abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:53:46 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189363244
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je eerste vraag heb ik al beantwoord, ik ben voorstander van het bewapenen van de Koerden.
En je kan garanties geven aan de Koerden zonder een troepenmacht daar te stationeren. Vooral anno 2019 met al die vliegdekschepen etc.
Dat was de vraag niet.
En hoe kun je het rijmen met het toejuichen vd beslissing van Trump?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:56:04 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189363276
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik juich terugtrekking van de troepen toe, niet het ontwapenen van de Koerden.
Het gaat dan ook niet over het terugtrekken van de troepen, maar om de manier waarop. En de gevolgen ervan.

Is je pas een paar keer verteld O-)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189363316
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet.
En hoe kun je het rijmen met het toejuichen vd beslissing van Trump?
Lees nog eens wat ik heb gepost.

Misschien dat ik het nog een keer moet zeggen maar ik ben hier niet om het beleid van Trump of welke politicus dan ook tot in het oneindige te verdedigen. Als de Koerden zijn ontwapend en daarna aan hun lot worden overgelaten vind ik dat een kwalijke zaak.
Maar de oplossingen die hier worden aangedragen zijn geen oplossingen.
In overleg gaan met het westen over wie er troepen gaat stationeren daar loopt uiteindelijk uit op een permanente aanwezigheid van de VS.
pi_189363352
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je eerste vraag heb ik al beantwoord, ik ben voorstander van het bewapenen van de Koerden.
En je kan garanties geven aan de Koerden zonder een troepenmacht daar te stationeren. Vooral anno 2019 met al die vliegdekschepen etc.
Maar dat gebeurt dus niet. Troepen worden teruggetrokken en er wordt geen bescherming meer geboden (de Koerden hebben immers ook niet meegevochten in WOII, aldus Trump). Omdat de Amerikanen hun handen aftrekken van de Koerden, durft Erdogan Noord-Syrië binnen te vallen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:02:26 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189363366
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt dus niet. Troepen worden teruggetrokken en er wordt geen bescherming meer geboden (de Koerden hebben immers ook niet meegevochten in WOII, aldus Trump). Omdat de Amerikanen hun handen aftrekken van de Koerden, durft Erdogan Noord-Syrië binnen te vallen.
Sterker: ze zijn ontwapend.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189363380
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Lees nog eens wat ik heb gepost.

Misschien dat ik het nog een keer moet zeggen maar ik ben hier niet om het beleid van Trump of welke politicus dan ook tot in het oneindige te verdedigen. Als de Koerden zijn ontwapend en daarna aan hun lot worden overgelaten vind ik dat een kwalijke zaak.
Goh dat duurde even, maar: ^O^

quote:
Maar de oplossingen die hier worden aangedragen zijn geen oplossingen.
In overleg gaan, is dan ook niet de 'oplossing' an sich (verder is hier weinig voorgesteld volgens mij), het is een werkwijze. Een hele logische..

De werkwijze die Trump hanteert, levert voor niemand (op de Turken na) wat op.

quote:
In overleg gaan met het westen over wie er troepen gaat stationeren daar loopt uiteindelijk uit op een permanente aanwezigheid van de VS.
Dit slaat weer helemaal nergens op..
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 14:11:42 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189363457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ben er voor om die mensen te bewapenen. Misschien een vloot in de buurt houden voor het geval dat, maar ik ben absoluut geen voorstander van troepen daar te stationeren.
Maar dat doet Trump dus niet en toch steun jij hem klakkeloos. En dan praten over ruggegraatloos. Projectie dus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 14:15:24 #108
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189363507
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:04 schreef Gehenna het volgende:

De werkwijze die Trump hanteert, levert voor niemand (op de Turken na) wat op.
Nou ja, het is heel goed mogelijk dat het de Trump familie wel wat oplevert, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189363638
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, het is heel goed mogelijk dat het de Trump familie wel wat oplevert, natuurlijk.
ohja, hemzelf levert het wel iets op. Het familie-bedrijf draait lekker in Turkije.

En natuurlijk, dat hij nu kan zeggen dat hij (buiten alle instanties om, in z'n eentje) geregeld heeft dat 'The boys are coming back home'.

Daar gaat het volgens mij ook grotendeels om. Dat is afgelopen week z'n nieuwe tactiek. Schandalen verzinnen over politieke tegenstanders werkte niet al te best (het pleitte hem gewoonweg niet vrij natuurlijk), dus wil hij nu laten zien hoe zo'n goede president hij wel niet is, "zo'n iemand ga je toch niet impeachen"? (Ja ik weet dat dit heel simpel is, maar ik ben ervan overtuigd dat zijn narcistische brein wel zo werkt, helaas..)
nee, jij dan!
pi_189363714
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dat doet Trump dus niet en toch steun jij hem klakkeloos. En dan praten over ruggegraatloos. Projectie dus.
Sorry wat projecteer ik precies en waar steun ik hem klakkeloos?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:33:38 #111
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_189363802
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vluchtelingen wel of niet binnenlaten hangt af van onze eigen politici. Helaas zijn dat mensen zonder ruggengraat die weinig geven om de welzijn van de eigen bevolking.
Heb je het nu weer over jezelf, Chivas?
Op het scherp van de snede.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:40:39 #112
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189363934
De Speld, begin 2018:

quote:
Wereldleiders bespreken hoe hard ze Koerden dit keer laten vallen

In het Zwitserse Davos bespreken diverse wereldleiders de militaire acties van Turkije tegen de Koerden in Syrië. Op de agenda staat de vraag hoe hard de wereld de Koerden dit keer zal laten vallen.

“Er wordt door de leiders heel verschillend over deze kwestie gedacht”, zegt diplomatie-deskundige Robert van de Roer. “Aan de ene kant heb je de VS, die de Koerden militair steunt, maar de belangrijke bondgenoot Turkije niet tegen de haren wil instrijken. Aan de andere kant heb je de EU, die de Koerden politiek steunt, maar geen ruzie wil met de belangrijke bondgenoot Turkije. Zij zijn het er nog niet over eens hoe ernstig ze de Koerden zullen verraden.”

Volgens Van de Roer is het gissen hoe diep het mes in de Koerdische rug uiteindelijk zal zijn. “Voor de Koerden wordt dit heel spannend. Zijn ze straks terug bij af of zijn ze niets opgeschoten? Daar wordt nu op het allerhoogste politieke niveau over besloten.”
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:57:44 #113
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189364170
quote:
De speld is meestal satire, maar net als bij idiocracy slaan ze de spijker hier wél op de kop.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_189364228
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:33 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Heb je het nu weer over jezelf, Chivas?
?
pi_189364513
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, blijkbaar is dat noodzakelijk. Maar het zit mij persoonlijk niet lekker dat de Amerikanen decennialang herrie lopen te trappen in het Midden-Oosten, waarna wij de rotzooi op mogen ruimen.
Tja, het is nu makkelijk roepen, maar als men IS haar gang had laten gaan had je hoe dan ook ook problemen gehad. I.t.t. Irak en Afghanistan, waar oorlogen imo voorkomen hadden kunnen (moeten) worden, was het hier kiezen tussen zeer kwaden.
pi_189364582
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja, het is nu makkelijk roepen, maar als men IS haar gang had laten gaan had je hoe dan ook ook problemen gehad. I.t.t. Irak en Afghanistan, waar oorlogen imo voorkomen hadden kunnen (moeten) worden, was het hier kiezen tussen zeer kwaden.
Laten we wel wezen: de opkomst van IS is een direct gevolg van de invasie van Irak in 2003.

Dat het westen vervolgens zijn steentje heeft bijdragen aan het bestrijden van IS, is natuurlijk niet meer dan terecht. Maar wat Trump nu doet, is zeggen: 'beste Europeanen, het Midden-Oosten is voortaan jullie probleem. Tabee'.

Lijkt mij op tal van vlakken een onredelijke houding.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:35:23 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189364740
Trump's tweets over de Koerden en Turkije... :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:38:45 #118
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_189364796
En maar oudetyfushoeren over dat Soros migranten hierheen stuurt. Nu doen Erdogan en Trump het echt en staan diezelfde losers te juichen.

Pleur dan lekker op uit Nederland.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_189364878
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laten we wel wezen: de opkomst van IS is een direct gevolg van de invasie van Irak in 2003.

Dat het westen vervolgens zijn steentje heeft bijdragen aan het bestrijden van IS, is natuurlijk niet meer dan terecht. Maar wat Trump nu doet, is zeggen: 'beste Europeanen, het Midden-Oosten is voortaan jullie probleem. Tabee'.

Lijkt mij op tal van vlakken een onredelijke houding.
Eens hoor. Maar het overkomt ons wel een beetje allemaal. Het lukt niet om een meer proactieve rol te spelen, de situatie is opnieuw zo uit balans dat allerlei partijen beslissen, maar niet de EU. De EU gaat het straks niet eens een bezetting durven noemen omdat Erdogan wat dreigende taal uitslaat.

De VS heeft verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd past dit binnen de politiek van Trump. Dit heeft hij beloofd en hij is hier enigszins democratisch op verkozen.

Het andere landen rotzooi op laten ruimen is overigens een fenomeen waar wij ons net zo goed schuldig aan maken. Wij veroorzaken een klimaatprobleem en nemen nog steeds niet de verantwoordelijkheid voor het oplossen.
pi_189364937
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Eens hoor. Maar het overkomt ons wel een beetje allemaal. Het lukt niet om een meer proactieve rol te spelen, de situatie is opnieuw zo uit balans dat allerlei partijen beslissen, maar niet de EU. De EU gaat het straks niet eens een bezetting durven noemen omdat Erdogan wat dreigende taal uitslaat.

De VS heeft verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd past dit binnen de politiek van Trump. Dit heeft hij beloofd en hij is hier enigszins democratisch op verkozen.

Het andere landen rotzooi op laten ruimen is overigens een fenomeen waar wij ons net zo goed schuldig aan maken. Wij veroorzaken een klimaatprobleem en nemen nog steeds niet de verantwoordelijkheid voor het oplossen.
Mijn voorstel zou dan ook zijn om als EU je rol als wereldmacht nou eindelijk eens te omarmen. Vorm een gezamenlijke legermacht en creeer een Europees Ministerie van Defensie en leg de beslissende bevoegdheid neer bij het Europees Parlement en de Raad van Ministers. Geeft de EC meer bewegingsruimte om diplomatieke en economische klappen uit de delen (dus zonder dat er eindeloos over moet worden vergaderd).

Maak van de EU een krachtige alliantie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 16:04:09 #121
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_189365171
quote:
Breaking: Two associates of Rudy Giuliani, connected to efforts to dig up dirt in Ukraine on Democratic candidate Joe Biden, were arrested Wednesday on criminal charges for violating campaign finance rules, according to SDNY. They will appear in court Thursday. @evanperez @eorden

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:05:09 #122
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189365192
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jikes!

Het komt wel dichtbij nu, Rudy! ;)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:17:05 #123
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_189365366
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja, Rudy is fucked. Meer hier https://www.wsj.com/artic(...)-charges-11570714188

of hier https://outline.com/CbmSdx

NYT had vandaag trouwens ook nog een goeie tip voor de Democraten: The House Can Play Hardball, Too. It Can Arrest Giuliani.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_189365370
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn voorstel zou dan ook zijn om als EU je rol als wereldmacht nou eindelijk eens te omarmen. Vorm een gezamenlijke legermacht en creeer een Europees Ministerie van Defensie en leg de beslissende bevoegdheid neer bij het Europees Parlement en de Raad van Ministers. Geeft de EC meer bewegingsruimte om diplomatieke en economische klappen uit de delen (dus zonder dat er eindeloos over moet worden vergaderd).

Maak van de EU een krachtige alliantie.
Ik vrees dat dat utopisch denken is. In deze kwestie had het relatief makkelijk moeten zijn om landen binnen de EU te verenigen, aangezien je enerzijds een coalitie hebt die grotere internationale verantwoordelijkheid wil nemen*, en anderzijds een coalitie die een bloedhekel heeft aan vluchtelingen. Als het hier al niet lukt, dan lukt het nergens. We zijn helaas veroordeeld tot een rol van het roepen aan de zijlijn.

*of toch niet?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:19:57 #125
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189365401
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:17 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Ja, Rudy is fucked. Meer hier https://www.wsj.com/artic(...)-charges-11570714188

of hier https://outline.com/CbmSdx

NYT had vandaag trouwens ook nog een goeie tip voor de Democraten: The House Can Play Hardball, Too. It Can Arrest Giuliani.
Dan moet het wel in de lijn liggen van de grondwet, en niet per se in die van de partij.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:21:32 #126
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_189365423
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:19 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dan moet het wel in de lijn liggen van de grondwet, en niet per se in die van de partij.
*zucht*

quote:
Josh Chafetz (@joshchafetz) is a professor of law at Cornell, a visiting professor of law at Georgetown, and the author of "Congress's Constitution."
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 oktober 2019 @ 16:23:04 #127
426493 crew  PippenScottie
pi_189365445
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn voorstel zou dan ook zijn om als EU je rol als wereldmacht nou eindelijk eens te omarmen. Vorm een gezamenlijke legermacht en creeer een Europees Ministerie van Defensie en leg de beslissende bevoegdheid neer bij het Europees Parlement en de Raad van Ministers. Geeft de EC meer bewegingsruimte om diplomatieke en economische klappen uit de delen (dus zonder dat er eindeloos over moet worden vergaderd).

Maak van de EU een krachtige alliantie.
Eens, het is helaas nodig. We hebben een relatief rustige paar decennia gehad. Helaas treft grootheidswaan en hang naar een imperialistisch verleden enkele buurlanden en zal Europa niet alleen diplomatie met een zachte hand moeten kunnen uitoefenen.

Maar ik vrees dat het er niet van gaat komen. Het zou de lidstaten te veel verscheuren en anti-EU sentimenten alleen maar meer in de kaart spelen.
pi_189366067
Een Europees leger is waanzin en dat zeg ik als groot voorstander van de EU. Voordat dat komt zul je volledige politieke integratie moeten hebben. Wat voorlopig totaal onhaalbaar is ik kan niet eens op iemand uit een ander land stemmen met Europese verkiezingen :') moet je je voorstellen dat Amerikanen alleen maar op kandidaten uit hun eigen staat konden stemmen. Met een Europees leger krijg je taferelen als één land stemt voor uitzending de ander tegen. Wat moet er dan gebeuren? Alle landen een veto? Dan wordt er waarschijnlijk nooit uitgezonden. Is het meederheid bepaalt dan worden dus mensen van landen die tegengestemd hebben de dood in gestuurd, op die manier weet je wel anti-EU sentiment te kweken. Het zou toch bizar zijn als wij mee moeten doen aan oorlogen waar we niks mee te maken hebben omdat andere landen wel voor zijn. Lekker verplicht meedoen aan invallen als Irak omdat er WMD's zijn....
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:04:16 #129
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189366123
Die Chinees-Amerikaanse handelsoorlog. Waren maandag en dinsdag onderhandelingen tussen Amerikanen en Chinezen op vice-ministerieel niveau. De Amerikanen wilden Chinese subsidies en industrieel beleid bespreken. De Chinezen onder leiding van vice-minister van financiën Liao Min weigerden dat te bespreken want gaat de Amerikanen niks aan hoe ze hun industriele beleid runnen en wilden alleen agriculturele aankopen en intellectuele eigendom bespreken. Donderdag en vrijdag onderhandelingen op een niveautje hoger tussen Liu He/Yi Gang en Robert Lighthizer/Steven Mnuchin namelijk ministerieel niveau. Waarschijnlijk dinsdag (15 oktober '19) nieuwe tarieven want Amerikanen willen natuurlijk de tech-ontwikkeling van China dwarsbomen. De Chinezen komen van heel laag, lager dan onderkant, en hebben zich razend snel ontwikkeld en dat zal ik laten zien met een klein lijstje. Dit is de Amerikanen niet in de koude kleren gaan zitten zwakke rotzooi die opeens een geduchte underdog ten aanzien van hun zijn geworden.

1. Italië in 2000 voorbij: 60 miljoen inwoners
2. Frankrijk in 2005 voorbij: 65 miljoen inwoners
3. Verenigd Koninkrijk in 2006 voorbij: 68 miljoen inwoners
4. Duitsland in 2007 voorbij: 80 miljoen inwoners
5. Japan in 2010 voorbij: 120 miljoen inwoners
6. Eurzone in 2018 voorbij: 341 miljoen inwoners

Tfoe, Amerikanen. Tijdverspilling. In Beijing missen ze daardoor een week lang veel industriële, economische en financiële zwaargewichten door die tijdverspilling is mijn idee. Een heel goede team heeft Xi Jinping om zich heen. Het is echt zeer goed gekwalificeerd en met heel veel ervaring. Mao moest daar niks van hebben, hij wantrouwde intellectuelen heel zwaar en jaagde veel met straf/geweld de grond in, en werkte vooral met armoedzaaiers, radicalen die snel geweld gebruikten en massa-bewegingen om zijn doelen te bereiken. Het is 360-graden rechtsomkeert. Het meer vertrouwen op expertise/intellectuelen om het land te runnen is in gang gezet met hervormingen begonnen door Deng Xiaoping in de jaren 80.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yi_Gang
https://en.wikipedia.org/wiki/Liu_He

https://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Mnuchin
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Lighthizer

https://en.wikipedia.org/wiki/Paramount_leader

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 10-10-2019 19:15:13 ]
pi_189366251
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:17 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Ja, Rudy is fucked. Meer hier https://www.wsj.com/artic(...)-charges-11570714188

of hier https://outline.com/CbmSdx

NYT had vandaag trouwens ook nog een goeie tip voor de Democraten: The House Can Play Hardball, Too. It Can Arrest Giuliani.
Daar zijn ze: Lev Parnas en Igor Fruman de twee obscure zakenmannetjes die wel een handje wilden helpen in ruil voor een lucratieve deal met Naftogaz:

quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2019 03:51 schreef Kijkertje het volgende:
Aha en hier komt dus Rick Perry in beeld en het totaalplaatje wordt steeds duidelijker. Blijkbaar waren een aantal Trumpmaatjes ook van plan om het management van Naftogaz (groot Oekraiens staatsbedrijf) te vervangen met het oog op lucratieve contracten voor vriendjes van Trump (two Soviet-born Florida real estate entrepreneurs, Lev Parnas and Igor Fruman, and an oil magnate from Boca Raton, Florida, named Harry Sargeant III).

Enorm verhelderend leesvoer:

Draadje:

rgoodlaw twitterde op maandag 07-10-2019 om 02:12:17 #Ukrainegate meet Swamp. As Giuliani was pushing Ukraine on Biden, Trump-Giuliani associates were “trying to install new management at the top of Ukraine’s massive state gas company...to steer lucrative contracts to companies controlled by Trump allies.” https://t.co/SC1JbdlLi3 reageer retweet
AP sources: Trump allies pressed Ukraine over gas firm
[..]

En uit een artikel van een paar dagen geleden over deze (obscure) zakenlieden:

These three men may hold the key to the Trump impeachment inquiry
[..]

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:17:08 #131
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_189366290
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Daar zijn ze: Lev Parnas en Igor Fruman de twee obscure zakenmannetjes die wel een handje wilden helpen in ruil voor een lucratieve deal met Naftogaz:
[..]

En dat is nog lang niet alles. Dat artikel in Bloomberg ook gelezen gisteren? https://www.bloomberg.com(...)t-facing-doj-charges :)
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_189366311
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:17 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

En dat is nog lang niet alles. Dat artikel in Bloomberg ook gelezen gisteren? https://www.bloomberg.com(...)t-facing-doj-charges :)
Nee ga ik nu doen, hoorde alleen net dat er ook een lid van het Congres bij betrokken zou zijn?

Edit: oh nee dat artikel gaat over die goudhandelaar. Ja dat wist ik al ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:22:21 #133
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_189366338
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee ga ik nu doen, hoorde alleen net dat er ook een lid van het Congres bij betrokken zou zijn?
O, edit niet gezien, NM.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_189366349
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:22 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Wie dan? In dat artikel worden wel Tillerson en zijdelings Jeff Sessions genoemd, of zijn dat recente ontwikkelingen? Man, het is echt bijna niet meer te volgen! :P
Zie mijn edit. Ik had het over de arrestatie van Parnas en Fruman. Daar is een lid van het Congres bij betrokken maar die wordt niet benoemd in de aanklacht.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_189366404
Oh en China is ook behulpzaam geweest in het leveren van informatie over Biden Jr.

EvanMcMullin twitterde op donderdag 10-10-2019 om 16:35:11 A Trump advisor admits now that he sought election help from China for Trump during a recent visit to the country and that he has since received it. He refuses to say if Trump had asked him to do so, but Trump had already asked for China’s help publicly. https://t.co/Emg4um4UPc reageer retweet
quote:
Michael Pillsbury, an informal White House adviser on China, said he received information about the business activities of Hunter Biden during a visit to Beijing in the same week Donald Trump urged China to probe the son of Joe Biden.

"I got a quite a bit of background on Hunter Biden from the Chinese," Mr Pillsbury told the Financial Times.

Mr Trump came under heavy criticism last week after publicly urging China to investigate the Bidens in a move that mirrored his request to the Ukraine's president in a July phone call that has sparked an impeachment inquiry.

Mr Pillsbury's comments to the FT came after he revealed on Fox Business that he had raised the issue of the Bidens during a visit to China a week ago.

"I tried to bring up the topic in Beijing," Mr Pillsbury told the television channel. "I've never seen them get so secretive in my entire life. They would discuss ICBM warheads sooner than talk about what Hunter Biden was doing in China with [former] vice-president Biden."

Mr Pillsbury, a China hawk who was widely seen as far from the mainstream before the Trump administration came to power, shares a similar stance on China to Peter Navarro, a trade adviser to Mr Trump. At a press conference last year, Mr Trump said Mr Pillsbury was "probably the leading authority on China".

Mr Pillsbury declined to say whether he was asked to raise the issue by the president. The White House did not respond to a request for comment.

Mr Trump has continued to push what most critics say are debunked conspiracy theories about Hunter Biden, in an effort to obtain comprising information on the son of Mr Biden, one of the frontrunners for the 2020 Democratic presidential nomination.

The president has faced intense scrutiny about his claims in the two weeks since a CIA whistleblower said Mr Trump had pressured President Volodymyr Zelensky for personal gain, in a move that led White House officials to "lock down" the transcript.

There is no public evidence that Hunter Biden did anything illegal in his business dealings in Ukraine or China. But some critics have said his father should have done more to ensure there was not the perception of a conflict of interest when he was vice-president.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_189366522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn voorstel zou dan ook zijn om als EU je rol als wereldmacht nou eindelijk eens te omarmen. Vorm een gezamenlijke legermacht en creeer een Europees Ministerie van Defensie en leg de beslissende bevoegdheid neer bij het Europees Parlement en de Raad van Ministers. Geeft de EC meer bewegingsruimte om diplomatieke en economische klappen uit de delen (dus zonder dat er eindeloos over moet worden vergaderd).

Maak van de EU een krachtige alliantie.
Het zou het einde van de EU betekenen en daarom steun ik jou grote sprong voorwaarts volledig.
pi_189366539
En China had een persbericht, dat US het zelf moest oplossen... 8)7
  Overall beste user 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 17:38:42 #138
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_189366569
quote:
Breaking via WSJ: The White House gave a politically appointed official the authority to keep aid to Ukraine on hold after career budget staff members questioned the legality of delaying the funds, according to people familiar with the matter.

Daar zullen ook wel mensen gaan praten
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_189366607
Ah de naam van het Congreslid is achterhaald:

kylegriffin1 twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:35:31 The indictment references a congressman, identifiable as ex-Republican Rep. Pete Sessions, whose assistance Lev Parnas sought in "causing the U.S. government to remove or recall the then-U.S. Ambassador to Ukraine." https://t.co/GrrI83kB3j reageer retweet
Toch een Sessions _O-

quote:
In May 2018, Pete Sessions, at the time a GOP congressman from Texas, sent a letter to Secretary of State Mike Pompeo asking for her removal, saying he had been told Ms. Yovanovitch was displaying a bias against the president in private conversations.

Mr. Sessions told the Journal his letter was in line with a broader concern among members of Congress that the administration wasn't moving swiftly enough to put new ambassadors in place. He declined to say where his information about the ambassador came from but said he didn't follow up on his letter and didn't hear until months later about Mr. Trump's interest in replacing her.

The indictment references a congressman, identifiable as Mr. Sessions, whose assistance Mr. Parnas sought in "causing the U.S. government to remove or recall the then-U.S. Ambassador to Ukraine." The indictment says those efforts were conducted "at least in part, at the request of one or more Ukrainian government officials." Mr. Sessions didn't respond to a request for comment.

Messrs. Parnas and Fruman told the Organized Crime and Corruption Reporting Project in July that they told Mr. Sessions last year that Ms. Yovanovitch was "bad-mouthing" the president. They later donated to his campaign.

Mr. Trump moved to oust Ms. Yovanovitch this spring after Mr. Giuliani told him that she was undermining him abroad and hindering efforts to investigate Mr. Biden. House committees are seeking Ms. Yovanovitch's testimony.


[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 10-10-2019 17:55:02 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_189366908
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Een Europees leger is waanzin en dat zeg ik als groot voorstander van de EU. Voordat dat komt zul je volledige politieke integratie moeten hebben. Wat voorlopig totaal onhaalbaar is ik kan niet eens op iemand uit een ander land stemmen met Europese verkiezingen :') moet je je voorstellen dat Amerikanen alleen maar op kandidaten uit hun eigen staat konden stemmen. Met een Europees leger krijg je taferelen als één land stemt voor uitzending de ander tegen. Wat moet er dan gebeuren? Alle landen een veto? Dan wordt er waarschijnlijk nooit uitgezonden. Is het meederheid bepaalt dan worden dus mensen van landen die tegengestemd hebben de dood in gestuurd, op die manier weet je wel anti-EU sentiment te kweken. Het zou toch bizar zijn als wij mee moeten doen aan oorlogen waar we niks mee te maken hebben omdat andere landen wel voor zijn. Lekker verplicht meedoen aan invallen als Irak omdat er WMD's zijn....
Ik kan me dat prima voorstellen, zo gaat het namelijk voor het Huis van Afgevaardigden en de Senaat ook :P Zo werken districtenstelsels nu eenmaal. De presidentsverkiezingen lijkt mij de uitzondering daarop.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 oktober 2019 @ 18:12:04 #141
408813 crew  trein2000
pi_189366955
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:08 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik kan me dat prima voorstellen, zo gaat het namelijk voor het Huis van Afgevaardigden en de Senaat ook :P Zo werken districtenstelsels nu eenmaal. De presidentsverkiezingen lijkt mij de uitzondering daarop.
Helemaal niet. Ze kiezen de leden van een kiescollege.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:25:29 #142
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189367092
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Ze kiezen de leden van een kiescollege.
ALsof de inflatie dat tegenspreekt :')
#KICKOUTZP
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 oktober 2019 @ 18:26:11 #143
408813 crew  trein2000
pi_189367097
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:25 schreef wollah het volgende:

[..]

ALsof de inflatie dat tegenspreekt :')
:?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:30:57 #144
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189367153
- nvm -
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:41:27 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_189367290
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Lees nog eens wat ik heb gepost.

Misschien dat ik het nog een keer moet zeggen maar ik ben hier niet om het beleid van Trump of welke politicus dan ook tot in het oneindige te verdedigen. Als de Koerden zijn ontwapend en daarna aan hun lot worden overgelaten vind ik dat een kwalijke zaak.
Maar de oplossingen die hier worden aangedragen zijn geen oplossingen.
In overleg gaan met het westen over wie er troepen gaat stationeren daar loopt uiteindelijk uit op een permanente aanwezigheid van de VS.
So what? Je woont in Nederland he, en Amerika heeft nogal wat aangericht sinds 911 en zijn ze er ook behoorlijk verantwoordelijk voor.

Wil je nu echt voor een ander land gaan juichen die ons benadeelt?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:42:03 #146
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_189367303
Mike Pence’s conspicuously evasive answers on Ukraine
https://www.washingtonpos(...)ive-answers-ukraine/

Meerdere keren gevraagd of hij 'aware' was van de situatie en geen direct antwoord. Alleen maar talking points.
Pence is aware.

Gevraagd of het ok is om een buitenlandse regering te vragen een politieke rivaal te onderzoeken: Pence beantwoord de vraag niet en herhaalt Trumps talking points.

Pence is een transparante gluiperd.
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 18:42:42 #147
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_189367311
Via ABC, Tulsi doet een Bernie.

quote:
Tulsi Gabbard threatens to boycott upcoming Democratic debate, claiming that the DNC and corporate media are trying to rig the 2020 primary

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_189367332
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:08 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik kan me dat prima voorstellen, zo gaat het namelijk voor het Huis van Afgevaardigden en de Senaat ook :P Zo werken districtenstelsels nu eenmaal. De presidentsverkiezingen lijkt mij de uitzondering daarop.
Hoe zou een presidentsverkiezing met dat voorbehoudsel uberhaupt werken? Als de kandidaten niet uit dezelfde staat komen wint automatisch degene die uit de grootste staat komt. Dat is toch een bizar systeem.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:50:29 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189367419
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:42 schreef Ulx het volgende:
Via ABC, Tulsi doet een Bernie.
[..]

Die doet gelukkig niet meer mee dus straks.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:58:26 #150
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189367523
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die doet gelukkig niet meer mee dus straks.
Jammer alleen dat ze wel mee doet met dat gecalimero dat het tegen haar gerigged zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')