Harris is momenteel ontzettend aan het tanken, toch? Ze is na de confrontatie met Tulsi Gabbard in dat debat helemaal onderuitgegaan in de polls en bengelt nu onderaan.quote:
Warren met Buttgieg als VP.quote:Op maandag 2 september 2019 09:15 schreef archito het volgende:
Warren.
(met als outsider Buttigieg, maar dat is meer ijdele hoop vrees is.)
Buttigieg is eigenlijk de ideale kandidaat. Jong, bewezen bekwaam (als burgemeester), homofiel, welbespraakt, links maar niet radicaal links. Alleen.... zijn achternaam is zo fucking kut (zowel om te zien als om uit te spreken) dat hij gewoon totaal geen tractie krijgt.quote:Op maandag 2 september 2019 09:22 schreef Hugo862 het volgende:
Ik denk dat Biden, Sanders, Warren en Buttigieg de grootste kanshebbers zijn. Maar dat is vooral een onderbuik gevoel. Anderen per definitie afschrijven is sinds Trump niet echt meer mogelijk
Hoe gaat zij 't winnen in battleground states? Want daar zal je ook de zwevende kiezer moeten overtuigen en die gaan meestal niet zo ver naar linksquote:Op maandag 2 september 2019 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
Denk dat Biden het wordt, maar hoop stiekem op Warren. Eigenlijk is ze te links voor mijn smaak, maar voor een land als de VS is dat wel eens goed.
Of hij zo bekwaam is, daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Hij heeft veel armoede en een hoge criminaliteit laten woekeren.quote:Op maandag 2 september 2019 09:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Buttigieg is eigenlijk de ideale kandidaat. Jong, bewezen bekwaam (als burgemeester),
Dat maakt hem een goede kandidaat? Obama was een goede kandidaat omdat hij veel niet-stemmende afro-amerikanen naar de stembus kreeg - maar homo's stemmen al overwegend wél en Democratisch bovendien dus dat levert weinig winst op.quote:homofiel
Niet radicaal links? Meneer wil open grenzen en immigratie extra aanmoedigen, wil Thomas Jefferson's naam uitbannen van evenementen en standbeelden weghalen, abortus tot zeer laat stadium toestaan, herstelbetalingen voor homo's en afro-amerikanen... stuk voor stuk redelijk impopulaire maatregelen, ook bij gematigd linkse kiezers. Enige opvallende is dat hij pro-Israel is.quote:welbespraakt, links maar niet radicaal links. Alleen.... zijn achternaam is zo fucking kut (zowel om te zien als om uit te spreken) dat hij gewoon totaal geen tractie krijgt.
Vandaar dat ik het 'stiekem hoop' in plaats van verwacht.quote:Op maandag 2 september 2019 11:19 schreef Harlon het volgende:
[..]
Hoe gaat zij 't winnen in battleground states? Want daar zal je ook de zwevende kiezer moeten overtuigen en die gaan meestal niet zo ver naar links
Eh? Je wil nog 4 jaar Trump? Vind het na 4 jaar deze komiek te hebben gehad wel mooi geweest hoorquote:Op maandag 2 september 2019 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vandaar dat ik het 'stiekem hoop' in plaats van verwacht.
Alleen in de hoofden van Republikeinen.quote:Op maandag 2 september 2019 13:05 schreef Geytenbeekje het volgende:
Zijn er ooit echte communistisch gezinde Democraten geweest ?
Die wordt echt te oud helaas. Daar win je niet meer mee.quote:
Geraniums zijn toch mooie bloemen zou je denken....quote:Op maandag 2 september 2019 13:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die wordt echt te oud helaas. Daar win je niet meer mee.
Gabbard ?quote:Op maandag 2 september 2019 14:21 schreef LelijKnap het volgende:
Als het Gabbard niet wordt maakt het echt geen fluit uit.
Die zijn er. Op dit moment Joe Walsh en Bill Weld.quote:Op maandag 2 september 2019 11:55 schreef Geytenbeekje het volgende:
er zijn geen Republikeinen die het opnemen tegen Trump ?
Hoor je dan maar weinig van.quote:Op maandag 2 september 2019 14:26 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Die zijn er. Op dit moment Joe Walsh en Bill Weld.
Heeft Walsh zich al officieel als kandidaat aangemeld?quote:Op maandag 2 september 2019 14:26 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Die zijn er. Op dit moment Joe Walsh en Bill Weld.
Walsh schijnt meer richting de Tea Party te gaan dus ja.....quote:Op maandag 2 september 2019 14:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heeft Walsh zich al officieel als kandidaat aangemeld?
Bill Weld nog niet over gehoord, werd wel gezegd dat er nog iemand anders was idd.
De RNC heeft al laten weten dat zij de zittende president volledig steunt.quote:Op maandag 2 september 2019 14:27 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Hoor je dan maar weinig van.
Waarschijnlijk omdat het toch een uitzichtloze zaak voor hen is
Klopt, teaparty idd.quote:Op maandag 2 september 2019 14:39 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Walsh schijnt meer richting de Tea Party te gaan dus ja.....
Ja, behoorlijk extreem, maar zelfs die vindt dus dat Trump het steeds bonter maakt.quote:Op maandag 2 september 2019 14:47 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Redelijk extreem toch ?
Of was Trump dat ook ?
Als de economie een dip gaat krijgen, waar het toch wel naar uitziet, dan heeft Trump echt een probleem.quote:Op zondag 1 september 2019 18:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Joe Biden, met Warren als VP. En ze gaan glorieus ten onder.
Dit keer krijgt Trump wel de popular vote.
Bij voorkeur komt er dan wel een capabel persoon voor in de plaats.quote:Op maandag 2 september 2019 15:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de economie een dip gaat krijgen, waar het toch wel naar uitziet, dan heeft Trump echt een probleem.
Sowieso zal het lastig voor hem worden.
Ik hoop op gezond verstand bij de Democraten. En ik heb nog de rest van de maand om mijn gokje te wagen.Uiteindelijk is maar één ding belangrijk: dat Trump vertrekt.
Eens. Zelfs Mike Pence zou al een verbetering zijn, mocht Trump impeached worden. Het is gewoon niet meer om aan te zien.quote:Op maandag 2 september 2019 15:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de economie een dip gaat krijgen, waar het toch wel naar uitziet, dan heeft Trump echt een probleem.
Sowieso zal het lastig voor hem worden.
Ik hoop op gezond verstand bij de Democraten. En ik heb nog de rest van de maand om mijn gokje te wagen.Uiteindelijk is maar één ding belangrijk: dat Trump vertrekt.
Minder capabel is zo goed als onmogelijk.quote:Op maandag 2 september 2019 15:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij voorkeur komt er dan wel een capabel persoon voor in de plaats.
Inderdaad. Pence is een christelijke engnek maar daar hebben we buiten de VS geen last van.quote:Op maandag 2 september 2019 16:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Eens. Zelfs Mike Pence zou al een verbetering zijn, mocht Trump impeached worden. Het is gewoon niet meer om aan te zien.
Mwoah, zou Pence niet vasthouden in grote lijnen aan de Trump-doctrine? Die man is mij de afgelopen jaren namelijk flink tegenvallen. Wat een enorm trieste anuslikker is die Pence.quote:Op maandag 2 september 2019 16:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad. Pence is een christelijke engnek maar daar hebben we buiten de VS geen last van.
Dat Pence een opportunistische holkruiper is dat klopt. Maar ik denk dat als Trump weg is hij even goed zich schikt achter de gevestigde belangen.quote:Op maandag 2 september 2019 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, zou Pence niet vasthouden in grote lijnen aan de Trump-doctrine? Die man is mij de afgelopen jaren namelijk flink tegenvallen. Wat een enorm trieste anuslikker is die Pence.
Dan gaat hij weer bij de partijtop in de reet zitten? Ja, dat kan. Wat een ranzige kwal, die vent.quote:Op maandag 2 september 2019 17:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat Pence een opportunistische holkruiper is dat klopt. Maar ik denk dat als Trump weg is hij even goed zich schikt achter de gevestigde belangen.
Ja, de enige reden om steeds in de aars van Trump te kruipen is volgens mij de angst dat hij anders gedumpt zou worden voor 2020.quote:Op maandag 2 september 2019 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan gaat hij weer bij de partijtop in de reet zitten? Ja, dat kan. Wat een ranzige kwal, die vent.
Er zijn verschillende gradaties van loyaliteit. Pence gedraagt zich structureel als een kruiperige Trumpist, die werkelijk als recht probeert te praten. Vind het een nog grotere klootzak dan Trump.quote:Op maandag 2 september 2019 17:35 schreef Hanca het volgende:
We hebben natuurlijk geen idee wat Pence intern roept, een vice president die in het openbaar de president af valt komt nooit voor. Wie weet probeert Pence intern vanalles.
En voor Pence was het belangrijkste toch dat hij zelf grotendeels bepalend is bij het aanstellen van de rechters en dat is wel gebleken, die belofte heeft Trump gewoon gehouden. Dat was voor veel christelijke stemmers ook een hoofdreden om voor Trump te stemmen.
Pence nu aanvallen op het feit dat hij de president niet aan valt terwijl de partijtop dat ook niet doet, lijkt mij niet realistisch. Hoe zouden jullie dat voor je zien? Pence hier dan ook met allerlei scheldwoorden overladen vind ik niet terecht.
Ik heb bij Pence vooral het idee dat het loyaliteit aan de partij is, de schade zoveel mogelijk proberen te beperken. Hij komt mij juist niet echt over als een enorme Trumpist.quote:Op maandag 2 september 2019 17:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn verschillende gradaties van loyaliteit. Pence gedraagt zich structureel als een kruiperige Trumpist, die werkelijk als recht probeert te praten. Vind het een nog grotere klootzak dan Trump.
Ik had altijd het idee dat Pence een levensverzekering was voor Trump.quote:Op maandag 2 september 2019 18:36 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Pence vooral stiekem hoopt dat hij zichzelf nog eens president mag noemen als Trump de eindstreep niet haalt. Zelfstandig zou hij ws nooit gekozen worden.
Waarom? Als je Trump wilt neerknallen kun je dat met Pence ook wel doen.quote:Op maandag 2 september 2019 18:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik had altijd het idee dat Pence een levensverzekering was voor Trump.
Pence was gewoon het binnenhengelen van miljoenen christelijke stemmen. Mensen die niks hebben met Trump, maar een grote hekel hebben aan Clinton en graag op een traditioneel christelijk persoon stemmen. En dat is Pence.quote:Op maandag 2 september 2019 18:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik had altijd het idee dat Pence een levensverzekering was voor Trump.
Natuurlijk kan dat, maar ik neem aan dat hij dan een stuk beter beveiligd zou worden. Denk dat tegenstanders van Trump bepaald niet zitten te wachten op die gekke Pence.quote:Op maandag 2 september 2019 18:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom? Als je Trump wilt neerknallen kun je dat met Pence ook wel doen.
Zijn dat mensen die anders Clinton zouden hebben gestemd?quote:Op maandag 2 september 2019 19:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pence was gewoon het binnenhengelen van miljoenen christelijke stemmen. Mensen die niks hebben met Trump, maar een grote hekel hebben aan Clinton en graag op een traditioneel christelijk persoon stemmen. En dat is Pence.
Niet persé, maar wel mensen die anders misschien wel thuis waren gebleven.quote:Op maandag 2 september 2019 19:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zijn dat mensen die anders Clinton zouden hebben gestemd?
Ik heb niet echt het idee dat Trump nou het verschil maakt in hoeverre Pence z'n ideetjes kan uitvoeren.quote:Op maandag 2 september 2019 19:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, maar ik neem aan dat hij dan een stuk beter beveiligd zou worden. Denk dat tegenstanders van Trump bepaald niet zitten te wachten op die gekke Pence.
[..]
?quote:Op donderdag 19 september 2019 20:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Biden zou het ergste zijn, die vent is gewoon ongeveer een democratische kopie van Trump.
Hoe zou doorgewinterde politicus een argument zijn in dit debat? Clinton was dat ook, Sanders is dat zeker ook oftewel dit kan nooit de doorslag geven.quote:Op donderdag 19 september 2019 21:02 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
?
Biden is een doorgewinterde politicus, wiens ideeën heel anders zijn dan die van Trump.
Ik vroeg mij gewoon af waarom jij Trump en Biden één en hetzelfde vindt. Ik zie namelijk maar weinig overeenkomsten.quote:Op donderdag 19 september 2019 21:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe zou doorgewinterde politicus een argument zijn in dit debat? Clinton was dat ook, Sanders is dat zeker ook oftewel dit kan nooit de doorslag geven.
Tijden zijn simpelweg veranderd. Dat hij nu andere ideeën heeft dan tig-jaar geleden lijkt mij niet meer dan normaal.quote:Biden is gewoon net als Trump een autoritaire opa met hyper-conservatieve ideen. Lekker het defensie budget oppompen, alsof Amerika niet al veel meer dan het dubbele van China uitgeeft aan defensie. Waarom is hij tegen healthcare for all? Veel van zijn progressiever ideeen heeft hij ook alleen maar nu geadopteerd omdat ze populair zijn. Nu is hij opeens voor het decriminaliseren van wiet nadat hij altijd tegen was.
Dit is dom inderdaad, maar dat maakt hem nog geen Trump. Verre van zelfs.quote:Daarbij lult/liegt hij vaak ook maar wat neem dit.
https://edition.cnn.com/2(...)war-kfile/index.html
Misschien is hij dement en herrinert hij zijn positie over Iraq niet meer of misschien liegt hij erover beide opties zijn bedenkelijk. Of als je CNN niks vind hier een linkje van Fox over Biden die een verhaal vertelt dat niet waar is. https://www.foxnews.com/p(...)inaccurate-war-story
Dit is echt een totale dooddoener. Ik vind het helemaal niet erg als politici met voortschrijdend inzicht handelen en dus af en toe hun ideen aanpassen. Graag zelfs. Maar wat mij betreft is het idee van politiek en zeker een politiek leider ook dat een politicus af en toe een visie moet hebben voor de toekomst. Dat houd in dat je voor bepaalde zaken staat of ergens naar toe werkt. Niet dat je het homo-huwelijk steunt nadat het legaal is. Voor legale wiet bent nadat het al een feit is. Op dat moment ben je namelijk geen leider maar een volger. Bij Sanders zie je dat hij ook af en toe fout zat, bijvoorbeeld voor de Irak oorlog gestemd. Maar hij bood wel excuses daarvoor aan en als je bijvoorbeeld naar het homo huwelijk kijkt steunde hij dat al 40 jaar terug toen het niet populair was. Hier een ingezonden brief van Sanders uit 1972!quote:Op donderdag 19 september 2019 21:28 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Tijden zijn simpelweg veranderd. Dat hij nu andere ideeën heeft dan tig-jaar geleden lijkt mij niet meer dan normaal.
Nouja wat te denken van Biden die Obama's naam niet meer kan herinneren, dat overkomt zelfs Trump niet.quote:Dit is dom inderdaad, maar dat maakt hem nog geen Trump. Verre van zelfs.
Zijn er nog mensen uit de race gestapt? Ik heb het nieuws niet zo gevolgd de afgelopen 2 maanden.quote:Op zaterdag 30 november 2019 19:03 schreef Gorraay het volgende:
Het interessante nieuws is dat Elizabeth Warren sinds oktober aan het wegzakken is in de peilingen. In oktober piekte ze met 27%, dat is nu nog maar iets van 15%. Ze gaat het niet worden. Biden gaat onveranderd aan kop en schommelt de laatste maanden tussen 26% en 32%. Zijn enige serieuze concurrent is nu nog Bernie Sanders, die momenteel tegen de 20% scoort. Als Warren helemaal zou wegvallen, is Pete Buttigieg de nieuwe nummer 3, maar voorlopig komt hij niet boven de 15% uit.
Als je een gokje zou wagen bij Betfair, de grote Britse wedmarkt, krijg je op dit moment voor Biden 4,7 maal je inleg terug. Voor Buttigieg is dat 5,2 , voor Warren 6 en voor Sanders 7,4. Weten de gokkers meer dan de opiniepeilers? Sommige mensen denken dat Hillary Clinton (18) wel eens de reddende engel zou kunnen worden, maar ik denk dat dat een vreselijke vergissing zou zijn...
De belangrijkste uitstapper is Beto O’Rourke. Verder o.a. De Blasio, Kirsten Gillibrand en Tim Ryan.quote:Op zaterdag 30 november 2019 19:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen uit de race gestapt? Ik heb het nieuws niet zo gevolgd de afgelopen 2 maanden.
Valt me tegen van de NOS dat ze nog geen boomers worden genoemd.quote:Op zondag 1 december 2019 13:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Vreemd dat de NOS zo krampachtig het racistische scheldwoord "wit" gebruikt om blanke mensen aan te duiden, maar 65-plussers "bejaarden" noemen kan dan weer wel.
Ik ken helemaal niemand die het fijn vindt om "bejaard" genoemd te worden. Oudere, senior, 50-plusser zijn nu de gangbare termen.
Blijkbaar willen Amerikanen graag iemand met een hogere leeftijd als president. Nou en?
https://nos.nl/artikel/23(...)ident-van-de-vs.html
Waarom denk je dat? Overal waar ik kijk staat Biden toch aan kop?quote:Op zondag 1 december 2019 21:57 schreef Harlon het volgende:
Het begint er wel steeds meer op te lijken dat 't Sanders of Warren gaat worden.
Sanders vind ik nog wel iemand die zelf na denkt en originele ideeën heeft, maar die man is veel te oud. De kans dat die hard achteruit gaat bij zo'n zware baan is bijna 100%.quote:Op maandag 2 december 2019 05:57 schreef Lyrebird het volgende:
Die Trump is een engnek, maar met Warren, Biden en Sanders geef je de kiezer niet echt een alternatief.
Waarom lukt het Tulsi Gabbard niet om aan te klampen? Dat lijkt me de enige die zelfstandig over problemen na kan denken.
Die heeft de Democraten en MSM tegen zich.quote:Op maandag 2 december 2019 05:57 schreef Lyrebird het volgende:
Die Trump is een engnek, maar met Warren, Biden en Sanders geef je de kiezer niet echt een alternatief.
Waarom lukt het Tulsi Gabbard niet om aan te klampen? Dat lijkt me de enige die zelfstandig over problemen na kan denken.
Precies, volgens Hillary Clinton is ze zelfs een Russische spion.quote:Op maandag 2 december 2019 08:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Die heeft de Democraten en MSM tegen zich.
Die is volgens Clinton een "Russian Asset" net zoals Jill Stein. Maar ze is niet activistisch genoeg en zit veel te veel in het midden voor de democratische achterban.quote:Op maandag 2 december 2019 05:57 schreef Lyrebird het volgende:
Niet om het een of ander, maar dat jij wegloopt met Tulsi Gabberd, maakt toch al duidelijk waarom zij geen kans maakt?quote:Op maandag 2 december 2019 05:57 schreef Lyrebird het volgende:
Wat ze verkeerd doet is het tegen regime-change e.d. ageren. Dan ben je bij de Democraten inderdaad af. Je loopt of in de pas óf je bent een staatsvijand. En dat geldt voor de Republikeinen evenzeer.quote:Op maandag 2 december 2019 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om het een of ander, maar dat jij wegloopt met Tulsi Gabberd, maakt toch al duidelijk waarom zij geen kans maakt?
Als een Democratische kandidaat in de smaak valt bij de Republikeinen, dan doet diegene iets verkeerd.
quote:Favoriete kandidaat van Rusland, rechts Amerika en Glenn Greenwald.
Kan mij wel voorstellen dat je als gematigd persoon met normale opvattingen niet zit te wachten op iemand als Gabbard.quote:While Ms. Gabbard has opposed recent military interventions in the Middle East, she has developed relationships with leaders known for their authoritarian tendencies. She touts her support for Prime Minister Narendra Modi of India, who has empowered Hindu fundamentalists at great cost to India’s minorities. Ms. Gabbard also met with Egypt’s strongman leader, Abdel Fattah el-Sisi, during a 2015 trip to Paris with Dana Rohrabacher, a former Republican congressman known for his ties to Russians.
Tulsi Gabbard (38)quote:Op maandag 2 december 2019 14:06 schreef Hanca het volgende:
Hier wordt ze zogenoemd
https://www.volkskrant.nl(...)en-verenigde-staten/
[..]
Waarom denk je dat dit zo geformuleerd wordt? Vast niet zodat het voor het klootjesvolk als een keuze tussen vóór of tégen dictator zijn verkocht kan worden. Op wie zit een 'gematigd persoon' immers te wachten? Iemand die tégen dictators is uiteraard! Daarom kwamen ze eerder uit op de kandidaat die nóóit met dictators in contact is geweest (of daar gelden van ontving in haar 'foundation') en landen in chaos stortte vanwege een democratisch hart.quote:While Ms. Gabbard has opposed recent military interventions in the Middle East, she has developed relationships with leaders known for their authoritarian tendencies.
Misschien omdat het zo is?quote:Op maandag 2 december 2019 14:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit zo geformuleerd wordt? Vast niet zodat het voor het klootjesvolk als een keuze tussen vóór of tégen dictator zijn verkocht kan worden.
Het is ronduit manipulatief om het opbouwen van relaties met staatshoofden, dictator of niet, af te schilderen als een uiting van vriendschap of waardering. Ik hoef jou niet uit te leggen waarom het niet alleen gangbaar maar ook van belang is om in de geopolitiek diplomatieke banden op te bouwen. De relatie tussen elke Amerikaanse president en S-A is een toonvoorbeeld van een strategische relatie die duidelijk maakt dat het geen morele kwestie van dictator vs géén dictator is, maar één van welke dictator wél en welke dictator niet.quote:Op maandag 2 december 2019 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien omdat het zo is?
Niet alles is een complot van de media. Als jij op bezoek gaat bij Assad en el-Sissi, dan kun je stellen dat je een 'relationship' met ze hebt opgebouwd. Veel anders valt daar niet van te maken.
De omgang van president met dictators is een noodzakelijk kwaad. Dat je als volksvertegenwoordiger juist deze leiders opzoekt en ook nog eens lovend over ze spreekt, is gewoon maf. En ja, dan kun je gerust spreken van een 'relationship', zoals de media doen.quote:Op maandag 2 december 2019 14:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is ronduit manipulatief om het opbouwen van relaties met staatshoofden, dictator of niet, af te schilderen als een uiting van vriendschap of waardering.
Om te kunnen bepalen of dat maf is moet je eerst weten wat haar reden was. Dus welke is dat? En hoezo 'juist' deze? Assad is juist logisch omdat ze de stabiliteit onder zijn gezag prefereert boven een oneindige en miljarden kostende proxy-oorlog, met bijbehorende uitwassen zoals ISIS en Al-Nusra. En het gaat er niet om dat het een 'relationship' genoemd wordt.quote:Op maandag 2 december 2019 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
De omgang van president met dictators is een noodzakelijk kwaad. Dat je als volksvertegenwoordiger juist deze leiders opzoekt en ook nog eens lovend over ze spreekt, is gewoon maf. En ja, dan kun je gerust spreken van een 'relationship', zoals de media doen.
Het hoeft niet eens voor een specifiek ding te zijn. Het westen heeft niet alleen talloze relaties met dictators onderhouden, het heeft er talloze in het zadel geholpen. Veelal met algemene/abstracte doelstelling zoals macht in het achterhoofd. Maar Tulsi maakt -naar eigen zeggen- de afweging dat het machtspelletje in het geval van Assad het t niet waard is en ze is 'niet gematigd'? Hoe kan je daar intrappen?quote:Op maandag 2 december 2019 15:11 schreef Hanca het volgende:
Tja, Kaag moest ook een 'band op bouwen' met Assad, maar ik neem aan dat niemand dat haar kwalijk neemt: ze ontmantelde in dat lamd nou eenmaal de chemische wapens. De reden is dus erg belangrijk.
Dit is inderdaad de essentie. En wat voor reden heeft een volksvertegenwoordiger om Assad op te zoeken en hem vervolgens ook nog te prijzen?quote:Op maandag 2 december 2019 15:11 schreef Hanca het volgende:
Tja, Kaag moest ook een 'band op bouwen' met Assad, maar ik neem aan dat niemand dat haar kwalijk neemt: ze ontmantelde in dat lamd nou eenmaal de chemische wapens. De reden is dus erg belangrijk.
Jij weet haar reden al want je hebt het al afgekeurd. Dus vertel maar.quote:Op maandag 2 december 2019 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de essentie. En wat voor reden heeft een volksvertegenwoordiger om Assad op te zoeken en hem vervolgens ook nog te prijzen?
Het staat jou verder vrij om met haar weg te lopen. Mij stoot het tegen de borst wanneer een volksvertegenwoordiger dictators bezoekt en hen vervolgens prijst. Dat is simpelweg strijdig met hoe ik in de wereld sta.quote:Op maandag 2 december 2019 15:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jij weet haar reden al want je hebt het al afgekeurd. Dus vertel maar.
Geen idee waarom je zo emotioneel reageert. Ik snap dat wereldleiders op een pragmatische wijze om moeten gaan met dictators. Maar dat een Assad strijdt tegen IS, maakt hem niet plots een leider die mijn respect verdient. Het is iemand die zijn volk met harde hand onderdrukt en daarom snap ik niet waarom een volksvertegenwoordiger (die een andere positie heeft dan een regeringsleider) hem opzoekt en de man ook nog eens prijst.quote:
Ik kijk er anders tegenaan omdat het anders ligt dan het frame dat je klakkeloos overneemt. Ik ben geïrriteerd omdat je de uitleg waarom ze hem opzoekt, en waarom het frame daarom onpasselijk is, negeert. Dat blijkt ook wel weer, nu je het geheel weer tot zoiets reduceert: ''Maar dat een Assad strijdt tegen IS, maakt hem niet plots een leider die mijn respect verdient. ''quote:Op maandag 2 december 2019 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
Geen idee waarom je zo emotioneel reageert.
En als jij daar anders tegenaan kijkt, moet je dat vooral doen.
quote:Op maandag 2 december 2019 14:46 schreef imgoddamnugly het volgende:
Hillary Clinton heeft zichzelf toch aangekondigd (mischien niet officieel maar via social media)?
https://www.express.co.uk(...)esident-Donald-Trumpquote:When pressed to say whether she would “100 percent” rule out running again, she revealed she was “under enormous pressure” but would not take the plunge. She added: “I will certainly tell you, I’m under enormous pressure from many, many, many people to think about it.
“But as of this moment, sitting here in this studio talking to you, that is absolutely not in my plans.”
Precies hetzelfde wist Bernie al in 87 te zeggen:quote:Op maandag 2 december 2019 14:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is ronduit manipulatief om het opbouwen van relaties met staatshoofden, dictator of niet, af te schilderen als een uiting van vriendschap of waardering. Ik hoef jou niet uit te leggen waarom het niet alleen gangbaar maar ook van belang is om in de geopolitiek diplomatieke banden op te bouwen. De relatie tussen elke Amerikaanse president en S-A is een toonvoorbeeld van een strategische relatie die duidelijk maakt dat het geen morele kwestie van dictator vs géén dictator is, maar één van welke dictator wél en welke dictator niet.
Maar als je het toch tot een simpele kwestie wilt reduceren, wees dan op zijn minst eerlijk. Het is namelijk niet 'geen dictator vs dictator' maar 'oorlog tegen dictator vs geen oorlog tegen dictator'. Uiteraard is dat niet de gehanteerde formulering, want daaruit zouden vragen ontstaan die van Tulsi de gematigde en redelijke maakt, en doorzichtig maakt dat de Amerikaaanse media door extreme oorloghitsers aangestuurd wordt.
Waarom jammer van Harris?quote:Op woensdag 4 december 2019 15:13 schreef VoMy het volgende:
Buttigieg ligt voor volgens RCP in zowel Iowa als New Hampshire. Aangezien dat de twee eerste staten zijn, is dat in theorie wel een lekkere start waar je momentum mee kan winnen.
Jammer van Harris verder.
Er is verder toch niemand opgewassen om van Trump te winnen, creepy biden is dan misschien nog de enige.quote:Op maandag 2 december 2019 17:52 schreef Smegma. het volgende:
Ik hoop dat het niet deze man wordt, dan wint Trump sowieso:![]()
Biden wordt heel erg gepusht door de media. Krijgt zeer veel aandacht. Veel media aandacht doet wonderen. Ook valt af te vragen hoe betrouwbaar die polls zijn, die allemaal Biden bijna automatisch op nr 1 zetten.quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:43 schreef Gorraay het volgende:
Er is gisteren weer een debat geweest tussen de Democraten die het volgend jaar willen opnemen tegen Donald Trump. Ik heb nog niet gekeken. Was het boeiend?
Een kort lijstje waarin te zien is hoeveel keer je inleg je terugkrijgt bij het eerder genoemde wedkantoor als de persoon van jouw keuze de Democratische presidentskandidaat wordt (de koersen schommelen natuurlijk voortdurend):
Biden 3,35
Sanders 5,7
Warren 6
Buttigieg 9,8
Bloomberg 12
Clinton 20
Voor mij onbegrijpelijk dat Joe Biden zo duidelijk aan kop gaat. Ik weet niet wat de Democraten denken te bereiken met hun impeachment-gedoe, maar de kans dat ze een tweede termijn van Trump weten te voorkomen lijkt me op dit moment nogal klein.
Dat deed de media met Clinton ook. Het helpt de Democraten voor geen meter, want ze hebben iemand nodig die de jongeren en minderheden kan enthousiasmeren. Ik denk niet dat Biden dat in zich heeft.quote:Op dinsdag 24 december 2019 15:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Biden wordt heel erg gepusht door de media. Krijgt zeer veel aandacht. Veel media aandacht doet wonderen. Ook valt af te vragen hoe betrouwbaar die polls zijn, die allemaal Biden bijna automatisch op nr 1 zetten.
Moet dat?quote:Op maandag 30 december 2019 12:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat deed de media met Clinton ook. Het helpt de Democraten voor geen meter, want ze hebben iemand nodig die de jongeren en minderheden kan enthousiasmeren. Ik denk niet dat Biden dat in zich heeft.
De opkomst was in 2016 rond de 55%. Vooral minderheden en jongeren bleven thuis. Er is op dat gebied veel te winnen. Ik denk dat dat ex-Trump-stemmers eerder thuis blijven dan dat ze op een Democraat gaan stemmen.quote:Op maandag 30 december 2019 12:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Moet dat?
Die stemmen sowieso grotendeels op de Democratische kandidaat.
Ik bedoel, ze stemden zelfs op Hillary van alle mensen. En die deed echt niks om ze aan zich te binden.
Vanuit de positie van de leiding van de Dems snap ik het wel. Een (in theorie) gematigde liberaal zal meer stemmen afsnoepen van Trump dan bijvoorbeeld een Harris zou doen.
Als je topkandidaat de man is die een toespraak gaf over donkere kinderen die zijn blonde beenhaar streelden, heb je echt een megagroot probleem...quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:43 schreef Gorraay het volgende:
Voor mij onbegrijpelijk dat Joe Biden zo duidelijk aan kop gaat. Ik weet niet wat de Democraten denken te bereiken met hun impeachment-gedoe, maar de kans dat ze een tweede termijn van Trump weten te voorkomen lijkt me op dit moment nogal klein.
Lolwat. Link?quote:Op maandag 30 december 2019 12:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Als je topkandidaat de man is die een toespraak gaf over donkere kinderen die zijn blonde beenhaar streelden, heb je echt een megagroot probleem...
Komt uit dezelfde toespraak als die over Corn Pop.quote:
https://www.snopes.com/fact-check/joe-biden-hairy-legs-remark/quote:The video, which quickly racked up millions of views, appears to show Biden saying that kids would approach him while he was working as a lifeguard at the public pool and straighten out his curly leg hair. The clip also shows the presidential candidate making a supposed gaffe by saying "I love kids jumping on my lap."
Wat een vent.quote:Op maandag 30 december 2019 13:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Komt uit dezelfde toespraak als die over Corn Pop.
[..]
https://www.snopes.com/fact-check/joe-biden-hairy-legs-remark/
https://www.washingtonexa(...)y-about-his-leg-hair
https://www.foxnews.com/p(...)r-in-resurfaced-clip
Werkelijk?quote:Op maandag 30 december 2019 13:39 schreef Lyrebird het volgende:
De Republikeinen waren altijd the party of stupid; de Democraten de party of evil. De rollen zijn nu omgedraaid.
Hehehequote:Op maandag 30 december 2019 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werkelijk?
Met Trump aan het roer zijn de Republikeinen zowel evil als stupid.
Wacht even. Jij vindt het prima dat Trump een buitenlandse ambtgenoot (de president van Oekraïne) heeft verzocht een politieke rivaal te onderzoeken in een poging zijn winkansen in 2020 te vergroten? En jij vindt het ook oké dat de POTUS militaire hulp aan het betreffende land heeft gebruikt als drukmiddel?quote:Op maandag 30 december 2019 13:39 schreef Lyrebird het volgende:
De rest is niet veel beter. Enfin, van een partij die met een krakkemikkig impeachment de huidige president juist een steuntje in de rug geeft, mag je niet veel meer verwachten.
Ja maar hullie.quote:Op maandag 30 december 2019 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werkelijk?
Met Trump aan het roer zijn de Republikeinen zowel evil als stupid.
Ik heb niets met Trump. Als conservatief ga ik hem niet verdedigen. Is dit een impeachment waard?quote:Op maandag 30 december 2019 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even. Jij vindt het prima dat Trump een buitenlandse ambtgenoot (de president van Oekraïne) heeft verzocht een politieke rivaal te onderzoeken in een poging zijn winkansen in 2020 te vergroten? En jij vindt het ook oké dat de POTUS militaire hulp aan het betreffende land heeft gebruikt als drukmiddel?
Laat ik voorop stellen dat ik geen fan ben van Biden, maar het lijkt mij wat voorbarig om hem af te serveren. In de meeste peilingen heeft hij nog altijd een grote voorsprong op Trump. Dat conservatieve kereltjes zoals jij niets van hem moeten weten, betekent niet zo gek veel.quote:Op maandag 30 december 2019 13:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja maar hullie.
Biden is oud, spreekt niet aan, is een creep. Het heeft geen zin om naar Trump te wijzen. Die heeft zichzelf namelijk al lang bewezen. Hij zit in het Witte Huis terwijl HRC achter de geraniums zit.
De impeachment is dan ook een culminatie van drie jaar wangedrag. Je moet ergens de grens trekken. Doe je dat niet, dan zal deze president zich alleen maar roekelozer blijven gedragen. Het onder druk zetten van Oekraïne gebeurde in de nasleep van het Mueller-onderzoek. Dat geeft wel met wat voor type je te maken hebt.quote:Op maandag 30 december 2019 13:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb niets met Trump. Als conservatief ga ik hem niet verdedigen. Is dit een impeachment waard?
Nee, natuurlijk niet.
The party of stupid schiet zichzelf hier in de voet.
Gabbard te rechts? Dat is juist een van de linksere kandidaten. Wel opmerkelijk dat je zo'n afkeer hebt tegen Harris, ik vind die twee enorm veel op elkaar lijken op foreign policy na dan.quote:Op maandag 30 december 2019 14:00 schreef SpecialK het volgende:
Wat mij betreft wordt Tulsi Gabbard de nominee.. nog de meest normale kandidate. Maar juist het gebrek aan links-gekkie-statements van haar lijkt een gebrek aan aandacht op te leveren. Ze is te rechts. En ze heeft het te veel over militaire terugtrekking ipv nationaal beleid. Maar ze is de enige in de line-up die niet volledig van de pot gerukt is.
Ze heeft in ieder geval die Kamala Harris uitgeschakeld. Wat eeb rampenwijf was dat.
Precies, er is geen échte reden voor de impeachment, het is pure haat en nijd en wraak omdat de Dems al 3 jaar worden gecockblocked. Goed verwoord.quote:Op maandag 30 december 2019 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De impeachment is dan ook een culminatie van drie jaar wangedrag.
Tulsi Gabbard is volgens Hillary Clinton een Russische spion, dus die wordt het sowieso niet.quote:Op maandag 30 december 2019 14:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Gabbard te rechts? Dat is juist een van de linksere kandidaten. Wel opmerkelijk dat je zo'n afkeer hebt tegen Harris, ik vind die twee enorm veel op elkaar lijken op foreign policy na dan.
*assetquote:Op maandag 30 december 2019 14:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Tulsi Gabbard is volgens Hillary Clinton een Russische spion, dus die wordt het sowieso niet.
En ze wordt het niet omdat behalve wat wappies op het internet niemand op haar wil stemmen.quote:Op maandag 30 december 2019 14:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Tulsi Gabbard is volgens Hillary Clinton een Russische spion, dus die wordt het sowieso niet.
Wat is er precies verzonnen?quote:Op maandag 30 december 2019 14:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het Mueller rapport leverde niets op, dus dan maar gewoon een nieuw verhaal verzinnen met derdehands getuigen. Gelukkig trapt het Amerikaanse volk er niet in.
Ik vind het apart dat hij na de shitshow van 4 jaar geleden nog steeds mee wil doen. De leiding blieft hem niet. Snap echt niet dat hij nu denkt dat ze hem nu wel willen.quote:Op maandag 30 december 2019 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hoop echt dat Bernie wint. Zowel voor de gemiddelde Amerikaanse burger als voor mij als neutrale toeschouwer als voor de band tussen USA en EU.
Van Trump weten we nu wel wat hij in z'n mars heeft (niet veel) en Biden is same old shit (Obama, Hilary).
4 jaar geleden had hij een sterke kandidaat tegen zich die de DNC in haar zak had. Nu is dat veel minder het geval. Maar je hebt gelijk dat de DNC hem nog steeds niet blieft en ze wanhopig op zoek zijn naar een eventueel alternatief voor de steeds senieler wordende Biden.quote:Op maandag 30 december 2019 15:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik vind het apart dat hij na de shitshow van 4 jaar geleden nog steeds mee wil doen. De leiding blieft hem niet. Snap echt niet dat hij nu denkt dat ze hem nu wel willen.
Ik vond Hillary echt de slechtste kandidaat in jaren, maar goed. YMMV.quote:Op maandag 30 december 2019 15:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
4 jaar geleden had hij een sterke kandidaat tegen zich die de DNC in haar zak had. Nu is dat veel minder het geval. Maar je hebt gelijk dat de DNC hem nog steeds niet blieft en ze wanhopig op zoek zijn naar een eventueel alternatief voor de steeds senieler wordende Biden.
In de general election was ze idd een hele slechte kandidaat. Maar in de primaries was er eigenlijk geen twijfel wie er ging winnen.quote:Op maandag 30 december 2019 15:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik vond Hillary echt de slechtste kandidaat in jaren, maar goed. YMMV.
Ben wel benieuwd waar de kandidaten zich op gaan richten. In wat ik tot nu toe van de grote namen gezien heb, is het echt lood om oud ijzer. Allemaal dezelfde voorspelbare en goedkope standpunten.
Marginale stropoppen die de kiezer de illusie geven een keuze te hebben.
Je ziet nu ook dat degenen die minder liggen bij de leiding, weinig media aandacht krijgen.quote:Op maandag 30 december 2019 15:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In de general election was ze idd een hele slechte kandidaat. Maar in de primaries was er eigenlijk geen twijfel wie er ging winnen.
Onzin.quote:Op maandag 30 december 2019 15:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je ziet nu ook dat degenen die minder liggen bij de leiding, weinig media aandacht krijgen.
Ze zijn allemaal oud. Trump is nog de jongste met zijn 73 (?) jaar ?quote:Op maandag 30 december 2019 13:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja maar hullie.
Biden is oud, spreekt niet aan, is een creep. Het heeft geen zin om naar Trump te wijzen. Die heeft zichzelf namelijk al lang bewezen. Hij zit in het Witte Huis terwijl HRC achter de geraniums zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |