Hoe zou doorgewinterde politicus een argument zijn in dit debat? Clinton was dat ook, Sanders is dat zeker ook oftewel dit kan nooit de doorslag geven.quote:Op donderdag 19 september 2019 21:02 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
?
Biden is een doorgewinterde politicus, wiens ideeën heel anders zijn dan die van Trump.
Ik vroeg mij gewoon af waarom jij Trump en Biden één en hetzelfde vindt. Ik zie namelijk maar weinig overeenkomsten.quote:Op donderdag 19 september 2019 21:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe zou doorgewinterde politicus een argument zijn in dit debat? Clinton was dat ook, Sanders is dat zeker ook oftewel dit kan nooit de doorslag geven.
Tijden zijn simpelweg veranderd. Dat hij nu andere ideeën heeft dan tig-jaar geleden lijkt mij niet meer dan normaal.quote:Biden is gewoon net als Trump een autoritaire opa met hyper-conservatieve ideen. Lekker het defensie budget oppompen, alsof Amerika niet al veel meer dan het dubbele van China uitgeeft aan defensie. Waarom is hij tegen healthcare for all? Veel van zijn progressiever ideeen heeft hij ook alleen maar nu geadopteerd omdat ze populair zijn. Nu is hij opeens voor het decriminaliseren van wiet nadat hij altijd tegen was.
Dit is dom inderdaad, maar dat maakt hem nog geen Trump. Verre van zelfs.quote:Daarbij lult/liegt hij vaak ook maar wat neem dit.
https://edition.cnn.com/2(...)war-kfile/index.html
Misschien is hij dement en herrinert hij zijn positie over Iraq niet meer of misschien liegt hij erover beide opties zijn bedenkelijk. Of als je CNN niks vind hier een linkje van Fox over Biden die een verhaal vertelt dat niet waar is. https://www.foxnews.com/p(...)inaccurate-war-story
Dit is echt een totale dooddoener. Ik vind het helemaal niet erg als politici met voortschrijdend inzicht handelen en dus af en toe hun ideen aanpassen. Graag zelfs. Maar wat mij betreft is het idee van politiek en zeker een politiek leider ook dat een politicus af en toe een visie moet hebben voor de toekomst. Dat houd in dat je voor bepaalde zaken staat of ergens naar toe werkt. Niet dat je het homo-huwelijk steunt nadat het legaal is. Voor legale wiet bent nadat het al een feit is. Op dat moment ben je namelijk geen leider maar een volger. Bij Sanders zie je dat hij ook af en toe fout zat, bijvoorbeeld voor de Irak oorlog gestemd. Maar hij bood wel excuses daarvoor aan en als je bijvoorbeeld naar het homo huwelijk kijkt steunde hij dat al 40 jaar terug toen het niet populair was. Hier een ingezonden brief van Sanders uit 1972!quote:Op donderdag 19 september 2019 21:28 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Tijden zijn simpelweg veranderd. Dat hij nu andere ideeën heeft dan tig-jaar geleden lijkt mij niet meer dan normaal.
Nouja wat te denken van Biden die Obama's naam niet meer kan herinneren, dat overkomt zelfs Trump niet.quote:Dit is dom inderdaad, maar dat maakt hem nog geen Trump. Verre van zelfs.
Zijn er nog mensen uit de race gestapt? Ik heb het nieuws niet zo gevolgd de afgelopen 2 maanden.quote:Op zaterdag 30 november 2019 19:03 schreef Gorraay het volgende:
Het interessante nieuws is dat Elizabeth Warren sinds oktober aan het wegzakken is in de peilingen. In oktober piekte ze met 27%, dat is nu nog maar iets van 15%. Ze gaat het niet worden. Biden gaat onveranderd aan kop en schommelt de laatste maanden tussen 26% en 32%. Zijn enige serieuze concurrent is nu nog Bernie Sanders, die momenteel tegen de 20% scoort. Als Warren helemaal zou wegvallen, is Pete Buttigieg de nieuwe nummer 3, maar voorlopig komt hij niet boven de 15% uit.
Als je een gokje zou wagen bij Betfair, de grote Britse wedmarkt, krijg je op dit moment voor Biden 4,7 maal je inleg terug. Voor Buttigieg is dat 5,2 , voor Warren 6 en voor Sanders 7,4. Weten de gokkers meer dan de opiniepeilers? Sommige mensen denken dat Hillary Clinton (18) wel eens de reddende engel zou kunnen worden, maar ik denk dat dat een vreselijke vergissing zou zijn...
De belangrijkste uitstapper is Beto O’Rourke. Verder o.a. De Blasio, Kirsten Gillibrand en Tim Ryan.quote:Op zaterdag 30 november 2019 19:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen uit de race gestapt? Ik heb het nieuws niet zo gevolgd de afgelopen 2 maanden.
Valt me tegen van de NOS dat ze nog geen boomers worden genoemd.quote:Op zondag 1 december 2019 13:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Vreemd dat de NOS zo krampachtig het racistische scheldwoord "wit" gebruikt om blanke mensen aan te duiden, maar 65-plussers "bejaarden" noemen kan dan weer wel.
Ik ken helemaal niemand die het fijn vindt om "bejaard" genoemd te worden. Oudere, senior, 50-plusser zijn nu de gangbare termen.
Blijkbaar willen Amerikanen graag iemand met een hogere leeftijd als president. Nou en?
https://nos.nl/artikel/23(...)ident-van-de-vs.html
Waarom denk je dat? Overal waar ik kijk staat Biden toch aan kop?quote:Op zondag 1 december 2019 21:57 schreef Harlon het volgende:
Het begint er wel steeds meer op te lijken dat 't Sanders of Warren gaat worden.
Sanders vind ik nog wel iemand die zelf na denkt en originele ideeën heeft, maar die man is veel te oud. De kans dat die hard achteruit gaat bij zo'n zware baan is bijna 100%.quote:Op maandag 2 december 2019 05:57 schreef Lyrebird het volgende:
Die Trump is een engnek, maar met Warren, Biden en Sanders geef je de kiezer niet echt een alternatief.
Waarom lukt het Tulsi Gabbard niet om aan te klampen? Dat lijkt me de enige die zelfstandig over problemen na kan denken.
Die heeft de Democraten en MSM tegen zich.quote:Op maandag 2 december 2019 05:57 schreef Lyrebird het volgende:
Die Trump is een engnek, maar met Warren, Biden en Sanders geef je de kiezer niet echt een alternatief.
Waarom lukt het Tulsi Gabbard niet om aan te klampen? Dat lijkt me de enige die zelfstandig over problemen na kan denken.
Precies, volgens Hillary Clinton is ze zelfs een Russische spion.quote:Op maandag 2 december 2019 08:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Die heeft de Democraten en MSM tegen zich.
Die is volgens Clinton een "Russian Asset" net zoals Jill Stein. Maar ze is niet activistisch genoeg en zit veel te veel in het midden voor de democratische achterban.quote:Op maandag 2 december 2019 05:57 schreef Lyrebird het volgende:
Niet om het een of ander, maar dat jij wegloopt met Tulsi Gabberd, maakt toch al duidelijk waarom zij geen kans maakt?quote:Op maandag 2 december 2019 05:57 schreef Lyrebird het volgende:
Wat ze verkeerd doet is het tegen regime-change e.d. ageren. Dan ben je bij de Democraten inderdaad af. Je loopt of in de pas óf je bent een staatsvijand. En dat geldt voor de Republikeinen evenzeer.quote:Op maandag 2 december 2019 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om het een of ander, maar dat jij wegloopt met Tulsi Gabberd, maakt toch al duidelijk waarom zij geen kans maakt?
Als een Democratische kandidaat in de smaak valt bij de Republikeinen, dan doet diegene iets verkeerd.
quote:Favoriete kandidaat van Rusland, rechts Amerika en Glenn Greenwald.
Kan mij wel voorstellen dat je als gematigd persoon met normale opvattingen niet zit te wachten op iemand als Gabbard.quote:While Ms. Gabbard has opposed recent military interventions in the Middle East, she has developed relationships with leaders known for their authoritarian tendencies. She touts her support for Prime Minister Narendra Modi of India, who has empowered Hindu fundamentalists at great cost to India’s minorities. Ms. Gabbard also met with Egypt’s strongman leader, Abdel Fattah el-Sisi, during a 2015 trip to Paris with Dana Rohrabacher, a former Republican congressman known for his ties to Russians.
Tulsi Gabbard (38)quote:Op maandag 2 december 2019 14:06 schreef Hanca het volgende:
Hier wordt ze zogenoemd
https://www.volkskrant.nl(...)en-verenigde-staten/
[..]
Waarom denk je dat dit zo geformuleerd wordt? Vast niet zodat het voor het klootjesvolk als een keuze tussen vóór of tégen dictator zijn verkocht kan worden. Op wie zit een 'gematigd persoon' immers te wachten? Iemand die tégen dictators is uiteraard! Daarom kwamen ze eerder uit op de kandidaat die nóóit met dictators in contact is geweest (of daar gelden van ontving in haar 'foundation') en landen in chaos stortte vanwege een democratisch hart.quote:While Ms. Gabbard has opposed recent military interventions in the Middle East, she has developed relationships with leaders known for their authoritarian tendencies.
Misschien omdat het zo is?quote:Op maandag 2 december 2019 14:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit zo geformuleerd wordt? Vast niet zodat het voor het klootjesvolk als een keuze tussen vóór of tégen dictator zijn verkocht kan worden.
Het is ronduit manipulatief om het opbouwen van relaties met staatshoofden, dictator of niet, af te schilderen als een uiting van vriendschap of waardering. Ik hoef jou niet uit te leggen waarom het niet alleen gangbaar maar ook van belang is om in de geopolitiek diplomatieke banden op te bouwen. De relatie tussen elke Amerikaanse president en S-A is een toonvoorbeeld van een strategische relatie die duidelijk maakt dat het geen morele kwestie van dictator vs géén dictator is, maar één van welke dictator wél en welke dictator niet.quote:Op maandag 2 december 2019 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien omdat het zo is?
Niet alles is een complot van de media. Als jij op bezoek gaat bij Assad en el-Sissi, dan kun je stellen dat je een 'relationship' met ze hebt opgebouwd. Veel anders valt daar niet van te maken.
De omgang van president met dictators is een noodzakelijk kwaad. Dat je als volksvertegenwoordiger juist deze leiders opzoekt en ook nog eens lovend over ze spreekt, is gewoon maf. En ja, dan kun je gerust spreken van een 'relationship', zoals de media doen.quote:Op maandag 2 december 2019 14:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is ronduit manipulatief om het opbouwen van relaties met staatshoofden, dictator of niet, af te schilderen als een uiting van vriendschap of waardering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |