quote:Trein op Rotterdam CS stilgezet vanwege nikaabdraagster
Een trein heeft maandag aan het begin van de middag op Rotterdam Centraal stilgestaan, omdat een vrouw zich weigerde te identificeren. De treinconducteur had hierom gevraagd, omdat de vrouw een nikaab droeg en zich weigerde te identificeren.
De 19-jarige vrouw uit Roosendaal zat in een trein op het traject Dordrecht-Lelystad. Tijdens een kaartcontrole vroeg de conducteur haar om zich te legitimeren. Dat weigerde de vrouw. Ook weigerde ze bij de volgende halte op Rotterdam CS de trein te verlaten.
De politie werd erbij geroepen. De trein met naar schatting 200 passagiers werd stilgehouden. De Roosendaalse gaf volgens de politie aan dat ze alleen gecontroleerd wilde worden door een vrouwelijke agent en dat die maar ter plaatse moest komen. "Dat was met het oog op de wachtende passagiers geen optie voor de agenten", aldus een woordvoerder.
Agenten gaven de vrouw de keuze. Ze kon zich alsnog identificeren of ze kon de trein uit en in een aparte ruimte wachten tot een vrouwelijke agente tijd had om naar CS te komen. Na overleg besloot de vrouw eieren voor haar geld te kiezen en zich ter plekke te identificeren.
Voor de politie was hiermee de zaak afgedaan. Door de weigerende reizigster liep de trein twintig minuten vertraging op.
De NS kan niet zeggen of de vrouw haar reis heeft voortgezet. Ze is vermoedelijk niet uit de trein gezet. Vervoersmaatschappijen staan op het standpunt dat ze een vervoersplicht hebben.
https://www.rijnmond.nl/n(...)wege-nikaabdraagster
twitter:traceycakes88 twitterde op maandag 16-09-2019 om 13:17:11Trein op Rotterdam Centraal vertraagd omdat een nikabdraagster aan boord was. Ze weigerde de trein te verlaten. #boerkaverbod https://t.co/se0t6wuYJG reageer retweet
twitter:muizehuig twitterde op maandag 16-09-2019 om 15:03:20@traceycakes88 Het is ff zoeken . https://t.co/vhol6q4O0e reageer retweet
Nee nikste Allah. Zij draagt dat ding omdat de mannen zich anders niet kunnen beheersen.quote:Op maandag 16 september 2019 19:25 schreef Jellereppe het volgende:
Extreem zo'n nikaab. Allah Allah. Pffff. Ik kan een mooie dame wel waarderen. Die nikaab ontneemt mij dat recht. Golf-Arabische cultuur. Tja.
quote:Op maandag 16 september 2019 19:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is dit het nieuwe zwartrijden?
Je hebt je paspoort al je hoeft niet nog meer hielen te likkenquote:Op maandag 16 september 2019 19:25 schreef Jellereppe het volgende:
Extreem zo'n nikaab. Allah Allah. Pffff. Ik kan een mooie dame wel waarderen. Die nikaab ontneemt mij dat recht. Golf-Arabische cultuur. Tja. Als mannen mogen we vrouwelijke schoonheid niet waarderen. Waarom niet? Als we dat niet konden waarderen hadden we een enorm probleem qua voortplanting. Kkkkzooi.
Blond haar en blauwe ogen, durf ik wel een kratje bier op in te zetten.quote:Op maandag 16 september 2019 19:35 schreef LelijKnap het volgende:
Ik zie maar twee opties; of ze heeft een ongelooflijke kutkop óf ze is gewoon een fundamentalistje die denkt boven de wet te staan.
Natuurlijk niet man. Niet in Nederland.quote:Op maandag 16 september 2019 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat kan haar een aardige schadeclaim opleveren.
Blauwe ogen zouden ook verklaren waarom de conducteur er iets mee durfde te doen.quote:Op maandag 16 september 2019 19:36 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Blond haar en blauwe ogen, durf ik wel een kratje bier op in te zetten.
't zijn altijd van die fundi bekeerlingen die dit soort acties uithalen. De "echte" komen het huis niet uit.
Wat voor werk zou ze kunnen doen met zo'n doek over d'r kop?quote:[en kan ditzelfde geintje morgen weer doen als ze met haar NS-abonnement weer naar haar werk gaat.
Schoonmaakster op het Haga lyceum of een andere haatschool.quote:Op maandag 16 september 2019 19:42 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Wat voor werk zou ze kunnen doen met zo'n doek over d'r kop?
Dan zou je het aan de hand van de naam en geboortedatum op de ID kaart kunnen checken.quote:Op maandag 16 september 2019 19:43 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik zag dat ze dus een persoonlijke ov chipkaart had. En de conducteur kon dus niet zien of de kaart wel bij de persoon hoorde. Ik vraag me alleen af wat voor foto er dan op die pas stond. Als ze daar ook met een nikaab opstaat dan kan je nog niks controleren.
Een beetje de moderne variant op niet aan de kant gaan voor een ongelovige op straat.quote:Op maandag 16 september 2019 19:25 schreef maily het volgende:
Lekker iedereen 20 minuten vertraging. Ik voorzie een nieuwe trend; nikaabdraagsters die het treinverkeer gaan ontwrichten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |