abonnement Unibet Coolblue
pi_189280699
Amsterdamse lachgaskoning Deniz Üresin krijgt 2 ton boete

Ufogas, het bedrijf dat via de bakfiets lachgas verkoopt in de Amsterdamse binnenstad, heeft voor een bedrag van 200.000 euro aan dwangsommen binnen van de gemeente. Dat zegt eigenaar Deniz Üresin (25).





Üresin, ook bekend als de Lachgaskoning, beweert de twee ton te kunnen betalen, maar dat zal hij niet doen. ,,Dit is echt belachelijk van burgemeester Halsema. Het is een doodvonnis voor een ondernemer die een legaal product als lachgas bezorgt. Het slaat nergens op.”

Ufogas krijgt dwangsom op dwangsom vanwege overtredingen van de algemene plaatselijke verordening (APV). Volgens de gemeente heeft Ufogas een ventvergunning nodig, maar Üresin zegt als koeriers­bedrijf te opereren, waardoor de vergunningsplicht vervalt. ,,Als Ufogas niet mag van de gemeente, geldt dat ook voor bezorgbedrijven als Deliveroo, Ubereats of Drinkies.”

Formeel bezwaar
Üresin maakt formeel bezwaar tegen de opvatting van de gemeente, al is er nog geen zittingsdatum voor een kort geding vastgesteld. Als de rechter hem gelijk geeft, komen de dwangsommen te vervallen. Zo niet, dan kan de gemeente de gelden innen.

De lachgaskoning, die zelf een gebiedsverbod heeft voor de binnenstad, staakt de lachgasverkoop niet. ,,Dat doe ik bij een miljoen aan dwangsommen.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)-ton-boete~a9812689/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189280724
Haha, eerst zijn jankverhaal dat hij meerdere nachten in de cel werd gegooid, dat hij een gebiedsverbod voor het centrum had gekregen en dat de politie hem een blauw oog had geslagen.
Daarna zijn verhaal dat Halsema eerder af zou treden dan dat hij zou stoppen met zijn lachgasimperium. En nu hij al 2 ton aan boetes heeft gaat hij gewoon vrolijk verder tot het boetebedrag opgelopen is tot een miljoen. Heerlijk vermaak dit. _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:27:27 #3
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_189280728
Goude vent deze man

Fuck het systeem _O_
pi_189280884
Ik mag m wel
pi_189280896
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:27 schreef jigggy het volgende:
Goude vent deze man

Fuck het systeem _O_
Hij weet er altijd wel lekker tegenin te gaan en is ook niet bang voor publiciteit. Ik mag 'm wel daarvoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189280913
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:40 schreef ikbenrond het volgende:
Ik mag m wel
Als hij straks een boete van een miljoen moet betalen en dakloos is dan zal hij het waarderen dat jij hem een dak boven zijn hoofd aanbied.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189280940
2 Ton, daar lacht hij om.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_189280959
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:46 schreef Pedroso het volgende:
2 Ton, daar lacht hij om.
Hij houd wel van een ballonnetje ja. :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:57:19 #9
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189281053
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is echt belachelijk
_O-
pi_189281087
Toch heeft ie wel gelijk, ga alsjeblieft eens de georganiseerde misdaad aanpakken ipv hem. Dat probleem is ontelbaar veel groter. Lachgas is vooralsnog gewoon legaal.

Halsema wat ben je toch een ongelofelijke naïef en hypocriet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:04:04 #11
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_189281126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:00 schreef Discombobulate het volgende:
Toch heeft ie wel gelijk, ga alsjeblieft eens de georganiseerde misdaad aanpakken ipv hem. Dat probleem is ontelbaar veel groter. Lachgas is vooralsnog gewoon legaal.

Halsema wat ben je toch een ongelofelijke naïef en hypocriet.
Amen
pi_189281206
Mooi voorbeeld van een lowlife....
In amerika hadden ze hem wel een beetje anders aangepakt
Juin uit Eigen Tuin!
pi_189281297
Er is een reden dat er ventvergunningen zijn en hij heeft daar schijt aan (geen idee waarom eigenlijk, behalve dat hij een mongool is). Dus dit is geheel terecht. Hij kan gewoon een ventvergunning aanvragen en dan is het opgelost.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189281316
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:00 schreef Discombobulate het volgende:
Toch heeft ie wel gelijk, ga alsjeblieft eens de georganiseerde misdaad aanpakken ipv hem. Dat probleem is ontelbaar veel groter. Lachgas is vooralsnog gewoon legaal.

Halsema wat ben je toch een ongelofelijke naïef en hypocriet.
Dat wordt gelukkig ook gedaan al dan niet aan jouw genoegen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:18:35 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189281345
Die vent ziet er altijd uit alsof hij plakkerig is.
pi_189281356
Maargoed. Ben wel benieuwd. Want je bestelt dus lachgas via internet, en hij komt het op zijn bakfiets brengen.

Ik zie inderdaad niet direct het verschil met andere bezorgdiensten als ubereats en deliveroo.
pi_189281390
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat wordt gelukkig ook gedaan al dan niet aan jouw genoegen.
Oh, en dat rapport dat onlangs uitkwam dan?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189281398
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Oh, en dat rapport dat onlangs uitkwam dan?
daar staat niet in dat er niks gebeurt, alleen te weinig volgens de schrijvers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:24:15 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189281437
wat een koning _O_
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189281455
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Oh, en dat rapport dat onlangs uitkwam dan?
Dat ging toch niet over beleid van Halsema?

Zij is natuurlijk niet de burgemeester die al 20 jaar niets doet tegen de georganiseerde misdaad.

Tevens speelt in Rdam een soortgelijke problematiek. Daar wordt alleen de burgemeester niet op afgerekend, maar de landelijke politiek.
pi_189281456
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:19 schreef Degodvader het volgende:
Maargoed. Ben wel benieuwd. Want je bestelt dus lachgas via internet, en hij komt het op zijn bakfiets brengen.

Ik zie inderdaad niet direct het verschil met andere bezorgdiensten als ubereats en deliveroo.
Nee, zijn bakfietsen staan op alle drukke plaatsen in Amsterdam. Maar in plaats van zo'n verkoper aan te spreken en je bestelling te plaatsen moet je online een bestelling doen en betalen en dan krijg je je ballonnetjes mee.

Volgens Deniz een maas in de wet, volgens Halsema en haar juridische adviseurs illegaal.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189281485
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:10 schreef Symphonic het volgende:
Mooi voorbeeld van een lowlife....
In amerika hadden ze hem wel een beetje anders aangepakt
Hij verdient anders wel gewoon z'n geld en werkt. Waarom zou je hem aanpakken? Je zou misschien iets met de gemeente kunnen bemiddelen, of meer voorlichting geven over lachgas. Dit is één van de conclusies van de risicobeoordeling van het RIVM aangaande lachgas: "Bij doorsnee recreatief gebruik van lachgas, met minder dan 10 lachgasballonnen
per gebeurtenis, maandelijks of minder, worden geen gezondheidseffecten verwacht." (https://www.nvwa.nl/docum(...)2%80%99s-lachgas-n2o)

Waarom aanpakken? Ik zou als gemeente gewoon samen met hem gaan kijken van hoe gaan we dit zo netjes mogelijk doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189281537
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, zijn bakfietsen staan op alle drukke plaatsen in Amsterdam. Maar in plaats van zo'n verkoper aan te spreken en je bestelling te plaatsen moet je online een bestelling doen en betalen en dan krijg je je ballonnetjes mee.

Volgens Deniz een maas in de wet, volgens Halsema en haar juridische adviseurs illegaal.
Volgens mij kan hij deze discussie beter niet aangaan.

Als hij stelt dat het hetzelfde is als maaltijdbezorgers en de rechter gaat hier in mee, dan valt de verkoop van het lachgas dus onder de warenwet (war al zo is sinds 2016) en dat kan nog veel nadeliger uitpakken voor hem :D
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:33:06 #24
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189281550
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:32 schreef FYazz het volgende:

[..]

Volgens mij kan hij deze discussie beter niet aangaan.

Als hij stelt dat het hetzelfde is als maaltijdbezorgers en de rechter gaat hier in mee, dan valt de verkoop van het lachgas dus onder de warenwet en dat kan nog veel nadeliger uitpakken voor hem :D
Hoezo? Het is toch bedoeld voor je slagroomspuit?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189281584
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:33 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Hoezo? Het is toch bedoeld voor je slagroomspuit?
Degene die lachgas aanbiedt aan gebruikers wordt gezien als producent in de zin van de warenwet.

https://www.nvwa.nl/onder(...)-gebruik-van-lachgas
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:39:39 #26
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189281634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:35 schreef FYazz het volgende:

[..]

Degene die lachgas aanbiedt aan gebruikers wordt gezien als producent in de zin van de warenwet.

https://www.nvwa.nl/onder(...)-gebruik-van-lachgas
quote:
Degene die ballonnen met lachgas op festivals aanbiedt aan gebruikers, voor geld of gratis, is een producent in de zin van de Warenwet (een ‘waar’). En is daarmee verantwoordelijk voor de veiligheid van het product dat hij of zij levert. Datzelfde geldt voor (internet)leveranciers van lachgaspatronen die duidelijk recreatief gebruik propageren.
Dus als je niet voor recreatief gebruik propageert, of dit onduidelijk doet want het moet immers duidelijk zijn, dan heb je toch een maas in de wet?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189281666
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:32 schreef FYazz het volgende:

[..]

Volgens mij kan hij deze discussie beter niet aangaan.

Als hij stelt dat het hetzelfde is als maaltijdbezorgers en de rechter gaat hier in mee, dan valt de verkoop van het lachgas dus onder de warenwet (war al zo is sinds 2016) en dat kan nog veel nadeliger uitpakken voor hem :D
Een ventvergunning hoeft een gemeente niet af te geven. Dat is nu het hele punt. Amsterdam wil hem geen vergunning geven omdat ze tegen de verkoop van lachgas zijn. Maar de verkoop van lachgas is (nog) niet illegaal. Voor het bezorgen van legale producten op bestelling is geen vergunning nodig. En omdat je alleen een bestelling bij hem online kan doen is het volgens hem hetzelfde als een pizza of maaltijd.

Alleen blijven die bakfietsen nooit dezelfde plaats en kan je zelfs via de smartphone van zo'n verkoper een bestelling plaatsen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189281734
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]


[..]

Dus als je niet voor recreatief gebruik propageert, of dit onduidelijk doet want het moet immers duidelijk zijn, dan heb je toch een maas in de wet?
Bovenstaande gaat niet over de maas in de wet icm de ventvergunning. Dit gaat over de veiligheidsregels en voorwaarden van de verkoop van 'waren'.

Ik denk niet dat deze man een keurige administratie bijhoudt over zijn waren, registraties doet en een risicoplan heeft opgesteld alsmede aan voorlichting doet over de gebruikersrisico's etc.

Overigens als hij het niet voor recreatieve doeleinden inzet, dan is hij nog veel verder van huis want dan valt het gebruik zogezegd onder een medische toepassing en daar heeft hij helemaal niet de juiste papieren voor.
pi_189281759
Deze gast kan ik wel waarderen _O-

Schijt aan de vertrutting, dat ze echte boeven gaan vangen ipv. deze jongen lastig te vallen die een zakcentje bijverdiend.
pi_189281785
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een ventvergunning hoeft een gemeente niet af te geven. Dat is nu het hele punt. Amsterdam wil hem geen vergunning geven omdat ze tegen de verkoop van lachgas zijn. Maar de verkoop van lachgas is (nog) niet illegaal. Voor het bezorgen van legale producten op bestelling is geen vergunning nodig. En omdat je alleen een bestelling bij hem online kan doen is het volgens hem hetzelfde als een pizza of maaltijd.

Alleen blijven die bakfietsen nooit dezelfde plaats en kan je zelfs via de smartphone van zo'n verkoper een bestelling plaatsen.
Ik snap het.

Alleen vraag ik mij dus af of hij het juridische spel wat hij wilt gaan spelen wel zo handig is.
Misschien krijgt hij dus gelijk wat betreft de wijze van verkoop, maar de warenwet blijft van toepassing en ik vraag mij dus af of hij wel aan al die regeltjes voldoet.

Edit: wel vraag ik mij af wat het nut is van 2 ton aan boetes en voelt het een beetje alsof een ijverige ambtenaar deze man "wel even een lesje leert".

[ Bericht 5% gewijzigd door FYazz op 05-10-2019 13:57:49 ]
pi_189281816
Juridisch gezien denk ik dat hij het onderspit gaat delven. Maar ik ben team-Deniz
pi_189281827
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, zijn bakfietsen staan op alle drukke plaatsen in Amsterdam. Maar in plaats van zo'n verkoper aan te spreken en je bestelling te plaatsen moet je online een bestelling doen en betalen en dan krijg je je ballonnetjes mee.

Volgens Deniz een maas in de wet, volgens Halsema en haar juridische adviseurs illegaal.
Ik ben benieuwd. Denk dat je nog best wel een goed verhaal moet hebben als gemeente om het verschil te maken met andere bezorgdiensten. Vooral omdat ze het argument 'we doen dit omdat we het verkochte product niet chill vinden' niet kunnen gebruiken.

Het niet-juridische gedachtexperiment kan dus ook zijn: had de gemeente op eenzelfde wijze opgetreden als hij broodjes verkocht op deze wijze? Ik gok van niet. Dan moet de gemeente juridisch gaan rechtbreien wat feitelijk krom is.
pi_189281873
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:51 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik snap het.

Alleen vraag ik mij dus af of hij het juridische spel wat hij wilt gaan spelen wel zo handig is.
Misschien krijgt hij dus gelijk wat betreft de wijze van verkoop, maar de warenwet blijft van toepassing en ik vraag mij dus af of hij wel aan al die regeltjes voldoet.

Edit: wel vraag ik mij af wat het nut is van 2 ton aan boetes en voelt het een beetje alsof een ijverige ambtenaar deze man "wel even een lesje leert".
Ja, dat is ook de manier waarop de gemeente het speelt. En waarom die dwangsommen zo hoog zijn.....men hoopt dat die bedragen preventief werken en hij geen lachgas meer verkoopt. Datzelfde geld voor het gebiedsverbod aan hem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:01:18 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189281884
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:47 schreef FYazz het volgende:

Bovenstaande gaat niet over de maas in de wet icm de ventvergunning. Dit gaat over de veiligheidsregels en voorwaarden van de verkoop van 'waren'.
Als jij leest wat ik schrijf dan zie je dat in mijn reactie het woord 'ventvergunning' ook niet staat. Dit gaat om een andere maas.

quote:
Ik denk niet dat deze man een keurige administratie bijhoudt over zijn waren, registraties doet en een risicoplan heeft opgesteld alsmede aan voorlichting doet over de gebruikersrisico's etc.

Overigens als hij het niet voor recreatieve doeleinden inzet, dan is hij nog veel verder van huis want dan valt het gebruik zogezegd onder een medische toepassing en daar heeft hij helemaal niet de juiste papieren voor.
Medische toepassing? Het is drijfgas. Valt drijfgas onder de warenwet?

Zolang hij niet propageert dat het voor recreatieve doeleinden is dan valt dat niet onder de warenwet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189281902
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als hij straks een boete van een miljoen moet betalen en dakloos is dan zal hij het waarderen dat jij hem een dak boven zijn hoofd aanbied.
Dat ga ik niet doen, maar ik vind het leuk om te zien hoe zo’n gastje best een leuke cent verdient door een slimme onderneming. En dat “rebelleren” tegen de politiek vind ik ook wel geinig. En voor ons natuurlijk een vermakelijke soap. Die mannetjes met die karretjes doen verder echt niemand kwaad, mensen kopen zélf dat lachgas
pi_189281911
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:56 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Denk dat je nog best wel een goed verhaal moet hebben als gemeente om het verschil te maken met andere bezorgdiensten. Vooral omdat ze het argument 'we doen dit omdat we het verkochte product niet chill vinden' niet kunnen gebruiken.

Het niet-juridische gedachtexperiment kan dus ook zijn: had de gemeente op eenzelfde wijze opgetreden als hij broodjes verkocht op deze wijze? Ik gok van niet. Dan moet de gemeente juridisch gaan rechtbreien wat feitelijk krom is.
Er is natuurlijk geen een bezorgdienst dat werkt zoals hij doet. Hij werkt gewoon als iemand die vent en er wordt niets bezorgd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189282086
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is natuurlijk geen een bezorgdienst dat werkt zoals hij doet. Hij werkt gewoon als iemand die vent en er wordt niets bezorgd.
Nja. Er wordt besteld, hij bezorgt.
pi_189282156
Politicus in de dop deze Deniz.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:28:26 #39
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189282236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat wordt gelukkig ook gedaan al dan niet aan jouw genoegen.
Ik denk dat de nabestaanden van Wiersum daar toch echt anders over denken hoor _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:29:10 #40
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189282245
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Politicus in de dope deze Deniz.
Verbeterd
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189282876
Je kan vinden van hem wat je wil, maar hij heeft voor de volle 100% gelijk.

Lachgas is niet verboden en hij brengt het rond en vent daarmee geen product maar is inderdaad niet anders dan andere koerier/levering aan huis of locatie diensten die eveneens legale producten rondbrengen.

Als hij nou op een plein stond te verkopen, is het een ander verhaal.

Gemeente Amsterdam moet eens leren prioriteiten stellen en daadwerkelijke criminaliteit aanpakken.. ze gaan er zowat aan te onder.

Maar goed met zo'n faalwijf als Halsema aan het roer met een criminele zoon en man die beide het hand boven het hoofd word gehouden, kun je ook niets anders verwachten.
pi_189282917
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kan vinden van hem wat je wil, maar hij heeft voor de volle 100% gelijk.

Lachgas is niet verboden en hij brengt het rond en vent daarmee geen product maar is inderdaad niet anders dan andere koerier/levering aan huis of locatie diensten die eveneens legale producten rondbrengen.

Als hij nou op een plein stond te verkopen, is het een ander verhaal.

Dat is letterlijk wat hij wel doet. Hij staat de hele avond met zijn kar op een plein en bezorgt helemaal niets. Als je een lachgasballon wil dan moet je op je telefoon zo'n ding bestellen en dan bij zijn bakfiets dat ding ophalen. Bijna iedereen bestelt zo'n ballon als hij naast die kar staat.

Zijn redenatie is: als iemand online iets bestelt en betaald dan ben je een bezorger. Ook als die klant zelf zijn product ophaald. En als je ieder kwartier een nieuwe bestelling krijgt dan kan je de hele tijd op dezelfde locatie blijven om te kunnen 'bezorgen'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189282975
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is letterlijk wat hij wel doet. Hij staat de hele avond met zijn kar op een plein en bezorgt helemaal niets. Als je een lachgasballon wil dan moet je op je telefoon zo'n ding bestellen en dan bij zijn bakfiets dat ding ophalen. Bijna iedereen bestelt zo'n ballon als hij naast die kar staat.

Zijn redenatie is: als iemand online iets bestelt en betaald dan ben je een bezorger. Ook als die klant zelf zijn product ophaald. En als je ieder kwartier een nieuwe bestelling krijgt dan kan je de hele tijd op dezelfde locatie blijven om te kunnen 'bezorgen'.
En dat klopt wettelijk ook gewoon.

Je bestelt iets, het word bezorgd of is af te halen op een locatie.

Nogmaals, Halsema en co hebben geen poot om op te staan.

Gezien de flater na flater wat Amsterdam maakt op elk mogelijk gebied, mag je er gerust vanuit gaan dat hij bij de rechter (als hij het goed juridisch weet te verwoorden) fluitend de zaal kan uitlopen 15 minuten later.
pi_189283007
Betaald hij ook netjes belasting of gaat het allemaal handje contant.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:51:34 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189283068
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is letterlijk wat hij wel doet. Hij staat de hele avond met zijn kar op een plein en bezorgt helemaal niets. Als je een lachgasballon wil dan moet je op je telefoon zo'n ding bestellen en dan bij zijn bakfiets dat ding ophalen. Bijna iedereen bestelt zo'n ballon als hij naast die kar staat.

Zijn redenatie is: als iemand online iets bestelt en betaald dan ben je een bezorger. Ook als die klant zelf zijn product ophaald. En als je ieder kwartier een nieuwe bestelling krijgt dan kan je de hele tijd op dezelfde locatie blijven om te kunnen 'bezorgen'.
En het gaat niet om het product denk je? Als iemand broodjes op eenzelfde wijze verkoopt reageert de gemeente op eenzelfde wijze?

Ik gok van niet.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:55:33 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189283097
Weg met die gevaarlijke troep. Hopelijk flikkeren ze deze misdadiger in de cel. Kom op Halsema, laat zien dat je een sterke leider bent!!!!!!!!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189283125
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:01 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als jij leest wat ik schrijf dan zie je dat in mijn reactie het woord 'ventvergunning' ook niet staat. Dit gaat om een andere maas.
[..]

Medische toepassing? Het is drijfgas. Valt drijfgas onder de warenwet?

Zolang hij niet propageert dat het voor recreatieve doeleinden is dan valt dat niet onder de warenwet.
Heb je de link wel gelezen?
Lachgas valt sinds 2016 onder de warenwet.

Dat je zegt "ik heb heb over een andere maas in de wet" vind ik erg vreemd, want daar gaat dit hele topic nou juist over en je gebruikt het woordje 'dus' waarmee je suggereert dat je de maas in de wet bedoelt aangaande het venten (en nogmaals) waar dit topic ook over gaat.
  Spellchecker zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:08:05 #49
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189283235
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:53 schreef Degodvader het volgende:

[..]

En het gaat niet om het product denk je? Als iemand broodjes op eenzelfde wijze verkoopt reageert de gemeente op eenzelfde wijze?

Ik gok van niet.
Dat maakt natuurlijk dat de gemeente wat feller reageert inderdaad. Als hij bloemen of stroopwafels zou verkopen dan had hij ook gewoon een ventvergunning kunnen krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189283508
Mooie vent.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:03:13 #53
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189283992
Bazige figuur deze man. Het is dat hij een bekend gezicht is maar anders hadden mensen hem eventueel aangezien voor een religieuze extremist door die baard. Het Saudische wahabisme heeft die mannenmode een slechte naam gegeven. Het stond eerst voor streng religieuzen, daarna hipsters maar het wordt tegenwoordig geassocieerd met IS en andere islamitische extremisten.



[ Bericht 45% gewijzigd door Jellereppe op 05-10-2019 17:27:41 ]
pi_189284299
Lekker voor 'm. Daar zijn we binnenkort dus ook van verlost. Wat een josti.
pi_189286523
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:55 schreef Nikonlover het volgende:
Weg met die gevaarlijke troep.
Lees aub even de risicobeoordeling van het RIVM. Eén van de conclusies: "Bij doorsnee recreatief gebruik van lachgas, met minder dan 10 lachgasballonnen per gebeurtenis, maandelijks of minder, worden geen gezondheidseffecten verwacht." ( https://www.nvwa.nl/docum(...)ng-gezondheidsrisico's-lachgas-n2o ). Lachgas is niet gevaarlijke troep wanneer het normaal en op de juiste manier, af en toe, gebruikt wordt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189286850
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat de nabestaanden van Wiersum daar toch echt anders over denken hoor _O-
uiteraard _O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189287136
Zo kennen we de Nederlandse staat weer, heerlijk ondernemertje pesten.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:48:26 #58
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189287921
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:58 schreef FYazz het volgende:
Heb je de link wel gelezen?
Lachgas valt sinds 2016 onder de warenwet.
Ik heb nota bene geciteerd uit jouw eigen link waarin staat:
quote:
Degene die ballonnen met lachgas op festivals aanbiedt aan gebruikers, voor geld of gratis, is een producent in de zin van de Warenwet (een ‘waar’). En is daarmee verantwoordelijk voor de veiligheid van het product dat hij of zij levert. Datzelfde geldt voor (internet)leveranciers van lachgaspatronen die duidelijk recreatief gebruik propageren.
Lees dat vetgedrukte eens goed en let vooral op het woord 'propageren'. Zolang jij het als drijfgas verkoopt valt het niet onder de warenwet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189289105
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 20:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik heb nota bene geciteerd uit jouw eigen link waarin staat:
[..]

Lees dat vetgedrukte eens goed en let vooral op het woord 'propageren'. Zolang jij het als drijfgas verkoopt valt het niet onder de warenwet.
Wat wil je nou precies zeggen?

Die gast verkoopt het als lachgas voor recreatieve doeleinden. Van de website:

We are the real party makers op jouw feestje met kwaliteit lachgas.

Ufogas is veruit de beste en snelste leverancier van lachgas tanks. Wij hebben veel ervaring in het leveren van lachgas service voor in de horeca zoals: discotheken, clubs, shisha lounges, café’s, partycentrum’s en particulieren. 24/7 de beste en de snelste van Amsterdam en omgeving.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 21:52:48 #60
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189289230
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 21:45 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wat wil je nou precies zeggen?

Die gast verkoopt het als lachgas voor recreatieve doeleinden. Van de website:

We are the real party makers op jouw feestje met kwaliteit lachgas.

Ufogas is veruit de beste en snelste leverancier van lachgas tanks. Wij hebben veel ervaring in het leveren van lachgas service voor in de horeca zoals: discotheken, clubs, shisha lounges, café’s, partycentrum’s en particulieren. 24/7 de beste en de snelste van Amsterdam en omgeving.
Kijk, dat wilde ik weten! Dit is overduidelijk op recreatieve doeleinden gericht.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189289544
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 21:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kijk, dat wilde ik weten! Dit is overduidelijk op recreatieve doeleinden gericht.
Dat zeg ik al de hele tijd :|W :6 en dat staat ook in de OP net als dat het bedrijf genoemd wordt.
pi_189297321
kan die falende halsema zich niet beter richten op de echte problemen van de stad?
pi_190307110
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:46 schreef Pedroso het volgende:
2 Ton, daar lacht hij om.
Klopt, de teller staat inmiddels op een miljoen.
Volgens eigen zeggen kan hij dat direct aftikken, maar dat gaat hij weigeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190307138
quote:
Miljoen euro boete voor lachgaskoning Deniz Üresin

Ufogas, het bedrijf dat via de bakfiets lachgas verkoopt in de Amsterdamse binnenstad, heeft een miljoen euro aan dwangsommen van de gemeente gekregen. Voorman Deniz Üresin maakt zich geen zorgen: hij trok donderdag een fles champagne open en deelde gratis lachgasballonnen uit.



Waar menigeen in de stress zou schieten van zulke hoge boetes, blijft Üresin ‘heel relaxed’. “Met mij gaat het prima, al ontbreekt het me op dit moment even aan kersen in m’n mond en mooie dames aan m’n zijde,” reageert hij telefonisch.

Üresin maakt zich ‘totaal geen zorgen’ om de sanctie van de gemeente. “Ik heb het geld wel, maar dat ga ik never nooit betalen. De gemeente en burgemeester Halsema zijn helemaal gek geworden. Ze zoeken me, terwijl ik niets doe wat niet mag. Het bezorgen van iets wat onder de Warenwet valt, zoals lachgas, is volkomen legaal. Pizzabezorgers worden toch ook gewoon met rust gelaten?”

Het eerste deel van het bedrag moet hij voor 17 december betalen.

Eerder zei Üresin de lachgasverkoop te staken bij een miljoen euro aan boetes. Nu denkt hij er anders over. “Als het zonnetje schijnt en het lekker warm is, bezorgt Ufogas gewoon weer in de binnenstad.”
https://www.parool.nl/ams(...)niz-uresin~be73f693/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190307273
Lof voor hem om in te gaan tegen de communistische kliek in deze stad. Maar wat een klootviool, met zijn tattoo van een Nederlandse leeuw. Landverrader.
pi_190308083
quote:
Üresin maakt zich ‘totaal geen zorgen’ om de sanctie van de gemeente. “Ik heb het geld wel, maar dat ga ik never nooit betalen.
Grootspraak of zou hij dat geld echt hebben?
Ik kan me niet voorstellen dat hij met wat lachgas verkopen miljoenen heeft verdiend.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 7 december 2019 @ 08:31:50 #67
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190308221
Waarom wordt deze wetsovertreder niet gewoon uitgezet naar zijn land van herkomst? Dat is toch de oplossing voor alles? Waarom wordt in dit geval niet geroepen om een nekschot voor deze wetsovertreder?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_190308430
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:00 schreef Discombobulate het volgende:
Toch heeft ie wel gelijk, ga alsjeblieft eens de georganiseerde misdaad aanpakken ipv hem. Dat probleem is ontelbaar veel groter. Lachgas is vooralsnog gewoon legaal.

Halsema wat ben je toch een ongelofelijke naïef en hypocriet.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190308452
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 08:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waarom wordt deze wetsovertreder niet gewoon uitgezet naar zijn land van herkomst? Dat is toch de oplossing voor alles? Waarom wordt in dit geval niet geroepen om een nekschot voor deze wetsovertreder?
Wetsovertreder?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 7 december 2019 @ 09:14:21 #70
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190308537
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 09:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wetsovertreder?
Hij weigert een vergunning aan te vragen zoals ee wet voorschrijft. Verder weigert hij boetes te betalen. Hij steelt dus van de stad.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_190308565
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hij weigert een vergunning aan te vragen zoals ee wet voorschrijft. Verder weigert hij boetes te betalen. Hij steelt dus van de stad.
De stad steelt van hem omdat ze die vergunning niet gaan afgeven, terwijl het vooralsnog gewoon een legaal waar is.
Mexican standoff.

Ik ben benieuwd als dit voor een (neutrale) rechter komt wat er gaat gebeuren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190309284
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Haha, eerst zijn jankverhaal dat hij meerdere nachten in de cel werd gegooid, dat hij een gebiedsverbod voor het centrum had gekregen en dat de politie hem een blauw oog had geslagen.
Daarna zijn verhaal dat Halsema eerder af zou treden dan dat hij zou stoppen met zijn lachgasimperium. En nu hij al 2 ton aan boetes heeft gaat hij gewoon vrolijk verder tot het boetebedrag opgelopen is tot een miljoen. Heerlijk vermaak dit. _O_
Als puntje bij paaltje komt zal het uiteindelijk de belastingbetaler zijn die deze grapjes kan gaan betalen. Uresin zal nooit een miljoen kunnen ophoesten, dus hij laat het zo ver komen zodat de boetes voor hem onbetaalbaar worden.
  zaterdag 7 december 2019 @ 10:25:27 #73
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190309315
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 09:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De stad steelt van hem omdat ze die vergunning niet gaan afgeven, terwijl het vooralsnog gewoon een legaal waar is.
Mexican standoff.

Ik ben benieuwd als dit voor een (neutrale) rechter komt wat er gaat gebeuren.
Er zijn toch geen neutrale rechters in dit land, lees ik continu op dit forum?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_190309395
Ben inderdaad wel benieuwd hoe dit juridisch zit.
Meneer zegt: "ik bezorg want mensen bestellen online en dan bezorg ik"
gemeente zegt: "dat men online bij je bestelt wil nog niet zeggen dat je bezorgt, ze halen het immers af bij je kar die naast het bestelpunt staat"

de vraag is dus, is het na een online bestelling per definitie een bezorging? Ik ben geneigd te zeggen van niet.

Echter begrijp ik niet waarom dit nog niet voor een rechter ligt?

[ Bericht 0% gewijzigd door koemleit op 07-12-2019 10:51:16 ]
  zaterdag 7 december 2019 @ 10:49:57 #75
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190309603
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 december 2019 10:31 schreef koemleit het volgende:
Ben inderdaad wel benieuwd hoe dit juridisch zit.
Meneer zegt: "ik bezorg want mensen bestellen online en dan bezorg ik"
gemeente zegt: "dat men online bij je bestelT wil nog niet zeggen dat je bezorgT, ze halen het immers af bij je kar die naast het bestelpunt staat"

de vraag is dus, is het na een online bestelling per definitie een bezorging? Ik ben geneigd te zeggen van niet.

Echter begrijp ik niet waarom dit nog niet voor een rechter ligt?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_190309623
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 10:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dank voor het scherp houden :)
pi_190311221
wat een figuur _O-

quote:
De lachgaskoning, die zelf een gebiedsverbod heeft voor de binnenstad, staakt de lachgasverkoop niet. ,,Dat doe ik bij een miljoen aan dwangsommen.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_190311477
Ik hoop dat de beste man gaat winnen. Lachgas zelf vind ik een kutproduct, maar de hysterische houding van gemeenten tegen lachgas vind ik echt lachwekkend. Hier in Groningen studentenfeestjes meegemaakt waar achter elkaar ambulances aan kwamen rijden voor alcoholvergiftiging en in de binnenstad kun je iedere avond mensen van de grond schrapen die stomdronken van de fiets zijn gevallen, maar waar ze de pijlen op richten is lachgas. Iets waar je een minuutje een roes van hebt en dan weer door kan.
  zaterdag 7 december 2019 @ 13:49:08 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_190311483
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 december 2019 10:31 schreef koemleit het volgende:
Ben inderdaad wel benieuwd hoe dit juridisch zit.
Meneer zegt: "ik bezorg want mensen bestellen online en dan bezorg ik"
gemeente zegt: "dat men online bij je bestelt wil nog niet zeggen dat je bezorgt, ze halen het immers af bij je kar die naast het bestelpunt staat"

de vraag is dus, is het na een online bestelling per definitie een bezorging? Ik ben geneigd te zeggen van niet.

Echter begrijp ik niet waarom dit nog niet voor een rechter ligt?
Is inderdaad een beetje als een casino waar je geen geld krijgt maar balletjes, en dat je dan aan het einde van de straat een winkeltje hebt waar je balletjes voor geld kunt verkopen (de Japanse Pachinko manier). Daar maakt de Nederlandse rechter in het algemeen korte metten van.
Dat het niet voor de rechter ligt komt denk ik omdat de gemeente dus gewoon boetes op kan leggen voor het overtreden van de APV, het is aan die Deniz om het aan te vechten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190311538
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 13:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik hoop dat de beste man gaat winnen. Lachgas zelf vind ik een kutproduct, maar de hysterische houding van gemeenten tegen lachgas vind ik echt lachwekkend. Hier in Groningen studentenfeestjes meegemaakt waar achter elkaar ambulances aan kwamen rijden voor alcoholvergiftiging en in de binnenstad kun je iedere avond mensen van de grond schrapen die stomdronken van de fiets zijn gevallen, maar waar ze de pijlen op richten is lachgas. Iets waar je een minuutje een roes van hebt en dan weer door kan.
Dit. Die hypocrisie maakt een rationele discussie onmogelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 7 december 2019 @ 13:57:16 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_190311567
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 13:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik hoop dat de beste man gaat winnen. Lachgas zelf vind ik een kutproduct, maar de hysterische houding van gemeenten tegen lachgas vind ik echt lachwekkend. Hier in Groningen studentenfeestjes meegemaakt waar achter elkaar ambulances aan kwamen rijden voor alcoholvergiftiging en in de binnenstad kun je iedere avond mensen van de grond schrapen die stomdronken van de fiets zijn gevallen, maar waar ze de pijlen op richten is lachgas. Iets waar je een minuutje een roes van hebt en dan weer door kan.
Alcohol moet je 18+ voor zijn en openbare dronkenschap is verboden. Lachgas zitten kinderen van tien massaal aan, zestienjarigen staan aan de lachgasbar in de kroeg en mensen rijden rondjes in de auto terwijl ze aan ballonnen zitten te trekken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190311671
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 13:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Alcohol moet je 18+ voor zijn en openbare dronkenschap is verboden. Lachgas zitten kinderen van tien massaal aan, zestienjarigen staan aan de lachgasbar in de kroeg en mensen rijden rondjes in de auto terwijl ze aan ballonnen zitten te trekken.
Alcohol is schadelijker dan lachgas en ik heb het even gegoogeled en je moet van zowel mijn lokale lachgasbezorger als meneer de lachgaskoning 18+ zijn. Openbare dronkenschap is in de praktijk alleen strafbaar als je stout of strontirritant gaat doen. Kinderen van 10 zie ik niet in het uitgaansleven voorbij komen en dat is wel waar de gemeente op wil handhaven. Als een 10 jarige op internet lachgas kan bestellen zonder dat mama en papa er vanaf weten heeft dat kind grotere problemen dan lachgas. Als je als 16 jarige een ballonnetje doet aan de bar zie ik het grote gevaar echt niet. Als je het maandenlang iedere dag doet wordt het wel problematisch, maar dat is met zo'n beetje alle leuke dingen in het leven. Rondjes rijden met een lachgasballon in je bek is strafbaar. We verbieden pils ook niet als iemand openbaar dronken is of de auto in stapt.

Er zijn prima redenen om lachgas veel meer aan banden te leggen, maar doen alsof het om veiligheid of de kinderen gaat is echt een drogreden van jewelste.
pi_190311796
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 13:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Alcohol moet je 18+ voor zijn en openbare dronkenschap is verboden. Lachgas zitten kinderen van tien massaal aan, zestienjarigen staan aan de lachgasbar in de kroeg en mensen rijden rondjes in de auto terwijl ze aan ballonnen zitten te trekken.
Sommige minderjarigen drinken ook alcohol, of rijden stomdronken naar huis van een feestje of café. Antwoord mbt lachgas lijkt me duidelijk: zo goed mogelijk reguleren op dezelfde manier als we dat met alcohol doen. Streng controleren op leeftijd, verboden om in het openbaar te doen, handhaven die handel, goede voorlichting. Maar verbieden? Onzin. Je lost daar niet alles mee op, maar het is wel aan te raden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 7 december 2019 @ 16:13:24 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_190313088
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 14:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Sommige minderjarigen drinken ook alcohol, of rijden stomdronken naar huis van een feestje of café. Antwoord mbt lachgas lijkt me duidelijk: zo goed mogelijk reguleren op dezelfde manier als we dat met alcohol doen. Streng controleren op leeftijd, verboden om in het openbaar te doen, handhaven die handel, goede voorlichting. Maar verbieden? Onzin. Je lost daar niet alles mee op, maar het is wel aan te raden.
Juist, het moet op zijn minst stevig gereguleerd worden. Zolang de politiek daar niks aan doet, moeten individuele grote steden maar draconische APVs aannemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190315057
Volgens Deniz zelf worden die boetes kwijtgescholden en moet hij alleen nog even langs de rechter voor wat stempels.

@1:15
pi_190320813
Ok dus als je iets doet wat tegen de wet is kun je óf meteen een miljoenenboete krijgen die, naar we aan mogen nemen, al je winsten wegslurpt óf je bent een miljardenbedrijf dat door bijvoorbeeld fraude of milieudelicten duizenden mensen beschadigt en komt weg met boetes die voor jou kleingeld zijn.

Dat we even weten wat de prioriteiten zijn hier.
What Would Goku Do
pi_190320889
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 18:27 schreef Sjemmert het volgende:
Volgens Deniz zelf worden die boetes kwijtgescholden en moet hij alleen nog even langs de rechter voor wat stempels.

@:1:15
Ik dacht al waar ken ik die neus toch van, maar dat is die Zaandamse vloggert. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_190321023
Lijkt me wel een relaxte gast die Deniz.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Spellchecker maandag 9 december 2019 @ 13:01:10 #89
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190342671
Ik hoor net op het nieuws dat lachgas verboden wordt.
  maandag 9 december 2019 @ 13:03:11 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 9 december 2019 @ 13:04:10 #91
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_190342721
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 13:01 schreef maily het volgende:
Ik hoor net op het nieuws dat lachgas verboden wordt.
Die gast is toch zo goed als binnen. Alle boetes kwijtgescholden, paar ton aan euro's op de bank.

Prima gedaan dacht ik zo.
pi_190342769
Zijn de boetes nu wel of niet kwijtgescholden?

Verder getuigt het van prima ondernemingsgeest. Niks mis mee; zo op het eerste oog heeft hij zoals hij terecht aangeeft net zoals pizzabezorgers geen wetten overtreden door lachgas te bezorgen.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  maandag 9 december 2019 @ 13:13:11 #93
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_190342846
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:07 schreef Rockefellow het volgende:
Zijn de boetes nu wel of niet kwijtgescholden?

Verder getuigt het van prima ondernemingsgeest. Niks mis mee; zo op het eerste oog heeft hij zoals hij terecht aangeeft net zoals pizzabezorgers geen wetten overtreden door lachgas te bezorgen.
Hij geeft zelf aan van wel en heeft volgens mij niks gedaan dat in strijd is met de wet. Het is de gemeente Amsterdam geweest die hem de boetes heeft opgelegd. Dus als hij naar de rechter stapt (wat hij dus al gedaan heeft) zouden die boetes vrijwel direct kwijtgescholden moeten worden.
pi_190343148
https://nos.nl/artikel/23(...)reatief-gebruik.html

Meanwhile, alcohol is gewoon legaal en leidt tot 1800 doden per jaar. Misschien indirect nog wel meer als we kanker meerekenen. En om over tabak maar niet te spreken... ^O^

Hypocriet kut kabinet. Lekker liberaal. O+
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 9 december 2019 @ 13:29:49 #95
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190343187
Wat een hypocrisie. Deze man verkoopt een legaal product wat als roesmiddel gebruikt wordt en alleen bij verkeerd en excessief gebruik problematisch is. Zoals eerder vermeld door anderen; er mag overal legaal alcohol worden verkocht en bij problemen gerelateerd aan alcohol stelt men ook de leverancier niet aansprakelijk. Dat er mensen onherstelbare lichamelijke of geestelijke schade oplopen door excessief of stupide gebruik van lachgas, is hun eigen domme schuld. Je bent een ware mongool als je honderd van die dingen per dag gebruikt of na gebruik van die dingen auto gaat rijden. Als er geen lachgas voorhanden zou zijn, zou dit soort hersenlozen zichzelf wel op een andere manier naar de vernieling helpen bijv. gebruik van alcohol, blowen, GHB, of de nieuwste hype die ze op YouTube vinden waarmee van gootsteenontstopper en andere ingredienten uit de Kruidvat een of andere designerdrug kunnen brouwen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_190343191
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:07 schreef Rockefellow het volgende:
Verder getuigt het van prima ondernemingsgeest. Niks mis mee; zo op het eerste oog heeft hij zoals hij terecht aangeeft net zoals pizzabezorgers geen wetten overtreden door lachgas te bezorgen.
Hij doet het prima idd. Slimme jongen wel, alleen beetje irritant en vervelend soms. Juridisch ook heel interessant. Hoe vervelend ik hem ook vind, aan de ene kant mag ik 'm ook wel. Ik ben iig team Deniz.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190343238
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat een hypocrisie. Deze man verkoopt een legaal product wat als roesmiddel gebruikt wordt en alleen bij verkeerd en excessief gebruik problematisch is. Zoals eerder vermeld door anderen; er mag overal legaal alcohol worden verkocht en bij problemen gerelateerd aan alcohol stelt men ook de leverancier niet aansprakelijk. Dat er mensen onherstelbare lichamelijke of geestelijke schade oplopen door excessief of stupide gebruik van lachgas, is hun eigen domme schuld. Je bent een ware mongool als je honderd van die dingen per dag gebruikt of na gebruik van die dingen auto gaat rijden. Als er geen lachgas voorhanden zou zijn, zou dit soort hersenlozen zichzelf wel op een andere manier naar de vernieling helpen bijv. gebruik van alcohol, blowen, GHB, of de nieuwste hype die ze op YouTube vinden waarmee van gootsteenontstopper en andere ingredienten uit de Kruidvat een of andere designerdrug kunnen brouwen.
Echt helemaal mee eens. :Y
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190343740
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:07 schreef Rockefellow het volgende:
Zijn de boetes nu wel of niet kwijtgescholden?

Verder getuigt het van prima ondernemingsgeest. Niks mis mee; zo op het eerste oog heeft hij zoals hij terecht aangeeft net zoals pizzabezorgers geen wetten overtreden door lachgas te bezorgen.
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:13 schreef KrAlex het volgende:

[..]

Hij geeft zelf aan van wel en heeft volgens mij niks gedaan dat in strijd is met de wet. Het is de gemeente Amsterdam geweest die hem de boetes heeft opgelegd. Dus als hij naar de rechter stapt (wat hij dus al gedaan heeft) zouden die boetes vrijwel direct kwijtgescholden moeten worden.
Ze zijn niet kwijtgescholden en de dwangsommen gaan ook niet om het feit dat het lachgas is, maar om de verkoopwijze. Deniz zelf verwacht dat ze kwijtgescholden worden als hij er tegen in beroep gaat, maar dat is maar zeer de vraag.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190343908
Het enige lastige w.b.t. de vergelijking met de pizzakoerier is dat hij niet zal kunnen aantonen dat zijn verkopen vooraf zijn besteld.Want dat is doorgaans ook niet het geval volgens mij.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_190343967
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:10 schreef Rockefellow het volgende:
Het enige lastige w.b.t. de vergelijking met de pizzakoerier is dat hij niet zal kunnen aantonen dat zijn verkopen vooraf zijn besteld.Want dat is doorgaans ook niet het geval volgens mij.
Jawel want iedereen moet via een app/site een bestelling doen voordat ze wat kunnen kopen bij hem. Betalingen gaan ook via die app volgens mij.
  maandag 9 december 2019 @ 14:18:35 #101
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_190344023
Heb zaterdag nog een patroon gas gekocht.

En er goed gebruik van gemaakt!

Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 9 december 2019 @ 14:19:53 #102
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_190344045
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:28 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)reatief-gebruik.html

Meanwhile, alcohol is gewoon legaal en leidt tot 1800 doden per jaar. Misschien indirect nog wel meer als we kanker meerekenen. En om over tabak maar niet te spreken... ^O^

Hypocriet kut kabinet. Lekker liberaal. O+
Heeft minder met het kabinet te maken eerder met de verzekeringslobby.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_190344065
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:19 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Heeft minder met het kabinet te maken eerder met de verzekeringslobby.
Kun je dat eens toelichten?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190344106
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Jawel want iedereen moet via een app/site een bestelling doen voordat ze wat kunnen kopen bij hem. Betalingen gaan ook via die app volgens mij.
Deniz heeft eerder uitgelegd hoe hij te werk gaat. Hij gaat met bakfietsen met lachgas op de drukste uitgaansroutes staan. Je kan online van tevoren bestellen en dan naar een locatie gaan waar zo'n bakfiets staat, maar bijna niemand doet dat. Ook omdat de plaatsen waar zo'n bakfiets is snel wisselen. Op een avond doet zo'n fiets namelijk meerdere locaties aan.

Bijna iedereen besteld ter plekke naast zo'n fiets, maar wel online, zijn ballonnen en krijgt dan op zijn telefoon een betaalverzoekje. Er word veel gekocht door toeristen en die worden dan geholpen met bestellen op hun telefoon door de verkoper zelf. De bakfiets bezorgt nooit een bestelling aan de klant.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 9 december 2019 @ 14:30:22 #105
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_190344236
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Kun je dat eens toelichten?
Heel simpel; Die verzekeringsmaatschappijen willen hebben dat alle Nederlanders graag premies betalen, maar dan moeten ze er van weerhouden worden om die premies te verzilveren, want ze zijn bang dat ze Amerikaanse taferelen krijgen dankzij een groepje lachgas gebruikers. wel innen maar niet betalen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_190344316
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als hij straks een boete van een miljoen moet betalen en dakloos is dan zal hij het waarderen dat jij hem een dak boven zijn hoofd aanbied.
Boete van een miljoen?

Er zijn nou eenmaal geen wetten in het bestuursrecht om die boete te legaliseren. Daar zal elke rechter het eens zijn met hem.
pi_190344377
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:30 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Heel simpel; Die verzekeringsmaatschappijen willen hebben dat alle Nederlanders graag premies betalen, maar dan moeten ze er van weerhouden worden om die premies te verzilveren, want ze zijn bang dat ze Amerikaanse taferelen krijgen dankzij een groepje lachgas gebruikers. wel innen maar niet betalen.
Soort van corporatisme dus?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190344431
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:33 schreef Timethy het volgende:

[..]

Boete van een miljoen?

Er zijn nou eenmaal geen wetten in het bestuursrecht om die boete te legaliseren. Daar zal elke rechter het eens zijn met hem.
Een opgelopen dwangsom. Iedere keer als er ergens een van zijn bakfietsen ballonnen stond te verkopen dan kon hij een kleine dwangsom opgelegd krijgen. Hij negeert nu al maanden iedere boete en dan loopt het bedrag op. Ook onderneemt hij geen enkel beroep om die dwangsommen te stoppen of ongedaan te maken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 9 december 2019 @ 14:44:52 #109
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_190344573
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Soort van corporatisme dus?
samen met de grootste liberale partij in de kamer, die de wetten voor ze aanpast.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_190345032
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:44 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

samen met de grootste liberale partij in de kamer, die de wetten voor ze aanpast.
Meh, brave new world... :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190345983
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een opgelopen dwangsom. Iedere keer als er ergens een van zijn bakfietsen ballonnen stond te verkopen dan kon hij een kleine dwangsom opgelegd krijgen. Hij negeert nu al maanden iedere boete en dan loopt het bedrag op. Ook onderneemt hij geen enkel beroep om die dwangsommen te stoppen of ongedaan te maken.
Zover ik weet zijn er geen wetten voor het verkopen van legale producten op straat. Ze wouden het veranderen in de APV maar volgens mij is dat nog niet gelukt en gelden er ook algemene regels vanuit de overheid.

Maar goed ik ben geen kenner op rechtsgebied.
pi_190346674
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:46 schreef Timethy het volgende:

[..]

Zover ik weet zijn er geen wetten voor het verkopen van legale producten op straat. Ze wouden het veranderen in de APV maar volgens mij is dat nog niet gelukt en gelden er ook algemene regels vanuit de overheid.

Maar goed ik ben geen kenner op rechtsgebied.
Natuurlijk zijn die er wel. Zonder vergunning of algehele ontheffing is het nooit toegestaan om op straat spullen te verkopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 9 december 2019 @ 23:23:13 #113
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_190355601
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 16:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die er wel. Zonder vergunning of algehele ontheffing is het nooit toegestaan om op straat spullen te verkopen.
Hij heeft volgens mij ooit in een of andere programma aangegeven dat er wel degelijk bestellingen binnen komen. Vervolgens mogen ze een kwartier blijven verkopen op locatie, maar als ze er voor zorgen dat ze elke 10 minuten een online bestelling binnen krijgen kunnen ze net zo lang blijven staan als ze willen. Die regels zijn voor zowel een pizzakoerier als ijscoman hetzelfde.

Die kerel weet heel goed wat de regels zijn en komt er wel onderuit gok ik. Zou het in ieder geval mooi vinden als het hem lukt.
pi_190358889
Echt Nederland op zijn smalst weer dit..
pi_190361517
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:28 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)reatief-gebruik.html

Meanwhile, alcohol is gewoon legaal en leidt tot 1800 doden per jaar. Misschien indirect nog wel meer als we kanker meerekenen. En om over tabak maar niet te spreken... ^O^

Hypocriet kut kabinet. Lekker liberaal. O+
In de basis heb je gelijk, maar het is natuurlijk een stuk makkelijk om iets te verbieden wat net in opkomst komt, dan iets wat al honderden jaren ingeburgerd is. Nu een volledig verbod op alcohol invoeren zou rellen opleveren (denk drooglegging Amerika), en honderden ondernemers de kop kosten. Zelfde met tabak, al wordt dat nu wel langzaam uitgefaseerd. Het is natuurlijk ook een slecht verhaal om iets honderden jaren te accepteren en dan ineens te besluiten dat het niet meer mag.

Lachgas is niet ingeburgerd en niet geaccepteerd en dus kan het nu nog makkelijk worden verboden zonder al te veel consequenties.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190361754
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:09 schreef theunderdog het volgende:
Echt Nederland op zijn smalst weer dit..
Waarom? Jij ziet liever iedereen elk weekend aan een ballon met lachgas?
pi_190361785
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:08 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

In de basis heb je gelijk, maar het is natuurlijk een stuk makkelijk om iets te verbieden wat net in opkomst komt, dan iets wat al honderden jaren ingeburgerd is. Nu een volledig verbod op alcohol invoeren zou rellen opleveren (denk drooglegging Amerika), en honderden ondernemers de kop kosten. Zelfde met tabak, al wordt dat nu wel langzaam uitgefaseerd. Het is natuurlijk ook een slecht verhaal om iets honderden jaren te accepteren en dan ineens te besluiten dat het niet meer mag.

Lachgas is niet ingeburgerd en niet geaccepteerd en dus kan het nu nog makkelijk worden verboden zonder al te veel consequenties.
Dat zal allemaal wel, maar dat maakt het natuurlijk wel ontzettend hypocriet. Een rationele kijk hierop wordt onmogelijk gemaakt omdat iets nou eenmaal ingeburgerd is. Dat is een slap argument. Ik kan daar niet in meegaan. En dus kan ik persoonlijk maar voor twee dingen kiezen: of lachgas reguleren op dezelfde manier als alcohol en tabak, goede voorlichting geven, niet onder de 18, etc. (gezondheidseffecten vallen echt reuze mee overigens); of als we lachgas verbieden, dan ook maar bijvoorbeeld alcohol.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190361922
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:25 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Waarom? Jij ziet liever iedereen elk weekend aan een ballon met lachgas?
Jij hebt liever vechtpartijen in uitgaansgelegenheden of huiselijk geweld omdat papa die fles whiskey niet kon laten staan? Lachgas ziet er wellicht een beetje raar uit, maar kom maar eens nuchter om een uur of drie 's nachts in een café en je zult zien wat voor een zielige bedoeling zoiets is.

Het antwoord is zo simpel: reguleren, voorlichting, aanpakken onder de 18, en gebruik alsjeblieft met mate. Op die manier kan lachgas prima blijven bestaan, we moeten er alleen wat energie in steken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190362479
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Jij hebt liever vechtpartijen in uitgaansgelegenheden of huiselijk geweld omdat papa die fles whiskey niet kon laten staan? Lachgas ziet er wellicht een beetje raar uit, maar kom maar eens nuchter om een uur of drie 's nachts in een café en je zult zien wat voor een zielige bedoeling zoiets is.

Het antwoord is zo simpel: reguleren, voorlichting, aanpakken onder de 18, en gebruik alsjeblieft met mate. Op die manier kan lachgas prima blijven bestaan, we moeten er alleen wat energie in steken.
Ah, de dooddoener 'ja maar alcohol....' :')

Reguleren, voorlichten, aanpakken klinkt allemaal heel leuk maar we weten allemaal dat dat niet gaat werken. Kijk maar naar je voorbeeld drank; honderden doden per jaar maar er wordt niet voldoende gehandhaafd. Hoe meot dat dan wel met lachgas een succes worden?
pi_190362612
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 23:23 schreef KrAlex het volgende:

[..]

Hij heeft volgens mij ooit in een of andere programma aangegeven dat er wel degelijk bestellingen binnen komen. Vervolgens mogen ze een kwartier blijven verkopen op locatie, maar als ze er voor zorgen dat ze elke 10 minuten een online bestelling binnen krijgen kunnen ze net zo lang blijven staan als ze willen. Die regels zijn voor zowel een pizzakoerier als ijscoman hetzelfde.

Die kerel weet heel goed wat de regels zijn en komt er wel onderuit gok ik. Zou het in ieder geval mooi vinden als het hem lukt.
Deniz opereert vaak op het randje van het toelaatbare. Neem bijvoorbeeld zijn handschoenen met knokkel beschermers die hij altijd draagt. Die draagt hij vast niet omdat hij bang is van zijn bakfiets te vallen.

pi_190362663
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:20 schreef C.L.Werner het volgende:
Ah, de dooddoener 'ja maar alcohol....'
Nee, je zou toch dat punt moeten toelichten voordat er een rationele discussie mogelijk is. Ik snap zelf ook wel dat het een vervelend en irritant voorbeeld is, maar het volgt logischerwijs uit het verbod. Idem voor tabak. Of ongezond voedsel. Niet gaan meten met twee maten.

quote:
Reguleren, voorlichten, aanpakken klinkt allemaal heel leuk maar we weten allemaal dat dat niet gaat werken. Kijk maar naar je voorbeeld drank; honderden doden per jaar maar er wordt niet voldoende gehandhaafd. Hoe meot dat dan wel met lachgas een succes worden?

Oh, dus je bent eigenlijk ook voor een verbod op alcohol? Dat impliceer je namelijk. Als je antwoord 'Ja' is dan kunnen we praten over of en verbod nu wel zo'n goed idee is. En nog veel meer vragen. Als je antwoord 'Nee' is dan ben je gewoon niet logisch consistent in je overtuigingen. Dan werkt het gewoon niet. Je kunt geen discussie voeren met iemand die irrationeel is. Dat leidt alleen maar tot dingen die met elkaar in strijd zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 10 december 2019 @ 16:00:36 #122
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_190363887
Slimme ondernemer, kan niet anders zeggen
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_190367611
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:25 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Waarom? Jij ziet liever iedereen elk weekend aan een ballon met lachgas?
Deze vraag kan enkel komen uit iemand met de intelligentie van een pinda.
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:50:45 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190369972
Niet te beroerd om van alles en nog wat te verbieden maar owee als men aan het lachgas komt... :')

quote:
Kamermeerderheid wil lachgasverbod kabinet torpederen

Een Kamermeerderheid wil – vooralsnog met steun van regeringspartijen VVD en D66 – zorgen dat het kabinetsplan om van lachgas een softdrug te maken, de politieke eindstreep niet haalt.

“We hebben over het voorstel gesproken en besloten dat we gaan kijken waar de ruimte ligt om dit te voorkomen,” aldus Tweede Kamerlid Antje Diertens dinsdag in de wandelgangen van D66. De VVD gaf maandagavond al aan dat het kabinetsplan om lachgas onder de Opiumwet te laten vallen, voelt als ‘met een kanon op een mug schieten’.

Maandag werd bekend dat het kabinet, na gedegen onderzoek door wetenschappers, de komende maanden wil regelen dat lachgas een softdrug wordt. Hierdoor wordt het bezit, de handel, verkoop, vervoer en de productie van dit geestverruimende middel verboden. Recreatief gebruik van lachgas blijft wel toegestaan.
Overhaast

Vrij snel daarna bleek al dat regeringspartijen VVD en D66 morden over het kabinetsplan. Ze zeiden erdoor verrast te zijn en noemden het besluit ‘overhaast’. Diertens (D66) kondigde toen al aan dat ‘hier het laatste woord nog niet over gezegd is’ en dat ze intern wilde overleggen over vervolgstappen.

Het kabinet legt ergens de komende maanden een algemene maatregel van bestuur, waarmee lachgas op lijst II (softdrugs) van de Opiumwet wordt geplaatst, neer bij Tweede Kamer en de Eerste Kamer ter controle (voorhang heet dat).

Partijen kunnen vervolgens schriftelijke vragen stellen en tijdens een debat een motie indienen om te zorgen dat het voorstel om lachgas bij de Opiumwet onder te brengen, niet doorgaat.

Op dit moment lijkt er genoeg steun voor zo’n motie. In ieder geval geven, naast VVD en D66, oppositiepartijen GroenLinks, PvdA en Forum voor Democratie en ex-VVD’er Wybren van Haga hun zege. Samen zijn zij goed voor 77 zetels. De PVV heeft nog geen besluit genomen.

PvdA’er Lilianne Ploumen: “Een verbod lost de problemen niet op. Het kabinet moet investeren in preventie en voorlichting over de gezondheidsrisico’s en niet jonge mensen gaan criminaliseren. Ook hebben we zorgen over de handhaafbaarheid van een verbod.”
Parool
pi_190370700
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:50 schreef AchJa het volgende:

PvdA’er Lilianne Ploumen: “Een verbod lost de problemen niet op. Het kabinet moet investeren in preventie en voorlichting over de gezondheidsrisico’s en niet jonge mensen gaan criminaliseren. Ook hebben we zorgen over de handhaafbaarheid van een verbod.”

Eindelijk eens een redelijk iemand. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:27:04 #126
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_190370966
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:50 schreef AchJa het volgende:
Niet te beroerd om van alles en nog wat te verbieden maar owee als men aan het lachgas komt... :')
[..]

Parool
Dit is de Nederlandse politiek ten voeten uit. Zich druk maken om randzaken en werk maken om een lachgasverbod te torpederen, maar het feit dat de Nederlandse soevereiniteit op het spel staat, door Nederland in de grondwet vast te koppelen aan de EU, is maar van marginaal belang. Wat een prioriteiten weer.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_190371004
quote:
Maandag werd bekend dat het kabinet, na gedegen onderzoek door wetenschappers, de komende maanden wil regelen dat lachgas een softdrug wordt.
Ja, dat is ook weer zoiets merkwaardigs. Er is al meermaals (oa uit onderzoek van het RIVM) naar voren gekomen dat beperkt gebruik van lachgas niet echt kwaad kan en het risico dan te verwaarlozen is, en het kabinet laat het eens uitzoeken en daar rolt dan uit dat zelfs kleinschalig gebruik ontzettend gevaarlijk is...

quote:
„We kunnen de risico’s met de gezondheid van met name jongeren niet langer accepteren”, schrijft de CU-bewindsman aan de Tweede Kamer. Volgens Blokhuis toont onderzoek van het CAM, een institituut dat onderzoek doet naar nieuwe drugs, aan dat er moet worden ingegrepen. „De beoordeling van het CAM laat zien dat het recreatief gebruik van lachgas ontzettend schadelijk kan zijn en zelfs bij beperkt gebruik al tot serieuze gezondheidsschade kan leiden.” Volgens het onderzoeksinstituut kan het gebruik na ’na een enkele keer’ al zorgen voor hersenschade.
... maar als dat zo is, zouden we (nu de trend van lachgasgebruik al een tijdje aan de gang is) inmiddels een duidelijke stijging moeten zien van jongeren met daardoor opgelopen (hersen)letsel. Is dat zo? Zo nee, hoe valt dat dan te rijmen met de in dit rapport geschetste risico's?

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 10-12-2019 23:11:58 ]
pi_190371373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja, dat is ook weer zoiets merkwaardigs. Er is al meermaals (oa uit onderzoek van het RIVM) naar voren gekomen dat beperkt gebruik van lachgas niet echt kwaad kan en het risico dan te verwaarlozen is, en het kabinet laat het eens uitzoeken en daar rolt uit dan uit dat zelfs kleinschalig gebruik ontzettend gevaarlijk is...
Dat vond ik ook heel vreemd inderdaad. Ze toveren ineens heel wat anders uit hun hoed terwijl er zo veel onderzoeken zijn het RIVM toch heel duidelijk was in haar risicobeoordeling.

quote:
... maar als dat zo is, zouden we (nu de trend van lachgasgebruik al een tijdje aan de gang is) inmiddels een duidelijke stijging moeten zien van jongeren met daardoor opgelopen (hersen)letsel. Is dat zo? Zo nee, hoe valt dat dan te rijmen met de in dit rapport geschetste risico's?

Die is er ook gewoon niet. Het enige denk ik is een marginale toename van gezondheidseffecten mbt vitamine B12 deficiënte door extreem gebruik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190374653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Deze vraag kan enkel komen uit iemand met de intelligentie van een pinda.
:')
  woensdag 11 december 2019 @ 15:37:22 #130
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_190380622
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Deniz opereert vaak op het randje van het toelaatbare. Neem bijvoorbeeld zijn handschoenen met knokkel beschermers die hij altijd draagt. Die draagt hij vast niet omdat hij bang is van zijn bakfiets te vallen.

[ afbeelding ]
Zolang die niet over het randje gaat is er niks aan de hand toch?
pi_190383877
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, dat is ook weer zoiets merkwaardigs. Er is al meermaals (oa uit onderzoek van het RIVM) naar voren gekomen dat beperkt gebruik van lachgas niet echt kwaad kan en het risico dan te verwaarlozen is, en het kabinet laat het eens uitzoeken en daar rolt dan uit dat zelfs kleinschalig gebruik ontzettend gevaarlijk is...
[..]

... maar als dat zo is, zouden we (nu de trend van lachgasgebruik al een tijdje aan de gang is) inmiddels een duidelijke stijging moeten zien van jongeren met daardoor opgelopen (hersen)letsel. Is dat zo? Zo nee, hoe valt dat dan te rijmen met de in dit rapport geschetste risico's?
nou, dat zit namelijk zo:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)atste-woord-a1615173
'Wetenschappers die onderzoek doen in opdracht van de overheid worden vaak per contract gedwongen om hun onafhankelijkheid op te geven. De standaardvoorwaarden voor onderzoekscontracten van de overheid (Rijksvoorwaarden) bevatten bepalingen die strijdig zijn met de codes voor wetenschappelijke onafhankelijkheid. In een peiling van NRC onder 2.651 wetenschappers blijkt dit een terugkerende ergernis. Een tiende van de respondenten geeft aan ongewenste druk te ervaren van de overheid.

Volgens hun beroepscode moeten wetenschappers hun onderzoek publiceren, ongeacht het resultaat, maar in artikel 11, lid 4, van de Rijksvoorwaarden staat dat uitsluitend de opdrachtgever tot publicatie bevoegd is. Die kan daardoor publicatie uitstellen of helemaal afblazen. Ook staat in de Rijksvoorwaarden dat de opdrachtgever wijzigingen in de tekst mag aanbrengen.'
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_190385694
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:56 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Dit is echt zo bizar. Feiten aanpassen omdat het mensen niet bevalt. Echt bizar. Ik wist wel dat het gebeurde, maar eigenlijk kan zoiets echt niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190473842

Wat is dit nou weer, Deniz versus twee Nederlandse bekeerlingen :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190478401
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_190478542
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 12:02 schreef Discombobulate het volgende:

Wat is dit nou weer, Deniz versus twee Nederlandse bekeerlingen :')
İsmail İlgün is tegenwoordig positief bezig zie ik.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_190479437
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2019 16:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

İsmail İlgün is tegenwoordig positief bezig zie ik.
Dat probeert hij het blijft lastig voor hem.

@7:50 ongeveer
pi_190479611
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, dat is ook weer zoiets merkwaardigs. Er is al meermaals (oa uit onderzoek van het RIVM) naar voren gekomen dat beperkt gebruik van lachgas niet echt kwaad kan en het risico dan te verwaarlozen is, en het kabinet laat het eens uitzoeken en daar rolt dan uit dat zelfs kleinschalig gebruik ontzettend gevaarlijk is...
[..]

... maar als dat zo is, zouden we (nu de trend van lachgasgebruik al een tijdje aan de gang is) inmiddels een duidelijke stijging moeten zien van jongeren met daardoor opgelopen (hersen)letsel. Is dat zo? Zo nee, hoe valt dat dan te rijmen met de in dit rapport geschetste risico's?
Ik snap het hysterische gedoe rond risico's tegenwoordig niet meer. Ik durf te wedden dat meer bezorgers en kopers op de weg naar de winkel of bezorgadres gewond zijn geraakt dan medische problemen hebben door het gebruik lachgas. En dan de alternatieven voor jongeren in de vrije tijd :'). Van gamen gaan je polsen en handen naar de tyfus, stappen gaat samen met alcoholproblemen en geweld, bij iedere lichamelijke sport breekt wel eens iemand zijn nek of stopt het hart en zo kun je nog wel even doorgaan qua hobby's.
pi_190479911
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 17:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat probeert hij het blijft lastig voor hem.

@:7:50 ongeveer
Hij blijft voorlopig nog een zoekende knul natuurlijk. Daarnaast is hij niet de slimste. Iets waar hijzelf niets aan kan doen. Het gaat erom dat hij het probeert.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_190483755
quote:
Dat lijkt me gespeelde kalmte met een vleugje arrogantie.

Morgen moet hij het eerste deel van de miljoen aan boetes betalen. Anders volgen er aanmaningen, deurwaarders en inbeslagnemingen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190487673
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 12:02 schreef Discombobulate het volgende:

Wat is dit nou weer, Deniz versus twee Nederlandse bekeerlingen :')
When idiots collide. :') Wanneer West-Europeanen en een wannabe Tsetsjeen doen alsof zij Arabieren zijn :')
Maar, tamam.
  maandag 16 december 2019 @ 23:59:40 #141
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_190488144
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:56 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Denk dat je nog best wel een goed verhaal moet hebben als gemeente om het verschil te maken met andere bezorgdiensten. Vooral omdat ze het argument 'we doen dit omdat we het verkochte product niet chill vinden' niet kunnen gebruiken.

Het niet-juridische gedachtexperiment kan dus ook zijn: had de gemeente op eenzelfde wijze opgetreden als hij broodjes verkocht op deze wijze? Ik gok van niet. Dan moet de gemeente juridisch gaan rechtbreien wat feitelijk krom is.
Als ie dit wint gaat toch Jan en alleman spullen verkopen op drukke plekken. Wordt een rommel op de Dam?
  dinsdag 17 december 2019 @ 00:06:09 #142
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_190488206
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 16:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die er wel. Zonder vergunning of algehele ontheffing is het nooit toegestaan om op straat spullen te verkopen.
Je mag in Nederland gewoon venten. Dus als jij met een bakfiets spullen wil gaan verkopen mag dat gewoon zolang je geen vaste standplek hebt. Je mag wel even stilstaan om klanten te helpen maar je moet dus steeds verplaatsen. Hier heb je niet eens een kvk registratie voor nodig.

In sommige gemeentes zoals Amsterdam heb je wel een vergunning nodig. Maar dat is echt iets van de gemeente. En zover ik weet hebben de meeste gemeenten ook geen vergunningen.
  dinsdag 17 december 2019 @ 00:10:36 #143
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_190488240
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:27 schreef VeX- het volgende:
, maar het feit dat de Nederlandse soevereiniteit op het spel staat, door Nederland in de grondwet vast te koppelen aan de EU, is maar van marginaal belang. Wat een prioriteiten weer.
???
pi_190490364
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2019 23:59 schreef borbit het volgende:

[..]

Als ie dit wint gaat toch Jan en alleman spullen verkopen op drukke plekken. Wordt een rommel op de Dam?
Je bedoelt denk ik te zeggen: als hij wint is dat een goede reden om de regels aan te passen.

Volgens mij ben ik nog nooit zo lang na dato nog gequote.
pi_190501345
quote:
Ik vind het echt niet een rare jongen eigenlijk.

Uit een ander artikel van hem,

quote:
Hij heeft tatoeages van Atatürk en het Ottomaanse Rijk, maar ook van de Nederlandse leeuw en koningin Wilhelmina,
Het is puur ironisch wat ie doet, een beetje de autoriteiten uitdagen, misschien niet altijd even slim, soms ook wel slim, maar er zit echt geen kwaad in die gast.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190505142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 19:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik vind het echt niet een rare jongen eigenlijk.

Uit een ander artikel van hem,
[..]

Het is puur ironisch wat ie doet, een beetje de autoriteiten uitdagen, misschien niet altijd even slim, soms ook wel slim, maar er zit echt geen kwaad in die gast.
Hij komt bij mij ook totaal niet fout over. Gewoon iemand die slim een Maas in de wet weet uit te buiten that's it. En omdat de overheid niet weet hoe ze hem moeten aanpakken gaan ze hem het leven zuur maken. Niet dat ik hem steun in zijn drugs verkoop overigens :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193596479
https://nos.nl/artikel/23(...)emaal-verbieden.html

quote:
Kabinet wil lachgas voor consumenten bijna helemaal verbieden

Voor consumenten komt een verbod op lachgas in gasflessen en grote hoeveelheden patronen. Dat is de kern van een voorstel van staatssecretaris Blokhuis, waar mensen nu commentaar op kunnen leveren. Het is de uitwerking van een plan dat hij een half jaar geleden al aankondigde.

Aanleiding voor het verbod is een advies waaruit blijkt dat recreatief gebruik van lachgas tot schade leidt aan de volksgezondheid en de samenleving. Het veroorzaakt een korte roes en kan bij overmatig gebruik onder meer leiden tot hoofdpijn, duizeligheid en tintelingen.

Verkeersongelukken
Blokhuis wijst erop dat lachgas steeds vaker en in grotere hoeveelheden wordt gebruikt, vooral door jongeren. Dat kan niet alleen problemen voor hun eigen gezondheid veroorzaken, maar ook voor anderen, bijvoorbeeld in het verkeer, stelt de staatssecretaris.

De "eigenlijke toepassingen" van lachgas blijven toegestaan. Het gaat dan bijvoorbeeld om gebruik als geneesmiddel, in de auto-industrie en in de horeca. Verder mogen groothandels gaspatronen voor slagroom blijven verkopen, maar alleen aan een beperkte lijst van bedrijven en als onderdeel van "een normaal inkooppatroon".

Ampullen voor slagroom
Consumenten mogen alleen nog lachgas in ampullen kopen en bezitten om slagroom mee te kloppen. Alleen voor mensen van 18 jaar en ouder is de aankoop van één verpakking van maximaal tien ampullen toegestaan.

Toen Blokhuis in december zijn plan lanceerde, was de Kamer niet overtuigd van het nut van een verbod. Kritiek was onder meer dat het voorstel niet genoeg was uitgewerkt en dat ook bedrijven er last van zouden kunnen hebben.

In het NOS Radio 1 Journaal zei de staatssecretaris dat rekening is gehouden met de kritiek, dat het voorstel in nauw overleg is opgesteld met de producenten van lachgas en de groothandel en dat het na de inspraakronde ook nog kan worden aangepast. Blokhuis hoopt dat het verbod begin volgend jaar kan ingaan.
En uiteraard, dat ene onderzoek waaruit bleek dat het ineens wel ontzettend schadelijk was wordt gebruikt om een sterke inperking van de verkrijgbaarheid te rechtvaardigen.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 09:20:41 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193596599
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]


[..]

Dus als je niet voor recreatief gebruik propageert, of dit onduidelijk doet want het moet immers duidelijk zijn, dan heb je toch een maas in de wet?
Hij verkoopt ballonnetjes lachgas, door de verpakking kan het niet anders zijn dan voor recreatief gebruik, het is niet dat je het ballonnetje aan je slagroomspuit kun koppelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 juni 2020 @ 09:22:12 #149
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193596629
Die mafkees is de grootste afnemer van zijn ballonnen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193597044
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En uiteraard, dat ene onderzoek waaruit bleek dat het ineens wel ontzettend schadelijk was wordt gebruikt om een sterke inperking van de verkrijgbaarheid te rechtvaardigen.
Linkje naar onderzoek?

Risicobeoordeling van het RIVM concludeerde dat er geen schade was mits lachgas op de juiste manier en sporadisch gebruikt werd en een maximum aan tien patronen per avond; precies zoals veel jongeren ook doen, maar altijd verpest een groep het voor de rest. Ook internationaal onderzoek beaamd dit.

Waarom wél een voorlichtingscampagne bij alcohol en roken, maar bij lachgas direct verbieden? Ik snap het echt niet. Oja, Paul Blokhuis is van de gristenunie, ik zie het al... Ik heb een hekel aan die conservatieve clique.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 09:54:49 #151
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193597175
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Linkje naar onderzoek?

Risicobeoordeling van het RIVM concludeerde dat er geen schade was mits lachgas op de juiste manier en sporadisch gebruikt werd en een maximum aan tien patronen per avond; precies zoals veel jongeren ook doen, maar altijd verpest een groep het voor de rest. Ook internationaal onderzoek beaamd dit.

Waarom wél een voorlichtingscampagne bij alcohol en roken, maar bij lachgas direct verbieden? Ik snap het echt niet. Oja, Paul Blokhuis is van de gristenunie, ik zie het al... Ik heb een hekel aan die conservatieve clique.
Paul Blokhuis gaat nu ook alle designerdrugs verbieden.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193597185
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Linkje naar onderzoek?

Risicobeoordeling van het RIVM concludeerde dat er geen schade was mits lachgas op de juiste manier en sporadisch gebruikt werd en een maximum aan tien patronen per avond; precies zoals veel jongeren ook doen, maar altijd verpest een groep het voor de rest. Ook internationaal onderzoek beaamd dit.

Waarom wél een voorlichtingscampagne bij alcohol en roken, maar bij lachgas direct verbieden? Ik snap het echt niet. Oja, Paul Blokhuis is van de gristenunie, ik zie het al... Ik heb een hekel aan die conservatieve clique.
Ik neem aan dat het hier het onderzoek van het CAM betreft, dat al eerder in dit topic werd aangehaald door de minister: https://www.rivm.nl/nieuw(...)tief-gebruik-lachgas
  vrijdag 12 juni 2020 @ 09:57:12 #153
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193597215
Ik ben in principe tegen symptoombestrijding maar aan de andere kant zijn er weinig goede redenen om als particulier zo'n patroon te gebruiken.
pi_193597420
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:54 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Paul Blokhuis gaat nu ook alle designerdrugs verbieden.
Dat gaat 'm niet lukken want bij elk verbod maken ze het molecuul net even iets anders zodat het weer niet opgaat daarvoor. Zo kreeg je 2C-B, 2C-F, 2C-I, 2C-B-FLY etc.

Gaat alleen nog maar schadelijker voor de volksgezondheid worden zo'n verbod. Straks krijg je een designer drug dat ontzettend dodelijk is omdat de voorgaande allemaal verboden zijn. Thanks Blokhuis.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 10:13:48 #155
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193597480
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat gaat 'm niet lukken want bij elk verbod maken ze het molecuul net even iets anders zodat het weer niet opgaat daarvoor. Zo kreeg je 2C-B, 2C-F, 2C-I, 2C-B-FLY etc.
Juist die kleine veranderingen zodat je een soortgelijke stof met soortgelijke effecten krijgt zal de nieuwe wet niet meer mogelijk maken. Wanneer er straks een verbinding op de opiumlijst komt dan zijn alle soortgelijke verbindingen ook verboden. Eerst had je bijvoorbeeld de stof 4fa ofzoiets, die specifieke verbinding werd verboden dus gingen de fabrikanten 4fma pushen als vervanger, met de nieuwe opiumwet zijn straks alle soortgelijke 4f verbindingen ook illegaal om te verkopen.

Althans zo zit het in elkaar dacht ik
pi_193597485
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:57 schreef Gunner het volgende:
Ik ben in principe tegen symptoombestrijding maar aan de andere kant zijn er weinig goede redenen om als particulier zo'n patroon te gebruiken.
Plezier is een prima rede lijkt me? Ik bedoel, er zijn ook weinig goede redenen om alcohol te drinken. En toch accepteren we dat mensen dat mogen doen voor hun plezier.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 10:19:03 #157
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193597572
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat gaat 'm niet lukken want bij elk verbod maken ze het molecuul net even iets anders zodat het weer niet opgaat daarvoor. Zo kreeg je 2C-B, 2C-F, 2C-I, 2C-B-FLY etc.

Gaat alleen nog maar schadelijker voor de volksgezondheid worden zo'n verbod. Straks krijg je een designer drug dat ontzettend dodelijk is omdat de voorgaande allemaal verboden zijn. Thanks Blokhuis.
Lees je anders effe in. Alle grondstoffen voor die drugs worden verboden, juist zodat dat niet meer kan.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193597586
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het hier het onderzoek van het CAM betreft, dat al eerder in dit topic werd aangehaald door de minister: https://www.rivm.nl/nieuw(...)tief-gebruik-lachgas
Ik bedoelde een andere eigenlijk:

quote:
Conclusies
1 Een lachgasballon bevat 8 gram N2O, of 4,3 liter lachgas onder atmosferische
druk. Een doorsnee gebruiker gebruikt minder dan 5 (64%) of 10 (86%) ballonnen lachgas per gelegenheid, en dit doorgaans maandelijks of minder frequent
(91%). Er bestaat echter een zeer kleine groep onder de gebruikers van lachgas
die veel, vaak en/of zeer frequent gebruikt. Een gebruik van tien ballonnen met
lachgas (43 liter) komt overeen met de hoeveelheid lachgas die wordt toegediend
bij een anesthetische behandeling van een kwartier met 50% (v/v) N2O.
2 Bij doorsnee recreatief gebruik van lachgas, met minder dan 10 lachgasballonnen
per gebeurtenis, maandelijks of minder, worden geen gezondheidseffecten verwacht.
Hierbij zijn mogelijke ongelukken door verkeerd gebruik (bevriezing) of ten
gevolge van de anestetische effecten buiten beschouwing gelaten. Over de incidentie van dergelijke gevolgen is echter weinig bekend. Bij gebruik van veel grotere hoeveelheden en/of met een veel grotere regelmaat (bijvoorbeeld wekelijks
enkele tientallen ballonnen) kunnen neurologische en hematologische effecten optreden door vitamine B12 deficiëntie veroorzaakt door lachgas. Deze effecten zijn
(deels) reversibel, eventueel na vitamine B12 suppletie. Mensen met een verminderde vitamine B12 opname lopen mogelijk eerder een risico op gezondheidseffecten. Er zijn aanwijzingen dat gebruik van N2O nadelige effecten op de ongeboren
vrucht kan hebben, maar de gegevens hierover zijn niet sluitend. Er is weinig bekend over de interactie van recreatief gebruik van N2O met andere medicatie.
3 Voor zover bekend is lachgas niet carcinogeen. Er zijn geen andere specifieke gezondheidseffecten op de lange termijn bekend naast de effecten zoals reeds beschreven ten gevolge van de intensieve korte, langere of regelmatige blootstelling
(inclusief de eventuele blijvende neurologische effecten, en de eventuele mogelijke nadelige effecten op de ongeboren vrucht).
https://www.nvwa.nl/docum(...)2%80%99s-lachgas-n2o

Lijkt me echt geen reden voor een verbod, maar juist voor voorlichting. Relatief onschuldig mits op de juiste manier gebruikt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193597588
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Plezier is een prima rede lijkt me? Ik bedoel, er zijn ook weinig goede redenen om alcohol te drinken. En toch accepteren we dat mensen dat mogen doen voor hun plezier.
Alcohol levert de staat veel geld op. Lachgas levert amper wat op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193597611
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:19 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Lees je anders effe in. Alle grondstoffen voor die drugs worden verboden, juist zodat dat niet meer kan.
Weet je hoe veel wegen naar Rome leiden? Denk je echt dat dat straks niet meer kan? :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193597633
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:57 schreef Gunner het volgende:
Ik ben in principe tegen symptoombestrijding maar aan de andere kant zijn er weinig goede redenen om als particulier zo'n patroon te gebruiken.
Is dat het leuk is geen goede reden?

Er zijn natuurlijk veel dingen toegestaan die leuk of lekker, maar schadelijk zijn.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 10:22:19 #162
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193597637
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Weet je hoe veel wegen naar Rome leiden? Denk je echt dat dat straks niet meer kan? :P
Wat straks niet meer kan?

https://www.rijksoverheid(...)t-ia-van-de-opiumwet

Die drugs zijn allemaal afgeleid van mdma, psychedelica, amfetamine, cocaine, pcp etc dus zo'n beetje alles wat er gebruikt wordt.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193597667
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Juist die kleine veranderingen zodat je een soortgelijke stof met soortgelijke effecten krijgt zal de nieuwe wet niet meer mogelijk maken. Wanneer er straks een verbinding op de opiumlijst komt dan zijn alle soortgelijke verbindingen ook verboden. Eerst had je bijvoorbeeld de stof 4fa ofzoiets, die specifieke verbinding werd verboden dus gingen de fabrikanten 4fma pushen als vervanger, met de nieuwe opiumwet zijn straks alle soortgelijke 4f verbindingen ook illegaal om te verkopen.

Althans zo zit het in elkaar dacht ik
Het klinkt me een beetje utopisch en praktisch erg moeilijk. We'll see.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193597670
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik bedoelde een andere eigenlijk:
[..]

https://www.nvwa.nl/docum(...)2%80%99s-lachgas-n2o

Lijkt me echt geen reden voor een verbod, maar juist voor voorlichting. Relatief onschuldig mits op de juiste manier gebruikt.
Nu haal je een rapport uit 2016 van het RIVM zelf aan. Zie de link rechtsboven in mijn vorige reactie of hier voor een pdf van het CAM, dat is een onderzoek uit 2019 en de aanleiding van Blokhuis om over een verbod te gaan miepen.
pi_193597697
...heeft voor een bedrag van 200.000 euro aan dwangsommen binnen van de gemeente... Dat zegt eigenaar Deniz Üresin (25).

Dus niet...opgeklopt drama verhaal.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193597711
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:22 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Wat straks niet meer kan?

https://www.rijksoverheid(...)t-ia-van-de-opiumwet

Die drugs zijn allemaal afgeleid van mdma, psychedelica, amfetamine, cocaine, pcp etc dus zo'n beetje alles wat er gebruikt wordt.
Joh, er zijn nog veel meer. Ik zie staan: "Substanties die zijn afgeleid van 2-fenethylamine, cannabimimetica of synthetische cannabinoïden en substanties afgeleid van 4-aminopiperidine."

Je kan op zo veel meer manieren synthetiseren wat je wil. Kunnen ze niet meer aan 4-FA komen dan vinden ze wel een andere manier.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193597787
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Nu haal je een rapport uit 2016 van het RIVM zelf aan. Zie de link rechtsboven in mijn vorige reactie of hier voor een pdf van het CAM, dat is een onderzoek uit 2019 en de aanleiding van Blokhuis om over een verbod te gaan miepen.
Nou, ik vind eerlijk gezegd dat het ontzettend meevalt. Vanuit volksgezondheidsmotieven is het aantrekkelijk om alles te verbieden, maar dan ook alcohol en tabak.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 10:35:37 #168
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193597803
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Plezier is een prima rede lijkt me? Ik bedoel, er zijn ook weinig goede redenen om alcohol te drinken. En toch accepteren we dat mensen dat mogen doen voor hun plezier.
Ik snap je punt. Maar je zegt het goed. alcohol is sociaal geaccepteerd. lachgas is dat niet.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 10:38:22 #169
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193597843
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Joh, er zijn nog veel meer. Ik zie staan: "Substanties die zijn afgeleid van 2-fenethylamine, cannabimimetica of synthetische cannabinoïden en substanties afgeleid van 4-aminopiperidine."

Je kan op zo veel meer manieren synthetiseren wat je wil. Kunnen ze niet meer aan 4-FA komen dan vinden ze wel een andere manier.
Nee er zijn er weinig meer dan dat. Er zijn verder nog analogen van tryptamines, benzodiazepinen, cannabinoiden,dissociatieven en dat laatste wat je noemt. Wordt allemaal verboden.

Overigens is dat verbod er al in veel landen, dus je hoeft verder je kop niet in 't zand te steken.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193597990
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:35 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Maar je zegt het goed. alcohol is sociaal geaccepteerd. lachgas is dat niet.
Nou, dan ben ik eigenlijk van mening dat dat bij lachgas ook zou moeten. Enige manier om niet inconsequent te zijn mbt de hele discussie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193598060
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nou, ik vind eerlijk gezegd dat het ontzettend meevalt. Vanuit volksgezondheidsmotieven is het aantrekkelijk om alles te verbieden, maar dan ook alcohol en tabak.
Verzadigd vet en suiker ook maar meteen reguleren.
pi_193598087
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:38 schreef MissGiraffe het volgende:
Overigens is dat verbod er al in veel landen, dus je hoeft verder je kop niet in 't zand te steken.
Zo zie je maar dat het ook goed werkt. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 10:56:20 #173
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193598133
Ophangen aan de highest tree.
Praat over de hel en je komt er.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 10:59:15 #174
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193598183
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat het ook goed werkt. :)
Ja. Naar die landen wordt doorgaans niet verkocht door webshops.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193598202
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:59 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja. Naar die landen wordt doorgaans niet verkocht door webshops.
En toch wordt er 4-FA en 2C-B gebruikt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 11:06:40 #176
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193598291
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En toch wordt er 4-FA en 2C-B gebruikt.
Wat doet dat er toe? Xtc en cocaïne ook.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193598392
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:06 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe? Xtc en cocaïne ook.
Maar wat heeft een verbod op designer drugs dan voor zin?

Ik bedoel wat heeft een verbod op de basisstoffen waaruit designer drugs gesynthetiseerd kunnen worden, zoals 4-aminopiperidine of 4-FA.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 11:17:51 #178
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193598422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Maar wat heeft een verbod op designer drugs dan voor zin?
Wat is nou eigenlijk je punt? Het gaat erom dat de regering ze kan en waarschijnlijk gaat verbieden. Niet of jij het eens bent met drugsgebruik.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193598669
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:17 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Wat is nou eigenlijk je punt? Het gaat erom dat de regering ze kan en waarschijnlijk gaat verbieden. Niet of jij het eens bent met drugsgebruik.
Mijn punt is dat het onzinnig van de overheid is om te denken dat een verbod op designerdrugs en voorloperstoffen leidt tot minder drugsgebruik. Het zou imo juist averechts kunnen werken op de volksgezondheid.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 11:35:54 #180
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193598695
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Mijn punt is dat het onzinnig van de overheid is om te denken dat een verbod op designerdrugs en voorloperstoffen leidt tot minder drugsgebruik. Het zou imo juist averechts kunnen werken op de volksgezondheid.
Anderhalf uur geleden had je nog geen idee wat het wetsvoorstel inhoudt.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193598882
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:35 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Anderhalf uur geleden had je nog geen idee wat het wetsvoorstel inhoudt.
Wat is nou jouw punt? :')

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er zijn ontelbare manieren om designerdrugs te maken en of te tweaken. Dat gaat die wet niet veranderen. Ook gaat het het gebruik niet terugdringen. Wellicht komen er zelfs vervuilde designerdrugs op de markt omdat er nieuwe syntheseroutes worden verkend.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 12:04:26 #182
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193599027
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat is nou jouw punt? :')

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er zijn ontelbare manieren om designerdrugs te maken en of te tweaken. Dat gaat die wet niet veranderen. Ook gaat het het gebruik niet terugdringen. Wellicht komen er zelfs vervuilde designerdrugs op de markt omdat er nieuwe syntheseroutes worden verkend.
"Er zijn ontelbare manieren om designerdrugs te maken"

Nee. Dit zijn allemaal analogen van de drugs die mensen gebruiken. En ipv te denken van: oh, ik wist niet dat het wetsvoorstel dat inhield en er eens over te gaan lezen, ben je gelijk allemaal domme posts gaan plaatsen omdat je niet wilde toegeven dat je fout zat. Je hebt niks gelezen over hoe het in bijvoorbeeld Duitsland is gegaan na het verbod. Met andere woorden: je voelt je in je hempie gezet en 't boeit je verder niks wat de feiten zijn.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193600305
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:04 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nee. Dit zijn allemaal analogen van de drugs die mensen gebruiken. En ipv te denken van: oh, ik wist niet dat het wetsvoorstel dat inhield en er eens over te gaan lezen, ben je gelijk allemaal domme posts gaan plaatsen omdat je niet wilde toegeven dat je fout zat. Je hebt niks gelezen over hoe het in bijvoorbeeld Duitsland is gegaan na het verbod. Met andere woorden: je voelt je in je hempie gezet en 't boeit je verder niks wat de feiten zijn.
Heb je een lijstje voor me waar alle stoffen op staat?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:33:15 #184
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193600413
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Heb je een lijstje voor me waar alle stoffen op staat?
Zoek zelf maar. Laatst nog ergens gepost, dus zal niet moeilijk te vinden zijn.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193600628
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:33 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Zoek zelf maar. Laatst nog ergens gepost, dus zal niet moeilijk te vinden zijn.
Ik kan niets vinden buiten de normale lijst 1 van de opiumwet, wat op zich ook al een lachertje is en waar lang niet alle precursor stoffen op staan. Als ze letterlijk alle fenylethylamine derivaten willen verbieden dan gaat ze dat nooit en te nimmer lukken. Dat is praktisch onmogelijk. Er zijn te veel normale toepassingen voor die stoffen. Synthetische cannabinoiden zou wel lukken omdat daar amper toepassingen van zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:52:54 #186
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193600682
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik kan niets vinden buiten de normale lijst 1 van de opiumwet, wat op zich ook al een lachertje is en waar lang niet alle precursor stoffen op staan. Als ze letterlijk alle fenylethylamine derivaten willen verbieden dan gaat ze dat nooit en te nimmer lukken. Dat is praktisch onmogelijk. Er zijn te veel normale toepassingen voor die stoffen. Synthetische cannabinoiden zou wel lukken omdat daar amper toepassingen van zijn.
Er zijn ook 1000 legale benzodiazepines. Er zijn er overigens drie daarvan qua research chemicals die niet op de lijst staan.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193600737
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:52 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Er zijn ook 1000 legale benzodiazepines. Er zijn er overigens drie daarvan qua research chemicals die niet op de lijst staan.
Mag ik die lijst eens zien dan nu je 'm er toch bij hebt?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:58:23 #188
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193600755
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Mag ik die lijst eens zien dan nu je 'm er toch bij hebt?
OK dan faggot. Effe zoeken.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:04:28 #189
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:21:54 #190
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193601048
Aan ene kant vind ik dat alle drugs legaal moeten zijn maar mensen die lachgas nemen zijn altijd echt tyfushomos
pi_193601293
quote:
Oftewel, er veranderd niks. voorbeeld: PMK-glycidaat kan nog steeds gebruikt worden om MDxx te maken. Zo zijn er ook zat precursors voor 2C-x en ga zo maar door.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:50:51 #192
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193601405
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Oftewel, er veranderd niks. voorbeeld: PMK-glycidaat kan nog steeds gebruikt worden om MDxx te maken. Zo zijn er ook zat precursors voor 2C-x en ga zo maar door.
Wat ik vooral zie in die verboden lijst is dingen die weinig worden gebruikt, of nauwelijks verkrijgbaar zijn. Daartegenover staan dan 2 benzodiazepinen die zwaar verslavend zijn en veelvuldig misbruikt worden die niet verboden worden.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193604272
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:17 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Wat is nou eigenlijk je punt? Het gaat erom dat de regering ze kan en waarschijnlijk gaat verbieden. Niet of jij het eens bent met drugsgebruik.
Wetgeving is altijd een compromis. Dominee Blokhuis wilde eerst lachen verbieden, maar de rest van het kabinet vond dat voorlopig te ver gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 19:01:49 #194
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193604855
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wetgeving is altijd een compromis. Dominee Blokhuis wilde eerst lachen verbieden, maar de rest van het kabinet vond dat voorlopig te ver gaan.
Gaat niet op hier. Is een wetsvoorstel. En niet over drugs maar over drugs die niet/slecht getest zijn. Mogelijk (telkens als er een nieuwe variatie uitkomt) is dat telkens weer een gevaar voor de volksgezondheid. Ook D66 is daar waarschijnlijk gewoon in de meerderheid tegen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193675456
quote:
Blokhuis hintte er ook nog op om boetes uit te delen voor lachgasgebruik. :')

Drugsgebruik is niet strafbaar hoor in de Opiumwet. Ik wordt zo moe van die gristenen...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 17 juni 2020 @ 20:50:04 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193675848
quote:
Wat een sneue randdebiel is het toch.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:53:26 #198
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193675914
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:50 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat een sneue randdebiel is het toch.
Is zelf z'n grootste afnemer. Hersenen van een retard compleet kapotgemaakt. Dan krijg je dit.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193676086
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:50 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat een sneue randdebiel is het toch.
Zodan vergeleken met de op is die wel 20/30kg aangekomen volgens mij _O- _O- _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 17 juni 2020 @ 21:07:42 #200
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193676193
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:02 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zodan vergeleken met de op is die wel 20/30kg aangekomen volgens mij _O- _O- _O- _O- _O-
Check ook z'n luxe appartement.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  woensdag 17 juni 2020 @ 21:11:00 #201
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193676265
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ik bedoel, er zijn ook weinig goede redenen om alcohol te drinken.
Een glas wijn bij je foie gras is een extreem goede reden om alcohol te drinken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 17 juni 2020 @ 21:13:38 #202
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193676305
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een glas wijn bij je foie gras is een extreem goede reden om alcohol te drinken.
Is idd totaal iets anders dan je hersenen zuurstof ontnemen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  roze woensdag 17 juni 2020 @ 21:14:10 #203
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_193676313
Your beauty never ever scared me.
pi_193676759
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een glas wijn bij je foie gras is een extreem goede reden om alcohol te drinken.
Sure, en een ballonnetje tijdens het uitgaan is dat ook. Ik bedoelde meer te zeggen van dat plezier of gewoon omdat ik het lekker vind een prima reden is eerlijk gezegd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193676807
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:13 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Is idd totaal iets anders dan je hersenen zuurstof ontnemen.
Zo werkt dat dus helemaal niet en het is een onjuist beeld, want anders kon je net zo goed in een ballon zonder lachgas in en uit ademen om hetzelfde effect te weeg te brengen. Ik dacht dat we inmiddels daar wel over uit waren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide#Mechanism_of_action
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 17 juni 2020 @ 21:46:19 #206
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193677036
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zo werkt dat dus helemaal niet en het is een onjuist beeld, want anders kon je net zo goed in een ballon zonder lachgas in en uit ademen om hetzelfde effect te weeg te brengen. Ik dacht dat we inmiddels daar wel over uit waren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide#Mechanism_of_action
Ik was 't niet. Ik denk ook niet dat 't erg gevaarlijk is als je 't af en toe gebruikt. Maar die faggot zit de hele dag te zuigen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 17 juni 2020 @ 21:47:28 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193677067
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:07 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Check ook z'n luxe appartement.
Lijkt wel een kraakpand
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 17 juni 2020 @ 21:51:23 #208
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193677157
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:47 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Lijkt wel een kraakpand
De 'miljonair'.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193683862
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:51 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

De 'miljonair'.
Hij heeft meer dan een miljoen boete bij de gemeente Amsterdam dus dan is het niet zo slim om in een dure koopwoning te wonen. Die nemen ze zo in beslag.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 18 juni 2020 @ 16:48:04 #210
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193686407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij heeft meer dan een miljoen boete bij de gemeente Amsterdam dus dan is het niet zo slim om in een dure koopwoning te wonen. Die nemen ze zo in beslag.
:') hij was zogenaamd al rijk lang voor de commotie.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193686534
wat is er zo bijzonder aan zijn bedrijf? Heeft ie patent o.i.d.? Iedereen kan toch doen wat hij doet, mocht het legaal zijn?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 18 juni 2020 @ 17:24:26 #212
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193686788
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat is er zo bijzonder aan zijn bedrijf? Heeft ie patent o.i.d.? Iedereen kan toch doen wat hij doet, mocht het legaal zijn?
Uiteraard. 't enige wat ie heeft zijn een aantal kutfietsen met houten kutkarretjes erachter. Gastanks en ballonnen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193686825
als ik hem was zou ik een doorstart maken met andere producten bezorgen, zoals bier, sterke drank, hasj wiet en andere genotsmiddelen.
hij zal wel meelezen hier ;)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193690596
Deze strijder #ALTIJDREADY _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_194612224
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 21:35 schreef BoneThugss het volgende:
Deze strijder #ALTIJDREADY _O_ _O_ _O_ _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194612459
Vermoeiende man.
pi_195795303
quote:
Gemeente blijft bij vordering van miljoen op ‘lachgaskoning’
‘Lachgaskoning’ Deniz Üresin heeft een draai van 180 graden gemaakt. Hij verkoopt geen lachgas meer en ontmoedigt nu juist het gebruik. Toch trekt de gemeente niet een vordering van 1 miljoen euro in. De ongewijzigde houding van de gemeente bleek donderdagochtend tijdens een digitale rechtszitting bij de rechtbank Amsterdam.
https://www.parool.nl/ams(...)hgaskoning~bfaecc38/
En de lachgaskoning is tot inzicht gekomen dat lachgas heel slecht voor je is nadat hij zelf door het gebruik ervan in het ziekenhuis belandde. :o

quote:
In de tussenliggende periode is Üresin tot het inzicht gekomen dat lachgas schadelijk is. Daarvoor moest hij zelf herhaaldelijk naar het ziekenhuis vanwege hartkloppingen als gevolg van overmatig lachgasgebruik. In Turkije, waar hij een groot deel van z’n jeugd woonde, bedacht hij afgelopen zomer dat hij moest stoppen met de lachgasverkoop, zo zei hij vorige week vrijdag.

“Turkse artsen hebben me gezegd hoe schadelijk dagelijks lachgasgebruik is. Het is heel anders dan bijvoorbeeld bier, dat je zonder problemen dagelijks kunt drinken. Ik ga de jeugd nu uitleggen dat lachgas geen goed idee is.”

Üresin claimt daarbij samen te werken met de Amsterdamse politie. Een politievoorlichter ontkent dat. “Wij ondersteunen Üresins ommekeer en we staan met hem in verbinding, maar van een formele samenwerking is geen sprake.”
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197493811
Ex-lachgaskoning Deniz zag zijn eigen personeel in een rolstoel belanden

Deniz Üresin, de zelfverklaarde lachgaskoning van Amsterdam, heeft afstand gedaan van de troon. Sterker nog, de ballonnetjes die hem duizenden euro’s opleverden, noemt hij nu 'drugs vergelijkbaar met heroïne'. Met de gemeente en de politie, zijn vijanden van vroeger, geeft hij voorlichting aan jongeren over de gevaren van lachgas.



Drugs? Zo kun je lachgas echt niet noemen. Zo dacht Deniz (26) toen hij z’n handeltje begon. Hij verkocht lachgasballonnen vanuit bakfietsen op straat. Door zijn klanten eerst online te laten bestellen, omzeilde hij een tijd het verbod op straatverkoop en was hij de gemeente en de politie te slim af.

Maar anderhalf jaar later klinkt hij helemaal niet meer als die overmoedige cowboy van toen. "Als je ziet wat die ballonnetjes met klanten en vrienden gedaan hebben… Als je je eigen personeel in een revalidatiecentrum bezoekt en ze door lachgas met een tijdelijke dwarslaesie in een rolstoel zitten… Dan ga je wel twintig keer nadenken. Zoveel geld verdienen was natuurlijk lekker, maar ik vind persoonlijk dat mensenlevens meer waard zijn."

Vorig jaar overleed 'zijn beste maat' aan een hartstilstand. Er stonden veertien lachgastanks in z’n kamer, vertelt Deniz. En door zijn eigen lachgasgebruik is z'n relatie van vijf jaar kapot gegaan. "We zouden gaan trouwen enzo."

Na al die ellende en een paar goeie gesprekken met gemeenteraadslid Sofyan Mbarki (PvdA) en iemand van de politie besloot Deniz te stoppen met de business. "Maar stoppen was niet genoeg. Mede door mijn bedrijf Ufogas is lachgas enorm populair geworden. Ik weet wat het spul is, wat het met mij heeft gedaan en met mijn klanten. Dus ben ik een campagne gaan opzetten."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rugs-ballon-gemeente
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197493862
BV'tje laten klappen en doei maar weer
pi_197494303
Jaja, blabla. Dit verhaaltje vol cliche-elementen over zijn hervonden morele kompas is een stuk minder geloofwaardig nadat z'n handel toch vooral door externe redenen de nek om is gedraaid.
pi_197510767
Ik wil niet opscheppen, maar ik heb nog nooit lachgas gebruikt.
Maar wat ik allemaal lees over wat voor dingen mensen in hun lichaam gooien, dan heb ik geen lachgas nodig om te kunnen lachen. Wie het laatst lacht, lacht het best.
Wil een mod het topic op slot gooien ;)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:57:58 #222
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_197512031
Jammer dat hij eerst mensen half kapot heb zien moeten gaan om tot die conclusie te komen
Ik ben inmiddels overleden
pi_198706608
quote:
‘Lachgaskoning’ Üresin moet de gemeente een miljoen euro betalen
‘Lachgaskoning’ Deniz Üresin moet een miljoen euro overmaken aan de gemeente Amsterdam. Dat heeft de rechtbank geoordeeld. Üresin kreeg deze vordering omdat hij zonder vergunning lachgas verkocht op straat.

Dwangsom
Üresin vocht de dwangsom aan bij de rechter. Die moest voornamelijk beoordelen of de lachgasverkoop viel onder het begrip venten. Zonder vergunning is venten verboden.

Omdat verkopers van Ufogas op straat werden gespot met gasflessen en ballonnen oordeelde de rechter voldoende bewezen dat er sprake was van venten. Omdat de werknemers van Üresin doorgingen met de verkoop mag de dwangsom van een totaalbedrag van een miljoen euro opgelegd worden.
https://www.ad.nl/amsterd(...)ro-betalen~a68f4c1e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198706791
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:51 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

De 'miljonair'.
Dat moet hij nu weer inleveren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 26 maart 2021 @ 21:32:52 #225
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198707083
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Heeft veel te lang geduurd. Als hij al een dergelijk bedrag heeft dan ligt dat allang buiten het bereik van de eisers. Ik hoor dat vastgoed in Turkije een goede investering is.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 maart 2021 @ 21:33:52 #226
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198707108
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 30 maart 2021 @ 14:27:30 #228
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198764730
Goed bezig chef! Laat ze maar lekker het heen en weer krijgen, maar betalen van zijn lang zal ze leven niet.

Als ze het willen hebben komen ze het maar halen.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  dinsdag 30 maart 2021 @ 14:28:21 #229
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_198764747
Paar maanden terug was over hem een docu op tv
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 30 maart 2021 @ 14:30:43 #230
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_198764778
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
‘Lachgaskoning’ Üresin moet de gemeente een miljoen euro betalen
Ik kan een glimlach niet onderdrukken, bij het lezen van dit.
pi_203320306
quote:
Ex-lachgaskoning Deniz wil de gemeenteraad in: "Amsterdam moet weer lachen"
Waar hij zichzelf een paar jaar geleden nog de lachgaskoning van de stad noemde, heeft Deniz Üresin het roer helemaal omgegooid. Na zich tegen lachgas te keren, wil hij nu de politiek in. Als lijsttrekker van de nieuwe partij 'De Feestpartij' doet hij op 16 maart mee aan de gemeenteraadsverkiezingen.


"Ik riep altijd al dat ik burgemeester zou worden", zegt Üresin. Maar zijn geschiedenis is niet zo politiek als dat doet lijken. Een paar jaar geleden bezat hij het bedrijf Ufogas dat lachgas verkocht op straat. In 2019 werd de directe verkoop van lachgas op straat verboden in Amsterdam, maar Üresin ging door. Althans, zelf zei hij enkel op bezorging te verkopen en niet aan 'venten' te doen, het verkopen op straat zonder vaste verkoopplek.

De gemeente legde hem verschillende boetes op. Later kreeg hij een dwangsom van een miljoen euro opgelegd. In 2019 stopte Üresin met lachgas en gebruikte zijn positie om voorlichting te geven aan jongeren: "Ik zag wat het met de gezondheid van mezelf en de vrienden om mij heen deed", zegt hij. "Lachgas is niet goed voor je, maar nog steeds blijf ik erbij dat mijn boetes onterecht zijn."

De punten van zijn Feestpartij zijn duidelijk: gratis openbaar vervoer voor iedereen, gratis kinderopvang, onbeperkt voedsel voor voedselbanken en het verlagen van parkeerboetes. "In bijvoorbeeld Duitsland kan het ook, dus ook hier in Nederland moeten we zorgen dat belastinggeld écht naar de burger toegaat." Hoe hij dat wil gaan betalen, wordt nog niet heel concreet. "Amsterdam is een wereldstad, een van de rijkste steden in de wereld. Er wordt zoveel belasting geïnd, ik denk dat het tijd is om geld aan burgers uit te keren in plaats van alleen maar te innen."

Üresin hoopt drie zetels te behalen: "Ik heb alle Amsterdamse jongeren achter mij en ik denk dat heel veel politieke partijen daarvoor vrezen." Hij wil ervoor zorgen dat mensen die normaal niet stemmen, nu op hem stemmen: "I'm coming for you. Ik pak die troon!"
https://www.at5.nl/artike(...)dam-moet-weer-lachen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_203320318
De lachgaskoning als lijsttrekker van de Feestpartij in Amsterdam ^p^ _O- _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_203332305
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We hebben hem gevonden, de enigste kandidaat die nog ongeschikter is als Halsema.
  zondag 20 februari 2022 @ 16:00:31 #234
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203755493
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De lachgaskoning als lijsttrekker van de Feestpartij in Amsterdam ^p^ _O- _O_
Party is over. Never get high on your own supply:

twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_203755557
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er is een reden dat er ventvergunningen zijn en hij heeft daar schijt aan (geen idee waarom eigenlijk, behalve dat hij een mongool is). Dus dit is geheel terecht. Hij kan gewoon een ventvergunning aanvragen en dan is het opgelost.
Je kan zeggen wat je wil. Maar deze mongool doet het beter dan ons xD
pi_203755591
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 16:05 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Je kan zeggen wat je wil. Maar deze mongool doet het beter dan ons xD
mwa inmiddels is het gewoon een aan aandacht verslaafde geworden.
zoals er zoveel zijn, niet meer zonder de schijnwerpers kunnen.
Dit soort types ga je steeds in de media zien, zonder echt iets toe te voegen.

Ze zijn verslaafd aan de aandacht.
pi_203755674
Door het veelvuldig gebruiken van lachgas heeft hij uitvalsverschijnselen en rijdt daarom in zo'n invalidenautootje?
pi_203755693
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 16:05 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Je kan zeggen wat je wil. Maar deze mongool doet het beter dan ons xD
Ik moest even 2x lezen wat er stond en toen zag ik 2019 staan....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')