abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:09:29 #1
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189596003


De NPO, AVROTROS en NOS slaan de handen ineen voor de organisatie van het Eurovisie Songfestival 2020. Dit maakten zij in een gezamenlijk persbericht bekend. Samen willen zij ervoor gaan zorgen dat het ESF 2020 'een visitekaartje zal worden van Nederlandse creativiteit en media-innovatie'.

Dit topic kan je gebruiken voor bv berichten over de kosten, vrijwilligers vacatures en ander algemeen nieuws!

Voor bepaalde specifieke onderwerpen hebben we aparte topics:

ESF / [ORGANISATIE] Rotterdam, Ahoy, podium etc #22

ESF / [ORGANISATIE] Presentatie ESF 2020 #1

ESF / [ORGANISATIE] ESF slogan 2020 #1

ESF / [ORGANISATIE] Interval Acts #1

ESF / [ORGANISATIE] Postcards #1

ESF / [ORGANISATIE] Kaartverkoop #1

Dit "Organisatie Algemeen" topic gebruiken we voor de mogelijke data waarop het ESF zou kunnen plaatsvinden, logo en allerlei andere (nieuws)berichten over de algemene organisatie, dingen die niet in één van de specifieke topics passen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Greys op 12-11-2019 22:50:43 ]
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 oktober 2019 @ 12:29:53 #2
163650 Greys
pi_189596282
Gekoppeld aan topic deel 1.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:35:08 #3
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_189617552
Podium is al gekozen volgens Sietse on Boulevard
Just do it »
pi_189618077
Van welk evenement of concert is die afbeelding hierboven met die blauwe lichten?
pi_189618797
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:13 schreef Nashipeer het volgende:
Van welk evenement of concert is die afbeelding hierboven met die blauwe lichten?
Volgens mij Kensington in de Ziggo Dome.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:09:15 #6
163650 Greys
pi_189618917
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:35 schreef Niels93 het volgende:
Podium is al gekozen volgens Sietse on Boulevard
Ik zag gister idd al iemand tweeten dat zijn stage ontwerp het iig niet was geworden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189623969
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zag gister idd al iemand tweeten dat zijn stage ontwerp het iig niet was geworden.
Kun je dit tweet nog vinden? Ben wel benieuwd wie dat was en of er een schets bij zat.
~The present is all there is~
pi_189625009
vDanDesign twitterde op donderdag 24-10-2019 om 21:17:24 My stage bid for #Eurovision 2020 in Rotterdam.All feedback is very appreciated. :)#ESC2020 https://t.co/I9RX2yvFEr reageer retweet
Was het deze toevallig? Deze is de meest recente
pi_189625049
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:02 schreef Em31 het volgende:

[..]

Volgens mij Kensington in de Ziggo Dome.
Ah okay bedankt, ik dacht dat het misschien iets te maken had met de nieuwe stage design :)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:09:21 #10
163650 Greys
pi_189626138
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 07:15 schreef Nashipeer het volgende:
vDanDesign twitterde op donderdag 24-10-2019 om 21:17:24 My stage bid for #Eurovision 2020 in Rotterdam.All feedback is very appreciated. :)#ESC2020 https://t.co/I9RX2yvFEr reageer retweet
Was het deze toevallig? Deze is de meest recente
Ja die was het, dit had ie ook getweet:

vDanDesign twitterde op donderdag 24-10-2019 om 21:00:12 I got a response from NPO & EBU today. My stage design wasn't what they chose. It was really fun creating this, though! I will publish it here shortly. Thanks to the people who helped me with feedback on my second account. #Eurovision reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:10:31 #11
163650 Greys
pi_189626147
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 01:28 schreef grazz het volgende:

[..]

Kun je dit tweet nog vinden? Ben wel benieuwd wie dat was en of er een schets bij zat.
Ja zie boven. En je kunt als je de bovenste tweet aanklikt idd plaatjes zien!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189696590
Interview met het strategiebureau dat het thema heeft ontwikkeld. Staan best interessante dingen in! :)
quote:
Thema Songfestival ontwikkeld in samenwerking met Fronteer

Zojuist is het thema voor het Eurovisie Songfestival 2020 bekendgemaakt: ‘Open up’. Het thema is tot stand gekomen in co-creatie met 100 Nederlanders - de ‘Magic 100’ - en begeleid door strategiebureau Fronteer. MarketingTribune stelde Leonie van Mierlo, projectleider en strateeg bij Fronteer, een paar vragen.

Hoe is Fronteer deze opdracht gestart?

Onze klant is het organiserende Songfestival-team dat bestaat uit vertegenwoordigers van NPO, NOS en AvroTros. Tijdens een kick-off zijn we gestart met het bespreken van de uitdaging en het definiëren van succes. Grappig genoeg is dat voor opdrachtgevers niet eens altijd gemakkelijk, terwijl dit juist scherp maakt waar je naartoe werkt. Sietse Bakker, Executive Producer Event van het Eurovisie Songfestival 2020, was meteen duidelijk: Het was zijn wens dat het Songfestival een evenement zou worden waarin Nederland zich herkent en dat Europa verrast. Sietse en zijn team willen met Eurovisie 2020 een nieuwe standaard neer te leggen die de blauwdruk wordt voor Songfestivals de komende jaren.

Meteen daarna hebben we in een workshop met collega’s van de drie organisaties de purpose van het Songfestival bepaald. Hoe kan het Songfestival bijdragen aan de doelstellingen van de publieke omroep, hoe kan het bijdragen aan doelstellingen van Nederland en Nederlanders als groter geheel. Deze uitgangspunten hebben we voorgelegd aan de stuurgroep, die bestaat uit de directeuren van de drie organisaties.

Wat is co-creatie precies en hoe hebben jullie dit in deze opdracht toegepast?

Co-creatie betekent dat je verschillende stakeholders betrekt in het samen ontwikkelen van een oplossing. Door vanuit verschillende lenzen naar een uitdaging te kijken, kom je in korte tijd tot krachtige vernieuwende concepten. Daar hebben we voor het Songfestival een aantal persoonlijke interviews aan toegevoegd met kennis-experts en opinion leaders die we graag individueel wilden spreken. En we zijn in verschillende steden de straat op gegaan om gewone Nederlanders om hun mening te vragen.

Is dat wat jullie de Magic 100 noemen?

Ja, eigenlijk is die term spontaan ontstaan. We wilden co-creatieworkshops organiseren rondom de thema’s purpose, diversiteit, betrekken & beleven en eentje in gaststad Rotterdam. Een optimaal aantal experts is 8. Daarnaast hadden we voorgesteld om 10 interviews te doen en minimaal 50 Nederlanders op straat te interviewen. Opeens was de ‘Magic 100’ geboren. Zomaar wat namen die meegewerkt hebben zijn Sjoerd Raaijmakers van Vice, Karin Swerink van Linda, influencer Anna Nooshin, Kim Putters van het Sociaal Cultureel Planbureau, caberatier Howard Komproe, Alexander Klöpping van Blendle, Bo The van Boomerang Create, Lucien Spee van Stichting Amsterdam Gay Pride, Sil Geurtsen van EndeMol Shine, Minister van Gehandicaptenzaken Rick Brink, Berna Toprak van Women Inc., Emma Wortelboer van Yung DWDD, Nicky Bruining van FunX, Tim Vermeulen van Dutch Design Foundation, Conrad van Tiggelen van NBTC Holland Marketing, Chris Heijdenrijk van Sail 2020 en Lanette Lanting van de Kinderraad.

Wat zijn nou de meest verrassende inzichten die hier uitgekomen zijn?

Het meest dominant was dat Nederland wil dat deze editie van het Songfestival ‘echter’ wordt. Dat betekent minder gekunsteld, spontanere presentatie zonder flauwe grappen en ‘natuurlijker’ cameravoering. Nu lijkt het soms alsof je naar een videoclip zit te kijken. Het moet vooral de muziek zijn die centraal staat. Mensen willen ook meer binding met de artiesten en de liedjes. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door een andere invulling van de postcards, de filmpjes tussen de optredens door waarin we de artiesten in beeld zien. De televisieshow wordt ook echter als je backstage-beelden laat zien.

Het andere verrassende is dat Nederlanders vooral trots zijn op onze mentaliteit. We hebben dat beschreven als Open, Inventief, Divers en Authentiek. Dat willen we vooral in de spotlight zetten. Grappig genoeg vinden Nederlanders dat veel belangrijker dan plaatjes van Nederland laten zien. Daarnaast geeft die mentaliteit ruimte voor anderen en kunnen we Nederland positioneren als gateway en verbinder. Alexander Klöpping zei het zo: ‘Europa in plaats van Nederland laten zien, zou veel over Nederland zeggen en mij trots maken.’ Sjoerd Raaijmakers van Vice adviseerde het volgende: ‘Creëer één consistent verhaal; hoe kleiner je het maakt hoe beter je het over de bühne krijgt.’ We hebben het met veel mensen gehad over het belang van diversiteit en Anna Nooshin zei bijvoorbeeld: ‘Ik vind dat het Songfestival iedereen in Nederland moet betrekken, ook immigranten en mensen met een andere culturele achtergrond. Juist zo kun je saamhorigheid creëren.’ Daarnaast waren veel mensen het erover eens dat je diversiteit vooral ook moet laten zien op het podium, zoals in je keuze van presentatoren en interval-acts.

Wat is het eindadvies geworden?

Het advies is vrij uitgebreid maar wat highlights zijn: Maak het spetterend en echt. Zet de Nederlandse mentaliteit en diversiteit in de etalage. Sta open om, samen met al het talent dat we in Nederland hebben, nieuwe creatieve oplossingen en vormgeving te bedenken voor bestaande format-onderdelen. Maak het Songfestival, voor zowel bezoekers als kijkers, toegankelijker en interactiever en laat iets positiefs achter. Een duurzame productie van het festival is daar een belangrijk onderdeel van.

Hoe heeft Sietse Bakker op het advies gereageerd?

Hij en zijn team waren superblij. Ze zijn bij alle co-creatiesessies betrokken geweest, dus wat dat betreft was het geen verrassing voor ze. Vooral het belang dat Nederlanders aan onze mentaliteit hechten was een eye opener en hoe kijkers zich storen aan de gekunsteldheid. Het Songfestival zit qua tv-format vast aan allerlei conventies, maar uit alles blijkt dat Sietse en zijn team deze grenzen maximaal willen opzoeken. We kijken enorm uit naar het eindresultaat.
https://www.marketingtrib(...)r-fronteer/index.xml
leven zoals het leven is
pi_189697271
quote:
Nu lijkt het soms alsof je naar een videoclip zit te kijken.
Ik vind dat soort optredens juist het mooist :') ;( Heel professioneel.

Een hele andere invulling van de postcards hoeft van mij ook niet. Maar krijg hierdoor het gevoel dat we geen postcards in Nederland krijgen :X
quote:
Grappig genoeg vinden Nederlanders dat veel belangrijker dan plaatjes van Nederland laten zien. Daarnaast geeft die mentaliteit ruimte voor anderen en kunnen we Nederland positioneren als gateway en verbinder. Alexander Klöpping zei het zo: ‘Europa in plaats van Nederland laten zien, zou veel over Nederland zeggen en mij trots maken.
Word niet echt blij van dat interview eerlijk gezegd _O-
pi_189697349
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 12:43 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik vind dat soort optredens juist het mooist :') ;( Heel professioneel.

Een hele andere invulling van de postcards hoeft van mij ook niet. Maar krijg hierdoor het gevoel dat we geen postcards in Nederland krijgen :X
[..]

Word niet echt blij van dat interview eerlijk gezegd _O-
Ja, ik krijg daardoor nu ook het gevoel dat we eerder postcards zoals in 2016 gaan zien. Dat de deelnemers hun favoriete hobby in hun eigen land laten zien ofzo.
leven zoals het leven is
pi_189697442
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 12:49 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Ja, ik krijg daardoor nu ook het gevoel dat we eerder postcards zoals in 2016 gaan zien. Dat de deelnemers hun favoriete hobby in hun eigen land laten zien ofzo.
Zou ik echt super jammer vinden. Vind het juist altijd leuk om het land zelf te zien en ergens zou ik het zelfs dom vinden. Het is dan wel in Nederland, maar dat merk je tijdens de optredens dan helemaal niet. Ik kan het begrijpen als je in een korte tijd twee keer wint.
pi_189697513
Ik ben helemaal voor het interactiever maken van het ESF, dus da’s helemaal tof dat ze dat willen. _O_

Maar de postcards horen gewoon in Nederland. Nederland hoort bij Europa, maar het zou een gemiste kans zijn om Nederland niet te laten zien in de postcards. We zijn ons eigen land, en niet alleen onderdeel van. Laat dat ook zien.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 13:03:58 #17
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189697581
Gelukkig bevat die Magic 100 lijst wel veel songfestival-adepten.
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 oktober 2019 @ 13:13:22 #18
163650 Greys
pi_189697687
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 12:43 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik vind dat soort optredens juist het mooist :') ;( Heel professioneel.
De artiest bepaalt hoe het optreden eruit komt te zien op tv grotendeels, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat dat helemaal verdwijnt!

quote:
Een hele andere invulling van de postcards hoeft van mij ook niet. Maar krijg hierdoor het gevoel dat we geen postcards in Nederland krijgen :X
[..]

Word niet echt blij van dat interview eerlijk gezegd _O-
Ik schrok ook een beetje in eerste instantie van dat stukje, maar ik denk echt dat het mee zal vallen. Je kunt ook meer binding krijgen met de artiest door de artiest iets persoonlijks te laten zeggen (Open Up!) in de postcard, maar wel alsnog daarbij iets van NL/Rotterdam oid laten zien. :Y Ik noem maar wat.

Je kunt ook een soort hippe introfilm maken zoals de bekendmaking van de stad maar dan nu als opening van het esf, met mooie beelden uit NL. Dan hoeft dat bv niet ook nog eens in de postcards.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189697744
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:13 schreef Greys het volgende:

[..]

De artiest bepaalt hoe het optreden eruit komt te zien op tv grotendeels, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat dat helemaal verdwijnt!
[..]

Ik schrok ook een beetje in eerste instantie van dat stukje, maar ik denk echt dat het mee zal vallen. Je kunt ook meer binding krijgen met de artiest door de artiest iets persoonlijks te laten zeggen (Open Up!) in de postcard, maar wel alsnog daarbij iets van NL/Rotterdam oid laten zien. :Y Ik noem maar wat.

Je kunt ook een soort hippe introfilm maken zoals de bekendmaking van de stad maar dan nu als opening van het esf, met mooie beelden uit NL. Dan hoeft dat bv niet ook nog eens in de postcards.
Dat is ook zo, daar gaat Nederland zelf ook helemaal niet over. Herken sowieso ook niet echt dat het er allemaal als een videoclip uitziet, vind dat wel meevallen :?

Ja ik schrok ook wel een beetje hoor :@ Ik vind het zo allemaal heel suf klinken. Zo'n introfilm is meestal wel ja, maar ik vind die postcards juist altijd geweldig. Dus persoonlijk zou ik het gewoon heel teleurstellend vinden als wij dat nou net niet doen.
pi_189697756
quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:03 schreef Dave het volgende:
Gelukkig bevat die Magic 100 lijst wel veel songfestival-adepten.
En dit ja. Krijg er steeds al een beetje de kriebels van.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 oktober 2019 @ 13:31:00 #21
163650 Greys
pi_189697881
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:18 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dat is ook zo, daar gaat Nederland zelf ook helemaal niet over. Herken sowieso ook niet echt dat het er allemaal als een videoclip uitziet, vind dat wel meevallen :?
Bv hoe heet ie, Benjamin met z'n Dance gebeuren, dat was wel bijna echt een clip in z'n lichtbuis. Maar echt vaak gebeurt het niet idd imho.

quote:
Ja ik schrok ook wel een beetje hoor :@ Ik vind het zo allemaal heel suf klinken. Zo'n introfilm is meestal wel ja, maar ik vind die postcards juist altijd geweldig. Dus persoonlijk zou ik het gewoon heel teleurstellend vinden als wij dat nou net niet doen.
Ik hoop en denk ook dat het mee gaat vallen. Hoop idd wel dat er in elke postcard iets Nederlands te zien is. En dan mag de nadruk verder best op de artiest liggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189697894
Ik lees vooral veel vooroordelen bij die Magic 100. Eigenlijk hoop ik dat ze al die goedbedoelde adviezen (ook hier, in het Sietse Bakker-topic) gewoon negeren en er een lekkere show van maken. Het dreigt nu een groot poldercompromis te worden.
pi_189697975
Ze zijn blijkbaar de straat op gegaan om de gewone Nederlander om hun mening te vragen.

Ik ben benieuwd of hier überhaupt ook songfestivalfans bij zaten.

Ik hoop vooral dat ze niet uit het oog verliezen dat het bovenal een muziekfeestje is. :)
pi_189698277
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Bv hoe heet ie, Benjamin met z'n Dance gebeuren, dat was wel bijna echt een clip in z'n lichtbuis. Maar echt vaak gebeurt het niet idd imho.
[..]

Ik hoop en denk ook dat het mee gaat vallen. Hoop idd wel dat er in elke postcard iets Nederlands te zien is. En dan mag de nadruk verder best op de artiest liggen.
Ja, ik heb toch ook wel liever dat je gewoon wat leuke dingen van het organiserende land ziet bij de postcards, dan dat we onzin krijgen als één of andere joker uit Litouwen die in zijn vrije tijd ook bokser is, met beelden uit zijn plaatselijke sportschool of een Armeense zangeres die naast haar zang ook 2 keer in de week naar dansles gaat in een buitenwijk van Yerevan.

Uit dat interview vrees ik ergens dat het wel een mooie show wordt, maar dat het toch ietwat cliché-matig en net-niet wordt, als de opening van een WK Voetbal ofzo. Dat we zo'n intervalact krijgen met een stuk of 100 leerlingen van de plaatselijke VMBO in Rotterdam-Zuid (lekker divers) die dan even mogen breakdancen of trommelen of dat bij die postcards de artiest die net gezongen heeft een ster de lucht ingooit, die dan over Europa vliegt en zogenaamd wordt opgevangen door de volgende die moet optreden.

Het is nu die ene keer in 40 jaar in Nederland. Het is misschien artistiek minder boeiend of sociaal minder verantwoord, maar laat maar gewoon beelden zien van de volgende optredende zangeres die in een luchtballon boven de bollenvelden vliegt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:35:01 #25
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189698674
Oh-kijk-ons-Europees-zijn-postcards hoeft wat mij betreft ook niet. Probeer desnoods een Nederlandse link met het optredende land te vinden (Portugal in Poortugaal (NL) etc |:) , en schiet daar je postcard.)
Backstage-beelden lijkt me dan wel weer leuk (hoeft niet bij elke artiest), dan ben je wellicht ook af van die niets toevoegende gesprekjes in de greenroom.
:o)
pi_189698807
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ja, ik heb toch ook wel liever dat je gewoon wat leuke dingen van het organiserende land ziet bij de postcards, dan dat we onzin krijgen als één of andere joker uit Litouwen die in zijn vrije tijd ook bokser is, met beelden uit zijn plaatselijke sportschool of een Armeense zangeres die naast haar zang ook 2 keer in de week naar dansles gaat in een buitenwijk van Yerevan.
Ik zie inderdaad niet echt in waarom dit veel leuker zou zijn dan postcards in Nederland zelf.

Ik dacht eerst nog wel dat ze dit misschien willen doen met als reden dat het duurzamer is (omdat ze dat met alles willen) aangezien de artiesten hier dan niet heen hoeven, maar dan moet je alsnog overal een team heen sturen, dus dat lijkt me ook verwaarloosbaar.
pi_189698898
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:31 schreef blackswangreen het volgende:
Het dreigt nu een groot poldercompromis te worden.
Dit is ook mijn grote angst..
Forbidden but tasteful.
pi_189699202
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ja, ik heb toch ook wel liever dat je gewoon wat leuke dingen van het organiserende land ziet bij de postcards, dan dat we onzin krijgen als één of andere joker uit Litouwen die in zijn vrije tijd ook bokser is, met beelden uit zijn plaatselijke sportschool of een Armeense zangeres die naast haar zang ook 2 keer in de week naar dansles gaat in een buitenwijk van Yerevan.

Uit dat interview vrees ik ergens dat het wel een mooie show wordt, maar dat het toch ietwat cliché-matig en net-niet wordt, als de opening van een WK Voetbal ofzo. Dat we zo'n intervalact krijgen met een stuk of 100 leerlingen van de plaatselijke VMBO in Rotterdam-Zuid (lekker divers) die dan even mogen breakdancen of trommelen of dat bij die postcards de artiest die net gezongen heeft een ster de lucht ingooit, die dan over Europa vliegt en zogenaamd wordt opgevangen door de volgende die moet optreden.


Het is nu die ene keer in 40 jaar in Nederland. Het is misschien artistiek minder boeiend of sociaal minder verantwoord, maar laat maar gewoon beelden zien van de volgende optredende zangeres die in een luchtballon boven de bollenvelden vliegt.
Oh God. Breng ze niet op ideeën. Ik zie het zo gebeuren. _O-
pi_189699663
Sowieso geen kinderen betrekken bij de gehele show aub. 😂
Hotapnyc
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 oktober 2019 @ 15:48:07 #30
163650 Greys
pi_189699897
Maar dat van Europa zei één persoon, zo lees ik het. En dat van de postcards wellicht iets anders, meer op de artiesten gericht, weer anderen. Hoezo zijn we nu ineens bang dan dat de postcards niks van NL laten zien? Ik lees er echt zes keer overheen denk ik. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189699955
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:48 schreef Greys het volgende:
Maar dat van Europa zei één persoon, zo lees ik het. En dat van de postcards wellicht iets anders, meer op de artiesten gericht, weer anderen. Hoezo zijn we nu ineens bang dan dat de postcards niks van NL laten zien? Ik lees er echt zes keer overheen denk ik. :@
Omdat ze 100 mensen hebben gesproken die met meerdere ideeën komen, maar deze zo specifiek benoemt :P Plaatjes van Nederland zien koppel ik wel automatisch aan de postcards.
pi_189699992
^^ Ik heb het vermoeden dat het een beetje is uitvergroot aangezien maar één persoon het zei idd.

Maar het verhaal van Europa laten zien ipv Nederland doet me sterk denken aan het verhaal van de band Maastricht/Limburg - België - Duitsland. Het is zonde als je juist nu niks van Nederland laat zien maar gaat focussen op het buitenland. Ik ben er niet bang voor dat dat gaat gebeuren.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 oktober 2019 @ 15:58:44 #33
163650 Greys
pi_189700127
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:50 schreef Em31 het volgende:

[..]

Omdat ze 100 mensen hebben gesproken die met meerdere ideeën komen, maar deze zo specifiek benoemt :P Plaatjes van Nederland zien koppel ik wel automatisch aan de postcards.
Ah zo ja. Heb het nog een keer gelezen. Ik snap hoe je dat er idd uit zou kunnen halen. Maar (wellicht ben ik te naïef of te hoopvol oid hoor :D ) ik denk dat de plaatjes van NL niet in de prullie gaan. Meer dat men het nóg belangrijker vindt dat inventiviteit etc naar voren komen.

En dit aan het einde stelde me ook nog wel enigszins gerust:

quote:
Vooral het belang dat Nederlanders aan onze mentaliteit hechten was een eye opener
Dan gaan ze er vast niet De Grote Europa Show van maken. :P
En her en der een blijk van verbinding of gateway naar Europa etc is wat mij betreft niet heel veel mis mee. Maar m'n gevoel (hoop eigenlijk meer :@ ) zegt dat we nog steeds voldoende Nederland en Rotterdam gaan zien. Zowel in de show zelf als in de filmpjes die er vast omheen komen nog. *duimt*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189700485
Ik duim met je mee :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 oktober 2019 @ 21:11:57 #35
163650 Greys
pi_189705441
We houden gelukkig kennelijk de 50/50 jury publiek vote.

Eurovoix twitterde op woensdag 30-10-2019 om 20:10:57 Delegations Voted in Favour of Keeping 50/50 Split in #Eurovision Voting https://t.co/jD2EpSkGhf https://t.co/jwmv9Kkj3l reageer retweet
MattESCunited twitterde op woensdag 30-10-2019 om 20:39:46 So the Delegations apparently voted in favor of the current voting system, thank god. There is still room for improvement for both juries & televote but I'm thrilled that they are not throwing out the baby with the bathwater. #eurovision reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 30 oktober 2019 @ 22:06:41 #36
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_189706637
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:11 schreef Greys het volgende:
We houden gelukkig kennelijk de 50/50 jury publiek vote.

Eurovoix twitterde op woensdag 30-10-2019 om 20:10:57 Delegations Voted in Favour of Keeping 50/50 Split in #Eurovision Voting https://t.co/jD2EpSkGhf https://t.co/jwmv9Kkj3l reageer retweet
MattESCunited twitterde op woensdag 30-10-2019 om 20:39:46 So the Delegations apparently voted in favor of the current voting system, thank god. There is still room for improvement for both juries & televote but I'm thrilled that they are not throwing out the baby with the bathwater. #eurovision reageer retweet
Daar ben ik blij om! Helemaal blij als er wel een aanpassing is in het aantal juryleden. Moet omhoog!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 oktober 2019 @ 22:08:22 #37
163650 Greys
pi_189706665
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:06 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Daar ben ik blij om! Helemaal blij als er wel een aanpassing is in het aantal juryleden. Moet omhoog!
*O* Ja graag. Eens. En dan laagste en hoogste wegstrepen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 22:12:35 #38
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189706757
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:08 schreef Greys het volgende:

[..]

*O* Ja graag. Eens. En dan laagste en hoogste wegstrepen.
Eens, randomness effect mag wel lager, ook mag de gemiddelde leeftijd omlaag van de jury. De helft was 50+ dit jaar. Met alle respect voor het lied van Tamara Todevska dit jaar, dat was super gezongen maar raar dat de oudere jury daar zo vol voor ging. Lied zelf was gedateerd en ook niet zo bijzonder. Een Mahmood en een jaar eerder Mikolas Josef krijgen weinig punten van de oudere juryleden, terwijl dat wel de acts zijn die jeugd aantrekken en de wedstrijd modern houden.
pi_189706999
Ik pleit ervoor dat elk jurylid een week voor het ESF eigenhandig een IKEA-kast in elkaar moet zetten. Dan krijgen ze zo’n hekel aan Zweden dat die misschien eens een normale jury-score krijgen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 22:47:27 #40
375570 crew  Cyan9
pi_189707404
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:25 schreef Fred_B het volgende:
Ik pleit ervoor dat elk jurylid een week voor het ESF eigenhandig een IKEA-kast in elkaar moet zetten. Dan krijgen ze zo’n hekel aan Zweden dat die misschien eens een normale jury-score krijgen.
Ik had m'n IKEA-kast laatst opvallend snel in elkaar, dus..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_189707674
Ook vreemd natuurlijk dat de Nederlandse jury vorig jaar zei dat je niet kan overleggen omdat er iemand bij ze zat, maar we bij andere landen allemaal gelijke scores zien.

De massale steun voor Noord-Macedonië ga ik inderdaad ook nooit begrijpen :+
pi_189707862
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 23:00 schreef Em31 het volgende:
Ook vreemd natuurlijk dat de Nederlandse jury vorig jaar zei dat je niet kan overleggen omdat er iemand bij ze zat, maar we bij andere landen allemaal gelijke scores zien.

De massale steun voor Noord-Macedonië ga ik inderdaad ook nooit begrijpen :+
Je kan altijd vooraf even overleggen tegenwoordig. Dus zo'n poppetje die erbij zit kan daaraan niks doen.
pi_189708017
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 23:12 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Je kan altijd vooraf even overleggen tegenwoordig. Dus zo'n poppetje die erbij zit kan daaraan niks doen.
Dat is waar ja :')

Een grotere jury met verschillende leeftijden zou al een stuk beter zijn.
pi_189712685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:12 schreef Momo het volgende:

[..]

Eens, randomness effect mag wel lager, ook mag de gemiddelde leeftijd omlaag van de jury. De helft was 50+ dit jaar. Met alle respect voor het lied van Tamara Todevska dit jaar, dat was super gezongen maar raar dat de oudere jury daar zo vol voor ging. Lied zelf was gedateerd en ook niet zo bijzonder. Een Mahmood en een jaar eerder Mikolas Josef krijgen weinig punten van de oudere juryleden, terwijl dat wel de acts zijn die jeugd aantrekken en de wedstrijd modern houden.
Eens wel :Y

Ik blijf geen enorme fan van het nieuwe systeem, maar heb het wel geaccepteerd inmiddels. Wel zijn er echt nog verbeterpuntjes.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189713065
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 23:22 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dat is waar ja :')

Een grotere jury met verschillende leeftijden zou al een stuk beter zijn.
Als de juryleden niet bij elkaar zitten en elkaar niet kennen is het optimaal. Maar logistiek lastiger.
dag
pi_189755245
Leuk column over het decorontwerp:

quote:
Posted on 29 oktober 2019 by Liselotte Doeswijk

Wie o Wieder

Nog 200 dagen tot de grote finale van het Eurovisie Songfestival (ESF). Voor het eerst sinds 44 jaar in Nederland. Voor het eerst in 44 jaar weer een kans om de wereld te laten zien wat ‘wij’ aan televisie- en designtalent in huis hebben.

Dat is in ieder geval de missie die de Nederlandse ESF-organisatie de dag na de overwinning van Duncan Laurence in een persbericht naar buiten bracht. Het Eurovisie Songfestival zal “een visitekaartje worden van Nederlandse creativiteit en media-innovatie”. Dat statement had vermoedelijk iets te maken met het ‘wat moet dat allemaal wel niet gaan kosten’-gemopper dat al losbarstte voordat Duncan überhaubt één stap in Tel Aviv had gezet. Op deze manier komt de aanzienlijke investering van (grotendeels publiek geld) tenminste nog ten goede aan de Nederlandse creatieve industrie. Economisch nut, daar valt niets tegen in te brengen.

Mooi, dacht ik, een Nederlandse decorontwerper krijgt dit jaar een kans om zich via het ESF internationaal te profileren! Goed voor de internationale positie van Dutch design ook. Dat gaat al lekker, maar zo’n extra zetje kan geen kwaad. Als we kijken naar de samenstelling van het creatieve team gaat het helemaal de goede kant op: er zijn Nederlandse regisseurs, een Nederlandse lichtontwerper, Nederlandse sounddesigners, een Nederlandse technisch producent en zo verder. Ook in de selectieleidraad bij de tenders voor leveranciers van het fysieke decor, als ook de tenders voor led-schermen, lampjes tot en met beveiliging en catering, laat de organisatie een duidelijke voorkeur blijken voor Nederlandse aanbieders (zie paragraaf 4.14 op pagina 16 over taal). De voortekenen voor Nederlandse stagedesigners zijn gunstig.

Of niet? De resultaten uit de laatste tien jaar geven minder reden tot nationalistisch optimisme.

Florian Wieder
Als je in de recente geschiedenis van ESF-decors duikt, kun je niet om Florian Wieder heen. Hij ontwierp sinds 2011 maar liefst zes maal voor het ESF. Wie is deze Florian Wieder en hoe is hij min of meer de vaste ESF-ontwerper geworden?

Wieder werkt sinds halverwege de jaren negentig als decorontwerper in Duitsland. Hij is verantwoordelijk voor televisiedecors van bijvoorbeeld de Duitse versies van All You Need Is Love en X Factor. In 2005 opent hij een kantoor in Los Angeles en lukt het hem om voet aan de grond te krijgen in de Verenigde Staten. Na het binnenhalen van de decoropdracht voor de MTV Awards in 2007 gaat het snel en nestelt hij zich stevig in de internationale top. Naast Amerikaanse en Duitse tv-shows verzorgt hij production design of creative production voor liveshows van internationale artiesten als Jennifer Lopez en Beyoncé (zie verder zijn IMDb– en Wikipedia-pagina).

Het ESF komt in 2011 binnen zijn bereik als Lena Meyer-Landrut de editie van 2010 wint. En dan is Wieder natuurlijk dé aangewezen persoon. In Düsseldorf zet hij een indrukwekkend decor neer waarvoor hij de Deutsche Fernsehpreis toegekend krijgt. In de jaren daarna mag hij vervolgens ontwerpen voor de ESF-edities in Azerbeidzjan (2012), Oostenrijk (2015), Portugal (2018) en Israël (2019).

De Zweden en de Denen
Florian Wieder heeft niet het alleenrecht op ESF-decors. Het lukt Denemarken (2014) en Zweden (2013 en 2016) om een decorontwerper uit eigen land naar voren te schuiven. Het decor voor Denemarken van Claus Zier is mijn persoonlijke favoriet. Een decor dat met een zeer sobere basisvorm en veel technisch vernuft wat mij betreft de toon zou moeten zetten voor Rotterdam 2020. Ook de Zweedse decors, vooral die van 2016, oogstten internationaal veel lof. Dit laatste ontwerp van Frida Arvidsson en Viktor Brattström werd gezien als gedurfd en spannend, met zeer aanwezige ruimtelijke elementen, veel lagen en diepte, en een uitgebreid scala aan licht- en videomogelijkheden.

Ook het afgelopen jaar is er een poging gedaan om tegen Wieder op te bieden, ditmaal echter zonder succes. De uitslag en enkele wetenswaardigheden over de tender lekten uit en zo weten we dat uit zeven inschrijving de voorstellen van de Israëlische Forma Studio (geleid door Maya Hanoch, die in 1999 het ESF-decor voor Israël ontwierp) en die van Florian Wieder als favorieten overbleven. Beide werden gevraagd om een tweede voorstel in te dienen, waarna een professionele commissie het ontwerp van Wieder koos. Hanoch was niet blij: “We are very disappointed by this decision. They told us that the two designs were excellent. We did a spectacular stage design for Eurovision. Eurovision is happening in Tel Aviv and should be shaped by the Israelis.” Ik ben het eens met Hanoch, het ESF is een zaak van nationale trots. Het zou een blamage zijn voor Nederland, voor Dutch design, als het dit jaar ook niet zou lukken.

Wanneer en hoe?
Net als in Israël zal een tender uitgeschreven zijn voor het decorontwerp. Die voor decorbouw staat trouwens online (op TenderNet), maar de tender voor decorontwerp is – bij mijn weten – nergens te vinden en er is dus helaas verder niets te zeggen over hoe deze tender is opgesteld, wat de selectiecriteria zijn, hoe de tender verspreid is en wie er ingeschreven hebben.

Als het Nederlandse team ongeveer dezelfde planning volgt als in Israël dan zal het besluit waarschijnlijk rond deze tijd vallen. Want vorig rond deze tijd lekte de keuze voor Wieder uit. In andere jaren koos de organisatie ervoor om de naam van de stagedesigner pas begin december te onthullen. Dan is het voorlopig ontwerp verder uitgewerkt en gaan de voorbereidingen van start. De eerste beelden zien we in de regel pas veel later, als in april begonnen wordt met de bouw.

Hoe zal de onthulling van het decor of de ontwerper ervan gaan? Als het een Nederlandse ontwerper wordt verwacht ik in december toch minstens een kwartier zendtijd in De Wereld Draait Door. Voor de onthulling van de slogan werd op 23 oktober immers ook ruim de tijd genomen en decorontwerp is natuurlijk minstens zo interessant, kostbaarder bovendien. En als het toch weer Wieder wordt? Dan verwacht ik een stille trom. Knappe spindoctor die een keuze voor een Duitse designveteraan kan verkopen als het “visitekaartje voor Nederlandse creativiteit en media-innovatie”.

We wachten af…

UPDATE 30-10: Ik loop achter op het ESC-nieuwtjescircus. Sietse Bakker liet 25 oktober bij RTL Boulevard al weten dat het decor van de Eurovisiesongfestival is al rond is: “We hebben zelfs al stiekem gekozen. Als je een decor kiest ga je daarna dat uitwerken met technische tekeningen en lichtontwerpen. Je moet al snel een keuze maken. Die keuze hebben we al gemaakt en gaan we binnenkort bekend maken.”
https://vormvanvermaak.nl/wie-o-wieder/
leven zoals het leven is
pi_189755886
Vorig jaar was het idd rond twee november dat er geruchten waren dat Wieder het zou ontwerpen. Ik heb niks tegen zijn ontwerpen want de meeste vind ik mooi, alleen wat ik jammer vind is het aspect dat je als land eindelijk je creatieve geest kunt laten zien, en dan kies je weer iemand van buitenaf (zoals dat sommige landen elk jaar een lied+staging kopen uit het buitenland).

Hopelijk houden ze sterk rekening volgend jaar met stage-intruders. Wat nou als het podium volledig wordt begrensd door een bak water zodat niemand eroverheen kan klimmen ;)
pi_189755958
Ik denk dat het Wieder niet wordt. Ze kiezen tot nu toe inderdaad juist allemaal Nederlanders, dus het zou me serieus verbazen als dat nu ineens niet zo is.
pi_189756675
Ik zou het wel heel tof vinden als de organisatie het klaarspeelt om in overleg met OV meer nachttreinen kan laten rijden zodat je als fan niet zo'n belachelijke prijzen hoeft te betalen voor een hotel.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 november 2019 @ 10:21:05 #50
163650 Greys
pi_189757297
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:35 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Ik zou het wel heel tof vinden als de organisatie het klaarspeelt om in overleg met OV meer nachttreinen kan laten rijden zodat je als fan niet zo'n belachelijke prijzen hoeft te betalen voor een hotel.
Gisteren op de brainstorm (linkje hieronder) hebben er dit in elk geval duidelijk genoemd. Er was ook een dame van Stad Rotterdam, we hebben haar onze lijst met ideeën ook meegegeven en onze contactgegevens en ze zou het op de juiste bureaus leggen. Want ook degenen die wel een hotel hebben maar bv in Den Haag moeten daar ook weer laat naar terug kunnen met OV.

ESF / Brainstorm fanprogramma ESF 2020
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189757482
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 10:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Gisteren op de brainstorm (linkje hieronder) hebben er dit in elk geval duidelijk genoemd. Er was ook een dame van Stad Rotterdam, we hebben haar onze lijst met ideeën ook meegegeven en onze contactgegevens en ze zou het op de juiste bureaus leggen. Want ook degenen die wel een hotel hebben maar bv in Den Haag moeten daar ook weer laat naar terug kunnen met OV.

ESF / Brainstorm fanprogramma ESF 2020
Ah top!! Dankje!!!
Ik moet dan wel wat verder dan denhaag😂 (helemaal naar limburg)
pi_189758298
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:33 schreef Boomboomkoffie het volgende:

[..]

Ah top!! Dankje!!!
Ik moet dan wel wat verder dan denhaag😂 (helemaal naar limburg)
Ik ben niet van de NS, maar om even aan verwachtingsmanagement te doen, is het niet reëel om te hopen dat er midden in de nacht nog intercity’s gaan rijden naar Heerlen of Maastricht. Misschien dat er extra nachttreinen naar Arnhem of Eindhoven worden ingezet, maar dat zal het wel zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_189808123
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 6 november 2019 @ 19:13:05 #54
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_189819759
Tweede Kamer bespreekt op 25 november budget Eurovisie Songfestival

De NPO heeft media-minister Arie Slob een eenmalig bedrag van 15 tot 20 miljoen gevraagd voor de organisatie van het Eurovisie Songfestival in Rotterdam.

Het ministerie van OCW heeft laten weten dat daarover op 25 november een definitief besluit valt. Want dan wordt de mediabegroting in de Tweede Kamer behandeld en zal dus blijken of er een Kamermeerderheid is voor die financiële injectie.

NPO-voorzitter Shula Rijxman heeft die 15 tot 20 miljoen euro hard nodig, zei ze destijds bij Jinek. “De publieke omroep heeft flinke bezuinigingen achter de rug en er is weer een bezuiniging op komst. Dit is een prachtig evenement waarin Nederland zowel economisch als cultureel op de kaart wordt gezet. Het is echt een feest van en voor Nederland. Dat geld zullen we dus aan Den Haag gaan vragen.”
https://www.broadcastmaga(...)ovisie-songfestival/
pi_189869683
Ben wel benieuwd naar het logo eigenlijk. Wordt het een tulp die open bloeit, een zeepbel die uit elkaar spat, of toch gewoon een open deur? :P
leven zoals het leven is
pi_189869792
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:07 schreef Jason22 het volgende:
Ben wel benieuwd naar het logo eigenlijk. Wordt het een tulp die open bloeit, een zeepbel die uit elkaar spat, of toch gewoon een open deur? :P
Ik vind een tulp dus gewoon leuk, kun je van alles met de kleur doen en hij kan #openuppen enzo, maar volgens mij willen ze geen clichés ;( :D
pi_189897885
Voor de liefhebber!
wiwibloggs twitterde op maandag 11-11-2019 om 15:27:10 Applications to become a #Eurovision 2020 delegation host have now opened. You must be available full time between 1 and 18 May, should speak at least Dutch and English, be familiar with Rotterdam and be over 20 years old. Good luck! https://t.co/sr4Y5VIPoL via @JeMappellePercy reageer retweet
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 november 2019 @ 19:18:00 #58
163650 Greys
pi_189897927
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2019 19:14 schreef Em31 het volgende:
Voor de liefhebber!
wiwibloggs twitterde op maandag 11-11-2019 om 15:27:10 Applications to become a #Eurovision 2020 delegation host have now opened. You must be available full time between 1 and 18 May, should speak at least Dutch and English, be familiar with Rotterdam and be over 20 years old. Good luck! https://t.co/sr4Y5VIPoL via @:JeMappellePercy reageer retweet
En hier nog even met de rechtstreekse link naar het oproep bericht op Facebook. :P

ESF_FOK twitterde op maandag 11-11-2019 om 16:39:09 DELEGATION HOSTS #ESC2020 GEZOCHT! De organisatie van het Eurovisie Songfestival 2020 zoekt vrijwilligers die de deelnemende delegaties tijdens hun verblijf in Rotterdam begeleiden. Meer info via Facebookbericht Anja Zegwaard (Delegation Manager ESC 2020): https://t.co/UeXqFhF3tt reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189897967
Oh die tweet had ik niet gezien, anders had ik die uiteraard geplaatst :7
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 november 2019 @ 19:26:31 #60
163650 Greys
pi_189898069
quote:
12s.gif Op maandag 11 november 2019 19:20 schreef Em31 het volgende:
Oh die tweet had ik niet gezien, anders had ik die uiteraard geplaatst :7
Geen probleem! Meer als aanvulling. Want bij Wiwi staat de link er niet naar het originele bericht (tenminste eerder vandaag nog niet, inmiddels mss wel, niet naar gekeken).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 november 2019 @ 20:14:11 #61
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189898785
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 19:18 schreef Greys het volgende:

[..]

En hier nog even met de rechtstreekse link naar het oproep bericht op Facebook. :P

ESF_FOK twitterde op maandag 11-11-2019 om 16:39:09 DELEGATION HOSTS #ESC2020 GEZOCHT! De organisatie van het Eurovisie Songfestival 2020 zoekt vrijwilligers die de deelnemende delegaties tijdens hun verblijf in Rotterdam begeleiden. Meer info via Facebookbericht Anja Zegwaard (Delegation Manager ESC 2020): https://t.co/UeXqFhF3tt reageer retweet
Oh dat klinkt echt tof :D

Weten jullie of er een beetje verhalen zijn van mensen die dat eerder hebben gedaan? :) Klinkt het alleen tof of is het ook echt tof, en niet alleen rondgecommandeerd worden? :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 november 2019 @ 20:32:59 #62
163650 Greys
pi_189899046
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:14 schreef Meke het volgende:

[..]

Oh dat klinkt echt tof :D

Weten jullie of er een beetje verhalen zijn van mensen die dat eerder hebben gedaan? :) Klinkt het alleen tof of is het ook echt tof, en niet alleen rondgecommandeerd worden? :P
Nou ik vind de voorwaarden op zich wel vrij pittig, 18 dagen fulltime beschikbaar zijn en je verblijf wordt niet vergoed enzo (logisch wel hoor, maar als je dan niet dichtbij woont is dat best een dingetje dus om te regelen dat je niet alleen van 9 tot 5 beschikbaar bent). Het lijkt me op zich wel tof, je regelt denk ik alles voor de betreffende delegatie, ook als ze ergens heen willen of ergens willen eten etc, zoiets stel ik me erbij voor iig.

Maar wat als je zelf een paar dagen naar Eurovision Village etc wilt bv met je vrienden? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 november 2019 @ 21:01:39 #63
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189899659
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 20:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Nou ik vind de voorwaarden op zich wel vrij pittig, 18 dagen fulltime beschikbaar zijn en je verblijf wordt niet vergoed enzo (logisch wel hoor, maar als je dan niet dichtbij woont is dat best een dingetje dus om te regelen dat je niet alleen van 9 tot 5 beschikbaar bent). Het lijkt me op zich wel tof, je regelt denk ik alles voor de betreffende delegatie, ook als ze ergens heen willen of ergens willen eten etc, zoiets stel ik me erbij voor iig.

Maar wat als je zelf een paar dagen naar Eurovision Village etc wilt bv met je vrienden? :@
Ja, dit was ook vooral mijn eerste reactie.. En ik denk dat je het heel erg kunt treffen met een ontzettend leuke delegatie die bijv ook wil dat je zelf meegaat en je trakteert op eten/drink en het vooral ontzettend leuk en gezellig vind dat je er bent, en dat lijkt me echt heel tof.

Of een delegatie die je ontzettend negeert en alleen op je reageert als ze je nodig hebben ;(
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_189899952
Inderdaad behoorlijk pittig ja, al kan de ervaring ook weer geweldig zijn.

Kan me herinneren dat er bij Nederland vorig jaar een jongen bij was en die was wel echt overal bij, zelfs bij het vieren van de winst.
pi_189899977
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:01 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, dit was ook vooral mijn eerste reactie.. En ik denk dat je het heel erg kunt treffen met een ontzettend leuke delegatie die bijv ook wil dat je zelf meegaat en je trakteert op eten/drink en het vooral ontzettend leuk en gezellig vind dat je er bent, en dat lijkt me echt heel tof.

Of een delegatie die je ontzettend negeert en alleen op je reageert als ze je nodig hebben ;(
Ik denk dat het nogal afhangt van de artiest die een land stuurt. Als The Sunstroke Project nog eens gaat voor Moldavië, dan is het vooral handig dat je de plaatselijke coffeeshops en rosse buurt kent. Als de Duitse Sisters nog eens komen, zal het eerder een zoektocht zijn naar een hotel met Netflix.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 november 2019 @ 21:41:15 #66
163650 Greys
pi_189900363
Ik kan sowieso niet want wij hebben andere bezigheden voor het forum in die tijd, maar als ik dat niet zou hebben zou ik echt twijfelen want aan de ene kant is het tof om mee te maken, maar aan de andere kant zou ik echt het gevoel hebben dat ik dan juist ook weer dingen zou missen. Zoals dus idd bijvoorbeeld leuk met bekenden een paar keer naar Eurovision Village etc gaan, want dat kan dan dus niet lijkt me. En dat lijkt me ook wel weer lullig, dan IS het Songfestival een keer in eigen land en dan gaat dat beleven met ESF-vrienden langs je heen. Maar er staan idd weer andere belevenissen tegenover.

Lastige keuze lijkt me. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189902788
Vet gaaf.

Inderdaad wel een beetje een dilemma. Feesten met vrienden in alle vrijheid, of gebonden aan een delegatie voor 2,5 week met toegang tot van alles.

Combineren zou tof zijn, feesten met delegatie én vrienden tegelijk. Maar of dat mogelijk is weet ik niet.
Hotapnyc
  ESF Reporter dinsdag 12 november 2019 @ 06:44:35 #68
87554 Cee
Welluk?
pi_189903571
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 00:36 schreef Cirilico het volgende:
Vet gaaf.

Inderdaad wel een beetje een dilemma. Feesten met vrienden in alle vrijheid, of gebonden aan een delegatie voor 2,5 week met toegang tot van alles.

Combineren zou tof zijn, feesten met delegatie én vrienden tegelijk. Maar of dat mogelijk is weet ik niet.
Op wiwi reageert iemand in de comments met het volgende:
quote:
I did this in 2014, and I had loads of fun. I was even given special treatment by my mentors, because they saw how much I enjoyed the experience, both as a helper and a regular fan. I pretty much chilled all day long in the backstage area, until I was needed about… 2-3 days a day, and even less during the live show week. Free meals, tickets to the show, walking wherever I liked and all I had to do was have fun.
Dat lijkt me dan weer erg tof, maar een groot deel hangt wel af van de delegatie waar je bij wordt geplaatst. En ook als deze heel tof is zal je het ESF niet echt met je eigen vrienden kunnen vieren.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 november 2019 @ 09:15:29 #69
163650 Greys
pi_189904601
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:44 schreef Cee het volgende:

[..]

Op wiwi reageert iemand in de comments met het volgende:
[..]

Dat lijkt me dan weer erg tof, maar een groot deel hangt wel af van de delegatie waar je bij wordt geplaatst. En ook als deze heel tof is zal je het ESF niet echt met je eigen vrienden kunnen vieren.
Ja ik trok wel een wenkbrauw op bij die reactie. Want als je free meals en tickets to the show krijgt, waarom staat dat dan niet in de oproep van de Delegation Manager? Want dat zou het voor sommigen alweer wat aantrekkelijker maken. Alleen kan je weinig doen voor zo'n delegatie gedurende de uren van de show als jij in de zaal staat? Misschien dat deze ene persoon het kreeg van de delegatie zelf.

Ik bedoel, ik hoop het echt voor de mensen die het gaan doen dat het zo is, maar ik hoop niet dat ze het door die reactie verwachten en dat het dan niet zo blijkt te zijn. Je moet het echt doen omdat je het een unieke ervaring vindt om achter de schermen te zijn etc denk ik. Wat op zich ook wel echt tof is want wanneer maak je dat nou mee!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189904690
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:44 schreef Cee het volgende:

[..]

Op wiwi reageert iemand in de comments met het volgende:
[..]

Dat lijkt me dan weer erg tof, maar een groot deel hangt wel af van de delegatie waar je bij wordt geplaatst. En ook als deze heel tof is zal je het ESF niet echt met je eigen vrienden kunnen vieren.
Ik vond ook nog dit interview met een host voor Albanië uit 2008 (Servië).
https://eurovision.tv/story/behind-the-scenes-delegation-host


De Deense vacature had ook iets meer informatie. Vooral dit stukje.
quote:
Time required:
Beginning of March: Information workshop
6th March: Full day (up to 12 hours including breaks)
28th April - 10th May: Full time for two weeks (37 hours) with work days of between 2 and 10 hours
All shifts will be agreed with the section leader and delegation leader.

Selection process:
Application deadline: 12th January 2014
January: Screening of applications, short interviews and language tests
February: Selection of delegation hosts
March: Information workshop
Je werkt dan dus in teams van 2 (of 3).
Hotapnyc
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 november 2019 @ 09:27:18 #71
163650 Greys
pi_189904713
Bedankt!
Goed gevonden!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189904763
:)
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja ik trok wel een wenkbrauw op bij die reactie. Want als je free meals en tickets to the show krijgt, waarom staat dat dan niet in de oproep van de Delegation Manager? Want dat zou het voor sommigen alweer wat aantrekkelijker maken. Alleen kan je weinig doen voor zo'n delegatie gedurende de uren van de show als jij in de zaal staat? Misschien dat deze ene persoon het kreeg van de delegatie zelf.

Ik bedoel, ik hoop het echt voor de mensen die het gaan doen dat het zo is, maar ik hoop niet dat ze het door die reactie verwachten en dat het dan niet zo blijkt te zijn. Je moet het echt doen omdat je het een unieke ervaring vindt om achter de schermen te zijn etc denk ik. Wat op zich ook wel echt tof is want wanneer maak je dat nou mee!
Ja het zou ook kunnen zijn dat ie bedoelt dat ie erbij is in de green room/backstage vanuit waar hij gratis de show bijwoont. Of misschien de shows waarin het land zelf niet optreedt.

De Deense vacature spreekt overigens wel van verzorgde maaltijden.
Hotapnyc
pi_189904779
Foutje
Hotapnyc
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:36:05 #74
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189905359
Maar je zou toch ook makkelijk naar de "andere semi" kunnen waarin jouw artiest niet optreedt? Zoiets zou ik wel terecht vinden eigenlijk :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_189911340
vanderzande twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 17:29:57 Vanwege de organisatie van het songfestival wil de npo graag een bijdrage van 12,4 miljoen uit Den Haag #ESC20 https://t.co/JXviCn88Re reageer retweet

NOS twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 18:26:36 NPO vraagt minister Slob om 12,4 miljoen voor songfestival https://t.co/DJhBXqWwh0 reageer retweet
(Binnen 5 minuten 20 reacties _O- tip; niet lezen :7 )

[ Bericht 33% gewijzigd door Em31 op 12-11-2019 18:33:24 ]
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:45:18 #76
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_189912058
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:53 schreef Em31 het volgende:
vanderzande twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 17:29:57 Vanwege de organisatie van het songfestival wil de npo graag een bijdrage van 12,4 miljoen uit Den Haag #ESC20 https://t.co/JXviCn88Re reageer retweet
[ afbeelding ]
NOS twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 18:26:36 NPO vraagt minister Slob om 12,4 miljoen voor songfestival https://t.co/DJhBXqWwh0 reageer retweet
(Binnen 5 minuten 20 reacties _O- tip; niet lezen :7 )
Samen met het budget van Rotterdam zou het totale budget dan over de 40 miljoen gaan! Toch een dure editie ten opzichte van sommige andere jaren.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 12 november 2019 @ 18:50:57 #77
408813 crew  trein2000
pi_189912133
Als buitenstaander vind ik dit wel hele veel geld voor 3 daagjes TV, waarom moet dit zoveel kosten?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189912217
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:45 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Samen met het budget van Rotterdam zou het totale budget dan over de 40 miljoen gaan! Toch een dure editie ten opzichte van sommige andere jaren.
Misschien zetten ze hoog in?

Ja het is veel geld, maar het kan ook veel opleveren (25 miljoen in Zweden). Door de winst staat Nederland bijvoorbeeld ook weer in die top 10 van de Lonely Planet, dus wat bijdragen lijkt mij niet zo raar.
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:15:31 #79
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_189912513
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:57 schreef Em31 het volgende:

[..]

Misschien zetten ze hoog in?

Ja het is veel geld, maar het kan ook veel opleveren (25 miljoen in Zweden). Door de winst staat Nederland bijvoorbeeld ook weer in die top 10 van de Lonely Planet, dus wat bijdragen lijkt mij niet zo raar.
Nee zeker niet! Ben blij als er een hoog budget is uiteraard. Hoe meer geld, hoe meer mogelijk! Ik hoop dan ook van harte dat de Tweede Kamer dit geld gaat toekennen.
pi_189913780
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:53 schreef Em31 het volgende:
vanderzande twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 17:29:57 Vanwege de organisatie van het songfestival wil de npo graag een bijdrage van 12,4 miljoen uit Den Haag #ESC20 https://t.co/JXviCn88Re reageer retweet
[ afbeelding ]
NOS twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 18:26:36 NPO vraagt minister Slob om 12,4 miljoen voor songfestival https://t.co/DJhBXqWwh0 reageer retweet
(Binnen 5 minuten 20 reacties _O- tip; niet lezen :7 )
VVD, wil de ‘hand op de knip’ houden. Als dat inderdaad gebeurt, dan is er toch een ‘probleempje’...
leven zoals het leven is
pi_189913985
Laat de provincie en de regio maar wat meer bijdragen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189913993
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef Jason22 het volgende:

[..]

VVD, wil de ‘hand op de knip’ houden. Als dat inderdaad gebeurt, dan is er toch een ‘probleempje’...
De NPO had toch ook iets van 50 miljoen 'over' ofzoiets? Of wat was dat ook alweer :+ komt uiteindelijk vast goed :P
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 12 november 2019 @ 20:44:28 #83
408813 crew  trein2000
pi_189914189
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef Jason22 het volgende:

[..]

VVD, wil de ‘hand op de knip’ houden. Als dat inderdaad gebeurt, dan is er toch een ‘probleempje’...
Naar mijn beste politieke inzicht is dit inderdaad onhaalbaar. De VVD heeft net een megagroot iets ingeleverd met de maximumsnelheid. Om dan op nog een high-profile dossier een forse concessie te doen gaat die partij niet doen gok ik.

Maar dat weet de NPO ook wel. Dus dit is gewoon een kwestie van hoog inzetten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189914369
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:50 schreef trein2000 het volgende:
Als buitenstaander vind ik dit wel hele veel geld voor 3 daagjes TV, waarom moet dit zoveel kosten?
Omdat het niet drie dagen duurt, maar zeker wel twee à drie maanden of zelfs meer (voorbereiding). Wat je in die drie dagen op tv ziet is maar een fractie. Je krijgt te maken met tienduizenden bezoekers, en met de kans op aanslagen en ongeregeldheden moet je toch wel een hoop strenge voorzorgsmaatregelen nemen, niet alleen rond Ahoy, maar door de hele stad en mogelijk ook in bv Amsterdam en Schiphol. Niet dat het ESF-volk agressief is ;) maar je weet maar nooit. Je moet ook nog voor extra of alternatief openbaar vervoer zorgen, zeker als er gebieden worden afgesloten en om de menigte te verplaatsen. Het OV in de stad is nu al druk, en straks neemt iedereen nog de tram en metro. En de show natuurlijk zelf, wat ontzettend duur is om te realiseren. Dan komen er nog randzaken bij zoals evenementen, podia, horeca en alles wat erbij komt kijken. En bureaucratie natuurlijk, waarschijnlijk gaat dat ook weer wat kosten mbt vergunningen en dergelijke.

40M lijkt me ook best wel veel eigenlijk, maar hopelijk komt er ooit een openbare lijst met kostenposten.
pi_189914410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:52 schreef Nashipeer het volgende:

[..]

Omdat het niet drie dagen duurt, maar zeker wel twee à drie maanden of zelfs meer (voorbereiding). Wat je in die drie dagen op tv ziet is maar een fractie. Je krijgt te maken met tienduizenden bezoekers, en met de kans op aanslagen en ongeregeldheden moet je toch wel een hoop strenge voorzorgsmaatregelen nemen, niet alleen rond Ahoy, maar door de hele stad en mogelijk ook in bv Amsterdam en Schiphol. Niet dat het ESF-volk agressief is ;) maar je weet maar nooit. Je moet ook nog voor extra of alternatief openbaar vervoer zorgen, zeker als er gebieden worden afgesloten en om de menigte te verplaatsen. Het OV in de stad is nu al druk, en straks neemt iedereen nog de tram en metro. En de show natuurlijk zelf, wat ontzettend duur is om te realiseren. 40M lijkt me ook best wel veel eigenlijk, maar hopelijk komt er ooit een openbare lijst met kostenposten.
Kosten voor het OV zijn geen zaak van de NPO. Dat is dus niet waar dit om.zal gaan.
Dat geld mag Rotterdam sowieso zelf ophoesten.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 12 november 2019 @ 20:56:36 #86
408813 crew  trein2000
pi_189914450
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:54 schreef marsan het volgende:

[..]

Kosten voor het OV zijn geen zaak van de NPO. Dat is dus niet waar dit om.zal gaan.
Dat geld mag Rotterdam sowieso zelf ophoesten.
Evenals politie-inzet. Dat bedrag is waarschijnlijk zelfs geheim.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189914466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:54 schreef marsan het volgende:

[..]

Kosten voor het OV zijn geen zaak van de NPO. Dat is dus niet waar dit om.zal gaan.
Dat geld mag Rotterdam sowieso zelf ophoesten.
Daar ben ik me van bewust, maar die reactie was ook gericht op de totale 40M die hierboven werd genoemd, niet de 12,4M van de NPO
pi_189915464
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:36 schreef Em31 het volgende:

[..]

De NPO had toch ook iets van 50 miljoen 'over' ofzoiets? Of wat was dat ook alweer :+ komt uiteindelijk vast goed :P
Ze hebben vast wel een reservepotje, maar die zullen ze vast niet meteen willen uitgeven met die bezuinigingen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Naar mijn beste politieke inzicht is dit inderdaad onhaalbaar. De VVD heeft net een megagroot iets ingeleverd met de maximumsnelheid. Om dan op nog een high-profile dossier een forse concessie te doen gaat die partij niet doen gok ik.

Maar dat weet de NPO ook wel. Dus dit is gewoon een kwestie van hoog inzetten.
Zou goed kunnen inderdaad. Het liefst willen ze natuurlijk dat de overheid zoveel mogelijk extra betaald. Die 2 miljoen die er nu ligt van de NPO is ook niet heel veel, als je al 40 jaar hebt kunnen ‘sparen’ :+
leven zoals het leven is
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2019 @ 00:11:12 #89
163650 Greys
pi_189917226
Deze even uit een ander topic geplukt omdat we het hierboven ook al hadden over de vrijwilligers. Dan houden we alles een beetje bij elkaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 23:31 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind dit toch wel vrij gênant. Een weekend oke, maar je wordt geacht 19 dagen full time beschikbaar te zijn, geen vergoeding, geen reiskosten. Maar je moet wel een vreemde taal spreken en geen 9-tot-5-mentaliteit hebben. Je kunt het altijd proberen natuurlijk als organisatie :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 23:34 schreef Em31 het volgende:
Ja best wel schaamteloos. Zag dat Sietse ook net op die tweet reageerde.
SietseBakker twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 22:46:15 @:Frankeren En wat betreft de oproep voor delegation host vrijwilligers: Waarom “tamelijk schandalig?” reageer retweet
Zouden ze dat zelf echt niet ook gedacht hebben? :@
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 23:37 schreef Em31 het volgende:
Godver weer het verkeerde topic :@ :D

@:Greys kun je deze posts ook verplaatsen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 23:38 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Ach ja, elk groot festival moet het ook van vrijwilligers hebben o.a. Je mag uitmaken van de bubble voor een week, je krijgt er dus ook echt wel een geweldige ervaring voor terug zonder zelf veel ervaring te moeten hebben in een bepaald vakgebied. Het feit dat je onderdeel mag zijn van het grote gebeuren is toch heel gaaf. Bovendien gaat het al jaren zo, en is er blijkbaar altijd meer dan genoeg animo!
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 00:03 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb er echt geen probleem mee dat er gemeenschapsgeld gebruikt wordt voor het organiseren van zo'n evenement. Maar op deze manier mensen inzetten vind ik wel treurig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 13 november 2019 @ 00:15:14 #90
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189917265
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2019 00:11 schreef Greys het volgende:
Deze even uit een ander topic geplukt omdat we het hierboven ook al hadden over de vrijwilligers. Dan houden we alles een beetje bij elkaar.
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

oke :D
  woensdag 13 november 2019 @ 08:22:23 #91
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189918827
SietseBakker twitterde op woensdag 13-11-2019 om 07:57:26 @Frankeren Net als tal van andere grote events bouwt het ESF al tientallen jaren op de inzet van vrijwilligers. Sterker nog: Ik ben zelf ooit ook als vrijwilliger begonnen op het songfestival! Daar wordt trouwens goed voor ze gezorgd (training, catering, kleding, vervoer in de stad, etc.) reageer retweet
Sietse heeft net weer gereageerd.
:o)
  woensdag 13 november 2019 @ 08:23:09 #92
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189918841
Raar dat dat dan niet in die advertentie benoemd wordt.
:o)
pi_189919095
Nederland Zeikland is weer wakker hoor...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_189919155
Hier kunnen ze gemakkelijk betaalde krachten opzetten. Deze eisen zijn onredelijk.
pi_189919817
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:23 schreef Dave het volgende:
Raar dat dat dan niet in die advertentie benoemd wordt.
Dan had die vacature inderdaad al wat beter overgekomen.
pi_189920945
Het is een redelijk lange periode, maar er zijn ongetwijfeld mensen te vinden die hier hun vakantieperiode voor over hebben. Studenten zullen ook wel een deel van de doelgroep zijn. Al die grote sportevenementen draaien ook op vrijwilligers.

Hier in Breda komt dit jaar bijvoorbeeld de Vuelta voorbij, daar zoeken ze ook vrijwilligers voor dezelfde rol. In andere evenementen die hier in de stad worden georganiseerd zie je ook dat mensen zich voor een week of zo aan een organisatie verbinden. Het is natuurlijk wel een mooie semi-internationale ervaring.
't Echte en 't ware!
pi_189921008
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:48 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dan had die vacature inderdaad al wat beter overgekomen.
Een wat betere opmaak en achtergrond was ook niet overbodig geweest.

Belachelijke eisen trouwens als je dit doet ben je echt gek.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2019 @ 11:16:12 #98
163650 Greys
pi_189921043
Kudo's voor hoe Sietse reageert trouwens. Dat ie zelf ook vrijwilliger is geweest bij het ESF etc.

Ik zie echt reacties als "maar wel tonnen salaris voor Doutzen".

A) je weet niet eens of die gast presenteren
B) hoe weet je nou wat de presentatoren krijgen, die zullen uiteraard betaald worden maar ik gok geen 'tonnen'. Die zullen het deels ook wel voor de eer doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2019 @ 11:18:27 #99
163650 Greys
pi_189921073
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:14 schreef Remco het volgende:

[..]

Een wat betere opmaak en achtergrond was ook niet overbodig geweest.

Belachelijke eisen trouwens als je dit doet ben je echt gek.
Zo te zien aan de reacties op Facebook zijn er toch zat die het wél leuk lijkt hoor. Als je daar toch al in de regio woont en een mega-fan bent kan ik me ergens heus voorstellen dat je het supertof vindt om het van zo dichtbij mee te maken achter de schermen.
Ik denk dat je hier echt ESF-fan voor moet zijn.

Als ze vrijwilligers vragen voor de F1 op Zandvoort om de teams te begeleiden staan er waarschijnlijk ook fans in de rij. :7
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189921364
Lijkt me ook echt super leuk als je hier bijvoorbeeld heen verhuisd bent en dan nu het land waar je oorspronkelijk vandaan komt mag begeleiden. Dat je die taal ook spreekt. Zullen echt genoeg mensen op reageren gok ik zo :Y

En er zullen denk ik ook nog wel andere vacatures komen voor andere baantjes die misschien wat minder 'heftig' zijn wat betreft tijden etc.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2019 @ 11:46:36 #101
163650 Greys
pi_189921502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:36 schreef Em31 het volgende:
Lijkt me ook echt super leuk als je hier bijvoorbeeld heen verhuisd bent en dan nu het land waar je oorspronkelijk vandaan komt mag begeleiden. Dat je die taal ook spreekt. Zullen echt genoeg mensen op reageren gok ik zo :Y

En er zullen denk ik ook nog wel andere vacatures komen voor andere baantjes die misschien wat minder 'heftig' zijn wat betreft tijden etc.
Op de brainstorm in de Maassilo was bv een Spaanse jongedame die ESF-fan is en in NL woont. Die zag ik al enthousiast reageren op Twitter op deze oproep. En zo zullen er vast meer zijn. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189922229
NOS twitterde op woensdag 13-11-2019 om 12:17:46 Toch 'veel animo' voor loodzware vrijwilligersbaan Songfestival https://t.co/GJJ9axYOxv reageer retweet
pi_189922949
Lijkt mij trouwens ook logisch dat je niet onnodig Groningers en Limburgers drie weken gaat betalen voor reis en verblijf, als je Rotterdamkenners nodig hebt, waar Rotterdam (e.o.) vol mee zit. Dat is ineffeciënt en onnodig kostenverhogende, met alle respect voor niet-Rotterdammers.

En je bent vrijwilliger of je bent het niet.
Hotapnyc
pi_189924049
Eigenlijk is het te schandalig voor woorden dat een miljoenenevenement van mensen verwacht dat ze 2.5 week (meer dan) full time beschikbaar zijn, behoorlijk wat eisen hebben, maar er geen enkele vergoeding tegenover staat. Dit is gewoon een tijdelijke baan. Voor andere evenementen (festivals) krijgen mensen ook gewoon betaald, zelfs goede doelen werkt veel met betaalde krachten... en dan wordt voor zoiets groots met een miljoenenbudget verwacht dat mensen hier vakantie voor opnemen? _O-

Natuurlijk moeten mensen het helemaal zelf weten wat mij betreft, maar zeker voor een door de overheid georganiseerd evenement mag je toch wel wat meer verwachten... waarom hebben we überhaupt zaken als minimumloon e.d. als je mensen ook gewoon niet (of met alleen eten en drinken) mag betalen voor werkzaamheden?

Ik snap dat sommige mensen helemaal idolaat zijn als het over het ESF gaat, maar je zou toch hopen dat maar weinig mensen hiertoe bereid zijn en dat de overheid met een fatsoenlijke vergoeding komt voor 2,5 week full-time werkzaamheden. Maar waarschijnlijk zullen er wel genoeg mensen gek genoeg zijn... en vervolgens klagen dat bepaalde sectoren niet genoeg betalen :D
pi_189925206
quote:
Semi-Final Allocation Draw
The draw to decide in which Semi-Final each country will perform will be held on Tuesday 28 January in Rotterdam.

When will tickets go on sale?
Tickets for rehearsals, the Semi-Finals and Grand Final of the Eurovision Song Contest 2020 are expected to go on sale shortly.
https://eurovision.tv/sto(...)ision-2020-rotterdam
w/
pi_189925237
quote:
Dat laatste is natuurlijk het belangrijkste
pi_189925639
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:42 schreef MrBadGuy het volgende:
Eigenlijk is het te schandalig voor woorden dat een miljoenenevenement van mensen verwacht dat ze 2.5 week (meer dan) full time beschikbaar zijn, behoorlijk wat eisen hebben, maar er geen enkele vergoeding tegenover staat. Dit is gewoon een tijdelijke baan. Voor andere evenementen (festivals) krijgen mensen ook gewoon betaald, zelfs goede doelen werkt veel met betaalde krachten... en dan wordt voor zoiets groots met een miljoenenbudget verwacht dat mensen hier vakantie voor opnemen? _O-

Natuurlijk moeten mensen het helemaal zelf weten wat mij betreft, maar zeker voor een door de overheid georganiseerd evenement mag je toch wel wat meer verwachten... waarom hebben we überhaupt zaken als minimumloon e.d. als je mensen ook gewoon niet (of met alleen eten en drinken) mag betalen voor werkzaamheden?

Ik snap dat sommige mensen helemaal idolaat zijn als het over het ESF gaat, maar je zou toch hopen dat maar weinig mensen hiertoe bereid zijn en dat de overheid met een fatsoenlijke vergoeding komt voor 2,5 week full-time werkzaamheden. Maar waarschijnlijk zullen er wel genoeg mensen gek genoeg zijn... en vervolgens klagen dat bepaalde sectoren niet genoeg betalen :D
Aan de andere kant. Stel dat er wél betaald zou worden. Ook dan zou de kritiek niet van de lucht zijn (belastinggeld etc)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2019 @ 16:46:54 #108
163650 Greys
pi_189925650
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:19 schreef 18.32 het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk het belangrijkste
Hoi! Nieuw hier? Welkom! *O* w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189925818
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoi! Nieuw hier? Welkom! *O* w/
Ja :)
pi_189925897
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:46 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Aan de andere kant. Stel dat er wél betaald zou worden. Ook dan zou de kritiek niet van de lucht zijn (belastinggeld etc)
Dus ambtenaren ook maar niet betalen? Of de zaalhuur? Dat het (te) duur is is een andere discussie, dat betekent niet dat de overheid dan maar onder het minimumloon (of helemaal niks) moet betalen aan tijdelijke werknemers (wat dit toch echt overduidelijk zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 13-11-2019 17:29:57 ]
  woensdag 13 november 2019 @ 17:30:41 #111
487210 ReMiLa
Psych / trainer / esf fanaat
pi_189926219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dus ambtenaren ook maar niet betalen? Of de zaalhuur? Dat het (te) duur is is een andere discussie, dat betekent niet dat de overheid dan maar onder het minimumloon (of helemaal niks) te betalen aan tijdelijke werknemers (wat dit toch echt overduidelijk zijn).
Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen ook al is het een geweldige ervaring en staat het goed op je cv. Ze mogen op zn minst de reis- en verblijfskosten betalen. Maar ik begrijp wel dat ze bang zijn dat er dan zoveel sollicitaties binnenkomen die ze nooit kunnen verwerken. En ook dat kost geld. Dilemma?
Ik ben de enige esf-fanaat in mijn vriendenkring en wil graag forummen met gelijkgestemden.
pi_189926400
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:30 schreef ReMiLa het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen ook al is het een geweldige ervaring en staat het goed op je cv. Ze mogen op zn minst de reis- en verblijfskosten betalen. Maar ik begrijp wel dat ze bang zijn dat er dan zoveel sollicitaties binnenkomen die ze nooit kunnen verwerken. En ook dat kost geld. Dilemma?
Daarmee sluiten ze in ieder geval uit dat niet heel Nederland gaat solliciteren ja. Ze hadden gewoon dat stukje van Sietse (training, catering, kleding, vervoer in de stad, etc.) er ook bij moeten plaatsen.
pi_189926736
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:46 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Aan de andere kant. Stel dat er wél betaald zou worden. Ook dan zou de kritiek niet van de lucht zijn (belastinggeld etc)
Het is toch gewoon werk? Ik vind het volkomen van de pot gerukt dat dit voor niks moet. Krijgt Sietse Bakker ook niet betaald?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2019 @ 18:14:59 #114
163650 Greys
pi_189926832
Ze hebben in totaal 600 vrijwilligers nodig geloof ik. Die kregen in de andere ESF-organiserende landen volgens mij ook nooit betaald? Als je fan bent en je vindt het leuk en je hebt het ervoor over dan doe je het, niemand wordt gedwongen. Als je het niks vindt doe je het lekker niet.

En ja ik vind deze vrijwillige functie ook vrij heftig qua inzet en tijd. Maar aan de reacties het en der op Facebook te zien zijn er hele kuddes die het willen. Zelfs nog zonder dat er in de tekst staat dat je catering krijgt. (Wat wel zo is volgens Sietse).

En er komen ook nog andere dingen waar ze vrijwilligers voor nodig hebben die minder tijd vragen.

Ik heb liever dat ze het budget besteden aan een geweldige show dan aan vergoedingen voor honderden vrijwilligers. :@

[ Bericht 18% gewijzigd door Greys op 13-11-2019 18:38:40 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189927898
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dus ambtenaren ook maar niet betalen? Of de zaalhuur? Dat het (te) duur is is een andere discussie, dat betekent niet dat de overheid dan maar onder het minimumloon (of helemaal niks) moet betalen aan tijdelijke werknemers (wat dit toch echt overduidelijk zijn).
Ik zeg ook niet dat ik dat vind maar vanaf het begin is er al een groep mensen die zeurt over “zonde van het belanstinggeld” etc. En laat ik duidelijk zijn: ik ben het daar NIET mee eens! En ja, ik zou het ook normaal vinden als men ervoor betaalt krijgt. Ondanks dat heb ik in die periode al vakantie aangevraagd dus wie weet
pi_189927927
Het leek me heel leuk om als vrijwilliger te werken en dat te gebruiken als stageonderdeel voor mijn opleiding (meertalige communicatie). Het zou echt perfect zijn. Helaas valt het ESF nét niet in een periode waarin stages zijn toegestaan (examens, etc.). Het had me een hele leuke ervaring geleken. Overigens sowieso een ervaring die heel goed zou staan bij mijn CV, maarja, helaas kan ik niet.

Ze vragen inderdaad wel veel. Fulltime is veel tijd. Veel mensen werken, studeren. Ik zou niet weten hoe ze 600 mensen gaan vinden.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2019 @ 19:27:42 #117
163650 Greys
pi_189927986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:24 schreef Miloutchi het volgende:
Het leek me heel leuk om als vrijwilliger te werken en dat te gebruiken als stageonderdeel voor mijn opleiding (meertalige communicatie). Het zou echt perfect zijn. Helaas valt het ESF nét niet in een periode waarin stages zijn toegestaan. Het had me een hele leuke ervaring geleken.

Ze vragen inderdaad wel veel. Fulltime is veel tijd. Veel mensen werken, studeren. Ik zou niet weten hoe ze 600 mensen gaan vinden.
Ze hebben per delegatie 2 mensen als begeleider nodig. Dus 82.
De rest van de andere functies voor vrijwilligers zijn misschien minder tijdconsumerend! :Y

Ik ga trouwens even opzoeken waar ik het aantal 600 ook alweer vandaan heb. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189928029
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Ze hebben per delegatie 2 mensen als begeleider nodig. Dus 82.
De rest van de andere functies voor vrijwilligers zijn misschien minder tijdconsumerend! :Y

Ik ga trouwens even opzoeken waar ik het aantal 600 ook alweer vandaan heb. :P
Dat klinkt al beter haha. Ik schrok al. :P
82 mensen zijn vast wel te vinden. Het is ook gewoon leuk. Zoiets maak je nooit meer mee waarschijnlijk. Al lijkt het me wel alsnog moeilijk om iemand te vinden die Engels en Fins of Armeens ofzo kan.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2019 @ 19:32:20 #119
163650 Greys
pi_189928050
Oh ja hier stond dat van totaal 600 mensen.

https://www.rijnmond.nl/n(...)ersbaan-Songfestival

En elders stond 2 per delegatie x 41 landen.

En dat er meer functies komen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2019 @ 22:08:13 #120
163650 Greys
pi_189930902
Ook vrijwilligers in de stad nodig.
Al ruim 200 aanmeldingen.

https://www.ad.nl/rotterd(...)gn=socialsharing_web
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189949510
ADnl twitterde op vrijdag 15-11-2019 om 07:47:29 Minister Slob schuift meevallende Ster-inkomsten mogelijk door naar organisatie Songfestival https://t.co/O2yEhI2McS reageer retweet
  vrijdag 15 november 2019 @ 08:39:39 #122
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_189949873
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 07:51 schreef Em31 het volgende:
ADnl twitterde op vrijdag 15-11-2019 om 07:47:29 Minister Slob schuift meevallende Ster-inkomsten mogelijk door naar organisatie Songfestival https://t.co/O2yEhI2McS reageer retweet
Ik ben benieuwd of dat dan die volledige 12,4 miljoen dekt of dat er daarna nog steeds een gat overblijft.
Just do it »
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 november 2019 @ 08:44:19 #123
163650 Greys
pi_189949915
Ik weet niet precies wie dit is maar dit ging ook over bovenstaande:

newsreader_360 twitterde op woensdag 13-11-2019 om 00:27:17 @RealAmazingPP @renevangellekom @NOS @ESF_FOK Het ministerie heeft dit jaar 150 miljoen aan ster-inkomsten begroot, en de eerste 6 maanden van 2019 heeft men al 13 miljoen meer inkomsten dan verwacht, over heel 2019 verwacht men 182 miljoen. Voor 2020 verwacht men dit ook. 1/2 reageer retweet
newsreader_360 twitterde op woensdag 13-11-2019 om 00:36:06 @RealAmazingPP @renevangellekom @NOS @ESF_FOK Die 32 miljoen meer dan de 150 milj. begroot gaan normaal naar de algemene media reserve van het ministerie. De 12.4 miljoen die men nu vraagt komt uit dit bedrag voor 2020. Dus i.pv. dat het in de reserve gaat, de npo een deel van die meer-opbrengsten krijgt. reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 15 november 2019 @ 08:46:48 #124
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_189949932
Wat een geld :o
Just do it »
pi_189949978
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 08:46 schreef Niels93 het volgende:
Wat een geld :o
Zo inderdaad
  vrijdag 15 november 2019 @ 09:43:43 #126
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_189950449
Ik wil ook graag vrijwilligen maar niet in deze functie. Ben benieuwd wat er nog meer vrijkomt.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 15 november 2019 @ 12:54:42 #127
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_189953074
https://www.ad.nl/politie(...)ngfestival~a398496c/

Klinkt als een plan! ^O^
quote:

'Slob wil inkomsten Ster inzetten voor Songfestival'


Minister Slob is van plan de meevallende Ster-inkomsten in te zetten voor de organisatie van het Eurovisie Songfestival door de publieke omroep. Dat melden bronnen aan De Telegraaf.

De publieke omroep liet onlangs weten nog een tekort te hebben van 12,4 miljoen euro. Zou Slob, die verantwoordelijk is voor de portefeuille Media, daadwerkelijk zijn plannen doorzetten, dan komt het geld in feite uit de eigen portemonnee van de publieke omroep. Er zou dan geen belastinggeld mee gemoeid zijn.

De woordvoerder van Slob kan het nieuws nog niet bevestigen. ,,Het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap kijkt nog naar het verzoek van de NPO’’, zegt hij. Ster laat weten dat het momenteel niet iets is waar ze mee bezig zijn. ,,Maar het klopt dat we meer gaan afdragen dan het OCW heeft begroot.’’

Geraamd is dat het songfestivalspektakel, dat in mei plaatsvindt in Ahoy, 26,5 miljoen gaat kosten. Daarvan neemt de European Broadcasting Union - de drijvende kracht achter het internationale liedjesfestijn - 9,6 miljoen voor haar rekening. De NPO draagt 2,5 miljoen euro bij, AVROTROS 2 miljoen.
pi_189953202
quote:
Dat is inderdaad een handig compromis, waar niemand het echt mee oneens kan zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 13:12:32 #129
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189953317
quote:
Goed gedaan Arie.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_189955004
Als wij het EK voetbal organiseren, wordt er dan ook zo moeilijk gedaan over het geld?
Forbidden but tasteful.
pi_189955039
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 15:26 schreef FruitofUtopia het volgende:
Als wij het EK voetbal organiseren, wordt er dan ook zo moeilijk gedaan over het geld?
Bij Formule 1 eerst wel, beetje hetzelfde idee.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 november 2019 @ 16:25:24 #132
163650 Greys
pi_189955687
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:12 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Goed gedaan Arie.
Ik wacht nog even met de veren in de bips van Arie tot het bevestigd is, want nu zijn het alleen nog 'volgens bronnen van de Telegraaf'. Maar als het idd zo opgelost wordt is het een slim idee, want dan kan er niet al te veel over geklaagd worden. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189956342
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 15:26 schreef FruitofUtopia het volgende:
Als wij het EK voetbal organiseren, wordt er dan ook zo moeilijk gedaan over het geld?
Dat levert natuurlijk wel veel meer op qua sponsoring e.d. Voor het songfestival leg je alleen maar geld toe.
  Moderator dinsdag 19 november 2019 @ 21:59:33 #134
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_190028401
D66 wil dat kabinet portemonnee trekt voor Songfestival

https://www.bndestem.nl/p(...)ngfestival~a8735ac7/
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 20 november 2019 @ 13:25:38 #135
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_190036842
Just do it »
pi_190094543
songfestivalNL twitterde op zondag 24-11-2019 om 09:26:17 Winnaar Izar Cohen (1978), Producer Tali Eshkoli en Israëlische fans over het afgelopen songfestival in Tel Aviv en het komende #songfestival in Rotterdam 👇https://t.co/Ej4ZYSm14D reageer retweet
pi_190097692
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 09:43 schreef Andromache het volgende:
Ik wil ook graag vrijwilligen maar niet in deze functie. Ben benieuwd wat er nog meer vrijkomt.
Ik ook maar ik ga nooit drie weken vrij kunnen krijgen. :P Er komen gelukkig nog wel andere functies beschikbaar. :)
  maandag 25 november 2019 @ 14:11:06 #138
2681 Dave
Aardig op drave
pi_190116174
Meeste seinen op groen voor songfestivalgeld

https://www.telegraaf.nl/(...)oor-songfestivalgeld
:o)
  Moderator maandag 25 november 2019 @ 14:41:36 #139
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190116749
Definitieve duidelijkheid komt er naar verwachting dus volgende week, Minister Slob hoopt kennelijk dat het bij een eenmalige gebeurtenis blijft. "Het is leuk om te winnen, maar dan heb je wel een opgave", aldus de minister. "Het winnen is Ierland drie keer overkomen, dat moeten wij niet hebben."

:D
pi_190116882
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 14:41 schreef Momo het volgende:
Definitieve duidelijkheid komt er naar verwachting dus volgende week, Minister Slob hoopt kennelijk dat het bij een eenmalige gebeurtenis blijft. "Het is leuk om te winnen, maar dan heb je wel een opgave", aldus de minister. "Het winnen is Ierland drie keer overkomen, dat moeten wij niet hebben."

:D
Ja kut zeg, dat wij als Nederland het grootste tv-evenement van Europa moeten organiseren.
pi_190116890
quote:
De Tweede Kamer spreekt vandaag over de mediabegroting. PvdA-leider Asscher riep op tot het creëren van rust rond de financiering van het songfestival. Hij zei dat hij de soms zure discussie over het liedjesfestijn jammer vindt, omdat heel veel mensen ervan genieten. "Zullen we het dus even een beetje vrolijk houden?"
https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
Zou Asscher hier stiekem ook meeposten :7

Volgend jaar hebben ze door het songfestival en het EK nog veel meer reclame-inkomsten, dus kunnen we nog wel een keertje winnen ;)
  maandag 25 november 2019 @ 15:43:09 #142
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_190117797
quote:
3s.gif Op maandag 25 november 2019 14:11 schreef Dave het volgende:
Meeste seinen op groen voor songfestivalgeld

https://www.telegraaf.nl/(...)oor-songfestivalgeld
Mooi bericht! Hopen dat het ook over de streep getrokken gaat worden.

Dus dan is de begroting als volgt:
12.4 miljoen van de overheid
9.6 miljoen van tickets, sponsoring en EBU
2.5 miljoen van de NPO
2 miljoen van AVROTROS
15.5 miljoen euro van de gemeente Rotterdam voor Ahoy, beveiliging, side events etc.

Totaal dus 42 miljoen euro?
Just do it »
pi_190118779
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 15:43 schreef Niels93 het volgende:

[..]

Mooi bericht! Hopen dat het ook over de streep getrokken gaat worden.

Dus dan is de begroting als volgt:
12.4 miljoen van de overheid
9.6 miljoen van tickets, sponsoring en EBU
2.5 miljoen van de NPO
2 miljoen van AVROTROS
15.5 miljoen euro van de gemeente Rotterdam voor Ahoy, beveiliging, side events etc.

Totaal dus 42 miljoen euro?
Yes, waarvan 26,5 miljoen voor de show.
leven zoals het leven is
pi_190120015
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 15:43 schreef Niels93 het volgende:

[..]

Mooi bericht! Hopen dat het ook over de streep getrokken gaat worden.

Dus dan is de begroting als volgt:
12.4 miljoen van de overheid
9.6 miljoen van tickets, sponsoring en EBU
2.5 miljoen van de NPO
2 miljoen van AVROTROS
15.5 miljoen euro van de gemeente Rotterdam voor Ahoy, beveiliging, side events etc.

Totaal dus 42 miljoen euro?
Het geld van de gemeente Rotterdam is een bankgarantie, dat betekent als er elders geld gevonden wordt Rotterdam minder bijdraagt... zo las ik het in ieder geval.
dag
  donderdag 28 november 2019 @ 07:35:16 #147
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_190163218
Ik ben echt niet enthousiast. Kan het idee waarderen, maar grafisch ziet het er echt niet prikkelend En dynamisch uit. Wel oubollig en plat.

Bovendien is de vlag van Hongarije gerepresenteerd in het filmpje en niet die van Bulgarije. Insert:facepalm

Dit soort fouten had ik verwacht door een organiserend land als Oekraïne, niet door Sietse en co
  donderdag 28 november 2019 @ 07:41:28 #148
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_190163247
Ik kan mij trouwens haast niet voorstellen dat we geen rond podium gaan krijgen met dit logo. Laat Florian Wieder hier nou heel goed ik zijn haha
  ESF Reporter donderdag 28 november 2019 @ 07:42:32 #149
87554 Cee
Welluk?
pi_190163255
Als grafisch vormgever moet ik hier nog even over nadenken wat ik er van vind. In eerste instantie: ik houd van kleurtjes en feitjes en statistics en vind het mooi als dat allemaal in één beeldmerk grafisch weergegeven wordt. Van de andere kant zitten er van die gapende gaten in de cirkel en is het wat te puntig en stekelig naar mijn mening, het is niet ‘warm’, wel dynamisch en uitdagend iiiiiiiiik moet er nog even aan wennen.
Ook grappig dat de O van Open up en NOS er in zit. :P
  ESF Reporter donderdag 28 november 2019 @ 07:47:33 #150
87554 Cee
Welluk?
pi_190163282
De verhoudingen van de kleuren liggen me ook niet helemaal lekker maar je bent natuurlijk met dit idee wel genoodzaakt om het zo te doen, iiiiiiiik weet niet ik weet niet.
Wel grappig dat Sietse dinsdag misschien wel een hint had gegeven in zijn antwoord naar ons.

:D
  donderdag 28 november 2019 @ 07:47:37 #151
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_190163283
Ik vind de combinatie van historie en Dutch design echt geweldig. Ben benieuwd hoe hier straks de visualisaties van bijvoorbeeld de vlaggen bij komen
Just do it »
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')