Nieuwschierig | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:57 |
"LONDEN - Formula One Management Limited, eigenaar van de Formule 1, heeft het Circuit van Zandvoort een concreet aanbod gedaan om reeds in 2020 een Grand Prix te organiseren. Daarmee zou de Grote Prijs van Nederland voor het eerst sinds 1985 weer in ons land worden gehouden."![]() Prins van Oranje Prins Bernhard van Oranje, eigenaar van het Zandvoortse circuit, bevestigt de actie van de Formule 1-top: „Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is.” Kosten Het Circuit van Zandvoort is goed uit alle onderzoeken gekomen die door de betrokken partijen zijn gedaan. De fee die Zandvoort voor de rechten van de Grote Prijs moet betalen is circa 20 miljoen euro. De totale kosten voor de organisatie worden tussen de 30 en 40 miljoen euro geschat. Assen Naast Zandvoort was ook het TT Circuit in Assen in de race om de Formule 1 naar Nederland te halen. Ook deze accommodatie kwam goed uit de rapportages, maar uiteindelijk zat het verschil in de historische waarde. Programma De Grand Prix van Nederland staat op de FIA-kalender (onder voorbehoud) ingepland voor het weekend van vrijdag 1 t/m zondag 3 mei 2020. Jan Lammers Jan Lammers is aangesteld als directeur van de GP en zal in die rol ook als woordvoerder van naar buiten treden. Lammers heeft als coureur 41 F1-wedstrijden gereden en won o.a. ook de 24 uur van Le Mans in 1988. Historie De laatste GP van Nederland werd verreden op 25 augustus 1985. Het podium bestond uit: • 1e Niki Lauda (McLaren) • 2e Alain Prost (McLaren) • 3e Ayrton Senna (Lotus) [ Bericht 10% gewijzigd door Nieuwschierig op 16-10-2019 22:36:40 ] | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:00 |
daarom vind ik het ook wel jammer dat het Zandvoort is geworden ipv Assen, ik heb toch het idee dat er daar wat meer mogelijkheden waren geweest om een mooi internationaal permanent circuit te maken, in Zandvoort blijft dat toch behelpen al zullen ze in Assen ook wel mileufreaks hebben. | |
Dven | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:01 |
*spannend | |
LorneMalvo | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:02 |
Laat het nattekat niet horen | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:07 |
![]() | |
Dven | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:10 |
TT Circuit ligt pal aan een Natura 2000-gebied. Rond de pijl ![]() ![]() | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:12 |
formula e dan maar ![]() | |
Nieuwschierig | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:14 |
Thnx verzoek ingediend om de TT aan te passen | |
Dven | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:21 |
Sterker nog, ze hebben ook al jarenlang hun eigen protestclubjes. Deze bijvoorbeeld. Kortom : Met Assen zou je hetzelfde gezeik hebben als nu met Zandvoort. Maar dat lijken veel antizanti's hier (bewust?) te vergeten. | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:23 |
wist ik niet, ben niet tegen Zandvoort hoor maar ging me meer om een mooi internationaal circuit waar je jaren mee verder kan. | |
Dven | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:25 |
Dat weet ik toch vriend. Maar denk dat Zandvoort mooier racen gaat zijn. Op de limiet, fouten worden afgestraft, koudste F1-race van het jaar dus lastig de banden op temperatuur te krijgen en houden en op 50% van de dagen rond de F1 valt er regen dus de kans op een natte race is vrij groot. Niets mis mee. | |
shiz | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:31 |
Wat... als ze Circuit Zandvoort benoemen tot kerk en... dat we de aanpassingen nodig hebben uit religieuze gronden en alles daartegen als discriminatie en hatespeech wordt gezien? | |
Karstman | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:32 |
Ik zou de naam Catherdal of Speed wel mooi vinden. | |
shiz | woensdag 16 oktober 2019 @ 13:33 |
![]() ![]() | |
Lokale_Notabele | woensdag 16 oktober 2019 @ 14:27 |
Deze hele saga bevestigt maar weer eens in wat voor vermoeiende tijden we leven. Vroeger scheurden ze gewoon door de duinen op een twee keer zo lang circuit van Zandvoort in hun met Marlboro, John Player Special en Gitanes bestickerde auto's en werd de race niet eens stilgelegd terwijl er een coureur levend verbrandde. Nu zijn we aan het ouwehoeren over gestreepte padden, hagedissen en de "geluidsoverlast" van hybride auto's. | |
opgebaarde | woensdag 16 oktober 2019 @ 14:32 |
Nu ben ik natuurlijk maar een simpele toeschouwer van dit hele gebeuren, maar ik ben voor regelgeving. Vroeger deden we gewoon wat ons goeddunkt of op dat moment het beste uitkwam (=gewoon doen) en de eventuele consequenties waren voor een ander. Tegenwoordig kan dat steeds minder, tot het zeikerige af. | |
TagForce | woensdag 16 oktober 2019 @ 14:36 |
Er is regelgeving, en die wordt nageleefd. Alleen proberen al die clubjes nu excuses te vinden en nieuwe feiten aan te dragen waarom iets niet binnen die regelgeving valt. | |
spectrumanalyser | woensdag 16 oktober 2019 @ 14:48 |
verwacht je dat die meneer van al die clubjes dadelijk zichzelf voor de graafmachine werpt? | |
TagForce | woensdag 16 oktober 2019 @ 15:02 |
Nee, maar ik verwacht nog wel een obscuur nachtvlindertje uitgezet te worden. | |
Basp1 | vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:37 |
Organisatie van Formule 1-race in Zandvoort verwacht dat 100 duizend bezoekers op de fiets komen Erg ambitieus en waarschijnlijk heeft men nog nooit van gedragseconomie gehoord. Veel mensen nemen zich vaak wel gezonde dingen voor maar als het moment gekomen is doen we vaak toch net het omgekeerde. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:50 |
Dit lijkt me een volstrekte illusie (dat een derde van de bezoekers op de fiets komen). Hoe willen ze trouwens zorgen voor al die fietsen? Mensen die van wat verder komen gaan echt hun eigen fiets niet meenemen. Dus dan moet je zorgen voor huurfietsen oid. En eigenlijk moet dat dan een soort wittefietsenplan zijn, want als je na de GP je huurfiets weer moet gaan zoeken tussen 100.000 fietsen, wordt dat niet echt een succes. Edit: hier hebben ze dus geen plan voor. Ze denken dus echt dat zoveel bezoekers met hun eigen auto komen, hun eigen fiets meenemen en de laatste 15 km gaan fietsen ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2019 08:56:10 ] | |
Karstman | vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:13 |
Ik woon op ongeveer anderhalf uur fietsen van het circuit. Als ik een kaartje had gekocht dan was ik zeker op de fiets gegaan. Maar als rechtgeaarde Nederlandse fietser had ik dan wel verwacht dat ik voor de deur van het circuit mijn fiets zou kunnen stallen. Als ik nu in dat artikel lees is dat maar helemaal de vraag en moet je nog een hele tocht afleggen vanaf je fiets. Misschien is nog de beste optie, doe als een boer en kom met de trekker over het strand. | |
RipCity | vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:45 |
Meeste auto’s in Nederland past niet eens een fiets in. En als het slecht weer is gaat gewoon iedereen met auto. | |
franklop | vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:50 |
De meeste vervoerspunten zijn wel realistisch, maar dat 1/3e op de fiets zou komen waag ik sterk te betwijfelen. | |
AToontje87 | vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:57 |
Vroeger was niet alles beter. | |
Viv | vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:58 |
Damn. ![]() ![]() Nee, als ze écht serieus zijn over dat fietsen, dan moeten er 100.000 (gratis!) huurfietsen klaarstaan op maximaal 5 km van het circuit, waarbij het inderdaad niet nodig zou moeten zijn om na afloop je "eigen" huurfiets terug te vinden. | |
franklop | vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:09 |
| |
Rectum | vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:12 |
Om vervolgens nog een pokke end te moeten lopen. | |
TagForce | vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:26 |
Dat riekt naar geen willekeur bij de keuze van de 'gelukkigen'. 26% woont op een stukje van 5% van de oppervlakte van Nederland. | |
Viv | vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:30 |
@franklop Ja, toen hadden ze dus al moeten concluderen dat het fietsen echt geen zoden aan de dijk gaat zetten. Ook hoe ze het aandeel bezoekers binnen 25 km als argument gebruiken dat er veel gefietst zal worden.. Alsof er veel mensen zijn die iets van 1,5 uur heen en 1,5 uur terug gaan fietsen, met een beetje pech zelfs 3 dagen achter elkaar. ![]() (Ik ben verder altijd vrij positief over deze Dutch GP hoor, maar qua mobiliteit voor de bezoekers zie ik het somber in als ze zich "rijk rekenen" op deze manier.) | |
Lokale_Notabele | vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:03 |
Ik denk dat ze beter minder kaarten hadden kunnen verkopen want dit gaat helemaal nergens over. Een ieder zal een Audi Q7 aan moeten schaffen om vier man met vier fietsen te kunnen vervoeren. Als je een staanplaats hebt dan zie waarschijnlijk ook nogeens geen reet van de GP omdat het veel te druk is. Hoeveel mensen komen er op zondag? 120.000+? Die ga je echt niet op een fatsoenlijke manier kwijtraken langs het circuit. Ik ben blij dat ik ervoor gekozen heb om de race vanuit het comfort van mijn woonkamer te volgen. Je kan de klok erop gelijk zetten dat de organisatie en de F1 mooie sier gaan maken met de beelden van al die fietsende toeschouwers: CO2-neutraal!!1! Groenste GP ooit! Nou, ik wens hier geen deel van uit te maken. | |
Alexxxxx | vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:08 |
OK, is goed. | |
hjansen82 | vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:13 |
Moeten we dat accepteren. Dat we met zijn allen met de fiets moeten komen en de eigenaar met een heli of in een dikke auto. We zullen dat circuit wel eens even verbouwen. | |
Nieuwschierig | vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:33 |
30.000 fietsen die met 1mtr tussenruimte fietsen is ongeveer 100km. Uitgaande van 15km per uur in die drukte is dat een toestroom van 7 uur aan fietsers. En uitstroom natuurlijk ook. Ik hoop toch zo dat het doorgaat | |
Lokale_Notabele | vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:03 |
Ik denk niet dat al die fietsers allemaal precies dezelfde kant op moeten. Maar is dit hele plan niet een beetje overdreven, ofzo? Hoeveel man liggen er op dat strand in de zomer? Ik heb nog nooit van een evenement gehoord waarbij je 15km verderop moet parkeren en vervolgens op de fiets het evenemententerrein moet zien te bereiken. Dat is toch krankzinnig? | |
sp3c | vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:08 |
hoe ging dat in het verleden dan? zet gewoon om de zoveel tijd een bandje langs de weg en wat stewards en wat standjes en laat iedereen lekker een uur of 4 in de file staan lekker belangrijk | |
#ANONIEM | vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:43 |
De toestroom lijkt me nog enigszins mee te vallen. Lijkt mij dat men gefaseerd naar het circuit komt (F2 etc). Uitstroom lijkt mij een kriem te worden. Race klaar en iedereen tegelijk naar huis. Man of 120.000 over drie banen.. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2019 15:43:59 ] | |
Tarado | vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:45 |
volgens mij is het altijd een drama geweest om daar te komen, zowel strand als circuit. | |
Evenstar | vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:25 |
Als ik dit allemaal lees ben ik toch wel heel blij dat ik en @ViviRAWRS hebben gekozen voor alleen de vrijdag. Verwacht dan ook wel drukte, maar zal wel iets meevallen vergeleken met de zaterdag en vooral de zondag. | |
hjansen82 | vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:32 |
Laat ze maar lekker met de fiets naar dat circuit gaan. Ik vlieg liever business class naar Abu Dhabi om de race daar bij te wonen. En ik hoop helemaal niet dat het doorgaat, want ze hadden gelijk voor Assen moeten kiezen.. | |
Nattekat | vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:44 |
Na Spa sta je ook uren in de file als je meteen weg gaat. Dat ga je niet voorkomen. | |
rubbereend | zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:13 |
dit is wat ik laatst ook al postte, het lijkt er op dat ze nooit over een echt plan hebben nagedacht. Het draaiboek wordt nu pas gemaakt en er valt gat na gat in. Je zou toch verwachten dat er vooraf globaal is nagedacht over een draaiboek over het GP-weekend zelf en de voorbereidingen. Wat kan wel, wat kan niet..... maar zoveel komen ze nu pas achter. Valt me echt tegen want er zijn wel vakmensen verbonden aan het circuit. Jammer wat een GP van Nederland zou ik wel leuk vinden | |
rubbereend | zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:15 |
dat is net als met een voetbalwedstrijd waarbij 50.000 mensen van één punt wegmoeten/ Dan zijn er mensen die vroeger weggaan, mensen die vol de files induiken en mensen die langer blijven hangen. Mensen moeten zelf ook nadenken en niet verwachten zomaar weg te zijn. | |
sp3c | zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:28 |
lijkt me niet de sterkste vergelijking | |
Nattekat | zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:51 |
Nou weet ik inmiddels dat je op Spa gewoon een uurtje of 2 na het podium pas weg moet gaan om niet in de ellende terecht te komen, dan sta je nog steeds in de file, maar rijdt het op zich wel lekker door. Zandvoort zal niet anders zijn. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:05 |
Mijn ouders zijn geboren en getogen in Haarlem en zij zeiden dat je met de gp van 1985 al vast stond in hoofddorp. Het lijkt me nu nog drukker te worden dan toen. Probleem is ook dat de wegen vanaf zandvoort (Zeeweg en Zandvoortse laan) aan nog kleinere wegen zitten aangesloten. Is niet dat je zo de snelweg op draait. Ben in ieder geval erg benieuwd, zou knap zijn (en dan neem ik mijn petje af) als dit logistiek gezien soepel gaat. | |
rubbereend | zondag 20 oktober 2019 @ 11:27 |
Als ik naar PSV ga weet je ook dat als je met z'n alle tegelijk uit een parkeergarage wil dat dat lang duurt. Heb er weleens een uur gestaan. Zelfde geldt als je allemaal na het podium met de trein wil, gaat niet. geen enkel evenement van zo'n omvang gaat soepel. Bij de luchtmachtdagen staan de snelwegen bom en bom vol en staat iedereen uren stil. De TT heeft ook files. | |
Nattekat | zondag 20 oktober 2019 @ 14:47 |
Gewoon met de trekker over het strand. | |
sp3c | zondag 20 oktober 2019 @ 15:30 |
![]() | |
Nieuwschierig | maandag 21 oktober 2019 @ 17:43 |
Als iedere patjakker met een SUV over het strand zou komen heb je zo al 10% van het probleem opgelost. | |
rubbereend | maandag 21 oktober 2019 @ 20:22 |
Een eindeloze to-dolijst: is verroest Circuit Zandvoort op tijd klaar? uit het AD en regionale dagbladen | |
Nattekat | woensdag 23 oktober 2019 @ 18:39 |
Huilhuil | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2019 @ 18:44 |
Wat nou huilhuil. Wat wil je dan? Complete anarchie, of gewoon alleen maar op een paar plekken? Of vooral als het jou uitkomt. Helaas knaap, je bent niet de enige Nederlander. | |
Nattekat | woensdag 23 oktober 2019 @ 19:51 |
Je bent zelf ook lid van zo'n milieuclubje? | |
McLaren_Fan | woensdag 23 oktober 2019 @ 19:55 |
- doe normaal - [ Bericht 96% gewijzigd door Nattekat op 23-10-2019 19:58:07 ] | |
McLaren_Fan | woensdag 23 oktober 2019 @ 19:57 |
Je hoeft geen lid te zijn van een milieu club. Realist is ook voldoende. En, ook al ben ik geen lid en ben ik het vaak niet met ze eens, ik ben wel blij dat er iemand opkomt voor de belangen van het milieu. | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2019 @ 19:59 |
Ik ben lid van de Nederlandse rechtstaat. Van gehoord? | |
Nattekat | woensdag 23 oktober 2019 @ 19:59 |
Realist? Ik vind dat gejank van dergelijke clubjes alles behalve realistisch. Er is opkomen voor het milieu, en er is zeuren om het zeuren. Tot nu toe is er nog geen schep de grond in gegaan buiten het circuit. | |
Nattekat | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:00 |
Provincie geeft organisatie toestemming om alvast te beginnen aangezien vergunning zo goed als rond is. Klaar als een klontje, weinig anarchie aan. | |
McLaren_Fan | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:02 |
Ze hebben geen toestemming gegeven, want dat doen ze door een vergunning te verstrekken. Ze gedogen! [ Bericht 6% gewijzigd door Nattekat op 23-10-2019 20:02:48 ] | |
McLaren_Fan | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:03 |
Omdat jij andere belangen hebt, ben je het niet met ze eens. Sta eens open voor kritiek! Oh nee, dat kan jij niet! | |
Nattekat | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:03 |
| |
McLaren_Fan | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:04 |
Toestaan is niet gelijk aan toestemming gegeven! | |
ikweethetookniet | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:07 |
Beter achteraf sorry zeggen als van te voren toestemming vragen ![]() Bernhard ![]() ![]() ![]() | |
potjecreme | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:11 |
Vind het wel schokkend hoor. | |
McLaren_Fan | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:22 |
Overigens zijn er ook problemen met betrekking tot de helikoptervluchten. Voor aantal gewenste vluchten kan de provincie geen vergunning afgeven, ook al wil men deze met behoorlijk wat politieke welwillendheid deze wel gedogen, kan men deze niet toestaan. Daarnaast komen er steeds meer vraagtekens bij de financiën en de financiële beheersbaarheid van de gemeente Zandvoort te staan. En ook van de aanpassingen aan het spoor trekt men steeds meer de haalbaarheid in twijfel. | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:26 |
Waar haal jij vandaan dat ze toestemming hebben gegeven, of dat de vergunningEN zo goed als rond zijn? | |
Nattekat | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:29 |
Grond afgraven binnen hun eigen grenzen is één vergunning, en dat is geen lastige vergunning. En er staat letterlijk in het artikel dat de provincie het toe staat. | |
IkStampOpTacos | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:35 |
Zn dikke duim waarschijnlijk | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:36 |
Ik kan niet geloven dat ik hier over moet discussieren. Maar je eigen quote heeft het al over twee vergunningen. En er staat dat ze niet ingrijpen. En dat er 4 partijen zijn die dat bijzonder vreemd vinden. Dus niet huilhuil, maar gewoon een partij met veel moneys die doet alsof de regels niet voor hun gelden. | |
4-elements | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:45 |
Wees blij dat het circuit eindelijk eens wordt opgeknapt. En in de praktijk gebeurt het heel vaak dat werkzaamheden al zijn begonnen voordat alle vergunningen rond zijn. | |
Smacked_Actor | woensdag 23 oktober 2019 @ 23:36 |
Echt. ![]() | |
daNpy | donderdag 24 oktober 2019 @ 09:39 |
Niet helemaal, je mag beginnen als de voorlopige vergunning door de gemeente is afgegeven, maar de bezwaarperiode nog loopt. Dat is dan op je eigen risico, tot de definitieve vergunning is afgegeven. Als er nog géén vergunning is mag je dus niet beginnen, ook niet in de praktijk. | |
4-elements | donderdag 24 oktober 2019 @ 19:45 |
Het gebeurt zo vaak dat er achteraf vergunningen worden gegeven om zaken recht te trekken. | |
spectrumanalyser | donderdag 24 oktober 2019 @ 19:53 |
In Alkmaar was laatst een wielersport evenement. Vergunning was heel vergeten, die werd nog snel als hamerstuk afgegeven zonder dat iemand bezwaar kon aantekenen. Maargoed dat was wielersport hè, geen milieubelasting -kuch- | |
hjansen82 | donderdag 24 oktober 2019 @ 20:28 |
Een vergunning is ook dat iemand iets gunt. En de gemeente gunt het circuit Zandvoort een F1 race. | |
Smacked_Actor | donderdag 24 oktober 2019 @ 21:33 |
Een tegeltje waard. | |
Nebelwerfer | donderdag 24 oktober 2019 @ 23:28 |
Kunnen we dit topic niet opsplitsen? 1 jubel volgend jaar een F1 race in NL, met her en der gepast commentaar over de uitvoering topic en 1 ach en wee wat zijn zaken toch kut en waar kunnen we de voordelen toch vandaan halen topic. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 oktober 2019 @ 06:57 |
Ja stel je voor zeg dat mensen discussiëren in een topic, dat is helemaal niet de bedoeling van een forum... Oh wacht. | |
Dven | vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:47 |
Volledig mee eens. | |
Dven | vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:48 |
Dat discussiëren doe je maar met mensen die zin hebben om continu hetzelfde gedram aan te horen. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:57 |
Dat bepaal ik zelf wel | |
Dven | vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:59 |
Nee, dat bepaal je niet zelf. Niet zo de grote Jan spelen. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:02 |
Jij in elk geval niet, wie denk je wel dat je bent joh ![]() | |
jpjedi | vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:02 |
Heb je nog iets inhoudelijks bij te dragen in dit DISCUSSIE topic? | |
Dven | vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:09 |
Al voldoende gedaan en ik schaar me graag achter nebelwerfer. Ajax/Feyenoord/PSV hebben ook geen gedeeld topic op VBL, dat constante gekanker van een paar heeft ervoor gezorgd dat een grote hoeveelheid users hier niet meer komt. Prima, lekker samen verder chagrijnen maar het leeuwendeel heeft daar absoluut geen zin in. Voorts hoef je niet zo quasi-interessant met hoofdletters te typen en al helemaal niet denken dat overal maar gediscussieert moet worden. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:12 |
Lekkere vergelijking, dit zou dan gaan over een speelstadion van een belangrijke wedstrijd, waar zowel Ajax als Feyenoorders het over hebben, niet over een club. En ja discussiëren mag gewoon, en nee, daar heb jij geen flikker over te zeggen. Dat een aantal tere zieltjes net als jij daar niet tegen kunnen is niet het probleem van een ander. | |
Dven | vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:12 |
@Nebelwerfer , zal vanmiddag een fantopic aanmaken ![]() | |
jpjedi | vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:12 |
Wat mij betreft heb je je gediskwalificeerd voor deze discussie | |
Dven | vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:16 |
Discussieer jij vooral totdat je een ons weegt en lekker met de mensen die zin hebben in een potje wellesnietes ![]() | |
Dven | vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:16 |
Prima, doei. | |
heywoodu | vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:16 |
Pijnlijke foto wel, die toffe duinen aan het rechte stuk ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:19 |
Wel jammer inderdaad, volgens mij kon je daar ook meer mensen op kwijt dan op een tribune. | |
nils7 | vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:05 |
Een premium plek die je voor 3x zoveel kan verkopen.... | |
Basp1 | vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:22 |
Willen je dan dat mensen hier elkaar alleen een veer in de reet stoppen en kroellie kroellie met elkaar doen en wat kritische kanttekeningen niet meer mogen. Wat een Chinese toestanden. ![]() | |
Dven | vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:27 |
Dat wordt door zowel nebelwerfer als mij niet gesteld ![]() ![]() Maar goed, voor dat soort zaken liever PM in plaats van hier weer pagina's over door te gaan ![]() | |
Nattekat | vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:29 |
![]() | |
Whiskers2009 | vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:50 |
Circuit Zandvoort heeft de cruciale Wet Natuurbescherming-vergunning binnen: https://m.noordhollandsda(...)werkzaamheden-binnen | |
zalkc | vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:57 |
Blijkbaar toch een vergunning gekregen. Ik ga nu wachten op de reacties dat dit nog niet de echte vergunning is ![]() | |
Evenstar | vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:54 |
Deze telt niet, iedereen kan bezwaar maken, zeldzame gestreepte velociraptor hagedis padden etc. | |
Smacked_Actor | vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:08 |
Groot nieuws voor de eckte f1fanhagedis! | |
Karstman | vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:26 |
Oh is zeker een echte vergunning, nu is het wachten op de bezwaren en nog belangrijker de voorlopige voorziening met verzoek om beslissing in de hoofdzaak. Juridisch is dit hele gebeuren echt heel erg interessant. | |
Dven | zaterdag 26 oktober 2019 @ 04:02 |
Prachtig nieuws, fijn dat het er doorheen gekomen is ondanks een groot aantal experts hier heeft gemeld dat het onbegonnen zaak is ![]() | |
SiGNe | zaterdag 26 oktober 2019 @ 04:59 |
Het is nu wachten op degenen die zeggen dat het een samenzwering is, dat er fraude is gepleegd of dat er uitzondering gemaakt zijn omdat de eigenar van het circuit van het Koningshuis is. | |
Dven | zaterdag 26 oktober 2019 @ 06:59 |
Dat kunnen ze in BNW doen ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:19 |
Misschien een apart BNW F1 topic maken | |
LorneMalvo | zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:20 |
Je brengt het nu zelf naar voren. Of het in dit geval zo is, is natuurlijk maar de vraag maar het is naïef om te denken dat het koningshuis niet die invloed heeft. | |
ESF1Gamer | zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:57 |
Voor alles is er wel een lobby: • werkegeverslobby • vakbond • milieulobby • welzijn voor dieren lobby • etc Wat else is new | |
#ANONIEM | zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:59 |
Het feestje van een Oranje. Ja, dan kun je regels/wetten hebben maar die gelden dan even niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2019 10:59:27 ] | |
sp3c | zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:00 |
lol | |
#ANONIEM | zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:01 |
| |
Dven | zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:02 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:05 |
Reageer hier ook even op dan.
| |
Dven | zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:09 |
Nee. | |
#ANONIEM | zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:10 |
![]() | |
SiGNe | zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:47 |
Prins Bril mag zich officieel niet eens prins meer noemen, al wordt dat officieus nog steeds wel gedaan. Z'n naam en titel zullen 'm vast voordelen in het zakenleven opleveren maar hier heeft ie gewoon te maken met de gemeente en standaard regels. Als ie bepaalde voordelen voor elkaar heeft weten te krijgen dmv. z'n invloed of anders dan komt dat ongetwijfeld uiteindelijk uit en dan wordt ie helemaal van z'n titels gestript als straf (net als in België) | |
LorneMalvo | zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:51 |
Zoals ik al zei: het is de vraag of het ook hier geldt, maar over het algemeen hebben koningshuizen wel degelijk die invloed. Ook denken dat er sowieso een straf volgt als het uitkomt is kinderlijk naïef. Maffiameisje Mabel is het wandelende voorbeeld van hoe er handen boven hoofden blijven. Anyway deze discussie dwaalt wel af van circuit zandvoort. Of onze gebrilde prins ook van diezelfde invloed mag genieten is niet bepaald zeker | |
Viv | zondag 27 oktober 2019 @ 00:19 |
Godsamme, weer eentje in de categoriehttps://nos.nl/artikel/23(...)-race-zandvoort.html Dan heb je dus al sinds jaar en dag een spoorlijn in je achtertuin, en dan klagen omdat er tijdelijk wel 8 extra treinen heen en weer zullen rijden. En dan stellen die letterlijke "not in my back yard"-figuren geen compromis voor in de trant van "okay, wel tijdens het F1-weekend, maar niet de hele zomer voor de strandgasten". Welnee, ze onderzoeken "alle juridische mogelijkheden" om te voorkomen dat de extra treinen er komen. Zonder te bedenken hoe al die bezoekers dan wél naar het circuit moeten komen (met de auto dus), en of dát wel zo wenselijk is. Hoe kortzichtig kunnen ze zijn, bah. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 06:34 |
Is hun goedrecht natuurlijk. | |
rubbereend | zondag 27 oktober 2019 @ 16:51 |
ik zou ook bezwaar maken als de weg voor mijn huis verdubbeld in capaciteit | |
sp3c | zondag 27 oktober 2019 @ 16:57 |
en dan iedere zomerdag genieten van die file voor je deur | |
Nattekat | zondag 27 oktober 2019 @ 17:15 |
Dit is niet eens iets vasts, het is seizoensgebonden. Daarnaast profiteren ze er ook van in de vorm van minder verkeer. | |
rubbereend | zondag 27 oktober 2019 @ 17:26 |
die rijden niet parallel aan het spoor dus dan krijgen andere mensen de overlast. We klagen in NEderland alleen over de overlast die we zelf merken. Zo werkt dat | |
spectrumanalyser | dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:55 |
Verken F1 Nederland Ziekenhuizen.![]() Jaja, hospitality heeft wel wat weg van ziekenhuizen ja. | |
Dven | dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:09 |
JAAAAAAA | |
Dven | dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:11 |
Natuurlijk gaan die lullo's nog 32478237434 andere zaken starten maar de eerste slag is gewonnen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:13 |
![]() | |
DaMart | dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:19 |
Hopelijk volgen de rechters in die andere zaken het goede voorbeeld van deze rechter ![]() | |
Dven | dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:23 |
Daar ga ik wel van uit. Niets aan het handje. Nog iets meer dan 6.5 maand en het is lights out ![]() | |
Red_85 | dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:31 |
'De eerste slag is gewonnen, maar de oorlog nog niet.' | |
Dven | dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:43 |
Oke Henk. | |
spectrumanalyser | dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:11 |
En nu lekker gaan stoken. De boel flink opstoken, gewoon omdat het kan. Groenlinks heeft 4,1 miljoen beschikbaar gesteld aan de FOM. https://zandvoort.groenlinks.nl/nieuws/groenlinks-en-formule-1 Dankuwel Groenlinks. Maar we rijden het circuit wel rechtsom. | |
McLaren_Fan | dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:22 |
Stichting Duinbehoud heeft aangekondigd de bodemprocedure door te zetten. Daarnaast staat de volgende zaak ook op de rol voor vrijdag inzake de stikstof uitstoot. Dus men is er nog lang niet! | |
Dven | dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:28 |
k | |
Dven | dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:30 |
Duidelijk en helder verhaal. Eigenlijk profiteert alles en iedereen hiervan, enkel de mentale status van een aantal zeurkousen niet ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:38 |
Om alleen maar mee te kunnen doen in het gallen en jennen kan Groenlinks worden aangeklaagd voor het oneigenlijk gebruik van de foto van de uitlaatpijp met stoom. het origineel is van Diariovox. Laat iemand een bureautje opstarten die opkomt voor de belangen van fotografen. Noem het bijvoorbeeld Permission Machine, en dreig met een gang naar de rechter als ze je niet 500 euro betalen. http://diariovox.com.ar/e(...)os-y-nadie-controla/ | |
McLaren_Fan | dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:52 |
De zaak van vrijdag is aanhangig gemaakt door Mobilisation for the Environment. De club die een streep liet zetten door de PAS. Dus ik zou die zaak toch wat serieuzer nemen. De procedures zijn nog niet doorlopen en de strijd is nog zeker niet gestreden! | |
Dven | dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:53 |
ok | |
spectrumanalyser | dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:17 |
Het is slechts een hoogleraar die al deze rechtszaken en vertragingen op z'n geweten heeft. Geen club. En als men het echt graag wilt weten. De Formule1 auto's van vandaag zijn.... hybrideauto's. | |
Dutchguy | dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:17 |
De uitspraak van de rechter dat het doorgaan in het belang is van Nederland is ook moeilijk uit te leggen als veel boeren een onzekere toekomst tegemoet gaan en de bouw stil ligt. Daar valt ook juridisch wel het een en ander op af te dingen. | |
Lionheaad | dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:20 |
Hoezo? Die boeren gaan ook gewoon door met boeren....toch? Daarnaast wordt er uitstoot "bespaard" doordat er nu niet van de baan gebruik gemaakt kan worden. | |
heywoodu | dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:28 |
Boh, circulair zijn ![]() | |
Red_85 | dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:46 |
Ja. Alszijnde deze winst is leuk, maar er komen nig een aantal rechtszaken die het feest kunnen vergallen. | |
Drekkoning | dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:47 |
Deze uitspraak heeft niks met de stikstofproblematiek te maken. Die zaak dient vrijdag pas. | |
Red_85 | dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:49 |
Klopt. Als de organisatie maar kan aantonen dat de co2 uitstoot met de F1 komst verminderd wordt, dan is het klaar. Dan is er genoeg jurisprudentie om de rest ook af te kappen. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:51 |
Je zegt dat je gewoon artikelen post en je mening geeft, maar zulke uitspraken doen meer aan een fanatiekeling denken. | |
Dutchguy | dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:52 |
Dat bedoel ik. Aanknopingspunten zijn er genoeg. | |
Dven | dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:59 |
Dat was toch wel al duidelijk mag ik hopen. | |
Karstman | dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:59 |
De uitstoot van het evenement zelf krijgen ze nog wel wegverklaard denk ik. Wat moeilijker wordt is de uitstoot van al het verkeer dat naar het evenement komt. Dat telt ook mee en ze moeten de rechter mee zien te krijgen in het idee dat hun vervoersplan met veel ov en fietsen gaat werken. | |
Dven | dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:10 |
Jumbo dagen zullen wel wegvallen. Minus het gebruikelijke verkeer dat dit traject nu natuurlijk gaat vermijden. Buiten dat denk ik niet dat dit superrelevant is. Anders kan je de ieder willekeurig voetbalstadion, Efteling, etc. etc. etc. wel opdoeken. | |
Dven | dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:13 |
Maar goed, ik ben benieuwd naar de schreeuwers wanneer Assen deze winter gaat verbouwen en wat ook pal aan een natura2000 gebied ligt | |
shiz | dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:23 |
Als we voor 2 uur nou Schiphol ff platleggen en daar gaan racen. Dan verminderen we zelfs uitstoot. Vergeet streetcircuits... airportcircuits is where it's at. Zie ook Top Gear. ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:24 |
Er was eerder gemeld dat de Jumbo racedagen samen zouden vallen met het Formule1 evenement. Op donderdag zou dan het Jumbo-evenement zijn. om nog even goed de boel op te stoken; zijn de grote aantallen helikoptervluchten al genoemd? | |
LorneMalvo | dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:29 |
Typisch Nederlands zou eigenlijk zijn een circuit in zee. Of is de noordzee ook natura 2000? | |
Dven | dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:31 |
Ja, maar niet overal. Niet voor Zandvoort. Dus gewoon optakelen dat circuit en naar zee slepen ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:52 |
Zeker net zoals het Motorsport Network (van motorsport.com en autosport.com) doet met het bureau ImageRights ![]() Die klagen websites aan voor foto's die door teams vrijelijk ter beschikking zijn gesteld om te gebruiken. https://www.pitpass.com/66002/A-question-of-image-rights | |
McLaren_Fan | dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:53 |
Ik geef nergens - in die post - een mening. Dat die zaak voor vrijdag op de rol staat, is een feit. Kan je zelf ook terugvinden. Dus hoezo ben ik een fanatiekeling? Ik heb zeer grote twijfels bij het doorgaan van de Dutch GP, wat in aan de hand van oa krantenartikelen onderbouw. Dat het berichten zijn die de Zandvoort fanatiekelingen niet willen lezen, maakt van mij nog geen fanatiekeling. | |
Basp1 | dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:00 |
Ja hoor omdat hij niet meegaat in de hossanna van de f1 fanboys hier is hij een fantiekeling. ![]() | |
McLaren_Fan | dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:01 |
👍🏻👍🏻👍🏻 | |
jpjedi | dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:25 |
Ik ben pro F1 en zou graag de GP zien doorgaan. Echter ik erger me aan de fanboys die menen dat de democratie even in de ijskast mag voor het weekendje racepret waar 90% van de bevolking niet op zit te wachten in eigen achtertuin. | |
spectrumanalyser | dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:44 |
welnee, elk regeltje gaat onder de loep. Letter voor letter zorgvuldig. Bekijk het van de andere kant; Men ziet een berg zand en roept meteen onze duinen! Een berg zand is geen duin, ook niet als er gras op groeit. Het barst van de 'duinen' op het terrein van circuitpark Zandvoort. | |
Red_85 | dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:41 |
Was al gezegd dat die racedagen en mss nog een evenement weg valt. Ter compensatie van. 1 weekend druk ipv 2 of 3. | |
Karstman | woensdag 30 oktober 2019 @ 08:55 |
Dit is juist heel relevant. Een vergunning heb je nodig voor nieuwe of veranderende situaties. Voetbalstadions en de Efteling staan er al, daar verandert weinig, in elk geval te weinig om een nieuwe vergunning nodig te maken. Is er wel een nieuwe vergunning nodig zoals op Zandvoort dan vindt er een overweging plaats en daar is de te verwachten uitstoot van o.a. stikstof een onderdeel van. En laat in die beoordeling nu verkeersaantrekkende werking een belangrijk onderdeel zijn. Er worden op dit moment vergunningen geweigerd voor bouwprojecten van woningen die volledig energieneutraal zijn. Dat zijn juist de woningen die je wil hebben denk je dan. Waarom worden ze dan toch geweigerd? Door het verkeer dat zo'n project aantrekt, niet zozeer in de bouwfase maar daarna. Alle bewoners, bezoekers, bezorgers, OV alles wordt meegenomen en dat verkeer en de uitstoot die die veroorzaken zijn de reden dat vergunnignen worden geweigerd. Dus ja daarom is de verkeersaantrekkende werking van dit evenement zo relevant in de rechtzaak die vrijdag start. | |
shiz | woensdag 30 oktober 2019 @ 09:01 |
Een nieuwe attractie in de Efteling trekt over langere tijd meer mensen aan. De F1 is 1 weekend effetjes. Wat is er daarna dan aan extra overlast/uitstoot m.b.t. circuit Zandvoort? | |
Dven | woensdag 30 oktober 2019 @ 09:06 |
Klopt ja. Efteling bouwt geen nieuwe attracties enzulks. Voetbalstadia ondergaan geen verbouwingen enzulks. Maar whatever, we gaan het vrijdag zijn. Zie het met vertrouwen tegemoet en hopelijk zijn we dan hier van al dat negatief gezeik af. Alhoewel ik vrees dst er dan wel weer iets nieuws gevonden wordt. | |
Karstman | woensdag 30 oktober 2019 @ 09:12 |
Niet op de schaal die nu in Zandvoort aan de hand is. Eén nieuwe attractie voor de efteling zal niet zoveel doen, zeker als het ter vervanging van een andere is zoals nu is gebeurd met de Bobslee die gesloopt wordt om iets nieuws neer te zetten. Dat trekt niet ineens 100000 mensen extra naar je park. Maar als je bijvoorbeeld een ring bovenop het ADO stadion zou willen zetten dan zou je ook wel eens in de knel kunnen komen met je vergunning. En ja als het vrijdag voor de bezwaarmakers onvoldoende oplevert dan zullen ze geheid op zoek gaan naar het volgende strohalmpje. | |
shiz | woensdag 30 oktober 2019 @ 09:19 |
Rondje door de duinen gelopen, man, die padden, 't is net een plaag. Je moet je best doen om ze niet te pletten. Maar er zal idd wel een Jan Wolkers type gaan lopen janken. | |
TagForce | woensdag 30 oktober 2019 @ 11:06 |
Maar de schaal wordt wel ernstig overdreven. Het gaat namelijk niet om 300000 bezoekers EXTRA. Het gaat om het verplaatsen van die bezoekersaantallen. 200000 man half mei wordt nu 200000 man begin mei. Dus netto is er geen enkel verschil. Die clubjes doen allemaal net alsof het er allemaal extra bij komt. Dat is gewoon niet waar. Er is al een maximum aantal dagen waarvoor een vergunning is afgegeven, en in die vergunning staat dat ze die zelf mogen indelen. Overigens weten die clubjes ook wel dat ze dit niet gaan winnen, maar ze bestaan vaak uit maar 1 of 2 personen, die naast het lidmaatschap van het clubje ook een eigen bedrijf hebben, dus het is gewoon gratis reclame voor ze. Zandvoort hoeft alleen maar aan te tonen dat de bezoekersaantallen niet exorbitant hoger uitvallen dan andere jaren (door aan te tonen dat andere evenementen nu niet door gaan) en de huidige vergunning is al voldoende voor het houden van de race. Blijft over de stikstofproductie van de bouwwerkzaamheden zelf. Dat is een ander verhaal, maar lijkt me ook te overwinnen voor Zandvoort. | |
hoatzin | woensdag 30 oktober 2019 @ 11:33 |
Twee weken geleden: klassieke motorrace bezocht in Luttenberg. Er deden voornamelijk (oude ) tweetakten aan mee. Met bijbehorende rookpluimen en een lekker geurtje... | |
sportfreak | woensdag 30 oktober 2019 @ 11:37 |
De Efteling loopt ook tegen problemen aan voor de geplande uitbreiding: https://nos.nl/artikel/22(...)parkeerplaatsen.html | |
Karstman | woensdag 30 oktober 2019 @ 11:39 |
Precies maar dan heb je het ook over een substaniele uitbreiding van het park met ditto capaciteit en groei van bezoekers en bijbehorend verkeer. Niet over vervanging van attractie A voor attractie B binnen het park terwijl de rest gelijk blijft. | |
Karstman | woensdag 30 oktober 2019 @ 11:43 |
Als ze dit zo uitleggen lijkt het logisch en zal de rechter daarin meegaan en hebben ze op dit punt weinig te vrezen. maar ja die clubjes verzinnen elke keer wel iets nieuws om tegen te protesteren. | |
Basp1 | woensdag 30 oktober 2019 @ 11:57 |
In de jaren 80 werden er in zandvoort toch geen extra tribunes neergezet? Alleen staplaatsen op de duinen. Daarvoor zijn mijns inziens ook subtiantiele aanpassingen aan de duinen nodig. | |
Karstman | woensdag 30 oktober 2019 @ 12:10 |
Yup en daarom heeft het circuit vergunningen nodig en dat bied de milieuclubs aangrijpingspunten om bezwaar te maken. | |
TagForce | woensdag 30 oktober 2019 @ 12:37 |
Die duinen binnen de grenzen van het circuit zijn geen Natura 2000 gebied. Alleen het deel ten noorden van het circuit en ten oosten van het stuk Scheivlak - Mastersbocht (en een stukje ten westen van de Tarzanbocht is Habitatrichtlijn gebied, dus geen beschermd natuurgebied). Dus die duinen binnen de grenzen hoeven ze geen NBG-vergunning voor te hebben. Alleen een gedeeltelijke bouwvergunning (voor een deel van de verbouwing valt binnen de grenzen van vergunningsvrij bouwen). Is er alleen de vraag over de stikstofproductie tijdens de bouw. | |
Lionheaad | woensdag 30 oktober 2019 @ 14:30 |
Stikstof is ook geen probleem, omdat er tijdens de bouw niet gebruik gemaakt kan worden van het circuit. Dit scheelt juist een hoop stikstof. | |
Basp1 | woensdag 30 oktober 2019 @ 14:57 |
Goh waarom zit de bouwwereld dan vandaag te demonstreren die stoten volgens deze logica bijna geen stikstof uit. ![]() | |
daNpy | woensdag 30 oktober 2019 @ 15:02 |
Dat staat er niet. Er staat dat het circuit in dagelijks gebruik meer uitstoot als er tijdens de verbouwingen wordt uitgestoten. Ik heb er overigens geen bron van gezien en vraag me af in hoeverre CPZ dagelijks gebruikt wordt waarbij er ook veel mensen aanwezig zijn ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 30 oktober 2019 @ 15:06 |
Even opsommen. we hebben tot op heden gehad: - CO2 uitstoot - Stikstof uitstoot - PFAS Nog te gaan: - Ammoniak - Methaan uitstoot - Zwaveloxide uitstoot | |
Nattekat | woensdag 30 oktober 2019 @ 15:48 |
CPZ wordt niet echt intensief gebruikt, er zijn maar een handjevol grote evenementen. | |
LorneMalvo | woensdag 30 oktober 2019 @ 15:54 |
Ftfy | |
Karstman | woensdag 30 oktober 2019 @ 15:54 |
En dan kunnen we weer terug naar Fijnstof ![]() | |
golfer | woensdag 30 oktober 2019 @ 16:00 |
We hebben deze nog, volgens het Haarlems Dagblad:
| |
LorneMalvo | woensdag 30 oktober 2019 @ 16:00 |
Dove vogels. Now this is just getting silly | |
shiz | woensdag 30 oktober 2019 @ 16:08 |
![]() | |
golfer | woensdag 30 oktober 2019 @ 16:11 |
![]() | |
daNpy | woensdag 30 oktober 2019 @ 16:12 |
Precies, hier en daar nog een paar trackdays en een incentive en dan ben je al een heel eind. | |
jpjedi | woensdag 30 oktober 2019 @ 16:13 |
Dove vogels 😂🙈 | |
daNpy | woensdag 30 oktober 2019 @ 16:13 |
Die vliegen echt niet weg als ze overlast hebben ![]() | |
shiz | woensdag 30 oktober 2019 @ 16:14 |
Van rukken word je doof, hè! - Wat zeggie? Of je worst lust!? | |
TagForce | woensdag 30 oktober 2019 @ 16:37 |
Daar vergissen jullie je zwaar in... Circuit Zandvoort wordt ongeveer 250 dagen per jaar gebruikt. Punt is alleen dat het circuit in de periode van de verbouwing eigenlijk al niet intensief werd gebruikt. Dus daar valt de stikstofwinst niet te halen. | |
Nattekat | woensdag 30 oktober 2019 @ 16:37 |
Prachtig ![]() Het erge nog is dat deze mensen zelf geen zak bijgedragen aan de natuur. Alleen maar anderen dwars zitten en tegen schenen schoppen. | |
daNpy | woensdag 30 oktober 2019 @ 18:13 |
Voor wat? Oldtimer grand prix en Jumbo racedagen zijn wat anders als een trackday met 20 auto's of een incentive voor een bedrijf. Er zijn nog maar heel weinig geluidsdagen en daar maken de grote evenementen al gebruik van. | |
Nattekat | woensdag 30 oktober 2019 @ 18:22 |
Ik zeg intensief ![]() | |
TagForce | woensdag 30 oktober 2019 @ 19:59 |
Er worden tijdens die incentive dagen en trackdays meer liters benzine gebruikt dan een gemiddelde racedag. Dus qua stikstof uitstoot is het meer dan alleen grote events. | |
daNpy | woensdag 30 oktober 2019 @ 21:07 |
Ten eerste denk ik dat niet, als ik mijn trackdays met onze races vergelijk. Daarnaast zijn er bij een trackday geen 10.000en mensen aan publiek. | |
rubbereend | woensdag 30 oktober 2019 @ 21:13 |
de stikstof die wordt gegenereerd door het autoverkeer is relatief laag. Zeker als je telt dat de jumbo dagen komen te vervallen en er meer mensen met de trein gaan komen | |
SiGNe | woensdag 30 oktober 2019 @ 21:47 |
Die Jumbo dagen vervallen vast niet, die gaan gewoon weer terug naar Assen, daar organiseerden ze het eerst ook zonder problemen. En in 2021 is de ophef weer over en kan het in principe ook weer terug naar Zandvoort. De Jumbo dagen wilden ze volgend jaar alleen op donderdag doen dus dat zou ook een hoop bezoekers schelen. Op Assen zou het wel gewoon 3 dagen kunnen zin, daar hebben ze geen Vrije Trainingen te organiseren op vrijdag. | |
Dven | woensdag 30 oktober 2019 @ 21:57 |
Assen is Zandvoort z'n probleem niet. | |
SiGNe | woensdag 30 oktober 2019 @ 22:15 |
Nee, Zandvoort is Jumbo z'n probleem niet. Voor Van Eerd persoonlijk misschien, dat is een van de investeerders die de races mee financiert. | |
McLaren_Fan | woensdag 30 oktober 2019 @ 23:01 |
Jumbo Racedagen komende vervallen. In een podcast van BNR nieuwsradio heeft een van de (commerciële?) directeuren dat ook verteld. Op de vrijdag - als de F1 doorgaat natuurlijk ![]() Of de Gamma Racing day op Assen volgend jaar doorgaat is, volgens mij, nog niet bekend gemaakt. | |
Viv | donderdag 31 oktober 2019 @ 00:55 |
Zo, ik heb net mijn mobiliteitswensen en behoeften voor de Dutch GP in kaart laten brengen. ![]() ![]() | |
Basp1 | donderdag 31 oktober 2019 @ 07:21 |
He hoe kan dit nu ze hadden toch al een inschatting gemaakt dat 1/3 van de bezoekers met de fiets zouden gaan komen aan de hand van de bestellingen zijn ze de plannen aan het bijstellen. ![]() | |
Karstman | donderdag 31 oktober 2019 @ 09:21 |
Hebben ze nog even snel nodig voor de rechtzaak morgen. Kunnen ze zeggen we hebben een enquete gedaan en de respons is zus en zo. | |
TagForce | donderdag 31 oktober 2019 @ 11:00 |
Misschien moet ik het even beter duiden... Die trackdays en incentives zijn dan vaak 4 of 5 dagen in een week (incentives van donderdag tot zondag bijvoorbeeld, en op maandag een vrij-rijden middag van 13:00 tot 16:30u). Dat vergeleken met een raceweekend waarin op 3 dagen gereden wordt levert meer stikstof op. Of in ieder geval zal het elkaar niet veel ontlopen. En er zijn een stuk meer incentive/vrij rijden dagen dan dat er racedagen zijn, dus heb je per saldo meer stikstof van die dagen dan van racedagen. | |
TagForce | donderdag 31 oktober 2019 @ 11:04 |
Wat hij bedoelt is dat de stikstof uitstoot van Assen door het verplaatsen van een evenement niet bij de stikstof uitstoot van Zandvoort gerekend kan worden. Wat Assen aan stikstof produceert is niet het probleem van Zandvoort. Bij Zandvoort gaat er dus simpelweg stikstof van de lijst af. | |
daNpy | donderdag 31 oktober 2019 @ 11:25 |
Dat is voor mij dus moeilijk schatten, aangezien ik niet in de buurt woon. Het verschil tussen trackdays en, mogelijk, incentives is dat op racedagen meerdere (type) races zijn die de hele dag duren. Ik rijd op een trackday 40 minuten van een uur, laten we zeggen dat er een auto of 50 rijdt. Dan rijdt ik nog geen twee volle tanks leeg van 40 liter (meer 50-60 liter) Bij een race rijden wij met 4 auto's en elke auto rijdt per dag ook 1,5 tank leeg, bij de race nog meer. Dan zitten er ook een auto of 50 in het veld. Echter, als onze FP/kwali/race over is, staat meteen de volgende groep van 50+ auto's (sommige races nog meer) klaar, en daarna, en daarna. Op een racedag wordt bijna full time gereden van 800u tot 1700u met zoveel auto's als er in de klasse (s) zitten. In vergelijking met een trackday is dat veel en veel meer. En voor races komen een boel bezoekers en ondersteuning, op trackdays en incentives niet. [ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 31-10-2019 11:32:14 ] | |
rubbereend | donderdag 31 oktober 2019 @ 21:46 |
dan vervallen ze toch voor Zandvoort ![]() | |
SiGNe | donderdag 31 oktober 2019 @ 21:49 |
Ja maar niet voor Jumbo. Jumbo moet alleen een nieuwe lokatie zoeken en daar ook weer geld in investeren. Op Zandvoort zal je tijdens de F1 een hoop Jumbo reclame langs de baan gaan zien in elk geval, ik neem tenminste aan dat Van Eerd ook wat terug wil zien van z'n investering om de F1 naar Zandvoort te halen. De racewagen-actie doet de supermarkt erg goed trouwens, in die periode verkopen ze ook meer want een hoop mensen willen toch zo'n autootje hebben. Zou niet slim zijn om daarmee te stoppen, zeker niet nu we inderdaad in Zandvoort gaan racen. | |
McLaren_Fan | vrijdag 1 november 2019 @ 13:16 |
Vanmiddag de uitspraak in de zaak die “slechts een hoogleraar” aangespannen heeft m.b.t. de stikstof. | |
raptorix | vrijdag 1 november 2019 @ 13:21 |
Dat zal wel meevallen, er is op BNR een interesante Pod Cast, the Road to Zandvoort, komt erop neer dat net zoals bij CL duels het stadion overgenomen word door de overkoepelende organisatie. Ze hebben een paar kleine uitzondereningen weten te bedingen, komt met name omdat Zandvoort 1 van de weinige GP's is die het budget zelf moet opbrengen en daar dus ook lokale sponsors tevreden moet stellen. Kortom ik verwacht dat er met name exposure is op het terrein, maar niet qua reclame in beeld. | |
McLaren_Fan | vrijdag 1 november 2019 @ 13:52 |
Langs de baan verwacht ik inderdaad ook geen reclame van Jumbo. Daar komen de partners van de F1. Van Eerd heeft daar (op internationaal vlak) ook niets aan. Bij de fanzone en (achter) de tribunes wellicht wel wat gele borden. | |
spectrumanalyser | vrijdag 1 november 2019 @ 14:58 |
Goed kijken. Valentijn Wösten. https://www.telegraaf.nl/(...)kt-circuit-zandvoort | |
spectrumanalyser | vrijdag 1 november 2019 @ 15:00 |
Laten we lekker genieten van Formule1 op Circuitpark Zandvoort. Ookal klinken de stofzuiger-v6 motoren totaal niet als de echte V12 motoren met 20.000 toeren, het is zeker vermakelijk. | |
McLaren_Fan | vrijdag 1 november 2019 @ 15:14 |
I know. Ik ben niet degene die club MOB als een “simpele hoogleraar” wegzet..... | |
Evenstar | vrijdag 1 november 2019 @ 15:37 |
Hoogleraar of jurist ... het blijven allemaal mensen die geen lol in het leven hebben en zoveel mogelijk mensen het leven zuur willen maken. | |
spectrumanalyser | vrijdag 1 november 2019 @ 15:38 |
maar dat is het wel degelijk. MOB is een coöperatie die nota bene op hetzelfde adres een adviesbureau (B.V.) heeft ingeschreven. Dat noem ik baantjes toeschuiven. wirwar van bedrijven waardoor je als buitenstaander denkt dat het een milieu-organisatie betreft. fout, zijn gewoon BV's die uren maken. | |
McLaren_Fan | vrijdag 1 november 2019 @ 15:53 |
Baantjes toeschuiven? Het is een adviseur die zich ook inzet voor het milieu. Dat hij een stichting (geen coöperatie) daarvoor opgericht heeft is logisch. MOB heeft geen winstoogmerk, dus geen belangenverstrengeling. | |
McLaren_Fan | vrijdag 1 november 2019 @ 15:58 |
Of juist de wereld voor onze volgende generaties leefbaar te houden. Misschien niet leuk, wel belangrijk.... | |
Dauthi | vrijdag 1 november 2019 @ 16:03 |
https://www.gptoday.net/n(...)rmule-1-op-zandvoort De organisatie van de Nederlandse Grand Prix lijkt tegen nog meer tegenstand aan te lopen. De Samenwerkende Vogelwerkgroepen Noord-Holland (SVN) waarschuwt namelijk dat vogels in de omliggende natuur doof kunnen worden van de Formule 1. Het is voor Circuit Zandvoort een week met veel rechtszaken. Dinsdag werden de provincie en het circuit in het gelijk gesteld in een eerste kort geding dat tegen ze was aangespannen door meerdere milieuorganisaties tegen het uitvoeren van de verbouwingen. Vandaag volgt er een rechtszaak van milieuorganisatie MOB tegen het circuit vanwege de stikstofuitstoot die de Grand Prix met zich mee zou brengen. De SVN meldt zich nu ook in de strijd: zij vrezen dat de komst van de Formule 1 gaat zorgen voor doofheid bij vogelsoorten die in het beschermde natuurgebied rond het circuit leven. Tegenover het Haarlems Dagblad verklaar woordvoerder Leo Clijsen waarom er nu pas actie ondernomen wordt: "We hebben bewust gewacht op de uitspraak in de eerste rechtszaak. Nu is er meer aandacht voor ons punt." Het doel van de SVN is niet om de komst van de F1 tegen te houden, maar men vindt dat er wel gekeken moet worden naar het effect op broedende vogels. In de afgelopen jaren is dat echter ook niet gedaan rond de Jumbo Racedagen. "Natuurlijk zijn we aan de late kant", geeft Clijsen toe. "Maar dit is Natura 2000-gebied, natuur van de hoogste kwaliteit in Europa. Dan zou je moeten willen weten wat er met de volgens gebeurt bij zo'n giga-evenement." Vogelwerkgroepen willen onderzoek door provincie De vogelwerkgroepen leggen de bal bij de provincie Noord-Holland en eisen metingen van onder andere het geluid van racewagens, juichend publiek, speakers die rond de race ingezet worden, muziek en het geluid van helikopters die mensen van en naar het circuit vervoeren. Dit zien zij als een morele plicht van de provincie voor de vogels. Tegenover het Haarlems Dagblad verklaarde de provincie dat Circuit Zandvoort recht heeft op negen dagen waarop 'uitzonderlijke bedrijfsomstandigheden' gelden. De Formule 1-race valt daaronder en er is het een en ander daarover opgenomen in de natuurvergunning die vorige week werd afgegeven. ![]() ![]() | |
golfer | vrijdag 1 november 2019 @ 16:15 |
Had ik 2 dagen geleden al hier gepost: F1 / Heineken Dutch Grand Prix @ Zandvoort #12 Nu al spannend! | |
McLaren_Fan | vrijdag 1 november 2019 @ 16:18 |
Rechter heeft voorlopige voorziening afgewezen. Zandvoort mag door | |
Drekkoning | vrijdag 1 november 2019 @ 16:34 |
Mooie overwinning weer ![]() | |
Dven | vrijdag 1 november 2019 @ 16:36 |
Dank voor je eerlijke berichtgeving ![]() | |
golfer | vrijdag 1 november 2019 @ 16:56 |
Volledige bericht: https://www.ad.nl/binnenl(...)reiding-f1~ae66edcd/ | |
McLaren_Fan | vrijdag 1 november 2019 @ 17:12 |
Al mijn berichtgeving is eerlijk ![]() | |
pvdplanet | vrijdag 1 november 2019 @ 17:13 |
Pff de DTM is 3x luider, dat gaat door merg en been. Toen die op Zandvoorr reden hoorde je ze niet. | |
Tinos85 | vrijdag 1 november 2019 @ 17:18 |
Er rijden klassen op Zandvoort die meer herrie maken volgens mij ![]() | |
Drekkoning | vrijdag 1 november 2019 @ 17:24 |
En de uitspraak zelf: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBNHO:2019:9146 | |
McLaren_Fan | vrijdag 1 november 2019 @ 17:43 |
Ten slotte merkt de voorzieningenrechter op dat het verweerder zou sieren wanneer de bezwaarprocedure net zo voortvarend ter hand wordt genomen als de procedure van vergunningverlening, zodat zo nodig en/of indien gewenst, voor 3 mei 2020 de rechtmatigheid van het bestreden besluit in een bodemprocedure door in ieder geval de rechtbank kan worden beoordeeld. | |
Karstman | zaterdag 2 november 2019 @ 13:14 |
De rechter geeft even duidelijk aan dat hoewel deze voorlopige voorziening het niet redde hij van mening is dat de provincie op een dun lijntje loopt. Vind ik mooi. | |
McLaren_Fan | donderdag 7 november 2019 @ 12:46 |
Hoe is die negatieveling weer, die zonder nieuwsberichten zijn negativiteit spuwt.... Oh wacht... https://www.trouw.nl/binn(...)ale-staten~b52f232d/
| |
Nebelwerfer | donderdag 7 november 2019 @ 23:03 |
Ah ! Blijf jij dit even voor ons volgen en post je ook even de uitkomst van dit gebeuren? | |
Dven | vrijdag 8 november 2019 @ 07:50 |
Dat zal absoluut gebeuren zolang de uitkomst maar negatief is. De rest wordt volledig doodgezwegen want mevrouw kan het nog steeds niet hebben dat het Zandvoort geworden is. | |
Evenstar | vrijdag 8 november 2019 @ 07:54 |
Zit wel diep ja. | |
McLaren_Fan | vrijdag 8 november 2019 @ 08:44 |
Allereerst geen mevrouw. Daarnaast vind ik het enige jammere dat het Zandvoort is geworden, omdat Zandvoort een saaie optocht gaat worden. Circuit is niet geschikt voor de F1. Enkel omdat er wat Hollanders met enkel nationalistische gevoelens voor 1 coureur zijn, is dit idiote plan naar voren geschoven. Race is niet belangrijk, enkel het oranje feestje. Voor mij draait de F1 juist om de race. Niet die oranje clowns. En dat wordt met heel veel politieke wil er doorheen gedramd. Wellicht wel teveel politieke wil.... Verder heb ik geen voorkeur voor Assen. Heb ik nooit uitgesproken, omdat dat circuit ook geen boeiende race zal opleveren! | |
Dven | vrijdag 8 november 2019 @ 08:51 |
Geen geschikt circuit is een aanname die je vanuit je onderbuik doet gezien de aanpassingen die gemaakt worden. Tel daarbij de extreem korte pitstops en de statistisch gezien meest koude, winderige en regenachtige GP op de kalender op, plus dat ieder foutje resoluut wordt afgestraft. Dit is geen optocht. Dit is normaal gesproken een GP waar de mannen zich van de jongetjes gaan onderscheiden. Je bent al maanden bezig om dit topic finaal te verzieken, iedereen buiten die halve gek die je als medestander hebt ziet dat. Gelukkig verlies je keer op keer terrein en ben je meer en meer op zoek naar de laatste strohalmpjes. Het zal mij deugd doen wanneer er niets meer voor je over is om te zuigen en we jouw username hier nooit weer zien (het gaat je immers om het afgeven, niet om de race). [ Bericht 1% gewijzigd door Nattekat op 08-11-2019 10:05:09 ] | |
McLaren_Fan | vrijdag 8 november 2019 @ 09:15 |
Wat valt er, naast de berichtgeving die ik post, verder te melden in dit topic? Is dit topic enkel als hosanna jegens Circuitpark Zandvoort bedoeld? Alle berichten die ik post worden onderbouwd met feiten en nieuwsmedia. De enige mening die ik geef is dat de race saai gaat worden. Iets dat door kenners zoals coureurs en commentatoren (zoals Dekker van de NOS) wordt onderschreven. [ Bericht 0% gewijzigd door McLaren_Fan op 08-11-2019 10:17:33 ] | |
Karstman | vrijdag 8 november 2019 @ 09:45 |
Op meerdere fronten een interessant artikel. Het gebruik van de hoorzitting door PS is een nieuw en politiek apart middel. Ze zeggen het wel te willen depolitiseren maar het creëert wel een de schijn van het voorbijgaan aan het eigen dagelijks bestuur. Daarbij maakt dit statenlid nog wel een in mijn ogen cruciale fout. Hij benadrukt dat ze er zijn om het natuuraspect te beschermen. Ze zitten er echter voor het algemeen belang en niet voor 1 onderdeel ervan. Er spelen hier meer belangen. Maar goed dat is wel een manco van lekenbestuur zoals we dat kennen in onze democratie, net als het feit dat ze rapporten die ze niet snappen niet vertrouwen. Wat wel frappant is dat de omgevingsdienst de zienswijze termijn heeft ingekort voor dit besluit Dat is misschien deels om vaart te kunnen blijven houden maar getuigd in mijn ogen dat ze vrezen voor veel inspraak en dat ze het hierdoor proberen te beperken. Dat is nou niet heel erg vriendelijk voor de burger en zorgt ervoor dat ze de schijn tegen zich krijgen. | |
McLaren_Fan | vrijdag 8 november 2019 @ 10:36 |
Voor wie nog een verblijf zoekt tijdens de GP https://www.racecampingzandvoort.nl/nl/ 650,= euro voor een 2-persoonstent voor 4 nachten? ![]() Wel fijn dat je er een t-shirt en attentie bij krijgt! | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 november 2019 @ 10:48 |
het komt bijna fake over. er is nog geen betalingsmogelijkheid. Betaalmethode: Later betalen en er komt nog wel wat bij: 50 euro borg (wtf borg, je krijgt alleen maar een plekje voor je tent) 35 euro toeristenbelasting en als je er echt zin an hebt; 20 euro douchekaart 100 euro fietshuur | |
McLaren_Fan | vrijdag 8 november 2019 @ 10:51 |
Het zou een tijdelijke camping op de golfbaan zijn..Zou ook zomaar fake kunnen zijn, maar dan hebben ze er wel veel tijd in gestoken! | |
McLaren_Fan | vrijdag 8 november 2019 @ 10:59 |
Als ik naar de algemene voorwaarden kijk, lijkt het inderdaad fake te zijn. Algemene voorwaarden zijn van “Buro Schaaf” geplukt. | |
rubbereend | vrijdag 8 november 2019 @ 11:43 |
tijd geleden al bekend geworden dat er een golfbaan omgetoverd gaat worden tot camping, dus zou niet weten waarom het fake zou zijn | |
McLaren_Fan | vrijdag 8 november 2019 @ 11:53 |
Het is mij bekend dat (een deel van) de golfbaan zou worden gebruikt als camping. Dacht daarom eerst ook dat de website echt was, maar de algemene voorwaarden lijken te verraden dat het toch om een fake site gaat.... | |
zoem | vrijdag 8 november 2019 @ 12:28 |
Aangezien het in dit topic af en toe een beetje rommelt wil ik deze post even aangrijpen om het eea te verduidelijken. Als het zo is dat iemand zich steeds vervelend gedraagt vernemen we dat het liefst uitsluitend via een TR, in FB of via een DM. We moeten ervoor waken dat we niet op de man (blijven) spelen, ongeacht wie er nou begonnen is. Zie deze post overigens niet als een uitnodiging om hier een discussie starten, maar iedereen is welkom in het FB-topic om zijn mening te geven. Laten we bij dezen weer teruggaan naar Zandvoort. | |
rubbereend | vrijdag 8 november 2019 @ 12:29 |
de camping staat er ook gewoon bij in de agenda van het organiserende bedrijf en Schaaf levert vaker dergelijke dingen en zal gecontracteerd zijn voor de beveiliging en het beheer. Zo gek vind ik het niet | |
McLaren_Fan | vrijdag 8 november 2019 @ 15:19 |
Ik twijfel nog enigszins aan de echtheid, maar wat wel te gek is, zijn de prijzen! 650,= euro voor een plek voor 2-persoonstent voor 4 nachten? | |
golfer | vrijdag 8 november 2019 @ 15:20 |
Ik verhuur mijn tuin voor 100 euro per nacht. ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 november 2019 @ 15:25 |
voor 650 euro ben je er nog niet. er komt nog 50 euro borg bij, en 35 euro toeristenbelasting. 735 euro dus, is het "Basic" tarief. verder is knap onduidelijk zeg. Er staat al een tent voor je klaar maar je hebt alleen toegang tot de camping met een campingkaart. | |
sp3c | vrijdag 8 november 2019 @ 15:26 |
beetje karig vergeleken met die 1000 euro per nacht voor een kamer waar je het steeds over had | |
sasquatsch | vrijdag 8 november 2019 @ 15:58 |
Niet duurder dan de goedkoopste tenten voor de GP in Oostenrijk. | |
McLaren_Fan | vrijdag 8 november 2019 @ 16:04 |
Heb ik het daarover gehad?! Beetje stemmingmakerij dit.... | |
McLaren_Fan | vrijdag 8 november 2019 @ 16:09 |
Duurste plek 5 personen voor 5 nachten 415,= euro Camping Red Bull am Ring. Maar een klein verschilletje met Race Camping Zandvoort | |
sp3c | vrijdag 8 november 2019 @ 16:35 |
nee Golfer de stemmingmakerij zie ik niet zo hier hoor | |
rubbereend | vrijdag 8 november 2019 @ 17:19 |
/Event camping geeft ook geen lullige tentjes en ze kunnen ook gewoon de hoofdprijs vragen. | |
sasquatsch | vrijdag 8 november 2019 @ 18:06 |
Met of zonder tent? Voor zover ik begreep is die 650 euro voor een plek waar al een tent klaar staat. Diezelfde prijzen (en hoger) zie je ook terug voor Oostenrijk, afhankelijk van de camping en tent. https://grandprix.camp/ | |
Mansjester | vrijdag 8 november 2019 @ 18:09 |
Hahaha mag toch hopen dat niemand ooit zoveel voor een kampeerplek gaat betalen | |
golfer | vrijdag 8 november 2019 @ 18:39 |
https://wnl.tv/2019/10/03(...)fans-heel-veel-geld/: Dat de prijzen voor overnachtingen de lucht in schieten, blijkt wel uit een voorbeeld van makelaar Paul Vastenburg uit Zandvoort. “We hebben onlangs een appartement in de markt gezet dat 10.000 euro kost voor vier dagen, inclusief kaarten. Dat is aardig wat geld. De huizen die bij ons aangemeld worden, kosten gemiddeld tussen de 500 en 1000 per persoon per nacht.” | |
sp3c | vrijdag 8 november 2019 @ 18:57 |
ja dan is 100 euro voor een tentje in je tuin wat matig | |
McLaren_Fan | vrijdag 8 november 2019 @ 19:43 |
Dat is op Oostenrijk idd zonder tent. De camping die jij post is echter niet de camping die direct naast het circuit ligt of ze hebben plekken op de betreffende camping geboekt en verkopen die weer door (incl een tentje en een flinke winstmarge). Maar je kan voor 100 euro zelf wel een tentje kopen. Als je direct bij de camping in Oostenrijk boekt, dan ben je voor 2 personen nog geen 150 eur. kwijt. Tentje, matje en slaapzak kosten geen 500 eur. Dus ja, de Racing Camping Zandvoort is duur. Erg duur! | |
Alexxxxx | vrijdag 8 november 2019 @ 22:06 |
Waarom zou je überhaupt er willen kamperen als Nederlander? Ik heb de raceweekenden die ik op CPZ heb gewerkt altijd gewoon thuis geslapen. | |
McLaren_Fan | vrijdag 8 november 2019 @ 22:31 |
Snap het ook niet zo goed. Je kan immers ook gewoon de fiets pakken! | |
daNpy | zaterdag 9 november 2019 @ 07:55 |
Omdat mensen geen zin hebben om achter 100.000 man aan te sluiten? | |
sasquatsch | zaterdag 9 november 2019 @ 11:07 |
Ik heb ook wel eens gewoon in de paddock op het circuit geslapen ![]() | |
Basp1 | zaterdag 9 november 2019 @ 11:14 |
Lekker met een stel andere oranje uitgedoste fans feesten. Op het wk voetbal heeft men als Nederland meedoet toch ook altijd een oranje camping. ![]() Bij wk wedstrijd houd men toch ook soms een soort van optocht om met zijn allen naar het stadion te komen. Als men dat nu van Haarlem centraal organiseert hoeft de spoorlijn niet opgeknapt te worden en komt iedereen met de trein. ![]() | |
rubbereend | zaterdag 9 november 2019 @ 11:49 |
ik denk dat als je heen en terug al 3 uur of meer zonder file bezig bent dat je als je dat drie dagen moet doen dat je dan graag vlakbij staat. | |
spectrumanalyser | zaterdag 9 november 2019 @ 13:38 |
nog 176 dagen. het lijkt erop dat de Zandvoort Circuit Run, het hardloopevenement, het eerste evenement is over het aangepaste circuit. | |
Nebelwerfer | zaterdag 9 november 2019 @ 14:09 |
Al die verzwikte enkeltjes in die kombocht. | |
Alexxxxx | zaterdag 9 november 2019 @ 14:16 |
Ik was er altijd als eerste en dan als laatste weer weg. :p dat scheelt wel ja | |
Alexxxxx | zaterdag 9 november 2019 @ 14:17 |
Denk t niet. Enkele reis is voor mij een uur en drie kwartier zonder file en met de afsluitdijk leeg | |
Alexxxxx | zaterdag 9 november 2019 @ 14:18 |
Dat is wel gaaf inderdaad. Ook een paar keer mogen doen op de Nürburgring. | |
daNpy | zaterdag 9 november 2019 @ 17:56 |
Ik slaap liever op de paddock scheelt debiel vroeg opstaan ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 9 november 2019 @ 18:10 |
Jij hoeft niet s avonds artikelen aan te leveren. :p zodra ze hangmatten in de perskamer neerzetten blijf ik ook. ![]() | |
daNpy | zaterdag 9 november 2019 @ 18:30 |
Woonwaggel meenemen ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 9 november 2019 @ 21:37 |
En dan kloten met slecht werkende internetverbindingen, net als de keren dat ik bij teams logeerde... | |
daNpy | zondag 10 november 2019 @ 08:31 |
Ze hebben in Friesland nog geen 4G verbindingen? | |
Alexxxxx | zondag 10 november 2019 @ 09:31 |
In Friesland wel. Op de circuits vaak niet. | |
Metalfreak | zondag 10 november 2019 @ 09:53 |
En je denkt niet dat er, net zoals bij alle grote evenementen en festivals, extra zenders worden neergezet? | |
McLaren_Fan | zondag 10 november 2019 @ 10:29 |
Die vervolgens overbelast raken..... | |
Metalfreak | zondag 10 november 2019 @ 10:46 |
Anno 2019 nog wel eens op een groot festival geweest? Dat is niet meer aan de orde tegenwoordig. | |
daNpy | zondag 10 november 2019 @ 10:57 |
Wel eens in de Eifel geweest? De aarde is niet zo plat als in Nederland ![]() | |
Basp1 | zondag 10 november 2019 @ 11:13 |
Aangezien deze race in zandvoort gehouden zal gaan worden zullen ze de extra antennes niet in de eifel of Ardennen gaan plaatsen. ![]() | |
Metalfreak | zondag 10 november 2019 @ 12:01 |
Wat heeft de Eifel met Zandvoort te maken ![]() | |
Alexxxxx | zondag 10 november 2019 @ 12:36 |
Op Zandvoort is het internet maar net iets minder kut als op de Nürburgring op het moment dat de flink wilt gaan uploaden is mijn ervaring. | |
daNpy | zondag 10 november 2019 @ 13:18 |
Dit dus. We hadden het over festivals en evenementen, waaronder races in het buitenland die Alex vaak bezoekt ![]() | |
Tokus | zondag 10 november 2019 @ 13:49 |
op Paaspop (30.000 man per dag) was het anders bizar kut met Vodafone. Ja, daar was het wel overbelast. | |
sp3c | zondag 10 november 2019 @ 16:07 |
je moet je telefoon ook gewoon lekker thuislaten op dit soort dagen | |
McLaren_Fan | zondag 10 november 2019 @ 17:10 |
Via de F1 app tijden, commentaar en overige info is wel fijn om de race te volgen | |
Alexxxxx | zondag 10 november 2019 @ 18:19 |
Jij wel ja. Er zijn ook mensen gewoon aan t werk. :p | |
rubbereend | zondag 10 november 2019 @ 18:53 |
ik heb op zat festivals meegemaakt dat het prima voor elkaar was. Hangt er ook vanaf wat organisatoren willen neerleggen voor extra capaciteit. | |
SiGNe | zondag 10 november 2019 @ 23:20 |
Op Zandvoort is err ook nog niet eerder een reden geweest om het internet te upgraden, het was nooit echt nodig en bij evenementen kunnen ze extra zenders inhuren. Met de F1 komt er een enorm mediacircus hierheen, honderden journalisten en andere media, de teams zelf, de bezoekers.. Het zou dom zijn als ze er geen leuke glasvezel neer zouden leggen. maar mogelijk staan daar ook dingen over in het contract, er moet hoe dan ook een stabiel medianetwerk komen. | |
shiz | maandag 11 november 2019 @ 00:40 |
Kreeg wel een berichtje dat ze met onderhoud bezig gaan.Qua mobielnetwerk... in de trein tussen Zandvoort en Overveen zo'n beetje kun je het meestal wel vergeten... | |
Red_85 | maandag 11 november 2019 @ 10:31 |
Woow, ik heb regelmatig in een hotel voor goedkoper geslapen. En dat is dan met eigen badkamer en tv... | |
Nattekat | maandag 11 november 2019 @ 10:36 |
Spa was uit mijn hoofd ¤150 voor niets meer dan een stuk gras waar auto en tent op pasten. Verdienen doen ze er wel ![]() | |
HPoi | maandag 11 november 2019 @ 20:52 |
Kan toch op het strand tentje neerzetten? | |
rubbereend | maandag 11 november 2019 @ 22:45 |
dat mag niet | |
golfer | woensdag 13 november 2019 @ 17:00 |
https://speld.nl/2019/09/(...)gsuME4-aQuzgozMq8GdA | |
Sjemmert | maandag 25 november 2019 @ 16:20 |
Er zijn kaarten beschikbaar voor Zandvoort via 538. Ze verkopen alleen kaarten voor tarzan in grandstand 2 a 510eu pp. Heb er zojuist 3 besteld ![]() | |
golfer | donderdag 28 november 2019 @ 17:38 |
F1-camping Zandvoort overweegt inzet topless serveersters. https://www.haarlemsdagbl(...)IxnkucDJdy3ntJqYYy2c | |
Karstman | donderdag 28 november 2019 @ 20:32 |
Interessant, zeker begin mei |