Volgens mij vinden de meesten (ik iig) het vooral triest en sneu dat volwassenen haar op deze manier misbruiken...quote:Op donderdag 26 september 2019 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat is het topic eigenlijk, want ik lees geen enkel arrgument tegen haar beweringen, ik lees alleen maar gezeik over het uiterlijk en de uitstraling van een 16-jarig meisje dat een felle speech heeft gehouden.
De delen van de wereld waar ze aandacht krijgt zijn ook de delen waar ze er iets aan doen.quote:Op donderdag 26 september 2019 01:19 schreef gniffie het volgende:
[..]
Wat vinden jullie er thuis over dat heel de wereld niets doet aan klimaatverandering dan
Greta ging ook stationair, van een journalist tijdens haar staking. Naar meerdere lokaal, regionaal en landelijk.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je noemt 2 native speakers en iemand die vanaf heel jong al op internationale events bezig was en dus al vroeg publiek Engels leerde spreken en gewend was aan interviews.
Daarbij komt Spears uit de Disney-stal, dus die is sowieso van kleins af aan getraind in openbaar optreden.
Wel grappig dat je Spears en Bieber als voorbeelden neemt, want uiteindelijk gingen die ook niet zo heel lekker om met hun roem, en die beroemdheid was bij lange na niet zo plotsklaps als bij Thunberg.
En omdat je er niet zoveel mee kunt dat misbruikte kind maar afbranden?quote:Op donderdag 26 september 2019 10:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij vinden de meesten (ik iig) het vooral triest en sneu dat volwassenen haar op deze manier misbruiken...
En de beweringen die ze doet zijn alleen maar we gaan dood en de aarde gaat kapot gezeik en dat soort Jehova onheilsprofetieen... Daar kun je verder niet zoveel mee.
Ik brand haar niet af.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
En omdat je er niet zoveel mee kunt dat misbruikte kind maar afbranden?
Dat dat gebeurt is ook nog de schuld van de ouders of wat?
Hebben mensen die haar affikken geen eigen verantwoordelijkheid?
She made them do it!quote:Op donderdag 26 september 2019 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar komt dat gelul van haar afbranden toch steeds vandaan? Er is echt al zat voorbij gekomen maar daar wordt allemaal niet op ingegaan, nogal logisch dat men er een keer klaar mee is.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt iets aan de uitstoot doen, of het heel veel zoden aan de dijk gaat zetten is nog maar de vraag.quote:Op donderdag 26 september 2019 01:19 schreef gniffie het volgende:
Wat vinden jullie er thuis over dat heel de wereld niets doet aan klimaatverandering dan
"Je" is niet altijd "jij"quote:
Ik zei letterlijk voor metoo. En het woord misbruik heb ik nergens gebruikt.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar heb ik het überhaupt niet over gehad, dus dat lijkt me een wat voorbarige conclusie. Het ging me puur om de post waarin je beweert dat ze te lelijk is om misbruikt te worden.
En dat is dan moeder ook nog.
quote:Op donderdag 26 september 2019 10:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zei letterlijk voor metoo. En het woord misbruik heb ik nergens gebruikt.
Ik heb wel moeite met je belerende vingertje.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
"Je" is niet altijd "jij"
Maar het is lastig ontkennen dat er heel veel mensen zijn die haar wel afbranden, en niet op inhoud, maar op de verpakking.
Dat is op z'n minst een heel bijzondere manier van uiten van medelijden met een misbruikt kind.
Op het autistische af bijna, autisten hebben immers wel vaker moeite met de regulatie van emoties.
Achteraf zielig zitten doen? Ze houdt een toespraak met een boodschap die een aantal mensen niet aanstaat, veel mensen hebben hun vraagtekens bij de hele situatie, allemaal prima. Maar tussen dat en haar volledig afbranden, beweren dat ze te lelijk is om misbruikt te worden en de hele stortvloed aan modder en haat die ze over zich heen heeft gekregen zitten nogal wat kilometers.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:
En je kunt het er met een paar eens zijn, nergens mee eens zijn of overal mee eens zijn en dat mag en was te voorzien. Haar uitspraken en beschuldigingen waren ook stevig.
Metoo begon heel serieus en ging over heftige misbruikzaken.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
MeToo gaat natuurlijk over het hebben van huisdieren.
Dus omdat je het je niet kan voorstellen dat ze zelf de regie voert is het niet waar?quote:Op donderdag 26 september 2019 09:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze alles zelf geregeld heeft? En als ouder je je kind daar maar laat staan? Dat zou ik nog erger vinden.
Ja, ik denk dat echt. Ze was laatst in dat bos met die activisten en werd begeleid door veel pers. Heeft ze die pers ook zelf gebeld of zou daar een bureau voor ingehuurd zijn?
Dit is duidelijk een stropop. Jij geeft jouw geheel eigen interpretatie van wat mensen denken of vinden en gaat daar dan commentaar op leverenquote:Op donderdag 26 september 2019 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen commentaar krijgen en dat de halve wereld over je heen valt en persoonlijk aan begint te vallen.
Ik proef uit heel veel commentaar dat ik lees over haar optreden een soort van "ik ga mij niet door een 16 jarige laten vertellen wat ik moet" aangevuld met een "en ze is nog lelijk en raar ook". Vooral dat laatste is vooral onnodig. Dat eerste is eigenlijk het punt van discussie ze zegt namelijk niets anders dan hey er is ook een generatie na jullie let daar eens op. Dat dat voor sommige mensen moeilijk te verkroppen is snap ik niet zo, dat is namelijk niets nieuws. Het enige dat ik kan bedenken waarom men dat zo'n lastige boodschap zou vinden is als men zich erg bewust is geweest van verkeerd gedrag en nu denkt "oh kut ze kan wel eens gelijk hebben". Als dat namelijk niet zo is dan zie je haar verwijt gewoon als een uitspraak van een verongelijkte puber die niet door heeft dat we altijd al perfect voor het milieu gezorgd hebben en alles pico bello in orde is.
Dus hoe je er ook in staat het meest onzinnige dat je kunt doen is vol op de man proberen dit meisje aan te vallen. Het meest zinnige dat je kunt doen is denken van is de manier waarop ik leef wel houdbaar voor mijn leefomgeving. Een andere sidenote de mensen die ze adresseerde waren beleidsmakers en niet persee burgers dus je aangesproken voelen is in de grootste gevallen niet eens nodig
Ìk wist niet wat MeToo inhield, bedankt voor de aangedikte uitleg.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Metoo begon heel serieus en ging over heftige misbruikzaken.
Het eindigde in een circus waarin veel vrouwen mannen te pas en te onpas beschuldigden van seksuele handelingen zoals blikken, opmerkingen of betastingen.
QFTquote:Op donderdag 26 september 2019 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen commentaar krijgen en dat de halve wereld over je heen valt en persoonlijk aan begint te vallen.
Ik proef uit heel veel commentaar dat ik lees over haar optreden een soort van "ik ga mij niet door een 16 jarige laten vertellen wat ik moet" aangevuld met een "en ze is nog lelijk en raar ook". Vooral dat laatste is vooral onnodig. Dat eerste is eigenlijk het punt van discussie ze zegt namelijk niets anders dan hey er is ook een generatie na jullie let daar eens op. Dat dat voor sommige mensen moeilijk te verkroppen is snap ik niet zo, dat is namelijk niets nieuws. Het enige dat ik kan bedenken waarom men dat zo'n lastige boodschap zou vinden is als men zich erg bewust is geweest van verkeerd gedrag en nu denkt "oh kut ze kan wel eens gelijk hebben". Als dat namelijk niet zo is dan zie je haar verwijt gewoon als een uitspraak van een verongelijkte puber die niet door heeft dat we altijd al perfect voor het milieu gezorgd hebben en alles pico bello in orde is.
Dus hoe je er ook in staat het meest onzinnige dat je kunt doen is vol op de man proberen dit meisje aan te vallen. Het meest zinnige dat je kunt doen is denken van is de manier waarop ik leef wel houdbaar voor mijn leefomgeving. Een andere sidenote de mensen die ze adresseerde waren beleidsmakers en niet persee burgers dus je aangesproken voelen is in de grootste gevallen niet eens nodig
Bullshit. Niet alleen wat je zegt, maar ook hoe je het zegt maakt iets uit. En aangezien zij heeft gekozen voor een totaal respectloze en vijandige manier van zich uiten was de reactie volkomen voorspelbaar. Wie de bal kaatst. En de bal is teruggekomen. Degene die daar nu huilie over zitten te doen zijn zijzelf en haar entourage.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Achteraf zielig zitten doen? Ze houdt een toespraak met een boodschap die een aantal mensen niet aanstaat, veel mensen hebben hun vraagtekens bij de hele situatie, allemaal prima. Maar tussen dat en haar volledig afbranden, beweren dat ze te lelijk is om misbruikt te worden en de hele stortvloed aan modder en haat die ze over zich heen heeft gekregen zitten nogal wat kilometers.
Dat heeft allemaal niks meer te maken met 'oneens zijn' of 'vraagtekens hebben bij'.
Natuurlijk kan ze een stevige mening terug verwachten. Daar is ook helemaal niets mis mee. Maar wel op de inhoud, niet op haar vlechten, gelaatsuitdrukking, leeftijd, etc. De stevige mening terug kan op basis van argumenten die haar verhaal dat het slecht gaat met de aarde en dat we iets moeten doen onderuit halen.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb wel moeite met je belerende vingertje.
1 mensen zijn het niet eens met haar doemvoorspellingen
2 mensen zijn het niet eens met de beschuldigingen
3 mensen zijn het niet eens met haar manier van communiceren
4 mensen vinden dit onverantwoord omdat ze nog zo jong is
5 mensen vinden het hypocriet
6 mensen vinden het kindermisbruik door een of meerdere organisaties
7 mensen vinden het een eng kind
En je kunt het er met een paar eens zijn, nergens mee eens zijn of overal mee eens zijn en dat mag en was te voorzien. Haar uitspraken en beschuldigingen waren ook stevig.
Dat had haar entourage haar vooraf heel duidelijk moeten maken, en dat zullen ze gedaan hebben. Achteraf naïef en zielig gaan doen is triest.
Zij geeft een stevige mening op een wereldpodium, dan kan ze ook een stevige mening terugverwachten.
Haar toon, de minachting in haar speech en de blikken op de conferentie zorgen niet voor sympathie. Als dat haar doel was, heeft ze flink gedaald.
Wat was er precies respectloos?quote:Op donderdag 26 september 2019 10:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit. Niet alleen wat je zegt, maar ook hoe je het zegt maakt iets uit. En aangezien zij heeft gekozen voor een totaal respectloze en vijandige manier van zich uiten was de reactie volkomen voorspelbaar.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dit is duidelijk een stropop. Jij geeft jouw geheel eigen interpretatie van wat mensen denken of vinden en gaat daar dan commentaar op leveren![]()
Ze zegt helemaal niet op een heel redelijke manier dat er nog een volgende generatie hierna komt. Ze verklaart zo'n beetje de oorlog aan ieder die niet achter haar verhaaltje aan hobbelt, terwijl ze zelf het produckt is van de generatie waar ze de oorlog aan verklaart en tevens zelf geen haar beter. Dat zo'n hypocriet, over het paard getild kutkind uitgekotst wordt is dan niets om verbaasd of verongelukt over te gaan doen. Ze is echt geen haar beter dan het hypocriete zooitje waar ze voor staat te speechen.
Er is vreemd soort dubbele moraal voor mensen die anderen vertellen dat "de wereld vergaat" en ze hun leven moeten veranderen door krom te gaan liggen voor hun luchtkastelen nl dat ze zelf uitgesloten zijn om hieraan meedoen.
Ze wil, al dan niet gepusht door anderen, dat volwassenen naar haar luisteren. Nou... sommige volwassenen moeten niets van haar gekrijs hebben en geven haar dan waar ze om vraagt nl een reactie die een volwassen iemand in haar positie zou krijgen. Dat die dan niet aardig en soms onder de gordel zijn is iets waar ze maar aan zal moeten wennen of anders gewoon terug gaan naar waar ze hoort, het schoolbankje.
wie zegt dat ze te lelijk is om misbruikt te worden? Daar hebben we het al tien keer over gehad. Dat zijn niet mijn woorden.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Achteraf zielig zitten doen? Ze houdt een toespraak met een boodschap die een aantal mensen niet aanstaat, veel mensen hebben hun vraagtekens bij de hele situatie, allemaal prima. Maar tussen dat en haar volledig afbranden, beweren dat ze te lelijk is om misbruikt te worden en de hele stortvloed aan modder en haat die ze over zich heen heeft gekregen zitten nogal wat kilometers.
Dat heeft allemaal niks meer te maken met 'oneens zijn' of 'vraagtekens hebben bij'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |