abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189028783
NS-conducteur aan schandpaal genageld door groep ‘Tegen Boerkaverbod’

De 19-jarige nikabdraagster uit Roosendaal die maandag uit de trein dreigde te worden gezet heeft van de confrontatie een filmpje gemaakt dat op de Facebookpagina Tegen Boerkaverbod is geplaatst. In de video wordt de identiteit van de conducteur getoond. De NS vindt dit veel te ver gaan: ,,Onze mensen moeten met rust gelaten worden, ook op sociale media.”

De conducteur zou volgens de Facebookgroep Tegen Boerkaverbod verkeerd hebben gehandeld toen hij de politie erbij haalde. Dit deed hij nadat de nikabdraagster zichzelf niet wilde identificeren. ,,De NS zei het boerkaverbod niet te handhaven, maar toch doet deze conducteur dat wel.”

Volgens de NS deed de conducteur gewoon zijn werk en handelde hij volgens de wet. Hij kon haar persoonlijke kaart niet controleren en haalde politieassistentie erbij.

Op het einde van het filmpje wordt hij volop in beeld gebracht en daarna wordt zijn Facebookprofiel getoond. De NS vindt dat dit voorval onterecht persoonlijk wordt gemaakt. ,,De conducteur deed gewoon zijn werk en handelde volgens de wet.” Volgens de NS is het erg vervelend dat hij op deze manier in het filmpje, waarin is geknipt, wordt getoond.

Weigeren nikab af te doen
De vrouwelijke treinreiziger weigerde maandag haar nikab af te doen in de trein, toen NS-controleurs haar persoonlijke abonnement in de trein wilden controleren. Omdat haar identiteit niet vastgesteld kon worden, werd de hulp van agenten op het Rotterdam Centraal Station ingeroepen. De trein met 200 passagiers liep door het voorval uiteindelijk 20 minuten vertraging op.

Bij een persoonlijk abonnement moet de identiteit van de reiziger vastgesteld kunnen worden. Dit was door de nikab van de vrouw niet mogelijk. De agenten gaven haar twee opties: het laten zien van haar gezicht om haar identiteit vast te stellen of meelopen naar een aparte ruimte en daar wachten op een vrouwelijke collega. Volgens de politie wilde de gesluierde vrouw dat een vrouwelijke agent de trein in zou komen. Maar dat was met het oog op de wachtende passagiers geen optie voor de agenten.

Uiterste middel
Een uiterste middel was om haar aan te houden voor de Wet ID, zo liet de politie weten. De vrouw koos uiteindelijk, na overleg met twee anderen, voor de eerste optie en liet alsnog haar gezicht zien. De vrouw bleek een 19-jarige uit Roosendaal.
Al met al stond de trein met zo’n 200 passagiers aan boord zo’n 20 minuten stil.
https://www.ad.nl/binnenl(...)erkaverbod~ab3b06ae/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189028812
Het gore lef :(
pi_189028850
Laat de NS háár identiteit dan ook maar bekend maken. Gelijke monniken, gelijke kappen (pun intended).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189028932
Snel achterhalen wie achter die groep zit en een enorme draai om de oren geven.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:01:32 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189029045
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Laat de NS háár identiteit dan ook maar bekend maken. Gelijke monniken, gelijke kappen (pun intended).
Die is al bekend:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-statement-a3973416
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189029105
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:57 schreef VEM2012 het volgende:
Snel achterhalen wie achter die groep zit en een enorme draai om de oren geven.
https://www.youtube.com/channel/UCONB4tdab68ndXuz3rEypuw
pi_189029138
quote:
In het artikel waar ze laatst haar standpunt uitlegde (volgens mij NRC, ik zoek het wel op als iemand het niet geloofd) wilde ze niet met toenaam in de krant uit angst voor reacties.

Maja, je weet natuurlijk niet of zij de FB-pagina erbij heeft gezet.

Het delen van het filmpje an-sich mag natuurlijk, openbare weg enzo.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:06:18 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189029166
Wat een klote actie. Echt vies vuil en smerig! Hopelijk krijgen ze flinke straffen!

Die reacties ook op die pagina. Om te kotsen!!!!! Ga lekker naar Iran verhuizen ofzo.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189029187
quote:
quote:
Vanwege haar veiligheid wil ze niet met haar achternaam in de krant.
Dit dus
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_189029247
Wat een kutwijf :')
pi_189029261
quote:
Zij loopt geen gevaar dan, die conducteur nu wel
  donderdag 19 september 2019 @ 21:12:18 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189029307
Zijn dit dezelfde soort mensen die:
– agenten van achteren neerslaan tijdens hufterbruiloften
– advocaten van de tegenpartij laten omleggen
?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:12:39 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_189029326
Nou die zal ondertussen wel vele doodsbedreigingen binnen hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 19 september 2019 @ 21:13:30 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_189029354

https://www.rijksoverheid(...)het-openbaar-vervoer

Zijn er eigenlijk al kamervragen gesteld waarom betreffende agenten de wet niet wilden handhaven?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_189029357
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:12 schreef Ringo het volgende:
Zijn dit dezelfde soort mensen die:
– agenten van achteren neerslaan tijdens hufterbruiloften
– advocaten van de tegenpartij laten omleggen
?
Minder, minder
pi_189029376
quote:
Volgens de NS is het erg vervelend dat hij op deze manier in het filmpje, waarin is geknipt, wordt getoond.
Dat gebeurt helaas vrij vaak als mensen met een islamitische achtergrond onenigheid zoeken met westerse mensen die gewoon hun werk doen / normaal reageren in een bepaalde situatie.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 19 september 2019 @ 21:15:42 #17
408813 crew  trein2000
pi_189029426
Smerig
zie email 27 oktober
  donderdag 19 september 2019 @ 21:18:18 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189029482
Beter gaan ze het nu gewoon keihard handhaven. Er moet een einde gemaakt worden aan dit soort provocaties. Het is nu wel duidelijk dat dit gewoon een vooropgezet plan was om stennis te schoppen en te filmen.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:21:19 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189029545
Maar was de vrouw onder de burka nu de rechtmatige abbonementhoudster?

En hoe zit het met de NS als zij niet optreden tegen burka's? Dan ook dit voor alle gezichtsbedekkende kleding. Dus dat ik met de OV-kaart van mijn neefje en een masker op gratis met de trein kan reizen.
The End Times are wild
pi_189029582
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:21 schreef LXIV het volgende:

En hoe zit het met de NS als zij niet optreden tegen burka's? Dan ook dit voor alle gezichtsbedekkende kleding. Dus dat ik met de OV-kaart van mijn neefje en een masker op gratis met de trein kan reizen.
Dat mag niet, maar met een burka wel
  donderdag 19 september 2019 @ 21:22:42 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189029589
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat mag niet, maar met een burka wel
Kan ook natuurlijk
The End Times are wild
  donderdag 19 september 2019 @ 21:23:50 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189029611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:21 schreef LXIV het volgende:

Als je als zwarte piet reist krijg je een boete want je gezicht komt niet overeen met de foto op je ovkaart :')
pi_189029634
Dit is het gevolg van het slappe regeringsbeleid.

Wel een wet aannemen, maar die dan niet willen uitvoeren.

Denk bijvoorbeeld aan de burgemeester van Amsterdam, die doodleuk zij dat zij het boerkaverbod gewoon niet gaat handhaven.
pi_189029739
En als de NS niets veranderd aan hun beleid, hopelijk komen de reizigers dan wel in opstand de volgende keer als zo'n gek wijf weigert zichzelf te identificeren, de trein te verlaten, eist dat ze alleen gecontroleerd word door een vrouwelijke agente en dan ook nog het hele tafereel gaat lopen filmen om de conducteur aan de schandpaal te kunnen nagelen en in gevaar te brengen.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:35:48 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189029989
Maar dit hele incident had niets met het boerkaverbod te maken, maar alles met het feit dat zij haar gezicht niet toonde waardoor niet gecheckt kon worden of haar persoonlijke OV-kaart wel daadwerkelijk van haar was. :')
En de NS had natuurlijk 100% gelijk.

De pro-boerkalobby is zo hinderlijk dom altijd.
  Eindredactie Games donderdag 19 september 2019 @ 21:43:23 #26
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189030226
quote:
Alsof je Elham herkent
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_189030233
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:35 schreef VoMy het volgende:
Maar dit hele incident had niets met het boerkaverbod te maken, maar alles met het feit dat zij haar gezicht niet toonde waardoor niet gecheckt kon worden of haar persoonlijke OV-kaart wel daadwerkelijk van haar was. :')

Niets te maken nee?
pi_189030246
quote:
4s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:43 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Alsof je Elham herkent
Ziet eruit als de vrouw van Darth Vader
pi_189030253
quote:
4s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:43 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Alsof je Elham herkent
:D
  Eindredactie Games donderdag 19 september 2019 @ 21:45:46 #30
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_189030307
Verder enorme kutactie natuurlijk om iemand zo publiekelijk een beetje te gaan lopen affakkelen. Koekje van eigen deeg zou niet meer dan terecht zijn.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_189030313
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:44 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja want verkeersregels wegen zwaarder dan grondrechten. Ga fietsen kneus.
Het...is....geen....grondrecht...om ...in ….het OV....een ….burqa...te...dragen. Wat snap je daar nu niet aan? Het is zelfs expliciet verboden volgens de wet.
pi_189030322
quote:

[..]

Het is geen grondrecht om anderen lastig te vallen met jouw religie anders. Je mag thuis zoveel verkleed gaan als schaduw als je wil, maar in het openbaar gedraag je je maar gewoon.
pi_189030362
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het...is....geen....grondrecht...om ...in ….het OV....een ….burqa...te...dragen. Wat snap je daar nu niet aan? Het is zelfs expliciet verboden volgens de wet.
Je begint vervelend te worden met je domme opmerkingen. Het is allereerst een niqaab en geen burka. Ten tweede draagt ze dit uit geloofsovertuiging wat dus per definitie een grondrecht is.
pi_189030368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:46 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het is geen grondrecht om anderen lastig te vallen met jouw religie anders. Je mag thuis zoveel verkleed gaan als schaduw als je wil, maar in het openbaar gedraag je je maar gewoon.
Je kleden volgens religieuze voorschriften of überhaupt jouw smaak is geen mensen lastigvallen.
pi_189030377
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan ook natuurlijk
Lekker commando onder die burka. Moeten die dingen altijd zwart zijn? Want anders is dat nog best een idee, voor in de zomer. Ik bedoel, je kan natuurlijk wel een djellaba dragen, maar dan krijg je weer dat gezeik over cultual appropriation.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189030389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:46 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Er zijn verschillende manieren van protesteren. Hier is er een van.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:49:18 #37
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_189030406
quote:
Strakke keuze wel, al die filmpjes laten beginnen met een ontploffing :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_189030407
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:47 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je begint vervelend te worden met je domme opmerkingen. Het is allereerst een niqaab en geen burka. Ten tweede draagt ze dit uit geloofsovertuiging wat dus per definitie een grondrecht is.
Nee dat is niet per definitie zo. Anders kan ik morgen ook wel met een machinegeweer over straat omdat dat mijn 'levensovertuiging' is.

https://www.denederlandse(...)id_van_godsdienst_en
pi_189030451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:49 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Strakke keuze wel, al die filmpjes laten beginnen met een ontploffing :')
pi_189030472
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee dat is niet per definitie zo. Anders kan ik morgen ook wel met een machinegeweer over straat omdat dat mijn 'levensovertuiging' is.

Alleen is dat in z'n geheel verboden, het dragen van een niqaab niet.
pi_189030503
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het dragen van een niqab in het ov is bij wet verboden in Nederland. Of ga je nu ook als werkperd doen alsof het een grondrecht is?
pi_189030507
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel in het OV. Of wil je nu gaan beargumenteren dat omdat het één niet in volledigheid verboden is het wel legitiem is en het andere niet? Steek ik anders een peukje op in de trein, want dat is ook niet algeheel verboden.
pi_189030535
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het dragen van een niqab in het ov is bij wet verboden in Nederland. Of ga je nu ook als werkperd doen alsof het een grondrecht is?
In het OV inderdaad. Het betreft geen algeheel verbod, zoals dat bij machinegeweren (wat een voorbeeld ook :') ) wel het geval is.
pi_189030542
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:35 schreef VoMy het volgende:

Specifieker nog, de onenigheid die ontstond toen zij niet de optie aangeboden kreeg om in de trein te mogen wachten totdat een vrouwelijke agente een op een haar identiteit kon bevestigen. En ik vind het toch best wel redelijk dat zowel de NS als de politie daar niet 24/7 in kunnen faciliteren. Als er een vrouwelijke controleur of agente bij geweest was, had ze mazzel gehad.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189030560
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wel in het OV. Of wil je nu gaan beargumenteren dat omdat het één niet in volledigheid verboden is het wel legitiem is en het andere niet? Steek ik anders een peukje op in de trein, want dat is ook niet algeheel verboden.
Het is wel degelijk een grondrecht, alleen mag je dat grondrecht in bepaalde situaties niet uitoefenen.
pi_189030562
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In het OV inderdaad. Het betreft geen algeheel verbod, zoals dat bij machinegeweren (wat een voorbeeld ook :') ) wel het geval is.
En laten we het nu net hebben over een vrouw die met een niqab in de trein zat.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:56:08 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189030572
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus in het OV moet je niet met zo'n gordijn gaan lopen. Dat doe je maar op plaatsen waar het wel mag. Hoe moeilijk kan dat zijn?
pi_189030585
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is wel degelijk een grondrecht, alleen mag je dat grondrecht in bepaalde situaties niet uitoefenen.
Nou dan is het in zo'n situatie toch geen recht? Of als je officieel wil zijn, dan is dat recht opgeschort/niet van kracht dan. Wettelijk is er geen poot om op te staan.
pi_189030615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:56 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nou dan is het in zo'n situatie toch geen recht? Of als je officieel wil zijn, dan is dat recht opgeschort/niet van kracht dan. Wettelijk is er geen poot om op te staan.
Behalve als je je kunt identificeren enzo.
pi_189030647
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee het is gewoon helemaal verboden zelfs! Dat men dat weigert te handhaven doet daar niets aan af. Maar als je je dan ook nog eens weigert te identificeren ben je natuurlijk helemaal een arrogant kutwijf.
pi_189030663
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen dat vrijheid van godsdienst geen grondrecht is? Met je domme machinegeweer argument?
pi_189030686
quote:
Heujjj even wat videootjes disliken. :7
pi_189030688
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Met zo'n doek in de trein zitten is genoeg om gevraagd te worden om de trein te verlaten..
Van rijksoverheid.nl:

De conducteur haalde keurig de politie erbij, dus deed niks anders dan het volgen van de Nederlandse wet..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 22:03:31 ]
pi_189030695
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:00 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen dat vrijheid van godsdienst geen grondrecht is? Met je domme machinegeweer argument?
Vrijheid van godsdienst is een grondrecht, maar je moet je verder ook gewoon aan de in Nederland geldende wetten houden. Dat je toevallig een boekje hebt waarin iets anders staat is geen excuus. En toevallig is het zo dat gezichtsbedekkende kleding in het OV verboden is in Nederland.
pi_189030708
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:01 schreef K21 het volgende:

[..]

Heujjj even wat videootjes disliken. :7
^O^
pi_189030873
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Vrijheid van godsdienst is een grondrecht, maar je moet je verder ook gewoon aan de in Nederland geldende wetten houden. Dat je toevallig een boekje hebt waarin iets anders staat is geen excuus. En toevallig is het zo dat gezichtsbedekkende kleding in het OV verboden is in Nederland.
Vrijheid van godsdienst invoeren maar tot 99% beperken? De term vrijheid wordt gebruikt als sier of gaan we daar echte werk van maken?
pi_189030969
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:11 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Vrijheid van godsdienst invoeren maar tot 99% beperken? De term vrijheid wordt gebruikt als sier of gaan we daar echte werk van maken?
Als het aan mij zou liggen zou het veel verder ingeperkt worden, als je die sprookjesattributen thuis moest laten was het misschien ook eens eindelijk afgelopen met dat gejank van die slachtofferfiguren. Maar omdat we hier zo'n gaaf land zijn mag het gewoon, maar je moet je wel aan de wet houden ja.

quote:
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Ben je het er niet mee eens? Dan heb je pech. Of je gaat weg naar een ander land waar het wel mag.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:15:55 #58
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189030980
quote:

[..]

Hoezo tot 99% beperken? Op 99% van de plaatsen mag je gewoon nog met een boerka komen.
pi_189031167
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als het aan mij zou liggen zou het veel verder ingeperkt worden, als je die sprookjesattributen thuis moest laten was het misschien ook eens eindelijk afgelopen met dat gejank van die slachtofferfiguren. Maar omdat we hier zo'n gaaf land zijn mag het gewoon, maar je moet je wel aan de wet houden ja.
[..]

Ben je het er niet mee eens? Dan heb je pech. Of je gaat weg naar een ander land waar het wel mag.
Zijn het niet de Europeanen die zichzelf prijzen met mensenrechten? Mensenrechten dit, mensenrechten dat, beschaafd dit beschaafd dat maar wanneer puntje bij paaltje komt is het verbod op dit en verbod op dat.

Nee, zo werkt mensenrechten niet. Als iemand een nikaab wil dragen, dan moet diegene dat kunnen en ja overal. Voorwaarde identificatie? Dat kan. Genoeg oplossingen.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:22:38 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189031176
Hulde voor de conducteur. Die lui krijgen al met genoeg gezeik te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189031205
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:22 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Zijn het niet de Europeanen die zichzelf prijzen met mensenrechten? Mensenrechten dit, mensenrechten dat, beschaafd dit beschaafd dat maar wanneer puntje bij paaltje komt is het verbod op dit en verbod op dat.

Nee, zo werkt mensenrechten niet. Als iemand een nikaab wil dragen, dan moet diegene dat kunnen en ja overal. Voorwaarde identificatie? Dat kan. Genoeg oplossingen.
Wat lul je nou met je mensenrechten :') Ga maar janken bij het Europees hof van de rechten van de mens dan, zit in Den Haag Straatsburg, succes hè!
pi_189031304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:23 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat lul je nou met je mensenrechten :') Ga maar janken bij het Europees hof van de rechten van de mens dan, zit in Den Haag Straatsburg, succes hè!
Daar komt de aap uit de mouw. Ik wil jou voortaan niet meer horen spreken over democratie. Je bent gewoon een voorstander van een autoritaire regime waar Wilders de baas is.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:28:08 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189031356
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:26 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Daar komt de aap uit de mouw. Ik wil jou voortaan niet meer horen spreken over democratie. Je bent gewoon een voorstander van een autoritaire regime waar Wilders de baas is.
Dat boerkaverbod is er ook dankzij de democratie.
pi_189031419
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:26 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Nee hoor, die religie is gewoon geen vrijbrief om alle geldende wetten van een land maar te mogen overtreden en dat is dus ook nergens terug te vinden in je mensenrechten. Dus ga maar lekker klagen, ze lachen je gewoon uit daar _O-
pi_189031527
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:13 schreef MichaelScott het volgende:
[ afbeelding ]

https://www.rijksoverheid(...)het-openbaar-vervoer

Zijn er eigenlijk al kamervragen gesteld waarom betreffende agenten de wet niet wilden handhaven?
Of waarom de OV bedrijven boven de wet staan?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_189031528
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En als de NS niets veranderd aan hun beleid, hopelijk komen de reizigers dan wel in opstand de volgende keer als zo'n gek wijf weigert zichzelf te identificeren, de trein te verlaten, eist dat ze alleen gecontroleerd word door een vrouwelijke agente en dan ook nog het hele tafereel gaat lopen filmen om de conducteur aan de schandpaal te kunnen nagelen en in gevaar te brengen.
Het is schandalig dat zij met dit wangedrag zo gemakkelijk is weggekomen. Openbaar vervoerbedrijven moeten achter hun personeel gaan staan en zorgen dat dit verbod wordt gehandhaafd.

Het smerige tuig dat de beelden van deze conducteur in de openbaarheid heeft gebracht mag met alle mogelijke middelen keihard worden aangepakt. We zien hier veel te tolerant en te soft.
  Eindredactie Games donderdag 19 september 2019 @ 22:37:01 #67
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_189031574
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_189031583
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee hoor, die religie is gewoon geen vrijbrief om alle geldende wetten van een land maar te mogen overtreden en dat is dus ook nergens terug te vinden in je mensenrechten. Dus ga maar lekker klagen, ze lachen je gewoon uit daar _O-
Wie lacht me uit? Dezelfde stereotypes zoals jij? Dan is het niet echt bijzonder.

De nikaab was hiervoor ook, dus kennelijk kan het gewoon maar willen ze het niet omdat de Islam zijn dominantie in Europa vergroot. Mensenrechten zijn dan plots niet meer belangrijk en worden er nieuwe regels opgesteld. Zo zit het in elkaar dus niet lopen zeiken dat vrijheid hier centraal staat.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:38:21 #69
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_189031598
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
Ja dat zeker. :N
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_189031677
Als ik die conducteur was dan zou ik me voelen alsof ik midden in de vuurlinie geplaatst word.
Aan de ene kant natuurlijk vanwege het asociale en respectloze gedrag van die moslima, maar aan de andere kant ook vanwege het gebrek aan steun van je eigen werkgever.
pi_189031731
quote:

[..]

Godsdiensten staan niet boven de wet. Dat iemand namens God speciale leefregels voor zichzelf bedenkt, betekent natuurlijk niet dat wij daarin mee moeten gaan. Met een vergiet op je hoofd in je paspoort komen kun je ook vergeten. De burka en nikaab zijn van hetzelfde laken een pak. De hoofddoek is op theologische gronden al discutabel maar alles wat meer bedekt is niets meer dan een wedstrijd van wie de vroomste is. Deze kledingstukken worden in islamitische landen niet voor niets ook verboden.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_189031787
Je mag toch ook niet met een bivakmuts op in het OV? Wat is het probleem dan?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189031796
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:22 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja want ''puntje'' is de islam en de beperkingen van de vrijheid die het meedraagt en aggresief afdwingt, en ''paaltje'' is de vrije westerse samenleving, en de vrijheden die het nastreeft. Iedereen die maar een beetje logisch na kan denken ziet dat er hier onoverkomelijke problemen ontstaan. Maar jij niet. Duh.
quote:
Het is aan de islam zelf te danken dat hier nu gedoe over is.
Maar ja islam + zelfreflectie he.. :')

Owja dat is dan natuurlijk weer juist iets wat jijzelf nooit in zou kunnen zien.
pi_189031845
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:40 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Sowieso elk weldenkend mens, volwassenen die in sprookjes geloof, raap me op zeg _O-

En dan vervolgens nog lopen schermen met je zogenaamde mensenrechten terwijl iedereen wel weet hoe dol ze daarop zijn in de Islam _O- Lijkt wel een komedie hier. Misschien maar eens beginnen je aan de wet te houden Pietertje
Meneer schakelt zijn suggestiemitrailleur in. ''Elk weldenkend mens weet dat de Koran een sprookjesverhaal is''. Als we het over weldenkende mensen moeten hebben dan ben jij waarschijnlijk de laatste die opgenoemd zal worden.

Het is dat Europa een liberaal model volgt en daaruit zijn ideeën over mensenrechten haalt. Of ga je nu gewoon eerlijk toekennen dat Europa helemaal niet liberaal is en mensenrechten centraal houdt?

Dat zou ik nog wel eens willen zien ja dat een type zoals jij gewoon keer eerlijk is..
  donderdag 19 september 2019 @ 22:55:08 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189031999
Ik heb het betreffende bericht en de groep zelf aangegeven bij Facebook ivm pesterijen en haat. Des te meer mensen die ook deze groep en bericht rapporteren, hoe eerder ze uit de lucht gehaald worden.

https://www.facebook.com/tegenboerkaverbodnederland/
pi_189032001
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:49 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Meneer schakelt zijn suggestiemitrailleur in. ''Elk weldenkend mens weet dat de Koran een sprookjesverhaal is''. Als we het over weldenkende mensen moeten hebben dan ben jij waarschijnlijk de laatste die opgenoemd zal worden.

Het is dat Europa een liberaal model volgt en daaruit zijn ideeën over mensenrechten haalt. Of ga je nu gewoon eerlijk toekennen dat Europa helemaal niet liberaal is en mensenrechten centraal houdt?

Dat zou ik nog wel eens willen zien ja dat een type zoals jij gewoon keer eerlijk is..
Nee we zullen mensen opnoemen die geloven dat de aarde gemaakt is door een onzichtbaar persoon die ons tevens allerlei regeltjes oplegde door middel van een willekeurige krijgsheer ergens rond 600 N.C en die we ook nog eens niet af mogen beelden want ojee...

Europa is zo liberaal en open als wat, met Nederland als één van de koplopers. Je mag hier letterlijk alles, zolang je anderen er maar niet mee hindert. Maar zelfs dat is niet genoeg. En dan meteen maar even doorzeiken over die homorechten hier, want poeh jee, dat moeten we niet willen in het toekomstige kalifaat Nederland.

Ik zelf kijk neer op die hele Islam en van mij mag het allemaal opdonderen hier, zou er geen seconde wakker van liggen. Die Refo's in de bible belt idem-dito trouwens
pi_189032175
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:55 schreef Nikonlover het volgende:
Ik heb het betreffende bericht en de groep zelf aangegeven bij Facebook ivm pesterijen en haat. Des te meer mensen die ook deze groep en bericht rapporteren, hoe eerder ze uit de lucht gehaald worden.

https://www.facebook.com/tegenboerkaverbodnederland/
''Kom bij de politie dan kan je moslims onderdrukken'' :') :') :')

Ik kan de optie ''aangeven/rapporteren'' nergens vinden.. alleen blokkeren..
  donderdag 19 september 2019 @ 23:05:00 #78
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189032245
quote:
4s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

''Kom bij de politie dan kan je moslims onderdrukken'' :') :') :')

Ik kan de optie ''aangeven/rapporteren'' nergens vinden.. alleen blokkeren..
Onderste in het lijstje waar ook blokkeren staat ;)

"Hulp zoeken of pagina rapporteren"
pi_189032999
Logisch dat personeel straks alles maar laat lopen. Na je dienst wil je wel weer gezond en wel thuis aanschuiven.
pi_189033049
bah geen respect voor democratie , ga dan lekker in de zandbak spelen
pi_189033072
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dit is het gevolg van het slappe regeringsbeleid.

Wel een wet aannemen, maar die dan niet willen uitvoeren.

Denk bijvoorbeeld aan de burgemeester van Amsterdam, die doodleuk zij dat zij het boerkaverbod gewoon niet gaat handhaven.
quote:
Halsema herhaalde: „Als de wet is ingevoerd, dan geldt die ook in Amsterdam, maar we geven geen prioriteit aan de handhaving.”
Dat is wat anders dan "niet handhaven".
pi_189033086
Vindt het niet de taak van medewerkers om de wet te handhaven
De popo moet gewoon af en toe een ronde doen dan ben je er toch
pi_189033108
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Dat is wat anders dan "niet handhaven".
Maar nu zien we de praktijk en blijkt het toch 'niet handhaven' te zijn.
pi_189033117
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:41 schreef wawowiewa het volgende:
Vindt het niet de taak van medewerkers om de wet te handhaven
De popo moet gewoon af en toe een ronde doen dan ben je er toch
Bij die ronde hoort helaas de controle van een vervoersbewijs.
pi_189033140
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Maar nu zien we de praktijk en blijkt het toch 'niet handhaven' te zijn.
Hoeveel gevallen ken je in Amsterdam?
pi_189033143
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Bij die ronde hoort helaas de controle van een vervoersbewijs.
dat is iets anders NS conducteur is geen politie agent
pi_189033161
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hoeveel gevallen ken je in Amsterdam?
Het is alleen erg als het in Amsterdam niet gehandhaafd wordt? Ik zou zeggen dat dit topic al een mooi voorbeeld is van een gebrek aan handhaving en het blootstellen van hardwerkende medewerkers aan gevaar.
pi_189033189
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:44 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Als je straalbezopen op de grond ligt kunnen ze je ook zelf op de bon slingeren voor openbare dronkenschap, dat zit in dat BOA gedeelte.
pi_189033190
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:44 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Maar hoe kan hij/zij iemand onder een boerka controleren als die met een abbo op naam reist?
  donderdag 19 september 2019 @ 23:54:45 #90
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_189033306
Achterlijk dat de NS zegt het boerka verbod niet te handhaven.
Het is gewoon wettelijk bepaald dat je geen boerka meer in het OV mag dragen dus de NS heeft zich daar aan te houden.
Deze conducteur doet niets verkeerd.
Als de NS zich hier niet aan de wet wil houden, moeten er boetes opgelegd worden lijkt me zo.
pi_189033344
quote:

[..]

Er is toch gewoon een wet waar in staat dat je in het ov geen niqab mag dragen. Je kan toch niet ontkennen dat die wet er is en je daar dus aan moet houden, ook al ben je het niet mee eens?
pi_189033401
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:57 schreef Max23 het volgende:

[..]

Er is toch gewoon een wet waar in staat dat je in het ov geen niqab mag dragen. Je kan toch niet ontkennen dat die wet er is en je daar dus aan moet houden, ook al ben je het niet mee eens?
Die wet heeft totaal geen zin. Is niet te handhaven, want ook wil niemand een vertraging oplopen etc.
Maatschappelijk gezien onmogelijk. En uiteindelijk is het personeel en de vervoerder de dupe.
  vrijdag 20 september 2019 @ 00:07:02 #93
406944 SugeLucky
pi_189033432
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die wet heeft totaal geen zin. Is niet te handhaven, want ook wil niemand een vertraging oplopen etc.
Maatschappelijk gezien onmogelijk. En uiteindelijk is het personeel en de vervoerder de dupe.
Dat is natuurlijk onzin.

Mensen moeten gewoon niet met een boerka aan het OV in gaan, dat mag niet meer.
En als ze dat wel doen moet je ze boetes geven of er keer op keer uitzetten.
Dan laten ze het op den duur wel.
pi_189033434
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:48 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd? :') Mensen die een onschuldige conducteur aan de schandpaal zetten en laten bedreigen, ja dat vind ik vies vuil smerig kutvolk. Mensen die zulke acties uithalen zijn het laagste van het laagste.
Busted.
pi_189033454
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:07 schreef p078 het volgende:

[..]

Busted.
Wat klopt hier niet aan? Mensen die hun werk verrichten bedreigen is een nobele bezigheid wil je zeggen?
pi_189033491
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:07 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin.

Mensen moeten gewoon niet met een boerka aan het OV in gaan, dat mag niet meer.
En als ze dat wel doen moet je ze boetes geven of er keer op keer uitzetten.
Dan laten ze het op den duur wel.
Dat blijkt. Nu staat personeel op social media. Het is een maatschappelijk probleem dat niet zomaar in het OV is op te lossen. Vergeet niet dat het maken van een vertraging maatschappelijk niet gewenst is en daarmee sta je al met 1-0 achter.

Helaas mag ik dit niet, maar mensen zouden eens een week met mij mee moeten lopen. Dan is wel duidelijk dat het in het OV niet te handhaven is met de middelen die je hebt. En dan ben ik geen conducteur, maar krijg er wel op andere manier mee te maken en zo nu en dan ondersteun je een conducteur en dan zie je de mobieltjes al verschijnen. Dan loop je op eieren. Een fout is snel gemaakt.
pi_189033541
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:11 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat blijkt. Nu staat personeel op social media. Het is een maatschappelijk probleem dat niet zomaar in het OV is op te lossen. Vergeet niet dat het maken van een vertraging maatschappelijk niet gewenst is en daarmee sta je al met 1-0 achter.
Ik snap je punt. Die vertraging is 100% de schuld van die boerka. Maar jij wordt er op afgerekend waarschijnlijk. Zo jammer dat je werkgever dan niet vol achter je staat, je wordt hier in Nederland gewoon voor de leeuwen gegooid als er mensen met een ander kleurtje of geloof bij betrokken zijn. Het is van de zotte dat wij als volk bang zijn om mensen erop te wijzen dat ze zich aan de wet moeten houden.
  vrijdag 20 september 2019 @ 00:16:21 #98
406944 SugeLucky
pi_189033547
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:11 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als er iemand met een boerka op het perron staat, of het station ingaat, dan moet die eruit gezet worden. Bij veel stations staan toezichthouders bij de ingangen tegenwoordig.

En anders gewoon het volgende station uit de trein bonjouren.
Hoeft verder niet voor vertraging te zorgen. Mensen zonder kaartjes moeten er ook het volgende station uit, zorgt ook niet voor vertraging.
Dus ik zou niet weten waarom het in dit geval wel voor vertraging zou moeten zorgen.
Je moet mensen die de wet overtreden gewoon geen gelegenheid geven de boel te vertragen.
  vrijdag 20 september 2019 @ 00:16:24 #99
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189033548
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Specifieker nog, de onenigheid die ontstond toen zij niet de optie aangeboden kreeg om in de trein te mogen wachten totdat een vrouwelijke agente een op een haar identiteit kon bevestigen. En ik vind het toch best wel redelijk dat zowel de NS als de politie daar niet 24/7 in kunnen faciliteren. Als er een vrouwelijke controleur of agente bij geweest was, had ze mazzel gehad.
Ja, sowieso, als ik met een versleten ovkaart reis, kan ik een boete krijgen wegens slechte herkenbaarheid. Zij staat niet boven de wet en dan reist ze maar met een anonieme kaart als ze zo moeilijk wil doen. Hoezo mag alleen een vrouw kijken? Doe gewoon eens niet debiel of blijf binnen.
pi_189033561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:16 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Die vertraging is 100% de schuld van die boerka. Maar jij wordt er op afgerekend waarschijnlijk. Zo jammer dat je werkgever dan niet vol achter je staat, je wordt hier in Nederland gewoon voor de leeuwen gegooid als er mensen met een ander kleurtje of geloof bij betrokken zijn. Het is van de zotte dat wij als volk bang zijn om mensen erop te wijzen dat ze zich aan de wet moeten houden.
overigens gaat het niet alleen om de boerka.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')