Dat is helemaal niet 'heel wat' vind ik. Het geeft juist aan dat stikstof voornamelijk een lokaal probleem is. Een groot deel van de buitenlandse stikstof komt uit het Ruhrgebied en is in die zin ook lokaal of regionaal.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En een derde uit het buitenland. Dat is heel wat. En het is dus niet zo dat wanneer je het probleem verplaatst de effecten ook hier wegblijven. Natuurlijk blijft het deels daar maar het aandeel uit het buitenland zal ook wat hoger worden.
[..]
Dat betwijfel ik dus. Als het allemaal net over de grens gaat waait het toch zo weer die grens over? En wellicht zitten beide betrokken landen dan onder de norm, maar de totale uitstoot verandert dus niet. Is een gas in de atmosfeer niet eerder een globaal issue?
nou.....quote:Op woensdag 25 september 2019 13:51 schreef archito het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet 'heel wat' vind ik. Het geeft juist aan dat stikstof voornamelijk een lokaal probleem is. Een groot deel van de buitenlandse stikstof komt uit het Ruhrgebied en is in die zin ook lokaal of regionaal.
Wanneer de veestapel hier wordt afgebouwd zal zich dat niet of maar heel beperkt verplaatsen naar net over de grens. Een grote toename van stikstof in Nederland dat uit het buitenland komt is dus niet te verwachten.
Dat er reden is tot paniek en daarvoor een hele poppenkast op te zetten die op geen enkele manier zoden aan de dijk zet maar wel de focus weghoudt van urgentere milieu/volksgezondheid/grondstof problemen?quote:Op woensdag 25 september 2019 05:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je vergelijking klopt; maar waarom ben je zo zeker dat ze ongelijk heeft ? 99,9% van de experts is het immers met haar eens....
Nee, dat is het verschil dus met CO2. Dat is een broeikasgas dat in de lucht hangt en zorgt dat de gehele aarde meer warmte vasthoudt en dat merkt iedereen. Stikstof slaat bijvoorbeeld neer op de grond waardoor verzuring en ontkalking van de bodem optreedt - een lokaal proces - en zorgt bij te hoge lokale concentraties voor gezondheidsproblemen bij de mensen die daar lokaal wonen. Als de stikstofconcentraties in ruraal Polen iets omhoog gaan en in Nederland iets omlaag, is dat netto echt beter.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En een derde uit het buitenland. Dat is heel wat. En het is dus niet zo dat wanneer je het probleem verplaatst de effecten ook hier wegblijven. Natuurlijk blijft het deels daar maar het aandeel uit het buitenland zal ook wat hoger worden.
[..]
Dat betwijfel ik dus. Als het allemaal net over de grens gaat waait het toch zo weer die grens over? En wellicht zitten beide betrokken landen dan onder de norm, maar de totale uitstoot verandert dus niet. Is een gas in de atmosfeer niet eerder een globaal issue?
O men heeft commentaar over haar "optreden" omdat men de crisis niet begrijpt. Ten eerste heb IK geen commentaar om die reden op haar. Het probleem dat ik er in zie is dat volwassen mensen een jong autistisch meisje misbruiken voor hun agenda en haar ophemelen en aanmoedigen.quote:Op woensdag 25 september 2019 08:00 schreef miss_sly het volgende:
Een stukje van Greta zelf als reactie op verschillende aantijgingen.
Recently I’ve seen many rumors circulating about me and enormous amounts of hate. This is no surprise to me. I know that since most people are not aware of the full meaning of the climate crisis (which is understandable since it has never been treated as a crisis) a school strike for the climate would seem very strange to people in general.
Ik geloof haar niet. Mag dat?quote:Op woensdag 25 september 2019 08:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Many people love to spread rumors saying that I have people ”behind me” or that I’m being ”paid” or ”used” to do what I’m doing. But there is no one ”behind” me except for myself. My parents were as far from climate activists as possible before I made them aware of the situation.
En dan weet ik waarom ik haar niet geloof. Ze heeft wellicht niet altijd door dat ze iemand anders' agenda vervult omdat ze haar gebruiken en misschien goed bespelen. Maarquote:Op woensdag 25 september 2019 08:49 schreef ootjekatootje het volgende:
I sometimes support and cooperate with several NGOs that work with the climate and environment.
dat si dus niet waar. Ze denkt dat ze zichzelf representeert. Maar mensen achter haar weten dondersgoed dat zij hun representeert en vinden het prachtig. Want de wereld is minder kritisch tegen een kind. Maar nu merken ze dat men kritisch over het misbruiken van een kind en draaien ze het nu zo dat men kritisch is TEGEN het kind. Het plannetje is mislukt, dus men verdraait de feiten.quote:Op woensdag 25 september 2019 08:49 schreef ootjekatootje het volgende:
But I am absolutely independent and I only represent myself
Klopt, Jensen mag zijn mening niet geven en verdwijnt dus van de buis. Alleen linkse mensen op tv.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk tekenend dat je niet valt over de ellende die dat meisje naar haar hoofd krijgt geslingerd. Vermoed dan ook dat jouw verontwaardiging meer heeft te maken met wie de afzender is.
Fijn dat je er een link naar je bron bij zetquote:Op woensdag 25 september 2019 13:56 schreef FANN het volgende:
[..]
nou.....
https://media.nu.nl/m/tce(...)nden-in-placenta.jpg
[ afbeelding ]
Roetdeeltjes door luchtvervuiling gevonden in placentaRoetdeeltjes door luchtvervuiling gevonden in placenta
21 september 2019 14:38
Laatste update: 21 september 2019 14:38
11
Voor het eerst hebben onderzoekers roetdeeltjes, afkomstig van luchtvervuiling door vervuilde uitlaatgassen, gevonden in de placenta. Belgische wetenschappers onderzochten 28 placenta's van vrouwen die net waren bevallen in het ziekenhuis van de stad Genk, dicht bij Maastricht, en beschrijven hun bevindingen in Nature Communications.
De roetdeeltjes, zwart koolstof, werden gevonden aan de kant van de placenta waar de foetus zich bevindt in de baarmoeder. Dit is de eerste keer dat wetenschappers een dergelijke ontdekking doen. Bij alle 28 placenta's werden de deeltjes gevonden. In vijf van de gevallen was het kind te vroeg geboren.
Nu de onderzoekers weten dat roetdeeltjes van uitlaatgassen de baarmoeder kunnen bereiken, is vervolgonderzoek nodig om te bepalen of het koolstof ook bij de foetus kan komen.
Wat is dit voor vreemd knip en plakwerk?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:58 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
O men heeft commentaar over haar "optreden" omdat men de crisis niet begrijpt. Ten eerste heb IK geen commentaar om die reden op haar. Het probleem dat ik er in zie is dat volwassen mensen een jong autistisch meisje misbruiken voor hun agenda en haar ophemelen en aanmoedigen.
Ik vind dat helemaal verkeerd. Ze is jong en heeft echt nog niet de wijsheid in pacht. Dat denkt ze misschien, maar ik zet daar ernstige twijfels bij. Ze is overemotioneel en vol haat omdat men niet doet wat zij wil!. Dat komt waarschijnlijk door haar autisme. Kan ze helemaal niks aan doen, maar je moet dan tegen zichzelf beschermen en niet publiekelijk zichzelf te kakken laten zetten.
Ten tweede ze eist praktisch dat men het zo moet zien als zij het ziet. Welke crisis? Ik zie het als zwaar overdreven want dit is al de zoveelste keer dat men de mensheid een klimaatcrisis aan wil praten. En elke keer op een andere manier en een andere crisis. ijstijd, poleshift en ga zo maar door.
[..]
Ik geloof haar niet. Mag dat?
En dan even verder op lees je
[..]
En dan weet ik waarom ik haar niet geloof. Ze heeft wellicht niet altijd door dat ze iemand anders' agenda vervult omdat ze haar gebruiken en misschien goed bespelen. Maar
[..]
dat si dus niet waar. Ze denkt dat ze zichzelf representeert. Maar mensen achter haar weten dondersgoed dat zij hun representeert en vinden het prachtig. Want de wereld is minder kritisch tegen een kind. Maar nu merken ze dat men kritisch over het misbruiken van een kind en draaien ze het nu zo dat men kritisch is TEGEN het kind. Het plannetje is mislukt, dus men verdraait de feiten.
Hij had ook de Harry Mens-route kunnen kiezen en zijn eigen TV-programma kunnen doorbetalen.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:59 schreef sp3c het volgende:
hij mag zijn mening wel geven, die kans heeft hij gewoon gekregen (24 afleveringen?) maar er keek geen hond naar
dan houd het een keer op
Natuurlijk, want mensen zouden doorhebben hoe gekleurd de NPO en de commerciėle zenders zijn...quote:Op woensdag 25 september 2019 14:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij had ook de Harry Mens-route kunnen kiezen en zijn eigen TV-programma kunnen doorbetalen.
Verder is dit natuurlijk allemaal een beetje offtopic.
Of ze nou zélf roken of niet.... ik denk dat het niet veel maar uitmaakt eigenlijk......quote:Op woensdag 25 september 2019 13:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Fijn dat je er een link naar je bron bij zet
ik ben namelijk nieuwsgierig hoe dat men weet dat het door luchtvervuiling komt en niet door roken of slechte werkomstandigheden van de moeder
Misschien kan je dan je gedachtegang toelichten (en een link naar het artikel plaatsenquote:Op woensdag 25 september 2019 14:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Of ze nou zélf roken of niet.... ik denk dat het niet veel maar uitmaakt eigenlijk......
https://www.nu.nl/wetensc(...)den-in-placenta.htmlquote:Op woensdag 25 september 2019 14:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien kan je dan je gedachtegang toelichten (en een link naar het artikel plaatsen)
Waarschijnlijk helemaal gemaakt van natuurlijke grondstoffen die ze dan laat aanvoeren per vrachtcontainer vanuit China.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Natuurlijk, want mensen zouden doorhebben hoe gekleurd de NPO en de commerciėle zenders zijn...
Maar ontopic, heeft Greta al een eigen kledinglijn?
Dat is een mooie instelling.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weiger het somber in te zien
Ik ben natuurlijk niet thuis in deze materie maar ik zou denken dat het ongeboren kind sowieso schade ondervindt van luchtvervuiling. Ik vind onderzoek hiernaar iiig belangrijker dan ons druk maken over een zeespiegelstijging over 300 jaarquote:Op woensdag 25 september 2019 14:08 schreef FANN het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/wetensc(...)den-in-placenta.html
de enige manier die wij kunnen bedenken om dat onderliggende probleem op te lossen, is ontwikkeling van de rest van de wereld. en dat kan op de manier zoals wij dat deden, met alle gevolgen, of op een nieuwe manier.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niks doen is geen optie, dat begrijp ik best. Maar het onderliggende probleem blijft de totale wereldbevolking. Want zouden we vandaag niet met 7 miljard maar met 3,5 miljard op de wereld zijn dan hebben we overal 50% minder van nodig. Het is niet zo zwart/wit dat begrijp ik maar de gevolgen beperken en de oorzaak niet aanpakken is toch een slechte keuze?
Moet ie wel bedrijven vinden die tijdens (en in) zijn programma reclame willen maken, anders kan hij zich dat helemaal niet permitteren.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij had ook de Harry Mens-route kunnen kiezen en zijn eigen TV-programma kunnen doorbetalen.
Verder is dit natuurlijk allemaal een beetje offtopic.
Oké. Toegegeven, ik heb me er inderdaad niet sterk in verdiept. De stikstofkringloop ken ik wel. Maar hoe zit het dan met verplaatsing via het grondwater? En verplaatsing via de lucht voordat het neerslaat?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dat is het verschil dus met CO2. Dat is een broeikasgas dat in de lucht hangt en zorgt dat de gehele aarde meer warmte vasthoudt en dat merkt iedereen. Stikstof slaat bijvoorbeeld neer op de grond waardoor verzuring en ontkalking van de bodem optreedt - een lokaal proces - en zorgt bij te hoge lokale concentraties voor gezondheidsproblemen bij de mensen die daar lokaal wonen. Als de stikstofconcentraties in ruraal Polen iets omhoog gaan en in Nederland iets omlaag, is dat netto echt beter.
De jonge mensen van nu denken er waarschijnlijk anders over....quote:Op woensdag 25 september 2019 14:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk niet thuis in deze materie maar ik zou denken dat het ongeboren kind sowieso schade ondervind van luchtvervuiling. Ik vind onderzoek hiernaar iiig belangrijker dan ons druk maken over een zeespiegelstijging over 300 jaar
Die andere meid is inderdaad nog 10x zo geflipt als onze Greta. Volgens haar is klimaatverandering een complot om homoseksuele bruine mensen kapot te maken.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:19 schreef FANN het volgende:
[..]
De jonge mensen van nu denken er waarschijnlijk anders over....
ze is niet alleen hoor...
Maar waarschijnlijk ga jij dit filmpje kijken ... of wie weet wel.......
Ik denk het niet. Waarom vervuil je discussie met insinuaties waarvoor iedere grond ontbreekt?quote:Op woensdag 25 september 2019 14:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Waarschijnlijk helemaal gemaakt van natuurlijke grondstoffen die ze dan laat aanvoeren per vrachtcontainer vanuit China.
Het gaat over een paniekzaaister waarvoor iedere grond ontbreekt dus een insinuatie lijkt me daarbij kinderspelquote:Op woensdag 25 september 2019 16:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Waarom vervuil je discussie met insinuaties waarvoor iedere grond ontbreekt?
Ja deze zag ik al bij Jensen voorbij komen iddquote:Op woensdag 25 september 2019 15:55 schreef Bocaj het volgende:
[ afbeelding ]
https://decodingsatan.blo(...)theater-estella.html
![]()
![]()
Alles FAKE!
Het gaat over een 16 jarige actievoorder die het podium gekregen heeft bij de UN climate summit en daar de mensen toegesproken heeft. In die toespraak heeft ze niets nieuws verteld, geen andere insteek geleverd, maar haar kijk op de zaak prima verwoord. Als er nu wat mensen zijn zich achter de oren krabben en denken hmmm ze heeft een punt is dat prima, of eigenlijk is dat niet prima want dat hadden ze al eerder moeten doen. Ik zie er weinig paniekzaaierigs of anderszins ontwrichtends in.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het gaat over een paniekzaaister waarvoor iedere grond ontbreekt dus een insinuatie lijkt me daarbij kinderspel
Het gaat om de toon die de muziek maakt, snap dat dan. Je krijgt toch kromme tenen van dat emo-theaterstukje en dat beschuldigende toontje? Qua retoriek kan Greta nog een hoop leren. Van Obama ofzo.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het gaat over een 16 jarige actievoorder die het podium gekregen heeft bij de UN climate summit en daar de mensen toegesproken heeft. In die toespraak heeft ze niets nieuws verteld, geen andere insteek geleverd, maar haar kijk op de zaak prima verwoord. Als er nu wat mensen zijn zich achter de oren krabben en denken hmmm ze heeft een punt is dat prima, of eigenlijk is dat niet prima want dat hadden ze al eerder moeten doen. Ik zie er weinig paniekzaaierigs of anderszins ontwrichtends in.
In het kort is Greta's argument "think of the next generation" en dat is toch niet zo wereldschokkend.
Op pagina 8 van dit topic staat een foto van haar. Print hem uit en plak 'm boven je bedquote:Op woensdag 25 september 2019 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het gaat over een 16 jarige actievoorder die het podium gekregen heeft bij de UN climate summit en daar de mensen toegesproken heeft. In die toespraak heeft ze niets nieuws verteld, geen andere insteek geleverd, maar haar kijk op de zaak prima verwoord. Als er nu wat mensen zijn zich achter de oren krabben en denken hmmm ze heeft een punt is dat prima, of eigenlijk is dat niet prima want dat hadden ze al eerder moeten doen. Ik zie er weinig paniekzaaierigs of anderszins ontwrichtends in.
In het kort is Greta's argument "denk aan de volgende generatie" en dat is toch niet zo wereldschokkend.
Zou ook wat zijn als je op je 16de al niets meer te leren hadquote:Op woensdag 25 september 2019 16:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Qua retoriek kan Greta nog een hoop leren.
Mijn topics lopen maar tot 6 pagina's maar bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Op pagina 8 van dit topic staat een foto van haar. Print hem uit en plak 'm boven je bed
Tsja.. haar omgeving zal wel bestaan uit kontkruipers en hielenlikkers, dus het is nog maar de vraag of zij dit zelf inziet.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zou ook wat zijn als je op je 16de al niets meer te leren had.
Misschien kan ze samen met Trump een masterclassje krijgen?quote:Op woensdag 25 september 2019 16:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Het gaat om de toon die de muziek maakt, snap dat dan. Je krijgt toch kromme tenen van dat emo-theaterstukje en dat beschuldigende toontje? Qua retoriek kan Greta nog een hoop leren. Van Obama ofzo.
Ik begrijp het, je bezuinigt op pixels.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn topics lopen maar tot 6 pagina's maar bedankt voor de tip.
Inderdaad dat is de enige reden dat ik mijn topics op 50 posts per pagina gezet hebquote:Op woensdag 25 september 2019 16:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik begrijp het, je bezuinigt op pixels.
Alles voor het klimaat
Waar baseer je dat eigenlijk op? Op je eigen kritiekloze houding richting je omgeving?quote:Op woensdag 25 september 2019 16:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Tsja.. haar omgeving zal wel bestaan uit kontkruipers en hielenlikkers, dus het is nog maar de vraag of zij dit zelf inziet.
Quote je nu de verkeerde of denk je echt dat dit een argument tegen mijn bewering is?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:56 schreef FANN het volgende:
[..]
nou.....
https://media.nu.nl/m/tce(...)nden-in-placenta.jpg
[ afbeelding ]
Roetdeeltjes door luchtvervuiling gevonden in placentaRoetdeeltjes door luchtvervuiling gevonden in placenta
21 september 2019 14:38
Laatste update: 21 september 2019 14:38
11
Voor het eerst hebben onderzoekers roetdeeltjes, afkomstig van luchtvervuiling door vervuilde uitlaatgassen, gevonden in de placenta. Belgische wetenschappers onderzochten 28 placenta's van vrouwen die net waren bevallen in het ziekenhuis van de stad Genk, dicht bij Maastricht, en beschrijven hun bevindingen in Nature Communications.
De roetdeeltjes, zwart koolstof, werden gevonden aan de kant van de placenta waar de foetus zich bevindt in de baarmoeder. Dit is de eerste keer dat wetenschappers een dergelijke ontdekking doen. Bij alle 28 placenta's werden de deeltjes gevonden. In vijf van de gevallen was het kind te vroeg geboren.
Nu de onderzoekers weten dat roetdeeltjes van uitlaatgassen de baarmoeder kunnen bereiken, is vervolgonderzoek nodig om te bepalen of het koolstof ook bij de foetus kan komen.
Op bijvoorbeeld een interview met haar vader. Het is overigens een verschijnsel dat je vaak ziet bij mensen die bekend zijn. De entourage wil daar een graantje van meepikken en dat stimuleert niet echt een positief kritische houding.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waar baseer je dat eigenlijk op? Op je eigen kritiekloze houding richting je omgeving?
Daarom hebben ze haar wss uitgekozen, een zielig meisje met asperger. En haar tegenspreken ziet men als enorme aanval op een o zo zielig em zwak meisje.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:43 schreef NoPicNic het volgende:
Greta is niet erg effectief in haar communicatie. Haar beschuldigende, paniekzaaiende en apocalyptische wijze van spreken is niet sterk. Maar goed, ze schijnt het Syndroom van Asperger te hebben.
Opmerkelijk dat je haar omgeving zo weet te duiden en weet te beschuldigen van meeloopgedrag aan de hand van de flarden van beelden die je gezien hebt. Ook opmerkelijk aangezien je gister zelf nog aangaf niet te geloven in inhoudelijke onderbouwingen en inzichten verkregen door de wetenschap. Wat is dan precies jou idee van kritisch, als het niet gebaseerd mag zijn op inhoud? Bewuste onwetendheid? Tegendraads redeneren vanuit een volkomen gebrek aan kennis?quote:Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Op bijvoorbeeld een interview met haar vader. Het is overigens een verschijnsel dat je vaak ziet bij mensen die bekend zijn. De entourage wil daar een graantje van meepikken en dat stimuleert niet echt een positief kritische houding.
Dat kind is sowieso bezig een onzinverhaal af te ratelen. Apocalyptische, hysterische bullshit die ze waarschijnlijk van een zekere A. Ocasio-Cortez heeft gehoord. Dat we nog maar 6 maanden hebben voordat de schade onomkeerbaar is en de mensheid gegarandeerd ten onder gaat.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:51 schreef sp3c het volgende:
het is vooral zielig dat je er zo'n verhaal bij moet verzinnen om het niet met een kind eens te lunnen zijn
Mama dacht ook, fuck dat kind en haar welzijn. Geldquote:Op woensdag 25 september 2019 16:59 schreef Craptacular het volgende:
Fuck dat kind. Check mama.![]()
[ afbeelding ]
lijkt mij een beter verhaal dan dat van mr.lover hierbovenquote:Op woensdag 25 september 2019 16:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat kind is sowieso bezig een onzinverhaal af te ratelen. Apocalyptische, hysterische bullshit die ze waarschijnlijk van een zekere A. Ocasio-Cortez heeft gehoord. Dat we nog maar 6 maanden hebben voordat de schade onomkeerbaar is en de mensheid gegarandeerd ten onder gaat.
De waarheid is dat we pas vanaf circa 2050 wat gaan merken van klimaatverandering.
Maar Greta Thunberg zette zich al in voor het klimaat voordat AOC bekend werd...quote:Op woensdag 25 september 2019 16:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat kind is sowieso bezig een onzinverhaal af te ratelen. Apocalyptische, hysterische bullshit die ze waarschijnlijk van een zekere A. Ocasio-Cortez heeft gehoord. Dat we nog maar 6 maanden hebben voordat de schade onomkeerbaar is en de mensheid gegarandeerd ten onder gaat.
De waarheid is dat we pas vanaf circa 2050 wat gaan merken van klimaatverandering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |