Dat is onderdeel van de marketingstrategie. En die was heel fout, ik hoop dat we dat wel eens zijn.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze heeft een speech gehouden dus, ongeacht wie die geschreven heeft.
Maar nogmaals; juist als dat kind misbruikt wordt is haar aanvallen op alles dat niet inhoudelijk is een zwaktebod.
Te jong en te lelijk voor MeToo.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Verkrachtings fantasieën? Ben jij wel helemaal lekker?
En dat essay had ze zelf geschreven?
Moet zeker ook worden aangepakt, wereldwijd.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:41 schreef asco het volgende:
https://www.worldometers.info/world-population
Succes met het oplossen van problemen. 👍
🙄
Gisteren hebben we het uitgebreid gehad over de inhoud van de speech, nou ja gebrek aan inhoud. Nu over haar optreden, redelijk normaal als je een volwassen politiek statement maakt.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat is het topic eigenlijk, want ik lees geen enkel arrgument tegen haar beweringen, ik lees alleen maar gezeik over het uiterlijk en de uitstraling van een 16-jarig meisje dat een felle speech heeft gehouden.
Ja, dat zeg ik al een aantal keer, dat ik dat met je eens ben. Ik begin er echt knettergek van te worden dat je daar TELKENS weer op terug moet vallen.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze heeft een speech gehouden dus, ongeacht wie die geschreven heeft.
Maar nogmaals; juist als dat kind misbruikt wordt is haar aanvallen op alles dat niet inhoudelijk is een zwaktebod.
En maar volhardenquote:Op donderdag 26 september 2019 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat werd er niet bedoeld maar ik snap dat jullie dat eruit pikken. Want inhoudelijk weten jullie dat het een hele slechte zet was een geestelijk instabiele 16 jarige te offeren.
Als zij mooi genoeg was geweest voor de catwalk, had ze daar bestaan
Als zij goed kon zingen, had zij op het podium gestaan
Net als die little miss verkiezingen in de VS.
En hoe wordt zij nu neergezet? Als een schuimbekkende labiele puber, ik vind dat heel triest. Zeker gezien haar verleden.
Maar heb je al een keer bewijs gezien voor de bewering dat ze gesouffleerd en getraind wordt? Want vooralsnog blijft het bij beschuldigingen zonder enige onderbouwing.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, zeker als daar voldoende trainingstijd voor is.
Jezus Christus, wat ben jij een ongelofelijke jankerd zeg.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Te jong en te lelijk voor MeToo.
Jouw woorden, niet de mijne.
En ook weer die vraag of ze dat essay zelfgeschreven had... wat voor verdorven karakter heb je, als je zoveel kwalijke gedachtegangen kunt projecteren op een kind van 16? Ben je dan echt zo tot op de vezels achterbaks dat je bij elke actie een allesomvattend plan van misleiding en bedrog moet verwachten? Is dat hoe je het zelf aan zou hebben gepakt als je de kans had gekregen.
Te jong en te lelijk voor Metoo en het songfestival, iemand anders een essay laten schrijven om een essaywedstrijd te winnen zodat je je carriere als wereldredster kan beginnen, je hele image wordt vervolgens bedacht en bepaald door 'anderen', alles wat je zegt is een toneelstuk om boeken te verkopen.
Een opeenstapeling van verrotte hersenkronkels. Voed je je kinderen ook op met het idee dat je alles aan moet grijpen om de wereld te bedriegen?
Tuurlijk, daarom komt de gemiddelde sporter ook zo lekker uit z'n woorden in het Engels.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, zeker als daar voldoende trainingstijd voor is.
Ben jij zo wereldvreemd? Alles en iedereen die op een podium klimt wordt begeleidt door een team professionals.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
En ook weer die vraag of ze dat essay zelfgeschreven had... wat voor verdorven karakter heb je, als je zoveel kwalijke gedachtegangen kunt projecteren op een kind van 16? Ben je dan echt zo tot op de vezels achterbaks dat je bij elke actie een allesomvattend plan van misleiding en bedrog moet verwachten? Is dat hoe je het zelf aan zou hebben gepakt als je de kans had gekregen.
Te jong en te lelijk voor Metoo en het songfestival, iemand anders een essay laten schrijven om een essaywedstrijd te winnen zodat je je carriere als wereldredster kan beginnen, je hele image wordt vervolgens bedacht en bepaald door 'anderen', alles wat je zegt is een toneelstuk om boeken te verkopen.
Een opeenstapeling van verrotte hersenkronkels. Voed je je kinderen ook op met het idee dat je alles aan moet grijpen om de wereld te bedriegen?
Elke 10 jaar bijna 1 miljard mensen erbijquote:Op donderdag 26 september 2019 09:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Moet zeker ook worden aangepakt, wereldwijd.
Jij denkt dat ze alles zelf geregeld heeft? En als ouder je je kind daar maar laat staan? Dat zou ik nog erger vinden.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar heb je al een keer bewijs gezien voor de bewering dat ze gesouffleerd en getraind wordt? Want vooralsnog blijft het bij beschuldigingen zonder enige onderbouwing.
Er is een verschil tussen commentaar krijgen en dat de halve wereld over je heen valt en persoonlijk aan begint te vallen.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gisteren hebben we het uitgebreid gehad over de inhoud van de speech, nou ja gebrek aan inhoud. Nu over haar optreden, redelijk normaal als je een volwassen politiek statement maakt.
Dat ze commentaar kon krijgen had haar team in kunnen calculeren, dus imo dikke taal km haar zo te presenteren.
En in welke bubbel leef jij?quote:Op donderdag 26 september 2019 09:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je zegt letterlijk dat ze te lelijk is om misbruikt te worden. Maar nu heb je dat niet zo bedoeld, rot op joh.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat werd er niet bedoeld maar ik snap dat jullie dat eruit pikken.
Comment van de dagquote:Op donderdag 26 september 2019 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen commentaar krijgen en dat de halve wereld over je heen valt en persoonlijk aan begint te vallen.
Ik proef uit heel veel commentaar dat ik lees over haar optreden een soort van "ik ga mij niet door een 16 jarige laten vertellen wat ik moet" aangevuld met een "en ze is nog lelijk en raar ook". Vooral dat laatste is vooral onnodig. Dat eerste is eigenlijk het punt van discussie ze zegt namelijk niets anders dan hey er is ook een generatie na jullie let daar eens op. Dat dat voor sommige mensen moeilijk te verkroppen is snap ik niet zo, dat is namelijk niets nieuws. Het enige dat ik kan bedenken waarom men dat zo'n lastige boodschap zou vinden is als men zich erg bewust is geweest van verkeerd gedrag en nu denkt "oh kut ze kan wel eens gelijk hebben". Als dat namelijk niet zo is dan zie je haar verwijt gewoon als een uitspraak van een verongelijkte puber die niet door heeft dat we altijd al perfect voor het milieu gezorgd hebben en alles pico bello in orde is.
Dus hoe je er ook in staat het meest onzinnige dat je kunt doen is vol op de man proberen dit meisje aan te vallen. Het meest zinnige dat je kunt doen is denken van is de manier waarop ik leef wel houdbaar voor mijn leefomgeving. Een andere sidenote de mensen die ze adresseerde waren beleidsmakers en niet persee burgers dus je aangesproken voelen is in de grootste gevallen niet eens nodig
Dit zal inderdaad de reden geweest zijn voor begeleiding.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurlijk, daarom komt de gemiddelde sporter ook zo lekker uit z'n woorden in het Engels.
[ afbeelding ]
Mooie post!quote:Op donderdag 26 september 2019 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen commentaar krijgen en dat de halve wereld over je heen valt en persoonlijk aan begint te vallen.
Ik proef uit heel veel commentaar dat ik lees over haar optreden een soort van "ik ga mij niet door een 16 jarige laten vertellen wat ik moet" aangevuld met een "en ze is nog lelijk en raar ook". Vooral dat laatste is vooral onnodig. Dat eerste is eigenlijk het punt van discussie ze zegt namelijk niets anders dan hey er is ook een generatie na jullie let daar eens op. Dat dat voor sommige mensen moeilijk te verkroppen is snap ik niet zo, dat is namelijk niets nieuws. Het enige dat ik kan bedenken waarom men dat zo'n lastige boodschap zou vinden is als men zich erg bewust is geweest van verkeerd gedrag en nu denkt "oh kut ze kan wel eens gelijk hebben". Als dat namelijk niet zo is dan zie je haar verwijt gewoon als een uitspraak van een verongelijkte puber die niet door heeft dat we altijd al perfect voor het milieu gezorgd hebben en alles pico bello in orde is.
Dus hoe je er ook in staat het meest onzinnige dat je kunt doen is vol op de man proberen dit meisje aan te vallen. Het meest zinnige dat je kunt doen is denken van is de manier waarop ik leef wel houdbaar voor mijn leefomgeving. Een andere sidenote de mensen die ze adresseerde waren beleidsmakers en niet persee burgers dus je aangesproken voelen is in de grootste gevallen niet eens nodig
Wat jij wilt.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je zegt letterlijk dat ze te lelijk is om misbruikt te worden. Maar nu heb je dat niet zo bedoeld, rot op joh.
Je noemt 2 native speakers en iemand die vanaf heel jong al op internationale events bezig was en dus al vroeg publiek Engels leerde spreken en gewend was aan interviews.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit zal inderdaad de reden geweest zijn voor begeleiding.![]()
Maar denk aan de kindersterren zoals Britney Spears, Justin Beelden, 1direction en onze Max. Jos zit daar als een havik bovenop.
Er wordt zijdelings een opmerking over gemaakt en jij bent hier degene die er maar niet over uitgepraat raakt. Bij gebrek aan een tegenargument over het hoge fake gehalte klamp je, je met beide handen daaraan vastquote:Op donderdag 26 september 2019 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat is het topic eigenlijk, want ik lees geen enkel arrgument tegen haar beweringen, ik lees alleen maar gezeik over het uiterlijk en de uitstraling van een 16-jarig meisje dat een felle speech heeft gehouden.
Daar heb ik het überhaupt niet over gehad, dus dat lijkt me een wat voorbarige conclusie. Het ging me puur om de post waarin je beweert dat ze te lelijk is om misbruikt te worden.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat jij wilt.
Imo allemaal ingecalculeerd, nu na twee dagen gaat ze zielig doen in de media.
(Weer een aandachtsmoment in de internationale pers) en weer een overeenkomst met #trends. Nu het zielige slachtoffer spelen (zie je de overeenkomst?)
Compleet uitgeknepen marketingplan, jij gelooft dat niet en ik wel.
We moeten dat kind niet dus we branden haar af, deal with itquote:Op donderdag 26 september 2019 10:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar heb ik het überhaupt niet over gehad, dus dat lijkt me een wat voorbarige conclusie. Het ging me puur om de post waarin je beweert dat ze te lelijk is om misbruikt te worden.
En dat is dan moeder ook nog.
Dit.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgens mij vinden de meesten (ik iig) het vooral triest en sneu dat volwassenen haar op deze manier misbruiken...quote:Op donderdag 26 september 2019 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
De delen van de wereld waar ze aandacht krijgt zijn ook de delen waar ze er iets aan doen.quote:Op donderdag 26 september 2019 01:19 schreef gniffie het volgende:
[..]
Wat vinden jullie er thuis over dat heel de wereld niets doet aan klimaatverandering dan
Greta ging ook stationair, van een journalist tijdens haar staking. Naar meerdere lokaal, regionaal en landelijk.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je noemt 2 native speakers en iemand die vanaf heel jong al op internationale events bezig was en dus al vroeg publiek Engels leerde spreken en gewend was aan interviews.
Daarbij komt Spears uit de Disney-stal, dus die is sowieso van kleins af aan getraind in openbaar optreden.
Wel grappig dat je Spears en Bieber als voorbeelden neemt, want uiteindelijk gingen die ook niet zo heel lekker om met hun roem, en die beroemdheid was bij lange na niet zo plotsklaps als bij Thunberg.
En omdat je er niet zoveel mee kunt dat misbruikte kind maar afbranden?quote:Op donderdag 26 september 2019 10:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij vinden de meesten (ik iig) het vooral triest en sneu dat volwassenen haar op deze manier misbruiken...
En de beweringen die ze doet zijn alleen maar we gaan dood en de aarde gaat kapot gezeik en dat soort Jehova onheilsprofetieen... Daar kun je verder niet zoveel mee.
Ik brand haar niet af.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
En omdat je er niet zoveel mee kunt dat misbruikte kind maar afbranden?
Dat dat gebeurt is ook nog de schuld van de ouders of wat?
Hebben mensen die haar affikken geen eigen verantwoordelijkheid?
She made them do it!quote:Op donderdag 26 september 2019 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar komt dat gelul van haar afbranden toch steeds vandaan? Er is echt al zat voorbij gekomen maar daar wordt allemaal niet op ingegaan, nogal logisch dat men er een keer klaar mee is.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt iets aan de uitstoot doen, of het heel veel zoden aan de dijk gaat zetten is nog maar de vraag.quote:Op donderdag 26 september 2019 01:19 schreef gniffie het volgende:
Wat vinden jullie er thuis over dat heel de wereld niets doet aan klimaatverandering dan
"Je" is niet altijd "jij"quote:
Ik zei letterlijk voor metoo. En het woord misbruik heb ik nergens gebruikt.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar heb ik het überhaupt niet over gehad, dus dat lijkt me een wat voorbarige conclusie. Het ging me puur om de post waarin je beweert dat ze te lelijk is om misbruikt te worden.
En dat is dan moeder ook nog.
quote:Op donderdag 26 september 2019 10:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zei letterlijk voor metoo. En het woord misbruik heb ik nergens gebruikt.
Ik heb wel moeite met je belerende vingertje.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
"Je" is niet altijd "jij"
Maar het is lastig ontkennen dat er heel veel mensen zijn die haar wel afbranden, en niet op inhoud, maar op de verpakking.
Dat is op z'n minst een heel bijzondere manier van uiten van medelijden met een misbruikt kind.
Op het autistische af bijna, autisten hebben immers wel vaker moeite met de regulatie van emoties.
Achteraf zielig zitten doen? Ze houdt een toespraak met een boodschap die een aantal mensen niet aanstaat, veel mensen hebben hun vraagtekens bij de hele situatie, allemaal prima. Maar tussen dat en haar volledig afbranden, beweren dat ze te lelijk is om misbruikt te worden en de hele stortvloed aan modder en haat die ze over zich heen heeft gekregen zitten nogal wat kilometers.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:
En je kunt het er met een paar eens zijn, nergens mee eens zijn of overal mee eens zijn en dat mag en was te voorzien. Haar uitspraken en beschuldigingen waren ook stevig.
Metoo begon heel serieus en ging over heftige misbruikzaken.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
MeToo gaat natuurlijk over het hebben van huisdieren.
Dus omdat je het je niet kan voorstellen dat ze zelf de regie voert is het niet waar?quote:Op donderdag 26 september 2019 09:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze alles zelf geregeld heeft? En als ouder je je kind daar maar laat staan? Dat zou ik nog erger vinden.
Ja, ik denk dat echt. Ze was laatst in dat bos met die activisten en werd begeleid door veel pers. Heeft ze die pers ook zelf gebeld of zou daar een bureau voor ingehuurd zijn?
Dit is duidelijk een stropop. Jij geeft jouw geheel eigen interpretatie van wat mensen denken of vinden en gaat daar dan commentaar op leverenquote:Op donderdag 26 september 2019 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ìk wist niet wat MeToo inhield, bedankt voor de aangedikte uitleg.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Metoo begon heel serieus en ging over heftige misbruikzaken.
Het eindigde in een circus waarin veel vrouwen mannen te pas en te onpas beschuldigden van seksuele handelingen zoals blikken, opmerkingen of betastingen.
QFTquote:Op donderdag 26 september 2019 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bullshit. Niet alleen wat je zegt, maar ook hoe je het zegt maakt iets uit. En aangezien zij heeft gekozen voor een totaal respectloze en vijandige manier van zich uiten was de reactie volkomen voorspelbaar. Wie de bal kaatst. En de bal is teruggekomen. Degene die daar nu huilie over zitten te doen zijn zijzelf en haar entourage.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Achteraf zielig zitten doen? Ze houdt een toespraak met een boodschap die een aantal mensen niet aanstaat, veel mensen hebben hun vraagtekens bij de hele situatie, allemaal prima. Maar tussen dat en haar volledig afbranden, beweren dat ze te lelijk is om misbruikt te worden en de hele stortvloed aan modder en haat die ze over zich heen heeft gekregen zitten nogal wat kilometers.
Dat heeft allemaal niks meer te maken met 'oneens zijn' of 'vraagtekens hebben bij'.
Natuurlijk kan ze een stevige mening terug verwachten. Daar is ook helemaal niets mis mee. Maar wel op de inhoud, niet op haar vlechten, gelaatsuitdrukking, leeftijd, etc. De stevige mening terug kan op basis van argumenten die haar verhaal dat het slecht gaat met de aarde en dat we iets moeten doen onderuit halen.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb wel moeite met je belerende vingertje.
1 mensen zijn het niet eens met haar doemvoorspellingen
2 mensen zijn het niet eens met de beschuldigingen
3 mensen zijn het niet eens met haar manier van communiceren
4 mensen vinden dit onverantwoord omdat ze nog zo jong is
5 mensen vinden het hypocriet
6 mensen vinden het kindermisbruik door een of meerdere organisaties
7 mensen vinden het een eng kind
En je kunt het er met een paar eens zijn, nergens mee eens zijn of overal mee eens zijn en dat mag en was te voorzien. Haar uitspraken en beschuldigingen waren ook stevig.
Dat had haar entourage haar vooraf heel duidelijk moeten maken, en dat zullen ze gedaan hebben. Achteraf naïef en zielig gaan doen is triest.
Zij geeft een stevige mening op een wereldpodium, dan kan ze ook een stevige mening terugverwachten.
Haar toon, de minachting in haar speech en de blikken op de conferentie zorgen niet voor sympathie. Als dat haar doel was, heeft ze flink gedaald.
Wat was er precies respectloos?quote:Op donderdag 26 september 2019 10:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit. Niet alleen wat je zegt, maar ook hoe je het zegt maakt iets uit. En aangezien zij heeft gekozen voor een totaal respectloze en vijandige manier van zich uiten was de reactie volkomen voorspelbaar.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dit is duidelijk een stropop. Jij geeft jouw geheel eigen interpretatie van wat mensen denken of vinden en gaat daar dan commentaar op leveren![]()
Ze zegt helemaal niet op een heel redelijke manier dat er nog een volgende generatie hierna komt. Ze verklaart zo'n beetje de oorlog aan ieder die niet achter haar verhaaltje aan hobbelt, terwijl ze zelf het produckt is van de generatie waar ze de oorlog aan verklaart en tevens zelf geen haar beter. Dat zo'n hypocriet, over het paard getild kutkind uitgekotst wordt is dan niets om verbaasd of verongelukt over te gaan doen. Ze is echt geen haar beter dan het hypocriete zooitje waar ze voor staat te speechen.
Er is vreemd soort dubbele moraal voor mensen die anderen vertellen dat "de wereld vergaat" en ze hun leven moeten veranderen door krom te gaan liggen voor hun luchtkastelen nl dat ze zelf uitgesloten zijn om hieraan meedoen.
Ze wil, al dan niet gepusht door anderen, dat volwassenen naar haar luisteren. Nou... sommige volwassenen moeten niets van haar gekrijs hebben en geven haar dan waar ze om vraagt nl een reactie die een volwassen iemand in haar positie zou krijgen. Dat die dan niet aardig en soms onder de gordel zijn is iets waar ze maar aan zal moeten wennen of anders gewoon terug gaan naar waar ze hoort, het schoolbankje.
wie zegt dat ze te lelijk is om misbruikt te worden? Daar hebben we het al tien keer over gehad. Dat zijn niet mijn woorden.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Achteraf zielig zitten doen? Ze houdt een toespraak met een boodschap die een aantal mensen niet aanstaat, veel mensen hebben hun vraagtekens bij de hele situatie, allemaal prima. Maar tussen dat en haar volledig afbranden, beweren dat ze te lelijk is om misbruikt te worden en de hele stortvloed aan modder en haat die ze over zich heen heeft gekregen zitten nogal wat kilometers.
Dat heeft allemaal niks meer te maken met 'oneens zijn' of 'vraagtekens hebben bij'.
Wat was er in godsnaam respectloos?quote:Op donderdag 26 september 2019 10:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jezus Christus zeg. Durf je dat serieus te vragen?
Danheb je #metoo niet begrepen. Dat ging helemaal niet om beschuldigen van personen, dat ging om het delen van ervaringen. Om elkaar te laten horen dat deze ervaringen heel wijd gedeeld worden en dat je niet alleen staat daarin. Niet om de vinger te wijzen naar 'de mannen' maar om steun te geven aan mensen met dergelijke ervaringen, mannen en vrouwen.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Metoo begon heel serieus en ging over heftige misbruikzaken.
Het eindigde in een circus waarin veel vrouwen mannen te pas en te onpas beschuldigden van seksuele handelingen zoals blikken, opmerkingen of betastingen.
Vaak niet te controleren en te bewijzen. Maar dat was op een gegeven moment ook helemaal niet meer nodig want alle blanke mannen waren slecht en uit op seks.
Complete gekte en heksenjachten op Social media. Iedereen was #metoo...
En dat deed de kernzaken geen goed.
Een oorlogsverklaring van iemand die geen macht of leger achter zich heeft staan is dus gewoon een protest tegen hoe het nu gaat. Dat je het niet met dat protest eens bent of het zelfs hypocriet vind lijkt me duidelijk, ik snap nog steeds waarom dat onder de gordel reacties rechtvaardigt.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dit is duidelijk een stropop. Jij geeft jouw geheel eigen interpretatie van wat mensen denken of vinden en gaat daar dan commentaar op leveren![]()
Ze zegt helemaal niet op een heel redelijke manier dat er nog een volgende generatie hierna komt. Ze verklaart zo'n beetje de oorlog aan ieder die niet achter haar verhaaltje aan hobbelt, terwijl ze zelf het produckt is van de generatie waar ze de oorlog aan verklaart en tevens zelf geen haar beter. Dat zo'n hypocriet, over het paard getild kutkind uitgekotst wordt is dan niets om verbaasd of verongelukt over te gaan doen. Ze is echt geen haar beter dan het hypocriete zooitje waar ze voor staat te speechen.
Er is vreemd soort dubbele moraal voor mensen die anderen vertellen dat "de wereld vergaat" en ze hun leven moeten veranderen door krom te gaan liggen voor hun luchtkastelen nl dat ze zelf uitgesloten zijn om hieraan meedoen.
Ze wil, al dan niet gepusht door anderen, dat volwassenen naar haar luisteren. Nou... sommige volwassenen moeten niets van haar gekrijs hebben en geven haar dan waar ze om vraagt nl een reactie die een volwassen iemand in haar positie zou krijgen. Dat die dan niet aardig en soms onder de gordel zijn is iets waar ze maar aan zal moeten wennen of anders gewoon terug gaan naar waar ze hoort, het schoolbankje.
De halve wereld heeft het over deze dame. Kennelijk bheeft ze op zijn minst enige effectquote:Op woensdag 25 september 2019 23:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Of het met ego te maken heeft weet ik niet, alleen dat haar communicatie niet effectief is. En mensen die beweren dat de inhoud van haar boodschap goed is..tsja dat is nog maar de vraag. Als iemand vol emotie verkondigt dat de aarde rond is dan denk ik: je bent een gekkie maar je hebt gelijk. Bij haar denk ik vooralsnog alleen het eerste. Als je echt overtuigd bent van je boodschap hoef je je publiek niet emotioneel te chanteren met een huilerige toespraak. Maar ja wie ben ik he. 🤔
Je zegt daar letterlijk dat ze te lelijk is om geloofwaardig te zijn als ze zegt misbruikt te zijn.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zei letterlijk voor metoo. En het woord misbruik heb ik nergens gebruikt.
Lees anders mijn mening over de metoo periode.
Uit jouw toetsenbord kwam een braaksel aan haat, minachting en verwijten.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
wie zegt dat ze te lelijk is om misbruikt te worden? Daar hebben we het al tien keer over gehad. Dat zijn niet mijn woorden.
Die haat en moddergooien krijgen meer mensen met een mening, zie Trump, Poetin, Wilders, Halsma en Kim Kardashian. Als zij op hun niveau qua bereik wil meedoen, prima.
Ze deed haar mond open en er kwam een braaksel aan haat, minachting, verwijten en woede uit. Dan zet jezelf de toon van het gesprek.
Zo zouden ze dat inderdaad bedoeld hebben, de uitvoering was wat minder.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Danheb je #metoo niet begrepen. Dat ging helemaal niet om beschuldigen van personen, dat ging om het delen van ervaringen. Om elkaar te laten horen dat deze ervaringen heel wijd gedeeld worden en dat je niet alleen staat daarin. Niet om de vinger te wijzen naar 'de mannen' maar om steun te geven aan mensen met dergelijke ervaringen, mannen en vrouwen.
Ik zou ook wel willen weten wat precies respectloos zou zijn.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jezus Christus zeg. Durf je dat serieus te vragen?
Ik heb het inderdaad drie pagina's lang uitgelegd, tot in den treuren.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je zegt daar letterlijk dat ze te lelijk is om geloofwaardig te zijn als ze zegt misbruikt te zijn.
Zo'n leluk ding kan niet misbruikt worden.
Echt, mijn god zeg. Denk eens na voor je wat typt.
En als het toch ondoordacht uit je toetsenbord is gekomen sta daar dan eens bij stil.
Ga dan niet drie pagina's lang het verdedigen, maar zeg eens kut, dit is niet ok. Ik moet eens bij mezelf te rade gaan.
Ik vind het circus om dit kind heen ook zorgelijk. Heb er gemengde gevoelens over.
Maar dit soort opmerking die jij onnadenkend gewoon neerplempt. Sorry, dat gaat buiten elke grens. En is tekenend voor wat er misgaat in de mensen wereld.
Het is niet ok, niet eens een beetje.
Er zijn inderdaad mensen die het oneigenlijk hebben gebruikt. Dat maakt #metoo nog niet mislukt, dat maakt dat er mensen verkeerd gebruik van hebben gemaakt.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zo zouden ze dat inderdaad bedoeld hebben, de uitvoering was wat minder.
Ze heeft zelf de toon gezet hoor. Ze komt geen aandacht vragen voor haar luchtkasteel, ze komt even vertellen dat ze de vorige generaties nooit gaat vergeven wat ze "met het klimaat hebben gedaan". Voor zulke mensen heb ik geen greintje respect en voel ik ook niet de minste behoefte ze, van mijn kant wel, met respect te behandelenquote:Op donderdag 26 september 2019 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een oorlogsverklaring van iemand die geen macht of leger achter zich heeft staan is dus gewoon een protest tegen hoe het nu gaat. Dat je het niet met dat protest eens bent of het zelfs hypocriet vind lijkt me duidelijk, ik snap nog steeds waarom dat onder de gordel reacties rechtvaardigt.
Want ze valt je persoonlijk aan, ofzo?quote:Op donderdag 26 september 2019 11:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ze heeft zelf de toon gezet hoor. Ze komt geen aandacht vragen voor haar luchtkasteel, ze komt even vertellen dat ze de vorige generaties nooit gaat vergeven wat ze "met het klimaat hebben gedaan". Voor zulke mensen heb ik geen greintje respect en voel ik ook niet de minste behoefte ze, van mijn kant wel, met respect te behandelen
Tja je hebt met gelijke munt terug betalen mensen en je hebt wij gij niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet type mensen. Maar blijkbaar heb je dus ook mensen die daar nog overheen gaan en het gerechtvaardigd vinden om als iemand je een duwtje geeft dat rechtvaardigt dat die ander tot moes geslagen mag worden.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ze heeft zelf de toon gezet hoor. Ze komt geen aandacht vragen voor haar luchtkasteel, ze komt even vertellen dat ze de vorige generaties nooit gaat vergeven wat ze "met het klimaat hebben gedaan". Voor zulke mensen heb ik geen greintje respect en voel ik ook niet de minste behoefte ze, van mijn kant wel, met respect te behandelen
Nee de vorige generaties hebben er voor gezorgd dat dit kind gezond geboren werd in een omgeving waar het haar aan niets ontbrak. Allemaal dankzij het verbruik van grondstoffen en energie. Ik denk dat er in Afrika genoeg arme kindertjes zijn die maar wat graag hadden gewild dat hun voorouders dat zo gedaan haddenquote:Op donderdag 26 september 2019 11:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik zou ook wel willen weten wat precies respectloos zou zijn.
"Shame on you"?
Iemand van de jongere generatie die de ouder generatie verwijt dat ze hen opschepen met een verneukt ecosysteem?
Dit is toch een gegeven. Niet alleen wij de huidige oudere generatie heeft er een zooitje van gemaakt maar ook de generaties hiervoor.
Het is tijd om wakker te worden en dat we inzien dat onze huidige manier van leven het planeet kapot maakt.
Om een film citaat te gebruiken,
John Doe in de film Seven:
"Wanting people to listen, you can't just tap them on the shoulder anymore. You have to hit them with a sledgehammer, and then you'll notice you've got their strict attention."
Ranting thunberg, is die sledgehammer
Ik denk dat de mensen in die zaal daar wel bang voor waren.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want ze valt je persoonlijk aan, ofzo?
quote:Op donderdag 26 september 2019 11:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen in die zaal daar wel bang voor waren.
Lijkt wel alsof mensen die zo ranten tegen haar het vreselijk persoonlijk nemen.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want ze valt je persoonlijk aan, ofzo?
Een persoon die de realiteit durft in te zien ziet ook de negatieve kanten van de economische ontwikkelingen.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee de vorige generaties hebben er voor gezorgd dat dit kind gezond geboren werd in een omgeving waar het haar aan niets ontbrak. Allemaal dankzij het verbruik van grondstoffen en energie. Ik denk dat er in Afrika genoeg arme kindertjes zijn die maar wat graag hadden gewild dat hun voorouders dat zo gedaan hadden
ZE ZIT NIET DANKBAAR OP HAAR KNIEËN OM HAAR ZEGENINGEN TE TELLEN DIE IK, WIJ, VAN DE VORIGE GENERATIE, HAAR GEBRACHT HEBBEN! DE ONDANKBAARHEID!!!quote:Op donderdag 26 september 2019 11:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof mensen die zo ranten tegen haar het vreselijk persoonlijk nemen.
"Kijk deze snotneus mij aanspreken en de TOON!!!"
Wel eens overwogen dat het alleen gaat over de stijl? Dat iemand met een normale communicatie een compleet andere reactie had gekregen?quote:Op donderdag 26 september 2019 11:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
De halve wereld heeft het over deze dame. Kennelijk bheeft ze op zijn minst enige effect![]()
Daarnaast zegt ze natuurlijk niks nieuws, maar dat is ook niet de insteek. Het is een "mensen het is 5 voor 12" boodschap. Maar dan met.veel emotie. Niks mis mee. Feitelijk dus dezelfde boodschap in een nieuw jasje.
Dat is ook de reden waarom ze zo gebashed wordt op vorm en niet op inhoud. Met de inhoud valt niet te discussiëren, daarom gaat men hakken op de vorm. Vind ik persoonlijk een beetje sneu, omdat het toont dat je geem tegenargumenten hebt.
quote:Op donderdag 26 september 2019 11:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee de vorige generaties hebben er voor gezorgd dat dit kind gezond geboren werd in een omgeving waar het haar aan niets ontbrak. Allemaal dankzij het verbruik van grondstoffen en energie. Ik denk dat er in Afrika genoeg arme kindertjes zijn die maar wat graag hadden gewild dat hun voorouders dat zo gedaan hadden
Haar zusje timmert letterlijk en figuurlijk flink aan de weg om beroemd zangeres te worden. Gaat die op de fiets naar de concertzalen of knijpt Greta graag een oogje dicht?quote:Op donderdag 26 september 2019 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja je hebt met gelijke munt terug betalen mensen en je hebt wij gij niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet type mensen. Maar blijkbaar heb je dus ook mensen die daar nog overheen gaan en het gerechtvaardigd vinden om als iemand je een duwtje geeft dat rechtvaardigt dat die ander tot moes geslagen mag worden.
DE KRENG!!!quote:Op donderdag 26 september 2019 11:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
ZE ZIT NIET DANKBAAR OP HAAR KNIEËN OM HAAR ZEGENINGEN TE TELLEN DIE IK, WIJ, VAN DE VORIGE GENERATIE, HAAR GEBRACHT HEBBEN! DE ONDANKBAARHEID!!!
Die zus ziet er normaal uit, ik denk dat Greta gewoon enorm fan is van Pippi Langkous. Die vreemde look is imo een bewuste keuze.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wel eens overwogen dat het alleen gaat over de stijl? Dat iemand met een normale communicatie een compleet andere reactie had gekregen?
Zoals bijvoorbeeld die Malala?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |