Hamilton had ze ook niet. Vettel en Verstappen wel.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:13 schreef vosss het volgende: Volgens mij werden de gele vlaggen in elk geval niet direct getoond toen Bottas de muur in vloog. Ik zag ze in elk geval pas erg laat.
Lees even terugquote:Op zondag 27 oktober 2019 11:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heeft Verstappen zelf al gereageerd?
https://www.gptoday.net/n(...)-vergrijp-verstappenquote:Op zondag 27 oktober 2019 11:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hamilton had ze ook niet. Vettel en Verstappen wel.
Ja baas.quote:
Did you even lift bro???quote:
Dan was hij de held van de dag geweest.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:25 schreef hjansen82 het volgende:
Antwoord had moeten zijn in persco op de vraag of hij had gelift in de microsector : "The data doesn't lie"
Er vanuit gaande dat Max de gele vlag niet gezien heeft; dan lift je als coureur ook niet in je kwalirondje, crash of niet. Als hij gelift had en daardoor pole mis was gelopen, had iedereen hem uitgelachen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Blijf het toch zuur vinden. Een coureur moet in 3 seconden tijd op basis van 1 gele vlag beslissen wat hij doet. Vervolgens krijgen de stewards 3 uur de tijd om er wat mee te doen.
Natuurlijk zou het zo moeten zijn dat een coureur bij het zien van een gecrashte auto gelijk lift maar ik kan me in deze situatie goed voorstellen dat hij dat niet doet als hij geen geel op zijn stuur zit. Voor mijn gevoel duurde het sowieso heel erg lang voor dat er geel werd afgegeven
Leclerc is wel binnen geroepen. FIA wilde dat hij binnen kwam, Ferrari zou hem binnen halen. Anders meatball vlag vanuit FIA. Leclerc kwam echter niet binnen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De FIA wilde toen en Ferrari en Leclerc spreken om te kijken of er toen bewust een order is genegeerd. Dat was niet het geval, anders was de straf veel zwaarder geweest. Nu was vooral Ferrari schuldig en niet Leclerc.
In dit stukje lees ik dat Hamilton de situatie niet heeft kunnen overzien en gewoon (bijna) vol gas is doorgereden. Als je iets niet geheel duidelijk hebt moet je toch van het gas af?quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:24 schreef vosss het volgende:
[..]
https://www.gptoday.net/n(...)-vergrijp-verstappen
Zelf kreeg hij geen gele vlaggen, en kon volgas door, maar vervolgens wel zeggen hoe gevaarlijk het wel niet is wat Max deed.
Dat zou je zeggen. Dat ie dat niet doet en vervolgens wel ligt te mekkeren over Max spreekt boekdelen imo.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In dit stukje lees ik dat Hamilton de situatie niet heeft kunnen overzien en gewoon (bijna) vol gas is doorgereden. Als je iets niet geheel duidelijk hebt moet je toch van het gas af?
Omdat Ferrari zei dat hij buiten moest blijven nadat hij zijn end plate kwijt was. Dit was tegen de afspraak in en dus heeft de FIA hem alsnog een ronde later binnen laten komen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat Max de gele vlag niet gezien heeft; dan lift je als coureur ook niet in je kwalirondje, crash of niet. Als hij gelift had en daardoor pole mis was gelopen, had iedereen hem uitgelachen.
[..]
Leclerc is wel binnen geroepen. FIA wilde dat hij binnen kwam, Ferrari zou hem binnen halen. Anders meatball vlag vanuit FIA. Leclerc kwam echter niet binnen.
Graag de bron waarin Max zegt dat hij de gele vlag niet gezien heeft. De vraag in het filmpje hierboven kan niet duidelijker: heb je de gele vlag gezien? Dan zeg je gewoon nee als je hem niet gezien hebt.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat Max de gele vlag niet gezien heeft; dan lift je als coureur ook niet in je kwalirondje, crash of niet. Als hij gelift had en daardoor pole mis was gelopen, had iedereen hem uitgelachen.
[..]
Leclerc is wel binnen geroepen. FIA wilde dat hij binnen kwam, Ferrari zou hem binnen halen. Anders meatball vlag vanuit FIA. Leclerc kwam echter niet binnen.
Daarom zei ik al, als organisatie ben je ook wel kneiterstom als je "afspraken" gaat maken. Je wil maar 1 ding en dat is absolute zekerheid. Dus geef rood bij de crash van Bottas en geef Leclerc in Japan een meatball. Alle onzekerheid weg. Maar nee, ze maken een "afspraak"quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat Ferrari zei dat hij buiten moest blijven nadat hij zijn end plate kwijt was. Dit was tegen de afspraak in en dus heeft de FIA hem alsnog een ronde later binnen laten komen.
Dit staat letterlijk in het decision document en is ook de reden dat hij (en Ferrari) bestraft is. Als Leclerc zelf buiten was gebleven had ik wel een hogere straf verwacht voor Leclerc.
Ik heb wel een vermoeden...quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:27 schreef vosss het volgende:
Denk dat we een getergde Max gaan zien vanavond. Dat kan 2 kanten op vallen.
Ferrari zegt tegen de FIA "we halen hem binnen". FIA zegt "OK".quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:40 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daarom zei ik al, als organisatie ben je ook wel kneiterstom als je "afspraken" gaat maken. Je wil maar 1 ding en dat is absolute zekerheid. Dus geef rood bij de crash van Bottas en geef Leclerc in Japan een meatball. Alle onzekerheid weg. Maar nee, ze maken een "afspraak"
Echt
Vorig jaar leverde dat nog een overwinning opquote:
je hebt compleet gelijk en die situatie was heel wat gevaarlijker ( hamilton reed zelfs tegen rondvliegende onderdelen aan ) dan dit incident in de kwaliquote:Op zondag 27 oktober 2019 11:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ferrari zegt tegen de FIA "we halen hem binnen". FIA zegt "OK".
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Daarom. Denk dat het ook wel goed zit.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vorig jaar leverde dat nog een overwinning op
Precies wat ik bedoel. Een coureur moet die afweging in 3 seconden maken met 1 gele vlag in zicht. Tot het moment dat hij geen geel op zijn stuur ziet kan ik me goed voorstellen dat Max dacht: gewoon doorknallen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat Max de gele vlag niet gezien heeft; dan lift je als coureur ook niet in je kwalirondje, crash of niet. Als hij gelift had en daardoor pole mis was gelopen, had iedereen hem uitgelachen.
Dat staat in het FIA-document met de straf (dat hij de gele vlag niet gezien heeft)quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Graag de bron waarin Max zegt dat hij de gele vlag niet gezien heeft. De vraag in het filmpje hierboven kan niet duidelijker: heb je de gele vlag gezien? Dan zeg je gewoon nee als je hem niet gezien hebt.
Dat is net zo'n gelul als een scheidsrechter tegen een voetballer: Niet meer doen he!quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ferrari zegt tegen de FIA "we halen hem binnen". FIA zegt "OK".
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Staat in FIA document.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Graag de bron waarin Max zegt dat hij de gele vlag niet gezien heeft. De vraag in het filmpje hierboven kan niet duidelijker: heb je de gele vlag gezien? Dan zeg je gewoon nee als je hem niet gezien hebt.
quote:Driver of Car 33 admitted that he was aware that car 77 (Valtteri Bottas) crashed and
did see the car on the left hand side of the track, but was not aware of the waved
yellow flag. He also admitted not reducing his speed on the yellow sector.
Waarom remde Vettel dan wel?quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:54 schreef Predator40 het volgende:
de FIA is weer eens zwaar ingebreke en veroorzaakt zelf een onveilige situatie ( net zoals met Leclerc die gewoon een zwart vlag had moeten hebben toen ), wie gaat er nou in een onoverzichtelijk bocht met 1 enkele gele vlag staan !
De teams waren niet geīnformeerd, en in de bochten voor het ongeluk was ook geen geel.
gewoon een dikke faal, en om dit even goed te maken geven ze Max een straf.
lachwekkend.
Nog wel een bocht naar rechts waar je dus naar rechts kijkt, en het enige aandachtspunt links is de auto van Bottas waar je natuurlijk naar kijkt om te zien wat daar precies de situatie is. Maar dan moet je ook nog 1 gele vlag zien. Tuurlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:54 schreef Predator40 het volgende:
de FIA is weer eens zwaar ingebreke en veroorzaakt zelf een onveilige situatie ( net zoals met Leclerc die gewoon een zwart vlag had moeten hebben toen ), wie gaat er nou in een onoverzichtelijk bocht met 1 enkele gele vlag staan !
De teams waren niet geīnformeerd, en in de bochten voor het ongeluk was ook geen geel.
gewoon een dikke faal, en om dit even goed te maken geven ze Max een straf.
lachwekkend.
Die zag de crash gebeuren, of in elk geval de stofwolken.quote:
Ik hoorde op de engelse tv dat het niet eens uitmaakt of er geel was en of verstappen dat heeft gezien, hij had moeten weten, na het zien van de crash, dat dit een gele vlag situatie was.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:54 schreef Predator40 het volgende:
de FIA is weer eens zwaar ingebreke en veroorzaakt zelf een onveilige situatie ( net zoals met Leclerc die gewoon een zwart vlag had moeten hebben toen ), wie gaat er nou in een onoverzichtelijk bocht met 1 enkele gele vlag staan !
De teams waren niet geīnformeerd, en in de bochten voor het ongeluk was ook geen geel.
gewoon een dikke faal, en om dit even goed te maken geven ze Max een straf.
lachwekkend.
betere ogen....of beter aan het opletten, of de stand van de vlag.quote:
En gele vlaggenquote:Op zondag 27 oktober 2019 11:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Die zag de crash gebeuren, of in elk geval de stofwolken.
Bedankt Seb.quote:
Dan had Hamilton ook bij de stewards moeten komen eigenlijk......hij knalde toch ook volgas langs bottas ? en verbeterde zijn tijd dus niet echt gelift.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik hoorde op de engelse tv dat het niet eens uitmaakt of er geel was en of verstappen dat heeft gezien, hij had moeten weten, na het zien van de crash, dat dit een gele vlag situatie was.
Ondanks mijn hekel aan Hamilton: Iedereen inclusief hem reed een langzamere laatste sector. Bewust of niet, in elk geval langzamer. Max niet.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dan had Hamilton ook bij de stewards moeten komen eigenlijk......hij knalde toch ook volgas langs bottas ?
max zijn laatste minisector was geelquote:Op zondag 27 oktober 2019 11:58 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ondanks mijn hekel aan Hamilton: Iedereen inclusief hem reed een langzamere laatste sector. Bewust of niet, in elk geval langzamer. Max niet.
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!?quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:59 schreef Vliegbaard het volgende:
Bij die onboard moet ik zeggen dat ik de eerste keer die vlag compleet gemist heb. Maar ik wordt dan ook niet betaald om auto te rijden.
Kennelijk staat er ergens in de fia regels dat coureurs hun gedrag en rijstijl moeten aanpassen aan de ontwikkelingen op de baan, dus een coureur moet in bepaalde situaties dus wel een gele vlag protocol hanteren ook al is er geen fysieke/digitale vlag te zien. In dit geval was de vlag wel aanwezig maar niet goed zichtbaar.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!?
ik mis hem ook compleet
Hamiltons laatste sector was langzamer dan daarvoor, hij verloor daar ruim 0,2 sec. Die van Verstappen was paars.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dan had Hamilton ook bij de stewards moeten komen eigenlijk......hij knalde toch ook volgas langs bottas ? en verbeterde zijn tijd dus niet echt gelift.
het is weer zo onduidelijk als wat bij de FIA allemaal en ze verbloemen hun eigen dikke faal
maar dat is geen reden om hem 3 plaatsen gridstraf te geven.....pak dan zijn snelste tijd af.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Kennelijk staat er ergens in de fia regels dat coureurs hun gedrag en rijstijl moeten aanpassen aan de ontwikkelingen op de baan, dus een coureur moet in bepaalde situaties dus wel een gele vlag protocol hanteren ook al is er geen fysieke/digitale vlag te zien. In dit geval was de vlag wel aanwezig maar niet goed zichtbaar.
Kennelijk doen we niet aan, link naar de regel?quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Kennelijk staat er ergens in de fia regels dat coureurs hun gedrag en rijstijl moeten aanpassen aan de ontwikkelingen op de baan, dus een coureur moet in bepaalde situaties dus wel een gele vlag protocol hanteren ook al is er geen fysieke/digitale vlag te zien. In dit geval was de vlag wel aanwezig maar niet goed zichtbaar.
Gele vlag is gele vlag. Dat Verstappen die niet ziet doet niet ter zake, zeker niet omdat Vettel hem wel gezien heeft en dus van het gas afging.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!?
ik mis hem ook compleet
deze on board geven de faal van de FIA wel aan
Wellicht hoor ik t niet helemaal goed maar het lijkt erop alsof hij een milliseconde van het gas af gaat zodra hij bottas passeert. Realiserend dat het te laat is gelijk weer gas erop.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Kennelijk staat er ergens in de fia regels dat coureurs hun gedrag en rijstijl moeten aanpassen aan de ontwikkelingen op de baan, dus een coureur moet in bepaalde situaties dus wel een gele vlag protocol hanteren ook al is er geen fysieke/digitale vlag te zien. In dit geval was de vlag wel aanwezig maar niet goed zichtbaar.
Dat onboard systeem was kapot, doordat de sensoren in Bottas crash kapot gingen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar dat is geen reden om hem 3 plaatsen gridstraf te geven.....pak dan zijn snelste tijd af.
p.s ik zie helemaal geen gele vlag op de on board !
Dat ligt dan eerder aan jezelf dat je zoiets mist.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!?
ik mis hem ook compleet
deze on board geven de faal van de FIA wel aan
Nee, niet echt. Eerder de beperkte view van zo'n camera.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!?
ik mis hem ook compleet
deze on board geven de faal van de FIA wel aan
Zegt meneer vanachter een schermpje.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:11 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Eerder de beperkte view van zo'n camera.
Max heeft toch toegegeven dat hij bewust de gele vlag heeft genegeerd en niet van het gas is afgegaan??quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:11 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Eerder de beperkte view van zo'n camera.
Waarom proberen we de FIA de schuld te geven van wat gewoon Max' eigen fout was?
Hij heeft de vlag niet gezien.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Max heeft toch toegegeven dat hij bewust de gele vlag heeft genegeerd en niet van het gas is afgegaan??
Het decision document komt slecht overeen met de uitspraken tijdens de persco.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij heeft de vlag niet gezien.
Zoals ook in het decision document staat.
https://www.fia.com/file/104513/download/29680
Letten op vlaggen is een vrij wezenlijk onderdeel van de autosport inderdaad. Dat leer je al bij het karten. Moeilijk of makkelijk te zien doet niet terzake, het is de F1, natuurlijk is het moeilijk.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Pfff, vorige race nog moord en brand schreeuwen voor Leclerc en zijn plotse downforce verlies met schade tot gevolg, "had ie maar moeten opletten!!!". Maar bij dit incident als het Max betreft het afdoen als "het was maar 1 zielig vlagjez, was nauwelijks gezien....".
De kapotte auto wel. En Vettel ging ook op de rem. Twee feiten die elke verdere discussie overbodig maken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij heeft de vlag niet gezien.
Zoals ook in het decision document staat.
https://www.fia.com/file/104513/download/29680
Bestempel je mij nu als trollquote:Op zondag 27 oktober 2019 12:23 schreef Predator40 het volgende:
ah de trollen zijn ook weer wakker geworden zo te zien.....
Hamilton is voorzichtig op het gas gegaan naar eigen zeggen, bevestigd door de data.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:25 schreef Justevo het volgende:
Verstappen claimt Bottas wel gezien te hebben maar de vlag niet. Hamilton had Bottas ook gezien. Feitelijk maakt dat de situatie dus exact hetzelfde. Beiden reden door, maar Hamilton speelt achteraf weer de deugneus.
"ja maar Maxxie is eerlijk en Leclerc een frans sprekende liegebeest."quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Pfff, vorige race nog moord en brand schreeuwen voor Leclerc en zijn plotse downforce verlies met schade tot gevolg, "had ie maar moeten opletten!!!". Maar bij dit incident als het Max betreft het afdoen als "het was maar 1 zielig vlagje, was nauwelijks te zien....".
Sure surequote:Op zondag 27 oktober 2019 12:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hamilton is voorzichtig op het gas gegaan naar eigen zeggen, bevestigd door de data.
Data liegt niet. Of hij het nu wel of niet bewust heeft gedaan maakt niet uit.quote:
Twee feiten?quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:24 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
De kapotte auto wel. En Vettel ging ook op de rem. Twee feiten die elke verdere discussie overbodig maken.
Hamilton is dan ook de meest hypocriete mens op de grid van afgelopen decennia, met zijn "safe the planet!!!" en dan 20 brandstof verslindende supercars in zijn garage hebben staan, de hele wereld over reizen voor zijn modemerkje en avondjes stappen met zijn homies in LA.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:25 schreef Justevo het volgende:
Verstappen claimt Bottas wel gezien te hebben maar de vlag niet. Hamilton had Bottas ook gezien. Feitelijk maakt dat de situatie dus exact hetzelfde. Beiden reden door, maar Hamilton speelt achteraf weer de deugneus.
Ja mooi natuurlijk, maar of je nou 0,2s langzamer of 0,2s sneller bent, in beide gevallen ben je totaal niet in de gelegenheid om te stoppen mocht de noodzaak daartoe zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hamiltons laatste sector was langzamer dan daarvoor, hij verloor daar ruim 0,2 sec. Die van Verstappen was paars.
Zie ik zomaar een keer een accuraat statement uit jou mond toetsenbordquote:Op zondag 27 oktober 2019 12:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
"ja maar Maxxie is eerlijk en Leclerc een frans sprekende liegebeest."
Het was genoeg om de fia te overtuigen van zijn goede bedoelingen.....quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja mooi natuurlijk, maar of je nou 0,2s langzamer of 0,2s sneller bent, in beide gevallen ben je totaal niet in de gelegenheid om te stoppen mocht de noodzaak daartoe zijn.
Iedereen knalt nog altijd veel te hard door onder geel. Men heeft niets geleerd van Bianchi zijn ongeluk.
quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zie ik zomaar een keer een accuraat statement uit jou mond toetsenbord
voel je je aangesproken ? ik noem niemand....quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bestempel je mij nu als troll![]()
![]()
Je hebt echt de verkeerde voor je maat![]()
quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:31 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Data liegt niet. Of hij het nu wel of niet bewust heeft gedaan maakt niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |