abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188980838
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 21:55 schreef Yasmin23 het volgende:
En die hebben ook niet zulke vriendelijke gedachtes hoor
Klopt maar de fallout daarvan beperkt zich doorgaans tot de eigen families/geloofsgemeenschap. Van islam hebben wij allemaal te vrezen.
pi_188980846
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2019 21:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Klopt maar de fallout daarvan beperkt zich doorgaans tot de eigen families/geloofsgemeenschap. Van islam hebben wij allemaal te vrezen.
Ik denk dat dat allemaal wel mee valt :P
pi_188980900
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 21:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat allemaal wel mee valt :P
Ja ach, ik zie niet in waarom een turk uit limburg zich wel in syrie of irak temidden van talloze onschuldigen op zou kunnen blazen maar niet hier op Utrecht Centraal.

Als hem hier door broeders een bomvest was aangereikt had hij het net zo makkelijk hier gedaan. Daarnaast klinken jehova's en gereformeerden ineens een heel stuk onschuldiger.
pi_188980904
Dit zegt alles :D:

Nieuwsuur naarstig op zoek naar een 'gematigd moslim' om de extremen in de islam te nuanceren, denken ze er één gevonden te hebben (kijk, zo kan het ook!) en dan blijkt:

quote:
Ouch. Nieuwsuur-imam blijkt ook shariawappie

Hij bedoelt het goed hoor, maar of we wel even een kalifaat met sharia willen stichten om de wereld te redden van de onwetende mensheid. Met een bijzondere keus voor een kalief!
https://www.geenstijl.nl/(...)kt-ook-shariawappie/

[...]

Het hele betoog is na de lees verder te vinden. Nogmaals: er gaat geen kwaad uit van deze imam - hij wil een mooiere wereld en denkt dat zijn geloof ons de weg daarheen leidt. Maar wat we dus leren, is dat je geen salafist hoeft te zijn om te geloven in religieuze dogma's die het einde van onze liberale democratie en vrijheid zouden betekenen. En deze imam onderstreept daarmee dat we niet alleen de radicale fascistische randjes van het salafisme uit onze samenleving moeten snijden, maar dat de opvattingen van mainstream moslims óók aan meer open debat en meer vrije kritiek onderworpen moeten (kunnen) worden. Tenzij Kalief van Klaveren je als een goed idee klinkt, natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2019 22:00:24 ]
pi_188980914
Gelijk deze parasol het land uitdonderen aub
metal up your ass
pi_188980938
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2019 21:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja ach, ik zie niet in waarom een turk uit limburg zich wel in syrie of irak temidden van talloze onschuldigen op zou kunnen blazen maar niet hier op Utrecht Centraal.

Als hem hier door broeders een bomvest was aangereikt had hij het net zo makkelijk hier gedaan.
Mja ik denk dat religie een extra aantrekkingskracht heeft op mensen die al niet sporen. Zonder die religie hadden ze denk k wel een ander 'doel' gevonden.

In elke stroming heb je extremen er tussen zitten.
pi_188980976
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 21:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja ik denk dat religie een extra aantrekkingskracht heeft op mensen die al niet sporen. Zonder die religie hadden ze denk k wel een ander 'doel' gevonden.

In elke stroming heb je extremen er tussen zitten.
Nou nee, dat is nu net het punt, in of vanuit andere religies heb je zeker hier in Nederland geen lieden die lekker gemaakt door snuff videos de halve wereld over reizen om dit soort ellende/verwoesting aan te richten.
pi_188981003
quote:
13s.gif Op maandag 16 september 2019 22:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou nee, dat is nu net het punt, in of vanuit andere religies heb je zeker hier in Nederland geen lieden die lekker gemaakt door snuff videos de halve wereld over reizen om dit soort ellende/verwoesting aan te richten.
Nee dat geweld in die vorm heb je idd niet meer. Ben ik met je eens. Maar ik geloof er gewoon niet in dat die mensen die dit doen niet een andere reden zullen vinden om dit soort dingen te doen.
pi_188981083
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee dat geweld in die vorm heb je idd niet. Ben ik met je eens. Maar ik geloof er gewoon niet in dat die mensen die dit doen niet een andere reden zullen vinden om dit soort dingen te doen.
Hoeveel zelfmoordaanslagen komen er voor die niet samenhangen met islam? Geloof jij dat plegers van islamitische zelfmoordaanslagen daarmee een doel zouden kunnen beoogen buiten het aardse om?
pi_188981135
quote:
5s.gif Op maandag 16 september 2019 22:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoeveel zelfmoordaanslagen komen er voor die niet samenhangen met islam? Geloof jij dat plegers van islamitische zelfmoordaanslagen daarmee een doel zouden kunnen beoogen buiten het aardse om?
Hmm nee. Denk dat ze van zichzelf al zo gigantisch gestoord zijn en daarom extra vatbaar zijn voor dit soort nonsens. Die mensen die dit doen hebben vaak de koran niet eens zelf gelezen maar zijn op het verkeerde pad gebracht door andere. Maar het is ingewikkeld. Dit is niet alleen vanwege een religie maar van allerlei factoren die meespelen.

Maar mocht je gelijk krijgen eet ik mijn hoed burqa op. :P
pi_188981179
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:09 schreef Yasmin23 het volgende:
Die mensen die dit doen hebben vaak de koran niet eens zelf gelezen maar zijn op het verkeerde pad gebracht door andere
Jammer dit. Je weet dat Islamitische Staat kinderen, ook van vermoorde jezidi juist trainde om de koran feilloos te kunnnen reciteren he? Hielden er wedstrijden in.
pi_188981212
quote:
5s.gif Op maandag 16 september 2019 22:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Jammer dit. Je weet dat islamitische staat kinderen, ook van vermoorde jazida juist trainde om de koran feilloos te kunnnen reciteren he?
yezidi?

Mja geloof er niks van dat al die idioten die vanaf hier daar naar toe zijn vertrokken eigenhandig die koran hebben weten te lezen en zelf tot die conclusie zijn gekomen.

Overigens kreeg ik ook bijbelles vroeger op school maar wist toch wel dat ik homo's niets mocht aan doen :P Wilde ik ook niet eens.
pi_188981238
[quote]1s.gif Op maandag 16 september 2019 21:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Lijkt me wel. Als je een persoonlijke ov kaart hebt moet je je kunnen identificeren anders kan de hele familie met seniorenkorting op oma's 60+ kaart reizen.

Precies. Zou dat niet het geval zijn dan hoeven boerka draagsters ook geen id meer nodig hebben.
pi_188981245
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

yezidi?
Inderdaad _O-
quote:
Mja geloof er niks van dat al die idioten die vanaf hier daar naar toe zijn vertrokken eigenhandig die koran hebben weten te lezen en zelf tot die conclusie zijn gekomen.
Ik denk dat veel uitreizigers voor vertrek meer van de koran/hadith gelezen zullen hebben dan "gematigden" als ik heel eerlijk ben.
pi_188981296
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2019 22:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Inderdaad _O-
[..]

Ik denk dat veel uitreizers voor vertrek meer van de koran/hadith gelezen zullen hebben dan "gematigden" als ik heel eerlijk ben.
Ik geloof dat de meeste al vrij kansloos bezig waren. Al kleine criminele carrière achter de rug hadden ? :P Als zij al in staat waren om de koran zelf te kunnen lezen denk ik dat zij vanwege hun verknipte brein het op een bepaalde manier hebben geïnterpreteerd..

Niemand is het namelijk met elkaar eens hoe ze dat boek nou moeten begrijpen.. Ik denk dat je er in kan lezen wat je wilt lezen.
pi_188981302
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 19:26 schreef fantasyboy het volgende:
De vrouw had dus wel een kaartje.

Het openbaar vervoer zit vol met personeel die stoer willen doen maar in het leven geen reet voorstellen.
Ik zat gisterochtend in een trein waar een man geen kaartje had. Hij had ook geen ID bewijs. Toen de conducteurs om iets vroegen waar zijn naam op stond had hij ook niets. Ze vroegen hem naar zijn adres, maar hij wist de straatnaam niet meer, wan thij woonde er nog maar net. Echt allemaal bullshit natuurlijk. Met een zucht besloten de twee conducteurs dat het teveel gedoe was om trein stil te zetten en om versterking te vragen. En dus lieten ze het er bij zitten en gingen verder.

Tsja.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188981463
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik geloof dat de meeste al vrij kansloos bezig waren. Al kleine criminele carrière achter de rug hadden ? :P Als zij al in staat waren om de koran zelf te kunnen lezen denk ik dat zij vanwege hun verknipte brein het op een bepaalde manier hebben geïnterpreteerd..

Niemand is het namelijk met elkaar eens hoe ze dat boek nou moeten begrijpen.. Ik denk dat je er in kan lezen wat je wilt lezen.
Ja neem deze prachtige strofe bijvoorbeeld:
quote:
Quran (8:12) - "(Remember) when your Lord inspired the angels... "I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"
dit is voor velerlei uitleg vatbaar dat zie je direct. Zo inspirerend en poetisch. Eigenlijk is IS dus nog zeer gematigd dat ze het afsnijden van de vingertoppen achterwege laten. Gematigde rebellen zo ik je brom! _O_

En houd alsjeblieft in gedachten, de koran is het laatste, absolute woord van de Schepper zelf! *O*
pi_188981482
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zat gisterochtend in een trein waar een man geen kaartje had. Hij had ook geen ID bewijs. Toen de conducteurs om iets vroegen waar zijn naam op stond had hij ook niets. Ze vroegen hem naar zijn adres, maar hij wist de straatnaam niet meer, wan thij woonde er nog maar net. Echt allemaal bullshit natuurlijk. Met een zucht besloten de twee conducteurs dat het teveel gedoe was om trein stil te zetten en om versterking te vragen. En dus lieten ze het er bij zitten en gingen verder.

Tsja.
Als er geen politie op dat moment beschikbaar is dan heb je weinig keus. Nu heb jij dat eenmaal gezien. Maar als een conducteur op een dienst dit 15 tot 20 maal meemaakt dan weet je het wel. Heb je met een grote groep te maken heb je niet eens de tijd om die allemaal uit te schrijven. En als politie geen tijd heeft dan houd het op.

Het aantal reizigers die zich niet eens legitimeren en zonder vervoersbewijs in de trein zitten neemt gigantisch toe.
pi_188981492
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Niemand is het namelijk met elkaar eens hoe ze dat boek nou moeten begrijpen..
Dat blijkt anders totaal niet uit wetgeving in islamitische landen. Noch uit polls onder moslims wereldwijd.
pi_188981504
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 22:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja neem deze prachtige strofe bijvoorbeeld:
[..]

dit is voor velerlei uitleg vatbaar dat zie je direct. Zo inspirerend en poetisch. Eigenlijk is IS dus nog zeer gematigd dat ze het afsnijden van de vingertoppen achterwege laten. Gematigde rebellen zo ik je brom! _O_

En houd alsjeblieft in gedachten, de koran is het laatste, absolute woord van de Schepper zelf! *O*
Ja als ze dat allemaal letterlijk zouden nemen hadden we toch al niet meer naar buiten gekund :P

En in de bijbel kan je dt ook vinden. Thora ook wel.
pi_188981536
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat blijkt anders totaal niet uit wetgeving in islamitische landen. Noch uit polls onder moslims wereldwijd.
Daarom al die stromingen? Of dat ze elkaar niet kunnen uitstaan ondanks hun gedeelde geloof? Dat SA door vele islamitische landen helemaal niet zo geliefd is met hun wahabisme.
pi_188981539
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja als ze dat allemaal letterlijk zouden nemen hadden we toch al niet meer naar buiten gekund :P

En in de bijbel kan je dt ook vinden. Thora ook wel.
En hoeveel christenen en joden geven ook gevolg aan dit soort gewelddadige oproepen waarvan ik gemakshalve maar even van je aanneem dat die er ook daar zijn?
pi_188981552
quote:
11s.gif Op maandag 16 september 2019 22:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En hoeveel christenen en joden geven ook gevolg aan dit soort gewelddadige oproepen waarvan ik gemakshalve maar even van je aanneem dat die er ook daar zijn?
Ja hoeveel moslims geven er gehoor aan? Hoeveel moslims zijn er? 1.2 miljard? De meeste slachtoffers van terreur zijn ook moslims?
pi_188981556
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Daarom al die stromingen? Of dat ze elkaar niet kunnen uitstaan ondanks hun gedeelde geloof? Dat SA door vele islamitische landen helemaal niet zo geliefd is met hun wahabisme.
Vertel ons dan vooral eens over het verlichte maliki denken omtrent islamitisch strafrecht. _O-
pi_188981571
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 22:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja hoeveel moslims geven er gehoor aan? Hoeveel moslims zijn er? 1.2 miljard? De meeste slachtoffers van terreur zijn ook moslims?
Nou er zijn in Nederland volgens mij flink meer christenen en daarvan zijn het er 0... tel uit het verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')