Wat lul je nou met je mensenrechtenquote:Op donderdag 19 september 2019 22:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zijn het niet de Europeanen die zichzelf prijzen met mensenrechten? Mensenrechten dit, mensenrechten dat, beschaafd dit beschaafd dat maar wanneer puntje bij paaltje komt is het verbod op dit en verbod op dat.
Nee, zo werkt mensenrechten niet. Als iemand een nikaab wil dragen, dan moet diegene dat kunnen en ja overal. Voorwaarde identificatie? Dat kan. Genoeg oplossingen.
Daar komt de aap uit de mouw. Ik wil jou voortaan niet meer horen spreken over democratie. Je bent gewoon een voorstander van een autoritaire regime waar Wilders de baas is.quote:Op donderdag 19 september 2019 22:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat lul je nou met je mensenrechtenGa maar janken bij het Europees hof van de rechten van de mens dan, zit in Den Haag Straatsburg, succes hè!
Dat boerkaverbod is er ook dankzij de democratie.quote:Op donderdag 19 september 2019 22:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Daar komt de aap uit de mouw. Ik wil jou voortaan niet meer horen spreken over democratie. Je bent gewoon een voorstander van een autoritaire regime waar Wilders de baas is.
Nee hoor, die religie is gewoon geen vrijbrief om alle geldende wetten van een land maar te mogen overtreden en dat is dus ook nergens terug te vinden in je mensenrechten. Dus ga maar lekker klagen, ze lachen je gewoon uit daarquote:Op donderdag 19 september 2019 22:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Daar komt de aap uit de mouw. Ik wil jou voortaan niet meer horen spreken over democratie. Je bent gewoon een voorstander van een autoritaire regime waar Wilders de baas is.
Of waarom de OV bedrijven boven de wet staan?quote:Op donderdag 19 september 2019 21:13 schreef MichaelScott het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rijksoverheid(...)het-openbaar-vervoer
Zijn er eigenlijk al kamervragen gesteld waarom betreffende agenten de wet niet wilden handhaven?
Het is schandalig dat zij met dit wangedrag zo gemakkelijk is weggekomen. Openbaar vervoerbedrijven moeten achter hun personeel gaan staan en zorgen dat dit verbod wordt gehandhaafd.quote:Op donderdag 19 september 2019 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En als de NS niets veranderd aan hun beleid, hopelijk komen de reizigers dan wel in opstand de volgende keer als zo'n gek wijf weigert zichzelf te identificeren, de trein te verlaten, eist dat ze alleen gecontroleerd word door een vrouwelijke agente en dan ook nog het hele tafereel gaat lopen filmen om de conducteur aan de schandpaal te kunnen nagelen en in gevaar te brengen.
quote:Op donderdag 19 september 2019 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
Hulde voor de conducteur. Die lui krijgen al met genoeg gezeik te maken.
Wie lacht me uit? Dezelfde stereotypes zoals jij? Dan is het niet echt bijzonder.quote:Op donderdag 19 september 2019 22:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nee hoor, die religie is gewoon geen vrijbrief om alle geldende wetten van een land maar te mogen overtreden en dat is dus ook nergens terug te vinden in je mensenrechten. Dus ga maar lekker klagen, ze lachen je gewoon uit daar
Ja dat zeker.quote:Op donderdag 19 september 2019 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
Hulde voor de conducteur. Die lui krijgen al met genoeg gezeik te maken.
Godsdiensten staan niet boven de wet. Dat iemand namens God speciale leefregels voor zichzelf bedenkt, betekent natuurlijk niet dat wij daarin mee moeten gaan. Met een vergiet op je hoofd in je paspoort komen kun je ook vergeten. De burka en nikaab zijn van hetzelfde laken een pak. De hoofddoek is op theologische gronden al discutabel maar alles wat meer bedekt is niets meer dan een wedstrijd van wie de vroomste is. Deze kledingstukken worden in islamitische landen niet voor niets ook verboden.quote:Op donderdag 19 september 2019 22:11 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst invoeren maar tot 99% beperken? De term vrijheid wordt gebruikt als sier of gaan we daar echte werk van maken?
Ja want ''puntje'' is de islam en de beperkingen van de vrijheid die het meedraagt en aggresief afdwingt, en ''paaltje'' is de vrije westerse samenleving, en de vrijheden die het nastreeft. Iedereen die maar een beetje logisch na kan denken ziet dat er hier onoverkomelijke problemen ontstaan. Maar jij niet. Duh.quote:Op donderdag 19 september 2019 22:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zijn het niet de Europeanen die zichzelf prijzen met mensenrechten? Mensenrechten dit, mensenrechten dat, beschaafd dit beschaafd dat maar wanneer puntje bij paaltje komt is het verbod op dit en verbod op dat.
Het is aan de islam zelf te danken dat hier nu gedoe over is.quote:Nee, zo werkt mensenrechten niet. Als iemand een nikaab wil dragen, dan moet diegene dat kunnen en ja overal. Voorwaarde identificatie? Dat kan. Genoeg oplossingen.
Meneer schakelt zijn suggestiemitrailleur in. ''Elk weldenkend mens weet dat de Koran een sprookjesverhaal is''. Als we het over weldenkende mensen moeten hebben dan ben jij waarschijnlijk de laatste die opgenoemd zal worden.quote:Op donderdag 19 september 2019 22:40 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Sowieso elk weldenkend mens, volwassenen die in sprookjes geloof, raap me op zeg![]()
En dan vervolgens nog lopen schermen met je zogenaamde mensenrechten terwijl iedereen wel weet hoe dol ze daarop zijn in de IslamLijkt wel een komedie hier. Misschien maar eens beginnen je aan de wet te houden Pietertje
Nee we zullen mensen opnoemen die geloven dat de aarde gemaakt is door een onzichtbaar persoon die ons tevens allerlei regeltjes oplegde door middel van een willekeurige krijgsheer ergens rond 600 N.C en die we ook nog eens niet af mogen beelden want ojee...quote:Op donderdag 19 september 2019 22:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Meneer schakelt zijn suggestiemitrailleur in. ''Elk weldenkend mens weet dat de Koran een sprookjesverhaal is''. Als we het over weldenkende mensen moeten hebben dan ben jij waarschijnlijk de laatste die opgenoemd zal worden.
Het is dat Europa een liberaal model volgt en daaruit zijn ideeën over mensenrechten haalt. Of ga je nu gewoon eerlijk toekennen dat Europa helemaal niet liberaal is en mensenrechten centraal houdt?
Dat zou ik nog wel eens willen zien ja dat een type zoals jij gewoon keer eerlijk is..
''Kom bij de politie dan kan je moslims onderdrukken''quote:Op donderdag 19 september 2019 22:55 schreef Nikonlover het volgende:
Ik heb het betreffende bericht en de groep zelf aangegeven bij Facebook ivm pesterijen en haat. Des te meer mensen die ook deze groep en bericht rapporteren, hoe eerder ze uit de lucht gehaald worden.
https://www.facebook.com/tegenboerkaverbodnederland/
Onderste in het lijstje waar ook blokkeren staatquote:Op donderdag 19 september 2019 23:01 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Kom bij de politie dan kan je moslims onderdrukken''![]()
![]()
![]()
Ik kan de optie ''aangeven/rapporteren'' nergens vinden.. alleen blokkeren..
quote:Op donderdag 19 september 2019 21:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dit is het gevolg van het slappe regeringsbeleid.
Wel een wet aannemen, maar die dan niet willen uitvoeren.
Denk bijvoorbeeld aan de burgemeester van Amsterdam, die doodleuk zij dat zij het boerkaverbod gewoon niet gaat handhaven.
Dat is wat anders dan "niet handhaven".quote:Halsema herhaalde: „Als de wet is ingevoerd, dan geldt die ook in Amsterdam, maar we geven geen prioriteit aan de handhaving.”
Maar nu zien we de praktijk en blijkt het toch 'niet handhaven' te zijn.quote:Op donderdag 19 september 2019 23:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Dat is wat anders dan "niet handhaven".
Bij die ronde hoort helaas de controle van een vervoersbewijs.quote:Op donderdag 19 september 2019 23:41 schreef wawowiewa het volgende:
Vindt het niet de taak van medewerkers om de wet te handhaven
De popo moet gewoon af en toe een ronde doen dan ben je er toch
Hoeveel gevallen ken je in Amsterdam?quote:Op donderdag 19 september 2019 23:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar nu zien we de praktijk en blijkt het toch 'niet handhaven' te zijn.
dat is iets anders NS conducteur is geen politie agentquote:Op donderdag 19 september 2019 23:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Bij die ronde hoort helaas de controle van een vervoersbewijs.
Het is alleen erg als het in Amsterdam niet gehandhaafd wordt? Ik zou zeggen dat dit topic al een mooi voorbeeld is van een gebrek aan handhaving en het blootstellen van hardwerkende medewerkers aan gevaar.quote:Op donderdag 19 september 2019 23:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoeveel gevallen ken je in Amsterdam?
Als je straalbezopen op de grond ligt kunnen ze je ook zelf op de bon slingeren voor openbare dronkenschap, dat zit in dat BOA gedeelte.quote:Op donderdag 19 september 2019 23:44 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
dat is iets anders NS conducteur is geen politie agent
Maar hoe kan hij/zij iemand onder een boerka controleren als die met een abbo op naam reist?quote:Op donderdag 19 september 2019 23:44 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
dat is iets anders NS conducteur is geen politie agent
Er is toch gewoon een wet waar in staat dat je in het ov geen niqab mag dragen. Je kan toch niet ontkennen dat die wet er is en je daar dus aan moet houden, ook al ben je het niet mee eens?quote:Op donderdag 19 september 2019 21:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja want verkeersregels wegen zwaarder dan grondrechten. Ga fietsen kneus.
Die wet heeft totaal geen zin. Is niet te handhaven, want ook wil niemand een vertraging oplopen etc.quote:Op donderdag 19 september 2019 23:57 schreef Max23 het volgende:
[..]
Er is toch gewoon een wet waar in staat dat je in het ov geen niqab mag dragen. Je kan toch niet ontkennen dat die wet er is en je daar dus aan moet houden, ook al ben je het niet mee eens?
Dat is natuurlijk onzin.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die wet heeft totaal geen zin. Is niet te handhaven, want ook wil niemand een vertraging oplopen etc.
Maatschappelijk gezien onmogelijk. En uiteindelijk is het personeel en de vervoerder de dupe.
Busted.quote:Op donderdag 19 september 2019 21:48 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd?Mensen die een onschuldige conducteur aan de schandpaal zetten en laten bedreigen, ja dat vind ik vies vuil smerig kutvolk. Mensen die zulke acties uithalen zijn het laagste van het laagste.
Wat klopt hier niet aan? Mensen die hun werk verrichten bedreigen is een nobele bezigheid wil je zeggen?quote:
Dat blijkt. Nu staat personeel op social media. Het is een maatschappelijk probleem dat niet zomaar in het OV is op te lossen. Vergeet niet dat het maken van een vertraging maatschappelijk niet gewenst is en daarmee sta je al met 1-0 achter.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:07 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin.
Mensen moeten gewoon niet met een boerka aan het OV in gaan, dat mag niet meer.
En als ze dat wel doen moet je ze boetes geven of er keer op keer uitzetten.
Dan laten ze het op den duur wel.
Ik snap je punt. Die vertraging is 100% de schuld van die boerka. Maar jij wordt er op afgerekend waarschijnlijk. Zo jammer dat je werkgever dan niet vol achter je staat, je wordt hier in Nederland gewoon voor de leeuwen gegooid als er mensen met een ander kleurtje of geloof bij betrokken zijn. Het is van de zotte dat wij als volk bang zijn om mensen erop te wijzen dat ze zich aan de wet moeten houden.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat blijkt. Nu staat personeel op social media. Het is een maatschappelijk probleem dat niet zomaar in het OV is op te lossen. Vergeet niet dat het maken van een vertraging maatschappelijk niet gewenst is en daarmee sta je al met 1-0 achter.
Als er iemand met een boerka op het perron staat, of het station ingaat, dan moet die eruit gezet worden. Bij veel stations staan toezichthouders bij de ingangen tegenwoordig.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat blijkt. Nu staat personeel op social media. Het is een maatschappelijk probleem dat niet zomaar in het OV is op te lossen. Vergeet niet dat het maken van een vertraging maatschappelijk niet gewenst is en daarmee sta je al met 1-0 achter.
Ja, sowieso, als ik met een versleten ovkaart reis, kan ik een boete krijgen wegens slechte herkenbaarheid. Zij staat niet boven de wet en dan reist ze maar met een anonieme kaart als ze zo moeilijk wil doen. Hoezo mag alleen een vrouw kijken? Doe gewoon eens niet debiel of blijf binnen.quote:Op donderdag 19 september 2019 21:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Specifieker nog, de onenigheid die ontstond toen zij niet de optie aangeboden kreeg om in de trein te mogen wachten totdat een vrouwelijke agente een op een haar identiteit kon bevestigen. En ik vind het toch best wel redelijk dat zowel de NS als de politie daar niet 24/7 in kunnen faciliteren. Als er een vrouwelijke controleur of agente bij geweest was, had ze mazzel gehad.
overigens gaat het niet alleen om de boerka.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:16 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Die vertraging is 100% de schuld van die boerka. Maar jij wordt er op afgerekend waarschijnlijk. Zo jammer dat je werkgever dan niet vol achter je staat, je wordt hier in Nederland gewoon voor de leeuwen gegooid als er mensen met een ander kleurtje of geloof bij betrokken zijn. Het is van de zotte dat wij als volk bang zijn om mensen erop te wijzen dat ze zich aan de wet moeten houden.
Snap ik, ik heb wel eens een conducteur die ik wel eens gesproken heb die gewerkt heeft als beveiliger bij evenementen, beer van een vent. Maar zelfs al komt het tot een handgemeen, dan weet jij wel wie er uiteindelijk problemen heeft als er 10 filmpjes op internet staan.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
overigens gaat het niet alleen om de boerka.
Je mag mensen niet zomaar uit de trein zetten. En dat is maar goed ook. Het zou schandalig zijn om een 12 jarig meisje in de avond achter te laten op een verlaten station om maar een voorbeeld te geven.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:16 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Als er iemand met een boerka op het perron staat, of het station ingaat, dan moet die eruit gezet worden. Bij veel stations staan toezichthouders bij de ingangen tegenwoordig.
En anders gewoon het volgende station uit de trein bonjouren.
Hoeft verder niet voor vertraging te zorgen. Mensen zonder kaartjes moeten er ook het volgende station uit, zorgt ook niet voor vertraging.
Dus ik zou niet weten waarom het in dit geval wel voor vertraging zou moeten zorgen.
Je moet mensen die de wet overtreden gewoon geen gelegenheid geven de boel te vertragen.
Uitzonderingen daargelaten. Het is absurd dat je niet uit de trein gezet zou mogen worden als je geen geldig vervoersbewijs hebt of je op een andere manier niet aan de regels houdt.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je mag mensen niet zomaar uit de trein zetten. En dat is maar goed ook. Het zou schandalig zijn om een 12 jarig meisje in de avond achter te laten op een verlaten station om maar een voorbeeld te geven.
In een vliegtuig heeft de kapitein de uiteindelijke volmacht over het toestel en is ook de verantwoordelijke. Zou wellicht een optie kunnen zijn, al weet ik niet of ik alle machinisten in heftige situaties zou vertrouwen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je mag mensen niet zomaar uit de trein zetten. En dat is maar goed ook. Het zou schandalig zijn om een 12 jarig meisje in de avond achter te laten op een verlaten station om maar een voorbeeld te geven.
Er bestaat in NL zoiets als een verplichting om je te legitimeren als daarom gevraagd word, als je dat vanwege religieuze redenen weigert, dan is uit de trein gezet worden nog mild, ze mag van mij ook het land uitgeflikkert worden.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die verplichting bestaat niet tov burgers.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er bestaat in NL zoiets als een verplichting om je te legitimeren als daarom gevraagd word, als je dat vanwege religieuze redenen weigert, dan is uit de trein gezet worden nog mild, ze mag van mij ook het land uitgeflikkert worden.
Een boa (zoals bijvoorbeeld een conducteur) heeft dat recht ook. Gewoon ID laten zien en zo nodig de identiteit vaststellen. Is gewoon normaal.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die verplichting bestaat niet tov burgers.
Er is wel degelijk identificatieplicht.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die verplichting bestaat niet tov burgers.
Nee, je kunt politie inschakelen en dat heeft ook plaats gevonden.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er bestaat in NL zoiets als een verplichting om je te legitimeren als daarom gevraagd word, als je dat vanwege religieuze redenen weigert, dan is uit de trein gezet worden nog mild, ze mag van mij ook het land uitgeflikkert worden.
Of ze koopt van die kruidvat treinkaartjes oid. En van mij mag ze best weigeren om zich te identificeren aan een mannelijke agent / controleur. De consequentie is wel dat ze dan buiten de trein mag wachten op een beschikbare vrouwelijke controleur / agent.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, sowieso, als ik met een versleten ovkaart reis, kan ik een boete krijgen wegens slechte herkenbaarheid. Zij staat niet boven de wet en dan reist ze maar met een anonieme kaart als ze zo moeilijk wil doen. Hoezo mag alleen een vrouw kijken? Doe gewoon eens niet debiel of blijf binnen.
Het is sowieso niet de taak van een conducteur om de werkelijke identiteit vast te stellen van iemand die totaal niet meewerkt. De werkelijke identiteit kan alleen achterhaald worden door politie. En dat heeft dan in de situatie van deze conducteur ook plaats gevonden. Je kunt ook geen boete uitschrijven aan iemand die niets heeft en niet te identificeren is. Je kunt vragen om de trein te verlaten en als dat niet werkt kun je twee dingen doen:quote:Op vrijdag 20 september 2019 01:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Of ze koopt van die kruidvat treinkaartjes oid. En van mij mag ze best weigeren om zich te identificeren aan een mannelijke agent / controleur. De consequentie is wel dat ze dan buiten de trein mag wachten op een beschikbare vrouwelijke controleur / agent.
Dat vieze wijf heeft het er gewoon om gedaan om de boel op te stoken. Pak dat wijf d'r paspoort gewoon af en het land uit donderen. Zet maar op het vliegtuig naar iran en laat haar daar asiel aanvragen.quote:Op donderdag 19 september 2019 20:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De 19-jarige nikabdraagster uit Roosendaal die maandag uit de trein dreigde te worden gezet heeft van de confrontatie een filmpje gemaakt dat op de Facebookpagina Tegen Boerkaverbod is geplaatst. In de video wordt de identiteit van de conducteur getoond. De NS vindt dit veel te ver gaan: ,,Onze mensen moeten met rust gelaten worden, ook op sociale media.”
of je plaatst een bord bij elk station en elke bushalte met. Bij het betreden van dit voertuig gaat u akkoord met de voorwaarden die er gesteld worden aan het openbaar vervoer zoals opgesteld in (verwijzing naar website). Wanneer u niet voldoet aan de voorwaarden kan u per direct de toegang ontzegt worden en u wordt verwijdert uit de trein of bus.quote:Op vrijdag 20 september 2019 02:03 schreef Cherni het volgende:
1)Je laat de dame rustig verder reizen zonder controle.
2)Je haalt er assistentie bij waarbij eventueel in het politiebureau de identiteit kan worden vastgesteld en dan te beboeten.
Dat is er al. Op de halte, in het vervoermiddel en op losse kaartjes.quote:Op vrijdag 20 september 2019 05:28 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
of je plaatst een bord bij elk station en elke bushalte met. Bij het betreden van dit voertuig gaat u akkoord met de voorwaarden die er gesteld worden aan het openbaar vervoer zoals opgesteld in (verwijzing naar website). Wanneer u niet voldoet aan de voorwaarden kan u per direct de toegang ontzegt worden en u wordt verwijdert uit de trein of bus.
Kanttekening : er moet dan wel een geldige reden zijn voor het vragen naar ID.quote:Op vrijdag 20 september 2019 00:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is ook gebeurd: NWS / Trein op Rotterdam CS stilgezet vanwege nikaabdraagsterquote:Op vrijdag 20 september 2019 06:44 schreef nixxx het volgende:
Vreemd dat de politie die discussie in de trein aangaat. Eerste wat zo’n agent moet doen is een bevel geven om uit de trein te komen en als dat niet opgevolgd wordt, met lichte dwang afdwingen. Dan kan de trein verder.
Dan moet er sowieso een boete uitgeschreven worden, los van wat voor discussie je verder nog hebt op het perron.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |