abonnement Unibet Coolblue
pi_188844337

En alle overige Britse politiek.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf





Statement Tusk


[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 08-09-2019 13:50:04 ]
Definitely not CIA
  zondag 8 september 2019 @ 11:37:47 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188844514
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 11:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Gevaarlijk voor Boris en de conservatieven.
Dan kan Corbyn het narratief bepalen.
Klinkt alsof ze héél wanhopig zijn.
Als de alternatieven 'dead in a ditch' of verlenging aanvragen zijn..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188844633
quote:
Franse minister: 'EU zal niet instemmen met nieuw uitstel Brexit'

De Europese Unie zal niet instemmen met een nieuw uitstel van Brexit. Dat zei de Franse minister van Buitenlandse Zaken Jean-Yves Le Drian zondag op de Franse radiozender Europe 1.

"De EU gaat niet elke drie maanden een uitstel geven", zei Le Drian. "De Britten moeten ons vertellen wat ze nu eigenlijk willen."

Het Britse Lagerhuis stemde woensdag voor een motie die een 'no deal-Brexit' verbiedt en die de Britse premier Boris Johnson de opdracht geeft om uitstel van de Brexit-deadline te vragen. De huidige deadline is 31 oktober 2019, maar door het mogelijke uitstel zou dit 31 januari 2020 worden.
Het geduld bij de EU lijkt op te geraken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 8 september 2019 @ 11:48:36 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188844646
Geen uitstel of heel lang uitstel, waarschijnlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 8 september 2019 @ 11:51:50 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_188844679
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_188844717
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 11:48 schreef Perrin het volgende:
Geen uitstel of heel lang uitstel, waarschijnlijk.
Als ze dit doorzetten en Johnson de letterlijke opdracht heeft om drie maanden te vragen is dit potentieel goed nieuws voor hem. Of mis ik nu iets?
  zondag 8 september 2019 @ 12:01:00 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188844776
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 11:54 schreef trustychords het volgende:

[..]

Als ze dit doorzetten en Johnson de letterlijke opdracht heeft om drie maanden te vragen is dit potentieel goed nieuws voor hem. Of mis ik nu iets?
Behalve dat hij zei dat ie liever 'dead in a ditch' eindigde dan uitstel aanvragen.. Maar idd, kort uitstel lijkt onwaarschijnlijker te worden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188844788
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 11:54 schreef trustychords het volgende:

[..]

Als ze dit doorzetten en Johnson de letterlijke opdracht heeft om drie maanden te vragen is dit potentieel goed nieuws voor hem. Of mis ik nu iets?
Als ik het goed begrijp moet het VK duidelijk maken wat ze nu willen. Een uitstel zonder duidelijk te maken hoe nu verder gaat, men blijkbaar niet accepteren bij de EU. Dit zet vermoedelijk Corbyn onder druk nieuwe verkiezingen te accepteren op korte termijn in combinatie met een langduriger uitstel want dat zou een argument kunnen zijn de EU nog 1x over te halen een uitstel te accepteren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188844824
Alles om die Brexit op 31 oktober er doorheen te krijgen:
DKShrewsbury twitterde op zaterdag 07-09-2019 om 22:50:21 Reaching out to senior friends in Polish government this evening to ask again for them to consider vetoing any extension to Article 50. Not in either of our interests for this fiasco to continue. The sooner we leave the earlier we can start work on closer bilateral partnership reageer retweet
Definitely not CIA
pi_188844825
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 12:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Behalve dat hij zei dat ie liever 'dead in a ditch' eindigde dan uitstel aanvragen.. Maar idd, kort uitstel lijkt onwaarschijnlijker te worden.
Hmjah, bojo is uiteindelijk ook best, en dan druk ik het even vriendelijk uit, pragmatisch. Uitstel vragen als hij vooraf het antwoord al weet biedt weer een nieuw perspectief.
pi_188844846
Is het nu Corbyn die zijn hand overspeeld heeft door geen nieuwe verkiezingen te accepteren?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 8 september 2019 @ 12:10:44 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188844878
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 12:07 schreef Digi2 het volgende:
Is het nu Corbyn die zijn hand overspeeld heeft door geen nieuwe verkiezingen te accepteren?
Neu, denk t niet. Maar goed het is lastig te onderscheiden wie dramatischer functioneert.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188844896
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 12:05 schreef capricia het volgende:
Alles om die Brexit op 31 oktober er doorheen te krijgen:
DKShrewsbury twitterde op zaterdag 07-09-2019 om 22:50:21 Reaching out to senior friends in Polish government this evening to ask again for them to consider vetoing any extension to Article 50. Not in either of our interests for this fiasco to continue. The sooner we leave the earlier we can start work on closer bilateral partnership reageer retweet
Op zichzelf natuurlijk volledig te verwachten en ook wel logisch vanuit een perspectief waarin je pleit voor een No Brexit.

Remainers gebruiken ook alle politieke mogelijkheden die er zijn om de brexit te voorkomen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 8 september 2019 @ 12:41:02 #14
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_188845196
Maar Boris wilde toch een deal? Dit alles is toch een onderhandelingstactiek? Verwarrend hoor, zo'n onbetrouwbare leugenaar.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator zondag 8 september 2019 @ 12:44:05 #15
236264 crew  capricia
pi_188845229
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 12:41 schreef Montov het volgende:
Maar Boris wilde toch een deal? Dit alles is toch een onderhandelingstactiek? Verwarrend hoor, zo'n onbetrouwbare leugenaar.
Idd.
Heb je die Amber Rudd bij Marr gehoord?
Alle aandacht gaat naar No-deal planning. Er wordt helemaal geen energie in een deal gestoken.
Heel duidelijk.
Definitely not CIA
pi_188845370
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 12:41 schreef Montov het volgende:
Maar Boris wilde toch een deal? Dit alles is toch een onderhandelingstactiek? Verwarrend hoor, zo'n onbetrouwbare leugenaar.
Je hebt het hier over politici :|W dat er nog zulke goedgelovigen bestaan :D
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 8 september 2019 @ 13:07:51 #17
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188845592
Het blijft een raar gebeuren......

Komende maandag ws dat de Queen de Stop-No-deal tot wet maakt waarbij BoJo sws weigert om uitstel te gaan vragen. Met dit laatste riskeert hij, onduidelijk hoe precies, juridische vervolging en uitzicht op gevangenisstraf. De gedacht dat staatsman BoJo een deal wil gaan regelen, kan je natuurlijk schudden. bron: bbc_08sep19_12u45

In het lagerhuis is er ook nog ruzie over de rol van Mr Speaker, Bercow, die door de conservatieven beticht wordt van partijdigheid door "handig" aansturen van de tijdschema's. (In het Lagerhuis kunnen de politici immers niet langdradig zaken rekken en op een zeker moment gedwongen worden te stemmen. De Tories willen hem nu vervangen door een eigen order, On-Order lid...
bron: bbc: 08sep19_05u00

Daarnaast mogelijk morgen in HoC opnieuw een actie van BoJo om verkiezingen te forceren; dat - als het al doorkomt - ongetwijfeld in de HoL zal worden afgeblazen. Afgelopen Vrijdag zei de HoL dat ze een verkiezingsverzoek zullen blokkeren omdat ze niet ingezet willen worden als paard van Troje.

Alternatief is dat BoJo zijn regering zelf laat vallen met het doel om zo verkiezingen af te dwingen of bv. Labour in een "minderheidskabinet" te dwingen of een andere PM te implanteren.
In geval ven een andere PM, mag die bij de EU: een Deal maken (welke dan ?) of uitstel gaan halen en daarmee ook de Britten uitleggen waarom er "nog steeds" geen exit is :? .

Halverwege Oktober is de "laatste" kans om bij de EU uitstel van de Brexit te vragen. BoJo zal dat niet doen en een nieuwe (vervangende) PM zal alleen vis vangen indien bij de EU duidelijk wordt wat nu de bedoeling is. Gebeurd er niets, dan is het op 31okt19.. toedeledokie :W .

De oplossing voor de vernijnige backstop (Noord Ierland en daarmee stabiliteit) lijkt alleen een Douane-Unie (of overgangs)afspraak die het VK weer niet wil omdat ze daarmee uiteindelijk qua "handel" bijna zeker blijven bengelen aan de EU voorwaarden.

Wat in de impasse nog het beste zou zijn, is afblazen van het hele dramatische idee van een exit.... die ongetwijfeld in het VK tot grote ("misplaatst" verongelijkte) verontwaardiging zal leiden.

Nog wat plaatjes voor in-an-overview waar we nu staan.

details in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom, let's play the cards of horror....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 8 september 2019 @ 13:13:23 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188845671
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 12:05 schreef capricia het volgende:
Alles om die Brexit op 31 oktober er doorheen te krijgen:
DKShrewsbury twitterde op zaterdag 07-09-2019 om 22:50:21 Reaching out to senior friends in Polish government this evening to ask again for them to consider vetoing any extension to Article 50. Not in either of our interests for this fiasco to continue. The sooner we leave the earlier we can start work on closer bilateral partnership reageer retweet
Dit is ook wel een heel smerige :|W !!!!
Je wilt als VK uit de EU , durf of kan het zelf niet, en gaat vervolgens verraders zoeken.
De kans daarop, lijkt mij klein.... maar toch...
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 8 september 2019 @ 13:23:43 #19
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188845814
Zou als de kans zich voordoet, en BoJo maandag zijn kabinet laat klappen, er voor kiezen om een verkiezing en referendum op dezelfde dag te gaan houden. Referendum met de vraag Revoke art. 50 vs. No deal Brexit.

Laat de Britten maar kiezen wat ze willen en wie het moet uitvoeren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 8 september 2019 @ 13:40:42 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_188846050
quote:
11s.gif Op zondag 8 september 2019 13:13 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dit is ook wel een heel smerige :|W !!!!
Je wilt als VK uit de EU , durf of kan het zelf niet, en gaat vervolgens verraders zoeken.
De kans daarop, lijkt mij klein.... maar toch...
Polen kan zijn "vrienden" beter wat nauwkeuriger uit gaan zoeken.
Donald liet ze al stikken voor een stormpje in Alabama en het geld voor US-militairen in Polen stoppen ze nu in de muur. Poland pays for The Wall. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 8 september 2019 @ 13:56:35 #21
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188846244
Frankrijk is niet bereid om te verlengen.
  zondag 8 september 2019 @ 14:04:46 #22
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188846363
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 13:56 schreef HiZ het volgende:
Frankrijk is niet bereid om te verlengen.
Dat zeg een minister van Buitenlandse zaken.... wat ik daarmee zie als proefballonnetje.
Macron houdt zijn kaarten voor de borst om daarmee Merkel te vriendin te houden.
Er zijn nog ruim 7 weken dus alle tijd om zaken te toetsen. Macron e.a. zal eerst (over)morgen afwachten.

Het algemene sentiment in EU lijkt mij wel dat de EU voor uitstel is. Het bekende dralen, rekken en hopen dat tijd zaken oplost.
Zolang het paard bokkend in de manege staat kan het getemd worden. Op het moment dat het buiten in de weide (wereld) komt, ben je het kwijt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188846408
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 13:56 schreef HiZ het volgende:
Frankrijk is niet bereid om te verlengen.
Dat lijkt meer de start van de discussie dan het definitieve einde. Nu al aangeven dat je sowieso wel met verlengen akkoord gaat verslechterd je onderhandelingspositie en haalt de druk van het VK om het daar eindelijk eens eens te worden over iets anders dan "dit willen we niet".
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 8 september 2019 @ 14:30:16 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188846808
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 14:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat lijkt meer de start van de discussie dan het definitieve einde. Nu al aangeven dat je sowieso wel met verlengen akkoord gaat verslechterd je onderhandelingspositie en haalt de druk van het VK om het daar eindelijk eens eens te worden over iets anders dan "dit willen we niet".
De Fransen hebben wel een punt, zodra het VK vertrekt kan er een handelsakkoord komen, zolang ze niet vertrekken maar wel willen vertrekken zit iedereen in een moeras van onzekerheid en afwachten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188846886
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Fransen hebben wel een punt, zodra het VK vertrekt kan er een handelsakkoord komen, zolang ze niet vertrekken maar wel willen vertrekken zit iedereen in een moeras van onzekerheid en afwachten.
Ja, klopt. Maar aan de andere kant is ook voor (de ondernemers in) de EU en zeker de Ieren die onzekerheid beter dan de chaos van een no-deal brexit.

Natuurlijk veel en veel minder erg dan voor het VK, maar ook de Europese leiders moeten opkomen voor de belangen van hun kiezers en daar zitten gewoon ook ondernemers bij voor wie een no deal brexit wel eens het einde van hun bedrijf kan betekenen. En Ierland wil nog steeds graag no deal voorkomen en die hebben een sterke stem, dat hebben alle andere regeringsleiders al wel aangegeven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188846920
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Fransen hebben wel een punt, zodra het VK vertrekt kan er een handelsakkoord komen, zolang ze niet vertrekken maar wel willen vertrekken zit iedereen in een moeras van onzekerheid en afwachten.
Die onzekerheid is economisch nadelig voor alle betrokkenen en nu de europese economie afkoelt is dat van relevant belang. Als er al uitstel komt ga ik er vanuit dat vanuit de EU duidelijk wordt gemaakt dat het de laatste x is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188847001
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 14:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Die onzekerheid is economisch nadelig voor alle betrokkenen en nu de europese economie afkoelt is dat van relevant belang. Als er al uitstel komt ga ik er vanuit dat vanuit de EU duidelijk wordt gemaakt dat het de laatste x is.
Een no deal zou dus wel eens een recessie kunnen betekenen in een heel aantal landen. No deal gaat echt nog wel een klap geven, ook na de lange onzekerheid en voorbereidingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188847036
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 14:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een no deal zou dus wel eens een recessie kunnen betekenen in een heel aantal landen. No deal gaat echt nog wel een klap geven, ook na de lange onzekerheid en voorbereidingen.
Kwakzalvers maken stinkende wonden, dan nog beter een korte hevige "pijn" dan blijven dralen naar mijn idee.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188847088
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 14:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Kwakzalvers maken stinkende wonden, dan nog beter een korte hevige "pijn" dan blijven dralen naar mijn idee.
Dat hangt toch echt af van het vooruitzicht. Als er echt nog kans is op het halen van een deal of zelfs het intrekken van de hele brexit (bijvoorbeeld als er nieuwe verkiezingen aan komen) moet de EU volgens mij altijd uitstel verlenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188847150
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 14:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat hangt toch echt af van het vooruitzicht. Als er echt nog kans is op het halen van een deal of zelfs het intrekken van de hele brexit (bijvoorbeeld als er nieuwe verkiezingen aan komen) moet de EU volgens mij altijd uitstel verlenen.
De EU moet niks in deze want elke lidstaat heeft recht op veto. Het houden van nieuwe verkiezingen in het VK zou een doorslaggevend argument kunnen zijn zodat alle lidstaten instemming verlenen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188847276
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 14:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De EU moet niks in deze want elke lidstaat heeft recht op veto. Het houden van nieuwe verkiezingen in het VK zou een doorslaggevend argument kunnen zijn zodat alle lidstaten instemming verlenen.
Ik zei ook: "moet volgens mij". Dus niet dat ze er verplicht toe zijn, maar dat ik vind dat ze dat moeten doen. Natuurlijk moet de EU niks.

Maar goed, voor de EU iets kan beslissen zullen we toch eerst af moeten wachten wat er uit het VK komt. Voor uitstel is wel een verzoek nodig, minimaal (en het liefst ook nog iets van een plan, maar een verzoek is toch het minimum).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 zondag 8 september 2019 @ 15:54:45 #32
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188848510
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 14:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat hangt toch echt af van het vooruitzicht. Als er echt nog kans is op het halen van een deal of zelfs het intrekken van de hele brexit (bijvoorbeeld als er nieuwe verkiezingen aan komen) moet de EU volgens mij altijd uitstel verlenen.
Intrekken van Brexit is toch eigenlijk geen optie meer. Voor je het weet blokkeren die lui alles in Brussel. Of flikken ze dit geintje over tien jaar nog een keertje.

Laat ze liever een nieuw lidmaatschap aanvragen. Zonder alle extraatjes en uitzonderingen die het VK had. Laat ze maar bewijzen dat ze het lidmaatschap echt willen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 8 september 2019 @ 15:57:41 #33
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188848576
guyverhofstadt twitterde op zondag 08-09-2019 om 14:47:43 🇫🇷 Foreign Minister Le Drian is right: yet another extension for Brexit is unacceptable, unless the deadlock in London is broken. Let it be a 2nd ref., new elections, a revocation of art. 50 or the approval of the deal, but not today’s helpless status quo https://t.co/EgmZ2s9tzu reageer retweet
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188848612
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Intrekken van Brexit is toch eigenlijk geen optie meer. Voor je het weet blokkeren die lui alles in Brussel. Of flikken ze dit geintje over tien jaar nog een keertje.
Als het VK dit wil kan niemand ze stoppen.

En ik zou het toejuichen, net als veel Nederlandse ondernemers. Maar daar gaat het niet om: het is een optie en zelfs de enige optie waar de EU niets over te zeggen heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188848761
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:57 schreef Perrin het volgende:
guyverhofstadt twitterde op zondag 08-09-2019 om 14:47:43 🇫🇷 Foreign Minister Le Drian is right: yet another extension for Brexit is unacceptable, unless the deadlock in London is broken. Let it be a 2nd ref., new elections, a revocation of art. 50 or the approval of the deal, but not today’s helpless status quo https://t.co/EgmZ2s9tzu reageer retweet
Dit is ondertussen een duidelijk signaal dat er aan een eventueel nieuw uitstel strikte eisen komen. In feite wordt het britse parlement min of meer geduwd in de richting op korte termijn nieuwe verkiezingen te regelen. Het speelt BJ in de kaart want zonder verkiezingen zal het al snel op een No Deal Brexit uitlopen zoals de kaarten er nu voorliggen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188849131
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:57 schreef Perrin het volgende:
guyverhofstadt twitterde op zondag 08-09-2019 om 14:47:43 🇫🇷 Foreign Minister Le Drian is right: yet another extension for Brexit is unacceptable, unless the deadlock in London is broken. Let it be a 2nd ref., new elections, a revocation of art. 50 or the approval of the deal, but not today’s helpless status quo https://t.co/EgmZ2s9tzu reageer retweet
Uitstellen om het uitstellen is de rest van de EU nu wel klaar mee vermoed ik ja.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188849586
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 16:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dit is ondertussen een duidelijk signaal dat er aan een eventueel nieuw uitstel strikte eisen komen. In feite wordt het britse parlement min of meer geduwd in de richting op korte termijn nieuwe verkiezingen te regelen. Het speelt BJ in de kaart want zonder verkiezingen zal het al snel op een No Deal Brexit uitlopen zoals de kaarten er nu voorliggen.
Wmb vooral een referendum. Met nieuwe verkiezingen heb je dikke kans dat het gezeik voortduurt, want de voorliggende deal komt niet door het parlement, no deal willen ze niet en revoke ook niet.
Met een referendum krijg je duidelijkheid.
in a crowd you lose humanity
pi_188849615
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 16:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wmb vooral een referendum. Met nieuwe verkiezingen heb je dikke kans dat het gezeik voortduurt, want de voorliggende deal komt niet door het parlement, no deal willen ze niet en revoke ook niet.
Met een referendum krijg je duidelijkheid.
Maar dat gaat nooit gebeuren.
  zondag 8 september 2019 @ 17:11:41 #39
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_188849866
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:57 schreef Perrin het volgende:
guyverhofstadt twitterde op zondag 08-09-2019 om 14:47:43 🇫🇷 Foreign Minister Le Drian is right: yet another extension for Brexit is unacceptable, unless the deadlock in London is broken. Let it be a 2nd ref., new elections, a revocation of art. 50 or the approval of the deal, but not today’s helpless status quo https://t.co/EgmZ2s9tzu reageer retweet
Met nieuwe verkiezingen is de kans erg groot dat de deadlock er nog steeds is. Alleen een nieuw referendum waarbij mensen op volgorde hun voorkeur kunnen uitspreken zou dit denk ik kunnen doorbreken.
pi_188849972
Wel een aardige podcast met Rem Korteweg van Clingendael. Prettige vent om naar te luisteren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_188850267
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 16:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wmb vooral een referendum. Met nieuwe verkiezingen heb je dikke kans dat het gezeik voortduurt, want de voorliggende deal komt niet door het parlement, no deal willen ze niet en revoke ook niet.
Met een referendum krijg je duidelijkheid.
Je kunt natuurlijk geen referenda blijven houden totdat het overeenkomt met de wensen van de corporaat&gouvernementele elite. Zo creëer je een schijndemocratie wat onder grote delen van de bevolking veel kwaad bloed gaat zetten. De EU gaat nu afdwingen een keuze te maken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188850767
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 16:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dit is ondertussen een duidelijk signaal dat er aan een eventueel nieuw uitstel strikte eisen komen. In feite wordt het britse parlement min of meer geduwd in de richting op korte termijn nieuwe verkiezingen te regelen. Het speelt BJ in de kaart want zonder verkiezingen zal het al snel op een No Deal Brexit uitlopen zoals de kaarten er nu voorliggen.
Ja, maar het mogen geplande nieuwe verkiezingen zijn, nieuwe verkiezingen na 31 oktober waarbij er al een (ruim?) uitstel gegeven is zijn het meest waarschijnlijk wat mij betreft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 8 september 2019 @ 18:12:18 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188850815
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:57 schreef Perrin het volgende:
guyverhofstadt twitterde op zondag 08-09-2019 om 14:47:43 🇫🇷 Foreign Minister Le Drian is right: yet another extension for Brexit is unacceptable, unless the deadlock in London is broken. Let it be a 2nd ref., new elections, a revocation of art. 50 or the approval of the deal, but not today’s helpless status quo https://t.co/EgmZ2s9tzu reageer retweet
heb je alles gehad komt het Belgisch orakel ook weer, hij en Franske zorgen toch wel voor afkeer
pi_188850916
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 17:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk geen referenda blijven houden totdat het overeenkomt met de wensen van de corporaat&gouvernementele elite. Zo creëer je een schijndemocratie wat onder grote delen van de bevolking veel kwaad bloed gaat zetten. De EU gaat nu afdwingen een keuze te maken.
Het is niet een referendum houden totdat de uitkomst overeenkomt met de wensen van de elite.

Er moet nu gekozen kunnen worden wat ze willen. Nu ligt er namelijk een mogelijke deal, dus daar kun je voor kiezen, of evt. het intrekken van art. 50. En wat er ook gekozen wordt, dat is dan voor tenminste een decennium. Wmb keuze tussen:
1) Leave
2) Revoke

En indien 1) de meerderheid, meteen een keuze laten maken tussen:
1a) deal
1b) no deal

Daarmee leg je de keuze ook weer terug. Toen het referendum werd gehouden was niet duidelijk wat de consequenties waren. Nu is dat duidelijker.
in a crowd you lose humanity
  zondag 8 september 2019 @ 18:19:55 #45
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188850917
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 18:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

heb je alles gehad komt het Belgisch orakel ook weer, hij en Franske zorgen toch wel voor afkeer
Zoals @Hanca aangaf lijkt dit meer een "spel" van voorkamertjes politiek. Onderdeel van het onderhandelen om te kijken waar de "opinie" komt te liggen en vooral eem indicatie dat het spel bijne uit is. Wel goed hoe de orakels, er bij gaan hangen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 8 september 2019 @ 18:21:51 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188850945
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2019 18:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zoals @:Hanca aangaf lijkt dit meer een "spel" van voorkamertjes politiek. Onderdeel van het onderhandelen om te kijken waar de "opinie" komt te liggen en vooral eem indicatie dat het spel bijne uit is. Wel goed hoe de orakels, er bij gaan hangen.
uiteraard, maar bij deze man heb ik het idee dat hij altijd op het verkeerde moment uit de hoek komt en heb m'n vraagtekens hier ook bij want als Johnson de boel rekt krijgt hij gewoon z'n zin op deze manier
  zondag 8 september 2019 @ 18:24:46 #47
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188850992
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 18:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is niet een referendum houden totdat de uitkomst overeenkomt met de wensen van de elite.

Er moet nu gekozen kunnen worden wat ze willen. Nu ligt er namelijk een mogelijke deal, dus daar kun je voor kiezen, of evt. het intrekken van art. 50. En wat er ook gekozen wordt, dat is dan voor tenminste een decennium. Wmb keuze tussen:
1) Leave
2) Revoke

En indien 1) de meerderheid, meteen een keuze laten maken tussen:
1a) deal
1b) no deal

Daarmee leg je de keuze ook weer terug. Toen het referendum werd gehouden was niet duidelijk wat de consequenties waren. Nu is dat duidelijker.
Je loop wel tegen een fors probleem aan....
a) Wat zijn de consequenties en hoe wegen mensen die.... veelal kortzichtig in hun eigen achtertuin
b) Wat is dan die "deal" (even gezien vanuit de UK)
c) Nodeal of Exit, is ook een backstop probleem (brrrr).

Zelf heb ik sws ook al moeite met te begrijpen wat ze nu onderhandelen. Een deal betekent, zoals ik het zie, dat ze permanent aan de EU handelsunie blijven hangen. Er veranderd dan niets, beahlve dat de UK niet meer hoeft te betalen en het zelf mag uitzoeken.

Dus hoe laat je in letterlijk vredesnaam, burgers een keuze maken terwijl hun politici ook niet weten wat zij willen. Echt een deadlock......
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188851032
quote:
12s.gif Op zondag 8 september 2019 18:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

b) Wat is dan die "deal" (even gezien vanuit de UK)

De deal die er nu ligt. Een andere is er nl. niet.
quote:
Dus hoe laat je in letterlijk vredesnaam, burgers een keuze maken terwijl hun politici ook niet weten wat zij willen. Echt een deadlock......
Ja, precies. Daarom is een uitstel zonder referendum zinloos, dan zit je over x maanden weer met hetzelfde. Een referendum schept duidelijkheid.
in a crowd you lose humanity
  zondag 8 september 2019 @ 18:28:31 #49
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188851045
Ik ben van mening dat het EU lidmaatschap van het VK dermate toxisch is geworden dat geen verlenging het beste is. Er zal wel een schok zije, maar gelet op de machtsverhoudingen kunnen we daar echt wel uitkomen.
  zondag 8 september 2019 @ 18:30:36 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188851071
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 18:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

uiteraard, maar bij deze man heb ik het idee dat hij altijd op het verkeerde moment uit de hoek komt en heb m'n vraagtekens hier ook bij want als Johnson de boel rekt krijgt hij gewoon z'n zin op deze manier
Eensch Verhofstad is - voor mij - een soort ballonblazer die je overigens ook moet hebben... om de kreten iig door te prikken :s) .

Het is een groot circus waarbij ik mij ondanks alle popcorn wel oprecht zorgen maak voor de mens en de jongeren in de straat die straks zo zijn en worden uitverkocht door ene stel megalomane idioten die in een greppel liggen af te sterven van het lachen.
Veel MP's zullen op een exit/nodeal keihard worden afgerekend. En met een afsplitsing, krijg je gelijk het Noord-Ierse probleem en dat Schotland zich wil gaan afscheiden, wat ook weer veel zal laten overkoken.

Rare jongens die Britten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Overall beste user 2022 zondag 8 september 2019 @ 18:34:01 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188851121
Als de EU geen verlenging wil en het VK trekt de aanvraag in, wie heeft wie dan geownt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 8 september 2019 @ 18:37:08 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188851165
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 18:34 schreef Ulx het volgende:
Als de EU geen verlenging wil en het VK trekt de aanvraag in, wie heeft wie dan geownt?
Dat weet je pas over 10 jaar :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188851185
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 18:34 schreef Ulx het volgende:
Als de EU geen verlenging wil en het VK trekt de aanvraag in, wie heeft wie dan geownt?
Maakt dat uit? Dan zijn zowel de EU als het VK langs een afgrond gegaan (voor de ene dieper dan de andere) maar er niet in gevallen. Dat is dan het belangrijkste. De vraag wie dan de winnaar is vind ik weinig relevant.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 8 september 2019 @ 18:43:25 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188851237
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 18:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De deal die er nu ligt. Een andere is er nl. niet.
OK dus:
* scheidingsrekening betalen, die 50 of £39B
* niet "bindende" politieke alliantie met de EU
* Vrij in/uit reizen onderdanen EU-VK
* oplossing backstop wat/waarmee (kort door de bocht, dan toch) de handelsunie voorgoed is geregeld.
* (?? Theresa May's voorstel van/voorde transitie periode, 21-24 maanden)

quote:
[..]Ja, precies. Daarom is een uitstel zonder referendum zinloos, dan zit je over x maanden weer met hetzelfde. Een referendum schept duidelijkheid.
Ik vraag mij echt af welke duidelijkheid.... grote kans dat mensen opnieuw stemmen voor de achteruin en achter een idioot aanrennen. Een referendum is alleen maar goed, en daarmee een risico, om te vragen om in de EU te blijven..... wat het (regerings)sentiment niet zal verteren.

Jammer genoeg en dat bedoel ik positief, mag iedereen meestemmen met zo'n referendum; ook zonder dat je je inleest of verdiept. Het populisme ligt gelijk op de loer.

Wat beter is mogelijke een referendum of ze nu zo door moeten gaan of niet. Dus al of niet intrekken van artikel 50 met de "belofte"het over 5 jaar weer te bekijken. De gemiddelde Brit is er sws wel mee klaar met het gezwalk en weet (net als wij) echt niet meer wat nu wijsheid is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 08-09-2019 18:53:05 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 8 september 2019 @ 18:51:05 #55
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188851315
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 18:34 schreef Ulx het volgende:
Als de EU geen verlenging wil en het VK trekt de aanvraag in, wie heeft wie dan geownt?
De ramp is dan niet meer te overzien. Het VK als lid met een geannuleerde exit is niet meer inpasbaar in een functionerende unie. Voordat ze in het VK zelf hebben uitgevochten wat ze willen moeten wij ons daarbuiten houden.
  zondag 8 september 2019 @ 19:06:36 #56
141482 Q.
JurassiQ
pi_188851496
quote:
12s.gif Op zondag 8 september 2019 18:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

De gemiddelde Brit is er sws wel mee klaar met het gezwalk en weet (net als wij) echt niet meer wat nu wijsheid is.
Just leave! *O*
For great justice!
  Moderator zondag 8 september 2019 @ 19:33:24 #57
236264 crew  capricia
pi_188851782
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 18:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

uiteraard, maar bij deze man heb ik het idee dat hij altijd op het verkeerde moment uit de hoek komt en heb m'n vraagtekens hier ook bij want als Johnson de boel rekt krijgt hij gewoon z'n zin op deze manier
Klein detail is dat deze man met wat meer stemmen verkozen is dan de huidige PM van GB. En dat deze man vanuit het EP Brexit in zijn portefeuille heeft.
(Als is het mijn type ook niet)
Definitely not CIA
pi_188851820
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 19:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Klein detail is dat deze man met wat meer stemmen verkozen is dan de huidige PM van GB. En dat deze man vanuit het EP Brexit in zijn portefeuille heeft.
(Als is het mijn type ook niet)
In principe heeft zijn partij 2 van de 751 zetels, dat is toch ook niet zo enorm indrukwekkend (en hij verloor de laatste europese verkiezingen). Dus meer stemmen gaat niet zo erg op. Wel klopt het dat die man brexit in zijn portefeuille heeft, dus dat hij zich er mee bemoeit is logisch.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 8 september 2019 @ 19:41:44 #59
236264 crew  capricia
pi_188851860
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 19:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

In principe heeft zijn partij 2 van de 751 zetels, dat is toch ook niet zo enorm indrukwekkend (en hij verloor de laatste europese verkiezingen). Dus meer stemmen gaat niet zo erg op. Wel klopt het dat die man brexit in zijn portefeuille heeft, dus dat hij zich er mee bemoeit is logisch.
320.000 (voorkeurs)stemmen heeft ie dit jaar gehaald. En Boris?
Definitely not CIA
  Moderator zondag 8 september 2019 @ 19:44:30 #60
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188851902
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 19:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

In principe heeft zijn partij 2 van de 751 zetels, dat is toch ook niet zo enorm indrukwekkend (en hij verloor de laatste europese verkiezingen). Dus meer stemmen gaat niet zo erg op. Wel klopt het dat die man brexit in zijn portefeuille heeft, dus dat hij zich er mee bemoeit is logisch.
Verhofstadt treed op namens ALDE, dat zijn wat meer dan 2 zetels en namens het EUP als gedelegeerde namens het EUP over Brexit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188851942
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 19:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Verhofstadt treed op namens ALDE, dat zijn wat meer dan 2 zetels en namens het EUP als gedelegeerde namens het EUP over Brexit.
Ja, dat klopt. Maar dan treed Boris op namens de Torries en dan moet je ook daar alle stemmen mee tellen (en dan wegen, aangezien het totaal aantal stemmers in het VK minder is dan in de EU).

Kortom: het aantal stemmen argument is niet zo sterk. Wat ik al zeg is het wel zo dat hij prima zijn mening mag uiten. Sterker nog: dat hadden ze tijdens het referendum wat duidelijker moeten doen, alle leugens weerleggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 zondag 8 september 2019 @ 21:01:00 #62
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188853194
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 18:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maakt dat uit? Dan zijn zowel de EU als het VK langs een afgrond gegaan (voor de ene dieper dan de andere) maar er niet in gevallen. Dat is dan het belangrijkste. De vraag wie dan de winnaar is vind ik weinig relevant.
Wat is er belangrijk aan het VK innde EU?

Het enige wat ik zie gebeuren is heel veel vingerwijzen en een enorme spincampagne dat je niet uit de EU mag van Brussel. Zolang de Britten niet weten wat ze nou willen moeten we lekker wegblijven van die lui. Dan maar een dip.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188853312
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 21:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat is er belangrijk aan het VK innde EU?

Het enige wat ik zie gebeuren is heel veel vingerwijzen en een enorme spincampagne dat je niet uit de EU mag van Brussel. Zolang de Britten niet weten wat ze nou willen moeten we lekker wegblijven van die lui. Dan maar een dip.
Het is gewoon een grote speler die wereldwijd de EU belangrijker maakt en die voor Nederland een belangrijke handelspartner is.


Verder heb ik zelf graag wat meer landen die op de rem van de steeds groeiende macht van de EU staan er bij, maar dat is persoonlijk en natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde. Maar het is niet voor niets dat NL vaak op trok met het VK.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188853375
Brexit kost een paar miljard zeggen verschillende schattingen

https://www.nu.nl/brexit/(...)-3-miljard-euro.html
https://www.eulerhermes.n(...)ard-aan-uitvoer.html
https://www.rtlz.nl/algem(...)ekenkamer-23-miljard

Ben benieuwd wat Nederlandse mensen in de zorg, politie, onderwijs, leger etc. zeggen als ze het geld op hun buik kunnen schrijven, omdat de Britten hun onderbuikgevoelens niet voor zich konden houden..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Overall beste user 2022 zondag 8 september 2019 @ 21:12:49 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188853386
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 21:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is gewoon een grote speler die wereldwijd de EU belangrijker maakt en die voor Nederland een belangrijke handelspartner is.


Verder heb ik zelf graag wat meer landen die op de rem van de steeds groeiende macht van de EU staan er bij, maar dat is persoonlijk en natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde. Maar het is niet voor niets dat NL vaak op trok met het VK.
Dat kan nog steeds na een Brexit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 8 september 2019 @ 21:32:23 #66
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188853742
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 21:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is gewoon een grote speler die wereldwijd de EU belangrijker maakt en die voor Nederland een belangrijke handelspartner is.


Verder heb ik zelf graag wat meer landen die op de rem van de steeds groeiende macht van de EU staan er bij, maar dat is persoonlijk en natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde. Maar het is niet voor niets dat NL vaak op trok met het VK.
En die onder de huidige omstandigheden de EU compleet kapot maakt.

Brexit moet gewoon gebeuren en wel zo snel mogelijk.
  zondag 8 september 2019 @ 21:35:37 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188853792
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 19:41 schreef capricia het volgende:

[..]

320.000 (voorkeurs)stemmen heeft ie dit jaar gehaald. En Boris?
Het is idd een terechte opmerking
Boris is tot PM gemanoeuvreerd en eigent zich nu staatsmankwaliteiten toe.

Het concept dat "verantwoordelijke" niet hoeven worden gekozen is sws een weeffout in het democratische stelsel omdat zij daarmee geen verantwoording hoeven af te leggen. Er zijn geen "consequenties", beloften die je verbreekt noch dat je ergens schuldgevoelens over hoeft te hebben. Hij doet en kan gewoon doen waar hij zin in heeft, voor BoJo lijkt het vooral een wedstrijdje. Hij en de zijnen zullen geen sikkepit last hebben van welke situatie dan ook.

Technisch gesproken zou BoJo z'n mond moeten houden en minstens gewoon doen wat degene die hem heeft aangesteld, hem opdraagt. Hier in casu: de wet en doelstelling vanuit het het parlement.
In feite is hij aangesteld ambtenaar en wil niet de geschiedenis ingaan als voetnoot.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188853889
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 21:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Brexit kost een paar miljard zeggen verschillende schattingen

https://www.nu.nl/brexit/(...)-3-miljard-euro.html
https://www.eulerhermes.n(...)ard-aan-uitvoer.html
https://www.rtlz.nl/algem(...)ekenkamer-23-miljard

Ben benieuwd wat Nederlandse mensen in de zorg, politie, onderwijs, leger etc. zeggen als ze het geld op hun buik kunnen schrijven, omdat de Britten hun onderbuikgevoelens niet voor zich konden houden..
"Economische schade" is niet hetzelfde als lagere overheidsuitgaven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 8 september 2019 @ 21:47:35 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188853965
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 21:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

En die onder de huidige omstandigheden de EU compleet kapot maakt.

Brexit moet gewoon gebeuren en wel zo snel mogelijk.
De tijden van stadsstaatjes zijn wel voorbij.
Ik ben benieuwd wat die Brexit - buiten een zooi kreten - hoe oplevert voor de man in de straat.

De toekomst is sws verregaande samenwerking, zover dat er van fysieke strijd geen sprake meer kan zijn en de als maar groeiende wereldbevolking, overal gelijke kansen krijgt en bestaansgaranties heeft.

De EU knaagt idd aan bepaalde autonomie van lokale krijgsgedachten waarbij je andere voordelen weer terugkrijgt. Het is nu niet ideaal maar sws voor alle landen, veel beter dan dat het 50 jaar geleden was. Niet dankzij de EU maar door de EU en de daarin verplichtende samenwerking.
Nu alleen nog zorgen dat het bestuur in Brussel wat dichterbij de burger komt te staan... wat je doet door de landelijke regeringen weg te snijden en om te toveren tot een soort provinciaal bestuur.

Ik heb zelf genoeg tegen de EU maar nu dat we er in zitten moet je zorgen dat de boot koerst en niet terugkijken waar het botst. De winst van willen loskoppelen XX-exit is alleen omdat een paar mensen tijden van weleer willen laten floreren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188854363
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 21:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

En die onder de huidige omstandigheden de EU compleet kapot maakt.

Brexit moet gewoon gebeuren en wel zo snel mogelijk.
Ik denk dat 'kapot maken' wel mee valt, zo zwak is de EU niet. Een beetje vertragen en extra op laten letten dat ze zich bij de kerntaken houden misschien. Een EU leger tegenhouden, net als EU belastingen. Maar dat zou ik allemaal prima vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 8 september 2019 @ 22:15:41 #71
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188854386
Ik denk dat Brexit niets gaat opleveren. Maar het gaat wel duidelijk maken dat het echt onwenselijk is zodat het Britse volk een andere keuze kan maken. Wat iets anders is dan aan het lijntje te worden gehouden tot de tegenstanders hun strategie af hebben.
  Moderator zondag 8 september 2019 @ 22:22:25 #72
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188854501
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 22:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat 'kapot maken' wel mee valt, zo zwak is de EU niet. Een beetje vertragen en extra op laten letten dat ze zich bij de kerntaken houden misschien. Een EU leger tegenhouden, net als EU belastingen. Maar dat zou ik allemaal prima vinden.
Een EU leger is gewoon nodig, de acties van Trump bewijzen dat duidelijk. Er kan op dezelfde manier geacteerd worden als de NAVO dat nu doet door een EU leger.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 8 september 2019 @ 22:38:03 #73
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188854763
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 22:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat 'kapot maken' wel mee valt, zo zwak is de EU niet. Een beetje vertragen en extra op laten letten dat ze zich bij de kerntaken houden misschien. Een EU leger tegenhouden, net als EU belastingen. Maar dat zou ik allemaal prima vinden.
Het valt helemaal niet mee. In de komende maanden wordt het basale functioneren van de unie steeds moeilijker.
  zondag 8 september 2019 @ 22:40:19 #74
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188854802
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 22:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een EU leger is gewoon nodig, de acties van Trump bewijzen dat duidelijk. Er kan op dezelfde manier geacteerd worden als de NAVO dat nu doet door een EU leger.
Hij heeft gewoon de fantasie geinternaliseerd van het VK als land van de rede. Ze kunnen het nu kennelijk niet zo erg maken dat hij de werkelijkheid van een failed state gaat zien.
pi_188855070
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 22:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon de fantasie geinternaliseerd van het VK als land van de rede. Ze kunnen het nu kennelijk niet zo erg maken dat hij de werkelijkheid van een failed state gaat zien.
Wie is de 'hij'? Als ik dat ben... ik zie best dat het VK nu een puinhoop is. Maar ik weet ook dat we decennia lang prima met de Britten hebben kunnen samenwerken, over een paar jaar kan het zo weer zijn dat er prima politici in het VK zitten waar mee het goed samenwerken is. En dan gaan we wat mij betreft het VK wel gewoon echt missen in de EU.

En ja, ik ben voor de EU. Maar dan wel een hele kleine die zich alleen bij haar kerntaken houdt. Geen EU belastingen, EU leger, EU sociaal stelsel. Wel samenwerking, ook tussen de legers van de verschillende landen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')