abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_189757482
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 10:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Gisteren op de brainstorm (linkje hieronder) hebben er dit in elk geval duidelijk genoemd. Er was ook een dame van Stad Rotterdam, we hebben haar onze lijst met ideeŽn ook meegegeven en onze contactgegevens en ze zou het op de juiste bureaus leggen. Want ook degenen die wel een hotel hebben maar bv in Den Haag moeten daar ook weer laat naar terug kunnen met OV.

ESF / Brainstorm fanprogramma ESF 2020
Ah top!! Dankje!!!
Ik moet dan wel wat verder dan denhaag😂 (helemaal naar limburg)
pi_189758298
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:33 schreef Boomboomkoffie het volgende:

[..]

Ah top!! Dankje!!!
Ik moet dan wel wat verder dan denhaag😂 (helemaal naar limburg)
Ik ben niet van de NS, maar om even aan verwachtingsmanagement te doen, is het niet reŽel om te hopen dat er midden in de nacht nog intercity’s gaan rijden naar Heerlen of Maastricht. Misschien dat er extra nachttreinen naar Arnhem of Eindhoven worden ingezet, maar dat zal het wel zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_189808123
pi_189819759
Tweede Kamer bespreekt op 25 november budget Eurovisie Songfestival

De NPO heeft media-minister Arie Slob een eenmalig bedrag van 15 tot 20 miljoen gevraagd voor de organisatie van het Eurovisie Songfestival in Rotterdam.

Het ministerie van OCW heeft laten weten dat daarover op 25 november een definitief besluit valt. Want dan wordt de mediabegroting in de Tweede Kamer behandeld en zal dus blijken of er een Kamermeerderheid is voor die financiŽle injectie.

NPO-voorzitter Shula Rijxman heeft die 15 tot 20 miljoen euro hard nodig, zei ze destijds bij Jinek. “De publieke omroep heeft flinke bezuinigingen achter de rug en er is weer een bezuiniging op komst. Dit is een prachtig evenement waarin Nederland zowel economisch als cultureel op de kaart wordt gezet. Het is echt een feest van en voor Nederland. Dat geld zullen we dus aan Den Haag gaan vragen.”
https://www.broadcastmaga(...)ovisie-songfestival/
pi_189869683
Ben wel benieuwd naar het logo eigenlijk. Wordt het een tulp die open bloeit, een zeepbel die uit elkaar spat, of toch gewoon een open deur? :P
leven zoals het leven is
pi_189869792
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:07 schreef Jason22 het volgende:
Ben wel benieuwd naar het logo eigenlijk. Wordt het een tulp die open bloeit, een zeepbel die uit elkaar spat, of toch gewoon een open deur? :P
Ik vind een tulp dus gewoon leuk, kun je van alles met de kleur doen en hij kan #openuppen enzo, maar volgens mij willen ze geen clichťs ;( :D
pi_189897885
Voor de liefhebber!
wiwibloggs twitterde op maandag 11-11-2019 om 15:27:10 Applications to become a #Eurovision 2020 delegation host have now opened. You must be available full time between 1 and 18 May, should speak at least Dutch and English, be familiar with Rotterdam and be over 20 years old. Good luck! https://t.co/sr4Y5VIPoL via @JeMappellePercy reageer retweet
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator maandag 11 november 2019 @ 19:18:00 #58
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189897927
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2019 19:14 schreef Em31 het volgende:
Voor de liefhebber!
wiwibloggs twitterde op maandag 11-11-2019 om 15:27:10 Applications to become a #Eurovision 2020 delegation host have now opened. You must be available full time between 1 and 18 May, should speak at least Dutch and English, be familiar with Rotterdam and be over 20 years old. Good luck! https://t.co/sr4Y5VIPoL via @:JeMappellePercy reageer retweet
En hier nog even met de rechtstreekse link naar het oproep bericht op Facebook. :P

ESF_FOK twitterde op maandag 11-11-2019 om 16:39:09 DELEGATION HOSTS #ESC2020 GEZOCHT! De organisatie van het Eurovisie Songfestival 2020 zoekt vrijwilligers die de deelnemende delegaties tijdens hun verblijf in Rotterdam begeleiden. Meer info via Facebookbericht Anja Zegwaard (Delegation Manager ESC 2020): https://t.co/UeXqFhF3tt reageer retweet
Koutist in opleiding.
pi_189897967
Oh die tweet had ik niet gezien, anders had ik die uiteraard geplaatst :7
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator maandag 11 november 2019 @ 19:26:31 #60
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189898069
quote:
12s.gif Op maandag 11 november 2019 19:20 schreef Em31 het volgende:
Oh die tweet had ik niet gezien, anders had ik die uiteraard geplaatst :7
Geen probleem! Meer als aanvulling. Want bij Wiwi staat de link er niet naar het originele bericht (tenminste eerder vandaag nog niet, inmiddels mss wel, niet naar gekeken).
Koutist in opleiding.
  maandag 11 november 2019 @ 20:14:11 #61
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189898785
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 19:18 schreef Greys het volgende:

[..]

En hier nog even met de rechtstreekse link naar het oproep bericht op Facebook. :P

ESF_FOK twitterde op maandag 11-11-2019 om 16:39:09 DELEGATION HOSTS #ESC2020 GEZOCHT! De organisatie van het Eurovisie Songfestival 2020 zoekt vrijwilligers die de deelnemende delegaties tijdens hun verblijf in Rotterdam begeleiden. Meer info via Facebookbericht Anja Zegwaard (Delegation Manager ESC 2020): https://t.co/UeXqFhF3tt reageer retweet
Oh dat klinkt echt tof :D

Weten jullie of er een beetje verhalen zijn van mensen die dat eerder hebben gedaan? :) Klinkt het alleen tof of is het ook echt tof, en niet alleen rondgecommandeerd worden? :P
Je bent slimmer als je denkt
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator maandag 11 november 2019 @ 20:32:59 #62
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189899046
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:14 schreef Meke het volgende:

[..]

Oh dat klinkt echt tof :D

Weten jullie of er een beetje verhalen zijn van mensen die dat eerder hebben gedaan? :) Klinkt het alleen tof of is het ook echt tof, en niet alleen rondgecommandeerd worden? :P
Nou ik vind de voorwaarden op zich wel vrij pittig, 18 dagen fulltime beschikbaar zijn en je verblijf wordt niet vergoed enzo (logisch wel hoor, maar als je dan niet dichtbij woont is dat best een dingetje dus om te regelen dat je niet alleen van 9 tot 5 beschikbaar bent). Het lijkt me op zich wel tof, je regelt denk ik alles voor de betreffende delegatie, ook als ze ergens heen willen of ergens willen eten etc, zoiets stel ik me erbij voor iig.

Maar wat als je zelf een paar dagen naar Eurovision Village etc wilt bv met je vrienden? :@
Koutist in opleiding.
  maandag 11 november 2019 @ 21:01:39 #63
403253 Meke
pi_189899659
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 20:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Nou ik vind de voorwaarden op zich wel vrij pittig, 18 dagen fulltime beschikbaar zijn en je verblijf wordt niet vergoed enzo (logisch wel hoor, maar als je dan niet dichtbij woont is dat best een dingetje dus om te regelen dat je niet alleen van 9 tot 5 beschikbaar bent). Het lijkt me op zich wel tof, je regelt denk ik alles voor de betreffende delegatie, ook als ze ergens heen willen of ergens willen eten etc, zoiets stel ik me erbij voor iig.

Maar wat als je zelf een paar dagen naar Eurovision Village etc wilt bv met je vrienden? :@
Ja, dit was ook vooral mijn eerste reactie.. En ik denk dat je het heel erg kunt treffen met een ontzettend leuke delegatie die bijv ook wil dat je zelf meegaat en je trakteert op eten/drink en het vooral ontzettend leuk en gezellig vind dat je er bent, en dat lijkt me echt heel tof.

Of een delegatie die je ontzettend negeert en alleen op je reageert als ze je nodig hebben ;(
pi_189899952
Inderdaad behoorlijk pittig ja, al kan de ervaring ook weer geweldig zijn.

Kan me herinneren dat er bij Nederland vorig jaar een jongen bij was en die was wel echt overal bij, zelfs bij het vieren van de winst.
pi_189899977
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:01 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, dit was ook vooral mijn eerste reactie.. En ik denk dat je het heel erg kunt treffen met een ontzettend leuke delegatie die bijv ook wil dat je zelf meegaat en je trakteert op eten/drink en het vooral ontzettend leuk en gezellig vind dat je er bent, en dat lijkt me echt heel tof.

Of een delegatie die je ontzettend negeert en alleen op je reageert als ze je nodig hebben ;(
Ik denk dat het nogal afhangt van de artiest die een land stuurt. Als The Sunstroke Project nog eens gaat voor MoldaviŽ, dan is het vooral handig dat je de plaatselijke coffeeshops en rosse buurt kent. Als de Duitse Sisters nog eens komen, zal het eerder een zoektocht zijn naar een hotel met Netflix.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator maandag 11 november 2019 @ 21:41:15 #66
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189900363
Ik kan sowieso niet want wij hebben andere bezigheden voor het forum in die tijd, maar als ik dat niet zou hebben zou ik echt twijfelen want aan de ene kant is het tof om mee te maken, maar aan de andere kant zou ik echt het gevoel hebben dat ik dan juist ook weer dingen zou missen. Zoals dus idd bijvoorbeeld leuk met bekenden een paar keer naar Eurovision Village etc gaan, want dat kan dan dus niet lijkt me. En dat lijkt me ook wel weer lullig, dan IS het Songfestival een keer in eigen land en dan gaat dat beleven met ESF-vrienden langs je heen. Maar er staan idd weer andere belevenissen tegenover.

Lastige keuze lijkt me. :D
Koutist in opleiding.
pi_189902788
Vet gaaf.

Inderdaad wel een beetje een dilemma. Feesten met vrienden in alle vrijheid, of gebonden aan een delegatie voor 2,5 week met toegang tot van alles.

Combineren zou tof zijn, feesten met delegatie ťn vrienden tegelijk. Maar of dat mogelijk is weet ik niet.
Hotapnyc
  ESF Reporter dinsdag 12 november 2019 @ 06:44:35 #68
87554 Cee
Welluk?
pi_189903571
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 00:36 schreef Cirilico het volgende:
Vet gaaf.

Inderdaad wel een beetje een dilemma. Feesten met vrienden in alle vrijheid, of gebonden aan een delegatie voor 2,5 week met toegang tot van alles.

Combineren zou tof zijn, feesten met delegatie ťn vrienden tegelijk. Maar of dat mogelijk is weet ik niet.
Op wiwi reageert iemand in de comments met het volgende:
quote:
I did this in 2014, and I had loads of fun. I was even given special treatment by my mentors, because they saw how much I enjoyed the experience, both as a helper and a regular fan. I pretty much chilled all day long in the backstage area, until I was needed about… 2-3 days a day, and even less during the live show week. Free meals, tickets to the show, walking wherever I liked and all I had to do was have fun.
Dat lijkt me dan weer erg tof, maar een groot deel hangt wel af van de delegatie waar je bij wordt geplaatst. En ook als deze heel tof is zal je het ESF niet echt met je eigen vrienden kunnen vieren.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 09:15:29 #69
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189904601
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:44 schreef Cee het volgende:

[..]

[..]

Dat lijkt me dan weer erg tof, maar een groot deel hangt wel af van de delegatie waar je bij wordt geplaatst. En ook als deze heel tof is zal je het ESF niet echt met je eigen vrienden kunnen vieren.
Ja ik trok wel een wenkbrauw op bij die reactie. Want als je free meals en tickets to the show krijgt, waarom staat dat dan niet in de oproep van de Delegation Manager? Want dat zou het voor sommigen alweer wat aantrekkelijker maken. Alleen kan je weinig doen voor zo'n delegatie gedurende de uren van de show als jij in de zaal staat? Misschien dat deze ene persoon het kreeg van de delegatie zelf.

Ik bedoel, ik hoop het echt voor de mensen die het gaan doen dat het zo is, maar ik hoop niet dat ze het door die reactie verwachten en dat het dan niet zo blijkt te zijn. Je moet het echt doen omdat je het een unieke ervaring vindt om achter de schermen te zijn etc denk ik. Wat op zich ook wel echt tof is want wanneer maak je dat nou mee!
Koutist in opleiding.
pi_189904690
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:44 schreef Cee het volgende:

[..]

[..]

Ik vond ook nog dit interview met een host voor AlbaniŽ uit 2008 (ServiŽ).
https://eurovision.tv/story/behind-the-scenes-delegation-host

De Deense vacature had ook iets meer informatie. Vooral dit stukje.
quote:
Time required:
Beginning of March: Information workshop
6th March: Full day (up to 12 hours including breaks)
28th April - 10th May: Full time for two weeks (37 hours) with work days of between 2 and 10 hours
All shifts will be agreed with the section leader and delegation leader.

Selection process:
Application deadline: 12th January 2014
January: Screening of applications, short interviews and language tests
February: Selection of delegation hosts
March: Information workshop
Je werkt dan dus in teams van 2 (of 3).
Hotapnyc
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 09:27:18 #71
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189904713
Bedankt!
Goed gevonden!
Koutist in opleiding.
pi_189904763
:)
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja ik trok wel een wenkbrauw op bij die reactie. Want als je free meals en tickets to the show krijgt, waarom staat dat dan niet in de oproep van de Delegation Manager? Want dat zou het voor sommigen alweer wat aantrekkelijker maken. Alleen kan je weinig doen voor zo'n delegatie gedurende de uren van de show als jij in de zaal staat? Misschien dat deze ene persoon het kreeg van de delegatie zelf.

Ik bedoel, ik hoop het echt voor de mensen die het gaan doen dat het zo is, maar ik hoop niet dat ze het door die reactie verwachten en dat het dan niet zo blijkt te zijn. Je moet het echt doen omdat je het een unieke ervaring vindt om achter de schermen te zijn etc denk ik. Wat op zich ook wel echt tof is want wanneer maak je dat nou mee!
Ja het zou ook kunnen zijn dat ie bedoelt dat ie erbij is in de green room/backstage vanuit waar hij gratis de show bijwoont. Of misschien de shows waarin het land zelf niet optreedt.

De Deense vacature spreekt overigens wel van verzorgde maaltijden.
Hotapnyc
pi_189904779
Foutje
Hotapnyc
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:36:05 #74
403253 Meke
pi_189905359
Maar je zou toch ook makkelijk naar de "andere semi" kunnen waarin jouw artiest niet optreedt? Zoiets zou ik wel terecht vinden eigenlijk :D
pi_189911340
vanderzande twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 17:29:57 Vanwege de organisatie van het songfestival wil de npo graag een bijdrage van 12,4 miljoen uit Den Haag #ESC20 https://t.co/JXviCn88Re reageer retweet
EJL5jwzWsAI63W-?format=jpg&name=small
NOS twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 18:26:36 NPO vraagt minister Slob om 12,4 miljoen voor songfestival https://t.co/DJhBXqWwh0 reageer retweet
(Binnen 5 minuten 20 reacties _O- tip; niet lezen :7 )

[ Bericht 33% gewijzigd door Em31 op 12-11-2019 18:33:24 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')