RensAjacied | woensdag 6 november 2019 @ 21:15 |
NOS liveblog: https://nos.nl/liveblog/2(...)-code-ingevoerd.html [ Bericht 30% gewijzigd door RensAjacied op 06-11-2019 21:25:22 ] | |
Nibb-it | woensdag 6 november 2019 @ 21:16 |
![]() | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:16 |
Dat is best te doen.. andersom is minder.. | |
RensAjacied | woensdag 6 november 2019 @ 21:16 |
Ondertussen in een discussie over Schiphol....Ik ga onderduiken denk ik. | |
#ANONIEM | woensdag 6 november 2019 @ 21:16 |
Waarom staat er niet ''Even Apeldoorn bellen'' (al dan niet in het spaans) in de TT? Als je de OP jat, doe het dan goed. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2019 21:17:40 ] | |
Momo | woensdag 6 november 2019 @ 21:16 |
Inmiddels op twitter ![]() | |
Dance99Vv | woensdag 6 november 2019 @ 21:17 |
Mogen we namens de passagiers een andere piloot? | |
Nizno | woensdag 6 november 2019 @ 21:17 |
wel jammer dat die andere knop ook nog niet van toepassing was aangezien nog niet iedereen aan boord was. | |
Leandra | woensdag 6 november 2019 @ 21:17 |
![]() Paniek! Paniek! Paniek ![]() Duur lesje ![]() | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:18 |
Ik denk dat die zijn brevet (en zijn pensioen) wel mag inleveren. | |
#ANONIEM | woensdag 6 november 2019 @ 21:18 |
NEW: Pilot pressed "send" by accident while explaining to an intern what the transponder codes are for | |
Zipportal | woensdag 6 november 2019 @ 21:18 |
Zijn er nog FOK mods die die piloot een note gaan geven? #dtv @onlogisch | |
Hahahaha..alweer.wachtwoo | woensdag 6 november 2019 @ 21:19 |
Reclame is idd the cause of all evil! | |
Ali_boo | woensdag 6 november 2019 @ 21:19 |
Dat foutje kan je toch binnen enkele sec rechtenzetten? | |
epicbeardman | woensdag 6 november 2019 @ 21:19 |
en dan duurt het 1.5 uur om er achter te komen? mooi verhaal coverup van hoe 3 verwarde mannen makkelijk met messen een vliegtuig konden boarden | |
Momo | woensdag 6 november 2019 @ 21:19 |
Ludachrist | woensdag 6 november 2019 @ 21:20 |
Enter BNW ![]() | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 21:20 |
als je niet door heb dat je op sent heb gedrukt | |
Dance99Vv | woensdag 6 november 2019 @ 21:20 |
its a hoax | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:20 |
Niet in het land der protocollen | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:20 |
Ik vind het ook vreemd dat die piloot niet iedereen gevraagd heeft om even uit te stappen en daarna de 'walk of shame' zijn vliegtuig uit heeft gemaakt om het gewoon uit te leggen. | |
Sunshine1982 | woensdag 6 november 2019 @ 21:20 |
Dit had wel een aflevering van mr. Bean kunnen zijn ![]() | |
Dance99Vv | woensdag 6 november 2019 @ 21:21 |
saaie film zou dat zijn dan | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:21 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ali_boo | woensdag 6 november 2019 @ 21:22 |
Ze hebben toch radiocontact? Hebben ze al die tijd niets van de piloten gehoord Vind het maar een vreemd verhaal | |
Zipportal | woensdag 6 november 2019 @ 21:22 |
![]() | |
Dirk_Teur | woensdag 6 november 2019 @ 21:22 |
Alle instanties hebben in elk geval een oefening gehad. Mocht er ooit een echte kaping zijn dan zijn ze in elk geval in staat om iets te doen. | |
Ali_boo | woensdag 6 november 2019 @ 21:22 |
Over BNW gesproken
| |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:22 |
Nee hoor. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:22 |
Ik heb ook weleens "Gefeliciteerd hoer!" verzonden.. | |
GereDathan | woensdag 6 november 2019 @ 21:23 |
Hahahahahahaha Al die paniekzaaiers hahahaha | |
Montov | woensdag 6 november 2019 @ 21:23 |
Ik denk dat het verhaal van 3 mannen met messen een coverup is voor het feit dat er 5 mannen met messen waren. | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 21:23 |
26 April 1986 ![]() ook zo'n mafketel inderdaad | |
#ANONIEM | woensdag 6 november 2019 @ 21:23 |
Ja, dan overleg je toch een manier waarop je snel kan duidelijk maken dat het idd een fout was? ''Stuur nu je lekkerste passagiers en stewardessen naar de gate met de handen omhoog.'' Ben je met vijf minuten klaar. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2019 21:24:19 ] | |
Tourniquet | woensdag 6 november 2019 @ 21:24 |
Er is niet zoiets als een "send" knop op het betreffende panel. Paneel ziet er ongeveer zo uit. Je moet de code intoetsen en 'm van Standby halen.
![]() | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:24 |
En hoe weet je dat een bericht na de melding niet van de kapers of in hun opdracht is? | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:25 |
Van Standby af halen is alleen voor TCAS, de transpondercode blijft ie sowieso uitzenden. En waarschijnlijk zijn de 7000-codes een uitzondering die altijd een 'IDENT' uitzenden als je ze invoert. | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:25 |
Het kan best zijn dat dit 'oefeningen' zijn om eventuele terroristen te laten zien dat 'wij' voorbereid zijn op een eventuele aanval. Ook in t achterhoofd houdende dat de IS-leider nu dood blijkt. Zou ook niet helemaal gek zijn vind ik. | |
Dance99Vv | woensdag 6 november 2019 @ 21:25 |
Dan komen er vrouwen in burka eerst | |
#ANONIEM | woensdag 6 november 2019 @ 21:25 |
![]() | |
Tourniquet | woensdag 6 november 2019 @ 21:25 |
![]() | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:26 |
Heb je wel genoeg blikken in huis gehaald? | |
#ANONIEM | woensdag 6 november 2019 @ 21:26 |
Zie deze discussie in het vorige deel. | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:26 |
Waarvoor? Kattenvoer? | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:27 |
Neu want dat is de regel.. als er een kapingsmelding is, is alle bericht daarna niet meer te vertrouwen | |
Hahahaha..alweer.wachtwoo | woensdag 6 november 2019 @ 21:27 |
Soepblikken zie Falco's topic ![]() ONZ / Wat zijn de lekkerste smaken soepblikken? | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 21:28 |
dacht wel dat het inderdaad altijd zichtbaar is .. als je zeker wil zijn ....probeer het even uit op schiphol ......O wacht ... ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 november 2019 @ 21:28 |
Jaha, zie vorige deel. | |
A.C.R. | woensdag 6 november 2019 @ 21:29 |
Terwijl die hoer niet eens jarig was? Alle gekheid op een stokje, door de mooie verhalen heen met stagiairs en piloten met Parkinson lijkt het me vrij bizar dat er m.b.t. zo'n groot alarm zo'n 'oepsmoment' zou kunnen zijn. Ben benieuwd naar het echte hoe en wat. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:29 |
Neehee dat is me veel te veel zoekwerk stuur maar een li-ink innnik.. | |
heywoodu | woensdag 6 november 2019 @ 21:30 |
Dit soort reacties, man man man. | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:30 |
Waar kan ik dat topic vinden? | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:32 |
Gewoon weddenschap tussen twee collega's Piloten hebben best saai werk.. "He.. durf jij die melding te doen en dan snel weer uitzetten?" Ja voor 100 euro.. nee.. 1000 dan? | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:32 |
Op hyves | |
Ali_boo | woensdag 6 november 2019 @ 21:32 |
Oke hij heeft na het intoetsten van de code 7500, twee uur zijn mond gehouden, alle pogingen om hem te bereiken bewust genegeerd , met welk doel precies? Als piloot moet je je passegiers mededelen dat er een vertraging is en om welke reden Oh well Die stagiaire moet wel heel erg lekker zijn geweest ![]() ^ De enige logische verklaring die ik kan verzinnen ![]() | |
Quotidien | woensdag 6 november 2019 @ 21:32 |
Helaas @Nikonlover, je zult wel somber zijn nu na je zoveelste mislukte terreumelding. | |
Hahahaha..alweer.wachtwoo | woensdag 6 november 2019 @ 21:33 |
Is van Falco me bad .. ONZ / Wat zijn de lekkerste smaken soepblikken? | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:34 |
7500 en de cockpitdeur op slot. | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 21:34 |
de vluchtleiding kreeg geen contact tijdelijk met het vliegtuig dus melding een Hijack en dan geen contact krijgen is , aktie | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:35 |
Dit is de betere van Sicstus CUL / Sicstus' blikvoer en andere k&k zooi | |
Nismo91 | woensdag 6 november 2019 @ 21:35 |
Apart dat Utrecht cs ook ontruimd is vanwege een nep brand alarm, niet ? | |
Monolith | woensdag 6 november 2019 @ 21:36 |
Niet echt. | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:36 |
Ja is toch ook niet erg om een keer van zo'n protocol af te wijken. Voorbeeldsituatie: De alarmcode voor vliegtuigkaping is ingevoerd. Speciale eenheid krijgt melding. Protocol wordt ingezet door Henk. Even later belt piloot:"Met Jan, ik heb net een verkeers knoppie ingedrukt, dat je het even weet" Aan de andere kant van de lijn; Henk:"Oké Jan" gooit haak op de lijn. "Jongens we wijken van het protocol af, Jan belde net en hij had het knoppie per ongeluk ingedrukt" Maar nee, hier moet alles volgens protocol, protocol en nog eens protocol. Als er een protocol loopt om een egel uit een boom te halen terwijl er een grote meteoriet op het desbetreffende protocollencentrum voor egels in de boom afkomt dan wijken ze hier nog steeds niet van t protocol af. Doodmoei wojjuh de van | |
Tourniquet | woensdag 6 november 2019 @ 21:36 |
Is dat zo? bron? Er werd ook melding gemaakt van 3 mannen met messen en F16's in de lucht. Bleek niets van waar. | |
Dance99Vv | woensdag 6 november 2019 @ 21:36 |
Het heerst vandaag met al die nep alarmen | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:36 |
Ik hoorde net een fietsbel.. | |
Rabieluh | woensdag 6 november 2019 @ 21:36 |
Nee totaal niet eigenlijk. | |
Ludachrist | woensdag 6 november 2019 @ 21:36 |
Jij snapt het. Dit is geen zuivere koffie. | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 21:37 |
ja klopt iemand het een knop ingedrukt dus het brandalarm in werking gezet | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:37 |
En wat nu als Achmed een pistool bij Jan op zijn hoofd heeft gezet en hij moet bellen dat er niks aan de hand is? | |
Nismo91 | woensdag 6 november 2019 @ 21:37 |
De echte shit hit straks pas the fence ![]() | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:37 |
Persoonlijk vind ik van wel ja. Evenals Belgie en Italië, allemaal een beetje tegelijkertijd en geen zaken die elke dag voorkomen en je nu opeens aan elkaar gaat linken door deze gebeurtenis. Nogal toevallig. Imo. | |
Tourniquet | woensdag 6 november 2019 @ 21:37 |
"Met Jan, ik heb net een verkeerd knoppie ingedrukt, dat je het even weet" zei Jan met een pistool tegen zijn hoofd. | |
Dance99Vv | woensdag 6 november 2019 @ 21:38 |
Dan begint jan ineens te stotteren | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 21:38 |
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cht-centraal-station | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:38 |
Hij hoeft niet te tanken schat? | |
heywoodu | woensdag 6 november 2019 @ 21:38 |
Henk drukt die code in. Henk krijgt een pistool tegen z'n kop van kaper Piet: "Jij gaat nu even bellem om te zeggen dat het een foutje was." Henk belt: "Ik heb net een verkeerd knoppie ingedrukt, dat je het even weet." De autoriteiten/hulpdiensten: "Ah ok Henk, kan gebeuren he gap. Nou, wij wijken af van het protocol want jij zegt dat er niks aan de hand is, fijne vlucht verder!" | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:38 |
Dan moet het protocol natuurlijk onmiddelijk weer in werking worden gezet! Tsk, wat een vraag. | |
Monolith | woensdag 6 november 2019 @ 21:38 |
Ja, en nu? | |
heywoodu | woensdag 6 november 2019 @ 21:39 |
Oh, Jan was de piloot. Ik dacht Henk. | |
Ali_boo | woensdag 6 november 2019 @ 21:39 |
Nou ja ik ben zeer benieuwd naar de fotos | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:39 |
In het protocol staat natuurlijk dat ze Henk dat moeten vertellen en dan nog met 3 marechaussee-trucks het vliegtuig moeten omsingelen. | |
Nismo91 | woensdag 6 november 2019 @ 21:39 |
Nee, karel is de piloot, Jan de copiloot. Achmed had die gun tegen Karel en Jans hoofd. Henk zit aan de telefoon vanwege het protocol. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:40 |
Porno.. fappen.. vingeren.. Of gewoon even aan je kont krabben en aan de gordijnen smeren zoals elke dag | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:40 |
Huh, Karel was toch te druk met stagaire Juanita te batsen? | |
Nismo91 | woensdag 6 november 2019 @ 21:41 |
Nu snap ik er niets meer van... | |
Ali_boo | woensdag 6 november 2019 @ 21:41 |
Hij heeft toch een fucking telefoon, ja sorry jongens vals alarm , ik zal het niet meer doen Ach hij heeft nu wel internationaal nieuws gehaald | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:41 |
Sorry, eerlijk gezegd snapte ik precies wat je bedoelde met dat ik eem achterlijke opmerking maakte. Was ook een achterlijke opmerking! Maar wel grappig omdat het ook al over Mr.Bean ging. Nou ja, gelukkig, eind goed al goed. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:41 |
Ja zo krijg je dus een kapsalon in plaats van een doner pizza
| |
Hahahaha..alweer.wachtwoo | woensdag 6 november 2019 @ 21:41 |
Nee die gaat minder over preppen ![]() | |
Dance99Vv | woensdag 6 november 2019 @ 21:41 |
In de veiligheid-instructies word nooit iets verteld in geval van code 7500 ![]() | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:42 |
Tja, dat krijg je er dus van als iedereen zijn telefoon op flightmode moet zetten... | |
heywoodu | woensdag 6 november 2019 @ 21:42 |
En dat moet je niet willen, al dat vettige vlees boven je patat met een berg salade erop, gadverdamme man. | |
speknek | woensdag 6 november 2019 @ 21:42 |
Ik kan me best voorstellen dat ze het protocol niet afbreken. Als het vliegtuig daadwerkelijk gekaapt was kon de piloot ook onder dwang gemeld hebben dat er niks aan de hand was. Maar goed, het vliegtuig was aan het boarden. Het wemelt daar van de ooggetuigen, grond- en cabinepersoneel. Dat moet toch wel iets sneller te verifiëren zijn. | |
heywoodu | woensdag 6 november 2019 @ 21:42 |
Allejezus man, hoe vaak moet nog uitgelegd worden dat dat niet zomaar gaat? Pistool tegen het hoofd, etc. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:42 |
Al heeft ie 500 verschillende zendmanieren.. Hij word niet meer serieus genomen vanaf de eerste melding omdat hij niet meer te vertrouwen is op dat moment | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:43 |
Ah, tuurlijk gewoon knoflooksaus geknoeid in de cockpit over dat paneel heen en dan gaat het ook niet goed he. | |
Nismo91 | woensdag 6 november 2019 @ 21:43 |
Lekker pik ! Wat een niveautje hebben sommige mensen he ![]() | |
heywoodu | woensdag 6 november 2019 @ 21:43 |
Ja, het is echt heel simpel, maar schijnbaar krijg je dat er bij sommige mensen met geen mogelijkheid in. | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:44 |
Hij had toch ook gewoon even de witte vlag naar buiten kunnen hangen om in te spelen op de heersende gedachte bij de hulptroepen:"het toestel is gegijzeld" Hulptroepen zien witte vlag, waardoor het lijkt dat gijzelaars zich hebben overgegeven. Zodoende kunnen hulptroepen weer richting huis en kan t vliegtuig gewoon opnieuw proberen weg te vliegen. Jan had meer mogelijkheden dan hij zelf ooit had durven bedenken. | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:44 |
Dat ging niet want Juanita had alleen zwarte lingerie, geen witte. | |
Ali_boo | woensdag 6 november 2019 @ 21:45 |
Dan stapt die toch even het vliegtuig uit om te laten zien dat die echt oke is | |
Dance99Vv | woensdag 6 november 2019 @ 21:45 |
Nou gelukkig is er canada wel wat gebeurd, iets met 50 dooien | |
Nismo91 | woensdag 6 november 2019 @ 21:45 |
Jan zit ondertussen gewoon mee te posten in dit topic ![]() | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 21:45 |
en die ga je echt niet vragen voor je het weet sta je op #metoo | |
heywoodu | woensdag 6 november 2019 @ 21:45 |
Huh wat? | |
Ali_boo | woensdag 6 november 2019 @ 21:45 |
Vertel | |
Dance99Vv | woensdag 6 november 2019 @ 21:46 |
Bericht van RT | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:46 |
Nope.. die horen je wel maar verstaan je niet idd | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:46 |
![]() | |
Dance99Vv | woensdag 6 november 2019 @ 21:46 |
Dozens killed & injured in attack on Canadian gold miner convoy in Burkina Faso | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:47 |
Dat is dus niet in Canada hè smurf. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:47 |
En dat ligt in Canada? | |
#ANONIEM | woensdag 6 november 2019 @ 21:47 |
Nahaah daar heb ik geen zin meer in. En ik sta onder douche. | |
Dance99Vv | woensdag 6 november 2019 @ 21:47 |
A convoy of buses carrying employees and contractors of a Canadian gold mining firm and its military escort fell victim to an armed ambush in eastern Burkina Faso, leaving upwards of 37 dead and 60 injured, some reports say.
![]() | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:47 |
Hij denkt denk ik dat Burkina Faso een dorpje in Ontario is. | |
#ANONIEM | woensdag 6 november 2019 @ 21:48 |
Tja als de cockpit zelf niet meer spannend genoeg is... | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:48 |
Maar ff wat anders he STEL dat de piloot nu inderdaad gegijzeld werd en dus naar Henk van de hulptroepen belt met de mededeling dat hij gegijzeld wordt.... Kaper ziet dit en roept boos: "Don't call" Henk legt telefoon neer. Kaper bedenkt plan: "Give them another call, tell them it was a joke" Waarop Jan dus weer naar Henk belt met de mededeling dat het om een grapje ging. ....... Wat zou Henk (dus van de hulptroepen) dan doen in die situatie???? | |
Monolith | woensdag 6 november 2019 @ 21:48 |
Burkina Faso, Ontario. Wie kent het niet? | |
Tourniquet | woensdag 6 november 2019 @ 21:48 |
Zoiets is waarschijnlijk ook wel gebeurd, maar op dat moment is half Schiphol al in lockdown en opperste staat. Het duurt dan wel even voordat geverifieerd is dat het echt vals alarm was. | |
heywoodu | woensdag 6 november 2019 @ 21:49 |
Burkina Faso Burkina Faso en natuurlijk Zwarte Piet. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:49 |
Oke.. en ik sta niet onder de douche maar ga een kop koffie pakken en dan ga ik weer verder typen maar ik weet niet of dat in dit topic is want hier is verder niet zoveel meer te doen behalve dan te lezen dat jij onder de douche staat #metoo | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:49 |
Tegen Jan zeggen dat alles goed is, maar tegelijkertijd gewoon het protocol volgen? | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:49 |
Hmmmmmm interessant | |
Monolith | woensdag 6 november 2019 @ 21:50 |
Ik moest lachen. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:50 |
Hoe vaak moeten we het nog zeggen? ![]() | |
speknek | woensdag 6 november 2019 @ 21:51 |
Ik kan me ook wel voorstellen dat bij een kapingscode gewoon het hele vliegtuig op lockdown gaat wat alleen door de politie ontgrendeld kan worden. | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:51 |
Niet automatisch in ieder geval. En de buitendeur stond nog gewoon open. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:52 |
Dat gebeurd ook.. En de piloot kan buiten dansen wat ie wil.. | |
#ANONIEM | woensdag 6 november 2019 @ 21:52 |
#waterdruppels | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:52 |
Komt vaak mede door verplichte radiostilte | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 21:53 |
dat mag nooit ivm veiligheid , Nooddeuren moeten ten alle tijden van binnen en buiten open gemaakt kunnen worden | |
speknek | woensdag 6 november 2019 @ 21:53 |
Ja maar je komt dan niet meer in de cockpit en kan dus ook niet makkelijk verifiëren of er niemand anders in zit. | |
speknek | woensdag 6 november 2019 @ 21:53 |
Ik bedoelde ook eigenlijk meer de cockpitdeur en de motoren die niet meer opstarten. | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:53 |
De cockpitdeur is op de grond (bij de gate) ook altijd open want dat is een vluchtroute. En een cockpit heeft natuurlijk altijd nog ramen. | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:54 |
Daar zijn geen automatische systemen voor die het verhinderen. Een vliegtuig heeft ook geen 'contactsleutel'. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:54 |
Ik bedoelde dan ook een lockdown protocol.. Volgens mij heeft een vliegtuig verder geen sleuteltjes.. | |
TheRacingElf | woensdag 6 november 2019 @ 21:56 |
Maar waarom steeds Henk en Jan? Een Mohammed of Hani kan ook een prima piloot zijn hoor. | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 21:56 |
niet helemaal waar Kleine vliegtuigjes hebben vaak nog wel een contactsleutel nodig om te starten, maar de grote lijntoestellen worden met behulp van schakelaars gestart. De deur van de cockpit is voorzien van een elektronisch slot, dus daar is ook geen sleuteltje voor nodig. | |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:56 |
Als het vliegtuig geparkeerd is dan is er dus geen lockdown-protocol voor de deuren, het enige wat er afgegrendeld wordt is de taxibaan zodat ze niet kunnen vertrekken, en het uiteinde van de jetway biij de gate die vol gezet wordt met beveiligers. | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 21:57 |
Henk zou dus inderdaad het radiocontact verbreken om daarna zijn directe collega's erop te attenderen dat hij toch vermoed dat Jan onder dwang een verklaring geeft en niet echt een grap heeft gemaakt...... Aha Maar dan nu het volgende..... : wat zouden de directe collega's van Henk daarop reageren....? Hu..... Hu....... | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:57 |
| |
Stoney3K | woensdag 6 november 2019 @ 21:58 |
Klopt, elektronisch codeslot (van buiten) of schakelaar in de cockpit (van binnen). Maar die staat bij de gate eigenlijk altijd open zodat de crew er makkelijk in of uit kan. Een vliegtuig proberen te kapen bij een gate is ook echt het meest zinloze wat je kan proberen. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 21:59 |
Radiocontact word niet serieus genomen na de melding en die melding gaat niet per gesproken bericht blijkbaar.. | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 22:00 |
Kan, maar vasthouden aan deze twee gefingeerde namen vermakkelijkt de huidige situatieschets. Zodat alle meelezers een juist beeld kunnen vormen bij hoe de gebeurtenissen zich naar alle waarschijnlijkheid daadwerkelijk hebben afgespeeld ![]() Constitentie is de sleutel om misdaden op te lossen en om eventuele vliegtuigkapingen die achteraf niet helemaal een vliegtuigkaping bleken te zijn helder in beeld te krijgen. ![]() | |
Tourniquet | woensdag 6 november 2019 @ 22:01 |
Meer over de transponder: vanaf 1:05 | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 22:03 |
Juist! Dus we(Henk) houden gewoon vast aan het protocol na deze melding. We nemen het zekere voor het onzekere! Heel verstandig ![]() | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 22:05 |
code slot is toch nog niet zo lang is toch na die zelfmoord van die piloot die toen zich opgesloten had in de cockpit en tegen die berg is aangevlogen ach , mensen kunnen wanhopig zijn ... dus je moet er nooit van uit gaan dat niemand het doet bij de gate 3 vliegtuigen een gebouw binnen vliegen had ook nog nooit iemand rekening mee gehouden voor 2001 | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 november 2019 @ 22:06 |
Wat hij mogelijk ook zou zeggen als de kaper een 9 mm tegen zijn achterhoofd houdt. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 22:07 |
![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 november 2019 @ 22:08 |
Nee, dat klopt. Waar je in de basis wel meer voor moet doen dan alleen een knop indrukken. Dus ik vind het 'per ongeluk' verhaal een beetje dodgy. | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 22:09 |
De uitleg is er al he? | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 22:12 |
Ja er word niet gevraagd aan de piloot wil je dit zeker doorvoeren , JA / NEE het is geen MS windows | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 22:12 |
Nou ja, dan is het in ieder geval helder wat te doen bij een schimmige en/of verdachte situatie mbt eventuele vliegtuigkaping of escalaties van soortgelijk niveau ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 november 2019 @ 22:13 |
Wel handig, zo'n youtubefilmpje. Voor het geval je als kaper nog niet wist hoe het systeem werkte. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 november 2019 @ 22:14 |
Je hebt er verstand van, knulletje? Je moet wel eerst de code handmatig selecteren. Dus het zijn zeker drie bewuste handelingen die je moet doen. Best lastig om dat 'per ongeluk' te doen. | |
Ali_boo | woensdag 6 november 2019 @ 22:17 |
Nou ik zou niet in de schoenen van de piloot willen staan , hoe verklaar je dit aan je baas ffs? ![]() | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 22:17 |
En ook exact dat is al gezegd.. en op gereageerd.. Lees anders even terug.. | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 22:17 |
Daarbij komend dat de meeste kapers waarschijnlijk de beschikking hebben over internet waar ze mee naar die site kunnen gaan en dat filmpje kunnen opzoeken... Niet slim op deze manier. Ik denk dat het verstandig is om de code gewoon te veranderen naar 4470 bijvoorbeeld. En dat je dan daarna duidelijk boven de aangepaste instructiefilmpjes over dergelijke codes de tekst zet:"de volgende informatie mag alleen worden gelezen door piloten in opleiding of mensen zonder eventueel terroristisch motief" Dat lijkt mij wel een goed plan maar ja.... Ik geloof niet dat ze zo snugger zijn daar op de YouTube-afdeling van Schiphol. | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 22:17 |
ja maar het is gebeurd en fouten maken we allemaal wel eens .. alleen bij de een heeft het iets grotere gevolgen dan bij de andere ... we zullen het wel horen wat de reden is van het verkeert melden van deze hijack | |
HetDonkertAan | woensdag 6 november 2019 @ 22:18 |
Je hebt duidelijk de scenarioschets gemist waar er sprake was van de vlieg. | |
Tourniquet | woensdag 6 november 2019 @ 22:18 |
Zal me niets verbazen dat er zoiets aan de hand is geweest. Piloot dacht dat zijn squawk nog niet live was en dacht het wel even te kunnen demonstreren. Vermoed dat hij/zij wel even op non-actief zal staan. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 november 2019 @ 22:18 |
Verkeerd melden. Moet een d zijn. Ik wel, jullie waarschijnlijk niet. ![]() | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 22:18 |
![]() Oke tijd om op te stijgen en te vertrekken ![]() | |
Monolith | woensdag 6 november 2019 @ 22:20 |
Wat een gehap op dat overduidelijke getroll. ![]() | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 22:20 |
zou heel goed mogelijk zijn ... je heb op dat moment ook wel iets meer aan je hoofd ![]() en daarbij is dit altijd nog beter dan een seventy seven, we go to heaven. te zien ook wel 7700 | |
RensAjacied | woensdag 6 november 2019 @ 22:21 |
| |
Van_Poppel | woensdag 6 november 2019 @ 22:25 |
Het wordt in ieder geval een puntje bij het volgende functioneringsgesprek. | |
RAVW | woensdag 6 november 2019 @ 22:27 |
hier een mooie uit leg over hoe en wat https://www.nu.nl/binnenl(...)ut-snel-gemaakt.html | |
Snowballed | woensdag 6 november 2019 @ 22:28 |
Er komt hier nu een heli vlak over.. | |
Toefjes | woensdag 6 november 2019 @ 22:42 |
Prima vermaak toch zo. Beetje spanning en sensatie, met uiteindelijk nul slachtoffers. | |
Houtenbeen | woensdag 6 november 2019 @ 23:19 |
Duur foutje voor Air Europe | |
Eendenkooi | woensdag 6 november 2019 @ 23:24 |
hehe ![]() | |
Sodeknetters | woensdag 6 november 2019 @ 23:25 |
Hoorde vanavond in de auto dat er kennelijk een probleem met de radio was en de piloot code 7600 in de transponder wilde zetten. Maar bij vergissing werd 7500 ingesteld. Was op Veronica radio, weet niet of het waar is. Iemand die meer weet of het kan bevestigen? | |
woxxel | woensdag 6 november 2019 @ 23:35 |
Ook wel vreemd dat al die mensen in het vliegtuig niet gewoon hebben gebeld. Ze zullen vast berichten hebben gehad van familieleden. Zou niemand wat door hebben gehad in het vliegtuig | |
Faux. | donderdag 7 november 2019 @ 00:22 |
Uiterst respect voor onze hulpdiensten. Erg adequaat gehandeld. | |
PzKpfw | donderdag 7 november 2019 @ 00:26 |
Het lijkt Fok! wel met die klote advertenties telkens. | |
Nober | donderdag 7 november 2019 @ 00:29 |
Kosten verhalen op de piloot, is dat al geopperd? Zoals met die vermiste vrouw op het strand die in een hotel bleek te zitten. | |
Snowballed | donderdag 7 november 2019 @ 00:35 |
Op twitter stonden wel fotos vanuit andere vliegtuigen die stonden te wachten met crashtenders er naast zonder dat ze wisten wat er aan de hand was, die kregen hun info via twitter | |
Nieuwschierig | donderdag 7 november 2019 @ 00:35 |
Nee dat is nog niet geopperd. | |
ootjekatootje | donderdag 7 november 2019 @ 00:36 |
Verkeerde knop... Geloof jij het? ![]() | |
ootjekatootje | donderdag 7 november 2019 @ 00:40 |
Piloot zou een stagiaire net voor de vlucht een instructieles hebben geven, hoezo? Waarom gebeurt dat niet in een leslokaal/simulator? Echt vreemd verhaal weer. | |
Xa1pt | donderdag 7 november 2019 @ 00:49 |
![]() | |
Snowballed | donderdag 7 november 2019 @ 00:50 |
De meeste mensen vinden niet alledaagse dingen vreemd.. Waar gewerkt word vallen spaanders | |
ootjekatootje | donderdag 7 november 2019 @ 01:03 |
Hmmm, codes leren in de cockpit? Is dat het internationale niveau in de luchtvaart? Terwijl men in de F1 uitblinkt simulatietesten? | |
ootjekatootje | donderdag 7 november 2019 @ 01:04 |
Codes kun je leren via lesstof. | |
Snowballed | donderdag 7 november 2019 @ 01:06 |
Gras is groen? Er zit gewoon een draaiknoppie.. 1 tikje verder of minder ver draaien en je hebt de verkeerde code, zo ingewikkeld is het allemaal niet | |
wodca | donderdag 7 november 2019 @ 01:33 |
[ Bericht 100% gewijzigd door wodca op 07-11-2019 01:53:06 ] | |
dagobertE6 | donderdag 7 november 2019 @ 03:03 |
3 witte mannen ? | |
FYazz | donderdag 7 november 2019 @ 04:14 |
Wat is er vreemd aan het verhaal? Hoezo is het echt "weer" een vreemd verhaal? Wat is volgens jou het werkelijke verhaal dan? | |
Twiitch | donderdag 7 november 2019 @ 05:54 |
Dat is godverdomme een duur foutje geweest dan ![]() | |
Drekkoning | donderdag 7 november 2019 @ 06:02 |
Witte mannen zijn verward, getinte mannen zijn terrorist. Wel een beetje bij de les blijven hè Dago. | |
Oscar. | donderdag 7 november 2019 @ 07:34 |
RTL4 die even het alarmcode op de televisie knalt ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 november 2019 @ 07:49 |
Die je overigens ook in 0,2 seconden kan Google. | |
trein2000 | donderdag 7 november 2019 @ 07:55 |
Het is algemeen bekend dat je beter functioneert in een noodsituatie als je het al eens gedaan hebt. Dus het is niet zo gek dat je als piloot een keer laat zien hoe het werkt. Waarom je dan niet gewoon 1234 intypt is mij dan weer een raadsel. | |
bjanaan | donderdag 7 november 2019 @ 08:03 |
Ben wel benieuwd, wat kost dit grapje? | |
Notorious_Roy | donderdag 7 november 2019 @ 08:13 |
Afgerond zo'n anderhalve knaak. | |
IriYe | donderdag 7 november 2019 @ 08:16 |
Waarom hebben ze geen camera in de cockpit die bv aanspringt als de noodknop ingedrukt wordt? Dan kunnen ze bij een fout zien dat er geen mannen met messen aan het dreigen zijn bij de piloot en hoeven ze niet half Nederland uit te rukken aan hulp. Hebben ze uberhaupt een cam ofzo? Of is dat te simpel bedacht? | |
#ANONIEM | donderdag 7 november 2019 @ 08:26 |
Mag niet i.v.m. de AVG. 😋 | |
Drekkoning | donderdag 7 november 2019 @ 08:32 |
Je vult daar elke vlucht al een een 4 cijferige transpondercode in die de verkeersleiding je bij je klaring meegeeft ![]() Overigens komt die klaring zo een halfuur voor vertrek. Daarom vind ik het ook nog plausibel dat ze een transpondercode verkeerd hebben ingetikt die erg leek op 7500. | |
IriYe | donderdag 7 november 2019 @ 08:44 |
![]() Ok. Bedankt. | |
Starhopper | donderdag 7 november 2019 @ 08:51 |
Wat is daar zo gek aan dan? Tuurlijk krijg je het in een klaslokaal en simulator. Deze stof is herhalen, herhalen, herhalen. Niet zo gek dus dat ze nog even wat procedures doornemen. | |
GereDathan | donderdag 7 november 2019 @ 08:56 |
Het eerste wat een onruststoker dan doet is de camera afdekken... Nog even los van het hele technische verhaal hoe je dat zou kunnen oplossen met 50.000 camera's die je moet koppelen, beheren en ondersteunen. | |
Postbus100 | donderdag 7 november 2019 @ 09:02 |
Een voordeel: de protocollen werken en iedereen weet wat ie moet doen. Goede oefening was dit. | |
GereDathan | donderdag 7 november 2019 @ 09:11 |
Zo zie ik het ook. Blij dat het zo snel en soepel opgepakt werd en natuurlijk ook blij dat het vals alarm was. | |
MakkieR | donderdag 7 november 2019 @ 09:15 |
Al dat gezeur over een vals alarm. Ik heb liever 10 keer een vals alarm waar goed op wordt gereageerd, dan een echt alarm waar niet op wordt gereageerd. Je kunt hier ook positief nieuws uit halen. Het alarmsysteem heeft goed gewerkt. ![]() | |
Hahahaha..alweer.wachtwoo | donderdag 7 november 2019 @ 09:15 |
Is het geen tijd om dit topic naar BNW te kicken? Het was immers een complot! | |
jigggy | donderdag 7 november 2019 @ 09:16 |
Dit klopt | |
Fargo | donderdag 7 november 2019 @ 09:38 |
Nou ja, iedereen is komen opdagen. Dat is heel wat anders dan dat iedereen weet wat er van hem of haar gevraagd wordt in zo'n situatie. | |
Postbus100 | donderdag 7 november 2019 @ 09:39 |
Ook dat is al winst. Want wanneer test je dit nou in de praktijk? (of het ook werkt wat je hebt bedacht) | |
Fargo | donderdag 7 november 2019 @ 09:42 |
Of een alarmering werkt test je toch gewoon in een simulatie, lijkt me? Of gokken we er na installatie maar gewoon op dat het werkt? | |
Postbus100 | donderdag 7 november 2019 @ 09:47 |
Ik bedoel eigenlijk dat al die ambulances ook daadwerkelijk komen etc. Dat GRIP3 werkt, zeg maar. | |
Fargo | donderdag 7 november 2019 @ 09:49 |
Ah, ok. | |
Postbus100 | donderdag 7 november 2019 @ 09:53 |
Ben eigenlijk wel benieuwd: hoe vaak per jaar wordt er GRIP3 afgekondigd in Nederland? (er staat wel een lijst van GRIP4,5 en 6-incidenten op Wiki, maar dan stopt het. Spoiler: GRIP5 en 6 hebben nog nooit plaatsgevonden). | |
Benny | donderdag 7 november 2019 @ 10:00 |
Het zou mij ook niks verbazen als het inderdaad onderdeel was van de Europese oefendagen. Dat de stagiair iemand blijkt te zijn van de organiserende partij | |
ootjekatootje | donderdag 7 november 2019 @ 10:17 |
Dit | |
Stoney3K | donderdag 7 november 2019 @ 10:26 |
Als dat zo is dan is die piloot nog altijd fout bezig geweest want die was uiteindelijk wel de gene die de transpondercode live gegooid heeft. Als je op de gate staat en je radio is kapot, dan vertrek je gewoon niet eens, en dan pak je de telefoon naar de vluchtleiding (dispatcher) van je eigen maatschappij om een reserve vliegtuig te regelen. Dan ga je geen 7600 squawken, want dat is bedoeld voor wanneer je radio stuk gaat in de lucht. | |
HaverMoutKoekje | donderdag 7 november 2019 @ 10:28 |
En iedereen weet ook weer dat er veel twittertrollen zijn die bewust fakenews verspreiden | |
Nieuwschierig | donderdag 7 november 2019 @ 10:44 |
Die codes zijn werkelijk overal te vinden en staan 100.000 filmpjes van op youtube. Er zijn ook allerlei liedjes, gedichtjes, ezelsbruggetjes voor piloten bedacht om ze te onthouden. En neem ook even een kijkje op het kanaal en insta van zijn vriendin dutchpilotgirl | |
B.R.Oekhoest | donderdag 7 november 2019 @ 11:40 |
Zoals die van 3 arrestaties, en bedreigingen met een mes? Hoewel, misschien dat die Spaanse piloot gewoon naar de toren riep "It's a big mess", en dat toen daar èèn of andere oetlul met VMBO-engels dacht dat het om een mes ging. Je weet het niet hè. | |
heywoodu | donderdag 7 november 2019 @ 11:46 |
Dat zou me heel veel verbazen. Zo realistisch lijkt het me niet dat er zoveel paniek veroorzaakt wordt voor een oefening. | |
Tourniquet | donderdag 7 november 2019 @ 11:53 |
Twitteraars zaaien massaal onrust met nepnieuws Schiphol: ‘Ik zit in vliegtuig en ze hebben messen’ | |
B.R.Oekhoest | donderdag 7 november 2019 @ 11:54 |
Is zoiets strafbaar? | |
#ANONIEM | donderdag 7 november 2019 @ 11:54 |
Hier zouden straffen op moeten staan. | |
Starhopper | donderdag 7 november 2019 @ 11:55 |
Op grond van wat zou dit strafbaar zijn? | |
B.R.Oekhoest | donderdag 7 november 2019 @ 11:59 |
Het doen van een valse bommelding zitten toch ook consequenties aan vast? | |
Tourniquet | donderdag 7 november 2019 @ 11:59 |
Artikel 142: http://www.wetboek-online(...)0Strafrecht/142.html
| |
#ANONIEM | donderdag 7 november 2019 @ 12:00 |
Eens. NOS achter de tralies ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 november 2019 @ 12:02 |
Dit ja. | |
#ANONIEM | donderdag 7 november 2019 @ 12:03 |
Als NOS iets niet zeker weet plaatsen ze het tussen aanhalingstekens, in tegenstelling tot dat tuig op twitter. | |
heywoodu | donderdag 7 november 2019 @ 12:05 |
Maar dat doet iemand op Twitter niet. Iemand in het vliegtuig zou dat wel kunnen doen. | |
Pleun2011 | donderdag 7 november 2019 @ 12:05 |
Doet me denken aan iets dat in 1938 plaatsvond. In Amerika werd 'War of the Worlds' als hoorspel uitgezonden op de radio en er ontstond toen paniek omdat veel mensen dachten dat er een invasie was door marsmannetjes | |
nils7 | donderdag 7 november 2019 @ 12:21 |
Hoeven ze nu die oefening, die deze maand gepland stond, niet meer te doen. | |
HaverMoutKoekje | donderdag 7 november 2019 @ 12:23 |
En de NOS corrigeert zichzelf en past berichten regelmatig aan als er meer bekend wordt. Trollentuig doet dat nooit | |
Tourniquet | donderdag 7 november 2019 @ 12:28 |
Mja, is maar net hoe je (of de rechter in dit geval ![]() bron: https://www.ivir.nl/publicaties/download/Inventarisatie_methodes_om_%E2%80%9Cnepnieuws%E2%80%9D_tegen_te_gaan.pdf | |
nils7 | donderdag 7 november 2019 @ 12:35 |
Nou doet de NOS ook niet alsof ze in het vliegtuig zaten dus dat scheelt. | |
Mexicanobakker | donderdag 7 november 2019 @ 12:48 |
Foutje bedankt | |
heywoodu | donderdag 7 november 2019 @ 12:58 |
Nee hoor. https://www.snopes.com/fact-check/war-of-the-worlds/ | |
nietzeuren | donderdag 7 november 2019 @ 21:55 |
Schiphol en consorten hebben afgesproken om de maatschappij Air Europe niet aansprakelijk te stellen. De rekening blijft liggen voor de Nederlandse belastingbetaler. | |
#ANONIEM | donderdag 7 november 2019 @ 22:02 |
En dit gaat ons als belastingbetaler nog geen eurocent p.p. kosten want al die mensen en al dat materieel zat toch al op de plekken waar ze moesten zitten als zoiets gebeurt en die salarissen lopen toch het hele jaar door. Net als de kosten van hun thuisbasis, de protocollen die er liggen, de marechaussee die op het vliegveld aanwezig is en zo kan ik nog wel even doorgaan. En persoonlijk heb ik er ook wel een hele euro voor over om te weten dat als er shit gaande is er binnen 20 minuten een GRIP3 is en alle poppetjes al staan waar ze moeten staan. Dikke prima dus. Wel wat onhandig van de piloot, maar dat is het dan ook wel. | |
LorneMalvo | donderdag 7 november 2019 @ 22:04 |
Niet veel mis mee. Oefeningetje maakt onze hulpdiensten alleen maar scherper | |
#ANONIEM | donderdag 7 november 2019 @ 22:25 |
Zou mooi zijn als ze door dit akkefietje weer wat oefeningen kunnen schrappen. Dan hoeft het onder de streep niet eens veel duurder te zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2019 22:26:01 ] |