Ook in 2020 nog? Ziezo heeft sinds 2020 de optie om per post alles te ontvangen, omdat dat wettelijk niet meer beperkt mocht zijn tot digitaal.quote:Op donderdag 14 november 2019 09:09 schreef Bilzerian het volgende:
[..]
dit is wat voor de helft het prijsverschil verklaart, maar vergeet ook niet dat je bij de zorgbewustpolis alle correspondentie van cz digitaal krijgt.
bij de zorg-op-maatpolis heb je een keuze uit digitaal of papier
Geen ervaring, maar kijk wel of al je zorgverleners gecontracteerd zijn.quote:Op donderdag 14 november 2019 10:27 schreef Elan het volgende:
Heeft iemand ervaring met Just?
Voor 3 euro in de maand extra heb je een ongevallenverzekering met 16x fysio en gebitsverzekering en, 4 x fysio gegarandeerd.
108 euro p/m totaal met jaarbetaling en standaard ER.
Voor ziekenhuizen is dat in ieder geval niet waar. Je mag naar elk ziekenhuis (met een groene vink in de zorgzoeker, maar dat is elk ziekenhuis volgens Independer). Ook als er (nog) geen contract is heb je recht op vergoeding alsof het een gecontracteerde zorgverlener zou betreffen. zie daarvoor de toelichting als je op het vraagteken klikt bij nog geen contract.quote:Op donderdag 14 november 2019 13:27 schreef uncucked het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar kijk wel of al je zorgverleners gecontracteerd zijn.
Ik zie dat Just geen contract heeft met 'mijn' apotheek. Ook zijn niet alle ziekenhuizen gecontracteerd. Als je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat, kan wel, maar dan vergoeden ze slechts 60% van de rekening (en je moet eerst zelf voorschieten).
En dan is er ook nog CZdirect, wat je alleen vindt als je er specifiek naar zoekt: https://czdirect.cz.nl/zorgverzekering/premie-berekenen.quote:Op donderdag 14 november 2019 16:08 schreef AToontje87 het volgende:
Weet iemand zo het wezenlijke verschil tussen CZ en CZ Just?
En als je je collectief verzekerd dan zijn de vergoedingen ook anders in de aanvullende verzekeringen..quote:Op vrijdag 15 november 2019 02:22 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
En dan is er ook nog CZdirect, wat je alleen vindt als je er specifiek naar zoekt: https://czdirect.cz.nl/zorgverzekering/premie-berekenen.
Wat ik begrijp is CZdirect dus Just geworden...quote:Op vrijdag 15 november 2019 02:22 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
En dan is er ook nog CZdirect, wat je alleen vindt als je er specifiek naar zoekt: https://czdirect.cz.nl/zorgverzekering/premie-berekenen.
Just is een zogehete budgetpolis. Dus minder zorgverleners gecontracteerd. Daarnaast, als je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat krijg je bij Just maar 60% vergoed. Bij CZ krijg je dan 70% (natura select polis), of 75% (natura polis) of 100% (restitutiepolis) vergoed.quote:Op vrijdag 15 november 2019 09:11 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is CZdirect dus Just geworden...
Wat betreft prijs scheelt het aanzienlijk (uitgaande van aanvullend paar fysio behandelingen en tot 250 euro tandarts vergoeding), maar ik begrijp niet helemaal waar dit verschil dan in zit.
CZdirect is vorig jaar inderdaad veranderd in Just. Maar voor 2020 is CZdirect weer terug als eigen label: https://www.consumentenbo(...)t-weer-terug-in-2020. Het is flink wat goedkoper dan de drie reguliere polissen van CZ en biedt vrij veel aanvullende verzekeringen tegen redelijk lage prijzen.quote:Op vrijdag 15 november 2019 09:11 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is CZdirect dus Just geworden...
Wat betreft prijs scheelt het aanzienlijk (uitgaande van aanvullend paar fysio behandelingen en tot 250 euro tandarts vergoeding), maar ik begrijp niet helemaal waar dit verschil dan in zit.
Qua budget-polis valt het nog redelijk mee. Just heeft dezelfde zorg gecontracteerd als CZ, behalve op het gebied van fysiotherapie en hulpmiddelen: https://twitter.com/cz_nl/status/1194884418189643778?s=19.quote:Op vrijdag 15 november 2019 11:47 schreef uncucked het volgende:
[..]
Just is een zogehete budgetpolis. Dus minder zorgverleners gecontracteerd. Daarnaast, als je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat krijg je bij Just maar 60% vergoed. Bij CZ krijg je dan 70% (natura select polis), of 75% (natura polis) of 100% (restitutiepolis) vergoed.
Maar hoe verklaar jij het prijsverschil dan?quote:Op vrijdag 15 november 2019 12:23 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Qua budget-polis valt het nog redelijk mee. Just heeft dezelfde zorg gecontracteerd als CZ, behalve op het gebied van fysiotherapie en hulpmiddelen: https://twitter.com/cz_nl/status/1194884418189643778?s=19.
Het zit hem inderdaad in de vergoeding voor niet-gecontracteerde zorg: https://twitter.com/cz_nl/status/1194908253093797888?s=19. Wat mij betreft geen issue, want ik zou sowieso niet kiezen voor niet-gecontracteerde zorg. Dus dan maakt het percentage dat daarvan vergoed wordt ook weinig uit. Leuk zou zijn de basisverzekering van Just met een aanvullende van CZdirect, maar dat is vast niet toegestaan.quote:Op vrijdag 15 november 2019 12:45 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar jij het prijsverschil dan?
Accepteer je voordeel, verzekering kijkt daar niet eens naar.quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:10 schreef vipergts het volgende:
Moet je je collectiviteit zelf opzeggen als je van baan bent verandert? Ik zie dat mijn verzekeraar bij het aanbod de korting er al bij heeft gezet. Maar geldt dat nog?
Bij ziezo kun je geen collectiviteit toevoegen. Maar ziezo selectief is sowieso nog steeds goedkoper met max ER.quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:38 schreef foetre het volgende:
[..]
Accepteer je voordeel, verzekering kijkt daar niet eens naar.
Zojuist m’n vrouw overgeschreven van Anderzorg naar zilveren kruis ziezo basis met Max ER.
Ikzelf moet nog even wachten met de overstap aangezien ik nog van de fysio het verwachte behandelplan van m’n dochter af moet wachten.Bij de tandarts een offerte voor aankomend jaar opgevraagd (2 x controle, kroon en verstandskies trekken) verwacht dat een dekking van 80% 500 e wel voldoet.
Heb nu nog geen tandverzekering.
Collectiviteit voor de basisverzekering is zowiezo een wassen neus, op de 1 of andere manier worden ze alleen aangeboden door de 4 met de hoogste gewone premie....quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:58 schreef vipergts het volgende:
[..]
Bij ziezo kun je geen collectiviteit toevoegen. Maar ziezo selectief is sowieso nog steeds goedkoper met max ER.
quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Collectiviteit voor de basisverzekering is zowiezo een wassen neus, op de 1 of andere manier worden ze alleen aangeboden door de 4 met de hoogste gewone premie....
Heb hem eraf gehaald vanwege andere baan en ben inderdaad nog steeds goedkoper uitquote:Op zaterdag 16 november 2019 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Collectiviteit voor de basisverzekering is zowiezo een wassen neus, op de 1 of andere manier worden ze alleen aangeboden door de 4 met de hoogste gewone premie....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |