abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189028783
NS-conducteur aan schandpaal genageld door groep ‘Tegen Boerkaverbod’

De 19-jarige nikabdraagster uit Roosendaal die maandag uit de trein dreigde te worden gezet heeft van de confrontatie een filmpje gemaakt dat op de Facebookpagina Tegen Boerkaverbod is geplaatst. In de video wordt de identiteit van de conducteur getoond. De NS vindt dit veel te ver gaan: ,,Onze mensen moeten met rust gelaten worden, ook op sociale media.”

De conducteur zou volgens de Facebookgroep Tegen Boerkaverbod verkeerd hebben gehandeld toen hij de politie erbij haalde. Dit deed hij nadat de nikabdraagster zichzelf niet wilde identificeren. ,,De NS zei het boerkaverbod niet te handhaven, maar toch doet deze conducteur dat wel.”

Volgens de NS deed de conducteur gewoon zijn werk en handelde hij volgens de wet. Hij kon haar persoonlijke kaart niet controleren en haalde politieassistentie erbij.

Op het einde van het filmpje wordt hij volop in beeld gebracht en daarna wordt zijn Facebookprofiel getoond. De NS vindt dat dit voorval onterecht persoonlijk wordt gemaakt. ,,De conducteur deed gewoon zijn werk en handelde volgens de wet.” Volgens de NS is het erg vervelend dat hij op deze manier in het filmpje, waarin is geknipt, wordt getoond.

Weigeren nikab af te doen
De vrouwelijke treinreiziger weigerde maandag haar nikab af te doen in de trein, toen NS-controleurs haar persoonlijke abonnement in de trein wilden controleren. Omdat haar identiteit niet vastgesteld kon worden, werd de hulp van agenten op het Rotterdam Centraal Station ingeroepen. De trein met 200 passagiers liep door het voorval uiteindelijk 20 minuten vertraging op.

Bij een persoonlijk abonnement moet de identiteit van de reiziger vastgesteld kunnen worden. Dit was door de nikab van de vrouw niet mogelijk. De agenten gaven haar twee opties: het laten zien van haar gezicht om haar identiteit vast te stellen of meelopen naar een aparte ruimte en daar wachten op een vrouwelijke collega. Volgens de politie wilde de gesluierde vrouw dat een vrouwelijke agent de trein in zou komen. Maar dat was met het oog op de wachtende passagiers geen optie voor de agenten.

Uiterste middel
Een uiterste middel was om haar aan te houden voor de Wet ID, zo liet de politie weten. De vrouw koos uiteindelijk, na overleg met twee anderen, voor de eerste optie en liet alsnog haar gezicht zien. De vrouw bleek een 19-jarige uit Roosendaal.
Al met al stond de trein met zo’n 200 passagiers aan boord zo’n 20 minuten stil.
https://www.ad.nl/binnenl(...)erkaverbod~ab3b06ae/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189028812
Het gore lef :(
pi_189028850
Laat de NS háár identiteit dan ook maar bekend maken. Gelijke monniken, gelijke kappen (pun intended).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189028932
Snel achterhalen wie achter die groep zit en een enorme draai om de oren geven.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:01:32 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189029045
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Laat de NS háár identiteit dan ook maar bekend maken. Gelijke monniken, gelijke kappen (pun intended).
Die is al bekend:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-statement-a3973416
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189029105
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:57 schreef VEM2012 het volgende:
Snel achterhalen wie achter die groep zit en een enorme draai om de oren geven.
https://www.youtube.com/channel/UCONB4tdab68ndXuz3rEypuw
pi_189029138
quote:
In het artikel waar ze laatst haar standpunt uitlegde (volgens mij NRC, ik zoek het wel op als iemand het niet geloofd) wilde ze niet met toenaam in de krant uit angst voor reacties.

Maja, je weet natuurlijk niet of zij de FB-pagina erbij heeft gezet.

Het delen van het filmpje an-sich mag natuurlijk, openbare weg enzo.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:06:18 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189029166
Wat een klote actie. Echt vies vuil en smerig! Hopelijk krijgen ze flinke straffen!

Die reacties ook op die pagina. Om te kotsen!!!!! Ga lekker naar Iran verhuizen ofzo.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189029187
quote:
quote:
Vanwege haar veiligheid wil ze niet met haar achternaam in de krant.
Dit dus
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_189029247
Wat een kutwijf :')
pi_189029261
quote:
Zij loopt geen gevaar dan, die conducteur nu wel
  donderdag 19 september 2019 @ 21:12:18 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189029307
Zijn dit dezelfde soort mensen die:
– agenten van achteren neerslaan tijdens hufterbruiloften
– advocaten van de tegenpartij laten omleggen
?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:12:39 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_189029326
Nou die zal ondertussen wel vele doodsbedreigingen binnen hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 19 september 2019 @ 21:13:30 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_189029354

https://www.rijksoverheid(...)het-openbaar-vervoer

Zijn er eigenlijk al kamervragen gesteld waarom betreffende agenten de wet niet wilden handhaven?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_189029357
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:12 schreef Ringo het volgende:
Zijn dit dezelfde soort mensen die:
– agenten van achteren neerslaan tijdens hufterbruiloften
– advocaten van de tegenpartij laten omleggen
?
Minder, minder
pi_189029376
quote:
Volgens de NS is het erg vervelend dat hij op deze manier in het filmpje, waarin is geknipt, wordt getoond.
Dat gebeurt helaas vrij vaak als mensen met een islamitische achtergrond onenigheid zoeken met westerse mensen die gewoon hun werk doen / normaal reageren in een bepaalde situatie.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 19 september 2019 @ 21:15:42 #17
408813 crew  trein2000
pi_189029426
Smerig
zie email 27 oktober
  donderdag 19 september 2019 @ 21:18:18 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189029482
Beter gaan ze het nu gewoon keihard handhaven. Er moet een einde gemaakt worden aan dit soort provocaties. Het is nu wel duidelijk dat dit gewoon een vooropgezet plan was om stennis te schoppen en te filmen.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:21:19 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189029545
Maar was de vrouw onder de burka nu de rechtmatige abbonementhoudster?

En hoe zit het met de NS als zij niet optreden tegen burka's? Dan ook dit voor alle gezichtsbedekkende kleding. Dus dat ik met de OV-kaart van mijn neefje en een masker op gratis met de trein kan reizen.
The End Times are wild
pi_189029582
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:21 schreef LXIV het volgende:

En hoe zit het met de NS als zij niet optreden tegen burka's? Dan ook dit voor alle gezichtsbedekkende kleding. Dus dat ik met de OV-kaart van mijn neefje en een masker op gratis met de trein kan reizen.
Dat mag niet, maar met een burka wel
  donderdag 19 september 2019 @ 21:22:42 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189029589
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat mag niet, maar met een burka wel
Kan ook natuurlijk
The End Times are wild
  donderdag 19 september 2019 @ 21:23:50 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189029611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:21 schreef LXIV het volgende:

Als je als zwarte piet reist krijg je een boete want je gezicht komt niet overeen met de foto op je ovkaart :')
pi_189029634
Dit is het gevolg van het slappe regeringsbeleid.

Wel een wet aannemen, maar die dan niet willen uitvoeren.

Denk bijvoorbeeld aan de burgemeester van Amsterdam, die doodleuk zij dat zij het boerkaverbod gewoon niet gaat handhaven.
pi_189029739
En als de NS niets veranderd aan hun beleid, hopelijk komen de reizigers dan wel in opstand de volgende keer als zo'n gek wijf weigert zichzelf te identificeren, de trein te verlaten, eist dat ze alleen gecontroleerd word door een vrouwelijke agente en dan ook nog het hele tafereel gaat lopen filmen om de conducteur aan de schandpaal te kunnen nagelen en in gevaar te brengen.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:35:48 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189029989
Maar dit hele incident had niets met het boerkaverbod te maken, maar alles met het feit dat zij haar gezicht niet toonde waardoor niet gecheckt kon worden of haar persoonlijke OV-kaart wel daadwerkelijk van haar was. :')
En de NS had natuurlijk 100% gelijk.

De pro-boerkalobby is zo hinderlijk dom altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')