abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_189862367
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Rara, wat is het verschil tussen een keurig protest dat door de autoriteiten is goedgekeurd, en deze gewelddadige aanval van gisteravond?
Ik geef ook jou een nieuwe kans.
Niet nodig, ik heb mijn zegje gedaan. What goes around, comes around.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 9 november 2019 @ 08:20:23 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189862387
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:16 schreef Hathor het volgende:
Niet nodig, ik heb mijn zegje gedaan. What goes around, comes around.
“Je mag best neger zijn, als je je kop maar houdt wanneer de witten praten.”
Duidelijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189862408
Een gezond land zou nu de 'pro zwarte-pieten' extra pijn doen, door gewoon het gehele feest af te schaffen. Maak alles waar den pleb nostalgische gevoelens over heeft, maar kapot.

Ze zullen er vanzelf aan wennen.
  zaterdag 9 november 2019 @ 08:24:14 #104
453049 BoneThugss
#STAYSTRONGAPPIE
pi_189862414
Vanwege een niet bestaand iets :')
Op vrijdag 29 november 2019 19:17 schreef Geerd het volgende MAKEN ZE ALLEMAAL KAPOT #ALTIJDREADY _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
  zaterdag 9 november 2019 @ 08:24:51 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189862422
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:12 schreef speknek het volgende:

[..]

66% van de Randstedelingen, 69% van de landelijke jongeren en 69% van de landelijke hoogopgeleiden wil dat het uiterlijk van Zwarte Piet verandert. En dat is niet een datapunt, maar een trend. Ze willen dat het verandert omdat ze in zijn gaan zien dat het een racistisch karakter heeft of zo uitgelegd kan worden.

Die geest is uit de fles. Mensen gaan geen kinderfeest met een racistisch karakter vieren, zeker niet met kerst er vlak na. En zonder randstedelingen, jongeren en hoogopgeleiden is het sinterklaas feest binnen tien jaar over.
Wat is je bron voor die percentages?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 9 november 2019 @ 08:26:29 #106
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189862438
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hey, als zij het recht hebben bij elke random sinterklaasintocht mensen uit te gaan staan schelden voor racist/fascist/kolonisator/slavendrijver en whatnot, hebben deze lui ook het recht hun bijeenkomsten te verstoren. Geven en nemen.
Jammer - doch te verwachten - dat propieters zich verlagen tot het niveau van de zeurpieten, en er soms zelfs (flink) over heen gaan.

Bij de zeurpieten zitten écht mensen die denken dat ze de nieuwe Rosa Parks zijn. Volstrekt absurd natuurlijk. Maar dit gedrag versterkt hun overtuiging dat ze onderdrukt worden.

Dit geweld van een paar mafketels gaat nu gebruikt worden om iedereen die voor Piet is zwart te maken.

Alleen maar weer meer polarisatie. Dit gaat alleen maar erger worden en straks gebeuren er nog dingen waar mensen later spijt van krijgen.
herr doctor
  zaterdag 9 november 2019 @ 08:31:14 #107
421575 Logician2.0
Ate vista! @Enschede
pi_189862471
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 00:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

17 medelanders zijn voor Zwarte Piet (zonder 'eigen volk erst!' gedoe) en jij laat je intimideren door die paar 'getriggerden'?

Dan was je al anti!

Of anders ben je gewoon een zwakkeling.
:')
Nee ik was bezig met belangrijkere dingen zoals niet doodgaan.

Ik ben tegen alle mensen die geweld/dreiging etc gebruiken of het nu kozp of eigen volk eerst idioten zijn, ik ben voor gezond verstand en samen gewoon tot een oplossing komen.

Net zoals dat de roe ook niet meer in onze tijdsgeest past, past dit blijkbaar ook niet meer, de wereld veranderd nu eenmaal.
Als jouw identiteit enkel afhangt van de kleur van een piet .. sinterklaas draait om gezellig samen zijn, boeit mij dat welke kleur piet heeft, ik hecht momenteel veel meer aan de intentie van het feest.

[ Bericht 5% gewijzigd door Logician2.0 op 09-11-2019 09:14:51 ]
A gravidade não é responsável pelas pessoas se apaixonarem.
pi_189862473
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:24 schreef BoneThugss het volgende:
Vanwege een niet bestaand iets :')
Niet bestaande zaken veroorzaken sowieso heel veel ellende. Van stenen en vliegtuigen door je ruit naar kindermisbruik en genocides.

Leve de mensheid.
  zaterdag 9 november 2019 @ 08:38:42 #109
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_189862506
Waren ze de flessen bleek en de strop vergeten?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 9 november 2019 @ 08:40:07 #110
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_189862510
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

https://www.ioresearch.nl(...)eningen-verschuiven/
  zaterdag 9 november 2019 @ 08:50:20 #111
485723 NoPicNic
Netflixverslaafde liberaal
pi_189862565
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 07:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je beseft dat Sinterklaas traditioneel geen metgezel had in Nederland, en dat die toevoeging juist komt door inbreng van buitenlandse vreemdelingen ;) ?
Ja. Zo'n 150 jaar geleden door een Amsterdamse schoolmeester. Nu wordt dit traditionele Nederlands cultuurfenomeen bedreigd door buitenlanders.
pi_189862625
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 02:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar ondertussen worden door een aantal users die dit blijkbaar een prima ontwikkeling vinden wel allemaal topics geopend met strekkingen als "links wordt steeds geweldadiger" en "het is onmogelijk om met linkse mensen van gedachten te wisselen".

Typisch.
Ja echt hé.
  zaterdag 9 november 2019 @ 09:09:20 #113
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_189862656
Mensen die dit goedpraten moeten zich even laten nakijken _O-

Het gaat om de kleur van een fantasiefiguur op een kinderfeest, ja man, goede reden om met geweld en vandalisme te reageren :')
  zaterdag 9 november 2019 @ 09:15:38 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189862677
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:09 schreef Drekkoning het volgende:

Het gaat om de kleur van een fantasiefiguur op een kinderfeest, ja man, goede reden om met geweld en vandalisme te reageren :')
Ik wil eerst wel eens weten wat er echt gebeurd is voordat ik er iets van ga vinden.
  zaterdag 9 november 2019 @ 09:25:54 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189862725
quote:

[..]

66% van de Randstedelingen, 69% van de landelijke jongeren en 69% van de landelijke hoogopgeleiden wil dat het uiterlijk van Zwarte Piet verandert. En dat is niet een datapunt, maar een trend. Ze willen dat het verandert omdat ze in zijn gaan zien dat het een racistisch karakter heeft of zo uitgelegd kan worden.

Die geest is uit de fles. Mensen gaan geen kinderfeest met een racistisch karakter vieren, zeker niet met kerst er vlak na. En zonder randstedelingen, jongeren en hoogopgeleiden is het sinterklaas feest binnen tien jaar over.
Tsja, het is maar net wat je wil lezen en geloven.

quote:
Die beslissing kan rekenen op veel verzet vanuit de bevolking, want uit onderzoek blijkt dat maar liefst 95% van alle Nederlanders vast willen houden aan de traditionele variant van Piet.
https://www.shownieuws.nl(...)and-wil-zwarte-piet/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189862733
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Rara, wat is het verschil tussen een keurig protest dat door de autoriteiten is goedgekeurd, en deze gewelddadige aanval van gisteravond?
Ik geef ook jou een nieuwe kans.
Ik was er in Gouda bij toen deze idioten door de politie heen braken en het plein bestormden waar ik met mijn kinderen stond en de vreselijkste dingen schreeuwden terwijl ze werden afgevoerd. Sinds dat moment heb ik geen enkel respect voor deze mensen en kan ik er niet wakker van liggen als ze zelf ook wat klappen krijgen. Walgelijk dat ze op tv als normale burgers worden ontvangen. Als het extreem rechts was geweest die zo een rap festival zouden belagen zou de wereld te klein zijn, maar nu deed iedereen of het normaal protesteren was en konden ze bij praatprogramma's aanschuiven.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_189862737
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij ook af. Zijn onwerkelijk hoge cijfers.

Het merendeel van de mensen interesseert het niet zo veel en qua stelregel kun je er dan vanuit gaan dat de status quo de voorkeur heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / PR zaterdag 9 november 2019 @ 09:33:47 #118
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189862754
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tsja, het is maar net wat je wil lezen en geloven.
[..]

https://www.shownieuws.nl(...)and-wil-zwarte-piet/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
95% van de hart van Nederland-kijkers .

Tja, dat zou best wel eens kunnen kloppen maar je gaat me niet vertellen dat je werkelijk denkt dat dat een goede representatie geeft van hoe Nederlanders over Zwarte Piet denken.
Huilen dan.
  zaterdag 9 november 2019 @ 09:34:58 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189862767
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

95% van de hart van Nederland-kijkers .

Tja, dat zou best wel eens kunnen kloppen maar je gaat me niet vertellen dat je werkelijk denkt dat dat een goede representatie geeft van hoe Nederlanders over Zwarte Piet denken.
Ik neem dit net zo serieus als de cijfers waar @speknek mee komt, kortom, niet dus.
  zaterdag 9 november 2019 @ 09:52:47 #120
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189862888
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:29 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik was er in Gouda bij toen deze idioten door de politie heen braken en het plein bestormden waar ik met mijn kinderen stond en de vreselijkste dingen schreeuwden terwijl ze werden afgevoerd. Sinds dat moment heb ik geen enkel respect voor deze mensen en kan ik er niet wakker van liggen als ze zelf ook wat klappen krijgen. Walgelijk dat ze op tv als normale burgers worden ontvangen. Als het extreem rechts was geweest die zo een rap festival zouden belagen zou de wereld te klein zijn, maar nu deed iedereen of het normaal protesteren was en konden ze bij praatprogramma's aanschuiven.
Ach so. De feiten op een rij:

- De landelijke intocht van Sinterklaas in Gouda was in 2014, vijf jaar geleden dus.
- De ongeregeldheden destijds kwamen voort uit confrontaties door “pro-pieten” met “anti-pieten” van KOZP, die zonder toestemming demonstreerden op de Markt, hoewel zij elders een protestplek toegewezen hadden gekregen.
- Er zijn die dag 90 aanhoudingen verricht, zowel pro als anti.

Nu, wederom, de hamvraag: wat is er “provocatief” aan de vergadering van KOZP gisteren en waarom moest die vergadering met vuurwerk en geweld worden verstoord?
  zaterdag 9 november 2019 @ 09:55:06 #121
453049 BoneThugss
#STAYSTRONGAPPIE
pi_189862902
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

- De landelijke intocht van Sinterklaas in Gouda was in 2014, vijf jaar geleden dus.
- De ongeregeldheden destijds kwamen voort uit confrontaties door “pro-pieten” met “anti-pieten” van KOZP, die zonder toestemming demonstreerden op de Markt, hoewel zij elders een protestplek toegewezen hadden gekregen.

Nu, wederom, de hamvraag: wat is er “provocatief” aan de vergadering van KOZP gisteren en waarom moest die vergadering met vuurwerk en geweld worden verstoord?
Op vrijdag 29 november 2019 19:17 schreef Geerd het volgende MAKEN ZE ALLEMAAL KAPOT #ALTIJDREADY _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_189862924
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 05:34 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Vrijwel alle protestdemonstraties en acties van de afgelopen jaren werden georganiseerd door deze onfrisse clubjes. Doen alsof ze niet allang de norm zijn is nogal raar.
Wat een onzin, de luidruchtigste spreken niet voor iedereen. Of wil je zeggen dat de meerderheid van Nederland bij dit soort dubieuze clubjes aangesloten zit?
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:03:47 #123
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189862950
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Vlak daarvoor werden mensen die dit deden *O* maar dan zonder die roze dingen door KOZP sympathisanten ervan beschuldigd de Hitlergroet te brengen. Dàt proviceert.
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 10:04:10 #124
303802 crew  nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189862953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 21:06 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Omdat "propiet" iets is wat gerund wordt door pegida, nvu etc
Blijft mooi hoe propaganda en indoctrinatie werken.
And so is the past
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:07:52 #125
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189862987
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:23 schreef theunderdog het volgende:
Een gezond land zou nu de 'pro zwarte-pieten' extra pijn doen, door gewoon het gehele feest af te schaffen. Maak alles waar den pleb nostalgische gevoelens over heeft, maar kapot.

Ze zullen er vanzelf aan wennen.
Ik heb er geen enkele moeite mee als de landelijke intocht, het Sinterklaasjournaal en alle andere Sinterklaasdingen verdwijnen van tv en radio. Sinterklaas vier je thuis, in je eigen omgeving, met "ons soort mensen".
pi_189862996
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 05:26 schreef NoPicNic het volgende:
Ik begrijp niets van die hypocriete linkse gekkies. Als moslims een bijeenkomst van Pegida met geweld verstoren dan vindt men dit begrijpelijk vanwege "de provocatie." Maar op het moment dat echte Nederlanders een bijeenkomst van KOZP verstoren dan kan men zich ineens niet in de emotie van deze mensen verplaatsen.
Ik kan me in de emotie verplaatsen van zowel de linkse (bv KOZP sympathisanten), de rechtse (bv Pegida) als in de emotie om andere redenen dan deze hokjes. Ik keur geweld ten allen tijde af. Vvmu (zoals vermeld in de GW) en het recht op demonstratie heeft wat mij betreft dan ook altijd voorrang en moet beschermd worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:11:11 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189863005
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:59 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Wat een onzin, de luidruchtigste spreken niet voor iedereen. Of wil je zeggen dat de meerderheid van Nederland bij dit soort dubieuze clubjes aangesloten zit?
Men doet ook net alsof de meerderheid van Nederland achter KOZP en aanverwante clubjes zou staan.
pi_189863016
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 07:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Van welke provocatie door KOZP was hier sprake? Leg dat eerst maar eens uit.
In Den Haag? Heb je het nieuws niet gevolgd vanaf half oktober met die verkapte 'dreig'brief van KOZP tot aan de nazi frame van die Haagse politica eergisteren?
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:14:59 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189863037
KOZP lokt dit soort reacties dan ook zelf uit.

Beide kampen zijn al meermaals over de schreef gegaan intussen. En het zal alleen maar erger worden.
pi_189863047
quote:

[..]

De waarheid is het recht van de grootst schreeuwer. Gewoon blijven hameren dat 1 en 1 3 is. Op een gegeven moment gelooft iedereen het en is de aarde plat.
pi_189863085
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:31 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Nee ik was bezig met belangrijkere dingen zoals niet doodgaan.

Ik ben tegen alle mensen die geweld/dreiging etc gebruiken of het nu kozp of eigen volk eerst idioten zijn, ik ben voor gezond verstand en samen gewoon tot een oplossing komen.

Net zoals dat de roe ook niet meer in onze tijdsgeest past, past dit blijkbaar ook niet meer, de wereld veranderd nu eenmaal.
Als jouw identiteit enkel afhangt van de kleur van een piet .. sinterklaas draait om gezellig samen zijn, boeit mij dat welke kleur piet heeft, ik hecht momenteel veel meer aan de intentie van het feest.
Dan verdiep je er eens een keer in WAAROM Zwarte Piet zwart is.

En dan nog hoef je je geen reet aan te trekken van deze of andere tradities, anderen (zelfs de overgrote meerderheid van dit land) geeft wel om deze traditie. Laat ze. 's Lands wijs, 's lands eer.
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:20:31 #132
485723 NoPicNic
pi_189863093
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik kan me in de emotie verplaatsen van zowel de linkse (bv KOZP sympathisanten), de rechtse (bv Pegida) als in de emotie om andere redenen dan deze hokjes. Ik keur geweld ten allen tijde af. Vvmu (zoals vermeld in de GW) en het recht op demonstratie heeft wat mij betreft dan ook altijd voorrang en moet beschermd worden.
Ik ook maar KOZP - een kleine minderheid die bedreigt en geweld gebruikt om hun opvattingen op te leggen aan de meerderheid - moet niet zeuren dat ze worden aangepakt.
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:21:37 #133
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189863108
quote:

[..]

En het recht op vergadering?
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Sir Terry Pratchett (1948 - 2015)
Ceterum censeo Trump delendam esse
pi_189863110
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:09 schreef Drekkoning het volgende:

Volgens mij praat niemand geweld goed.
pi_189863131
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En het recht op vergadering?
Uiteraard eveneens. Excuses voor de omissie. :)
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:26:25 #136
66444 Lord_Vetinari
pi_189863141
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkele moeite mee als de landelijke intocht, het Sinterklaasjournaal en alle andere Sinterklaasdingen verdwijnen van tv en radio. Sinterklaas vier je thuis, in je eigen omgeving, met "ons soort mensen".
Ik wil de term ook wel eens op dit forum gebruiken, dus....

Het Sinterklaasjournaal mag inderdaad verdwijnen en de intocht mag naar de commerciëlen zodat die landverraders van de NTR geen verdere kans krijgen deze traditie te versteren met hun zielige gereutel over racisme, wat er helemaal niet is.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
pi_189863148
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:20 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ik ook maar KOZP - een kleine minderheid die bedreigt en geweld gebruikt om hun opvattingen op te leggen aan de meerderheid - moet niet zeuren dat ze worden aangepakt.
Dan doe je dat met woord en niet gewelddadige daad. Ga ook demonstreren. Verkleed en schmink jezelf als Zwarte Piet tijdens optochten waar Zwarte Pieten verbannen zijn, etc etc.
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:26:49 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189863149
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:12 schreef Montagui het volgende:
In Den Haag? Heb je het nieuws niet gevolgd vanaf half oktober met die verkapte 'dreig'brief van KOZP tot aan de nazi frame van die Haagse politica eergisteren?
Juist vanwege die nazi frame van eergisteren hou ik nog wel even een slag om arm mbt dit verhaal...
  Moderator / PR zaterdag 9 november 2019 @ 10:28:13 #139
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189863161
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]
met "ons soort mensen".
Wat is 'ons soort mensen'?
Huilen dan.
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:28:47 #140
66444 Lord_Vetinari
pi_189863170
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:20 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Het gaat niet om hun opvatting. Ze willen gewoon een basis leggen voor de volgende compensatieclaim van een paar miljoen. Ik zeg nog steeds: crowdfunding starten en ze allemaal een ticket geven naar de geboortegrond van hun als slaven weggevoerde voorvaderen. Dat is de enige manier om dat leed goed te maken.
pi_189863199
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Juist vanwege die nazi frame van eergisteren hou ik nog wel even een slag om arm mbt dit verhaal...
Er zijn 4 arrestaties, maar de politie wil nog niet zeggen tot welke groep deze behoren.
quote:
De politie heeft vier mensen aangehouden en sluit nog meer arrestaties niet uit, zei een woordvoerder.

De bijeenkomst van KOZP werd verstoord door voorstanders van Zwarte Piet die het pand wilden binnenkomen en ramen ingooiden. Ook werd een auto in de straat vernield. De politie kan nog niet zeggen tot welke groep de gearresteerde personen behoorden.
https://www.trouw.nl/binn(...)et-belaagd~b3eacd80/

Ook Mitchell Esajas ging mee naar het bureau

EI4Qa5KWwAEAGqG?format=jpg&name=large

Waarschijnlijk voor aangifte.
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:34:48 #142
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189863228
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:31 schreef Logician2.0 het volgende:

Je hebt een enorm bord voor je kop als je niet snapt dat "gezellig samenzijn" alleen mogelijk is met een anonieme Zwarte Piet, dus een zwartgeschminkte (en géén donkerbruine).
Of ben jij er zoeen die het alleen als een cadeautjesfeest viert? Stap dan lekker naar dat zoetsappige kerstfeest. Sinterklaas draait om elkaar anoniem de waarheid te zeggen en de verzoening daarna, om het gezellig te houden. Zo gaan conflicten tussen familieleden en gezinsleden niet dooretteren, waardoor je er weer een jaar tegenaan kan.
Ook werd het gebruikt om de overheid van leer te geven, en geloof me dat je dan anoniem wilt zijn.

De enige oplossing is de KOZP sympathisanten te informeren hoe het zit en de weg naar herstelbetalingen voorgoed te sluiten.
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:35:22 #143
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_189863235
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik neem dit net zo serieus als de cijfers waar @:Speknek mee komt, kortom, niet dus.
Jij neemt Shownieuws net zo serieus als I&O Research.

Ik zou verbazing kunnen faken.
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:35:25 #144
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_189863236
Hopelijk waren die zwarte mannen gisteren net zo bang als al die arme kindertjes die ze hebben uitgescholden bij diverse intochten
Ik ben een Nikon :-)
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 10:35:39 #145
236264 crew  capricia
pi_189863238
ZP is nu een achterhoede gevecht geworden.
Want door deze gewelddadige aanval van Pegida, hebben ze de pro-pieten in een extreem rechtse en gewelddadige hoek geplaatst.

Mensen die helemaal niet anti ZP waren, gaan zich hiermee niet associeren.

Dág Zwarte Piet.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:36:01 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189863242
theNUC1 twitterde op vrijdag 08-11-2019 om 20:26:27 Pro-pieten hebben tijdens bijeenkomst van #KOZP met vuurwerk het pand geprobeerd in te stormen. Politie was net op tijd ter plaatseDit was de auto van Mitchell...Dit voor een "onschuldig kinderfeestje"...#KOZP https://t.co/okUj69mb8d reageer retweet
Dit WAS zijn auto... :')

Nu al verkocht? Gestolen? Afgestaan? In beslag genomen?
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:36:01 #147
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_189863243
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

De waarheid is het recht van de grootst schreeuwer. Gewoon blijven hameren dat 1 en 1 3 is. Op een gegeven moment gelooft iedereen het en is de aarde plat.
Ja iedereen is dom, vooral de hogeropgeleiden.
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:38:12 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189863258
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:36 schreef speknek het volgende:

Vanaf welk niveau wordt men aangeduid als hoger opgeleid? Daarnaast, waar wonen ze?
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:40:25 #149
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189863280
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat is 'ons soort mensen'?
Voor mij is dat mijn soort mensen, voor jou jouw soort mensen. Doorgaans is het het type mensen dat op je verjaardag, bruiloft en begrafenis komt. Kortom de gelegenheden waar Sinterklaas nauw bij betrokken is.
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:42:14 #150
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189863297
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:35 schreef capricia het volgende:
ZP is nu een achterhoede gevecht geworden.
Want door deze gewelddadige aanval van Pegida, hebben ze de pro-pieten in een extreem rechtse en gewelddadige hoek geplaatst.

Mensen die helemaal niet anti ZP waren, gaan zich hiermee niet associeren.

Dág Zwarte Piet.
Vanaf Zwarte Piet = racisme zijn proPieten voor racist uitgemaakt, dus ach... liever racist dan whitey helper.
pi_189863299
lekker fascistisch, dit...
pi_189863305
En mocht je sympathieën hebben voor KOZP, dan heb je ook sympathieën voor antifa. De link tussen die 2 kan niet duidelijker zijn dan gisteren. Het 'congres' van KOZP werd gehouden in een thuishaven en bolwerk van antifa, aan de Beatrijsstraat.

EI37gNGXUAYsq1Q?format=jpg&name=4096x4096

Gewoon effe inzoomen.....
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:44:16 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189863310
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij neemt Shownieuws net zo serieus als I&O Research.

Ik zou verbazing kunnen faken.
Ik neem beide niet serieus zoals je had kunnen lezen. Ik doe vrij weinig met dit soort onderzoeken.
pi_189863318
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Zwarte Piet heeft steun in alle geledingen van het volk, van laag tot hoog opgeleid. Don't flatter yourself.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 november 2019 @ 10:45:17 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189863320
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 01:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ha, weer een gootsteenputfascist die het eigenlijk wel oké vindt dat ze “op hun donder” krijgen.
Weer zo'n gepolariseerd geval dat denkt dat iedereen extreem jou of extreem het kwaad is. Gozer, doe even normaal, natuurlijk keur ik dit keihard af.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 10:45:32 #156
236264 crew  capricia
pi_189863321
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Vanaf Zwarte Piet = racisme zijn proPieten voor racist uitgemaakt, dus ach... liever racist dan whitey helper.
Helaas gaan de proPieten wel die kant uit. Met dit soort gewelddadige acties.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
  Moderator / PR zaterdag 9 november 2019 @ 10:48:05 #157
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189863335
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Voor mij is dat mijn soort mensen, voor jou jouw soort mensen. Doorgaans is het het type mensen dat op je verjaardag, bruiloft en begrafenis komt. Kortom de gelegenheden waar Sinterklaas nauw bij betrokken is.
Wat kenmerkt 'mijn soort mensen' voor jou dan? Hoe zou je ze definiëren.
Huilen dan.
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:48:36 #158
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_189863337
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:45 schreef capricia het volgende:

[..]

KOZP (eigenlijk Zwarte Piet = Racisme) heeft de knuppel in het hoenderhok gegooid, maar de leidende rol van Voorpost, NVU en Pegida de laatste twee jaar is pas echt wat het proces versnelt. Zwarte Piet heeft niets te maken met racisme is een stelling die steeds moeilijker blijft vol te houden. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door speknek op 09-11-2019 10:56:10 ]
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:54:27 #159
344250 75020
ik weet niet beter
pi_189863385
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 21:49 schreef VoMy het volgende:
Bedreigingen van andersdenkenden is nooit goed.
Klopt. Maar als ze gaan drammen, zeiken en zuigen, en dan zeker waar kinderen bij zijn, vervalt dat imo en is er niets mis met een paar corrigerende meppen.

Dat KOZP ergens voor staat en verandering wil is hun goed recht. Alleen hun manier van aanpak roept agressie op. En dat hebben ze nu ondervonden.
pi_189863423
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:48 schreef speknek het volgende:

[..]

KOZP (eigenlijk Zwarte Piet = Racisme) heeft de knuppel in het hoenderhok gegooid, maar de leidende rol van Voorpost, NVU en Pegida de laatste twee jaar is pas echt wat het proces versnelt. Zwarte Piet heeft niets te maken met racisme is een stelling die steeds moeilijker blijft vol te houden. Met zul je vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Mensen zijn racistisch. Zwarte Piet niet.

Racistische mensen kun je vooral herkennen aan het veelvuldig linken van kleur aan huidskleur, en het geobsedeerd zijn met huidskleur. Wat dat betreft zie je de laatste tijd vooral vaak de kleur 'wit' moedwillig voorbijkomen in de media.
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:00:19 #161
485723 NoPicNic
pi_189863438
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:54 schreef 75020 het volgende:

[..]

Klopt. Maar als ze gaan drammen, zeiken en zuigen, en dan zeker waar kinderen bij zijn, vervalt dat imo en is er niets mis met een paar corrigerende meppen.
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:00:39 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189863443
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:54 schreef 75020 het volgende:
Dat KOZP ergens voor staat en verandering wil is hun goed recht. Alleen hun manier van aanpak roept agressie op. En dat hebben ze nu ondervonden.
Wat is er precies mis met de “manier van aanpak” van gisteren, een besloten vergadering?
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:04:34 #163
485723 NoPicNic
pi_189863477
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat is er precies mis met de “manier van aanpak” van gisteren, een besloten vergadering?
Suffie, lees je eens in voordat je als een demente maar dingen blijft vragen.

quote:
Na de rechtszaak zei hij onder meer tegen PowNed: "Ik hoop dat ouders die met hun kinderen naar de sinterklaasintocht willen, aanstaande zaterdag badend in het zweet wakker worden na nachtmerries van hun kinderen onder de botsplinters."
https://nos.nl/artikel/22(...)terklaasintocht.html
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:09:53 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189863521
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:04 schreef NoPicNic het volgende:
Suffie, lees je eens in voordat je als een demente maar dingen blijft vragen.

https://nos.nl/artikel/22(...)terklaasintocht.html
Pik je er nou gewoon een artikel van 2018 uit, over een of andere radicale idioot, om de aanval van gisteren te verdedigen?
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:14:52 #165
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189863569
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat interesseert me op dit moment niet meer. Het begrip racist heeft zijn betekenis verloren.
En nvu en pegida en zo hebben zich altijd al intensief met tradities bezig gehouden, altijd infiltreren bij pagan fora, feesten, vieringen. Maar daar was iedereen blind voor.
pi_189863596
Valt dit onder rechtse terreur eigenlijk? Met een groep een auto vernielen van een tegenstander kan daar best wel eens onder geschaard worden. Benieuwd wat het OM hiermee doet.
pi_189863618
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:17 schreef VoMy het volgende:
Valt dit onder rechtse terreur eigenlijk? Met een groep een auto vernielen van een tegenstander kan daar best wel eens onder geschaard worden. Benieuwd wat het OM hiermee doet.
Of zouden het gewoon een stel ADO hooligans zijn geweest die dit wel als een leuke gelegenheid zagen om eens wat herrie te trappen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189863620
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Pik je er nou gewoon een artikel van 2018 uit, over een of andere radicale idioot, om de aanval van gisteren te verdedigen?
Dat was inderdaad ook wel flink ranzig. Voor en na die opmerking bleef de emmer vollopen, en met name de afgelopen paar weken in Den Haag. Dus nogmaals voor jou:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

quote:

[..]

En ja, jaag je 17 miljoen mensen op stang dat zitten daar helaas ook enkele heethoofden tussen die geweld niet schuwen. Zo doe je dat niet, dat doe je bv zo:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dan doe je dat met woord en niet gewelddadige daad. Ga ook demonstreren. Verkleed en schmink jezelf als Zwarte Piet tijdens optochten waar Zwarte Pieten verbannen zijn, etc etc.
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:21:53 #169
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_189863634
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mensen zijn racistisch. Zwarte Piet niet.

Racistische mensen kun je vooral herkennen aan het veelvuldig linken van kleur aan huidskleur, en het geobsedeerd zijn met huidskleur. Wat dat betreft zie je de laatste tijd vooral vaak de kleur 'wit' moedwillig voorbijkomen in de media.
Herkennen van huidskleur is geen racisme.
pi_189863640
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Of zouden het gewoon een stel ADO hooligans zijn geweest die dit wel als een leuke gelegenheid zagen om eens wat herrie te trappen?
Bewust een maatschappelijke groepering aanvallen, intimideren en bekogelen, of je ADOsupporter bent of niet, daar kom je niet mee weg onder het mom van kattekwaad.
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:23:05 #171
182233 thedeedster
pi_189863646
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
KOZP lokt dit soort reacties dan ook zelf uit.

Beide kampen zijn al meermaals over de schreef gegaan intussen. En het zal alleen maar erger worden.
Het is nog sterker; KOZP hoopt juist op gewelddadige reacties. Jennen, sarren en irriteren en zodra ze succes hebben, gaan de mobieltjes aan.

Dit trieste incident gaan ze helemaal uitmelken.
herr doctor
pi_189863656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Bewust een maatschappelijke groepering aanvallen, intimideren en bekogelen, of je ADOsupporter bent of niet, daar kom je niet mee weg onder het mom van kattekwaad.
Maar om het te willen benoemen als rechtse terreur is weer het andere uiterste. We hebben er in Nederland een naam voor, en het is vandalisme, niet meer of niet minder. Niet meteen van een muis een olifant gaan maken.
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:24:55 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189863669
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:43 schreef Montagui het volgende:
En mocht je sympathieën hebben voor KOZP, dan heb je ook sympathieën voor antifa. De link tussen die 2 kan niet duidelijker zijn dan gisteren. Het 'congres' van KOZP werd gehouden in een thuishaven en bolwerk van antifa, aan de Beatrijsstraat.

[ afbeelding ]

Gewoon effe inzoomen.....
Hier heb je dat ANTIFA kraakpand:

antifa1573295218.png

https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
pi_189863676
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat was inderdaad ook wel flink ranzig. Voor en na die opmerking bleef de emmer vollopen, en met name de afgelopen paar weken in Den Haag. Dus nogmaals voor jou:
[..]

[..]

En ja, jaag je 17 miljoen mensen op stang dat zitten daar helaas ook enkele heethoofden tussen die geweld niet schuwen. Zo doe je dat niet, dat doe je bv zo:
[..]

Dat geklaag over die 'bedreigingen' is na deze regelrechte aanval, wel het sneuste wat propieten dit jaar gedaan hebben. Hoe kleinzerig en jankerig wil je als groepering overkomen. En ondertussen wel dit zo lafjes halfzacht goedpraten want 'uitgelokt'. Sneu sneuer sneust.
pi_189863687
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar om het te willen benoemen als rechtse terreur is weer het andere uiterste. We hebben er in Nederland een naam voor, en het is vandalisme, niet meer of niet minder. Niet meteen van een muis een olifant gaan maken.
Een rechtse groepering die geweld gebruikt om een bijeenkomst te verstoren en tegenstanders te intimideren is geen vandalisme, maar wel een graadje erger dan dat.
pi_189863690
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het is nog sterker; KOZP hoopt juist op gewelddadige reacties. Jennen, sarren en irriteren en zodra ze succes hebben, gaan de mobieltjes aan.

Bron? Bron? Projectie...
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:29:01 #177
344250 75020
ik weet niet beter
pi_189863696
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waar vergaderden ze over denk je? Over nieuwe breipatronen? Doe je niet stommer voor dan je al bent joh
pi_189863699
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat zijn de standaard tactieken uit die hoek ja, overgewaaid uit Amerika waar ze mensen uitschelden, slaan, bespugen totdat zo'n persoon het niet meer trekt en dan pakken ze snel hun teloontjes om mensen weg te zetten als radicaal en de slachtoffer kaart te trekken.
Deze mening is volledig en alleen gebaseerd op de onderbuik en daar ben ik boerentrots op!
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:29:29 #179
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189863702
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat kenmerkt 'mijn soort mensen' voor jou dan? Hoe zou je ze definiëren.
Mensen die je goed genoeg kennen om te weten wat ze in een Sinterklaasgedicht kunnen onthullen over wat je het afgelopen jaar hebt uitgevreten, weten hoever ze kunnen gaan in het jennen daarbij, en precies weten wat ze moeten geven om te kunnen verzoenen.
Dat is meestal familie, maar het kunnen ook huisvrienden zijn, buren, collega's, iedereen met wie je regelmatig een meer dan oppervlakkig contact hebt. Het is verwantschap op een geestelijk niveau, delen van veelnnormen en waarden en tradities.
Kortom mensen die je op je bruiloft uitnodigt, die je een geboortekaartje stuurt en die op je begrafenis zullen komen.
pi_189863705
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een rechtse groepering die geweld gebruikt om een bijeenkomst te verstoren en tegenstanders te intimideren is geen vandalisme, maar wel een graadje erger dan dat.
Nee dat is het niet, het is openlijke geweldpleging, en een auto vernielen heet vandalisme, zo simpel is het. Er worden hier in de buurt regelmatig auo's in de fik gestoken door Marokkaanse tieners, dat noemen we toch ook geen moslimterreur?
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:31:33 #181
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189863717
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:17 schreef VoMy het volgende:
Valt dit onder rechtse terreur eigenlijk?
Waarom niet gewoon terreur?
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:32:49 #182
182233 thedeedster
pi_189863727
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:48 schreef speknek het volgende:

[..]

KOZP (eigenlijk Zwarte Piet = Racisme) heeft de knuppel in het hoenderhok gegooid, maar de leidende rol van Voorpost, NVU en Pegida de laatste twee jaar is pas echt wat het proces versnelt. Zwarte Piet heeft niets te maken met racisme is een stelling die steeds moeilijker blijft vol te houden. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Het hele gedrag van KOZP heeft alleen maar ellende opgeleverd. Ellende die er vaak helemaal niet was, of in een enkel geval sluimerde. Nou, misschien hebben ze een beerput opengetrokken, maar ze hebben er zelf een boel stront bijgegooid.
herr doctor
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:33:31 #183
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189863735
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Herkennen van huidskleur is geen racisme.
Alleen al constateren van huidskleur is racisme. Voor dat pietengezeik had ik nooit een blanke of een zwarte gezien, alleen maar variaties van mens.
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:34:47 #184
182233 thedeedster
pi_189863741
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier heb je dat ANTIFA kraakpand:

[ afbeelding ]

https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Een antifa kraakpand werd binnengevallen? Over ironie gesproken...
herr doctor
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:35:31 #185
182233 thedeedster
pi_189863745
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Bron? Bron? Projectie...
JOOP.nl
herr doctor
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:40:45 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189863782
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:34 schreef thedeedster het volgende:

Een antifa kraakpand werd binnengevallen? Over ironie gesproken...
Zie ik daar nou een door het stoken van hout zwart geblakerde schoorsteen?
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:42:38 #187
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_189863796
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat geklaag over die 'bedreigingen' is na deze regelrechte aanval, wel het sneuste wat propieten dit jaar gedaan hebben. Hoe kleinzerig en jankerig wil je als groepering overkomen. En ondertussen wel dit zo lafjes halfzacht goedpraten want 'uitgelokt'. Sneu sneuer sneust.
Dit is gewoon een reactie op het geweld en intimidatie van de KOZP'ers. Je oogst wat je zaait.
pi_189863801
quote:
Nida: 'Bestorming Kick Out Zwarte Piet is poging doodslag’
De bestorming gisteravond van een bijeenkomst van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) in de Beatrijsstraat in Den Haag is volgens de Haagse partij Nida een aanslag en een regelrechte poging doodslag.
https://www.ad.nl/den-haa(...)g-doodslag~a29e9254/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:44:11 #189
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_189863807
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nida :')
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 11:44:53 #190
236264 crew  capricia
pi_189863812
Mss kan de schade aan die auto betaald worden uit dat Jenny Douwes fonds?
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:47:21 #191
66444 Lord_Vetinari
pi_189863833
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:44 schreef capricia het volgende:
Mss kan de schade aan die auto betaald worden uit dat Jenny Douwes fonds?
Hij kan ook gewoon een verzekering nemen de volgende keer dat ie een auto steelt.. ehhhh... koopt.
pi_189863839
quote:

[..]

Nida. _O-
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 11:52:27 #193
236264 crew  capricia
pi_189863889
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hij kan ook gewoon een verzekering nemen de volgende keer dat ie een auto steelt.. ehhhh... koopt.
Ik neem aan dat de verzekering ook de dader aansprakelijk zal stellen.

Zou het wel ironisch vinden. Als dat Jenny Douwes fonds de auto voor mensen van KOZP gaat vergoeden. _O-
pi_189863944
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er zit een plan achter. Er zit een campagnebureau achter. Al jaren geleden gepost op dit forum. De anti-Pieters zijn de battle aan het verliezen.

Het framen van de 'pro-Pieters' met extreem rechts is hun laatste geweldloze kunstje.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 21:15 schreef Montagui het volgende:
[ afbeelding ]

mariammaslouhi twitterde op donderdag 07-11-2019 om 00:16:40 Heel normaal in Scheveningen. Een kinderfeest beschermen met de Hitler/nazigroet. Kinderen waren hierbij aanwezig. Vinden we dit niet bedreigend? Een groet dat symbool staat voor genocide? Black facing en nazigroet, Nederlandse traditie op één plaatje. Well done Den Haag. https://t.co/dh158eFszA reageer retweet
1 grote frame. Uiteraard flink veel geliked en geretweet door KOZP aanhangers in binnen- en buitenland. Mariam El Maslouhi van de Haagse Stadspartij en boegbeeld van KOZP in Den Haag is knettergek.

De Scheveningers pikken het ook niet.
[..]

https://www.ad.nl/den-haa(...)gn=socialsharing_web

En hoe reageert Mariam?
[..]

De Hitlergroet. :') :') :')

Totaal de weg kwijt.
En alhoewel 1 van hun speerpunten in het programma geweldloosheid is, gaan er binnen (en buiten) de beweging steeds meer stemmen op om over te gaan tot geweld.

5. Baseer je op geweldloos verzet

http://nucnet.nl/wp-conte(...)warte-Piet-10nov.pdf

quote:
Een aanhanger van NUC schreef op Facebook: “Ik houd van vechten, vooral tegen de witte man.”

Mitchell Esajas, oprichter van New Urban Collective en één van de gezichten van de anti-Zwarte Piet beweging, reageerde daarop: “Ik hoop dat jullie dit jaar iets doen, vreedzaam of niet!”
EI6pPhWWsAAq1_5?format=jpg&name=small
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:59:46 #195
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189863966
quote:

[..]

:') een poging tot doodslag nog wel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:03:48 #196
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189864011
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er zit een plan achter. Er zit een campagnebureau achter. Al jaren geleden gepost op dit forum. De anti-Pieters zijn de battle aan het verliezen.

Het framen van de 'pro-Pieters' met extreem rechts is hun laatste geweldloze kunstje.
[..]

En alhoewel 1 van hun speerpunten in het programma geweldloosheid is, gaan er binnen (en buiten) de beweging steeds meer stemmen op om over te gaan tot geweld.

5. Baseer je op geweldloos verzet

http://nucnet.nl/wp-conte(...)warte-Piet-10nov.pdf
[..]

[ afbeelding ]
Dit is een georganiseerde coup waar herstelbetalingen een groot onderdeel van uitmaken. Hoog tijd dat men zich eens gaat focussen op de mensen achter dit initiatief en ze gaat ontmaskeren.
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
pi_189864018
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de verzekering ook de dader aansprakelijk zal stellen.

Zou het wel ironisch vinden. Als dat Jenny Douwes fonds de auto voor mensen van KOZP gaat vergoeden. _O-
Er is nog genoeg schade aangericht door KOZP uit het verleden dat er ook van vergoed kan worden. Dus hou maar op met je ironische spelletje.
pi_189864019
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

anti-pieten zijn ook voor racist uitgemaakt, her en der.
Ik ben het niet eens met de kreet " zwartepiet is racisme", maar wie dat wel roept wil nog niet iedere propieter daarmee een racist noemen.
Veelal hoor je de toelichting dat men onbewust een gewoonte aanhoudt die raoistische wortels heeft. Maar hoe dan ook als donkere mensen de imitatie van hun gezicht niet leuk vinden. irritant vinden, bedreigend zien of als racisme ervaren, dan moet men daar rekening mee houden.
Dat is een kwestie van fatsoenlijk samenleven.
pi_189864027
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:') een poging tot doodslag nog wel.
Zo kennen we Nida weer.
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:06:31 #200
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189864043
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

anti-pieten zijn ook voor racist uitgemaakt, her en der.
Ik ben het niet eens met de kreet " zwartepiet is racisme", maar wie dat wel roept wil nog niet iedere propieter daarmee een racist noemen.
Veelal hoor je de toelichting dat men onbewust een gewoonte aanhoudt die raoistische wortels heeft. Maar hoe dan ook als donkere mensen de imitatie van hun gezicht niet leuk vinden. irritant vinden, bedreigend zien of als racisme ervaren, dan moet men daar rekening mee houden.
Dat is een kwestie van fatsoenlijk samenleven.
Je bent echt dom als je nog steeds volhoudt dat mensen die ZP oké vinden niet massaal worden weggezet als extreem rechtse racisten door jouw vrienden. Hierboven staat notabene Mariam met haar hitler groet als voorbeeld.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')