Ja, maar als je dat rijtjeshuis vandaag had moeten kopen was dat dus niet geluktquote:Op woensdag 13 november 2019 20:23 schreef Tink89 het volgende:
Ligt aan je situatie bleiblei, wij hebben in 4 jaar zo'n 77.000 euro winst gemaakt op mijn rijtjeshuis en kopen voor niet al te veel een veeeel groter huis op een betere locatie waar bovendien nog aardig wat waarde te vermeerderen valt, maar in een compleet andere regio. Als je kunt en wil verhuizen naar een veel goedkopere regio, is dat nu wel ideaal.
Dat was ook niet gelukt met een prijs van 160 met een rente van 10%... ik had de briljante combi van een lage prijs én een lage rente (2,2% voor 10 jaar vast), maar dat geluk heeft natuurlijk niet iedereen.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, maar als je dat rijtjeshuis vandaag had moeten kopen was dat dus niet gelukt
Het is gewoon geen startersmarkt momenteel.
Precies.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:14 schreef laziness het volgende:
Ik was best zuur over die 30k destijds en nu ben ik enorm blij dat we het toch gedaan hebben omdat het ons niet alleen qua huizenprijs maar ook op zoveel andere fronten veel heeft opgeleverd.
Leuk en spannend!quote:Op woensdag 13 november 2019 22:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Wij hebben vrijdag een gesprek met een aannemer om een huis te laten bouwener staat sinds kort een stuk grond te koop waar we al heel lang onze zinnen op hebben gezet en nu kijken of het binnen ons budget haalbaar is daar iets neer te zetten. Ik vind het heel erg spannend.
Oeh, spannend!quote:Op woensdag 13 november 2019 22:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Wij hebben vrijdag een gesprek met een aannemer om een huis te laten bouwener staat sinds kort een stuk grond te koop waar we al heel lang onze zinnen op hebben gezet en nu kijken of het binnen ons budget haalbaar is daar iets neer te zetten. Ik vind het heel erg spannend.
Nee, de makelaar wil geen optie geven als je nog geen concrete plannen hebt. Wie het eerst komt...quote:Op donderdag 14 november 2019 12:15 schreef Malteser het volgende:
Dat is ook spannend Sparkling! Hebben jullie al een optie op de grond?
Ja. Dat doet het. Maar korte gordijnen zijn lelijk. Dus.quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:32 schreef Fazz het volgende:
In ons vorige huis had ik bij sommige ramen korte gordijnen, tot op de vensterbank. In ons nieuwe huis hangen de gordijnrails een stukje voor het raam. Het zou gek zijn om dan korte gordijnen op te hangen, maar lange komen wel voor de radiatoren. Wat is jullie ervaring, neemt het warmte weg?
Ik zie het causale verband niet. Ik heb wel verwarming boven, maar gebruik hem alleen op de badkamer. Vind het rot slapen als het warmer is dan een graad of 15 ofzo.quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:59 schreef Leandra het volgende:
Ik heb nog nooit in een huis zonder verwarming gewoond, dus boven ook altijd aan.
Nou, als je vroeger (>50 jaar geleden) al CV had in je hele huis dan gebruikte je hem ook.quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zie het causale verband niet. Ik heb wel verwarming boven, maar gebruik hem alleen op de badkamer. Vind het rot slapen als het warmer is dan een graad of 15 ofzo.
Klinkt niet best eigenlijk....quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag trouwens ooit eens een documentaire over de NAM en wat ik daarvoor niet had beseft was hoe koud mensen het in hun huis hadden voordat we massaal overgingen op gas. Het was niet abnormaal dat het water in een wasbak in de winter bevroor.
Mijn moeder sliep met haar broers en zus op een ongeïsoleerde zolder. Ze keken zo tegen de dakpannen aan. Het is in de winter wel gebeurd dat ze wakker werden en de vloer en de bedden wit waren. Denk je eens in, word je wakker, zet je je voeten naast bed, sloffen vol sneeuw... 😬quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag trouwens ooit eens een documentaire over de NAM en wat ik daarvoor niet had beseft was hoe koud mensen het in hun huis hadden voordat we massaal overgingen op gas. Het was niet abnormaal dat het water in een wasbak in de winter bevroor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |