abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190566090
quote:
Dankjewel.

Dat gezegd hebbende: er blijft een omzetplafond :X. Dus dat betekent dat je op een wachtlijst kunt staan (half jaar, minimaal) en men op een gegeven moment kan zeggen : oh nee, we mogen je dit jaar niet meer behandelen want het potje van VGZ is op. Kom in januari 2021 maar terug of ga naar een andere aanbieder (die je ook maar net moet kunnen en willen helpen), en daar mag je dan weer achteraan aansluiten. Weer een half jaar wachtlijst.

Ik wil niet doemdenken en het zal gelukkig voor 99% van de fok!kers niet gelden, maar het is misschien wel iets om mee te nemen in je overweging als je in de randstad woont.
Somebody that I used to know
  Moderator vrijdag 20 december 2019 @ 23:10:56 #277
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_190566416
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 23:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dankjewel.

Dat gezegd hebbende: er blijft een omzetplafond :X. Dus dat betekent dat je op een wachtlijst kunt staan (half jaar, minimaal) en men op een gegeven moment kan zeggen : oh nee, we mogen je dit jaar niet meer behandelen want het potje van VGZ is op. Kom in januari 2021 maar terug of ga naar een andere aanbieder (die je ook maar net moet kunnen en willen helpen), en daar mag je dan weer achteraan aansluiten. Weer een half jaar wachtlijst.

Ik wil niet doemdenken en het zal gelukkig voor 99% van de fok!kers niet gelden, maar het is misschien wel iets om mee te nemen in je overweging als je in de randstad woont.
Interessant filmpje over uitleg omzetplafonds

https://www.vgz.nl/zorg-regelen/zorgzoeker/omzetplafonds
What can change the nature of a man?
  vrijdag 20 december 2019 @ 23:28:09 #278
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_190566859
Hi, ik had dit topic in R&P geschreven gezien het over mijn antidepressivum ging.

R&P / Zorgverzekeraars en generieke medicijnen (antidepressiva)?

Lang verhaal, kort: van mijn medicatie heb je het origineel en een generieke met dezelfde werkzame stof. Generieke pillen zijn niet effectief als het origineel.

Nu is @Coco. zo vriendelijk geweest om uit te leggen over de preventiebeleid van de zorgverzekeraars. Hoe kan ik erachter hoe streng de preventiebeleid van een zorgverzekeraar is?

Ergo: kan ik ze bellen om te vragen of ze de originele variant van mijn medicijn vergoeden en met welke polis?
  Moderator vrijdag 20 december 2019 @ 23:34:27 #279
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_190567021
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2019 23:28 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Hi, ik had dit topic in R&P geschreven gezien het over mijn antidepressivum ging.

Lang verhaal, kort: van mijn medicatie heb je het origineel en een generieke met dezelfde werkzame stof. Generieke pillen zijn niet effectief als het origineel.

Nu is @:Coco. zo vriendelijk geweest om uit te leggen over de preventiebeleid van de zorgverzekeraars. Hoe kan ik erachter hoe streng de preventiebeleid van een zorgverzekeraar is?

Ergo: kan ik ze bellen om te vragen of ze de originele variant van mijn medicijn vergoeden en met welke polis?
https://www.medicijnkoste(...)TTEN%20EN%20CAPSULES

Zo kan je zien of een medicijn uberhaupt onder de vergoedingen valt. (even jouw voorbeeld erbij gepakt)

Je kan je zorgverzekeraar bellen met het ZI (z-index) nummer dat hoort bij jouw medicijn.
Die kan je opvragen bij je apotheek.
pi_190580505
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2019 23:28 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
de preventiebeleid van de zorgverzekeraars.
Preferentiebeleid ;) Preferentie=voorkeur. De zorgverzekeraar heeft een voorkeur voor een bepaald medicijn vanwege kosten e.d. (als het dan toch hetzelfde werkt...). Preventie zou zijn: voorkomen van, en dat klopt niet.
pi_190580628
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 23:10 schreef Coco. het volgende:

[..]

Interessant filmpje over uitleg omzetplafonds

https://www.vgz.nl/zorg-regelen/zorgzoeker/omzetplafonds
Blijft mijn punt overeind staan. Als je te maken krijgt met een omzetplafond terwijl je op een wachtlijst staat en hulp nodig hebt, ben je de sjaak. Of het nou psychische zorg is of een operatie.

Want uit dat lijstje uitzonderingen:
"Uitzonderingen
Als u met spoed behandeld moet worden
Als u al met een behandeling bent begonnen
Als uw pasgeboren kind zorg nodig heeft
Als u zwanger bent
Als u een restitutiepolis heeft"

valt niet als je al op een wachtlijst staat. Pas als je door de poort heen bent, ben je verzekerd van zorg. Tot die tijd heeft de zorgverzekeraar invloed op waar je zorg krijgt. Dus dat kan ook het ziekenhuis 30 km verderop zijn. Of 100 km. Tja...
pi_190581628
quote:

Nu is @:Coco. zo vriendelijk geweest om uit te leggen over de preventiebeleid van de zorgverzekeraars. Hoe kan ik erachter hoe streng de preventiebeleid van een zorgverzekeraar is?

Elke ziektekostenverzekering is verplicht de preferentielijst op hun website te vermelden, als ze preferentie contracten hebben met apothekers. Kijk eerst eens op medicijnkosten.nl of "jouw merk" niet teveel duurder is dan de goedkoopste variant. Als dat wel zo is, ga je die nergens mee krijgen, welk contract welke zorgverzekering ook heeft met welke apotheker.
Your opinion of me is none of my business.
  Moderator zaterdag 21 december 2019 @ 22:59:32 #283
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_190586384
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:32 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Blijft mijn punt overeind staan. Als je te maken krijgt met een omzetplafond terwijl je op een wachtlijst staat en hulp nodig hebt, ben je de sjaak. Of het nou psychische zorg is of een operatie.

Want uit dat lijstje uitzonderingen:
"Uitzonderingen
Als u met spoed behandeld moet worden
Als u al met een behandeling bent begonnen
Als uw pasgeboren kind zorg nodig heeft
Als u zwanger bent
Als u een restitutiepolis heeft"

valt niet als je al op een wachtlijst staat. Pas als je door de poort heen bent, ben je verzekerd van zorg. Tot die tijd heeft de zorgverzekeraar invloed op waar je zorg krijgt. Dus dat kan ook het ziekenhuis 30 km verderop zijn. Of 100 km. Tja...
Dit kan helemaal niet. De zorgverlener weet hoeveel patiënten ze dat jaar mag behandelen en voor welke bedragen. Daar moeten zij voor waken en jou dus niet in eerste instantie al gaan aanmelden en op een wachtlijst zetten.
pi_190587952
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 22:59 schreef Coco. het volgende:

[..]

Dit kan helemaal niet. De zorgverlener weet hoeveel patiënten ze dat jaar mag behandelen en voor welke bedragen. Daar moeten zij voor waken en jou dus niet in eerste instantie al gaan aanmelden en op een wachtlijst zetten.
Tja, het is afgelopen jaar gebeurd... Patiënten last minute afgebeld voor intakegesprek omdat omzetplafond is bereikt. Zoek maar op GGnet en Parnassia.
  Moderator zondag 22 december 2019 @ 00:42:52 #285
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_190588719
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 23:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Tja, het is afgelopen jaar gebeurd... Patiënten last minute afgebeld voor intakegesprek omdat omzetplafond is bereikt. Zoek maar op GGnet en Parnassia.
Ja dat is dan hun grove fout, zij hebben hun financiële zaken niet op orde. Parnassia had een doorleverplicht in de afspraken ;dan moeten ze zorg leveren ook al is dat plafond bereikt.

Maar goed, het is allemaal complex en niet zo zwart-wit. Er kan op dat gebied veel verbeterd worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Coco op 22-12-2019 00:51:02 ]
  dinsdag 24 december 2019 @ 14:42:24 #286
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190629588
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:37 schreef SuperwormJim het volgende:
Al 2 jaar bij Anderzorg. Toch even vergeleken met andere zorgverzekeraars. Uiteindelijk komt Anderzorg weer als voordeligste uit de bus: 2 volwassenen + 2 kinderen, maximale eigen risico, geen aanvullende verzekeringen, premie per jaar betalen: ¤1999,20
Ah precies mijn pakket. Dan hoef ik dat dus niet verder uit te zoeken, thanks :)
  dinsdag 24 december 2019 @ 15:34:49 #287
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190630326
Weet iemand of je Anderzorg ook vooruit kunt betalen? Ik zou liefst nog in 2019 het volledige bedrag betalen.
pi_190630422
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:34 schreef leolinedance het volgende:
Weet iemand of je Anderzorg ook vooruit kunt betalen? Ik zou liefst nog in 2019 het volledige bedrag betalen.
Volgens mij kan dat bij de meeste verzekeraars. Probeer eens aan te melden, voordat het 'definitief' is, krijg je die optie waarschijnlijk. Scheelt je toch weer 2% vergeleken met maandelijks betalen :s)
  dinsdag 24 december 2019 @ 16:52:31 #289
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190631603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:40 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat bij de meeste verzekeraars. Probeer eens aan te melden, voordat het 'definitief' is, krijg je die optie waarschijnlijk. Scheelt je toch weer 2% vergeleken met maandelijks betalen :s)
Het gaat me er niet om óf het mogelijk is maar wanneer je kunt betalen. In Mijn Anderzorg niks kunnen vinden om te betalen.
pi_190631701
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 20:16 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Elke ziektekostenverzekering is verplicht de preferentielijst op hun website te vermelden, als ze preferentie contracten hebben met apothekers. Kijk eerst eens op medicijnkosten.nl of "jouw merk" niet teveel duurder is dan de goedkoopste variant. Als dat wel zo is, ga je die nergens mee krijgen, welk contract welke zorgverzekering ook heeft met welke apotheker.
Heb geleerd dat je gewoon een duurder merk kan krijgen door het nadrukkelijk op het recept te laten schrijven ipv alleen de generieke naam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 24-12-2019 17:00:27 ]
  dinsdag 24 december 2019 @ 18:07:58 #291
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190632601
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het gaat me er niet om óf het mogelijk is maar wanneer je kunt betalen. In Mijn Anderzorg niks kunnen vinden om te betalen.
quote:
Kan ik mijn jaarpremie voor 1 januari 2020 overmaken?

Ja dat kan. Zet je verzekerdennummer bij de betaling en de tekst 'jaarpremie 2020'. Zo weten we waarvoor de betaling bestemd is.
https://www.anderzorg.nl/zelf-regelen/betalingen

Ik doe het zo al 2 jaar, het totaalbedrag zelf overmaken eind december.
  dinsdag 24 december 2019 @ 18:27:57 #292
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190632855
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 18:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

[..]

Ah top bedankt!
pi_190647280
Niet in verdiept dit jaar, maar is Anderzorg met hoogste eigen risico + eenmalig betalen nog steeds het voordeligst?
Of zijn er goedkopere opties.
pindazakje
  woensdag 25 december 2019 @ 17:14:12 #294
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_190648212
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 18:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

[..]

Top. Scheelt weer een minuscuul beetje VRH. Geen problemen met een incasso die alsnog wordt doorgezet?
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  donderdag 26 december 2019 @ 02:20:01 #295
136343 BasEnAad
pi_190656121
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 17:14 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Top. Scheelt weer een minuscuul beetje VRH. Geen problemen met een incasso die alsnog wordt doorgezet?
Nee, geen last van. Je kunt altijd even inloggen bij Anderzorg en kijken of automatische incasso uit staat.
  donderdag 26 december 2019 @ 02:32:43 #296
136343 BasEnAad
pi_190656224
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 15:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Niet in verdiept dit jaar, maar is Anderzorg met hoogste eigen risico + eenmalig betalen nog steeds het voordeligst?
Of zijn er goedkopere opties.
Zilveren Kruis ZieZo Selectief is de goedkoopste, ¤ 979,02 per jaar, als je in één keer betaalt. Maar deze biedt geen volledige ziekenhuiskeuze. "Bij zorgverleners zonder contract en ziekenhuizen die niet zijn geselecteerd vergoeden wij 75% van het gemiddelde tarief waarvoor wij de zorg hebben ingekocht (bij gecontracteerde zorgverleners)"

Bij Anderzorg kun je wel overal terecht, maar betaal je ¤ 999,60 voor het hele jaar.
pi_190657551
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 02:32 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Zilveren Kruis ZieZo Selectief is de goedkoopste, ¤ 979,02 per jaar, als je in één keer betaalt. Maar deze biedt geen volledige ziekenhuiskeuze. "Bij zorgverleners zonder contract en ziekenhuizen die niet zijn geselecteerd vergoeden wij 75% van het gemiddelde tarief waarvoor wij de zorg hebben ingekocht (bij gecontracteerde zorgverleners)"

Bij Anderzorg kun je wel overal terecht, maar betaal je ¤ 999,60 voor het hele jaar.
Dank, voor die 2 tientjes verschil blijf ik dus lekker bij anderzorg.
pindazakje
pi_190677822
Vraagje, heeft er iemand ervaring met stichting postcode collectief? Er is weinig over te vinden qua ervaringen, maar ze beweren nog wel redelijke kortingen te geven.

Zit er ergens een addertje onder het gras?
  Moderator vrijdag 27 december 2019 @ 14:28:29 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_190679649
Meer dan 5% op de basisverzekering = too good to be true...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190679841
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 14:28 schreef Guppy het volgende:
Meer dan 5% op de basisverzekering = too good to be true...
Die bieden ze ook niet. Ze bieden 4%, met dan meer op de aanvullende verzekeringen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')