OK even terug gekeken was inderdaad iets anders dan ik me herinner, ik dacht Vettel al iets verder was op het moment dat Hamilton aankwamquote:Op dinsdag 10 september 2019 13:29 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nouja, het verschil is wel dat Hamilton bij Vettel uit moest wijken. Bij Leclerc niet.
De juiste vertaling zou zijn "ze rekken de regels op"quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
helemaal niets, wat ik vervelend vind is dat er als het zo uitkomt ze de regels ombuigen, ik weet niet of dat de juiste vertaling is van; "they bend the rules"
ja dat is beterquote:Op dinsdag 10 september 2019 13:41 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
De juiste vertaling zou zijn "ze rekken de regels op"
Dit is zeker waar idd. Laatste 6 races zijn een genot, veel actie, veel gevechten, heerlijk.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:30 schreef BroesWillems het volgende:
Wie had dit trouwens verwacht na de eerste 5/6 racen? Sinds Oostenrijk is het seizoen in eens best vermakelijk.
als de coureurs en teams er zelf over twijfelen zal het toch niet zo heel duidelijk zijn als jij steltquote:Op dinsdag 10 september 2019 13:50 schreef Lionheaad het volgende:
Wat wel grappig is:
Iedereen vraagt (ook de coureurs zelf) om de coureurs meer te laten racen en niet direct straffen op te leggen.
FIA zegt halverwege het seizoen: OK, gaan we doen. vanaf nu laten we het meer gaan.
Dit brengen ze ook naar buiten en geven dat aan bij de drivers meeting.
FIA houdt zich (voor een keer) aan wat ze zeggen.
Toevallig komt het nu Ferrari een keer goed uit (niet zoals bij de Verstappen regel)
Reactie van alles en iedereen, ze zijn niet consequent! Ze passen de regels ineens anders toe.
Ja duh! Dat wilden we toch ook.
Tijdens de race werd dit wel gezegd. En inderdaad de toon vandaag is serieus.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:27 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Beetje jammer dit, volgens mij is Max niet eens genoemd. Word er eens normaal gediscussieerd in dit topic, kom je hier mee.
De races zijn vermakelijk. Uitslag seizoen 2019 is al bekend. Hamilton heeft titel 6 al in de pocket.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:30 schreef BroesWillems het volgende:
Wie had dit trouwens verwacht na de eerste 5/6 racen? Sinds Oostenrijk is het seizoen in eens best vermakelijk.
.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tijdens de race werd dit wel gezegd. En inderdaad de toon vandaag is serieus.
Zelf ben ik blij dat de regels niet zo statisch zijn. We willen racen zien en de stewards hebben daar naar geluisterd. Dan maar halverwege het seizoen dan nog een half seizoen met kromme tenen zitten vanwege sommige beslissingen.
Een ander punt wat ik storend vind bij de huidige straffen is dat wel/niet contact zo zwaar wordt meegewogen. Persoonlijk vond ik het terugkeren van Stroll gevaarlijker dan hoe Vettel het deed. Vettel had de pech dat een drol van een Stroll was op dat moment.
Alle races, muv Monaco, vallen onder FOM producties. Wilt natuurlijk niet zeggen dat ze altijd dezelfde regisseur hebben.quote:Op dinsdag 10 september 2019 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
In Italie is het niet in handen van F1 toch? Ik weet niet (meer) hoe dat zit qua regie per race
Tijdens de race probeer ik het topic te vermijden, hoewel ik het wel met veel ergernis teruglees.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tijdens de race werd dit wel gezegd. En inderdaad de toon vandaag is serieus.
Mee eens, maar heb eigenlijk weinig vertrouwen in dat ze consequent blijven.quote:Zelf ben ik blij dat de regels niet zo statisch zijn. We willen racen zien en de stewards hebben daar naar geluisterd. Dan maar halverwege het seizoen dan nog een half seizoen met kromme tenen zitten vanwege sommige beslissingen.
Stroll kwam natuurlijk in de situatie door Vettel. Daarnaast stond Vettel naast de baan en trok de baan op. Stroll stond dwars op de baan en wilde zo gauw mogelijk aan de kant.quote:Een ander punt wat ik storend vind bij de huidige straffen is dat wel/niet contact zo zwaar wordt meegewogen. Persoonlijk vond ik het terugkeren van Stroll gevaarlijker dan hoe Vettel het deed. Vettel had de pech dat een drol van een Stroll was op dat moment.
Maar van Vettel zwaarder. Ergens ben ik het daar niet mee eens.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
.
Straf van Stroll was eigenlijk vrij zwaar. Kan nog net een crash ontwijken en dan komt Gasly behoorlijk hard aangevlogen onder geel.
Nadat tijdens de GP van Frankrijk zelfs de stewards in slaap vielen hebben ze geloof ik ergens een beetje actie er in terug proberen te krijgen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:30 schreef BroesWillems het volgende:
Wie had dit trouwens verwacht na de eerste 5/6 racen? Sinds Oostenrijk is het seizoen in eens best vermakelijk.
Niet vergeten dat Micheal Masi onverwachts dat stokje van wijlen Charlie Whiting in zijn schoot geworpen kreeg in Australië. Dus een nieuwe regel-interpreteur, en die man moet ook in zijn rol groeien en doet het op zijn manier. Dat begint nu effect te hebben....quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:50 schreef Lionheaad het volgende:
Wat wel grappig is:
Iedereen vraagt (ook de coureurs zelf) om de coureurs meer te laten racen en niet direct straffen op te leggen.
FIA zegt halverwege het seizoen: OK, gaan we doen. vanaf nu laten we het meer gaan.
Dit brengen ze ook naar buiten en geven dat aan bij de drivers meeting.
FIA houdt zich (voor een keer) aan wat ze zeggen.
Toevallig komt het nu Ferrari een keer goed uit (niet zoals bij de Verstappen regel)
Reactie van alles en iedereen, ze zijn niet consequent! Ze passen de regels ineens anders toe.
Ja duh! Dat wilden we toch ook.
In de schoot geworpen klinkt als of het een cadeautje was.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Niet vergeten dat Micheal Masi onverwachts dat stokje van wijlen Charlie Whiting in zijn schoot geworpen kreeg in Australië. Dus een nieuwe regel-interpreteur, en die man moet ook in zijn rol groeien en doet het op zijn manier. En dat begint nu effect te hebben.
Masi geeft alleen maar door als hij iets ziet, maar neemt hierover geen beslissing.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Niet vergeten dat Micheal Masi onverwachts dat stokje van wijlen Charlie Whiting in zijn schoot geworpen kreeg in Australië. Dus een nieuwe regel-interpreteur, en die man moet ook in zijn rol groeien en doet het op zijn manier. Dat begint nu effect te hebben....
Na Canada zijn ze juist consequent geweest met het niet streng toepassen van de regels. Daar kan je over gaan zeiken, maar ik ben hier hartstikke blij mee. Zowel Verstappen, Sainz als Leclerc hebben hiervan geprofiteerd.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
helemaal niets, wat ik vervelend vind is dat er als het zo uitkomt ze de regels ombuigen, ik weet niet of dat de juiste vertaling is van; "they bend the rules"
die is ook gestraft voor "causing a collision" en Stroll nietquote:Op dinsdag 10 september 2019 14:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar van Vettel zwaarder. Ergens ben ik het daar niet mee eens.
https://www.motorsportweek.com/news/id/24380quote:"Basically with the difference between the two, with Sebastian's one it was one for re-joining unsafely and then the second part of that was for causing a collision," said Masi.
"Whereas as with Lance and Pierre, that was just an unsafe re-join of the track and therefore the difference between the two penalties handed out."
Ik heb nu alleen Toto en Lewis er over gehoord.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
als de coureurs en teams er zelf over twijfelen zal het toch niet zo heel duidelijk zijn als jij stelt
die hadden er dan ook het nadeel vanquote:Op dinsdag 10 september 2019 14:25 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Ik heb nu alleen Toto en Lewis er over gehoord.
Het is toch ook logisch, Vettel stond buiten de baan op het gras en stroll stond dwars op de racelijn, dus die wil zsm weg, dat ie niet ge t-boned wordt, zoals die overleden coureur zaterdag op Spa.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
die is ook gestraft voor "causing a collision" en Stroll niet
[..]
https://www.motorsportweek.com/news/id/24380
Die laatste zin is juist mijn mening; ben nooit onder de indruk geweest van Rosberg.quote:Op vrijdag 6 september 2019 07:59 schreef beantherio het volgende:
Laat je niet zo kennen joh. Met de eerste drie zinnen heb je een punt maar met die laatste zin trek je je mening weer compleet onderuit.
Ja, dat vind ik ook zo vaag. De uitkomst van een actie bepaald de straf???quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
die is ook gestraft voor "causing a collision" en Stroll niet
[..]
https://www.motorsportweek.com/news/id/24380
het zijn gewoon 2 vergrijpen van Vettel die dus apart bestraft worden, Stroll had er maar 1, tenminste zo zien zij hetquote:Op dinsdag 10 september 2019 16:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook zo vaag. De uitkomst van een actie bepaald de straf???
Je ramt P1 van de baan, maar hij kan nog verder rijden (op een lagere plaatsering) = OK
Je ramt P1 en hij kan niet meer verder: straf!!!
Dat is toch bullshit?
Ah zo. Dat is iets duidelijker idd. Maar gasly is weer aandeel in dit verhaal, had hij stroll geraakt was het hetzelfde. Hoewel gasly geel had... etc.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zijn gewoon 2 vergrijpen van Vettel die dus apart bestraft worden, Stroll had er maar 1, tenminste zo zien zij het
Toch kan ik me de verbazing over het toepassen van de regels afgelopen weekend wel voorstellen. Het riekte teveel naar thuisvoordeel. Het voorbeeld hiervan vind ik de ongeldige ronde van Vettel in Q3. Ik denk dat iedereen behalve de stewards gezien heeft, dat hij volledig buiten de track limits reed. Een ronde van Albon werd niet veel eerder om diezelfde reden ongeldig verklaard.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na Canada zijn ze juist consequent geweest met het niet streng toepassen van de regels. Daar kan je over gaan zeiken, maar ik ben hier hartstikke blij mee. Zowel Verstappen, Sainz als Leclerc hebben hiervan geprofiteerd.
Vind het een beetje onderdeel van "een goede coureur zijn". Ik denk dat HAM, VER of LEC wel meer uit de Ferrari zouden halen. Dat doet LEC nu sowieso al. De RBR15 is ook geen topwagen, maar Max wist er telkens wel het meest (zo niet het maximale) uit te halen itt Gasly.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:26 schreef potjecreme het volgende:
Tis ook wel duidelijk dat auto Vettel niet ligt.
Wat je zegt klopt niet.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook zo vaag. De uitkomst van een actie bepaald de straf???
Je ramt P1 van de baan, maar hij kan nog verder rijden (op een lagere plaatsering) = OK
Je ramt P1 en hij kan niet meer verder: straf!!!
Dat is toch bullshit?
hoezo respectloos, was gewoon een vreemde situatie in die Q3, ik denk niet dat het volledig aan Leclerc lag.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:23 schreef Gruj0 het volgende:
Jammer dat Seb er zo'n puinhoop van maakt. Zijn fout op deze baan vond toch op bijna dezelfde plek plaats als vorig jaar?
Hij is niet meer de coureur die hij was. Maar de druk bij Ferrari was al immens toen hij daar binnenkwam en nu Arrivabene weg is en Leclerc erbij is gekomen die zich ook nog eens zo vies en onrespectvol gedraagt, nog immenser.
Naar RBR terug zou ik niet doen, want die hebben nog minder geduld met dit soort fouten denk ik.
Het kan wel zijn dat hij het daar juist beter zou doen omdat RBR gestructureerder is en werkt en hij die mensen daar kent en het belangrijkste, zij hem ook vertrouwen.
Als vooraf is afgesproken dat de ene de andere towt vind ik het schenden van zo'n afspraak tamelijk respectloos ja.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoezo respectloos, was gewoon een vreemde situatie in die Q3, ik denk niet dat het volledig aan Leclerc lag.
Ze hoeven natuurlijk ook geen beste vriendjes te zijn, bij Leclerc zie je een stijgende lijn en bij Vettel een dalende.
ja maar dan moet je ook wel de omstandigheden in acht nemenquote:Op dinsdag 10 september 2019 16:41 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Als vooraf is afgesproken dat de ene de andere towt vind ik het schenden van zo'n afspraak tamelijk respectloos ja.
Dat hebben de stewards ook gezien. Alleen nemen zij de ronding van de band mee en de hoek van het beeld waardoor zij (en ik) dus niet met zekerheid kunnen zeggen dat de gehele band over de lijn was. Het gaat niet alleen om het deel dat de grond raakt. Dat was bij Albon wat duidelijker omdat het verschil met de lijn groter was.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:23 schreef Robar het volgende:
[..]
Toch kan ik me de verbazing over het toepassen van de regels afgelopen weekend wel voorstellen. Het riekte teveel naar thuisvoordeel. Het voorbeeld hiervan vind ik de ongeldige ronde van Vettel in Q3. Ik denk dat iedereen behalve de stewards gezien heeft, dat hij volledig buiten de track limits reed. Een ronde van Albon werd niet veel eerder om diezelfde reden ongeldig verklaard.
Vervolgens wordt het een optelsom tijdens de race:
• Pushing someone off track
• Moving under breaking
• Leaving the track and gaining an advantage
Ik denk, dat in iedere andere race elke coureur hier uiteindelijk een straf voor gekregen had.
Dat vind ik dus raar, het is geen voetbal, waarbij de bal vaak door de lucht gaat. Dan is het logisch dat de bal geheel over de lijn moet. Anders gelden er andere regels als de bal rolt of in de lucht hangt.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat hebben de stewards ook gezien. Alleen nemen zij de ronding van de band mee en de hoek van het beeld waardoor zij (en ik) dus niet met zekerheid kunnen zeggen dat de gehele band over de lijn was. Het gaat niet alleen om het deel dat de grond raakt. Dat was bij Albon wat duidelijker omdat het verschil met de lijn groter was.
Ik meen me ook te herinneren, dat er in de regels iets staat als "contact with the track". Daar is hier duidelijk geen sprake meer van.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:49 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat vind ik dus raar, het is geen voetbal, waarbij de bal vaak door de lucht gaat. Dan is het logisch dat de bal geheel over de lijn moet. Anders gelden er andere regels als de bal rolt of in de lucht hangt.
Bij F1 is dat anders, dat is doorgaans geen sport waarbij je door de lucht hoort te vliegen. Je kon nu heel duidelijk zien dat alle gedeelten die grond raken over de lijn waren. Als je dat nu aanhoud als richtlijn, kan er nooit tegenspraak zijn.
Wat had Gasly dan anders moeten doen? Hij reed al langzamer en stuurde om Stroll heen. Eén seconde voordat hij om Stroll heen gaat geeft Stroll opeens gas. Wat kon Gasly beter doen? Stroll mag Gasly dankbaar zijn dat hij alert was, anders was dat ook een causing a collision geweest.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah zo. Dat is iets duidelijker idd. Maar gasly is weer aandeel in dit verhaal, had hij stroll geraakt was het hetzelfde. Hoewel gasly geel had... etc.
Dit slaat nergens op.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Wat hebben jullie precies tegen Leclerc? Niet alleen liefde maakt blind blijkt maar weer.
en toch is hij die de rijders briefingen geeft en de coureurs geīnformeerd heeft dat er gele kaarten/waarschuwingen (als in de zwarte/witte vlaggen) krijgen als ze eenmalig iets mispeuteren.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:18 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Masi geeft alleen maar door als hij iets ziet, maar neemt hierover geen beslissing.
De stewards beslissen of er gestraft wordt en hoe zwaar die straf is.
Leclerc deed 3 verschillende dingen die ieder op zichzelf 1x worden gedoogd. Een 2e keer was een penalty geweest.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
op dat moment zat hij er gewoon voor dus zijn snelheid moet dan ook niet uitmaken, maar goed zo blijven we aan de gang.
ik heb verder geen moeite met "laat ze racen" maar ik wil ook begrijpen wat kan en wat niet kan en blijkbaar begrijpen de coureurs dat zelf ook niet.
De hoogte van de straf kan alsnog variëren, en is het dus niet dezelfde straf. Een waarschuwing is dus geen straf, zoals zondag bleek.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt niet.
Causing a collision wordt altijd bestraft (als er een duidelijke schuldige is). Ook als die ander verder kan.
Dat was ook het verschil tussen de F1 en F2 met een soortgelijke situatie. Latifi en Zhou raken elkaar, Leclerc en Hamilton niet. Zhou krijgt 5s, Leclerc een waarschuwingsvlag.
Gasly heeft idd geen schuld in mijn optiek? Maar als ze elkaar raakten was het dus idem als vet en stroll. Ligt dat dan aan stroll of aan gasly die uitwijkt?quote:Op dinsdag 10 september 2019 17:01 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wat had Gasly dan anders moeten doen? Hij reed al langzamer en stuurde om Stroll heen. Eén seconde voordat hij om Stroll heen gaat geeft Stroll opeens gas. Wat kon Gasly beter doen? Stroll mag Gasly dankbaar zijn dat hij alert was, anders was dat ook een causing a collision geweest.
Ze reden nagenoeg voorop en hadden kans in te halen, dus dat lec de vlag wel haalde en het niet kwam hem niet verkeerd uit. Het is live op de radio doorgegeven aan alle rijders.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar dan moet je ook wel de omstandigheden in acht nemen
Iedereen heeft nu geleerd dat als Hamilton en Leclerc wel contact hadden gemaakt, Leclerc wel bestraft was voor het naar buiten drukken van Hamilton in bocht 4quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gasly heeft idd geen schuld in mijn optiek? Maar als ze elkaar raakten was het dus idem als vet en stroll. Ligt dat dan aan stroll of aan gasly die uitwijkt?
Dus Hamilton kan de straf van leclerc beīnvloeden.quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iedereen heeft nu geleerd dat als Hamilton en Leclerc wel contact hadden gemaakt, Leclerc wel bestraft was voor het naar buiten drukken van Hamilton in bocht 4
Dat is dezelfde debiele redenering van die stewards als bij dat "Leaving the track" van Leclerc. Had ie tweede gelegen en met die actie de eerste plek gepakt was ie bestraft. Nu ligt ie voorop en wint ie niks. Dus geen straf. Dat hij daarmee voorkomt een plek te verliezen laten ze voor het gemak maar even buiten beschouwingquote:Op dinsdag 10 september 2019 18:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus Hamilton kan de straf van leclerc beīnvloeden.
Leclerc doet een foute actie en zonder contact geen straf. Laat ham hem staan wel straf.
Het gevolg van een actie moet niet bestraft worden, maar de actie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |