abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:28:54 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189544955

..en alle overige Britse politiek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf



Nieuwe overeenkomst per 17/10/19 https://ec.europa.eu/comm(...)_nothern_ireland.pdf
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:29:23 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189544967
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:16 schreef zoost het volgende: [..] Alles voelt als een set-up voor het saboteren van het proces. Zowel alles van de conservatives als van de oppositie.
Als Bercow weigert, dan is dat niet persé sabotage. Amendement Letwin vereist dat de wetgeving tbv de Withdrawal Agremeent eerst behandeld en aangenomen wordt vóór er over de WA gestemd wordt.
Tevens kan het kennelijk gezien worden als 2x in stemming brengen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:49:53 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189545360
Als we alle flowcharts bij elkaar gooien van de afgelopen 2 jaar, hoelang zou dat ding zijn :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 11:50:32 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189545371
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als we alle flowcharts bij elkaar gooien van de afgelopen 2 jaar, hoelang zou dat ding zijn :D
34 A4'tjes? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:51:39 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189545399
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

34 A4'tjes? ;)
Zoiets als dit ja :P

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:55:49 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189545505
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189545743
Pieter Omtzigt was gister bij Buitenhof over de Brexit (als Brexitrapporteur van de kamer), hij zei wel wat interessante dingen.

https://www.vpro.nl/buite(...)20-oktober-2019.html

Hij vindt trouwens dat Johnson het meesterlijk speelt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189546870
quote:
Brexit vote: Boris Johnson’s plan in chaos as customs union amendment has ‘good chance’ of passing
Regeren zonder meerderheid is a bitch
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:42:12 #9
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_189546904
Eigenlijk is de Brexit een van die dingen waarbij je tegenwoordig denkt dat de betrokken persoon een klap tegen zijn bol verdient met de woorden "Doe maar eens snel normaal".

Maar in de huidige wereld faciliteren we zulk gedrag.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 13:59:13 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189547111


_O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:09:20 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189547232
quote:
:D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:09:41 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189547238
quote:
^O^ _O- In 2192 bestaat het VK niet meer en zijn er alleen nog enkele obscure dorpjes die trots zijn inwoners te hebben gehad weerstand te hebben geboden tegen de wereld(her)vorming.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:16:49 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189547323
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als we alle flowcharts bij elkaar gooien van de afgelopen 2 jaar, hoelang zou dat ding zijn :D
Er is al een hele verzameling. Met dank aan de BBC maar weer een flowcharttje om te weten waar we staan.



Er zijn best wel veel afslagen. Dus ik gok om wederom heel veel tijd(verlies) waarbij de EU klok onverbiddelijk doortikt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:38:31 #14
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189547591
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:11 schreef Hanca het volgende:
Pieter Omtzigt was gister bij Buitenhof over de Brexit (als Brexitrapporteur van de kamer), hij zei wel wat interessante dingen.

https://www.vpro.nl/buite(...)20-oktober-2019.html

Hij vindt trouwens dat Johnson het meesterlijk speelt.
Zo ongeveer hoe de kleuter het hier doet: links of rechts zonder mededogen het eigen willetje proberen doordrukken en dan verongelijkt zijn wanneer het z'n zin niet krijgt.
Het meesterlijke, hier, kun je wel weglaten. BoJo is vooral bezig een uiterst smerig spelletje te spelen over de ruggen van talloze burgers in en buiten het VK.
Maar goed het zijn dan ook de toekijkers als ouders die dat dreinende en leugenachtige gedrag op die leeftijd toestaan omdat het zo vertederend is.

Ik vind het misdadig wat hier gebeurd en BoJo & Co, uithalen. Ze zouden nooit en te nimmer die weg op mogen hebben kunnen gaan. Wel een goed signaal voor de volgende zot die meent in te kunnen spelen om een XXecit

De EU kan het verstoorde proces niet tegenhouden en alleen zorgen dat "zij" niet schuld krijgen, dus uitstel blijven geven waar het maar kan en hoe dat dan ook (volgens sommigen zwalkend) mee bewegen is. De EU moet hoe dan ook de deur open blijven houden zodat het VK het alleen aan zichzelf te wijten heeft als die dichtgaat.

Binnen de EU wordt het straks wel zaak dat ze Artikel50 uit de EU grondregels schrappen.
Dit mag en kun je als keuze, burgers niet en nergens in de EU aandoen. Als burger moet je er vanuit kunnen gaan dat de EU de zekerheid is van de EU met al z'n - soms frustrerende - eigenaardigheden. Eigenaardigheden die beschouwt niet zo vreemd zijn omdat ze in het belang zijn van het totaal.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189547742


Nick Eardley
@nickeardleybbc
·
6 m
Letter from Scottish and Welsh First Ministers to Donald Tusk asking for him to support Brexit extension to allow scrutiny and time for 2nd referendum
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:51:39 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189547750
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

^O^ _O- In 2192 bestaat het VK niet meer en zijn er alleen nog enkele obscure dorpjes die trots zijn inwoners te hebben gehad weerstand te hebben geboden tegen de wereld(her)vorming.
In 2192 probeert Betelgeuse (gekoloniseerd in 2125 door de Britten) zich af te scheiden van de federatie van planeten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:23:45 #17
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189548185
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:50 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]

Nick Eardley
@:nickeardleybbc
·
6 m
Letter from Scottish and Welsh First Ministers to Donald Tusk asking for him to support Brexit extension to allow scrutiny and time for 2nd referendum
Thx. Leuk voor Tusk als 'steun' en hij zal wel knettergek worden van al die berichten uit het kippenhok.
Het is imho van Sturgeon en Drakeford een manier om ook via die buitenweg, te pogen het UK parlement te beïnvloeden.

Natuurlijk gaat de de EU waar dan ook mogelijk, een uitstel geven mits dat zinnig is om zo de Britten tot hun betere inkeer te komen. De EU ziet liefst een Revoke, als dat niet mogelijk is een Deal maar kan ondertussen al wel voortleven met een NoDeal.
Echter totdat duidelijk is wat de UK precies wil en gaat afstemmen, zal de EU geen uitstel geven, dat kan altijd nog op 30okt2019 worden verleend.

Het UK parlement mag alles met die tijdsdruk en de druk van binnenlandse (s)t(r)ijdkrachten, helemaal zelf op eigen houtje gaan uitzoeken. Suc6 en sterkte zoals Rutte zou zeggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:23:52 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189548187
Uitspraak van de rechter komt later. Zou me niets verbazen als alles weer uitgesteld wordt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189548204
quote:
12s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Binnen de EU wordt het straks wel zaak dat ze Artikel50 uit de EU grondregels schrappen.
Dat gaat nooit lukken en ik vraag me ook af of dat juridisch houdbaar is. Je kunt landen niet eeuwig in een unie stoppen zonder de mogelijkheid er uit te stappen, want dan zouden regeringen nu dat beslissen voor alle toekomstige regeringen.

Ik denk ook dat er wel landen zijn die zo'n wijziging zouden vetoën.


Opvallend vond ik de opmerking van Omtzigt dat Polen er uit dreigt te stappen. Dat wist ik niet. Omtzigt zit erg dicht op zulke zaken (hij volgt ook het EP op de voet), dus hij zal wel gelijk hebben dat het speelt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:36:22 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189548405
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat gaat nooit lukken en ik vraag me ook af of dat juridisch houdbaar is. Je kunt landen niet eeuwig in een unie stoppen zonder de mogelijkheid er uit te stappen, want dan zouden regeringen nu dat beslissen voor alle toekomstige regeringen.

Ik denk ook dat er wel landen zijn die zo'n wijziging zouden vetoën.
Dat snap ik. Het gaat mij er meer om dat je het de inwoners eenmaal gevestigd in de EU, dat niet mag aandoen.

Inwoners zijn, lang geleden, bij voorbaat al onrecht gedaan dat ze mee werden getrokken in die opgedrongen samenwerking en nu ze er aan gewend zijn, kun je die mensen niet opnieuw in dat "valse dilemma" wegtrekken.
Juridisch is het prima houdbaar wanneer je dat onderling tafelt. Artikel 50 blijft dan formeel bestaan (vooral als lokkertje voor twijfelende nieuwkomers) maar landen die dat principieel niet willen, zullen het nooit in stelling brengen.

Ik kan mij voorstellen dat er een soort van kerngroep van EU landen is/komt die onomkeerbaar besluiten dat zij onderling nooit de EU zullen verlaten en daarmee elkaar weten te versterken. Dat is juridisch prima te doen.
Als "onbesloten" land dat z'n ("exit") mogelijkheden nog wil openhouden, krijgt dat "land" (of regio) in de praktijk als snel het predikaat van minder "betrouwbaar" voor vestiging.
Bedrijven en mensen, zullen zich daar minder snel willen vestigen omdat onduidelijk is/blijft wat op de langere termijn dan de politieke koers is of wordt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189548495
Ik volg de Brexit redelijk regelmatig, maar zit er inhoudelijk niet helemaal in, dus misschien een domme vraag, maar wat is nou in de praktijk het verschil tussen een 'no deal brexit' en een 'deal brexit' eind van de maand? Want wat ik lees is dat er eigenlijk in beide situaties ná de brexit-datum nog allerhande onderhandeling nodig zijn?
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:45:37 #22
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_189548540
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:42 schreef Joweh het volgende:
Ik volg de Brexit redelijk regelmatig, maar zit er inhoudelijk niet helemaal in, dus misschien een domme vraag, maar wat is nou in de praktijk het verschil tussen een 'no deal brexit' en een 'deal brexit' eind van de maand? Want wat ik lees is dat er eigenlijk in beide situaties ná de brexit-datum nog allerhande onderhandeling nodig zijn?
volgens mij zoeits als een vechtscheiding en een scheiding waarbij je zaken afspreekt.
Heel simpel: bij een deal brexit betaald VK de EU een bedrag, maar maak je wel afspraken over de markt, douane enz. Bij een No deal is het van.. zoek maar lekker uit.

Lees: chaos aan de grenzen, handselsoorlog (de EU zal de VK hoe dan ook willen laten boeten voor een brexit), enz enz
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_189548570
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:45 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

volgens mij zoeits als een vechtscheiding en een scheiding waarbij je zaken afspreekt.
Heel simpel: bij een deal brexit betaald VK de EU een bedrag, maar maak je wel afspraken over de markt, douane enz. Bij een No deal is het van.. zoek maar lekker uit.

Lees: chaos aan de grenzen, handselsoorlog (de EU zal de VK hoe dan ook willen laten boeten voor een brexit), enz enz
Ja, maar hoe ziet dat verschil er dan uit op 1 november? Dan zijn er toch ook geen (definitieve) afspraken? Ik weet niet hoe een scheiding eruit ziet, maar ik neem aan dat je daadwerkelijk gescheiden bent nádat je alles overeengekomen bent en verdeeld hebt. Niet dat je eerst gescheiden bent en daarna nog jarenlang gaat dimdammen over van wie de pannenset nou precies was?
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:53:22 #24
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_189548672
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:47 schreef Joweh het volgende:

[..]

Ja, maar hoe ziet dat verschil er dan uit op 1 november? Dan zijn er toch ook geen (definitieve) afspraken? Ik weet niet hoe een scheiding eruit ziet, maar ik neem aan dat je daadwerkelijk gescheiden bent nádat je alles overeengekomen bent en verdeeld hebt. Niet dat je eerst gescheiden bent en daarna nog jarenlang gaat dimdammen over van wie de pannenset nou precies was?
reken er maar op dat dat laatste gaat gebeuren..

maar goed, de VK moet eerst nog het er over eens worden of ze een reguliere scheiding willen of vechtscheiding :D

We will cross that bridge when we get there....
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:56:14 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189548713
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:42 schreef Joweh het volgende:
Ik volg de Brexit redelijk regelmatig, maar zit er inhoudelijk niet helemaal in, dus misschien een domme vraag, maar wat is nou in de praktijk het verschil tussen een 'no deal brexit' en een 'deal brexit' eind van de maand? Want wat ik lees is dat er eigenlijk in beide situaties ná de brexit-datum nog allerhande onderhandeling nodig zijn?
Er is altijd een overgangsperiode gedurende er afspraken zijn die aflopen.
De praktijk zal dus best geleidelijk verlopen. Na 31/10 is het niet dat het licht ineens uit of aan is.
Na 31/12/2020 is/wordt het daadwerkelijk exit en is het VK daarmee een (buiten)land zoals zeg Argentinië (of verhoede het, Turkije).
De UK blijft verbonden op allerlei manieren, denk aan NATO of onderlinge samenwerkingsverbanden van instituten en bedrijven. Echter voor alles moet daarbij rekening worden gehouden met twee wetten ipv één: wet in de VK en die van de EU. In het extreme kun je dan denken aan visa en handelsverboden.

Kern van het gebeuren zoals ik het zie, is dat mensen en bedrijven niet langer vrijelijk zich vice versa kunnen bewegen over het EU vasteland en je dagelijkse zaken verregaand zal beïnvloeden (eten,wonen, werken etc.etc.). Vooral jonge(re) mensen - in zowel VK als EU - zullen hun toekomstbeeld beperkt zien worden.

Als voorbeeld kun je je verdiepen in de diverse hints en tips die tal van regeringen uitdelen omtrent hoe je je als burger/bedrijf opde Brexit moet/kunt voorbereiden.
Puur het feit dat je je als inwoner moet voorbereiden is al een flagrante schending van zekerheden.
De UK regering maakt het simplistisch als geen probleem maar bv, de Schotse regering is een stuk realistischer t.a.v. gevolgen: https://www.mygov.scot/eu-exit-brexit/ en die van Nederland https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/brexit
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:00:41 #26
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_189548769
quote:
12s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er is altijd een overgangsperiode gedurende er afspraken zijn die aflopen.
De praktijk zal dus best geleidelijk verlopen. Na 31/10 is het niet dat het licht ineens uit of aan is.
Na 31/12/2020 is/wordt het daadwerkelijk exit en is het VK daarmee een (buiten)land zoals zeg Argentinië (of verhoede het, Turkije).
De UK blijft verbonden op allerlei manieren, denk aan NATO of onderlinge samenwerkingsverbanden van instituten en bedrijven. Echter voor alles moet daarbij rekening worden gehouden met twee wetten ipv één: wet in de VK en die van de EU. In het extreme kun je dan denken aan visa en handelsverboden.

Kern van het gebeuren zoals ik het zie, is dat mensen en bedrijven niet langer vrijelijk zich vice versa kunnen bewegen over het EU vasteland en je dagelijkse zaken verregaand zal beïnvloeden (eten,wonen, werken etc.etc.). Vooral jonge(re) mensen - in zowel VK als EU - zullen hun toekomstbeeld beperkt zien worden.

Als voorbeeld kun je je verdiepen in de diverse hints en tips die tal van regeringen uitdelen omtrent hoe je je als burger/bedrijf opde Brexit moet/kunt voorbereiden.
Puur het feit dat je je als inwoner moet voorbereiden is al een flagrante schending van zekerheden.
De UK regering maakt het simplistisch als geen probleem maar bv, de Schotse regering is een stuk realistischer t.a.v. gevolgen: https://www.mygov.scot/eu-exit-brexit/ en die van Nederland https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/brexit
idd, vond het wel een leuk voorbeeld.. stel u wilt met uw hondje door de kanaaltunnel met de sleurhut.. of u de hond even 3 weken in quarantaine wil opsluiten.. en meer van dat soort acties
Bij tijd en wijle aanwezig...
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 16:04:25 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189548816
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat gaat nooit lukken en ik vraag me ook af of dat juridisch houdbaar is. Je kunt landen niet eeuwig in een unie stoppen zonder de mogelijkheid er uit te stappen, want dan zouden regeringen nu dat beslissen voor alle toekomstige regeringen.
Grappig genoeg is dat precies wat de situatie is in het VK wat ook een unie is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189548868
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig genoeg is dat precies wat de situatie is in het VK wat ook een unie is.
Daar is wel een regeling (referenda, wel met toestemming van het unieparlement). Er is daar ook geen grondwet, dus kan er ook geen tegenhanger van artikel 50 zijn denk ik. Maar het Britse systeem zou ik niet als lichtend voorbeeld gebruiken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189548911
quote:
12s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er is altijd een overgangsperiode gedurende er afspraken zijn die aflopen.
De praktijk zal dus best geleidelijk verlopen. Na 31/10 is het niet dat het licht ineens uit of aan is.
Na 31/12/2020 is/wordt het daadwerkelijk exit en is het VK daarmee een (buiten)land zoals zeg Argentinië (of verhoede het, Turkije).
De UK blijft verbonden op allerlei manieren, denk aan NATO of onderlinge samenwerkingsverbanden van instituten en bedrijven. Echter voor alles moet daarbij rekening worden gehouden met twee wetten ipv één: wet in de VK en die van de EU. In het extreme kun je dan denken aan visa en handelsverboden.

Kern van het gebeuren zoals ik het zie, is dat mensen en bedrijven niet langer vrijelijk zich vice versa kunnen bewegen over het EU vasteland en je dagelijkse zaken verregaand zal beïnvloeden (eten,wonen, werken etc.etc.). Vooral jonge(re) mensen - in zowel VK als EU - zullen hun toekomstbeeld beperkt zien worden.

Als voorbeeld kun je je verdiepen in de diverse hints en tips die tal van regeringen uitdelen omtrent hoe je je als burger/bedrijf opde Brexit moet/kunt voorbereiden.
Puur het feit dat je je als inwoner moet voorbereiden is al een flagrante schending van zekerheden.
De UK regering maakt het simplistisch als geen probleem maar bv, de Schotse regering is een stuk realistischer t.a.v. gevolgen: https://www.mygov.scot/eu-exit-brexit/ en die van Nederland https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/brexit
Is die overgangsperiode er dan ongeacht welke vorm van brexit (if any) er per 1 november is? Of geldt die alleen bij een deal-brexit? Wat ik moeilijk te begrijpen vind is dat er nu dan een zogenaamde deal op tafel ligt, waarin misschien op hoofdlijnen wat ideeën geformuleerd zijn, en dat daarna die overgangsperiode nog alle kanten op kan.
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:12:34 #30
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189548921
Nog niks van Bercow, werd al rond 15.30 verwacht
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189548938
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:47 schreef Joweh het volgende:

[..]

Ja, maar hoe ziet dat verschil er dan uit op 1 november? Dan zijn er toch ook geen (definitieve) afspraken? Ik weet niet hoe een scheiding eruit ziet, maar ik neem aan dat je daadwerkelijk gescheiden bent nádat je alles overeengekomen bent en verdeeld hebt. Niet dat je eerst gescheiden bent en daarna nog jarenlang gaat dimdammen over van wie de pannenset nou precies was?
Zonder deal, gaan de grenzen dicht voor met name goederen. Alles moet dan met WTO regels en dus invoerheffing. Zonder deal komen er ook grenscontroles in Ierland, tussen Noord-Ierland en de EU. Een schending van het GVA waarmee de vrede daar getekend is. Zonder deal mogen bijvoorbeeld ook vissers niet meer in elkaars water vissen. Zonder deal heeft de Britse luchtvaart geen landingsrechten meer. Zelfs de kapiteins van de veerboten mogen dan niet meer in elkaars havens aanleggen en machinisten moeten dan wisselen op de grens omdat Britse machinisten dan niet hier mogen rijden. Enz. Enz.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189548963
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:11 schreef Joweh het volgende:

[..]

Is die overgangsperiode er dan ongeacht welke vorm van brexit (if any) er per 1 november is? Of geldt die alleen bij een deal-brexit? Wat ik moeilijk te begrijpen vind is dat er nu dan een zogenaamde deal op tafel ligt, waarin misschien op hoofdlijnen wat ideeën geformuleerd zijn, en dat daarna die overgangsperiode nog alle kanten op kan.
Nee, er ligt een deal voor die overgangsperiode waarin de in de vorige post genoemde dingen geregeld zijn, zonder deal geen overgangsperiode.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189548982
Helder (sort of) :P
pi_189549042
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:12 schreef Szura het volgende:
Nog niks van Bercow, werd al rond 15.30 verwacht
15:30 Lokale tijd.
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:21:55 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189549054
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:12 schreef Szura het volgende:
Nog niks van Bercow, werd al rond 15.30 verwacht
Volgens de liveblog vd Independent om 15:30 Britse tijd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:24:47 #36
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189549092
Mooi, dan duurt het niet lang meer ^O^
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:28:49 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189549166
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189549174
Als de deal vandaag op tafel komt, willen ze eerst over Letwin 2 laten stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189549282
same substance
pi_189549299
geen stemming
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:39:44 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189549321
Dus wat nu?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189549347
Merkel zou akkoord zijn met 2022
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:42:26 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189549357
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:41 schreef riazop het volgende:
Merkel zou akkoord zijn met 2022
:)
pi_189549382
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus wat nu?
Eerst die wetten (zonder enig rapport er onder, geen impactberekeningen oid) zo snel mogelijk door de kamer jassen. Ik denk dat ze daar morgen mee willen starten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:47:06 #46
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_189549405
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:41 schreef riazop het volgende:
Merkel zou akkoord zijn met 2022
BOJO zelf niet gok ik

Want hoe zit dat, vanwege die Benn wet moet hij uitstel aanvragen.. Mag dat ook 2 november ipv 1 november zijn??
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:47:29 #47
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_189549412
Vind het beetje Monty Python-achtig dat men nog in discussie gaat met de Speaker over zijn besluit.
pi_189549417
2 november van welk jaar?
pi_189549423
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:47 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

BOJO zelf niet gok ik

Want hoe zit dat, vanwege die Benn wet moet hij uitstel aanvragen.. Mag dat ook 2 november ipv 1 november zijn??
De Britten gaan niet over de lengte van het uitstel. May vroeg tot juni, kreeg t/m oktober.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189549424
Bercow heeft altijd in het remain kamp gezeten.

Geen verrassingen hier
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:48:42 #51
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_189549431
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:41 schreef riazop het volgende:
Merkel zou akkoord zijn met 2022
Daar heb je vast een zeer betrouwbare bron voor die je graag deelt met ons.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 oktober 2019 @ 16:55:00 #52
408813 crew  trein2000
pi_189549523
Bercow de held
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 16:57:29 #53
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189549560
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:48 schreef riazop het volgende:
Bercow heeft altijd in het remain kamp gezeten.

Geen verrassingen hier
Ik had het fout, excuses.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 16:58:47 #54
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_189549582
Bercow deelt uit.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_189549594
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Weer een leugen. Bercow heeft zich nooit uitgesproken over Leave of Remain.

Geen verrassing hier.
https://www.bbc.com/news/uk-politics-38947257
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 17:00:39 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189549608
quote:
I stand corrected ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189549615
Vermoedelijk gaat het juridische team van Boris nog wel 1 of meerdere konijnen uit de hoge Hoed toveren de komende 10 dagen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 oktober 2019 @ 17:04:54 #58
408813 crew  trein2000
pi_189549647
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:01 schreef riazop het volgende:
Vermoedelijk gaat het juridische team van Boris nog wel 1 of meerdere konijnen uit de hoge Hoed toveren de komende 10 dagen.
Zoals. Waar denk je aan?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:10:10 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189549703
StewartWood twitterde op maandag 21-10-2019 om 15:25:09 A reminder, given Ministers now concede Northern Irish firms will have to complete export declaration paperwork to trade inside their own country with Great Britain, what lengths Jacob Rees-Mogg went to in 2018 to prevent this outcome. Here’s his amendment that became law (S55). https://t.co/vCbQ6jkgMM reageer retweet
pi_189549736
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:01 schreef riazop het volgende:
Vermoedelijk gaat het juridische team van Boris nog wel 1 of meerdere konijnen uit de hoge Hoed toveren de komende 10 dagen.
Nee, ik denk dat ze de wet uit de hoge hoed toveren en die heeft best kans op een meerderheid. Ik denk alleen dat ze bang zijn voor de amendementen die er mogelijk aan gehangen worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189549748
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zoals. Waar denk je aan?
Zoiets? :+


Maar morgen weer een kans, zal mij benieuwen of er een meerderheid is.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_189549750
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:10 schreef Tarado het volgende:
StewartWood twitterde op maandag 21-10-2019 om 15:25:09 A reminder, given Ministers now concede Northern Irish firms will have to complete export declaration paperwork to trade inside their own country with Great Britain, what lengths Jacob Rees-Mogg went to in 2018 to prevent this outcome. Here’s his amendment that became law (S55). https://t.co/vCbQ6jkgMM reageer retweet
[ afbeelding ]
Haha. Dus de deal is onwettelijk vanwege een amendement van een lid van de huidige regering.
in a crowd you lose humanity
pi_189549803
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Haha. Dus de deal is onwettelijk vanwege een amendement van een lid van de huidige regering.
Nope, die truc is al door de rechtbank afgeschoten:

https://www.theguardian.c(...)ge-in-scottish-court
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 oktober 2019 @ 17:23:38 #64
408813 crew  trein2000
pi_189549856
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Haha. Dus de deal is onwettelijk vanwege een amendement van een lid van de huidige regering.
Maar de huidige deal wordt toch ook gewoon in een wet gegoten? Dan geldt gewoon nieuw gaat voor oud.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189549936
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus wat nu?
Hier het antwoord van DeMorgen op exact deze vraag: https://www.demorgen.be/n(...)ukt-wat-nu~b56326ed/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:37:25 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189550019
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nope, die truc is al door de rechtbank afgeschoten:

https://www.theguardian.c(...)ge-in-scottish-court
dat gaat over iets anders
pi_189551020
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zoals. Waar denk je aan?
ik denk aan iets waar op dit moment niemand van ons aan zal denken

klaar voor een plottwist
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 oktober 2019 @ 18:53:35 #68
408813 crew  trein2000
pi_189551051
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:51 schreef riazop het volgende:

[..]

ik denk aan iets waar op dit moment niemand van ons aan zal denken

klaar voor een plottwist
Een Nothing burger dus die post.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:13:06 #69
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_189551364
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:51 schreef riazop het volgende:

[..]

ik denk aan iets waar op dit moment niemand van ons aan zal denken

klaar voor een plottwist
Jouw reactie klinkt als extra gas bijgeven in een doodlopende weg.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:00:51 #70
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189553544
Kortom, Bercow als Speaker stelt dat de stemming aangaande Brexit deal van de regering afgelopen zaterdag al was behandeld. De kamer wilde/kon er niet over stemmen.
De "regeltgeving" in de HoC is zo dat, ongewijzigde voorstellen later niet opnieuw ter tafel kunnen mogen komen. Dit om te voorkomen dat voorstellen net zo lang worden voorgesteld tot dat die wel worden aangenomen.

De regering gaat nu het pad op om in gezwinde spoed, nog deze week een (WAB-terugtrekkingsakkoord) wet er doorheen proberen te raggen waarmee de exit op 31okt19 een feit moet zijn. Saillant is dat tot op dit moment, de regering nog nergens de tekst van die wet heeft vrijgegeven.

Ik ga er vanuit dat deze wet afhandelen en doordrukken sws een illusie wordt. Wetgeving voorstellen en die amenderen; kost minstens weken, zo niet maanden en de Kamer incl. "the other place" zullen zich hier niet willen laten overhaasten.

Het eindplaatje hier zal daarmee zijn dat er ergens voor 31okt19 uitstel komt vanuit de EU tot 31jan2020 die dan nog moet worden geaccepteerd.
Hier kan nog een juridisch konijn ontstaan want BoJo kan theoretisch in persoon die toezegging negeren of tekstueel verkeerd willen uitleggen. De EU zal het derhalve haar antwoord snedig verzenden aan de afzenders van de eerdere drie briefjes: BoJo, de PM en die EU afgezant met het verzoek dit mede te delen aan het beslissende parlement.

Kom het uitstel er en wordt dat door Britten volgens regels geaccepteerd, dan zijn verkiezingen en hopelijk referenda "hoe verder" de volgende halteplaatsen; en kunnen de de rest van dit jaar ons opmaken voor een rustige kerst.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189553774
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:00 schreef Vallon het volgende:
Ik ga er vanuit dat deze wet afhandelen en doordrukken sws een illusie wordt. Wetgeving voorstellen en die amenderen; kost minstens weken, zo niet maanden en de Kamer incl. "the other place" zullen zich hier niet willen laten overhaasten.
In het VK gaat dat vaker binnen een week. In Nederland trouwens ook wel eens. Er ligt in NL altijd een advies van de Hoge Raad onder en bij zoiets minstens een impactberekening (liefst een CBS rapport), maar in het VK lang niet altijd.

Het is ook maar 1 wet en 95% had May al klaar liggen (en hebben ze volgens mij ook al een keer gezien).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189554003
https://publications.parl(...)-2020/0007/20007.pdf

[ Bericht 9% gewijzigd door bedachtzaam op 21-10-2019 21:30:52 (pdf toegevoegd) ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_189554239
Zie, daar is hij. En naar Britse gewoonte (zo begrijp ik uit commentaren) kunnen ze er gewoon morgen over stemmen. Kan zelfs het EP nog deze week stemmen, voor ze met reces gaan volgende week.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189554750
Zijn er knappe koppen die er kaas van kunnen maken?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:58:34 #75
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189554767
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

In het VK gaat dat vaker binnen een week. In Nederland trouwens ook wel eens. Er ligt in NL altijd een advies van de Hoge Raad onder en bij zoiets minstens een impactberekening (liefst een CBS rapport), maar in het VK lang niet altijd.

Het is ook maar 1 wet en 95% had May al klaar liggen (en hebben ze volgens mij ook al een keer gezien).
De vraag is niet of het kan maar of het Parlement dat gaat willen.
De WA-wet - voor mij sws al onleesbaar door alle verwijzingen - biedt ongetwijfeld ruimschoots mogelijkheden, punten en komma's om op te amenderen.
Als het Benn-Act kladje al zoveel interpretaties had tot onwijking, zal deze regeringswet (115 pagina's) nog wel meer bieden voor belezen tegenstanders. Afwachten wat de experts er inhoudelijk van vinden.

Ik kan mij niet voorstellen dat de Kamers onder deze omstandigheden, er in 3x90min een wet door willen jassen waarbij ze eerder al alles hebben weggestemd. Je hebt gewoon meer mogelijkheden als was het maar met(ter)tijd en zeker na verkiezingen etc.etc.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189554788
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 oktober 2019 @ 22:03:23 #77
408813 crew  trein2000
pi_189554846
De vraag is of Johnson de stemmen heeft om het binnen een week te doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189554870
quote:
12s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

De vraag is niet of het kan maar of het Parlement dat gaat willen.
De WA-wet - voor mij sws al onleesbaar door alle verwijzingen - biedt ongetwijfeld ruimschoots mogelijkheden, punten en komma's om op te amenderen.
Als het Benn-Act kladje al zoveel interpretaties had tot onwijking, zal deze regeringswet (115 pagina's) nog wel meer bieden voor belezen tegenstanders. Afwachten wat de experts er inhoudelijk van vinden.

Ik kan mij niet voorstellen dat de Kamers onder deze omstandigheden, er in 3x90min een wet door willen jassen waarbij ze eerder al alles hebben weggestemd. Je hebt gewoon meer mogelijkheden als was het maar met(ter)tijd en zeker na verkiezingen etc.etc.
Ik begreep uit een heel vage podcast dat je zou kunnen amenderen na de stemming. Leek mij sterk, maar toch. Dat ze morgen gaan stemmen over de wet en dan woensdag en donderdag over de amendementen. Iemand die zeker weet hoe dit zit?

Verder gaat iedereen er toch vanuit dat in elk geval deze week de stemming is, hoor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189554911
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:03 schreef trein2000 het volgende:
De vraag is of Johnson de stemmen heeft om het binnen een week te doen.
Hij leek zaterdag de stemmen te hebben. Van de Letwin stemmers waren er meer dan 8 die voor de deal wilden stemmen (incl Letwin zelf). Hij lijkt eerder per dag stemmen te verliezen dan te winnen, dus wat dat betreft kan hij beter zo snel mogelijk stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:15:24 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189555095
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij leek zaterdag de stemmen te hebben. Van de Letwin stemmers waren er meer dan 8 die voor de deal wilden stemmen (incl Letwin zelf). Hij lijkt eerder per dag stemmen te verliezen dan te winnen, dus wat dat betreft kan hij beter zo snel mogelijk stemmen.
Ja, MP's zijn weliswaar niet zo slim maar een aantal begint nu de real world effecten van Johnsons deal om NI op te geven door te krijgen, goederen die van het VK naar NI gaan moeten worden geexporteerd namelijk aldus de Brexit minister. Met export papieren voor de EU dus.

Vinden sommige MP's niet zo leuk. Niet dat ze een oplossing hebben, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189555167
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, MP's zijn weliswaar niet zo slim maar een aantal begint nu de real world effecten van Johnsons deal om NI op te geven door te krijgen, goederen die van het VK naar NI gaan moeten worden geexporteerd namelijk aldus de Brexit minister. Met export papieren voor de EU dus.

Vinden sommige MP's niet zo leuk. Niet dat ze een oplossing hebben, natuurlijk.
Dat is niet het enige, de Labour whips zijn fanatiek aan het proberen iedereen van Labour op een lijn te krijgen. Ook degene die voor brexit zijn en uit een pro brexit gebied komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 oktober 2019 @ 22:21:32 #82
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189555228
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, MP's zijn weliswaar niet zo slim maar een aantal begint nu de real world effecten van Johnsons deal om NI op te geven door te krijgen, goederen die van het VK naar NI gaan moeten worden geexporteerd namelijk aldus de Brexit minister. Met export papieren voor de EU dus.

Vinden sommige MP's niet zo leuk. Niet dat ze een oplossing hebben, natuurlijk.
aangezien ze denken in een jaar een handelsverdrag te kunnen maken hadden ze inmiddels beter voor de May-deal kunnen stemmen dan waren ze nu halverwege het handelsakkoord geweest
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:21:45 #83
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189555232
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:23:43 #84
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189555278
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:33 schreef Hanca het volgende:
Zie, daar is hij. En naar Britse gewoonte (zo begrijp ik uit commentaren) kunnen ze er gewoon morgen over stemmen. Kan zelfs het EP nog deze week stemmen, voor ze met reces gaan volgende week.
vast :+ ... vanavond/vannacht nog even een paar honderd pagina's in detail doorworstelen zodat ze die morgen eventjes kunnen bespreken om er dan in toe te stemmen.

Ik mag toch aannemen dat ze alles zeer nauwkeurig en nauwgelet zullen bestuderen. De regering vindt deze "scrutiny" natuurlijk niet noodzakelijk omdat er niets "nieuws" op wat details, instaat.
Bercow zal in zijn rol letten of er niet "gerekt" word die invoering trainneert.
Die vraag maakt de HoL verder zelf wuit en nemen net zoveel tijd als zij denken nodig te hebben.

Los van deze wet dus, zal er uitstel MOETEN komen om te voorkomen dat de UK er voortijds zonder aannemen van welke wet dan ook en dus Deal, uitkachelen.
Ik denk dat de EU flink gebruik zal maken om de tijd de duimschroeven aan te laten halen. Dus wachten met uitstel (aan)geven als dat al het geval zal gaan zijn. Er kan ook in Europa een wit konijn opstaan die het uitstel wegvetoëd.

Laten we eerst maar kijken of de HoC het eens kan worden over het tijdsschema, en dat is dan morgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:27:00 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189555349
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is niet het enige, de Labour whips zijn fanatiek aan het proberen iedereen van Labour op een lijn te krijgen. Ook degene die voor brexit zijn en uit een pro brexit gebied komen.
Dat is bekend. Maar dat probeert Labour al tijden en tot op heden verliezen ze meer MP's dan ze er winnen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189555359
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

vast :+ ... vanavond/vannacht nog even een paar honderd pagina's in detail doorworstelen zodat ze die morgen eventjes kunnen bespreken om er dan in toe te stemmen.

Ik mag toch aannemen dat ze alles zeer nauwkeurig en nauwgelet zullen bestuderen. De regering vindt deze "scrutiny" natuurlijk niet noodzakelijk omdat er niets "nieuws" op wat details, instaat.
Bercow zal in zijn rol letten of er niet "gerekt" word die invoering trainneert.
Die vraag maakt de HoL verder zelf wuit en nemen net zoveel tijd als zij denken nodig te hebben.

Los van deze wet dus, zal er uitstel MOETEN komen om te voorkomen dat de UK er voortijds zonder aannemen van welke wet dan ook en dus Deal, uitkachelen.
Ik denk dat de EU flink gebruik zal maken om de tijd de duimschroeven aan te laten halen. Dus wachten met uitstel (aan)geven als dat al het geval zal gaan zijn. Er kan ook in Europa een wit konijn opstaan die het uitstel wegvetoëd.

Laten we eerst maar kijken of de HoC het eens kan worden over het tijdsschema, en dat is dan morgen.
HoL stemde eerder ook vrij snel over brexit gerelateerde dingen. Ik kan ook geen enkel nieuwsmedium vinden dat zegt dat deze week niet haalbaar is.

En de EU gaat echt als het nodig is dat uitstel wel geven. Geen regeringsleider die daar zijn nek voor gaat uitsteken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:30:25 #87
236264 crew  capricia
pi_189555419
quote:
En dit komt morgen in stemming? Iets van tig pagina's wat niemand serieus heeft kunnen lezen in die paar uur. Waar geen expertise over ingeroepen heeft kunnen worden.

Wat moet je daar nou over stemmen als parlement? Het is toch totale minachting naar het parlement toe.
Definitely not CIA
pi_189555455
-ONZ is verderop-

[ Bericht 90% gewijzigd door capricia op 21-10-2019 22:39:34 ]
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:35:22 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189555509
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

HoL stemde eerder ook vrij snel over brexit gerelateerde dingen. Ik kan ook geen enkel nieuwsmedium vinden dat zegt dat deze week niet haalbaar is.

En de EU gaat echt als het nodig is dat uitstel wel geven. Geen regeringsleider die daar zijn nek voor gaat uitsteken.
Alles moet nog even indalen. Hier alvast een "nieuws item" die roept
quote:
"bbc 22u21: But opposition MPs said there would not be enough time to scrutinise the bill"
Probleem is natuurlijk ook dat BoJo onbetrouwbaar is gebleken en je dus wel met een stofkam door die wet zal moeten gaan zodat er geen ongesigneerde fotokopietjes hoeven te worden verstuurd omdat er een komma verkeerd staat.

Dat de EU uitstel zal geven is bijna wel zeker wat het pas is als dat het er is. Ik moet nog regelmatig terugdenken aan de suggestie dat BoJo één of meer leden in de EU, in z'n zak had zitten.
De EU ziet het liefst het pad van verkiezingen en zo mogelijk referenda en bij uitblijven daarvan zal het uitstel verlenen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:36:15 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189555520
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:30 schreef capricia het volgende:

[..]

En dit komt morgen in stemming? Iets van tig pagina's wat niemand serieus heeft kunnen lezen in die paar uur. Waar geen expertise over ingeroepen heeft kunnen worden.

Wat moet je daar nou over stemmen als parlement? Het is toch totale minachting naar het parlement toe.
Nou wil ik niet lullig doen maar de dames en heren van het Parlement hebben natuurlijk wel 3 jaar de tijd gehad om zich te informeren over de consequenties van Brexit, he? Het zou toch wel leuk zijn als ze op zijn minst al begrijpen wat de basale consequenties zijn van deze deal en die zijn eccht niet moeilijk te snappen.

NI blijft in de CU, dan is export naar NI voortaan export uit het VK naar de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:38:06 #91
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189555545
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:30 schreef capricia het volgende:

[..]

En dit komt morgen in stemming? Iets van tig pagina's wat niemand serieus heeft kunnen lezen in die paar uur. Waar geen expertise over ingeroepen heeft kunnen worden.

Wat moet je daar nou over stemmen als parlement? Het is toch totale minachting naar het parlement toe.
Ze zitten de boel met zijn allen al tijden te traineren. Mogen ze nu best een nachtje doorhalen om dat stuk fatsoenlijk te lezen. Bovendien fractieleden genoeg, dus ze kunnen de losse onderdelen verdelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:38:17 #92
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189555549
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou wil ik niet lullig doen maar de dames en heren van het Parlement hebben natuurlijk wel 3 jaar de tijd gehad om zich te informeren over de consequenties van Brexit, he? Het zou toch wel leuk zijn als ze op zijn minst al begrijpen wat de basale consequenties zijn van deze deal en die zijn eccht niet moeilijk te snappen.

NI blijft in de CU, dan is export naar NI voortaan export uit het VK naar de EU.
Suggereer je nu dat de HoC het - achtergehouden - wetsvoorstel niet moet of mag uitpluizen ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189555586
De Volkskrant hierover: https://www.volkskrant.nl(...)r-gebeuren~b56326ed/

Drie dagen brexitdiscussie dus. Waarschijnlijk inderdaad de vraag om meer tijd. En amendementen. Maar ook de EU gezinde conservatives gaan tegen het amendement dat heel het VK in de CU blijft stemmen, ik denk dat die het dan niet gaat halen.

En bij uitstel lijkt er meer kans op een referendum dan op verkiezingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189555614
quote:
12s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Suggereer je nu dat de HoC het - achtergehouden - wetsvoorstel niet moet of mag uitpluizen ?
Het is bijna exact het wetvoorstel wat May volgens mij al eens heeft gepubliceerd, het is ook een uitwerking van de deal zoals die al bekend is. En je kunt natuurlijk zo'n wettekst verdelen, al is hij nou ook weer niet zo lang dat je hem niet in een paar uur goed moet kunnen lezen. 50 pagina's per uur is niet eens snel lezen en dan heb je het in iets meer dan 2 uur gedaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:46:38 #95
236264 crew  capricia
pi_189555683
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze zitten de boel met zijn allen al tijden te traineren. Mogen ze nu best een nachtje doorhalen om dat stuk fatsoenlijk te lezen. Bovendien fractieleden genoeg, dus ze kunnen de losse onderdelen verdelen.
Bij May's deal was er ruimte voor beschouwingen over de legal aspects etc.
Nu helemaal niet.

We hebben het over een wetgeving van 112+ pagina's.

Doorrekening van de financiële consequenties, niet gedaan.

Jee. Dit is de meest belangrijke wet in 30 jaar.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:47:57 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189555704
quote:
12s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Suggereer je nu dat de HoC het - achtergehouden - wetsvoorstel niet moet of mag uitpluizen ?
Ik suggereer dat men doet alsof men niet weet wat de consequenties zijn van de deal en als men het inderdaad niet weet dat men zijn werk de afgelopen 3 jaar niet gedaan heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:48:49 #97
236264 crew  capricia
pi_189555718
Weet je. De haast zit bij de regering. Niet bij het parlement of de EU.
Definitely not CIA
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:49:39 #98
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189555729
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is bijna exact het wetvoorstel wat May volgens mij al eens heeft gepubliceerd, het is ook een uitwerking van de deal zoals die al bekend is. En je kunt natuurlijk zo'n wettekst verdelen, al is hij nou ook weer niet zo lang dat je hem niet in een paar uur goed moet kunnen lezen. 50 pagina's per uur is niet eens snel lezen en dan heb je het in iets meer dan 2 uur gedaan.
Ik snap je en ik zie twee dingen: De kunde of de kunst van het willen doordrukken.

Als men al gaat stemmen impliceert dit dat het parlement in meerderheid de BoJo-Deal wil en dus op 31okt eruit wil en dan alleen uitstel nodig heeft voor verder implementatie. Ik ga dan niet smnappen waarom ze May eerder hebben weggestemd of het moet gaan om een klein detail (grens Ierse zee) wat destijds ook al was genoemd maar niet nodig werd bevonden.

Waar vannacht vooral tijd aan zal worden besteed, is tactiek inschatten: de wet wegdrukken zodat het pad verkiezingen/referendum omtrent Brexit er komt of idd acceptatie. Beide opties met uitstel van de EU.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:49:43 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189555730
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Bij May's deal was er ruimte voor beschouwingen over de legal aspects etc.
Nu helemaal niet.

We hebben het over een wetgeving van 112+ pagina's.

Doorrekening van de financiële consequenties, niet gedaan.

Jee. Dit is de meest belangrijke wet in 30 jaar.
En dat gaan ze niet doorrekenen ook, wat denk jij dat dit is, Nederland?

De Tories hebben 9 jaar lang zogenaamd Austerity gedaan, de staatsschuld in die periode met 1.4 triljoen verhoogd, onder het mom van het finanicieringstekort terug brengen. Er is nog steeds geen haan die daarnaar kraait.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:51:44 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189555769
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Bij May's deal was er ruimte voor beschouwingen over de legal aspects etc.
Nu helemaal niet.

We hebben het over een wetgeving van 112+ pagina's.

Doorrekening van de financiële consequenties, niet gedaan.

Jee. Dit is de meest belangrijke wet in 30 jaar.
De financiële consequenties zijn min veel, daar heb je echt geen doorrekening voor nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:55:19 #101
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189555831
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En dat gaan ze niet doorrekenen ook, wat denk jij dat dit is, Nederland?
Idd de gemiddelde Brit is ondertussen zo doodgeslagen en spoor bijster, dat ze in de fase zijn gekomen get done with it, no matter what".

Maar goed als het UK parlement dit op grond van hun mandaat meent het zo te willen doen, wil mogen ze zelf de deur op die wijze dichtdoen. Daarna verlaten de ratten het schip en mag de volgende regering het probleem het als voldongen feit gaan oplossen. Gelukkig dat het Nederland niet is en verdrietig hoe de Britten zichzelf - en dan met name hun mooie systeem - zo te kijk zetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:56:00 #102
236264 crew  capricia
pi_189555847
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De financiële consequenties zijn min veel, daar heb je echt geen doorrekening voor nodig.
Nou. Dat schijnt er nogal aan te liggen hoe je je geld verdient. Niet voor iedereen is die consequentie hetzelfde. >:)
Definitely not CIA
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:56:30 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189555858
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Nou. Dat schijnt er nogal aan te liggen hoe je je geld verdient. Niet voor iedereen is die consequentie hetzelfde. >:)
Voor het land als geheel lijkt me de consequentie tamelijk voorspelbaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:57:08 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189555868
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De financiële consequenties zijn min veel, daar heb je echt geen doorrekening voor nodig.
Een recente berekening spreekt van een daling van 6.9% van het GDP, ter vergelijking, de crisis van 2008 was een daling van nog geen 2% GDP.

Min veel is dus zeer accuraat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:59:26 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189555903
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Nou. Dat schijnt er nogal aan te liggen hoe je je geld verdient. Niet voor iedereen is die consequentie hetzelfde. >:)
Dat klopt, als je geld in Euro's of US dollars hebt dan kun je goed profiteren in het VK na de Brexit. Onroerend goed gaat ook flink in de min dus dat kan je ook lekker inkopen. Verder zijn bankroette of bedrijven in de financieele problemen ook goedkoop te verwerven.

Voor de gemiddelde burger, echter, is er weinig te lachen
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189555958
quote:
12s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Idd de gemiddelde Brit is ondertussen zo doodgeslagen en spoor bijster, dat ze in de fase zijn gekomen get done with it, no matter what".
De gemiddelde Brit is ook te onnozel om te beseffen dat dit nog jaren door zal gaan, zelfs al wordt de deal morgen aangenomen. De transitie tot eind 2020 is dan verzekerd, maar over de toekomstige relatie zal nog vele jaren aan onderhandelingen volgen en vroeg of laat zal die transitie ook wel weer verlengd worden.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 23:06:20 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189556003
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:03 schreef J.B. het volgende:

[..]

De gemiddelde Brit is ook te onnozel om te beseffen dat dit nog jaren door zal gaan, zelfs al wordt de deal morgen aangenomen. De transitie tot eind 2020 is dan verzekerd, maar over de toekomstige relatie zal nog vele jaren aan onderhandelingen volgen en vroeg of laat zal die transitie ook wel weer verlengd worden.
Brexit is een "long tail" verhaal wat nog zeker 10 jaar gaat naijlen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 oktober 2019 @ 23:07:05 #108
862 Arcee
Look closer
pi_189556014
quote:
12s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:55 schreef Vallon het volgende:
Idd de gemiddelde Brit is ondertussen zo doodgeslagen en spoor bijster, dat ze in de fase zijn gekomen get done with it, no matter what".
Inderdaad, maar dan niet get Brexit done, maar revoke A50.
  maandag 21 oktober 2019 @ 23:10:32 #109
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189556063
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:03 schreef J.B. het volgende:

[..]

De gemiddelde Brit is ook te onnozel om te beseffen dat dit nog jaren door zal gaan, zelfs al wordt de deal morgen aangenomen. De transitie tot eind 2020 is dan verzekerd, maar over de toekomstige relatie zal nog vele jaren aan onderhandelingen volgen en vroeg of laat zal die transitie ook wel weer verlengd worden.
Dat is idd ook het tragikomische, denken dat hun wereld er na een exit ineens veel mooier uitziet en dan beseffen dat je nog vele jaren zult moeten gaan wennen aan die situatie zonder te weten wat het nog meer zal (op)brengen.

Vervolgens heb je als "burger" geen recht op "kritiek" omdat dit immers is wat de (kleine) meerderheid wilde. Elke partij zal zich ook zo omwentelen dat een ander de schuld krijgt van alle slechte effecten en dat de EU ze daartoe immers heeft gedwongen. Dit laatst is ook handig in propaganda zodat je de nadelen op een gemeenschappelijk uitgeroepen vijand kunt afwentelen.

Grote financiële partijen verdienen juist goud als water wanneer het bloed door de straten gutst.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 oktober 2019 @ 23:13:32 #110
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189556110
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dan niet get Brexit done, maar revoke A50.
Dat hoop ik ook en dan denk ik vooral aan de gewone man met studerende kinderen etc.etc.
Mja, revoke A50 zal met dit tot op het bot verdeelde en in zichzelf verdeelde parlement er niet gaan komen. Ik moet steeds harder lachen wanneer ik een MP namens zijn kiezers zie oreren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189556234
Nog een draadje over de WAB.

Joe_Marshall0 twitterde op maandag 21-10-2019 om 21:31:23 So the WAB is published https://t.co/Y8ShlKh7Jm Twitter will be awash with analysis, but I'm going to stick to pointing out some of the key bits for now. reageer retweet
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_189557899
EleniCourea twitterde op maandag 21-10-2019 om 14:41:45 Initially Barclay said he didn't think customs declarations would be required but that he would write to the committee clarifying.A few minutes later he read out a correction saying: "The exit summary declarations will be required in terms of NI to GB." https://t.co/y4BYWdMpGy reageer retweet
bin_james twitterde op maandag 21-10-2019 om 15:12:59 @StewartWood @LordsEUCom **********BREAKING*************Country to be renamed as:The United Kingdom of Great Britain and a Bit of the EU reageer retweet
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:30:23 #113
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189558464
Zal het vandaag dan eindelijk gebeuren?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_189558765
quote:
12s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Idd de gemiddelde Brit is ondertussen zo doodgeslagen en spoor bijster, dat ze in de fase zijn gekomen get done with it, no matter what".

Maar goed als het UK parlement dit op grond van hun mandaat meent het zo te willen doen, wil mogen ze zelf de deur op die wijze dichtdoen. Daarna verlaten de ratten het schip en mag de volgende regering het probleem het als voldongen feit gaan oplossen. Gelukkig dat het Nederland niet is en verdrietig hoe de Britten zichzelf - en dan met name hun mooie systeem - zo te kijk zetten.
Het heeft niks met no matter what te maken, maar gewoon met het feit dat het Britse parlement nooit dingen laat doorrekenen. Of heb jij ze rond de Queens Speech, het moment dat de plannen voor komend jaar gepresenteerd worden, gehoord over berekeningen, koopkrachtsplaatjes, begrotingstekort/overschot?

Nee, de Britten lijken altijd meer politiek te bedrijven op gevoel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:23:01 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189558774
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, de Britten lijken altijd meer politiek te bedrijven op gevoel.
Daarom is het er nu ook zo'n politieke en economische puinhoop :'(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189558910
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daarom is het er nu ook zo'n politieke en economische puinhoop :'(
Sterker: daarom is het al decennia, misschien al wel een eeuw, een puinhoop in dat land met een extreem arme onderlaag en met een gezondheidszorg die duur en zeer slecht is, echt niveau derdewereldland. Ook de gehandicaptenzorg bijvoorbeeld loopt minstens 40 jaar achter op Nederland. Alles waar de overheid ook maar iets van een inbreng heeft in het VK is een verschrikkelijke puinhoop.

Niet voor niets dat vroeger Noord Ierland rijk was en de rest van Ierland arm en dat het nu andersom is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189560178
Wat staat er op het program vandaag? Second reading? Worden vandaag ook eventuele amendementen besproken of nog niet?
pi_189560446
Gelukkig krijgt de eu er nieuwe dragende krachten bij

bnp per hoofd ($ US)
Albanie : 5253,60 $
Macédoine du Nord : 6083,70 $
(...)
Grèce : 20 324, 30 $
(...)
Union européenne (moyenne) : 40 891 $
(...)
Grande-Bretagne : 46 240 $
pi_189560741
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:00 schreef riazop het volgende:
Gelukkig krijgt de eu er nieuwe dragende krachten bij

bnp per hoofd ($ US)
Albanie : 5253,60 $
Macédoine du Nord : 6083,70 $
(...)
Grèce : 20 324, 30 $
(...)
Union européenne (moyenne) : 40 891 $
(...)
Grande-Bretagne : 46 240 $

Wat heeft dit met brexit tr maken en of britse politiek? Ik snap de relevantie niet.
pi_189560818
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Wat heeft dit met brexit tr maken en of britse politiek? Ik snap de relevantie niet.
Dat ze heel blij zijn het zinkende schip te verlaten?
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:34:40 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189560851
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat ze heel blij zijn het zinkende schip te verlaten?
en dat in een lekke reddingsloep
pi_189560869
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat ze heel blij zijn het zinkende schip te verlaten?
Ik wist niet dat ze het VK aan het verlaten zijn? Want het Britse rijk is al aan het zinken sinds 4 juli 1776. En gaat rustig verder met zinken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:57:13 #123
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189561241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat ze heel blij zijn het zinkende schip te verlaten?
Raar wel dan dat het zgn zinkende schip verlaten ze zo'n enorme economische schade oplevert.

Oh, wacht, je lult weer eens uit je nek!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189561497
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat ze heel blij zijn het zinkende schip te verlaten?
Het 'zinkende' schip te verlaten door direkt in ijskoud water te springen, zonder reddingsboei.
...tjah.

Interssant wordt het echter ook als je bv de gemiddelde inkomens per inwoner naar regio gaat bekijken:
https://ec.europa.eu/euro(...)DP_at_regional_level


(de nuts-2 regios met een rood-paarse tint zitten onder EU-gemiddelde)

Inner London staat daar vér bovenaan, ruim driemaal zo hoog als het EU-gemiddelde (en zelfs bijna een verdubbeling tov de nummer 2, nl. Oberbayern in duitsland)
maar, de Britse gebieden -buiten- London staan opeens duidelijk _onder_ europese gemiddelden, en zijn zelfs armer dan de veel gebieden in bv Spanje en Italie.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:52:26 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189562166
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het heeft niks met no matter what te maken, maar gewoon met het feit dat het Britse parlement nooit dingen laat doorrekenen. Of heb jij ze rond de Queens Speech, het moment dat de plannen voor komend jaar gepresenteerd worden, gehoord over berekeningen, koopkrachtsplaatjes, begrotingstekort/overschot?

Nee, de Britten lijken altijd meer politiek te bedrijven op gevoel.
Ik spreek over de man en vrouw in de straat van zeg Liverpool, die is er nu echt wel klaar mee. Get over with it.

Ik heb wiw niet veel referentie in mijn omgeving maar de mensen die ik spreek, zijn best geïnteresseerd, zijn nu in een fase van "we zijn er klaar" ongeacht of dat "in of uit" is. Het gebeuren verlamd de politiek waardoor andere zaken - die voor burgers meer urgentie hebben - blijven liggen.

En idd, het probleem van de politiek daar is dat ze op basis van hun gevoel dingen doen en daarmee de realiteit van mensen vergeten. Dingen op gevoel doen kan alleen wanneer je de luxe hebt, te weten dat je er niet echt door in de problemen komt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:12:16 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189562502
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:34 schreef dodoria het volgende:
Wat staat er op het program vandaag? Second reading? Worden vandaag ook eventuele amendementen besproken of nog niet?
2nd reading is eigenlijk de eerste keer dat in de HoC over de WAB wordt gesproken, de 1st reading is dat het (gisteren) ter lezing is voorgelegd.

agenda 22okt:
Vanaf ca 13u30 nl gaat de Kamer open, eerst nog wat algemene zaken en daarna tot 20u00 nl de 2nd reading met een voorafgaande motie om het voorstel af te wijzen (op grond van handelsgevolgen van/voor Schotland en Wales).

Gaat WAB behandeling door, dan wordt het in een zeer strak tijdschema over twee dagen verspreid in paragraafblokken besproken, al of niet in parallel comités, net zo lang als nodig is om het geheel tot een 3rd reading te brengen zodat het uiterlijk donderdag al naar de Lords kan die het één uur later kan goedkeuren.
//--//
De snelle aanpak is vooral gericht om de "Deal" als wet er doorheen te jagen en in veel mindere mate dan om het te bespreken.
Ook nodig, omdat anders het EU-parlement daar later (volgende week, over dus deze Deal) anders niet over deze in de UK afgehamerde WA overeenkomst, gaat/kan instemmen.

Er is imho wel veel meer duidelijk en daarmee ten minste meer realiteit.
De "UK" regering heeft aardig haar best gedaan de "detail" bespreking van allerlei implementatie gevolgen, te bagatelliseren. Ook de wet zelf bevat op op diverse details net iets andere bewoordingen dan wat het eerder was. De "regering" kan dit - vooral qua tijdsschema - later binnenlands uitmelken dat het er zo letterlijk staat/stond in de WA-bill.
Ik weet ondertussen hoe BoJo & CO, met gevoel de wetten letterlijk aan zichzelf uitlegt.

Ik ga benieuwd zijn hoe het HoC zichzelf verder belachelijk gaat maken met de show als doel, die het volk de komende twee dagen wordt voorgespiegeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vallon op 22-10-2019 14:02:21 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:22:42 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189562670
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189562722
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat ze heel blij zijn het zinkende schip te verlaten?
Door zelf in een draaikolk te springen zonder reddingsboei. Top idee.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:38:55 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189562929
Misschien is er nog wel een grensprobleempje:

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189563453
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:22:04 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189563468
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Misschien is er nog wel een grensprobleempje:

[ afbeelding ]
Bedoel je hier dat IMA independent monitoring authority gedoe waar overheidsinstelling moet gaan toezien (op misstanden bij ?) behandeling van reizende (EU) burgers ? De WA-wet bevat idd een twijfelachtige toevoeging van BoJo dat men in de UK wetgeving kan toevoegen die de bewegingsvrijheid kan aantasten. Iets dat je niet zou willen (toestaan).
//--//
FYI: hier een meer leesbare analyse van wat er zo al allemaal (on)duidelijk is:
https://www.instituteforg(...)rawal-agreement-bill
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189563492
bbclaurak twitterde op dinsdag 22-10-2019 om 13:07:22 Labour poses to vote against both second reading and the timetable vote but maybe as many as 30 Labour rebels on second reading backing the concept if not the detail of the deal reageer retweet
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:35:35 #133
408813 crew  trein2000
pi_189563725
De timetable vote wordt het ding.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:36:06 #134
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189563734
NB: Vanaf 13u24 wordt de WAB besproken in de Commons, stream op: https://parliamentlive.tv/Commons
Het wordt ook live uitgezonden op SkyNews zodat de lag iets minder is.

Voor lezers, hier een progress log: https://news.sky.com/stor(...)h-this-week-11841969

[ Bericht 16% gewijzigd door Vallon op 22-10-2019 14:52:57 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189564075
Laura Kuenssberg @bbclaurak 22 m
Not sure he will spell it out at the despatch box, but it seems if MP s won't agree govt timetable for Brexit legislation tonight, they will pull it, and if EU then offers a delay, they would push straight for an election instead

Laura Kuenssberg @bbclaurak 21 m
No 10 source says, 'if Parliament votes again for delay by voting down the programme motion, and the EU offers delay until 31 Jan -- then we will pull the Bill, there will be no further business for Parliament and we'll move to an election before Christmas'

(sinds twitter is veranderd krijg ik die tweets er niet meer goed in...)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:01:13 #136
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189564117
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:57 schreef Adrie072 het volgende:
Laura Kuenssberg @:bbclaurak 22 m
Not sure he will spell it out at the despatch box, but it seems if MP s won't agree govt timetable for Brexit legislation tonight, they will pull it, and if EU then offers a delay, they would push straight for an election instead

Laura Kuenssberg @:bbclaurak 21 m
No 10 source says, 'if Parliament votes again for delay by voting down the programme motion, and the EU offers delay until 31 Jan -- then we will pull the Bill, there will be no further business for Parliament and we'll move to an election before Christmas'

(sinds twitter is veranderd krijg ik die tweets er niet meer goed in...)
maar gaat de regering dan uitstel accepteren ipv alle stoere praat van Johnson vooraf dat hij het op no deal uit zou laten lopen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:19:31 #137
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189564369
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:01 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar gaat de regering dan uitstel accepteren ipv alle stoere praat van Johnson vooraf dat hij het op no deal uit zou laten lopen?
Ik vermoed dat zonder verkiezingen of deal, de EU dan geen uitstel zal geven. De regering zal alles doen om geen uitstel te aanvaarden, hoewel de Benn/Letwin wet dat verplicht stelt.

In denk nog steeds na over "benn-act: if, following a request for an extension under subsection (4) but before the end of 30 October 2019, the condition in subsection (1)deal or the condition in subsection (2)nodeal is met, the Prime Minister may withdraw or modify the request.". De zinssnede staat open voor meerdere interpretaties, afhankelijk hoe je de "or's positioneert en de komma achter 2019

Los daarvan staat, bij mijn weten, nergens dat BoJo zelf het uitstel moet/gaat accepteren.

de EU zal alleen ingaan op uitstel als de uitkomst vandaag a) een deal komt of b) verkiezingen.
Als eerder gesteld, zal de EU/Tusk dus een eventueel verleend uitstel veiligheidshalve adresseren aan alle drie de verzenders van de eerder brieven: BoJo, de PM en de EU afgezant.
Het Parlement beslist daarbij of het uitstel dan wordt geaccepteerd... waarbij BoJo natuurlijk de regering op de valreep tactisch kan laten vallen zodat het parlement niet tijdig, wetgeving daarvoor kan formaliseren.

Met recht een mijnenveld waar men zich nu in bevindt en uiterst triest hoe tal van MP's staan te juichen op -en om het slagveld.
En dan de retoriek van BoJo dat om het land weer samen te brengen het nodig is om uit de EU te stappen. :+
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:25:05 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189564458
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik vermoed dat zonder verkiezingen of deal, de EU dan geen uitstel zal geven. De regering zal alles doen om geen uitstel te aanvaarden, hoewel de Benn/Letwin wet dat verplicht stelt.

In denk nog steeds na over "benn-act: if, following a request for an extension under subsection (4) but before the end of 30 October 2019, the condition in subsection (1)deal or the condition in subsection (2)nodeal is met, the Prime Minister may withdraw or modify the request.". De zinssnede staat open voor meerdere interpretaties, afhankelijk hoe je de "or's positioneert en de komma achter 2019

Los daarvan staat, bij mijn weten, nergens dat BoJo zelf het uitstel moet/gaat accepteren.

de EU zal alleen ingaan op uitstel als de uitkomst vandaag a) een deal komt of b) verkiezingen.
Als eerder gesteld, zal de EU/Tusk dus een eventueel verleend uitstel veiligheidshalve adresseren aan alle drie de verzenders van de eerder brieven: BoJo, de PM en de EU afgezant.
Het Parlement beslist daarbij of het uitstel dan wordt geaccepteerd... waarbij BoJo natuurlijk de regering op de valreep tactisch kan laten vallen zodat het parlement niet tijdig, wetgeving daarvoor kan formaliseren.

Met recht een mijnenveld waar men zich nu in bevindt en uiterst triest hoe tal van MP's staan te juichen op -en om het slagveld.
ik vind verkiezingen eigenlijk geen reden tot uitstel, geen enkele verkiezingen loste iets op en aanzien iedereen iets anders wil voorzie ik ook na de verkiezingen geen oplossing.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:28:07 #139
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189564505
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:25 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik vind verkiezingen eigenlijk geen reden tot uitstel, geen enkele verkiezingen loste iets op en aanzien iedereen iets anders wil voorzie ik ook na de verkiezingen geen oplossing.
De EU heeft maanden geleden al een keer aangegeven dat ze verkiezingen als een geldige reden zouden zien om uitstel te verlenen, dus daar kunnen ze nu niet opeens op terugkomen.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:28:31 #140
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_189564509
Persoonlijk vind ik dat deze onzin allang voorbij had moeten zijn, dus ben ik nog steeds ervoor dat dit zooi eindigt op 31 oktober. Met of zonder deal.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:33:01 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189564565
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Persoonlijk vind ik dat deze onzin allang voorbij had moeten zijn, dus ben ik nog steeds ervoor dat dit zooi eindigt op 31 oktober. Met of zonder deal.
Benieuwd naar je onderbouwing waarom het voorbij moet zijn ?

Ik lees/hoor dat ook van mensen die direct de gevolgen zullen krijgen. Mensen zijn het schouwspel idd beu/moe en dat is juist een foute reden om het er bij te laten zitten.
Doet mij denken aan (mijn) vergaderingen tot diep in de nacht waarbij je dan omstreeks 5 uur in de ochtend ineens wel medewerking kreeg omdat mensen wilde slapen. Goeie, methode van/voor doorzetters en mensen die hun slaap kunnen uitstellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:40:44 #142
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_189564675
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

Benieuwd naar je onderbouwing waarom het voorbij moet zijn ?

Ik lees/hoor dat ook van mensen die direct de gevolgen zullen krijgen. Mensen zijn het schouwspel idd beu/moe en dat is juist een foute reden om het er bij te laten zitten.
Doet mij denken aan (mijn) vergaderingen tot diep in de nacht waarbij je dan omstreeks 5 uur in de ochtend ineens wel medewerking kreeg omdat mensen wilde slapen. Goeie, methode van/voor doorzetters en mensen die hun slaap kunnen uitstellen.
Daarom zitten in politiek ook veel mensen die goed functioneren met weinig slaap :P

Ik ben het inderdaad beu, maar vooral omdat de Britten er gewoon niet uitkomen waardoor men in onzekerheid blijven zitten. Er zijn belangrijkere dossiers die nu op stapel blijven liggen. Bij de Britten en bij EU.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:17:45 #143
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_189565302
mijn grootste punt is dat politiek gewin verweven is met een democratisch besluit
- Meerderheid Laybor wil geen brexit, en stemt daarom tegen elke deal
- de enige manier om van een brexit af te komen is opnieuw in een referendum uitschrijven
- Maar dat kunnen ze niet omdat ze de meerderheid niet hebben, en het bovendien niet erg democratisch is een referendum over te doen (hoe fout de voorlichting ook was, en hoe klein de meerderheid ook was)

- Meeste van de Conservatieve leden willen wel een brexit maar hebben geen meerderheid
- hebben dus andere partijen nodig voor een deal
- Durven het aan het te laten klappen, omdat ze weten dat als dat gebeurd, er nieuwe verkiezingen komen
- en daar worden ze weer de grootste (omdat BoJo dan kan roepen.. ik had een deal, maar de meerderheid wil niet dat de brexit doorgaat. -> nee fout... ze willen wel een brexit, maar onder hun eigen voorwaarden. En dat gaat niet met al die tegengestelde belangen)

Ik krijg het gevoel dat zelfs de EU denkt.. laat maar zitten, dan een No Deal brexit.. omdat zij ook weten dat de pijn voor UK erger is dan voor de EU.. Dus zullen zij langer hard to get spelen ;)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:49:25 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189565852
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Daarom zitten in politiek ook veel mensen die goed functioneren met weinig slaap :P

Ik ben het inderdaad beu, maar vooral omdat de Britten er gewoon niet uitkomen waardoor men in onzekerheid blijven zitten. Er zijn belangrijkere dossiers die nu op stapel blijven liggen. Bij de Britten en bij EU.
Ik vraag mij echt af of er in de UK belangrijkere dossiers zijn en dat nog los of die niet onder en met de EU net zo (niet beter) hun weg vinden.
Toegegeven dat je dan met een voldragen exit, je daar iig niet meer druk om hoeft te maken.
Zoiets als, zoals ik het zie, je vaatwasser weggooien zodat je die niet meer hoeft te gebruiken.

Voor de EU is dat dit ondertussen - los van onze verhoogde interesse hier - gewoon een puntje is geworden dat niet veel tijd meer neemt. Vwb de EU is klaar: UK mag zelf kiezen: no-, deal of revoke; is nu allemaal goed waarbij de liefde voor aanblijven onverminderd sterk blijft.
Zoals de Schotten zeggen: er is geen goede Brexit omdat mensen in hun levens worden geraakt en er geen sprake is van een glorende zon.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:04:02 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189566117
Het is gewoon ronduit lachwekkend wat er nu gebeurt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:15:17 #146
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189566303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
Het is gewoon ronduit lachwekkend wat er de afgelopen drie jaar is gebeurd.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:22:32 #147
2651 svann
night-hawk
pi_189566408
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
Het is gewoon ronduit lachwekkend wat er in de afgelopen drie jaar niet is gebeurd.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:24:18 #148
2651 svann
night-hawk
pi_189566451
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:49 schreef Vallon het volgende:

Zoals de Schotten zeggen: er is geen goede Brexit omdat mensen in hun levens worden geraakt en er geen sprake is van een glorende zon.
De Britten horen liever vooruitzichten met een glorende zon.
Gesteund door een zeer effectieve pulpkranten campagne waar de oppositie niet bovenuit weet te komen.
En dan gaat nu een niet gekozen premier van het minderheidskabinet er even een verstrekkende beslissing met spoed doorheen jassen.
Hun eigen zooitje, maar ik heb wel medelijden met de gewone man die hierdoor geraakt gaat worden.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_189566493
Wat zijn de laatste verwachtingen over de program motion? Is er een meerderheid voor te vinden?
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:38:54 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189566703
Afijn, alle punten zijn weer voorbij gekomen waarom dit volgens de regering een goed en volgens de oppositie een verkeerd idee is. Er wordt wat doorgewauweld over het zelfde en straks om 7pm ?bst=20u00cest in NL volgt dan een eerste stemming of de wet een 2nd reading heeft/krijgt.

Het zal erg nipt worden of de WAB qua behandeling doorgezet gaat worden. Ook over het Noord-Ierse "oplossing", is men nog lang niet klaar. Je kan als BoJo wel zeggen dat er geen probleem zal zijn maar dat is met het voorstel nergens echt hard te maken.

Bij zowel links als rechts, zijn er berichten dat er onvoldoende tijd is om het 115 pagina's grote voorstel met talloze haakjes en (door)verwijzingen, echt te beoordelen.
Meer natuurlijk ook als voortgaand "excuus"om het nu niet te hoeven of kunnen behandelen en dan aan te sturen op verkiezingen. Niet dat dit wat oplost maar wel weer tijd geeft (mits uitstel).
Tijd waarin mensen iig allemaal blijven waar ze zijn en het paard straks misschien wel op stal gaat.

Voordeel is ook dat bedrijven alsmede Wales en Schotland, meer tijd krijgen om hun positie te versterken of heroverwegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 22-10-2019 17:45:03 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')