Vanavond op npo 1 komt het programma dokters van morgen, over het gehoor ditmaal, weet het niet zeker maar volgens mij gaat het ook een stukje over tinnitus. Om 21.20 komt dat programma volgens mij.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 16:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
Rare vraag mss, maar wie heeft er hier tinnitus/oorsuizen?
Als in dat je jezelf iets aan wil doen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 17:20 schreef Keep_Walking het volgende:
Mag er hier gesproken worden over zelfmoordgedachtes?
Nee, meer praten in het algemeen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als in dat je jezelf iets aan wil doen?
Nee.
Als je daardoor er over nadenkt om jezelf van kant te maken dan mag dat ook niet dacht ik.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee, meer praten in het algemeen.
Bijvoorbeeld dat ik soms het leven niet zie zitten en alles uitzichtloos lijkt.
Ik denk dat je daar serieus met een hulpvelener of 113 ofzo moet spreken...quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee, meer praten in het algemeen.
Bijvoorbeeld dat ik soms het leven niet zie zitten en alles uitzichtloos lijkt.
Doe ik ook.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar serieus met een hulpvelener of 113 ofzo moet spreken...
Ik zie dat je ook gelovig bent, probeer het bij hem neer te leggen..
Oh maar dat vind ik best wel een goed idee! Dat werkt voor mij misschien ook. Want ik neem me wel steeds voor om bepaalde dagen of momenten niets te plannen maar dan doe ik het toch weer. Want ik kán wel, dus zeg ik makkelijk 'ja' op dingen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat agendaprobleem ken ik... misschien heel dom, maar ik plak aan het begin van de maand washitape op alle plekken dat ik tijd voor mezelf inplan. Dan kun je daar letterlijk en figuurlijk niks plannen
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 16:08 schreef Pizzapuntje het volgende:
Accepteren van je ziekte is inderdaad niet makkelijk. Vooral de lat niet te hoog leggen en vooral wel trots zijn op de stappen die je maakt, hoe klein ze ook zijn.
Ik ben bij de psychiater geweest en die heeft de venlafaxine verhoogd naar 150 mg ipv 75 mg. Ook heb ik nu in plaats van 1 keer in de 2 weken nu 1 keer per week gesprek met de psycholoog, om even m'n ei kwijt te kunnen want er speelt nogal veel op het moment.
Wel leuk momentje gehad vandaag, moest naar Eindhoven voor het gesprek, en was vroeger gegaan, dus even primark geweest en subway. En maar even een aankoop voor mezelf gedaan waar ik vrolijk van werdIk hoop voor je dat de medicatie en de extra gesprekken je wat gaan helpen. Heb je daar zelf een beetje vertrouwen in/hoop op?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kersttruien. Ik heb er meerdere.
Why are you wearing that stupid man suit?
Het is echt heel simpel en daarom effectief (voor mij iigquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:26 schreef kuolema het volgende:
[..]
Oh maar dat vind ik best wel een goed idee! Dat werkt voor mij misschien ook. Want ik neem me wel steeds voor om bepaalde dagen of momenten niets te plannen maar dan doe ik het toch weer. Want ik kán wel, dus zeg ik makkelijk 'ja' op dingen.
[..]
Ik hoop voor je dat de medicatie en de extra gesprekken je wat gaan helpen. Heb je daar zelf een beetje vertrouwen in/hoop op?
Ik mag vandaag... en ik weet al dat ik een hoektand ga verliezen... kreng staan na 2 wkb los en drukt mn voortanden schreef... en er zit weer een mega ontsteking boven.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:45 schreef Zomaar85 het volgende:
Morgen tandarts, pffff. En mondhygiënist. Ze gaan niets bijzonders doen en ik weet dat als ik eenmaal in de stoel lig ik zo ongeveer nergens meer last van heb maar dat wachten voor die tijd, die wachtkamer. Pfffff. Dubbel zucht.
Succesquote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:45 schreef Zomaar85 het volgende:
Morgen tandarts, pffff. En mondhygiënist. Ze gaan niets bijzonders doen en ik weet dat als ik eenmaal in de stoel lig ik zo ongeveer nergens meer last van heb maar dat wachten voor die tijd, die wachtkamer. Pfffff. Dubbel zucht.
Ja heb er eigenlijk wel vertrouwen in, denk dat als je dat van tevoren al niet hebt dat niet echt bevorderlijk is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:26 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat de medicatie en de extra gesprekken je wat gaan helpen. Heb je daar zelf een beetje vertrouwen in/hoop op?
Dank je wel!quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:45 schreef Meridiaan het volgende:
Dat zijn grotendeels heel concrete plannen, dat helpt enorm CoTS. Zelfzorg is voor mij ook een groot ding, ik vind het in de basis niet zo nodig en ik houd bijvoorbeeld niet van douchen. Schijnt iets te zijn wat meer autisten hebben.
Een vorige keer beloonde je jezelf toch met tijdschriften? Misschien ook een rondje Action, daar heb je veel kreaspullen.
Ah, wat goed een planboek! Heb je een bepaalde vorm? Ik maak tegenwoordig elke zondag een planning wbt sporten en activiteiten. Als ik dat niet doe, heb ik geen structuur en lig ik de hele dag voor pampus en komt er niets uit mijn handen. Bovendien ga ik mij daar niet goed van voelen, dus ik heb het ook nodig. Ik moet het eigenlijk ook doen voor het eten, maar dat lukt nog niet zo. Ik kan zondag niet inschatten wat ik vrijdag ga eten en dat vind ik ook niet prettig.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel!Het is op zich "niet nodig" alleen ik verwaarloos mezelf meer dan ik prettig vind en dan waar ik me goed bij voel. En ik heb vandaag besloten dat ik het waard ben om goed voor te zorgen... Ik ben het waard om een net/schoon/fijn huis te hebben... Ik ben het waard om lekker voor te koken... dat soort gedachtes hebben me op dit plan gebracht
De doelen heb ik wel smart-opgeschreven in mijn planboek (ik heb heel veel structuur en sturing (schizofreniedingetje) nodig en die geef ik mezelf door 's avonds op te schrijven wat ik de volgende dag ga doen, per dagdeel). Alleen dat vond ik iets te specifiek en langdradig voor hier
Klopt, alleen ik merk dat ik toch minder tijdschriften lees... Action is altijd dé ultieme beloning (samen met boeken). Dus dat doe ik na die zes weken. En per week dat het goed gaat wil ik ook wat hebben, om de motivatie erin te houden. Ik denk zondag uitslapen als het lukt, iets langer onder de douche staan... zoiets.
Dat van het douchen ken ik. Ging heel lang heel slecht. Alleen ik heb in het fasehuis geleerd elke ochtend te douchen en dat is echt een gewoonte nu. Ik vind het fijn.
Heel erg herkenbaar! Goed dat je het ook hebt. En inderdaad, niks opgeschreven is niks doenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:56 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ah, wat goed een planboek! Heb je een bepaalde vorm? Ik maak tegenwoordig elke zondag een planning wbt sporten en activiteiten. Als ik dat niet doe, heb ik geen structuur en lig ik de hele dag voor pampus en komt er niets uit mijn handen. Bovendien ga ik mij daar niet goed van voelen, dus ik heb het ook nodig. Ik moet het eigenlijk ook doen voor het eten, maar dat lukt nog niet zo. Ik kan zondag niet inschatten wat ik vrijdag ga eten en dat vind ik ook niet prettig.
Met werk snap ik het idd! En dan moet je met vrije tijd ook zeker doen zoals je het wil. Probleem hier is dat ik geen werk heb, dus ik moet echt de intrinsieke motivatie hebben om het te doen. Anders douch ik me echt eens per twee weken (was zo voor Eugeria). Nu gewoon elke ochtend.quote:Douchen doe ik sowieso voor mijn werk, maar op vrije dagen als ik niemand zie mis ik het niet. Heb je een abonnement op de bibliotheek? Dat kost hier in mijn gemeente maar 50e per jaar en daar haal ik erg veel uit. Van tevoren alvast boeken uitzoeken en reserveren, maar ook door de kasten dwalen.
En complimenten voor je gedachten en dat je het zo concreet omzet.
Ik probeer nu inderdaad 2 dagen vooruit te plannen met eten, maar het gaat is een work in progress. Sinds een ruim jaar word ik behandeld voor een eetstoornis en dat vergt wat tijd en oefening.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Heel erg herkenbaar! Goed dat je het ook hebt. En inderdaad, niks opgeschreven is niks doenal heb ik er geen hoge druk op. Moe = moe en als ik wat anders wil doen, ook goed. Als ik maar wat doe wanneer ik de energie en concentratie heb.
Je kan toch ook voor minder dagen plannen? Ik doe het vaak per twee of vier dagen (ben alleen, dus kook altijd voor twee keer). Of vind je dat ook niet fijn?
[..]
Met werk snap ik het idd! En dan moet je met vrije tijd ook zeker doen zoals je het wil. Probleem hier is dat ik geen werk heb, dus ik moet echt de intrinsieke motivatie hebben om het te doen. Anders douch ik me echt eens per twee weken (was zo voor Eugeria). Nu gewoon elke ochtend.
Dank je wel! Van positieve gevoelens moet een mens gebruik maken toch
Ai... je hebt ook veel op je schouders zeg... Over de ES even een DM gedaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:11 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ik probeer nu inderdaad 2 dagen vooruit te plannen met eten, maar het gaat is een work in progress. Sinds een ruim jaar word ik behandeld voor een eetstoornis en dat vergt wat tijd en oefening.
Maar dat is niet direct gerelateerd aan depressie of angst (meer dwang, maar weer niet uit een angst). Vroeger was ik best sociaal, dat is nu helemaal ingeklapt met de depressies en de daaruit vloeiende dysthymie. Dat vind ik toch wel het meest jammere van de depressies > sociale contacten opbouwen. Ik heb nog niet de mindset dat ik het mijzelf waard vind, al betwijfel ik of ik die ooit heb gehad.
Ja daaromquote:Maar zonder het ritme van werk is zelfzorg inderdaad iets waar je heel bewust mee aan de slag moet gaan.
Sinds kort doe ik yoga, dat helpt mij om wat meer met mijn lichaam bezig te zijn. Na afloop mogen we een kwartiertje onder een dekentje liggen om een soort meditatie te doen en bewust te worden van je eigen lijf, dat helpt ook flink om meer bezig te zijn met zorgen voor mezelf.
Komt vast vanzelf weer.
Oeiiii.... dat is heftig. En je hebt het gedaan! Goed bezigquote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb mn tand nogtandarts maakte t wortelkanaal helemaal open en toen kwam er allemaal troep uit...
3x gespoeld en nu toch dicht gemaakt... de andere tand ook afgemaakt... en nu gaat de verdoving eruit...
tandarts gedaan met 20mg oxazepam maar t zit erop!! Heb voor de zekerheid een kuurtje AB gekregen.. mocht t dan weer gaan kloppen mag ik daarmee starten, maar hij had goede hoop... (en ik ben eigenlijk wel klaar met se tandarts voor dit jaar
) al vanaf juni minstens 1x per mnd...
Klinkt goed! En goed dat je ermee bezig bentquote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb gister via de mail een boek gekregen van mijn therapeut, 1e hoofdstukje gelezen, las makkelijk weg, gaat over angst en hoeveel invloed je verstand daar eigenlijk op heeft.. zitten ook opdrachten bij.
Herkenbaarquote:
Hm... dat is echt heel naar... Zodra je twijfelt is het nodig om de HA te bellen! Hoe eerder hulp, hoe eerder het beter met je gaat. En het is naar, en het is rot, maar je mag hierin echt wel goed voor jezelf zorgen. Kom op, kop uit het zand trekken jijquote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:06 schreef Nijna het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Gatver ik geloof dat ik deze week al van 3 mensen de opmerking heb gekregen dat ze me depressief vinden...stiekem hebben ze misschien wel gelijk. Maar ik wil het nog even op de te volle herfstvakantie schuiven.
Aan de andere kant is het eigenlijk al van voor de zomer niet zo lekker... maar ik zat vorige week nog bij de huisarts te vertellen dat het best redelijk ging.
En ja ik zou bellen als het nodig was, maar hoe weet ik nou of het nodig is, misschien klaart het wel weer wat op... misschien het weekend nog even afwachten... *steekt kop weer in het zand*
Ben je ergens bang voor?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:06 schreef Nijna het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Gatver ik geloof dat ik deze week al van 3 mensen de opmerking heb gekregen dat ze me depressief vinden...stiekem hebben ze misschien wel gelijk. Maar ik wil het nog even op de te volle herfstvakantie schuiven.
Aan de andere kant is het eigenlijk al van voor de zomer niet zo lekker... maar ik zat vorige week nog bij de huisarts te vertellen dat het best redelijk ging.
En ja ik zou bellen als het nodig was, maar hoe weet ik nou of het nodig is, misschien klaart het wel weer wat op... misschien het weekend nog even afwachten... *steekt kop weer in het zand*
Mn hoofd lijkt wel ietsje rustiger, maar wellicht is dat ook wel wat ik wil/hoop.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hm... dat is echt heel naar... Zodra je twijfelt is het nodig om de HA te bellen! Hoe eerder hulp, hoe eerder het beter met je gaat. En het is naar, en het is rot, maar je mag hierin echt wel goed voor jezelf zorgen. Kom op, kop uit het zand trekken jij
Ik denk dat ik bang ben dat de huisarts ook niet zoveel kan, ik sta op de wachtlijst voor hulp (bij een organisatie met ervaring met ass, maar wachtlijst wel een jaar en ergens komende zomer ben ik waarschijnlijk aan de beurt...).quote:
Ik denk dat alle zorgen en regeldingen (met een iets minder standaard kind) me wel de nodige stress hebben gegeven. De jongste gaat ook niet helemaal lekker, wat de nodige kopzorgen geeft. Zijn we wel mee bezig, maar ook wachtlijsten en nu hebben we wel iets ter overbrugging en dat helpt echt wel, maar het is veel bij elkaar.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:26 schreef Luchtbel het volgende:
Nijna ben je van slag geraakt nu de oudste van school is veranderd?
Ja misschien wel...quote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar misschien is er in de tussentijd wel hulp voor handen voor je? Iets wat je door de moeilijke tijd kan helpen...
Ik sta op de wachtlijst, korte versie is dat we eigenlijk willen proberen om alles zoveel mogelijk op 1 plek te hebben, omdat er nu overal losse stukjes liggen zeg maar. We hebben stukje "nijna", stukje ene kind, stukje andere kind (diagnostiek eerst) en je kan steeds per stukje kijken. Maar we zijn ook een gezin met ass en er moet echt ook naar het geheel gekeken worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:56 schreef scrupuleus het volgende:
He @:Nijna knap dat je jouw verhaal zo vertelt.
Wat lastig en eenzaam.
Wat zal je een druk voelen op je schouders.
Je gevoel mag er zijn he
Sterkte!
Is er geen andere mogelijkheid om met een psycholoog te praten?
Hoe en waar zou je jouw lasten willen delen?
Zo kort door de bocht was het niet. Ik heb echt heel veel geprobeerd en daar zijn jaren overheen gegaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:01 schreef MatthijsDJ het volgende:
@:Nijna direct van ssri's naar een MAO remmer, geen tca of een snri? En is rtms bijvoorbeeld geen optie? Heb wel eens iemand gesproken die een MAO remmer slikt maar damn dat dieet alleen al...
Ja waarom eigenlijk.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Zucht.
Waarom ben ik zo ongelukkig?
-Hersenvliesontsteking gehad in mijn jeugdquote:
Is er een kans dat een ssri nu wel zou werken of is dat helemaal uitgesloten?..quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:06 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik sta op de wachtlijst, korte versie is dat we eigenlijk willen proberen om alles zoveel mogelijk op 1 plek te hebben, omdat er nu overal losse stukjes liggen zeg maar. We hebben stukje "nijna", stukje ene kind, stukje andere kind (diagnostiek eerst) en je kan steeds per stukje kijken. Maar we zijn ook een gezin met ass en er moet echt ook naar het geheel gekeken worden.
En er is gezegd dat ze dat daar ook kunnen en gaan doen... dus daar richten we ons op.
En intussen kan ik mijn ei wel kwijt bij degene die ons begeleid ivm de kinderen tot we op die andere plek terecht kunnen. Dus ik weet niet wat het toevoegt om nog weer ergens anders te gaan zitten praten. De huisarts zou dus eventueel medicatie kunnen voorschrijven, die zou mijn stemming in de gaten houden omdat de begeleiding daar verder niet zoveel mee kan zeg maar.
[..]
Zo kort door de bocht was het niet. Ik heb echt heel veel geprobeerd en daar zijn jaren overheen gegaan.
Geen tca gehad, snri wel.
Deze mao remmer was het laatste wat de psychiater toen wilde proberen voor ik doorgestuurd zou worden voor een second opinion en ze zouden kijken naar ofwel combinatie van verschillende middelen of ect.
Maar het sloeg gelukkig goed aan.
En na een aantal jaar wilde ik afbouwen, ook omdat die mao-remmers ook geen goede combinatie zijn icm narcose en ik een ingreep wilde laten doen waarvoor ik onder narcose moest. En het ging eigenlijk best wel ok dus...
Dat dieet was erg onhandig en ik werd nogal huiverig om ergens te gaan eten, omdat je dan geen controle hebt over wat er in je eten zit en ik toch wel bang was voor hoge bloeddruk. Want dat is het risico als je teveel van een bepaalde stof binnen krijgt. Een van de redenen dat ik liever niet meer dat middel zou slikken (afgezien van of het weer werkt natuurlijk een 2e keer...).
rtms? Nooit van gehoord...
Ik heb niet alle informatie. Je krijgt begeleiding van de overheid voor je kinderen?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:06 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik sta op de wachtlijst, korte versie is dat we eigenlijk willen proberen om alles zoveel mogelijk op 1 plek te hebben, omdat er nu overal losse stukjes liggen zeg maar. We hebben stukje "nijna", stukje ene kind, stukje andere kind (diagnostiek eerst) en je kan steeds per stukje kijken. Maar we zijn ook een gezin met ass en er moet echt ook naar het geheel gekeken worden.
En er is gezegd dat ze dat daar ook kunnen en gaan doen... dus daar richten we ons op.
En intussen kan ik mijn ei wel kwijt bij degene die ons begeleid ivm de kinderen tot we op die andere plek terecht kunnen. Dus ik weet niet wat het toevoegt om nog weer ergens anders te gaan zitten praten. De huisarts zou dus eventueel medicatie kunnen voorschrijven, die zou mijn stemming in de gaten houden omdat de begeleiding daar verder niet zoveel mee kan zeg maar.
[..]
Zo kort door de bocht was het niet. Ik heb echt heel veel geprobeerd en daar zijn jaren overheen gegaan.
Geen tca gehad, snri wel.
Deze mao remmer was het laatste wat de psychiater toen wilde proberen voor ik doorgestuurd zou worden voor een second opinion en ze zouden kijken naar ofwel combinatie van verschillende middelen of ect.
Maar het sloeg gelukkig goed aan.
En na een aantal jaar wilde ik afbouwen, ook omdat die mao-remmers ook geen goede combinatie zijn icm narcose en ik een ingreep wilde laten doen waarvoor ik onder narcose moest. En het ging eigenlijk best wel ok dus...
Dat dieet was erg onhandig en ik werd nogal huiverig om ergens te gaan eten, omdat je dan geen controle hebt over wat er in je eten zit en ik toch wel bang was voor hoge bloeddruk. Want dat is het risico als je teveel van een bepaalde stof binnen krijgt. Een van de redenen dat ik liever niet meer dat middel zou slikken (afgezien van of het weer werkt natuurlijk een 2e keer...).
rtms? Nooit van gehoord...
Iedereen heeft zijn eigen kruis. Je bent niet alleen. Life is a bitch. Al lijkt het op TV/straat/social media anders. Ik heb een chronische darmziekte, mijn vader is plotseling overleden op mijn 32ste, heb ooit bijna in de schuldsanering gezeten, mijn zus heeft agressieve lymfklierkanker gehad, mijn broer is opgenomen in een psychiatrische inrichting en ik heb al 18 jaar hypochondrie met angststoornissen. Het leven is geen krentebol.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
-Hersenvliesontsteking gehad in mijn jeugd
-Psychoses gehad vanaf mijn 19de
-Opeenstapeling van traumatische ervaringen
-eenzaam
veel meer
En wat doe je om je beter te voelen?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
-Hersenvliesontsteking gehad in mijn jeugd
-Psychoses gehad vanaf mijn 19de
-Opeenstapeling van traumatische ervaringen
-eenzaam
veel meer
Geen idee, ik ben geen psychiaterquote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Is er een kans dat een ssri nu wel zou werken of is dat helemaal uitgesloten?..
Je mag me altijd pm-en hoor
Alle informatie ga je ook niet krijgen op het internetquote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:33 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb niet alle informatie. Je krijgt begeleiding van de overheid voor je kinderen?
Je hebt gelijk. Ik moet die kracht weer vinden.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:00 schreef Papaap het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn eigen kruis. Je bent niet alleen. Life is a bitch. Al lijkt het op TV/straat/social media anders. Ik heb een chronische darmziekte, mijn vader is plotseling overleden op mijn 32ste, heb ooit bijna in de schuldsanering gezeten, mijn zus heeft agressieve lymfklierkanker gehad, mijn broer is opgenomen in een psychiatrische inrichting en ik heb al 18 jaar hypochondrie met angststoornissen. Het leven is geen krentebol.
En toch: Kijk de andere kant op, naar de positieve dingen. Er zullen vast dingen zijn waar je blij mee bent in je leven. Kijk naar de mensen die van je houden en dicht om je heen staan.
Kop op, ik denk dat iedereen hier wel weet hoe hard het leven is. Vooral met psychische ellende. En toch zie ik de ongelofelijke kracht die sommige mensen hier op het forum hebben. Kijk daar ook goed naar, die kracht zit ook in jou!
Ga ook praten met iemand, dat lucht op!
Ik moet die kracht weer vinden. Ik had het ooit, maar de laatste paar jaren ben ik het verloren.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
En wat doe je om je beter te voelen?
Je hebt behoorlijk tegenslagen gehad in het leven, maar het is aan jou hoe je daar mee omgaat, laat je het jou kleinkrijgen of loop je met opgeheven hoofd de volgende uitdaging tegemoet?
Je zegt dat je denkt geen stress te hebben, maar vervolgens zeg je:quote:Op vrijdag 1 november 2019 06:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
*knip*
Wat er precies mis is weet ik niet,
Ik lees in deze hele post van je één grote rode vlag! Je slaapt slecht, bent obsessief bezig enz enz.quote:...alleen sinds ik die doelen van laatst heb gesteld merk ik dat de eisen naar mezelf toe torenhoog zijn.
Maar dat kan je vlgs mij helemaal niet op een niet-obsessieve manier.quote:En eigenlijk is het goed voor mezelf zorgen het enige doel dat ik nu voor ogen moet houden
Ik spreek maandag weer met mijn behandelaren en dit ga ik zeker benoemen... Ik ben wel lekker tegenstrijdig idd en het is een rode vlag. Laat ik het anders zeggen: ik weet niet wat de oorzaak van de stress is. Ik alleen dat ik een negatieve coping inzet. Ik heb sowieso tweemaal per week contact (1x irl, 1x telefonisch).quote:Op vrijdag 1 november 2019 07:01 schreef BE het volgende:
[..]
Je zegt dat je denkt geen stress te hebben, maar vervolgens zeg je:
[..]
Ik lees in deze hele post van je één grote rode vlag! Je slaapt slecht, bent obsessief bezig enz enz.
Je zegt het zelf al:
[..]
Maar dat kan je vlgs mij helemaal niet op een niet-obsessieve manier.
Ik weet niet wanneer de ‘binnenkort’ is dat je je behandelaar/laren weer zit maar ik zou zorgen dat dat volgende week al weer is.
Naja, ik heb al een paar copingen die erg helpen, maar ik heb net iets meer keus nodigquote:Op vrijdag 1 november 2019 07:55 schreef Lienekien het volgende:
Klinkt mij in de oren als een heldere kijk op hoe het gaat, CotS, en is het nog wel zaak om die betere ‘coping’ te vinden.
Slaapgebrek is a bitch, dat sowieso.
quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een ding weet ik zeker. Na nog geen drie uur slaap ga ik vandaag niks aan mijn doelen doen. Even lief zijn voor mezelf
Je gaat het weer vinden, daar ben ik zeker van. Don't give up!quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik moet die kracht weer vinden.
Confronteren helpt heel erg en ik ben blij dat je dat gedaan hebt! Dit is ver van doorslaan. En ik bespreek het zeker met de hulpverlening. Die kennen dit ook van mij.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:55 schreef BE het volgende:
Maar kan het niet ook zo zijn dat je jezelf de doelen hebt gesteld omdat het iets beter met je ging: ‘dan zou ik nu ook wel dit of dat kunnen doen’ en dat juist het stellen van die doelen je stress geeft?
Ik vind ook dat je goed kan benoemen wat er nu gebeurt, maar dat heb ik ook al wel eerder van je gelezen maar het remmen lukte eerder niet goed waardoor je doorsloeg.
Nou ja goed, dat zeg je zelf eigenlijk ook wel. Ik dacht alleen ‘misschien helpt het als een ander het ook nog eens benoemd’.
Oorsuizen lijkt me zo rot...quote:Op vrijdag 1 november 2019 12:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
De angst is nu wel uit mn lichaam. Voel me alleen nog wat somber door het oorsuizen maar dat komt vast goed.
Als ik me goed voel en de dwang niet de baas heb ik er eigenlijk weinig last van. Ben er nu ook gewoon teveel mee bezig.quote:Op vrijdag 1 november 2019 13:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oorsuizen lijkt me zo rot...
Sterkte en hopelijk voel je je snel beter
Snap ik en als je al wat dwangmatig bent, wordt het helemaal moeilijk om je aandacht ervan af te leiden.quote:Op vrijdag 1 november 2019 13:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als ik me goed voel en de dwang niet de baas heb ik er eigenlijk weinig last van. Ben er nu ook gewoon teveel mee bezig.
Btw ik schrok me kapot van het aantal mensen die oorsuizen hebben, maar nog meer van het feit dat in de kliniek en hier dus ook nog meer mensen er last van hebben..
De huidige research zegt dat het door de hersenen komt dat men oorsuizen heeft.. Ik zie het ook als symptoom van m'n ocd/depressies
Bij mij komt het oorsuizen doordat ik gewoon doof aan het worden ben door een ander probleem en mijn oren dat gaan compenseren. Hersenen zijn maf.quote:Op vrijdag 1 november 2019 13:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als ik me goed voel en de dwang niet de baas heb ik er eigenlijk weinig last van. Ben er nu ook gewoon teveel mee bezig.
Btw ik schrok me kapot van het aantal mensen die oorsuizen hebben, maar nog meer van het feit dat in de kliniek en hier dus ook nog meer mensen er last van hebben..
De huidige research zegt dat het door de hersenen komt dat men oorsuizen heeft.. Ik zie het ook als symptoom van m'n ocd/depressies
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 1 november 2019 19:00 schreef Nijna het volgende:
Vandaag toch bij de huisarts geweest, mijn lijf trok aan de rem. Stress.
Medicatie gekregen zodat ik kan slapen, want ik ben doodmoe.
Dus op tijd naar bed vanavond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ik kan me voorstellen dat het veel te veel is bij elkaar ja. Hopelijk gaat het wat beter met wat rust nu. Sterkte.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:43 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik denk dat alle zorgen en regeldingen (met een iets minder standaard kind) me wel de nodige stress hebben gegeven. De jongste gaat ook niet helemaal lekker, wat de nodige kopzorgen geeft. Zijn we wel mee bezig, maar ook wachtlijsten en nu hebben we wel iets ter overbrugging en dat helpt echt wel, maar het is veel bij elkaar.
Maar ik denk dat die overgang wel de nodige impact heeft gehad ja.
En ik ben druk met afspraken, mbt de jongste, de begeleiding van de oudste, de orthodontist. Je week zit zo maar weer aardig vol. En dat is niet erg, maar ik heb op het moment weinig reserve en dan hakt het er nog wel eens in.
[..]
Ja misschien wel...
Ja! Na vorige nacht minder dan drie uur was het ook echt wel even nodigquote:Op zaterdag 2 november 2019 07:13 schreef Nijna het volgende:
Fijn dat jij ook lekker hebt geslapen CotS!
Goed dat je het van jezelf herkent! Veel drinken, beetje je hoofd masseren en vooral met de mentale beentjes omhoog. Weekend, dus neem rust.quote:Op zaterdag 2 november 2019 07:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat fijn van de goede slaap!!
Hier voor de 3e dag op rij hoofdpijn... te drukke week gehad,volgende week dus maar even wat schrappen hier en daar... wil weer te snel en te veel.
Ja vandaag zwemles met de oudste... en morgen naar mijn grootouders maar verder niks.quote:Op zaterdag 2 november 2019 07:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Goed dat je het van jezelf herkent! Veel drinken, beetje je hoofd masseren en vooral met de mentale beentjes omhoog. Weekend, dus neem rust.
En goed van het schrappen!
Klinkt als een goed weekend?quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja vandaag zwemles met de oudste... en morgen naar mijn grootouders maar verder niks.
Lijkt mij ook. 😘quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klinkt als een goed weekend?
Zo herkenbaar, je voelt je even goed en gaat als een rakket en dan bam!quote:Op zaterdag 2 november 2019 07:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Goed dat je het van jezelf herkent! Veel drinken, beetje je hoofd masseren en vooral met de mentale beentjes omhoog. Weekend, dus neem rust.
En goed van het schrappen!
Nou gelukkig niet volledig BAM! Maar genoeg om te weten dat ik over de grens ben gegaan.quote:Op zaterdag 2 november 2019 12:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Zo herkenbaar, je voelt je even goed en gaat als een rakket en dan bam!
Ah dat is top! Ik wil tijdens herstel nog wel eens flink op mn plaat gaanquote:Op zaterdag 2 november 2019 12:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou gelukkig niet volledig BAM! Maar genoeg om te weten dat ik over de grens ben gegaan.
Goed van jequote:Op zaterdag 2 november 2019 14:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ah dat is top! Ik wil tijdens herstel nog wel eens flink op mn plaat gaan
Vandaag is gezin weg, uit verveling naar Utrecht gereden en ff naar hoog Catharijne gegaan. Ging goed, maar ben er nog niet. Maar blijf oefenen en mezelf exposuren.
Dat vind ik dus de pest van paniek en angst... vorige week doe ik alles bijna fluitend en vandaag ineens paniek... om niks ook gewoon! Of nee niet waar, mijn buik was vervelend... maar goed, behoorlijk random dus eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:48 schreef CherryLips het volgende:
Vandaag met een goede vriend afgesproken die ik al lang niet meer had gezien. Naar de intratuin in duiven geweest, maar we waren even vergeten dat die al helemaal in de kerstsfeer is dus onwijs druk. Maar eigenlijk amper last gehad van angst of paniek. Snap er geen zak van. Had soms even dat ik het heel warm kreeg en dan gaat m'n hoofd weer overuren draaien. Of dat ik dacht "o nee m'n darmen spelen op" maar dat was helemaal niet zo.
Werd wel heel flauw van dat geslenter, moest echt even zitten, maar ben het ook helemaal niet meer gewend.
Maar ik snap er geen bal van.
Als ik thuis blijf komen de muren op mij af. Ik probeer elke dag minstens 1 keer naar buiten.quote:Op zaterdag 2 november 2019 20:26 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Wat vinden jullie mensen met depressieve gevoelens en/of angsten leuke uitstapjes? Vinden jullie naar buiten gaan en uitstapjes überhaupt leuk? Of blijf je gewoon liever thuis met Netflix en snackjes?
Eindje wandelen. Zal niet meteen goed gaan maar het is wel fijn uiteindelijk.quote:Op zaterdag 2 november 2019 20:26 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Wat vinden jullie mensen met depressieve gevoelens en/of angsten leuke uitstapjes? Vinden jullie naar buiten gaan en uitstapjes überhaupt leuk? Of blijf je gewoon liever thuis met Netflix en snackjes?
Geen enkel depressief/angstig persoon is hetzelfde... en geen dag is hetzelfde. De ene dag kan ik alles aan, de dag erns schrik ik al van de buurman...quote:Op zaterdag 2 november 2019 20:26 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Niks wat instant werkt?quote:Op zaterdag 2 november 2019 20:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Geen enkel depressief/angstig persoon is hetzelfde... en geen dag is hetzelfde. De ene dag kan ik alles aan, de dag erns schrik ik al van de buurman...
Bij mij gaat het heel langzaam. Gezien ik er 31 heb gehad sinds 2015 is het wat moeilijk te zeggen, maar de echte basis ging ongeveer na een week of zes. Ik heb er nu net een gehad, twee á drie weken geleden en het is nog extreem moeilijk allemaal. maar de afgelopen vier jaar nooit de tijd gehad om hersteld te raken (omdat ze zo snel achter elkaar zijn)quote:Op zaterdag 2 november 2019 20:49 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
We gingen kerstballen kopen vanmorgen, maar ze werd halverwege helemaal paniekerig, toen zijn we maar naar huis gegaan zonder kerstballen, toen sliep ze heel lang, en nu gaan we maar netflixen. Ik snap dat ze moet herstellen, ze heeft een flinke optater gehad geestelijk gezien. Maar hoe lang duurt dat herstel na een psychose?
Wat ik leuk vind, en wat ik liever doe is regelmatig niet hetzelfde. Ik ga het liefst naar een andere stad, lekker eten en nieuwe plekken ontdekken. Maar als het moment daar is, dan zou ik het liefst thuis blijven. Niet omdat dat leuker is, maar wel omdat het makkelijker is.quote:Op zaterdag 2 november 2019 20:26 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Dat klinkt niet positief.quote:Op zaterdag 2 november 2019 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bij mij gaat het heel langzaam. Gezien ik er 31 heb gehad sinds 2015 is het wat moeilijk te zeggen, maar de echte basis ging ongeveer na een week of zes. Ik heb er nu net een gehad, twee á drie weken geleden en het is nog extreem moeilijk allemaal. maar de afgelopen vier jaar nooit de tijd gehad om hersteld te raken (omdat ze zo snel achter elkaar zijn)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |