is steeds vaker verwachte kosten incalculeren in plaats van onverwachte gebeurtenissen verzekeren.
Uiteindelijk valt dat denk ik wel mee. Calculerende burgers zijn een minderheid.

Het percentage dat overstapt is elk jaar geloof ik maar iets van 6%, er zijn een hoop schapen die het niks interesseert als ze te veel betalen of gewoon te lui is.
  dinsdag 19 november 2019 @ 09:43:17 #185
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190017830
Ik kreeg een goed aanbod van mijn verzekeraar CZ, zelfs met een verlaging van mijn collective korting. Dus ik blijf weer. Ben ik gek?

Ik ben eigenlijk kerngezond, heb mijn eigen risico op 885,- en gebruik eigenlijk alleen de tandarts, die ik ook zelf betaal (komt meestal niet uit boven de 225 euro, dus aanvullend verzekerd zou meer kosten dan zelf betalen).
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 19 november 2019 @ 09:54:24 #186
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_190017896
Dus wat is het goedkoopst? :)
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:05:02 #187
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_190018009
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:54 schreef dagobertE6 het volgende:
Dus wat is het goedkoopst? :)
100% keuzevrijheid = Anderzorg (maximaal eigen risico en in 1x betalen) = ¤999,60
misschien soms
wel
pi_190018028
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:43 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kreeg een goed aanbod van mijn verzekeraar CZ, zelfs met een verlaging van mijn collective korting. Dus ik blijf weer. Ben ik gek?

Ik ben eigenlijk kerngezond, heb mijn eigen risico op 885,- en gebruik eigenlijk alleen de tandarts, die ik ook zelf betaal (komt meestal niet uit boven de 225 euro, dus aanvullend verzekerd zou meer kosten dan zelf betalen).
Hoeveel ga je maandelijks betalen met zo'n hoog risico als ik vragen mag?
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:18:29 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190018163
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoeveel ga je maandelijks betalen met zo'n hoog risico als ik vragen mag?
¤ 91.70.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_190018180
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

¤ 91.70.
Dat scheelt nogal zeg! Ik ga daar ook eens over nadenken, al vind ik het best een risico.
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:30:05 #191
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190018273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat scheelt nogal zeg! Ik ga daar ook eens over nadenken, al vind ik het best een risico.
Dat is het ook. Als je een ongeluk krijgt, mag je 885 euro aan ziekenhuiskosten voorschieten.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_190018410
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:43 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kreeg een goed aanbod van mijn verzekeraar CZ, zelfs met een verlaging van mijn collective korting. Dus ik blijf weer. Ben ik gek?

Ik ben eigenlijk kerngezond, heb mijn eigen risico op 885,- en gebruik eigenlijk alleen de tandarts, die ik ook zelf betaal (komt meestal niet uit boven de 225 euro, dus aanvullend verzekerd zou meer kosten dan zelf betalen).
Ik zit ook bij CZ, collectief en max eigen risico plus jongeren aanvulling. Maar helaas wel 4 euro per maand duurder...

Twijfel nog wel een beetje. Voor het hele gezin nadert de 3000 euro op jaarbasis wel.
pi_190018693
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 13:34 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Aha.
[..]

Duidelijk!
[..]

Maakt niet uit, ik snap nu het systeem ^O^ Weet ik hoe ik (ongeveer) moet rekenen en bedenken of ik dat de moeite waard vind (denk dat het altijd wel de moeite waard is, met de huidige spaarrentes -O- )
De tarieven voor 2020:
0,54% voor het vermogen tussen ¤ 30.846 en ¤ 103.643
1,27% voor het vermogen tussen ¤ 103.644 en ¤ 1.036.418

Dus bij ¤ 1.000 premie die je voor 1-1-2020 betaalt, scheelt het je ¤ 5,40 aan VRH over 2020 in het eerste geval, en ¤ 12,70 in het tweede geval.

(Sinds ik bij mijn energieleveranciers makkelijk zelf de termijnbedragen kan aanpassen, doe ik dat daar ook: in december betaal ik alle termijnbedragen ineens tot aan de jaarafrekening)
&lt;a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt; InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.&lt;/a&gt;
  dinsdag 19 november 2019 @ 13:07:46 #194
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190020042
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat scheelt nogal zeg! Ik ga daar ook eens over nadenken, al vind ik het best een risico.
Als je nu gezond bent en de gok durft te nemen (en financieel kan) gewoon jaartje maandelijks je eigen risico apart houden en dan kun je het jaarlijks zo houden totdat je wat krijgt. Zo heb ik het afgelopen jaar gedaan.
pi_190021251
Is het realistisch om te wachten tot in december om af te wachten of het ziekenhuis uit onze buurt is uitonderhandeld met Anderzorg? Er staat nu nog dat ze in gesprek zijn en zou het wel prettig vinden om zeker te weten dat het dichtsbijzijnde ziekenhuis ook gewoon kan... OF kan dat proces tot (ver) in 2020 duren?
pi_190021306
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:07 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Als je nu gezond bent en de gok durft te nemen (en financieel kan) gewoon jaartje maandelijks je eigen risico apart houden en dan kun je het jaarlijks zo houden totdat je wat krijgt. Zo heb ik het afgelopen jaar gedaan.
Dat zou ook kunnen ja. Ik neem sws wel een aanvullend tandartsenpakket er weer bij, mijn gebit is te zwak om zonder te doen. Pas geleden nog een kies afgebroken bij een te harde kruidnoot :'( :')

Blijf het lastig vinden al dat uitzoeken, verzekeringsmaatschappijen met elkaar vergelijken.... Ik vraag me dan af hoe het vroeger ook alweer ging. Dat was toch een vast bedrag voor iedereen zonder poespas?
  dinsdag 19 november 2019 @ 16:29:47 #197
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190022672
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat is het ook. Als je een ongeluk krijgt, mag je 885 euro aan ziekenhuiskosten voorschieten.
Met de laagste risico is het ook nog 360(?). Dus 500 euro is eigenlijk je eigen 'eigen risico'.
pi_190023706
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 november 2019 16:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Met de laagste risico is het ook nog 360(?). Dus 500 euro is eigenlijk je eigen 'eigen risico'.
385.

En klopt inderdaad, eigenlijk wel.

Ik reken altijd mijn daadwerkelijke premiekosten uit als:

Met 385 ER: maandpremie + (385/12)
Met 885 ER: maandpremie + (885/12).
En zonder tandartsverzekering maak ik ook nog een kleine reservering voor tandartskosten erbij.
Alles wat ik dan overhoud aan ER is een cadeautje/reserve voor het jaar erop/...

En dan betaal ik de jaarpremie, en zet ik elk jaar bovenstaand bedrag apart. Dan weet ik zeker dat ik aan het eind van het jaar voldoende geld heb apart gezet voor m'n zorgverzekering.
(ja, er valt wat op af te dingen. Ik heb de jaarkorting er niet in verrekend, en als ik halverwege al mijn ER moet aftikken, dan heb ik het niet op mijn rekening. Maar ik heb genoeg reserve om het vanuit een ander potje te betalen. Maar dit reserveer ik in ieder geval.)
Somebody that I used to know
  dinsdag 19 november 2019 @ 19:01:31 #199
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_190024728
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 november 2019 16:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Met de laagste risico is het ook nog 360(?). Dus 500 euro is eigenlijk je eigen 'eigen risico'.
Je betaalt 240 euro minder premie. Eigenlijk is je eigen risico dan met slechts 260 euro verhoogd. Als je 1 keer per 2 jaar grote onkosten hebt, dan speel je dus al quitte.
  dinsdag 19 november 2019 @ 19:20:10 #200
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_190025045
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 19:01 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je betaalt 240 euro minder premie. Eigenlijk is je eigen risico dan met slechts 260 euro verhoogd. Als je 1 keer per 2 jaar grote onkosten hebt, dan speel je dus al quitte.
Laat staan als je dit al doet sinds wijziging van het zorgstelsel zonder aanspraak te moeten maken van je ER👍
pi_190026664
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 november 2019 16:29 schreef xzaz het volgende:
Met de laagste risico is het ook nog 360(?). Dus 500 euro is eigenlijk je eigen 'eigen risico'.
:Y
En daar staat ook nog ¤240,- premiekorting tegenover. Die wel zeker is.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:03:34 #202
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_190028477
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 19:01 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je betaalt 240 euro minder premie. Eigenlijk is je eigen risico dan met slechts 260 euro verhoogd. Als je 1 keer per 2 jaar grote onkosten hebt, dan speel je dus al quitte.
Dit is precies wat ik mensen in mijn omgeving probeer uit te leggen. Eindelijk mensen die het begrijpen _O_
misschien soms
wel
  woensdag 20 november 2019 @ 19:38:33 #203
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190041929
Ik heb al jaren alleen een basisverzekering en tandartsverzekering. Vergelijk dus elk jaar alleen dat laatste. Heb nooit wat aan mijn tanden: twee keer per jaar controle en meteen mondreiniging door de mondhygiëniste. Dat is dus twee keer controle (C11) en twaalf tijdseenheden gebitsreiniging (M03). Totaalkosten in 2020 worden dus ¤201,16. Wat is de meest rendabele combinatie van basisverzekering en tandartsverzekering in mijn geval in 2020?
pi_190042273
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:03 schreef FrietOliebolKaas het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik mensen in mijn omgeving probeer uit te leggen. Eindelijk mensen die het begrijpen _O_
Dat krijg je er bij 90% van de mensen niet in. Die zien alleen maar die 885 euro die je dan moet betalen..
  woensdag 20 november 2019 @ 20:14:28 #205
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_190042549
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:58 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Dat krijg je er bij 90% van de mensen niet in. Die zien alleen maar die 885 euro die je dan moet betalen..
👍 houden zo. Als iedereen ging shoppen naar hun zorgbehoefte dan hadden de premies nog hoger geweest.
pi_190042977
quote:
99s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:38 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik heb al jaren alleen een basisverzekering en tandartsverzekering. Vergelijk dus elk jaar alleen dat laatste. Heb nooit wat aan mijn tanden: twee keer per jaar controle en meteen mondreiniging door de mondhygiëniste. Dat is dus twee keer controle (C11) en twaalf tijdseenheden gebitsreiniging (M03). Totaalkosten in 2020 worden dus ¤201,16. Wat is de meest rendabele combinatie van basisverzekering en tandartsverzekering in mijn geval in 2020?
Anderzorg met 75% tand. tot ¤250,- Die laatste kost ¤138 en je krijgt 75% van ¤201 vergoed. Valt de tandartsrekening hoger uit, dan heb je nog meer profijt.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 20 november 2019 @ 21:29:25 #207
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_190043879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 19:20 schreef foetre het volgende:

[..]

Laat staan als je dit al doet sinds wijziging van het zorgstelsel zonder aanspraak te moeten maken van je ER👍
*)
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 21 november 2019 @ 09:56:49 #208
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190048998
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:40 schreef blomke het volgende:

[..]

Anderzorg met 75% tand. tot ¤250,- Die laatste kost ¤138 en je krijgt 75% van ¤201 vergoed. Valt de tandartsrekening hoger uit, dan heb je nog meer profijt.
Top! :)
pi_190050564
Gratis 50 condooms bij CZ aanvullende verzekering
https://www.cz.nl/zorgver(...)e-50-gratis-condooms
pi_190050802
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:03 schreef FrietOliebolKaas het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik mensen in mijn omgeving probeer uit te leggen. Eindelijk mensen die het begrijpen _O_
Zo calculeer ik het ook, snap het volkomen.

Maar nog een vraag aan jullie om nog wat kosten te besparen:
Calculeren jullie de medische ingrepen ook zo, dat als je al het volledig eigen risico moet betalen in een bepaald jaar, dat die ingrepen dan ook in dat bepaalde jaar plaatsvinden?
pi_190050824
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 12:40 schreef JL... het volgende:
Calculeren jullie de medische ingrepen ook zo, dat als je al het volledig eigen risico moet betalen in een bepaald jaar, dat die ingrepen dan ook in dat bepaalde jaar plaatsvinden?
Die calculeer ik bij voorkeur in het jaar erna, waarin het verhoogd eigen risico is uitgezet

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 21-11-2019 13:53:49 ]
pi_190051741
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 12:41 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dit calculeer ik bij voorkeur in het jaar erna, waarin het verhoogd eigen risico is uitgezet
Nee, wat ik bedoel is dat als je al je volledige eigen risico leeg hebt, je voor dat jaar ook nog andere hoge uitgaven die onder het eigen risico vallen plant.
  donderdag 21 november 2019 @ 17:11:46 #213
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_190054350
Is er nog een overzicht te vinden met alle zorgverzekeraars?
Ik krijg een vergoeding van 80 e pm als die aan bepaalde voorwaarden voldoet.
Kan niet zomaar voor de goedkoopste gaan.
pi_190063947
Iemand ervaring met Just van CZ.
Het aantal fysio behandelingen is laag tenzij er ene ongeluk is. En eigenlijk heb ik juist die fysio behandelingen voor wanneer ik een ongeluk heb gehad tijdens het sporten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190085076
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Iemand ervaring met Just van CZ.
Het aantal fysio behandelingen is laag tenzij er ene ongeluk is. En eigenlijk heb ik juist die fysio behandelingen voor wanneer ik een ongeluk heb gehad tijdens het sporten.
Ik zou wel even heel goed de kleine lettertjes doorspitten wat zijn precies onder een "ongeval" verstaan.
pi_190085577
Even een tvp.
  zondag 24 november 2019 @ 10:37:23 #217
416020 K44S
The bearded man
pi_190095058
Ik ben al enige jaren vaste klant bij StadHolland, van dat geen wat ik er aan uitgaf was het vrijweinig:
Tandarts, fysio, chiropractor.... dat soort "kleinigheidjes"

Komend jaar wordt er wel meer aandacht aanbesteed ivm mogelijk onderzoek naar ADD, het leren leven met stotteren en heel misschien ook nog dyslexie.

Ik heb de reclame van ASR gezien mbt vitaliteit punten via een app. Hier heb ik ook het een en ander over doorgelezen en ik heb weinig addertjes kunnen ontdekken.

---

Vergelijking geraadpleegd en StadHolland komt uit op 151.- (!!) p.m. en Ditzo op 125.-.

Wat is volgens jullie enige wijsheid ?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zondag 24 november 2019 @ 18:50:24 #218
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_190103909
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:37 schreef K44S het volgende:
Ik ben al enige jaren vaste klant bij StadHolland, van dat geen wat ik er aan uitgaf was het vrijweinig:
Tandarts, fysio, chiropractor.... dat soort "kleinigheidjes"

Komend jaar wordt er wel meer aandacht aanbesteed ivm mogelijk onderzoek naar ADD, het leren leven met stotteren en heel misschien ook nog dyslexie.

Ik heb de reclame van ASR gezien mbt vitaliteit punten via een app. Hier heb ik ook het een en ander over doorgelezen en ik heb weinig addertjes kunnen ontdekken.

---

Vergelijking geraadpleegd en StadHolland komt uit op 151.- (!!) p.m. en Ditzo op 125.-.

Wat is volgens jullie enige wijsheid ?
Menzis heeft ook zo'n gezond spaarprogramma. Ik denk zelfs dat meer verzekeraars dat hebben.
misschien soms
wel
  maandag 25 november 2019 @ 10:24:04 #219
416020 K44S
The bearded man
pi_190113027
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 18:50 schreef FrietOliebolKaas het volgende:

[..]

Menzis heeft ook zo'n gezond spaarprogramma. Ik denk zelfs dat meer verzekeraars dat hebben.
Jammer genoeg StadHolland dan weer niet. Nu wordt het verder zoeken. Tenslotte vind ik het enorm zonde dat gezond gedrag te weinig wordt gestimuleerd.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_190118823
Ik kan mij via de werkgever collectief laten verzekeren bij CZ.

Ik heb fysio nodig (liefst minimaal 15 behandelingen) en verder niets. Bij CZ kost 15 fysio behandelingen, geen tandarts, wel tandongeval via de aanvulling, jaarlijks betalen, maximaal eigen risico. ¤ 1396,-. Niet gek ivm Menzis waar ik nu zit. Daar betaal ik ¤ 1474,- via PMA, geen tandarts en ook geen tandongeval (als wielrenner vind ik tandongevallen verzekering belangrijk).

Nu wil mijn vrouw ook dat ik haar meeverzeker, maar het is zeker niet mogelijk om voor haar dan het vrijwillig eigen risico op 0 te zetten en die van mij op 500?
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 25 november 2019 @ 16:37:57 #221
382129 crew  Donna
pi_190118853
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:36 schreef Patroon het volgende:

Nu wil mijn vrouw ook dat ik haar meeverzeker, maar het is zeker niet mogelijk om voor haar dan het vrijwillig eigen risico op 0 te zetten en die van mij op 500?
Waarom zou dat niet kunnen? Je hebt samen 1 polis, maar gewoon je eigen verzekering (pakket), je bent niet 1 verzekerde tenslotte.
pi_190118969
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:37 schreef Donna het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen? Je hebt samen 1 polis, maar gewoon je eigen verzekering (pakket), je bent niet 1 verzekerde tenslotte.
Ik zag die keuze niet voorbij komen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 25 november 2019 @ 16:48:39 #223
382129 crew  Donna
pi_190119028
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:45 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zag die keuze niet voorbij komen.
Even met ze chatten? Het lijkt me geen probleem, maar misschien heeft een collectiviteit er invloed op? Mijn vriend kreeg ook eens collectiviteit aangeboden en mocht dan bijv. geen budget polis meer kiezen.
pi_190120088
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:45 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zag die keuze niet voorbij komen.
Ieder individu heeft een eigen polis, zelfs kinderen onder de 18.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190133806
Net voor de Friesland gekozen meet hoog eigen risico, av budget en av tand standaard.
Was volgens de multicriteria analyse ¤1 p.m. duurder dan Zorg en Zekerheid maar 1 gaatje extra tov de standaard controles en het verschil is alweer weg.

Overigens zat ik in de sheets van voorgaande jaren te kijken en het viel mij op dat identieke pakketten bij Zorg en zekerheid echt veel duurder zijn geworden. Van ¤1091 in 2018 (hoog eigen risico, AV gemak) naar ¤1217 voor 2020. Dat is echt een enorme stijging.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190134509
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:37 schreef Donna het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen? Je hebt samen 1 polis, maar gewoon je eigen verzekering (pakket), je bent niet 1 verzekerde tenslotte.
Je hebt gelijk. Het is mogelijk om beide een eigen vrijwillig eigen risico te nemen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_190171245
Mijn vriendin heeft 2 gaatjes en dient bij 1 gaatje een wortelkanaalbehandeling te ondergaan en beide gaatjes moeten gevuld worden. Zou ongeveer ¤1000 gaan kosten volgens de tandarts.

Denk dat het beter is een verzekering erbij te nemen?

Iemand tips?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_190174827
Hier nog even een tip: VGZ is de enige verzekeraar die voorkeursgeneesmiddelen direct vergoed zonder het eigen risico te verrekenen. Voor de terhandstelling wordt wel ER verrekend, maar de geneesmiddelen zelf niet. Dat geldt ook voor Bewuzt (budgetversie van VGZ). Wellicht een beslissende factor voor mensen die buiten medicatie om geen ER plannen te verbruiken. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_190177476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:19 schreef Sarasi het volgende:
Hier nog even een tip: VGZ is de enige verzekeraar die voorkeursgeneesmiddelen direct vergoed zonder het eigen risico te verrekenen. Voor de terhandstelling wordt wel ER verrekend, maar de geneesmiddelen zelf niet. Dat geldt ook voor Bewuzt (budgetversie van VGZ). Wellicht een beslissende factor voor mensen die buiten medicatie om geen ER plannen te verbruiken. :)
Huh, hoe werkt dat? Geldt er niet gewoon een wettelijk eigen risico?

(en nog een noot: momenteel wordt veel medicatie slecht geleverd. Weet niet hoe het zit met voorkeursgeneesmiddelen en hoe makkelijk je dan kan switchen en of dat überhaupt nog vergoed wordt, maar dat kan wel een ding zijn om rekening mee te houden (vgl. die leveringsproblemen met de pil afgelopen jaar :X , en dat was nog relatief onschuldig )
Somebody that I used to know
pi_190177515
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 18:47 schreef Miniem het volgende:
Mijn vriendin heeft 2 gaatjes en dient bij 1 gaatje een wortelkanaalbehandeling te ondergaan en beide gaatjes moeten gevuld worden. Zou ongeveer ¤1000 gaan kosten volgens de tandarts.

Denk dat het beter is een verzekering erbij te nemen?

Iemand tips?
Weet niet hoe het nu is, maar een paar jaar geleden waren er volgens mij maar twee verzekeringen die zonder medische verklaring een tandverzekering verstrekten met een dekking tot 750 euro. Meesten gaan tot 500 euro zonder medische verklaring. Dus dat zou je kunnen nakijken (Hema was toen één van de twee).

En verder is het ook belangrijk om uit te zoeken of wortelkanaalbehandeling überhaupt onder de vergoeding valt. Denk het wel, maar toch goed om even te bekijken.

En verder is het een kwestie van premies optellen en verwachte vergoedingen er vanaf trekken om te kijken waar je het goedkoopste uit bent.
Somebody that I used to know
pi_190178571
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Huh, hoe werkt dat? Geldt er niet gewoon een wettelijk eigen risico?

(en nog een noot: momenteel wordt veel medicatie slecht geleverd. Weet niet hoe het zit met voorkeursgeneesmiddelen en hoe makkelijk je dan kan switchen en of dat überhaupt nog vergoed wordt, maar dat kan wel een ding zijn om rekening mee te houden (vgl. die leveringsproblemen met de pil afgelopen jaar :X , en dat was nog relatief onschuldig )
Ik weet ook niet hoe hun constructie eruit ziet, maar ik weet wel dat ik afgelopen jaar daadwerkelijk niks heb betaald voor m'n medicijnen. Alleen de 6nogwat voor de uitgifte is verrekend met het ER, elke keer. Dat vond ik vreemd, dus ik ben gaan zoeken waarom, en toen bleek dit de reden. :P Nu is mijn medicatie niet bijzonder duur en kan het niet uit voor mij om hierom bij VGZ zelf te blijven, en helaas heeft Bewuzt geen contracten met de twee ziekenhuizen in mijn regio, maar het is best een prettige bonus als je naast dure medicijnen geen ER zou gebruiken. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_190179792
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ieder individu heeft een eigen polis, zelfs kinderen onder de 18.
Onzin. Iedereen kan zijn eigen verzekeringspakket hebben, maar dan sta je nog niet op een eigen polis. Als men in één betaling voor meerdere mensen staat sta je bijvoorbeeld op één polis.

OT: ik ben aan het twijfelen waar ik het beste m’n tandarts-dekking omhoog kan gooien. Afgelopen jaar Menzis basis voordelig met aanvullend gehad met 9x fysio en 250 eu voor de tandarts, maar voor het pakket daarboven zou ik op 137.50 per maand uitkomen. Die fysio-dekking heb ik niet per sé nodig, iemand tips voor iets dat ik misschien over het hoofd zie met ¤500 tandarts?
pi_190180923
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 01:24 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe hun constructie eruit ziet, maar ik weet wel dat ik afgelopen jaar daadwerkelijk niks heb betaald voor m'n medicijnen. Alleen de 6nogwat voor de uitgifte is verrekend met het ER, elke keer. Dat vond ik vreemd, dus ik ben gaan zoeken waarom, en toen bleek dit de reden. :P Nu is mijn medicatie niet bijzonder duur en kan het niet uit voor mij om hierom bij VGZ zelf te blijven, en helaas heeft Bewuzt geen contracten met de twee ziekenhuizen in mijn regio, maar het is best een prettige bonus als je naast dure medicijnen geen ER zou gebruiken. :)
Even gezocht. Goh, aparte regeling.
Naja, als het werkt... goede tip.

Maar mijn kanttekeningen blijven: als voorkeursmedicijn niet beschikbaar is of je reageert er niet helemaal goed op (of je reageert niet goed op wisselingen in hulpstoffen, want die vrijheid nemen ze dan), dan moeten mensen er misschien nog een keer over nadenken. Want het niet-voorkeursmedicijn wordt helemaal niet vergoed.
Somebody that I used to know
pi_190182534
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 01:24 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe hun constructie eruit ziet, maar ik weet wel dat ik afgelopen jaar daadwerkelijk niks heb betaald voor m'n medicijnen. Alleen de 6nogwat voor de uitgifte is verrekend met het ER, elke keer. Dat vond ik vreemd, dus ik ben gaan zoeken waarom, en toen bleek dit de reden. :P Nu is mijn medicatie niet bijzonder duur en kan het niet uit voor mij om hierom bij VGZ zelf te blijven, en helaas heeft Bewuzt geen contracten met de twee ziekenhuizen in mijn regio, maar het is best een prettige bonus als je naast dure medicijnen geen ER zou gebruiken. :)
Ik had toen ik nog bij VGZ verzekerd was best dure medicatie, dat scheelde nogal wat in de jaren dat ik de rest van mijn ER niet aansprak. Inmiddels is die medicatie sowieso goedkoper geworden en zit ik met collectiviteitskorting bij Zilveren Kruis beter
pi_190188946
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:40 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Even gezocht. Goh, aparte regeling.
Naja, als het werkt... goede tip.

Maar mijn kanttekeningen blijven: als voorkeursmedicijn niet beschikbaar is of je reageert er niet helemaal goed op (of je reageert niet goed op wisselingen in hulpstoffen, want die vrijheid nemen ze dan), dan moeten mensen er misschien nog een keer over nadenken. Want het niet-voorkeursmedicijn wordt helemaal niet vergoed.
Dat laatste is net zo goed het geval bij elke andere verzekering die werkt obv preferentiecontracten. Bij medische noodzaak (moeten zowel je arts als de apotheek achter staan), kan er wel een ander middel vergoed worden. En bij IDEA contracten krijg je met een beetje pech zelfs meerdere keren per jaar een ander middel mee, vanwege prijswijzigingen. Al kun je dan wel het verschil zelf bijleggen. Elk beleid heeft weer voor- en nadelen en het is zeker niet zo dat VGZ voor eenieder met dure medicijnen per definitie beter of goedkoper is, maar het is wél zinnig om er even naar te kijken als het je potentieel veel zou kunnen besparen. ;)
Your opinion of me is none of my business.
pi_190190837
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 07:53 schreef underground1009 het volgende:
Die fysio-dekking heb ik niet per sé nodig, iemand tips voor iets dat ik misschien over het hoofd zie met ¤500 tandarts?
Die laatste kan niet bij het goedkoopste pakket.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190190856
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 18:47 schreef Miniem het volgende:
Mijn vriendin heeft 2 gaatjes en dient bij 1 gaatje een wortelkanaalbehandeling te ondergaan en beide gaatjes moeten gevuld worden. Zou ongeveer ¤1000 gaan kosten volgens de tandarts.

Denk dat het beter is een verzekering erbij te nemen?

Iemand tips?
Andere tandarts. ¤1000,- voor 2 gaatjes en een wortelkanaalbehandeling slaat nergens op natuurlijk.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190193694
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 19:33 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat laatste is net zo goed het geval bij elke andere verzekering die werkt obv preferentiecontracten. Bij medische noodzaak (moeten zowel je arts als de apotheek achter staan), kan er wel een ander middel vergoed worden. En bij IDEA contracten krijg je met een beetje pech zelfs meerdere keren per jaar een ander middel mee, vanwege prijswijzigingen. Al kun je dan wel het verschil zelf bijleggen. Elk beleid heeft weer voor- en nadelen en het is zeker niet zo dat VGZ voor eenieder met dure medicijnen per definitie beter of goedkoper is, maar het is wél zinnig om er even naar te kijken als het je potentieel veel zou kunnen besparen. ;)
He, die term idea-contracten kende ik nog niet. Wat is het verschil tussen die twee soorten contracten? Net wel even gegoogeld, maar ik snap het nog niet helemaal.
Zelf zou ik op dit ogenblik eigenlijk het liefste alle vrijheid hebben en niet dat de zorgverzekeraar dicteert wat ik mag krijgen. Iets teveel kunstmatige beperkingen gezien afgelopen jaar. Maar voor een ander kan dat natuurlijk weer heel anders gelden, dus goed dat je het noemt zodat mensen het kunnen overwegen.
Dus ja nee klopt, met dat laatste heb je gelijk.
Somebody that I used to know
pi_190197172
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 21:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Andere tandarts. ¤1000,- voor 2 gaatjes en een wortelkanaalbehandeling slaat nergens op natuurlijk.
Nou een wortelkanaalbehandeling kost ongeveer 700..
pi_190197832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 10:45 schreef loni55 het volgende:
Nou een wortelkanaalbehandeling kost ongeveer 700..
Tussen de ¤300 en ¤400:
https://financieel.infonu(...)or-2017-en-2018.html
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 30 november 2019 @ 12:05:17 #241
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_190197972
Ik ga voor zekur Max ER + aanvullend . Daar zit 500 fysio en 500 tand bij wat ik zeker wel ga gebruiken . Kost mij 120 per maand , ik moet nog wel even contact opnemen of er een korting voor jaarpremie is .
pi_190198049
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 12:05 schreef foetre het volgende:
Ik ga voor zekur Max ER + aanvullend . Daar zit 500 fysio en 500 tand bij wat ik zeker wel ga gebruiken . Kost mij 120 per maand , ik moet nog wel even contact opnemen of er een korting voor jaarpremie is .
^O^
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190199473
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 21:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Andere tandarts. ¤1000,- voor 2 gaatjes en een wortelkanaalbehandeling slaat nergens op natuurlijk.
Ja, en dan nog 2 controles. Wortelkanaalbehandeling staat al ¤534 voor.(met vulling, foto overige zooi.) En dan van de andere tand nog 1 gaatje vullen. Zal tussen de 750-1000 uitkomen naar verwachting.

[ Bericht 3% gewijzigd door Miniem op 30-11-2019 14:37:25 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 30 november 2019 @ 16:00:19 #244
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_190200523
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 14:29 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ja, en dan nog 2 controles. Wortelkanaalbehandeling staat al ¤534 voor.(met vulling, foto overige zooi.) En dan van de andere tand nog 1 gaatje vullen. Zal tussen de 750-1000 uitkomen naar verwachting.
9 van de 10 verzekeringen vergoeden 75a 80 % van de rekening .Als je dat vergelijkt met de premies kan je mij inziens het beste een 500 e vergoeding nemen.De premies van 750+ vergoeding zijn veel te duur en of er zit een wachttermijn van 1 jaar op.
pi_190203032
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 18:47 schreef Miniem het volgende:
Mijn vriendin heeft 2 gaatjes en dient bij 1 gaatje een wortelkanaalbehandeling te ondergaan en beide gaatjes moeten gevuld worden. Zou ongeveer ¤1000 gaan kosten volgens de tandarts.

Denk dat het beter is een verzekering erbij te nemen?

Iemand tips?
Beetje een suffe vraag, maar als de schade al geleden is, ben je daar dan nog wel verzekerd als je een verzekering gaat afsluiten? Ik ben niet zo bekend met aanvullende zorgverzekeringen.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 30 november 2019 @ 18:41:37 #246
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_190203134
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 november 2019 18:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Beetje een suffe vraag, maar als de schade al geleden is, ben je daar dan nog wel verzekerd als je een verzekering gaat afsluiten? Ik ben niet zo bekend met aanvullende zorgverzekeringen.
Uiteraard, zolang de behandeling zelf nog niet begonnen is wel.
pi_190203297
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 16:00 schreef foetre het volgende:

[..]

9 van de 10 verzekeringen vergoeden 75a 80 % van de rekening .Als je dat vergelijkt met de premies kan je mij inziens het beste een 500 e vergoeding nemen.De premies van 750+ vergoeding zijn veel te duur en of er zit een wachttermijn van 1 jaar op.
Ja, ik heb het gezien.
Normaal hebben we Anderzorg met hoogste eigen risico. Die is voor aankomend jaar ¤91 volgens mij.

Zal alles in Excel eens op een rijtje zetten.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_190203324
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 november 2019 18:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Beetje een suffe vraag, maar als de schade al geleden is, ben je daar dan nog wel verzekerd als je een verzekering gaat afsluiten? Ik ben niet zo bekend met aanvullende zorgverzekeringen.
Schade is nog niet geleden, alleen ter controle geweest en foto's gemaakt afgelopen week. Voor volgend jaar kunnen we voor haar dan een aanvullende verzekering afsluiten.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_190203736
Wat zou een goede zijn als je sowieso een operatie nodig hebt? Geen fysio of onzinnige extra's etc maar dus wel flinke kosten gaat maken.

Liefst nog met eigen keuze van ziekenhuis. Evt nog kunnen kiezen voor buitenlands ziekenhuis als daar een betere behandeling is of meer ervaren chirurg...

Iemand een idee?

De jaren van max eigen risico en geld overhouden door de zorgtoeslag zijn inmiddels voor mij tot het verleden gaan horen. :{ begin uit elkaar te vallen
  Moderator zaterdag 30 november 2019 @ 19:33:42 #250
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190204210
Weer doorgerekend. CZ direct it is.
131 euro per maand maar kan praktisch gelijk mijn lenzen declareren voor drie maanden. Dus dan wordt het nog 122 euro. Ik doe een redelijk lichamelijk belastende sport dus een fysio is wel handig te hebben. Podologische zolen erbij verzekerd. Denk wel prima zo :7 . En tandarts uiteraard.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 30 november 2019 @ 19:37:43 #251
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_190204266
Al 2 jaar bij Anderzorg. Toch even vergeleken met andere zorgverzekeraars. Uiteindelijk komt Anderzorg weer als voordeligste uit de bus: 2 volwassenen + 2 kinderen, maximale eigen risico, geen aanvullende verzekeringen, premie per jaar betalen: ¤1999,20
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator zondag 1 december 2019 @ 08:18:45 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_190209895
Nu de collectiviteitskorting aangepast wordt, is Zilveren Kruis niet meer de voordeligste bij ons... Dus dan gaan we maar weer overstappen :{
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190210091
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:09 schreef tstile het volgende:
Wat zou een goede zijn als je sowieso een operatie nodig hebt? Geen fysio of onzinnige extra's etc maar dus wel flinke kosten gaat maken.

Liefst nog met eigen keuze van ziekenhuis. Evt nog kunnen kiezen voor buitenlands ziekenhuis als daar een betere behandeling is of meer ervaren chirurg...

Iemand een idee?

De jaren van max eigen risico en geld overhouden door de zorgtoeslag zijn inmiddels voor mij tot het verleden gaan horen. :{ begin uit elkaar te vallen
Ik had omdat ik vrije arts/ziekenhuis keuze wilde de verzekering bij Menzis basis vrij. Zij vergoeden snel en makkelijk zonder gedoe. Ze hebben 1x iets afgewezen, heb een bezwaarbrief gemaakt en toen werd het vergoed. Alles 100%.
Hoe ze met buitenland omgaan weet ik niet.
Ik zit bij klinieken die bijna geen contracten hebben met verzekeraars. En dan is dit een uitkomst zeker gezien de hoge kosten die ik maak.
pi_190211183
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 14:29 schreef Miniem het volgende:
Ja, en dan nog 2 controles. Wortelkanaalbehandeling staat al ¤534 voor.(met vulling, foto overige zooi.) En dan van de andere tand nog 1 gaatje vullen. Zal tussen de 750-1000 uitkomen naar verwachting.
https://financieel.infonu(...)l#prijs-bij-n-kanaal
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190211301
quote:
Die prijs van ¤534 klopt dan wel. Bij jou link staat er al ¤398 voor geschreven (met 3 kanalen) en dan nog 2 vullingen a ¤71 per stuk.
Offerte is ¤534.

Plus nog 2 bezoeken volgend jaar zal je wel op zon ¤750 uitkomen oid. Iets minder wellicht.

Thnx voor je link :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_190211364
*knip* gevonden
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190249067
quote:
Bij een endodontoloog misschien.
Een standaard behandeling zou goedkoper moeten zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190280873
Vorig jaar bij AnderZorg, dit jaar gekozen voor De Friesland.
Sport best intensief en merk dat fysiotherapie dan geen overbodige luxe is. :+
pi_190287938
Ik heb nu een collectieve basisverzekering (cz) met vrije keuze voor ziekenhuizen enz. betaal er naar verhouding niet zo veel aan. Bij mijn basisverzekering heb ik wel een tand en fysio ongevallen verzekering van ixorg. Stel ik krijg een blessure dan kan ik de fysio behandelingen vergoed krijgen :).
pi_190296090
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:31 schreef sportfanaat234 het volgende:
Ik heb nu een collectieve basisverzekering (cz) met vrije keuze voor ziekenhuizen enz. betaal er naar verhouding niet zo veel aan. Bij mijn basisverzekering heb ik wel een tand en fysio ongevallen verzekering van ixorg. Stel ik krijg een blessure dan kan ik de fysio behandelingen vergoed krijgen :).
Hmm ixorg ziet er goed uit nu het veranderd is.
Is iets voor volgend jaar.

Overigens kan ik er nog steeds niet bij dat standaard tandartscontroles en behandelingen niet opgenomen zijn in het basispakket maar allerlei andere ongein wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190301617
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens kan ik er nog steeds niet bij dat standaard tandartscontroles en behandelingen niet opgenomen zijn in het basispakket maar allerlei andere ongein wel.
Een raadsel idd.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 6 december 2019 @ 19:33:08 #262
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_190301684
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:28 schreef blomke het volgende:

[..]

Een raadsel idd.
Heel de zorgverzekering is 1 groot raadsel.
Ik heb m’n zekur verzekering toch maar gewijzigd naar dsw. Betere dekking en komt naast m’n kroon ook nog een dure wortelkanaal behandeling aan helaas.
pi_190301706
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 6 december 2019 19:33 s
Ik heb m’n zekur verzekering toch maar gewijzigd naar dsw. Betere dekking en komt naast m’n kroon ook nog een dure wortelkanaal behandeling aan helaas.
Succes ermee. Ik heb nogal eens wat aan m'n broodmolen en vind tandartsbezoeken 1 van de rotste dingen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190305585
Woon je in de Randstad en gaat het psychisch even niet helemaal lekker? Bedenk je dan of je wel bij VGZ (en onderhangende labels) wil verzekeren. Patiëntenstop bij grootste GGZ-aanbieder in die regio voor VGZ-klanten, ook in 2020.

https://www.volkskrant.nl(...)en-bij-vgz~b8ff87b0/
Somebody that I used to know
pi_190344280
Misschien zijn er hier nog (nieuwe tips). Ik heb inmiddels inzichtelijk wat ik wil hebben:

Een Basis restitutie polis en een aanvullend pakket waarin minimaal 12 fysio behandelingen en zwangerschapsgerelateerde zaken in zitten. Zoals kraamzorg, ziekenhuisbevalling etc wat wordt vergoed.

Ik zit nu bij Menzis. Daar betaalde ik in 2019 via PMA op jaarbasis 1846 euro (dat was inclusief tandarts).
Als ik dit jaar weer via PMA bij menzis verzekerd zou zijn zou het 1750 euro kosten (exclusief tandarts).
er is dit jaar geen extra PMA bonus.

Heeft iemand het ergens anders goedkoper gezien?
pi_190415406
Ik ga volgend jaar een semester op uitwisseling naar Zuid-Korea en in de basisverzekering worden kosten daar vergoed tot het Nederlandse tarief. Is het handig om een aanvullende verzekering af te sluiten? Op ons uitwisselingsportaal staat dat ik bij de partner universiteit een zorgverzekering kan afsluiten maar op hun site staat niet hoe duur dit is, dus ik weet niet of dat voordelig is.
pi_190462579
Soms is het afsluiten van een zorgverzekering verplicht vanuit de uitwisselings universiteit. Je kunt er dan niet omheen, ook al kun je aantonen dat je een Nederlandse zorgverzekering hebt.
Een Nederlandse zorgverzekering is alleen geldig tijdens uitwisseling als je jonger dan 30 jaar bent èn niet verdient. ( ook een stagevergoeding geldt als “ verdienen”).
Een aanvullende verzekering ( mits basisverzekering geldig blijft) is wel handig. Sommige zorgverzekeraars bieden voor een paar euro (¤2,50 bijvoorbeeld bij Zilveren Kruis) een aanvullende module voor het buitenland. Bij andere kun je de goedkoopste Aanvulling nemen, want het onderdeel “ aanvulling tot buitenlands tarief” zit meestal al in de laagste aanvulling. Hoewel Korea vermoedelijk goedkoper is dan Nederland, kun je het risico niet nemen. Dat zit zo: Nederland heeft vaste maximumbedragen voor een ziekenhuisbehandeling. Het tarief wordt niet hoger als je langer in het ziekenhuis moet blijven. Als je nu de pech hebt dat een in principe eenvoudige behandeling ( bijv. Blindedarm) uitloopt op een langdurig ziekenhuisverblijf, dan vergoedt de zorgverzekering alleen het lage Nederlandse tarief.
PS een reisverzekering dekt volgens mij NIET in geval van stage.
PS de kosten van opsporing en redding worden niet vergoed door de zorgverzekering. ( door sommige wel?????)

[ Bericht 4% gewijzigd door Matti100 op 15-12-2019 20:01:53 ]
&lt;br /&gt;Groet, Matti.
pi_190484227
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 12:16 schreef Louriox het volgende:
Ik ga volgend jaar een semester op uitwisseling naar Zuid-Korea en in de basisverzekering worden kosten daar vergoed tot het Nederlandse tarief. Is het handig om een aanvullende verzekering af te sluiten? Op ons uitwisselingsportaal staat dat ik bij de partner universiteit een zorgverzekering kan afsluiten maar op hun site staat niet hoe duur dit is, dus ik weet niet of dat voordelig is.
Ja, het is zeker handig noodzakelijk dat je een aanvullende verzekering afsluit die ook repatriëring vergoedt.

Dit betekent dat als je zo ernstig en langdurig ziek wordt dat je niet meer met een normale vlucht naar Nederland kan, de verzekering een speciale ambulance vlucht voor je regelt waardoor je onder medische begeleiding naar huis kan. De kosten kunnen dan oplopen tot tienduizenden euro's als je het zelf moet betalen.
pi_190501766
Ik twijfel zelf tussen NN(compleet+500), ONVZ (Benfit+tandfit B) en Zorgdirect (Plus).

Wat zijn jullie ervaringen bij bovenstaande drie? Voor de prijs weet ik mijn keuze al, maar weet niet of de andere verzekeraars een beter product bieden en declaraties snel uitbetalen.
Zelf spendeer ik 300-500 per jaar aan de tandarts, ga een keer of 10 naar de fysio. Woon in de grote stad (voor zover dat uitmaakt bij deze verzekeraars). En wil uitsluitend restitutiepolissen, wel zo vrij namelijk.
pi_190501827
Nou ik ben eruit. Ipv de gemeentelijke minimapolis van Menzis blijf ik wel bij Menzis, maar dan met de collectiviteit van PMA. Houd gewoon hetzelfde pakket verder en betaal dan 3 euro meer per maand dan nu, maar een tientje minder dan zonder collectief. Ga nu ¤147 betalen voor basis+extra verzorgd2+ tandarts 250. En de gemeente gaat nog wel de helft van het eigen risico vergoeden, dus dat scheelt toch wat ^O^
  Moderator vrijdag 20 december 2019 @ 19:56:04 #271
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_190561779
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2019 23:37 schreef Postbus100 het volgende:
Woon je in de Randstad en gaat het psychisch even niet helemaal lekker? Bedenk je dan of je wel bij VGZ (en onderhangende labels) wil verzekeren. Patiëntenstop bij grootste GGZ-aanbieder in die regio voor VGZ-klanten, ook in 2020.

https://www.volkskrant.nl(...)en-bij-vgz~b8ff87b0/
Is inmiddels al een contract.
What can change the nature of a man?
  Moderator vrijdag 20 december 2019 @ 20:07:11 #272
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_190561975
Tip:

Je kan een losse aanvullende verzekering afsluiten bij een andere zorgverzekeraar dan waar je de basisverzekering hebt.

Handig om ieder jaar een nieuw orthodontie budget te krijgen of bril/lenzen etc.
What can change the nature of a man?
pi_190564120
Ga zelf weer voor cz denk ik.. Zit al paar jaar bij met coll korting en 2x max eigen risico voor 2.400 per jaar. (betaal altijd in dec alles)
pi_190565771
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 19:56 schreef Coco. het volgende:

[..]

Is inmiddels al een contract.
Ook voor volgend jaar? Want dat was er een week geleden nog niet.
Somebody that I used to know
  Moderator vrijdag 20 december 2019 @ 22:53:58 #275
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_190565796
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 22:52 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ook voor volgend jaar? Want dat was er een week geleden nog niet.
2019 en 2020

https://www.vgz.nl/zorg-regelen/zorgzoeker/parnassia
What can change the nature of a man?
pi_190566090
quote:
Dankjewel.

Dat gezegd hebbende: er blijft een omzetplafond :X. Dus dat betekent dat je op een wachtlijst kunt staan (half jaar, minimaal) en men op een gegeven moment kan zeggen : oh nee, we mogen je dit jaar niet meer behandelen want het potje van VGZ is op. Kom in januari 2021 maar terug of ga naar een andere aanbieder (die je ook maar net moet kunnen en willen helpen), en daar mag je dan weer achteraan aansluiten. Weer een half jaar wachtlijst.

Ik wil niet doemdenken en het zal gelukkig voor 99% van de fok!kers niet gelden, maar het is misschien wel iets om mee te nemen in je overweging als je in de randstad woont.
Somebody that I used to know
  Moderator vrijdag 20 december 2019 @ 23:10:56 #277
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_190566416
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 23:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dankjewel.

Dat gezegd hebbende: er blijft een omzetplafond :X. Dus dat betekent dat je op een wachtlijst kunt staan (half jaar, minimaal) en men op een gegeven moment kan zeggen : oh nee, we mogen je dit jaar niet meer behandelen want het potje van VGZ is op. Kom in januari 2021 maar terug of ga naar een andere aanbieder (die je ook maar net moet kunnen en willen helpen), en daar mag je dan weer achteraan aansluiten. Weer een half jaar wachtlijst.

Ik wil niet doemdenken en het zal gelukkig voor 99% van de fok!kers niet gelden, maar het is misschien wel iets om mee te nemen in je overweging als je in de randstad woont.
Interessant filmpje over uitleg omzetplafonds

https://www.vgz.nl/zorg-regelen/zorgzoeker/omzetplafonds
What can change the nature of a man?
  vrijdag 20 december 2019 @ 23:28:09 #278
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_190566859
Hi, ik had dit topic in R&P geschreven gezien het over mijn antidepressivum ging.

R&P / Zorgverzekeraars en generieke medicijnen (antidepressiva)?

Lang verhaal, kort: van mijn medicatie heb je het origineel en een generieke met dezelfde werkzame stof. Generieke pillen zijn niet effectief als het origineel.

Nu is @Coco. zo vriendelijk geweest om uit te leggen over de preventiebeleid van de zorgverzekeraars. Hoe kan ik erachter hoe streng de preventiebeleid van een zorgverzekeraar is?

Ergo: kan ik ze bellen om te vragen of ze de originele variant van mijn medicijn vergoeden en met welke polis?
  Moderator vrijdag 20 december 2019 @ 23:34:27 #279
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_190567021
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2019 23:28 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Hi, ik had dit topic in R&P geschreven gezien het over mijn antidepressivum ging.

R&P / Zorgverzekeraars en generieke medicijnen (antidepressiva)?

Lang verhaal, kort: van mijn medicatie heb je het origineel en een generieke met dezelfde werkzame stof. Generieke pillen zijn niet effectief als het origineel.

Nu is @:Coco. zo vriendelijk geweest om uit te leggen over de preventiebeleid van de zorgverzekeraars. Hoe kan ik erachter hoe streng de preventiebeleid van een zorgverzekeraar is?

Ergo: kan ik ze bellen om te vragen of ze de originele variant van mijn medicijn vergoeden en met welke polis?
https://www.medicijnkoste(...)TTEN%20EN%20CAPSULES

Zo kan je zien of een medicijn uberhaupt onder de vergoedingen valt. (even jouw voorbeeld erbij gepakt)

Je kan je zorgverzekeraar bellen met het ZI (z-index) nummer dat hoort bij jouw medicijn.
Die kan je opvragen bij je apotheek.
What can change the nature of a man?
pi_190580505
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2019 23:28 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
de preventiebeleid van de zorgverzekeraars.
Preferentiebeleid ;) Preferentie=voorkeur. De zorgverzekeraar heeft een voorkeur voor een bepaald medicijn vanwege kosten e.d. (als het dan toch hetzelfde werkt...). Preventie zou zijn: voorkomen van, en dat klopt niet.
Somebody that I used to know
pi_190580628
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 23:10 schreef Coco. het volgende:

[..]

Interessant filmpje over uitleg omzetplafonds

https://www.vgz.nl/zorg-regelen/zorgzoeker/omzetplafonds
Blijft mijn punt overeind staan. Als je te maken krijgt met een omzetplafond terwijl je op een wachtlijst staat en hulp nodig hebt, ben je de sjaak. Of het nou psychische zorg is of een operatie.

Want uit dat lijstje uitzonderingen:
"Uitzonderingen
Als u met spoed behandeld moet worden
Als u al met een behandeling bent begonnen
Als uw pasgeboren kind zorg nodig heeft
Als u zwanger bent
Als u een restitutiepolis heeft"

valt niet als je al op een wachtlijst staat. Pas als je door de poort heen bent, ben je verzekerd van zorg. Tot die tijd heeft de zorgverzekeraar invloed op waar je zorg krijgt. Dus dat kan ook het ziekenhuis 30 km verderop zijn. Of 100 km. Tja...
Somebody that I used to know
pi_190581628
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2019 23:28 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Hi, ik had dit topic in R&P geschreven gezien het over mijn antidepressivum ging.

R&P / Zorgverzekeraars en generieke medicijnen (antidepressiva)?

Lang verhaal, kort: van mijn medicatie heb je het origineel en een generieke met dezelfde werkzame stof. Generieke pillen zijn niet effectief als het origineel.

Nu is @:Coco. zo vriendelijk geweest om uit te leggen over de preventiebeleid van de zorgverzekeraars. Hoe kan ik erachter hoe streng de preventiebeleid van een zorgverzekeraar is?

Ergo: kan ik ze bellen om te vragen of ze de originele variant van mijn medicijn vergoeden en met welke polis?
Elke ziektekostenverzekering is verplicht de preferentielijst op hun website te vermelden, als ze preferentie contracten hebben met apothekers. Kijk eerst eens op medicijnkosten.nl of "jouw merk" niet teveel duurder is dan de goedkoopste variant. Als dat wel zo is, ga je die nergens mee krijgen, welk contract welke zorgverzekering ook heeft met welke apotheker.
Your opinion of me is none of my business.
  Moderator zaterdag 21 december 2019 @ 22:59:32 #283
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_190586384
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:32 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Blijft mijn punt overeind staan. Als je te maken krijgt met een omzetplafond terwijl je op een wachtlijst staat en hulp nodig hebt, ben je de sjaak. Of het nou psychische zorg is of een operatie.

Want uit dat lijstje uitzonderingen:
"Uitzonderingen
Als u met spoed behandeld moet worden
Als u al met een behandeling bent begonnen
Als uw pasgeboren kind zorg nodig heeft
Als u zwanger bent
Als u een restitutiepolis heeft"

valt niet als je al op een wachtlijst staat. Pas als je door de poort heen bent, ben je verzekerd van zorg. Tot die tijd heeft de zorgverzekeraar invloed op waar je zorg krijgt. Dus dat kan ook het ziekenhuis 30 km verderop zijn. Of 100 km. Tja...
Dit kan helemaal niet. De zorgverlener weet hoeveel patiënten ze dat jaar mag behandelen en voor welke bedragen. Daar moeten zij voor waken en jou dus niet in eerste instantie al gaan aanmelden en op een wachtlijst zetten.
What can change the nature of a man?
pi_190587952
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 22:59 schreef Coco. het volgende:

[..]

Dit kan helemaal niet. De zorgverlener weet hoeveel patiënten ze dat jaar mag behandelen en voor welke bedragen. Daar moeten zij voor waken en jou dus niet in eerste instantie al gaan aanmelden en op een wachtlijst zetten.
Tja, het is afgelopen jaar gebeurd... Patiënten last minute afgebeld voor intakegesprek omdat omzetplafond is bereikt. Zoek maar op GGnet en Parnassia.
Somebody that I used to know
  Moderator zondag 22 december 2019 @ 00:42:52 #285
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_190588719
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 23:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Tja, het is afgelopen jaar gebeurd... Patiënten last minute afgebeld voor intakegesprek omdat omzetplafond is bereikt. Zoek maar op GGnet en Parnassia.
Ja dat is dan hun grove fout, zij hebben hun financiële zaken niet op orde. Parnassia had een doorleverplicht in de afspraken ;dan moeten ze zorg leveren ook al is dat plafond bereikt.

Maar goed, het is allemaal complex en niet zo zwart-wit. Er kan op dat gebied veel verbeterd worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Coco op 22-12-2019 00:51:02 ]
What can change the nature of a man?
  dinsdag 24 december 2019 @ 14:42:24 #286
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190629588
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:37 schreef SuperwormJim het volgende:
Al 2 jaar bij Anderzorg. Toch even vergeleken met andere zorgverzekeraars. Uiteindelijk komt Anderzorg weer als voordeligste uit de bus: 2 volwassenen + 2 kinderen, maximale eigen risico, geen aanvullende verzekeringen, premie per jaar betalen: ¤1999,20
Ah precies mijn pakket. Dan hoef ik dat dus niet verder uit te zoeken, thanks :)
  dinsdag 24 december 2019 @ 15:34:49 #287
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190630326
Weet iemand of je Anderzorg ook vooruit kunt betalen? Ik zou liefst nog in 2019 het volledige bedrag betalen.
pi_190630422
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:34 schreef leolinedance het volgende:
Weet iemand of je Anderzorg ook vooruit kunt betalen? Ik zou liefst nog in 2019 het volledige bedrag betalen.
Volgens mij kan dat bij de meeste verzekeraars. Probeer eens aan te melden, voordat het 'definitief' is, krijg je die optie waarschijnlijk. Scheelt je toch weer 2% vergeleken met maandelijks betalen :s)
  dinsdag 24 december 2019 @ 16:52:31 #289
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190631603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:40 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat bij de meeste verzekeraars. Probeer eens aan te melden, voordat het 'definitief' is, krijg je die optie waarschijnlijk. Scheelt je toch weer 2% vergeleken met maandelijks betalen :s)
Het gaat me er niet om óf het mogelijk is maar wanneer je kunt betalen. In Mijn Anderzorg niks kunnen vinden om te betalen.
pi_190631701
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 20:16 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Elke ziektekostenverzekering is verplicht de preferentielijst op hun website te vermelden, als ze preferentie contracten hebben met apothekers. Kijk eerst eens op medicijnkosten.nl of "jouw merk" niet teveel duurder is dan de goedkoopste variant. Als dat wel zo is, ga je die nergens mee krijgen, welk contract welke zorgverzekering ook heeft met welke apotheker.
Heb geleerd dat je gewoon een duurder merk kan krijgen door het nadrukkelijk op het recept te laten schrijven ipv alleen de generieke naam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 24-12-2019 17:00:27 ]
  dinsdag 24 december 2019 @ 18:07:58 #291
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190632601
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het gaat me er niet om óf het mogelijk is maar wanneer je kunt betalen. In Mijn Anderzorg niks kunnen vinden om te betalen.
quote:
Kan ik mijn jaarpremie voor 1 januari 2020 overmaken?

Ja dat kan. Zet je verzekerdennummer bij de betaling en de tekst 'jaarpremie 2020'. Zo weten we waarvoor de betaling bestemd is.
https://www.anderzorg.nl/zelf-regelen/betalingen

Ik doe het zo al 2 jaar, het totaalbedrag zelf overmaken eind december.
  dinsdag 24 december 2019 @ 18:27:57 #292
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190632855
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 18:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]


[..]

https://www.anderzorg.nl/zelf-regelen/betalingen

Ik doe het zo al 2 jaar, het totaalbedrag zelf overmaken eind december.
Ah top bedankt!
pi_190647280
Niet in verdiept dit jaar, maar is Anderzorg met hoogste eigen risico + eenmalig betalen nog steeds het voordeligst?
Of zijn er goedkopere opties.
pindazakje
  woensdag 25 december 2019 @ 17:14:12 #294
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_190648212
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 18:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

[..]

https://www.anderzorg.nl/zelf-regelen/betalingen

Ik doe het zo al 2 jaar, het totaalbedrag zelf overmaken eind december.
Top. Scheelt weer een minuscuul beetje VRH. Geen problemen met een incasso die alsnog wordt doorgezet?
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  donderdag 26 december 2019 @ 02:20:01 #295
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190656121
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 17:14 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Top. Scheelt weer een minuscuul beetje VRH. Geen problemen met een incasso die alsnog wordt doorgezet?
Nee, geen last van. Je kunt altijd even inloggen bij Anderzorg en kijken of automatische incasso uit staat.
  donderdag 26 december 2019 @ 02:32:43 #296
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190656224
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 15:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Niet in verdiept dit jaar, maar is Anderzorg met hoogste eigen risico + eenmalig betalen nog steeds het voordeligst?
Of zijn er goedkopere opties.
Zilveren Kruis ZieZo Selectief is de goedkoopste, ¤ 979,02 per jaar, als je in één keer betaalt. Maar deze biedt geen volledige ziekenhuiskeuze. "Bij zorgverleners zonder contract en ziekenhuizen die niet zijn geselecteerd vergoeden wij 75% van het gemiddelde tarief waarvoor wij de zorg hebben ingekocht (bij gecontracteerde zorgverleners)"

Bij Anderzorg kun je wel overal terecht, maar betaal je ¤ 999,60 voor het hele jaar.
pi_190657551
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 02:32 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Zilveren Kruis ZieZo Selectief is de goedkoopste, ¤ 979,02 per jaar, als je in één keer betaalt. Maar deze biedt geen volledige ziekenhuiskeuze. "Bij zorgverleners zonder contract en ziekenhuizen die niet zijn geselecteerd vergoeden wij 75% van het gemiddelde tarief waarvoor wij de zorg hebben ingekocht (bij gecontracteerde zorgverleners)"

Bij Anderzorg kun je wel overal terecht, maar betaal je ¤ 999,60 voor het hele jaar.
Dank, voor die 2 tientjes verschil blijf ik dus lekker bij anderzorg.
pindazakje
pi_190677822
Vraagje, heeft er iemand ervaring met stichting postcode collectief? Er is weinig over te vinden qua ervaringen, maar ze beweren nog wel redelijke kortingen te geven.

Zit er ergens een addertje onder het gras?
  Moderator vrijdag 27 december 2019 @ 14:28:29 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_190679649
Meer dan 5% op de basisverzekering = too good to be true...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190679841
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 14:28 schreef Guppy het volgende:
Meer dan 5% op de basisverzekering = too good to be true...
Die bieden ze ook niet. Ze bieden 4%, met dan meer op de aanvullende verzekeringen
  Moderator vrijdag 27 december 2019 @ 17:11:30 #301
155227 crew  Guppy
dus
pi_190684311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 14:35 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Die bieden ze ook niet. Ze bieden 4%, met dan meer op de aanvullende verzekeringen
Dat kan in principe wel. Geen ervaring mee, maar het zou dus kunnen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')