abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189339679
Het is het meest verschrikkelijke geluid dat je kunt bedenken. Gebedsoproepen vanuit de moskee, jankende mannengeitengeluiden die oproepen tot de Jihad is wel het allerlaatste wat we hier in Nederland kunnen gebruiken. En nee het klinkt helemaal niet mooier dan kerkklok geluiden die trouwens ook vaak veels te verstorend zijn. Laat de mensen met rust en confronteer ze niet met deze ellende. Ik ga ook niet de luidspreker op 100 zetten met in de straat met de geluidsband oproep met MINDER MAROKKANEN van Wilders. Het wordt al gekker hier in Nederland.
pi_189339695
Eens. Oprotten. Maar ja.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:48:09 #3
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189339710
Wat zijn we toch onverdraagzaam aan het worden met z'n allen. Zijn trouwens niet eens zoveel moskeeën die aan een gebedsoproep doen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:52:58 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189339758
Niks mis met een gebedsoproep. De Koran schrijft echter niet voor hoe dat gedaan moet worden, dus het kan ook met een app.
pi_189340365
De azan heeft geen enkel functioneel nut, het is enkel een symbool van de islamitische heerszucht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2019 01:25:12 ]
pi_189341345
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:48 schreef ijs_beer het volgende:
Wat zijn we toch onverdraagzaam aan het worden met z'n allen. Zijn trouwens niet eens zoveel moskeeën die aan een gebedsoproep doen.
:')
  woensdag 9 oktober 2019 @ 06:29:59 #7
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189341350
Alleen als de kerken dan ook sluiten want die houden mij zondagochtend ook wakker met hun oproep tot pedofilie
pi_189341356
Ik woon al een aantal jaar vlakbij een vrij grote moskee. Maar ik heb eigenlijk nog nooit de gebedsoproep gehoord of er überhaupt last van gehad. Dus zo hard kan het geluid niet zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_189341368
Zoals in het andere topic ook gezegd:
- Het oproepen zelf: prima
- De tekst van de oproep: nee.

Als men ipv "ONZE GOD IS DE ENIGE ECHTE, JOUW GOD IS FAKE" iets zou roepen als "Kom langs, wij hebben echte muntthee thee en koekjes" mag het van mij dus.
pi_189341381
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 06:37 schreef Kassamiep het volgende:

Als men ipv "ONZE GOD IS DE ENIGE ECHTE, JOUW GOD IS FAKE" iets zou roepen als "Kom langs, wij hebben echte muntthee thee en koekjes" mag het van mij dus.
Wat boeit dat nu weer wat men zegt bij de oproep voor deze gelovigen. Al die abrahamitische geloven vinden dat hun god de enige echte is, of ze dit nu even een paar minuten in het openbaar roepen of uren tijdens een preek. :')
  woensdag 9 oktober 2019 @ 06:45:04 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189341383
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 06:29 schreef dagobertE6 het volgende:
Alleen als de kerken dan ook sluiten want die houden mij zondagochtend ook wakker met hun oproep tot pedofilie
Oproepen die jij in het bijzonder maar lastig vindt om te weerstaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 09-10-2019 06:51:57 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_189341390
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 06:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat boeit dat nu weer wat men zegt bij de oproep voor deze gelovigen. Al die abrahamitische geloven vinden dat hun god de enige echte is, of ze dit nu even een paar minuten in het openbaar roepen of uren tijdens een preek. :')
Er naar luisteren tijdens een preek is een keuze. Er gedwongen worden naar te luisteren omdat het uit luidsprekers de hele wijk doorschalt niet.
pi_189341397
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 06:47 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er naar luisteren tijdens een preek is een keuze. Er gedwongen worden naar te luisteren omdat het uit luidsprekers de hele wijk doorschalt niet.
Luidsprekers heeft volgens mij in nl nog geen enkele moskee. Verder wordt zover ik het weet in nl alleen voor het vrijdag gebed opgeroepen het is hier geen land waar 4* per dag voor dit gebed wordt opgeroepen.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 06:54:19 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189341404
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 06:37 schreef Kassamiep het volgende:

De inhoud boeit niet zo. Of versta jij arabisch?

Ik zou ook geen zin hebben in een Star Bucks die over de luidsprekers continu namen loopt om te roepen van mensen die hun pumpkin spice lattes mogen komen ophalen de hele dag lang.

Geluidsoverlast is het probleem, niet de inhoud. Stel je eens voor dat de overheid ging selecteren op inhoud ipv overlast. De overheid als kuisheidsscheidsrechter. Brrr
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_189341409
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 06:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Luidsprekers heeft volgens mij in nl nog geen enkele moskee. Verder wordt zover ik het weet in nl alleen voor het vrijdag gebed opgeroepen het is hier geen land waar 4* per dag voor dit gebed wordt opgeroepen.
De bron voor deze discussie is - denk ik - dat de blauwe moskee in Amsterdam de gebedsoproep uit luidsprekers wil laten schallen ;)
pi_189341416
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 06:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De inhoud boeit niet zo. Of versta jij arabisch?
Voor mij wel en ja. En ik geloof in religieuze vrijheid - wat betekent dat moslims van mij hun geloof mogen prediken, maar ook dat ik niet gedwongen mag worden er naar te luisteren.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 07:02:28 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189341419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Voor mij wel
Eng. Dus jij wil dat de overheid op basis van inhoud mensen dingen gaat verbieden ipv op basis van fysieke overlast? Eng eng eng. Engnekkerij. Ik zie dit standpunt steeds vaker en mensen snappen gewoon niet hoe hard zoiets kan back-firen.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 07:04:25 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189341423
Als het over de openbare ruimte wordt geschreeuwd zou het in het Nederlands moeten.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 07:05:23 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189341424
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Eng. Dus jij wil dat de overheid op basis van inhoud mensen dingen gaat verbieden ipv op basis van fysieke overlast? Eng eng eng. Engnekkerij. Ik zie dit standpunt steeds vaker en mensen snappen gewoon niet hoe hard zoiets kan back-firen.
Overlast is erger als je het niet verstaat.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 07:07:23 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189341430
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Overlast is erger als je het niet verstaat.
Overlast is overlast. Ik mag ook niet met een megafoon in een almeerse treur-en-tranen-wijk lopen schallen dat vandaag de Churro's bij de Dirk in de aanbieding zijn.

Inhoud is irrelevant. Het feit dat je gewoon lekker in je tuin wil kunnen zitten zonder gejank over geluidsversterkers lijkt mij gewoon de enige relevante factor.
pi_189341464
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Overlast is overlast. Ik mag ook niet met een megafoon in een almeerse treur-en-tranen-wijk lopen schallen dat vandaag de Churro's bij de Dirk in de aanbieding zijn.

Inhoud is irrelevant. Het feit dat je gewoon lekker in je tuin wil kunnen zitten zonder gejank over geluidsversterkers lijkt mij gewoon de enige relevante factor.
Nou ja helemaal irrelevant is de inhoud niet natuurlijk. Zodra dat de grens van aanzetten tot haat/geweld over gaat hebben we wel een probleem natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_189341472
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:04 schreef Lunatiek het volgende:
Als het over de openbare ruimte wordt geschreeuwd zou het in het Nederlands moeten.
Alle poppers in Amsterdam ontslaan die alle toeristen ongevraagd in het Engels aanspreken om maar hun etablissement te bezoeken. :D
pi_189341488
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja helemaal irrelevant is de inhoud niet natuurlijk. Zodra dat de grens van aanzetten tot haat/geweld over gaat hebben we wel een probleem natuurlijk.
Als hier in de openingpost nota bene al tot haat wordt aangezet door de insinuatie dat men bij de gebedsoproep ook tot de jihad oproept is dat geen probleem?
pi_189341517
quote:
Hier volledig mee eens. Waarom gooien al die anti-islam mensen een traditie van 400 jaar tolerantie (zoek maar eens op waarom de helft van de predikers van de Hugenoten hier kwamen) overboord? Wat is er mis met de Nederlandse normen en waarden volgens die mensen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 9 oktober 2019 @ 07:37:24 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189341548
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Prima. Dat geef ik toe.

Maar zoals hierboven werd geopperd is "mijn religie is echt die van jullie is nep" is niet aanzetten tot haat. Dat is gewoon een mening.
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 07:39:46 #26
236264 crew  capricia
pi_189341564
Er is niet êén moskee die zo oproept in Nederland. En die in Amsterdam kan dat wel willen, maar dat gaat nooit toegestaan worden.

Nee. Ik hou er ook niet van. Maar ik ga ook niet naast een kerktoren wonen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_189341586
Misschien kunnen ze een koptelefoon opzetten voor die oproep. Of een smsje sturen.
Onder deze lijn niet schrijven
  woensdag 9 oktober 2019 @ 07:47:40 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189341612
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hier volledig mee eens. Waarom gooien al die anti-islam mensen een traditie van 400 jaar tolerantie (zoek maar eens op waarom de helft van de predikers van de Hugenoten hier kwamen) overboord? Wat is er mis met de Nederlandse normen en waarden volgens die mensen?
Mag ik 5 kilo paardenpoep bij jou voor de deur scheppen? Dat is mijn religie.

Waar is je tolerantie, maannnnn, hugenoten, maannnn, ja toch hey tegek joh hey... de wereld is van iedereen, maaannnn.

Of zijn er gewoon grenzen mbt wat je allemaal kan doen in de naam van religie. Ik opper misschien iets bizars hier...
pi_189341622
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:39 schreef capricia het volgende:
En die in Amsterdam kan dat wel willen, maar dat gaat nooit toegestaan worden.

Dat vraag ik me af, als je het voor één religie toe staat, mag je het een ander dan verbieden? Wat zou een rechter daar van vinden?

En nee, de oplossing het ook bij de kerken te verbieden gaat niet, dat staat namelijk op de lijst van cultureel erfgoed.

Er zijn wel regels voor het luiden van kerkklokken. Landelijk max aantal decibel, tussen 23:00 en 7:30 niet boven de 15, veel gemeentes hebben nog extra regels en afspraken, zo hebben ze in veel gemeenten er voor gezorgd dat je maximaal 1 kerkklok tegelijk hoort. Aan die regels zou een moskee natuurlijk ook moeten voldoen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 08:01:45 #30
236264 crew  capricia
pi_189341679
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af, als je het voor één religie toe staat, mag je het een ander dan verbieden? Wat zou een rechter daar van vinden?

En nee, de oplossing het ook bij de kerken te verbieden gaat niet, dat staat namelijk op de lijst van cultureel erfgoed.

Er zijn wel regels voor het luiden van kerkklokken. Landelijk max aantal decibel, tussen 23:00 en 7:30 niet boven de 15, veel gemeentes hebben nog extra regels en afspraken, zo hebben ze in veel gemeenten er voor gezorgd dat je maximaal 1 kerkklok tegelijk hoort. Aan die regels zou een moskee natuurlijk ook moeten voldoen.
Daar valt altijd wel iets op te bedenken: dat er niet versterkt opgeroepen mag worden bijv.

Ik lees trouwens dat die moskee in Utrecht wel oproept tot gebed. Geen idee of dat nog steeds zo is, en hoe vaak.
Lijkt mij niets om dat steeds te moeten horen. Ik vind het agressief overkomen.

https://www.ad.nl/utrecht(...)0-klachten~ac239765/
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_189341723
Als de omgeving geen bezwaar heeft, moet het wat mij betreft kunnen. Als de omgeving wel in substantiële betalen bezwaar aantekent, moet de moskee maar een andere manier verzinnen.
pi_189341791
Een verbod op luidsprekers op geloofsgebouwen lijkt mij voldoende.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_189341799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als hier in de openingpost nota bene al tot haat wordt aangezet door de insinuatie dat men bij de gebedsoproep ook tot de jihad oproept is dat geen probleem?
Minder. Mensen kunnen er voor kiezen om een overwegend anti-Islam forum als FOK! niet te bezoeken;net zoals ze er ook voor kunnen kiezen niet naar marokko.nl te gaan. Geschal in de openbare ruimte is wat lastiger te vermijden.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hoewel het volgens sommigen hier niet over de inhoud mag gaan is er natuurlijk een verschil tussen geluid maken (kerkklokken) en door een luidspreker beledigende teksten roepen.
Beiden zijn geluidsoverlast, maar beiden zijn niet gelijk.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 08:30:21 #34
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189341849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Overlast is hoe je iets ervaart en mensen ondervinden meer overlast van bepaalde geluiden, zelfs als de geluidsdruk (dB) even hoog is. Niet-verstaanbaar gejank is zoiets.
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 08:48:14 #35
236264 crew  capricia
pi_189341978
Het is een geloofsbelijdenis, die oproep. De vraag is of dat in de publieke ruimte hoort. Ik denk het niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 9 oktober 2019 @ 08:51:18 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189342002
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 08:30 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Overlast is hoe je iets ervaart en mensen ondervinden meer overlast van bepaalde geluiden, zelfs als de geluidsdruk (dB) even hoog is. Niet-verstaanbaar gejank is zoiets.
Iets is storend door frequentie en decibel eigenschappen, we hebben in Nederland besloten dat inhoudelijkheid of gebrek daar aan binnen de vrije expressie valt.
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 09:03:41 #37
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189342100
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 06:27 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

:')
Goed weerwoord, lekker kort. ^O^
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_189342228
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:39 schreef capricia het volgende:
Er is niet êén moskee die zo oproept in Nederland. En die in Amsterdam kan dat wel willen, maar dat gaat nooit toegestaan worden.

Nee. Ik hou er ook niet van. Maar ik ga ook niet naast een kerktoren wonen.
de turkse moskee in lombok, utrecht hoor je 1 keer per dag. best hard ook.
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 09:27:48 #39
236264 crew  capricia
pi_189342301
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Zie mijn post 30. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 9 oktober 2019 @ 09:46:05 #40
37248 BertV
Klei indiaan
pi_189342516
quote:
9s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:03 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Goed weerwoord, lekker kort. ^O^
Mijn weerwoord werd verwijderd, dat werd pas kort.

Ik zal er een langere zin van maken; de nieuwe aanwas staat, in tegenstelling tot de bestaande bevolking, niet bekend om zijn verdraagzaamheid.

Maak een tekening van jezus, ik weet zeker dat je het overleefd.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 9 oktober 2019 @ 09:47:33 #41
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_189342534
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 06:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar, in Deventer wordt dagelijks opgeroepen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 9 oktober 2019 @ 09:51:55 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_189342606
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 08:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar valt altijd wel iets op te bedenken: dat er niet versterkt opgeroepen mag worden bijv.

Ik lees trouwens dat die moskee in Utrecht wel oproept tot gebed. Geen idee of dat nog steeds zo is, en hoe vaak.
Lijkt mij niets om dat steeds te moeten horen. Ik vind het agressief overkomen.

https://www.ad.nl/utrecht(...)0-klachten~ac239765/
Ja daar woon ik in de buurt.
Mja het is wel hinderlijk. Maar niet zo hinderlijk als al die lachgascapsules. Of nog tien andere hinderlijke dingen in de grote stad.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Op meerdere dagen (niet alleen vrijdag) is het overigens vaker dan 1 keer per dag.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189342702
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die Nederlandse waarden waren dat iedereen vrijheid van geweten had en dus in een god kon geloven zoals hij dat wilde. Een andere waarde was dat de verschillende geloven vreedzaam naast elkaar moesten kunnen bestaan. De normen die daaruit volgden waren dat religies beperkt waren in hun geloofsuitingen, met name een destijds heerszuchtige religie als het katholicisme. Het processieverbod is bijvoorbeeld pas in de jaren 80 uit de grondwet gehaald.

Op basis van die waarden mochten de islamieten het minst van allemaal, die mochten in de late 16e en 17e eeuw helemaal niets doen om hun geloof te laten uitzaaien. Ook werden islamitische immigranten uit Indonesie geweerd in tegenstelling tot bijvoorbeeld katholieken. Blijkbaar wisten de Nederlanders de afgelopen 400 jaar iets wat we nu aan het herondekken zijn.

De vrijheid van godsdienst moet beschermd worden tegen religies. Dat is wat de vrijheid van godsdienst is, dat is geen principe dat ja zegt tegen religies, maar juist een die nee zegt tegen religies. Nee tegen hun heerszucht, nee tegen theocratie, nee tegen hun pretentie op het absolute gelijk, nee tegen onderdrukking van anderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189342726
quote:
Nog niet, nee.
pi_189342752
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alle poppers in Amsterdam ontslaan die alle toeristen ongevraagd in het Engels aanspreken om maar hun etablissement te bezoeken. :D
Die moeten natuurlijk ook weg.
pi_189342794
Hoe deden die moskeeën dat voordat er versterkers en luidsprekerboxen bestonden?
pi_189342806
Als de omliggende wijk aangeeft last te hebben van de oproep, zou er een overleg plaats moeten vinden tussen gemeente, omwonenden en het moskeebestuur. Zo doen wij dat namelijk in Nederland: we gaan op zoek naar de gulden middenweg, in plaats van direct te smijten met verboden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189342821
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Zie mijn post 30. :)
ah okee, gezien.
vroeger vond ik het ook ongemakkelijk. dat komt omdat je het associeert met het nieuws, denk ik, extremisme.
na 2 maanden turkije, 15 jaar terug, had ik er geen last meer van. ik vond het vaak echt prachtig, daar, als een hele stad in gezang uitbarstte. zelfs om 5 uur s'ochtends.
pi_189342872
quote:
Ik zou dat zelfs wel wat breder willen trekken. Je hebt vrijheid van meningsuiting, maar dat werkt twee kanten op, als je hem uit moet ook iedereen die dat wil daar kennis van kunnen nemen. Ik zou zeggen in Nederland heb je vrijheid van meningsuiting in het Nederlands, zodat iedereen kan controleren wat je een ander probeert wijs te maken. Dat je hier ook van alles in het Arabisch zou mogen zeggen vind ik helemaal niet zo vanzelfsprekend.
pi_189342878
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:02 schreef CarbonC het volgende:
Hoe deden die moskeeën dat voordat er versterkers en luidsprekerboxen bestonden?
daarom die minaretten, torens. daar stonden ze bovenop te zingen.
pi_189342887
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
Als de omliggende wijk aangeeft last te hebben van de oproep, zou er een overleg plaats moeten vinden tussen gemeente, omwonenden en het moskeebestuur. Zo doen wij dat namelijk in Nederland: we gaan op zoek naar de gulden middenweg, in plaats van direct te smijten met verboden.
en zo gaat dat ook, dus.
pi_189342939
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
En dan bepaalt degene die zich heel onredelijk en extreem opstelt dus dat de middenweg een flink stuk opschuift.
pi_189342970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dan bepaalt degene die zich heel onredelijk en extreem opstelt dus dat de middenweg een flink stuk opschuift.
Mijn ervaring is dat deze aanpak in veel gevallen prima werkt. In mijn woonplaats is overeengekomen dat de moskee een keer per week, op vrijdagmiddag, een gebedsoproep doet. De omliggende wijk heeft daar vrede mee.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 10:17:13 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189343011
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja daar woon ik in de buurt.
Mja het is wel hinderlijk. Maar niet zo hinderlijk als al die lachgascapsules. Of nog tien andere hinderlijke dingen in de grote stad.
[..]

Op meerdere dagen (niet alleen vrijdag) is het overigens vaker dan 1 keer per dag.
Die paar keer dat ik die moskee in Utrecht gehoord heb, vond ik hem wel overdreven hard. Dat zou wel wat minder mogen zijn.

Ik ben geen fan van de gebedsoproep, ik vind het ook vreemd als er zomaar met een luidspreker door de stad/wijk geroepen mag worden, dag in dag uit. Het is ook wat anders dan kerkklokken, omdat bij zo'n gebedsoproep daadwerkelijk teksten worden uitgesproken (en daarmee kunnen mensen onder druk worden gezet om te luisteren naar de moskee), ipv enkel wat symbolisch geklingel.

Een inperking/gedeeltelijk verbod lijkt me ook prima te verdedigen, niet omdat het van de moslims is, gewoon omdat het vrij irritant is als je er niets mee hebt en nogal opdringerig.
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 10:23:29 #55
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189343084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:58 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Nog niet, nee.
Dan kun je wel hypothetisch van alles willen inperken, maar dat lijkt me zo voorbarig.
pi_189343149
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat deze aanpak in veel gevallen prima werkt. In mijn woonplaats is overeengekomen dat de moskee een keer per week, op vrijdagmiddag, een gebedsoproep doet. De omliggende wijk heeft daar vrede mee.
Hoe weet je dat die daar vrede mee heeft? Waarom wordt er bij het verlenen van de omgevingsvergunning voor een moskee en inspraakavonden en dergelijke aangegeven dat er geen gebedsoproep komt, om daar dan later toch mee te beginnen?

En waar komt die wens vandaan? Waarom niet proberen om elkaar zo min mogelijk last te bezorgen met je geloof of levensovertuiging?
pi_189343161
Eens. Evenals kerkklokken. Prima dat men hobby's heeft maar daar hoef je anderen niet mee lastig te vallen.
Conscience do cost.
pi_189343174
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

daarom die minaretten, torens. daar stonden ze bovenop te zingen.
Dus ze hebben zich al een keer vernieuwd door van zingen naar luidsprekers te gaan. Laat ze nu weer vernieuwen door nu van luidsprekers naar app te gaan.
pi_189343225
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe weet je dat die daar vrede mee heeft? Waarom wordt er bij het verlenen van de omgevingsvergunning voor een moskee en inspraakavonden en dergelijke aangegeven dat er geen gebedsoproep komt, om daar dan later toch mee te beginnen?

En waar komt die wens vandaan? Waarom niet proberen om elkaar zo min mogelijk last te bezorgen met je geloof of levensovertuiging?
Waarom bbq'en mensen 's zomers in de tuin zonder acht te slaan op hun omgeving? Waarom luister je keihard muziek zonder rekening te houden met hun buren? Waarom ga je op zondagochtend met een boormachine los op je dunne wandje, terwijl buren daar last van hebben? Waarom laat je je tuin verbouwen, in de wetenschap dat je buren daar wekenlang last van hebben? Waarom ga je tijdens warme zomernachten tot ver na middernacht zitten kletsen in de tuin, wetende dat je de hele buurt wakker houdt?

Mijn punt: waarom overal een probleem van maken? Overlast is inherent aan het leven in een land waar iedereen op elkaars lip zit.

Dus als de buurman een keer tot diep in de nacht zit te lullen in z'n tuin: lekker laten gaan. En als iemand op zondagochtend losgaat met z'n boormachine: even de irritatie verbijten. En als een moskee een keer week een gebedsoproep doet: so be it.
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 10:40:20 #60
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189343238
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom bbq'en mensen 's zomers in de tuin zonder acht te slaan op hun omgeving? Waarom luister je keihard muziek zonder rekening te houden met hun buren? Waarom ga je op zondagochtend met een boormachine los op je dunne wandje, terwijl buren daar last van hebben? Waarom laat je je tuin verbouwen, in de wetenschap dat je buren daar wekenlang last van hebben? Waarom ga je tijdens warme zomernachten tot ver na middernacht zitten kletsen in de tuin, wetende dat je de hele buurt wakker houdt?

Mijn punt: waarom overal een probleem van maken? Overlast is inherent aan het leven in een land waar iedereen op elkaars lip zit.

Dus als de buurman een keer tot diep in de nacht zit te lullen in z'n tuin: lekker laten gaan. En als iemand op zondagochtend losgaat met z'n boormachine: even de irritatie verbijten. En als een moskee een keer week een gebedsoproep doet: so be it.
Wijze woorden. Leven en laten leven.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 10:42:16 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189343256
Verbieden nee.

Maar wel rekening houden met anderen, wat in de praktijk leidt tot spaarzaam en niet te luid.

Als vrijwel niemand er last van heeft zie ik niet in waarom het niet zou mogen. Maar als een significant deel er wel last van heeft zie ik niet in waarom het zou moeten mogen.

Dit vind ik echt een lokaal iets. Wat ik ervan vind boeit vrij weinig. Voor mij speelt dit niet, voor mij is het theorie.
Dat ik niet blij zou zijn met gejengel doet er dus niets toe, het is niet mijn leef omgeving.

Dit is bij uitstek iets voor een lokaal referendum. Waarbij een zekere meerderheid zou moeten gelden. Een 60/70% +.
En dat dan binnen overlast normen. Waarbij eens per week wat anders is dan 5 keer per dag.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189343399
quote:

[..]

Waarom bbq'en mensen 's zomers in de tuin zonder acht te slaan op hun omgeving?
Niet hier.
quote:
Waarom luister je keihard muziek zonder rekening te houden met hun buren?
Ik doe de ramen dicht als het tijd is voor harde muziek, in ieder geval die aan de achterkant.
quote:
Waarom ga je op zondagochtend met een boormachine los op je dunne wandje, terwijl buren daar last van hebben?
Doe ik niet. Zelfs met de wasmachine is het een kleine moeite om die niet te vroeg of te laat te laten centrifugeren.
quote:
Waarom laat je je tuin verbouwen, in de wetenschap dat je buren daar wekenlang last van hebben?
Je doet je best om zo min mogelijk last te bezorgen, dat is nou juist de crux.
quote:
Waarom ga je tijdens warme zomernachten tot ver na middernacht zitten kletsen in de tuin, wetende dat je de hele buurt wakker houdt?
Gewoon een beetje dimmen, geroezemoes moet kunnen.

quote:

Nee. Natuurlijk heb je weleens last van elkaar maar het idee van overlast is nou juist dat het erover heen gaat, het is overmatige last. Als je de hinder probeert de minimaliseren is het snel goed, als je de hinder probeert te maximaliseren, zoals bijvoorbeeld studenten ook weleens doen door die suffe werkende burgerlullen het er eens goed in te wrijven wat voor dolle boel hun leven is, dan ben ik daar snel klaar mee en is het ook snel klaar.

Zo'n gebedsoproep is ook de last maximaliseren, overlast dus, om een punt te maken. Dat punt moet helemaal niet gemaakt worden. Het leven en laten leven gaat hier fout bij de moskee, die laat niet leven.
pi_189343440
Mijn punt is helder, dus ik laat het hier verder bij.

En WS, jij lijkt mij een uiterst vermoeiend figuur om naast te wonen. En nog iets anders: wees gewoon eerlijk en geef toe dat het je niet te doen is om de zogenaamde overlast die de gebedsoproep veroorzaakt. Het gaat je puur en alleen om het feit dat de overlast afkomstig is van moslims.

Als die oproep nou dagelijks minutenlang door je woonkamer kwam schallen, had je een punt gehad. Maar in de meeste plaatsen klinkt die oproep een middag in de week, een paar minuten. Lekker laten gaan. Waar hebben we het over?
pi_189343484
Islamisering van een woonomgeving vergoeilijken omdat normale woon- en leefgeluiden en noodzakelijke geluiden ook overlast veroorzaken. Ja, ja, een nieuwe dag, een nieuw dieptepunt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2019 11:06:14 ]
pi_189343542
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

En WS, jij lijkt mij een uiterst vermoeiend figuur om naast te wonen. En nog iets anders: wees gewoon eerlijk en geef toe dat het je niet te doen is om de zogenaamde overlast die de gebedsoproep veroorzaakt. Het gaat je puur en alleen om het feit dat de overlast afkomstig is van moslims.

Als die oproep nou dagelijks minutenlang door je woonkamer kwam schallen, had je een punt gehad. Maar in de meeste plaatsen klinkt die oproep een middag in de week, een paar minuten. Lekker laten gaan. Waar hebben we het over?
We hebben het over iemand die wekelijks ongevraagd in mijn oor gaat schreeuwen dat mijn goden nep zijn.
Hoe zou een moslim er op reageren als ik dat bij hem deed ? Tolerant en begripvol ?
Laten we het eens gaan vragen aan de heer Wagensveld.
pi_189343552
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:55 schreef Weltschmerz het volgende:

Zo'n gebedsoproep is ook de last maximaliseren, overlast dus, om een punt te maken. Dat punt moet helemaal niet gemaakt worden. Het leven en laten leven gaat hier fout bij de moskee, die laat niet leven.
Precies, temeer men op elkaars lip leeft, met dank aan stemmers als KV. De theorie is dat urbanisatie tolerantie noodzakelijkerwijs afdwingt én tegelijkertijd (religieus) egoïsme inperkt. Het zijn slappe zakken die er eenrichtingsverkeer van maken door tolerantie te verlenen zónder perk en paal te stellen aan de religieuze eisen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2019 11:12:12 ]
pi_189343589
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:11 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

We hebben het over iemand die wekelijks ongevraagd in mijn oor gaat schreeuwen dat mijn goden nep zijn.
Hoe zou een moslim er op reageren als ik dat bij hem deed ? Tolerant en begripvol ?
Laten we het eens gaan vragen aan de heer Wagensveld.
:') Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Sterker nog, je liegt gewoon. Het gaat om een oproep tot gebed. Niets meer, niets minder.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_189343623
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Sterker nog, je liegt gewoon. Het gaat om een oproep tot gebed. Niets meer, niets minder.
Liegen? Mwoa, hij wordt gedwongen om een weloverwogen inschatting te maken omdat hij geen Arabisch spreekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2019 11:19:14 ]
pi_189343637
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

En WS, jij lijkt mij een uiterst vermoeiend figuur om naast te wonen.
Ik ben een bijzonder prettige buurman. Zeer geliefd en gerespecteerd ook, juist omdat ik rekening houd met anderen en dus ook rekening houd met anderen hun wens om te barbecuen en tuinfeesten te hebben. Maak het niet vervelender voor je buren dan nodig is voor wat je belangrijk vindt. Dus ik doe glimlachend mijn ramen dicht als de buren hebben ge-appt dat ze een tuinfeest hebben, en ik sta met een koevoet in hun tuin om de geluidsinstallatie in elkaar te beuken als ze om zes uur s ochtends de hele buurt willen laten weten dat ze dronken zijn teruggekomen van het stappen. Vooral dat laatste maakt je bij veel andere buren geliefd.

quote:
En nog iets anders: wees gewoon eerlijk en geef toe dat het je niet te doen is om de zogenaamde overlast die de gebedsoproep veroorzaakt. Het gaat je puur en alleen om het feit dat de overlast afkomstig is van moslims.
Nee, het gaat mij om het feit dat ze niet hun best doen om de hinder te verminderen maar juist hun best doen om de hinder te vergroten. En dat doen ze vanuit islamitische heerszucht, we zullen wel eens even laten horen en voelen wie hier de baas is. Dat vind ik een fundamenteel verkeerde manier om met een diverse samenleving om te gaan.

quote:
Over nare buren. Mensen die van het geven en nemen alleen het nemen willen snappen, die van het leven en laten leven het laten leven niet willen snappen.
pi_189343647
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:') Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Sterker nog, je liegt gewoon. Het gaat om een oproep tot gebed. Niets meer, niets minder.
De geroepen tekst is onder meer: "Er is geen god dan Allah".
Hoe is dat niet stellen dat andere goden nep zijn ?

Laat dat stukje er uit en ik vind het prima.
pi_189343696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Liegen? Mwoa, hij wordt gedwongen om een weloverwogen inschatting te maken omdat hij geen Arabisch spreekt.
Weloverwogen :')
Nee, is gewoon de simpele Fok-denkwijze. Moslims zijn kut, dus het verhaaltje wat ze in het Arabisch latem horen móét wel gaan over dat ze mij ook kut vinden en bovendien m'n hoofd er af willen hakken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_189343798
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee, is gewoon de simpele Fok-denkwijze. Moslims zijn kut, dus het verhaaltje wat ze in het Arabisch latem horen móét wel gaan over dat ze mij ook kut vinden en bovendien m'n hoofd er af willen hakken.
Moslims zijn kut vanwege een reden, hè. En dáár begint de logische denkwijze.
pi_189343881
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben een bijzonder prettige buurman. Zeer geliefd en gerespecteerd ook, juist omdat ik rekening houd met anderen en dus ook rekening houd met anderen hun wens om te barbecuen en tuinfeesten te hebben. Maak het niet vervelender voor je buren dan nodig is voor wat je belangrijk vindt. Dus ik doe glimlachend mijn ramen dicht als de buren hebben ge-appt dat ze een tuinfeest hebben, en ik sta met een koevoet in hun tuin om de geluidsinstallatie in elkaar te beuken als ze om zes uur s ochtends de hele buurt willen laten weten dat ze dronken zijn teruggekomen van het stappen. Vooral dat laatste maakt je bij veel andere buren geliefd.
[..]

Nee, het gaat mij om het feit dat ze niet hun best doen om de hinder te verminderen maar juist hun best doen om de hinder te vergroten. En dat doen ze vanuit islamitische heerszucht, we zullen wel eens even laten horen en voelen wie hier de baas is. Dat vind ik een fundamenteel verkeerde manier om met een diverse samenleving om te gaan.
[..]

Over nare buren. Mensen die van het geven en nemen alleen het nemen willen snappen, die van het leven en laten leven het laten leven niet willen snappen.
We kunnen hier wel over door blijven emmeren, maar dat heeft weinig nut. Jij en ik zijn het fundamenteel met elkaar oneens.
pi_189345090
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Moslims zijn kut vanwege een reden, hè. En dáár begint de logische denkwijze.
heerlijk generaliserend weer
  woensdag 9 oktober 2019 @ 13:06:12 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189345092
Oh jeetje, de "ik vind het niet leuk dus verbieden!"-mentaliteit.
pi_189345833
quote:
15s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:04 schreef LelijKnap het volgende:
Islamisering van een woonomgeving vergoeilijken omdat normale woon- en leefgeluiden en noodzakelijke geluiden ook overlast veroorzaken. Ja, ja, een nieuwe dag, een nieuw dieptepunt.
jouw motivatie om een verbod te willen, is duidelijk.
is het raar dat je dan niet serieus genomen kan worden in een discussie over of overlast acceptabel is in een stedelijke omgeving?
pi_189345855
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:34 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dus ze hebben zich al een keer vernieuwd door van zingen naar luidsprekers te gaan. Laat ze nu weer vernieuwen door nu van luidsprekers naar app te gaan.
als ze dat willen, is het prima. zo niet, dan niet.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 13:49:27 #78
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189345901
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:06 schreef Hexagon het volgende:
Oh jeetje, de "ik vind hoe we omgaan met klimaat niet leuk dus maar iedereen laten betalen!"-mentaliteit

Want daar ben jij van :r
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189345937
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:49 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Oh jeetje, de "ik vind hoe we omgaan met klimaat niet leuk dus maar iedereen laten betalen!"-mentaliteit

Niets doen aan het klimaat heeft/krijgt iedereen last van, actief extra geluidsoverlast veroorzaken ook.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 13:58:29 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189346031
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:49 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Gezien ik last heb van jouw vervuilgewoonten.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 13:59:43 #81
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189346056
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gezien ik last heb van jouw vervuilgewoonten.
En wij van jouw "alles dat nederlands is moet dood" gewoonten :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 9 oktober 2019 @ 14:01:04 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189346081
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En wij van jouw "alles dat nederlands is moet dood" gewoonten :').
Dat is gewoon een leugen.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 14:46:56 #83
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189346797
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:23 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dan kun je wel hypothetisch van alles willen inperken, maar dat lijkt me zo voorbarig.
Dit is altijd een beetje het kip ei verhaal, want andersom werkt het natuurlijk ook. Als je het eenmaal toestaat is het bijna niet meer terug te draaien. En voor heel veel zaken is het maar goed dat het ingeperkt wordt voordat er problemen ontstaan. ;)
pi_189347999
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat jij aannames doet en andermans posts niet leest is meer een probleem met jouw denkwijze. Ik heb herhaaldelijk en expliciet aangegeven over welke zinnen in de oproep ik val - en dat ikzonder die zinnen het prima vind. Zelfs in de post letterlijk boven de jouwe.

Je excuses worden op voorhand aanvaard.
pi_189388934
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:06 schreef Hexagon het volgende:
Net als de "ik doe waar ik zelf zin in heb en de rest moet dat maar accepteren"-mentaliteit. In het westen van Nederland is het behoorlijk druk. Dan kunnen we toch op z'n minst rekening met elkaar houden.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 04:49:56 #86
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_189392319
are we infinite or am I alone
pi_189392542
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die Nederlandse waarden waren dat iedereen vrijheid van geweten had en dus in een god kon geloven zoals hij dat wilde. Een andere waarde was dat de verschillende geloven vreedzaam naast elkaar moesten kunnen bestaan. De normen die daaruit volgden waren dat religies beperkt waren in hun geloofsuitingen, met name een destijds heerszuchtige religie als het katholicisme. Het processieverbod is bijvoorbeeld pas in de jaren 80 uit de grondwet gehaald.

Op basis van die waarden mochten de islamieten het minst van allemaal, die mochten in de late 16e en 17e eeuw helemaal niets doen om hun geloof te laten uitzaaien. Ook werden islamitische immigranten uit Indonesie geweerd in tegenstelling tot bijvoorbeeld katholieken. Blijkbaar wisten de Nederlanders de afgelopen 400 jaar iets wat we nu aan het herondekken zijn.

De vrijheid van godsdienst moet beschermd worden tegen religies. Dat is wat de vrijheid van godsdienst is, dat is geen principe dat ja zegt tegen religies, maar juist een die nee zegt tegen religies. Nee tegen hun heerszucht, nee tegen theocratie, nee tegen hun pretentie op het absolute gelijk, nee tegen onderdrukking van anderen.
Verhelderend.

Mooie post.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189392551
quote:

[..]

Dit zijn allemaal prima redenen om Nederland te verlaten (wat ik indertijd ook gedaan heb).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 07:20:23 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189392565
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 07:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Verhelderend.

Mooie post.
Vrijheid van godsdienst heeft ook belangrijke nadelen. En de tolerantie van Nederland valt best mee. De houding is vooral tolerant zijn als er geld te verdienen valt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 07:28:41 #90
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189392587
quote:
Eens, mits op aanvraag Fries ook mogelijk is.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_189554717

Het invasieve kattengejank gaat er dus gewoon komen.

En zo gaat dat dus met de islamisering. Stukje bij beetje dringt de islam zich op in de publieke ruimte en het wordt allemaal maar toegestaan door laffe politici die bang zijn om uitgemaakt te worden voor racist of islamofoob.
pi_189554822
Eens. En kerkklokken ook. Ik val anderen ook niet lastig met mijn hobby's. Daarnaast is geloof ook nog eens iets wat sterk ontmoedigd moet worden gezien de psychologische schade die het brengt.
Conscience do cost.
pi_189554872
quote:

[..]

Omdat het bij Nederland hoort. Maar die oproep hoort hier niet, weg met die ellende dus! Emigreer zelf ook meteen even, jij bent geen Nederlander.
pi_189554959
Waarom niet elke ochtend om 7 uur een 100+ decibel oproep van douwe egberts?
Net iets minder krankzinnig nog steeds schijt irritant.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_189555099
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Het invasieve kattengejank gaat er dus gewoon komen.

En zo gaat dat dus met de islamisering. Stukje bij beetje dringt de islam zich op in de publieke ruimte en het wordt allemaal maar toegestaan door laffe politici die bang zijn om uitgemaakt te worden voor racist of islamofoob.
Er is een informatieavond geweest, er is overleg geweest met de gemeente. Blijkbaar zijn er geen echte bezwaren naar voren gekomen.

https://www.parool.nl/ams(...)uwe-moskee~b9f45150/

quote:
“Eén keer in de week een paar minuten op vrijdagmiddag, daar heb ik geen moeite mee,” zei Nicole Schuit, die een paar straten verderop woont.
Zo werkt het in Nederland, ze hebben de nette route gevolgd en we gunnen ze die enkele minuten op vrijdagmiddag. Eén keer per week, het is niet alsof ze het 5 keer per dag gaan doen zoals in Islamitische landen het gebruik is.
pi_189555285
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er is een informatieavond geweest, er is overleg geweest met de gemeente. Blijkbaar zijn er geen echte bezwaren naar voren gekomen.

Informatieavond in amsterdam is geen overleg, slechts de mededeling wat de buurt door de strot geduwd krijgt.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_189555330
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:24 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Informatieavond in amsterdam is geen overleg, slechts de mededeling wat de buurt door de strot geduwd krijgt.
Je hebt het artikel dus niet gelezen...
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:26:16 #98
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189555331
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.parool.nl/ams(...)uwe-moskee~b9f45150/
[..]

Zo werkt het in Nederland, ze hebben de nette route gevolgd en we gunnen ze die enkele minuten op vrijdagmiddag. Eén keer per week, het is niet alsof ze het 5 keer per dag gaan doen zoals in Islamitische landen het gebruik is.
Er is zat bezwaar geweest, ze hebben keihard gezegd dat ze het gewoon toch doen.

Ja, dat kennen we nou wel. Het is maar 1 keer hoor, echt. Van 0 naar 1, naar gewoon 5 keer per dag, want wie houdt ze tegen dan?

Elke dag een stukje meer islam in het openbaar, maar nee, er is geen islamisering hoor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189555444
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je hebt het artikel dus niet gelezen...
Klopt, nu wel maar mijn post blijft staan.
pi_189555454
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is zat bezwaar geweest, ze hebben keihard gezegd dat ze het gewoon toch doen.

Ja, dat kennen we nou wel. Het is maar 1 keer hoor, echt. Van 0 naar 1, naar gewoon 5 keer per dag, want wie houdt ze tegen dan?

Elke dag een stukje meer islam in het openbaar, maar nee, er is geen islamisering hoor :').
Ik hoor dat er binnenkort burqa koeien in de weilanden staan hier. Echt waar. Islamisering tot en met.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')