Als een maatregel geen resultaat oplevert en zelfs contraproductief is, dan is het hypocriet om dat toch door te voeren. In jouw voorbeeld word er een hamburger minder gegeten als jij geen hamburger neemt. In het voorbeeld van de Nederlandse veestapel is er juist extra schade aan het milieu en is er meer dierenleed. Zelfs als er minder vlees gegeten word door dit besluit en daar is geen enkele aanwijzing voor. Zolang er vraag is naar vlees zal het geproduceerd worden. Er zijn genoeg landen die in het gat willen springen als Nederland nog maar de helft produceert.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat het nogal een drogreden is om iets niet te doen omdat anderen het wel doen.
quote:Op woensdag 25 september 2019 11:50 schreef Slayage het volgende:
Geweldig dit![]()
De strijd tussen president Donald Trump en klimaat-activiste Greta Thunberg heeft nog een staartje gekregen.
En dan kom je in een status quo terecht waar je nooit meer iets "goeds" hoeft te doen omdat andere mensen toch wel "slecht" zijn. Het wordt kwalijker als je het gaat gebruiken om dingen niet aan te pakken, zoals je nu voorstelt.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als een maatregel geen resultaat oplevert en zelfs contraproductief is, dan is het hypocriet om dat toch door te voeren. In jouw voorbeeld word er een hamburger minder gegeten als jij geen hamburger neemt. In het voorbeeld van de Nederlandse veestapel is er juist extra schade aan het milieu en is er meer dierenleed. Zelfs als er minder vlees gegeten word door dit besluit en daar is geen enkele aanwijzing voor. Zolang er vraag is naar vlees zal het geproduceerd worden. Er zijn genoeg landen die in het gat willen springen als Nederland nog maar de helft produceert.
Wil je minder vleesconsumptie dan zal je iets aan de vraag moeten doen.
quote:Op woensdag 25 september 2019 12:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voor de miljardste keer, stikstofproblematiek is lokaal. Dus als de veestapel naar een ander land verhuist, wordt de Nederlandse lucht inderdaad schoner. Lees eens een draadje hierover.
Is dat vanwege het milieu of vanwege je eigen voorkeur?quote:Op woensdag 25 september 2019 12:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en omdat een beter milieu bij jezelf begint heb ik geen kinderen en wil ik ze ook niet....
Dan kan je beter andere landen helpen om hun veeteelt efficienter te maken of om daar de algehele vleesconsumptie te laten dalen. De veestapel halveren in een land dat 1 van de meest efficiente productiemethodes heeft is simpelweg dom en hypocriet.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En dan kom je in een status quo terecht waar je nooit meer iets "goeds" hoeft te doen omdat andere mensen toch wel "slecht" zijn. Het wordt kwalijker als je het gaat gebruiken om dingen niet aan te pakken, zoals je nu voorstelt.
Het is één argument in een lange reeks van tegenargumenten.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Is dat vanwege het milieu of vanwege je eigen voorkeur?Bij mij toch echt het laatste.
Ook dat is trouwens ongewenst. Voor het in stand houden van de economie is een bevolkingsgroei nodig. Er moeten altijd veel meer werkenden dan gepensioneerden zijn. Wie .Net jou nou gaan onderhouden straks?
Dus aan de kant gaan staan en roepen jullie moeten het allemaal anders doen hoor, wij halen de stikstof norm niet maar daar gaan we niets aan doen totdat jullie eens allemaal naar ons luisteren hoe het moet. Volgensmij werkt dat niet in de politiek.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan kan je beter andere landen helpen om hun veeteelt efficienter te maken of om daar de algehele vleesconsumptie te laten dalen. De veestapel halveren in een land dat 1 van de meest efficiente productiemethodes heeft is simpelweg dom en hypocriet.
Er is zeker een omslag in denken nodig.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet werken. Want iedereen kijkt naar de ander, die niets doet en daar volop van profiteert. En dan komt het besef dat als je zelf wel wat doet je in het nadeel bent terwijl de voordelen op globale schaal onmerkbaar zijn.
Tragedy of the commons is een heel mooie benadering van dit probleem.
Dit inderdaad! De heilige economische groei moet van zijn voetstuk af.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is één argument in een lange reeks van tegenargumenten.
Verder vind ik dat er gewoon eens afgestapt moet worden van die "voor het instand houden van de economie" standpunt. Het instand houden van de economie betekent namelijk altijd groei hebben. En het milieu laat ons zien dat dat niet lukt. Dus het is de vraag of onze doelstelling moet zijn het in stand houden van onze economie. Wellicht is het in stand houden van onze leefomgeving een veel zinniger maat.
Nee, en dat zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus aan de kant gaan staan en roepen jullie moeten het allemaal anders doen hoor, wij halen de stikstof norm niet maar daar gaan we niets aan doen totdat jullie eens allemaal naar ons luisteren hoe het moet. Volgensmij werkt dat niet in de politiek.
Het gaat ook steeds kanslozer worden hequote:Op woensdag 25 september 2019 11:50 schreef Slayage het volgende:
Geweldig dit![]()
De strijd tussen president Donald Trump en klimaat-activiste Greta Thunberg heeft nog een staartje gekregen.
quote:
Dankje dat je mijn opmerking onderbouwt met een grafiekje. Hieruit blijkt dat 2/3e van alle stikstof in Nederland uit Nederland komt. Heb je überhaupt door wat die cijfers betekenen en wat het probleem precies is?quote:Op woensdag 25 september 2019 12:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Je moet ook wel een speciale ziel zijn om te denken dat stikstof zich laat tegenhouden door een landsgrens.
Je twitterbio aanpassen is Antifa-niveau?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:12 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Het gaat ook steeds kanslozer worden he
Antifa niveau dit, en maar juichen!
Terwijl Jensen zelf een dikke loser is waar niemand om geeft. Lekker popi doen, donder toch op vetklep met je kuthumor.quote:Op woensdag 25 september 2019 08:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]![]()
![]()
"Griezelige Greta."
"Een 16-jarige *zeikerig stemmetje* How dare you, How dare you ... God, dit wordt me een monster later hè..."
Super netjes!![]()
Dat ben ik helemaal met je eens natuurlijk. Maar dit is de redenatie van de machthebbers.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is één argument in een lange reeks van tegenargumenten.
Verder vind ik dat er gewoon eens afgestapt moet worden van die "voor het instand houden van de economie" standpunt. Het instand houden van de economie betekent namelijk altijd groei hebben. En het milieu laat ons zien dat dat niet lukt. Dus het is de vraag of onze doelstelling moet zijn het in stand houden van onze economie. Wellicht is het in stand houden van onze leefomgeving een veel zinniger maat.
Admireer jij ook het stampvoetende kind dat iedereen de schuld geeft terwijl het jankt omdat het zich verongelijkt wordt? Dat niveau is het namelijk.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:15 schreef Cockwhale het volgende:
Verder @ Greta. Over the top, maar ik admireer haar passie wel.
En een derde uit het buitenland. Dat is heel wat. En het is dus niet zo dat wanneer je het probleem verplaatst de effecten ook hier wegblijven. Natuurlijk blijft het deels daar maar het aandeel uit het buitenland zal ook wat hoger worden.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Dankje dat je mijn opmerking onderbouwt met een grafiekje. Hieruit blijkt dat 2/3e van alle stikstof in Nederland uit Nederland komt.
Dat betwijfel ik dus. Als het allemaal net over de grens gaat waait het toch zo weer die grens over? En wellicht zitten beide betrokken landen dan onder de norm, maar de totale uitstoot verandert dus niet. Is een gas in de atmosfeer niet eerder een globaal issue?quote:Het probleem is dat de stikstofconcentratie in NL vaak te hoog is. Het probleem is niet dát er wat in de lucht zit, het probleem is dat er teveel in de lucht zit. Als de landbouw zijn uitstoot zou halveren, neemt de hoeveelheid in de lucht in NL dus met 20% af waardoor het onder/dichterbij de maximaal wenselijke hoeveelheid komt.
Je valt zo ontzettend in herhaling met allerlei aannames.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:25 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Admireer jij ook het stampvoetende kind dat iedereen de schuld geeft terwijl het jankt omdat het zich verongelijkt wordt? Dat niveau is het namelijk.
Ze praat vanaf een blaadje met tekst door een ander geschreven en voelt zich zwaar verongelijkt en vanuit een soort zelfmedelijden daarom zit ze vol haat. Dat komt zeer waarschijnlijk door haar autisme. Dat moet je niet voeden en admireren lijkt me. Je moet haar tegen zichzelf beschermen lijkt me.
Een beschrijving op je Twitterpagina wijzigen is Antifaniveau? Of wat precies?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:12 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Het gaat ook steeds kanslozer worden he
Antifa niveau dit, en maar juichen!
Jij niet dan?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Je valt zo ontzettend in herhaling met allerlei aannames.
Maar ik mag het niet zeggen en jij wel? Is dat je punt?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Er zijn mensen, best veel, die het anders zien dan jij het zieet.
quote:Op woensdag 25 september 2019 13:25 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Admireer jij ook het stampvoetende kind dat iedereen de schuld geeft terwijl het jankt omdat het zich verongelijkt wordt? Dat niveau is het namelijk.
Ze praat vanaf een blaadje met tekst door een ander geschreven en voelt zich zwaar verongelijkt en vanuit een soort zelfmedelijden daarom zit ze vol haat. Dat komt zeer waarschijnlijk door haar autisme. Dat moet je niet voeden en admireren lijkt me. Je moet haar tegen zichzelf beschermen lijkt me.
De ironie van het feit dat jij over niveau begint zal je ongetwijfeld ontgaan.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:25 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Dat niveau is het namelijk.
Wat is je punt? Wat miszeg ik? Je suggereert dat ik mezelf tegenspreek. Kom even met citaten van mij waar dat dan uit blijktquote:
Leg het maar even uit. Waarom is het ironie als ik het over niveau heb?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
De ironie van het feit dat jij over niveau begint zal je ongetwijfeld ontgaan.
Kom eens met bewijzen voor je aannames? Ik heb een heel stuk van haarzelf gepost waarin ze ingaat op een heel aantal van de beschuldigingen; heb je dat gelezen? Waarom ben je er zo van overtuigd dat het is zoals jij hier schetst? Waarom denk je dat ze niet haar eigen speeches kan schrijven? Waarom blijf je het autisme noemen, als het Asperger is?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:28 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Jij niet dan?
[..]
Maar ik mag het niet zeggen en jij wel? Is dat je punt?
O ja. Mensen liegen nooit natuurlijk. Maar ik wil best even er naar kijken hoor. je ziet mn reactie eventueel wel verschijnenquote:Op woensdag 25 september 2019 13:33 schreef miss_sly het volgende:
Kom eens met bewijzen voor je aannames? Ik heb een heel stuk van haarzelf gepost waarin ze ingaat op een heel aantal van de beschuldigingen;
Waar heb je het staan?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:33 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een heel stuk van haarzelf gepost waarin ze ingaat op een heel aantal van de beschuldigingen; heb je dat gelezen?
Natuurlijk liegen mensen wel eens. En misschien zij ook wel. Maar waarom ervan uitgaan dat het zo is? Jij gaat dat stuk vooringenomen lezen en gaat alles afdoen als leugen, dus heel zinvol is het niet.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:35 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
O ja. Mensen liegen nooit natuurlijk. Maar ik wil best even er naar kijken hoor. je ziet mn reactie eventueel wel verschijnen
post 7.quote:
Natuurlijk zijn er mensen die hun best doen. Dat zijn vaak mensen die uit een wat welgestelder milieu komen en er het geld voor hebben. Maar de massa krijg je echt niet vrijwillig mee, kijk alleen al naar dit topic.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is zeker een omslag in denken nodig.
Ik ben opgevoed met "verbeter de wereld, begin bij jezelf" en dat probeer ik ook in praktijk te brengen. En ik vind ook niet alle dingen die ik zou kunnen doen even gemakkelijk, en ik doe ook niet alles, maar ik vind het idee dat ik dan maar helemaal niets moet doen, omdat een ander het ook niet doet, niveau kleuterschool en ontzettend contraproductief.
Bovendien ken ik in mijn omgeving echt veel mensen die wel wat doen, voor zover het binnen hun mogelijkheden valt.
Asperger is een vorm van Autisme!!quote:Op woensdag 25 september 2019 13:33 schreef miss_sly het volgende:
Waarom blijf je het autisme noemen, als het Asperger is?
Dat ligt er namelijk dik bovenopquote:Op woensdag 25 september 2019 13:33 schreef miss_sly het volgende:
Waarom denk je dat ze niet haar eigen speeches kan schrijven?
Nee hoor die zullen er vast wel zijn. Alleen niet dit trekpopje met schele oogjes en antifa ouders.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Eng he, dat er mensen zijn die slimmer zijn dan jij
En dus geven we het maar op, onder het mom dat het toch niet verandert? Alle ideeen schieten we af, ontwikkelingen leggen we als onbelangrijk aan de kant, onderzoeken doen er niet toe, het is toch te moeilijk en leidt nergens toe?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er mensen die hun best doen. Dat zijn vaak mensen die uit een wat welgestelder milieu komen en er het geld voor hebben. Maar de massa krijg je echt niet vrijwillig mee, kijk alleen al naar dit topic.
Daarbij valt er vooral ook erg veel winst te halen bij het bedrijfsleven. En ook daar heb je er een paar kleinere bij zitten die echt wat proberen, maar die zijn klein om een reden. Boven alles worden bedrijven gedreven door winst. Milieu is buiten de verplichtingen om vooral bijzaak en een pr ding. Dus versterk je de verplichtingen. En dat is een taak van de politiek. En die laat zich leiden door burgers en (officieus) door bedrijven. En zo is de cirkel weer rond
Ja zowaar, het ontgaat je inderdaad.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:31 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Leg het maar even uit. Waarom is het ironie als ik het over niveau heb?
Lol. Lees eens goed wat je zegt. Je noemt mij vooringenomen, op basis van? VOORINGENOMENHEID!quote:Op woensdag 25 september 2019 13:37 schreef miss_sly het volgende:
Maar waarom ervan uitgaan dat het zo is? Jij gaat dat stuk vooringenomen lezen en gaat alles afdoen als leugen, dus heel zinvol is het niet.
Nee, de oude garde die keer op keer er direct keihard tegenin gaat en alles wegdrukt onder het mom van indoctrinatie, iets was ze zelf ook in eigen ideologie zijn, daar moet je waardering voor hebbenquote:Op woensdag 25 september 2019 13:25 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Waar val ik haar persoonlijk aan dan?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Volgende stelling: je ziet niet in dat persoonlijke aanvallen op een 16jarig meisje van bedenkelijk niveau zijn, ook niet nadat je erop gewezen bent.
Neem me vooral niet serieus en reageer ook maar niet meer op me. Dat is voor ons beiden fijner, temeer daar ik namelijk niet meer op je ga reageren. Je manier van 'discussieren' is niet de mijne.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:40 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Lol. Lees eens goed wat je zegt. Je noemt mij vooringenomen, op basis van? VOORINGENOMENHEID!
Moet ik je nog serieus nemen?
Dat is niet wat ik zei. Uiteindelijk zal het systeem, en daarmee het grote geld, serieus in gevaar komen. En dan zullen degenen die dan aan de macht zijn proberen te doen wat nodig is om dat te veranderen. Maar eerlijk gezegd zie ik het somber in.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dus geven we het maar op, onder het mom dat het toch niet verandert? Alle ideeen schieten we af, ontwikkelingen leggen we als onbelangrijk aan de kant, onderzoeken doen er niet toe, het is toch te moeilijk en leidt nergens toe?
Ah, een echte jood hoor ik al.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:40 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Nee hoor die zullen er vast wel zijn. Alleen niet dit trekpopje met schele oogjes en antifa ouders.
Ik weiger het somber in te zienquote:Op woensdag 25 september 2019 13:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zei. Uiteindelijk zal het systeem, en daarmee het grote geld, serieus in gevaar komen. En dan zullen degenen die dan aan de macht zijn proberen te doen wat nodig is om dat te veranderen. Maar eerlijk gezegd zie ik het somber in.
Ik vind het geen nepmaatregelen. Als iedereen blijft wachten tot een ander als eerste beweegt gebeurt er niks.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat denk je dat er met de veestapel gebeurd als Nederland die besluit te halveren vanwege stikstofnormen? Het overgrote deel van dat vlees is bestemd voor de export. Dat ging vaak de halve wereld over voordat het op het bord van de consument komt. Zouden ze in die landen opeens minder vlees gaan eten omdat Nederland besluit de veestapel te halveren?
Dat wordt straks gewoon overgenomen door een land dat veel minder efficient vlees produceert. Met juist nog meer schade voor het milieu. En er is tevens niemand die het heeft over het vele extra dierenleed dat zo'n Nederlandse beslissing tot gevolg heeft. Ondanks een hoop misstanden is Nederland een van de landen waar het dierenwelzijn het beste geregeld is. Straks staan al die varkens en koeien in landen waar met zich totaal niet interesseert in dierenwelzijn.
Als men zich echt zorgen maakt om het milieu dan moeten er echte oplossingen voor het probleem komen en niet zulke nepmaatregelen.
quote:Op woensdag 25 september 2019 12:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voor de miljardste keer, stikstofproblematiek is lokaal. Dus als de veestapel naar een ander land verhuist, wordt de Nederlandse lucht inderdaad schoner. Lees eens een draadje hierover.
Ik denk dat dat een belangrijk onderdeel van alle maatregelen is: het bewustzijn creeëren dan wel aanwakkeren dat er iets moet veranderen en dat we dat ook kunnen doen. Dat iedere dag een enorme lap vlees niet nodig is, maar ook niet dat iedereeen per direct veganist wordt. Dat men gaat zien dat kleine veranderingen tot kleine verbeteringen leiden en men erop gaat vertrouwen dat grote veranderingen dan tot grote verbeteringen kunnen leiden.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik vind het geen nepmaatregelen. Als iedereen blijft wachten tot een ander als eerste beweegt gebeurt er niks.
Het besef dat vlees eigenlijk een heel milieuonvriendelijke vorm van voedsel is, is het begin. Ik zie een deel van de voorgestelde maatregelen als heel nuttig, ook als ze misschien niet direct zoveel effect hebben als je in eerste instantie zou verwachten. Als ze een bijdrage leveren aan het bewustzijn kan iedereen zijn steentje bijdragen door bijvoorbeeld minder dierlijke producten te eten. Dan heeft de inkrimping van de veestapel in Nederland indirect toch effect gehad, doordat het de discussie heeft warmgehouden en mensen heeft aangezet tot het veranderen van hun gedrag.
Ik hoop het toch niet. Ik hoop dat men beseft dat als je minder energie nodig hebt, je ook minder groene energie hoeft te produceren. Idem voor iets als plastic recyclen: liever minder gebruik van plastic, dan hoef je die troep ook niet te recyclen. Los daarvan vind ik het een beter idee de zon te gebruiken als bron van energie, dan de aarde uit te putten door fossiele brandstoffen op te pompen.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee dat weet ik ook wel. Maar zo wordt er nu wel mee omgegaan en let er maar op, het energiegebruik gaat exponentieel toe nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |