quote:Trein op Rotterdam CS stilgezet vanwege nikaabdraagster
Een trein heeft maandag aan het begin van de middag op Rotterdam Centraal stilgestaan, omdat een vrouw zich weigerde te identificeren. De treinconducteur had hierom gevraagd, omdat de vrouw een nikaab droeg en zich weigerde te identificeren.
De 19-jarige vrouw uit Roosendaal zat in een trein op het traject Dordrecht-Lelystad. Tijdens een kaartcontrole vroeg de conducteur haar om zich te legitimeren. Dat weigerde de vrouw. Ook weigerde ze bij de volgende halte op Rotterdam CS de trein te verlaten.
De politie werd erbij geroepen. De trein met naar schatting 200 passagiers werd stilgehouden. De Roosendaalse gaf volgens de politie aan dat ze alleen gecontroleerd wilde worden door een vrouwelijke agent en dat die maar ter plaatse moest komen. "Dat was met het oog op de wachtende passagiers geen optie voor de agenten", aldus een woordvoerder.
Agenten gaven de vrouw de keuze. Ze kon zich alsnog identificeren of ze kon de trein uit en in een aparte ruimte wachten tot een vrouwelijke agente tijd had om naar CS te komen. Na overleg besloot de vrouw eieren voor haar geld te kiezen en zich ter plekke te identificeren.
Voor de politie was hiermee de zaak afgedaan. Door de weigerende reizigster liep de trein twintig minuten vertraging op.
De NS kan niet zeggen of de vrouw haar reis heeft voortgezet. Ze is vermoedelijk niet uit de trein gezet. Vervoersmaatschappijen staan op het standpunt dat ze een vervoersplicht hebben.
https://www.rijnmond.nl/n(...)wege-nikaabdraagster
twitter:traceycakes88 twitterde op maandag 16-09-2019 om 13:17:11Trein op Rotterdam Centraal vertraagd omdat een nikabdraagster aan boord was. Ze weigerde de trein te verlaten. #boerkaverbod https://t.co/se0t6wuYJG reageer retweet
twitter:muizehuig twitterde op maandag 16-09-2019 om 15:03:20@traceycakes88 Het is ff zoeken . https://t.co/vhol6q4O0e reageer retweet
Nee nikste Allah. Zij draagt dat ding omdat de mannen zich anders niet kunnen beheersen.quote:Op maandag 16 september 2019 19:25 schreef Jellereppe het volgende:
Extreem zo'n nikaab. Allah Allah. Pffff. Ik kan een mooie dame wel waarderen. Die nikaab ontneemt mij dat recht. Golf-Arabische cultuur. Tja.
quote:Op maandag 16 september 2019 19:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is dit het nieuwe zwartrijden?
Je hebt je paspoort al je hoeft niet nog meer hielen te likkenquote:Op maandag 16 september 2019 19:25 schreef Jellereppe het volgende:
Extreem zo'n nikaab. Allah Allah. Pffff. Ik kan een mooie dame wel waarderen. Die nikaab ontneemt mij dat recht. Golf-Arabische cultuur. Tja. Als mannen mogen we vrouwelijke schoonheid niet waarderen. Waarom niet? Als we dat niet konden waarderen hadden we een enorm probleem qua voortplanting. Kkkkzooi.
Blond haar en blauwe ogen, durf ik wel een kratje bier op in te zetten.quote:Op maandag 16 september 2019 19:35 schreef LelijKnap het volgende:
Ik zie maar twee opties; of ze heeft een ongelooflijke kutkop óf ze is gewoon een fundamentalistje die denkt boven de wet te staan.
Natuurlijk niet man. Niet in Nederland.quote:Op maandag 16 september 2019 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat kan haar een aardige schadeclaim opleveren.
Blauwe ogen zouden ook verklaren waarom de conducteur er iets mee durfde te doen.quote:Op maandag 16 september 2019 19:36 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Blond haar en blauwe ogen, durf ik wel een kratje bier op in te zetten.
't zijn altijd van die fundi bekeerlingen die dit soort acties uithalen. De "echte" komen het huis niet uit.
Wat voor werk zou ze kunnen doen met zo'n doek over d'r kop?quote:[en kan ditzelfde geintje morgen weer doen als ze met haar NS-abonnement weer naar haar werk gaat.
Schoonmaakster op het Haga lyceum of een andere haatschool.quote:Op maandag 16 september 2019 19:42 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Wat voor werk zou ze kunnen doen met zo'n doek over d'r kop?
Dan zou je het aan de hand van de naam en geboortedatum op de ID kaart kunnen checken.quote:Op maandag 16 september 2019 19:43 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik zag dat ze dus een persoonlijke ov chipkaart had. En de conducteur kon dus niet zien of de kaart wel bij de persoon hoorde. Ik vraag me alleen af wat voor foto er dan op die pas stond. Als ze daar ook met een nikaab opstaat dan kan je nog niks controleren.
Een beetje de moderne variant op niet aan de kant gaan voor een ongelovige op straat.quote:Op maandag 16 september 2019 19:25 schreef maily het volgende:
Lekker iedereen 20 minuten vertraging. Ik voorzie een nieuwe trend; nikaabdraagsters die het treinverkeer gaan ontwrichten.
quote:Op maandag 16 september 2019 19:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoezo stoer moeten doen als personeel???quote:Op maandag 16 september 2019 19:26 schreef fantasyboy het volgende:
De vrouw had dus wel een kaartje.
Het openbaar vervoer zit vol met personeel die stoer willen doen maar in het leven geen reet voorstellen.
De wet naleven. Het gore lef.quote:Op maandag 16 september 2019 19:31 schreef Tante__Lien het volgende:
Moslimpje pesten. Durven ze wel, de helden?
Daaraan toonde ze haar schoonheid natuurlijk niet, het enige bezwaar dat je wel aan zou kunnen dragen is dat ze daar zonder mannelijke begeleider geweest lijkt te zijn.quote:Op maandag 16 september 2019 19:51 schreef Farenji het volgende:
Ze wilde alleen door een vrouwelijke agent gecontroleerd worden maar ze ging wel zonder problemen in een trein vol mannen zitten? Wat een troll. Dit is niks meer dan aandachtshoererij. Dat soort mensen verdienen geen podium.
Zou ze mogen kiezen welk geslacht de zweepslagen uitdeelt?quote:Op maandag 16 september 2019 19:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Daaraan toonde ze haar schoonheid natuurlijk niet, het enige bezwaar dat je wel aan zou kunnen dragen is dat ze daar zonder mannelijke begeleider geweest lijkt te zijn.
Waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 16 september 2019 20:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zou ze mogen kiezen welk geslacht de zweepslagen uitdeelt?
Schandalig. Waarom worden er geen zware boetes hiervoor uitgedeeld? Toch zeker een deel van de mensen zal hierdoor bijvoorbeeld een aansluiting missen en mogelijk te laat komen bij belangrijke afspraken.quote:Op maandag 16 september 2019 19:25 schreef maily het volgende:
Lekker iedereen 20 minuten vertraging. Ik voorzie een nieuwe trend; nikaabdraagsters die het treinverkeer gaan ontwrichten.
Iets zegt mij dat deze vrouw zelf een geloofsfanaat is, goed mogelijk een bekeerlinge en dat het met haar vermeende onderdrukking wel los zal lopen.quote:Op maandag 16 september 2019 20:05 schreef kaasplankje het volgende:
Goed gedaan. Het wordt tijd dat aan deze onderdrukking van vrouwen in de samenleving een einde wordt gemaakt.
Die moet inderdaad gewoon direct de trein uit, al is het met een burgerarrest. Gewoon de trein uitzetten en laten rijden. Als ze niet wil meewerken mag ze gewoon niet mee.quote:Op maandag 16 september 2019 20:10 schreef Mr.Maul het volgende:
[..]
Schandalig. Waarom worden er geen zware boetes hiervoor uitgedeeld? Toch zeker een deel van de mensen zal hierdoor bijvoorbeeld een aansluiting missen en mogelijk te laat komen bij belangrijke afspraken.
quote:Op maandag 16 september 2019 20:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat deze vrouw zelf een geloofsfanaat is, goed mogelijk een bekeerlinge en dat het met haar vermeende onderdrukking wel los zal lopen.
Ze zal niet zo'n enorme ophef schoppen om maar aan de toorn van haar onderdrukkende echtgenoot of vader of oom of broer of opa te ontsnappen.
Raamhoer.quote:Op maandag 16 september 2019 19:42 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Wat voor werk zou ze kunnen doen met zo'n doek over d'r kop?
En discriminatie op basis van sekse.quote:Op maandag 16 september 2019 19:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En de politie had tevens vele redenen om deze vrouw te beboeten of bestraffen (wet ID, reizen in OV met niqab, ordeverstoring, weigeren te luisteren naar een bevel van een agent)
quote:De islam kent geen dwang.
Meer het nieuwe anoniem reizen.quote:Op maandag 16 september 2019 19:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ze mag eigenlijk de trein niet eens in.quote:Op maandag 16 september 2019 19:26 schreef fantasyboy het volgende:
Hahahaha.quote:Op maandag 16 september 2019 19:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nee, dat zijn onze Molukse medelanders.quote:Op maandag 16 september 2019 20:44 schreef maily het volgende:
Een van de vele reacties op twitter: "Is de trein genikaapt?"
Ik schreef "genikaapt"quote:Op maandag 16 september 2019 20:47 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Nee, dat zijn onze Molukse medelanders.
Moslims nemen over het algemeen geen gijzelaars, maar gaan direct tot een stekende, schietende, zoutzuurgooiende, dan wel explosieve handeling over.
Nee moslims nemen geen gijzelaars. Jihadi John en de Beatles waren verbonden aan Hinduistische Staat, hotel mumbai. die joodse supermarkt in parijs, de aanslagen van 9/11. En dat zijn dan slechts enkele van de enorm beruchte voorbeelden die me direct te binnen schieten.quote:Op maandag 16 september 2019 20:47 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Nee, dat zijn onze Molukse medelanders.
Moslims nemen over het algemeen geen gijzelaars, maar gaan direct tot een stekende, schietende, zoutzuurgooiende, dan wel explosieve handeling over.
Die is makkelijk: Omdat gelovigen menen een monopolie op de waarheid te hebben.quote:Op maandag 16 september 2019 20:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom denken die gelovigen altijd meer rechten te hebben.
https://link.springer.com/article/10.1007/s40806-018-0158-4quote:Op maandag 16 september 2019 20:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ja, ja mein fuhrer het waren de joden met hun amerikaanse bilmaten![]()
quote:Op maandag 16 september 2019 20:50 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Hoe heb ik erover heen kunnen lezen... Spelen met taal altijd +1
Geen zin om stormfront te bezoeken dankje!quote:Op maandag 16 september 2019 20:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
https://link.springer.com/article/10.1007/s40806-018-0158-4
Omdat ze volgens hun god uitverkoren en dus superieur zijn.quote:Op maandag 16 september 2019 20:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom denken die gelovigen altijd meer rechten te hebben.
Journal waar joden Sam Harris en Steven Pinker in het redactieraad zitten heur.quote:Op maandag 16 september 2019 20:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Geen zin om stormfront te bezoeken dankje!
Sam "terug op de uni deed ik een keer een MDMA" Harrisquote:Op maandag 16 september 2019 20:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Journal waar joden Sam Harris en Steven Pinker in het redactieraad zitten heur.
Ik ken hem beter als ''We should pre-emptive nuke Iran'' Harris.quote:Op maandag 16 september 2019 20:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Sam "terug op de uni deed ik een keer een MDMA" Harris
Dus hij is op z'n minst 1/7e in voor de Wes Clarke 7?quote:Op maandag 16 september 2019 20:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik ken hem beter als ''We should pre-emptive nuke Iran'' Harris.
De uitloop van +/- 15 jaar zal een bron van frustratie zijn.quote:Op maandag 16 september 2019 21:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dus hij is op z'n minst 1/7e in voor de Wes Clarke 7?
Fixed.quote:Op maandag 16 september 2019 21:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Echt over nagedacht die wet. islamitische massaimmigratie.
Maar vind jij van het idee om moslims subdermaal te taggen; zodat ze onbeperkt gezichtsbedekking kunnen dragen en toch makkelijk identificeerbaar zijn ?quote:
Vind wel dat ze dan een icoontje op hun kleding moeten dragen.quote:Op maandag 16 september 2019 21:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar vind jij van het idee om moslims subdermaal te taggen; zodat ze onbeperkt gezichtsbedekking kunnen dragen en toch makkelijk identificeerbaar zijn ?
Kunnen er zelfs een soort dating app aan koppelen.
Lijkt me wel. Als je een persoonlijke ov kaart hebt moet je je kunnen identificeren anders kan de hele familie met seniorenkorting op oma's 60+ kaart reizen.quote:
Komt die "vervoersplicht" van de NS ook meteen goed uit.quote:Op maandag 16 september 2019 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vind wel dat ze dan een icoontje op hun kleding moeten dragen.
Een half maantje ofzo ?quote:Op maandag 16 september 2019 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Een gele ster of zo?quote:Op maandag 16 september 2019 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geloof dat er voor die wet nooit om id werd gevraagd aan burqa draagsters vanwege deze mogelijke kansquote:Op maandag 16 september 2019 21:10 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Als je een persoonlijke ov kaart hebt moet je je kunnen identificeren anders kan de hele familie met seniorenkorting op oma's 60+ kaart reizen.
Denk je dat dit het enige punt van onenigheid is/waar het zal gaan schuren? Islam valt niet te rijmen met seculier pluralisme omdat er binnen islam altijd voortrekkers zullen zijn die hen die er losser mee omgaan met de koran in de ene hand en het kromzwaard in de andere terug bij de leer zul trekken. Soms zelfs al binnen de eigen familie maar anders toch zeker binnen de bredere 'gemeenschap'.quote:Op maandag 16 september 2019 21:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die paar burqa's massa-immigratie noemen
Mja ik zie het niet echt als een probleem.quote:Op maandag 16 september 2019 21:10 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Een half maantje ofzo ?
Helaas. Dan ben je niet identificeerbaar als persoon. Wat is jouw suggestie om dat probleem op te lossen ?
Dit. Ironisch genoeg was dit ook voor de invoering van de "boerkawet" een probleem geweest & dat had iedereen ook begrepen.quote:Op maandag 16 september 2019 21:10 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Als je een persoonlijke ov kaart hebt moet je je kunnen identificeren anders kan de hele familie met seniorenkorting op oma's 60+ kaart reizen.
Ja als ik het voor het zeggen had hadden we hier al geen enkele religie meer gehad.quote:Op maandag 16 september 2019 21:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Denk je dat dit het enige punt van onenigheid is/waar het zal gaan schuren? Islam valt niet te rijmen met seculier pluralisme omdat er binnen islam altijd voortrekkers zullen zijn die hen die er losser mee omgaan met de koran in de ene hand en het kromzwaard in de andere terug bij de leer zul trekken. Soms zelfs al binnen de eigen familie maar anders toch zeker binnen de bredere 'gemeenschap'.
Een meerderheid helaas wel.quote:Op maandag 16 september 2019 21:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mja ik zie het niet echt als een probleem.
Werd er voor deze wet uberhaubt een burqa naar haar id gevraagd om te tonen dat zij ook de eigenaresse was van die kaart?quote:Op maandag 16 september 2019 21:12 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dit. Ironisch genoeg was dit ook voor de invoering van de "boerkawet" een probleem geweest & dat had iedereen ook begrepen.
Maarja. Nu ies het rassiesme.
Ja ik denk dat het probleem zo klein is dat dit echt een nutteloze wet is die niet eens helemaal is doorgevoerd.quote:Op maandag 16 september 2019 21:13 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Een meerderheid helaas wel.
Dus:
Ene kant: mensen die hun gezicht willen bedekken
Andere kant: een eis herkenbaar te zijn
Hoe geven we beide partijen wat ze willen ? Want anders krijgt partij 1 gewoon niets.
Nee, er werd gewoon verwacht dat mevrouw even haar gezicht liet zien. En dat gebeurde ook gewoon.quote:Op maandag 16 september 2019 21:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Werd er voor deze wet uberhaubt een burqa naar haar id gevraagd om te tonen dat zij ook de eigenaresse was van die kaart?
Hmm toen deden ze dat wel en nu niet meer?quote:Op maandag 16 september 2019 21:16 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, er werd gewoon verwacht dat mevrouw even haar gezicht liet zien. En dat gebeurde ook gewoon.
Yep. Zegt iets he ?quote:Op maandag 16 september 2019 21:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm toen deden ze dat wel en nu niet meer?
Aantal is een kulargument.quote:Op maandag 16 september 2019 21:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik denk dat het probleem zo klein is dat dit echt een nutteloze wet is die niet eens helemaal is doorgevoerd.
Zoveel moeite voor zon klein aantal?quote:Op maandag 16 september 2019 21:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Aantal is een kulargument.
En dan nog? Wanneer is het wél een grote groep?
En wat gebeurt er dan? Nee, dan moet het maar weer goed gekeurd worden.
Oh, zeker. An sich is dat positief.quote:Op maandag 16 september 2019 21:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dan zijn ze nu wat rebelser als het al zo is
De enige moeite is van die dramaqueens die schijt hebben aan de wet.quote:Op maandag 16 september 2019 21:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zoveel moeite voor zon klein aantal?
Maar goed ik heb er serieus geen last van als ze zo over straat gaan.
Nou ja denk niet dat het daarmee is begonnen. Dat ze dat zijn gaan dragen om te zuigen maar dat ze nu idd misschien wat rebelser zullen zijn vanwege die wet.quote:Op maandag 16 september 2019 21:19 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Oh, zeker. An sich is dat positief.
Maar ze doen het dus om te zuigen en niet omdat ze echt geloven dat het moet van Allah.
Optisch valt het niet heel ver naast in mindere mate gesluierde zusters maar toch vind ik het gedachtengoed dat eraan vasthangt schrijnend, een beetje vergelijkbaar met over straat gaan in een KKK-gewaad.quote:Op maandag 16 september 2019 21:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zoveel moeite voor zon klein aantal?
Maar goed ik heb er serieus geen last van als ze zo over straat gaan.
Ja nou je kan dan ook stellen dat de 'vijand' tenminste zichtbaar is. Beetje zoals met van die nazi skinheads..quote:Op maandag 16 september 2019 21:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Optisch valt het niet heel ver naast in mindere mate gesluierde zusters maar toch vind ik het gedachtengoed dat eraan vasthangt schrijnend, een beetje vergelijkbaar met over straat gaan in een KKK-gewaad.
Triest eigenlijk dat, dat laatste me veel meer zou storen, dat er mbt die misselijke rot islam dus al sprake is van gewenning.
Ja, minder fijn als je met vijanden omringt bent natuurlijk. (De hoofddoek is in principe eenzelfde symbool.) Dat doet best wel af aan het leef- en woonplezier.quote:Op maandag 16 september 2019 21:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja nou je kan dan ook stellen dat de 'vijand' tenminste zichtbaar is. Beetje zoals met van die nazi skinheads..
Nou het prille begin van de islamitische vroomheids olympiade in de Nederlandse openbare ruimte vind ik nou niet bepaald iets om te koesteren.quote:Op maandag 16 september 2019 21:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja nou je kan dan ook stellen dat de 'vijand' tenminste zichtbaar is. Beetje zoals met van die nazi skinheads..
Ja ik zie ze niet als de vijand maar als je dat wel zo ziet dan kan dat wel vervelend zijn jaquote:Op maandag 16 september 2019 21:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, minder fijn als je met vijanden omringt bent natuurlijk. (De hoofddoek is in principe eenzelfde symbool.) Dat doet best wel af aan het leef- en woonplezier.
Vergis je niet hoor, zij staan zonder meer wel vijandig tegenover jouw persoonlijke vrijheden waar die islamitische vrijheden te buiten/boven gaan.quote:Op maandag 16 september 2019 21:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik zie ze niet als de vijand maar als je dat wel zo ziet dan kan dat wel vervelend zijn ja
Hmm ja ik betwijfel hoe veel er nou bij zouden komen als je het gewoon negeert en toestaat. Door het zo te onderdrukken wordt het misschien wel interessanter voor mensen er gewoon van genieten er tegens aan te trappen.quote:Op maandag 16 september 2019 21:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou het prille begin van de islamitische vroomheids olympiade in de Nederlandse openbare ruimte vind ik nou niet bepaald iets om te koesteren.Goed dat er iets ondernomen wordt om het te stoppen maar jammer dat de wetgever niet wat doortastender te werk is gegaan.
Ja maar daar heb ik nou nooit wat van gemerkt. Jij?quote:Op maandag 16 september 2019 21:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Vergis je niet hoor, zij staan zonder meer wel vijandig tegenover jouw persoonlijke vrijheden waar die islamitische vrijheden te buiten/boven gaan.
Op het moment dat je dat wel concreet doet is het al veel en veel te laat. Sterker nog, dat is het nu eigenlijk al.quote:Op maandag 16 september 2019 21:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar daar heb ik nou nooit wat van gemerkt. Jij?
Nee, het begon met mannen die dachten dat het de schuld van vrouwen was als ze verkracht werden. Want (Islamitische) mannen kunnen nu eenmaal zichzelf niet beheersen - en daar zijn ze trots op. Zo omschrijven het zelf als "leeuwen die een voor hun neus dansende antilope ook zouden grijpen". Dus moest de vrouw zich maar aanpassen en er uit gaan zien als een vuilniszak.quote:Op maandag 16 september 2019 21:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou ja denk niet dat het daarmee is begonnen. Dat ze dat zijn gaan dragen om te zuigen maar dat ze nu idd misschien wat rebelser zullen zijn vanwege die wet.
Oke. Nou dan schaffen de vrijheid religie af in Nederland?quote:Op maandag 16 september 2019 21:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Op het moment dat je dat wel concreet doet is het al veel en veel te laat. Sterker nog, dat is het nu eigenlijk al.
quote:Op maandag 16 september 2019 21:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, het begon met mannen die dachten dat het de schuld van vrouwen was als ze verkracht werden. Want (Islamitische) mannen kunnen nu eenmaal zichzelf niet beheersen - en daar zijn ze trots op. Zo omschrijven het zelf als "leeuwen die een voor hun neus dansende antilope ook zouden grijpen".
Maar nu is het zuigen
Gaat nooit gebeuren en dat is inderdaad deel van het probleem.quote:Op maandag 16 september 2019 21:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke. Nou dan schaffen de vrijheid religie af in Nederland?
Ik zou er wel voor stemmen hoor. Religie heeft toch geen plaats meer in een ontwikkeld land als Nederland.quote:Op maandag 16 september 2019 21:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren en dat is inderdaad deel van het probleem.
Zelfs als je dat zou doen krijg je schuilmoskeeën en waarschijnlijk ook gewapend verzet/defensieve jihad.quote:Op maandag 16 september 2019 21:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zou er wel voor stemmen hoor. Religie heeft toch geen plaats meer in een ontwikkeld land als Nederland.
An sich zeer poetisch. Maar ik citeer helaas wel de daders van de massaverkrachtingen in Keulen.quote:
Vergeet de schuilkerk nietquote:Op maandag 16 september 2019 21:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zelfs als je dat zou doen krijg je schuilmoskeeën en waarschijnlijk ook gewapend verzet/defensieve jihad.
Ja nou met die gedachte zou je hier bv in den haag zonder sluier niet over straat kunnen als onschuldige ongesluierde antilope zoals mijzelfquote:Op maandag 16 september 2019 21:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
An sich zeer poetisch. Maar ik citeer helaas wel de daders van de massaverkrachtingen in Keulen.
Wel een smakelijke schaap? :pquote:Op maandag 16 september 2019 21:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Daarin zie ik geen levensgevaar, ik ben geen koorknaapje.
Ik snap wel dat het aantal groepsverkrachtingen enorm is toegenomen. Leeuwen verorberen het prooi meestal ook met de hele groep. Toch vind ik ze meer weg hebben van hyena's qua stijl en looks.quote:Op maandag 16 september 2019 21:32 schreef Kassamiep het volgende:
Zo omschrijven het zelf als "leeuwen die een voor hun neus dansende antilope ook zouden grijpen".
Waren mijn niet islamitische vrijheden en waarden dat ook maar.quote:Op maandag 16 september 2019 21:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh ze hebben het niet zo met honden dus je bent safe.
Ja weet je. Ik denk afgezien even van de huidige stroom aan islamitische immigranten dat de rol van de islam in Nederland een steeds kleinere rol zal gaan spelen. net zoals het Christendom waar je nu nog wat kleine groepen extremen hebt. En van de meeste moslims heb je ook helemaal geen last. Ze doen gewoon hun ding, werken, betalen belasting en hebben vaak niet eens zon extreme afwijkende mening.quote:Op maandag 16 september 2019 21:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Waren mijn niet islamitische vrijheden en waarden dat ook maar.
Ik zie honderden lekker gemaakt door snuff videos de halve wereld over reizen om zich bij geloof gedreven genocidale groepen te voegen, daar compleet in overeenstemming met de suna/de wegen van de profeet (vrede zij met hem.) allerhande gruwelijks te doen en dan vervolgens hier een achterban die dat gaat zitten vergoeilijken ook.quote:Op maandag 16 september 2019 21:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja weet je. Ik denk afgezien even van de huidige stroom aan islamitische immigranten dat de rol van de islam in Nederland een steeds kleinere rol zal gaan spelen. net zoals het Christendom waar je nu nog wat kleine groepen extremen hebt. En van de meeste moslims heb je ook helemaal geen last. Ze doen gewoon hun ding, werken, betalen belasting en hebben vaak niet eens zon extreme afwijkende mening.
Oh ik had het specifiek over Nederlandquote:Op maandag 16 september 2019 21:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik zie honderden lekker gemaakt door snuff videos de halve wereld over reizen om zich bij geloof gedreven genocidale groepen te voegen, daar compleet in overeenstemming met de suna/de wegen van de profeet (vrede zij met hem.) allerhande gruwelijks te doen en dan vervolgens hier een achterban die dat gaat zitten vergoeilijken ook.Ik zie een Salah Abdeslam, de meest gezochte man van Europe die weken onbezorgd kan chillen in Molenbeek en ik geloof van wat jij hier beweert eigenlijk echt geen hol.
Hulde aan die paar ouders die van hun IS-kind wel afstand hebben genomen, waren er maar meer zoals zij.
Automatisch? De enige reden dat het nu niet enkel islam is wat de klok slaat is dat daar van staatswege een stokje voor gestoken wordt, dat is geenzins een verdienste van een hypothetische Nederlandse islam (die expliciet niet bestaat) hoor.quote:Op maandag 16 september 2019 21:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh ik had het specifiek over NederlandUiteraard zitten er hier oo gekkies die menen hun heilige strijd te moeten voeren in het midden oosten. Ik denk als de islam er niet was geweest ze wel iets anders hadden gezocht om door te draaien.
Denk dat Belgie en bv Frankrijk de fout hebben gemaakt dat soort wijken te lang aan hun lot over te laten maar die wijken heb je hier toch niet? Ik denk dat we moeten stoppen met religieus onderwijs. Alleen nog maar openbaar en na verloop van tijd zal de islam een steeds kleinere rol gaan spelen.
Nou na verloop van tijd. denk dat de nieuwe generaties door middel van onderwijs steeds meer de kant op zullen gaan waar de islam nog een kleine rol zal spelen. Net zoals het christendom. Natuurlijk zal er nog een harde kern blijven maar goed die heb je bij elke stroom. Net zoals die jehova gekkies die nog dagelijks nu langs de deur gaan. En die hebben ook niet zulke vriendelijke gedachtes hoorquote:Op maandag 16 september 2019 21:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Automatisch? De enige reden dat het nu niet enkel islam is wat de klok slaat is dat daar van staatswege een stokje voor gestoken wordt, dat is geenzins een verdienste van een hypothetische Nederlandse islam (die expliciet niet bestaat) hoor.
Als het niet via officieel onderwijs gaat dan wel via avond en weekendscholen die desnoods natuurlijk gewoon ondergronds gaan. De islamitische djinn krijg je echt niet meer terug in de fles hoor, vraag het tofik dibi maar in de bosjes.
Klopt maar de fallout daarvan beperkt zich doorgaans tot de eigen families/geloofsgemeenschap. Van islam hebben wij allemaal te vrezen.quote:Op maandag 16 september 2019 21:55 schreef Yasmin23 het volgende:
En die hebben ook niet zulke vriendelijke gedachtes hoor
Ik denk dat dat allemaal wel mee valtquote:Op maandag 16 september 2019 21:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Klopt maar de fallout daarvan beperkt zich doorgaans tot de eigen families/geloofsgemeenschap. Van islam hebben wij allemaal te vrezen.
Ja ach, ik zie niet in waarom een turk uit limburg zich wel in syrie of irak temidden van talloze onschuldigen op zou kunnen blazen maar niet hier op Utrecht Centraal.quote:Op maandag 16 september 2019 21:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal wel mee valt
quote:Ouch. Nieuwsuur-imam blijkt ook shariawappie
Hij bedoelt het goed hoor, maar of we wel even een kalifaat met sharia willen stichten om de wereld te redden van de onwetende mensheid. Met een bijzondere keus voor een kalief!
https://www.geenstijl.nl/(...)kt-ook-shariawappie/
[...]
Het hele betoog is na de lees verder te vinden. Nogmaals: er gaat geen kwaad uit van deze imam - hij wil een mooiere wereld en denkt dat zijn geloof ons de weg daarheen leidt. Maar wat we dus leren, is dat je geen salafist hoeft te zijn om te geloven in religieuze dogma's die het einde van onze liberale democratie en vrijheid zouden betekenen. En deze imam onderstreept daarmee dat we niet alleen de radicale fascistische randjes van het salafisme uit onze samenleving moeten snijden, maar dat de opvattingen van mainstream moslims óók aan meer open debat en meer vrije kritiek onderworpen moeten (kunnen) worden. Tenzij Kalief van Klaveren je als een goed idee klinkt, natuurlijk.
Mja ik denk dat religie een extra aantrekkingskracht heeft op mensen die al niet sporen. Zonder die religie hadden ze denk k wel een ander 'doel' gevonden.quote:Op maandag 16 september 2019 21:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ja ach, ik zie niet in waarom een turk uit limburg zich wel in syrie of irak temidden van talloze onschuldigen op zou kunnen blazen maar niet hier op Utrecht Centraal.
Als hem hier door broeders een bomvest was aangereikt had hij het net zo makkelijk hier gedaan.
Nou nee, dat is nu net het punt, in of vanuit andere religies heb je zeker hier in Nederland geen lieden die lekker gemaakt door snuff videos de halve wereld over reizen om dit soort ellende/verwoesting aan te richten.quote:Op maandag 16 september 2019 21:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mja ik denk dat religie een extra aantrekkingskracht heeft op mensen die al niet sporen. Zonder die religie hadden ze denk k wel een ander 'doel' gevonden.
In elke stroming heb je extremen er tussen zitten.
Nee dat geweld in die vorm heb je idd niet meer. Ben ik met je eens. Maar ik geloof er gewoon niet in dat die mensen die dit doen niet een andere reden zullen vinden om dit soort dingen te doen.quote:Op maandag 16 september 2019 22:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee, dat is nu net het punt, in of vanuit andere religies heb je zeker hier in Nederland geen lieden die lekker gemaakt door snuff videos de halve wereld over reizen om dit soort ellende/verwoesting aan te richten.
Hoeveel zelfmoordaanslagen komen er voor die niet samenhangen met islam? Geloof jij dat plegers van islamitische zelfmoordaanslagen daarmee een doel zouden kunnen beoogen buiten het aardse om?quote:Op maandag 16 september 2019 22:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee dat geweld in die vorm heb je idd niet. Ben ik met je eens. Maar ik geloof er gewoon niet in dat die mensen die dit doen niet een andere reden zullen vinden om dit soort dingen te doen.
Hmm nee. Denk dat ze van zichzelf al zo gigantisch gestoord zijn en daarom extra vatbaar zijn voor dit soort nonsens. Die mensen die dit doen hebben vaak de koran niet eens zelf gelezen maar zijn op het verkeerde pad gebracht door andere. Maar het is ingewikkeld. Dit is niet alleen vanwege een religie maar van allerlei factoren die meespelen.quote:Op maandag 16 september 2019 22:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoeveel zelfmoordaanslagen komen er voor die niet samenhangen met islam? Geloof jij dat plegers van islamitische zelfmoordaanslagen daarmee een doel zouden kunnen beoogen buiten het aardse om?
Jammer dit. Je weet dat Islamitische Staat kinderen, ook van vermoorde jezidi juist trainde om de koran feilloos te kunnnen reciteren he? Hielden er wedstrijden in.quote:Op maandag 16 september 2019 22:09 schreef Yasmin23 het volgende:
Die mensen die dit doen hebben vaak de koran niet eens zelf gelezen maar zijn op het verkeerde pad gebracht door andere
yezidi?quote:Op maandag 16 september 2019 22:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jammer dit. Je weet dat islamitische staat kinderen, ook van vermoorde jazida juist trainde om de koran feilloos te kunnnen reciteren he?
Inderdaadquote:
Ik denk dat veel uitreizigers voor vertrek meer van de koran/hadith gelezen zullen hebben dan "gematigden" als ik heel eerlijk ben.quote:Mja geloof er niks van dat al die idioten die vanaf hier daar naar toe zijn vertrokken eigenhandig die koran hebben weten te lezen en zelf tot die conclusie zijn gekomen.
Ik geloof dat de meeste al vrij kansloos bezig waren. Al kleine criminele carričre achter de rug hadden ?quote:Op maandag 16 september 2019 22:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Inderdaad
[..]
Ik denk dat veel uitreizers voor vertrek meer van de koran/hadith gelezen zullen hebben dan "gematigden" als ik heel eerlijk ben.
Ik zat gisterochtend in een trein waar een man geen kaartje had. Hij had ook geen ID bewijs. Toen de conducteurs om iets vroegen waar zijn naam op stond had hij ook niets. Ze vroegen hem naar zijn adres, maar hij wist de straatnaam niet meer, wan thij woonde er nog maar net. Echt allemaal bullshit natuurlijk. Met een zucht besloten de twee conducteurs dat het teveel gedoe was om trein stil te zetten en om versterking te vragen. En dus lieten ze het er bij zitten en gingen verder.quote:Op maandag 16 september 2019 19:26 schreef fantasyboy het volgende:
Het openbaar vervoer zit vol met personeel die stoer willen doen maar in het leven geen reet voorstellen.
Ja neem deze prachtige strofe bijvoorbeeld:quote:Op maandag 16 september 2019 22:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik geloof dat de meeste al vrij kansloos bezig waren. Al kleine criminele carričre achter de rug hadden ?Als zij al in staat waren om de koran zelf te kunnen lezen denk ik dat zij vanwege hun verknipte brein het op een bepaalde manier hebben geďnterpreteerd..
Niemand is het namelijk met elkaar eens hoe ze dat boek nou moeten begrijpen.. Ik denk dat je er in kan lezen wat je wilt lezen.
dit is voor velerlei uitleg vatbaar dat zie je direct. Zo inspirerend en poetisch. Eigenlijk is IS dus nog zeer gematigd dat ze het afsnijden van de vingertoppen achterwege laten. Gematigde rebellen zo ik je brom!quote:Quran (8:12) - "(Remember) when your Lord inspired the angels... "I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"
Als er geen politie op dat moment beschikbaar is dan heb je weinig keus. Nu heb jij dat eenmaal gezien. Maar als een conducteur op een dienst dit 15 tot 20 maal meemaakt dan weet je het wel. Heb je met een grote groep te maken heb je niet eens de tijd om die allemaal uit te schrijven. En als politie geen tijd heeft dan houd het op.quote:Op maandag 16 september 2019 22:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zat gisterochtend in een trein waar een man geen kaartje had. Hij had ook geen ID bewijs. Toen de conducteurs om iets vroegen waar zijn naam op stond had hij ook niets. Ze vroegen hem naar zijn adres, maar hij wist de straatnaam niet meer, wan thij woonde er nog maar net. Echt allemaal bullshit natuurlijk. Met een zucht besloten de twee conducteurs dat het teveel gedoe was om trein stil te zetten en om versterking te vragen. En dus lieten ze het er bij zitten en gingen verder.
Tsja.
Dat blijkt anders totaal niet uit wetgeving in islamitische landen. Noch uit polls onder moslims wereldwijd.quote:Op maandag 16 september 2019 22:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Niemand is het namelijk met elkaar eens hoe ze dat boek nou moeten begrijpen..
Ja als ze dat allemaal letterlijk zouden nemen hadden we toch al niet meer naar buiten gekundquote:Op maandag 16 september 2019 22:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ja neem deze prachtige strofe bijvoorbeeld:
[..]
dit is voor velerlei uitleg vatbaar dat zie je direct. Zo inspirerend en poetisch. Eigenlijk is IS dus nog zeer gematigd dat ze het afsnijden van de vingertoppen achterwege laten. Gematigde rebellen zo ik je brom!![]()
En houd alsjeblieft in gedachten, de koran is het laatste, absolute woord van de Schepper zelf!
Daarom al die stromingen? Of dat ze elkaar niet kunnen uitstaan ondanks hun gedeelde geloof? Dat SA door vele islamitische landen helemaal niet zo geliefd is met hun wahabisme.quote:Op maandag 16 september 2019 22:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat blijkt anders totaal niet uit wetgeving in islamitische landen. Noch uit polls onder moslims wereldwijd.
En hoeveel christenen en joden geven ook gevolg aan dit soort gewelddadige oproepen waarvan ik gemakshalve maar even van je aanneem dat die er ook daar zijn?quote:Op maandag 16 september 2019 22:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja als ze dat allemaal letterlijk zouden nemen hadden we toch al niet meer naar buiten gekund
En in de bijbel kan je dt ook vinden. Thora ook wel.
Ja hoeveel moslims geven er gehoor aan? Hoeveel moslims zijn er? 1.2 miljard? De meeste slachtoffers van terreur zijn ook moslims?quote:Op maandag 16 september 2019 22:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En hoeveel christenen en joden geven ook gevolg aan dit soort gewelddadige oproepen waarvan ik gemakshalve maar even van je aanneem dat die er ook daar zijn?
Vertel ons dan vooral eens over het verlichte maliki denken omtrent islamitisch strafrecht.quote:Op maandag 16 september 2019 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Daarom al die stromingen? Of dat ze elkaar niet kunnen uitstaan ondanks hun gedeelde geloof? Dat SA door vele islamitische landen helemaal niet zo geliefd is met hun wahabisme.
Nou er zijn in Nederland volgens mij flink meer christenen en daarvan zijn het er 0... tel uit het verschil.quote:Op maandag 16 september 2019 22:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja hoeveel moslims geven er gehoor aan? Hoeveel moslims zijn er? 1.2 miljard? De meeste slachtoffers van terreur zijn ook moslims?
De stromingen wijken qua uitdraging helemaal niet zoveel van elkaar af. De grootste 'tegenpartijen', de soennieten en sjiieten, gooien met even veel gemak homo's van daken af. Islamitische verdeeldheid is veeleer historisch, tribaal, nationaal of etnisch van aard.quote:Op maandag 16 september 2019 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Daarom al die stromingen? Of dat ze elkaar niet kunnen uitstaan ondanks hun gedeelde geloof? Dat SA door vele islamitische landen helemaal niet zo geliefd is met hun wahabisme.
Ja in Nederland. je kan nederland toch niet 1 op 1 zo vergelijken met de shithole daar?quote:Op maandag 16 september 2019 22:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou er zijn in Nederland volgens mij flink meer christenen en daarvan zijn het er 0... tel uit het verschil.
Dit heeft allemaal niets te maken met godsdienst maar een middel dat gebruikt kan worden om zwart te reizen, dwars te liggen, de media bespelen etc.quote:Op maandag 16 september 2019 22:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja hoeveel moslims geven er gehoor aan? Hoeveel moslims zijn er? 1.2 miljard? De meeste slachtoffers van terreur zijn ook moslims?
Laten we het dan vooral over de verlichte shi'ietische islam hebben! Gezellig!quote:Op maandag 16 september 2019 22:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja niet iedere moslim is een soenniet...
Ja en tegelijkertijd kan je ook niet spreken van de moslim toch?quote:Op maandag 16 september 2019 22:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De stromingen wijken qua uitdraging helemaal niet zoveel van elkaar af. De grootste 'tegenpartijen', de soennieten en sjiieten, gooien met even veel gemak homo's van daken af. Islamitische verdeeldheid is veeleer historisch, tribaal, nationaal of etnisch van aard.
Nu doe je ze toch echt onrecht aan, in Iran maken ze er met al die hijskranen wel echt een feestje van hoor.quote:Op maandag 16 september 2019 22:28 schreef LelijKnap het volgende:
en sjiieten, gooien met even veel gemak homo's van daken af
Wat is nu je punt? Dat de islam gewelddadig is?quote:Op maandag 16 september 2019 22:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Laten we het dan vooral over de verlichte shi'ietische islam hebben! Gezellig!
[ afbeelding ]
Da’s niets nieuws in elk willekeurig moslimland.quote:Op maandag 16 september 2019 21:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke. Nou dan schaffen de vrijheid religie af in Nederland?
Ja ik vind het prima hoor.quote:Op maandag 16 september 2019 22:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Da’s niets nieuws in elk willekeurig moslimland.
Dat het helemaal niet toevallig is maar dat er sprake is van een duidelijk oorzakelijk verband, dat je de koran niet vrij kunt pleiten van de inhoud zeker niet wanneer er nog heel concreet ook vanuit Nederland gewelddadig gevolg aan gegeven wordt.quote:Op maandag 16 september 2019 22:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat is nu je punt? Dat de islam gewelddadig is?
Ik ontken niet dat het een teringboek isquote:Op maandag 16 september 2019 22:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat het helemaal niet toevallig is maar dat er sprake is van een duidelijk oorzakelijk verband, dat je de koran niet vrij kunt pleiten van de inhoud zeker niet wanneer er nog heel concreet ook vanuit Nederland gewelddadig gevolg aan gegeven wordt.
In deze zin verschilt islam wezenlijk van andere hier opererende godsdiensten waar ik ook een schurfthekel aan heb.
Versta je islamitische wetgeving goedkeuren onder 'handelen' of kan je ook passief verrot zijn (dus in je denken)?quote:Op maandag 16 september 2019 22:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat het een teringboek isMaar denk dat je al verrot moet zijn om het boek zo te begrijpen dat je er ook naar gaat handelen.
In de Bijbel zal ook niet elke passage deugen. Dat we hier vrijheid van godsdienst hebben is prima en moeten we vooral zo houden. Maar waar het om gaat is dat we hier bepaalde regels hebben mbt legitimatie etc. Dat geld voor Moslims, Katholieken, Atheďsten etc. Meer is het niet.quote:Op maandag 16 september 2019 22:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat het helemaal niet toevallig is maar dat er sprake is van een duidelijk oorzakelijk verband, dat je de koran niet vrij kunt pleiten van de inhoud zeker niet wanneer er nog heel concreet ook vanuit Nederland gewelddadig gevolg aan gegeven wordt.
In deze zin verschilt islam wezenlijk van andere hier opererende godsdiensten waar ik ook een schurfthekel aan heb.
Tuurlijk kan je passief verrot zijnquote:Op maandag 16 september 2019 22:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Versta je islamitische wetgeving goedkeuren onder 'handelen' of kan je ook passief verrot zijn (dus in je denken)?
Dan kan je volgens mij alleen concluderen dat de meeste moslims dat dan zijn...quote:Op maandag 16 september 2019 22:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je passief verrot zijn![]()
maar goedkeuren is wel een beetje handelen natuurlijk.
Ze heeft zich toch gelegitimeerd uiteindelijkquote:Op maandag 16 september 2019 22:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
In de Bijbel zal ook niet elke passage deugen. Dat we hier vrijheid van godsdienst hebben is prima en moeten we vooral zo houden. Maar waar het om gaat is dat we hier bepaalde regels hebben mbt legitimatie etc. Dat geld voor Moslims, Katholieken, Atheďsten etc. Meer is het niet.
Ja en dan? Niet dat k geloof dat de meerderheid van de moslims hier voor de sharia is.quote:Op maandag 16 september 2019 22:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dan kan je volgens mij alleen concluderen dat de meeste moslims dat dan zijn...
Nadat politie erbij kwam en na lang zuigen zich gelegitimeerd heeft. Wat is er nu zo moeilijk om dit gelijk te doen als een conducteur tijdens de rit daarom vraagt. Leg mij dat eens uit.quote:Op maandag 16 september 2019 22:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze heeft zich toch gelegitimeerd uiteindelijkVoor de crime heeft ze niet eens boete gehad las ik net. Dus ging helemaal nergens over om die trein 20 min te laten wachten.
Hoe moet ik dat nou weten?quote:Op maandag 16 september 2019 22:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nadat politie erbij kwam en na lang zuigen zich gelegitimeerd heeft. Wat is er nu zo moeilijk om dit gelijk te doen als een conducteur tijdens de rit daarom vraagt. Leg mij dat eens uit.
Het is de normaalste zaak om je te legitimeren als daarom gevraagd word. Zeker als je reist met een abbo op naam. Maar het is veel makkelijker om nu een conducteur de schuld te geven vanwege een vertraging. Maar de oorzaak ligt bij de dame die een boerka draagt.quote:
Nou deze vrouw is dus wat rebels geweest.quote:Op maandag 16 september 2019 22:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is de normaalste zaak om je te legitimeren als daarom gevraagd word. Zeker als je reist met een abbo op naam. Maar het is veel makkelijker om nu een conducteur de schuld te geven vanwege een vertraging. Maar de oorzaak ligt bij de dame die een boerka draagt.
Allemaal niet erg, maar dan mag ze blij zijn dat ze geen boete heeft gekregen en de schade van de vertraging niet verhaald word bij deze dame.quote:Op maandag 16 september 2019 22:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou deze vrouw is dus wat rebels geweest.
Ik heb je gemist in dit topic.quote:Op maandag 16 september 2019 21:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja nou met die gedachte zou je hier bv in den haag zonder sluier niet over straat kunnen als onschuldige ongesluierde antilope zoals mijzelf
Hoezo?quote:Op maandag 16 september 2019 22:56 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik heb je gemist in dit topic.
Das een topic dat gaat over leeuwen die immer een voor hun neus dansende antilope proberen te grijpen. Op hun kenmerkende manier. Agressief. Minachtend. Onder andere in Den Haag. Zoals bijna altijd vandaag de dag het geval is, als het gaat om berichten over onze multi culti samenleving, bleek het onderwerp van dat nieuwsbericht zelf natuurlijk ook weer gerelateerd te zijn aan datgene waar het onderwerp van dit nieuwsbericht ook alweer aan gerelateerd is.quote:
NIEEEETTT !!!!11!1quote:Op maandag 16 september 2019 21:58 schreef LelijKnap het volgende:
Dit zegt alles:
Nieuwsuur naarstig op zoek naar een 'gematigd moslim' om de extremen in de islam te nuanceren, denken ze er één gevonden te hebben (kijk, zo kan het ook!) en dan blijkt:
Oke. Nou 1 topic is wel genoeg toch:Pquote:Op maandag 16 september 2019 23:10 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Das een topic dat gaat over leeuwen die immer een voor hun neus dansende antilope proberen te grijpen. Op hun kenmerkende manier. Agressief. Minachtend. Onder andere in Den Haag. Zoals bijna altijd vandaag de dag, als het gaat om berichten over onze multi culti samenleving, bleek het onderwerp van dat nieuwsbericht zelf natuurlijk ook weer gerelateerd te zijn aan datgene waar het onderwerp van dit nieuwsbericht ook alweer aan gerelateerd is.
De islam.
[..]
NIEEEETTT !!!!11!1![]()
![]()
![]()
Simpel, het gaat puur om de confrontatie. Tegen een ongelovige durven ze nog wel.quote:Op maandag 16 september 2019 22:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nadat politie erbij kwam en na lang zuigen zich gelegitimeerd heeft. Wat is er nu zo moeilijk om dit gelijk te doen als een conducteur tijdens de rit daarom vraagt. Leg mij dat eens uit.
Je bedoelt 1 topic waarin jij je mening hierover geeft?quote:Op maandag 16 september 2019 23:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke. Nou 1 topic is wel genoeg toch:P
Heb ik een verplichting om in andere topics ook te reageren dan?quote:Op maandag 16 september 2019 23:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Je bedoelt 1 topic waarin jij je mening hierover geeft?
Nee hoor.
?
Aan SO en aan Danny!quote:Op maandag 16 september 2019 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb ik een verplichting om in andere topics ook te reageren dan?
Nee.quote:Op maandag 16 september 2019 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb ik een verplichting om in andere topics ook te reageren dan?
Zal wel even een kijkje nemen dan al zullen we het vast met elkaar eens zijn denk ik.quote:Op maandag 16 september 2019 23:16 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee.
Ik zeg alleen dat ik het weet te waarderen als je reageert, meer niet.![]()
Maar voel je niet verplicht ofzo.
Geen idee, maar even goede vrienden verder.quote:Op maandag 16 september 2019 23:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zal wel even een kijkje nemen dan al zullen we het vast met elkaar eens zijn denk ik.
Weet niet wat de discussie is. Maar het verhaal uit de OP ken ik en mijn vriendinnen ook. Nu ik ouder word neemt gelukkig een flink stuk af.quote:Op maandag 16 september 2019 23:18 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Geen idee, maar even goede vrienden verder.
Nogmaals, prachtige wet.quote:Een woordvoerder zegt dat agenten bij een overtreding zelf kunnen afwegen of ze wel of geen boete geven.
https://nos.nl/artikel/23(...)weer-geen-boete.html
Die is dus voor zover ik lees juist NIET gehandhaafd.quote:
En ronduit asociaal naar alle andere reizigers. Gewoon niet toegeven aan dit gejank.quote:Op maandag 16 september 2019 22:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou deze vrouw is dus wat rebels geweest.
Gratis geldquote:Op dinsdag 17 september 2019 10:10 schreef Ciclon het volgende:
Als je zo op social media kijkt, zie je dat moslims haar masaal steunen en dat men onderdrukt wordt door de kafir.
Wat ik dan weer niet snap, ze hebben bijna allemaal een dubbel paspoort of kunnen hun dubbele paspoort aanvragen bij het moederland. Waarom blijven ze dan toch hier? In het land van de sodom en gamorra en onderdrukking.
Hypocriet noem ik zo iets.
Moslim man + kafir vrouw = Moslim kinderenquote:Op dinsdag 17 september 2019 10:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat dacht je van dawa en overheersing?
Mevrouw wilt niet weten hoe geil ik (en vele andere mannen) van sluiers word, hoe meer hoe beter.quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:30 schreef Gunner het volgende:
NWS / De sluier beschermt tegen kwade dingen, zoals de lust van mannen
Is dat niet toevallig deze dame?
Ja, dat klopt.quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:30 schreef Gunner het volgende:
NWS / De sluier beschermt tegen kwade dingen, zoals de lust van mannen
Is dat niet toevallig deze dame?
Wegens haar veiligheid wil ze niet met haar achternaam in de krantquote:
Ik vind het beperken van zwemtijd van mannen omdat moslima's niet met mannen mogen zwemmen en een eigen uurtje/middagje eisen toch wel een inperking van persoonlijke vrijheden van diezelfde mannen hoor.quote:Op maandag 16 september 2019 21:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar daar heb ik nou nooit wat van gemerkt. Jij?
ik vrees dat de mannen spontaan niks met haar te maken wilde hebben toen ze dat ding afdeedquote:Op maandag 16 september 2019 19:26 schreef maily het volgende:
[..]
Nee nikste Allah. Zij draagt dat ding omdat de mannen zich anders niet kunnen beheersen.
Ik zie er maar drie.quote:Op woensdag 18 september 2019 07:41 schreef TomStall het volgende:
Maar goed. Topic heeft inmiddels 9 pagina's, loopt storm.
laat me raden: jij kijkt graag Utopia?quote:Op woensdag 18 september 2019 08:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
foruminstellingen foruminstellingen foruminstellingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |