abonnement Unibet Coolblue
pi_188879025
Wie had dit trouwens verwacht na de eerste 5/6 racen? Sinds Oostenrijk is het seizoen in eens best vermakelijk. :)
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:33:58 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188879070
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:29 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Nouja, het verschil is wel dat Hamilton bij Vettel uit moest wijken. Bij Leclerc niet.
OK even terug gekeken was inderdaad iets anders dan ik me herinner, ik dacht Vettel al iets verder was op het moment dat Hamilton aankwam

  dinsdag 10 september 2019 @ 13:41:48 #253
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188879144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

helemaal niets, wat ik vervelend vind is dat er als het zo uitkomt ze de regels ombuigen, ik weet niet of dat de juiste vertaling is van; "they bend the rules"
De juiste vertaling zou zijn "ze rekken de regels op"
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:43:22 #254
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188879155
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:41 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

De juiste vertaling zou zijn "ze rekken de regels op"
ja dat is beter :)
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:45:05 #255
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188879175
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:30 schreef BroesWillems het volgende:
Wie had dit trouwens verwacht na de eerste 5/6 racen? Sinds Oostenrijk is het seizoen in eens best vermakelijk. :)
Dit is zeker waar idd. Laatste 6 races zijn een genot, veel actie, veel gevechten, heerlijk. *O*
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:50:00 #256
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_188879237
Wat wel grappig is:
Iedereen vraagt (ook de coureurs zelf) om de coureurs meer te laten racen en niet direct straffen op te leggen.

FIA zegt halverwege het seizoen: OK, gaan we doen. vanaf nu laten we het meer gaan.
Dit brengen ze ook naar buiten en geven dat aan bij de drivers meeting.

FIA houdt zich (voor een keer) aan wat ze zeggen.
Toevallig komt het nu Ferrari een keer goed uit (niet zoals bij de Verstappen regel)
Reactie van alles en iedereen, ze zijn niet consequent! Ze passen de regels ineens anders toe.

Ja duh! Dat wilden we toch ook.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:51:46 #257
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188879255
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:50 schreef Lionheaad het volgende:
Wat wel grappig is:
Iedereen vraagt (ook de coureurs zelf) om de coureurs meer te laten racen en niet direct straffen op te leggen.

FIA zegt halverwege het seizoen: OK, gaan we doen. vanaf nu laten we het meer gaan.
Dit brengen ze ook naar buiten en geven dat aan bij de drivers meeting.

FIA houdt zich (voor een keer) aan wat ze zeggen.
Toevallig komt het nu Ferrari een keer goed uit (niet zoals bij de Verstappen regel)
Reactie van alles en iedereen, ze zijn niet consequent! Ze passen de regels ineens anders toe.

Ja duh! Dat wilden we toch ook.
als de coureurs en teams er zelf over twijfelen zal het toch niet zo heel duidelijk zijn als jij stelt
pi_188879258
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:27 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Beetje jammer dit, volgens mij is Max niet eens genoemd. Word er eens normaal gediscussieerd in dit topic, kom je hier mee.
Tijdens de race werd dit wel gezegd. En inderdaad de toon vandaag is serieus.

Zelf ben ik blij dat de regels niet zo statisch zijn. We willen racen zien en de stewards hebben daar naar geluisterd. Dan maar halverwege het seizoen dan nog een half seizoen met kromme tenen zitten vanwege sommige beslissingen.

Een ander punt wat ik storend vind bij de huidige straffen is dat wel/niet contact zo zwaar wordt meegewogen. Persoonlijk vond ik het terugkeren van Stroll gevaarlijker dan hoe Vettel het deed. Vettel had de pech dat een drol van een Stroll was op dat moment.
pi_188879315
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:30 schreef BroesWillems het volgende:
Wie had dit trouwens verwacht na de eerste 5/6 racen? Sinds Oostenrijk is het seizoen in eens best vermakelijk. :)
De races zijn vermakelijk. Uitslag seizoen 2019 is al bekend. Hamilton heeft titel 6 al in de pocket.
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:57:37 #260
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188879355
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Tijdens de race werd dit wel gezegd. En inderdaad de toon vandaag is serieus.

Zelf ben ik blij dat de regels niet zo statisch zijn. We willen racen zien en de stewards hebben daar naar geluisterd. Dan maar halverwege het seizoen dan nog een half seizoen met kromme tenen zitten vanwege sommige beslissingen.

Een ander punt wat ik storend vind bij de huidige straffen is dat wel/niet contact zo zwaar wordt meegewogen. Persoonlijk vond ik het terugkeren van Stroll gevaarlijker dan hoe Vettel het deed. Vettel had de pech dat een drol van een Stroll was op dat moment.
:?.

Straf van Stroll was eigenlijk vrij zwaar. Kan nog net een crash ontwijken en dan komt Gasly behoorlijk hard aangevlogen onder geel.
And so is the past
  dinsdag 10 september 2019 @ 14:01:35 #261
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_188879412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 12:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

In Italie is het niet in handen van F1 toch? Ik weet niet (meer) hoe dat zit qua regie per race
Alle races, muv Monaco, vallen onder FOM producties. Wilt natuurlijk niet zeggen dat ze altijd dezelfde regisseur hebben.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_188879415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Tijdens de race werd dit wel gezegd. En inderdaad de toon vandaag is serieus.
Tijdens de race probeer ik het topic te vermijden, hoewel ik het wel met veel ergernis teruglees. :P

Maar dan ben ik iig niet meer in de verleiding om er op te reageren.

quote:
Zelf ben ik blij dat de regels niet zo statisch zijn. We willen racen zien en de stewards hebben daar naar geluisterd. Dan maar halverwege het seizoen dan nog een half seizoen met kromme tenen zitten vanwege sommige beslissingen.
Mee eens, maar heb eigenlijk weinig vertrouwen in dat ze consequent blijven.

quote:
Een ander punt wat ik storend vind bij de huidige straffen is dat wel/niet contact zo zwaar wordt meegewogen. Persoonlijk vond ik het terugkeren van Stroll gevaarlijker dan hoe Vettel het deed. Vettel had de pech dat een drol van een Stroll was op dat moment.
Stroll kwam natuurlijk in de situatie door Vettel. Daarnaast stond Vettel naast de baan en trok de baan op. Stroll stond dwars op de baan en wilde zo gauw mogelijk aan de kant.

aan de andere kant, Stroll is het met je eens : https://www.gptoday.net/n(...)-monza-veel-te-zwaar

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2019 14:03:55 ]
pi_188879461
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

:?.

Straf van Stroll was eigenlijk vrij zwaar. Kan nog net een crash ontwijken en dan komt Gasly behoorlijk hard aangevlogen onder geel.
Maar van Vettel zwaarder. Ergens ben ik het daar niet mee eens.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 september 2019 @ 14:06:36 #264
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188879486
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:30 schreef BroesWillems het volgende:
Wie had dit trouwens verwacht na de eerste 5/6 racen? Sinds Oostenrijk is het seizoen in eens best vermakelijk. :)
Nadat tijdens de GP van Frankrijk zelfs de stewards in slaap vielen hebben ze geloof ik ergens een beetje actie er in terug proberen te krijgen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 10 september 2019 @ 14:08:45 #265
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_188879500
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:50 schreef Lionheaad het volgende:
Wat wel grappig is:
Iedereen vraagt (ook de coureurs zelf) om de coureurs meer te laten racen en niet direct straffen op te leggen.

FIA zegt halverwege het seizoen: OK, gaan we doen. vanaf nu laten we het meer gaan.
Dit brengen ze ook naar buiten en geven dat aan bij de drivers meeting.

FIA houdt zich (voor een keer) aan wat ze zeggen.
Toevallig komt het nu Ferrari een keer goed uit (niet zoals bij de Verstappen regel)
Reactie van alles en iedereen, ze zijn niet consequent! Ze passen de regels ineens anders toe.

Ja duh! Dat wilden we toch ook.
Niet vergeten dat Micheal Masi onverwachts dat stokje van wijlen Charlie Whiting in zijn schoot geworpen kreeg in Australië. Dus een nieuwe regel-interpreteur, en die man moet ook in zijn rol groeien en doet het op zijn manier. Dat begint nu effect te hebben....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_188879590
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:08 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Niet vergeten dat Micheal Masi onverwachts dat stokje van wijlen Charlie Whiting in zijn schoot geworpen kreeg in Australië. Dus een nieuwe regel-interpreteur, en die man moet ook in zijn rol groeien en doet het op zijn manier. En dat begint nu effect te hebben.
In de schoot geworpen klinkt als of het een cadeautje was. :P

Maar het is wel een hele kluif als je dit ineens moet doen idd. Neemt niet weg dat ik vooral in de Quali weer terughoudend werd gedaan, terwijl er toch echt van te voren duidelijk werd gewaarschuwd. Zowel voor tracklimits als voor het treuzelen in de laatste minuten werd er nadrukkelijk gewaarschuwd, imo moet je dan ook handelen als er toch misbruik van wordt gemaakt.
  dinsdag 10 september 2019 @ 14:18:47 #267
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_188879591
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:08 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Niet vergeten dat Micheal Masi onverwachts dat stokje van wijlen Charlie Whiting in zijn schoot geworpen kreeg in Australië. Dus een nieuwe regel-interpreteur, en die man moet ook in zijn rol groeien en doet het op zijn manier. Dat begint nu effect te hebben....
Masi geeft alleen maar door als hij iets ziet, maar neemt hierover geen beslissing.
De stewards beslissen of er gestraft wordt en hoe zwaar die straf is.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 september 2019 @ 14:21:08 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188879612
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

helemaal niets, wat ik vervelend vind is dat er als het zo uitkomt ze de regels ombuigen, ik weet niet of dat de juiste vertaling is van; "they bend the rules"
Na Canada zijn ze juist consequent geweest met het niet streng toepassen van de regels. Daar kan je over gaan zeiken, maar ik ben hier hartstikke blij mee. Zowel Verstappen, Sainz als Leclerc hebben hiervan geprofiteerd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 10 september 2019 @ 14:22:17 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188879624
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:05 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar van Vettel zwaarder. Ergens ben ik het daar niet mee eens.
die is ook gestraft voor "causing a collision" en Stroll niet

quote:
"Basically with the difference between the two, with Sebastian's one it was one for re-joining unsafely and then the second part of that was for causing a collision," said Masi.

"Whereas as with Lance and Pierre, that was just an unsafe re-join of the track and therefore the difference between the two penalties handed out."
https://www.motorsportweek.com/news/id/24380
  dinsdag 10 september 2019 @ 14:25:59 #270
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_188879681
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

als de coureurs en teams er zelf over twijfelen zal het toch niet zo heel duidelijk zijn als jij stelt
Ik heb nu alleen Toto en Lewis er over gehoord.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 10 september 2019 @ 14:29:43 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188879732
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:25 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Ik heb nu alleen Toto en Lewis er over gehoord.
die hadden er dan ook het nadeel van
pi_188880703
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

die is ook gestraft voor "causing a collision" en Stroll niet
[..]

https://www.motorsportweek.com/news/id/24380
Het is toch ook logisch, Vettel stond buiten de baan op het gras en stroll stond dwars op de racelijn, dus die wil zsm weg, dat ie niet ge t-boned wordt, zoals die overleden coureur zaterdag op Spa.
  dinsdag 10 september 2019 @ 15:58:33 #273
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188880831
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 07:59 schreef beantherio het volgende:

Laat je niet zo kennen joh. Met de eerste drie zinnen heb je een punt maar met die laatste zin trek je je mening weer compleet onderuit.
Die laatste zin is juist mijn mening; ben nooit onder de indruk geweest van Rosberg.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 10 september 2019 @ 16:05:23 #274
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188880927
https://racingnews365.nl/(...)horsing-in-formule-1

Maar verder staat hij niet onder druk door Leclerc, of zo. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 10 september 2019 @ 16:05:59 #275
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188880937
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

die is ook gestraft voor "causing a collision" en Stroll niet
[..]

https://www.motorsportweek.com/news/id/24380
Ja, dat vind ik ook zo vaag. De uitkomst van een actie bepaald de straf???
Je ramt P1 van de baan, maar hij kan nog verder rijden (op een lagere plaatsering) = OK
Je ramt P1 en hij kan niet meer verder: straf!!!
Dat is toch bullshit?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188880949
https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1171336103208652802?s=20

Vettel ^O^

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2019 16:09:22 ]
  dinsdag 10 september 2019 @ 16:07:26 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188880954
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook zo vaag. De uitkomst van een actie bepaald de straf???
Je ramt P1 van de baan, maar hij kan nog verder rijden (op een lagere plaatsering) = OK
Je ramt P1 en hij kan niet meer verder: straf!!!
Dat is toch bullshit?
het zijn gewoon 2 vergrijpen van Vettel die dus apart bestraft worden, Stroll had er maar 1, tenminste zo zien zij het
  dinsdag 10 september 2019 @ 16:08:51 #278
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188880969
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

het zijn gewoon 2 vergrijpen van Vettel die dus apart bestraft worden, Stroll had er maar 1, tenminste zo zien zij het
Ah zo. Dat is iets duidelijker idd. Maar gasly is weer aandeel in dit verhaal, had hij stroll geraakt was het hetzelfde. Hoewel gasly geel had... etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188881156
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Na Canada zijn ze juist consequent geweest met het niet streng toepassen van de regels. Daar kan je over gaan zeiken, maar ik ben hier hartstikke blij mee. Zowel Verstappen, Sainz als Leclerc hebben hiervan geprofiteerd.
Toch kan ik me de verbazing over het toepassen van de regels afgelopen weekend wel voorstellen. Het riekte teveel naar thuisvoordeel. Het voorbeeld hiervan vind ik de ongeldige ronde van Vettel in Q3. Ik denk dat iedereen behalve de stewards gezien heeft, dat hij volledig buiten de track limits reed. Een ronde van Albon werd niet veel eerder om diezelfde reden ongeldig verklaard.

Vervolgens wordt het een optelsom tijdens de race:

• Pushing someone off track
• Moving under breaking
• Leaving the track and gaining an advantage

Ik denk, dat in iedere andere race elke coureur hier uiteindelijk een straf voor gekregen had.
pi_188881159
Jammer dat Seb er zo'n puinhoop van maakt. Zijn fout op deze baan vond toch op bijna dezelfde plek plaats als vorig jaar?

Hij is niet meer de coureur die hij was. Maar de druk bij Ferrari was al immens toen hij daar binnenkwam en nu Arrivabene weg is en Leclerc erbij is gekomen die zich ook nog eens zo vies en onrespectvol gedraagt, nog immenser.

Naar RBR terug zou ik niet doen, want die hebben nog minder geduld met dit soort fouten denk ik.
Het kan wel zijn dat hij het daar juist beter zou doen omdat RBR gestructureerder is en werkt en hij die mensen daar kent en het belangrijkste, zij hem ook vertrouwen.
pi_188881200
Tis ook wel duidelijk dat auto Vettel niet ligt.
pi_188881241
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:26 schreef potjecreme het volgende:
Tis ook wel duidelijk dat auto Vettel niet ligt.
Vind het een beetje onderdeel van "een goede coureur zijn". Ik denk dat HAM, VER of LEC wel meer uit de Ferrari zouden halen. Dat doet LEC nu sowieso al. De RBR15 is ook geen topwagen, maar Max wist er telkens wel het meest (zo niet het maximale) uit te halen itt Gasly.

Je bevalt me trouwens steeds beter. Je bent een eckte HAM fan, maar de laatste tijd (als ik me niet vergis) laat je toch wel zien enig medelijden met Vettel te hebben. ^O^
pi_188881372
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook zo vaag. De uitkomst van een actie bepaald de straf???
Je ramt P1 van de baan, maar hij kan nog verder rijden (op een lagere plaatsering) = OK
Je ramt P1 en hij kan niet meer verder: straf!!!
Dat is toch bullshit?
Wat je zegt klopt niet.

Causing a collision wordt altijd bestraft (als er een duidelijke schuldige is). Ook als die ander verder kan.

Dat was ook het verschil tussen de F1 en F2 met een soortgelijke situatie. Latifi en Zhou raken elkaar, Leclerc en Hamilton niet. Zhou krijgt 5s, Leclerc een waarschuwingsvlag.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 10 september 2019 @ 16:39:21 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188881387
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:23 schreef Gruj0 het volgende:
Jammer dat Seb er zo'n puinhoop van maakt. Zijn fout op deze baan vond toch op bijna dezelfde plek plaats als vorig jaar?

Hij is niet meer de coureur die hij was. Maar de druk bij Ferrari was al immens toen hij daar binnenkwam en nu Arrivabene weg is en Leclerc erbij is gekomen die zich ook nog eens zo vies en onrespectvol gedraagt, nog immenser.

Naar RBR terug zou ik niet doen, want die hebben nog minder geduld met dit soort fouten denk ik.
Het kan wel zijn dat hij het daar juist beter zou doen omdat RBR gestructureerder is en werkt en hij die mensen daar kent en het belangrijkste, zij hem ook vertrouwen.
hoezo respectloos, was gewoon een vreemde situatie in die Q3, ik denk niet dat het volledig aan Leclerc lag.
Ze hoeven natuurlijk ook geen beste vriendjes te zijn, bij Leclerc zie je een stijgende lijn en bij Vettel een dalende.
pi_188881419
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoezo respectloos, was gewoon een vreemde situatie in die Q3, ik denk niet dat het volledig aan Leclerc lag.
Ze hoeven natuurlijk ook geen beste vriendjes te zijn, bij Leclerc zie je een stijgende lijn en bij Vettel een dalende.
Als vooraf is afgesproken dat de ene de andere towt vind ik het schenden van zo'n afspraak tamelijk respectloos ja.
  dinsdag 10 september 2019 @ 16:42:36 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188881435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:41 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Als vooraf is afgesproken dat de ene de andere towt vind ik het schenden van zo'n afspraak tamelijk respectloos ja.
ja maar dan moet je ook wel de omstandigheden in acht nemen
pi_188881457
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:23 schreef Robar het volgende:

[..]

Toch kan ik me de verbazing over het toepassen van de regels afgelopen weekend wel voorstellen. Het riekte teveel naar thuisvoordeel. Het voorbeeld hiervan vind ik de ongeldige ronde van Vettel in Q3. Ik denk dat iedereen behalve de stewards gezien heeft, dat hij volledig buiten de track limits reed. Een ronde van Albon werd niet veel eerder om diezelfde reden ongeldig verklaard.

Vervolgens wordt het een optelsom tijdens de race:

• Pushing someone off track
• Moving under breaking
• Leaving the track and gaining an advantage

Ik denk, dat in iedere andere race elke coureur hier uiteindelijk een straf voor gekregen had.
Dat hebben de stewards ook gezien. Alleen nemen zij de ronding van de band mee en de hoek van het beeld waardoor zij (en ik) dus niet met zekerheid kunnen zeggen dat de gehele band over de lijn was. Het gaat niet alleen om het deel dat de grond raakt. Dat was bij Albon wat duidelijker omdat het verschil met de lijn groter was.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_188881527
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat hebben de stewards ook gezien. Alleen nemen zij de ronding van de band mee en de hoek van het beeld waardoor zij (en ik) dus niet met zekerheid kunnen zeggen dat de gehele band over de lijn was. Het gaat niet alleen om het deel dat de grond raakt. Dat was bij Albon wat duidelijker omdat het verschil met de lijn groter was.
Dat vind ik dus raar, het is geen voetbal, waarbij de bal vaak door de lucht gaat. Dan is het logisch dat de bal geheel over de lijn moet. Anders gelden er andere regels als de bal rolt of in de lucht hangt.

Bij F1 is dat anders, dat is doorgaans geen sport waarbij je door de lucht hoort te vliegen. :P Je kon nu heel duidelijk zien dat alle gedeelten die grond raken over de lijn waren. Als je dat nu aanhoud als richtlijn, kan er nooit tegenspraak zijn.
pi_188881546
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:49 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat vind ik dus raar, het is geen voetbal, waarbij de bal vaak door de lucht gaat. Dan is het logisch dat de bal geheel over de lijn moet. Anders gelden er andere regels als de bal rolt of in de lucht hangt.

Bij F1 is dat anders, dat is doorgaans geen sport waarbij je door de lucht hoort te vliegen. :P Je kon nu heel duidelijk zien dat alle gedeelten die grond raken over de lijn waren. Als je dat nu aanhoud als richtlijn, kan er nooit tegenspraak zijn.
Ik meen me ook te herinneren, dat er in de regels iets staat als "contact with the track". Daar is hier duidelijk geen sprake meer van.
  dinsdag 10 september 2019 @ 17:01:17 #290
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_188881677
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ah zo. Dat is iets duidelijker idd. Maar gasly is weer aandeel in dit verhaal, had hij stroll geraakt was het hetzelfde. Hoewel gasly geel had... etc.
Wat had Gasly dan anders moeten doen? Hij reed al langzamer en stuurde om Stroll heen. Eén seconde voordat hij om Stroll heen gaat geeft Stroll opeens gas. Wat kon Gasly beter doen? Stroll mag Gasly dankbaar zijn dat hij alert was, anders was dat ook een causing a collision geweest.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 10 september 2019 @ 17:28:54 #291
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_188882044
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Wat hebben jullie precies tegen Leclerc? Niet alleen liefde maakt blind blijkt maar weer.
Dit slaat nergens op.
Leclerc was al gewaarschuwd en snijdt lekker bocht 1 af, geen straf. Albon snijdt bocht af zonder waarschuwing, 5 seconden straf.

Ik snap dat de FIA Ferrari een overwinning gunt en het is op Monza, maar we mogen er toch wel iets van zeggen. Mercedes wordt toch wel weer WDC en WCC dus die klagen niet.
Moet wel een beetje gemaakt spannend blijven he
Feyenoord!!! * Barįa
  dinsdag 10 september 2019 @ 17:51:56 #292
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_188882404
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:18 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Masi geeft alleen maar door als hij iets ziet, maar neemt hierover geen beslissing.
De stewards beslissen of er gestraft wordt en hoe zwaar die straf is.
en toch is hij die de rijders briefingen geeft en de coureurs geīnformeerd heeft dat er gele kaarten/waarschuwingen (als in de zwarte/witte vlaggen) krijgen als ze eenmalig iets mispeuteren.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_188882469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

op dat moment zat hij er gewoon voor dus zijn snelheid moet dan ook niet uitmaken, maar goed zo blijven we aan de gang.

ik heb verder geen moeite met "laat ze racen" maar ik wil ook begrijpen wat kan en wat niet kan en blijkbaar begrijpen de coureurs dat zelf ook niet.
Leclerc deed 3 verschillende dingen die ieder op zichzelf 1x worden gedoogd. Een 2e keer was een penalty geweest.
.
  dinsdag 10 september 2019 @ 18:19:29 #294
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188882787
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:39 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt niet.

Causing a collision wordt altijd bestraft (als er een duidelijke schuldige is). Ook als die ander verder kan.

Dat was ook het verschil tussen de F1 en F2 met een soortgelijke situatie. Latifi en Zhou raken elkaar, Leclerc en Hamilton niet. Zhou krijgt 5s, Leclerc een waarschuwingsvlag.
De hoogte van de straf kan alsnog variëren, en is het dus niet dezelfde straf. Een waarschuwing is dus geen straf, zoals zondag bleek.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 10 september 2019 @ 18:20:51 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188882810
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 17:01 schreef twiFight het volgende:

[..]

Wat had Gasly dan anders moeten doen? Hij reed al langzamer en stuurde om Stroll heen. Eén seconde voordat hij om Stroll heen gaat geeft Stroll opeens gas. Wat kon Gasly beter doen? Stroll mag Gasly dankbaar zijn dat hij alert was, anders was dat ook een causing a collision geweest.
Gasly heeft idd geen schuld in mijn optiek? Maar als ze elkaar raakten was het dus idem als vet en stroll. Ligt dat dan aan stroll of aan gasly die uitwijkt? ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 10 september 2019 @ 18:22:04 #296
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188882838
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja maar dan moet je ook wel de omstandigheden in acht nemen
Ze reden nagenoeg voorop en hadden kans in te halen, dus dat lec de vlag wel haalde en het niet kwam hem niet verkeerd uit. Het is live op de radio doorgegeven aan alle rijders.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188882868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 18:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Gasly heeft idd geen schuld in mijn optiek? Maar als ze elkaar raakten was het dus idem als vet en stroll. Ligt dat dan aan stroll of aan gasly die uitwijkt? ;)
Iedereen heeft nu geleerd dat als Hamilton en Leclerc wel contact hadden gemaakt, Leclerc wel bestraft was voor het naar buiten drukken van Hamilton in bocht 4
  dinsdag 10 september 2019 @ 18:30:09 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188882956
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 18:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Iedereen heeft nu geleerd dat als Hamilton en Leclerc wel contact hadden gemaakt, Leclerc wel bestraft was voor het naar buiten drukken van Hamilton in bocht 4
Dus Hamilton kan de straf van leclerc beīnvloeden.
Leclerc doet een foute actie en zonder contact geen straf. Laat ham hem staan wel straf.
Het gevolg van een actie moet niet bestraft worden, maar de actie.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 september 2019 @ 18:37:26 #299
842 Zorro
Z
pi_188883036
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 18:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dus Hamilton kan de straf van leclerc beīnvloeden.
Leclerc doet een foute actie en zonder contact geen straf. Laat ham hem staan wel straf.
Het gevolg van een actie moet niet bestraft worden, maar de actie.
Dat is dezelfde debiele redenering van die stewards als bij dat "Leaving the track" van Leclerc. Had ie tweede gelegen en met die actie de eerste plek gepakt was ie bestraft. Nu ligt ie voorop en wint ie niks. Dus geen straf. Dat hij daarmee voorkomt een plek te verliezen laten ze voor het gemak maar even buiten beschouwing :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 10 september 2019 @ 18:42:43 #300
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188883105
Even alle posts van @Weltschmerz gelezen. Smullen. :)

Anyway, gevecht tussen Hamilton en Leclerc was leuk. Leclerc had natuurlijk wel een douw moeten krijgen voor het afsnijden van de chicane.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')