abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189124359
Minister Ingrid van Engelshoven (Emancipatie) roept speelgoedfabrikanten op om rolbevestigend speelgoed in hun collectie ‘onder de loep te nemen’. Ook voert Van Engelshoven een discussie over stereotypering met de uitgevers van schoolboeken.

De bewindsvrouw doet haar oproep nadat bekend is geworden dat in Franse speelgoedwinkels volgend jaar een einde komt aan de indeling ‘jongens’ en ‘meisjes’. In folders kan dan ook niet meer per sekse worden geadverteerd. En winkelpersoneel mag ouders straks niet meer vragen: ‘Is het voor een jongen of een meisje?’ Verder gaat het bedrijfsleven speelgoed ontwikkelen ‘dat niet discrimineert’.

In december 2018 sprak Van Engelshoven tijdens een TED-talk ook al over genderstereotypen. Ook tegenwoordig tonen advertenties voor speelgoed volop stereotypische rolmodellen, merkte ze op. ,,Meisjes zijn verzorgend, jongens zijn avontuurlijk.”

Volgens de minister komen vrouwen door genderstereotypen ongewild vast te zitten in parttime banen en kunnen ze zich niet meer persoonlijk en professioneel ontwikkelen. En kunnen ze zelfs, door financiële afhankelijkheid, niet meer weg uit hun relatie als ze dat willen.

https://www.ad.nl/politiek/minister-weg-met-seksistisch-speelgoed~a414f596/

Wat een gezeik om niks. Als je dochter een boormachientje leuk vindt, koop je die toch gewoon? Als je zoon een keukentje wil, prima toch?
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:14:58 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189124384
Bemoei je er niet mee.
Dan kan al het speelgoed wel de vuilnisbak in.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189124419
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:12 schreef Messina het volgende:
Als je dochter een boormachientje leuk vindt, koop je die toch gewoon? Als je zoon een keukentje wil, prima toch?
Wat een gezeik om zogenaamd gezeik, dat spreekt ze toch ook helemaal niet tegen? en ze is ook niet iets van plan waardoor dat niet meer kan. :')

Iedereen helemaal weer triggered door deze suffe minister. _O-
  donderdag 26 september 2019 @ 08:19:29 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189124422
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:14 schreef Nikonlover het volgende:
Bemoei je er niet mee.
Lijkt me bij uitstek iets waar een minister (van Emancipatie) zich wel eens tegenaan zou kunnen bemoeien...
quote:
Dan kan al het speelgoed wel de vuilnisbak in.
Dat was bij al die loodhoudende verf en weekmakers ook zonde ja, maar ik zie dat jouw ouders voet bij stuk hebben gehouden en niets weggegooid hebben! 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189124428
Best een leuk idee; Action man als dierenarts en Barbie als militair.
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:21:23 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_189124433
Wat moet ik me hierbij voorstellen ??
Transgender Barbies of zo :?
Ik ben inmiddels overleden
pi_189124436
HONK HONK
  donderdag 26 september 2019 @ 08:29:01 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124483
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:21 schreef Enchanter het volgende:
Wat moet ik me hierbij voorstellen ??
Transgender Barbies of zo :?
Dit is het "eindstation" van de politieke sociologie wat geen eindstation is.

Het begon met verschillen opmerken. En het antwoord was van hun altijd.. die verschillen zijn lauter sociologisch, niet biologisch.

Dus toen gingen mensen terecht aanwijzen dat een hoop verschillen neer komen op keuzes die mensen maken waarbij vrouwen geneigd zijn vaker bijvoorbeeld part-time te werken en vakken te kiezen die minder goed betalen.

Dus de enige route voor deze mensen om daar mee om te gaan is om het verhaal aan te hangen dat kinderen al vanaf jonge leeftijd worden beïnvloed om uiteindelijk later die keuzes te maken.

Dit is het resultaat. Dit is het dingetje wat sociologen op gokken wat het verschil maakt in de basis en waardoor mannen en vrouwen uiteindelijk totaal statistisch gezien op alle vlakken gelijk getrokken zullen worden.

Beetje jammer dat al is aangetoond dat jongetjes vanaf vlak na de geboorte zich al meer aangetrokken voelen tot objecten en meisjes tot dingen met gezichten. Dus dat is een biologisch verschil wat je nooit zal kunnen wegwerken. Maar totdat die verschillen zijn weggewerkt zullen we dit soort maatregelen zien. En dat kan nog wel eens heel extreem worden want dit wordt gelabelt als hardnekkig seksisme.

Een beetje als een vlek uit je shirt weg willen wassen maar dat je niet doorhebt dat het geen vlek is maar een onderdeel van het patroon. Maar je blijft hardhandig die vlek schuren en bleek er over ... totdat je shirt naar te tyfus is.

Deze mensen gaan door tot onze maatschappij naar de tyfus is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 26 september 2019 @ 08:32:13 #10
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_189124507
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit is het "eindstation" van de politieke sociologie wat geen eindstation is.

Het begon met verschillen opmerken. En het antwoord was van hun altijd.. die verschillen zijn lauter sociologisch, niet biologisch.

Dus toen gingen mensen terecht aanwijzen dat een hoop verschillen neer komen op keuzes die mensen maken waarbij vrouwen geneigd zijn vaker bijvoorbeeld part-time te werken en vakken te kiezen die minder goed betalen.

Dus de enige route voor deze mensen om daar mee om te gaan is om het verhaal aan te hangen dat kinderen al vanaf jonge leeftijd worden beïnvloed om uiteindelijk later die keuzes te maken.

Dit is het resultaat. Dit is het dingetje wat sociologen op gokken wat het verschil maakt in de basis en waardoor mannen en vrouwen uiteindelijk totaal statistisch gezien op alle vlakken gelijk getrokken zullen worden.

Beetje jammer dat al is aangetoond dat jongetjes vanaf vlak na de geboorte zich al meer aangetrokken voelen tot objecten en meisjes tot dingen met gezichten. Dus dat is een biologisch verschil wat je nooit zal kunnen wegwerken. Maar totdat die verschillen zijn weggewerkt zullen we dit soort maatregelen zien. En dat kan nog wel eens heel extreem worden want dit wordt gelabelt als hardnekkig seksisme.

Een beetje als een vlek uit je shirt weg te wassen en dat dan achteraf blijkt dat het een onderdeel van het patroon is. Maar je blijft hardhandig die vlek schuren en bleek er over ... totdat je shirt naar te tyfus is.

Deze mensen gaan door tot onze maatschappij naar de tyfus is.
Oh nee, stofzuigers en militair speelgoed wordt nu in dezelfde categorie gezet en niet meer in de meisjes en jongensafdeling. De maatschappij gaat naar de tyfus mensen.

:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:32:30 #11
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_189124509
quote:
Volgens de minister komen vrouwen door genderstereotypen ongewild vast te zitten in parttime banen en kunnen ze zich niet meer persoonlijk en professioneel ontwikkelen.
Ah, het is de schuld van kinderspeelgoed dat vrouwen voornamelijk parttime werken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 26 september 2019 @ 08:34:18 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124518
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Oh nee, stofzuigers en militair speelgoed wordt nu in dezelfde categorie gezet en niet meer in de meisjes en jongensafdeling. De maatschappij gaat naar de tyfus mensen.

Besef even wat hier letterlijk wordt geroepen. Winkelpersoneel mag straks mensen niet meer vragen of het over een jongetje of meisje gaat.

Het gaat niet om de maatregelen zelf. Het gaat om de bij-schade die verricht wordt waarin we onze vrijheden opgeven ... stukje bij beetje... voor deze mensen is het koste wat het kost. Of je nou vrijheid van meningsuiting op de schop moet gooien of niet. Het stopt nergens. Want het "probleem" wat geen probleem is blijft bestaan.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 26 september 2019 @ 08:34:40 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189124520
Speelgoedproducentenhebben jarenlang ervaring in het verkopen van speelgoed. Wat slaat aan en wat niet?

Mij lijkt deze bemoeienis redelijk kansloos.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189124533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:20 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Best een leuk idee; Action man als dierenarts en Barbie als militair.
https://www.womensmemoria(...)il/?s=barbie-enlists

Je bent een jaar of 30 te laat ;)
  donderdag 26 september 2019 @ 08:37:43 #15
358523 IkStampOpTacos
pi_189124538
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Besef even wat hier letterlijk wordt geroepen. Winkelpersoneel mag straks mensen niet meer vragen of het over een jongetje of meisje gaat.

Het gaat niet om de maatregelen zelf. Het gaat om de bij-schade die verricht wordt waarin we onze vrijheden opgeven ... stukje bij beetje... voor deze mensen is het koste wat het kost. Of je nou vrijheid van meningsuiting op de schop moet gooien of niet. Het stopt nergens. Want het "probleem" wat geen probleem is blijft bestaan.
Welke vrijheden moet je nu opgeven dan? Of welke vrijheden heb je al moeten opgeven? Winkelpersoneel kan straks gewoon vragen: "voor wie is het cadeau?" waarna 99,9% van de ouders zegt: "Voor mijn zoon/dochter van 3."

The horror. :o
-
  donderdag 26 september 2019 @ 08:38:59 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189124549
quote:
Volgens de minister komen vrouwen door genderstereotypen ongewild vast te zitten in parttime banen en kunnen ze zich niet meer persoonlijk en professioneel ontwikkelen. En kunnen ze zelfs, door financiële afhankelijkheid, niet meer weg uit hun relatie als ze dat willen.
En dat allemaal door speelgoed? :') Mijn hemel we worden geregeerd door gekken.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:40:31 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Welke vrijheden moet je nu opgeven dan? Of welke vrijheden heb je al moeten opgeven? Winkelpersoneel kan straks gewoon vragen: "voor wie is het cadeau?" waarna 99,9% van de ouders zegt: "Voor mijn zoon/dochter van 3."

Waarom zou de overheid moeten kunnen dicteren wat ik als vrije burger in een privebedrijf aan mijn klanten vraag?

Waarom zou de overheid moeten kunnen dicteren dat een product wat gemaakt is met roze plastic (een kleurstof die duurder is in aankoop en die meer joule energie kost om in plastic te mixen) voor dezelfde prijs verkocht moet worden als iets met goedkoper blauw plastic?

Waarom zou de overheid zich moeten kunnen bemoeien met de nu nog geslachtelijke opmaak van mijn privebedrijf en straks misschien ook met de raciale opmaak?

Dit zijn allemaal stappen richting een totalitair framework.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:42:04 #18
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_189124571
De meeste vrouwen starten direct met parttime werken na het afronden van het mbo, hbo of wo. Blij dat we de oorzaak daarvan nu boven tafel hebben! :)
  donderdag 26 september 2019 @ 08:43:23 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:42 schreef detaris het volgende:
De meeste vrouwen starten direct met parttime werken na het afronden van het mbo, hbo of wo. Blij dat we de oorzaak daarvan nu boven tafel hebben! :)
Maar maar maar dat doen ze natuurlijk omdat.. eh.. omdat ze die patriachale-slaven van ouders nu roze skeelers kopen voor die meisjes. Daar ga je automatisch van part-timen 20 jaar later.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:43:35 #20
116015 SicSicSics
pi_189124585
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:34 schreef SpecialK het volgende:
:')_!
Dan moeten ze naar de gevangenis!? _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:45:06 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124603
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan moeten ze naar de gevangenis!? _O-
Geen idee wat de straf gaat worden. Vind jij dat er zelfs een lichte straf op moet staan? Waarom rot de overheid niet gewoon lekker op uit mijn gesprekken?
  donderdag 26 september 2019 @ 08:47:41 #22
116015 SicSicSics
pi_189124628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:45 schreef SpecialK het volgende:
Geen idee wat de straf gaat worden. Vind jij dat er zelfs een lichte straf op moet staan? Waarom rot de overheid niet gewoon lekker op uit mijn gesprekken?
Waarom denk je dat dit überhaupt een issue wordt!? Laat staan dat we het gaan voorschrijven of handhaven? :D

Ik vind het redelijk ver gezocht, dat winkelpersoneel dit niet meer zou mogen vragen en ik ben benieuwd naar de motivtie, cq. interpretatie van de wet, waar dit vandaan komt! :D

Tot die tijd zeg ik:

Ik ben het overigens met je eens. Als dit echt een wet is dan denk ik ook: Rot lekker op uit mijn gesprekken! ^O^
Fine, fuck you then!
  donderdag 26 september 2019 @ 08:49:09 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124644
quote:
3s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dit überhaupt een issue wordt!? Laat staan dat we het gaan voorschrijven of handhaven? :D

Ik vind het redelijk ver gezocht, dat winkelpersoneel dit niet meer zou mogen vragen en ik ben benieuwd naar de motivtie, cq. interpretatie van de wet, waar dit vandaan komt! :D

Tot die tijd zeg ik:
quote:
De bewindsvrouw doet haar oproep nadat bekend is geworden dat in Franse speelgoedwinkels volgend jaar een einde komt aan de indeling ‘jongens’ en ‘meisjes’. In folders kan dan ook niet meer per sekse worden geadverteerd. En winkelpersoneel mag ouders straks niet meer vragen: ‘Is het voor een jongen of een meisje?’ Verder gaat het bedrijfsleven speelgoed ontwikkelen ‘dat niet discrimineert’.
Lees jij topics wel eens of kom je gewoon trollen voor het trollen?
pi_189124645
Winkeliers vinden er ook wel weer een oplossing op.

'Wilt u kijken bij de blauwe afdeling of de roze afdeling?'

:P
  donderdag 26 september 2019 @ 08:50:00 #25
116015 SicSicSics
pi_189124657
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:49 schreef SpecialK het volgende:
Lees jij topics wel eens of kom je gewoon trollen voor het trollen?
Ik lees het. Maar dan denk ik nog steeds:
En ik ben benieuwd naar de motivtie, cq. interpretatie van de wet, waar dit vandaan komt! :D
Fine, fuck you then!
  donderdag 26 september 2019 @ 08:51:02 #26
182233 thedeedster
pi_189124662
quote:
3s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik zie het al helemaal voor me; boze SJWers die halsstarige verkopers willen aanhouden middels een citizen arrest. _O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:51:58 #27
116015 SicSicSics
pi_189124669
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:51 schreef thedeedster het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me; boze SJWers die halsstarige verkopers willen aanhouden middels een citizen arrest. _O-
Dat worden er net zoveel als boze SJW's die burkadraagster aanhouden. ;) _O-
Fine, fuck you then!
pi_189124673
quote:
Minister Ingrid van Engelshoven (Emancipatie) roept speelgoedfabrikanten op om rolbevestigend speelgoed in hun collectie ‘onder de loep te nemen’.
Ah weg gaan naar een dictatuur?
  donderdag 26 september 2019 @ 08:52:45 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124675
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik lees het. Maar dan denk ik nog steeds:
En ik ben benieuwd naar de motivtie, cq. interpretatie van de wet, waar dit vandaan komt! :D
Waar om geroepen wordt door de feministenclique is engnekkerij. En niet alleen met dit. En het engste is dat ze nog best wel een vinger in de pap hebben.

Dus ja de maatschappij kan zeker stuk en .. een idealistisch doel nastreven die nooit haalbaar is en in de eeuwige weg naar dat doel links en rechts dingen kapot maken.. is zeker niet een vergezocht iets.

Daar ben jij liever blind voor. Dat snap ik want het brengt je cognitieve dissonantie. Maar ga dan niet met je hippe smileys komen doen alsof je alles al door hebt.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:53:14 #30
358523 IkStampOpTacos
pi_189124677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom zou de overheid moeten kunnen dicteren wat ik als vrije burger in een privebedrijf aan mijn klanten vraag?
Waar doet onze overheid dat? Noem eens een paar voorbeelden?

quote:
Waarom zou de overheid moeten kunnen dicteren dat een product wat gemaakt is met roze plastic (een kleurstof die duurder is in aankoop en die meer joule energie kost om in plastic te mixen) voor dezelfde prijs verkocht moet worden als iets met goedkoper blauw plastic?
Waar doet de overheid dit dan?

quote:
Waarom zou de overheid zich moeten kunnen bemoeien met de nu nog geslachtelijke opmaak van mijn privebedrijf en straks misschien ook met de raciale opmaak?

Dit zijn allemaal stappen richting een totalitair framework.
Op wat voor manier bemoeit de overheid zich met de opmaak van het personeelsbestand van jouw bedrijf dan?
-
pi_189124691
Nieuw het Barbie ombouwpakket. Bouw je Barbie om naar Ken. Met een klein mesje, een klein piemeltje en een nieuw paspoortje!!

Generation X. Nieuw van Mattel!
  donderdag 26 september 2019 @ 08:54:54 #32
182233 thedeedster
pi_189124696
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat worden er net zoveel als boze SJW's die burkadraagster aanhouden. ;) _O-
Het wordt allemaal steeds idioter.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:54:57 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar doet onze overheid dat? Noem eens een paar voorbeelden?
Dit topic. Betreft dus een reeds aangenomen wet in Frankrijk die ze hier willen kopieren.

quote:
[..]

Waar doet de overheid dit dan?
Lees je in over de "pink tax" en de vele westerse ministers die zich inzetten voor nivellering van productprijzen op die manier. Of.. de andere oplossing.. producten gemarket voor mannen heftiger belasten.

quote:
[..]

Op wat voor manier bemoeit de overheid zich met de opmaak van het personeelsbestand van jouw bedrijf dan?
Quota. Komen er ook aan.
pi_189124704
Cultureel-marxisme.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:56:03 #35
358523 IkStampOpTacos
pi_189124711
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waar om geroepen wordt door de feministenclique is engnekkerij. En niet alleen met dit. En het engste is dat ze nog best wel een vinger in de pap hebben.

Dus ja de maatschappij kan zeker stuk en .. een idealistisch doel nastreven die nooit haalbaar is en in de eeuwige weg naar dat doel links en rechts dingen kapot maken.. is zeker niet een vergezocht iets.

Daar ben jij liever blind voor. Dat snap ik want het brengt je cognitieve dissonantie. Maar ga dan niet met je hippe smileys komen doen alsof je alles al door hebt.
De maatschappij gaat niet kapot. De maatschappij zoals hij nu is is aan verandering onderhevig. Dat is altijd al zo geweest en gaat altijd zo zijn. Er zijn alleen conservatieve lui die niet zo goed met verandering om kunnen gaan en dat allemaal maar eng vinden. Die zijn er ook altijd al geweest. Vaak draaien ze later wat bij. :)
-
  donderdag 26 september 2019 @ 08:56:15 #36
116015 SicSicSics
pi_189124714
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:52 schreef SpecialK het volgende:
Het doet mij vooral aan als overtrokken reacties in het tegenstand kamp ... Maar ook ik kan ernaast zitten natuurlijk. ;)
quote:
Dus ja de maatschappij kan zeker stuk en ..
De maatschappij kan stuk? ... Als de maatschappij stuk gaat, wat wordt het dan? :D
quote:
een idealistisch doel nastreven die nooit haalbaar is en in de eeuwige weg naar dat doel links en rechts dingen kapot maken.. is zeker niet een vergezocht iets.
Wat is het onhaalbare doel wat nagestreeft wordt dan?
quote:
Doe mij dan eens een linkje naar de wettekst waatrin staat:

Gendergelijkheid Artikel 4. Paragraaf 36:
Winkelpersoneel mag niet meer vragen of het speelgoed voor een jongen of een meisje is op straffe van ...

:D
Fine, fuck you then!
pi_189124719
Het gaat echt snel de verkeerde kant op met nederland. Hoe komt dat toch? Waarom wordt Nederland meer en meer een dictatuur?
pi_189124721
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:56 schreef SicSicSics het volgende:
Maar ook ik kan ernaast zitten natuurlijk
Dat
  donderdag 26 september 2019 @ 08:57:27 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

De maatschappij gaat niet kapot.
Zeker wel.

quote:
De maatschappij zoals hij nu is is aan verandering onderhevig. Dat is altijd al zo geweest en gaat altijd zo zijn. Er zijn alleen conservatieve lui die niet zo goed met verandering om kunnen gaan en dat allemaal maar eng vinden. Die zijn er ook altijd al geweest. Vaak draaien ze later wat bij. :)
Jij vind dit allemaal dus wenselijk? Zeg dat dan gewoon ipv dit geschaak van je.
pi_189124747
quote:
Minister Ingrid van Engelshoven (Emancipatie) roept speelgoedfabrikanten op om rolbevestigend speelgoed in hun collectie ‘onder de loep te nemen’. Ook voert Van Engelshoven een discussie over stereotypering met de uitgevers van schoolboeken.

In december 2018 sprak Van Engelshoven tijdens een TED-talk ook al over genderstereotypen. Ook tegenwoordig tonen advertenties voor speelgoed volop stereotypische rolmodellen, merkte ze op. ,,Meisjes zijn verzorgend, jongens zijn avontuurlijk.”

https://www.ad.nl/politiek/minister-weg-met-seksistisch-speelgoed~a414f596/

Wat een gezeik om niks. Als je dochter een boormachientje leuk vindt, koop je die toch gewoon? Als je zoon een keukentje wil, prima toch?
Als mensen dat speelgoed niet meer willen dan kopen ze het niet. De overheid moet zich daar helemaal niet mee bemoeien. Wat is de volgende stap? Gedachtenpolitie?
pi_189124748
Verandering is altijd goed omdat verandering altijd is en ik een debiel ben lalala. Ben je het er niet mee eens, dan vind je het eng. Verandering hoort er nou eenmaal bij, behalve als de verandering mij niet bevalt.

Impeachement!!!!

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2019 09:00:57 ]
  donderdag 26 september 2019 @ 08:59:45 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124759
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het doet mij vooral aan als overtrokken reacties in het tegenstand kamp ... Maar ook ik kan ernaast zitten natuurlijk. ;)
[..]

De maatschappij kan stuk? ... Als de maatschappij stuk gaat, wat wordt het dan? :D
Als het westen desintegreert? Een langere tijd chaos en oorlog en uiteindelijk zal er wel weer wat nieuws komen. Maar er is geen garantie dat dat dan beter is als wat er nu actief wordt afgebroken.

quote:
[..]

Wat is het onhaalbare doel wat nagestreeft wordt dan?
Gelijkheid van uitkomst tussen de seksen

quote:
[..]

Doe mij dan eens een linkje naar de wettekst waatrin staat:

Gendergelijkheid Artikel 4. Paragraaf 36:
Winkelpersoneel mag niet meer vragen of het speelgoed voor een jongen of een meisje is op straffe van ...

Doe je expres dom? Er wordt in de OP verwezen naar een reeds bestaande Franse wet. Met andere woorden. Dit soort wetgeving heeft wel degelijk de potentie om tot stand te komen.
pi_189124765
Wat ik niet snap: dat er weinig topvrouwen zijn komt omdat mannen hun geen kans geven. Maar wat is dan de reden dat er zo weinig vrouwen ondernemen? Dat het grootste gedeelte man is?

Ik zie binnenkort een ondernemersquota worden ingesteld dat minimaal 40% van de inschrijvingen bij de kvk vrouw moeten zijn :X
pi_189124770
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:59 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Als mensen dat speelgoed niet meer willen dan kopen ze het niet. De overheid moet zich daar helemaal niet mee bemoeien. Wat is de volgende stap? Gedachtenpolitie?
Ik denk dat er maar een heel klein groepje ouders is dat geen barbie wil kopen voor hun zoon als dat zoontje graag een barbie zou willen.
Maar die groep gaat ook geen barbie kopen voor hun zoontje als die tussen de auto's in staat.
pi_189124772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:59 schreef SpecialK het volgende:
Dit soort wetgeving heeft wel degelijk de potentie om tot stand te komen.
Inderdaad. Als Brussel het wil dan wordt het wet!
  donderdag 26 september 2019 @ 09:01:15 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:00 schreef Jantje2k het volgende:
Wat ik niet snap: dat er weinig topvrouwen zijn komt omdat mannen hun geen kans geven. Maar wat is dan de reden dat er zo weinig vrouwen ondernemen? Dat het grootste gedeelte man is?

Ik zie binnenkort een ondernemersquota worden ingesteld dat minimaal 40% van de inschrijvingen bij de kvk vrouw moeten zijn :X
Bij de KvK testen ze vrouwen eerst op hun maagdelijkheid voordat je je mag inschrijven in hun sign-up-for-spam-machine.
pi_189124777
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Bij de KvK testen ze vrouwen eerst op hun maagdelijkheid voordat je je mag inschrijven in hun sight-up-for-spam-machine.
Oh ja, dat was ik vergeten inderdaad :')
  donderdag 26 september 2019 @ 09:03:30 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124795
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:01 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Oh ja, dat was ik vergeten inderdaad :')
Oh nee wacht dat was de politie bij vrouwelijke recrutanten in een bepaald als lichtend voorbeeld genoemd islamitisch land.

Ik haal ze altijd door elkaar... er moet wel iets gruwelijks gebeuren bij de KvK dat vrouwen daar maar steeds wegblijven. Het kan absoluut niks te maken hebben met risicoaversie oid. Dat zou een te logische verklaring zijn.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:03:34 #49
358523 IkStampOpTacos
pi_189124796
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit topic. Betreft dus een reeds aangenomen wet in Frankrijk die ze hier willen kopieren.
[..]

Lees je in over de "pink tax" en de vele westerse ministers die zich inzetten voor nivellering van productprijzen op die manier. Of.. de andere oplossing.. producten gemarket voor mannen heftiger belasten.
[..]

Quota. Komen er ook aan.
Waar zegt de minister dat ze die wet willen kopiëren dan?

Ah Pink tax. Je had het letterlijk over roze verf/kleurstof. _O- Vrouwenproducten zijn duurder door marketing. Maar jij ziet er een natuurlijk een complot achter. Doordat fabrikanten de prijs voor vrouwenproducten niet omlaag schroeven maar die van mannenproducten ook verhogen.

Dus die quota zijn er niet. Zo deed je het wel overkomen. Dus de overheid bemoeit zich niet met de raciale of geslachtelijke opmaak van jouw bedrijf..
-
  donderdag 26 september 2019 @ 09:04:19 #50
358523 IkStampOpTacos
pi_189124803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zeker wel.
[..]

Jij vind dit allemaal dus wenselijk? Zeg dat dan gewoon ipv dit geschaak van je.
Nee, ik vind niet alle veranderingen wenselijk. Maar die permanente angst waar jij in leeft is schromelijk overdreven.
-
  donderdag 26 september 2019 @ 09:04:57 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar zegt de minister dat ze die wet willen kopiëren dan?

Ah Pink tax. Je had het letterlijk over roze verf/kleurstof. _O- Vrouwenproducten zijn duurder door marketing. Maar jij ziet er een natuurlijk een complot achter. Doordat fabrikanten de prijs voor vrouwenproducten niet omlaag schroeven maar die van mannenproducten ook verhogen.

Dus die quota zijn er niet. Zo deed je het wel overkomen. Dus de overheid bemoeit zich niet met de raciale of geslachtelijke opmaak van jouw bedrijf..
Als deze dingen er straks doorheen zijn dan neem ik aan dat jij als eerste een topic post over de teloorgang van het westen? Of ben je dan stiekem toch van de juich-kant?
  donderdag 26 september 2019 @ 09:05:33 #52
358523 IkStampOpTacos
pi_189124822
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:00 schreef Jantje2k het volgende:

Ik niet en dit is weer van dat glijdende schaal gelul waar sommige mensen weer van gaan schuimbekken.
-
  donderdag 26 september 2019 @ 09:06:06 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124824
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, ik vind niet alle veranderingen wenselijk. Maar die permanente angst waar jij in leeft is schromelijk overdreven.
Ik leef niet in angst. Ik zie gewoon wat er aan de hand is en ik besef me dat dingen stuk kunnen en.. genoeg domme bullshit en naargeestige vrijheidsinperking en je hebt in feite het westen en wat het westen historisch gezien zo bijzonder maakt kapot gemaakt.
pi_189124829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik niet en dit is weer van dat glijdende schaal gelul waar sommige mensen weer van gaan schuimbekken.
Eens. Allemaal schuimbekkende sneeuwvlokjes die door het minste of geringste volledig in de stress schieten. _O- Mensen kunnen tegenwoordig niets meer hebben.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:07:04 #55
358523 IkStampOpTacos
pi_189124835
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als deze dingen er straks doorheen zijn dan neem ik aan dat jij als eerste een topic post over de teloorgang van het westen? Of ben je dan stiekem toch van de juich-kant?
Het leven is niet zwart wit, al hebben sommige mensen jammer genoeg zo'n kijk op het leven nodig om alles nog een beetje te begrijpen. ;(
-
pi_189124840
Tja, D66. De Maoisten van het Liberalisme. Wanneer gaan ze Liberale Garden oprichten om voor te zorgen dat iedereen zich strak aan liberale mores gaat houden? Ideologie hard nodig als bindmiddel voor een volk maar het kan ook zorgen voor destructieve gedrag doordat mensen als hersenloze apen het gaan aanbidden en opdringen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rode_Garde_(China)
  donderdag 26 september 2019 @ 09:07:53 #57
358523 IkStampOpTacos
pi_189124848
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik leef niet in angst. Ik zie gewoon wat er aan de hand is en ik besef me dat dingen stuk kunnen en.. genoeg domme bullshit en naargeestige vrijheidsinperking en je hebt in feite het westen en wat het westen historisch gezien zo bijzonder maakt kapot gemaakt.
Hoe gaat de maatschappij 'stuk' dan? Wat is er dan kapot?
-
  donderdag 26 september 2019 @ 09:12:13 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoe gaat de maatschappij 'stuk' dan? Wat is er dan kapot?
Principes van persoonlijke vrijheid. Van gelijkheid zelfs (gelijkheid van kansen).

Hoe meer wetten en dingen er zijn die tegen die vrijheden in gaan hoe makkelijker het voor overheden is om steeds weer een stapje verder te gaan. En ja.. dat zou wel eens kunnen uitmonden op totalitaire situaties
pi_189124903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:06 schreef Chia het volgende:

[..]

Eens. Allemaal schuimbekkende sneeuwvlokjes die door het minste of geringste volledig in de stress schieten. _O- Mensen kunnen tegenwoordig niets meer hebben.
Welke groep mensen kunnen tegenwoordig niets meer hebben?
  donderdag 26 september 2019 @ 09:13:12 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_189124908
Zie al die vriendinlozen en kinderlozen weer over de zeik gaan.

Ik heb gelukkig geen meisjes, want hun speelgoedschappen zijn ronduit deprimerend. De roze codificering met alleen maar babies en prinsessen die er sinds de jaren 90 ingebracht is, is extreem pervasief. En persuasief. Zou goed zijn als dat eens opengebroken werd.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:14:18 #61
116015 SicSicSics
pi_189124923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:59 schreef SpecialK het volgende:
Als het westen desintegreert? Een langere tijd chaos en oorlog en uiteindelijk zal er wel weer wat nieuws komen. Maar er is geen garantie dat dat dan beter is als wat er nu actief wordt afgebroken.
Omdat we stereotypering aanpakken, vallen we in chaos? :') _!
Wat voor boeken lees jij?
quote:
Gelijkheid van uitkomst tussen de seksen
En dat is slecht, omdat?
quote:
Doe je expres dom? Er wordt in de OP verwezen naar een reeds bestaande Franse wet. Met andere woorden. Dit soort wetgeving heeft wel degelijk de potentie om tot stand te komen.
En ik ben benieuwd hoe die verwijzing tot stand is gekomen. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen wat kort door de bocht gaan in hun interpretaties. :)
Fine, fuck you then!
  donderdag 26 september 2019 @ 09:15:07 #62
358523 IkStampOpTacos
pi_189124937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:12 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Welke groep mensen kunnen tegenwoordig niets meer hebben?
Beide groepen niet. Iedereen is direct op de kast tegenwoordig.
-
  donderdag 26 september 2019 @ 09:16:13 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124953
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat we stereotypering aanpakken, vallen we in chaos? :') _!
Wat voor boeken lees jij?
Omdat we principes in de uitverkoop doen om die doelen te bereiken.
Het doel beheiligt niet de middelen.

quote:
[..]

En dat is slecht?
Gelijkheid van uitkomst is een slecht principe inderdaad.
Gelijkheid van kansen niet.

quote:
[..]

En ik ben benieuwd hoe die veriwjzing tot stand is gekomen. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen wat kort door de bocht gaan in hun interpretaties. :)
Ben je benieuwd of.. heb je gewoon zoiets van "och zal wel meevallen". Omdat je die aanname doet.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:16:15 #64
358523 IkStampOpTacos
pi_189124954
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:06 schreef Chia het volgende:

[..]

Het is ook zo'n dom gelul. De pink tax, vrouwen betalen meer dan mannen voor hetzelfde product en op één of andere manier zijn de mannen daardoor een slachtoffer? :')
Hier ook, vrouwenproducten duurder door marketing gericht op vrouwen:
https://www.nu.nl/geldzak(...)met-de-pink-tax.html
-
pi_189124960
Man man man. Europa wordt overlopen door kansloze illegale uitvreters en wij maken ons druk om genderneutraal speelgoed omdat 0,000001% van de bevolking mentale issues heeft.

Doe godverdomme ff normaal :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:17:33 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189124970
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het is ook zo'n dom gelul. De pink tax, vrouwen betalen meer dan mannen voor hetzelfde product en op één of andere manier zijn de mannen daardoor een slachtoffer? :')
Hier ook, vrouwenproducten duurder door marketing gericht op vrouwen:
https://www.nu.nl/geldzak(...)met-de-pink-tax.html

donderdag 26 september 2019 @ 09:18:18 #67
358523 IkStampOpTacos
pi_189124974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Principes van persoonlijke vrijheid. Van gelijkheid zelfs (gelijkheid van kansen).

Hoe meer wetten en dingen er zijn die tegen die vrijheden in gaan hoe makkelijker het voor overheden is om steeds weer een stapje verder te gaan. En ja.. dat zou wel eens kunnen uitmonden op totalitaire situaties
Welke persoonlijke vrijheden worden er ingeperkt? Het lijkt er juist op dat mensen meer vrijheden krijgen voor homo's of transgenders zoals trouwen of adopteren.
-
  donderdag 26 september 2019 @ 09:19:00 #68
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_189124982
quote:
8s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:16 schreef vosss het volgende:
Man man man. Europa wordt overlopen door kansloze illegale uitvreters en wij maken ons druk om genderneutraal speelgoed omdat 0,000001% van de bevolking mentale issues heeft.

Doe godverdomme ff normaal :(
Ja klopt, alle buitenlanders eruit!
  donderdag 26 september 2019 @ 09:19:14 #69
358523 IkStampOpTacos
pi_189124985
-
  donderdag 26 september 2019 @ 09:22:24 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189125021
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Welke persoonlijke vrijheden worden er ingeperkt?
Heb ik al gezegd.

quote:
Het lijkt er juist op dat mensen meer vrijheden krijgen voor homo's of transgenders zoals trouwen of adopteren.
Hier en daar wat meer vrijheid... maar over het algemeen minder.

Zolang een hoop mensen het doel maar zo belangrijk vinden dat ze blind zijn voor de principes die geschonden worden.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:23:01 #71
116015 SicSicSics
pi_189125027
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:16 schreef SpecialK het volgende:
Omdat we principes in de uitverkoop doen om die doelen te bereiken.
Het doel beheiligt niet de middelen.
Principes zijn er ook om over boord te gooien wanneer ze in de weg zitten.
Anders stonden we nu nog steeds te klagen dat stoomtreinen voor zure melk zorgen.
Of zaten we nog steeds onder het juk van de kerk en moesten we ons plekje in de hemel kopen!
quote:
Gelijkheid van uitkomst is een slecht principe inderdaad.
Gelijkheid van kansen niet.
Die nuance zie ik niet helemaal. Als ik even een crashcourse wikipedia filosifie meepak dan hoeft 'Vrijheid van Uitkomst' ook niet van mij.
Ik zie alleen niet hoe dit bericht, daarnaartoe leidt. :)
quote:
Ben je benieuwd of.. heb je gewoon zoiets van "och zal wel meevallen". Omdat je die aanname doet.
Beide ^O^
En nogmaals:
Ik ben het overigens met je eens. Als dit echt een wet is dan denk ik ook: Rot lekker op uit mijn gesprekken! ^O^
Fine, fuck you then!
  donderdag 26 september 2019 @ 09:23:17 #72
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189125033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja daag. Niemand gaat je video's kijken. Heb je zelf geen mening? :')
Jij hoeft de video's niet te kijken. Als mensen die oprecht interesse hebben ze maar kijken en snappen waarom jouw argumenten onzin zijn. Ik hoef jou niet iets nieuws te leren, hoor.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:23:54 #73
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189125042
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

_O- :W

Wij zijn klaar.
pi_189125060
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:23 schreef SicSicSics het volgende:
Als je je niet aan je principes houdt als ze onder druk komen te staan, zijn het geen principes maar gedragingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 26 september 2019 @ 09:25:37 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_189125064
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij hoeft de video's niet te kijken. Als mensen die oprecht interesse hebben ze maar kijken en snappen waarom jouw argumenten onzin zijn. Ik hoef jou niet iets nieuws te leren, hoor.
Je bedoelt: andere mensen die krampachtig de huidige ongelijkheid in stand willen houden.

Oh, en dat verkopen als "vrijheid".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189125067
Ze zijn echt aan het doorslaan daar in de haagse politiek.

The. Fuck.
1947-2016
  donderdag 26 september 2019 @ 09:28:17 #77
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189125089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Je bedoelt: andere mensen die krampachtig de huidige ongelijkheid in stand willen houden.

Nee. Mensen die gewoon gelijk hebben en bullshit aanwijzen waar bullshit verkocht wordt.

Waar jij het gulzig opschlurpt omdat je denkt dat je dan deugt.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:28:52 #78
116015 SicSicSics
pi_189125095
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:23 schreef SpecialK het volgende:
_O- :W

Wij zijn klaar.
Wel bijzonder dat je net zo dogmatisch kan zijn als de instituties waar je zo graag tegen ageert! :D
Fine, fuck you then!
  donderdag 26 september 2019 @ 09:29:50 #79
358523 IkStampOpTacos
pi_189125105
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heb ik al gezegd.
[..]

Hier en daar wat meer vrijheid... maar over het algemeen minder.

Zolang een hoop mensen het doel maar zo belangrijk vinden dat ze blind zijn voor de principes die geschonden worden.
Over het algemeen minder... Noem eens voorbeelden. Je blijft zo ongelooflijk vaag. Alles is een inbreuk op 'vrijheden' en 'principes' maar je noemt niks concreet. Sterker nog, bij de enige voorbeelden die wel gegeven zijn geef je toe dat er meer vrijheden komen.

Hoe is die gelijkheid van kansen aan het afnemen. De overheid is juist die gelijke kansen aan het stimuleren. Zelfs op gemeentelijk niveau kan je kijken wat er gedaan wordt: https://www.gelijke-kansen.nl/over-gelijke-kansen
-
pi_189125109
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wel bijzonder dat je net zo dogmatisch kan zijn als de instituties waar je zo graag tegen ageert! :D
Jij gooit je principes over boord zodra het je uitkomt.
Tjah, met zo iemand zou ik ook snel klaar zijn.
1947-2016
  donderdag 26 september 2019 @ 09:31:01 #81
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189125111
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Principes zijn belangrijk en raken de kern van een waarheid
Instituties zijn... gewoon wat mensen die politieke doelen hebben.

Dat je die 2 dingen gelijk probeert te trekken is.. hilarisch en verklaar veel over je bijdragen hier.

Deze kreeg je nog even cadeau vanaf hier geen reacties meer op je want het heeft geen zin om met iemand te praten over principes die er geen heeft.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:31:34 #82
358523 IkStampOpTacos
pi_189125118
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen eigen principes en heersende principes van de status quo. Waar hebben we het over hier? Want paradigma's in de samenleving zijn er inderdaad om aan de kant te zetten als ze achterhaald zijn.
-
  donderdag 26 september 2019 @ 09:33:25 #83
116015 SicSicSics
pi_189125140
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Er is een groot verschil tussen eigen principes en heersende principes van de status quo. Waar hebben we het over hier? Want paradigma's in de samenleving zijn er inderdaad om aan de kant te zetten als ze achterhaald zijn.
Dat! ^O^
Anders ouden we nog steeds heksen verbranden.
Vrouwen geen stemrecht hebben.
Zou je niet naar school zijn geweest omdat je het bedrijf van de familie over had moeten nemen.
Etc.
Fine, fuck you then!
  donderdag 26 september 2019 @ 09:34:25 #84
116015 SicSicSics
pi_189125147
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:30 schreef Red_85 het volgende:
Ik ben absoluut bereid om nog eens naar mijn persoonlijke principes te kijken op het moment dat ik iemand tegenkom die mij er op wijst dat het ook anders kan.
Fine, fuck you then!
  donderdag 26 september 2019 @ 09:42:23 #85
358523 IkStampOpTacos
pi_189125222
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:31 schreef SpecialK het volgende:
Principes zijn belangrijk en raken de kern van een waarheid
Principes kunnen net zo goed compleet achterhaald zijn of worden of gewoonweg verkeerd zijn.

Dat complete gebrek aan introspectie en daardoor verandering is typerend voor conservatieven en hinderlijk voor de vooruitgang van de maatschappij en mensheid in het algemeen.

Als mensen altijd vast hadden blijven houden aan hun eigen principes of een maatschappij aan de heersende principes van die tijd, was er nooit vooruitgang geboekt. Het feit dat ergens in historie mensen hun (religieuze of ethische) principes een keer tegen het licht hebben gehouden en besloten hebben dat een andere (nieuwe) weg meer progressie boekt, heeft er voor gezorgd dat we nu leven in de maatschappij die jij zo liefhebt dat je hem niet veranderd wil zien.
-
pi_189125251
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 08:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

"Voor m'n tomboy-dochter van vier jaar."

Verder prima plan; ik heb die indeling (voor veel winkels) nooit gesnapt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_189125254
Komt er dan ook speelgoed waarbij bijvoorbeeld het hoofddoekje op/af kan worden gedaan en waarbij bijvoorbeeld het jongetje ook het hoofddoekje op kan doen, vast niet hè?
pi_189125352
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:45 schreef GS-Raw het volgende:
Komt er dan ook speelgoed waarbij bijvoorbeeld het hoofddoekje op/af kan worden gedaan en waarbij bijvoorbeeld het jongetje ook het hoofddoekje op kan doen, vast niet hè?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:56:54 #89
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189125393
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Principes kunnen net zo goed compleet achterhaald zijn of worden of gewoonweg verkeerd zijn.

Jij mag mij uitleggen wat er verkeerd is aan het principe van persoonlijke vrijheid en gelijkheid van kansen

quote:
Dat complete gebrek aan introspectie en daardoor verandering is typerend voor conservatieven en hinderlijk voor de vooruitgang van de maatschappij en mensheid in het algemeen.
Gebrek aan introspectie zie je links en rechts, conservatief en progressief. Dus dat straatje schoonvegen van je mag je lekker achterwege laten.

quote:
Als mensen altijd vast hadden blijven houden aan hun eigen principes of een maatschappij aan de heersende principes van die tijd, was er nooit vooruitgang geboekt. Het feit dat ergens in historie mensen hun (religieuze of ethische) principes een keer tegen het licht hebben gehouden en besloten hebben dat een andere (nieuwe) weg meer progressie boekt, heeft er voor gezorgd dat we nu leven in de maatschappij die jij zo liefhebt dat je hem niet veranderd wil zien.
Ik heb mijn principes voor goede redenen en ik moet nog iemand tegen komen die goede redenen heeft om ze los te laten of waarom andere principes belangrijker zijn.

Dus het staat je vrij om aan mij uit te leggen waarom mijn principes verouderd zijn en klaar voor de prullenbak zijn.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:59:16 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_189125412
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:56 schreef SpecialK het volgende:
Jij mag mij uitleggen wat er verkeerd is aan het principe van persoonlijke vrijheid en gelijkheid van kansen
Wat versta jij onder gelijkheid van kansen?

Ik bedoel, anders dan het weghalen van genderspecifieke keurslijven en discriminatie bij kleine kinderen, want dat vind jij schijnbaar nodig om gelijke kansen te creeren.
pi_189125439
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Welke vrijheid wordt er precies ingeperkt?
  donderdag 26 september 2019 @ 10:02:34 #92
358523 IkStampOpTacos
pi_189125441
quote:

[..]

[..]

Gebrek aan introspectie zie je links en rechts, conservatief en progressief. Dus dat straatje schoonvegen van je mag je lekker achterwege laten.
[..]

Ik heb mijn principes voor goede redenen en ik moet nog iemand tegen komen die goede redenen heeft om ze los te laten of waarom andere principes belangrijker zijn.

Dus het staat je vrij om aan mij uit te leggen waarom mijn principes verouderd zijn en klaar voor de prullenbak zijn.
Je verschuift de discussie naar specifieke principes. Zodat jij je straatje schoonveegt.

Eerst zeg je dat je niet afwijkt van principes en iemand die daar wel voor open staat niet serieus neemt. Als ik dan aangeef dat dat van vroeger uit altijd is gedaan kom je met specifieke voorbeelden waar iedereen voor is. Prima dat jij die hebt, maar je hebt ongetwijfeld ook andere principes die daadwerkelijk achterhaald kunnen zijn. Iedereen is verder voor gelijkheid, lijkt me. Daar is nooit wat mis mee geweest.

Ik geloof overigens niet dat jij nooit van standpunt bent veranderd in jouw leven. Dat kan ik niet aantonen, maar niemand houdt er dezelfde denkbeelden op na in de 80 jaar van zijn leven.
-
pi_189125500
quote:
Dit is een beetje een misleidend statement, alsof de mensen die minder aan stereotypering willen doen zijn voor minder persoonlijke vrijheid. Dat kun je juist ook omdraaien: stereotypering zorgt er voor dat mensen minder bewust een eigen keuze maken en in een bepaald keurslijf willen vallen. Zorgen voor minder stereotypering zou zo dus juist voor meer vrijheid zorgen.
pi_189125652
He hebt nu eenmaal jongens en meisjes, mannen en vrouwen, Licht en donker, boven en onder, groot en klein. Het is allemaal herzelfde maar toch zo verschillend.

Echt te belachelijk voor woorden dit plan.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_189125685
HAHAHAHAHAHAHAHA

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189125758
Lekker liberaal weer DDR66 :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 26 september 2019 @ 10:29:02 #98
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189125767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Welke huidige ongelijkheid bedoel je precies? Dit is een vrij land en vrouwen mogen doen wat ze willen. Doen ze ook. Er zijn meer hoogopgeleide jonge vrouwen dan mannen en vrouwen onder de 30 verdienen gemiddeld ook al veel meer geld dan mannen. Dus waar hebben we het nou over?

Ze zijn niet achterlijk hoor, vrouwen. Dat ze met een pop spelen betekent niet dat ze geen directrice kunnen worden.
  donderdag 26 september 2019 @ 10:30:07 #99
116015 SicSicSics
pi_189125781
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:20 schreef venomsnake het volgende:
He hebt nu eenmaal jongens en meisjes, mannen en vrouwen, Licht en donker, boven en onder, groot en klein. Het is allemaal herzelfde maar toch zo verschillend.
Er is ook niemand die dat tegenspreekt. :)
quote:
Echt te belachelijk voor woorden dit plan.
Waarom?
Wanneer we met subliminale boodschappen mensen een bepaalde kant op kunnen duwen ... Waarom zou dit dan 'te belachelijk voor woorden' zijn?
Fine, fuck you then!
pi_189125798
het houdt niet op niet vanzelf
wat een door en door verrotte kunstmatige sterilisering van de samenleving
walgelijk en abject
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')