abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189126112
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jezus Christus zeg. Durf je dat serieus te vragen?
Wat was er in godsnaam respectloos?
pi_189126117
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Metoo begon heel serieus en ging over heftige misbruikzaken.

Het eindigde in een circus waarin veel vrouwen mannen te pas en te onpas beschuldigden van seksuele handelingen zoals blikken, opmerkingen of betastingen.

Vaak niet te controleren en te bewijzen. Maar dat was op een gegeven moment ook helemaal niet meer nodig want alle blanke mannen waren slecht en uit op seks.

Complete gekte en heksenjachten op Social media. Iedereen was #metoo...

En dat deed de kernzaken geen goed.
Danheb je #metoo niet begrepen. Dat ging helemaal niet om beschuldigen van personen, dat ging om het delen van ervaringen. Om elkaar te laten horen dat deze ervaringen heel wijd gedeeld worden en dat je niet alleen staat daarin. Niet om de vinger te wijzen naar 'de mannen' maar om steun te geven aan mensen met dergelijke ervaringen, mannen en vrouwen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 11:03:36 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189126163
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:51 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dit is duidelijk een stropop. Jij geeft jouw geheel eigen interpretatie van wat mensen denken of vinden en gaat daar dan commentaar op leveren :')

Ze zegt helemaal niet op een heel redelijke manier dat er nog een volgende generatie hierna komt. Ze verklaart zo'n beetje de oorlog aan ieder die niet achter haar verhaaltje aan hobbelt, terwijl ze zelf het produckt is van de generatie waar ze de oorlog aan verklaart en tevens zelf geen haar beter. Dat zo'n hypocriet, over het paard getild kutkind uitgekotst wordt is dan niets om verbaasd of verongelukt over te gaan doen. Ze is echt geen haar beter dan het hypocriete zooitje waar ze voor staat te speechen.
Er is vreemd soort dubbele moraal voor mensen die anderen vertellen dat "de wereld vergaat" en ze hun leven moeten veranderen door krom te gaan liggen voor hun luchtkastelen nl dat ze zelf uitgesloten zijn om hieraan meedoen.
Ze wil, al dan niet gepusht door anderen, dat volwassenen naar haar luisteren. Nou... sommige volwassenen moeten niets van haar gekrijs hebben en geven haar dan waar ze om vraagt nl een reactie die een volwassen iemand in haar positie zou krijgen. Dat die dan niet aardig en soms onder de gordel zijn is iets waar ze maar aan zal moeten wennen of anders gewoon terug gaan naar waar ze hoort, het schoolbankje.
Een oorlogsverklaring van iemand die geen macht of leger achter zich heeft staan is dus gewoon een protest tegen hoe het nu gaat. Dat je het niet met dat protest eens bent of het zelfs hypocriet vind lijkt me duidelijk, ik snap nog steeds waarom dat onder de gordel reacties rechtvaardigt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189126177
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:05 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Of het met ego te maken heeft weet ik niet, alleen dat haar communicatie niet effectief is. En mensen die beweren dat de inhoud van haar boodschap goed is..tsja dat is nog maar de vraag. Als iemand vol emotie verkondigt dat de aarde rond is dan denk ik: je bent een gekkie maar je hebt gelijk. Bij haar denk ik vooralsnog alleen het eerste. Als je echt overtuigd bent van je boodschap hoef je je publiek niet emotioneel te chanteren met een huilerige toespraak. Maar ja wie ben ik he. 🤔
De halve wereld heeft het over deze dame. Kennelijk bheeft ze op zijn minst enige effect ;)

Daarnaast zegt ze natuurlijk niks nieuws, maar dat is ook niet de insteek. Het is een "mensen het is 5 voor 12" boodschap. Maar dan met.veel emotie. Niks mis mee. Feitelijk dus dezelfde boodschap in een nieuw jasje.

Dat is ook de reden waarom ze zo gebashed wordt op vorm en niet op inhoud. Met de inhoud valt niet te discussiėren, daarom gaat men hakken op de vorm. Vind ik persoonlijk een beetje sneu, omdat het toont dat je geem tegenargumenten hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 26 september 2019 @ 11:06:10 #130
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189126188
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zei letterlijk voor metoo. En het woord misbruik heb ik nergens gebruikt.
Lees anders mijn mening over de metoo periode.
Je zegt daar letterlijk dat ze te lelijk is om geloofwaardig te zijn als ze zegt misbruikt te zijn.
Zo'n leluk ding kan niet misbruikt worden.

Echt, mijn god zeg. Denk eens na voor je wat typt.
En als het toch ondoordacht uit je toetsenbord is gekomen sta daar dan eens bij stil.
Ga dan niet drie pagina's lang het verdedigen, maar zeg eens kut, dit is niet ok. Ik moet eens bij mezelf te rade gaan.

Ik vind het circus om dit kind heen ook zorgelijk. Heb er gemengde gevoelens over.
Maar dit soort opmerking die jij onnadenkend gewoon neerplempt. Sorry, dat gaat buiten elke grens. En is tekenend voor wat er misgaat in de mensen wereld.
Het is niet ok, niet eens een beetje.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189126204
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

wie zegt dat ze te lelijk is om misbruikt te worden? Daar hebben we het al tien keer over gehad. Dat zijn niet mijn woorden.

Die haat en moddergooien krijgen meer mensen met een mening, zie Trump, Poetin, Wilders, Halsma en Kim Kardashian. Als zij op hun niveau qua bereik wil meedoen, prima.

Ze deed haar mond open en er kwam een braaksel aan haat, minachting, verwijten en woede uit. Dan zet jezelf de toon van het gesprek.
Uit jouw toetsenbord kwam een braaksel aan haat, minachting en verwijten.
pi_189126261
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Danheb je #metoo niet begrepen. Dat ging helemaal niet om beschuldigen van personen, dat ging om het delen van ervaringen. Om elkaar te laten horen dat deze ervaringen heel wijd gedeeld worden en dat je niet alleen staat daarin. Niet om de vinger te wijzen naar 'de mannen' maar om steun te geven aan mensen met dergelijke ervaringen, mannen en vrouwen.
Zo zouden ze dat inderdaad bedoeld hebben, de uitvoering was wat minder.
pi_189126294
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jezus Christus zeg. Durf je dat serieus te vragen?
Ik zou ook wel willen weten wat precies respectloos zou zijn.

"Shame on you"?

Iemand van de jongere generatie die de ouder generatie verwijt dat ze hen opschepen met een verneukt ecosysteem?

Dit is toch een gegeven. Niet alleen wij de huidige oudere generatie heeft er een zooitje van gemaakt maar ook de generaties hiervoor.

Het is tijd om wakker te worden en dat we inzien dat onze huidige manier van leven het planeet kapot maakt.

Om een film citaat te gebruiken,

John Doe in de film Seven:

"Wanting people to listen, you can't just tap them on the shoulder anymore. You have to hit them with a sledgehammer, and then you'll notice you've got their strict attention."

Ranting thunberg, is die sledgehammer ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189126326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je zegt daar letterlijk dat ze te lelijk is om geloofwaardig te zijn als ze zegt misbruikt te zijn.
Zo'n leluk ding kan niet misbruikt worden.

Echt, mijn god zeg. Denk eens na voor je wat typt.
En als het toch ondoordacht uit je toetsenbord is gekomen sta daar dan eens bij stil.
Ga dan niet drie pagina's lang het verdedigen, maar zeg eens kut, dit is niet ok. Ik moet eens bij mezelf te rade gaan.

Ik vind het circus om dit kind heen ook zorgelijk. Heb er gemengde gevoelens over.
Maar dit soort opmerking die jij onnadenkend gewoon neerplempt. Sorry, dat gaat buiten elke grens. En is tekenend voor wat er misgaat in de mensen wereld.
Het is niet ok, niet eens een beetje.
Ik heb het inderdaad drie pagina's lang uitgelegd, tot in den treuren.
Korte variant: dit is weer zo'n hype.

Het verdraaien van woorden of niet kunnen of willen begrijpen wat ik bedoel, :O
pi_189126345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zo zouden ze dat inderdaad bedoeld hebben, de uitvoering was wat minder.
Er zijn inderdaad mensen die het oneigenlijk hebben gebruikt. Dat maakt #metoo nog niet mislukt, dat maakt dat er mensen verkeerd gebruik van hebben gemaakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 26 september 2019 @ 11:19:59 #136
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189126352
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Een oorlogsverklaring van iemand die geen macht of leger achter zich heeft staan is dus gewoon een protest tegen hoe het nu gaat. Dat je het niet met dat protest eens bent of het zelfs hypocriet vind lijkt me duidelijk, ik snap nog steeds waarom dat onder de gordel reacties rechtvaardigt.
Ze heeft zelf de toon gezet hoor. Ze komt geen aandacht vragen voor haar luchtkasteel, ze komt even vertellen dat ze de vorige generaties nooit gaat vergeven wat ze "met het klimaat hebben gedaan". Voor zulke mensen heb ik geen greintje respect en voel ik ook niet de minste behoefte ze, van mijn kant wel, met respect te behandelen
pi_189126366
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:19 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ze heeft zelf de toon gezet hoor. Ze komt geen aandacht vragen voor haar luchtkasteel, ze komt even vertellen dat ze de vorige generaties nooit gaat vergeven wat ze "met het klimaat hebben gedaan". Voor zulke mensen heb ik geen greintje respect en voel ik ook niet de minste behoefte ze, van mijn kant wel, met respect te behandelen
Want ze valt je persoonlijk aan, ofzo?
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 11:23:50 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189126406
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:19 schreef the-eye het volgende:

[..]

Tja je hebt met gelijke munt terug betalen mensen en je hebt wij gij niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet type mensen. Maar blijkbaar heb je dus ook mensen die daar nog overheen gaan en het gerechtvaardigd vinden om als iemand je een duwtje geeft dat rechtvaardigt dat die ander tot moes geslagen mag worden.
  donderdag 26 september 2019 @ 11:23:53 #139
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189126408
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik zou ook wel willen weten wat precies respectloos zou zijn.

"Shame on you"?

Iemand van de jongere generatie die de ouder generatie verwijt dat ze hen opschepen met een verneukt ecosysteem?

Dit is toch een gegeven. Niet alleen wij de huidige oudere generatie heeft er een zooitje van gemaakt maar ook de generaties hiervoor.

Het is tijd om wakker te worden en dat we inzien dat onze huidige manier van leven het planeet kapot maakt.

Om een film citaat te gebruiken,

John Doe in de film Seven:

"Wanting people to listen, you can't just tap them on the shoulder anymore. You have to hit them with a sledgehammer, and then you'll notice you've got their strict attention."

Ranting thunberg, is die sledgehammer ;)
Nee de vorige generaties hebben er voor gezorgd dat dit kind gezond geboren werd in een omgeving waar het haar aan niets ontbrak. Allemaal dankzij het verbruik van grondstoffen en energie. Ik denk dat er in Afrika genoeg arme kindertjes zijn die maar wat graag hadden gewild dat hun voorouders dat zo gedaan hadden
pi_189126410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat de mensen in die zaal daar wel bang voor waren.
pi_189126432
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik denk dat de mensen in die zaal daar wel bang voor waren.
:')
pi_189126433
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lijkt wel alsof mensen die zo ranten tegen haar het vreselijk persoonlijk nemen.

"Kijk deze snotneus mij aanspreken en de TOON!!!"
-Rabia Al-Basri
pi_189126458
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:23 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nee de vorige generaties hebben er voor gezorgd dat dit kind gezond geboren werd in een omgeving waar het haar aan niets ontbrak. Allemaal dankzij het verbruik van grondstoffen en energie. Ik denk dat er in Afrika genoeg arme kindertjes zijn die maar wat graag hadden gewild dat hun voorouders dat zo gedaan hadden
Een persoon die de realiteit durft in te zien ziet ook de negatieve kanten van de economische ontwikkelingen.
-Rabia Al-Basri
pi_189126463
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

Lijkt wel alsof mensen die zo ranten tegen haar het vreselijk persoonlijk nemen.

"Kijk deze snotneus mij aanspreken en de TOON!!!"
ZE ZIT NIET DANKBAAR OP HAAR KNIEĖN OM HAAR ZEGENINGEN TE TELLEN DIE IK, WIJ, VAN DE VORIGE GENERATIE, HAAR GEBRACHT HEBBEN! DE ONDANKBAARHEID!!!
pi_189126465
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

De halve wereld heeft het over deze dame. Kennelijk bheeft ze op zijn minst enige effect ;)

Daarnaast zegt ze natuurlijk niks nieuws, maar dat is ook niet de insteek. Het is een "mensen het is 5 voor 12" boodschap. Maar dan met.veel emotie. Niks mis mee. Feitelijk dus dezelfde boodschap in een nieuw jasje.

Dat is ook de reden waarom ze zo gebashed wordt op vorm en niet op inhoud. Met de inhoud valt niet te discussiėren, daarom gaat men hakken op de vorm. Vind ik persoonlijk een beetje sneu, omdat het toont dat je geem tegenargumenten hebt.
Wel eens overwogen dat het alleen gaat over de stijl? Dat iemand met een normale communicatie een compleet andere reactie had gekregen?

Zoals bijvoorbeeld die Malala?
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 11:27:35 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189126466
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:23 schreef the-eye het volgende:

[..]

:D want afrika is achtergesteld omdat het gebruik van grondstoffen en energie ze zo tegenstond :D _O-
pi_189126481
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja je hebt met gelijke munt terug betalen mensen en je hebt wij gij niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet type mensen. Maar blijkbaar heb je dus ook mensen die daar nog overheen gaan en het gerechtvaardigd vinden om als iemand je een duwtje geeft dat rechtvaardigt dat die ander tot moes geslagen mag worden.
Haar zusje timmert letterlijk en figuurlijk flink aan de weg om beroemd zangeres te worden. Gaat die op de fiets naar de concertzalen of knijpt Greta graag een oogje dicht?

Wel gebruik maken van alle middelen en mogelijkheden van deze tijd, maar vervolgens zoveel kritiek hebben op anderen.

Heel vreemd.
pi_189126488
Zo expressief, die overslaande stem, indrukwekkend staaltje amateurtoneel.
pi_189126500
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

ZE ZIT NIET DANKBAAR OP HAAR KNIEĖN OM HAAR ZEGENINGEN TE TELLEN DIE IK, WIJ, VAN DE VORIGE GENERATIE, HAAR GEBRACHT HEBBEN! DE ONDANKBAARHEID!!!
DE KRENG!!!
-Rabia Al-Basri
pi_189126504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wel eens overwogen dat het alleen gaat over de stijl? Dat iemand met een normale communicatie een compleet andere reactie had gekregen?

Zoals bijvoorbeeld die Malala?
Die zus ziet er normaal uit, ik denk dat Greta gewoon enorm fan is van Pippi Langkous. Die vreemde look is imo een bewuste keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')