abonnement Unibet Coolblue
pi_189342887
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
Als de omliggende wijk aangeeft last te hebben van de oproep, zou er een overleg plaats moeten vinden tussen gemeente, omwonenden en het moskeebestuur. Zo doen wij dat namelijk in Nederland: we gaan op zoek naar de gulden middenweg, in plaats van direct te smijten met verboden.
en zo gaat dat ook, dus.
pi_189342939
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
Als de omliggende wijk aangeeft last te hebben van de oproep, zou er een overleg plaats moeten vinden tussen gemeente, omwonenden en het moskeebestuur. Zo doen wij dat namelijk in Nederland: we gaan op zoek naar de gulden middenweg, in plaats van direct te smijten met verboden.
En dan bepaalt degene die zich heel onredelijk en extreem opstelt dus dat de middenweg een flink stuk opschuift.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189342970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dan bepaalt degene die zich heel onredelijk en extreem opstelt dus dat de middenweg een flink stuk opschuift.
Mijn ervaring is dat deze aanpak in veel gevallen prima werkt. In mijn woonplaats is overeengekomen dat de moskee een keer per week, op vrijdagmiddag, een gebedsoproep doet. De omliggende wijk heeft daar vrede mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 oktober 2019 @ 10:17:13 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189343011
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja daar woon ik in de buurt.
Mja het is wel hinderlijk. Maar niet zo hinderlijk als al die lachgascapsules. Of nog tien andere hinderlijke dingen in de grote stad.
[..]

Op meerdere dagen (niet alleen vrijdag) is het overigens vaker dan 1 keer per dag.
Die paar keer dat ik die moskee in Utrecht gehoord heb, vond ik hem wel overdreven hard. Dat zou wel wat minder mogen zijn.

Ik ben geen fan van de gebedsoproep, ik vind het ook vreemd als er zomaar met een luidspreker door de stad/wijk geroepen mag worden, dag in dag uit. Het is ook wat anders dan kerkklokken, omdat bij zo'n gebedsoproep daadwerkelijk teksten worden uitgesproken (en daarmee kunnen mensen onder druk worden gezet om te luisteren naar de moskee), ipv enkel wat symbolisch geklingel.

Een inperking/gedeeltelijk verbod lijkt me ook prima te verdedigen, niet omdat het van de moslims is, gewoon omdat het vrij irritant is als je er niets mee hebt en nogal opdringerig.
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 10:23:29 #55
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189343084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:58 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Nog niet, nee.
Dan kun je wel hypothetisch van alles willen inperken, maar dat lijkt me zo voorbarig.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_189343149
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat deze aanpak in veel gevallen prima werkt. In mijn woonplaats is overeengekomen dat de moskee een keer per week, op vrijdagmiddag, een gebedsoproep doet. De omliggende wijk heeft daar vrede mee.
Hoe weet je dat die daar vrede mee heeft? Waarom wordt er bij het verlenen van de omgevingsvergunning voor een moskee en inspraakavonden en dergelijke aangegeven dat er geen gebedsoproep komt, om daar dan later toch mee te beginnen?

En waar komt die wens vandaan? Waarom niet proberen om elkaar zo min mogelijk last te bezorgen met je geloof of levensovertuiging?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189343161
Eens. Evenals kerkklokken. Prima dat men hobby's heeft maar daar hoef je anderen niet mee lastig te vallen.
Conscience do cost.
pi_189343174
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

daarom die minaretten, torens. daar stonden ze bovenop te zingen.
Dus ze hebben zich al een keer vernieuwd door van zingen naar luidsprekers te gaan. Laat ze nu weer vernieuwen door nu van luidsprekers naar app te gaan.
pi_189343225
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe weet je dat die daar vrede mee heeft? Waarom wordt er bij het verlenen van de omgevingsvergunning voor een moskee en inspraakavonden en dergelijke aangegeven dat er geen gebedsoproep komt, om daar dan later toch mee te beginnen?

En waar komt die wens vandaan? Waarom niet proberen om elkaar zo min mogelijk last te bezorgen met je geloof of levensovertuiging?
Waarom bbq'en mensen 's zomers in de tuin zonder acht te slaan op hun omgeving? Waarom luister je keihard muziek zonder rekening te houden met hun buren? Waarom ga je op zondagochtend met een boormachine los op je dunne wandje, terwijl buren daar last van hebben? Waarom laat je je tuin verbouwen, in de wetenschap dat je buren daar wekenlang last van hebben? Waarom ga je tijdens warme zomernachten tot ver na middernacht zitten kletsen in de tuin, wetende dat je de hele buurt wakker houdt?

Mijn punt: waarom overal een probleem van maken? Overlast is inherent aan het leven in een land waar iedereen op elkaars lip zit.

Dus als de buurman een keer tot diep in de nacht zit te lullen in z'n tuin: lekker laten gaan. En als iemand op zondagochtend losgaat met z'n boormachine: even de irritatie verbijten. En als een moskee een keer week een gebedsoproep doet: so be it.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 10:40:20 #60
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189343238
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom bbq'en mensen 's zomers in de tuin zonder acht te slaan op hun omgeving? Waarom luister je keihard muziek zonder rekening te houden met hun buren? Waarom ga je op zondagochtend met een boormachine los op je dunne wandje, terwijl buren daar last van hebben? Waarom laat je je tuin verbouwen, in de wetenschap dat je buren daar wekenlang last van hebben? Waarom ga je tijdens warme zomernachten tot ver na middernacht zitten kletsen in de tuin, wetende dat je de hele buurt wakker houdt?

Mijn punt: waarom overal een probleem van maken? Overlast is inherent aan het leven in een land waar iedereen op elkaars lip zit.

Dus als de buurman een keer tot diep in de nacht zit te lullen in z'n tuin: lekker laten gaan. En als iemand op zondagochtend losgaat met z'n boormachine: even de irritatie verbijten. En als een moskee een keer week een gebedsoproep doet: so be it.
Wijze woorden. Leven en laten leven.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 9 oktober 2019 @ 10:42:16 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189343256
Verbieden nee.

Maar wel rekening houden met anderen, wat in de praktijk leidt tot spaarzaam en niet te luid.

Als vrijwel niemand er last van heeft zie ik niet in waarom het niet zou mogen. Maar als een significant deel er wel last van heeft zie ik niet in waarom het zou moeten mogen.

Dit vind ik echt een lokaal iets. Wat ik ervan vind boeit vrij weinig. Voor mij speelt dit niet, voor mij is het theorie.
Dat ik niet blij zou zijn met gejengel doet er dus niets toe, het is niet mijn leef omgeving.

Dit is bij uitstek iets voor een lokaal referendum. Waarbij een zekere meerderheid zou moeten gelden. Een 60/70% +.
En dat dan binnen overlast normen. Waarbij eens per week wat anders is dan 5 keer per dag.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189343399
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom bbq'en mensen 's zomers in de tuin zonder acht te slaan op hun omgeving?
Niet hier.
quote:
Waarom luister je keihard muziek zonder rekening te houden met hun buren?
Ik doe de ramen dicht als het tijd is voor harde muziek, in ieder geval die aan de achterkant.
quote:
Waarom ga je op zondagochtend met een boormachine los op je dunne wandje, terwijl buren daar last van hebben?
Doe ik niet. Zelfs met de wasmachine is het een kleine moeite om die niet te vroeg of te laat te laten centrifugeren.
quote:
Waarom laat je je tuin verbouwen, in de wetenschap dat je buren daar wekenlang last van hebben?
Je doet je best om zo min mogelijk last te bezorgen, dat is nou juist de crux.
quote:
Waarom ga je tijdens warme zomernachten tot ver na middernacht zitten kletsen in de tuin, wetende dat je de hele buurt wakker houdt?
Gewoon een beetje dimmen, geroezemoes moet kunnen.

quote:
Mijn punt: waarom overal een probleem van maken? Overlast is inherent aan het leven in een land waar iedereen op elkaars lip zit.

Dus als de buurman een keer tot diep in de nacht zit te lullen in z'n tuin: lekker laten gaan. En als iemand op zondagochtend losgaat met z'n boormachine: even de irritatie verbijten. En als een moskee een keer week een gebedsoproep doet: so be it.
Nee. Natuurlijk heb je weleens last van elkaar maar het idee van overlast is nou juist dat het erover heen gaat, het is overmatige last. Als je de hinder probeert de minimaliseren is het snel goed, als je de hinder probeert te maximaliseren, zoals bijvoorbeeld studenten ook weleens doen door die suffe werkende burgerlullen het er eens goed in te wrijven wat voor dolle boel hun leven is, dan ben ik daar snel klaar mee en is het ook snel klaar.

Zo'n gebedsoproep is ook de last maximaliseren, overlast dus, om een punt te maken. Dat punt moet helemaal niet gemaakt worden. Het leven en laten leven gaat hier fout bij de moskee, die laat niet leven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189343440
Mijn punt is helder, dus ik laat het hier verder bij.

En WS, jij lijkt mij een uiterst vermoeiend figuur om naast te wonen. En nog iets anders: wees gewoon eerlijk en geef toe dat het je niet te doen is om de zogenaamde overlast die de gebedsoproep veroorzaakt. Het gaat je puur en alleen om het feit dat de overlast afkomstig is van moslims.

Als die oproep nou dagelijks minutenlang door je woonkamer kwam schallen, had je een punt gehad. Maar in de meeste plaatsen klinkt die oproep een middag in de week, een paar minuten. Lekker laten gaan. Waar hebben we het over?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189343484
Islamisering van een woonomgeving vergoeilijken omdat normale woon- en leefgeluiden en noodzakelijke geluiden ook overlast veroorzaken. Ja, ja, een nieuwe dag, een nieuw dieptepunt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2019 11:06:14 ]
pi_189343542
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn punt is helder, dus ik laat het hier verder bij.

En WS, jij lijkt mij een uiterst vermoeiend figuur om naast te wonen. En nog iets anders: wees gewoon eerlijk en geef toe dat het je niet te doen is om de zogenaamde overlast die de gebedsoproep veroorzaakt. Het gaat je puur en alleen om het feit dat de overlast afkomstig is van moslims.

Als die oproep nou dagelijks minutenlang door je woonkamer kwam schallen, had je een punt gehad. Maar in de meeste plaatsen klinkt die oproep een middag in de week, een paar minuten. Lekker laten gaan. Waar hebben we het over?
We hebben het over iemand die wekelijks ongevraagd in mijn oor gaat schreeuwen dat mijn goden nep zijn.
Hoe zou een moslim er op reageren als ik dat bij hem deed ? Tolerant en begripvol ?
Laten we het eens gaan vragen aan de heer Wagensveld.
pi_189343552
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:55 schreef Weltschmerz het volgende:

Zo'n gebedsoproep is ook de last maximaliseren, overlast dus, om een punt te maken. Dat punt moet helemaal niet gemaakt worden. Het leven en laten leven gaat hier fout bij de moskee, die laat niet leven.
Precies, temeer men op elkaars lip leeft, met dank aan stemmers als KV. De theorie is dat urbanisatie tolerantie noodzakelijkerwijs afdwingt én tegelijkertijd (religieus) egoïsme inperkt. Het zijn slappe zakken die er eenrichtingsverkeer van maken door tolerantie te verlenen zónder perk en paal te stellen aan de religieuze eisen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2019 11:12:12 ]
pi_189343589
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:11 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

We hebben het over iemand die wekelijks ongevraagd in mijn oor gaat schreeuwen dat mijn goden nep zijn.
Hoe zou een moslim er op reageren als ik dat bij hem deed ? Tolerant en begripvol ?
Laten we het eens gaan vragen aan de heer Wagensveld.
:') Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Sterker nog, je liegt gewoon. Het gaat om een oproep tot gebed. Niets meer, niets minder.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_189343623
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Sterker nog, je liegt gewoon. Het gaat om een oproep tot gebed. Niets meer, niets minder.
Liegen? Mwoa, hij wordt gedwongen om een weloverwogen inschatting te maken omdat hij geen Arabisch spreekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2019 11:19:14 ]
pi_189343637
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn punt is helder, dus ik laat het hier verder bij.

En WS, jij lijkt mij een uiterst vermoeiend figuur om naast te wonen.
Ik ben een bijzonder prettige buurman. Zeer geliefd en gerespecteerd ook, juist omdat ik rekening houd met anderen en dus ook rekening houd met anderen hun wens om te barbecuen en tuinfeesten te hebben. Maak het niet vervelender voor je buren dan nodig is voor wat je belangrijk vindt. Dus ik doe glimlachend mijn ramen dicht als de buren hebben ge-appt dat ze een tuinfeest hebben, en ik sta met een koevoet in hun tuin om de geluidsinstallatie in elkaar te beuken als ze om zes uur s ochtends de hele buurt willen laten weten dat ze dronken zijn teruggekomen van het stappen. Vooral dat laatste maakt je bij veel andere buren geliefd.

quote:
En nog iets anders: wees gewoon eerlijk en geef toe dat het je niet te doen is om de zogenaamde overlast die de gebedsoproep veroorzaakt. Het gaat je puur en alleen om het feit dat de overlast afkomstig is van moslims.
Nee, het gaat mij om het feit dat ze niet hun best doen om de hinder te verminderen maar juist hun best doen om de hinder te vergroten. En dat doen ze vanuit islamitische heerszucht, we zullen wel eens even laten horen en voelen wie hier de baas is. Dat vind ik een fundamenteel verkeerde manier om met een diverse samenleving om te gaan.

quote:
Als die oproep nou dagelijks minutenlang door je woonkamer kwam schallen, had je een punt gehad. Maar in de meeste plaatsen klinkt die oproep een middag in de week, een paar minuten. Lekker laten gaan. Waar hebben we het over?
Over nare buren. Mensen die van het geven en nemen alleen het nemen willen snappen, die van het leven en laten leven het laten leven niet willen snappen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189343647
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:') Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Sterker nog, je liegt gewoon. Het gaat om een oproep tot gebed. Niets meer, niets minder.
De geroepen tekst is onder meer: "Er is geen god dan Allah".
Hoe is dat niet stellen dat andere goden nep zijn ?

Laat dat stukje er uit en ik vind het prima.
pi_189343696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Liegen? Mwoa, hij wordt gedwongen om een weloverwogen inschatting te maken omdat hij geen Arabisch spreekt.
Weloverwogen :')
Nee, is gewoon de simpele Fok-denkwijze. Moslims zijn kut, dus het verhaaltje wat ze in het Arabisch latem horen móét wel gaan over dat ze mij ook kut vinden en bovendien m'n hoofd er af willen hakken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_189343798
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Weloverwogen :')
Nee, is gewoon de simpele Fok-denkwijze. Moslims zijn kut, dus het verhaaltje wat ze in het Arabisch latem horen móét wel gaan over dat ze mij ook kut vinden en bovendien m'n hoofd er af willen hakken.
Moslims zijn kut vanwege een reden, hè. En dáár begint de logische denkwijze.
pi_189343881
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben een bijzonder prettige buurman. Zeer geliefd en gerespecteerd ook, juist omdat ik rekening houd met anderen en dus ook rekening houd met anderen hun wens om te barbecuen en tuinfeesten te hebben. Maak het niet vervelender voor je buren dan nodig is voor wat je belangrijk vindt. Dus ik doe glimlachend mijn ramen dicht als de buren hebben ge-appt dat ze een tuinfeest hebben, en ik sta met een koevoet in hun tuin om de geluidsinstallatie in elkaar te beuken als ze om zes uur s ochtends de hele buurt willen laten weten dat ze dronken zijn teruggekomen van het stappen. Vooral dat laatste maakt je bij veel andere buren geliefd.
[..]

Nee, het gaat mij om het feit dat ze niet hun best doen om de hinder te verminderen maar juist hun best doen om de hinder te vergroten. En dat doen ze vanuit islamitische heerszucht, we zullen wel eens even laten horen en voelen wie hier de baas is. Dat vind ik een fundamenteel verkeerde manier om met een diverse samenleving om te gaan.
[..]

Over nare buren. Mensen die van het geven en nemen alleen het nemen willen snappen, die van het leven en laten leven het laten leven niet willen snappen.
We kunnen hier wel over door blijven emmeren, maar dat heeft weinig nut. Jij en ik zijn het fundamenteel met elkaar oneens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189345090
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Moslims zijn kut vanwege een reden, hè. En dáár begint de logische denkwijze.
heerlijk generaliserend weer
  woensdag 9 oktober 2019 @ 13:06:12 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189345092
Oh jeetje, de "ik vind het niet leuk dus verbieden!"-mentaliteit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')