Hamilton had ze ook niet. Vettel en Verstappen wel.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:13 schreef vosss het volgende: Volgens mij werden de gele vlaggen in elk geval niet direct getoond toen Bottas de muur in vloog. Ik zag ze in elk geval pas erg laat.
Lees even terugquote:Op zondag 27 oktober 2019 11:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heeft Verstappen zelf al gereageerd?
https://www.gptoday.net/n(...)-vergrijp-verstappenquote:Op zondag 27 oktober 2019 11:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hamilton had ze ook niet. Vettel en Verstappen wel.
Ja baas.quote:
Did you even lift bro???quote:
Dan was hij de held van de dag geweest.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:25 schreef hjansen82 het volgende:
Antwoord had moeten zijn in persco op de vraag of hij had gelift in de microsector : "The data doesn't lie"
Er vanuit gaande dat Max de gele vlag niet gezien heeft; dan lift je als coureur ook niet in je kwalirondje, crash of niet. Als hij gelift had en daardoor pole mis was gelopen, had iedereen hem uitgelachen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Blijf het toch zuur vinden. Een coureur moet in 3 seconden tijd op basis van 1 gele vlag beslissen wat hij doet. Vervolgens krijgen de stewards 3 uur de tijd om er wat mee te doen.
Natuurlijk zou het zo moeten zijn dat een coureur bij het zien van een gecrashte auto gelijk lift maar ik kan me in deze situatie goed voorstellen dat hij dat niet doet als hij geen geel op zijn stuur zit. Voor mijn gevoel duurde het sowieso heel erg lang voor dat er geel werd afgegeven
Leclerc is wel binnen geroepen. FIA wilde dat hij binnen kwam, Ferrari zou hem binnen halen. Anders meatball vlag vanuit FIA. Leclerc kwam echter niet binnen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De FIA wilde toen en Ferrari en Leclerc spreken om te kijken of er toen bewust een order is genegeerd. Dat was niet het geval, anders was de straf veel zwaarder geweest. Nu was vooral Ferrari schuldig en niet Leclerc.
In dit stukje lees ik dat Hamilton de situatie niet heeft kunnen overzien en gewoon (bijna) vol gas is doorgereden. Als je iets niet geheel duidelijk hebt moet je toch van het gas af?quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:24 schreef vosss het volgende:
[..]
https://www.gptoday.net/n(...)-vergrijp-verstappen
Zelf kreeg hij geen gele vlaggen, en kon volgas door, maar vervolgens wel zeggen hoe gevaarlijk het wel niet is wat Max deed.
Dat zou je zeggen. Dat ie dat niet doet en vervolgens wel ligt te mekkeren over Max spreekt boekdelen imo.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In dit stukje lees ik dat Hamilton de situatie niet heeft kunnen overzien en gewoon (bijna) vol gas is doorgereden. Als je iets niet geheel duidelijk hebt moet je toch van het gas af?
Omdat Ferrari zei dat hij buiten moest blijven nadat hij zijn end plate kwijt was. Dit was tegen de afspraak in en dus heeft de FIA hem alsnog een ronde later binnen laten komen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat Max de gele vlag niet gezien heeft; dan lift je als coureur ook niet in je kwalirondje, crash of niet. Als hij gelift had en daardoor pole mis was gelopen, had iedereen hem uitgelachen.
[..]
Leclerc is wel binnen geroepen. FIA wilde dat hij binnen kwam, Ferrari zou hem binnen halen. Anders meatball vlag vanuit FIA. Leclerc kwam echter niet binnen.
Graag de bron waarin Max zegt dat hij de gele vlag niet gezien heeft. De vraag in het filmpje hierboven kan niet duidelijker: heb je de gele vlag gezien? Dan zeg je gewoon nee als je hem niet gezien hebt.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat Max de gele vlag niet gezien heeft; dan lift je als coureur ook niet in je kwalirondje, crash of niet. Als hij gelift had en daardoor pole mis was gelopen, had iedereen hem uitgelachen.
[..]
Leclerc is wel binnen geroepen. FIA wilde dat hij binnen kwam, Ferrari zou hem binnen halen. Anders meatball vlag vanuit FIA. Leclerc kwam echter niet binnen.
Daarom zei ik al, als organisatie ben je ook wel kneiterstom als je "afspraken" gaat maken. Je wil maar 1 ding en dat is absolute zekerheid. Dus geef rood bij de crash van Bottas en geef Leclerc in Japan een meatball. Alle onzekerheid weg. Maar nee, ze maken een "afspraak"quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat Ferrari zei dat hij buiten moest blijven nadat hij zijn end plate kwijt was. Dit was tegen de afspraak in en dus heeft de FIA hem alsnog een ronde later binnen laten komen.
Dit staat letterlijk in het decision document en is ook de reden dat hij (en Ferrari) bestraft is. Als Leclerc zelf buiten was gebleven had ik wel een hogere straf verwacht voor Leclerc.
Ik heb wel een vermoeden...quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:27 schreef vosss het volgende:
Denk dat we een getergde Max gaan zien vanavond. Dat kan 2 kanten op vallen.
Ferrari zegt tegen de FIA "we halen hem binnen". FIA zegt "OK".quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:40 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daarom zei ik al, als organisatie ben je ook wel kneiterstom als je "afspraken" gaat maken. Je wil maar 1 ding en dat is absolute zekerheid. Dus geef rood bij de crash van Bottas en geef Leclerc in Japan een meatball. Alle onzekerheid weg. Maar nee, ze maken een "afspraak"
Echt
Vorig jaar leverde dat nog een overwinning opquote:
je hebt compleet gelijk en die situatie was heel wat gevaarlijker ( hamilton reed zelfs tegen rondvliegende onderdelen aan ) dan dit incident in de kwaliquote:Op zondag 27 oktober 2019 11:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ferrari zegt tegen de FIA "we halen hem binnen". FIA zegt "OK".
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Daarom. Denk dat het ook wel goed zit.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vorig jaar leverde dat nog een overwinning op
Precies wat ik bedoel. Een coureur moet die afweging in 3 seconden maken met 1 gele vlag in zicht. Tot het moment dat hij geen geel op zijn stuur ziet kan ik me goed voorstellen dat Max dacht: gewoon doorknallen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat Max de gele vlag niet gezien heeft; dan lift je als coureur ook niet in je kwalirondje, crash of niet. Als hij gelift had en daardoor pole mis was gelopen, had iedereen hem uitgelachen.
Dat staat in het FIA-document met de straf (dat hij de gele vlag niet gezien heeft)quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Graag de bron waarin Max zegt dat hij de gele vlag niet gezien heeft. De vraag in het filmpje hierboven kan niet duidelijker: heb je de gele vlag gezien? Dan zeg je gewoon nee als je hem niet gezien hebt.
Dat is net zo'n gelul als een scheidsrechter tegen een voetballer: Niet meer doen he!quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ferrari zegt tegen de FIA "we halen hem binnen". FIA zegt "OK".
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Staat in FIA document.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Graag de bron waarin Max zegt dat hij de gele vlag niet gezien heeft. De vraag in het filmpje hierboven kan niet duidelijker: heb je de gele vlag gezien? Dan zeg je gewoon nee als je hem niet gezien hebt.
quote:Driver of Car 33 admitted that he was aware that car 77 (Valtteri Bottas) crashed and
did see the car on the left hand side of the track, but was not aware of the waved
yellow flag. He also admitted not reducing his speed on the yellow sector.
Waarom remde Vettel dan wel?quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:54 schreef Predator40 het volgende:
de FIA is weer eens zwaar ingebreke en veroorzaakt zelf een onveilige situatie ( net zoals met Leclerc die gewoon een zwart vlag had moeten hebben toen ), wie gaat er nou in een onoverzichtelijk bocht met 1 enkele gele vlag staan !
De teams waren niet geïnformeerd, en in de bochten voor het ongeluk was ook geen geel.
gewoon een dikke faal, en om dit even goed te maken geven ze Max een straf.
lachwekkend.
Nog wel een bocht naar rechts waar je dus naar rechts kijkt, en het enige aandachtspunt links is de auto van Bottas waar je natuurlijk naar kijkt om te zien wat daar precies de situatie is. Maar dan moet je ook nog 1 gele vlag zien. Tuurlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:54 schreef Predator40 het volgende:
de FIA is weer eens zwaar ingebreke en veroorzaakt zelf een onveilige situatie ( net zoals met Leclerc die gewoon een zwart vlag had moeten hebben toen ), wie gaat er nou in een onoverzichtelijk bocht met 1 enkele gele vlag staan !
De teams waren niet geïnformeerd, en in de bochten voor het ongeluk was ook geen geel.
gewoon een dikke faal, en om dit even goed te maken geven ze Max een straf.
lachwekkend.
Die zag de crash gebeuren, of in elk geval de stofwolken.quote:
Ik hoorde op de engelse tv dat het niet eens uitmaakt of er geel was en of verstappen dat heeft gezien, hij had moeten weten, na het zien van de crash, dat dit een gele vlag situatie was.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:54 schreef Predator40 het volgende:
de FIA is weer eens zwaar ingebreke en veroorzaakt zelf een onveilige situatie ( net zoals met Leclerc die gewoon een zwart vlag had moeten hebben toen ), wie gaat er nou in een onoverzichtelijk bocht met 1 enkele gele vlag staan !
De teams waren niet geïnformeerd, en in de bochten voor het ongeluk was ook geen geel.
gewoon een dikke faal, en om dit even goed te maken geven ze Max een straf.
lachwekkend.
betere ogen....of beter aan het opletten, of de stand van de vlag.quote:
En gele vlaggenquote:Op zondag 27 oktober 2019 11:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Die zag de crash gebeuren, of in elk geval de stofwolken.
Bedankt Seb.quote:
Dan had Hamilton ook bij de stewards moeten komen eigenlijk......hij knalde toch ook volgas langs bottas ? en verbeterde zijn tijd dus niet echt gelift.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik hoorde op de engelse tv dat het niet eens uitmaakt of er geel was en of verstappen dat heeft gezien, hij had moeten weten, na het zien van de crash, dat dit een gele vlag situatie was.
Ondanks mijn hekel aan Hamilton: Iedereen inclusief hem reed een langzamere laatste sector. Bewust of niet, in elk geval langzamer. Max niet.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dan had Hamilton ook bij de stewards moeten komen eigenlijk......hij knalde toch ook volgas langs bottas ?
max zijn laatste minisector was geelquote:Op zondag 27 oktober 2019 11:58 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ondanks mijn hekel aan Hamilton: Iedereen inclusief hem reed een langzamere laatste sector. Bewust of niet, in elk geval langzamer. Max niet.
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!?quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:59 schreef Vliegbaard het volgende:
Bij die onboard moet ik zeggen dat ik de eerste keer die vlag compleet gemist heb. Maar ik wordt dan ook niet betaald om auto te rijden.
Kennelijk staat er ergens in de fia regels dat coureurs hun gedrag en rijstijl moeten aanpassen aan de ontwikkelingen op de baan, dus een coureur moet in bepaalde situaties dus wel een gele vlag protocol hanteren ook al is er geen fysieke/digitale vlag te zien. In dit geval was de vlag wel aanwezig maar niet goed zichtbaar.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!?
ik mis hem ook compleet
Hamiltons laatste sector was langzamer dan daarvoor, hij verloor daar ruim 0,2 sec. Die van Verstappen was paars.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dan had Hamilton ook bij de stewards moeten komen eigenlijk......hij knalde toch ook volgas langs bottas ? en verbeterde zijn tijd dus niet echt gelift.
het is weer zo onduidelijk als wat bij de FIA allemaal en ze verbloemen hun eigen dikke faal
maar dat is geen reden om hem 3 plaatsen gridstraf te geven.....pak dan zijn snelste tijd af.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Kennelijk staat er ergens in de fia regels dat coureurs hun gedrag en rijstijl moeten aanpassen aan de ontwikkelingen op de baan, dus een coureur moet in bepaalde situaties dus wel een gele vlag protocol hanteren ook al is er geen fysieke/digitale vlag te zien. In dit geval was de vlag wel aanwezig maar niet goed zichtbaar.
Kennelijk doen we niet aan, link naar de regel?quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Kennelijk staat er ergens in de fia regels dat coureurs hun gedrag en rijstijl moeten aanpassen aan de ontwikkelingen op de baan, dus een coureur moet in bepaalde situaties dus wel een gele vlag protocol hanteren ook al is er geen fysieke/digitale vlag te zien. In dit geval was de vlag wel aanwezig maar niet goed zichtbaar.
Gele vlag is gele vlag. Dat Verstappen die niet ziet doet niet ter zake, zeker niet omdat Vettel hem wel gezien heeft en dus van het gas afging.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!?
ik mis hem ook compleet
deze on board geven de faal van de FIA wel aan
Wellicht hoor ik t niet helemaal goed maar het lijkt erop alsof hij een milliseconde van het gas af gaat zodra hij bottas passeert. Realiserend dat het te laat is gelijk weer gas erop.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Kennelijk staat er ergens in de fia regels dat coureurs hun gedrag en rijstijl moeten aanpassen aan de ontwikkelingen op de baan, dus een coureur moet in bepaalde situaties dus wel een gele vlag protocol hanteren ook al is er geen fysieke/digitale vlag te zien. In dit geval was de vlag wel aanwezig maar niet goed zichtbaar.
Dat onboard systeem was kapot, doordat de sensoren in Bottas crash kapot gingen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar dat is geen reden om hem 3 plaatsen gridstraf te geven.....pak dan zijn snelste tijd af.
p.s ik zie helemaal geen gele vlag op de on board !
Dat ligt dan eerder aan jezelf dat je zoiets mist.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!?
ik mis hem ook compleet
deze on board geven de faal van de FIA wel aan
Nee, niet echt. Eerder de beperkte view van zo'n camera.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!?
ik mis hem ook compleet
deze on board geven de faal van de FIA wel aan
Zegt meneer vanachter een schermpje.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:11 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Eerder de beperkte view van zo'n camera.
Max heeft toch toegegeven dat hij bewust de gele vlag heeft genegeerd en niet van het gas is afgegaan??quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:11 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Eerder de beperkte view van zo'n camera.
Waarom proberen we de FIA de schuld te geven van wat gewoon Max' eigen fout was?
Hij heeft de vlag niet gezien.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Max heeft toch toegegeven dat hij bewust de gele vlag heeft genegeerd en niet van het gas is afgegaan??
Het decision document komt slecht overeen met de uitspraken tijdens de persco.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij heeft de vlag niet gezien.
Zoals ook in het decision document staat.
https://www.fia.com/file/104513/download/29680
Letten op vlaggen is een vrij wezenlijk onderdeel van de autosport inderdaad. Dat leer je al bij het karten. Moeilijk of makkelijk te zien doet niet terzake, het is de F1, natuurlijk is het moeilijk.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Pfff, vorige race nog moord en brand schreeuwen voor Leclerc en zijn plotse downforce verlies met schade tot gevolg, "had ie maar moeten opletten!!!". Maar bij dit incident als het Max betreft het afdoen als "het was maar 1 zielig vlagjez, was nauwelijks gezien....".
De kapotte auto wel. En Vettel ging ook op de rem. Twee feiten die elke verdere discussie overbodig maken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij heeft de vlag niet gezien.
Zoals ook in het decision document staat.
https://www.fia.com/file/104513/download/29680
Bestempel je mij nu als trollquote:Op zondag 27 oktober 2019 12:23 schreef Predator40 het volgende:
ah de trollen zijn ook weer wakker geworden zo te zien.....
Hamilton is voorzichtig op het gas gegaan naar eigen zeggen, bevestigd door de data.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:25 schreef Justevo het volgende:
Verstappen claimt Bottas wel gezien te hebben maar de vlag niet. Hamilton had Bottas ook gezien. Feitelijk maakt dat de situatie dus exact hetzelfde. Beiden reden door, maar Hamilton speelt achteraf weer de deugneus.
"ja maar Maxxie is eerlijk en Leclerc een frans sprekende liegebeest."quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Pfff, vorige race nog moord en brand schreeuwen voor Leclerc en zijn plotse downforce verlies met schade tot gevolg, "had ie maar moeten opletten!!!". Maar bij dit incident als het Max betreft het afdoen als "het was maar 1 zielig vlagje, was nauwelijks te zien....".
Sure surequote:Op zondag 27 oktober 2019 12:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hamilton is voorzichtig op het gas gegaan naar eigen zeggen, bevestigd door de data.
Data liegt niet. Of hij het nu wel of niet bewust heeft gedaan maakt niet uit.quote:
Twee feiten?quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:24 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
De kapotte auto wel. En Vettel ging ook op de rem. Twee feiten die elke verdere discussie overbodig maken.
Hamilton is dan ook de meest hypocriete mens op de grid van afgelopen decennia, met zijn "safe the planet!!!" en dan 20 brandstof verslindende supercars in zijn garage hebben staan, de hele wereld over reizen voor zijn modemerkje en avondjes stappen met zijn homies in LA.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:25 schreef Justevo het volgende:
Verstappen claimt Bottas wel gezien te hebben maar de vlag niet. Hamilton had Bottas ook gezien. Feitelijk maakt dat de situatie dus exact hetzelfde. Beiden reden door, maar Hamilton speelt achteraf weer de deugneus.
Ja mooi natuurlijk, maar of je nou 0,2s langzamer of 0,2s sneller bent, in beide gevallen ben je totaal niet in de gelegenheid om te stoppen mocht de noodzaak daartoe zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hamiltons laatste sector was langzamer dan daarvoor, hij verloor daar ruim 0,2 sec. Die van Verstappen was paars.
Zie ik zomaar een keer een accuraat statement uit jou mond toetsenbordquote:Op zondag 27 oktober 2019 12:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
"ja maar Maxxie is eerlijk en Leclerc een frans sprekende liegebeest."
Het was genoeg om de fia te overtuigen van zijn goede bedoelingen.....quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja mooi natuurlijk, maar of je nou 0,2s langzamer of 0,2s sneller bent, in beide gevallen ben je totaal niet in de gelegenheid om te stoppen mocht de noodzaak daartoe zijn.
Iedereen knalt nog altijd veel te hard door onder geel. Men heeft niets geleerd van Bianchi zijn ongeluk.
quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zie ik zomaar een keer een accuraat statement uit jou mond toetsenbord
voel je je aangesproken ? ik noem niemand....quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bestempel je mij nu als troll![]()
![]()
Je hebt echt de verkeerde voor je maat![]()
quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:31 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Data liegt niet. Of hij het nu wel of niet bewust heeft gedaan maakt niet uit.
0,2s is daarvoor genoeg? Is Lewis überhaupt wel under investigation geweest?quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:33 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het was genoeg om de fia te overtuigen van zijn goede bedoelingen.....
Best een sneue post dit.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hamilton is dan ook de meest hypocriete mens op de grid van afgelopen decennia, met zijn "safe the planet!!!" en dan 20 brandstof verslindende supercars in zijn garage hebben staan, de hele wereld over reizen voor zijn modemerkje en avondjes stappen met zijn homies in LA.
Nee.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Twee feiten?
Dus het feit dat Vettel wel afremt maakt elke verdere discussie overbodig?
Wat een kwats.
Ik kan je standpunt volgen, maar dan had Lewis net zo goed de deksel op de neus moeten krijgen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:34 schreef Asschen_sukar het volgende:
met veiligheid op de baan kan je geen risico's nemen.
Dit dus. Hij zag Bottas net zo goed. Hypocriete aansteller is het.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kan je standpunt volgen, maar dan had Lewis net zo goed de deksel op de neus moeten krijgen.
In plaats daarvan krijgt ie geen deksel op de neus en loopt ie achteraf mooi weer te spelen en dat het goed is dat Max een straf krijgt want veiligheid en alles.
quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zie ik zomaar een keer een accuraat statement uit jou mond toetsenbord
Waar zegt hij daar de vlag gezien te hebben?quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het decision document komt slecht overeen met de uitspraken tijdens de persco.
heel leuk en aardig maar de FIA had gewoon al eerder geel moeten vlaggen VOOR het ongeluk en niet enkel geel aan de linkerkant bij een snelle doordraaiende bocht.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:34 schreef Asschen_sukar het volgende:
Voordeel van dit soort rare fratsen van Max is dat het voldoende voer oplevert voor de discussies in dit topic. Bied voldoende vermaak tot de race eindelijk begint
Verder gewoon een erg domme actie om niet in te houden als je weet dat er een crash is verderop, of je de gele vlag nou gezien hebt of niet. Als je vorig raceweekend nog hebt lopen zeuren om veiligheid, kan je die nu niet gaan negeren als je dat beter uit komt. Zou dus ook betekenen dat iedereen die nu zegt dat Max geen straf had moeten krijgen ook vind dat Leclerc er goed aan deed niet binnen te komen. Mij betreft hadden ze hem ook verder terug mogen zetten, met veiligheid op de baan kan je geen risico's nemen.
De FIA moet in zo'n geval eisen dat iemand significant van zijn gas af gaat, omdat er een potentieel gevaarlijke situatie is. In dit geval ligt die bal bij de FIA om de regels te verduidelijken. Twee tienden is niet flink van het gas af gaan.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:33 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het was genoeg om de fia te overtuigen van zijn goede bedoelingen.....
Nou ja, vermaak...vanaf gisteravond/vroeg in de nacht was het eigenlijk al niks anders meer dan constant hetzelfde herhalenquote:Op zondag 27 oktober 2019 12:34 schreef Asschen_sukar het volgende:
Voordeel van dit soort rare fratsen van Max is dat het voldoende voer oplevert voor de discussies in dit topic. Bied voldoende vermaak tot de race eindelijk begint
Ik ben allang blij dat niemand iets zei over "jou" ipv "jouw"quote:
Wanneer tellen vlaggen eigenlijk? Dat is in deze klasse ook nogal eens wisselend.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Graag de bron waarin Max zegt dat hij de gele vlag niet gezien heeft. De vraag in het filmpje hierboven kan niet duidelijker: heb je de gele vlag gezien? Dan zeg je gewoon nee als je hem niet gezien hebt.
Hij wil voor het eind van dit jaar carbon neutral zijn. Hij heeft zijn vliegtuig al verkocht en een aantal van zijn auto's ingeruild voor een elektrische exemplaar.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hamilton is dan ook de meest hypocriete mens op de grid van afgelopen decennia, met zijn "safe the planet!!!" en dan 20 brandstof verslindende supercars in zijn garage hebben staan, de hele wereld over reizen voor zijn modemerkje en avondjes stappen met zijn homies in LA.
jouquote:Op zondag 27 oktober 2019 12:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zie ik zomaar een keer een accuraat statement uit jou mond toetsenbord
Max verdiende straf. Dat is wel duidelijk. Hamilton zocht weer de grens op en kwam er weer mee weg.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ja maar Hamilton boehoe.
Opnieuw, niet relevant.
Waar zeg ik dat feiten wil ontkennen?quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:39 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Feiten ontkennen is niet mogelijk, hou dus gewoon maar op.
In the blue corner, weighing in at 420pounds, we have orange wearing fanboys. In the red corner we have the rules and regulations weighing in at 414 pounds.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, vermaak...vanaf gisteravond/vroeg in de nacht was het eigenlijk al niks anders meer dan constant hetzelfde herhalen
dus volgend jaar stopt hij met F1 ?quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij wil voor het eind van dit jaar carbon neutral zijn. Hij heeft zijn vliegtuig al verkocht en een aantal van zijn auto's ingeruild voor een elektrische exemplaar.
Wat een bullshit. Niemand gaat van het gas in zijn kwali tenzij 100% kans op een crash of een vlag.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik hoorde op de engelse tv dat het niet eens uitmaakt of er geel was en of verstappen dat heeft gezien, hij had moeten weten, na het zien van de crash, dat dit een gele vlag situatie was.
Pas zien nadat ik het zelf zeiquote:
Als hij inderdaad gewoon op het gas ging wel ja. Maar ik heb niet de beschikking over de telemetrie data, dus kan er verder niet over oordelen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kan je standpunt volgen, maar dan had Lewis net zo goed de deksel op de neus moeten krijgen.
In plaats daarvan krijgt ie geen deksel op de neus en loopt ie achteraf mooi weer te spelen en dat het goed is dat Max een straf krijgt want veiligheid en alles.
Bovendien is het ook iedere keer weer vrij bijzonder dat het zo lang moet duren. Advocaat van de duivel spelende is het dan ook wel weer zo dat ze pas met een uitspraak hoeven komen voordat de race begint, dus dat we met zn allen het binnen 5 minuten willen weten is natuurlijk ook wel een beetje onzin. In gevallen zoals vorige race, dan lijkt me haast geboden. Gisteren was het wel iets overtrokken hoe iedereen over de FIA viel dat het zo lang duurde.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heel leuk en aardig maar de FIA had gewoon al eerder geel moeten vlaggen VOOR het ongeluk en niet enkel geel aan de linkerkant bij een snelle doordraaiende bocht.
de FIA zorgt hierdoor voor een onveilige situatie, net zoals Leclerc mocht doorrijden met rondvliegende onderdelen die zelfs op hamilton terecht kwamen, Leclerc had gewoon uit de race gehaald moeten worden.
prima dat max hiervoor bestraft is maar de FIA moet ook eens onder de loep.
Raak je aan gewend hier op het forum, blijf het iedere keer weer vermakelijk vinden. Enige waar ik maar snel doorheen scroll is als de trollen weer los brekenquote:Op zondag 27 oktober 2019 12:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, vermaak...vanaf gisteravond/vroeg in de nacht was het eigenlijk al niks anders meer dan constant hetzelfde herhalen
En dus had Lewis ook van zijn gas af gemoeten. 0,2s langzamer over die sector is niet bepaald van je gas af gaan.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik hoorde op de engelse tv dat het niet eens uitmaakt of er geel was en of verstappen dat heeft gezien, hij had moeten weten, na het zien van de crash, dat dit een gele vlag situatie was.
De F1 (inclusief de transport) is zelf al carbon neutraal omdat de FIA al ruim 20 jaar compenseert in diverse projecten die de CO2 uitstoot compenseren.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus volgend jaar stopt hij met F1 ?
Was dat tijdens de TV uitzending uitgezonden? Nee toch?quote:
Zorro is goudeerlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Pas zien nadat ik het zelf zei
Ik deed dus eigenlijk een Maxje, als ik niks had gezegd was het niemand opgevallen
Uiteraard.quote:
Heeft ie van zn vader.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij allemaal vrij standaard, gele vlag negeren en gridstraf krijgen.
Het merkwaardige is dat de stewards dat niet meteen onderzochten en bestraften. De stoere praatjes van Verstappen alsof de regels niet voor hem gelden is dan wel weer vrij standaard.
Misschien leert hij ervan en houdt hij de volgende keer zijn mond. Ik hoop het.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij allemaal vrij standaard, gele vlag negeren en gridstraf krijgen.
Het merkwaardige is dat de stewards dat niet meteen onderzochten en bestraften. De stoere praatjes van Verstappen alsof de regels niet voor hem gelden is dan wel weer vrij standaard.
Je hebt niet door dat die uitspraken van hem zo hypocriet zijn als maar kan, zeker met de manier hoe meneer zijn geld heeft vergaard. Over sneue dingen gesproken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Best een sneue post dit.
Brandstof verslindende auto’s in je garage hebben staan mag ook al niet meer?
en het reizen naar elke GP gaat ie op de fiets doen vanaf nu? Leuk hoor dat ie er zo over denkt, maar het blijft gewoon schijnheilig diva gedrag.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij wil voor het eind van dit jaar carbon neutral zijn. Hij heeft zijn vliegtuig al verkocht en een aantal van zijn auto's ingeruild voor een elektrische exemplaar.
Had denk ik echt NUL uitgemaakt. Ferrari kennende hadden ze de hele dag en nacht lopen janken en was er alsnog een extra onderzoek gekomen. Nu vinden ze Max arrogant door zijn antwoorden en als hij niks had gezegd of had gelogen was het een vuile leugenaar geweest, dus tsja ...quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:11 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Misschien leert hij ervan en houdt hij de volgende keer zijn mond. Ik hoop het.
De fia had ook helemaal niet de intentie om moeilijk te gaan doen. Ze zagen zelf waarschijnlijk ook wel dat het een beetje een vreemde situatie was.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:07 schreef Kyran het volgende:
Goed, met alle informatie van nu is het gewoon even ongelukkig gegaan en vind ik 3 plaatsten gridstraf te hard gestraft.
- Er was maar één gele vlag, in de bocht zelf. Er was geen gele vlag een bocht voor het ongeluk en de waarschuwingslichten naast de baan en in de cockpit deden hun werk niet. Max geeft aan de gele vlag gemist te hebben. Waarschijnlijk omdat deze aan de linkerkant werd gegeven, terwijl je onboard goed ziet dat hij naar rechts kijken (apex van de bocht).
- HIj had natuurlijk wel wat kunnen afremmen aangezien hij zag dat Bottas daar stond, maar de gele vlaggen/lichten/lampen zijn er niet voor niks. Als je als coureur moet gaan bedenken wanneer er wel of geen gele vlaggen gezwaaid gaan worden dan kunnen ze dat systeem maar meteen afschaffen. Je moet kunnen vertrouwen op het systeem anders heeft het geen nut.
- Het had echt niks uitgemaakt wat hij had gezegd tijdens de persconferentie. Hij had kunnen liegen door te zeggen dat hij van zijn gas was gegaan, maar dan zou later uit telemetrie blijken dat dat niet het geval was en zou iedereen hem een vuile leugenaar vinden. Nu gaf hij eerlijk toe dit niet gedaan te hebben en wordt hij bestempeld als een arrogante kwal. A fight you can't win ....
De combinatie van dat hij al een snellere ronde had, waarschuwingsysteem niet naar behoren werkte, er maar één lullig vlag in de bocht zelf werd gezwaaid had wat mij betreft moeten resulteren in het afnemen van zijn snelste ronde en misschien een strafpunt. Dit is gewoon te zwaar bestraft.
Edit: FIA heeft in ieder geval hard gefaald met het vlaggen zelf. Als Max precies zelfde fout als Bottas had gemaakt dan was het best wel eens fout kunnen aflopen. Want de vlag hing er veel en veels te ver.
FIA had gewoon meteen moeten ingrijpen door snelste tijd af te pakken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De fia had ook helemaal niet de intentie om moeilijk te gaan doen. Ze zagen zelf waarschijnlijk ook wel dat het een beetje een vreemde situatie was.
Maar nu breng je ze in een lastige positie. Ik snap dat wel.
Maar dan zet je het harde precedent dat doorknallen onder geel risicoloos is zolang dat bord niet knippert. Dat is hoogst onveilig en moet je absoluut niet willen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
FIA had gewoon meteen moeten ingrijpen door snelste tijd af te pakken.
Ze hadden makkelijk kunnen zeggen dat Max zijn tijd had verbeterd onder geel, maar dat dat mede mogelijk was door het falen van hun systeem en het daarom voldoende was om alleen zijn snelste tijd af te pakken. Was het gewoon meteen klaar geweest.
Nogmaals, denk echt niet dat het heeft uigemaakt wat Max zei tijdens persco. Ferrari had toch lopen janken totdat ze hun zin kregen en Max was dan meteen uitgemaakt voor een leugenaar.
Jouw probleemquote:Op zondag 27 oktober 2019 13:19 schreef Kyran het volgende:
Crap, dacht dat ik mooi F1 kon kijken voordat NFL begon, maar kut wintertijd verneukt hetdual screen it is!
In principe wel eens hoor, maar dit was geen situatie die je ziet vaak ziet qua gele vlaggen natuurlijk. Dus in die zin niet iets dat je veel vaker gaat zien.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan zet je het harde precedent dat doorknallen onder geel risicoloos is zolang dat bord niet knippert. Dat is hoogst onveilig en moet je absoluut niet willen.
F1 en nascar valt ook tegelijk. Kut zooi.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:19 schreef Kyran het volgende:
Crap, dacht dat ik mooi F1 kon kijken voordat NFL begon, maar kut wintertijd verneukt hetdual screen it is!
Liefhebber van autosport, die met de autosport geld heeft vergaard, en van dat geld sportauto’s koopt. Potverdorie, nagel hem aan de hoogste boom!quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat die uitspraken van hem zo hypocriet zijn als maar kan, zeker met de manier hoe meneer zijn geld heeft vergaard. Over sneue dingen gesproken.
[..]
Klopt. Maar als het nog een keer voorkomt wil je niet dat men denkt. “Ach bord is stuk, GAS!”quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In principe wel eens hoor, maar dit was geen situatie die je ziet vaak ziet qua gele vlaggen natuurlijk. Dus in die zin niet iets dat je veel vaker gaat zien.
En dan gaat klagen over hoe slecht we omgaan met de wereldquote:Op zondag 27 oktober 2019 13:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Liefhebber van autosport, die met de autosport geld heeft vergaard, en van dat geld sportauto’s koopt. Potverdorie, nagel hem aan de hoogste boom!
Mja, dat is ook wel waar.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. Maar als het nog een keer voorkomt wil je niet dat men denkt. “Ach bord is stuk, GAS!”
je lijkt het punt van mijn post totaal te missen,nochtans staat het er letterlijk in.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Liefhebber van autosport, die met de autosport geld heeft vergaard, en van dat geld sportauto’s koopt. Potverdorie, nagel hem aan de hoogste boom!
Snelste tijd hebben ze ook niet afgenomen, alleen een grid penalty eropquote:Op zondag 27 oktober 2019 13:32 schreef Gezicht het volgende:
Wat ik niet snap aan de hele Verstappen controverse is dat ze hem niet gewoon zijn verbeterde tijd met gele vlaggen afnemen en zijn eerste lap laten staan?
omdat het een te zwaar vergrijp is daarvoorquote:Op zondag 27 oktober 2019 13:32 schreef Gezicht het volgende:
Wat ik niet snap aan de hele Verstappen controverse is dat ze hem niet gewoon zijn verbeterde tijd met gele vlaggen afnemen en zijn eerste lap laten staan?
Goede post, ik kan me hier goed in vindenquote:Op zondag 27 oktober 2019 13:07 schreef Kyran het volgende:
Goed, met alle informatie van nu is het gewoon even ongelukkig gegaan en vind ik 3 plaatsten gridstraf te hard gestraft.
- Er was maar één gele vlag, in de bocht zelf. Er was geen gele vlag een bocht voor het ongeluk en de waarschuwingslichten naast de baan en in de cockpit deden hun werk niet. Max geeft aan de gele vlag gemist te hebben. Waarschijnlijk omdat deze aan de linkerkant werd gegeven, terwijl je onboard goed ziet dat hij naar rechts kijken (apex van de bocht).
- HIj had natuurlijk wel wat kunnen afremmen aangezien hij zag dat Bottas daar stond, maar de gele vlaggen/lichten/lampen zijn er niet voor niks. Als je als coureur moet gaan bedenken wanneer er wel of geen gele vlaggen gezwaaid gaan worden dan kunnen ze dat systeem maar meteen afschaffen. Je moet kunnen vertrouwen op het systeem anders heeft het geen nut.
- Het had echt niks uitgemaakt wat hij had gezegd tijdens de persconferentie. Hij had kunnen liegen door te zeggen dat hij van zijn gas was gegaan, maar dan zou later uit telemetrie blijken dat dat niet het geval was en zou iedereen hem een vuile leugenaar vinden. Nu gaf hij eerlijk toe dit niet gedaan te hebben en wordt hij bestempeld als een arrogante kwal. A fight you can't win ....
De combinatie van dat hij al een snellere ronde had, waarschuwingsysteem niet naar behoren werkte, er maar één lullig vlag in de bocht zelf werd gezwaaid had wat mij betreft moeten resulteren in het afnemen van zijn snelste ronde en misschien een strafpunt. Dit is gewoon te zwaar bestraft.
Edit: FIA heeft in ieder geval hard gefaald met het vlaggen zelf. Als Max precies zelfde fout als Bottas had gemaakt dan was het best wel eens fout kunnen aflopen. Want de vlag hing er veel en veels te ver.
Dat is geen straf en dan blijft het gevaarlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:32 schreef Gezicht het volgende:
Wat ik niet snap aan de hele Verstappen controverse is dat ze hem niet gewoon zijn verbeterde tijd met gele vlaggen afnemen en zijn eerste lap laten staan?
Hamilton reedt ook volgas lang het ongeluk van Bottas, maar omdat de gele vlag nog niet gezwaaid had ging hij vrijuit. Dat is ook gevaarlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is geen straf en dan blijft het gevaarlijk.
De standaard straf is tijd houden maar paar plekken straf (tussen de 3 en 5 plaatsen) en strafpunten op licentie
Zo standaard is dat schijnbaar niet als Bottas in Monza zelfs onder rood zijn ronde mag afmaken en niet bestraft werd. De FIA is niet consequent. En schijnbaar hebben journalisten net uitgezocht dat de straf die Verstappen nu krijgt helemaal niet in de regels staat.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij allemaal vrij standaard, gele vlag negeren en gridstraf krijgen.
Het merkwaardige is dat de stewards dat niet meteen onderzochten en bestraften. De stoere praatjes van Verstappen alsof de regels niet voor hem gelden is dan wel weer vrij standaard.
Het team heeft dat sowieso gezien en hadden dit ook gewoon moeten doen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:45 schreef Coelho het volgende:
Waarom hebben ze in F1 nog geen spotters? Zodra Bottas in de muur hangt moet er toch direct iemand van het team op zijn radio 'lift, lift' roepen? Max komt 15-20 seconden na Bottas in die bocht aan, dat lijkt me tijd genoeg om hem te instrueren.
Echt waarquote:Op zondag 27 oktober 2019 13:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zo standaard is dat schijnbaar niet als Bottas in Monza zelfs onder rood zijn ronde mag afmaken en niet bestraft werd. De FIA is niet consequent. En schijnbaar hebben journalisten net uitgezocht dat de straf die Verstappen nu krijgt helemaal niet in de regels staat.
Echt? Want dit is wel vaker gegeven toch?quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
En schijnbaar hebben journalisten net uitgezocht dat de straf die Verstappen nu krijgt helemaal niet in de regels staat.
Elke Formule 1 coureur draagt het milieu een warm hart toe. Maar omdat Hamilton het uit, is hij hypocriet?quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je lijkt het punt van mijn post totaal te missen,nochtans staat het er letterlijk in.
Omdat hij het sandbaggen tot een kunst verheven heeft is hij alle geloofwaardigheid kwijt. Er komt alleen maar onzin uit. Het dieptepunt was na de overwinning in Monaco. Hij zei : "I fought with Lauda's spirit". Terwijl hij donders goed weet dat je daar niet kan inhalen en zijn overwinning op geen enkel moment bedreigd werd.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Elke Formule 1 coureur draagt het milieu een warm hart toe. Maar omdat Hamilton het uit, is hij hypocriet?
En dat het "fought" is weet hij volgens mij ook heel goed.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:59 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Omdat hij het sandbaggen tot een kunst verheven heeft is hij alle geloofwaardigheid kwijt. Er komt alleen maar onzin uit. Het dieptepunt was na de overwinning in Monaco. Hij zei : "I fighted with Lauda's spirit". Terwijl hij donders goed weet dat je daar niet kan inhalen en zijn overwinning op geen enkel moment bedreigd werd.
Alles binnen Mercedes maakt zich daar schuldig aan. Ook Toto, maar dat wil niet zeggen dat allemaal het notoire leugenaars zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:59 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Omdat hij het sandbaggen tot een kunst verheven heeft is hij alle geloofwaardigheid kwijt. Er komt alleen maar onzin uit.
Niet op deze manier. Er is een procedure fout gemaakt.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echt? Want dit is wel vaker gegeven toch?
Zijn Max zn punten niet een keer op?quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is geen straf en dan blijft het gevaarlijk.
De standaard straf is tijd houden maar paar plekken straf (tussen de 3 en 5 plaatsen) en strafpunten op licentie
quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet op deze manier. Er is een procedure fout gemaakt.
https://www.gpfans.com/nl(...)fing-max-verstappen/
Zoveel heeft hij er niet, maar 4. Vettel heeft er meer.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:06 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Zijn Max zn punten niet een keer op?
Hij is er al een heleboel kwijt, zoveel heeft hij er niet meer staanquote:Op zondag 27 oktober 2019 14:06 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Zijn Max zn punten niet een keer op?
Ze verlopen na een jaar. Vettel zit nu ook niet meer op de schopstoel die is er ook een aantal kwijt.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:06 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Zijn Max zn punten niet een keer op?
Neuh. Omdat hij heeft toegegeven dat hij niet gelift heeft is er geen bezwaar mogelijk.quote:
Hij zei letterlijk dat het er niet op lijkt dat hij snelheid had geminderd n.a.v. data in de microsector. Hij heeft dus niet toegegeven dat hij niet had gelift.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Neuh. Omdat hij heeft toegegeven dat hij niet gelift heeft is er geen bezwaar mogelijk.
De FIA is niet consequent, kent de eigen regels niet eens of past ze niet goed toe. Hoe verklaar je dat bijvoorbeeld Bottas onder rood gewoon zijn ronde mag afmaken zonder bestraft te worden.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Neuh. Omdat hij heeft toegegeven dat hij niet gelift heeft is er geen bezwaar mogelijk.
Ergens moet een grens getrokken worden en de vlaggen zijn leidend. Is voor iedereen helder en eerlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:44 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Hamilton reedt ook volgas lang het ongeluk van Bottas, maar omdat de gele vlag nog niet gezwaaid had ging hij vrijuit. Dat is ook gevaarlijk.
Lol dat is gewoon helder uitgelegdquote:Op zondag 27 oktober 2019 14:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
De FIA is niet consequent, kent de eigen regels niet eens of past ze niet goed toe. Hoe verklaar je dat bijvoorbeeld Bottas onder rood gewoon zijn ronde mag afmaken zonder bestraft te worden.
Ok, maar houdt als Hamilton dan ook je mond dicht. En ga niet anderen de les lopen lezen, met zijn hypocriete gewauwel.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ergens moet een grens getrokken worden en de vlaggen zijn leidend. Is voor iedereen helder en eerlijk.
Wat in dit geval gek is, is dat de FIA de situatie geen straf waardig vindt (incident is onderzocht) en paar uur later ineens wel
Ik vind dit wel een mooie. Dus omdat het systeem of de techniek van de FIA faalt moet Max daarvoor gestraft worden omdat hij eerlijk toegeeft dat hij niet van het gas gaat?quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan zet je het harde precedent dat doorknallen onder geel risicoloos is zolang dat bord niet knippert. Dat is hoogst onveilig en moet je absoluut niet willen.
Lijkt een beetje op werken bij de overheid. Daar wordt de onkunde van de leiding ook afgeschoven op de medewerkers die er iets van willen maken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een mooie. Dus omdat het systeem of de techniek van de FIA faalt moet Max daarvoor gestraft worden omdat hij eerlijk toegeeft dat hij niet van het gas gaat?
Op de onboard is te zien dat hij Bottas net voor de bocht ziet staan en die gele vlag is al helemaal bedroevend slecht te zien als je er niet bewust op let. Moet hij dat nog in de laatste 2 seconden van het gas? op het punt waar Max de vlag had kunnen zien is het al te laat mocht hij er net als Bottas af zijn gevlogen.
Daarom wijzen de stewards naar Vettel, die vlak voor Verstappen reed en wel direct hard snelheid minderde.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een mooie. Dus omdat het systeem of de techniek van de FIA faalt moet Max daarvoor gestraft worden omdat hij eerlijk toegeeft dat hij niet van het gas gaat?
Op de onboard is te zien dat hij Bottas net voor de bocht ziet staan en die gele vlag is al helemaal bedroevend slecht te zien als je er niet bewust op let. Moet hij dat nog in de laatste 2 seconden van het gas? op het punt waar Max de vlag had kunnen zien is het al te laat mocht hij er net als Bottas af zijn gevlogen.
Blijf het toch tamelijk bijzonder vinden. Ik weet niet hoe snel ze op de grit de gele vlag te zien krijgen maar als toeschouwer werd de gele vlag pas gegeven nadat Max over de finish reed. Als je in de F1 afhankelijk bent van 1 vlagger dan moet je zelf toch ook even achter de oren krabben. Tuurlijk had Max gewoon moeten liften maar deze straf voelt ergens toch wat vreemdquote:Op zondag 27 oktober 2019 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarom wijzen de stewards naar Vettel, die vlak voor Verstappen reed en wel direct hard snelheid minderde.
Wat daar weer opmerkelijk aan is, is dat zo ver wij weten de stewards niet bij Vettel hebben geïnformeerd waarom hij zo hard afremde.
Was dat omdat hij één gele vlag zag, omdat hij Bottas zag of wellicht omdat zijn team op de boardradio aangaf direct snelheid te moeten minderen.
Nogal essentieel omdat Verstappen in tweede instantie ineens wel verweten wordt dat hij de gele vlag genegeerd heeft.
Vlag is leidend.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een mooie. Dus omdat het systeem of de techniek van de FIA faalt moet Max daarvoor gestraft worden omdat hij eerlijk toegeeft dat hij niet van het gas gaat?
Op de onboard is te zien dat hij Bottas net voor de bocht ziet staan en die gele vlag is al helemaal bedroevend slecht te zien als je er niet bewust op let. Moet hij dat nog in de laatste 2 seconden van het gas? op het punt waar Max de vlag had kunnen zien is het al te laat mocht hij er net als Bottas af zijn gevlogen.
nee. Hij is een hypocriet omdat hij continu met het beschuldigende vingertje naar Jan en alleman wijst. Nu ook weer naar Max dat ie volgas langs Bottas ging terwijl die dat zelf ook deed. Dat milieu-geblaat van hem haalde ik er zuiver bij om kracht bij te zetten dat hij zoiets continu doet.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Elke Formule 1 coureur draagt het milieu een warm hart toe. Maar omdat Hamilton het uit, is hij hypocriet?
Max liep in de kwali 350 en de Ferrari's 356, dus als hij bij het opkomen van het rechte stuk in het kielzog zit zou het net aan moeten kunnenquote:Op zondag 27 oktober 2019 15:03 schreef Mothzor het volgende:
Zal je zien dat het zo een natte start is. Dan is het toch wel fijn om vanaf pole te starten.
Voor een droge start is die P4 zo erg nog niet. Al wordt het inhalen van die Ferrari's op de rechte stukken wel een ding (al dachten we dat ook voor de kwali)
Zeker vreemd. Bij Leclerc gebeurde dat ook al. Eerst no further investigation en daarna best een forse straf.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ergens moet een grens getrokken worden en de vlaggen zijn leidend. Is voor iedereen helder en eerlijk.
Wat in dit geval gek is, is dat de FIA de situatie geen straf waardig vindt (incident is onderzocht) en paar uur later ineens wel
Maakt allemaal niks uit man. Het is heel simpel. Als er een gele vlag gezwaaid word ga je van het gas en doe je voorzichtig. Doe je dat niet krijg je straf. Het is de verantwoordelijkheid van de coureur om uit te kijken voor vlaggen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarom wijzen de stewards naar Vettel, die vlak voor Verstappen reed en wel direct hard snelheid minderde.
Wat daar weer opmerkelijk aan is, is dat zo ver wij weten de stewards niet bij Vettel hebben geïnformeerd waarom hij zo hard afremde.
Was dat omdat hij één gele vlag zag, omdat hij Bottas zag of wellicht omdat zijn team op de boardradio aangaf direct snelheid te moeten minderen.
Nogal essentieel omdat Verstappen in tweede instantie ineens wel verweten wordt dat hij de gele vlag genegeerd heeft.
Laatste sector van Hamilton was toch +0.2?quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nee. Hij is een hypocriet omdat hij continu met het beschuldigende vingertje naar Jan en alleman wijst. Nu ook weer naar Max dat ie volgas langs Bottas ging terwijl die dat zelf ook deed. Dat milieu-geblaat van hem haalde ik er zuiver bij om kracht bij te zetten dat hij zoiets continu doet.
En dus gingen de stewards kijken naar de data en concludeerde dat er niks aan de hand was.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maakt allemaal niks uit man. Het is heel simpel. Als er een gele vlag gezwaaid word ga je van het gas en doe je voorzichtig. Doe je dat niet krijg je straf. Het is de verantwoordelijkheid van de coureur om uit te kijken voor vlaggen.
Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen.
Ja dat is wel vreemd. Ik heb dat hele gebeuren inc persconferentie niet zo gevolgd. Maar ik verwachtte wel een mogelijke penalty direct toen hij over s/f kwam en zijn tijd verbeterde.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dus gingen de stewards kijken naar de data en concludeerde dat er niks aan de hand was.
Dan gaat daar toch echt iets helemaal mis
Eens.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maakt allemaal niks uit man. Het is heel simpel. Als er een gele vlag gezwaaid word ga je van het gas en doe je voorzichtig. Doe je dat niet krijg je straf. Het is de verantwoordelijkheid van de coureur om uit te kijken voor vlaggen.
Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen.
Dit klopt niet : "Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen." In sector 2/3 kon de tijd zeker nog verbeterd worden. Het tijdsverlies door microsector 3 gele vlag had nog steeds een snelste tijd kunnen opleveren.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:16 schreef BroesWillems het volgende:
Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen.
Als je echt van je gas gaat door een gele vlag, is een tijdsverbetering gewoon onmogelijk, lijkt me..quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:31 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dit klopt niet : "Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen." In sector 2/3 kon de tijd zeker nog verbeterd worden. Het tijdsverlies door microsector 3 gele vlag had nog steeds een snelste tijd kunnen opleveren.
Dat klopt prima. En is ook gebeurd.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:31 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dit klopt niet : "Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen." In sector 2/3 kon de tijd zeker nog verbeterd worden. Het tijdsverlies door microsector 3 gele vlag had nog steeds een snelste tijd kunnen opleveren.
No era penal!quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!?
ik mis hem ook compleet
deze on board geven de faal van de FIA wel aan
Dat is gewoon vol gas.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Laatste sector van Hamilton was toch +0.2?
Het verschil zal hem erin zitten dat Lewis geen oliedomme uitspraken deed tijdens de persconferentie.quote:
En dat zou het verschil niet moeten maken. Dat het dat wel doet zegt weer wat over die club infantiele gaylords van de FIA.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het verschil zal hem erin zitten dat Lewis geen oliedomme uitspraken deed tijdens de persconferentie.
Heeft zelf verklaard dat ie niet van zijn gas is gegaan omdat er geen gele vlag was, ondanks dat ie Bottas zag staan kon hij naar eigen zeggen niet meer reageren. Die +0.2s kwam dus niet omdat ie vertraagd zou hebben voor het ongeval.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Laatste sector van Hamilton was toch +0.2?
via racefans.netquote:Hamilton was the first driver to pass Bottas’s crashed car. “Valtteri was just ahead of me,” he said. “So I came around the corner and I saw bits on the ground.
“There was no flag at the time and I saw bits on the ground and I was quite hesitant because obviously something had happened ahead. And so I wasn’t I hesitated getting back on power. And by the time I realised that there was a crash, I was basically past it.”
met poleposition wordt over het algemeen het starten vanaf de eerste plek bedoeld, dus in die zin heeft hij gelijk. De Ferrari was gisteren echter niet de snelstequote:Op zondag 27 oktober 2019 16:46 schreef Tinos85 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ion-op-een-rij-.html
Binottoje hebt helemaal geen pole position, je mag er alleen van starten
Voortaan bij elke pers conferentie met een stalen gezicht overal op antwoorden met 'no comment'quote:
Helmut is net zo'n botte hork als Max dus die zal er niet boos om worden.quote:
Zet even je oranje bril af zegquote:Op zondag 27 oktober 2019 16:34 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat zou het verschil niet moeten maken. Dat het dat wel doet zegt weer wat over die club infantiele gaylords van de FIA.
Dat ze Max bestraffen volgens een niet bestaand artikel overigens ook.
Jij grijpt ook elke kans aan om een oranje bril af te pakken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zet even je oranje bril af zeg
Volledig terecht dat Max daar straf voor krijgt.
Ze hadden de tijd kunnen afnemen, maar ook begrijpelijk een gridstraf voor zoiets.
Ik zeg nergens dat Max onterecht gestraft is. Ik zeg dat de FIA een stel prutsers zijn. Omdat Lewis exact hetzelfde doet en geen straf krijgt. En omdat Max gestraft wordt door de FIA waarbij ze in het officiële document verwijzen naar een niet bestaand artikel van hun eigen regels.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zet even je oranje bril af zeg
Volledig terecht dat Max daar straf voor krijgt.
Ze hadden de tijd kunnen afnemen, maar ook begrijpelijk een gridstraf voor zoiets.
Was Japan waar de FIA er alles aan deed dat Honda geluk had niet genoeg voor je?quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:22 schreef hjansen82 het volgende:
Het slaat ook nergens op. De straf wordt uitgedeeld op basis van een verkeerd artikel. Dan is die straf dus niet meer geldig en dan is het niet relevant wat voor uitspraken de rijder heeft gemaakt. De rijder moet nu bloeden voor het geklungel van de FIA. Omdat een stel spaghetti slikkers anders hun zin niet krijgen. Als die Italianen iedereen zo consequent aan de regels willen houden. Laat ze dan zich dan ook als land eens aan de EU begrotingsregels houden. Of is het dan niet geldig en kun je beter andere de maat nemen.
Volgens mij heb jij een beetje moeite met begrijpend lezen...quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kunnen dit soort mafketels door de mods niet opgedonderd worden?
Was Japan waar de FIA er alles aan deed dat Honda geluk had niet genoeg voor je?
Door blijven stampen onder geel levert gewoon een straf op, simpel en logisch.
Is gevaarlijk en is gewoon bekend dat je met geel moet liften. Max doet dat dus bewust niet, dan moet je de straf ook maar accepteren.
Hamilton komt er net langs, officieel was er nog niet geel. Dat een coureur dan alleen wat twijfelt over op het gas gaan.Tja. Max rijdt gewoon duidelijk onder geel vol door, wat gewoon niet mag.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat Max onterecht gestraft is. Ik zeg dat de FIA een stel prutsers zijn. Omdat Lewis exact hetzelfde doet en geen straf krijgt. En omdat Max gestraft wordt door de FIA waarbij ze in het officiële document verwijzen naar een niet bestaand artikel van hun eigen regels.
Jij ook een fijne avond
neequote:Op zondag 27 oktober 2019 17:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een beetje moeite met begrijpend lezen...
Lewis deed exact hetzelfde. Dat die vlag niet gezwaaid werd op dat moment doet er niet toe.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Was Japan waar de FIA er alles aan deed dat Honda geluk had niet genoeg voor je?
Door blijven stampen onder geel levert gewoon een straf op, simpel en logisch.
Is gevaarlijk en is gewoon bekend dat je met geel moet liften. Max doet dat dus bewust niet, dan moet je de straf ook maar accepteren.
Doorstampen met een kapotte voorvleugel is natuurlijk niet gevaarlijk. Ik weet mijn god niet wat Honda daar als cadeautje van de FIA gehad zo moeten hebben.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Was Japan waar de FIA er alles aan deed dat Honda geluk had niet genoeg voor je?
Door blijven stampen onder geel levert gewoon een straf op, simpel en logisch.
Is gevaarlijk en is gewoon bekend dat je met geel moet liften. Max doet dat dus bewust niet, dan moet je de straf ook maar accepteren.
Lewis reed ook volle bak door. 0,2s langzamer kan je echt niet liften noemen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hamilton komt er net langs, officieel was er nog niet geel. Dat een coureur dan alleen wat twijfelt over op het gas gaan.Tja. Max rijdt gewoon duidelijk onder geel vol door, wat gewoon niet mag.
Dat boeit helemaal geen reet voor de gevaarzetting natuurlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hamilton komt er net langs, officieel was er nog niet geel. Dat een coureur dan alleen wat twijfelt over op het gas gaan.Tja. Max rijdt gewoon duidelijk onder geel vol door, wat gewoon niet mag.
Heel seizoen al. Zei het gisteren al, in 25 jaar heb ik ze nog nooit zo zien prutsen als dit jaar.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:27 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat boeit helemaal geen reet voor de gevaarzetting natuurlijk.
De vorige race was het ook gedonder met de FIA en nu weer.
Denk dat ze een beetje zoekende zijn. Eerst zijn ze streng en roept heel de F1 wereld dat ze de sport kapot maken. Dan worden ze wat soepeler (Bijv de unsafe release van Leclerc) en dan valt iedereen daar ook weer over.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:33 schreef vosss het volgende:
Ze falen wel vaker, maar dit jaar is echt belachelijk vaak.
Had Charlie daar voorheen wellicht toch een vinger aan de pols om het een beetje in goede banen te leiden? En die wordt nu gemist waardoor er veel meer gefaald wordt?
Een andere oorzaak kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Ik weet dat het zijn werk niet was, maar toch.
Iemand?
Ik heb het idee dat ze teveel naar de teams/coureurs luisteren op dit moment.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:33 schreef vosss het volgende:
Ze falen wel vaker, maar dit jaar is echt belachelijk vaak.
Had Charlie daar voorheen wellicht toch een vinger aan de pols om het een beetje in goede banen te leiden? En die wordt nu gemist waardoor er veel meer gefaald wordt?
Een andere oorzaak kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Ik weet dat het zijn werk niet was, maar toch.
Iemand?
Mja trek je wel weer de top teams voor, die staan immers na elke sessie wel bovenaan.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik vind dat F1 de coureurs ook extra punten moet geven tijdens de Q, zoals met het rijden van de snelste ronde.
winnaar Q1 1 punt, Q2 2 punten en Q3 3 punten o.i.d.
om het wat spannender te maken
of raken mensen dan in de war
Precies dat.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:43 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Mja trek je wel weer de top teams voor, die staan immers na elke sessie wel bovenaan.
Is dat al officieel goedgekeurd?quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:45 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Precies dat.
Q3 gaat nu echt om de twee achterhoede teams. Rest is veldvulling![]()
Q2 om de banden strategie (jammer dat ze dat afschaffen)
Q3 de pole run
Ik ben wel fan van de huidge set-up. Beter dan 40 minuten naar een lege baan kijken zoals vroeger
Nee moet nog worden goedgekeurd door de teams. Maar zie niet in waarom die er op tegen zouden zijn. Nu worden ze nog een beetje gedwongen, straks hebben ze de vrije hand.quote:
Dat is ook toevallig, ik wacht ook nog steeds!quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:07 schreef Zorro het volgende:
Ik ben er wel achter dat ik middagraces veel leuker vind. Ik zit verdomme nou nog te wachten tot het begint!
Zie je nou wel dat het niet aan mij ligt.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:09 schreef cunial het volgende:
[..]
Dat is ook toevallig, ik wacht ook nog steeds!
Ik lees daar toch echt iets anders in.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heeft zelf verklaard dat ie niet van zijn gas is gegaan omdat er geen gele vlag was, ondanks dat ie Bottas zag staan kon hij naar eigen zeggen niet meer reageren. Die +0.2s kwam dus niet omdat ie vertraagd zou hebben voor het ongeval.
[..]
via racefans.net
Gezien de voorsprong van de topteams heeft dat toch weinig zin. Het hele idee was dat mindere teams met een betere strategie konden kiezen, maar de voorsprong van de top 3 is zo groot dat ze dezelfde strategie kunnen hanteren en de overigen in Q3 benadeeld worden (zoals McLaren nu)quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:45 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Precies dat.
Q3 gaat nu echt om de twee achterhoede teams. Rest is veldvulling![]()
Q2 om de banden strategie (jammer dat ze dat afschaffen)
Q3 de pole run
Ik ben wel fan van de huidge set-up. Beter dan 40 minuten naar een lege baan kijken zoals vroeger
Het was dan ook een terechte penalty. Het enigste wat er aan op te merken valt is dat de FIA er geen 3 uur voor nodig had moeten hebben en de heropening van een gesloten onderzoek.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Horner leek niet erg boos i.i.g.
https://racingnews365.nl/(...)ppen-reed-fenomenaal
Ik heb liever "Japanse" tijd.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:07 schreef Zorro het volgende:
Ik ben er wel achter dat ik middagraces veel leuker vind. Ik zit verdomme nou nog te wachten tot het begint!
Beste tijd was voor mij gewoon de ouderwetse 14:00 (Let ook op de :00 he!)quote:
Behoudt Max zijn 2e pole position? Zag op Wiki dat ie daar naar Leclerc is gegaan. Wat vreemd zou zijn. Schumacher mocht hem in Monaco destijds wel houden (zijn laatste), terwijl hij daar niet startte.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:46 schreef Tinos85 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ion-op-een-rij-.html
Binottoje hebt helemaal geen pole position, je mag er alleen van starten
Max heeft hem ook gewoon. Hij heeft een gridstraf gekregen, die wordt pas na het vergeven van de pole opgelegdquote:Op zondag 27 oktober 2019 18:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Behoudt Max zijn 2e pole position? Zag op Wiki dat ie daar naar Leclerc is gegaan. Wat vreemd zou zijn. Schumacher mocht hem in Monaco destijds wel houden (zijn laatste), terwijl hij daar niet startte.
Toen kreeg Schumacher de straf een race eerder (geloof ik)quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Behoudt Max zijn 2e pole position? Zag op Wiki dat ie daar naar Leclerc is gegaan. Wat vreemd zou zijn. Schumacher mocht hem in Monaco destijds wel houden (zijn laatste), terwijl hij daar niet startte.
Pole position betekent dat je van de eerste startplaats mag starten. Niets meer en niets minder. Dus die gaat naar Leclerc.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Behoudt Max zijn 2e pole position? Zag op Wiki dat ie daar naar Leclerc is gegaan. Wat vreemd zou zijn. Schumacher mocht hem in Monaco destijds wel houden (zijn laatste), terwijl hij daar niet startte.
0,2 seconden. Die heeft gewoon vol het gas ingetrapt. Als je niet vol gas geeft dan scheelt dat veel meer. Die 0,2 seconden heeft ie gewoon over de hele sector laten liggen lijkt mij.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik lees daar toch echt iets anders in.
"I hesitated getting back on power." betekent volgens mij dat hij niet vol op het gas was gegaan.
Pole heeft ook Max ook. Alleen start hij niet vanaf p1quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:42 schreef franske19 het volgende:
Nee de pole is hij kwijt. Het baanrecord echter niet haha.
Die autos remmen "als een straatauto die vol in de ankers gaat" bij gas loslaten zeggen ze dan.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:45 schreef vosss het volgende:
[..]
0,2 seconden. Die heeft gewoon vol het gas ingetrapt. Als je niet vol gas geeft dan scheelt dat veel meer. Die 0,2 seconden heeft ie gewoon over de hele sector laten liggen lijkt mij.
In de statistieken behoudt ie gewoon zijn pole, al mag hij daar om obious redenen niet van vertrekken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Behoudt Max zijn 2e pole position? Zag op Wiki dat ie daar naar Leclerc is gegaan. Wat vreemd zou zijn. Schumacher mocht hem in Monaco destijds wel houden (zijn laatste), terwijl hij daar niet startte.
Precies. Die heeft gewoon volgas doorgejakkerd en achteraf een verhaaltje ophangen van ja ik twijfelde en daarom voorzichtig gedaan. Gewoon gelul. Daar prikt elke schlemiel doorheen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Die autos remmen "als een straatauto die vol in de ankers gaat" bij gas loslaten zeggen ze dan.
Nou als ik met mijn barrel vol in de ankers ga verlies ik echt wel meer dan 0,2 op z'n stuk
Noem je mij nou een schlemielquote:Op zondag 27 oktober 2019 18:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. Die heeft gewoon volgas doorgejakkerd en achteraf een verhaaltje ophangen van ja ik twijfelde en daarom voorzichtig gedaan. Gewoon gelul. Daar prikt elke schlemiel doorheen.
Absoluut. Geen zorgen verder, want ik noem mezelf er ook eenquote:
Ja, voorzichtig he!quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Absoluut. Geen zorgen verder, want ik noem mezelf er ook een
Ik denk dat je beter voor het bier kan gaanquote:Op zondag 27 oktober 2019 18:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja, voorzichtig he!
Ik vreet al je nootjes op verdomme!
mja, hij heeft zoveel staan dat als je dat opzuipt je nog twee dagen een F blaastquote:Op zondag 27 oktober 2019 18:52 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter voor het bier kan gaan
Beide is er in overvloedquote:Op zondag 27 oktober 2019 18:52 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter voor het bier kan gaan
De Nederlandse wiki is hopeloos slecht wat F1 betreft. Op de Engelse staat dat Webber hem heeft. Die vertrouw ik meer.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:48 schreef F1gamer het volgende:
Hier het voorbeeldje van Schumacher:
https://nl.wikipedia.org/(...)le_1_van_Monaco_2012
Pole bleef ondanks gridstraf op naam van Schumacher staan
Hamilton is een fopneger. Een achterbakse.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)rds-tegen-verstappen
@:vosss
Maar:quote:Toen Valtteri Bottas gedurende de apotheose van de kwalificatie voor de Grand Prix van Mexico zijn auto in de muur parkeerde, was Lewis Hamilton de eerste andere coureur die langs het Mercedes-wrak reed. Zelf ging de Brit niet van zijn gas af, maar op het moment dat hij langsreed hingen er nog geen gele vlaggen, zo geeft hij zelf aan.
Max heeft de vlaggen niet gezien, de crash wel, net als hem, en hij ging ook niet van zijn gasquote:"Het maakt niet uit waar de gele vlag hangt", zo gaat de Mercedes-coureur zijn verhaal verder. "Het feit dat Max zei dat hij de vlaggen had gezien en besloot er niet op te reageren, kan natuurlijk niet door de beugel.
Día de Muertosquote:Op zondag 27 oktober 2019 18:53 schreef F1gamer het volgende:
Het lijkt wel carnaval daar op het circuit
Die durven ze amper te straffen, want racisme (BNW-modus)quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Hamilton is een fopneger. Een achterbakse.
Dat het een hypocriete lul is. Dat heeft niks met zijn huidskleur te maken voordat iemand mij dalijk weer voor racist uit maakt.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:59 schreef daNpy het volgende:
Wacht, ff crashte Hamilton in Duitsland niet onder geel? En dan nu naar anderen wijzen?
Jamaar ik moet nog terug rijden danquote:Op zondag 27 oktober 2019 18:52 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter voor het bier kan gaan
Zolang geen KOZP-aanhangers zijn, zit je veiligquote:Op zondag 27 oktober 2019 19:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat het een hypocriete lul is. Dat heeft niks met zijn huidskleur te maken voordat iemand mij dalijk weer voor racist uit maakt.
daar heeft hij te weinig straf gekregen, want een aantal zaken zijn daar onbestraft gebleven, vreemd genoegquote:Op zondag 27 oktober 2019 18:59 schreef daNpy het volgende:
Wacht, ff crashte Hamilton in Duitsland niet onder geel? En dan nu naar anderen wijzen?
Zeg je nou dat het door zijn huidskleur komt?quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat het een hypocriete lul is. Dat heeft niks met zijn huidskleur te maken voordat iemand mij dalijk weer voor racist uit maakt.
Als die opdagen willen ze Hamilton sowieso weg hebben.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:01 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Zolang geen KOZP-aanhangers zijn, zit je veilig
Welke tune?quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:02 schreef vosss het volgende:
Die tune, ben ik de enige die daar FUCK THE FIA FUCK THE FIA hoort?
FUCK ZANDVOORTquote:Op zondag 27 oktober 2019 19:03 schreef vosss het volgende:
Ik snap dat ze dat niet zingen, maar wat zingen ze dan wel?
Tja, de F1 heeft twee jonge zeehondjes, oftewel huilers. Hamilton en Leclerc.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:05 schreef potjecreme het volgende:
Het is weer huilie huilie Hamilton time.
Beter dezequote:
Als ik Verstappen was zal vanaf nu elk foute actie van Hamilton melden bij stewards.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Hamilton is een fopneger. Een achterbakse.
Echt zo'n type die gebruikt maakt van het feit dat er veel mensen zijn die denken : "Ah wat zielig dat je zo behandelt wordt". En daardoor maakt hij misbruik van de situatie.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Hamilton is een fopneger. Een achterbakse.
Wat een bullshitquote:Op zondag 27 oktober 2019 19:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
Joh, als het Leclerc of Hamilton was geweest die doorreed met geel, dan hadden die geen straf gehad.
De FIA heeft een hekel aan Max. En Ferrari en Hamilton wordt vaak hand boven het hoofd gehouden en krijgen mildere straffen.
F1 neem ik door dit soort gelul al tijden niet meer serieus
Die steek was zo duidelijk dattie niet eens meer onderwater wasquote:Op zondag 27 oktober 2019 19:16 schreef Zorro het volgende:
Carlos
"Ik ben hier niet omdat mijn pappie een stoeltje voor me heeft gekocht"
Hoi Lance!
Ja want meneer Sainz jr. heeft nooit geprofiteerd van het geld en de connecties van z'n vader.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:16 schreef Zorro het volgende:
Carlos
"Ik ben hier niet omdat mijn pappie een stoeltje voor me heeft gekocht"
Hoi Lance!
Dit.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:25 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ja want meneer Sainz jr. heeft nooit geprofiteerd van het geld en de connecties van z'n vader.
niet omdat hij op straat is gezet door die verzekeraar?quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:23 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Tom Coronel, die hoort nu pas dat Max een gridstraf heeft..
quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:39 schreef vosss het volgende:
Jezus heeft die vent een kunstgebit of wat is deze?
Je moet iets als je 125 miljoen euro hebt.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:39 schreef OscarMopperkont het volgende:
Tiësto
Hoeveel Botox zit daar in?
Maar echtquote:
Hoe willen ze dat doen als Jack in de ziggo dome zit?quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:38 schreef StephanL het volgende:
[..]
Meestal als Rondo hierna komt, makkelijker ombouwen.
Op wie?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |