abonnement Unibet Coolblue
pi_189002686
Welkom in het dreumestopic! *O* .

Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189002687
Banaan loopt mooi op schema met ontwikkeling, alles doet hij ruim op tijd. En toch als ik zou vergelijken, dan vind ik het gek dat hij nog niet springt. :@ Er is altijd wel iets om je zorgen over te maken, vooral omdat je niet in de toekomst kunt kijken of het zichzelf oplost of niet.

Wij gaan zo richting huisarts, ik vermoed een oorontsteking. Na het slechte slapen van de afgelopen dagen was gisteravond nog slechter. Geslapen van half acht tot half tien en daarna wakker tot na twaalven. Het lijkt heel erg op zijn gedrag dat hij vorige keer ook had. Alsnog om 6:30 wakker trouwens. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189002717
Hier zegt ze ook haar eigen naam niet, wijst ook niet vaak naar dingen die ik benoem, kijkt enkel de goede kant op. Soms reageert ze wel op dingen die ik zeg; 'Mag ik een kusje?' 'Gaan we naar buiten?' en soms word ik compleet genegeerd :'). Ik vind dat jouw dochter al heel veel wel kan CG! Geef het even wat tijd :)

Beterschap voor Banaan! Wat vervelend voor hem zeg ;(
pi_189002724
Ik denk dat vergelijken echt een grote valkuil is. Zeker voor mensen die makkelijk onzeker zijn. Ik deed het bij nummer 1 ook heel veel. Ik merk dat ik bij nummer 2 nu veel meer loslaat en me weinig zorgen maak. M’n zusje heeft een kind 2 weken jonger dan O, en die vraagt me vaak of O ‘dit of dat al kan’, terwijl ik dan merk dat ik daar nog helemaal niet over nagedacht heb...
pi_189002760
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik denk dat vergelijken echt een grote valkuil is. Zeker voor mensen die makkelijk onzeker zijn. Ik deed het bij nummer 1 ook heel veel. Ik merk dat ik bij nummer 2 nu veel meer loslaat en me weinig zorgen maak. M’n zusje heeft een kind 2 weken jonger dan O, en die vraagt me vaak of O ‘dit of dat al kan’, terwijl ik dan merk dat ik daar nog helemaal niet over nagedacht heb...
Ik ben het hier wel mee eens ja. Vrienden van ons hebben een kleintje van bijna 9 maanden. En die stonden toen hij 6 maanden was bij ons foto's te bekijken en zich te verwonderen over wat M. allemaal al kon met 5 maanden en hun zoon nog niet.

Over het algemeen gaan ze allemaal lopen/praten/rennen en vraagt niemand meer met hoeveel maanden ze ermee begonnen :D
pi_189002815
Ik denk dat er altijd wel iets is waar je je druk om kan maken. Dirk (23mnd) is prima op schema qua lopen/klimmen/springen/praten. Maar stottert sinds 2 dagen ineens en eten is al het hele jaar bal. Ik ga er vanuit dat het vanzelf goed komt, en als het wel iets is wat niet vanzelf over gaat dan is er nog tijd genoeg om het aan te pakken. Zorgen maken kost zoveel tijd en energie, en dat over dingen die (in mijn ogen) prima zijn. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189002859
De baby van vrienden van ons is 3 maanden jonger dan Frum (dus 9 maanden) en al vanaf het moment dat die kleine geboren is, maakt de moeder een wedstrijdje ervan.
“Frum ging toch pas voor het eerst glimlachen met 4 weken? Mijnes al met 3 weken!”
“Mijnes kan ook al staan hoor.. zie je??!!” *zet kind op de vloer waarbij ze vervolgens door haar beentjes zakt en omvalt* ;(
Heel geforceerd allemaal. Ze doet zich niet zo voor maar volgens mij is ze gewoon super onzeker en wil ze heel graag dat haar kind hetzelfde als mijn kind kan. Ze beseft alleen niet dat in de babytijd 3 maanden een mega groot verschil is. Maar krijg er toch altijd wel een verdrietig gevoel bij.. laat je uk zich lekker ontwikkelen op haar eigen manier O+
  woensdag 18 september 2019 @ 09:36:44 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_189002868
Daarbij is niemand op alle vlakken exact gemiddeld. En als je dat wel bent, ben je waarschijnlijk een doodsaaie lul :P
disclaimer
pi_189003297
Ik heb even totaal niet bijgelezen want ik ben al sinds maandag ziek en futloos.

Maar! Ik ben al sinds maandag ziek en futloos. En dat is dus gewoon wat het is. Heb al een tijdje niks meer gedeeld over mijn postpartum depressie omdat tsja, het eigenlijk gewoon hartstikke goed gaat en ik al een jaar uit zkh ben. Toch waren veel dagelijkse dingen nog lastig, een keuze. Ziek zijn kostte me altijd zoveel energie want zoveel schuldgevoelens en gedachtes. Nu? Ben ik ziek. Is mijn huis rommelig, kijken de kindjes wat meer tv en ben ik onopgemaakt. En dat is zonder dat ik me daar schuldig over voel gewoon goed.
pi_189003471
Los van dat je ziek bent is dit wel een fijn bericht om te lezen Songeur O+ ziek zijn zonder schuldgevoelens *O* beterschap!
pi_189003678
Ah dat is naar PKM, hoe ging het bij de dokter? Oorontsteking is erg pijnlijk.

Alles is al gezegd over vergelijken, praten en ontwikkeling. Wij vergelijken Juul wel met B, maar niet als waardeoordeel. B kon bijvoorbeeld met 14 maanden al los lopen, Juul begint nu 'pas'stabiel aan de hand te lopen, dus dat duurt nog even.
B was klein motorisch niet al te best, Juul juist wel. Ik vind het mooi om die verschillen te zien.

En ik ben echt slaapverwekkend, Juul slaapt op het KDV 's ochtends niet meer en bij mijn vrouw valt ze 's ochtends lastig of niet in slaap. Vandaag is mijn dag en ze begon om 09:00 al met gapen en in haar ogen wrijven. Ik heb haar om 10:00 in bed gelegd en ze sliep meteen. Ze vindt me saai denk ik _O-
pi_189005537
Fijn om te lezen dat je er mentaal zo goed voor staat, hopelijk volgt je lichaam ook snel weer Songeur. :)

Lol Exode om dat slapen. Zo fijn als dat zonder gedoe lukt.

Geen oorontstekingen of andere dingen, gewoon flink verkouden. We hebben een extra sterke neusspray meegekregen voor de nacht. Hij ligt nu in ieder geval al een tijdje lekker plat. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189005862
Over snelheid van ontwikkelen, elk kind heeft zijn of haar eigen tempo. Mijn peuter liep 'pas' helemaal los met 15 maanden maar zei al woordjes met 8 maanden, terwijl mijn dreumes van 15 maanden amper wat zegt maar wel al los liep met 12 maanden. Ons buurjongetje wordt volgende maand 3 en spreekt amper 4 woorden, maar begrijpt iedereen heel goed. Het beste vriendinnetje van peuter sprak toen ze net 2 was geworden al in volzinnen en vertelde hele verhalen. Peuter sprak toen ze 2 werd nog 'maar' met zinnen van maximaal 3 woorden. Nu, peuter over 2 maanden 3 jaar en vriendinnetje bijna 3,5 jaar dus ruim een half jaar ouder, gaan ze grammaticaal gezien aardig gelijk op en zie je al bijna niets mer terug van het verschil dat er eerst tussen de ontwikkelingen zat.

Ik heb mij bij peuter nog een tijdje zorgen gemaakt over haar uitspraak, dat ging na een operatie aan de neusamandel en het plaatsen van buisjes in de oren opeens met enorme stappen vooruit. Bij dreumes maakte het CB zich 'zorgen' over het feit dat ze bij 14 maanden niet veel meer zei dan 3 woordjes, maar ik weet uit ervaring met peuter dat dat van het ene op het andere moment zo kan veranderen dis die zorgen deel ik absoluut niet.

Geef je kind de tijd en de ruimte om op haar eigen tempo te ontwikkelen, er is al genoeg wat ze nu en later 'moeten'. Op deze leeftijd leren ze zo onwijs veel, dat het ook niet gek is dat er onderling enorme verschillen zijn in het tempo van ontwikkelen. Het is maar net waar interesses liggen, waar ze toe in staat zijn, etc.

Arme zieke Banaan, hopelijk knapt hij snel weer helemaal op!

Exode, jouw thuis wel slapende Juul :') Bij ons is het precies andersom met peuter. Ze weigert thuis 's middags te slapen, maar op de kdv en bij oma slaapt ze 's middags wel altijd.

Songeur, beterschap! Maar wat fijn om te lezen dat je zulke stappen hebt gezet, heel knap en daar mag je trots op zijn O+

Framblij, wat herkenbaar dat competitieve vergelijken. Vrienden van ons hebben er ook een handje van. Maar dat ging zelfs zo ver dat toen we toen Vlokje een baby was en we met haar bij de kinderarts liepen (ivm huilbaby en reflux), ze ons probeerden 'af te troeven' omdat zij het zwaarder hadden, etc. Ik kan daar echt heel erg slecht tegen }:|

Vlokje ging van weken huilerig, naar opeens een heerlijk vrolijk brabbelend kind voor een week, naar sinds vorige week weer hangerig en huilerig. Ik kan er niet goed de vinger op leggen wat er aan de hand is. Tussendoor is ze vrolijk, maar alleen als er lichamelijk contact is met één van ons en als ze of vermaakt wordt, of haar speen heeft. Die speen vind ik zo ellendig, het liefst zou ik hem overdag helemaal niet meer geven maar het is echt hysterisch verdriet vaak zonder, dus dan ga ik toch weer overstag. Een lastige fase dus. Maar wat gaat ze hard verder, ze lijkt elke dag een stukje groter en wijzer te zijn geworden O+

Weer een dagje te laat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 18-09-2019 13:14:03 ]
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 13:11:48 #14
382129 crew  Donna
pi_189005918
Ja die ontwikkeling, dreumes hier deed beide niet echt. Niet lopen en niet zoveel zeggen. Nu is ze bijna 1.5 en ze loopt sinds 2 maanden als een malle en het praten is ook ineens uit de lucht komen vallen.
Ze speelt ineens ook veel leuker en verplaatst zich uiteraard makkelijker nu.
Het is allemaal heel leuk nu.
Vooral als ze 's ochtends uit bed komt en als eerst poessssss roept ipv papa. :P
pi_189006139
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:07 schreef Songeur het volgende:
Ik heb even totaal niet bijgelezen want ik ben al sinds maandag ziek en futloos.

Maar! Ik ben al sinds maandag ziek en futloos. En dat is dus gewoon wat het is. Heb al een tijdje niks meer gedeeld over mijn postpartum depressie omdat tsja, het eigenlijk gewoon hartstikke goed gaat en ik al een jaar uit zkh ben. Toch waren veel dagelijkse dingen nog lastig, een keuze. Ziek zijn kostte me altijd zoveel energie want zoveel schuldgevoelens en gedachtes. Nu? Ben ik ziek. Is mijn huis rommelig, kijken de kindjes wat meer tv en ben ik onopgemaakt. En dat is zonder dat ik me daar schuldig over voel gewoon goed.
Wat fijn om te lezen! Beterschap O+
pi_189006213
Hier ook (mentale) gevechten met de speen Schanu. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er minder moeite mee heb dan mijn man. Vind het gewoon zo sneu als ze het zichtbaar moeilijk heeft en dan gewoon behoefte heeft aan haar speen. Wij hebben haar dat ding tenslotte ook ooit 'aangeleerd'.

Ik kreeg laatst van iemand de tip dat je speengebruik voor 2,5 jaar weer afgeleerd moet hebben omdat het daarna lastiger is oid? Weet iemand hier iets van? Was niet per se iemand waar ik een hoge pet van op heb maar wellicht is het echt een waardevolle tip.

Mooi kind heb je daar Schanu O+
  woensdag 18 september 2019 @ 13:39:44 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_189006302
Ik heb mijn 4,5 jarige ook van de speen af gekregen. Do not despair. Als henka zonder kan, kan iedereen zonder. :')
disclaimer
pi_189006459
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb mijn 4,5 jarige ook van de speen af gekregen. Do not despair. Als henka zonder kan, kan iedereen zonder. :')
Henka O+

Ik kreeg gelijk horrorverhalen toegeworpen over scheve tanden, spraakproblematiek, nachtenlange drama's, etcetc.
  woensdag 18 september 2019 @ 13:52:08 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_189006480
Klopt, dat is wel een package deal.
disclaimer
pi_189006604
Peuter doet aan duimzuigen. Ze is ongeveer een jaar geleden flink ten val gekomen op haar voortanden, waardoor er 1 los is komen te zitten. Dat is gelukkig weer goedgekomen, maar die tand heeft ze door het duimen nu wel flink naar voren weten te drukken.

Orthodontie zit gelukkig in het verzekeringspakket :')

Ik vind het ook sneu om Vlokje verdrietig te zien en geef de speen dan maar. Ervan uitgaande dat ze het ook vanzelf een keer afleert. Met de benodigde bijbehorende drama's, dat dan inderdaad wel :')
pi_189006699
Oeii ik heb vroeger ook een keer zo'n val gemaakt. Ik deed ook aan duimzuigen en toen was ik bij vrienden en gleed ik uit op mn sokken zo op mn voortanden. Bijkomend voordeel was wel dat de tandarts toen recht kon zetten wat ik scheef geduimd had. :D

Ik denk dat ik ( :') ) het straks ook 'makkelijker' vind als ze straks snapt dat ze de speen niet meer krijgt of dat ze hem bewust weg kan geven.

Wat ze wel al doet, en waar ik blij mee ben, is dat ze de speen aan ons geeft als ze m niet nodig heeft. Gewoon tijdens het spelen komt ze dan naar je toe met dr speen en taalt er ook niet meer naar dan.
pi_189006878
Mijnes is ook erg verknocht aan de speen. Ik heb het hier zover nu dat hij hem ‘s ochtends en na de middagdut zelf in bed gooit en dat is al winst. Verder soms onderweg en soms na de opvang als hij moe is. Ik ben verder dan ik een paar maanden geleden hoopte gezien zijn speenverslaving :')

Beterschap met banaan pkm! :*

Vlokje! O+ O+

Dat is een flinke bult NJ! Kleine brokkenpiloot :*

Beterschap Songeur! Wat fijn dat je daarin zo’n progressie maakt! Hopelijk ben je snel weer beter!

Casper heeft heel duidelijk de Twentse ‘nee’ tegenwoordig. Ach iemand moet het dialect in leven houden :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 18 september 2019 @ 14:24:24 #23
74056 crew  ToT
pi_189006954
Mini-ToT zit ook aan de speen, maar heeft er gelukkig lang niet altijd meer behoefte aan.
Hij gebruikt 'm echt nog best wel vaak, maar het gebeurt steeds vaker dat als ik 'm voor hem neer leg of aan hem geef of zelfs als ik het in zijn mondje stop, dat-ie het gewoon weggooit! _O-
Ben net de stad in geweest en naar de tandarts geweest met hem. De hele tijd heeft hij het speentje niet gebruikt.
Bij de mondhygiëniste was hij op 2 momenten na zichzelf lekker aan het vermaken met de sluiting van de Maxi-cosi waar ik hem voor het eerst sinds maanden in gelegd heb! _O- (Je moet daar een smalle bochtige trap op, dus de wandelwagen was niet echt een optie.)

Overigens is hij echt precies op zijn verjaardag wel weer in een flinke sprong terecht gekomen; hij kan zich beter in z'n eentje vermaken maar het kan zo ineens omslaan en dan moet je maar raden wat hij nu weer wil. :') Dat komt 9 van de 10 keer neer dat hij ĶF wil knuffelen, ĶF wil wandelen.
Dat wandelen gaat wel lastiger worden nu het weer slechter wordt, maar de komende 3 weken zijn we op vakantie dus zit het voorlopig wel weer ff goed. :P
pi_189007171
Ik ben jaloers op de fiepers :') pas als je kind pertinent geen speen wenst, realiseer je je wat een lifesleep saver dat ding is.

Ik zou er met liefde het gedoe rondom het afleren ervan voor over hebben :+
pi_189007227
Hier ook (bewust) geen speen, maar in lastige nachten fungeren mijn tepels nog steeds wel eens als zulks. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_189007243
ToT, regenlaarsjes regelen en hop, wandelen met slecht weer! Plassen stampen: O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_189007322
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 14:45 schreef minilot het volgende:
Hier ook (bewust) geen speen, maar in lastige nachten fungeren mijn tepels nog steeds wel eens als zulks. :')
Dit wil O ook al niet meer :+

Ik vond het fungeren als speen zelf ook niet echt meer ideaal, maar goed ik heb ook een baan en twee andere kinderen, dat scheelt ook wel qua wat je s nachts aan kunt :+
pi_189007703
Ik ben ook wel blij dat die periode van als levende speen fungeren er op zit.

Jip heeft een speen aan zijn knuffel, maar hij gebruikt hem eigenlijk alleen om even op te kauwen als ie last heeft van zijn tanden/kiezen :') dat is dan ook de enige reden waarom ik hem nog niet van zijn knuffel af heb gehaald. En de knuffel mag ie alleen in bed, dus de speen ook :P
pi_189008079
Dreumes was hier echt verknocht aan zijn speen. En ik maakte me er ook zorgen om, hoe en wanneer moesten we hem ermee laten stoppen? We moesten er 's nachts ook steeds uit om m terug te stoppen, totdat we een lichtgevende kochten :D

Kort daarna werd hij ziek en wilde hij ineens niet meer. In het begin probeerden we de speen steeds terug te stoppen totdat we dachten misschien wel handig dat hij het niet meer wil 8)7

Sindsdien nooit meer naar getaald en hij zuigt nu aan het pootje van zijn knuffel en heel soms zien we een duimpje in de mond.

Dus dat kan ook, dat dreumes uit het niets ermee stopt 8-)
pi_189008230
B wilde nooit een speen, Juul wel. Maar alleen in bed eigenlijk. Ze doet haar speen in en duwt het pootje van haar knuffel tegen haar neus. Zo zoet. Dan is ze echt moe.

In slaap vallen zonder speen doet ze niet. We zien wel of we het af moeten leren en wanneer.

Ik heb hier 2 stinkende kinderen. Er staat een grote emmer in de tuin. Daar had B vorige week knikkers ingegooid en veel klimop blaadjes, vervolgens behoorlijk wat regenwater. Gingen ze net met dat water spelen samen. En ik dacht de hele tijd 'wat meurt het naar stront in de tuin' Overal gezocht naar kattenpoep...was het de emmer. Die stank niet normaal. Kleren in de wasmachine, B en Juul gedoucht en gebadderd en ze stinken nog een uur in de wind...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 18 september 2019 @ 17:52:13 #31
74056 crew  ToT
pi_189009278
_O- Is het normaal dat een dreumes meerdere keren dik een half uur lang kan lachen, gieren en brullen door alleen naar z'n handje te kijken? :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 18 september 2019 @ 17:52:36 #32
74056 crew  ToT
pi_189009284
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 14:46 schreef minilot het volgende:
ToT, regenlaarsjes regelen en hop, wandelen met slecht weer! Plassen stampen: O+

*O*
pi_189011006
Onze dame heeft ook nooit een speen gewenst. Nu tegenwoordig zo nu en dan om op te kauwen als ze last van haar tandjes heeft.. Soms een hel, want dan zie je andere baby's er rustig mee/van worden, anderzijds vind ik het altijd maar lelijke ondingen, dus ben ik er wel weer blij mee. :9
pi_189011110
Hier ook nooit een speen aangeboden maar ondertussen is ze nog altijd zeer gehecht aan mijn tepel die dus fungeert als speen. :')
pi_189011286
De speen waren wij opeens zomaar af... Man kon de speen niet vinden paar maanden terug en heeft haar zonder speen op bed gelegd. Ze ging gewoon netjes slapen en sindsdien eigenlijk niet meer aangeboden. Als je nu een speen geeft, plopt ze hem gelijk uit.

Het lopen gaat hier echt steeds beter, hele stukken los! Ze kan de trap op klauteren (sinds een maand), maar weet ook heel netjes weer de trap af te gaan (in achteruit). Zo trots!

Binnenkort maar eens kijken naar schoenen, want die gaan nu wel nodig zijn. Ik heb al een leuk paar op het oog. De 27e is het stickers plakken bij de lokale baby-gigant, dus dat wacht ik even af. Korting zou leuk zijn, zo niet... jammer dan!
pi_189011671
Speen: Mars heeft er eentje (heet hier fiep). Hij slaapt ermee en overdag gebruiken we ‘m bij vermoeidheid of niet fit zijn. Maar niet de hele dag door dus, dat vind ik niet nodig.
Na 14 maanden volledig tandloos krijgt hij nu veel tanden tegelijk dus hij heeft zijn fiepje nu even vaker nodig dan anders. Prima. Het geeft hem troost en rust en dat gun ik hem. Afleren ging bij Twix in een middag, dus ik ben er niet zo bang voor. We zien het wel.
pi_189011731
Hier ook een kind wat dol is op haar tutje, maar overdag doet ze het zelden meer, soms als ze moe en jengelig is vind ik het wel een uitkomst. Ik ben er van overtuigd dat we er wel weer van af komen en dat er ergere dingen zijn dan je kind een speen geven :P C heeft er iig best steun aan op de momenten dat ze moe of niet lekker is.

Verder kom ik lastiger aangehaakt, C is officieel over naar 1 dutje nu dus ik heb wat minder tijd om te fokken, want dat ene dutje is ook niet super lang meer :+ Ze is wel heel gezellig en lief over het algemeen, ik geniet echt van haar O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189011735
Altijd als ik
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:50 schreef Malteser het volgende:
Speen: Mars heeft er eentje (heet hier fiep). Hij slaapt ermee en overdag gebruiken we ‘m bij vermoeidheid of niet fit zijn. Maar niet de hele dag door dus, dat vind ik niet nodig.
Na 14 maanden volledig tandloos krijgt hij nu veel tanden tegelijk dus hij heeft zijn fiepje nu even vaker nodig dan anders. Prima. Het geeft hem troost en rust en dat gun ik hem. Afleren ging bij Twix in een middag, dus ik ben er niet zo bang voor. We zien het wel.
Altijd als ik 'speen' typ (alleen op fok dus :P) voelt het alsof ik over varkenstepels schrijf.
pi_189012001
Ik ken fiep alleen als meisjesnaam, waarvan 1 in mijn directe omgeving dus ik moet altijd wennen als het hier over een speen gaat :') _O-
pi_189012022
Herkenbaar, Spees. Fiep it is.

Mijm praatte heel lang helemaal niet en nu ineens echt volzinnen. Ik sta vaak te klapperen met mijn oren wat een gesprekken eruit komen. Hij vroeg net om een ijsje. ‘Ik wil ijsje.’ ‘Ik wil wel ijsje.’ ‘Mama, pleaaaaaase ijsje?’ Lange stilte.... ‘Mama, toetje?’

Toen bij het toetje tegen zijn broer.
‘Bassie, toetje eten.’
S. reageert totaal niet.
‘Bassie, mama toetje maakt.’
O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189013238
Thanks allen :*

Naaawh Lesage dat gesprek met zijn broer. Zo lief O+
pi_189016671
Hier was Draakje helemaal verknocht aan zijn speen (ik vind fiep ook een veel zoeter woord O+ ) , kon niet zonder slapen en vaak als troost/rust. Tot dat er een tand door kwam met 10 maanden, van de 1 op andere dag wilde hij m niet meer. Ik mis de speen nog weleens :') Maar ook fijn dat hij zijn eigen moment gekozen heeft.
En 's nachts gebruikt hij mijn tepels nog om weer terug in slaap te komen, deze nacht elke 2 uur }:|
Gelukkig was ik niet al doodmoe :')

Hebben jullie dat ook dat je mensen zonder kinderen niet meer serieus kan nemen als ze klagen over moe zijn? :@
pi_189017087
LeSage dat gesprek! O+

Fuchsia dat zijn ook geen nachten }:| En dat laatste is herkenbaar! Zo had ik vorig jaar een vriendin die de hele dag aan het klagen was omdat ze niet geslapen had vanwege een verkeerd materiaal dekbedovertrek _O- Op een moment dat ik op een betonnen vloer nog zou kunnen slapen omdat ik me de laatste goede nacht niet meer kon herinneren :')
pi_189017533
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:07 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
LeSage dat gesprek! O+

Fuchsia dat zijn ook geen nachten }:| En dat laatste is herkenbaar! Zo had ik vorig jaar een vriendin die de hele dag aan het klagen was omdat ze niet geslapen had vanwege een verkeerd materiaal dekbedovertrek _O- Op een moment dat ik op een betonnen vloer nog zou kunnen slapen omdat ik me de laatste goede nacht niet meer kon herinneren :')
Mijn laatste goede nacht was de nacht voordat mijn weeën begonnen bij Z. :')

Nu is een goeie nacht als ze maar 1 keer komt voor 5 uur en dat gebeurt nooit. :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 19 september 2019 @ 08:58:10 #45
74056 crew  ToT
pi_189017595
Sjezus, mini-ToT verveelt zich de laatste tijd écht snel met z'n speeltjes.

Net de halve speelgoedzak maar omgekieperd. Gelukkig heeft hij nu weer wat dingetjes gevonden waarmee hij zich kan vermaken. :P Als iets maar geluid maakt en/of het draaiende onderdelen heeft is hij gelukkig al wel snel blij, maar hij is het meest geobsedeerd door mijn toetsenbord.
Zijn eigen toetsenbord (oud exemplaar van zolder) hielp een dagje, maar hij MOET en ZAL mijn toetsenbord gebruiken. :')
pi_189017795
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:58 schreef ToT het volgende:
Sjezus, mini-ToT verveelt zich de laatste tijd écht snel met z'n speeltjes.

Net de halve speelgoedzak maar omgekieperd. Gelukkig heeft hij nu weer wat dingetjes gevonden waarmee hij zich kan vermaken. :P Als iets maar geluid maakt en/of het draaiende onderdelen heeft is hij gelukkig al wel snel blij, maar hij is het meest geobsedeerd door mijn toetsenbord.
Zijn eigen toetsenbord (oud exemplaar van zolder) hielp een dagje, maar hij MOET en ZAL mijn toetsenbord gebruiken. :')
Herkenbaar hoor. G heeft haar eigen mobiel (een echte, oude) en haar eigen afstandsbediening (ook een echte, oude) en alsnog moet ze altijd aan die van ons zitten en haar eigen raakt ze niet aan.
pi_189017801
Oefff fuchsia heftig die nachten :'( en ja, heeeeel herkenbaar _O-, net na m’n bevalling zat er ook iemand te klagen over haar menstruatiepijn, toen barstte ik wel in lachen uit :')

Fiep vind ik zo’n leuk woord, maar ook een hele leuke naam.

Lesage hoe schattig is dat O+

Ben nu bezig met het fotoalbum van het eerste jaar voor frum, wat een werk. :')

Hier ook hele snelle verveling, en voor mijn mobiel heeft ze geloof ik 1 of andere sensor ofzo, al ligt ie onder een kussen haalt ze ‘m er nog onder vandaan.
pi_189017853
Misschien heeft ie juist teveel? Als Phi in de serre speelt (=Intertoys filiaal) duurt dat 30 seconden. Zit ze in de logeerkamer met twee houten blokken: half uur dikke lol.

En hoi allen :W

Fuchs, zo herkenbaar. Maar ik maak me er zelf onbedoeld ook wel 'ns schuldig aan. Een vriendin van mij heeft drie jonge kinderen (<4) en die slapen allemaal ruk. Phi slaapt meestal prima klokje rond en Caesar is al helemaal geen probleem. Als ik tegen haar verzucht dat ik moe ben, wil ik mezelf altijd even slaan. Zij ook, vermoed ik :+

Hier geen speen, maar een duim. Gottegot, dat wordt nog een heel probleem.
pi_189018180
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:15 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Herkenbaar hoor. G heeft haar eigen mobiel (een echte, oude) en haar eigen afstandsbediening (ook een echte, oude) en alsnog moet ze altijd aan die van ons zitten en haar eigen raakt ze niet aan.
Hier ook, we hebben zelfs een nep Xbox controller maar ze moet en zal de echte hebben _O-

Ben net gebeld door de peuterspeelzaal, vanaf januari gaat C op maandag en donderdagochtend naar de peuterspeelzaal. Ik denk dat ze het heel leuk zal vinden, zelf ben ik blij dat het voorlopig nog geen januari is :')

Dan heb ik gewoon 2 vrije ochtenden in de week :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 19 september 2019 @ 09:46:31 #50
74056 crew  ToT
pi_189018184
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:15 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Herkenbaar hoor. G heeft haar eigen mobiel (een echte, oude) en haar eigen afstandsbediening (ook een echte, oude) en alsnog moet ze altijd aan die van ons zitten en haar eigen raakt ze niet aan.
:D Haha! :D Ja want die jij zelf veel gebruikt MOET natuurlijk wel interessant zijn! :D
Same shit met kabels; die waar hij niet aan mag komen zijn veel interessanter dan een losse die je hem even geeft om mee te spelen. :')
pi_189018193
@ToT wat @Jentin zegt.. Als ze hier toegang heeft tot alles dan vliegt ook echt al het speelgoed door het huis. Ze vermaakt zich as we speak nu al een kwartier met één theepot + deksel. Soms werkt het 10x beter gewoon iets aan te bieden en ze daarmee de gang laten gaan.

Ben nu voor 't eerst in maanden een ochtend vrij en Spookje heeft niet gespookt! Of ja, 's nachts wel, maar ze liet me slapen tot half 9. O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 19 september 2019 @ 09:47:26 #52
74056 crew  ToT
pi_189018194
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:18 schreef Jentin het volgende:
Misschien heeft ie juist teveel? Als Phi in de serre speelt (=Intertoys filiaal) duurt dat 30 seconden. Zit ze in de logeerkamer met twee houten blokken: half uur dikke lol.

_O-
Ja soms kan mini-ToT zich idd ook echt flink lang vermaken met alleen maar een balletje in zijn hand, of zoals ik eerder zijn echt alleen zijn eigen handje maar, maar op andere momenten is dat dus helaas totaal anders. :')

En @ duim versus speen; we zijn juist bewust met een speen begonnen om te voorkomen dat hij zou gaan duimen.
Ik vond het ook niet bepaald leuk toen de kraamzorg ongevraagd z'n duimpje in zijn mondje stopte terwijl we al een speentje voor hem hadden. Dat duimen wil ik gewoon echt zien te voorkomen.
Maar gelukkig heeft hij inmiddels steeds minder behoefte aan het speentje. Soms is het écht nog wel belangrijk, maar niet de hele tijd meer.
pi_189018256
Fuchsia, heel herkenbaar! Ik kan er meestal ook wel om lachen.

M is ook snel uitgekeken op speelgoed bij ons thuis. Als ze ergens anders is, met voor haar nieuw speelgoed, kan ze vervolgens heel lang met iets spelen. En in neppe afstandsbedieningen trapt ze ook niet. De platenspeler van mijn man staat op een laag kastje, die heb ik met plakband dicht moeten plakken omdat ze de arm steeds naar voren wilde duwen (zonder plaat erop gelukkig, die worden niet afgespeeld als zij thuis is). De speelgoed-platenspeler valt dan weer wél in de smaak!

Speen afleren gaan we binnenkort mee beginnen. Ze heeft hem alleen nog tijdens haar slaapjes. Een paar weken terug wilden we eigenlijk al beginnen met het dutje zonder speen. Man bracht M naar bed. Kwam paar minuten later naar beneden: "ze zei steeds 'oh-oh! oh-oh!' dus ik gaf haar d'r speen maar". Ik denk dat ik het de volgende keer zelf maar ga proberen zonder speen ;)

Rena, gek vooruitzicht! Lijkt het je wel een beetje fijn, twee ochtenden voor jezelf? En hoe gaat het met sporten?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 19 september 2019 @ 09:53:38 #54
74056 crew  ToT
pi_189018272
:') Nu zit hij al weer een hele tijd met een stukje plastic van het babybad-zitje te fröbelen! :') Één of ander soort dop.
pi_189018441
Wat spelen betreft is Günther nu al weken compleet geobsedeerd door magnetisch tekenbordje. Ik leg het soms expres een poosje uit het zicht om de hoop dat -ie met wat anders speelt :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_189018476
Hier is het hilarisch met speelgoed:

B van 5,5 jaar speelt het liefst met de speelkeuken van Juul, met de vormenschool en met haar knuffels. Juul gaat ondertussen door de kamer heen met de hotwheels van grote broer of doet hoofdjes op lego mannetjes.

De laatste dagen is rondlopen met een plastic stoeltje als rollator de bomb en op dat stoeltje vervoert ze dan van alles, van boekjes tot monstertrucks.

Ze kan zich gelukkig net als grote broer goed vermaken, maar inderdaad dat gaat het beste als ze niet 100 dingen heeft om uit te kiezen. En dat B om haar heen speelt en vaak met een vriendje erbij is al genoeg vermaak. Gisteren is ze lang zoet geweest met playmobil zwaarden aangeven aan B en zijn vriendje. Zij legden die zwaarden dan weer terug in de bak en zij pakte die er weer uit en gaf ze weer 1 voor 1. _O-
pi_189019074
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:07 schreef minilot het volgende:
Wat spelen betreft is Günther nu al weken compleet geobsedeerd door magnetisch tekenbordje. Ik leg het soms expres een poosje uit het zicht om de hoop dat -ie met wat anders speelt :')
Toevallig die van de Lidl? Hier ook namelijk :')
pi_189019535
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Toevallig die van de Lidl? Hier ook namelijk :')
Die ja! Die heeft z'n toch al minimale hoeveelheid geld wel opgebracht in twee dagen qua uren speelplezier!
Ik laat 'm een paar keer per week ook wel losgaan met krijtjes, pennen, stiften en/of vingerverf maar dat kan allemaal niet zonder aandachtige supervisie en met zo'n ding is het vrijuit tekenen en krabbelen terwijl ik in de tuin of op een andere verdieping kan wezen. Geniaal! :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_189019696
Wat veel/weinig speelgoed betreft werkt de Montessoriaanpak hier al perfect sinds het kuiken een paar maanden oud is: maximaal een speelgoedje of acht tegelijk klaar voor het zelf grijpen op lage planken. En wat er dan ligt rouleer ik elke paar weken: ik haal weg waar het minste mee gespeeld wordt en zet er dan wat anders voor in de plek. De batch speelgoed die niet op dat moment gebruikt wordt bewaar ik op zolder.

Dit houdt het ontzettend overzichtelijk voor Günther, speelgoed dat -ie wekenlang niet gezien heeft wordt bij terug op de plank met enthousiasme begroet en omdat alles een duidelijke plek heeft, kan -ie inmiddels zelf echt prima zijn speelgoed opruimen door het terug op de plank te leggen.

Dit gaatt nu al ruim een jaar uitstekend, afgezien van het feit dat het UltraSuperGeliefde tekenbord wat Günther betreft nu wel het enige op zijn planken mag zijn nu. Trekt wel weer bij, ik merk deze week al dat er heel af en toe wat anders wordt gepakt. Phew :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_189019715
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:11 schreef exode het volgende:
Gisteren is ze lang zoet geweest met playmobil zwaarden aangeven aan B en zijn vriendje. Zij legden die zwaarden dan weer terug in de bak en zij pakte die er weer uit en gaf ze weer 1 voor 1. _O-
:D O+
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 19 september 2019 @ 12:52:44 #61
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189020523
De mijnes krijgt een mental breakdown als ik speelgoed probeer te rouleren. :')

Hij speelt alleen maar met hetzelfde, hotwheels(achtige) autootjes.
pi_189020674
Dingen waarmee dagelijks enthousiast gespeeld wordt rouleer ik juist niet, alleen de dingen waarmee niet zo (vaak) gespeeld wordt. :) Dus soms blijft iets populairs maandenlang op de planken.
Let me see you stripped down to the bone
pi_189020675
Geen speen hier, wel borst. Vannacht hoorde ik "dinken, atteblieft". O+
Met nacht voedingen heb ik verder niet zo'n moeite. Als we net thuis komen en hij wil NU drinken, dan vind ik het wel lastig.

Wij hebben speelgoed in laden liggen. Soms pakt Banaan van alles en nog wat en andere keren laat hij alles erin liggen. Zijn speelkeuken is geliefd op het moment, vooral de theeset. Sowieso heeft hij nog steeds het liefst datgene waar mijn man of ik mee bezig zijn.

Wij hadden eindelijk weer een betere nacht, hij sliep van zeven tot zes. :) Nou blaf ik zelf ook als een hond.

Hij heeft het ook steeds beter aan als hij moe is. Hij zei vandaag tijdens middageten "klaar, slapen, bed, boven". Mijn man bracht hem vast naar boven en daar wou hij ook geen boekjes meer lezen, het licht moest uit. Daarna vroeg hij naar "dromenland" maar mijn man heeft geen flauw idee hoe dat liedje gaat. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189029421
De vormenstoof (van lidl) is hier momenteel een succes. Madame stopt de blokjes er sneller in dan we ze eruit kunnen halen..

Zojuist de eerste schoenen gescoord. Iets anders dan we eerst op het oog hadden, maar deze waren in uitverkoop en dat scheelde veel geld. Maat 22 al (bijna 13 maanden) van bunnies, gevoerd met een bontje dus alvast winterproof.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189029851
Wij zitten hier nog steeds met maat 19 te klooien.. :9 Kleine voetjes!
pi_189030556
Hier is toettoet ook een grote hit, ik ben voor 1 auto gezwicht en toen was het mis :') En ik kwam deze week een nachtlampje tegen met projectie van boerderijdieren boven z’n bed, sindsdien wil hij telkens naar boven om naar die dieren te kijken :+ Maar hij viel er ook prima mee in slaap vanavond dus het is niet te afleidend bij het in slaap vallen gelukkig :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189030763
Ik meld me ook in dit topic. Mama van J. (7 september 1 jaar geworden), een ontzettend lief en vreselijk ondeugend jongetje. Hij is mijn eerste kindje.

Momenteel in blijde afwachting van de levering van m'n e-bike (ik haat fietsen, heb een scooter, maar da's niks met baby, en wil niet afhankelijk zijn van auto...dus oplossing is een eckte moedere-bike). Kijk er stiekem dus best wel heel erg naar uit om met J. te gaan fietsen. Gaan wel precies de koude maanden in, dus van het weekend ook hier het eerste paar schoenen gescoord :D Maatje 22. We hebben hem met schoenen aan achter z'n loopkar gezet...was net of je een kat voor het eerst in de sneeuw zet _O-
En een muts en sjaal en wanten gekocht, men, die sjaal is voor mij net een zakdoek maar voor hem is het echt een volwaardige sjaal. Superleuk om te zien in ieder geval.
pi_189035418
Overigens speelt Juul het liefste met niet babyproof speelgoed. Zoals lego, hotwheels, knikkers en dus playmobiel zwaarden. Dat krijg je met een chaotische grote broer.
Wonderbaarlijk genoeg doet ze nooit iets in haar mond.

Ze had vandaag sinds lange tijd een niet zo'n beste nacht. Waar ik niets van mee heb gekregen, ik werdv vanochtend wakker van een klein meisje die aan mijn haar aan het plukken was. Lag al een paar uur tussen ons in blijkbaar.

Welkom VKV, klinkt als een heerlijk mannetje.
Ah MissEnergy wat een lieve foto!
pi_189040037
Ahh labellefleur die projector is zooo leuk O+

Welkom VKV :D

Haha exode nou fijn dat jij iig lekker hebt geslapen ;)

Ik was vanmorgen ook pas 10:15 wakker. Lekker man. Frum al vanaf 5:15, maar m’n vriend heeft nog even bij kunnen slapen op de bank toen frum haar eerste slaapje ging doen :').

Haha mijn vader was gekke bekken aan het trekken, en dat hoofd van frum:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189040575
:'( Juul is vanmiddag gevallen head first met haar tanden op de metalen 'boog' van de eettafel. Nu is 1 voortand voor meer dan de helft terug haar tandvlees in gegaan. Mijn vrouw is vanmiddag nog naar tandarts geweest. Niets aan te doen, zit ramvast dus ze kan hem niet een stukje naar beneden halen. Ze heeft nu dus 1 halve voortand en het is nog niet in te schatten wat dat met haar grote mensen tand gaat doen in de toekomst.

Ze ligt net pas weer op bed, arme drommel. En mijn vrouw is vooral verdrietig en wiebelig van de schrik.
pi_189040669
Ohhh shtttt exode, dat klinkt naar. Heeft Juul er veel last van?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 20 september 2019 @ 19:07:37 #72
74056 crew  ToT
pi_189043187
Zo, morgen het vliegtuig op en na een dag of 2 kunnen jullie allerlei foto's van Mini-ToT in tropische tafereeltjes verwachten! :P


Zo van:

"Zoek hem maar op deze foto! Hij staat er echt op hoor!" ;)
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 19:24:36 #73
382129 crew  Donna
pi_189043407
Super leuk @MissEnergy die schoenen! En die jas heeft G ook!
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 19:25:26 #74
382129 crew  Donna
pi_189043418
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:08 schreef exode het volgende:
:'( Juul is vanmiddag gevallen head first met haar tanden op de metalen 'boog' van de eettafel. Nu is 1 voortand voor meer dan de helft terug haar tandvlees in gegaan. Mijn vrouw is vanmiddag nog naar tandarts geweest. Niets aan te doen, zit ramvast dus ze kan hem niet een stukje naar beneden halen. Ze heeft nu dus 1 halve voortand en het is nog niet in te schatten wat dat met haar grote mensen tand gaat doen in de toekomst.

Ze ligt net pas weer op bed, arme drommel. En mijn vrouw is vooral verdrietig en wiebelig van de schrik.
Ohnee wat heftig. Worst nightmare! :'(
pi_189043867
O no exode! Wat ontzettend naar :X Ik heb nog nooit gehoord dat een tand terug kan schieten. Heeft ze er zelf last van, met eten/drinken bijvoorbeeld?
:* voor je vrouw, kan altijd gebeuren, maar echt heel rot!

Donna :*

Schoenen is zo'n ding waar ik mij ook nog in moet verdiepen. Die van MissEnergy zijn heel leuk!
Eerste missie is slofjes.

Fijne vakantie Tot en goede reis gewenst! Bijzonder, voor je vrouw ook vooral! Verheug mij al op de foto's *O* Hoelang blijven jullie weg?
pi_189043898
Oh gets Exode, wat een narigheid!! Daar zou ik verdrietig van worden.

ToT, goede reis! En heel veel plezier.

MissEnergy, ziet er ineens zo groot uit hč, van die echte schoenen.
Ik ging vanmorgen met Mars naar de kinderschoenenwinkel. Hij liep nog steeds op Shoesme met zo’n babyproof zool, maar hij loopt al een tijd. Nu dus de volgende stap gekocht. Ziet er meteen zo groot uit. Maar eerlijk is eerlijk, hij was er aan toe. Hij loopt er echt mooier op. :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189045025
Met schoenen lijken ze zoveel groter! Sinds gister maakt ze echt losse meters. Soms zo trots!

We hebben al een nieuwe winterjas, dit is maat 68 en de mouwen worden wat kort nu.

Eng dat vallen en tandjes. Hopelijk blijft dat ons bespaard.

Fijne vakantie Tot.
pi_189045026
Ze lijkt er niet heel veel last van te hebben. Ze was wel redelijk sjago maar het was voor haar eem heftig middagje natuurlijk.

We moeten nu afwachten wat er gaat gebeuren met de tand: het blijft zo, hij gaat eruit vallen, gaat ontsteken en moet er dan uit of gaat uit zichzelf wat zakken.

Het ziet er zo vreemd uit, ipv 2 grote, vrolijke voortanden nu een minitandje met hoekje eruit en 1 mooie. Wordt de komende tijd nog vaak even slikken vrees ik.
pi_189046723
Ach arme Juul! Wat schrikken ;(

Veel plezier op vakantie ToT! :)

Ik heb leuke nieuwe schoentjes voorbij zien komen! O+
pi_189049306
Oh jeetje Exode, ik kan me voorstellen dat dat flink schrikken is zeg! Hopelijk komt het goed, maar kan me helemaal voorstellen dat het heel spannend is. Hier ook een stuiterpatij een paar maanden geleden. J. kwam met z'n tandvlees, precies waar z'n voortanden door zouden moeten komen, op de rand van de kinderstoel terecht. Flink bloeden en toen zeiden ze ook: "ja, afwachten maar hoe ze door gaan komen..." Mennn, niet tof hoor. Hier is het iig goed gekomen dus hoop bij jullie ook.

Hier ook wat best bizars...ongeveer op het moment dat ik mijn vorige bericht in dit topic plaatste (gisteravond), is mijn opa overleden. Hij heeft wel een mooie leeftijd bereikt, is in zijn slaap overleden, maar zelfs als je al jaren denkt dat het wel eens kan gebeuren, komt het toch onverwachts. In 2017 waren mijn vriend in dubio, eerst trouwen of toch eerst voor een kindje proberen. Toen dacht ik nog, goh wat zou het leuk zijn als onze opa's en oma's die er nog zijn, een achterkleinkind mee zouden maken. Toen dus de keuze gemaakt om eerst te proberen een kindje te krijgen. Ik ben zo zo zo dankbaar nu dat dat gelukt is en mijn opa J. dus nog best een tijdje mee heeft mogen maken. O+
pi_189050595
Gecondoleerd VKV maar wat mooi dat jullie de keuze voor eerst een kindje gemaakt hebben. :*

Wat lijkt me dat naar Exode. Arm meisje. :{

Banaan kan sinds gisteren zelf zingen. Hij kon het al een beetje maar wachtte dan totdat ik zijn woordjes herhaalde. Nou zingt hij poesje mauw en schaapje heb je witte wol grotendeels zelf. Zo zoet. O+

Pas zei hij ook na "raam op een kier", dat vind ik knap. Maar veel leuker dat toen we de algemene beschouwingen keken hij uit al die woorden "kul" haalde als nieuw woordje. En minister president was gewoon "tent". :)

Hij blijft me wel uitdagen waar dat lukt. Gisteren lag er op straat iets waarvan hij dacht dat het hondenpoep was en stapte er bewust op. :% Gelukkig was het maar een stukje hout. Ik kom in ieder geval steeds vaker uit op negeren van wat hij zegt/doet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189050625
Oh exode, wat vreselijk naar :{ Hopelijk heeft ze er niet te veel last van!

VKV, gecondoleerd!

PKM, schattig he dat zingen? Hier nog niet echt de woorden maar wel al de melodietjes die ze best goed kan brabbelen O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189051623
Jeetje exode, wat vervelend! Hoe heeft ze geslapen vannacht? Hoe gaat het met je vrouw? Ik heb een keer de deur dichtgedaan met T's teen ertussen. Dat resulteerde in een bezoekje huisartsenpost. Ik voelde me zo schuldig, het heeft echt even geduurd voordat ik daar overheen was. Terwijl die dingen gewoon gebeuren. Sterkte!

Malteser, leuke schoenen! Groot worden ze dan ineens hč?

Zingen doet M niet echt, behalve "hihihi, hahaha" van 'ik zag twee beren'. En nu zingt ze sowieso niet want ze werd misselijk wakker vanmorgen, spugde wat gal op en ligt nu ziekig te zijn op de bank. Ik hoop dat ze zich snel beter voelt, want in principe vieren we morgen de verjaardagen van T, mijn man en mijzelf.
pi_189052894
Juul heeft eigenlijk perfect geslapen, pas om 08:30 wakker...en om 10:00 alweer knockie.

Ze heeft vanochtend gewoon gegeten en gedronken en is vrolijk. Maar als ze lacht, zie je het gat, dat doet bij ons gewoon fysiek pijn. Bizar (en gelukkig maar) genoeg is de voortand ernaast en de snijtand gewoon 100% in tact. Rare smak is het geweest.

Gecondoleerd VKV.
pi_189052938
Ah, phew, fijn voor Juultje dat ze goed heeft geslapen! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_189052979
Günther zingt/neuriet veel en graag. De hele tijd, eigenlijk :')

Absolute favorieten in volgorde van keren per dag (variërend van 180x tot een handvol keren)..

Fonetisch:


Instrumentaal:

Runner ups:

Let me see you stripped down to the bone
pi_189053038
"Joewien, Jowien, Jowien, JOWIEEEEEN. Pwies.."

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat Dolly Parton het zelf herkennen zou, maar ach :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_189053121
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:01 schreef minilot het volgende:
"Joewien, Jowien, Jowien, JOWIEEEEEN. Pwies.."

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat Dolly Parton het zelf herkennen zou, maar ach :+
O+ O+ O+ _O- _O- _O-
pi_189053134
Ukelele lijkt tot dusver onverwoestbaar, had ik niet verwacht :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_189053192
VKV, helemaal over jouw berichtje heen gelezen. Gecondoleerd. Wat mooi dat je opa J. nog mocht meemaken!
pi_189054324
gecondoleerd VKV! Mooi dat je opa J nog heeft mee mogen maken O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:01 schreef minilot het volgende:
"Joewien, Jowien, Jowien, JOWIEEEEEN. Pwies.."

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat Dolly Parton het zelf herkennen zou, maar ach :+
Geweldig _O- _O_

Exode dat is schrikken zeg, wat naar... ;(

Mijn kind gaat vandaag voor het eerst uit logeren bij haar oma en ik schijt 20.000 kleuren. Ben echt heel nerveus. Vriend en ik gaan een avondje de stad in, maar ik twijfel of we niet gewoon thuis blijven met een drankje voor het geval dat :') het zal vast helemaal goed komen en ik vertrouw m’n schoonmoeder ook wel, maar toch. -O-
pi_189054421
Bedankt allemaal.

@framblij: Waar ben je nerveus voor, wat kan er gebeuren?
J. is al een paar keer wezen logeren bij zijn opa's en oma's. Hij vond het iig helemaal mooi, want alle aandacht was voor hem haha.
pi_189059545
Gecondoleerd VKV! :*

Fijn dat Juul goed geslapen had na haar smakker

Olivia, beterschap voor M! Hoe gaat t nu?

Ah die zingende kindjes *; Zo schattig.

Draakje is helemaal fan van zijn geluidenboekje (tip van de Kruidvat) en kan nu dierengeluiden nadoen O+ Het aapje en de leeuw, zo onwijs zoet *;

O Framblij, snap dat je dat spannend vindt :* Hopelijk gaat het gewoon goed! Geniet in ieder geval van je avond en uitslapen morgen :)
pi_189061579
Gecondoleerd VKV

Joewien O+ O+
verder niets onthouden. we zijn allemaal een week ziekig geweest en nu is het weer hoektandenfeest, tenminste dat denk ik. slecht slapen, niet eten, dramabuien om de kleinste dingen. gelukkig heeft mijn man nog een week vakantie dus we kunnen elkaar aflossen maar de vakantie hadden we ons iets anders voorgesteld.
pi_189066281
VKV, gecondoleerd.

Framblij, hoe ging het logeren?

Minilot, jouw mini Dolly O+

Olivia, beterschap! Gefeliciteerd met jullie verjaardagen. En las ik nou een mooie bijzondere post in Z&G? *O*

Elleska, klinkt een beetje als onze week. Mars was niet helemaal zichzelf. Tandenleed en véél snot, rook ook uit zijn mondje, weigerde eten. Fikse verkoudheid met keelpijn vermoed ik.

Gisteren reden we naar zee. Twee uur enkele reis maar wat een heerlijkheid. We vermaakten ons uren op het strand: bouwden een zandkasteel, schepten bergen zand in autootjes om deze ook weer leeg te kiepen (x 1000), liepen met onze voeten door de branding en sloten af met frietjes.

[ Bericht 12% gewijzigd door Malteser op 22-09-2019 12:16:08 ]
pi_189066752
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 08:08 schreef Malteser het volgende:

Elleska, klinkt een beetje als onze week. Mars was niet helemaal zichzelf. Tandenleed en véél snot, rook ook uit zijn mondje, weigerde eten. Fikse verkoudheid met keelpijn vermoed ik.
Ja bergen snot en keelpijn enzo, man en ik hadden daar ook last van. en L had snachts flinke koorts, overdag gelukkig niet. de koorts is voorbij, nu de rest nog.
Ben wel blij dat we de cosleeper nog hebben staan, maar bleg dit had een bijslaapvakantie moeten worden en ik kan helaas nog niet zeggen dat ik minder moe ben dan voor de vakantie.

Jullie dagje zee klinkt als een heerlijke dag!
pi_189071927
@VKV meer omdat het de eerste keer was haha. Altijd een beetje eng ;)

@Fuchsia_roze uiteindelijk niet uitgeslapen, uiteraard om 7:00 wakker geworden _O- maar wel heeeerlijk in bed blijven liggen tot een uur of 11. O+

@Malteser Het is heel goed gegaan!! Ze is om 0:00 wakker geworden en om 3:00, maar schoonmoeder heeft lekker midden in de nacht liggen keten met de kleine _O- toen we haar weg brachten gaf ze geen kick en gelijk spelen, heel relaxed, dacht voor een split second dat ze ging huilen toen we de deur uitliepen maar dat was volgens mij m’n eigen verbeelding. Heb zelf gisteravond nog wel een beetje liggen janken toen we thuis kwamen en er geen kind in bed lag :') tis iig zeker wel voor herhaling vatbaar!! En schoonmoeder vond het ook heerlijk om haar in huis te hebben O+

En ze zag er ook zo goed uit toen we haar weer op gingen halen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189072168
Ik had je foto nog gezien Malteser O+ mooi O+

Fijn Framblij! Hier ook altijd geslaagde logeerpartijen, iedereen is dan altijd zo blij :D

Beterschap Elleska :*
pi_189074109
Haai! Ik kom me ook melden met verse dreumes :) M is gisteren één geworden. Hij heeft genoten van zijn feestje, maar hij heeft er wel een beetje last van. Veel onrust en niet zelf in slaap kunnen komen.
Morgen ook even een check bij de huisarts want ik vermoed pijn in zijn keel naast zijn mega verkoudheid.

Leuk ook om heel even samen te kunnen posten met Nanuke, Wolken, Schanu en Labellefleur O+ Al is het maar 4 dagen he Nanuke ;)
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 19:47:14 #100
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189076753
Oke, vraagje. Onze dochter is nu voor het eerst vanuit zichzelf 'ziek', in die zin dat ze koorts heeft. Nu net gemeten, op voorhoofd want ik heb zo snel niets anders bij de hand en dan is t 38,4. Ze speelt wel, de hele dag, maar is mekkerig etc.

Ze is nu 14,5 maand oud ongeveer, en ik heb geen idee, maar mij lijkt paracetamol het beste? Wat jullie?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189076791
Leuk dat je er weer bij bent Peace! Gefeliciteerd :)

En ja CG, ik zou in dat geval paracetamol geven.
pi_189076803
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 19:47 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, vraagje. Onze dochter is nu voor het eerst vanuit zichzelf 'ziek', in die zin dat ze koorts heeft. Nu net gemeten, op voorhoofd want ik heb zo snel niets anders bij de hand en dan is t 38,4. Ze speelt wel, de hele dag, maar is mekkerig etc.

Ze is nu 14,5 maand oud ongeveer, en ik heb geen idee, maar mij lijkt paracetamol het beste? Wat jullie?
Ik geef alleen paracetamol als hij echt ergens last van heeft. De koorts dient een doel, en dat onderdrukken vind ik niet noodzakelijk. Mijn mini had vandaag ook koorts, 39.4. Pas toen hij naar bed ging een paracetamol gegeven...
pi_189076864
Ik zie mekkeren als last hebben van iets :P
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 19:57:32 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189076925
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 19:49 schreef Aure het volgende:
Leuk dat je er weer bij bent Peace! Gefeliciteerd :)

En ja CG, ik zou in dat geval paracetamol geven.
Ja, hebben we zojuist al gedaan. Nu heeft ze afgelopen woensdag 2 inentingen gehad, maar de ene zou pas na 7 tot 10 dagen ziekteverschijnselen (if any) moeten geven, en de andere vrijwel direct maar zou na 48 uur weer weg moeten zijn. Beiden lijken dus niet de oorzaak te kunnen zijn, maar toch.

Ik merk wel heel erg dat na het hele gedoe met haar operatie en het drama wat daar op volgde dat ik me ontzettend veel zorgen maak, dus ik gebruik jullie even als reflectie, das op zich wel prettig.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189077050
Hoi, wij zijn weer terug van vakantie.
U. heeft het heerlijk naar z’n zin gehad. Hij blijkt een echt waterratje. Heeft het fijn gehad met z’n opa en oma. Heeft heel veel nieuwe Turkse woordjes geleerd. Poseert tegenwoordig voor de camera. Is flink gegroeid en wordt nog steeds leuker met de dag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oja, en zowel de heenreis als de terugreis heeft hij zich keurig gedragen en niet een keer gehuild. 💙
Protčge moi de mes désirs.
pi_189078684
Gefeliciteerd met je dreumes Peace :* *O* Ik had altijd het idee dat onze meer schelen, maar is maar 2 weken.
Jammer van de onrust en niet lekker zijn. Beterschap!

O Duman, ik vroeg mij al af waar je gebleven was. Klinkt als een heerlijke vakantie! Leuke foto's van U! O+
pi_189079825
Gecondoleerd nog VKV! :*

Jaaa superleuk Peace! O+ *O*

Leuke foto’s Duman! O+ Fijn dat het allemaal goed ging :)

Fijn dat het logeren goed ging Fram!

Malteser ik heb je foto ook nog gezien, klinkt als een heerlijke dag O+

Ik had een soort van dreumesloos weekend wegens 2 dagen masseren voor het KWF, nouja afgelopen nacht heb ik ‘m langer gezien dan me lief was :') Hij heeft wel een schoonmaakupdate;

- Zet beker op bordje en loopt ermee naar de keuken en zet het op het aanrecht.
- Pakt swiffer en gaat ermee door het huis.
- Pakt vervolgens stoffer en blik
- Gooit hoopje was in de droger

Ik moet vaker weggaan :7
  maandag 23 september 2019 @ 07:41:00 #108
342418 VKV
Plausibel
pi_189081349
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 22:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Ik had een soort van dreumesloos weekend wegens 2 dagen masseren voor het KWF, nouja afgelopen nacht heb ik ‘m langer gezien dan me lief was :') Hij heeft wel een schoonmaakupdate;

- Zet beker op bordje en loopt ermee naar de keuken en zet het op het aanrecht.
- Pakt swiffer en gaat ermee door het huis.
- Pakt vervolgens stoffer en blik
- Gooit hoopje was in de droger

Ik moet vaker weggaan :7
Ik hoop nog steeds dat m'n vriend zo'n update krijgt... _O-
pi_189081730
VKV _O- _O- _O-

Nog even een foto van Juul met 1,5 voortand, ze heeft er zelf geen last van gelukkig. Sterker nog de reden van de smakkerd wordt nog steeds beklommen. Dus die heb ik in de schuur gezet....(ze klom op een plastic stoeltje en ging op haar knieeen zitten en hing lekker naar voren over de rugleuning. Toen ging ze dus met stoeltje en al om)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 september 2019 @ 09:00:15 #110
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189081749
Schoonmaken doet de mijne ook graag. Al heb ik wel iets stoms gedaan :') ik gooi altijd schone theedoeken/handdoeken/microvezeldoekjes en dweildoeken naar beneden (anders moet ik 100x lopen) en dat had meneer gezien... afgelopen keer lag dus de halve kledingkast onderaan de trap :D
pi_189082110
Magnetische tekenborden O+ Wij hebben er 1 van Nijntje en zowel dreumes als peuter zijn gek op dat ding! Verder speelt Vlokje het liefst met bouwblokken, de regenboog van grimm of auto's.

Dat projectielampje is zo leuk Fleur! Vrouwlief kwam een projectie zaklamp tegen op Amazon en ik heb haar die meteen in tweevoud laten bestellen voor Sinterklaas, hopelijk doen die het net zo leuk als jouw lamp O+
En wat een hoop ontwikkelen van Casper, de knapperd. Zo is terugkomen van een druk weekend natuurlijk nog leuker O+

Welkom VKV! En een e-bike, die gaat je vast bevallen, ik heb er sinds dit jaar ook één en vindt fietsen met 2 kinderen op de fiets weer appeltje eitje O+
En gecondoleerd met je opa, wat naar. Wel een hele mooie gedachte dat hij zijn kleinzoon nog mee heeft mogen maken O+

Exode, wat enorm schrikken dat Juul zo hard en naar is gevallen, wat ziet dat er dan sneu uit he zo'n tandje. Hopelijk komt het weer helemaal goed. Jewel is hier ook op haar voortanden gevallen toen ze 1 jaar was, hij zat los en was ook gedeeltelijk teruggedrukt in het tandvlees. Dat is uiteindelijk weer goedgekomen, hij is weer 'gezakt' en zit weer (aardig) vast. Er is dus hoop!

Schoentjes, wij hebben voor Vlokje schoenen met flexibele zool van Keq en Bunnies, ik vind het lastig om te bepalen wanneer ze over kan/moet naar harde zolen. Ze zit op dit moment (met bijna 16 maanden) in maat 21, ik denk als ze doorgaat naar maat 22 dat we het maar gewoon eens gaan proberen. Laarsjes vind ik onwijs leuk, maar die zijn mij bij Jewel destijds afgeraden door een schoenenwinkel medewerker omdat dat lopen lastiger kan maken (doordat de enkel worden omsloten).

Malteser, wat een stoere outfit van Mars O+

Framblij, fijn dat het logeren goed is gegaan, blijft toch spannend die eerste keer (/keren)!

CoolGuy, als één van mijn dochters verhoging heeft en ik dat merk aan hun gedrag (en ze er dus last van hebben), geef ik ze altijd een zetpilletje. Werkt hier meestal goed.

Duman, fijn dat de vakantie geslaagd was en wat een leuke fotocollage!

Peace, welkom met je mooie M, leuk dat je hier mee kan schrijven! O+

Wij zijn zaterdag naar Julianatoren en zondag naar de Apenheul geweest, beide meiden hebben zo enorm genoten. Vlokje werd wil enthousiast van de loslopende aapjes (die daardoor niet bij haar in de buurt durven te komen :')) en ze is 5 keer achter elkaar in de draaimolen geweest. Dat genietende koppie O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189085465
Heb een heel interessant weekend gehad... :s)

Ben zelf al sinds een dag of vier-vijf schor tot vrijwel m'n stem kwijt. Nu is dat al heel interessant als je werk bestaat uit veel communiceren, aansturen en praten.. maar thuis nog leuker :9 Ze vertrouwt me thuis niet meer. :') Zodra ik begin te "praten" gaat ze er vandoor! Heel onhandig. :P
pi_189086450
Gunther met de gitaar, ik haal het er wel uit hoor :P :Y

Elleska, oh altijd lastig zulke periodes he, ik heb hier ook het idee dat er wat zit te broeien qua tanden, ze is ook wat onrustiger ‘s avonds en sneller uit d’r hum. Hoop alleen het snot nog even buiten de deur te houden.

Framblij, fijn dat het logeren goed is gegaan, de eerste keer is altijd spannend! Hier gaat ze overigens ook amper uit logeren, ik heb zelf de behoefte niet zo. Ze is bijna 2 en is nu 3 keer uit logeren geweest en ook maar 1 nachtje elke keer. Wat een heerlijke foto van d’r O+

Malteser, heerlijk zo’n dagje aan zee O+

Peacefull, gefeliciteerd met je dreumes!

Duman, welkom terug :W en die foto’s, was al heel leuk om het op IG te volgen O+ Wat fijn dat de reis ook zo goed ging!

Fleur, goed bezig geweest zag ik *O* Stuur die update eens door naar hier, hier is ze juist dol op rommel maken :+

Juul en het halve tandje, het ziet er idd sneu uit, maar gelukkig heeft ze er zelf geen last van!

Sacre, ik zie het helemaal voor me van die kledingkast _O-

De meisjes van Schanu *; Wat worden ze alweer groot zeg!

NJ, ik zie het voor me dat ze het raar vind dat er ineens iets veranderd is aan papa _O- Gekke wezens die dreumesen!

Zo lang zit ik hier niet meer met een dreumes besefte ik me net. Maar ze wordt met de dag leuker en bijdehanter vooral, ze is zo ontzettend grappig en lief. Mijn moeder noemt haar een comédienne omdat ze ons zo aan het lachen maakt _O- Maar ze is ook echt héél ondeugend;


Me aanrijden met haar poppenwagen }:| :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189094652
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 15:23 schreef NicolasJoy het volgende:
Heb een heel interessant weekend gehad... :s)

Ben zelf al sinds een dag of vier-vijf schor tot vrijwel m'n stem kwijt. Nu is dat al heel interessant als je werk bestaat uit veel communiceren, aansturen en praten.. maar thuis nog leuker :9 Ze vertrouwt me thuis niet meer. :') Zodra ik begin te "praten" gaat ze er vandoor! Heel onhandig. :P
Wel handig voor als ze een driftbui heeft _O-

Aah schanu wat een mooi kind O+ Bekkie.

Rena ze is wel echt heel erg leuk, kleine clown O+ Wanneer wordt ze 2?

Wij gaan vandaag naar Blijdorp! Hoop dat het niet heel de dag gaat regenen ofzo. Gaan weer een abonnement afsluiten, ben zo benieuwd wat frum ervan gaat vinden. :)
pi_189094752
Ik legde gisteren een baby in bed en haalde er vanochtend een dreumes uit! *O* Oftewel, ik kom me melden met Welpje. O+ We hebben zijn verjaardag zondag al gevierd met de familie, maar vandaag mag hij nog trakteren bij de GO (lot van de tweede: ik was het compleet vergeten, maar gelukkig hadden we nog appels en bladerdeeg, dus trakteert hij appelflapjes vandaag :') ). En vandaag eten we pannenkoeken voor de feeststemming. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189095063
Gefeliciteerd met welpje!! Wat een leuke collage zo O+
pi_189095550
Yeah welkom Luna en gefeliciteerd met Welpje!
Wat een wijs en ondeugend meisje Rena O+

Juul kwam gisteren echt bloedsjago terug van het KDV. Ze slaapt daar maar 1 keer per dag en dat is 's ochtends dus rond 17:00 is het eigenlijk wel klaar voor haar. Dit soort tussenfases kunnen mij gestolen worden.

Met eten is het wel hilarisch momenteel. Ze wil absoluut niet gevoerd worden. Dan is het een enorme dramaqueen, krijsen, huilen, haar hoofd naar achteren gooien, nog harder krijsen. Dan geef je haar bordje en lepel en is het meteen lachen. Echt....dit wordt er 1tje hoor :@
pi_189098409
Nog steeds amper stem hier! Dus extra veel tijd kwijt met werken zo zonder communicatie. :')

Maar altijd tijd voor DFD!

pi_189098427
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 14:36 schreef NicolasJoy het volgende:
Nog steeds amper stem hier! Dus extra veel tijd kwijt met werken zo zonder communicatie. :')

Maar altijd tijd voor DFD!

[ afbeelding ]
Aah, die snoet! O+

En wat een tof jurkje, waar is die van?
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator dinsdag 24 september 2019 @ 14:39:06 #120
382129 crew  Donna
pi_189098438
Gefeliciteerd en welkom luna!

DFD. Even mijn grote trots showen

*

[ Bericht 55% gewijzigd door Donna op 25-09-2019 12:26:34 ]
pi_189098462
DFD wat lastig, dude bevindt zich al twee dagen in plakknuffelmodus

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 18% gewijzigd door minilot op 24-09-2019 14:48:16 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_189098479
LUNA IN THA HOUSE! *O* Straks verdere bijlees :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_189098626
Welkom Luna! Leuk je weer te zien!! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 14:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Aah, die snoet! O+

En wat een tof jurkje, waar is die van?
De Hema! Weet alleen niet of het een blouse is die groot valt of officieel een jurkje is. :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 14:39 schreef DonnaRush het volgende:
Gefeliciteerd en welkom luna!

DFD. Even mijn grote trots showen

[ afbeelding ]
Ahw, leuke foto! O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 14:41 schreef minilot het volgende:
DFD wat lastig, dude bevindt zich al twee dagen in plakknuffelmodus

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is 'ie verder wel een beetje te genieten, maar vooral knuffelig?
Foto is goedgekeurd hoor! O+
pi_189098678
Louter knuffelig. En hij zegt de hele tijd "Otto blij!!" dus het zal wel snor zitten O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_189098764
Ah wat leuk weer al die nieuwe verse dreumessen :Y

Volgens mij is het écht een jurkje hoor NJ. Tenminste zo dragen we hem hier ook :)

Plakdreumessen van minilot. Lastig. Is hij al plakkend wel tevreden? Dat scheelt al een hoop.
pi_189098794
Blij ei, de hele dag* :Y

*minus incidentele driftbuien natuurlijk :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_189098823
Alles is hier gillen op het moment. Geduld is ver weg. 1x zegt ze iets en dan gilt ze direct keihard. Ik probeer dan niet op het gillen te reageren. Maar dat begrijpt ze ook niet écht. Het is echt oorverdovend. Ze gilt als ze iets wil, als ze boos is, als ze blij is. Hele dag dus :P
pi_189099029
Juul wordt heel boos van jurkjes. Ze kruipt natuurlijk ook de hele dag dus dat zit enorm in de weg.
Hopelijk wil ze wel jurkjes als ze kan lopen. Haar 2 moeders dragen namelijk zelf geen jurkjes maar vinden ze bij anderen en met name kindjes wel superleuk.
pi_189099927
't is ook niet dat het jurkje hier altijd als jurkje werkt. :9 Ik hoop dat als ze ouder is ze de jurk iets charmanter gebruikt. :+ Maar met dit wisselvallige weer lijkt ze zelf de aanpassing wel te doen als ze het te warm vindt. :P
pi_189100385
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 08:08 schreef Malteser het volgende:
VKV, gecondoleerd.


Olivia, beterschap! Gefeliciteerd met jullie verjaardagen. En las ik nou een mooie bijzondere post in Z&G? *O*

Bedankt! M is weer helemaal beter en deed het prima op ons feestje :)
En dat heb je goed gezien! :D
pi_189100393
Z. draagt regelmatig jurkjes en tulerokjes.
Die laatste heeft ze in 5 kleuren ofzo en je kunt ze makkelijk combineren met rompers, shirts, truitjes, leggings en maillots.
Ze is gelijk fancy en gekleed. O+
pi_189100573
Framblij, ze wordt 2 december 2!

Luna, van harte gefeliciteerd met je dreumes!

Donna wat leuk om jouw dame weer eens te zien O+

NJ, wat een mooi meisje toch O+ *;

Mini, heerlijk toch zo’n plakdreumes? Mijn dame wil bijna nooit meer plakken ;(

Songeur, oei, ik ben blij dat wij de gilfase overgeslagen lijken te hebben (even afkloppen), want dat lijkt me best lastig!

Een vraagje, is mijn dreumes nou zo’n vreetzakje of is wat ze eet normaal voor deze leeftijd? Vooral ‘s middags lijkt ze na het middagdutje tot het avondeten veel trek te hebben, vandaag heeft ze dit op;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat eten jullie dreumesen op een dag?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189100617
Olivia, wat een leuk nieuws!! Gefeliciteerd!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189100965
Bedankt Rena!
pi_189100977
@rena oh nog eventjes van je dreumes genieten dus ;) frum eet dit ongeveer
Ontbijt: vers fruit met yoghurt
Tussendoortje: zo’n knijpfruit zakje
Lunch: 2 boterhammen en fruit, en vaak wil ze van mij ook nog een paar hapjes :')
Tussendoor: rijstwafeltjes van organix, of koekjes van de kleine keuken maar daar krijgt ze soms verstopping van ;(
Avondeten: vaak aardappels groente vlees/vis, gaat allemaal op. en dan is het nog even aankijken of ze heel moe is of niet, anders nog een bakje yoghurt als toetje.
Ik vind het wel meevallen wat je dreumes eet, ze eet wel gezond ook, dus dan is het goed toch :)

Wanneer begon bij jullie de gilfase? Ik heb het gevoel alsof die bij frum al bij haar geboorte is begonnen :')

Wat leuk trouwens Olivia!! Gefeliciteerd O+
pi_189101442
Wat Günther per dag eet verschilt enorm omdat -ie alles met mij mee eet, en ik nou eenmaal sterk gevarieerd eet (ex-CULmod :7)).

Overdag gaat eigenlijk alles er goed in, avondeten belandt voor minstens de helft (en soms veel meer }:| ) op de grond. Behalve bij risotto, dat gaat altijd tot de laatste korrel op. :) We eten als toetje elke avond minstens twee soorten fruit, dat eet -ie altijd wel op. Als er weinig diner in is gegaan top ik 'm af met in elk geval een banaan, anders alleen dingen als bijvoorbeeld druiven en frambozen.

Voorbeeldjes. Gisteren:

Overdag:
- Mueslibolletje en een volkoren boterham (zonder beleg) tijdens het boodschappen doen bij wijze van ontbijt, plus een slokje van mijn koffie met veel melk.
- Tussen de middag aan tafel een omelet van 1 ei, een klein Duits worstje van de grill, bakje witte bonen in tomatensaus, een hele gestoomde peer. Glas water.
- Borstvoeding rondom dutje
- Laat in de middag een gedroogde abrikoos in stukjes en een halve volkoren cracotte. Glas water.
- 's Avonds rond 19:30 twee bakjes risotto met ui, bleekselderij, parmezaanse kaas en erwtjes. Glas water. Toe een paar bramen, witte druiven en een paar happen appelmoes met vitamine D erdoor.
- Bij het naar bed gaan en gedurende de nacht/vroege ochtend kleine beetjes borstvoeding.

Vandaag:
- Vanmorgen een kaascroissantje tijdens het wandelen en water.
- Als lunch roerei van 1 ei met wat melk, een plakje Gruyčrekaas, bakje erwtjes, frambozen en een glaasje sojachocomel.
- Na het wakker worden net een dadel in stukjes en een paar doormidden gebroken cashewnoten + glas water.
- Straks eens zien hoeveel -ie opeet van een flammkuchen en tomatensalade. Voor erna heb ik appel, een gele kiwi en eventueel banaan paraat. Tevens paar happen sinaasappelroomyoghurt met vitamine D :)

Standaard dagelijks boterhammen-met-beleg en dingen als koekjes en knijpfruit zit hier niet zo in het systeem. Heb er helemaal niks op tegen, maar Günther krijgt wat ik zelf ook eet, en dat eet ik nou eenmaal niet :)

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 24-09-2019 17:46:41 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_189102381
Schema van Jip is als volgt:

Ontbijt:
- Twee boterhammen/broodjes met beleg, fruit, soms ook een croissant
OF - Yoghurt met fruit
-Water of melk

Tussendoor:
-Fruit

Lunch:
-Twee boterhammen/broodjes met beleg. Soms leftovers van de vorige dag. Op de opvang luncht hij met een warme maaltijd
- Water of afgekoelde kruidenthee

Tussendoor:
- Volkoren cracottes (thuis gewoon zo, op de opvang met roomkaas/jam/chocopasta)
- Soms rozijntjes

Avondeten:
- Een volwassen portie van wat wij eten,gister was dat broccolisoep met blauwschimmelkaas en stokbrood. Vandaag rijst, gado gado en sambal goreng telor.

Voor het slapen:
- Papfles

En de hele dag door water tot zijn beschikking
  dinsdag 24 september 2019 @ 18:51:54 #138
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_189102663
Ik kom me ook melden met verse dreumes! O+. Het eerste jaar zit erop. En dat voor mensen die nog moeite hebben een vetplant in leven te houden :s). Gelukkig gaat zo'n kindje ons veel beter af.

Zaterdag vieren we het met familie. Nu nog even bedenken wat we op het kinderdagverblijf gaan trakteren :+.
pi_189103391
Welkom Luna en Helsinki *O* met jullie verse dreumessen. Gefeliciteerd :*

O+ Wat een leuke foto's weer van jullie knapperds.

Draakje eet momenteel heel weinig weer en drinkt zijn water ook niet zo goed.
Ontbijt is kommetje pap en soms nog korstje brood oid
Tussendoor fruit of cracker (ligt eraan waar ik ben). Fruit weigert hij momenteel.
Lunch 1 halve-2 boterhammen/broodje, soms gebakken ei
Tussendoor cracotte, maīsvinger of soepstengel
Avondeten varieert van niks tot een kleine portie. Vooral pasta gaat er goed in.
Toetje yoghurt.
Momenteel eet hij dus het minimale van dit lijstje. En daarbij nog borstvoeding na wakker worden, soms 's middags en dan 's avonds en 's nachts.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fuchsia_roze op 24-09-2019 21:01:06 ]
pi_189103680
Haaaai Helsinki, welkom en gefeliciteerd! Leuk al die nieuwe dreumessen :)

Juul eet (op normale goede dagen):

Fles bij opstaan
1 boterham met beleg

Fruit rond half 10, meestal 2 stuks, met water

2 boterhammen als lunch vaak nog half eitje of hapjes van ons brood met water

Tussendoor varieert tussen rijstewafel, volkoren cracker, liga, soepstengels en in het weekend vaak wortelchipjes met diksap

Avond goed schaaltje met avondeten, ze eet denk iets van 40% van wat wij eten. Yoghurt na.

Fles melk voor het slapen
pi_189104136
Hoi!

Ik lees nog trouw mee hoor :)
Maar het is weer even wennen met de broers weer naar school!

En eigenlijk hier ook weinig te melden, ze staat, eet heel veel, vertelt hele verhalen (kon ik ze maar verstaan), draagt graag jurkjes, kan nog steeds geen speldje in haar haar, is dol op het keukentje en heeft vorige week wel 2 nachten doorgeslapen :D
pi_189108972
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 17:09 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Bedankt Rena!
*O*
Wat leuk, van harte! O+
We gaan bijna gelijk op! ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 18:51 schreef Helsinki het volgende:
Ik kom me ook melden met verse dreumes! O+. Het eerste jaar zit erop. En dat voor mensen die nog moeite hebben een vetplant in leven te houden :s).
:D ! Welkom! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_189110746
Bedankt, bedankt!
Idd mini, bijna gelijk op! Ben benieuwd welke van ons er het meeste haast heeft. Ik ga voor de 42 weken deze keer :D

Welkom Helsinki! Gaat het met de groene vingers dan intussen ook beter, of blijkt daar geen verband tussen te bestaan?
pi_189111000
Jippie, gefeli Olivia :)
pi_189111271
Gefeliciteerd Olivia! O+

En welkom Helsinki O+

Wat eten jullie dreumesen goed!

Wat Vlokje gisteren at:
- Ontbijt: 1/4e bruin bolletje met smeerworst en een volkoren cracotte, een hele beker melk
- tussendoor een halve appel
- Lunch: 1/2e bruine boterham met jam, hele mandarijn, halve beker melk
- tussendoor: halve rijstwafel, doosje rozijnen, halve cracotte
- Avondeten: paar hapjes lasagne, leek ze niet te lusten, uiteindelijk een bruine boterham gegeven en daar at ze de helft van op. Daarna nog een bakje yoghurt met aardbeien. Beker water.

Qua drinken de hele dag door water, als ze slecht drinkt doe ik er wat suikervrije ranja doorheen want dan drinkt ze beter.

Die van mij eet niet al te best :X Ze eet zelden volledig op wat je haar aanbiedt, ik kan mij niet herinneren dat ze bijvoorbeeld ooit een volledige boterham heeft opgegeten en van crackers of rijstwafels laat ze ook vaak de helft liggen.
pi_189111677
Welkom iedereen O+

Ik moet zeggen dat ik wel korsten van het brood af snij hoor Schanu. Maar Jip is best een goede eter ja. Soms ook helemaal niet, maar daar kan ik mij dan ook echt niet druk om maken. Dat haalt hij op andere dagen ruimschoots in :')

Haha Helsinki, wij lieten ook altijd cactussen dood gaan :D maaaaaar hier nu wel opeens allemaal planten die zijn gaan bloeien enzo, dus hier is wel een verband te vinden tussen een baby laten opgroeien en groene vingers :P
pi_189112771
O is een paar dagen ziek geweest en eet nog steeds weinig.... Komt vast wel weer terug!

Hier een verlate dfd:
Eerste keer op de loopfiets.
pi_189112953
Omg ik kom even onder mijn steen vandaan, Minilot zwanger?? :D Gefeliciteerd!
Olivia ook gefeliciteerd O+
pi_189112965
Oh en verse dreumessen ook gefeliciteerd uiteraard!
pi_189112977
Hier zitten we al een aantal weken dik in sprong 10. Meeeeen wat een drama zeg ;(
pi_189113105
Ging het goed op de loopfiets Jagar? Lijkt zo groot dan ineens :)

Gefeli olivia! En welkom Helsinki!

Qua eten tsja. Ene dag eet ze heel veel. Andere dag bijna niks. Behalve bananen. Die eet ze het liefst de hele dag :p

Vita. Ik weet niet wat sprong 10 is. Maar :* voor de drama
pi_189113616
Welkom nieuwe dreumesjes.

Dat klinkt niet fijn VitaBella.

Gefeliciteerd OIT!! :*

Tekenbord is bij ons ook een hit Mini, bedankt voor de tip. En na elf jaar samen leerde ik ineens wat nieuws over mijn man, hij kan mooi tekenen. O+

Wij zitten ook een beetje in een taaie periode. Bij van alles wat ik doen wil hoor ik "tidde" omdat hij getild wil worden. Het liefst leeft hij op mijn heup. Laatst werd hij 's nachts wakker en riep nog "tillen!".
Zelfs bij dreumesdans wil hij getild worden bij liedjes waar hij zelf rond mag dansen. Om dan rond te rennen wanneer we een dansje zittend op de grond doen. Pffft.

Eten wil niet zoals ik had gehoopt. Hij eet echt bijna geen groen, uitgezonderd groene klei. Bonen vindt hij wel lekker.
Wat ik wel frustrerend vind is dat hij soms aan het einde van de maaltijd pas begint te eten. Of dat hij zijn mond helemaal volpropt , dan besluit dat het teveel is en het weer uit te spugen en daarna hoeft hij dan niets meer.

Zijn nieuwe favoriete uitspraak "niet doen poes, brrrroodjes". Hij hoorde mij dat zeggen toen de kat onze broodjes wou opeten. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189113766
Gefeliciteerd Olivia! *O*

Welpje had net een totaal hysterische bui. Niks was goed, een kwartier lang, hij wist echt niet waar hij het zoeken moest, arm ding. Maar bij het Dentinox smeren voelde ik een randje kies (!), dus de oorzaak is in elk geval achterhaald.
pi_189115577
quote:
3s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:08 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Welkom nieuwe dreumesjes.

Dat klinkt niet fijn VitaBella.

Gefeliciteerd OIT!! :*

Tekenbord is bij ons ook een hit Mini, bedankt voor de tip. En na elf jaar samen leerde ik ineens wat nieuws over mijn man, hij kan mooi tekenen. O+

Wij zitten ook een beetje in een taaie periode. Bij van alles wat ik doen wil hoor ik "tidde" omdat hij getild wil worden. Het liefst leeft hij op mijn heup. Laatst werd hij 's nachts wakker en riep nog "tillen!".
Zelfs bij dreumesdans wil hij getild worden bij liedjes waar hij zelf rond mag dansen. Om dan rond te rennen wanneer we een dansje zittend op de grond doen. Pffft.

Eten wil niet zoals ik had gehoopt. Hij eet echt bijna geen groen, uitgezonderd groene klei. Bonen vindt hij wel lekker.
Wat ik wel frustrerend vind is dat hij soms aan het einde van de maaltijd pas begint te eten. Of dat hij zijn mond helemaal volpropt , dan besluit dat het teveel is en het weer uit te spugen en daarna hoeft hij dan niets meer.

Zijn nieuwe favoriete uitspraak "niet doen poes, brrrroodjes". Hij hoorde mij dat zeggen toen de kat onze broodjes wou opeten. O+
Tekenbord? O-)
pi_189115600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:30 schreef Songeur het volgende:
Ging het goed op de loopfiets Jagar? Lijkt zo groot dan ineens :)

Gefeli olivia! En welkom Helsinki!

Qua eten tsja. Ene dag eet ze heel veel. Andere dag bijna niks. Behalve bananen. Die eet ze het liefst de hele dag :p

Vita. Ik weet niet wat sprong 10 is. Maar :* voor de drama
Komt erop neer dat er veel driftbuien om niks zijn, rechtop in je slaap huilen, 4u een goeie tijd vinden om op te staan, vervolgens 5u, half 6 en 6u ook :'( En papa kan niets goed doen, het leven is enkel acceptabel in mama's armen.

Thnx :*
pi_189116698
Deze heb ik gehaald. Geeft al uren speelplezier. :D

Bij ons is het ook steeds vroeg dag (vanochtend vijf uur) maar hij komt meestal redelijk tevreden de dag door. Hopelijk trekt het snel weer bij voor jullie.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189117138
Top om te lezen wat jullie dreumesen eten, het valt dus wel mee wat C naar binnen werkt, het lijkt soms ook per dag te verschillen wat ze nodig heeft aan tussendoortjes.

Ik vind het ook zo leuk om te lezen hoe creatief jij daarin bent mini :Y Ik zou willen dat ik daar iets van had, hoewel het wel steeds beter gaat. C eet vooral de apartere dingen met haar vader mee, die eet als snack wel eens olijven en ze wordt helemaal wild (echt wild dus :X ) als ze het bakje alleen al ziet verschijnen _O-

Helsinki, gefeliciteerd met je dreumes!

Jagar, wat is O toch een leuk guitig mannetje om te zien O+

PKM, dat lijkt me dan ook wel weer lastig als hij inderdaad wat moeilijker eet -O- Kan je helaas geen tips geven..

C zit nu alweer bij me te bedelen om een koekje oid, ik weet niet waar ze het laat. Ze kan in ieder geval heel zielig kijken als ze er om vraagt :o Ik heb het idee dat ze echt trek heeft maar ze heeft vanmiddag (de afgelopen 2 uur ongeveer) al een reepje op van Ella’s kitchen en 8 snoeptomaaties en over een uur gaan we al eten. Ik wil ook niet stimuleren dat ze de hele dag aan het eten is, of zou het een groeispurt kunnen zijn dat ze meer nodig heeft?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189117236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:25 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Komt erop neer dat er veel driftbuien om niks zijn, rechtop in je slaap huilen, 4u een goeie tijd vinden om op te staan, vervolgens 5u, half 6 en 6u ook :'( En papa kan niets goed doen, het leven is enkel acceptabel in mama's armen.

Thnx :*
Oef, dat klinkt pittig :{ Hopelijk is ze er gauw doorheen :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189117629
Zo'n magnetisch tekenbord is wel echt waar voor zijn geld. Wij hebben er 1 in de auto liggen voor B. Dat is nog steeds een hit, hij pakt hem standaard als we naar mijn familie rijden (een uurtje rijden) en B is toch echt al 5,5 jaar.
Voor Juul hebben we hem in ons hoofd voor Sint.

Wij hebben een 4 wielen loopfiets op zolder staan die van B is geweest. Ik twijfel of we hem al naar beneden halen, onze woonkamer is niet groot genoeg om er hele ritten op te maken zeg maar en we kochten toen een esthetisch verantwoord houten ding die buiten niet echt handig is merkten wij.
Ik weet nog dat de eerste keer dat B erop zat, hij het stuur omgooide en zo op zijn gezicht viel, tand door zijn lip en met de recente ketsert van Juul op ons netvlies vind ik het extra spannend merk ik.

Pfoeh Vita dat klinkt best pittig, stomme sprongetjes.
pi_189117680
Deze van de Lidl kost maar ¤6,99 en is tot dusver onverwoestbaar gebleken: is inmiddels van de trap gesmeten, nat geworden en Günther gaat er geregeld bovenop staan. :')

https://www.lidl-shop.nl/(...)0EAQYASABEgLAefD_BwE
Let me see you stripped down to the bone
pi_189118166
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:11 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Bedankt, bedankt!
Idd mini, bijna gelijk op! Ben benieuwd welke van ons er het meeste haast heeft. Ik ga voor de 42 weken deze keer :D

Welkom Helsinki! Gaat het met de groene vingers dan intussen ook beter, of blijkt daar geen verband tussen te bestaan?
Geweldig! Gefeliciteerd! O+
Nu ga ik nog harder rammelen. Z&G druppelt vol met users uit mijn tijd. O+

Gefeliciteerd Helsinki O+

Eten.. we gingen net soep eten. Belande uiteindelijk op de muur en in ons haar. :') Maar hij heeft er wel van gesmuld.
Protčge moi de mes désirs.
pi_189118178
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 09:12 schreef lunapuella het volgende:
Ik legde gisteren een baby in bed en haalde er vanochtend een dreumes uit! *O* Oftewel, ik kom me melden met Welpje. O+ We hebben zijn verjaardag zondag al gevierd met de familie, maar vandaag mag hij nog trakteren bij de GO (lot van de tweede: ik was het compleet vergeten, maar gelukkig hadden we nog appels en bladerdeeg, dus trakteert hij appelflapjes vandaag :') ). En vandaag eten we pannenkoeken voor de feeststemming. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij ook gefeliciteerd en welkom. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_189119896
Jullie dreumesen zitten dan zeker wel aan het eind van de dreumes fase nu versterking op komst is? :9

#voordatmijnvrouwhethoort #rammel
Ik ben er nog steeds niet over uit of ik überhaupt wel meer wil.. :s)
pi_189120459
Die van mij zit hier nog wel een tijdje hoor!
pi_189120475
Ik rammel als een malle :')
pi_189120562
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:39 schreef Aure het volgende:
Die van mij zit hier nog wel een tijdje hoor!
Heb jij ook weer 'n nieuwe in de maak dan? :o
pi_189120578
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:41 schreef Aure het volgende:
Ik rammel als een malle :')
Zie nu dit bericht verschijnen. :9 Dan is die nog niet in de maak denk ik. :+

Dat bedoelde ik met de 'versterking op komst' O-)
pi_189121095
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:34 schreef minilot het volgende:
Deze van de Lidl kost maar ¤6,99 en is tot dusver onverwoestbaar gebleken: is inmiddels van de trap gesmeten, nat geworden en Günther gaat er geregeld bovenop staan. :')

https://www.lidl-shop.nl/(...)0EAQYASABEgLAefD_BwE
Die hebben wij ook gehaald voor Simon dankzij jouw tip. Hier ook een grote hit :)
pi_189121925
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:47 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Zie nu dit bericht verschijnen. :9 Dan is die nog niet in de maak denk ik. :+

Dat bedoelde ik met de 'versterking op komst' O-)
_O- snap het nu pas :') ik wijt het aan een slechte nacht :')
pi_189121941
Ik dacht vanwege alle nieuwe aanwas hieerrrr in dit topic haha.
pi_189124670
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Geweldig! Gefeliciteerd! O+
Nu ga ik nog harder rammelen. Z&G druppelt vol met users uit mijn tijd. O+

Dank je! En gezellig, kom er maar bij ;)
pi_189125463
Al die rammelaars :D Leuk!

Het is leuk hoor 2 kinderen (en soms dubbel zo zwaar)

Gisteren had Juul de slappe lach door B middenin de bloemenwinkel. Dan straal ik van oor tot oor. Zo'n lach die alleen haar grote broer bij haar op kan roepen. Ze kon gewoon niet meer stoppen met lachen en dan die verliefde blik van B. O+ O+ O+

Mini, hoppa het eerste Sinterklaas cadeau is in the pocket, goede tip van de Lidl.
pi_189127811
Lidl is sowieso goed qua speelgoed vind ik! De houten treinbanen vind ik ook mooi. En combineerbaar met Brio wat we al hadden :Y

Oh allemaal rammelaars. Ik rammel ook als een malle. Zou het biologisch zijn?
pi_189128246
Leuk, meer rammelaars! Wij zijn even iets minder actief met proberen. Eerlijk gezegd heb ik vaak echt mijn handen vol aan Banaan en al hoop ik dat er een tweede kindje komt vind ik het nog niet heel erg als ik weer ongesteld wordt. :@

Banaan had vandaag het pluis uit het drogerfilter te pakken en vond dat het een schoonmaakdoekje was. Hij liep langs me op en liet zo wat stof op mijn trui los. Dat zag hij ook en zijn eerste reactie was "schoonmaken" met zijn 'doekje'. Mooi niet. :D :{w
De stapel echte vaatdoekjes werd traditiegetrouw omver getrokken. Hij heeft er dan zo'n lol in als ik hem zachtjes weg duw.

Grappig Mini, het pennetje van het tekenbord werd de eerste vijf minuten als hamer gebruikt. Daarna ontdekte hij pas wat je er verder mee kunt. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189130561
Ik rammel niet meer. Wij zijn hartstikke compleet met twee kinderen.
Wel fijn hoor want ik dacht dat je als vrouw wellicht altijd wel zou blijven rammelen, dat dat iets hormonaals is. Maar niets is minder waar.
pi_189130713
Absoluut Songeur, wij hebben ook de houten treinbaan van de Lidl en de houten garage, gaan nu binnenkort met Juul de tweede ronde in, zien er nog hartstikke goed uit.

(ook de regenkleding en skikleding zijn aanraders)

Hear hear Malteser, al heb ik nooit gerammeld, in tegenstelling tot mijn vrouw. Maar die is ook gestopt met rammelen. :D
Ze wilde er altijd 4, ik 0, dus met 2 zijn we mooi in het midden uitgekomen ;) En het feit dat we met Juul 2 jaar bezig zijn geweest, zorgt er ook wel voor dat het zo goed is.
pi_189130807
Ik rammel de pan uit.. rationeel denk ik dat dat knettergek is, we hebben zo'n hectische tijd achter de rug en enige stabiliteit zou ook fijn zijn. Emotioneel voelt dat wat anders...
pi_189130935
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:12 schreef Malteser het volgende:
Ik rammel niet meer. Wij zijn hartstikke compleet met twee kinderen.
Wel fijn hoor want ik dacht dat je als vrouw wellicht altijd wel zou blijven rammelen, dat dat iets hormonaals is. Maar niets is minder waar.
Dit heb ik ook, ook al heb ik maar 1 van de 2 zelf gebaard. Van mij hoeft het niet meer persé, ik merk alleen dat manlief het boek nog niet gesloten heeft :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189130959
Ik rammel niet. Baby’s laten mij koud. :P
pi_189130990
Hier zou man overigens wel een derde willen maar hij is ook tevreden met ons gezin nu.
Mijn hart is ook groot genoeg voor nog meer kindjes maar het voelt nu goed en compleet. Het is mooi zo!

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik rammel de pan uit.. rationeel denk ik dat dat knettergek is, we hebben zo'n hectische tijd achter de rug en enige stabiliteit zou ook fijn zijn. Emotioneel voelt dat wat anders...
Dat lijkt me ook lastig. :*
pi_189131013
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:12 schreef Malteser het volgende:
Ik rammel niet meer. Wij zijn hartstikke compleet met twee kinderen.
Wel fijn hoor want ik dacht dat je als vrouw wellicht altijd wel zou blijven rammelen, dat dat iets hormonaals is. Maar niets is minder waar.
Dat ervaar ik nu al! Als de zwangerschap goed verloopt, is dit 100 % zeker weten de allerlaatste. En dat is meer dan goed :)
  donderdag 26 september 2019 @ 17:00:45 #182
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189131228
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:39 schreef vencodark het volgende:
Ik rammel niet. Baby’s laten mij koud. :P
Baby's van andere laten mij koud, maar mijn eigen baby niet :P
Na mijn dochter zei ik altijd geen kinderen meer te willen, toen 11 jaar later kwam mijn zoon.
Daarna zei ik precies hetzelfde, + ik houd van mijn vrijheid met mijn makkelijke kinderen.
Toch zeg ik nu (sinds paar weken) geen nooit meer :D

Maar ik ben bang dat ik heel mijn leven jynx :') dus wss toch nooit.
pi_189131476
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:00 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar ik ben bang dat ik heel mijn leven jynx :') dus wss toch nooit.
_O-
Heb toch geen leven meer. Dan maar nog een baby. (8>
Protčge moi de mes désirs.
pi_189131711
Aan de ene kant denk ik ja ik rammel aan alle kanten maar aan de andere kant vind ik voor nu nu ook even prima, en ben veel te opgelucht dat die hormonen een beetje uit m’n lijf zijn, PMS daar buiten gelaten. Maar ben ‘al’ 30 dus heb zelf het idee dat ik niet heel lang moet wachten met beginnen aan de tweede? Of valt dat wel mee? Niet dat 30 oud is ofzo :9 maar meer omdat de eerste zwangerschap al een aanslag is geweest op m’n lichaam.

Al heb ik ‘vroegâh’ altijd 3 kinderen gewild omdat ik zelf enig kind ben en lichtelijk jaloers was op grote gezinnen :')
pi_189133149
ik rammel nog wel maar voor over een tijdje, moet er nu nog niet aan denken maar het voelt ook nog niet compleet.
pi_189134467
Ik heb de afgelopen dagen wel gelezen maar niet gereageerd. Ik doe een poging om beetje bij te komen (sorry als ik niet op iedereen reageer).

@duman, wat een lief mannetje

@exode, ik had van de week de val met tand al gelezen.
Onze madame heeft net ook een stuiter gemaakt met haar mond op het speelgoed. Dik bloedbad, ik kon alleen niet echt zien waar dit nou vandaan kwam. Getroost en ze kon weer wat lachen. Daarna flesje en lekker op bed gelegd... morgen maar verder zien.

@lunapuella, welkom welpje! en @Helsinki, ook weer in het topic!

@rena, Onze dame eet ongeveer hetzelfde. Ik denk wel iets meer fruit in de ochtend; avondeten gaat er ook goed in vooral als ze het zelf mag doen.

Wij hebben van de Lidl de trekschildpad (vormenstoof). De hele dag door gooit ze de stoof op je schoot om te 'zeggen', blokjes moeten eruit. Vervolgens stopt ze binnen een minuut alle 6 de blokjes er weer in.... en komt ze weer met de stoof bij je. De hele dag door (en dat bij 13 maanden) Deze: https://www.lidl-shop.nl/(...)speelgoed/p100226530

Een magnetisch tekenbord, leuke voor sinterklaas!

Mijn moeder heeft vandaag opgepast en het viel haar op dat ze bijna niet meer kruipt. De hele dag lopen lopen lopen; verder boekje boekje boekje. In een van de boekjes staat een spin, die zoekt ze op en dan maar wijzen erop.

Ik rammel (nog?) niet. Nu ze wat ouder is en meer kan begin ik het pas echt leuk te vinden; ik heb denk ik niet zoveel met baby's. Mijn man denkt hier ook wel hetzelfde over. Over paar jaar nog maar eens zien of we een tweede zouden willen (ik ben nu net 31).
pi_189134758
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:33 schreef Framblij89 het volgende:
Aan de ene kant denk ik ja ik rammel aan alle kanten maar aan de andere kant vind ik voor nu nu ook even prima, en ben veel te opgelucht dat die hormonen een beetje uit m’n lijf zijn, PMS daar buiten gelaten. Maar ben ‘al’ 30 dus heb zelf het idee dat ik niet heel lang moet wachten met beginnen aan de tweede? Of valt dat wel mee? Niet dat 30 oud is ofzo :9 maar meer omdat de eerste zwangerschap al een aanslag is geweest op m’n lichaam.

Al heb ik ‘vroegâh’ altijd 3 kinderen gewild omdat ik zelf enig kind ben en lichtelijk jaloers was op grote gezinnen :')
Ik was bijna 28 met baby 1 en 32 met baby 2. Bewuste keuze om er een paar jaar tussen te laten. Sowieso met de eerste al naar school.
Gezin voelt compleet en bij een 3e kind zou ik ook wachten tot de volgende weer naar school is.
Maar ik vind het wel mooi geweest zo. Ķķk qua leeftijd voor mezelf. :)
pi_189135192
Als er gerammel aanwezig was hier in huis dan heb ik het nu weer even lek geprikt. :9

M'n vriendin is eindelijk weer begonnen met voorzichtig sporten, één avond in de week - hiervoor wilde het echt niet qua heup/bekken/.. klachten - en de dame hier is hels. Sowieso al dagenlang eigenlijk onrust.. Verwacht een tandje ofzo. Maar heb haar net maar na 10x proberen uit bed gehaald en ze zit nu naast me met blokjes te spelen. #Teamnosleep
pi_189136233
Ik was 3 dagen overtijd en manlief en ik raakten wel flink in de stress :')
De wens voor de tweede is er bij mijn man zeker wel. Maar niet nu.

En ik? Ik zie als een berg op tegen een nieuw traject, nieuwe zwangerschap en opnieuw herstellen. M is nu net een jaar en van de week bleek bij de HA dat het litteken van de keizersnede niet goed hersteld is. Ik heb er dagelijks nog pijn/jeuk/last van. Plus dat ik zelf niet lekker in mijn vel zit maakt dat ik absoluut nog niet rammel.

Maar M is zooo leuk O+ En ik gun hem ooit wel een broertje of zusje. Ooit....
Framblij, ik ben ook 30. Manlief is 36. Waar bij M leeftijd wel een beetje een rol speelde, speelt dat nu helemaal niet meer mee gek genoeg. Komt denk ik ook door bovengenoemde factoren die een behoorlijke stempel drukken op een eventuele nieuwe zwangerschap.
pi_189136395
Overigens rammel ik. Maar komt er echt niet nog een baby. Maar jongens die interactie tussen de kinderen onderling, verhalen die ze elkaar vertellen, hoe ze naar elkaar kijken, hoe ze samen spelen O+ bij alles loopt mijn hart over van trots en wil ik een elftal. Maar 3 kinderen is zat. Zeker als je nog geen 30 bent :P
pi_189137400
Eerlijk gezegd, ik vind het heerlijk, dit jaar niet zwanger zijn, me langzamerhand weer "normaal" gaan voelen. Die hormonen die weten wat, ik heb echt wel minstens 9 maanden nodig gehad na de bevalling voor ik zeker wist dat ze nu wel verdwenen waren.

Voordat J. er was riep ik nog hard "ik wil heel veel kinderen, leuk joh zo'n groot gezin!" en m'n vriend maar met z'n "twee is meer dan zat, één is misschien ook wel genoeg". Nu ik meemaak wat het traject tot zwanger worden, het zwanger zijn en het hebben van een kind allemaal met zich meebrengt, kom ik wel zo langzaam tot het besef dat ik mijn kinderwens misschien toch wel wat wil bijstellen.

Voor nu dus absoluut geen rammels! Ik heb net een beetje het gevoel mijn leven weer wat op orde te hebben :P Maar over een tijd mag er wel een broertje of zusje bij komen voor J. Want het is wel héél schattig om hem samen met andere kindjes te zien spelen. En die ene plek op de achterbank, die hoort gewoon ook gevuld te zijn O+
pi_189137941
Ik rammel vanwege een fijne eerste zwangerschap, prima bevalling en fijne kraamtijd/babytijd en het gemis van een bewegende baby in mijn buik. Magische periode O+ (zo heb ik dat ervaren). Maar realistisch gezien :+ heb ik mijn handen vol aan een vrij pittige dreumes en ben ik nooit goed geweest in aandacht verdelen. Dus als er ooit een tweede mag komen is dat waarschijnlijk wanneer Casper naar school gaat en wat zelfstandiger is.. :)
pi_189139210
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:52 schreef Songeur het volgende:
Overigens rammel ik. Maar komt er echt niet nog een baby. Maar jongens die interactie tussen de kinderen onderling, verhalen die ze elkaar vertellen, hoe ze naar elkaar kijken, hoe ze samen spelen O+ bij alles loopt mijn hart over van trots en wil ik een elftal. Maar 3 kinderen is zat. Zeker als je nog geen 30 bent :P
Joh, ik kende ooit iemand die 33 was en 7 kinderen had. :P
pi_189139637
Ik ben wel klaar met rammelen :)
Al vind ik natuurlijk dat het veel te snel gaat en wordt Li veel te groot.

Maar wij zijn compleet en klaar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Mijn eerste zak babyspeelgoed is ook al weg gedaan! We hopen deze zomer weer ver weg op vakantie te kunnen en we zijn druk aan het verbouwen om onze bovenverdieping perfect te krijgen.

Maar zwanger zijn en bevallen.. zou het zo nog een keer doen O+
pi_189140211
Zal ik onze ochtend delen voor alle rammelaars :D ;)

06:15 Juul wakker en echt wakker, ze was niet meer rustig te krijgen, B werd er zelfs wakker van en die slaapt normaal overal doorheen. Vanaf de eerste seconde lagen ze samen in de clinch. Huilen, elkaar duwen, dingen bij elkaar wegtrekken, boos worden, gillen, nog meer huilen.
Het was zo erg dat ik B 10 minuten te vroeg naar school ben gaan brengen en hem op het schoolplein heb laten uitrazen.

En ze schelen ruim 4 jaar he....

Vanmiddag komt mijn schoonmoeder, dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat. Ik zit veilig op mijn werk :P
pi_189140320
quote:
17s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:48 schreef VKV het volgende:
Eerlijk gezegd, ik vind het heerlijk, dit jaar niet zwanger zijn, me langzamerhand weer "normaal" gaan voelen. Die hormonen die weten wat, ik heb echt wel minstens 9 maanden nodig gehad na de bevalling voor ik zeker wist dat ze nu wel verdwenen waren.
Alleen al om die hormonen zou ik wel weer zwanger willen zijn. Mijn gammele lichaam reageerde daar verrassend goed op. Er is alleen geen garantie dat de effecten bij een nieuwe zwangerschap hetzelfde zijn. Het kan ook het totaal tegenovergestelde effect hebben dus dat is een van de reden om nog even te wachten totdat L iets zelfstandiger is.
  vrijdag 27 september 2019 @ 10:17:43 #197
342418 VKV
Plausibel
pi_189140778
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:38 schreef Elleska het volgende:

[..]

Alleen al om die hormonen zou ik wel weer zwanger willen zijn. Mijn gammele lichaam reageerde daar verrassend goed op. Er is alleen geen garantie dat de effecten bij een nieuwe zwangerschap hetzelfde zijn. Het kan ook het totaal tegenovergestelde effect hebben dus dat is een van de reden om nog even te wachten totdat L iets zelfstandiger is.
Bijzonder hoe iedereen anders reageert op hormonen. O+ En ja ik begreep ook dat elke zwangerschap anders is dus helaas geen garantie..
pi_189140803
Ik rammel (nog) niet. Sowieso heel duidelijk besproken met man dat we er sowieso 3 jaar tussen willen en ik merk dat omdat ik nog zo ontzettend twijfel of ik nog een tweede wil, het ook wel fijn vind om nog even geen tijdsdruk te hebben.

Op momenten dat M. goed in dr velletje zit en goed slaapt en wij dus ook denk ik jaaaaa misschien wel 3! Maar in zo'n periode als nu denk ik 'no way dat overleef ik niet'.

Ook al word ik dit jaar 30 en vond ik mezelf nog best jong :@ maar na het lezen van sommige berichten hier denk ik wel, shit dan ben ik straks 32 als de 2e er is.

Ik laat het voorlopig nog maar even op zijn beloop en geniet er ook wel van dat mijn lichaam weer van mij is.
pi_189141368
Joh, dat is nog steeds hartstikke jong Vitabella, 32 zijn met een tweede is toch heel prima?

Ik word dit jaar 31 en rammel dan wel, maar ik heb niet het idee dat ik oud ben als ik straks 32/33/34 ben als er een tweede komt :D Ik had met de eerste wel een beetje het gevoel van tijdsdruk, maar dat is er nu echt helemaal af. Het zijn gewoon die rammelende eierstokken, omdat baby :')
pi_189141392
Ik ben 39 en mijn vrouw 37 :) Jonkies zijn jullie :p
pi_189141493
Ik vind Jip gewoon echt een beetje baby-af omdat ie nu loopt enzo :D Hij wordt echt wel groot! Zal zo es ff een plaatje bij t praatje doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 60% gewijzigd door Aure op 27-09-2019 11:20:57 ]
pi_189141771
Ik was 30 bij Twix en 33 bij Mars. Wel al eerder en vaker zwanger maar de natuur besliste anders.

Aure, jouw jongetje. O+ Knap kind!
  vrijdag 27 september 2019 @ 11:38:40 #203
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_189141839
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:11 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Bedankt, bedankt!
Idd mini, bijna gelijk op! Ben benieuwd welke van ons er het meeste haast heeft. Ik ga voor de 42 weken deze keer :D

Welkom Helsinki! Gaat het met de groene vingers dan intussen ook beter, of blijkt daar geen verband tussen te bestaan?
Helaas, maar ik heb nog steeds hoop ;).

En wat een mooi nieuws bij jou O+. Gefeliciteerd!

I. eet sinds kort twee boterhammen op een dag :). Ik ben aan het proberen de flessen wat af te bouwen, maar ben bang dat hij nog meer afvalt. Hij beweegt nu natuurlijk heel veel en dat is veel interessanter dan eten. Voor nu ziet het er zo uit:

O: fles 180/6 + boterham
L: 1 boterham + fles 120/4
T: 2 - 3 stukjes fruit
A: steeds meer met de pot mee :).
Voor het slapen gaan nog een fles van 120/4.

Gisteren pap geprobeerd in de ochtend. Was geen succes en eigenlijk ook niet nodig. Ook experimenteer ik met yoghurt in de middag met wat fruit erdoor (wel een succes).

Hier over het algemeen wel aan het rammelen, maar ook vaak momenten dat ik denk: voorlopig nog maar niet. Het loopt allemaal wel prima met I. zo, dat is het niet. Maar inderdaad steeds meer het gevoel dat ik weer richting de oude ga is wel fijn! En als er wat moeilijke momenten zijn en het gedrag van I. weer gevoelens van wanhoop en frustratie losmaakt zoals in het begin, dan denk ik dat ik gewoon niet geschikt ben voor een baby. Al weet ik heus wel beter :+. En ik loop wat tegen praktische zaken aan zoals hoe we dat dan weer met opvang moeten doen (is nu pas net geregeld na een hoop gedoe) en qua werk. Want ik wil nog steeds ander werk. Aan de andere kant wijst de praktijk uit dat dit soort dingen zichzelf meestal wel oplossen.

Qua leeftijd voel ik juist wel een beetje 'druk' (net 29 jaar). De gynaecoloog waar ik laatst was voelde dat misschien een beetje aan en zei dat ik nog zo'n 10 jaar de tijd heb en mezelf echt even wat tijd mag gunnen. Helaas is het ook maar de vraag of het dan wel lukt en goed zal gaan, want ik weet dat zoiets ook niet vanzelfsprekend is. Maar daar probeer ik me maar niet al te veel mee bezig te houden. Je weet het gewoon niet.

Morgen vieren wij de verjaardag van I. en wie is er op het laatste moment nog met van alles bezig? :'). Juist. Net de boodschappen gehaald met krijsende dreumes. Nu even uitrusten, dan werken en dan vanavond nog aan de slag met de hapjes. Morgenochtend als een malle opruimen _O-.
pi_189141846
Ik ben 26 en manlief is 33.
Qua leeftijd ‘dringt’ het niet, maar ik merk dat ik lichamelijk toch wel minder kan hebben. Maar misschien ligt dat ook wel aan het feit dat ik de afgelopen twee jaar niet een keer heb kunnen uitslapen of überhaupt doorslapen. :+ Dat is ook de reden waarom man nog geen tweede wil. :+
Protčge moi de mes désirs.
pi_189141984
Kindjes O+
Protčge moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 12:01:34 #206
382129 crew  Donna
pi_189142288
Wij zijn bezig voor nr.2.
Net miskraam gehad helaas.

Was net 28 bij G en hoop 30 te zijn bij de 2de. Mijn vriend was nog net 27 bij G haha.
pi_189142441
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:01 schreef DonnaRush het volgende:
Wij zijn bezig voor nr.2.
Net miskraam gehad helaas.

Was net 28 bij G en hoop 30 te zijn bij de 2de. Mijn vriend was nog net 27 bij G haha.
;( :* :* :* :* :*
Protčge moi de mes désirs.
pi_189143249
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Maar misschien ligt dat ook wel aan het feit dat ik de afgelopen twee jaar niet een keer heb kunnen uitslapen of überhaupt doorslapen. :+ Dat is ook de reden waarom man nog geen tweede wil. :+
Helaas herkenbaar haha. Jij rammelt al wel hard?

Donna ;( :*
pi_189143315
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:14 schreef Aure het volgende:
Ik vind Jip gewoon echt een beetje baby-af omdat ie nu loopt enzo :D Hij wordt echt wel groot! Zal zo es ff een plaatje bij t praatje doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+

Gisteren waren we bij MonkeyTown en de moeders met wie ik was ken ik via fb. M. klampte zich alleen maar aan mij vast en moet altijd eerst even de kat uit de boom kijken. Ook steeds aan de hand lopen. De moeders allemaal; ahhh wat is ze schattig en zo rustig en nog zo klein! Kan ze nog niet los lopen?

Jawel, al zo'n 7 maanden :') en thuis raust ze door het hele huis en is ze helemaal niet zo rustig :D besefte me maar weer eens hoe anders kinderen buiten de deur over kunnen komen op vreemden en dus ook kinderen van vreemden op mij haha.
pi_189143501
Ahw, dat is dan wel weer heel lief en maakt ze inderdaad meteen zo klein weer he!

Jip moet ook altijd eerst eeeeventjes de kat uit de boom kijken en daarna gaat ie iedereen de hele tijd knuffelen :')
pi_189143625
Haha VitaBella, ik hoor ook vaak "aaah wat schattig" bij hand in hand lopen. Ze moesten eens weten.
Hand in hand lopen is bij ons nauwelijks voor steun maar bedoeld om te zorgen dat ik netjes mee loop. :D :')

Wat ik dan wel heel zoet vind is als Banaan terwijl hij in de wandelwagen zit mijn man zijn hand wil vasthouden. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189144125
Ah Donna :*

Kinderen bij anderen....als ik verhalen van B vertel aan anderen zoals zijn juf dan kijken die echt met grote ogen. B is echt een schatje, een heerlijk, sociaal en lief mannetje. Maar het kan ook een enorm brutaal joch zijn. Of dat ie ineens heel boos wordt. Dat heeft ie buiten de deur (gelukkig) echt nooit.

Ik heb altijd geleerd dat ze thuis de veilige haven hebben, de plek waar je dingen kan uitproberen, dus ook de stomme dingen en de stomme woorden.
Juul is thuis een diva en zodra we naar buiten gaan het schattige, lieve, rustige meisje _O-
pi_189144886
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:43 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Wat ik dan wel heel zoet vind is als Banaan terwijl hij in de wandelwagen zit mijn man zijn hand wil vasthouden. O+
O+ O+ ahwww.

dat handje vasthouden zodat je wel meeloopt is ook heeeel herkenbaar :P maar owee als ik haar hand vasthou zodat ze de goeie kant op loopt, net Houdini soms.


Haha exode, doen ze goed dan! Buitenshuis voorbeeldige kindjes. En lekker gevoel wel dat ze zich thuis veilig genoeg voelen om zichzelf te kunnen zijn he?
pi_189144978
Ja inderdaad Vita, ik heb dit 100x liever dan andersom. Ze moeten ook een plek hebben om te kijken wat het gevolg is van bepaalde acties of uitspraken. Zo komt B van school regelmatig terug met woorden of zinnen die we thuis niet gebruiken. Dan schrik ie soms zelf als hij ze uitspreekt.

Juul is een pittig meisje, maar fysiek wel wat rustiger dan B. Als we ergens zijn, kan ze echt heel lang in een stoel zitten en zich prima vermaken terwijl ze thuis alleen gaat zitten voor eten. Als de laatste hap op is, probeert ze meteen uit haar stoel te klimmen. _O-
Dat geloven veel mensen niet 'Uh die rustige Juul die altijd zo stil blijft zitten?' >:)
pi_189146627
Ik heb jullie de afgelopen tijd een beetje verwaarloosd, sorry. Toch te merken dat de aansluiting met de verse dreumessen een beetje weg was. Voor Mijm zelfs vrij letterlijk op de opvang bij de babygroep. Hij leek zich minder te vermaken.

Maar, dat is dus verleden tijd, want ik heb een heuse peuter in huis!

Tot gauw, of iets minder gauw bij de peuters :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189146854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:38 schreef Elleska het volgende:

[..]

Alleen al om die hormonen zou ik wel weer zwanger willen zijn. Mijn gammele lichaam reageerde daar verrassend goed op. Er is alleen geen garantie dat de effecten bij een nieuwe zwangerschap hetzelfde zijn. Het kan ook het totaal tegenovergestelde effect hebben dus dat is een van de reden om nog even te wachten totdat L iets zelfstandiger is.
+1 En überhaupt zwanger zijn O+

Ik ben 35, 34 toen ik moeder, 4 jaar nadat we begonnen.
Dat maakt wel dat ik tijdsdruk voel, want mocht het nu weer lang(er) duren om zwanger te worden/blijven, dan ben ik echt wel heel oud met ook weer de nodige risico's.

En ook hier twijfels op de zware dagen/nachten (wat is langer dan 3/4 uur slapen?) of ik überhaupt een 2e kindje wil. Maar ik wil absoluut voor Draakje een broertje of zusje, maar goed dan moet hij eerst iets zelfstandiger zijn en een beetje slapen 's nachts.

Gefeliciteerd met je peuter LeSage, tot over 11 maanden :+ :W
  vrijdag 27 september 2019 @ 21:42:50 #217
342418 VKV
Plausibel
pi_189150927
Vandaag voor de allereerste keer in mijn leven bij een begrafenis geweest (de keren dat er tijdens mijn leven iemand overleed in mijn familie was ik veel te jong om erbij te zijn), nu van mijn opa dus, vond het heel heftig. Maar dan wel, in zo'n geval, ineens 3miljoenduizendmiljard keer zo fijn om thuis te komen omdat J. daar was en gelijk in je armen wil O+ #afleidingtothemax
pi_189152401
Ik ben inmiddels alweer 37 dus wil niet meer te lang wachten, op Bikkel hebben we ook 2 jaar moeten wachten( nou ja, we deden wel iets meer dan alleen wachten ) . Wij zijn vorige week op vakantie geweest en besproken dat ik mijn spiraaltje eruit ga halen want het lijkt ons allebei fijn als er een broertje of zusje bijkomt. En toch houdt iets mij tegen. Ik kijk wel echt op tegen het eerste slopende jaar en met een dreumes die ook nog niet doorslaapt zijn mijn nachten nog niet geweldig.

En qua eten gaat hij heel goed:

6 x per dag bv waarbij 2 x s'nachts
ontbijt: flink bord pap
lunch: 2 broodjes
avondeten: met de pot mee of voor hem in blokjes ingevroren groenten
tussendoor: 2 stuks fruit, rijstwafel oid , cracker

En dan loopt hij vaak nog te bietsen als mijn partner of ik iets eten. Vaak als het gezond is krijgt hij wel een hapje maar wil bietsen ook niet aanmoedigen.

Toen hij nog zo veel oorontstekingen had was hij thuis dag en nacht aan het huilen. En iedere keer als we naar de huisarts gingen zijn hij te lachen waarbij de ha dan zei "wat is het toch een vrolijk ventje he! " . Nou, kom maar eens een dagje bij ons thuis...
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_189152404
Ik moet mijzelf niet quoten maar wijzigen...
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_189155067
Bah, zieke dreumes. Ik vermoed een buikgriepje of voedselvergiftiging want het komt er aan twee kanten uit :’( Hopelijk houdt ze straks haar ontbijt wel binnen, anders moet ik volgens Google al gaan bellen... Of kan ik al ors gaan geven?
Ervaren moeder, maar toch onzeker ;)

Gefeliciteerd le sage!

Ja, wat kan het toch fijn zijn zo’n kleintje die je thuis opwacht hč vkv! Sterkte nog :*

Herkenbaar hoor Wolken. Na de eerste hadden wij dat gevoel ook wel. Maar wij bedachten ons dat we liever doorgingen met de slechte nachten dan dat we er een pauze in hadden. We waren er toch al aan “gewend”. En je bent ook weer 9 maanden verder voordat de baby er is.. 9 maanden is heel lang in de ontwikkeling van een dreumes!
pi_189155323
Sterkte VKV :* Fijn dat J je zo'n troost & afleiding kan geven.

Spannend Wolken *O* Fijne vakantie gehad verder??

Beterschap voor Li! Ik zou ORS geven!

Hier weer meerdere keren wakker en de borst :O Snel verder slapen, nu die eindelijk weer slaapt.
-edit- nooit zeggen/schrijven dat je kind slaapt }:|

[ Bericht 12% gewijzigd door Fuchsia_roze op 28-09-2019 06:17:43 ]
pi_189162811
Gaat het al beter Loj?

Spannend Wolken. Ik snap de twijfel wel, maar de nachten worden met een baby sowieso wel weer even bagger :') Dan kan je het misschien maar beter tegelijk hebben :P

Gefeliciteerd LeSage!
pi_189164505
LeSage, gefeliciteerd met jouw peuter! Je hebt er gewoon twee nu _O_ .

Loj, ORS kan geen kwaad. Twix’ kinderarts adviseert het ons al te geven als Twix’ intake meer dan gehalveerd is. Zeker voor kinderen met weinig spekjes/reserves.

:* voor alle mama’s met gebroken nachten.
pi_189170023
:* voor de gebroken nachten! Hopelijk heeft iedereen vannacht wel beter geslapen :)

Met Li ging het qua buikgriep niet beter. Ik moest zelfs nieuwe rompers gaan kopen _O- (natuurlijk afgelopen donderdag toevallig alle rompers 62/68 eruit gegooid ;) ).
Gelukkig dronk ze wel goed, met moeite kreeg ik de ors erin en was ze wel vrolijk (ze sliep alleen overdag :o ).
Net zag haar luier er weer prima uit :)

Oh en mevrouw besloot gisteren wel, ondanks dat ze ziek was, echte losse stapjes te gaan doen :o

En jullie, nog leuke plannen vandaag?
pi_189170145
Buikgriep is zo verschrikkelijk, beterschap voor Li. Wel fijn dat haar luier er beter uit zag :)
En wat goed van de eerste losse stapjes! M loopt nu ook een weekje los en ik vind het echt prachtig O+

Ik ga zo een vriendin en haar zoontje opzoeken in een overdekt kinderspeelparadijs. Ben benieuwd wat M er van vindt.
pi_189170575
Beterschap voor Li, @Loj! Fijn dat het in elk geval beter lijkt te gaan.

Wij waren gisteren naar een concert, mijn nichtje (van 22 hoor) kwam oppassen. Ze heeft het flink te stellen gehad met Welpje, hij wilde niet slapen en viel alleen in slaap bij stupide kindertv, haha. Goed voor de anticonceptie, denk ik maar. })
pi_189171322
Hopelijk vanaf nu alleen maar beter Loj!

Peace veel plezier vandaag :)

Haha luna :D naar welk concert was je?

Jip helpt mij al een tijdje met de vaatwasser uitruimen, hij geeft dan het bestek uit het mandje aan. Alleen de laatste tijd was het bestek steeds nattig aan de bovenkant. Dacht in eerste instantie dat het aan de vaatwasser lag, tot ik beter op Jip lette... Die pakt het bestek uit het mandje, likt het af en geeft het vervolgens aan mij _O- :')
pi_189173027
Lol Aure. :D

Doei LeSage tot over een paar maanden. :W

Haha Luna, fijn dat jullie er zelf geen last van hadden. ;)

Fijn dat het weer beter gaat met Li. ^O^

Vanochtend had Banaan ineens het potje herontdekt. Hij wou gelijk zijn broek en luier uit en bleef er wat langer zitten. Toen pakte hij een boekje over op het potje gaan en deed zowaar een plas op het potje. *O*

Volgens mijn man begint hij nou echt hele bladzijden voor te "lezen" uit een van zijn boekjes. Dat heb ik nog niet zo gehoord maar ik geloof het zo. Hij zegt ook tomatentapenade en hogedrukreiniger (hogedrukreiger). Dat ik me ooit zorgen heb gemaakt om zijn spraak. :@

Wij hebben vanmiddag een verjaardag na hopelijk een goede dut. Al dat gebabbel lijkt toch wat uren slaap te kosten op het moment. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189173781
Beterschap, loj!

Hier wordt meneer weer standaard om 5.15 wakker. ik heb daar zo'n hekel aan. En vervolgnes is hij de hele morgen stront chagrijnig, want enorm moe. Ik vind het helemaal niet zo leuk op het moment, want meneer piept de hele dag, en wil alleen maar mij. Maar goed, het is vast een fase.

Leuk is dat he, Aure. O helpt ook vaak mee, en legt dan bijvoorbeeld ook de ontbijtbordjes op tafel. Sowieso is meehelpen de hit. Alleen jammer dat hij ook denkt dat de speelgoed auto's en de duplo in de wasmachine moeten...Die vind ik er regelmatig in terug en ik check niet altijd voordat ik hem volpak...
pi_189174511
Jagär, misschien gek, maar is er misschien iets of iemand in jullie straat om 5.15? Iemand met een vroege dienst ofzo?

Wij hadden een tijd lang steevast een wakker kind om 4.15: dat bleek de krantenbezorger die vol gas achteruit de straat in- of uitreed en met de deuren van z'n auto open en muziek hard aan de krant bracht. Ik heb er serieus de krant voor opgezegd :') Toen hadden we een hele tijd twee wakkere kinderen om 5.30 Maar altijd in periodes van een week en dan een tijd niet: dat hing samen met de vroege dienst van de buurvrouw.

Nouja, zoiets?

@Aure _O- Jip vaatwasskillz
  zondag 29 september 2019 @ 14:38:26 #231
342418 VKV
Plausibel
pi_189175633
Aure _O- _O- Wel chill dat hij meehelpt iig! En zo is je bestek extra schoon haha

Hier heeft meneer de afgelopen dagen ineens het uitslapen ontdekt (echt extreem, dat ik hem zegmaar om 11:00 uur maar eens wakker ga maken :') ). Keerzijde: 's avonds tot heel laat wakker. Ik weet niet wat het is dat z'n dagritme ineens zo andersom is... Maar niet echt handig aangezien hij er doordeweeks soms juist wel vroeg uit moet. Dus toen ie vanochtend om 8:30 uur een beetje wakker leek, heb ik hem maar gelijk uit bed gehaald. Gelukkig accepteerde hij dat :P Benieuwd of hij vanavond dan wel op een normale tijd moe is.
  zondag 29 september 2019 @ 15:17:48 #232
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189176562
Ik heb ook een uitslaapkind en begon dat ook vervelend te vinden, verveling enzo.
Ik weet dat het anders is als dat je kind elke ochtend 5.15 wakker is :P maar oke.
Dus ik heb nu vaste slaaptijden en dat werkt echt ontzettend goed.

Ik maak hem uiterlijk 9.00u wakker in het weekend (doordeweeks is hij meestal al wakker geworden rond 8 door herrie), om 12.00u weer naar bed en om 14.00u maak ik hem wakker. Dan kunnen we nog iets ondernemen en is hij toch lekker vrolijk. En! ligt hij er tussen half 8 en 8 weer in.
pi_189178644
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 13:47 schreef Jentin het volgende:
Jagär, misschien gek, maar is er misschien iets of iemand in jullie straat om 5.15? Iemand met een vroege dienst ofzo?

Wij hadden een tijd lang steevast een wakker kind om 4.15: dat bleek de krantenbezorger die vol gas achteruit de straat in- of uitreed en met de deuren van z'n auto open en muziek hard aan de krant bracht. Ik heb er serieus de krant voor opgezegd :') Toen hadden we een hele tijd twee wakkere kinderen om 5.30 Maar altijd in periodes van een week en dan een tijd niet: dat hing samen met de vroege dienst van de buurvrouw.

Nouja, zoiets?

@:aure _O- Jip vaatwasskillz
Nee, ik heb nog nooit wat gemerkt. We wonen natuurlijk in de grote stad en hier gebeurt veel, maar nog nooit standaard wat gehoord.... Helaas...
pi_189179503
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:38 schreef Elleska het volgende:

[..]

Alleen al om die hormonen zou ik wel weer zwanger willen zijn. Mijn gammele lichaam reageerde daar verrassend goed op. Er is alleen geen garantie dat de effecten bij een nieuwe zwangerschap hetzelfde zijn. Het kan ook het totaal tegenovergestelde effect hebben dus dat is een van de reden om nog even te wachten totdat L iets zelfstandiger is.
Dat had ik dus ook, ik zat echt best wel goed in mijn vel tijdens de zwangerschap, beter dan mijn normale cyclus qua hormonen. Ik wil alleen geen baby meer. Maar op dit moment zeg ik ook nog wel zeg nooit nooit, ik zou nog niet definitief willen zeggen een knoop er in.

Jip O+ Wat een leuke tuinbroek!

Donna :* Hoe gaat het nu met je?

LeSage nog proficiat met Mijm! *O*

Loj, wat goed van de losse stapjes!

Banaan op het potje, wat knap! :o

Verder geen tijd om bij te lezen, mijn terrordreumes heeft ontdekt dat ik rustig een wijntje zat te drinken :') }:|
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189180138
Het was een mooi jaar. Dirk is van een vrolijke kleine dreumes die net liep, uitgegroeit tot een heuse grappige en eigenwijze peuter. Wij zwaaien dag! Ondanks dat we niet zoveel meer posten de laatste tijd heb ik veel aan jullie gehad. Tot in het volgende topic!

Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189180483
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 18:13 schreef Nanuke het volgende:
Het was een mooi jaar. Dirk is van een vrolijke kleine dreumes die net liep, uitgegroeit tot een heuse grappige en eigenwijze peuter. Wij zwaaien dag! Ondanks dat we niet zoveel meer posten de laatste tijd heb ik veel aan jullie gehad. Tot in het volgende topic!

[ afbeelding ]
Dag Dirk! Het waren fantastische dagen samen in dit topic ;) Gaan we snel weer samen spelen?
pi_189180613
Nanuke, van harte gefeliciteerd met Dirk O+ Tot (iets te ;( ) gauw in het peutertopic!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189180798
Dirk alweer 2 :o
:W tot in het volgende topic
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 20:04:05 #239
382129 crew  Donna
pi_189181791
Dag Dirk! Gefeliciteerd.

Jeetje snel gegaan! :W
pi_189181976
Gefeliciteerd Dirk! :W
pi_189181985
Ik ben hier echt helemaal de draad kwijt van hoe oud elk kind is :P
  zondag 29 september 2019 @ 20:11:45 #242
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189182002
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:11 schreef Aure het volgende:
Ik ben hier echt helemaal de draad kwijt van hoe oud elk kind is :P
Nu pas? :P
pi_189182037
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:04 schreef DonnaRush het volgende:
Dag Dirk! Gefeliciteerd.

Jeetje snel gegaan! :W
Heel snel! Dit jaar ging vele malen sneller dan het eerste. Vermoeiend, maar o zo leuk. O+ ik ben benieuwd wat ons het komende jaar brengt. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189182065
In het babytopic was er tenminste een lijst waar ik kon spieken :P
pi_189182142
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:13 schreef Aure het volgende:
In het babytopic was er tenminste een lijst waar ik kon spieken :P
ik weet dat die van jou een beetje jonger is dan die van mij....Verder vind ik het ook maar moeilijk...
pi_189182809
Doei Nanuke tot snel. 8)7 Wat een leuk jongetje is Dirk nog steeds. :)

Jentin onze buurman heeft nachtdiensten, is niet altijd even laat thuis. Ik heb heel lang gedacht dat zijn thuiskomst de reden was voor vroeg wakker worden. Tot ze op vakantie gingen en het nog net zo vroeg was. :D
Het is bij ons helaas ook vaak vroeg maar vandaag sliepen we uit tot half zeven. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 20:50:59 #247
382129 crew  Donna
pi_189182967
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:13 schreef Aure het volgende:
In het babytopic was er tenminste een lijst waar ik kon spieken :P
Best een idee voor dit topic!
pi_189183047
Ik had een bijna-Kerst baby. :P
pi_189183341
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:50 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Best een idee voor dit topic!
Ik geloof niet dat iedereen er behoefte aan heeft :P ik zag dat ie in het babytopic ook een beetje aan het uitsterven is :D
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 21:19:27 #250
382129 crew  Donna
pi_189183558
Ohhh jammer. Ik vond een maand (en jaartal) wel echt handig.
pi_189187328
Zo, goedemorgen... c_/ c_/ c_/ c_/ c_/
Wat een nacht, Juul is de hele week al onrustig 's nachts maar vannacht hebben we amper geslapen. Zelfs tussen ons in werd ze niet rustig. Heeeel veel huilen. En de uurtjes dat ze sliep, mepte ze me half in elkaar dus ik heb denk ik 2 uurtjes geslapen.
Ze werd wakker met 38,2 dus hoop niet dat het koorts wordt. Schoonzus al gepolst die kan me vandaag eventueel naar KDV brengen om haar op te halen als ze toch koorts krijgt. Overdag is het overigens een enorm vrolijk meisje.

Ze gaat steeds los staan, sterker nog dat doet ze 100 x achter elkaar met een hoop gelach erbij O+
Ze wilt ook alleen nog maar stappen, achter de poppenwagen, achter de verrrijdbare bak met speelgoed, met haar broer, met ons, stappen stappen stappen.

EN
Haar tandje is wat aan het zakken *O* Van 1/4 tand is nu 1/2 tand te zien. Zou het dan toch wat goed gaan komen?

Gefeliciteerd Nanuke, wat een kereltje joh die Dirk, tot over 9 maanden :D
Voor de statistieken van Aure ;) Juul is vandaag exact 15 maanden.
En de vaatwasser _O-
pi_189187403
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 20:54 schreef vencodark het volgende:
Ik had een bijna-Kerst baby. :P
Ik een bijna Sint-baby! :+

Exode, wat fijn dat het tandje lijkt te zakken! Balen van de nacht!

Ik zei vanmorgen tegen C; mama houdt heel veel van jou, houd je ook van mama? Kreeg ik een hele enthousiaste “jaaaaa” terug O+ Maar als test vroeg ik er na; is mama lief? En toen was het nee :+ Zo ver het begrijpend luisteren :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189187498
Donna ;( :*

Heerlijke herkenbare verhalen over kinderen die thuis heel anders zijn dan wanneer ze ergens anders zijn. Jewel stuitert thuis vaak het hele huis rond terwijl ze elders vaak heel rustig en verlegen is. Vlokje lacht altijd naar iedereen en is echt het clowntje buitenshuis, maar huilt thuis nog regelmatig en klampt zich vaak letterlijk aan mij vast. Soms herken ik mijn eigen kinderen niet als we ergens anders zijn :')

Gefeliciteerd met Mijm Lesage, wat een leuke foto's O+

Wolken, een 2e O+ Ik snap je twijfel heel goed, na de moeilijke tijd die jullie met Bikkel hebben gehad. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat het heel anders kan zijn met een tweede. Jewel had ook doorlopend oorontsteking (en holte- en longontsteking) en ik heb mij er echt hard voor moeten maken dat de neusamandel er eindelijk uit mocht en ze buisjes kreeg toen ze 2 was. Sindsdien gaat het beter, tot die tijd was het doffe ellende. In de tussentijd is Vlokje geboren en ik was bang voor dezelfde ellende. Vlokje heeft echter nog nooit een oorontsteking gehad. Nog even daargelaten dat ze het 1e jaar alleen op mij sliep en een huilbaby was door reflux overigens, dus alsnog waren mijn nachten nog steeds hel, maar dat was domme pech. Het voordeel was ook wel dat ik al gewend was aan zeer weinig slaap toen Vlokje werd geboren, mijn hele instelling was daardoor al anders en ik had er veel minder moeite mee. Wat Loj eigenlijk ook al zegt :)

Loj, hoe gaat het met de zieke Li? Wat knap dat ze haar 1e stapjes heeft gezet O+

PKM, wat goed dat Banaan op het potje ging! *O*

Gefeliciteerd met je knappe peuter, Nanuke! Dag Dirk, gelukkig zie ik jullie nog in het peutertopic O+

Exode, wat een nacht c_/ Hopelijk wordt Juul niet ziek! En wat fijn dat het tandje weer wat zakt *O*

Haha Rena, ik keur de eerste jaaa helemaal goed O+

Vlokje (vandaag exact 16 maanden :P) gaat opeens als een malle. Sinds dit weekend is alles als ze er naar wijst 'kijk! kijk!', en als ik vraag waar iets is dan wijst ze er naar en zegt ze 'daar'. Vanmorgen deed vrouwlief een spelletje met haar en vroeg waar is je neus/buik/arm/oor/mond, ze wees alles correct aan. Komen we over 8 maanden in ieder geval door de CB keuring :')
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 09:28:01 #254
382129 crew  Donna
pi_189187570
Bedankt voor het vragen @rena, het gaat eigenlijk goed. Fysiek al heel snel, mentaal wel iets lastiger. Eerst paniek en drama, de wereld stort even in.
Nu vooral dat ik er niet te veel over na wil denken. Laat het maar snel weer raak zijn, dan denk ik daarna wel weer. We slaan dus ook niet over om te kijken wat m'n cyclus doet, want ben echt bang dat ik niet meer durf daarna.
pi_189187785
:* Donna!

Mijn mini sliep vanmorgen tot 6.45, en maxi zelfs tot 7.15. Zo heerlijk!
pi_189187845
Verder hebben wij het weekend heerlijk in plassen gestampt!
pi_189188060
Wat een heerlijke foto @Jagärtrut ! O+
pi_189191106
Weinig plassen hier, maar gecompenseerd met afdoende kip & schaap :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_189202492
Och wat een heerlijkheid, lekker in de plassen stampen en op de kinderboerderij rondlopen O+

Jip had vannacht last van verlatingsangst ofzo. Uiteindelijk sliep ie tussen ons in. Overdwars }:| Nu doet alles aan mijn lichaam pijn omdat ik heel raar gelegen heb :')
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:19:02 #260
382129 crew  Donna
pi_189204523
G stapte vanochtend het huis uit, meteen vol in een waterplas. En nog een keer. En toen waren we bij de auto, liep ze nog eens terug met een blik die alles zei. Oh oh oh. O+
pi_189204858
Tja, plassen stampen. Wat is dat toch. :P
Laatst haalde ik mijn zoon op van school in de stromende regen, op de fiets.
Is maar 5 minuten fietsen maar je wordt behoorlijk nat. Z. gezellig voorop met capuchon en chagrijnig gezicht van de nattigheid.
Zet ik haar van de fiets op de grond...gaat ze met een glimlach door de plassen lopen. :')
pi_189205831
Jaaaaaa, Juul heeft vanochtend 2 stapjes losgezet *O* *O* *O* Ze is sinds vrijdag zo'n beetje non stop aan het oefenen met los staan. En nu dus stapjes erbij. Wiehoeeee.

En zowaar eens een goede nacht vannacht, 1x wakker om 05:15. (en wat gejammer tussendoor maar dat stopte steeds vrij snel)
Ze krijgt ook duidelijk weer een kies erbij dus ik denk een samenval van kies en onrust vanwege staan/lopen.

En plassen stampen O+ geweldige foto's!!

We hadden zondag de Duplo even van zolder gehaald. B ging druk bouwen en Juul mocht de trein 'besturen'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189206102
Stappende Juul! *O*

Hier is de gastouder ziek, dus Welpje heeft wat extra mamatijd. :P Vanochtend tussen de bedrijven door ook nog wel wat gewerkt, maar hij vindt mijn laptop veel te interessant :')
pi_189206325
:* Voor Donna. Hoop dat het jullie snel weer gegund is.

*O* *O* Go Juul! Fijn van de betere nacht ook!

Geniet van de extra tijd met Welpje, Luna. Ik probeer soms tegen beter weten in ook wat te werken als een van de kinderen thuis is, maar dat lukt altijd nauwelijks :D

M heeft net twee tanden boven door, en volgens mij komen er nu twee onder door. Slapen gaat lastig en ze vindt weinig leuk. Het is ook niet niks, groter groeien.
pi_189214957
Hoe lang kunnen jullie kinderen iets onthouden? Hoe troosten jullie je kinderen als ze verdriet hebben?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189215568
Het is DreumesFotoDinsdag!

Voor @Malteser


Ze moeten continu aan en uit en aan en uit. O+

Nu nog even oefenen met de sokken.. :9

pi_189216110
@NicolasJoy O+ Te leuk!

Verder las ik dat Luna een dag extra kon knuffelen wegens zieke gastouder, zag ik een hele fijne Duplo foto van Exode met leuke kindjes, plassenstampende Jagarjongens en Minilot’s mini met gele Bergstein laarzen.

Mijn dreumes moest vandaag veel huilen op de opvang, had veel snot maar geen koorts, deed wel twee goede dutjes, geen eetlust, wel soepogen. Thuis ook huilen, huilen, huilen. Oorzaak onbekend. Hij wilde niet knuffelen maar ook niet van mijn schoot, niet in de draagzak maar ook niet op de grond of in zijn TrippTrapp. Vervolgens bunkerde hij nasnikkend een bord Fusilli leeg en vrat hij zich te barsten aan een schaaltje tomaten. Na nog een bak yoghurt, een douche en een fles warme melk heb ik hem niet meer gehoord. Maar wat we nou toch scheelde? Arm kind. Soms zou ik willen dat hij kon praten ;(
pi_189216248
Aah Malteser, zo sneu als ze een dagje slecht in hun vel zitten. Hier vinden we dan meestal snel een nieuw tandrandje. Zoals vandaag - hij heeft al een doorkomende kies, en daarbij nu ook een randje van een vierde ondertand. Geen wonder dat hij chagrijnig is dan.
pi_189223010
Pfffff ik weet niet wat er nu al een week dwarszit maar het komt er nu allemaal uit geloof ik. Ze werd huilend wakker en heeft alleen maar gehuild totdat ze om 09:00 alweer lag te slapen, op mij. Dus op bed gelegd, ze heeft 38,4. Nog net geen koorts dus, maar ja het is pas ochtend.

Ik heb de buurvrouw gecharterd vanmiddag, ik moet om 12:15 B van school halen, heel snel boterhammen eten en dan moet ik hem om 13:15 naar een kinderfeestje brengen en volgens de weersvoorspelling gaat het nogal regenen vanmiddag. Dus de buurvrouw komt hier entertainen terwijl ik overal heen cross op de fiets met B.
Ze heeft zelf een zoon van 13 en is een echte jongensmama volgens haar eigen woorden. Ik heb de poppen klaargelegd _O-
pi_189224455
Jagar, wat een mooi duo heb je daar O+

En de mooie Gunther O+

Knappe Juul O+ En wat goed dat ze losse stapjes heeft gezet *O* Maar wat sneu dat ze nu zo onrustig en koortsig is, hopelijk is ze snel weer haar vrolijke zelf.

OiT, 4 tandjes tegelijk is wel heel zielig, hopelijk heeft ze er snel geen last meer van!

Spookje en haar laarsjes O+

Malteser, veel beterschap voor je dreumes! Zo zielig dat ze niet duidelijk kunnen maken wat er is, helemaal als het verdriet zo groot is :{

In de plassen stampen is hier ook een grote hit en de meiden spelen het liefst de hele tijd buiten. In de regen spelen is het dan net niet, maar tussen de buien door wel. Gelukkig hebben we een speeltuintje voor ons huis waar ze zich heerlijk kunnen uitleven. Vooral samen van de glijbaan is het helemaal O+ (als ze alleen gaat draait Vlokje zich halverwege de glijbaan altijd vanuit zit razendsnel op haar buik zodat ze meer vaart maakt. Waaghalsje :'))

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:22:32 #271
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189224999
Jongste nichtje Doukje kan mijn naam zeggen. Ze wordt 2 op 29 december.

Ze keek wel heel verbaasd hahaha.

💜

Trotse tante

[ Bericht 15% gewijzigd door Pinnenmutske op 02-10-2019 17:06:19 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_189226157
En officieel ziek, 39,5 en alleen maar willen slapen, in bed en op mij. Hulptroepen ingezet vandaag om B van school te halen en naar een kinderfeestje zojuist.

En einde middag afspraak bij de huisarts, het zit me toch niet lekker. Al een paar dagen ziekjes en ze ademt ook veel onrustiger dan normaal. Het is vast gewoon een griepje, maar dan sluiten we in ieder geval wat dingen uit.

[ Bericht 42% gewijzigd door exode op 02-10-2019 13:50:27 ]
pi_189226308
Plassen stampen, check. Als er nog ergens water in zit kiept hij dat gelijk om, om even te kunnen stampen.
Afgelopen weekend was hij even verdrietig na een nare val maar heel even in de regen, met zijn handjes onder de kraan wapperen en daarna plassen stampen was het wel weer goed.

Exode wat sneu dat Juul zo slecht in haar vel zit. Hopelijk knapt ze snel op.

Malteser ook al een sneu kindje. Hoe gaat het vandaag?

Wat wordt Spookje groot NJ. :D

Crypto ben je de avond nog doorgekomen? Wat ik weleens doe als niets werkt is afleiden. Wijzen en benoemen, liedjes zingen, rond dansen, zoiets. Of water, zoals hierboven.

Banaan deed gisteren een dut van maar een uurtje maar ik zie nou ook onderin een hoektand komen. Ondanks slecht slapen was hij redelijk vrolijk en heb ik wat extra samen met hem gespeeld om dat zo te houden.

's Avonds vraag ik altijd welk fruit hij wil, het antwoord is standaard: Pudding!! Ik moet er steeds om lachen dat hij vol overtuiging blijft proberen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189227361
Ah @exode, wat rot dat Juul zo ziekjes is. Goed dat je naar de HA gaat, better safe than sorry! Maar ik hoop natuurlijk dat het inderdaad gewoon een griepje is en ze zich snel beter voelt. :*
pi_189229279
Plassen stampen is hier ook een nieuw favoriet. O+

Verder heeft U. een nieuwe update. Als je vraagt hoe hij heet, roept ‘ie: “Oewassss”. O+

De ‘ssss’ heeft hij geleerd van het geluid van de slang. Dus we horen nu de hele dag ‘ssss’. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_189232213
Met Juul naar huisarts geweest, oren, longen etc waren allemaal goed. Vermoeden is een luchtweginfectie. Dus uitzieken. Wel een zetpil gegeven en mevrouw werd ineens 100X gezelliger. Ze zette zelfs 6 losse stappen :o

Hopelijk een goede nacht, dan kan ze wat bijtrekken. Morgen in principe KDV maar ik denk niet dat het gaat lukken. Ik heb eigenlijk een verplichte meeting om 16:00 en mijn vrouw kan op zijn vroegst om 16:00 thuis zijn....kortom, klein issue. Ik heb een relaxte manager maar die is pas een maand mijn manager en ik moet nu voor de tweede keer een verplichte meeting in deze maand afzeggen vanwege een ziek kind. :@
pi_189232720
@Pannenkoekenmix: Wel ietsje beter! Vandaag was Omadag en hij heeft wel twee dutjes gedaan ipv één, kwijlt als een Labrador maar was wel opgewekt. Aldus Oma.
Lief dat je er naar vraagt.

@exode: beterschap voor Juul! Is er niet een bevriende buurvrouw of zo die dat half uurtje even kan en wil overbruggen, zodat jij wel op tijd bij de meeting kan zijn?
pi_189240297
*O* Welpje sliep van 20.30 tot 3.30 aan een stuk door *O*

-O- Welpje was daarna anderhalf uur lang klaarwakker -O-
pi_189246343
Ah nee joh Luna, pffff dan ben je gaar.

Juul ging met 40 graden koorts naar bed (ons bed...in haar eigen bed was het heeeeel hard huilen) en heeft lekker gedraaid en gemept in haar slaap....
MAAR geen koorts meer, yeaaaaaah! Ben wel thuis met haar, even bijkomen. Het is meteen weer een vrolijke dodo alleen wat moe.

Ohhh lees nu van U en de slang O+ (bij de Hema hebben ze slangen knuffels, B heeft er 1 en dat is Juul haar grote vriend. Tip)
pi_189246361
fijn Juul!

Luna, I feel your pain. O sliep van 7 tot 4 door. En dacht dat daarna de dag begonnen was.

Pff, de dagen zijn wel heel lang zo. Ik ben wel klaar voor een glas wijn ondertussen.
pi_189252434
Luna en Jagar :O

Exode, fijn dat Juul weer iets fitter is.

U. en zijn ssssssssslang. O+

Marsje is echt weer wat beter te pas, Oma had dus gelijk. Twix had studiedag vandaag dus beide jongens lekker thuis gehad. We bouwden een mega houten treinbaan, pakten de houten boerderij met dieren erbij en speelden de hele middag. Twix mocht kiezen wat we aten, hij koos worstenbroodjes (laat ik die dingen als enige Brabander nou niet te hachelen vinden :7 ) dus we eindigden met worstenbroodjes tussen de koeien en het rangeerterrein.
Daarna de kindjes te water gelaten en in bed gelegd. Man komt vanavond laat ergens thuis.

En ik moet morgen extra werken. }:| We hebben zieken. En ik baal. Had me zo verheugd op een ochtendje alleen met Mars. Maar nu moet hij dus weer naar Oma.
pi_189253068
Juul is beter maar slapen is voor baby's....pff drama is het. En mijn vrouw is nu ziek. Ik moet morgen echt naar mijn werk, dus al back ups aan het checken voor morgen.

Kortom, ik heb wijn nodig.
pi_189259337
Bah, koorts, ziekte; niet leuk! Beterschap.
Ik lees wat verlatende dreumesen en wat grote stappen, gefeliciteerd en spannend!

Ik lees vooral mee, hier niet zoveel nieuws te vertellen. Madame loopt echt bijna de hele dag los en steeds stabieler. Woordenschat wordt ook steeds groter en hele dag door boekjes lezen. Inmiddels bij de bieb ingeschreven en boekjes geleend. Met aanwijzen wordt er 'da' (daar) gezegd. Bij het vragen of ze moe is en wil slapen, loopt ze zelf naar de trap, klimt de trap op en gaat naar haar kamer (ideaal!). Op dit moment ligt ze nog te slapen.... (meestal om 8 uur wakker). We zijn in ieder geval dol op onze grote schat!
pi_189259376
Beterschap voor de zieke dreumesjes! Hier had C gistermiddag ook ineens 38,8 :? Vannacht een hele onrustige nacht gehad en vanmorgen had ze 36,1. Ze is verder wel gewoon vrolijk weer, en ik ben moe :Z Ze is verder niet verkouden of zo, dus waar die koorts vandaan kwam snap ik niet. Hebben jullie dreumesen ook wel eens koorts zonder bijverschijnselen?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189259415
Rena, ja dus, Juul deze week. Wel koorts geen verkoudheid of zo. B had dat ook wel eens, dan zit er toch ergens een virusje.

Juul is helemaal opgeknapt maar sliep pas om 21:00 na alles te hebben geprobeerd. 2x wakker vannacht en B was ook 2x wakker, afwisselend natuurlijk. Koffie?
pi_189259576
Z. heeft op hoge uitzondering vannacht doorgeslapen! :o ! 20:30-4:20! *O*

Jammer voor mij dat dit gebeurde terwijl ik nachtdienst had en dus mijn man beloont werd met een gehele nacht slaap ipv ik/mij? }:|
En dat terwijl ik al bijna 22 maanden vrijwel elke nacht 2, 3 of 4 keer opsta om bv te geven. ;(

Ik gun het mijn man wel hoor. :+
Wie weet krijgt Z. de smaak wel te pakken. :9
pi_189259619
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:37 schreef exode het volgende:
Koffie?
c_/ Eerste bakkie al binnen.
pi_189259693
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:37 schreef exode het volgende:
Rena, ja dus, Juul deze week. Wel koorts geen verkoudheid of zo. B had dat ook wel eens, dan zit er toch ergens een virusje.

Juul is helemaal opgeknapt maar sliep pas om 21:00 na alles te hebben geprobeerd. 2x wakker vannacht en B was ook 2x wakker, afwisselend natuurlijk. Koffie?
Oh Juul had ook alleen koorts dus? Wat gek dan ineens he? Ze heeft gistermiddag een hele tijd bij me gelegen op de bank, dat doet ze echt bijna nooit meer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koffie :Y :9 Heb weer extra respect voor de mensen die elke nacht slechte nachten hebben :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189259845
Rena,ja alleen koorts en of in bed slapen of bovenop mij liggen.
Wij hebben de regel van de huisarts meegekregen: bij 3 dagen koorts altijd even bellen. (Tenzij er reden is om eerder te bellen natuurlijk)

Oeh Venco, ik ook, op naar de volgende koffie. Ik ben nu pas onderweg naar mijn werk want mijn vrouw ging voorlezen in de klas van B vanwege kinderboekenweek.
pi_189259938
Ik hou het bij 1 koffie. Zodra Z. haar ochtendutje gaat doen (ik verwacht zo rond 10:30), dan ga ik ook plat. :9
Telefoon op niet storen want straks belt er weer eens een schoonzus of schoonmoeder. }:|
pi_189260096
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door vencodark op 04-10-2019 09:55:00 ]
pi_189261358
Beterschap met C, Rena! Wat ziet dat er sneu (maar ook gezellig) uit.

Exode, je vrouw is dus weer beter? Das wel fijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189261728
OT, yes, nou ja soort van. Ze was ineens enorm misselijk gisterenmiddag dus niets gegeten en om 20:00 al aan het slapen. Beetje bluh gevoel heeft ze nu.

Ons kind is echt een diva, mevrouw wenste vanochtend muziek en ze bleef net zolang zeuren 'ziiiiieeeek zieeeeeek' en aan de knoppen van de tv zitten totdat ik muziek aanzette. Vervolgens heeft ze 'dieeeee' roepend gezorgd dat ik B zijn discolamp aanzette.
Ik heb ook geen ruggegraat he (en muziek is leuk)
pi_189261894
Ohh rena ze lijkt op jou O+

Hopelijk zijn alle zieke dreumesen weer opgeknapt nu. Jip is ook alweer strontverkouden en slaapt weer slecht :Z

Ik hoop dat Z. vaker doorslaapt Venco!

Succes met werken vandaag Malteser. Tegenvaller ;( :*
pi_189263504
Hier ook weer een slechte slaper. Gisteren 5:15 wakker en vandaag was hij om 4:45 overtuigd dat we uit bed moesten. Al hebben we denk ik toch nog even geslapen want ineens was het 6:30.

Nou wordt er bij de huren geboord tijdens het dutje. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189263746
:* voor alle zieken! Het is natuurlijk weer de tijd van het jaar.

U. heeft een gaatje. :'( :'( Vanochtend bij de tandarts geweest. Over 3 maanden moeten we terug komen om te kijken of het niet groter wordt. Verder doorgaan met twee keer poetsen, geen aanmaaksiroop meer (kreeg hij thuis al niet, maar wel op de crčche... zucht). En thuis ook geen kant en klare koekjes meer. Ik probeer zelf maar wat te bakken. En iedere avond een beetje kindertandpasta op het gaatje.
Vind dit zo erg. Ik heb zelf een zwak gebit door veel antibiotica vroeger. Had hem dit echt willen sparen.
Protčge moi de mes désirs.
pi_189263911
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
:* voor alle zieken! Het is natuurlijk weer de tijd van het jaar.

U. heeft een gaatje. :'( :'( Vanochtend bij de tandarts geweest. Over 3 maanden moeten we terug komen om te kijken of het niet groter wordt. Verder doorgaan met twee keer poetsen, geen aanmaaksiroop meer (kreeg hij thuis al niet, maar wel op de crčche... zucht). En thuis ook geen kant en klare koekjes meer. Ik probeer zelf maar wat te bakken. En iedere avond een beetje kindertandpasta op het gaatje.
Vind dit zo erg. Ik heb zelf een zwak gebit door veel antibiotica vroeger. Had hem dit echt willen sparen.
Wat naar! Wat doen ze als het wel groter wordt?
pi_189263928
Oh vervelend duman. Hoe zijn jullie er achter gekomen? Ze hoeven nu nog niet perse naar de tandarts toch?
pi_189263998
Fijn dat het dan toch iets beter gaat, Exode. (En als je een voorleestip heb hoor ik het graag, ik ben volgende week dinsdag aan de beurt op school..)

Duman, vervelend! Soms kan je er niet veel aan doen. Goed dat ze het in de gaten houden en misschien wordt het niet groter.
pi_189264949
Ach wat vervelend Duman!
pi_189264952
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')