Ik vrees dat men de verleiding niet kan weerstaan om tegen negatieve rente fors te gaan lenenquote:Op woensdag 18 september 2019 14:10 schreef Jantje2k het volgende:
Wat een slecht plan. Het is een beter idee om nu zoveel mogelijk van de staatsschuld af te lossen, nu het goed gaat. Ten eerste gaat dan de rente omlaag, waardoor er nog meer over blijft.
Bovendien kan er dan maximaal worden bijgeleend zodra er straks een crisis komt. Ik heb die 1000 euro liever als er een crisis is, dat er maximaal wordt bijgeleend om alle uitkeringen te kunnen blijven bekostigen.
Als we nu maximaal aflossen, kunnen we in de crisis maximaal lenen, zodat er dan niet of minder bezuinigd hoeft te worden. Als er in een crisis wordt bezuinigd zorgt dat er alleen maar voor dat er positieve terugkoppeling wordt gegeven en het nog slechter zal gaan.
Bovendien is staatsschuld gewoon geld dat is uitgegeven, wat onze kleinkinderen nog gaan verdienen. Als je er zo over nadenkt is het niet juist om de volgende generaties met een schuldenberg te overladen.
Klaver is een van de inhoudelijk zwakste parlementariers.quote:Op woensdag 18 september 2019 14:44 schreef Hanca het volgende:
Klaver heeft nu pas door dat hij vooral een merk is? Met zijn kopie van Trudeau altijd?
klopt, samen met Cora van Moraquote:Op woensdag 18 september 2019 14:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Klaver is een van de inhoudelijk zwakste parlementariėrs.
10 minuten over je gezin lullen terwijl zo'n dag al veels te lang duurtquote:
Van de fractievoorzitters misschien, van de parlementariėrs niet, daar zitten toch wel wat zwakkeren bij.quote:Op woensdag 18 september 2019 14:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Klaver is een van de inhoudelijk zwakste parlementariers.
Hij blijft maar kletsen en zegt niks,quote:Op woensdag 18 september 2019 14:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
10 minuten over je gezin lullen terwijl zo'n dag al veels te lang duurt
Hij zegt zeker wel wat, wat hij zegt klopt zeker. Ze zitten elkaar teveel vliegen af te vangen en ze debateren te weinig over grote onderwerpen.quote:Op woensdag 18 september 2019 14:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij blijft maar kletsen en zegt niks
Nouja dat dus.quote:Op woensdag 18 september 2019 14:47 schreef BobW het volgende:
Goed punt van Klaver.
Maar ik verwacht niet dat er veel zal veranderen.
Tja, debateren is leuk, maar onderhandelen moet toch achter de schermen. Dat gaat nou eenmaal niet anders.quote:Op woensdag 18 september 2019 14:47 schreef BobW het volgende:
Goed punt van Klaver.
Maar ik verwacht niet dat er veel zal veranderen.
'Het rondje'? Ja, dit zijn de APB en iedere fractieleider (incl Merel van Kooten) komt aan de beurt. Het belangrijkste debat van het jaar, al zijn de financiėle beschouwingen volgende week ook belangrijk.quote:Op woensdag 18 september 2019 15:00 schreef Geytenbeekje het volgende:
Is dit weer het rondje dat ieder fractie aanbod komt en dat het tot middernacht duurt ?
Zie de sprekerslijstquote:Op woensdag 18 september 2019 15:02 schreef Geytenbeekje het volgende:
Welke partijen zijn er al aan de beurt geweest ?
Vermoeiend is dat, vooral als het geen opbouw is naar een argumentquote:Op woensdag 18 september 2019 14:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij blijft maar kletsen en zegt niks,
Ah jammer, de Wilders show is al geweest. Was er nog fire?quote:Op woensdag 18 september 2019 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zie de sprekerslijst
https://www.tweedekamer.n(...)8-09-2019#2019A02812
50% van zijn toespraak over zijn rechtzaak (zonder veel reactie, de zaak is nog onder de rechter) en 50% over de islam, ongeveer.quote:Op woensdag 18 september 2019 15:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ah jammer, de Wilders show is al geweest. Was er nog fire?
hij is het na 5 jaar op kosten van de staat procederen en drie keer per week voor het hekje staan een beetje zat, ,quote:Op woensdag 18 september 2019 15:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ah jammer, de Wilders show is al geweest. Was er nog fire?
Vind wel erg matigquote:Op woensdag 18 september 2019 15:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
50% van zijn toespraak over zijn rechtzaak (zonder veel reactie, de zaak is nog onder de rechter) en 50% over de islam, ongeveer.
Drugs en die problematiek is niet zijn sterkste punt. Ik denk eigenlijk dat hij zelf tegen is, maar GL voor.quote:Op woensdag 18 september 2019 15:16 schreef Madhouse11 het volgende:
Heeft ie zijn dag niet of is hij altijd zo matig?
De proef met legale handel, is die al een beetje gelukt ?quote:Op woensdag 18 september 2019 15:17 schreef Hanca het volgende:
"Als iemand drugs wil gebruiken, dat is prima"
Nou, nee dus.
Nou zit mijn ervaring met drugs op het niveau Segers, ik heb zelfs nog nooit iemand drugs zien gebruiken. Maar drugs gebruiken is gewoon niet prima.
Die moet nog beginnen.quote:Op woensdag 18 september 2019 15:19 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
De proef met legale handel, is die al een beetje gelukt ?
Waar bemoei jij je mee?quote:Op woensdag 18 september 2019 15:17 schreef Hanca het volgende:
Nou, nee dus.
Nou zit mijn ervaring met drugs op het niveau Segers, ik heb zelfs nog nooit iemand drugs zien gebruiken. Maar drugs gebruiken is gewoon niet prima.
nee hij weet heel goed de slakken op jet juiste zout te plaatsenquote:Op woensdag 18 september 2019 15:24 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ja klopt, had een stoffig verhaal verwacht
Stem jij CDA ofzo ?quote:Op woensdag 18 september 2019 15:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hij weet heel goed de slakken op jet juiste zout te plaatsen
Dat zou voor het eerst zijn sinds Lubbers , maar zou best kunnenquote:
Waarom niet?quote:Op woensdag 18 september 2019 15:17 schreef Hanca het volgende:
Nou, nee dus.
https://www.loketgezondle(...)s-en-feiten/gevolgenquote:
Wablief?quote:Op woensdag 18 september 2019 15:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hij weet heel goed de slakken op jet juiste zout te plaatsen
Idd. Vooral dat hij breder wil kijken naarhet overheidsfunctioneren.quote:
Omwaar. Jaarlijks worden er weer (kleine) dingen veranderd in dit debat, ik herinner me geld voor defensie, voor scholen en nog veel meer dingen. Nee, geen miljarden, dat gaat nou eenmaal niet.quote:Op woensdag 18 september 2019 16:07 schreef Hippocratos het volgende:
"Jaarlijkse hoogtijdagen van de Nederlandse politiek". Je moet het maar je bek uit krijgen over deze poppenkast. Beetje praatjes voor de bühne en niemand gaat zijn of haar eigen mening aanpassen. En de dingen die tijdens Prinjesdag worden voorgeschoteld gaan ook weer niet gerealiseerd worden, net als voorgaande jaren. Zum kotzen
Ja dat de energiebelasting omlaag ging zeiden ze jaren geleden ook al.quote:Op woensdag 18 september 2019 16:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omwaar. Jaarlijks worden er weer (kleine) dingen veranderd in dit debat, ik herinner me geld voor defensie, voor scholen en nog veel meer dingen. Nee, geen miljarden, dat gaat nou eenmaal niet.
En dat laatste is helemaal onwaar, wat op prinsjesdag wordt gepresenteerd wordt praktisch volledig gewoon uitgevoerd. Let maar eens op: de energiebelasting gaat gewoon omlaag om iets concreets te noemen.
Ik heb het idee dat jij nu niet luistert en niet naar Dijkhof geluisterd hebt...quote:Op woensdag 18 september 2019 16:14 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ja dat de energiebelasting omlaag ging zeiden ze jaren geleden ook al.
Het vunzige vind ik gewoon dat de rechtse partijen blijven geloven in het neo-liberalisme.
Per maand ?quote:Op woensdag 18 september 2019 16:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij nu niet luistert en niet naar Dijkhof geluisterd hebt...
En de energiebelasting gaat echt omlaag.
Ik heb dat al uitgerekend, hier: https://www.milieucentraa(...)ergiebelasting-2020/
Levert mij 160 euro op.
Nee, natuurlijk niet. Ik betaal helemaal geen 2000 euro per jaar aan energie. Dat is net meer dan 1000. Laat staan aan belasting. Dan kan het onmogelijk met 160 per maand dalen.quote:
Ja goed weet ik veel, ben 20 heb geen eigen huisquote:Op woensdag 18 september 2019 16:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Ik betaal helemaal geen 2000 euro per jaar aan energie. Dat is net meer dan 1000. Laat staan aan belasting. Dan kan het onmogelijk met 160 per maand dalen.
Heb jij zelf een eigen huis? Dan weet je toch dat niemand 160 euro per maand aan energiebelasting betaald?
160 euro op een totaalbedrag aan energie van 1000 euro is erg veel.quote:Op woensdag 18 september 2019 16:25 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ja goed weet ik veel, ben 20 heb geen eigen huis
160 op jaarbasis is natuurlijk ook wel erg weinig
Nog 840 teveelquote:Op woensdag 18 september 2019 16:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
160 euro op een totaalbedrag aan energie van 1000 euro is erg veel.
quote:Op woensdag 18 september 2019 16:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omwaar. Jaarlijks worden er weer (kleine) dingen veranderd in dit debat, ik herinner me geld voor defensie, voor scholen en nog veel meer dingen. Nee, geen miljarden, dat gaat nou eenmaal niet.
En dat laatste is helemaal onwaar, wat op prinsjesdag wordt gepresenteerd wordt praktisch volledig gewoon uitgevoerd. Let maar eens op: de energiebelasting gaat gewoon omlaag om iets concreets te noemen.
Energie moet gratis zijn volgens jou?quote:
Ja, zal niet makkelijk zijn maar elke belasting is te veel toch ?quote:Op woensdag 18 september 2019 16:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Energie moet gratis zijn volgens jou?
Schuld van andere kamerledenquote:Op woensdag 18 september 2019 16:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Nog steeds die flapdrol aan de beurt
Nee, zeker niet. Dat is wel een enorm rechts en liberalistisch standpunt.quote:Op woensdag 18 september 2019 16:30 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ja, zal niet makkelijk zijn maar elke belasting is te veel toch ?
Ik kan je niet helemaal volgen. Jouw voorstel is om de btw op energie te schrappen? Of wil je simpelweg dat het gebruik van gas en licht kosteloos wordt?quote:Op woensdag 18 september 2019 16:30 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ja, zal niet makkelijk zijn maar elke belasting is te veel toch ?
Jij vind belasting betalen fijn ?quote:Op woensdag 18 september 2019 16:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Dat is wel een enorm rechts en liberalistisch standpunt.
Ik ben blij met de zorg, het onderwijs, de wegen, de politie. En daar is belasting voor nodig.
Verder zal toch iemand de kosten van de energie moeten betalen, jij wil niet alleen de belasting afschaffen maar ook de energie gratis uitdelen (en wie gaat dat betalen?).
BTW kan denk ik welquote:Op woensdag 18 september 2019 16:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan je niet helemaal volgen. Jouw voorstel is om de btw op energie te schrappen? Of wil je simpelweg dat het gebruik van gas en licht kosteloos wordt?
Wacht maar tot je een baan krijgt.quote:Op woensdag 18 september 2019 16:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Jij vind belasting betalen fijn ?
Als de blauwe brief ligt zit je al te springen van vreugde ?
Nee ben behoorlijk links dus in die zin vind ik het fijn dat er belasting wordt besteed en betaald
Maar persoonlijk vind ik het niet fijn en alles te veel.
heb ik alquote:Op woensdag 18 september 2019 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht maar tot je een baan krijgt.
Dan ben je behoorlijk schizofreen, zo lijkt het. Ja, ik ben blij dat er belasting wordt geheven in Nederland voor belangrijke zaken. En dus vind ik het ook prima om zelf belasting te betalen.quote:Op woensdag 18 september 2019 16:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Jij vind belasting betalen fijn ?
Als de blauwe brief ligt zit je al te springen van vreugde ?
Nee ben behoorlijk links dus in die zin vind ik het fijn dat er belasting wordt besteed en betaald
Maar persoonlijk vind ik het niet fijn en alles te veel.
Ik zie het als een noodzakelijk kwaadquote:Op woensdag 18 september 2019 16:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan ben je behoorlijk schizofreen, zo lijkt het. Ja, ik ben blij dat er belasting wordt geheven in Nederland voor belangrijke zaken. En dus vind ik het ook prima om zelf belasting te betalen.
Je bent 20. Dan verdien je hoogstens 1,5 tot 2k netto per maand. Nee, als je straks serieus geld gaat verdienen en merkt dat Vadertje Staat maandelijks ruim 1-1,5k van je inkomen afsnoept, begint het pas echt pijn te doen.quote:
Zo ver zal ik toch niet komen.quote:Op woensdag 18 september 2019 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent 20. Dan verdien je hoogstens 1,5 tot 2k netto per maand. Nee, als je straks serieus geld gaat verdienen en merkt dat Vadertje Staat maandelijks meer 1-1,5k van je inkomen afsnoept, begint het pas echt pijn te doen.
Wie zei dat ?quote:Op woensdag 18 september 2019 16:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Als politici beginnen met dat er een 'goed gesprek' moet komen, dan ben je mij kwijt.
Die boy Heerma van CDAquote:
nou, ik denk dat er wel wat boeren bereid zijn om de stok aan de wilgen te hangen, tegen twee keer de marktwaardequote:Op woensdag 18 september 2019 16:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Als politici beginnen met dat er een 'goed gesprek' moet komen, dan ben je mij kwijt.
Ja, tot dan toe geen onaardig verhaal. Maar de APB lijkt mij een uitstekende gelegenheid om een gesprek over beleid te voeren.quote:Op woensdag 18 september 2019 16:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Die boy Heerma van CDA
'Is het niet veel beter om een goed gesprek te voeren met de agrarische sector?'
Vaagheid troef.
Bijna etenstijd. Bovendien is het én geen regeringspartij én geen potentiėle oppositiepartner, dus je hebt er niks aan.quote:Op woensdag 18 september 2019 17:21 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ze wordt niet veel geļnterrumpeert
DENK zal daarentegen vast veel geļnterrumpeert wordenquote:Op woensdag 18 september 2019 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bijna etenstijd. Bovendien is het én geen regeringspartij én geen potentiėle oppositiepartner, dus je hebt er niks aan.
Wij betaalden vorig jaar ruim 67K aan directe belastingen, behalve de HRA krijgen wij geen enkele euro terug via subsidies of toeslagen, dus alleen op inkomen. Ik zeur daar niet over.quote:Op woensdag 18 september 2019 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent 20. Dan verdien je hoogstens 1,5 tot 2k netto per maand. Nee, als je straks serieus geld gaat verdienen en merkt dat Vadertje Staat maandelijks ruim 1-1,5k van je inkomen afsnoept, begint het pas echt pijn te doen.
Hangt ervan af wat ze gaan vertellen. Als Kuzu vol op het Erdoganorgel gaat wel, want dan moeten alle fatsoenlijke partijen zich even als fatsoenlijk profileren, en de twee bruinhemden van dienst even oproepen tot acute deportatie. Wordt het gewoon een standaard sociaaldemocratisch verhaaltje, dan denk ik dat die ook weinig tegengas krijgt.quote:Op woensdag 18 september 2019 17:33 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
DENK zal daarentegen vast veel geļnterrumpeert worden
Thieme is nog niet geweestquote:Op woensdag 18 september 2019 18:03 schreef Puddington het volgende:
Dus, van alle leiders die hun zegje gedaan hebben, wie kwamen er het sterkste over en wie het zwakste?
Ik vond Dijkhoff en Thieme wel oke. Klaver was te langdradig, en Baudet steekt altijd een onsamenhangend verhaal af dus dat was geen verrassing.
ik vond ze allmaal niet to the point en puur praten voor eigen parochie , drie weken van te voren al getikt, dus totaal niet relevantquote:Op woensdag 18 september 2019 18:03 schreef Puddington het volgende:
Dus, van alle leiders die hun zegje gedaan hebben, wie kwamen er het sterkste over en wie het zwakste?
Ik vond Dijkhoff en Thieme wel oke. Klaver was te langdradig, en Baudet steekt altijd een onsamenhangend verhaal af dus dat was geen verrassing.
O ja ?quote:Op woensdag 18 september 2019 18:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vond ze allmaal niet to the point en puur praten voor eigen parochie , drie weken van te voren al getikt, dus totaal niet relevant
Het zijn niet de APB met Den Uyl , dan vlogen de vonken eraf
De enige die er wat van maakte was Heerma
Blijkbaar vind men D66 niet echt belangrijkquote:Op woensdag 18 september 2019 18:52 schreef Hexagon het volgende:
Geen interrupties voor Jetten? (ik heb het 1e deel niet gezien)
Alleen in den beginne.quote:Op woensdag 18 september 2019 18:52 schreef Hexagon het volgende:
Ja het eerste deel wel.quote:Op woensdag 18 september 2019 18:52 schreef Hexagon het volgende:
Wilders had wel een paar rake ideeėn , maar niet relevant met de APBquote:Op woensdag 18 september 2019 18:50 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
O ja ?
Wie waren dan goed ?
oppositie (rechts) ?
Nee ik doelde op de APB van de tijde van Den Uylquote:Op woensdag 18 september 2019 18:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wilders had wel een paar rake ideeėn , maar niet relevant met de APB
men staat een showtje te maken voor de camera
vooral die Klaver , die vind zichzelf een voorbeeld huisvader
En Baudet ook, praatje voor de buhne
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |