Denk het niet. Ook een vlag.quote:Op zondag 8 september 2019 17:18 schreef Tarado het volgende: [..] mwa, ik denk wel als Max had gedaan wat Leclerc vandaag deed er een strafje in had gezeten
Het is toch geen voetbal.quote:Op zondag 8 september 2019 17:26 schreef Luppie0110 het volgende:
Die tifosi was wel ff van ander kaliber dan dat Max klapvee he. Genieten.
Nu al zin in Zandvoort. Wordt echt een groot tokkiefestival.
Zegt de man die het over “die neger” heeft.quote:Op zondag 8 september 2019 17:26 schreef Luppie0110 het volgende:
Die tifosi was wel ff van ander kaliber dan dat Max klapvee he. Genieten.
Nu al zin in Zandvoort. Wordt echt een groot tokkiefestival.
Wat errug!quote:Op zondag 8 september 2019 17:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zegt de man die het over “die neger” heeft.
omdat ze pizza eten ipv frikandel?quote:Op zondag 8 september 2019 17:26 schreef Luppie0110 het volgende:
Die tifosi was wel ff van ander kaliber dan dat Max klapvee he. Genieten.
Nu al zin in Zandvoort. Wordt echt een groot tokkiefestival.
Laat ze die overwegingen dan maar eens uitschrijven in hun beslissing zodat ze in volgende gevallen hetzelfde doen. Maar dat doen ze nooit. Er komen altijd gelegenheidsargumenten tevoorschijn als ze echt nodig zijn om Hamilton niet te straffen, en die zie je dan later nooit weer.quote:Op zondag 8 september 2019 17:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Op zich vind ik dat de wedstrijdleiding hier wel goed gehandeld heeft. Vettel stond naast de baan en draait zonder te kijken de baan op. Stroll stond midden op de baan, dan snap ik dat je daar vlotter weg moet zijn. Ook een straf waard, maar niet zo zwaar.
Dat vind ik zo'n dom gelul. Ze moeten kunnen vaststellen dat hij er met 4 wielen overheen was, dan moet je een shot hebben waarin dat 100% duidelijk is. De vraag is niet 'wat denk jij, is hij er net over of niet?'quote:Wat betreft de samenzwering tegen Vettel: hij is ontzettend gematst in de kwalificatie, als ze consequent geweest zouden zijn had Vettel geen tijd gehad in Q3.
Ik had een zwarte vlag wel op z'n plaats gevonden dit keer, Stroll zat ook fout maar die keek tenminste nog en liet er 2? passerenquote:Op zondag 8 september 2019 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Laat ze die overwegingen dan maar eens uitschrijven in hun beslissing zodat ze in volgende gevallen hetzelfde doen. Maar dat doen ze nooit. Er komen altijd gelegenheidsargumenten tevoorschijn als ze echt nodig zijn om Hamilton niet te straffen, en die zie je dan later nooit weer.
[..]
Dat vind ik zo'n dom gelul. Ze moeten kunnen vaststellen dat hij er met 4 wielen overheen was, dan moet je een shot hebben waarin dat 100% duidelijk is. De vraag is niet 'wat denk jij, is hij er net over of niet?'
Vettel keek ook maar kon Stroll niet zien. Pas toen hij weer op de baan rolde zag hij Stroll. Toen was het te laat. Vond Stroll Wilder de baan op gaan dan Vettel eerlijk gezegd.quote:Op zondag 8 september 2019 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had een zwarte vlag wel op z'n plaats gevonden dit keer, Stroll zat ook fout maar die keek tenminste nog en liet er 2? passeren
Thanks broer.quote:Op zondag 8 september 2019 17:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is niet erg inderdaad, jij mag als klapjosti gewoon blijven kijken
OK maar dan hadden ze beiden een zwarte vlag moeten hebbenquote:Op zondag 8 september 2019 17:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vettel keek ook maar kon Stroll niet zien. Pas toen hij weer op de baan rolde zag hij Stroll. Toen was het te laat. Vond Stroll Wilder de baan op gaan dan Vettel eerlijk gezegd.
Er wordt verschil gemaakt tussen fysiek contact.quote:Op zondag 8 september 2019 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK maar dan hadden ze beiden een zwarte vlag moeten hebben
ik vond die actie van Sainz op Albon ook niet helemaal zuiverquote:Op zondag 8 september 2019 17:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er wordt verschil gemaakt tussen fysiek contact.
Daarom kreeg Leclerc ook geen straf toen hij Hamilton buiten de baan drukte
Ik had alleen gezien dat Albon rechtdoor schoot. Zal eens zoekenquote:Op zondag 8 september 2019 17:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vond die actie van Sainz op Albon ook niet helemaal zuiver
Vettel liet er ook een of twee passeren, ik denk dat hij Stroll niet kon zien. Maar dan had hij een andere route moeten nemen.quote:Op zondag 8 september 2019 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had een zwarte vlag wel op z'n plaats gevonden dit keer, Stroll zat ook fout maar die keek tenminste nog en liet er 2? passeren
Mooi, Max matig en Leclerc mag meerdere fouten makenquote:Op zondag 8 september 2019 17:48 schreef Kickinalfa het volgende:
Vermakelijke race in te kijken.
Prima gedaan van Charles!
Vettel valt hier wel door de mand en ook max matig.
Die was prima. Gewoon je auto in een bocht naar buiten laten rollen.quote:Op zondag 8 september 2019 17:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vond die actie van Sainz op Albon ook niet helemaal zuiver
Ferrari is met het benaderen van het aantal overwinningen van RBR nu ook aangesloten bij die "subtop/middenmoot". Dwz: nog niet helemaal want Max ligt nog voor op Vettel en Leclerc in het rijdersklassement.quote:Op zondag 8 september 2019 17:47 schreef Pery het volgende:
[..]
De laatste race's sowieso al niet. Kan niet aanhaken bij de top.. typisch subtop/middenmoot..
Verstappen deed in Oostenrijk niets wat al niet eerder is gedaan en nooit is bestraft.quote:Op zondag 8 september 2019 17:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vettel liet er ook een of twee passeren, ik denk dat hij Stroll niet kon zien. Maar dan had hij een andere route moeten nemen.
Ik zet net naar de uitleg van Masi te kijken en die kerel vertelt dus gewoon dat Stroll zwaarder was bestraft wanneer Gasly hem niet zo miraculeus ontweken had. Ook zegt hij dat Leclerc was bestraft als hij Hamilton had geraakt. Maar dat betekent dus dat de andere coureur bepaalt of er een straf komt of niet door het gras op te gaan of niet. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Ook geeft hij gewoon toe dat er na Oostenrijk veel veranderd is, en dat slaat natuurlijk ook nergens op want de regels zijn niet voor Oostenrijk veranderd. Vettel de overwinning afpakken ten bate van Hamilton kon nog wel, maar Verstappen zijn overwinning afpakken niet. Daar klopt helemaal geen reet van.
dat ben ik met je eens dat slaat nergens opquote:Op zondag 8 september 2019 17:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vettel liet er ook een of twee passeren, ik denk dat hij Stroll niet kon zien. Maar dan had hij een andere route moeten nemen.
Ik zet net naar de uitleg van Masi te kijken en die kerel vertelt dus gewoon dat Stroll zwaarder was bestraft wanneer Gasly hem niet zo miraculeus ontweken had. Ook zegt hij dat Leclerc was bestraft als hij Hamilton had geraakt. Maar dat betekent dus dat de andere coureur bepaalt of er een straf komt of niet door het gras op te gaan of niet. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Ook geeft hij gewoon toe dat er na Oostenrijk veel veranderd is, en dat slaat natuurlijk ook nergens op want de regels zijn niet voor Oostenrijk veranderd. Vettel de overwinning afpakken ten bate van Hamilton kon nog wel, maar Verstappen zijn overwinning afpakken niet. Daar klopt helemaal geen reet van.
LEC drukte HAM helemaal niet van de baan.. Hoe kom je daar nu bij?!quote:Op zondag 8 september 2019 17:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er wordt verschil gemaakt tussen fysiek contact.
Daarom kreeg Leclerc ook geen straf toen hij Hamilton buiten de baan drukte
Johquote:Op zondag 8 september 2019 17:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zet net naar de uitleg van Masi te kijken en die kerel vertelt dus gewoon dat Stroll zwaarder was bestraft wanneer Gasly hem niet zo miraculeus ontweken had. Ook zegt hij dat Leclerc was bestraft als hij Hamilton had geraakt. Maar dat betekent dus dat de andere coureur bepaalt of er een straf komt of niet door het gras op te gaan of niet. Dat slaat natuurlijk nergens op.
.
CharlesGod ligt inmiddels al mijlenver voor op Max. Geef het nog een race en hij zoeft Max in de stand voorbij, en dat blijft voorlopig zo.quote:Op zondag 8 september 2019 17:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ferrari is met het benaderen van het aantal overwinningen van RBR nu ook aangesloten bij die "subtop/middenmoot". Dwz: nog niet helemaal want Max ligt nog voor op Vettel en Leclerc in het rijdersklassement.
Albon zat er toch al naast? Hij drukte hem van de baan af, vond het niet zo van prima, maar goed het zal welquote:Op zondag 8 september 2019 17:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die was prima. Gewoon je auto in een bocht naar buiten laten rollen.
Niet toen Hamilton het deed, wel als Rosberg het deed.quote:Op zondag 8 september 2019 17:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verstappen deed in Oostenrijk niets wat al niet eerder is gedaan en nooit is bestraft.
Ja joh geen idee manquote:Op zondag 8 september 2019 17:52 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
LEC drukte HAM helemaal niet van de baan.. Hoe kom je daar nu bij?!
Leclerc staat de hele race onder druk van de Mercedes en schiet 1* rechtdoor.quote:Op zondag 8 september 2019 17:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mooi, Max matig en Leclerc mag meerdere fouten maken
nee maar dat maakt het nog niet logischerquote:Op zondag 8 september 2019 17:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Joh
Dit is alleen niet nieuw hoor gaap
Dat mag dus zolang je er nog voor ligt. Net zoals Verstappen bij Leclerc in Oostenrijk.quote:Op zondag 8 september 2019 17:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Albon zat er toch al naast? Hij drukte hem van de baan af, vond het niet zo van prima, maar goed het zal wel
Als Hamilton schade had gereden toen Leclerc hem van de baan drukte had Mercedes de race gewonnen met Bottas.quote:Op zondag 8 september 2019 17:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zet net naar de uitleg van Masi te kijken en die kerel vertelt dus gewoon dat Stroll zwaarder was bestraft wanneer Gasly hem niet zo miraculeus ontweken had. Ook zegt hij dat Leclerc was bestraft als hij Hamilton had geraakt. Maar dat betekent dus dat de andere coureur bepaalt of er een straf komt of niet door het gras op te gaan of niet. Dat slaat natuurlijk nergens op.
HAM kiest zelf de buitenkant, terwijl je weet dat je daar geen kans maakt.. En dan hopen dat LEC een straf krijgt. Vies misselijk mannetje dat HAM is.. Bahquote:Op zondag 8 september 2019 17:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja joh geen idee man
Ik denk dat ik het uit een duim heb gezogen.
Tevreden?
dat was een hele andere situatiequote:Op zondag 8 september 2019 17:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat mag dus zolang je er nog voor ligt. Net zoals Verstappen bij Leclerc in Oostenrijk.
Rosberg was bij het insturen, Hamilton bij het verlaten van de bocht. Daar zit verschil tussen.quote:Op zondag 8 september 2019 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet toen Hamilton het deed, wel als Rosberg het deed.
Hoe kan je ergens mijlenver voorbij zijn terwijl je er achter staatquote:Op zondag 8 september 2019 17:52 schreef Pery het volgende:
CharlesGod ligt inmiddels al mijlenver voor op Max. Geef het nog een race en hij zoeft Max in de stand voorbij
Het verschil is natuurlijk wel dat Leclerc geen risico liep vanwege uitloopstrook. En Max nam (welliswaar wijd) gewoon de bocht terwijl Sainz helemaal naar buiten reed. Ik vond het er behoorlijk agressief uitzien.quote:Op zondag 8 september 2019 17:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat mag dus zolang je er nog voor ligt. Net zoals Verstappen bij Leclerc in Oostenrijk.
Met 20 sec achterstand beginnen en dan 50 ronden later achtste worden is niet onzichtbaar.quote:Op zondag 8 september 2019 17:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Leclerc staat de hele race onder druk van de Mercedes en schiet 1* rechtdoor.
Max rijdt zijn vleugel stuk en rijdt een onzichtbare race verder.
quote:Op zondag 8 september 2019 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Laat ze die overwegingen dan maar eens uitschrijven in hun beslissing zodat ze in volgende gevallen hetzelfde doen. Maar dat doen ze nooit. Er komen altijd gelegenheidsargumenten tevoorschijn als ze echt nodig zijn om Hamilton niet te straffen, en die zie je dan later nooit weer.
Daar kom je elke keer mee als Vettel het weer eens verkloot, maar is op niets gebaseerd.quote:Dat vind ik zo'n dom gelul.
Het is 100% duidelijk.quote:[..]
Dat vind ik zo'n dom gelul. Ze moeten kunnen vaststellen dat hij er met 4 wielen overheen was, dan moet je een shot hebben waarin dat 100% duidelijk is. De vraag is niet 'wat denk jij, is hij er net over of niet?'
Niet echt, voor zover ik het tussen de bomen gezien heb.quote:
quote:Op zondag 8 september 2019 17:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet echt, voor zover ik het tussen de bomen gezien heb.
Eens, maar het werkt al jaren zo.quote:Op zondag 8 september 2019 17:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee maar dat maakt het nog niet logischer
Dir schuine beeld geeft niet alle informatie. Van boven gezien zou er nog een deel van de band boven de witte lijn kunnen zitten (en daar lijkt het imho ook op), dus geven ze hem het voordeel van de twijfel.quote:Op zondag 8 september 2019 17:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
[..]
Daar kom je elke keer mee als Vettel het weer eens verkloot, maar is op niets gebaseerd.
[..]
Het is 100% duidelijk.
[ afbeelding ]
Geen vraag, gewoon gematst.
Het feit dat hij met 20 sec achteraan staat is juist zijn eigen fout.quote:Op zondag 8 september 2019 17:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met 20 sec achterstand beginnen en dan 50 ronden later achtste worden is niet onzichtbaar.
Je hebt het blokken en blokkeren van leclerc gemist? Dat is wel een beetje gek want je verwijt het Verstappen wel
dit dus, vond het ook wel over het randjequote:Op zondag 8 september 2019 17:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk wel dat Leclerc geen risico liep vanwege uitloopstrook. En Max nam (welliswaar wijd) gewoon de bocht terwijl Sainz helemaal naar buiten reed. Ik vond het er behoorlijk agressief uitzien.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 september 2019 17:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk wel dat Leclerc geen risico liep vanwege uitloopstrook. En Max nam (welliswaar wijd) gewoon de bocht terwijl Sainz helemaal naar buiten reed. Ik vond het er behoorlijk agressief uitzien.
[ afbeelding ]
Ok, zo lijkt het inderdaad een stuk dubieuzer. Had dit nog niet gezien.quote:
Het punt is dat als je elke keer iets anders beslist zonder uit te schrijven waarom de situatie verschilt, je ruimte laat voor willlekeur. En dan wordt de beslissing dus bepaald door het gewenste gevolg. Je kunt niet met de droge ogen beweren dat Hamilton niet structureel gematst is met soms unieke argumenten, zoals dat hij eerlijk verteld heeft hoe het zat, of het ineens introduceren van het begrip 'racing room' dat nooit meer teruggekomen is. Of het geen straf krijgen voor het gras oprijden om vervolgens Rosberg eraf te beuken.quote:Op zondag 8 september 2019 17:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Rosberg was bij het insturen, Hamilton bij het verlaten van de bocht. Daar zit verschil tussen.
Je blijft dezelfde nutteloze argumenten herhalen, keer op keer.
Vettel moet hier gewoon straf hebben, en 10 seconden S&G lijkt me op zich niet teveel, maar daar gaat het niet om.quote:Op zondag 8 september 2019 17:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
[..]
Daar kom je elke keer mee als Vettel het weer eens verkloot, maar is op niets gebaseerd.
Nee, dat is het niet.quote:
Als Charles zo goed was had hij ruim voorbij de helft van het seizoen waar we nu zitten al mijlenver vōōr Max gestaan in het kampioenschap. Hij rijdt immers in de betere auto.quote:Op zondag 8 september 2019 17:52 schreef Pery het volgende:
[..]
CharlesGod ligt inmiddels al mijlenver voor op Max. Geef het nog een race en hij zoeft Max in de stand voorbij, en dat blijft voorlopig zo.
Ferrari verneukte ook veel.quote:Op zondag 8 september 2019 18:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Als Charles zo goed was had hij ruim voorbij de helft van het seizoen waar we nu zitten al mijlenver vōōr Max gestaan in het kampioenschap. Hij rijdt immers in de betere auto.
Ja, dus is 'ie gematstquote:Op zondag 8 september 2019 18:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dir schuine beeld geeft niet alle informatie. Van boven gezien zou er nog een deel van de band boven de witte lijn kunnen zitten (en daar lijkt het imho ook op), dus geven ze hem het voordeel van de twijfel.
De band moet er volledig overheen zijn van boven gezien, net zoals bij voetbal dat de bal volledig over de lijn moet zijn.
maar wat denk jij dat er met Vettel aan de hand is? Want je kan toch moeilijk zeggen dat het goed met hem gaatquote:Op zondag 8 september 2019 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het punt is dat als je elke keer iets anders beslist zonder uit te schrijven waarom de situatie verschilt, je ruimte laat voor willlekeur. En dan wordt de beslissing dus bepaald door het gewenste gevolg. Je kunt niet met de droge ogen beweren dat Hamilton niet structureel gematst is met soms unieke argumenten, zoals dat hij eerlijk verteld heeft hoe het zat, of het ineens introduceren van het begrip 'racing room' dat nooit meer teruggekomen is. Of het geen straf krijgen voor het gras oprijden om vervolgens Rosberg eraf te beuken.
[..]
Vettel moet hier gewoon straf hebben, en 10 seconden S&G lijkt me op zich niet teveel, maar daar gaat het niet om.
[..]
Nee, dat is het niet.
Hij ontwikkelt zich goed moet ik zeggenquote:Op zondag 8 september 2019 18:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Als Charles zo goed was had hij ruim voorbij de helft van het seizoen waar we nu zitten al mijlenver vōōr Max gestaan in het kampioenschap. Hij rijdt immers in de betere auto.
Dat is Albon.quote:Op zondag 8 september 2019 17:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk wel dat Leclerc geen risico liep vanwege uitloopstrook. En Max nam (welliswaar wijd) gewoon de bocht terwijl Sainz helemaal naar buiten reed. Ik vond het er behoorlijk agressief uitzien.
[ afbeelding ]
Volgens mij was dit albon.quote:Op zondag 8 september 2019 17:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk wel dat Leclerc geen risico liep vanwege uitloopstrook. En Max nam (welliswaar wijd) gewoon de bocht terwijl Sainz helemaal naar buiten reed. Ik vond het er behoorlijk agressief uitzien.
[ afbeelding ]
Ferrari verneukte het e.e.a, maar Leclerc heeft ook fouten gemaakt in Baku en Duitsland.quote:
Max met een gele T-cam ja?quote:Op zondag 8 september 2019 17:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
En Max nam (welliswaar wijd) gewoon de bocht terwijl Sainz helemaal naar buiten reed. Ik vond het er behoorlijk agressief uitzien.
[afbeelding ]
Ahh ok, had niet alles teruggelezen, excuusquote:Op zondag 8 september 2019 18:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja was een vergelijking tussen Max-Leclerc Oostenrijk en Sainz-Albon vandaag
lezen en teruglezen, de tip van zondagquote:Op zondag 8 september 2019 18:13 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Max met een gele T-cam ja?
[ afbeelding ]
Zoals iemand al eerder postte maakte ik een vergelijking tussen het incident van Leclerc en Max (in Oostenrijk) en die tussen Sainz en Albon (vandaag).quote:
In dat geval.quote:Op zondag 8 september 2019 18:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
lezen en teruglezen, de tip van zondag
vandaar de tipquote:Op zondag 8 september 2019 18:17 schreef Lola69 het volgende:
[..]
In dat geval.
Even teruglezen naar 2016, daar ging mijn observatie dan over.
Maar het feit dat minimaal de helft van de reacties onder dat bericht over dezelfde verwarring gaan, geeft misschien aan dat de stelling van die post niet even logisch te volgen is.
Ik zeg toch:" niet onzichtbaar". Dat is geen synoniem voor foutloos oid...quote:Op zondag 8 september 2019 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het feit dat hij met 20 sec achteraan staat is juist zijn eigen fout.
Leclerc heeft in mij ogen een fair gevecht geleverd met Lewis en bottas en heeft daarbij 1 foutje gemaakt in de chicane.
Nee, dan is hij dus niet gematst, maar was hij genaaid als het wel was bestraft.quote:Op zondag 8 september 2019 18:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, dus is 'ie gematst
Heb ik overigens geen moeite mee hoor, maar het is zo typerend dat Weltschmertz steevast van de toren blaast dat alles en iedereen Vettel dwarsboomt, maar dit niet ziet als cadeautje aan Vettel.
Hij spint te vaak, maar ik had niet anders verwacht dan dat Leclerc qua snelheid dicht op hem zou zitten. Ik weet niet wat de uitkomst van het gesprek was, maar als Leclerc hem opzettelijk genaaid heeft met de kwalificatie, een week nadat Vettel hem de overwinning heeft bezorgd dan kan ik me voorstellen dat hij goed pissig is, en ook wel dat hij dan gaat forceren. Zeker als het team wat hem zo vaak in de steek heeft gelaten en hij altijd de hand boven het hoofd heeft gehouden dan Leclerc steunt.quote:Op zondag 8 september 2019 18:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar wat denk jij dat er met Vettel aan de hand is? Want je kan toch moeilijk zeggen dat het goed met hem gaat
Dat komt wel goed ja. Beetje ruzie maken in de paddock, paar tikjes uitdelen. Mooie tijd komt eraan.quote:Op zondag 8 september 2019 18:07 schreef Red_85 het volgende:
Ik zie een fantastische tijd aankomen in de F1 met Leclerc, Max, Ocon en nog een aantal anderen van die leeftijd die om de titel gaan vechten. Mannetjes naast de baan, bravoure op de baan... Gekloot en gezijk in het paddock door chaos en actie op de baan. Kommaarrop!!
Als die Lewis met pensioen gaat.
Omdat hij niet veel geld meebrengt.quote:Op zondag 8 september 2019 18:58 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Dat komt wel goed ja. Beetje ruzie maken in de paddock, paar tikjes uitdelen. Mooie tijd komt eraan.
Alleen, waar alle lof voor Ocon vandaan komt begrijpt ik niet echt. Hij zou zo goed moeten zijn maar dit jaar is er al geen plek voor hem. Het jaar daarvoor heb ik hem ook veel fouten zien maken en sneller dan zijn teamgenoot was ie niet.
Ocon?quote:Op zondag 8 september 2019 18:07 schreef Red_85 het volgende:
Ik zie een fantastische tijd aankomen in de F1 met Leclerc, Max, Ocon en nog een aantal anderen van die leeftijd die om de titel gaan vechten. Mannetjes naast de baan, bravoure op de baan... Gekloot en gezijk in het paddock door chaos en actie op de baan. Kommaarrop!!
Als die Lewis met pensioen gaat.
Wat bedoel je met "weer een vermijdbare fout"? Die van vorige week ken ik maar over welke fouten heb je het nog meer?quote:Op zondag 8 september 2019 19:12 schreef wawowiewa het volgende:
Dit was weer een vermijdbare fout van VER
Het is een goede coureur maar dat is iets anders dan een groots coureur.
Tegen Perez oprijdenquote:Op zondag 8 september 2019 19:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "weer een vermijdbare fout"? Die van vorige week ken ik maar over welke fouten heb je het nog meer?
Lol, meteen dat weer erbij.quote:Op zondag 8 september 2019 19:12 schreef wawowiewa het volgende:
Dit was weer een vermijdbare fout van VER
Het is een goede coureur maar dat is iets anders dan een groots coureur.
Ondanks hij ook al heeeel berekenend aan kwam rijden. De botsing tussen Perez en Gasly was funest.quote:Op zondag 8 september 2019 19:30 schreef Dauthi het volgende:
Het is overigens helemaal niet zo vreemd dat Max zo'n fout maakt als vandaag bij de start. Je moet toch echt iemand zijn die altijd achteraan start om te weten dat men in Monza bij de eerste bocht stil staat.
Max heeft zijn hele carričre vooraan gestart. Dus zo vreemd is het niet dat het mis gaat wanneer het een van de eerste keren is.
Met het afsnijden had hij geen lasting advantage. Sterker nog, Lewis zat daarna zelfs dichter op LeClerc.quote:Op zondag 8 september 2019 19:25 schreef mikieu het volgende:
[..]
Lol, meteen dat weer erbij.
Komende races maken Merc en RBR Ferrari kapot. Dan ineens ligt het allemaal weer aa de auto, nu Leclerc even een volgas baantje wint is hij ineena de nieuwe held..
Komt hier al vaker naar voren, Leclerc heeft nog maar heel weinig laten zien. Alleen dat hij het geluk heeft dat hij in die Ferrari zit, elk ander team had een penalty gehad.
De actie van Max op Bottas vorig jaar was nettet dan die van Leclerc op Hamilton, wie kreeg er wel straf?
Vandaag in de F2 snijdt iemand die chicane af, Leclerc deed dit ook. Wie krijgt er weer geen straf?
En daardoor reed ie achterop Perez zeker?quote:Op zondag 8 september 2019 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max had te kampen met motorproblemen tijdens de race aldus Horner: https://racingnews365.nl/(...)ite-met-inhalen-door
Kap hier nou eens mee. Laatste waarschuwing aan eenieder die door blijft gaan. Dan gaat alles gewoon de kliko in.quote:Op zondag 8 september 2019 19:42 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
En daardoor reed ie achterop Perez zeker?
Is het artikel aangepast?quote:Op zondag 8 september 2019 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max had te kampen met motorproblemen tijdens de race aldus Horner: https://racingnews365.nl/(...)ite-met-inhalen-door
Nee, de motorproblemen werden veroorzaakt door een toerenbegrenzer tijdens de slipstream.quote:
Het is niet eenduidig vast te stellen dat hij volledig over de lijn gaat en dus is er geen straf uitgedreeld.quote:Op zondag 8 september 2019 18:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, dus is 'ie gematst
Heb ik overigens geen moeite mee hoor, maar het is zo typerend dat Weltschmertz steevast van de toren blaast dat alles en iedereen Vettel dwarsboomt, maar dit niet ziet als cadeautje aan Vettel.
Dat heeft weer te maken met de settings van de versnellingsbak die voorafgaand aan het seizoen moeten worden bepaald.quote:Op zondag 8 september 2019 19:45 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Nee, de motorproblemen werden veroorzaakt door een toerenbegrenzer tijdens de slipstream.
het gaat sinds de vakantie niet goed met RBRquote:Op zondag 8 september 2019 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max had te kampen met motorproblemen tijdens de race aldus Horner: https://racingnews365.nl/(...)ite-met-inhalen-door
Onzin, hij had de mogelijkheid de bocht te halen. Veel te langzaam, maar het kon. Zijn probleem moet je maar optijd remmen, 100% dat lewis hem had ingehaald.quote:Op zondag 8 september 2019 19:42 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Met het afsnijden had hij geen lasting advantage. Sterker nog, Lewis zat daarna zelfs dichter op LeClerc.
Regels dus gewoon toegepast. Niets anders dan dat.
Tja wie had anders verwacht met 2 powercircuits achter elkaar?quote:Op zondag 8 september 2019 19:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gaat sinds de vakantie niet goed met RBR
De sscreenshot is behoorlijk eenduidig. De stewards vinden, ondanks dat beeld, van niet en hun woord telt. Dat is matsenquote:Op zondag 8 september 2019 19:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet eenduidig vast te stellen dat hij volledig over de lijn gaat en dus is er geen straf uitgedreeld.
Dat is niet matsen, maar de regels toepassen.
motor problemen heeft niks met het cirquit te maken, die spec 4 lijkt het niet goed te doen, zie kyatquote:Op zondag 8 september 2019 19:50 schreef zoem het volgende:
[..]
Tja wie had anders verwacht met 2 powercircuits achter elkaar?
De vorige race had Verstappen en Albon er geen spec 4 in liggen.quote:Op zondag 8 september 2019 19:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
motor problemen heeft niks met het cirquit te maken, die spec 4 lijkt het niet goed te doen, zie kyat
Mercedes had ook problemen met de nieuwe motoren. Bij Honda/Max schijnt het een softwareprobleem te zijn met plots hoge toeren waarbij de veiligheidsmodus aan springt.quote:Op zondag 8 september 2019 19:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
motor problemen heeft niks met het cirquit te maken, die spec 4 lijkt het niet goed te doen, zie kyat
vandaar dat ik zeg, sinds de vakantie gaat het niet goedquote:Op zondag 8 september 2019 19:53 schreef Tinos85 het volgende:
Wel duidelijk dat de starts van Red Bull niet verbeterd zijn met de spec 4. Albon viel ook gelijk terug.
Op basis van 1 race kun je dat nog moeilijk concluderen. En met de vorige versie ging het in Spa ook al niet optimaal.quote:Op zondag 8 september 2019 19:53 schreef Tinos85 het volgende:
Wel duidelijk dat de starts van Red Bull niet verbeterd zijn met de spec 4. Albon viel ook gelijk terug.
Nope, geen enkele start van Red Bull is dit seizoen echt goed gegaan. Hongarije misschien omdat Verstappen daar pole vast kon houden.quote:Op zondag 8 september 2019 19:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Op basis van 1 race kun je dat nog moeilijk concluderen. En met de vorige versie ging het in Spa ook al niet optimaal.
dat een topteam als RBR het nu nog niet gefixed heeft, snap ik echt nietquote:Op zondag 8 september 2019 20:01 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nope, geen enkele start van Red Bull is dit seizoen echt goed gegaan. Hongarije misschien omdat Verstappen daar pole vast kon houden.
Monaco was de start van Max ook goed.quote:Op zondag 8 september 2019 20:01 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nope, geen enkele start van Red Bull is dit seizoen echt goed gegaan. Hongarije misschien omdat Verstappen daar pole vast kon houden.
Dat komt omdat het voornamelijk in de electronica van Honda zit.quote:Op zondag 8 september 2019 20:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat een topteam als RBR het nu nog niet gefixed heeft, snap ik echt niet
twitter:HondaRacingF1 twitterde op zondag 08-09-2019 om 17:06:23Quick update on DK's stoppage...With the @ToroRosso engineers, we're going to investigate the cause and location of the oil leak that stopped Kvyat as soon as the car is back in the garage.#PoweredByHonda https://t.co/zpT5tmIj8l reageer retweet
Een screenshot van opzij is nooit eenduidig als het om cm werk gaat. De stewards hadden het over een camera shot van boven. Dat had gewoon 100% duidelijkheid moeten geven. Blijkbaar was het dat niet.quote:Op zondag 8 september 2019 19:51 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De sscreenshot is behoorlijk eenduidig. De stewards vinden, ondanks dat beeld, van niet en hun woord telt. Dat is matsen
mwah, daar is La Gazetta dello Sport wel voor.quote:Op zondag 8 september 2019 20:47 schreef THEFXR het volgende:
Heeft Ferrari ook een soort Helmut Marko in dienst, die dan op maandagochtend gaat bellen en zegt dat Vettel Kut heeft gereden?
Of Lewis was er bovenop geknalt. Dat kun je nooit met 100% zekerheid zeggen. Wat je wel kunt zeggen is dat Lewis er na de bocht dichter op zat, dus geen Lasting Advantagequote:Op zondag 8 september 2019 19:49 schreef mikieu het volgende:
[..]
Onzin, hij had de mogelijkheid de bocht te halen. Veel te langzaam, maar het kon. Zijn probleem moet je maar optijd remmen, 100% dat lewis hem had ingehaald.
quote:Op zondag 8 september 2019 20:51 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Of Lewis was er bovenop geknalt. Dat kun je nooit met 100% zekerheid zeggen. Wat je wel kunt zeggen is dat Lewis er na de bocht dichter op zat, dus geen Lasting Advantage
Die straf voor Max was daar terecht. Jammer dat hammie daar nooit bestraft is voor hetzelfde vergrijp, want hij miste destijds bocht 1 opzettelijk. De uitleg van wijlen Charlie Whiting sloeg als een lul op een drumstel.quote:Op zondag 8 september 2019 20:55 schreef mikieu het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen dat dit ook gewoon mag?
Je mist gewoon de bocht, was er een muur had je ook pech. In deze situatie moet je gewoon je plek afgeven.
Ohja, Max kreeg daar trouwens ook een straf, wat volgens jou niet zou kunnen..
De huidige uitleg van Masi op Sky vandaag over allerlei incidenten idemquote:Op zondag 8 september 2019 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die straf voor Max was daar terecht. Jammer dat hammie daar nooit bestraft is voor hetzelfde vergrijp, want hij miste destijds bocht 1 opzettelijk. De uitleg van wijlen Charlie Whiting sloeg als een lul op een drumstel.
Iets met dat het voordeel door de SC teniet was gedaan.quote:Op zondag 8 september 2019 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die straf voor Max was daar terecht. Jammer dat hammie daar nooit bestraft is voor hetzelfde vergrijp, want hij miste destijds bocht 1 opzettelijk. De uitleg van wijlen Charlie Whiting sloeg als een lul op een drumstel.
Dat was de uitleg ja, maar die gaat er bij mij drie jaar later nog steeds niet inquote:Op zondag 8 september 2019 21:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Iets met dat het voordeel door de SC teniet was gedaan.
Het verschil met vorig jaar snap ik nog wel.quote:Op zondag 8 september 2019 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Midden in een seizoen de regels aanpassen én het gevolg/de gevolgen ve actie bestraffen ipv de actie zelf![]()
Voorbeeld: https://racingnews365.nl/(...)a-en-leclerc-nu-niet
quote:Op zondag 8 september 2019 21:28 schreef F1gamer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik kon het niet laten
Het is jammer dat Vettel niet meer goed rijdt en zelfs fouten maakt ala Grosjean
4/5 ben ik het met je oneensquote:Op zondag 8 september 2019 21:32 schreef F1gamer het volgende:
Renault is echt goed vandaag.Die zullen vandaag lekker nanana roepen naar Red Bull.
Max hoogst haalbare na die ontwijkactie op Perez in 1 ste ronde.
Lewis zien een zeldzaam foutje maken.
Leclerc goed gereden en mooie overwinning.
Vettel zakt door het ijs en dat is jammer. Hopelijk herpakt hij zichzelf weer.
Dat zal Renault vast en zeker doen. Eindelijk weer eens gefinisht boven één van de klantenteams en zelfkritiek is zonde van de energiequote:Op zondag 8 september 2019 21:32 schreef F1gamer het volgende:
Renault is echt goed vandaag.Die zullen vandaag lekker nanana roepen naar Red Bull.
Ik snap écht niet dat je én midden in een seizoen de regels gaat veranderen (ja, daar heeft ook Max zijn voordeel mee gedaan) én er (wederom) voor kiest om gevolgen ve actie te vestraffen ipv de actie zelf. Beide wat mij betreft zeer krom.quote:Op zondag 8 september 2019 21:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het verschil met vorig jaar snap ik nog wel.
Denk ook dat ze met Ferrari gaan bepleiten de rest van het seizoen op ovals te racen. Zodat het kutchassis niet opvalt.quote:Op zondag 8 september 2019 21:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zal Renault vast en zeker doen. Eindelijk weer eens gefinisht boven één van de klantenteams en zelfkritiek is zonde van de energie
Het meer laten racen was er al vanaf het begin. En ik weet niet welk voordeel van Max je bedoelt.quote:Op zondag 8 september 2019 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap écht niet dat je én midden in een seizoen de regels gaat veranderen (ja, daar heeft ook Max zijn voordeel mee gedaan) én er (wederom) voor kiest om gevolgen ve actie te vestraffen ipv de actie zelf. Beide wat mij betreft zeer krom.
Hou toch op man.quote:Op zondag 8 september 2019 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Midden in een seizoen de regels aanpassen én het gevolg/de gevolgen ve actie bestraffen ipv de actie zelf![]()
Consistent is het wellicht niet maar goed dat Leclerc geen straf kreeg. Snap hem ook wel als ze nu inderdaad een nieuwe lijn proberen aan te houden waarbij er meer geracet mag worden.quote:Op zondag 8 september 2019 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Midden in een seizoen de regels aanpassen én het gevolg/de gevolgen ve actie bestraffen ipv de actie zelf![]()
Voorbeeld: https://racingnews365.nl/(...)a-en-leclerc-nu-niet
Verstappen had vaak problemen met het vermogen bij het uitkomen van bocht 2.quote:Op zondag 8 september 2019 22:09 schreef Droopie het volgende:
Waar kan je trouwens live boordradio horen, ik las op twitter dat max halve race zat te klagen en zie filmpjes terug van anderen met communicatie op reddit.
Dat wil ik ook live horen
Ja dat begreep ik ook, maar na Q3 zag ik ook allemaal filmpjes met boordradio. Waar halen ze die vandaan ?quote:Op zondag 8 september 2019 22:16 schreef franske19 het volgende:
[..]
Verstappen had vaak problemen met het vermogen bij het uitkomen van bocht 2.
F1TVProquote:Op zondag 8 september 2019 22:09 schreef Droopie het volgende:
Waar kan je trouwens live boordradio horen, ik las op twitter dat max halve race zat te klagen en zie filmpjes terug van anderen met communicatie op reddit.
Dat wil ik ook live horen
wie is de reserverijder van Ferraritwitter:Reuters twitterde op zondag 08-09-2019 om 22:21:12Motor racing: Vettel in danger zone for a race ban after Monza mistakes https://t.co/mLuCED2KyT https://t.co/mha01h4oKw reageer retweet
Dat was absoluut niet va het begin van dit seizoen. Dat is va Oostenrijk en dat zegt Masi zelf ook. En ik doel ook op Oostenrijk voor het voordeel dat Max had bij gewijzigde interpretatie vd regels.quote:Op zondag 8 september 2019 21:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het meer laten racen was er al vanaf het begin. En ik weet niet welk voordeel van Max je bedoelt.
Het enige dat nieuw in het midden van een seizoen is, is het gebruik van de zwarte vlag, en dat vind ik prima.
Die ontwikkeling vind ik op zich ook prima. Maar niet midden in een seizoen.quote:Op zondag 8 september 2019 22:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Consistent is het wellicht niet maar goed dat Leclerc geen straf kreeg. Snap hem ook wel als ze nu inderdaad een nieuwe lijn proberen aan te houden waarbij er meer geracet mag worden.
In Oostenrijk had Max geen voordeel van nieuwe regels aangezien dit nooit eerder bestraft werd.quote:Op zondag 8 september 2019 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was absoluut niet va het begin van dit seizoen. Dat is va Oostenrijk en dat zegt Masi zelf ook. En ik doel ook op Oostenrijk voor het voordeel dat Max had bij gewijzigde interpretatie vd regels.
Max is wel vaker bestraft voor iets dat nooit eerder bestraft werd. Er is zelfs een regel naar hem genoemd die later weer afgeschafd werd. Nadat degenen die die regel ingesteld wilden hebben er meer last van hadden dan Verstappen zelf.quote:Op zondag 8 september 2019 22:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In Oostenrijk had Max geen voordeel van nieuwe regels aangezien dit nooit eerder bestraft werd.
dat gevoel heb ik ook een beetje, nu kwamen ze weer met die zwart witte vlag, prima verder maar maak het voor aanvang seizoen allemaal wat duidelijkerquote:Op zondag 8 september 2019 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die ontwikkeling vind ik op zich ook prima. Maar niet midden in een seizoen.
Nou nee. Of ja en nee. Toerentalproblemen in slipstreamsituaties. Bij Max iig aldus Horner.quote:Op zondag 8 september 2019 22:49 schreef mikieu het volgende:
Pace van RB was wel goed. Aan t einde was Albon sneller dan Leclerc. Voordat Max in verkeer kwam hij ook.
Formule 1 is net een kneuzenkermisquote:Op zondag 8 september 2019 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max is wel vaker bestraft voor iets dat nooit eerder bestraft werd. Er is zelfs een regel naar hem genoemd die later weer afgeschafd werd. Nadat degenen die die regel ingesteld wilden hebben er meer last van hadden dan Verstappen zelf.
Jammer dat ik niet heb kunnen zien waarom Max zo lang achter Perez bleef. Hij zat meer dan 5 ronden op < 1 sec. Had gehoopt op een p7 iigquote:Op zondag 8 september 2019 22:49 schreef mikieu het volgende:
Pace van RB was wel goed. Aan t einde was Albon sneller dan Leclerc. Voordat Max in verkeer kwam hij ook.
Vettel wilde die regel en was vervolgens de eerste die de straf kreeg iircquote:Op zondag 8 september 2019 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max is wel vaker bestraft voor iets dat nooit eerder bestraft werd. Er is zelfs een regel naar hem genoemd die later weer afgeschafd werd. Nadat degenen die die regel ingesteld wilden hebben er meer last van hadden dan Verstappen zelf.
Te veel power vd Merc en toerentalproblemen bij Max.quote:Op zondag 8 september 2019 23:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet heb kunnen zien waarom Max zo lang achter Perez bleef. Hij zat meer dan 5 ronden op < 1 sec. Had gehoopt op een p7 iig
Klopt volgens mij. VET en RAI beiden.quote:Op zondag 8 september 2019 23:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vettel wilde die regel en was vervolgens de eerste die de straf kreeg iirc
Hopelijk komen die beelden komende week naar buiten. Hij zat in ieder geval 1 keer op naast Perezquote:Op zondag 8 september 2019 23:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet heb kunnen zien waarom Max zo lang achter Perez bleef. Hij zat meer dan 5 ronden op < 1 sec. Had gehoopt op een p7 iig
Je mist de grootste...quote:Op zondag 8 september 2019 22:00 schreef bianconeri het volgende:
Max: Faal
Albon: Faal
RBR als geheel: Faal.
Vettel: Faal.
Stroll: Faal.
Grosjean: Faal
Sauber: Faal.
Pitcrew Sainz: Faal.
En dan noem ik alleen maar de obvious ones en mis ik misschien nog wel een paar.
Ik weet er nog wel 1..quote:Op zondag 8 september 2019 23:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je mist de grootste...
Regie: FAAL
Verstappen en Norrisquote:
Niet dat ik weet. Vermakelijke content.quote:
Toen was Masi net begonnen na het plotselinge overlijden van Charlie Whyting.quote:Op zondag 8 september 2019 22:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat gevoel heb ik ook een beetje, nu kwamen ze weer met die zwart witte vlag, prima verder maar maak het voor aanvang seizoen allemaal wat duidelijker
Norris nog idd..quote:Op zondag 8 september 2019 19:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ocon?
Ik schaal mannen als Sainz en Norris hoger in dan dat raar stuk stokbrood.
Het was 10 ronden lang LEC BOT die 90% van de tijd buiten DRS zat, terwijl in diezelfde tijdspanne Max 90% van de tijd binnen DRS van PER zat. Nou dan kan de regie best wel eens even heen en weer schakelen tussen de gevechten.quote:Op maandag 9 september 2019 08:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen klagen over de regie. Er was een gevecht gaande om plek 1. Leclerc maakte foutjes etc. Er kon ieder moment iets gebeuren. Natuurlijk gaan ze dan niet naar Perez vs Verstappen schakelen voor plek 7 met een Verstappen die toch de topsnelheid niet had om er voorbij te komen.
Het maakt niet uit hoeveel DRS je hebt als je tegen de toerenbegrenzer aan rijd.quote:Op maandag 9 september 2019 08:59 schreef zoem het volgende:
[..]
Het was 10 ronden lang LEC BOT die 90% van de tijd buiten DRS zat, terwijl in diezelfde tijdspanne Max 90% van de tijd binnen DRS van PER zat. Nou dan kan de regie best wel eens even heen en weer schakelen tussen de gevechten.
Het sloeg inderdaad nergens op.quote:Op maandag 9 september 2019 08:59 schreef zoem het volgende:
[..]
Het was 10 ronden lang LEC BOT die 90% van de tijd buiten DRS zat, terwijl in diezelfde tijdspanne Max 90% van de tijd binnen DRS van PER zat. Nou dan kan de regie best wel eens even heen en weer schakelen tussen de gevechten.
Dat gold voor Mercedes net zo hard als voor Hondaquote:Op maandag 9 september 2019 09:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoeveel DRS je hebt als je tegen de toerenbegrenzer aan rijd.
QFTquote:Op maandag 9 september 2019 09:31 schreef zoem het volgende:
[..]
Dat gold voor Mercedes net zo hard als voor HondaIk vind een gat van 0.5s spannender dan 1.5s om naar te kijken. Er was gewoon absoluut geen reden om niet even een paar keer kort te wisselen.
Buiten dat om was de regie sowieso erg slecht. Dat begon al met de falende herhalingen na de start.
Daar gaat het niet om, dat wist de regie sowieso nog niet op dat moment.quote:Op maandag 9 september 2019 09:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoeveel DRS je hebt als je tegen de toerenbegrenzer aan rijd.
Dat "gevecht" voor P1 was er wel behoorlijk af na de fout van Hamilton hoor. Bedoel elke nieuweling en z'n moeder wist dat Bottas niet ging inhalen of zelfs maar proberen.quote:Op maandag 9 september 2019 10:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het gaat erom dat er vooraan ieder moment iets kon gebeuren voor P1. Normaal gesproken is dat niet zo en kunnen ze rustig schakelen naar interessantere gevechten.
De reactie van Stroll na de race vond ik overigens wel grappig. Vol onbegrip over het feit dat Vettel 'zomaar' terug het circuit op reed om vervolgens aan te geven dat hijzelf Gasly onmogelijk kon zien. Uhh misschien kon Der Seb jou ook niet zien? Rijkeluiszoontjes en hun gebrek aan zelfreflectie.
Dan heb jij toch echt een andere race gekeken dan ik.quote:Op maandag 9 september 2019 10:19 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat "gevecht" voor P1 was er wel behoorlijk af na de fout van Hamilton hoor. Bedoel elke nieuweling en z'n moeder wist dat Bottas niet ging inhalen of zelfs maar proberen.
Max dit, Max dat.quote:Op maandag 9 september 2019 08:59 schreef zoem het volgende:
[..]
Het was 10 ronden lang LEC BOT die 90% van de tijd buiten DRS zat, terwijl in diezelfde tijdspanne Max 90% van de tijd binnen DRS van PER zat. Nou dan kan de regie best wel eens even heen en weer schakelen tussen de gevechten.
Dat vind ik ook echt heel anders...quote:Op maandag 9 september 2019 10:39 schreef Dauthi het volgende:
Nou, het is officieel. Er moet eerst iemand dood voordat de FIA luistert over de achterlijke kerbs.
Dat het net leek dat Peroni in een Tony Hawk spelletje zat doet daar niets aan af.
Je hebt het nu over een Ferrari die min-of-meer in gevecht is in de laatste rondes in Italië met Sky Italia als regie. Daar zat ook de spanning, niet bij Max die wel of niet Perez voorbij rijdt op het rechte stuk voor P7. Als hij er voorbij was gegaan hadden we dat heus wel gezien in een replay.quote:Op maandag 9 september 2019 09:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het sloeg inderdaad nergens op.
En dan zitten we rondeN lang te kijken hoe Bottas 3 tienden per ronde sneller is en nog een paar ronden nodig heeft om überhaupt in DRS te komen.
Waardeloos
De grote baas toch?quote:Op maandag 9 september 2019 11:15 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Iemand enig idee wie die knakker in de Ferrari pit was die 16x in beeld moest worden gebracht? Beetje DJ Jean type.
Nee, die niet. Dat stond er ook bij. Nee, één of ander sportschooltypetje dat continue stond te springen en te juichen. Dacht dat Olav iets van 'Penotti' of zoiets zei.quote:
Kom op het is Bottas, ik kan me van Bottas niet 1 inhaalactie bij een ferrari of bull herinneren..quote:Op maandag 9 september 2019 10:42 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dan heb jij toch echt een andere race gekeken dan ik.
Bottas naderde gewoon netjes tot dat hij binnen DRS zat. Dat hij zich dan verremt is spijtig. Om te gaan beweren dat dat bij voorbaat vast stond
Verhoogde kerbstones zijn al 30 jaar een probleem.quote:Op maandag 9 september 2019 10:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat vind ik ook echt heel anders...
Die curb in Monza stond in een hele gekke hoek (zo leek het althans) waardoor je omhoog geschoten kunt worden bij het verkeerd raken daarvan.
Normaal gesproken staan die broodjes gewoon compleet haaks op hoe je aankomt rijden en dat schiet je dan echt niet omhoog. Werkt dan niet als een ramp omhoog, zoals deze wel stond.
De laatste 2 ronden begrijp ik ook wel, maar niet de laatste 11 rondesquote:Op maandag 9 september 2019 11:13 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Je hebt het nu over een Ferrari die min-of-meer in gevecht is in de laatste rondes in Italië met Sky Italia als regie. Daar zat ook de spanning, niet bij Max die wel of niet Perez voorbij rijdt op het rechte stuk voor P7. Als hij er voorbij was gegaan hadden we dat heus wel gezien in een replay.
Ja, ze hadden op 2 momenten een extra replay kunnen laten zien toen hij er naast zat. Maar ook niet meer dan dat.
Regie was gewoon goed. Op de stotterende replays in het begin van de start na dan.
Ik denk het wel.quote:Op maandag 9 september 2019 11:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lapo Elkann?
Die lijkt er wel op volgens mij. FIAT figuur.
ach beetje een snuiver, hoerenloper etc. Het zwarte schaap zullen we maar zeggen, het geld krijgt hij toch niet op.quote:Op maandag 9 september 2019 11:40 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
Wat een kutkneus
oude shemalesquote:Op maandag 9 september 2019 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
ach beetje een snuiver, hoerenloper etc. Het zwarte schaap zullen we maar zeggen, het geld krijgt hij toch niet op.
Dit is wel een leuk stukje over hem![]()
Fiat heir 'faked own kidnap for cocaine and sex binge' with transgender prostitute
https://www.thetimes.co.u(...)prostitute-08dm9sdsn
Smeken om een banquote:Op maandag 9 september 2019 11:55 schreef RealistAtheist het volgende:
Irritant om te zien hoe alle sneue trollen hier niet aangepakt worden. Geef die lui nou gewoon eens een permban voor de F1forum sectie man! Discussies prima, kritiek op rijders ook prima, maar overduidelijke trolls moet je gewoon bannen. Begin maar bij pery en luppie0110, en bianconeri zit ook vaak over het randje. het gedrag van deze trollen maakt het forum hier een stuk minder leuk, jammer.
De regie is eigenlijk altijd waardeloos. De kwalificatie is inmiddels het kijken niet meer waard, je ziet toch alleen maar de reactie van het publiek, auto's die uit garages rijden, of auto's die finish passeren.quote:Op maandag 9 september 2019 11:13 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Regie was gewoon goed. Op de stotterende replays in het begin van de start na dan.
Hier heeft ie natuurlijk gelijk in:quote:Op maandag 9 september 2019 10:39 schreef Dauthi het volgende:
Nou, het is officieel. Er moet eerst iemand dood voordat de FIA luistert over de achterlijke kerbs.
Dat het net leek dat Peroni in een Tony Hawk spelletje zat doet daar niets aan af.
Altijd hetzelfde...
https://www.racefans.net/(...)-after-peroni-crash/
Dit daarentegen is natuurlijk te dom voor woorden:quote:However FIA race director Michael Masi said the crash does not provide an immediate reason for removing sausage kerbs from all the circuits they are used at.
“I don’t think you can generalise in that regard at all to be quite honest,” said Masi.
Het is al vaker gebeurd in diverse race klassen. Wat het dus per definitie geen freak accident meer maakt. De SMP op Spa bv bij de openingsronde van WEC '18. Floersch in Macau werd, ondanks dat ze al schade had, gelanceerd over zo'n worst.quote:“It was a freak incident, I think is the best way to put it. If you look at it, it was exactly that.
Verstappen overtake op Vettel in Oostenrijk....quote:Op maandag 9 september 2019 13:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja die shots van het publiek kunnen mij ook gestolen worden. Eerder dit seizoen was er een moment waarbij er tijdens een belangrijke inhaalactie al naar het juichende publiek geschakeld werd. Ze doen dit ook heel vaak vlak na een inhaalactie terwijl de achterste auto dan in principe nog de kans heeft om terug te komen en de situatie dus nog helemaal niet voorbij is.
Dit zijn inderdaad bewuste keuzes van Liberty Media. Er zal wel iemand bedacht hebben dat dit de F1 "menselijker" maakt of iets dergelijks. Ik denk dat dit in de toekomst alleen nog maar erger gaat worden. Tijdens de race in Singapore zit je ook de halve race naar allerlei beauty shots van de omgeving te kijken ipv naar de auto's. Erg storend.
Zag je prima vanaf de tribune hoorquote:Op maandag 9 september 2019 13:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen overtake op Vettel in Oostenrijk....
Bloedje irritant.
Haha ja idd.quote:Op maandag 9 september 2019 13:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Die shots waren 20+ jaren geleden al irritant toen ze Erja Häkkinen 57* per wedstrijd lieten zien
dat was een bitchquote:Op maandag 9 september 2019 13:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Die shots waren 20+ jaren geleden al irritant toen ze Erja Häkkinen 57* per wedstrijd lieten zien
Had ik die beelden na 20 jaar eindelijk uit m’n brein verbannen, kom jij met deze reminder!quote:Op maandag 9 september 2019 13:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Die shots waren 20+ jaren geleden al irritant toen ze Erja Häkkinen 57* per wedstrijd lieten zien
Dat is van voor mijn tijd, maar aan de reacties onder jou, moet ik mij daar gelukkig om prijzen.quote:Op maandag 9 september 2019 13:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Die shots waren 20+ jaren geleden al irritant toen ze Erja Häkkinen 57* per wedstrijd lieten zien
De FIA lijkt qua circuit-veiligheid last te hebben van tunnelvisie. Ze bedenken oplossingen voor problemen die er niet zijn, veroorzaken daarmee niet veiligheidsgerelateerde problemen, en bedenken daar weer oplossingen voor die de veiligheid aantasten. Maar ze staren zich blind op de problemen die ze zelf veroorzaakt hebben en kunnen niet toegeven dat ze wellicht fout zaten.quote:Op maandag 9 september 2019 13:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hier heeft ie natuurlijk gelijk in:
[..]
Dit daarentegen is natuurlijk te dom voor woorden:
[..]
Het is al vaker gebeurd in diverse race klassen. Wat het dus per definitie geen freak accident meer maakt. De SMP op Spa bv bij de openingsronde van WEC '18. Floersch in Macau werd, ondanks dat ze al schade had, gelanceerd over zo'n worst.
Er moet gewoon fatsoenlijk nagedacht worden waar die dingen moeten liggen en of ze ook meer nut hebben dan dat ze gevaarlijk zijn.
Wie?quote:Op maandag 9 september 2019 13:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Die shots waren 20+ jaren geleden al irritant toen ze Erja Häkkinen 57* per wedstrijd lieten zien
quote:Op maandag 9 september 2019 15:48 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Had ik die beelden na 20 jaar eindelijk uit m’n brein verbannen, kom jij met deze reminder!
Ronald van Dam is sowieso al een rare act die bij voorkeur gemeden dient te worden.quote:Op maandag 9 september 2019 15:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Die commentator Ronald van Dam had destijds een column in het tijdschrift Formule 1 waarin hij iedere keer zijn liefde voor Erja Hakkinen betuigde. Kan iemand zich dat nog herinneren? Zo'n rare act was dat.
doe je best.....quote:Op maandag 9 september 2019 17:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zoek dan een gifje waar we haar neus inkijken.
Precies. Was ik laatst een rondje aan het lopen op zondag met Radio 1 Langs de Lijn aan, kwam hij tussen de voetbalverslagen door met een reportage van het EK dressuur... I rest my case.quote:Op maandag 9 september 2019 17:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ronald van Dam is sowieso al een rare act die bij voorkeur gemeden dient te worden.
Ook paardenkrachten toch!!!quote:Op maandag 9 september 2019 18:44 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Precies. Was ik laatst een rondje aan het lopen op zondag met Radio 1 Langs de Lijn aan, kwam hij tussen de voetbalverslagen door met een reportage van het EK dressuur... I rest my case.
100% dit, zoveel gevechten in het middenveld en alles wat ze 40+ ronden lieten zien was Sjarrel die tussen de 1 en 2 seconden voor de mercs bleef rijden. Tig pitstops gemist enz. En het gaat mij helemaal niet om Max maar laat gewoon de plekken zien waar op dat moment de actie is. Als Max straks in Mexico 40+ ronden op kop rijdt hoef ik dat ook niet te zien. Laat gewoon de gevechten en de inhaalacties zien. Maar ja Ferrari op kop en Italiaanse regie, dan weet je het welquote:Op maandag 9 september 2019 15:58 schreef twiFight het volgende:
Beetje sneu om de regiediscussie op VER vs. PER te betrekken. Nagenoeg de hele race werden gevechten in het middenveld niet uitgezonden. Alles wat ze op Spa goed deden deden ze hier fout. En dat nog los van beelden wisselen net op het punt dat er wat spannends gebeurt. Het was gewoon een grote Ferrari groepsmasturbatie op camera. HAM en BOT hebben niet 50 ronden lang binnen inhaalsafstand gezeten. En er waren uberhaupt maar twee punten op de baan waar ze in konden halen, de rest van het rondje is wachten. De regie heeft het wel degelijk laten vallen.
Blijft een verademing om gewoon eens een vlog te zien zonder dat ADHD gedoe. Snap ook niet helemaal waarom ze het alleen online doen. Zou een mooie tegenhanger zijn voor F1 café.quote:
Dom gelul, toen was Verstappen echt niet volcontinu in beeld man. En zeker geen 40+ ronden lang.quote:Op dinsdag 10 september 2019 10:37 schreef Nattekat het volgende:
Zaten jullie ook zo te klagen toen er een Mercedes constant ongeveer een seconde van de leider reed in Hongarije?
Sterker nog, hij maakte een fout en schoot rechtdoor. Zwaar frustrerend dat hij daarvoor geen straf krijgt.quote:Op dinsdag 10 september 2019 11:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Volgens mij snappen sommige mensen niet dat Leclerc zwaar onder druk stond en ieder moment een fout kon maken. Hij was niet rustig de boel aan het managen zoals we Lil' Lewis met regelmaat zien doen.
ik heb het ook liever wat gevarieerder maar vond het niet zo vreemd dat ze een Ferrari die sinds 2010 Monza weer kan winnen veel in beeld hieldenquote:Op dinsdag 10 september 2019 10:37 schreef Nattekat het volgende:
Zaten jullie ook zo te klagen toen er een Mercedes constant ongeveer een seconde van de leider reed in Hongarije?
De regie is het hele seizoen al slechtquote:Op dinsdag 10 september 2019 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb het ook liever wat gevarieerder maar vond het niet zo vreemd dat ze een Ferrari die sinds 2010 Monza weer kan winnen veel in beeld hielden
Watquote:Op dinsdag 10 september 2019 11:27 schreef XL het volgende:
[..]
Sterker nog, hij maakte een fout en schoot rechtdoor. Zwaar frustrerend dat hij daarvoor geen straf krijgt.
In Italie is het niet in handen van F1 toch? Ik weet niet (meer) hoe dat zit qua regie per racequote:Op dinsdag 10 september 2019 12:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
De regie is het hele seizoen al slecht
En natuurlijk was het aardig spannend vooraan maar tijd voor een herhaling oid was er echt wel.
Hij ver-remde zich, maar had de bocht nog kunnen halen, maar zou dan (hoogstwaarschijnlijk)de plek aan Hamilton verliezen. In plaats daarvan ging hij recht door de chicane en behield hij de positie. Dus, "leaving the track and gaining an advantage.". Aangezien hij al een waarschuwing had gehad, was een straf imo niet raar geweest.quote:
had zeker gekund, verder prima dat ze het laten gaan maar dan hadden ze Vettel ook moeten laten gaan in Canadaquote:Op dinsdag 10 september 2019 13:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hij ver-remde zich, maar had de bocht nog kunnen halen, maar zou dan (hoogstwaarschijnlijk)de plek aan Hamilton verliezen. In plaats daarvan ging hij recht door de chicane en behield hij de positie. Dus, "leaving the track and gaining an advantage.". Aangezien hij al een waarschuwing had gehad, was een straf imo niet raar geweest.
Inconsequent, wat raar.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
had zeker gekund, verder prima dat ze het laten gaan maar dan hadden ze Vettel ook moeten laten gaan in Canada
Wat heeft dit met 'iets tegen' Leclerc te maken?quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Wat hebben jullie precies tegen Leclerc? Niet alleen liefde maakt blind blijkt maar weer.
quote:
helemaal niets, wat ik vervelend vind is dat er als het zo uitkomt ze de regels ombuigen, ik weet niet of dat de juiste vertaling is van; "they bend the rules"quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Wat hebben jullie precies tegen Leclerc? Niet alleen liefde maakt blind blijkt maar weer.
Het is frustrerend dat je als coureur een kortere route buiten de track limits neemt, omdat je zelf een fout maakt en dat iemand die kort achter je zit die fout uitlokt, zelf niet maakt maar ook geen kans krijgt om te profiteren.quote:
Huilmodus/Maar Max kreeg vorig jaar straf!!quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Wat hebben jullie precies tegen Leclerc? Niet alleen liefde maakt blind blijkt maar weer.
Nee, wanr vettel hinderde hamilton direct de eerste plaats te kunnen nemen. Dit is anders imo.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
had zeker gekund, verder prima dat ze het laten gaan maar dan hadden ze Vettel ook moeten laten gaan in Canada
beetje overdreven, ze passen de interpretatie van de regels tijdens het seizoen aan, dat is toch op z'n minst vreemd te noemen, heeft niets met Max te maken wat mij betreft tenminste.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Huilmodus/Maar Max kreeg vorig jaar straf!!
Het is toch niet tegen leclerc maar tegen de stewards, die maken de beslissingen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Wat hebben jullie precies tegen Leclerc? Niet alleen liefde maakt blind blijkt maar weer.
op dat moment zat hij er gewoon voor dus zijn snelheid moet dan ook niet uitmaken, maar goed zo blijven we aan de gang.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, wanr vettel hinderde hamilton direct de eerste plaats te kunnen nemen. Dit is anders imo.
Beetje jammer dit, volgens mij is Max niet eens genoemd. Word er eens normaal gediscussieerd in dit topic, kom je hier mee.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Huilmodus/Maar Max kreeg vorig jaar straf!!
Nouja, het verschil is wel dat Hamilton bij Vettel uit moest wijken. Bij Leclerc niet.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
op dat moment zat hij er gewoon voor dus zijn snelheid moet dan ook niet uitmaken, maar goed zo blijven we aan de gang.
ik heb verder geen moeite met "laat ze racen" maar ik wil ook begrijpen wat kan en wat niet kan en blijkbaar begrijpen de coureurs dat zelf ook niet.
Hij blokkeerde Hamilton die anders voor kon komen door de baan over te steken. Dat hij er niks aan kon doen is zoals het is maar vet maakte de fout en niet ham.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
op dat moment zat hij er gewoon voor dus zijn snelheid moet dan ook niet uitmaken, maar goed zo blijven we aan de gang.
Klopt, ik ook niet. Het is maar er net wie er welke race voorgetrokken moet worden.quote:ik heb verder geen moeite met "laat ze racen" maar ik wil ook begrijpen wat kan en wat niet kan en blijkbaar begrijpen de coureurs dat zelf ook niet.
OK even terug gekeken was inderdaad iets anders dan ik me herinner, ik dacht Vettel al iets verder was op het moment dat Hamilton aankwamquote:Op dinsdag 10 september 2019 13:29 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nouja, het verschil is wel dat Hamilton bij Vettel uit moest wijken. Bij Leclerc niet.
De juiste vertaling zou zijn "ze rekken de regels op"quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
helemaal niets, wat ik vervelend vind is dat er als het zo uitkomt ze de regels ombuigen, ik weet niet of dat de juiste vertaling is van; "they bend the rules"
ja dat is beterquote:Op dinsdag 10 september 2019 13:41 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
De juiste vertaling zou zijn "ze rekken de regels op"
Dit is zeker waar idd. Laatste 6 races zijn een genot, veel actie, veel gevechten, heerlijk.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:30 schreef BroesWillems het volgende:
Wie had dit trouwens verwacht na de eerste 5/6 racen? Sinds Oostenrijk is het seizoen in eens best vermakelijk.
als de coureurs en teams er zelf over twijfelen zal het toch niet zo heel duidelijk zijn als jij steltquote:Op dinsdag 10 september 2019 13:50 schreef Lionheaad het volgende:
Wat wel grappig is:
Iedereen vraagt (ook de coureurs zelf) om de coureurs meer te laten racen en niet direct straffen op te leggen.
FIA zegt halverwege het seizoen: OK, gaan we doen. vanaf nu laten we het meer gaan.
Dit brengen ze ook naar buiten en geven dat aan bij de drivers meeting.
FIA houdt zich (voor een keer) aan wat ze zeggen.
Toevallig komt het nu Ferrari een keer goed uit (niet zoals bij de Verstappen regel)
Reactie van alles en iedereen, ze zijn niet consequent! Ze passen de regels ineens anders toe.
Ja duh! Dat wilden we toch ook.
Tijdens de race werd dit wel gezegd. En inderdaad de toon vandaag is serieus.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:27 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Beetje jammer dit, volgens mij is Max niet eens genoemd. Word er eens normaal gediscussieerd in dit topic, kom je hier mee.
De races zijn vermakelijk. Uitslag seizoen 2019 is al bekend. Hamilton heeft titel 6 al in de pocket.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:30 schreef BroesWillems het volgende:
Wie had dit trouwens verwacht na de eerste 5/6 racen? Sinds Oostenrijk is het seizoen in eens best vermakelijk.
quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tijdens de race werd dit wel gezegd. En inderdaad de toon vandaag is serieus.
Zelf ben ik blij dat de regels niet zo statisch zijn. We willen racen zien en de stewards hebben daar naar geluisterd. Dan maar halverwege het seizoen dan nog een half seizoen met kromme tenen zitten vanwege sommige beslissingen.
Een ander punt wat ik storend vind bij de huidige straffen is dat wel/niet contact zo zwaar wordt meegewogen. Persoonlijk vond ik het terugkeren van Stroll gevaarlijker dan hoe Vettel het deed. Vettel had de pech dat een drol van een Stroll was op dat moment.
Alle races, muv Monaco, vallen onder FOM producties. Wilt natuurlijk niet zeggen dat ze altijd dezelfde regisseur hebben.quote:Op dinsdag 10 september 2019 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
In Italie is het niet in handen van F1 toch? Ik weet niet (meer) hoe dat zit qua regie per race
Tijdens de race probeer ik het topic te vermijden, hoewel ik het wel met veel ergernis teruglees.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tijdens de race werd dit wel gezegd. En inderdaad de toon vandaag is serieus.
Mee eens, maar heb eigenlijk weinig vertrouwen in dat ze consequent blijven.quote:Zelf ben ik blij dat de regels niet zo statisch zijn. We willen racen zien en de stewards hebben daar naar geluisterd. Dan maar halverwege het seizoen dan nog een half seizoen met kromme tenen zitten vanwege sommige beslissingen.
Stroll kwam natuurlijk in de situatie door Vettel. Daarnaast stond Vettel naast de baan en trok de baan op. Stroll stond dwars op de baan en wilde zo gauw mogelijk aan de kant.quote:Een ander punt wat ik storend vind bij de huidige straffen is dat wel/niet contact zo zwaar wordt meegewogen. Persoonlijk vond ik het terugkeren van Stroll gevaarlijker dan hoe Vettel het deed. Vettel had de pech dat een drol van een Stroll was op dat moment.
Maar van Vettel zwaarder. Ergens ben ik het daar niet mee eens.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..].
Straf van Stroll was eigenlijk vrij zwaar. Kan nog net een crash ontwijken en dan komt Gasly behoorlijk hard aangevlogen onder geel.
Nadat tijdens de GP van Frankrijk zelfs de stewards in slaap vielen hebben ze geloof ik ergens een beetje actie er in terug proberen te krijgen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:30 schreef BroesWillems het volgende:
Wie had dit trouwens verwacht na de eerste 5/6 racen? Sinds Oostenrijk is het seizoen in eens best vermakelijk.
Niet vergeten dat Micheal Masi onverwachts dat stokje van wijlen Charlie Whiting in zijn schoot geworpen kreeg in Australië. Dus een nieuwe regel-interpreteur, en die man moet ook in zijn rol groeien en doet het op zijn manier. Dat begint nu effect te hebben....quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:50 schreef Lionheaad het volgende:
Wat wel grappig is:
Iedereen vraagt (ook de coureurs zelf) om de coureurs meer te laten racen en niet direct straffen op te leggen.
FIA zegt halverwege het seizoen: OK, gaan we doen. vanaf nu laten we het meer gaan.
Dit brengen ze ook naar buiten en geven dat aan bij de drivers meeting.
FIA houdt zich (voor een keer) aan wat ze zeggen.
Toevallig komt het nu Ferrari een keer goed uit (niet zoals bij de Verstappen regel)
Reactie van alles en iedereen, ze zijn niet consequent! Ze passen de regels ineens anders toe.
Ja duh! Dat wilden we toch ook.
In de schoot geworpen klinkt als of het een cadeautje was.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Niet vergeten dat Micheal Masi onverwachts dat stokje van wijlen Charlie Whiting in zijn schoot geworpen kreeg in Australië. Dus een nieuwe regel-interpreteur, en die man moet ook in zijn rol groeien en doet het op zijn manier. En dat begint nu effect te hebben.
Masi geeft alleen maar door als hij iets ziet, maar neemt hierover geen beslissing.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Niet vergeten dat Micheal Masi onverwachts dat stokje van wijlen Charlie Whiting in zijn schoot geworpen kreeg in Australië. Dus een nieuwe regel-interpreteur, en die man moet ook in zijn rol groeien en doet het op zijn manier. Dat begint nu effect te hebben....
Na Canada zijn ze juist consequent geweest met het niet streng toepassen van de regels. Daar kan je over gaan zeiken, maar ik ben hier hartstikke blij mee. Zowel Verstappen, Sainz als Leclerc hebben hiervan geprofiteerd.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
helemaal niets, wat ik vervelend vind is dat er als het zo uitkomt ze de regels ombuigen, ik weet niet of dat de juiste vertaling is van; "they bend the rules"
die is ook gestraft voor "causing a collision" en Stroll nietquote:Op dinsdag 10 september 2019 14:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar van Vettel zwaarder. Ergens ben ik het daar niet mee eens.
https://www.motorsportweek.com/news/id/24380quote:"Basically with the difference between the two, with Sebastian's one it was one for re-joining unsafely and then the second part of that was for causing a collision," said Masi.
"Whereas as with Lance and Pierre, that was just an unsafe re-join of the track and therefore the difference between the two penalties handed out."
Ik heb nu alleen Toto en Lewis er over gehoord.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
als de coureurs en teams er zelf over twijfelen zal het toch niet zo heel duidelijk zijn als jij stelt
die hadden er dan ook het nadeel vanquote:Op dinsdag 10 september 2019 14:25 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Ik heb nu alleen Toto en Lewis er over gehoord.
Het is toch ook logisch, Vettel stond buiten de baan op het gras en stroll stond dwars op de racelijn, dus die wil zsm weg, dat ie niet ge t-boned wordt, zoals die overleden coureur zaterdag op Spa.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
die is ook gestraft voor "causing a collision" en Stroll niet
[..]
https://www.motorsportweek.com/news/id/24380
Die laatste zin is juist mijn mening; ben nooit onder de indruk geweest van Rosberg.quote:Op vrijdag 6 september 2019 07:59 schreef beantherio het volgende:
Laat je niet zo kennen joh. Met de eerste drie zinnen heb je een punt maar met die laatste zin trek je je mening weer compleet onderuit.
Ja, dat vind ik ook zo vaag. De uitkomst van een actie bepaald de straf???quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
die is ook gestraft voor "causing a collision" en Stroll niet
[..]
https://www.motorsportweek.com/news/id/24380
het zijn gewoon 2 vergrijpen van Vettel die dus apart bestraft worden, Stroll had er maar 1, tenminste zo zien zij hetquote:Op dinsdag 10 september 2019 16:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook zo vaag. De uitkomst van een actie bepaald de straf???
Je ramt P1 van de baan, maar hij kan nog verder rijden (op een lagere plaatsering) = OK
Je ramt P1 en hij kan niet meer verder: straf!!!
Dat is toch bullshit?
Ah zo. Dat is iets duidelijker idd. Maar gasly is weer aandeel in dit verhaal, had hij stroll geraakt was het hetzelfde. Hoewel gasly geel had... etc.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zijn gewoon 2 vergrijpen van Vettel die dus apart bestraft worden, Stroll had er maar 1, tenminste zo zien zij het
Toch kan ik me de verbazing over het toepassen van de regels afgelopen weekend wel voorstellen. Het riekte teveel naar thuisvoordeel. Het voorbeeld hiervan vind ik de ongeldige ronde van Vettel in Q3. Ik denk dat iedereen behalve de stewards gezien heeft, dat hij volledig buiten de track limits reed. Een ronde van Albon werd niet veel eerder om diezelfde reden ongeldig verklaard.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na Canada zijn ze juist consequent geweest met het niet streng toepassen van de regels. Daar kan je over gaan zeiken, maar ik ben hier hartstikke blij mee. Zowel Verstappen, Sainz als Leclerc hebben hiervan geprofiteerd.
Vind het een beetje onderdeel van "een goede coureur zijn". Ik denk dat HAM, VER of LEC wel meer uit de Ferrari zouden halen. Dat doet LEC nu sowieso al. De RBR15 is ook geen topwagen, maar Max wist er telkens wel het meest (zo niet het maximale) uit te halen itt Gasly.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:26 schreef potjecreme het volgende:
Tis ook wel duidelijk dat auto Vettel niet ligt.
Wat je zegt klopt niet.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook zo vaag. De uitkomst van een actie bepaald de straf???
Je ramt P1 van de baan, maar hij kan nog verder rijden (op een lagere plaatsering) = OK
Je ramt P1 en hij kan niet meer verder: straf!!!
Dat is toch bullshit?
hoezo respectloos, was gewoon een vreemde situatie in die Q3, ik denk niet dat het volledig aan Leclerc lag.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:23 schreef Gruj0 het volgende:
Jammer dat Seb er zo'n puinhoop van maakt. Zijn fout op deze baan vond toch op bijna dezelfde plek plaats als vorig jaar?
Hij is niet meer de coureur die hij was. Maar de druk bij Ferrari was al immens toen hij daar binnenkwam en nu Arrivabene weg is en Leclerc erbij is gekomen die zich ook nog eens zo vies en onrespectvol gedraagt, nog immenser.
Naar RBR terug zou ik niet doen, want die hebben nog minder geduld met dit soort fouten denk ik.
Het kan wel zijn dat hij het daar juist beter zou doen omdat RBR gestructureerder is en werkt en hij die mensen daar kent en het belangrijkste, zij hem ook vertrouwen.
Als vooraf is afgesproken dat de ene de andere towt vind ik het schenden van zo'n afspraak tamelijk respectloos ja.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoezo respectloos, was gewoon een vreemde situatie in die Q3, ik denk niet dat het volledig aan Leclerc lag.
Ze hoeven natuurlijk ook geen beste vriendjes te zijn, bij Leclerc zie je een stijgende lijn en bij Vettel een dalende.
ja maar dan moet je ook wel de omstandigheden in acht nemenquote:Op dinsdag 10 september 2019 16:41 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Als vooraf is afgesproken dat de ene de andere towt vind ik het schenden van zo'n afspraak tamelijk respectloos ja.
Dat hebben de stewards ook gezien. Alleen nemen zij de ronding van de band mee en de hoek van het beeld waardoor zij (en ik) dus niet met zekerheid kunnen zeggen dat de gehele band over de lijn was. Het gaat niet alleen om het deel dat de grond raakt. Dat was bij Albon wat duidelijker omdat het verschil met de lijn groter was.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:23 schreef Robar het volgende:
[..]
Toch kan ik me de verbazing over het toepassen van de regels afgelopen weekend wel voorstellen. Het riekte teveel naar thuisvoordeel. Het voorbeeld hiervan vind ik de ongeldige ronde van Vettel in Q3. Ik denk dat iedereen behalve de stewards gezien heeft, dat hij volledig buiten de track limits reed. Een ronde van Albon werd niet veel eerder om diezelfde reden ongeldig verklaard.
Vervolgens wordt het een optelsom tijdens de race:
• Pushing someone off track
• Moving under breaking
• Leaving the track and gaining an advantage
Ik denk, dat in iedere andere race elke coureur hier uiteindelijk een straf voor gekregen had.
Dat vind ik dus raar, het is geen voetbal, waarbij de bal vaak door de lucht gaat. Dan is het logisch dat de bal geheel over de lijn moet. Anders gelden er andere regels als de bal rolt of in de lucht hangt.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat hebben de stewards ook gezien. Alleen nemen zij de ronding van de band mee en de hoek van het beeld waardoor zij (en ik) dus niet met zekerheid kunnen zeggen dat de gehele band over de lijn was. Het gaat niet alleen om het deel dat de grond raakt. Dat was bij Albon wat duidelijker omdat het verschil met de lijn groter was.
Ik meen me ook te herinneren, dat er in de regels iets staat als "contact with the track". Daar is hier duidelijk geen sprake meer van.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:49 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat vind ik dus raar, het is geen voetbal, waarbij de bal vaak door de lucht gaat. Dan is het logisch dat de bal geheel over de lijn moet. Anders gelden er andere regels als de bal rolt of in de lucht hangt.
Bij F1 is dat anders, dat is doorgaans geen sport waarbij je door de lucht hoort te vliegen.Je kon nu heel duidelijk zien dat alle gedeelten die grond raken over de lijn waren. Als je dat nu aanhoud als richtlijn, kan er nooit tegenspraak zijn.
Wat had Gasly dan anders moeten doen? Hij reed al langzamer en stuurde om Stroll heen. Eén seconde voordat hij om Stroll heen gaat geeft Stroll opeens gas. Wat kon Gasly beter doen? Stroll mag Gasly dankbaar zijn dat hij alert was, anders was dat ook een causing a collision geweest.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah zo. Dat is iets duidelijker idd. Maar gasly is weer aandeel in dit verhaal, had hij stroll geraakt was het hetzelfde. Hoewel gasly geel had... etc.
Dit slaat nergens op.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Wat hebben jullie precies tegen Leclerc? Niet alleen liefde maakt blind blijkt maar weer.
en toch is hij die de rijders briefingen geeft en de coureurs geīnformeerd heeft dat er gele kaarten/waarschuwingen (als in de zwarte/witte vlaggen) krijgen als ze eenmalig iets mispeuteren.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:18 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Masi geeft alleen maar door als hij iets ziet, maar neemt hierover geen beslissing.
De stewards beslissen of er gestraft wordt en hoe zwaar die straf is.
Leclerc deed 3 verschillende dingen die ieder op zichzelf 1x worden gedoogd. Een 2e keer was een penalty geweest.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
op dat moment zat hij er gewoon voor dus zijn snelheid moet dan ook niet uitmaken, maar goed zo blijven we aan de gang.
ik heb verder geen moeite met "laat ze racen" maar ik wil ook begrijpen wat kan en wat niet kan en blijkbaar begrijpen de coureurs dat zelf ook niet.
De hoogte van de straf kan alsnog variëren, en is het dus niet dezelfde straf. Een waarschuwing is dus geen straf, zoals zondag bleek.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt niet.
Causing a collision wordt altijd bestraft (als er een duidelijke schuldige is). Ook als die ander verder kan.
Dat was ook het verschil tussen de F1 en F2 met een soortgelijke situatie. Latifi en Zhou raken elkaar, Leclerc en Hamilton niet. Zhou krijgt 5s, Leclerc een waarschuwingsvlag.
Gasly heeft idd geen schuld in mijn optiek? Maar als ze elkaar raakten was het dus idem als vet en stroll. Ligt dat dan aan stroll of aan gasly die uitwijkt?quote:Op dinsdag 10 september 2019 17:01 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wat had Gasly dan anders moeten doen? Hij reed al langzamer en stuurde om Stroll heen. Eén seconde voordat hij om Stroll heen gaat geeft Stroll opeens gas. Wat kon Gasly beter doen? Stroll mag Gasly dankbaar zijn dat hij alert was, anders was dat ook een causing a collision geweest.
Ze reden nagenoeg voorop en hadden kans in te halen, dus dat lec de vlag wel haalde en het niet kwam hem niet verkeerd uit. Het is live op de radio doorgegeven aan alle rijders.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar dan moet je ook wel de omstandigheden in acht nemen
Iedereen heeft nu geleerd dat als Hamilton en Leclerc wel contact hadden gemaakt, Leclerc wel bestraft was voor het naar buiten drukken van Hamilton in bocht 4quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gasly heeft idd geen schuld in mijn optiek? Maar als ze elkaar raakten was het dus idem als vet en stroll. Ligt dat dan aan stroll of aan gasly die uitwijkt?
Dus Hamilton kan de straf van leclerc beīnvloeden.quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iedereen heeft nu geleerd dat als Hamilton en Leclerc wel contact hadden gemaakt, Leclerc wel bestraft was voor het naar buiten drukken van Hamilton in bocht 4
Dat is dezelfde debiele redenering van die stewards als bij dat "Leaving the track" van Leclerc. Had ie tweede gelegen en met die actie de eerste plek gepakt was ie bestraft. Nu ligt ie voorop en wint ie niks. Dus geen straf. Dat hij daarmee voorkomt een plek te verliezen laten ze voor het gemak maar even buiten beschouwingquote:Op dinsdag 10 september 2019 18:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus Hamilton kan de straf van leclerc beīnvloeden.
Leclerc doet een foute actie en zonder contact geen straf. Laat ham hem staan wel straf.
Het gevolg van een actie moet niet bestraft worden, maar de actie.
Niks tegen Leclerc, maar slechte (inconsequente) beslissingen van de stewards. En dat is vreemd, want dat gebeurt anders nooit.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Wat hebben jullie precies tegen Leclerc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |