De FIA is niet consequent, kent de eigen regels niet eens of past ze niet goed toe. Hoe verklaar je dat bijvoorbeeld Bottas onder rood gewoon zijn ronde mag afmaken zonder bestraft te worden.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Neuh. Omdat hij heeft toegegeven dat hij niet gelift heeft is er geen bezwaar mogelijk.
Ergens moet een grens getrokken worden en de vlaggen zijn leidend. Is voor iedereen helder en eerlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:44 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Hamilton reedt ook volgas lang het ongeluk van Bottas, maar omdat de gele vlag nog niet gezwaaid had ging hij vrijuit. Dat is ook gevaarlijk.
Lol dat is gewoon helder uitgelegdquote:Op zondag 27 oktober 2019 14:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
De FIA is niet consequent, kent de eigen regels niet eens of past ze niet goed toe. Hoe verklaar je dat bijvoorbeeld Bottas onder rood gewoon zijn ronde mag afmaken zonder bestraft te worden.
Ok, maar houdt als Hamilton dan ook je mond dicht. En ga niet anderen de les lopen lezen, met zijn hypocriete gewauwel.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ergens moet een grens getrokken worden en de vlaggen zijn leidend. Is voor iedereen helder en eerlijk.
Wat in dit geval gek is, is dat de FIA de situatie geen straf waardig vindt (incident is onderzocht) en paar uur later ineens wel
Ik vind dit wel een mooie. Dus omdat het systeem of de techniek van de FIA faalt moet Max daarvoor gestraft worden omdat hij eerlijk toegeeft dat hij niet van het gas gaat?quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan zet je het harde precedent dat doorknallen onder geel risicoloos is zolang dat bord niet knippert. Dat is hoogst onveilig en moet je absoluut niet willen.
Lijkt een beetje op werken bij de overheid. Daar wordt de onkunde van de leiding ook afgeschoven op de medewerkers die er iets van willen maken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een mooie. Dus omdat het systeem of de techniek van de FIA faalt moet Max daarvoor gestraft worden omdat hij eerlijk toegeeft dat hij niet van het gas gaat?
Op de onboard is te zien dat hij Bottas net voor de bocht ziet staan en die gele vlag is al helemaal bedroevend slecht te zien als je er niet bewust op let. Moet hij dat nog in de laatste 2 seconden van het gas? op het punt waar Max de vlag had kunnen zien is het al te laat mocht hij er net als Bottas af zijn gevlogen.
Daarom wijzen de stewards naar Vettel, die vlak voor Verstappen reed en wel direct hard snelheid minderde.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een mooie. Dus omdat het systeem of de techniek van de FIA faalt moet Max daarvoor gestraft worden omdat hij eerlijk toegeeft dat hij niet van het gas gaat?
Op de onboard is te zien dat hij Bottas net voor de bocht ziet staan en die gele vlag is al helemaal bedroevend slecht te zien als je er niet bewust op let. Moet hij dat nog in de laatste 2 seconden van het gas? op het punt waar Max de vlag had kunnen zien is het al te laat mocht hij er net als Bottas af zijn gevlogen.
Blijf het toch tamelijk bijzonder vinden. Ik weet niet hoe snel ze op de grit de gele vlag te zien krijgen maar als toeschouwer werd de gele vlag pas gegeven nadat Max over de finish reed. Als je in de F1 afhankelijk bent van 1 vlagger dan moet je zelf toch ook even achter de oren krabben. Tuurlijk had Max gewoon moeten liften maar deze straf voelt ergens toch wat vreemdquote:Op zondag 27 oktober 2019 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarom wijzen de stewards naar Vettel, die vlak voor Verstappen reed en wel direct hard snelheid minderde.
Wat daar weer opmerkelijk aan is, is dat zo ver wij weten de stewards niet bij Vettel hebben geïnformeerd waarom hij zo hard afremde.
Was dat omdat hij één gele vlag zag, omdat hij Bottas zag of wellicht omdat zijn team op de boardradio aangaf direct snelheid te moeten minderen.
Nogal essentieel omdat Verstappen in tweede instantie ineens wel verweten wordt dat hij de gele vlag genegeerd heeft.
Vlag is leidend.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een mooie. Dus omdat het systeem of de techniek van de FIA faalt moet Max daarvoor gestraft worden omdat hij eerlijk toegeeft dat hij niet van het gas gaat?
Op de onboard is te zien dat hij Bottas net voor de bocht ziet staan en die gele vlag is al helemaal bedroevend slecht te zien als je er niet bewust op let. Moet hij dat nog in de laatste 2 seconden van het gas? op het punt waar Max de vlag had kunnen zien is het al te laat mocht hij er net als Bottas af zijn gevlogen.
nee. Hij is een hypocriet omdat hij continu met het beschuldigende vingertje naar Jan en alleman wijst. Nu ook weer naar Max dat ie volgas langs Bottas ging terwijl die dat zelf ook deed. Dat milieu-geblaat van hem haalde ik er zuiver bij om kracht bij te zetten dat hij zoiets continu doet.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Elke Formule 1 coureur draagt het milieu een warm hart toe. Maar omdat Hamilton het uit, is hij hypocriet?
Max liep in de kwali 350 en de Ferrari's 356, dus als hij bij het opkomen van het rechte stuk in het kielzog zit zou het net aan moeten kunnenquote:Op zondag 27 oktober 2019 15:03 schreef Mothzor het volgende:
Zal je zien dat het zo een natte start is. Dan is het toch wel fijn om vanaf pole te starten.
Voor een droge start is die P4 zo erg nog niet. Al wordt het inhalen van die Ferrari's op de rechte stukken wel een ding (al dachten we dat ook voor de kwali )
Zeker vreemd. Bij Leclerc gebeurde dat ook al. Eerst no further investigation en daarna best een forse straf.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ergens moet een grens getrokken worden en de vlaggen zijn leidend. Is voor iedereen helder en eerlijk.
Wat in dit geval gek is, is dat de FIA de situatie geen straf waardig vindt (incident is onderzocht) en paar uur later ineens wel
Maakt allemaal niks uit man. Het is heel simpel. Als er een gele vlag gezwaaid word ga je van het gas en doe je voorzichtig. Doe je dat niet krijg je straf. Het is de verantwoordelijkheid van de coureur om uit te kijken voor vlaggen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarom wijzen de stewards naar Vettel, die vlak voor Verstappen reed en wel direct hard snelheid minderde.
Wat daar weer opmerkelijk aan is, is dat zo ver wij weten de stewards niet bij Vettel hebben geïnformeerd waarom hij zo hard afremde.
Was dat omdat hij één gele vlag zag, omdat hij Bottas zag of wellicht omdat zijn team op de boardradio aangaf direct snelheid te moeten minderen.
Nogal essentieel omdat Verstappen in tweede instantie ineens wel verweten wordt dat hij de gele vlag genegeerd heeft.
Laatste sector van Hamilton was toch +0.2?quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nee. Hij is een hypocriet omdat hij continu met het beschuldigende vingertje naar Jan en alleman wijst. Nu ook weer naar Max dat ie volgas langs Bottas ging terwijl die dat zelf ook deed. Dat milieu-geblaat van hem haalde ik er zuiver bij om kracht bij te zetten dat hij zoiets continu doet.
En dus gingen de stewards kijken naar de data en concludeerde dat er niks aan de hand was.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maakt allemaal niks uit man. Het is heel simpel. Als er een gele vlag gezwaaid word ga je van het gas en doe je voorzichtig. Doe je dat niet krijg je straf. Het is de verantwoordelijkheid van de coureur om uit te kijken voor vlaggen.
Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen.
Ja dat is wel vreemd. Ik heb dat hele gebeuren inc persconferentie niet zo gevolgd. Maar ik verwachtte wel een mogelijke penalty direct toen hij over s/f kwam en zijn tijd verbeterde.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dus gingen de stewards kijken naar de data en concludeerde dat er niks aan de hand was.
Dan gaat daar toch echt iets helemaal mis
Eens.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maakt allemaal niks uit man. Het is heel simpel. Als er een gele vlag gezwaaid word ga je van het gas en doe je voorzichtig. Doe je dat niet krijg je straf. Het is de verantwoordelijkheid van de coureur om uit te kijken voor vlaggen.
Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen.
Dit klopt niet : "Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen." In sector 2/3 kon de tijd zeker nog verbeterd worden. Het tijdsverlies door microsector 3 gele vlag had nog steeds een snelste tijd kunnen opleveren.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:16 schreef BroesWillems het volgende:
Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen.
Als je echt van je gas gaat door een gele vlag, is een tijdsverbetering gewoon onmogelijk, lijkt me..quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:31 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dit klopt niet : "Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen." In sector 2/3 kon de tijd zeker nog verbeterd worden. Het tijdsverlies door microsector 3 gele vlag had nog steeds een snelste tijd kunnen opleveren.
Dat klopt prima. En is ook gebeurd.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:31 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dit klopt niet : "Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen." In sector 2/3 kon de tijd zeker nog verbeterd worden. Het tijdsverlies door microsector 3 gele vlag had nog steeds een snelste tijd kunnen opleveren.
No era penal!quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!?
ik mis hem ook compleet
deze on board geven de faal van de FIA wel aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |