abonnement Unibet Coolblue
pi_189361950


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
  donderdag 10 oktober 2019 @ 19:47:30 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189368480
Zeg lieverds, heeft er iemand hier ervaring met een internetmakelaar? Huizen in onze straat zijn allemaal binnen een maand verkocht, we hebben volgende week de taxatie en dus een goed beeld van wat het waard is en we weten waar we het minimaal voor moeten verkopen. Waardebepaling van de lokale makelaar hebben we al gehad...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189368720
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:47 schreef Tink89 het volgende:
Zeg lieverds, heeft er iemand hier ervaring met een internetmakelaar? Huizen in onze straat zijn allemaal binnen een maand verkocht, we hebben volgende week de taxatie en dus een goed beeld van wat het waard is en we weten waar we het minimaal voor moeten verkopen. Waardebepaling van de lokale makelaar hebben we al gehad...
Kun je nog op de een of andere manier in contact komen met de mensen in de straat wiens huis daar is verkocht in de afgelopen tijd? Dan kun je op die manier makkelijk achterhalen voor hoeveel het verkocht is en hoe zij het contact met de makelaar hebben ervaren.

Zo heb ik ook mijn huis verkocht. Ik zag nogal op tussen een hele zoektocht naar de makelaar, toen wilde het toeval dat in mijn straat een huis te koop kwam. Ik ben daar dus heengegaan en gevraagd met wie ze in zee waren gegaan en of het was bevallen. Anderhalve week later was het tegen een zeer goede prijs verkocht en ze was superenthousiast over de makelaar. Hij heeft ook meteen de aankoop van hun nieuwe huis begeleid, en waar ze er met een andere makelaar al maanden naastgrepen, was het bij hem meteen raak.

Ik heb dus het nummer gekregen en na een kennismakingsgesprek was ik ook meteen om. Het voordeel is ook dat hij ook nog allemaal nummers in zijn portefeuille hadden van mensen die naast dat andere huis hadden gegrepen. Uiteindelijk heeft een jongen uit zijn bestand ook mijn huis gekocht, maar een klein beetje onder het bedrag van dat andere huis, terwijl dat andere huis wel netter/beter onderhouden was dan de mijne, heel eerlijk gezegd.

Misschien kan zo'n makelaar voor jou hetzelfde betekenen.

Zelfde makelaar heeft overigens ook ons nieuwe huis aangekocht, wederom tot volle tevredenheid. Ben blij dat ik zo achter hem ben gekomen want ik weet wel vrij zeker dat we hem anders niet op het spoor hadden gekomen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 20:07:12 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189368913
Hier in het dorp zitten drie mskelaars.. Eentje vraagt 2% en dat vind ik veel, eentje heb ik dit huis van gekocht en daar ga ik niet mee in zee (die zei tijdens mijn eerste bezichtiging dat ze het voor 1,5 ton wel kon schuiven en bovendien dat ik de laatste kijker was voor ze bij de verkopers zou aandringen op in de markt zetten als klushuis). De derde ken ik niet...

Op zich kan een makelaar uit de stad ook, maar dan is er zo veel keuze.... Omdat de markt nu voor verkoop prima is, dacht ik 'hoppa, foto's, meten, funda, de rest kunnen we zelf '.

Is dat te naïef?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189369905
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Is dat te naïef?
Tja, je zult daar verschillende antwoorden op krijgen. Een aantal mensen hier heeft de eigen woning zonder makelaar of diverse bezichtigingen verkocht. Die zijn blij met de prijs en dat het gedoe van bezichtigen hun bespaard is gebleven.

Wij hebben een huis verkocht in Amsterdam, een echte verkopersmarkt. En ik ben ervan overtuigd dat we de makelaar er dubbel en dwars uit hebben gehaald. Onderhandelen moet je kunnen - wij kunnen het niet. Ons huis is verkocht voor een bedrag dat veel hoger was dan de taxatie en de initiële waardebepaling van diverse makelaars. Het proces verliep bovendien soepel doordat onze makelaar en de makelaar van de kopers elkaar kenden. En drie blokken van bezichtigingen vond ik prima te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189370426
Zo wij hebben de sleutel *O*
Echt heel erg vet, onze nieuwe woning is bijna 2x zo groot als onze huidige woning, ik was vanmiddag dus oprecht een kind kwijt _O-

Schijnbaar zit er ook een half bos bij ons perceel, dat had de makelaar er niet bij gezegd, echt heel erg blij dat die hele periode met onrust voorbij is !

Nu nog een halve kilometer aan verf gaan gebruiken, nieuwe vloertjes en dan genieten *)
Ik was hier...
  donderdag 10 oktober 2019 @ 21:08:19 #7
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189370516
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:47 schreef Tink89 het volgende:
Zeg lieverds, heeft er iemand hier ervaring met een internetmakelaar? Huizen in onze straat zijn allemaal binnen een maand verkocht, we hebben volgende week de taxatie en dus een goed beeld van wat het waard is en we weten waar we het minimaal voor moeten verkopen. Waardebepaling van de lokale makelaar hebben we al gehad...
Wij hebben makelaarsland gehad toen onze flat 32 }:| maanden te koop stond in de huizenmarkt crisis.
Ze hebben toen we verkochten prima geholpen met onderhandelingen en de stukken opstellen.

Onze flatje was spotgoedkoop dus het minimum bedrag dat we bij andere makelaars moesten betalen was gewoon niet in verhouding en daarom kozen we hiervoor.

Maar er zijn mensen die er niet op zitten te wachten dat jij als verkoper zelf de bezichtigingen doet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189370704
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:47 schreef Tink89 het volgende:
Zeg lieverds, heeft er iemand hier ervaring met een internetmakelaar? Huizen in onze straat zijn allemaal binnen een maand verkocht, we hebben volgende week de taxatie en dus een goed beeld van wat het waard is en we weten waar we het minimaal voor moeten verkopen. Waardebepaling van de lokale makelaar hebben we al gehad...
Als je maar nette / professionele foto’s laat maken en het goed adverteert op Funda dan komt het echt wel goed.

Maak aub niet de fout met zo’n zelf gemaakte goedkope foto’s. Die paar honderd euro voor een fotoshoot maakt echt het verschil.
Ik was hier...
pi_189372266
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:47 schreef Tink89 het volgende:
Zeg lieverds, heeft er iemand hier ervaring met een internetmakelaar? Huizen in onze straat zijn allemaal binnen een maand verkocht, we hebben volgende week de taxatie en dus een goed beeld van wat het waard is en we weten waar we het minimaal voor moeten verkopen. Waardebepaling van de lokale makelaar hebben we al gehad...
Ik met makelaarsland
  donderdag 10 oktober 2019 @ 22:11:16 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189372329
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Op zich kan een makelaar uit de stad ook, maar dan is er zo veel keuze.... Omdat de markt nu voor verkoop prima is, dacht ik 'hoppa, foto's, meten, funda, de rest kunnen we zelf '.

Is dat te naïef?
Zo hebben wij het gedaan, via Joost.
KuikenGuppy
pi_189376864
Heb geen ervaring met makelaars



Het krijgt vorm
pi_189377412
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Hier in het dorp zitten drie mskelaars.. Eentje vraagt 2% en dat vind ik veel, eentje heb ik dit huis van gekocht en daar ga ik niet mee in zee (die zei tijdens mijn eerste bezichtiging dat ze het voor 1,5 ton wel kon schuiven en bovendien dat ik de laatste kijker was voor ze bij de verkopers zou aandringen op in de markt zetten als klushuis). De derde ken ik niet...

Op zich kan een makelaar uit de stad ook, maar dan is er zo veel keuze.... Omdat de markt nu voor verkoop prima is, dacht ik 'hoppa, foto's, meten, funda, de rest kunnen we zelf '.

Is dat te naïef?
[los van mijn bovenstaande advies]

Kun je niet een makelaar vinden die een all-in prijs rekent? Die van mij rekende voor 2500 euro voor het hele pakket. Ik weet verder niet voor hoeveel je huis ongeveer te koop zou moeten komen te staan maar dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.

Ik vond het het wel waard, mijn makelaar heeft het er echt uitgehaald voor me. Maar ik ben dan ook niet per se van het onderhandelen en ik vind het met dit soort dure grappen niet verantwoord om mezelf maar een beetje te laten gokken. Ik wist gewoon niet goed wat het waard zou zijn.

Want, zoals ik al eerder zei, ik wist wat het andere apartement verderop in de straat had opgeleverd en dat zag er echt gewoon een stuk beter uit. Ik was al blij als ik de vraagprijs zou krijgen waarmee ik quitte zou spelen met de hypotheek die er op zat (en het eruit hebben van de makelaarskosten). Uiteindelijk alsnog 13k boven vraagprijs kunnen verkopen. Denk niet dat dat mijzelf dat gelukt was.

Jet moet het ook maar willen, al die bezichtigingen zelf, het contact. Ik was heel blij dat ik ontzorgd werd. Heeft er een stuk of 15 bezichtigingen gedaan, mooie foto's (wat Nismo al zei: die maken écht het verschil als je in elk geval al genoeg bezichtingen wil binnenhalen).

Persoonlijk zou ik niet echt beknibbelen op iets als een makelaar (mits je een goede vindt, of eentje waar je vertrouwen in hebt) met zulke bedragen, maar als je echt vertrouwen in eigen kunnen hebt. Ik kan het me voorstellen als je echt een goed idee hebt wat het waard is en wat je er voor wil/kunt hebben, en als je misschien al veel vaker van huis gewisseld hebt.

Ik zou zelf de volgende keer echter gewoon weer een makelaar inschakelen (maar als het goed is gaat er geen volgende keer meer komen O+ )
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189407829
Eens met wat eerder gezegd is, de makelaar heeft bij ons er echt voor gezorgd dat ons huis meer heeft opgeleverd. Daarnaast had ik er niet aan moeten denken om die 40 bezichtigingen zelf te gaan doen :+
  zondag 13 oktober 2019 @ 09:09:48 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189407945
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Eens met wat eerder gezegd is, de makelaar heeft bij ons er echt voor gezorgd dat ons huis meer heeft opgeleverd. Daarnaast had ik er niet aan moeten denken om die 40 bezichtigingen zelf te gaan doen :+
Wij waren eigenlijk niet van plan om losse bezichtigingen te plannen, maar gewoon twee keer een uur open huis.

Ik ga me er zo in verdiepen en iig twee offertes van lokale makelaars opvragen en een internetmakelaar checken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 13 oktober 2019 @ 09:19:14 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189408055
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Eens met wat eerder gezegd is, de makelaar heeft bij ons er echt voor gezorgd dat ons huis meer heeft opgeleverd. Daarnaast had ik er niet aan moeten denken om die 40 bezichtigingen zelf te gaan doen :+
Een (goede) internetmakelaar laat je niet zomaar een beetje wat aanrommelen hoor. Tenminste, de onze niet. Die is langs geweest om alles op te meten, heeft een taxatie gedaan, advies gegeven over de vraagprijs, alle onderhandelingen gedaan, opstellen van het verkoopcontract, etc. Dus wel veel meer dan alleen de vermelding op Funda. Ook konden we hem altijd bellen, mailen of appen. Wat we zelf moesten doen: foto's, omschrijving en bezichtigingen.
KuikenGuppy
pi_189408083
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 09:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wij waren eigenlijk niet van plan om losse bezichtigingen te plannen, maar gewoon twee keer een uur open huis.

Ik ga me er zo in verdiepen en iig twee offertes van lokale makelaars opvragen en een internetmakelaar checken.
Waar woon je? Wij in Utrecht en afgelopen week enkele makelaars over de vloer gehad. Die adviseren allemaal waar ik zelf zon hekel aan heb - twee middagdelen volplannen en dan een inschrijving.

Sommige lieten ook wel mooie dingen zien, zo was de markt in deze buurt dusdanig dat er slechts een aanbod is van 4 woningen op 400-500 woningzoekenden. Ik ben nog in afwachting van de prijzen maar vermoedelijk geef ik het wel uit handen. Het tekoop zetten en de bezichtigingen zijn het werk niet.Met name het traject na de bezichtiging - koopcontract - notaris - al dat soort geneuzel. Daar heb ik dan weer weinig zin in in mijn schaarse vrije uren.

Maar voor dit alles eerst de hel van het vinden van een nieuwe woning. Ik dacht dat 750k best netjes was, maar iets vinden wat voldoet - ho maar... :(
pi_189409522
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 09:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Een (goede) internetmakelaar laat je niet zomaar een beetje wat aanrommelen hoor. Tenminste, de onze niet. Die is langs geweest om alles op te meten, heeft een taxatie gedaan, advies gegeven over de vraagprijs, alle onderhandelingen gedaan, opstellen van het verkoopcontract, etc. Dus wel veel meer dan alleen de vermelding op Funda. Ook konden we hem altijd bellen, mailen of appen. Wat we zelf moesten doen: foto's, omschrijving en bezichtigingen.
Ah die variant kende ik niet, ik dacht dat het of -standaard- makelaar of alles zelf :)

Hoe dan ook, ik vond het heel fijn om alleen voor een opgeruimd huis te hoeven zorgen. Dat was al uitdaging genoeg :')

Andere vraag: gisteren heb ik onze zolder leeg gehaald en het was een ratjetoe aan verschillende verhuisdozen, plastic opbergdozen van verschillende formaten en grote gevulde tassen :+

Wat zijn nou goede, stevige, doorzichtige plastic bakken? Ik wil zo graag een georganiseerde opslag :D O+
pi_189409790
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:13 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Wat zijn nou goede, stevige, doorzichtige plastic bakken? Ik wil zo graag een georganiseerde opslag :D O+
Ik vind de Samla van Ikea handig, goed in te kijken, diverse maten handig te combineren. En in een bepaalde maat past prima A4-papier in.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:42:22 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189409996
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 09:20 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Waar woon je? Wij in Utrecht en afgelopen week enkele makelaars over de vloer gehad. Die adviseren allemaal waar ik zelf zon hekel aan heb - twee middagdelen volplannen en dan een inschrijving.

Sommige lieten ook wel mooie dingen zien, zo was de markt in deze buurt dusdanig dat er slechts een aanbod is van 4 woningen op 400-500 woningzoekenden. Ik ben nog in afwachting van de prijzen maar vermoedelijk geef ik het wel uit handen. Het tekoop zetten en de bezichtigingen zijn het werk niet.Met name het traject na de bezichtiging - koopcontract - notaris - al dat soort geneuzel. Daar heb ik dan weer weinig zin in in mijn schaarse vrije uren.

Maar voor dit alles eerst de hel van het vinden van een nieuwe woning. Ik dacht dat 750k best netjes was, maar iets vinden wat voldoet - ho maar... :(
Ik kan me voorstellen dat dat lastig is, mijn zoekgrens is een ton lager maar mijn zoekgebied is ook Amerstfoort-Barneveld, dus dat compenseert het lagere budget weer, maar het valt niet mee.
Ik kom iig weinig tegen waarvan ik denk "wow O+".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189410299
Wat een budget Koentjuh hopelijk boven jullie snel iets
  zondag 13 oktober 2019 @ 12:05:25 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189410413
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 09:20 schreef koentjuh18 het volgende:

Maar voor dit alles eerst de hel van het vinden van een nieuwe woning. Ik dacht dat 750k best netjes was, maar iets vinden wat voldoet - ho maar... :(
Maar dan heb je toch ook wel vrij specifieke wensen voor een locatie en het huis zelf denk ik? Want op zich moet er voor dat geld toch prima iets te vinden zijn?
Mij lukt dat iig wel hoor! :9

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 13-10-2019 12:12:10 ]
***
pi_189411371
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 12:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar dan heb je toch ook wel vrij specifieke wensen voor een locatie en het huis zelf denk ik? Want op zich moet er voor dat geld toch prima iets te vinden zijn?
Mij lukt dat iig wel hoor! :9
Ik kom zelf uit de Achterhoek. Als ik terug zou willen had ik morgen een droomhuis :)

Onze eisen vallen wel mee, voornamelijk grote tuin en boven minimaal vier slaapkamers - of drie waarbij de zolder om te bouwen is tot slaapkamer(s). Probleem is dat die woningen vrij beperkt op de markt komen en we nu een huis met twee badkamers en vijf slaapkamers hebben. Heb al geaccepteerd dat ik daarin een stap terug moet...

Waarom dan verhuizen? Onze tuin is slechts 5 meter diep waardoor we beneden simpelweg ruimte te kort komen. Twee jongens van 2 en een derde van 0. Vooral de eerste twee moeten ergens hun energie kwijt. En ik wil graag een boomhut voor ze bouwen 😍
  zondag 13 oktober 2019 @ 13:55:22 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189411936
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:08 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Ik kom zelf uit de Achterhoek. Als ik terug zou willen had ik morgen een droomhuis :)

Onze eisen vallen wel mee, voornamelijk grote tuin en boven minimaal vier slaapkamers - of drie waarbij de zolder om te bouwen is tot slaapkamer(s). Probleem is dat die woningen vrij beperkt op de markt komen en we nu een huis met twee badkamers en vijf slaapkamers hebben. Heb al geaccepteerd dat ik daarin een stap terug moet...

Waarom dan verhuizen? Onze tuin is slechts 5 meter diep waardoor we beneden simpelweg ruimte te kort komen. Twee jongens van 2 en een derde van 0. Vooral de eerste twee moeten ergens hun energie kwijt. En ik wil graag een boomhut voor ze bouwen 😍
Grond is idd een probleem, mijn zoekopdracht is vanaf 366m² grond, en dan kom je al snel met een huis waar een hoop aan moet gebeuren, of waar ik zeker niet wil zitten.
Maar eigenlijk wil ik ook alleen maar naar vrijstaand als ik hier wegga, ik ga niet weer voor een tweekapper.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189412309
Grond is idd een ding ja. Wij gaan nu aan de rand van het dorp wonen (in de randstad) met 650 m2 grond. De (oude) huizen in het dorp met deze hoeveelheid grond gaan voor boven een miljoen :X

Nu moeten we wel 10 min fietsen naar school/opvang maar dat neem ik wel voor lief :)
pi_189414074
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:08 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Ik kom zelf uit de Achterhoek. Als ik terug zou willen had ik morgen een droomhuis :)

Onze eisen vallen wel mee, voornamelijk grote tuin en boven minimaal vier slaapkamers - of drie waarbij de zolder om te bouwen is tot slaapkamer(s). Probleem is dat die woningen vrij beperkt op de markt komen en we nu een huis met twee badkamers en vijf slaapkamers hebben. Heb al geaccepteerd dat ik daarin een stap terug moet...

Waarom dan verhuizen? Onze tuin is slechts 5 meter diep waardoor we beneden simpelweg ruimte te kort komen. Twee jongens van 2 en een derde van 0. Vooral de eerste twee moeten ergens hun energie kwijt. En ik wil graag een boomhut voor ze bouwen 😍
En dan specifiek in Utrecht? Of sta je ook open voor de regio er omheen?
pi_189415287
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:47 schreef Puala het volgende:

[..]

En dan specifiek in Utrecht? Of sta je ook open voor de regio er omheen?
Mijn vriendin heeft voorkeur voor Soest. Die kant op is prima. Werkt in Amsterdam dus moet wel redelijk tot goed bereikbaar zijn.
pi_189418459
Ja, zelfs 750k is in een populair regio krap als je een ruim huis wilt met een grote tuin waar weinig aan hoeft te gebeuren. In de regio waar wij keken kwam ik vooral huizen van 1,2-1,5 miljoen tegen die aan mijn wensen voldeden. Vaak waren die huizen groter dan we nodig hadden, maar er zat heel weinig tussen 'rijtjeshuis met kleine tuin' en 'villa met grote tuin'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189419816
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, zelfs 750k is in een populair regio krap als je een ruim huis wilt met een grote tuin waar weinig aan hoeft te gebeuren. In de regio waar wij keken kwam ik vooral huizen van 1,2-1,5 miljoen tegen die aan mijn wensen voldeden. Vaak waren die huizen groter dan we nodig hadden, maar er zat heel weinig tussen 'rijtjeshuis met kleine tuin' en 'villa met grote tuin'.
We gaan het zien, huis hoeft niet af te zijn :)
Gelukkig hebben we 1,5 jaar geleden verbouwd dus er is geen hele directe noodzaak om te verhuizen. Funda is wel verslavend ... ☺
pi_189425800
*O* Oh we hebben een bod gehad op onze woning, deze geaccepteerd en as we speak maakt de makelaar het koopcontract *O*
pi_189426138
Gefeliciteerd *O*
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:53:35 #31
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_189427795
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, zelfs 750k is in een populair regio krap als je een ruim huis wilt met een grote tuin waar weinig aan hoeft te gebeuren. In de regio waar wij keken kwam ik vooral huizen van 1,2-1,5 miljoen tegen die aan mijn wensen voldeden. Vaak waren die huizen groter dan we nodig hadden, maar er zat heel weinig tussen 'rijtjeshuis met kleine tuin' en 'villa met grote tuin'.
De huizen die je voor 750k bij ons in Middelburg en de verre omgeving kunt kopen... man man man.
Wat is de huizenmarkt kapot eigenlijk.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 15:00:14 #32
5428 crew  miss_sly
pi_189429766
Gefeliciteerd Cyntiaa *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 06:52:10 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189440538
Gefeliciteerd
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:45:46 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189440703
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 09:58 schreef Cyntiaa het volgende:
*O* Oh we hebben een bod gehad op onze woning, deze geaccepteerd en as we speak maakt de makelaar het koopcontract *O*
*O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:28:43 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189440970
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:53 schreef avotar het volgende:

[..]

De huizen die je voor 750k bij ons in Middelburg en de verre omgeving kunt kopen... man man man.
Wat is de huizenmarkt kapot eigenlijk.
Een huis dat 4 ton kost om te bouwen kost in Zeeland, Limburg of Groningen niet ineens 2 ton om te bouwen.
Het verschil is vooral dat de grond om dat huis op de bouwen op de ene plek ¤ 1.000 per m2 kost en op de andere plek ¤ 200 per m2.
En laten we stellen dat je minimaal 450 m2 nodig hebt om dat huis op te bouwen (want dat is fantastisch), dan komt de kavel op de ene plek op ¤ 450.000 en op de andere plek op ¤ 90.000
Dus datzelfde nieuwe huis kost op locatie A ¤ 850.000 en op locatie G ¤ 490.000

En dan is 450m2 eigenlijk ook nog een beetje aan de kleine kant, om echt leuk te kunnen bouwen zou je ongeveer de helft meer moeten hebben, en dan tikt het verschil in grondprijs nog harder aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:15:13 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189441390
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een huis dat 4 ton kost om te bouwen kost in Zeeland, Limburg of Groningen niet ineens 2 ton om te bouwen.
Het verschil is vooral dat de grond om dat huis op de bouwen op de ene plek ¤ 1.000 per m2 kost en op de andere plek ¤ 200 per m2.
En laten we stellen dat je minimaal 450 m2 nodig hebt om dat huis op te bouwen (want dat is fantastisch), dan komt de kavel op de ene plek op ¤ 450.000 en op de andere plek op ¤ 90.000
Dus datzelfde nieuwe huis kost op locatie A ¤ 850.000 en op locatie G ¤ 490.000

En dan is 450m2 eigenlijk ook nog een beetje aan de kleine kant, om echt leuk te kunnen bouwen zou je ongeveer de helft meer moeten hebben, en dan tikt het verschil in grondprijs nog harder aan.
Toch denk ik dat de bouwkosten ook verschillen. Volgens mij zijn in Limburg aannemers/stukadoors/loodgieters/tegelzetters enz. ook nog wel wat goedkoper dan in Adam.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:17:50 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189441419
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat de bouwkosten ook verschillen. Volgens mij zijn in Limburg aannemers/stukadoors/loodgieters/tegelzetters enz. ook nog wel wat goedkoper dan in Adam.
Oh, daar kan nog best wat verschil in zitten, maar dan wordt het nog steeds niet in de buurt van de helft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:19:30 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_189441441
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat de bouwkosten ook verschillen. Volgens mij zijn in Limburg aannemers/stukadoors/loodgieters/tegelzetters enz. ook nog wel wat goedkoper dan in Adam.
dat komt vooral omdat ze geen dertig euro parkeerkosten hoeven te rekenen, Per uur. :')
disclaimer
pi_189442271
Bedankt allemaal! Dit is helemaal nieuw voor mij :+ Nu alles uitzoeken qua badkamer/toilet etc. *O*
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:18:41 #40
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189442793
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, daar kan nog best wat verschil in zitten, maar dan wordt het nog steeds niet in de buurt van de helft.
Dat is echt veel verschil. Bij ons zijn de prijzen al fors en zit je op 40 euro per uur voor een metselaar. In de Rotterdam hoorde ik 90 euro per uur en ik wil niet weten wat zo een kerel in Amsterdam vraagt :o .

En in Zeeland komen ze al langs voor een droge boterham ;) :P
pi_189442895
Bij ons zijn vakmannen ook duur en wij hebben geen parkeerproblemen. Het is ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod: veel vraag, over het algemeen veel bestedingsruimte -> hogere prijs. Ze komen ermee weg, dus ze zouden gek zijn als ze niet de hoofdprijs zouden vragen.

Overigens komen veel vakmannen eenvoudigweg niet meer in Amsterdam omdat parkeren vaak niet kan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189442955
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een huis dat 4 ton kost om te bouwen kost in Zeeland, Limburg of Groningen niet ineens 2 ton om te bouwen.
Het verschil is vooral dat de grond om dat huis op de bouwen op de ene plek ¤ 1.000 per m2 kost en op de andere plek ¤ 200 per m2.
En laten we stellen dat je minimaal 450 m2 nodig hebt om dat huis op te bouwen (want dat is fantastisch), dan komt de kavel op de ene plek op ¤ 450.000 en op de andere plek op ¤ 90.000
Dus datzelfde nieuwe huis kost op locatie A ¤ 850.000 en op locatie G ¤ 490.000

En dan is 450m2 eigenlijk ook nog een beetje aan de kleine kant, om echt leuk te kunnen bouwen zou je ongeveer de helft meer moeten hebben, en dan tikt het verschil in grondprijs nog harder aan.
Kost een huis ongeveer 4 ton om te bouwen? Ik heb geen idee wat gangbaar is. Online vond ik het lastig daar informatie over te vinden.

Ik vind het nog steeds bizar dat het voor ons goedkoper is geweest om een oude woning volledig te renoveren dan een nieuw huis neer te zetten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:17:16 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189444751
Domme vraag: hoe opgeruimd moet je huis zijn voor een taxatie?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189444783
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:17 schreef Tink89 het volgende:
Domme vraag: hoe opgeruimd moet je huis zijn voor een taxatie?
Niet zoals bij een bezichtiging in ieder geval :). De Taxateur kijkt daar wel doorheen.
pi_189444792
Reken tussen de 600 en 700 per kubieke meter voor nieuwbouw op het moment (Brabant). En voor 90.000 koop je bij ons ook geen 450 M2. Wij betaalden ongeveer 400 per M2 (incl BTW). En kavels zijn vaak of klein, zo tot 300/340 of heel groot (>500/600).
Probleem bij ons in de buurt is vooral dat er amper aan mensen te komen is en dat er op bepaalde materialen lange levertijden zitten. Achter ons is nog een mooie kavel te koop, maar die is tegen de 800. Dan betaal je al 3 ton voor de grond en moet je daarna nog gaan bouwen :X
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:23:37 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189444849
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:18 schreef Anne het volgende:

[..]

Niet zoals bij een bezichtiging in ieder geval :). De Taxateur kijkt daar wel doorheen.
Dan morgenvroeg maar even een snelle ronde was opruimen en zorgen dat alle gordijnen open zijn en de bedden opgemaakt enzo en dan fingers crossed..,
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:22:12 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189445799
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kost een huis ongeveer 4 ton om te bouwen? Ik heb geen idee wat gangbaar is. Online vond ik het lastig daar informatie over te vinden.

Ik vind het nog steeds bizar dat het voor ons goedkoper is geweest om een oude woning volledig te renoveren dan een nieuw huis neer te zetten.
Dat ligt eraan, het kan ook wel voor een ton minder, maar vrijstaand, sleutelklaar voor 300.000 wordt een beetje karig, zeker als de keuken en tuinaanleg in de prijs moeten zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:46:39 #48
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_189446163
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een huis dat 4 ton kost om te bouwen kost in Zeeland, Limburg of Groningen niet ineens 2 ton om te bouwen.
Het verschil is vooral dat de grond om dat huis op de bouwen op de ene plek ¤ 1.000 per m2 kost en op de andere plek ¤ 200 per m2.
En laten we stellen dat je minimaal 450 m2 nodig hebt om dat huis op te bouwen (want dat is fantastisch), dan komt de kavel op de ene plek op ¤ 450.000 en op de andere plek op ¤ 90.000
Dus datzelfde nieuwe huis kost op locatie A ¤ 850.000 en op locatie G ¤ 490.000

En dan is 450m2 eigenlijk ook nog een beetje aan de kleine kant, om echt leuk te kunnen bouwen zou je ongeveer de helft meer moeten hebben, en dan tikt het verschil in grondprijs nog harder aan.
Ik heb het niet eens over nieuwbouw.
Dat is niet velen gegeven. Puur over bestaande bouw.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:58:26 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_189446311
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:19 schreef d.k. het volgende:
Reken tussen de 600 en 700 per kubieke meter voor nieuwbouw op het moment (Brabant). En voor 90.000 koop je bij ons ook geen 450 M2. Wij betaalden ongeveer 400 per M2 (incl BTW). En kavels zijn vaak of klein, zo tot 300/340 of heel groot (>500/600).
Probleem bij ons in de buurt is vooral dat er amper aan mensen te komen is en dat er op bepaalde materialen lange levertijden zitten. Achter ons is nog een mooie kavel te koop, maar die is tegen de 800. Dan betaal je al 3 ton voor de grond en moet je daarna nog gaan bouwen :X
Brabant economisch vergelijken met Zeeland of Groningen is ook wel een beetje raar vind ik.
disclaimer
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:50:46 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189447500
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 14:46 schreef avotar het volgende:

[..]

Ik heb het niet eens over nieuwbouw.
Dat is niet velen gegeven. Puur over bestaande bouw.
Huizen worden over het algemeen niet goedkoper nadat ze er een tijdje staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189447999
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 14:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Brabant economisch vergelijken met Zeeland of Groningen is ook wel een beetje raar vind ik.
Deed ik ook niet, het was als reactie op Claudia x bedoeld die vroeg hoeveel bouwen eigenlijk kost.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_189448439
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:19 schreef d.k. het volgende:
Reken tussen de 600 en 700 per kubieke meter voor nieuwbouw op het moment (Brabant). En voor 90.000 koop je bij ons ook geen 450 M2. Wij betaalden ongeveer 400 per M2 (incl BTW). En kavels zijn vaak of klein, zo tot 300/340 of heel groot (>500/600).
Probleem bij ons in de buurt is vooral dat er amper aan mensen te komen is en dat er op bepaalde materialen lange levertijden zitten. Achter ons is nog een mooie kavel te koop, maar die is tegen de 800. Dan betaal je al 3 ton voor de grond en moet je daarna nog gaan bouwen :X
Ik zag recentelijk een bouwkavel hier in de buurt voor 1000 euro per m2. :X En dan zit je dus niet eens in Amsterdam.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189504829
We willen zelf een bureau maken in de slaapkamer voor de kinderen maar ik weet even niet hoe hoog dat bureau moet komen. Wat is jullie ervaring hier mee? Ze zijn nu 5 en 2 en het is de bedoeling dat ze hier de komende jaren nog plezier van gaan hebben :)
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:37:24 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189505109
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:24 schreef Fazz het volgende:
We willen zelf een bureau maken in de slaapkamer voor de kinderen maar ik weet even niet hoe hoog dat bureau moet komen. Wat is jullie ervaring hier mee? Ze zijn nu 5 en 2 en het is de bedoeling dat ze hier de komende jaren nog plezier van gaan hebben :)
Wat vind je van een onderstel dat je in hoogte kunt verstellen? Ze groeien echt heel hard nu, krijgen niet voor niks op school elk jaar een grotere tafel..
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189505217
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat vind je van een onderstel dat je in hoogte kunt verstellen? Ze groeien echt heel hard nu, krijgen niet voor niks op school elk jaar een grotere tafel..
Het bureau wordt 2.80 lang dus dat verstelbaar maken wordt wat lastig vrees ik :+ Als het voldoet voor de komende 4 jaar ben ik al heel blij :s)
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:46:10 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189505279
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:42 schreef Fazz het volgende:

[..]

Het bureau wordt 2.80 lang dus dat verstelbaar maken wordt wat lastig vrees ik :+ Als het voldoet voor de komende 4 jaar ben ik al heel blij :s)
Geschikt voor 2 en 5? Dat is wel een lastige denk ik.
Ik zou met ze bij de ikea oid even gaan testen.
Een verstelbare stoel kan ‘n een hoop uitmaken ook.
Mijnes heeft vanaf zijn 7e een bureau dus kan je niet zo een hoogte noemen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:03:46 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189505611
Oh jongens ik heb zoveel verhuiskriebels :D . Nog niks concreets maar ik sprak voor het eerst een aankoopmakelaar vandaag en dat maakt het wel echter en haalbaarder allemaal. Vet spannend!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189505932
Oh spannend Lemijn! Heb je al een beeld van wat je graag zou willen als toekomstig huis?
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:21:01 #59
5428 crew  miss_sly
pi_189505945
Oh Lemijn, wat leuk! En spannend! Wat en waar zoek je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189511270
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:03 schreef Lemijn het volgende:
Oh jongens ik heb zoveel verhuiskriebels :D . Nog niks concreets maar ik sprak voor het eerst een aankoopmakelaar vandaag en dat maakt het wel echter en haalbaarder allemaal. Vet spannend!
Wat leuk! Ben je van plan om in de buurt te blijven of juist niet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189511541
Wij ontvingen gisteren de een-na-laatste termijnnota! De volgende is de laatste, die deels naar de notaris gaat. Het einde komt in zicht *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:57:11 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189512505
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:03 schreef Lemijn het volgende:
Oh jongens ik heb zoveel verhuiskriebels :D . Nog niks concreets maar ik sprak voor het eerst een aankoopmakelaar vandaag en dat maakt het wel echter en haalbaarder allemaal. Vet spannend!
Spannend!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:08:48 #63
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189512596
Dank allen! Ik ga inderdaad naar een stukje verderop. Moet nog even nadenken hoe vaag ik daarover wil doen :X .

En ik weet wel ongeveer wat ik wil: een tuin en iets meer ruimte. Hoeft niet vreselijk veel te zijn, ik blijf een eenoudergezin. Ik val wel op mooie jaren 30-huizen maar die zijn vaak te groot en te duur, en ik zag ook wel leuke dingen die wat goedkoper zijn. Nieuwbouw heeft niet mijn voorkeur. Belangrijkste is eigenlijk dat ik een huis vind in de buurt van Jacobs vader, of andersom want we gaan proberen de zelfde kant op te verhuizen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189513726
Leuk! Verhuizen, en dan vooral nieuwe woningen kijken blijft leuk. Succes met de zoektocht!

Wij zijn gisteren naar een mogelijk huis wezen kijken. Ruim, vier woonlagen, flinke kamers voor iedereen en nog een extra woonlaag voor een speelkamer en klus ruimte ( 😀)

Het is een redelijk nieuw huis - 10 jaar oud - in een goede stijl gebouwd. Al met al voldoet het aan alles, maar toch twijfel...
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:03:05 #65
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189513935
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 12:47 schreef koentjuh18 het volgende:
Leuk! Verhuizen, en dan vooral nieuwe woningen kijken blijft leuk. Succes met de zoektocht!

Wij zijn gisteren naar een mogelijk huis wezen kijken. Ruim, vier woonlagen, flinke kamers voor iedereen en nog een extra woonlaag voor een speelkamer en klus ruimte ( 😀)

Het is een redelijk nieuw huis - 10 jaar oud - in een goede stijl gebouwd. Al met al voldoet het aan alles, maar toch twijfel...
Weet je wat de twijfel is? Koudwatervrees of is er iets dat je liever anders zou willen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:04:00 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189513946
Ik vind het aan de ene kant leuk allemaal maar ook dus nogal spannend om het leven van mijzelf en zoon zo overhoop te gooien, want straks moet alles anders, ook mijn werk en zijn opvang en nou ja, alles eigenlijk. Dus het voelt nogal groots allemaal.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:42:05 #67
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189514507
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 12:47 schreef koentjuh18 het volgende:
Leuk! Verhuizen, en dan vooral nieuwe woningen kijken blijft leuk. Succes met de zoektocht!

Wij zijn gisteren naar een mogelijk huis wezen kijken. Ruim, vier woonlagen, flinke kamers voor iedereen en nog een extra woonlaag voor een speelkamer en klus ruimte ( 😀)

Het is een redelijk nieuw huis - 10 jaar oud - in een goede stijl gebouwd. Al met al voldoet het aan alles, maar toch twijfel...
In welke regio?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189515165
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 13:03 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Weet je wat de twijfel is? Koudwatervrees of is er iets dat je liever anders zou willen?
Twijfel zit in het feit dat we nu in jaren 30 huis wonen en dit redelijk nieuw is. Mist toch een bepaalde sfeer ofzo .
Maar dat kun je ook terug brengen met je eigen inrichting 😀

Regio Utrecht
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:47:08 #69
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189518455
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 13:04 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het aan de ene kant leuk allemaal maar ook dus nogal spannend om het leven van mijzelf en zoon zo overhoop te gooien, want straks moet alles anders, ook mijn werk en zijn opvang en nou ja, alles eigenlijk. Dus het voelt nogal groots allemaal.
Heel, heel herkenbaar dit. Spannend is het he?

Edit: en nog even iets anders: Waar hebben de Fokkers hier hun keuken gekocht? Ik zie door de mandemakers het bos niet meer...

[ Bericht 8% gewijzigd door Tink89 op 19-10-2019 19:23:18 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189526674
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 18:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Heel, heel herkenbaar dit. Spannend is het he?

Edit: en nog even iets anders: Waar hebben de Fokkers hier hun keuken gekocht? Ik zie door de mandemakers het bos niet meer...

Wij hebben onze keuken bij een lokale keuken zaak gekochtniet ver van Utrecht. Wij hebben een jaren ‘30 huis inclusief rare afmetingen en niet allemaal 90 graden hoeken. Het wordt dus volledig maatwerk, maar ook volledig naar onze zin!

Kost wat, heb je ook wat (hoop ik maar, hij wordt dinsdag en woensdag geplaatst 😉)!
pi_189526687
De laatste week is ingegaan voor ons voor onze verhuizing aanstaand weekend!

Alleen de keuken moet nog geplaatst worden, dat gebeurt aanstaande dinsdag en woensdag, en dan zijn we echt helemaal klaar (er moet nog een stukje tapijt boven gelegd worden, maar dat hebben we bewust uitgesteld tot na de verhuizing)!

Het is zo ontzettend gaaf geworden, helemaal wat we in gedachte hadden (en de architect bedacht had 😉)!

Laatste loodjes voor de verhuizing, we zijn bezig met de laatste dingen die we zelf moeten doen: behangen, kelder afmaken (schilderen, planken enz) en vooral in het oude huis inpakken en in het nieuwe huis zo veel mogelijk meteen uitpakken dat het een plaats heeft.

Ik ben er wel heel erg klaar mee, met dat verbouwen en verhuizen, maar het is het allemaal waard tot nu toe.
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 08:23:05 #72
5428 crew  miss_sly
pi_189526790
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 08:02 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
De laatste week is ingegaan voor ons voor onze verhuizing aanstaand weekend!

Alleen de keuken moet nog geplaatst worden, dat gebeurt aanstaande dinsdag en woensdag, en dan zijn we echt helemaal klaar (er moet nog een stukje tapijt boven gelegd worden, maar dat hebben we bewust uitgesteld tot na de verhuizing)!

Het is zo ontzettend gaaf geworden, helemaal wat we in gedachte hadden (en de architect bedacht had 😉)!

Laatste loodjes voor de verhuizing, we zijn bezig met de laatste dingen die we zelf moeten doen: behangen, kelder afmaken (schilderen, planken enz) en vooral in het oude huis inpakken en in het nieuwe huis zo veel mogelijk meteen uitpakken dat het een plaats heeft.

Ik ben er wel heel erg klaar mee, met dat verbouwen en verhuizen, maar het is het allemaal waard tot nu toe.
Deel je ook wat foto’s? Ik ben erg benieuwd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189533549
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 08:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Deel je ook wat foto’s? Ik ben erg benieuwd!
Zal ik na de verhuizing doen!

Ik ben er wel trots op 😉
pi_189536174
Hier ook nog een week tot verhuizen en ik herken het er ‘klaar mee zijn’. Er is nog geen kamer af :{ En thuis valt er nog heel veel in te pakken :X

Er zijn nog een hoop dingen waar we sowieso niet aan toe komen: alle binnendeuren, de trappen, de overloop, wasruimte, logeerkamer... De focus ligt vooral op de woon- en slaapkamers, hopelijk gaat dat deze week toch nog lukken.
pi_189545094
Vraagje over wc brillen 8-)
De toiletten in ons nieuwe huis zijn van Laufen. Model kan ik niet vinden, vorm van de wc pot is volgens mij standaard. Nu zijn de brillen die er op liggen lelijk (zwart met grijs) en wat schmutzig, ik wil dus nieuwe. Er is alleen zoveel aanbod :o Wat is nou fijn materiaal?

Ik zoek een witte bril, softclose, en ik denk universeel want geen idee hoe ik het type van de wc pot kan achterhalen.
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:37:42 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_189545143
Ik vind gewoon plastic altijd het lekkerst. Warmt snel op.
disclaimer
pi_189545277
Hoe handig is het nou als je de zitting er af kan halen? Heb nooit geweten dat die optie er was :D
pi_189545291
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2019 20:03 schreef Fazz het volgende:
Hier ook nog een week tot verhuizen en ik herken het er ‘klaar mee zijn’. Er is nog geen kamer af :{ En thuis valt er nog heel veel in te pakken :X

Er zijn nog een hoop dingen waar we sowieso niet aan toe komen: alle binnendeuren, de trappen, de overloop, wasruimte, logeerkamer... De focus ligt vooral op de woon- en slaapkamers, hopelijk gaat dat deze week toch nog lukken.
Succes!

Ja wij hebben heel eerlijk gezegd al wel veel af (veel door externe bedrijven dus telt niet helemaal ;) ), alleen als ik nog zie wat er in het oude huis staat ... Er lijkt geen einde aan te komen ...

En ach, de overdracht van het oude huis staat vast dus we moeten wel!
pi_189545412
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:46 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Succes!

Ja wij hebben heel eerlijk gezegd al wel veel af (veel door externe bedrijven dus telt niet helemaal ;) ), alleen als ik nog zie wat er in het oude huis staat ... Er lijkt geen einde aan te komen ...

En ach, de overdracht van het oude huis staat vast dus we moeten wel!
Wel fijn dat die dingen allemaal af zijn!

Wij waren van plan het allemaal zelf te doen maar toen brak mr Fazz z'n sleutelbeen een week voordat we de sleutel kregen :X Het is niet anders, gelukkig zijn de belangrijkste dingen gedaan en de rest moet maar wachten.
pi_189547007
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:52 schreef Fazz het volgende:

[..]

Wel fijn dat die dingen allemaal af zijn!

Wij waren van plan het allemaal zelf te doen maar toen brak mr Fazz z'n sleutelbeen een week voordat we de sleutel kregen :X Het is niet anders, gelukkig zijn de belangrijkste dingen gedaan en de rest moet maar wachten.
Dat is wel heel zuur ...

Wij hebben ook heel veel hulp gehad van verschillende ouders (wij zijn niet zo handig met behangen en ik haat poetsen echt zo ...) en verhuizing komt er straks ook weer allemaal familie, anders hadden wij het idd ook niet gered.

En inderdaad, als je er kunt wonen dan ben je al een heel eind!
pi_189550232


We hebben de exacte afmetingen van de tuin van ons nieuwbouwhuis opgevraagd. Inclusief doorgang tussen onze garage en die van de buren.
Volgens mij mogen we een best tuinplan gaan opstellen :)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:29:45 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189550685
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:54 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]

We hebben de exacte afmetingen van de tuin van ons nieuwbouwhuis opgevraagd. Inclusief doorgang tussen onze garage en die van de buren.
Volgens mij mogen we een best tuinplan gaan opstellen :)
Zo dan, fikse tuin!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:43:11 #83
5428 crew  miss_sly
pi_189550905
Het geel is bebouwd. De rest is tuin? Ja, daar kun je een fiks plan voor opstellen!

Kregen jullie de exacte maten van de kavel zomaar toen jullie die opvroegen? Kadaster is nog niet geweest, denk ik?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:45:51 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_189551968
Zo dan, en dat voor een nieuwbouw! Netjes!
disclaimer
pi_189553368
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo dan, fikse tuin!
Ja, groter dan verwacht!
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:43 schreef miss_sly het volgende:
Het geel is bebouwd. De rest is tuin? Ja, daar kun je een fiks plan voor opstellen!

Kregen jullie de exacte maten van de kavel zomaar toen jullie die opvroegen? Kadaster is nog niet geweest, denk ik?
Jup, geel is bebouwd. Zie plaatje hieronder.

Het zijn de maten die ik vandaag van het bouwbedrijf doorkreeg. Kadaster is nog niet geweest, dus maten zijn ongeveer.
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:45 schreef SQ het volgende:
Zo dan, en dat voor een nieuwbouw! Netjes!
Zeker! Heel blij mee! We wilden geen postzegeltuintje
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:36:32 #86
95752 crew  Chell
Kluns
pi_189559544
Sleutels van het oude huis ingeleverd *O*
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:37:25 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189559560
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:36 schreef Chell het volgende:
Sleutels van het oude huis ingeleverd *O*
Oh, wat heerlijk voor jullie dat je dat nu achter je kunt laten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:39:52 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189559587
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:53 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Ja, groter dan verwacht!
[..]

Jup, geel is bebouwd. Zie plaatje hieronder.
[ afbeelding ]
Het zijn de maten die ik vandaag van het bouwbedrijf doorkreeg. Kadaster is nog niet geweest, dus maten zijn ongeveer.
[..]

Zeker! Heel blij mee! We wilden geen postzegeltuintje
Zo, fors huis ook ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189559655
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo, fors huis ook ^O^
We lopen nog elke dag met een grote lach dat we zijn ingeloot voor dit project.
Wordt echt mooi!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_189559784
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:45 schreef -J-D- het volgende:

[..]

We lopen nog elke dag met een grote lach dat we zijn ingeloot voor dit project.
Wordt echt mooi!
En een leuke indeling, niet standaard. Wat gaan jullie met de keuken doen? Komt er een eettafel?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189560088
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En een leuke indeling, niet standaard. Wat gaan jullie met de keuken doen? Komt er een eettafel?


Zoiets wordt het. Eettafel in keuken, maar ook een (speel)tafel in de woonkamer.
Quooker en Bora in keuken, met een leuk eiland
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_189560148
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:25 schreef -J-D- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoiets wordt het. Eettafel in keuken, maar ook een (speel)tafel in de woonkamer.
Quooker en Bora in keuken, met een leuk eiland
ik zou juist overwegen om de tafel een kwartslag te draaien... een lekker lange tafel met plek voor 8-10 zitplaatsen. Tegen de muur kun je dan een mooie eetbank overwegen om wat ruimte uit te sparen. Volgens mij heb je dan qua ruimte een betere benutting. (maar goed, ook persoonlijke smaak natuurlijk.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189560339
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:31 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

ik zou juist overwegen om de tafel een kwartslag te draaien... een lekker lange tafel met plek voor 8-10 zitplaatsen. Tegen de muur kun je dan een mooie eetbank overwegen om wat ruimte uit te sparen. Volgens mij heb je dan qua ruimte een betere benutting. (maar goed, ook persoonlijke smaak natuurlijk.
Kijk, daarom houd ik nou zo van dit topic. Leuke ideeën uitwisselen.
Ik kan me voorstellen dat we pas echt een goed beeld van de ruimte krijgen als we in de keuken staan. Ik noteer jouw idee zeker, want dat is echt de moeite waard om te bekijken.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_189560386
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:50 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Kijk, daarom houd ik nou zo van dit topic. Leuke ideeën uitwisselen.
Ik kan me voorstellen dat we pas echt een goed beeld van de ruimte krijgen als we in de keuken staan. Ik noteer jouw idee zeker, want dat is echt de moeite waard om te bekijken.
^O^ Je hebt er in de lengte in elk geval de ruimte voor (360).

In onze nieuwe woning wilden we absoluut een lange tafel zodat we met veel mensen kunnen dineren. Uiteindelijk is dat eentje van 270 geworden. In de huidige setup hebben de bewoners dat ook al zo, inclusief eetbank tegen de wand. Je kunt daar ook voor stoelen kiezen als de ruimte er voor is maar ik weet niet precies hoe breed je de tafel wilt en hoe breed dat stuk daar is op je plattegrondje.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189560621
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:31 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

ik zou juist overwegen om de tafel een kwartslag te draaien... een lekker lange tafel met plek voor 8-10 zitplaatsen. Tegen de muur kun je dan een mooie eetbank overwegen om wat ruimte uit te sparen. Volgens mij heb je dan qua ruimte een betere benutting. (maar goed, ook persoonlijke smaak natuurlijk.
én de lijnen van het eiland lopen door; geeft een rustiger geheel.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_189560668
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:16 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

én de lijnen van het eiland lopen door; geeft een rustiger geheel.
en dat ja :)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189562361
Van de andere kant... Je kijkt wel tegen een muur aan als je op de stoelen zit. Terwijl in de situatie van de tekening je door de glazen deuren of door het raam kijkt.

Ga vanavond eens met de leidinggevende om de tafel. Ben benieuwd naar haar visie.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_189562474
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:02 schreef -J-D- het volgende:
Van de andere kant... Je kijkt wel tegen een muur aan als je op de stoelen zit. Terwijl in de situatie van de tekening je door de glazen deuren of door het raam kijkt.

Ga vanavond eens met de leidinggevende om de tafel. Ben benieuwd naar haar visie.
Je kunt nog met een bankje het hoekje om. Lijkt me heel knus, een echte woonkeuken. Maar dat soort dingen kun je prima beslissen als je er al woont.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189562903
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:35 schreef Fazz het volgende:
Vraagje over wc brillen 8-)
De toiletten in ons nieuwe huis zijn van Laufen. Model kan ik niet vinden, vorm van de wc pot is volgens mij standaard. Nu zijn de brillen die er op liggen lelijk (zwart met grijs) en wat schmutzig, ik wil dus nieuwe. Er is alleen zoveel aanbod :o Wat is nou fijn materiaal?

Ik zoek een witte bril, softclose, en ik denk universeel want geen idee hoe ik het type van de wc pot kan achterhalen.
Neem zoiets
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:05:06 #100
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_189563252
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:25 schreef -J-D- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoiets wordt het. Eettafel in keuken, maar ook een (speel)tafel in de woonkamer.
Quooker en Bora in keuken, met een leuk eiland
Ons huis heeft zo'n beetje exact dezelfde kenmerken en afmetingen, give or take a few cm. We zijn bezig met een nieuwe keuken en die is ongeveer gelijk ana die van jullie, ook mbt kookplaat en spoelbak. Onze eettafel wordt ook lang en smal en gelijk aan het kookeiland.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:50:52 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189568139
Wow, het taxatierapport van ons huidige huis is binnen. ¤ 15.000 hoger dan waar we op gehoopt hadden *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189568363
Wat fijn, @Tink89 *O*
(Psst je hebt je k&w topic gesloten maar geen nieuwe geopend, weet niet of dat expres was ;) )
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:41:49 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189569227
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn, @:Tink89 *O*
(Psst je hebt je k&w topic gesloten maar geen nieuwe geopend, weet niet of dat expres was ;) )
Jawel, even een goede nieuwe op bouwen. Maar ziek en dus geen laptop nu. Morgen meer!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189569299
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Jawel, even een goede nieuwe op bouwen. Maar ziek en dus geen laptop nu. Morgen meer!
Ahh vandaar. Aangestoken door Prul? Beterschap voor jullie!

@-J-D- mooi groot huis en grote kavel zeg!!
pi_189594576
We vinden het een leuk idee van die eetbank in de keuken. Gaan we verder uitwerken!
Thx!
@vlindertje89 dank je. Daar gaan we goed van genieten!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_189636492
Dillema:
We hebben een mooie tegel gevonden die we beneden willen leggen. Rond de 110 m2.
Nu kunnen we de tegel nu kopen en thuis opslaan, want we hebben het pas over een jaar nodig. Maar thuis is er geen ruimte voor twee pallets tegels, dus moet het bij mijn moeder in de garage.
Nadeel is dat als je volgend jaar ontdekt dat er een gebroken tegel tussen zit in een van de dozen, je een beetje laat bent.
Bovendien ben je twee keer aan het slepen met die tegels.

We kunnen ook nu een aanbetaling doen en over een jaar de rest betalen en de tegels krijgen. Maar goed, is een (klein) risico ivm faillissement bedrijf of zo. Scheelt wel gehannes.

Ik neig erg naar het eerste. Tegels hebben we pas over een jaar nodig, want dan is de nieuwbouw af. Kunnen dan nog kiezen voor bezorging of zelf ophalen. Scheelt weer een jaar opslag bij mijn moeder. Ben ook niet zo bang voor een faillissement.
Of denk ik nu te naïef en vergeet ik iets?

We zijn overigens al druk op zoek naar een goede tegelzetter, want die hebben volle agenda's. Zitten soms al een half jaar volgeboekt.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_189642415
Wij zijn na bijna 6 maanden ploeteren eindelijk verhuisd naar ons nieuwe huis gister! Alles is over, sliepen hier voor de 2e nacht. Het is zo’n fijn huis, we zijn er zo blij mee! We moeten nog 40 dozen uitzoeken, maar langzaam komt dat vanzelf. Vandaag een dag niks gepland, de eerste dag in maanden dat er niks hoeft, we niet perse vroeg iit bed hoeven, niks moeten bestellen, naar een winkel, vroeg bij het huis moeten zijn om een of ander, iets af moeten hebben ... nu het is vooral nog: als je er zin in hebt kun je iets doen!
  zondag 27 oktober 2019 @ 07:04:31 #108
73386 Fazz
onderweg
pi_189642422
Wij zijn verhuisd *O*

Gisterochtend reed iets over 7 de verhuiswagen voor en om 1 uur was het klaar *O*

De enige tegenvaller was de kraan van de wasmachine die doorgedraaid bleek. Vriend heeft die gelukkig snel kunnen vervangen, de wasmachine kon gewoon op tijd afgekoppeld worden voor de verhuizers.

Nu de eerste nacht gehad in het nieuwe huis O+ Ik was zo moe gisteren dat ik om 9 uur in bed lag. Werd ik alleen wel om 6 uur nieuwe tijd weer wakker :')
  zondag 27 oktober 2019 @ 07:32:02 #109
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189642539
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:04 schreef Fazz het volgende:
Wij zijn verhuisd *O*

Gisterochtend reed iets over 7 de verhuiswagen voor en om 1 uur was het klaar *O*

De enige tegenvaller was de kraan van de wasmachine die doorgedraaid bleek. Vriend heeft die gelukkig snel kunnen vervangen, de wasmachine kon gewoon op tijd afgekoppeld worden voor de verhuizers.

Nu de eerste nacht gehad in het nieuwe huis O+ Ik was zo moe gisteren dat ik om 9 uur in bed lag. Werd ik alleen wel om 6 uur nieuwe tijd weer wakker :')
Dan heb je vandaag alle tijd om uit te pakken.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189642612
Gefeliciteerd, Tinkerbel en Fazz!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189642643
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 22:01 schreef -J-D- het volgende:
Dillema:
We hebben een mooie tegel gevonden die we beneden willen leggen. Rond de 110 m2.
Nu kunnen we de tegel nu kopen en thuis opslaan, want we hebben het pas over een jaar nodig. Maar thuis is er geen ruimte voor twee pallets tegels, dus moet het bij mijn moeder in de garage.
Nadeel is dat als je volgend jaar ontdekt dat er een gebroken tegel tussen zit in een van de dozen, je een beetje laat bent.
Bovendien ben je twee keer aan het slepen met die tegels.

We kunnen ook nu een aanbetaling doen en over een jaar de rest betalen en de tegels krijgen. Maar goed, is een (klein) risico ivm faillissement bedrijf of zo. Scheelt wel gehannes.

Ik neig erg naar het eerste. Tegels hebben we pas over een jaar nodig, want dan is de nieuwbouw af. Kunnen dan nog kiezen voor bezorging of zelf ophalen. Scheelt weer een jaar opslag bij mijn moeder. Ben ook niet zo bang voor een faillissement.
Of denk ik nu te naïef en vergeet ik iets?

We zijn overigens al druk op zoek naar een goede tegelzetter, want die hebben volle agenda's. Zitten soms al een half jaar volgeboekt.
Optie 3: wachten met de tegels kopen. Misschien heb je over een jaar wel weer een ander idee. Je moet alleen wel goed in de gaten houden wanneer je uiterlijk de tegels moet hebben besteld.

En kapotte tegels zijn inderdaad een risico. Voor alle spullen die je koopt geldt dat je ze z.s.m. moet controleren. Bij mijn bad moest ik dat bijvoorbeeld binnen 2 dagen na bezorgen doen. Als je deze kans niet wil laten schieten om welke reden ook, dan zou ik voor de aanbetaling en later bezorgen gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189642815
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Optie 3: wachten met de tegels kopen. Misschien heb je over een jaar wel weer een ander idee. Je moet alleen wel goed in de gaten houden wanneer je uiterlijk de tegels moet hebben besteld.

En kapotte tegels zijn inderdaad een risico. Voor alle spullen die je koopt geldt dat je ze z.s.m. moet controleren. Bij mijn bad moest ik dat bijvoorbeeld binnen 2 dagen na bezorgen doen. Als je deze kans niet wil laten schieten om welke reden ook, dan zou ik voor de aanbetaling en later bezorgen gaan.
Het formaat tegels dat wij willen heeft niet zo'n groot aanbod. En de kans is groot dat deze tegel over driekwart jaar op is en niet meer ne te bestellen.
Bovendien is dit de eerste tegel die we allebei mooi vinden.
Dus ik denk maar voor optie 2 gaan.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 10:00:58 #113
5428 crew  miss_sly
pi_189643696
O wat heerlijk Tinkerbel en Fazz, in jullie nieuwe huis! Gefeliciteerd en geniet er van!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 27 oktober 2019 @ 10:08:33 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189643768
Tinkerbel en Fazz, gefeliciteerd!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189643853
Congratz fazz !
Net alsof je op vakantie bent he in een nieuw huis.

14 november begint bij ons de schilder, 2 december wordt de pvc vloer gelegd in de woon en eetkamer, na het schilderwerk gaan wij over ! Nog niet teveel spullen in de woon en eetkamer zetten haha.

Zelf hebben wij alle kozijnen gedaan en boven een nieuwe laminaatvloer gelegd.

Echt wennen aan zo een grote woning, heerlijk *)

Het begint eindelijk iets te worden nu!

Verder gaan wij het plat dak laten vervangen, buiten laten schilderen en in de toekomst nog een dakkapel op de zolder.

Dit is vanaf de achterkant gemaakt naast de garage !


Wilde het toch even delen met jullie :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Nismo91 op 27-10-2019 10:25:00 ]
Ik was hier...
pi_189716578
Hoe is het bij iedereen?

Hier zijn we in voorbereiding voor onze verhuizing. Ons halve huis zit in dozen, de andere helft hebben we nog nodig. Wat heb je toch een hoop spullen met twee kinderen.
Verder wordt er geklust in het nieuwe huis, schoonouders gaan er zaterdag uit maar enkele kamers zijn al leeg.

En dus gingen we aan de slag met het behang in de slaapkamer van de oudste. Hij koos zelf zijn behang uit maar man man man, die lijnen zijn niet fijn in een schots en scheef huis. Maar goed, het zit er tegen.


En we hadden door het hele huis verschillende klinken, van echt de originele klinken:


Maar op sommige plekken ook hille lilleke:


We kiezen nu voor deze op de benedenverdieping:


En gaan waar het kan de originele klinken die nog functioneren op de bovenverdieping gebruiken. We hebben er namelijk niet voldoende voor de gehele benedenverdieping.

Verder hebben we verf gekocht voor op de muren. De woonkamer en speelkamer krijgen een muur in de kleur ‘geordend’, de kamer van de jongste krijgt een muur in de kleur ‘gevlei’.

Ook vielen de kleurstalen voor de raambekleding voor de slaapkamers boven vandaag op de deurmat. Daar gaan we ook een beslissing in nemen, dan is dat allemaal op tijd binnen.
pi_189717123
Hele verbetering die deurklinken, al is het persoonlijk natuurlijk.
Het behang is iets minder mijn smaak, zullen we maar zeggen. Maar dat vind ik juist de charme van dit topic. Je ziet van alles voorbij komen en soms levert het inspiratie op en soms anti-inspiratie :)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_189717762
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:05 schreef Malteser het volgende:
Hoe is het bij iedereen?

Hier zijn we in voorbereiding voor onze verhuizing. Ons halve huis zit in dozen, de andere helft hebben we nog nodig. Wat heb je toch een hoop spullen met twee kinderen.
Verder wordt er geklust in het nieuwe huis, schoonouders gaan er zaterdag uit maar enkele kamers zijn al leeg.

En dus gingen we aan de slag met het behang in de slaapkamer van de oudste. Hij koos zelf zijn behang uit maar man man man, die lijnen zijn niet fijn in een schots en scheef huis. Maar goed, het zit er tegen.
[ afbeelding ]

En we hadden door het hele huis verschillende klinken, van echt de originele klinken:
[ afbeelding ]

Maar op sommige plekken ook hille lilleke:
[ afbeelding ]

We kiezen nu voor deze op de benedenverdieping:
[ afbeelding ]

En gaan waar het kan de originele klinken die nog functioneren op de bovenverdieping gebruiken. We hebben er namelijk niet voldoende voor de gehele benedenverdieping.

Verder hebben we verf gekocht voor op de muren. De woonkamer en speelkamer krijgen een muur in de kleur ‘geordend’, de kamer van de jongste krijgt een muur in de kleur ‘gevlei’.

Ook vielen de kleurstalen voor de raambekleding voor de slaapkamers boven vandaag op de deurmat. Daar gaan we ook een beslissing in nemen, dan is dat allemaal op tijd binnen.
Hey die deuren die ken ik en de klinken ook hebben we ook in ons huis en andere erop gezet _O-
  donderdag 31 oktober 2019 @ 20:03:00 #119
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189719242
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:29 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Hey die deuren die ken ik en de klinken ook hebben we ook in ons huis en andere erop gezet _O-
kan je die oude misschien hier nog kwijt :P
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189721063
Geordend zit hier ook op de muur! Vind m prachtig O+
pi_189721378
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Geordend zit hier ook op de muur! Vind m prachtig O+
Ben heel benieuwd. We wilden eigenlijk donkerder maar durfden niet, haha. We gaan wel voor donkerder in de hal, wellicht als soort van lambrisering. Maar de hal gaan we pas doen als we er wonen, daar ligt namelijk tapijt over de originele granitovloer dus dat willen we tzt ook in ere herstellen.
pi_189724946
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:03 schreef lipje het volgende:

[..]

kan je die oude misschien hier nog kwijt :P
Bedoel die plastic witte lilleke klinken :') en heb precies dezelfde deuren boven :+
pi_189725057
Mooie kleur Malteser!

Ik ben ook zo blij dat we voor kleur op de muren zijn gegaan O+ Het geeft meteen zoveel sfeer.
Komend weekend zal ik eens wat foto's in daglicht maken :)
  vrijdag 1 november 2019 @ 09:07:59 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189725630
Dat behang ziet eruit als een monsterklus! Helden :D

En ik google geordend en gevlei even...


Oohja: geordend is wel tof ja. WIj gaan wrs wat groener, maar hebben dat kaartje hier wrs ook wel in de stapel liggen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189726384
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:01 schreef Fazz het volgende:
Mooie kleur Malteser!

Ik ben ook zo blij dat we voor kleur op de muren zijn gegaan O+ Het geeft meteen zoveel sfeer.
Komend weekend zal ik eens wat foto's in daglicht maken :)
Ben heel benieuwd!
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Dat behang ziet eruit als een monsterklus! Helden :D

En ik google geordend en gevlei even...


Oohja: geordend is wel tof ja. WIj gaan wrs wat groener, maar hebben dat kaartje hier wrs ook wel in de stapel liggen.
De keuze voor ‘gevlei’ is puur en alleen gedaan, zodat ik de kast op de kamer van de jongste niet opnieuw hoef te schilderen :@. Die is lichtblauw. Beetje uit luiheid dus.... maar ik vind de kast nog mooi dus opnieuw schilderen vond ik zo zonde. Bovendien is de kast meer dan 200 jaar oud en daarmee toch niet ‘perfect strak’.
Even een foto met de kleuren, lichtinval vertekent de boel nogal maar de muur is RAL9010 (lijkt hier veel geler), kast lichtblauw en daar dus het staaltje bij.


Dit is de kast:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189726648
Mooie kleur hoor, gevlei. Ik vind het behang en de kleur in de kamer van je oudste ook heel mooi, @Maltheser . Jullie hebben volgens mij een leuk en gezellig interieur!

Een tip: wij hebben nu verf met de hoogste schrobklasse en dat is toch wel zo ontzettend fijn!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189728349
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Mooie kleur hoor, gevlei. Ik vind het behang en de kleur in de kamer van je oudste ook heel mooi, @:Maltheser . Jullie hebben volgens mij een leuk en gezellig interieur!

Een tip: wij hebben nu verf met de hoogste schrobklasse en dat is toch wel zo ontzettend fijn!
Dankjewel. Ben ook trouw lurker in jouw topic, ik hou zo van de kleuren die jullie gekozen hebben, alleen een roze wc betekent dat ik op korte termijn weer moet verhuizen en op zoek moet naar een nieuwe echtgenoot.

Wij gaan alleen veel te weinig klussen voor een eigen topic dus spam ik hier alle vorderingen.
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 14:01:06 #128
5428 crew  miss_sly
pi_189729167
Ik vind de kast heel mooi O+ 'Gevlei' past er mooi bij.

En ik vind 'geordend ook erg mooi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:12:29 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189729345
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 13:05 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dankjewel. Ben ook trouw lurker in jouw topic, ik hou zo van de kleuren die jullie gekozen hebben, alleen een roze wc betekent dat ik op korte termijn weer moet verhuizen en op zoek moet naar een nieuwe echtgenoot.

Wij gaan alleen veel te weinig klussen voor een eigen topic dus spam ik hier alle vorderingen.
En dan gewoon een kiezen die kleurenblind is en keihard ontkennen dat het roze is :7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:34:36 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_189729635
Mooie kleuren, Malteser! Ik blijf dat toch altijd het allermoeilijkst vinden ;(
disclaimer
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:53:33 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189729900
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan gewoon een kiezen die kleurenblind is en keihard ontkennen dat het roze is :7
Zo woonde ik ooit samen met iemand die paars keihard weigerde maar aubergine mocht wel. :D :’)

En paars was de lievelingskleur van zijn (inmiddels ex-)vrouw. :D Haar wil was sterker dan de mijne. :+
***
  vrijdag 1 november 2019 @ 15:17:26 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189730226
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:53 schreef BE het volgende:

[..]

Zo woonde ik ooit samen met iemand die paars keihard weigerde maar aubergine mocht wel. :D :’)

En paars was de lievelingskleur van zijn (inmiddels ex-)vrouw. :D Haar wil was sterker dan de mijne. :+
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 november 2019 @ 15:25:21 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189730351
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:53 schreef BE het volgende:

[..]

Zo woonde ik ooit samen met iemand die paars keihard weigerde maar aubergine mocht wel. :D :’)

En paars was de lievelingskleur van zijn (inmiddels ex-)vrouw. :D Haar wil was sterker dan de mijne. :+
Gheghe
pi_189730465
Geordend hebben wij sinds 3,5 jaar op de muren van de woonkamer, en ik word er nog elke dag blij van. Op de een of andere manier komen de kopertinten in onze leistenen vloer er prachtig door naarboven.
pi_189732237
Wij hebben vandaag de overdracht gehad van het oude huis, dus nu hebben we echt nog maar 1 huis!

Nu kunnen we ons echt richten op het lampen ophangen, dozen uitpakken, opruimen enz en is het andere huis echt leeg!
pi_189749448
Dat is fijn Tinkerbel. Leuke kopers? En deed het je nog wat om het oude huis achter te laten?

Wij verhuisden vandaag mijn schoonouders en dus is ons nieuwe huis nu echt van ons! En het is zo groot en fijn en met mooie details O+.
Na de verhuizing vanochtend gebruikten we vanmiddag de vrije uren zonder kinderen voor het stofzuigen/schoonmaken van het complete huis en het uitzoeken en bestellen van overgordijnen voor op de slaapkamer van de jongste.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We haalden de deurklinken eraf, bestelden de nieuwe klinken en namen ook de definitieve maten op voor de vouwgordijnen voor onze slaapkamer en die van de oudste. Die ga ik dadelijk bestellen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over drie weken wonen we er. Tot die tijd komt de schilder erin, wordt de houten vloer in de woonkamer geschuurd, wordt er een fonteintje in het toilet geïnstalleerd en wordt de notenboom in de tuin grondig gesnoeid.

Nu nog op zoek naar een oplossing voor een lamp boven de eettafel in de keuken. Het plafond is er hoog, er lopen twee spanten dwars door de keuken maar deze lopen niet recht boven de tafel. We twijfelen nu over wat we zullen doen. Ik heb nog geen duidelijke foto van de situatie, ik zal de enige foto die ik heb even uploaden. Iemand zin om mee te denken?



[ Bericht 6% gewijzigd door Malteser op 02-11-2019 20:08:04 ]
  zaterdag 2 november 2019 @ 20:25:08 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189750086
@Malteser, iets van een hengellamp?

Had je zelf al ideeën?
KuikenGuppy
pi_189750393
Lastig te beoordelen zo, kun je nog een andere foto maken?
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 20:42:45 #139
5428 crew  miss_sly
pi_189750423
Wil je de tafel ook zo neerzetten? Of is het een optie om een zitbank tegen de linkermuur te plaatsen en de tafel op te schuiven, zodat het middelpunt onder de nok zit?
Ik kan niet zo goed inschatten hoe de ruimte nu precies is, dus misschien zeg ik wel iets hee raars :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 2 november 2019 @ 20:44:43 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_189750455
Een grote booglamp vanaf de zijkant kan ook nog, malteser!
disclaimer
pi_189752109
Wat fijn Malteser, nu komt het echt dichtbij! Voortvarend bezig al met gordijnen bestellen :D

Ik heb vandaag wat foto's gemaakt van de kleuren die we in ons huis gebruikt hebben. Ik ben zo blij met het resultaat O+ Na een bijna volledig 9010 huis is dit precies wat ik wilde *)

De kleuren zijn allemaal van Farrow & Ball, maar dan gemengd door de verfhandel. Kwalitatief leveren ze altijd super goede (professionele) verf. Het origineel bevat wel iets meer kalk maar de latex is nu bijv met Drost als basis en de kleuren vallen nog steeds heel mat uit O+

In de woonkamer is er 1 muur in kleur Blue Gray. Het kleurt zo mooi met de witte plinten en de vloer O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze slaapkamer was wit met gele balken en blauwe vloerbedekking toen we het kochten. Nu is het zo O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De muren zijn Cromarty & Schoolhouse white. De balken Pigeon

De kinderen delen een kamer. We hebben van underlayment een tussenwand gemaakt op 1.80 zodat ze toch allebei een eigen hoekje hebben O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De muurkleur is Sulking Pink. De vloer is De Nimes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoonlief is dol gelukkig met zijn dinoskelet boven z'n bed :+

Ik ben zo blij met de kleur van de vloer! Het voelde wel spannend om zo'n donkere kleur te kiezen, maar het past heel mooi in het geheel. De muur rondom zijn hoek en bij het bureau dat ze samen delen is weer in Schoolhouse white.

Verder is er vooral nog heel veel uit te pakken hier :+ Morgen gaan we weer meubels schuiven, nu na een week krijgen we al wat beter gevoel over wat wel en niet werkt in de ruimte die we hebben :)
pi_189752171
Nieuwe foto:


En met de lamp op vol vermogen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ruimte tussen de keuken en het achterste raam is bijna vierkant. Ik had voor de foto de deur even dicht moeten doen misschien.
Schoonouders hadden een vierkante tafel. Wij hebben een ronde tafel besteld. De tafel komt dus niet precies in het midden van de achterste spant te staan. Maar ook niet precies tussen de twee spanten in.

Wij bedachten twee opties:
- vanuit de spant waar nu de lamp aan hangt een zwarte snoer schuin de nok in naar een grote haak (recht boven onze tafel) waar dan de snoer weer naar beneden komt met een mooie lamp.
- een verbinding maken tussen de twee spanten (staaldraad?) en daar dan de lamp(en) aan monteren.

[ Bericht 12% gewijzigd door Malteser op 02-11-2019 22:15:09 ]
pi_189752295
Heel gaaf geworden Fazz! Die vloer O+ . Wow!
  zaterdag 2 november 2019 @ 22:18:03 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_189752426
Toffe vloer, fazz! Ik vind het helemaal niet zo donker hoor! En wat een paradijs voor die kinderen, heerlijk O+

Malteser, ik zou denk ik dan een balk tussen de spanten in maken en daar de lamp aan hangen. Of nóg bolderder, gewoon de lamp aan het plafond monteren ;)
disclaimer
  zaterdag 2 november 2019 @ 22:45:47 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189753057
Fazz die vloer is prachtig! O+ _O_
***
pi_189753550
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:05 schreef Fazz het volgende:
Wat fijn Malteser, nu komt het echt dichtbij! Voortvarend bezig al met gordijnen bestellen :D

Ik heb vandaag wat foto's gemaakt van de kleuren die we in ons huis gebruikt hebben. Ik ben zo blij met het resultaat O+ Na een bijna volledig 9010 huis is dit precies wat ik wilde *)

De kleuren zijn allemaal van Farrow & Ball, maar dan gemengd door de verfhandel. Kwalitatief leveren ze altijd super goede (professionele) verf. Het origineel bevat wel iets meer kalk maar de latex is nu bijv met Drost als basis en de kleuren vallen nog steeds heel mat uit O+

In de woonkamer is er 1 muur in kleur Blue Gray. Het kleurt zo mooi met de witte plinten en de vloer O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze slaapkamer was wit met gele balken en blauwe vloerbedekking toen we het kochten. Nu is het zo O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De muren zijn Cromarty & Schoolhouse white. De balken Pigeon

De kinderen delen een kamer. We hebben van underlayment een tussenwand gemaakt op 1.80 zodat ze toch allebei een eigen hoekje hebben O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De muurkleur is Sulking Pink. De vloer is De Nimes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoonlief is dol gelukkig met zijn dinoskelet boven z'n bed :+

Ik ben zo blij met de kleur van de vloer! Het voelde wel spannend om zo'n donkere kleur te kiezen, maar het past heel mooi in het geheel. De muur rondom zijn hoek en bij het bureau dat ze samen delen is weer in Schoolhouse white.

Verder is er vooral nog heel veel uit te pakken hier :+ Morgen gaan we weer meubels schuiven, nu na een week krijgen we al wat beter gevoel over wat wel en niet werkt in de ruimte die we hebben :)
Allemaal favoriete kleuren van mij van F&B! Vooral de combinatie van De Nimes en Sulking Room Pink is tof.



En wat voor gaaf klimrek heb je nou in je woonkamer? _O_
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189753589
@Maltheser, zoiets als hieronder een optie? Kan ook aan een wand worden bevestigd. De opties die jij voorstelt lijken me trouwens ook prima. Ziet er vast mooi nonchalant uit.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189753677
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Allemaal favoriete kleuren van mij van F&B! Vooral de combinatie van De Nimes en Sulking Room Pink is tof.

[ afbeelding ]

En wat voor gaaf klimrek heb je nou in je woonkamer? _O_
Dat pinterest plaatje heb ik ook O+ Het staat zo mooi samen!

Ja, dat klimrek is zo tof. M'n kleuter wil steeds wedstrijdjes doen wie het eerst het plafond kan aanraken :+
pi_189753834
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:19 schreef Fazz het volgende:

[..]

Dat pinterest plaatje heb ik ook O+ Het staat zo mooi samen!

Ja, dat klimrek is zo tof. M'n kleuter wil steeds wedstrijdjes doen wie het eerst het plafond kan aanraken :+
Ik moet zelf nog een kleur voor de muren bij m'n zoldertrap kiezen en daar kom ik niet helemaal uit. We hebben deze kleur gordijnen op zolder:



En een soort poederroze als beddengoed. Mij leek Sulking Room Pink mooi, maar lief wil geen roze. Blue Gray is heel mooi, maar dat heeft m'n dochter al:



Als je nog een mooie kleur van F&B weet of als iemand anders een tip heeft, houd ik me aanbevolen. Lief heeft wel toegezegd akkoord te gaan met deze kleur:



Ik ben zelf nog niet overtuigd. Het gaat dus om de muren naast deze trap:



[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 02-11-2019 23:33:15 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189754136
Zou zo’n grijstint als Pavillion Grey dan niet mooi zijn?

Waarom twijfel je aan die aardse kleur? Ik denk wel dat dat ook mooi samen gaat met je gordijnen en beddengoed :)
pi_189754224
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:45 schreef Fazz het volgende:
Zou zo’n grijstint als Pavillion Grey dan niet mooi zijn?

Waarom twijfel je aan die aardse kleur? Ik denk wel dat dat ook mooi samen gaat met je gordijnen en beddengoed :)
Hebben we al in de woonkamer en badkamer, Pavillion Grey. M'n twijfel bestaat er vooral uit dat ik niet meteen enthousiast werd van de kleur. Ik heb altijd dat de juiste kleur meteen goed voelt. De enige uitzondering daarop was 'Shaded White', waar ikzelf over twijfelde terwijl de kleur fantastisch uitpakte in de hal op onze eerste verdieping.

Oh well, ik houd 'em voorlopig maar op China Clay. Ik denk dat dat mooi combineert met het bruin van het hout op zolder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189755901
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
@:Maltheser, zoiets als hieronder een optie? Kan ook aan een wand worden bevestigd. De opties die jij voorstelt lijken me trouwens ook prima. Ziet er vast mooi nonchalant uit.

[ afbeelding ]
Weet jij welke lamp dit is? :)
pi_189756102
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
@:Maltheser, zoiets als hieronder een optie? Kan ook aan een wand worden bevestigd. De opties die jij voorstelt lijken me trouwens ook prima. Ziet er vast mooi nonchalant uit.

[ afbeelding ]
We hebben een lamp met zo’n zelfde soort constructie nu ook boven de eettafel. Deze verhuist voorlopig ook nog even mee voor boven de tafel in de woonkamer.

Maar die jij post, vind ik ook wel tof. We wilden eigenlijk niet meer voor zo’n constructie kiezen omdat die boven onze huidige eettafel nogal fragiel is. Maar die jij post, oogt wel wat minder wiebelig.
pi_189756175
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben we al in de woonkamer en badkamer, Pavillion Grey. M'n twijfel bestaat er vooral uit dat ik niet meteen enthousiast werd van de kleur. Ik heb altijd dat de juiste kleur meteen goed voelt. De enige uitzondering daarop was 'Shaded White', waar ikzelf over twijfelde terwijl de kleur fantastisch uitpakte in de hal op onze eerste verdieping.

Oh well, ik houd 'em voorlopig maar op China Clay. Ik denk dat dat mooi combineert met het bruin van het hout op zolder.
Denk dat die kleur wel heel mooi is bij het hout!
pi_189756887
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben we al in de woonkamer en badkamer, Pavillion Grey. M'n twijfel bestaat er vooral uit dat ik niet meteen enthousiast werd van de kleur. Ik heb altijd dat de juiste kleur meteen goed voelt. De enige uitzondering daarop was 'Shaded White', waar ikzelf over twijfelde terwijl de kleur fantastisch uitpakte in de hal op onze eerste verdieping.

Oh well, ik houd 'em voorlopig maar op China Clay. Ik denk dat dat mooi combineert met het bruin van het hout op zolder.
Als Shaded White zo mooi uitpakte in de hal op de eerste verdieping, waarom dan niet doortrekken richting zolder?
pi_189758755
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 07:34 schreef Plumeria het volgende:

[..]

Weet jij welke lamp dit is? :)
Je weet dat je te veel VT Wonen kijkt als je op zo'n vraag 'ja' kunt antwoorden.

Ja! Hier zie je 'em als wandlamp:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189758781
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 09:49 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Als Shaded White zo mooi uitpakte in de hal op de eerste verdieping, waarom dan niet doortrekken richting zolder?
Past niet bij de sfeer op zolder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189759557
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Past niet bij de sfeer op zolder.
Wij hebben in onze woonkamer gordijnen die erg lijken op jouw zoldergordijnen en daar hebben we de muren in Geordend bij. China Clay vind ik een mooie rustige kleur, maar van mij zou het net een tikje helderder mogen, maar ja, dan kom je dus richting iets meer roze uit en daar ligt een veto. Lastig hoor.
  maandag 4 november 2019 @ 17:13:12 #159
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_189783091
Ik zoek van die strandmatjesachtige rolgordijnen, maar weet niet hoe ze heten. Op Google vind ik wel wat over bamboe, maar dat is het toch niet. Iemand een idee? :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 4 november 2019 @ 17:30:17 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_189783344
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 17:13 schreef Parafernalia het volgende:
Ik zoek van die strandmatjesachtige rolgordijnen, maar weet niet hoe ze heten. Op Google vind ik wel wat over bamboe, maar dat is het toch niet. Iemand een idee? :)
Bamboe rolgordijn!
disclaimer
  maandag 4 november 2019 @ 17:33:10 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_189783389
Oh shit dat was het niét :')
Dan weet ik het ook even niet.
disclaimer
  maandag 4 november 2019 @ 17:37:26 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189783471
Tatami?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189784037
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 17:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Bamboe rolgordijn!
Ik kan ook niks anders verzinnen. Elke studentenkamer had die dingen hangen in de nineties
  maandag 4 november 2019 @ 19:27:23 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189785207
Riet?
pi_189816477
Klusvraagje:
Schoonouders hadden op alle toiletten de accessoires van Tiger. Dus toiletrolhouder, handdoekhaakje en toiletborstel. Laatstgenoemde willen wij op alledrie de toiletten vervangen (vanwege hygiëne). Helaas kozen ze voor borstels die aan de muur (in de tegels) bevestigd zijn, deze:


Ik ga dus dezelfde aanschaffen want wij anders zit ik met gaten in mijn tegelwerk.
Nu hangt ‘ie op één toilet wat wiebelig. Als ik er nu een nieuwe wil ophangen, blijft dat dan wiebelig? Of hoe kan ik dat voorkomen?
Heb degene die er nu hangt al eens aangedraaid om te kijken of dat hielp, maar helaas.
  woensdag 6 november 2019 @ 14:27:30 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_189816556
Beetje kit in de plug zal de truc wel doen. En anders een iets groter maatje schroef.

Je kunt overigens gewoon losse nieuwe borstels kopen toch?
disclaimer
pi_189817907
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 14:22 schreef Malteser het volgende:
Klusvraagje:
Schoonouders hadden op alle toiletten de accessoires van Tiger. Dus toiletrolhouder, handdoekhaakje en toiletborstel. Laatstgenoemde willen wij op alledrie de toiletten vervangen (vanwege hygiëne). Helaas kozen ze voor borstels die aan de muur (in de tegels) bevestigd zijn, deze:
[ afbeelding ]

Ik ga dus dezelfde aanschaffen want wij anders zit ik met gaten in mijn tegelwerk.
Nu hangt ‘ie op één toilet wat wiebelig. Als ik er nu een nieuwe wil ophangen, blijft dat dan wiebelig? Of hoe kan ik dat voorkomen?
Heb degene die er nu hangt al eens aangedraaid om te kijken of dat hielp, maar helaas.
Ik had ook deze toiletborstel. Ik wilde hem vervangen omdat dat het "dekseltje" aangetast (roestig) was geworden en door dat ding bovenop de borstel ook niet diep genoeg in de pot kan (ligt wellicht aan de vorm van mijn pot).
Ik kwam er met Tiger niet uit of Tiger Fix 2 (van de nieuwere modellen) ook op deze gaten van dit ding past (kreeg alleen antwoord ja je moet schroeven, maar niet of de gaten op dezelfde plek zitten).

Dus vervangen door deze van Tiger. Zit met een grote plakstrip vast. Heb het over de gaten heen geplakt en het zit prima. Plus voordeel: je kan er losse borstels voor kopen ter vervanging. Kan bij de Boston niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door NedKelly op 06-11-2019 17:00:09 ]
pi_189818441
Dank, ik ga ermee aan de slag.
pi_189818554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:08 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik had ook deze toiletborstel. Ik wilde hem vervangen omdat dat het "dekseltje" aangetast (roestig) was geworden en door dat ding bovenop de borstel ook niet diep genoeg in de pot kan (ligt wellicht aan de vorm van mijn pot).
Ik kwam er met Tiger niet uit of Tiger Fix 2 (van de nieuwere modellen) ook op deze gaten van dit ding past (kreeg alleen antwoord ja je moet schroeven, maar niet of de gaten op dezelfde plek zitten).

Dus vervangen door deze van Tiger. Zit met een grote plakstrip vast. Heb het over de gaten heen geplakt en het zit prima. Plus voordeel: je kan er losse borstels voor kopen ter vervangen. Kan bij de Boston niet.
Die hebben wij ook
pi_189819773
We maken kleine stappen in ons klusproces, omdat we allebei nog niet vrij zijn van het werk. Dus de dingen die we doen, doen we in de avonduren en dan alleen want de ander blijft thuis bij de kinderen.

Maar we vonden allebei de kleur op de kamer van de oudste minder mooi dan we vooraf hoopten. Of ja, een baan behang was lichter dan de andere drie banen. Ik kon nergens anders meer naar kijken.
Hij zocht hem zelf uit, hij wilde groen dus jammer voor ons dat het zo uitpakte. Maar we bespraken het gisteren met hem en zijn muur mocht groener worden.
Het resultaat (boven oud, onder nieuw):


“Nu issie wel groen mama!”

Wij zijn vooral blij dat de muur nu één egale kleur heeft ipv het kleurverschil in banen.
  woensdag 6 november 2019 @ 19:17:10 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_189819832
Oh, ik vond de oude kleur mooier juist, en passender in een kinderkamer :D maar goed, da's een kwestie van persoonlijke voorkeur.
disclaimer
pi_189819848
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:17 schreef SQ het volgende:
Oh, ik vond de oude kleur mooier juist, en passender in een kinderkamer :D maar goed, da's een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ik vond de kleur ook mooi! Maar het kleurverschil niet tussen de banen. Dat stoorde enorm.
  woensdag 6 november 2019 @ 19:18:58 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_189819870
Oké, dat stuk heb je er later pas bij gezet :D maar ik snap het niet helemaal, het is toch verf?
disclaimer
pi_189819910
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:18 schreef SQ het volgende:
Oké, dat stuk heb je er later pas bij gezet :D maar ik snap het niet helemaal, het is toch verf?


Hier zie je het. Kamer van oudste is behangen.
  woensdag 6 november 2019 @ 19:22:10 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_189819944
Ah ja, inderdaad. Geen verf dus. Heb je er overheen geverfd of opnieuw behangen?
disclaimer
pi_189819995
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:22 schreef SQ het volgende:
Ah ja, inderdaad. Geen verf dus. Heb je er overheen geverfd of opnieuw behangen?
Geverfd, want het behang zat er wel super netjes en strak tegen. Dus het is de kleur ‘opvallend’ van Histor geworden (één tint lichter dan de kleur ‘geordend’ die we gekozen hebben voor de woonkamer en de speelkamer).
  woensdag 6 november 2019 @ 20:30:09 #178
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189821907
Jongens ik stort me er even middenin. Kan je een floorplanner-plaatje van funda plukken en daarmee verder spelen op de site van floorplanner zelf? Of moet ik al die schuine muren en gedoe zelf gaan intekenen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189822987
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:30 schreef Lemijn het volgende:
Jongens ik stort me er even middenin. Kan je een floorplanner-plaatje van funda plukken en daarmee verder spelen op de site van floorplanner zelf? Of moet ik al die schuine muren en gedoe zelf gaan intekenen.
Je kan hem als onderlegger gebruiken idd en daar de muren overheen trekken.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 6 november 2019 @ 21:09:17 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189823079
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 21:05 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Je kan hem als onderlegger gebruiken idd en daar de muren overheen trekken.
Dank, dan moet ik even beter mijn best doen misschien.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189830822
Onze badkamer is ook bijna klaar. Alleen moet ik nog een kastje oid ophangen voor de handdoeken. En alle zooi weer een plekje geven. Op decennia of andere manier hebben we altijd heel veel aangebroken flessen shampoo, douchegel ed. En dat zijn er nu weer meer geworden door de verbouwing en de nomade douchesessies.
pi_189832056
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 12:35 schreef F_r het volgende:
Onze badkamer is ook bijna klaar. Alleen moet ik nog een kastje oid ophangen voor de handdoeken. En alle zooi weer een plekje geven. Op decennia of andere manier hebben we altijd heel veel aangebroken flessen shampoo, douchegel ed. En dat zijn er nu weer meer geworden door de verbouwing en de nomade douchesessies.
Wat fijn dat het bijna klaar is! Dat vraagt om foto’s :).
pi_189834161
De deuren tussen de woonkamer en de speelkamer staan in de zwarte grondverf, geeft wel een goed beeld van hoe het wordt:


En ‘gevlei’ zit op de muur bij de jongste. Hij heeft het allerkleinste maar het allerfijnste kamertje. Het glas-in-lood, het grote raam, ik hou ervan:
pi_189839321
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 13:42 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat fijn dat het bijna klaar is! Dat vraagt om foto’s :).

Douche

Bad

Meubel met kast
  donderdag 7 november 2019 @ 20:56:38 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189840556
Zo, dat is een serieuze verbetering zeg! ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 november 2019 @ 08:34:37 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_189845955
Wat een verbetering Ferrari! Tof!
disclaimer
pi_189846005
Ziet er netjes uit F_r!

En gaaf die deur, Malteser!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189849437
Fijn FR. Wat is dat voor douche?
pi_189862340
Zo, een avondje klussen verder maar wel een mega Fok mijlpaal: we hebben PLINTEN. Halleluja!
We kozen voor wit, hout en hoog. En gisteravond zaagden we alles op maat.
Wij zijn geen megaklussers, kunnen weinig zelf maar zoiets is dus wel aan mij besteed. Heerlijk als alles dan echt exact klopt en strak in verstek is. Daar kan ik heel blij van worden. O+

Vandaag wordt de notenboom gesnoeid en gaan we binnen verven. Alles is al afgeplakt dus we kunnen meteen aan de slag. Nu nog even wachten tot de oppas voor de kinderen er is.
  zaterdag 9 november 2019 @ 08:14:28 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_189862350
Ha, nou ben ik benieuwd of dezelfde jongen jouw noot komt snoeien als die woensdag bij mij de noot onder handen nam. David heet ie :P
disclaimer
pi_189862381
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:14 schreef SQ het volgende:
Ha, nou ben ik benieuwd of dezelfde jongen jouw noot komt snoeien als die woensdag bij mij de noot onder handen nam. David heet ie :P
Hahaha! Zal het dadelijk eens even vragen. Mijn man is al daar want de boomman zou om 8.00 uur komen.
pi_189862465
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:14 schreef SQ het volgende:
Ha, nou ben ik benieuwd of dezelfde jongen jouw noot komt snoeien als die woensdag bij mij de noot onder handen nam. David heet ie :P
Hij heet Toine ;) .
pi_189870496
En groen it is! Hier nog nat en zulks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189871200
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:00 schreef Malteser het volgende:
Fijn FR. Wat is dat voor douche?
Uhm een met regendouche, handdouche en jets

Mooie kleur op de muur

[ Bericht 3% gewijzigd door F_r op 09-11-2019 21:55:09 ]
pi_189872284
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:30 schreef F_r het volgende:

[..]

Uhm een met regendouche, handdouche en jets

Mooie kleur op de muur
Ah, die rondjes zijn jets. Dat wist ik niet.
  zondag 10 november 2019 @ 01:48:17 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189874807
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:56 schreef Malteser het volgende:
En groen it is! Hier nog nat en zulks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een geweldige kleur zeg, wil je ook een foto posten als het droog is? _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 10 november 2019 @ 08:52:22 #197
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189875689
Nice malteser, echt tof!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 10 november 2019 @ 09:15:36 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_189875826
Toffe kleur ja! Mooi ook bij die donkere vloerolie :)
disclaimer
pi_189876170
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:56 schreef Malteser het volgende:
En groen it is! Hier nog nat en zulks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtige kleur O-)
pi_189876466
Webshops die claimen dingen op voorraad te hebben, maar je dan nog weken laten wachten zijn best wel vervelend. Deze keer gaat het om plafondkappen voor een aantal nieuwe lampen die ik op wil hangen, maar dat moet ik nu weer minstens een weekend uit gaan stellen :(
pi_189881352
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 01:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat een geweldige kleur zeg, wil je ook een foto posten als het droog is? _O_
Histor “geordend”. Nu droog.
  zondag 10 november 2019 @ 17:21:50 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189881900
Mooi! _O_
***
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 17:58:39 #203
5428 crew  miss_sly
pi_189882461
Heel mooi met dat wit en die donkere vloer O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 10 november 2019 @ 18:01:46 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189882503
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Histor “geordend”. Nu droog.
[ afbeelding ]
Oh ja, die heb ik al tig keer gezien en blijf ik prachtig vinden :D :D
Herkende het nu niet maar erg erg mooi!
En de vloer en je witte houtwerk komen er ook extra goed door uit ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189882552
Gaaf :Y
  zondag 10 november 2019 @ 19:07:29 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189883639
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Histor “geordend”. Nu droog.
[ afbeelding ]
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 19:09:36 #207
5428 crew  miss_sly
pi_189883673
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Histor “geordend”. Nu droog.
[ afbeelding ]
Wat voor wit is jullie wit? Weet je dat ook?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189883705
Mooi kleurtje! Dat groen is wel in he? Bij ons gaat het er ook op, op 2 muren. 1 in de keuken en nog een wandje bij de woonkamer.

Hier nog iets minder dan een maandje. Vandaag lekker productief geweest. Dingen op MP gezet, deels opgehaald, veel dozen ingepakt, muren ontdoen van schilderijen, gaatjes gedicht. Vorige week wat muren geschilderd, morgen daar weer mee verder.

Dat is dan weer het mindere van een huurappartementje, zoveel in origineel mogelijke staat terugbrengen. Maar goed, het is voor een goed doel en nu beter dan straks als we al in het nieuwe huis beter zijn.

Morgen voorinspectie dus dan hopen we dat er geen gekke dingen naar voren komen (borg was nogal aanzienlijk dus wel lekker als we die geheel terugkrijgen :+).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 10 november 2019 @ 19:50:37 #209
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189884369
Geordend van Histor, ik zet 'm op het lijstje O+ O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189884454
Nieuwe lampen zijn binnen; plafondkappen hebben wat vertraging opgelopen dus heb ze vandaag niet op kunnen hangen :(

Moet ook nog even lijsten voor een aantal prints kopen; maar 70x70 is niet echt een gangbare maat helaas ;(
pi_189887511
Dank allen! Wij wonen nu in een huis met allemaal witte muren wegens gebrek aan lef dus dit is voor ons heeeeel erg gewaagd. Maar we zijn er zo blij mee.

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat voor wit is jullie wit? Weet je dat ook?
Ja, muren en plinten RAL9010. Kozijnen en deuren RAL9001.
Dat laatste vind ik eigenlijk wat te romig maar schoonouders hadden een deel van de kozijnen en de erker vorig jaar laten doen en het doet me teveel pijn om die over te schilderen in 9010. En bij een huis uit 1923 vind ik het ook wel passen.

Het zwarte kozijn tussen woon- en speelkamer is RAL9005. Nu nog alleen grondverf maar die wordt ergens deze week gelakt. Willen we alleen wel echt bij daglicht doen.
pi_189887626
Hopelijk zijn ze morgen tevreden bij de inspectie Lunatic. Willen/moeten jullie nog veel doen in het nieuwe huis?

Wij hebben het groen ook op een wand in de hal, op een wand in de speelkamer en op een wand in onze slaapkamer.


Citizen: vertraging is altijd balen. Hopelijk komt alles snel binnen. Wat voor lampen heb je gekozen?
pi_189887665
Hoe vond jij hem om mee te schilderen, @Malteser ?
Ik heb hier op de nis achter de bank ook geordend op de muur zitten, maar vond het vreselijke verf om mee te werken. De lichtblauwe verf (karwei huismerk) die eronder zat, zat er met één laag keurig op, maar had hier drie lagen van nodig en had ook echt veel verf nodig voor m'n gevoel. Heb de laatste laag zelfs de verf met wat water verdund omdat ik hem dan veel fijner vond rollen.

Uiteindelijk wel heel blij met het resultaat, maar als ik ooit nog een muur die kleur wil ga ik hem denk ik wel van een ander merk laten mengen..

Ziet er wel heel mooi uit zo je kamer met de groene muur!
pi_189887706
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 22:09 schreef Malteser het volgende:
Hopelijk zijn ze morgen tevreden bij de inspectie Lunatic. Willen/moeten jullie nog veel doen in het nieuwe huis?

Wij hebben het groen ook op een wand in de hal, op een wand in de speelkamer en op een wand in onze slaapkamer.
[ afbeelding ]

Citizen: vertraging is altijd balen. Hopelijk komt alles snel binnen. Wat voor lampen heb je gekozen?
Nope, gelukkig niet! Een of andere hoogslaper met bureau uit een kamer slopen, alle muren een likje verf en dan het souterrain een vloertje leggen. Maar dat laatste moet je niet teveel bij voorstellen, daar ga ik van die fitnessmatlegpuzzels in neerleggen.

We hebben dus nogal de mazzel dat de huidige bewoners 5 jaar geleden een grote verbouwing/renovatie hebben gedaan en dus meteen alles mooi en goed in orde is, en heel netjes onderhouden.

(Rond)om het huis in voor- en achtertuin nog wel wat plannen maar dat komt allemaal in het nieuwe jaar wel.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 10 november 2019 @ 22:15:01 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_189887731
Ik heb juist liever dikke verf. Veel handelbaarder. De sigma die ik altijd pak is net marshmallow fluff qua strucuur. Geen spatje.
disclaimer
pi_189887745
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:11 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoe vond jij hem om mee te schilderen, @:Malteser ?
Ik heb hier op de nis achter de bank ook geordend op de muur zitten, maar vond het vreselijke verf om mee te werken. De lichtblauwe verf (karwei huismerk) die eronder zat, zat er met één laag keurig op, maar had hier drie lagen van nodig en had ook echt veel verf nodig voor m'n gevoel. Heb de laatste laag zelfs de verf met wat water verdund omdat ik hem dan veel fijner vond rollen.

Uiteindelijk wel heel blij met het resultaat, maar als ik ooit nog een muur die kleur wil ga ik hem denk ik wel van een ander merk laten mengen..

Ziet er wel heel mooi uit zo je kamer met de groene muur!
Ik heb niet de verf van Histor gebruikt maar van Sigma.
Je kunt bij de bouwmarkt ook dit soort bekende kleuren in alle merken laten mengen (dus ook huismerk of Flexa enz). Wij zweren bij Sigma. Wel duurder maar zoveel fijner.

Oh wacht, dat schrijf je al in je eennalaatste zin. Sigma it is dus. Hier waren twee lagen voldoende.
  zondag 10 november 2019 @ 22:17:53 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_189887793
En lichtblauw over wit verven is sowieso van een heel andere orde dan donkergroen over lichtblauw, dat kun je niet echt vergelijken :P
disclaimer
pi_189887933
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 22:17 schreef SQ het volgende:
En lichtblauw over wit verven is sowieso van een heel andere orde dan donkergroen over lichtblauw, dat kun je niet echt vergelijken :P
Daar heb je natuurlijk wel een punt. Maar ik vond het niet alleen qua dekking drama, maar ook enorm vlekkerig. Misschien had ik de eerste keer gewoon mazzel met de lichtblauwe laag dat die er meteen zo strak op zat, maar het viel me daarom extra tegen hoeveel moeite ik hiervoor moest doen.

En marshmallow fluff substantie ken ik niet haha, maar dit vond ik echt vreselijk. Had het idee dat ik bijna elke halve baan weer m'n roller in de verf moest stoppen of zo. Nouja, volgende keer dat ik met verf aan de slag ga dus sigma kopen!

(En ja, dit kan prima aan mij liggen ipv aan de verf, niet mega veel ervaring met schilderen ofzo)
  zondag 10 november 2019 @ 22:29:10 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_189888005
Het kan aan je verf liggen maar ook aan je roller, als die weinig verf absorbeert moet je vaak dopen.
Maar goed, soms pakt het minder goed uit inderdaad. Maar ik heb dus slechte ervaring met van die huismerk verf, waterige druipzooi is dat ;(
disclaimer
  maandag 11 november 2019 @ 00:15:34 #220
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189889404
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 15:58 schreef Malteser het volgende:
En ‘gevlei’ zit op de muur bij de jongste. Hij heeft het allerkleinste maar het allerfijnste kamertje. Het glas-in-lood, het grote raam, ik hou ervan:
[ afbeelding ]
Wat een prachtige kleur! Ik quote 'm even zodat ik het kan terugvinden :P.

Zie ik goed dat er een leiding niet is weggewerkt? Heb je overwogen om dat wel te laten doen? Mijn hopelijk toekomstige huis heeft dit ook en ik had mezelf eigenlijk beloofd dat het bij het volgende huis weg mocht...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 11 november 2019 @ 07:25:35 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_189890071
Ik zou dat ook zeker doen, lemijn. Het is wel even wat gedoe en geeft troep, maar is het mijnes inziens echt dubbel en dwars waard.
Oude huizen hebben dat helaas erg vaak, ook anno 2019 nog.
disclaimer
  maandag 11 november 2019 @ 08:20:23 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189890406
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 07:25 schreef SQ het volgende:
Ik zou dat ook zeker doen, lemijn. Het is wel even wat gedoe en geeft troep, maar is het mijnes inziens echt dubbel en dwars waard.
Oude huizen hebben dat helaas erg vaak, ook anno 2019 nog.
Wij twijfelen daar heel erg over, we hebben overal de leidingen over de muur lopen en er wordt toch gestuukt straks, maar het is een rotklus...

Achter de kast...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boven komen ze op een paar plekken zo uit de muur, maar dat vind ik (zeker met lange gordijnen) veel minder storend...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als we de badkamer gaan aanpakken, gaan we ze hier wel wegwerken, want zo lelijk!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 11 november 2019 @ 08:43:29 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_189890583
Zo'n cv leiding als op die slaapkamer zou ik nog wel trekken, maar die opbouw elektra en waterleidingen midden over de muur... ;(
disclaimer
  maandag 11 november 2019 @ 09:34:02 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189890997
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 08:43 schreef SQ het volgende:
Zo'n cv leiding als op die slaapkamer zou ik nog wel trekken, maar die opbouw elektra en waterleidingen midden over de muur... ;(
Die voor de wasmachine? Die gaan daar sowieso helemaal weg, die muur wordt gewoon vlak en leidingloos :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 11 november 2019 @ 10:18:45 #225
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189891463
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 08:43 schreef SQ het volgende:
Zo'n cv leiding als op die slaapkamer zou ik nog wel trekken, maar die opbouw elektra en waterleidingen midden over de muur... ;(
Wij hadden als badkamer echt een hokje van 1,5 bij 1m in de flat en er zat geen losse radiator in. De leidingen liepen daar zo van de 7e helemaal naar beneden in de hoek van de badkamer. Wij zaten op de 4e. Warmste hok van het huis _O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189893577
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 00:15 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat een prachtige kleur! Ik quote 'm even zodat ik het kan terugvinden :P.

Zie ik goed dat er een leiding niet is weggewerkt? Heb je overwogen om dat wel te laten doen? Mijn hopelijk toekomstige huis heeft dit ook en ik had mezelf eigenlijk beloofd dat het bij het volgende huis weg mocht...
Klopt. Maar over 5 jaar gaat de bovenverdieping helemaal op de schop dus daarom hebben we het nu niet gedaan. Over 5 jaar laten we alles doen.
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 07:25 schreef SQ het volgende:
Ik zou dat ook zeker doen, lemijn. Het is wel even wat gedoe en geeft troep, maar is het mijnes inziens echt dubbel en dwars waard.
Oude huizen hebben dat helaas erg vaak, ook anno 2019 nog.
Ik zou het ook absoluut meteen gedaan hebben als we de plannen niet hadden om de bovenverdieping aan te pakken over een jaar of 5.
Het is zoveel mooier als alles weggewerkt is.
  maandag 11 november 2019 @ 13:41:53 #227
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189893974
Malteser, ik ben zelf nooit zo van het donkere groen maar ik vind dit echt prachtig. Goede keuze ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189899442
Zo ! Eindelijk !
Onze woning heeft 3 maanden bij makelaar x te koop gestaan, het schoot niet op en blijkbaar ging de makelaar vaak op vakantie waardoor kopers lang moesten wachten. Contract opgezegd en het pand staat nu sinds een week bij makelaar Y te koop, en wij hebben het zojuist verkocht _O_ _O_

Volgende week gaan wij verhuizen, alsof alles nu op zijn plek valt *)

Zo opgelucht nu *)
Ik was hier...
pi_189899643
De kleur is mooi Malteser! O+

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:50 schreef Nismo91 het volgende:
Zo ! Eindelijk !
Onze woning heeft 3 maanden bij makelaar x te koop gestaan, het schoot niet op en blijkbaar ging de makelaar vaak op vakantie waardoor kopers lang moesten wachten. Contract opgezegd en het pand staat nu sinds een week bij makelaar Y te koop, en wij hebben het zojuist verkocht _O_ _O_

Volgende week gaan wij verhuizen, alsof alles nu op zijn plek valt *)

Zo opgelucht nu *)
Wat fijn Nismo! Komt het toch nog allemaal rond zo voor de verhuizing.
Hoe is het afgelopen met de vorige makelaar, heb je daar wel nog een rekening van gekregen?
  maandag 11 november 2019 @ 21:31:16 #230
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189900165
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:13 schreef Malteser het volgende:
Ik zou het ook absoluut meteen gedaan hebben als we de plannen niet hadden om de bovenverdieping aan te pakken over een jaar of 5.
Het is zoveel mooier als alles weggewerkt is.
Waarom over 5 jaar pas?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 11 november 2019 @ 21:35:13 #231
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189900244
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 08:43 schreef SQ het volgende:
Zo'n cv leiding als op die slaapkamer zou ik nog wel trekken, maar die opbouw elektra en waterleidingen midden over de muur... ;(
Oh wel lekker dat jullie allemaal zeggen 'doen' want het voelt wat decadent... En ik wil ook eigenlijk minder lelijke radiatoren. Of zelfs vloerverwarming beneden en het lelijke laminaat eruit. Allemaal niet strikt noodzakelijk. Ik ga even kijken of ik wat fotootjes kan uploaden.

edit: hoppa.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 11 november 2019 @ 21:40:47 #232
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189900356
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 08:20 schreef Tink89 het volgende:

Boven komen ze op een paar plekken zo uit de muur, maar dat vind ik (zeker met lange gordijnen) veel minder storend...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het idee van die verhoging?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189900364
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 21:01 schreef Fazz het volgende:
De kleur is mooi Malteser! O+
[..]

Wat fijn Nismo! Komt het toch nog allemaal rond zo voor de verhuizing.
Hoe is het afgelopen met de vorige makelaar, heb je daar wel nog een rekening van gekregen?
Echt zo opgelucht !!

Ja ik heb nog contact met de vorige makelaar gehad en letterlijk gevraagd: hoe nu verder ?

Maar ik heb geen rekening gekregen en er is alleen aangegeven dat het bord opgehaald wordt (wat overigens nog niet is gedaan)

Is ook allemaal niet erg, wij zijn al lang blij dat het nu verkocht is.

Ik dacht altijd dat een advertentie op funda genoeg was maar ben nu toch wel overtuigd dat de juiste makelaar ook het verschil maakt.
Ik was hier...
  maandag 11 november 2019 @ 21:55:15 #234
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189900584
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:35 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Oh wel lekker dat jullie allemaal zeggen 'doen' want het voelt wat decadent... En ik wil ook eigenlijk minder lelijke radiatoren. Of zelfs vloerverwarming beneden en het lelijke laminaat eruit. Allemaal niet strikt noodzakelijk. Ik ga even kijken of ik wat fotootjes kan uploaden.

edit: hoppa.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouja, radiatorleidingen weg werken is wel een k-klus. Dan moeten de sleuven namelijk een slag dikker en dieper dan bij elektra of water.
En het gereedschap dat je er bij nodig hebt om de boel te koppelen is vrij prijzig. Maarrr... Als je gaat verbouwen zit je toch in de zooi en stof. Dus dan is het de moeite waard. Als dat niet het geval is, zou ik ze lekker laten zitten.
  maandag 11 november 2019 @ 21:56:31 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189900608
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:41 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Echt zo opgelucht !!

Ja ik heb nog contact met de vorige makelaar gehad en letterlijk gevraagd: hoe nu verder ?

Maar ik heb geen rekening gekregen en er is alleen aangegeven dat het bord opgehaald wordt (wat overigens nog niet is gedaan)

Is ook allemaal niet erg, wij zijn al lang blij dat het nu verkocht is.

Ik dacht altijd dat een advertentie op funda genoeg was maar ben nu toch wel overtuigd dat de juiste makelaar ook het verschil maakt.
Ja nouja, als je makelaar niet reageert op geïnteresseerden, dan helpt Funda ook niet meer natuurlijk :D .
Wel bizar verhaal trouwens. Hou verdienen dat soort mensen in vredesnaam hun brood bij elkaar?
  maandag 11 november 2019 @ 21:58:58 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189900657
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:41 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Echt zo opgelucht !!

Ja ik heb nog contact met de vorige makelaar gehad en letterlijk gevraagd: hoe nu verder ?

Maar ik heb geen rekening gekregen en er is alleen aangegeven dat het bord opgehaald wordt (wat overigens nog niet is gedaan)

Is ook allemaal niet erg, wij zijn al lang blij dat het nu verkocht is.

Ik dacht altijd dat een advertentie op funda genoeg was maar ben nu toch wel overtuigd dat de juiste makelaar ook het verschil maakt.
Zo zeg, ik kan me je opluchting wel voorstellen! Wat had je met je eerste makelaar afgesproken over vroegtijdig afhaken? Hier noemen ze dat allemaal op in de kennismaking, variërend van 'no cure no pay' (debiele omschrijving trouwens) of ¤500 voor de moeite.

En wat maakt een makelaar een goeie makelaar? Ik wil dat graag vooraf weten :P. In ieder geval iemand die z'n werk doet dus... maar ja dat zeggen ze allemaal.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 11 november 2019 @ 21:59:31 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189900666
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nouja, radiatorleidingen weg werken is wel een k-klus. Dan moeten de sleuven namelijk een slag dikker en dieper dan bij elektra of water.
En het gereedschap dat je er bij nodig hebt om de boel te koppelen is vrij prijzig. Maarrr... Als je gaat verbouwen zit je toch in de zooi en stof. Dus dan is het de moeite waard. Als dat niet het geval is, zou ik ze lekker laten zitten.
Zijn dit allemaal radiatorleidingen? Dan ben ik wel de sjaak. Want op deze verdiepingen ga ik in principe niet verbouwen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 11 november 2019 @ 22:03:41 #238
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189900717
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:59 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Zijn dit allemaal radiatorleidingen? Dan ben ik wel de sjaak. Want op deze verdiepingen ga ik in principe niet verbouwen.
Ik ben 99.9% zeker. Omdat er overal 2 naast elkaar zitten. Da's 1tje voor warm water heen en 1tje voor het koude water terug :) .
En ansich zijn ze best netjes gebogen en gemonteerd. Ja, het is jammer dat ze niet in de muur zitten, maar er is hier wel een goeie loodgieter bezig geweest :P .
pi_189901214
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja nouja, als je makelaar niet reageert op geïnteresseerden, dan helpt Funda ook niet meer natuurlijk :D .
Wel bizar verhaal trouwens. Hou verdienen dat soort mensen in vredesnaam hun brood bij elkaar?
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Zo zeg, ik kan me je opluchting wel voorstellen! Wat had je met je eerste makelaar afgesproken over vroegtijdig afhaken? Hier noemen ze dat allemaal op in de kennismaking, variërend van 'no cure no pay' (debiele omschrijving trouwens) of ¤500 voor de moeite.

En wat maakt een makelaar een goeie makelaar? Ik wil dat graag vooraf weten :P. In ieder geval iemand die z'n werk doet dus... maar ja dat zeggen ze allemaal.
Er is niks afgesproken hierover en er staat niets over in het contract, en geen opstartkosten betaald... een beetje :') natuurlijk maar goed..

Wij hadden het huis ook daar gekocht en toen kwam het heel leuk en aardig over.

Maar is niet erg, het is geregeld :P
Ik was hier...
  dinsdag 12 november 2019 @ 07:43:50 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189903783
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:40 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat is het idee van die verhoging?
Daar stonden de wasmachine en de droger in het verleden, die staan nu in de serre en gaan wrs naar de badkamer beneden voorlopig. Ik wil ze iig niet boven hebben. Die verhoging snap ik ook niet helemaal, ik denk dat het iets te maken heeft met niet te ver bukken voor de was of geluid van de wasmachine beneden ofzo? Het kan er iig zo uit, zit gewoon bovenop de verdiepingsvloer.

En op je muur zijn 99% zeker radiatorleidingen ja... Zou een mooi ombouw/kast nog iets zijn?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189905356
Bij mijn jongste komen de leidingen uit het plafond en gaan zo de vloer in. Die kreeg ik echt niet weggewerkt helaas. In de badkamer zit er nu een koof omheen.
pi_189905366
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:35 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Oh wel lekker dat jullie allemaal zeggen 'doen' want het voelt wat decadent... En ik wil ook eigenlijk minder lelijke radiatoren. Of zelfs vloerverwarming beneden en het lelijke laminaat eruit. Allemaal niet strikt noodzakelijk. Ik ga even kijken of ik wat fotootjes kan uploaden.

edit: hoppa.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom maak je geen strakke koof omheen ?
Ik was hier...
pi_189912038
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:31 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Waarom over 5 jaar pas?
Omdat we dan weer voldoende gespaard hebben ;).
Het zit zo, er is een slaapkamer en een badkamer beneden. Er zijn drie slaapkamers en een badkamer op de eerste verdieping.
We gaan nu met het hele gezin op de eerste verdieping slapen maar de jongste heeft wel een klein kamertje (zijn kamer was ooit een deel van een hele grote overloop) maar dat is in de jaren 60 aangepast.
Over 5 jaar vinden we de kinderen oud genoeg om alleen op de eerste verdieping te liggen. De jongste krijgt dan onze slaapkamer en wij gaan zijn kamertje dan weer terugbrengen in originele staat, dus bij de overloop trekken. Dan wordt dus ook die leiding weggewerkt ;).
Wijzelf gaan dan beneden slapen en voor we dat doen, heeft die badkamer wel een update nodig.

Dit alles kost natuurlijk ook het nodige dus dat geeft ons ook weer de tijd om te sparen.
pi_189912213
Hai!

Ik ben aan het oriënteren voor een eerste koophuis.... En daarbij zie ik woningen van de woningcorporatie ook nog als een optie, omdat de prijs daarbij vaststaat en je op basis van punten het object zou mogen kopen.

Nu is dat echter aan de binnenkant een ware hel, +- alles zou verbouwd moeten worden naar mijn mening en ik heb zelf twee linkerhanden...

Hebben jullie hier advies in? Het lijkt mij best prettig om met een kundig persoon samen te werken, die ook kan laten zien wat zo een appartement zou kunnen worden na een verbouwing en wat het zou kosten etc. Zelf zou ik een beetje mee willen helpen met het storten van puin en dat soort dingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189912649
Nismo, proficiat met de verkoop!

Ludovico, ik heb helaas geen tips maar ik zou wel in de gaten houden dat het rigoureus verbouwen van een woning aardig in de papieren kan lopen.
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:24:03 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_189912658
Eh, ja. Dat is van heel veel dingen afhankelijk natuurlijk ;)
Wat zou je budget om te verbouwen ongeveer zijn?
disclaimer
pi_189913676
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:24 schreef SQ het volgende:
Eh, ja. Dat is van heel veel dingen afhankelijk natuurlijk ;)
Wat zou je budget om te verbouwen ongeveer zijn?
Het is een appartement en ik zou er in 1 klap mee klaar willen zijn. 80 m^2 hoe hoog zou je kunnen gaan? Beetje fatsoenlijk qua luxe niet extreme luxe. 30.000?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:21:37 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_189913710
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is een appartement en ik zou er in 1 klap mee klaar willen zijn. 80 m^2 hoe hoog zou je kunnen gaan? Beetje fatsoenlijk qua luxe niet extreme luxe. 30.000?
Oooh jeetje, makkelijk ;)
Appartementen kun je al niet uitbouwen, en daken hoef je ook niet te vervangen, dat zijn meestal dure grapjes.
Maar voor wat nieuwe kozijnen, deuren, stucwerk en leidingen verleggen kom je al heel ver.
Badkamer en keuken kun je zo duur maken als je zelf wil.
disclaimer
pi_189913744
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:23 schreef Malteser het volgende:
Nismo, proficiat met de verkoop!

Ludovico, ik heb helaas geen tips maar ik zou wel in de gaten houden dat het rigoureus verbouwen van een woning aardig in de papieren kan lopen.
Ik zou eigenlijk graag wat willen kiezen qua badkamer / keuken en dan dat alle muren gestuct worden. Dat er aanvullende ideeën komen van een aannemer qua wat slim is en wat er bij past en wat kan en tegen welke kosten... En dan een offerte met hoe het er een beetje uit zal zien / hoeveel tijd het kost / de kosten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189913746
Edit: spuit elf en minder goed antwoord
pi_189913794
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:21 schreef SQ het volgende:

[..]

Oooh jeetje, makkelijk ;)
Appartementen kun je al niet uitbouwen, en daken hoef je ook niet te vervangen, dat zijn meestal dure grapjes.
Maar voor wat nieuwe kozijnen, deuren, stucwerk en leidingen verleggen kom je al heel ver.
Badkamer en keuken kun je zo duur maken als je zelf wil.
Maar maar maar, is er een aannemer die mij hierbij kan helpen of een instantie die mij helpt met "dit wil jij laten bouwen en dit kan je hier laten bouwen" en dat ik daarna offertes vraag bij aannemers?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:32:53 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_189913941
Alleen stucen en een keuken + badkamer valt niet onder rigoureus alles aanpakken verbouwen toch?
Het beste kun je dan inderdaad eens wat offertes gaan vragen bij badkamer/keukenzaken en een stukadoor contacten.
disclaimer
pi_189914657
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef SQ het volgende:
Alleen stucen en een keuken + badkamer valt niet onder rigoureus alles aanpakken verbouwen toch?
Het beste kun je dan inderdaad eens wat offertes gaan vragen bij badkamer/keukenzaken en een stukadoor contacten.
Alles wat mogelijk gedaan kan worden moet wel een beetje gedaan worden want het ziet er niet uit van binnen. Ik kan wel een voorbeeldje zoeken op internet.

https://www.woonstadrotte(...)jaffadwarsstraat--6d

Zoiets bijvoorbeeld, qua inhoud is het nu 0.0.
Ik vind de deuren lelijk, de ramen lelijk, plafond lelijk, muren lelijk, badkamer lelijk, keuken lelijk.
Naja goed, ik vind het niks van binnen, maar ik dacht dat dat dus wel prima allemaal te vervangen is voor? 30k? Geen idee, ik heb hier totaal geen verstand van, voor een aannemer / klusser is dit wss niet zo moeilijk en die weet gelijk wat je ermee kunt, dat heb ik dus zegmaar niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door ludovico op 12-11-2019 21:17:15 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:48:27 #254
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189915346
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:44 schreef Malteser het volgende:

[..]

Omdat we dan weer voldoende gespaard hebben ;).
Het zit zo,<uitleg>
Helder! En interessant van die 5 jaar als idee dat ze dan op een andere verdieping dan jullie kunnen slapen. Ik had daarvoor wat korter in mijn hoofd... De praktijk zal uitwijzen hoe ik het zelf vind voelen :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:49:05 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189915361
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:36 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Waarom maak je geen strakke koof omheen ?
Welke? Die buizen in de woonkamer? Maar op zich een idee, zal makkelijker zijn dan de buizen echt verleggen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189916235
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:48 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Helder! En interessant van die 5 jaar als idee dat ze dan op een andere verdieping dan jullie kunnen slapen. Ik had daarvoor wat korter in mijn hoofd... De praktijk zal uitwijzen hoe ik het zelf vind voelen :)
De jongste is dan zes. En ik zou het wat anders vinden als we dan bijvoorbeeld op de tweede verdieping zouden gaan liggen (waar ook een slaapkamer is). Dan zit er alleen een trap tussen.
Maar beneden is in dit geval in een ander deel van het huis. Dus vanaf de eerste verdieping trap af, hal door, woonkamer door, keuken door, bijkeuken door en dan zijn daar ergens papa en mama. Dat vind ik voor nu nog te ver. En ik heb nogal een fikse navelstreng met de kinderen, ligt aan mij. Ze logeren ook nooit. Dat idee.

Maar die 5 jaar zou ook 4 jaar kunnen zijn. In ieder geval voordat de jongste overgaat van peuterbed naar eenpersoons, want dat is wat krap op zijn kamer. Maar voorlopig ligt ‘ie nog in een ledikant.
pi_189916242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alles wat mogelijk gedaan kan worden moet wel een beetje gedaan worden want het ziet er niet uit van binnen. Ik kan wel een voorbeeldje zoeken op internet.

https://www.woonstadrotte(...)jaffadwarsstraat--6d

Zoiets bijvoorbeeld, qua inhoud is het nu 0.0.
Ik vind de deuren lelijk, de ramen lelijk, plafond lelijk, muren lelijk, badkamer lelijk, keuken lelijk.
Naja goed, ik vind het niks van binnen, maar ik dacht dat dat dus wel prima allemaal te vervangen is voor? 30k? Geen idee, ik heb hier totaal geen verstand van, voor een aannemer / klusser is dit wss niet zo moeilijk en die weet gelijk wat je ermee kunt, dat heb ik dus zegmaar niet.
Ik ben niet zo optimistisch als SQ dat je aan 30k genoeg hebt. Hoe groot is je buffer?

Ik zou als ik jou was een bouwbegeleider zoeken. Die kan je adviseren, begeleiden en het aansturen van de aannemer/onderaannemers op zich nemen. Hoeveel de bouwbegeleider doet en hoeveel jij doet spreek je met elkaar af. Ik vind je vaag over wat je precies wil laten doen en dat is een valkuil. Je kunt beter heel precieze afspraken maken met een aannemer en een gespecificeerde offerte opvragen.

Mocht je muren door willen breken en de indeling willen veranderen, dan heb je misschien een constructeur nodig en kun je overwegen een architect in te huren. Bij ons regelde de architect de constructeur en deed ze samen met mij de bouwbegeleiding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 november 2019 @ 22:50:27 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_189916339
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 22:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben niet zo optimistisch als SQ dat je aan 30k genoeg hebt. Hoe groot is je buffer?

Ik nu ook niet meer hoor, nu er meer informatie vrij komt ;) zeker niet als je niks zelf kan / wil doen.
Zulke woningen zijn bijna altijd flink uitgeleefd, en wil je daar in 1 klap iets moois van maken kost dat flink wat.
Voor 30k kun je best een eind komen met een badkamer, een keuken en schilder- en stucwerk, maar de hele kiet compleet laten vertimmeren zit er dan idd niet in ;)
disclaimer
pi_189916407
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 22:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik nu ook niet meer hoor, nu er meer informatie vrij komt ;) zeker niet als je niks zelf kan / wil doen.
Zulke woningen zijn bijna altijd flink uitgeleefd, en wil je daar in 1 klap iets moois van maken kost dat flink wat.
Voor 30k kun je best een eind komen met een badkamer, een keuken en schilder- en stucwerk, maar de hele kiet compleet laten vertimmeren zit er dan idd niet in ;)
Ja, het hangt er helemaal vanaf hoever je wil gaan. Keuken, badkamer, vloer, binnendeuren en opnieuw laten stuken - dat lukt allemaal wel zolang je geen heel dure dingen wil. Dan ga je zelf verven en daar knappen oude kozijnen enorm van op. Maar als je nieuwe kozijnen wil, de elektra/leidingen/radiatoren wil laten vervangen of als je structurele dingen aan wil pakken, dan loopt het op en dan heb je ook nog eens met onzekerheid te maken omdat je niet weet wat je tegen gaat komen.

@ludovico, je kunt natuurlijk ook een bouwkundige inspectie laten doen om een beeld te krijgen van wat er aan een appartement moet gebeuren. Bedenk wel dat die inspecteur alleen kijkt naar hetgeen moet gebeuren en niet naar wat esthetisch wenselijk is. Overigens zat onze inspecteur er zoveel naast dat ik er nog naar van word. Voorbeeld: volgens de inspecteur zou het herstellen van de voegen 400 euro kosten en dat werd 4.000 euro. Daarom vroeg ik naar je buffer. Onervaren een verbouwing ingaan zou ik alleen doen als je het je financieel kunt permitteren om er flink naast te zitten met je ramingen of als je bereid bent in een onaf huis te wonen. Ik spreek uit ervaring. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 november 2019 @ 23:05:03 #260
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189916502
Dit soort projecten moet je gewoon niet willen doen als starter met een redelijk maar niet extreem budget, 2 linkerhanden en een behoorlijk verwachtingspatroon :P .

Als je bereid bent om lange tijd flink in te leveren op wo wooncomfort (3-4 jaar in een bouwput wonen zodat je tussentijds bij kan sparen) en wil leren klussen, dan zijn het echt serieus toffe projecten :Y .
pi_189917563
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 22:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben niet zo optimistisch als SQ dat je aan 30k genoeg hebt. Hoe groot is je buffer?

Ik zou als ik jou was een bouwbegeleider zoeken. Die kan je adviseren, begeleiden en het aansturen van de aannemer/onderaannemers op zich nemen. Hoeveel de bouwbegeleider doet en hoeveel jij doet spreek je met elkaar af. Ik vind je vaag over wat je precies wil laten doen en dat is een valkuil. Je kunt beter heel precieze afspraken maken met een aannemer en een gespecificeerde offerte opvragen.

Mocht je muren door willen breken en de indeling willen veranderen, dan heb je misschien een constructeur nodig en kun je overwegen een architect in te huren. Bij ons regelde de architect de constructeur en deed ze samen met mij de bouwbegeleiding.
Ik weet echt niks, ik ben inderdaad vaag omdat ik hier totaal geen koek van heb gegeten, ik zou juist... Met iemand die weet wat je ergens van kan maken aan tafel willen zitten zodat "mijn plan" duidelijk wordt. En dat dan laten uitvoeren en evt zelf af en toe meehelpen als dat mogelijk is met de aannemer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189917598
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 23:05 schreef bleiblei het volgende:
Dit soort projecten moet je gewoon niet willen doen als starter met een redelijk maar niet extreem budget, 2 linkerhanden en een behoorlijk verwachtingspatroon :P .

Als je bereid bent om lange tijd flink in te leveren op wo wooncomfort (3-4 jaar in een bouwput wonen zodat je tussentijds bij kan sparen) en wil leren klussen, dan zijn het echt serieus toffe projecten :Y .
Qua financiën kom ik er wel maar voor 50k extra kan je in dezelfde wijk een huis kopen die volledig netjes gemaakt is... Dus dat is wel de bovengrens die überhaupt nog aantrekkelijk is.

Ik ben student, woon erg goedkoop, heb zelf een beetje tijd over (maybe 20 uur p/w) heb qua werk/studie waarschijnlijk wel zaken die ik beter kan nastreven dan heel lang met een huis bezig zijn. Daarom: uitbesteden en beetje meehelpen.

Puin afvoeren / andere zware dingen zonder skills / meehelpen als ik er bij ben gaat allemaal. Zo een verbouwing zou tot 6 maanden mogen duren (Zou ideaal zijn).

[ Bericht 8% gewijzigd door ludovico op 13-11-2019 01:34:09 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189917649
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 22:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, het hangt er helemaal vanaf hoever je wil gaan. Keuken, badkamer, vloer, binnendeuren en opnieuw laten stuken - dat lukt allemaal wel zolang je geen heel dure dingen wil. Dan ga je zelf verven en daar knappen oude kozijnen enorm van op. Maar als je nieuwe kozijnen wil, de elektra/leidingen/radiatoren wil laten vervangen of als je structurele dingen aan wil pakken, dan loopt het op en dan heb je ook nog eens met onzekerheid te maken omdat je niet weet wat je tegen gaat komen.

@:ludovico, je kunt natuurlijk ook een bouwkundige inspectie laten doen om een beeld te krijgen van wat er aan een appartement moet gebeuren. Bedenk wel dat die inspecteur alleen kijkt naar hetgeen moet gebeuren en niet naar wat esthetisch wenselijk is. Overigens zat onze inspecteur er zoveel naast dat ik er nog naar van word. Voorbeeld: volgens de inspecteur zou het herstellen van de voegen 400 euro kosten en dat werd 4.000 euro. Daarom vroeg ik naar je buffer. Onervaren een verbouwing ingaan zou ik alleen doen als je het je financieel kunt permitteren om er flink naast te zitten met je ramingen of als je bereid bent in een onaf huis te wonen. Ik spreek uit ervaring. :+
Het klinkt allemaal een beetje alsof je het niet moet doen tenzij je een stekkie hebt gevonden waar je echt een grote hoop geld tegenaan wilt smijten... Of zelf heel graag gaat klussen en stopt met werken zogezegd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189918195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alles wat mogelijk gedaan kan worden moet wel een beetje gedaan worden want het ziet er niet uit van binnen. Ik kan wel een voorbeeldje zoeken op internet.

https://www.woonstadrotte(...)jaffadwarsstraat--6d

Zoiets bijvoorbeeld, qua inhoud is het nu 0.0.
Ik vind de deuren lelijk, de ramen lelijk, plafond lelijk, muren lelijk, badkamer lelijk, keuken lelijk.
Naja goed, ik vind het niks van binnen, maar ik dacht dat dat dus wel prima allemaal te vervangen is voor? 30k? Geen idee, ik heb hier totaal geen verstand van, voor een aannemer / klusser is dit wss niet zo moeilijk en die weet gelijk wat je ermee kunt, dat heb ik dus zegmaar niet.
Als je een appartement koopt kun je niet zomaar de kozijnen en buitendeuren vervangen. Je zit in een VvE en de VvE bepaalt bijna altijd wat er in moet, het is niet vaak vrijgelaten dat iedere eigenaar zelf keuzes kan maken qua type en kleur.
En als de woningbouw appartementen verkoopt, zullen zij waarschijnlijk nog wel veel appartementen in het gebouw hebben en dus een grote vinger in de pap binnen de VvE.
Heel soms gelden er binnen een VvE ook bepalingen voor de binnenruimtes (bepaalde dingen mogen niet met de vloeren en plafonds (sleuven maken bijv.).
  woensdag 13 november 2019 @ 06:48:20 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_189918262
Ik zou er inderdaad niet aan beginnen nee, als ik je zo hoor. Als geld toch geen probleem is (als voltijd student, knap hoor) zou ik gewoon iets kopen wat al af is :)
disclaimer
  woensdag 13 november 2019 @ 07:22:32 #266
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189918366
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 01:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het klinkt allemaal een beetje alsof je het niet moet doen tenzij je een stekkie hebt gevonden waar je echt een grote hoop geld tegenaan wilt smijten... Of zelf heel graag gaat klussen en stopt met werken zogezegd.
Nouja, dat zei ik dus :P .
Zeker als je voor 50k meer een "af" appartement hebt. Een hypotheekverstrekker rekent met de verhouding elke euro die je verbouwt, zie je 70% van terug in waardevermeerdering. Dus als je er 30k in steekt zie je 21k terug in waardestijging van je huis. Theoretisch...
pi_189920364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:49 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Welke? Die buizen in de woonkamer? Maar op zich een idee, zal makkelijker zijn dan de buizen echt verleggen.
Heb ik in onze vorige woning ook gedaan, als dat mega strak is ziet het echt niet verkeerd uit.
Ik was hier...
pi_189920494
En is het ook niet zo dat je van een bestaande woning een keuken en badkamer niet meer zonder meer volledig kunt financieren, als je een werkbare, acceptabele keuken en/of badkamer in het huis hebt? Dus als je dat wil vervangen, moet je ook voor voldoende eigen geld zorgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189920946
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 06:48 schreef SQ het volgende:
Ik zou er inderdaad niet aan beginnen nee, als ik je zo hoor. Als geld toch geen probleem is (als voltijd student, knap hoor) zou ik gewoon iets kopen wat al af is :)
Vader helpt aardig mee zegmaar.

Mooi pand bekeken vandaag maar denk niet dat ik ervoor ga want: Lijkt me toch leuker om een huis te delen met iemand en die 2e slaapkamer is aan de kleine kant en de woningcorporatie doet enigszins lastig met de verhuur.

Maar ben nu dus wel iets specifieker op zoek naar 2 slaapkamers van 13+ m^2.
Als ik alleen zou gaan wonen zou het wel perfect geweest zijn maar ik moet daar eigenlijk niet aan denken. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Public Relations / Redactie Film woensdag 13 november 2019 @ 11:38:12 #270
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_189921390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:39 schreef miss_sly het volgende:
En is het ook niet zo dat je van een bestaande woning een keuken en badkamer niet meer zonder meer volledig kunt financieren, als je een werkbare, acceptabele keuken en/of badkamer in het huis hebt? Dus als je dat wil vervangen, moet je ook voor voldoende eigen geld zorgen.
Ze kijken naar de waarde van de woning ná verbouwing.
Als er al een recente keuken inzit en je wilt een andere nieuwe keuken is dat alleen vanwege smaak en dan zal het niet zomaar gefinancierd worden.
pi_189923216
Nvm.

[ Bericht 94% gewijzigd door ludovico op 13-11-2019 15:58:47 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189926227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 01:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het klinkt allemaal een beetje alsof je het niet moet doen tenzij je een stekkie hebt gevonden waar je echt een grote hoop geld tegenaan wilt smijten... Of zelf heel graag gaat klussen en stopt met werken zogezegd.
Nou ja, wij hebben het vooral gedaan omdat het de enige manier was om op de door ons begeerde locatie te wonen. Als jij voor 50k meer een appartement kunt kopen dat je bevalt, dan zou ik het risico niet nemen.

Aan de andere kant kun je het ook tof vinden om een appartement helemaal naar je zin te (laten) maken of om ervaring op te doen in het aansturen van een verbouwing. Dat je geen ervaring hebt en twee linkerhanden hebt, betekent niet dat je veroordeeld bent tot woningen die al af zijn. Ik ben daar zelf een voorbeeld van. Een nadeel van de (te dure) woningen die ik tegenkwam vond ik dat ze totaal niet mijn smaak waren. Dan denk ik bijvoorbeeld aan plavuizen, een landelijke keuken, ouderwetse plinten, kunststof kozijnen. Een enkel element kun je wel veranderen, maar er zit een grens aan wat lucratief is om te vervangen. Ik vind het heel tof om in een huis te wonen dat tot in elk detail (mede door mij) is doordacht. En je kunt dus mensen inhuren om dat samen met je te doen, zoals een bouwbegeleider en/of architect.

Ik zou zeggen: doet het zelf óf zorg dat je een flinke buffer hebt óf wees bereid om in een onaf huis te wonen tot je de rest van je verbouwing bij elkaar hebt gespaard. Besef wel dat het een slechte tijd is om te verbouwen (vaklieden hebben het druk en vragen de hoofdprijs) en dat je je investering er mogelijk niet meer uithaalt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189926519
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, wij hebben het vooral gedaan omdat het de enige manier was om op de door ons begeerde locatie te wonen. Als jij voor 50k meer een appartement kunt kopen dat je bevalt, dan zou ik het risico niet nemen.

Aan de andere kant kun je het ook tof vinden om een appartement helemaal naar je zin te (laten) maken of om ervaring op te doen in het aansturen van een verbouwing. Dat je geen ervaring hebt en twee linkerhanden hebt, betekent niet dat je veroordeeld bent tot woningen die al af zijn. Ik ben daar zelf een voorbeeld van. Een nadeel van de (te dure) woningen die ik tegenkwam vond ik dat ze totaal niet mijn smaak waren. Dan denk ik bijvoorbeeld aan plavuizen, een landelijke keuken, ouderwetse plinten, kunststof kozijnen. Een enkel element kun je wel veranderen, maar er zit een grens aan wat lucratief is om te vervangen. Ik vind het heel tof om in een huis te wonen dat tot in elk detail (mede door mij) is doordacht. En je kunt dus mensen inhuren om dat samen met je te doen, zoals een bouwbegeleider en/of architect.

Ik zou zeggen: doet het zelf óf zorg dat je een flinke buffer hebt óf wees bereid om in een onaf huis te wonen tot je de rest van je verbouwing bij elkaar hebt gespaard. Besef wel dat het een slechte tijd is om te verbouwen (vaklieden hebben het druk en vragen de hoofdprijs) en dat je je investering er mogelijk niet meer uithaalt.
Ik wacht wel tot de wereld vergaat dan ;) Stel ik heb zelf een oprot premie gehad en de bouw staat stil en de huizen zijn goedkoop dan koop ik wel een krotje ;)

Ik dacht nu juist "voordeel want ik woon goedkoop en heb geen haast en de rente is laag"

Ja het ligt tussen de 50-100k denk ik qua wat ik zie... Vandaag dus wezen kijken bij een mooi huis maar met een paar nadelen waardoor ik er toch vanaf zie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 13 november 2019 @ 18:37:00 #274
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189927169
Nouja, rente is laag dus de huizenprijzen zijn torenhoog. Eigenlijk kan je beter in een tijd met lage huizenprijzen en hoge rente een huis kopen en die rente niet te lang vast zetten :P .
  woensdag 13 november 2019 @ 20:23:53 #275
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189929013
Ligt aan je situatie bleiblei, wij hebben in 4 jaar zo'n 77.000 euro winst gemaakt op mijn rijtjeshuis en kopen voor niet al te veel een veeeel groter huis op een betere locatie waar bovendien nog aardig wat waarde te vermeerderen valt, maar in een compleet andere regio. Als je kunt en wil verhuizen naar een veel goedkopere regio, is dat nu wel ideaal.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 13 november 2019 @ 20:25:59 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_189929054
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:23 schreef Tink89 het volgende:
Ligt aan je situatie bleiblei, wij hebben in 4 jaar zo'n 77.000 euro winst gemaakt op mijn rijtjeshuis en kopen voor niet al te veel een veeeel groter huis op een betere locatie waar bovendien nog aardig wat waarde te vermeerderen valt, maar in een compleet andere regio. Als je kunt en wil verhuizen naar een veel goedkopere regio, is dat nu wel ideaal.
Ja, maar als je dat rijtjeshuis vandaag had moeten kopen was dat dus niet gelukt :+
Het is gewoon geen startersmarkt momenteel.
disclaimer
  woensdag 13 november 2019 @ 20:29:54 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189929132
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:25 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, maar als je dat rijtjeshuis vandaag had moeten kopen was dat dus niet gelukt :+
Het is gewoon geen startersmarkt momenteel.
Dat was ook niet gelukt met een prijs van 160 met een rente van 10%... ik had de briljante combi van een lage prijs én een lage rente (2,2% voor 10 jaar vast), maar dat geluk heeft natuurlijk niet iedereen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189929211
Wij dachten tien jaar geleden ook dat we beter konden wachten met kopen. Gelukkig hebben we dat niet gedaan, want daarna gingen de huizenprijzen pas echt stijgen.

Ik denk zelf dat al dat beredeneren niet zoveel zin heeft. Je weet niet wat de toekomst in petto heeft en of je investering zinnig zal zijn. Een huis kopen is bovendien zoveel meer dan een investering. Ik zou zelf niet een evident domme investering willen doen, maar ik weet vrij zeker dat wij straks meer geld aan ons huis kwijt zijn dan we er ooit voor terug zullen krijgen. En dat is oké, want we maken onze droom waar. Als we naar Groningen zouden gaan, zouden we meer waar voor ons geld krijgen. Maar dan wonen we ver weg van onze familie en vrienden, dus waarom zouden we dat in hemelsnaam doen?

We hebben ons oude huis in een oververhitte markt verkocht en ons nieuwe huis in een iets minder oververhitte markt aangekocht. We profiteren van een lage rente, maar we betalen de hoofdprijs aan de bouwlui. Zeg het maar, een slimme investering of niet? Ik zou het niet weten. Maar de timing was goed: we waren toe aan een volgende stap, voor mij kwam er weer een vast contract aan, de kinderen waren niet (meer) gehecht aan onze oude stek. Die dingen doen er ook toe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 november 2019 @ 21:14:15 #279
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189929935
Wij leden 30k verlies op onze flat en met maar een ton aan hypotheek is dat best veel :')

Maar we kochten ook meteen aan. En ja de rente is inmiddels wel nog lager maar de huizen zijn 1,5 ton duurder (of nog meer :X ).
Dat maakt ons verlies meer dan goed.

Ik was best zuur over die 30k destijds en nu ben ik enorm blij dat we het toch gedaan hebben omdat het ons niet alleen qua huizenprijs maar ook op zoveel andere fronten veel heeft opgeleverd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189930100
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:14 schreef laziness het volgende:

Ik was best zuur over die 30k destijds en nu ben ik enorm blij dat we het toch gedaan hebben omdat het ons niet alleen qua huizenprijs maar ook op zoveel andere fronten veel heeft opgeleverd.
Precies.

Mijn vader overleed toen de grote crisis net losbarstte. Ineens zat ik met zijn huis opgescheept, dat rap in waarde was gedaald. Er waren best veel mensen die zeiden dat ik moest wachten met het verkopen van het huis. Ik wou daarentegen gewoon van het gedoe af zijn. Ik heb het huis met verlies verkocht en ben er nog altijd blij om. Het duurde jaren voor de markt weer aantrok en ik had dus failliet kunnen gaan aan het aanhouden van dat huis. Bovendien leverde het me gemoedsrust op om van het huis af te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189931180
Wij hebben vrijdag een gesprek met een aannemer om een huis te laten bouwen *O* er staat sinds kort een stuk grond te koop waar we al heel lang onze zinnen op hebben gezet en nu kijken of het binnen ons budget haalbaar is daar iets neer te zetten. Ik vind het heel erg spannend. :D
E.
pi_189936571
Dat is ook spannend Sparkling! Hebben jullie al een optie op de grond?
pi_189938538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Wij hebben vrijdag een gesprek met een aannemer om een huis te laten bouwen *O* er staat sinds kort een stuk grond te koop waar we al heel lang onze zinnen op hebben gezet en nu kijken of het binnen ons budget haalbaar is daar iets neer te zetten. Ik vind het heel erg spannend. :D
Leuk en spannend!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 november 2019 @ 14:43:02 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189938600
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Wij hebben vrijdag een gesprek met een aannemer om een huis te laten bouwen *O* er staat sinds kort een stuk grond te koop waar we al heel lang onze zinnen op hebben gezet en nu kijken of het binnen ons budget haalbaar is daar iets neer te zetten. Ik vind het heel erg spannend. :D
Oeh, spannend!
Ik merk vooral dat het lastig wordt zodra je zuiniger dan bouwbesluit wilt bouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189943318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:15 schreef Malteser het volgende:
Dat is ook spannend Sparkling! Hebben jullie al een optie op de grond?
Nee, de makelaar wil geen optie geven als je nog geen concrete plannen hebt. Wie het eerst komt...

Maar hij belde deze week wel op dat de aannemer om beurten gesprekken met eventuele kopers wil en wij de eerste afspraak hebben. Heel erg spannend. Aannemer heeft ons huidige huis ook gebouwd maar dat was gewoon een huis uit een project. Nu gaat het via particuliere bouw en mogen we veel meer zelf bepalen. Het moet wel aan bepaalde eisen voldoen aan de buitenkant vanwege de locatie (oud fabrieksterrein) maar dat is ook wel weer leuk.
E.
  vrijdag 15 november 2019 @ 15:56:41 #286
342418 VKV
Plausibel
pi_189955366
Geen concrete verhuisplannen hier, maar oh wat kan ik mezelf af en toe gek maken met wegdromen op Funda.
Ik vind een tuin altijd 10x belangrijker dan een huis. Nu hebben ik en mijn vriend een jaar of 3 geleden ons eerste huis gekocht, en het huis is mooi, ruim, in goede staat etc. Alleen de tuin...ik vind em veel te klein en mis een soort vrijheid. Zou het zo heerlijk vinden om uit je achterdeur te stappen, op je verandaatje te lopen en vervolgens met je blote voeten in het gras. En dat er ruimte is voor een tuinset, groot opblaasbad, ruimte om te spelen, een kampvuurtje, bbq, alles... En dat vind je hier in de buurt niet voor de prijs die wij kunnen betalen (of het huis staat op instorten).

Nu zit ik dus al weken op Funda en kijk ik steeds verder en verder het land in. Op "zelfs" wel een uur reisafstand van onze familie (nu 5-15 minuten). Zelf prima bereid om wat verder naar m'n werk te rijden want wat krijg je er een mooie omgeving voor terug. Nu is ons zoontje nog maar klein en zit hij voorlopig nog niet op de basisschool.

En toch zou ik het verschrikkelijk lastig vinden om zo ver van vrienden en familie vandaan te gaan wonen. Gewoon een bakkie doen, of tot laat natafelen, lijkt me ineens een heel "ding" worden.
En dat je niemand kent in de plaats waar je gaat wonen, dat lijkt me eigenlijk ook heel eng. Dus deze post is eigenlijk bedoeld om te kijken of iemand ervaring hiermee heeft en hoe de keuze bevalt.

Overigens is m'n vriend nogal van het "we blijven gewoon hier wonen, we wonen hier pas net" _O-
pi_189959176
In ons vorige huis had ik bij sommige ramen korte gordijnen, tot op de vensterbank. In ons nieuwe huis hangen de gordijnrails een stukje voor het raam. Het zou gek zijn om dan korte gordijnen op te hangen, maar lange komen wel voor de radiatoren. Wat is jullie ervaring, neemt het warmte weg?
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:41:30 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_189959364
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:32 schreef Fazz het volgende:
In ons vorige huis had ik bij sommige ramen korte gordijnen, tot op de vensterbank. In ons nieuwe huis hangen de gordijnrails een stukje voor het raam. Het zou gek zijn om dan korte gordijnen op te hangen, maar lange komen wel voor de radiatoren. Wat is jullie ervaring, neemt het warmte weg?
Ja. Dat doet het. Maar korte gordijnen zijn lelijk. Dus. :')
disclaimer
pi_189959890
:D Geen andere optie dus dan me er maar aan overgeven O-) Zo vaak staat de verwarming boven toch niet aan.
  zaterdag 16 november 2019 @ 10:33:36 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189967191
Ik heb de verwarming boven nooit aan, behalve bij prul nu een heel klein beetje, want enkel glas en koukleumkindje. Dus ik zou het wel prima vinden. Al hebben wij boven nu nergens lange gordijnen, maar overal rolgordijnen, dat bevalt prima. In het nieuwe huis wrs wel gordijnen, want rolluiken aan de buitenkant en dan ga ik geen rolgordijntjes ophangen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189967686
Hier ook lange gordijnen want dat vind ik het mooiste. Boven hebben we nooit de verwarming aan, beneden wel maar daar zijn we niet alleen afhankelijk van de radiatoren.

Volgende week zijn we volop aan het verhuizen. Ik kan haast niet wachten.
  zaterdag 16 november 2019 @ 14:34:47 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_189970409
Ik dacht ook altijd dat ik boven geen verwarming nodig had, tot ik in dit huis woonde :')
Heb nu dus eigenlijk altijd de radiatoren aan, anders is het echt vieskoud.
disclaimer
  zaterdag 16 november 2019 @ 14:59:28 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189970695
Ik heb nog nooit in een huis zonder verwarming gewoond, dus boven ook altijd aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 november 2019 @ 16:35:37 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189971653
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 14:59 schreef Leandra het volgende:
Ik heb nog nooit in een huis zonder verwarming gewoond, dus boven ook altijd aan.
Ik zie het causale verband niet. Ik heb wel verwarming boven, maar gebruik hem alleen op de badkamer. Vind het rot slapen als het warmer is dan een graad of 15 ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 16 november 2019 @ 16:54:48 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189971862
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 16:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik zie het causale verband niet. Ik heb wel verwarming boven, maar gebruik hem alleen op de badkamer. Vind het rot slapen als het warmer is dan een graad of 15 ofzo.
Nou, als je vroeger (>50 jaar geleden) al CV had in je hele huis dan gebruikte je hem ook.
En ik geloof best dat het in het huis dat mijn ouders in 1966 verbouwden boven een stuk aangenamer werd toen daar (in 1966) CV kwam, En dan ging je dus niet voor de leuk in de kou zitten.
Dat huis is volgens het WOZ-waardeloket van 1840 trouwens, dus dat zal echt een enorme verbetering zijn geweest, CV in huis, ook boven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189978058
Ik slaap ook het liefst in een koele kamer, maar in veel ruimtes is heel koel niet fijn (badkamer, werkkamer, slaapkamer van de kinderen als er wordt gespeeld). Op zolder slapen wij en daar zijn we ook overdag wel eens, gewoon omdat het zo'n fijne ruimte is. Dan staat de verwarming wel aan, maar minder hoog dan elders in huis.

Ik ben benieuwd of we nog iets aan ons stookregime gaan veranderen na de spouwmuurisolatie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189978167
Ik zag trouwens ooit eens een documentaire over de NAM en wat ik daarvoor niet had beseft was hoe koud mensen het in hun huis hadden voordat we massaal overgingen op gas. Het was niet abnormaal dat het water in een wasbak in de winter bevroor. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189978934
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag trouwens ooit eens een documentaire over de NAM en wat ik daarvoor niet had beseft was hoe koud mensen het in hun huis hadden voordat we massaal overgingen op gas. Het was niet abnormaal dat het water in een wasbak in de winter bevroor. :X
Klinkt niet best eigenlijk....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189978955
Onze “oude” huidige woning is pas koud.. daar komt de kou gewoon door de muren naar binnen, as we speak zit ik op de bank en voel ik de kou gewoon in mijn rug, kan stoken als een gek.. denk dat onze nieuwe woning, vrijstaand nog goedkoper gaat zijn in stookkosten dan onze huidige hoeker. Bah, ga dit niet missen !!!
Ik was hier...
pi_189982573
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag trouwens ooit eens een documentaire over de NAM en wat ik daarvoor niet had beseft was hoe koud mensen het in hun huis hadden voordat we massaal overgingen op gas. Het was niet abnormaal dat het water in een wasbak in de winter bevroor. :X
Mijn moeder sliep met haar broers en zus op een ongeïsoleerde zolder. Ze keken zo tegen de dakpannen aan. Het is in de winter wel gebeurd dat ze wakker werden en de vloer en de bedden wit waren. Denk je eens in, word je wakker, zet je je voeten naast bed, sloffen vol sneeuw... 😬
pi_189982737
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 november 2019 15:56 schreef VKV het volgende:
Geen concrete verhuisplannen hier, maar oh wat kan ik mezelf af en toe gek maken met wegdromen op Funda.
Ik vind een tuin altijd 10x belangrijker dan een huis. Nu hebben ik en mijn vriend een jaar of 3 geleden ons eerste huis gekocht, en het huis is mooi, ruim, in goede staat etc. Alleen de tuin...ik vind em veel te klein en mis een soort vrijheid. Zou het zo heerlijk vinden om uit je achterdeur te stappen, op je verandaatje te lopen en vervolgens met je blote voeten in het gras. En dat er ruimte is voor een tuinset, groot opblaasbad, ruimte om te spelen, een kampvuurtje, bbq, alles... En dat vind je hier in de buurt niet voor de prijs die wij kunnen betalen (of het huis staat op instorten).

Nu zit ik dus al weken op Funda en kijk ik steeds verder en verder het land in. Op "zelfs" wel een uur reisafstand van onze familie (nu 5-15 minuten). Zelf prima bereid om wat verder naar m'n werk te rijden want wat krijg je er een mooie omgeving voor terug. Nu is ons zoontje nog maar klein en zit hij voorlopig nog niet op de basisschool.

En toch zou ik het verschrikkelijk lastig vinden om zo ver van vrienden en familie vandaan te gaan wonen. Gewoon een bakkie doen, of tot laat natafelen, lijkt me ineens een heel "ding" worden.
En dat je niemand kent in de plaats waar je gaat wonen, dat lijkt me eigenlijk ook heel eng. Dus deze post is eigenlijk bedoeld om te kijken of iemand ervaring hiermee heeft en hoe de keuze bevalt.

Overigens is m'n vriend nogal van het "we blijven gewoon hier wonen, we wonen hier pas net" _O-
Ik heb precies dit gedaan. Mijn ouders woonden op vijf minuten, m'n broer op een kwartier afstand. Al mijn andere familie en vrienden ook. Toch ben ik verhuisd en nu moet ik voor iedereen minstens een uur rijden.

In mijn nieuwe woonplaats kende ik niemand en had ik nog geen werk. Idem voor mijn man. Onze oudste was precies een jaar toen we verhuisden.

Wij gingen voor de rust en gemoedelijkheid van de nieuwe plek. Van rijtjeshuis in een stad van ca. 75.000 inwoners naar een vrijstaande woning met een gigantische tuin op een eiland met 12.000 man. We hoopten voor ons kind (inmiddels kinderen) op een idyllische jeugd van veel onbezorgd buitenspelen en zelf naar school/sport kunnen fietsen.

Voor de kinderen pakt het fantastisch uit. De jongste is nog klein, maar de oudste is hele dagen buiten, komt altijd wel ergens een vriendje tegen als we de stad ingaan. Er is altijd wel iemand in de buurt die weet wie hij is en bij wie hij hoort. Her is precies zoals we hoopten.

Maar ik heb me wel vergist in hoe vervelend die afstand naar m'n familie is. Je gaat niet 'even een bakkie doen' als je daarvoor twee uur reistijd hebt met twee kleintjes achterin. Oppas voor kleine dingetjes (even naar de tandarts, werkafspraak 's avonds of op je vrije dag) heb je niet zomaar, want op je nieuwe woonplek heb je nog niemand om ze aan toe te vertrouwen en de opa's en oma's moeten dan dus ook twee uur reizen voor een uurtje oppassen. En 'It takes a village to raise a child' en manman, wat mis ik mijn village daarin.

Ik mis het dat ik niet zomaar even spontaan kan aanwippen bij m'n vriendinnen, niet zomaar kan aansluiten als zij met hun kinderen spontaan even een taartje gaan eten in mijn oude stad.
En toen mijn vader ernstig ziek was, was het ook heel naar dat ik alleen per telefoon "er kon zijn".

Ik heb dat onderschat. Heb me best eenzaam gevoeld. Ben wel vanaf het begin allerlei vrijwilligerswerk gaan doen om mensen te leren kennen en nu ik hier ook werk heb, gaat het heel snel (docent, dan gaat het rap).

Een hele roman :') Al met al denk ik inmiddels dat ik met de kennis van nu toen dezelfde keuze had gemaakt. Maar de eerste jaren was dat geen zekerheidje. En dan woon ik dus echt in mijn absolute droomhuis, met droomtuin. Dat is dus niet vanzelfsprekend op zich al voldoende voor ultiem geluk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')