„Mijn cliënt heeft nimmer Nicky op zijn fiets gehad.”quote:Op woensdag 20 november 2019 15:29 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe zit dat nou met dat jongetje achter op de fiets, is gezien of dat jongetje hem vasthield? Toch gek dat ie vrijwillig achter op de fiets zou zitten? Maar blote voeten en ontbloot bovenlijf is heel apart, Brech is ook goed herkenbaar dus dit zou heel goed hem geweest kunnen zijn met Nicky achterop.
Rechter gaat mee met het verhaal van het OM en geeft hem 18 jaar.quote:Op woensdag 20 november 2019 16:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
en dmv het tijdsstempel feilloos vastgelegd dat hij op dat moment dat verklaard heeft en niet achteraf zijn verhaal heeft aangepast, zoals het OM dus wel doet en zelfs de tenlaste legging nog veranderd
1:0 voor Roethof dus
Game on
Maar wat zou je in hemelsnaam moeten verklaren om je onschuld in deze duidelijk te maken??quote:Op woensdag 20 november 2019 16:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Als die in hoger beroep gaat moet toch zijn mond opendoen...
Idd daarom proberen ze alles en alles wat niet mag om een steunbewijs te verzamelen zoals een verklaring en of bekentenis, die kunnen ze dan als leugenachtig bestempelen en hoppa de cel inquote:Op woensdag 20 november 2019 16:15 schreef Filosoofert het volgende:
Je kan toch niet veroordeeld worden op alleen DNA-bewijs?
Als er in deze mate DNA materiaal wordt aangetroffen ben je mogelijk niet schuldig, maar heb je tenminste een verklaring hoe dat zomaar kan.quote:Op woensdag 20 november 2019 16:15 schreef Filosoofert het volgende:
Je kan toch niet veroordeeld worden op alleen DNA-bewijs?
Ja, maar je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling/zwijgrecht.quote:Op woensdag 20 november 2019 16:30 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als er in deze mate DNA materiaal wordt aangetroffen ben je mogelijk niet schuldig, maar heb je tenminste een verklaring hoe dat zomaar kan.
Lucia de B. werd op basis van statistiek veroordeeld.quote:Op woensdag 20 november 2019 16:28 schreef Ixnay het volgende:
Statistiek zal toch een rol spelen neem ik aan?
twitter:SaskiaBelleman twitterde op woensdag 20-11-2019 om 16:31:08De zitting is klaar voor vandaag. De rechtbank komt op 28 november om half 10 met beslissingen over de onderzoekswensen. Vanaf 10 uur als het goed is te lezen op https://t.co/5UuXM86j1P #Nicky reageer retweet
Ook zo'n geval inderdaad.quote:Op woensdag 20 november 2019 16:33 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Lucia de B. werd op basis van statistiek veroordeeld.
Dode link die ze deelt, rechtsprak.nlquote:Op woensdag 20 november 2019 16:33 schreef Zipportal het volgende:
twitter:SaskiaBelleman twitterde op woensdag 20-11-2019 om 16:31:08De zitting is klaar voor vandaag. De rechtbank komt op 28 november om half 10 met beslissingen over de onderzoekswensen. Vanaf 10 uur als het goed is te lezen op https://t.co/5UuXM86j1P #Nicky reageer retweet
Zaanse verhoormethode light ...quote:Op woensdag 20 november 2019 16:09 schreef IriYe het volgende:
[..]
„Mijn cliënt heeft nimmer Nicky op zijn fiets gehad.”
https://www.limburger.nl/(...)jst-aan-mensen-horen
Uit hetzelfde artikel;
Tijdens een schorsing van de regiezitting gaf Roethof woensdag aan dat Brech tijdens zijn laatste verhoor vorige week enorm onder druk is gezet. Zo zou er op een gegeven moment een paspop de verhoorkamer zijn binnengebracht. De pop had een rode broek aan, blote voeten en een ontbloot bovenlijf net als Nicky op het moment dat zijn lichaam werd gevonden. Ook waren er foto’s van de vindplaats opgehangen in de verhoorkamer. Ondanks de druk bleef Brech zwijgen.
Man man man.
twitter:paulbots twitterde op woensdag 20-11-2019 om 16:31:0228 november 9.30 uur maakt de rechtbank de beslissing bekend. Om 10.00 uur wordt die online bekendgemaakt voor de mensen die er niet bij kunnen of willen zijn. #JosBrech #NickyVerstappen reageer retweet
Wat een dom varken he? @GGMMquote:Op woensdag 20 november 2019 16:35 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dode link die ze deelt, rechtsprak.nl
twitter:JansenEJG twitterde op woensdag 20-11-2019 om 14:40:57Ze moeten het antwoord gewoon uit die Jos Brecht schoppen. Want ondanks dat ik totaal niets met dat onderzoek te maken heb weet ik gewoon 100% zeker: Die man is zo schuldig als wat. Smerige kinderverkrachter. #JosBrech #nickyverstappen https://t.co/pOZTlNdLJo reageer retweet
Hij zou er voor kunnen kiezen om sexueel misbruik toe te geven maar te ontkennen dat hij nicky heeft vermoord. Zoals het er nu voor staat lijkt er alleen dna bewijs te zijn dat op misbruik wijst, niet voor doodslag.quote:Op woensdag 20 november 2019 16:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar wat zou je in hemelsnaam moeten verklaren om je onschuld in deze duidelijk te maken??
Volgens mij is er geen zinnig mens die zo iets kan bedenken.
Kind is vermist, wordt ondertussen misbruikt/verkracht en vervolgens dood aangetroffen met zijn broek en onderbroek verkeerd om aan...quote:Op woensdag 20 november 2019 16:46 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij zou er voor kunnen kiezen om sexueel misbruik toe te geven maar te ontkennen dat hij nicky heeft vermoord. Zoals het er nu voor staat lijkt er alleen dna bewijs te zijn dat op misbruik wijst, niet voor doodslag.
Er is alleen DNA bewijs, verder niets eigenlijk.quote:Op woensdag 20 november 2019 16:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik denk nog steeds dat hij de dader is.
Maar uit het laatste topic begrijp ik dat vele twijfelen of hem als onschuldig zien, klopt dat?
En het bewijs dat hij die periode op de hei was, zie zijn aanhouding toen het lichaam gevonden werd.quote:Op woensdag 20 november 2019 16:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Er is alleen DNA bewijs, verder niets eigenlijk.
Dat is toch geen bewijs voor het feit dat hij er iets mee te maken heeft?quote:Op woensdag 20 november 2019 16:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En het bewijs dat hij die periode op de hei was, zie zijn aanhouding toen het lichaam gevonden werd.
Hij kan niet beweren in Spanje te hebben gezeten.
Maar als hij dit verklaart dan moet hij ook weten hoe Nicky wel aan zijn eind is gekomen. Ook daar moet je dan iets over uit kunnen leggen.quote:Op woensdag 20 november 2019 16:46 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij zou er voor kunnen kiezen om sexueel misbruik toe te geven maar te ontkennen dat hij nicky heeft vermoord. Zoals het er nu voor staat lijkt er alleen dna bewijs te zijn dat op misbruik wijst, niet voor doodslag.
Ja, maar hun DNA zat duidelijk niet op Nicky.quote:Op woensdag 20 november 2019 16:55 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dat is toch geen bewijs voor het feit dat hij er iets mee te maken heeft?
Er waren wel meer mensen daar.
Hoezo?quote:Op woensdag 20 november 2019 17:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar als hij dit verklaart dan moet hij ook weten hoe Nicky wel aan zijn eind is gekomen. Ook daar moet je dan iets over uit kunnen leggen.
Dat DNA bewijst natuurlijk zijn aanwezigheid op de heide al.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, maar hun DNA zat duidelijk niet op Nicky.
Dan kan ie net zo goed verklaren dat Nicky dat verzoek tot misbruik zelf ingediend had.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:02 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Hoezo?
"Ik heb hem buiten misbruikt, en toen is hij terug naar de tent gegaan, heb hem niet meer gezien."
Het bewijs is echt heel karig
Ik snap je punt, helemaal.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan kan ie net zo goed verklaren dat Nicky dat verzoek tot misbruik zelf ingediend had.
Ik denk het wel, in deze zaakquote:Op woensdag 20 november 2019 17:03 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dat DNA bewijst natuurlijk zijn aanwezigheid op de heide al.
Hij was er, dus hij heeft het gedaan? Dat gaat niet op...
Maar denken is niet genoeg voor eem veroordeling...quote:Op woensdag 20 november 2019 17:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk het wel, in deze zaak
En wanneer is het volgens jou bewezen genoeg?quote:Op woensdag 20 november 2019 17:06 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik snap je punt, helemaal.
Maar iemand is onschuldig, tot het tegendeel BEWEZEN wordt
De officier doet de aaname dat de verkrachter ook de moordenaar is, dat is een aaname die de rechtbank zonder ondersteunend bewijs niet kan overnemen.quote:Op woensdag 20 november 2019 16:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kind is vermist, wordt ondertussen misbruikt/verkracht en vervolgens dood aangetroffen met zijn broek en onderbroek verkeerd om aan...
Volgens mij kun je dan net zo goed zeggen dat je de dader bent.
Hij kan altijd beweren nicky in leven achtergelaten te hebben, verhoogd de straf wel iets maar is altijd beter dan doodslag.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar als hij dit verklaart dan moet hij ook weten hoe Nicky wel aan zijn eind is gekomen. Ook daar moet je dan iets over uit kunnen leggen.
Ik niet. Het was een regiezitting, daar mag je sowieso weinig vuurwerk van verwachten.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:15 schreef Tengano het volgende:
Ik kan mij trouwens best voorstellen dat die familie en Peter echt woedend zijn na zo'n dag. Weer geen moer opgeschoten en weer de weerstand van B. die als enige kan verklaren wat voor zo'n beetje iedereen een mysterie is. Van die onmacht en frustratie wordt je natuurlijk p*slink
Ik heb blijkbaar iets meer empathie dan jij dan. Check het anders vanavond maar even bij Pauw dan zien we morgen wel wie er gelijk had.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik niet. Het was een regiezitting, daar mag je sowieso weinig vuurwerk van verwachten.
De rechtspraak kent weinig gevoel, de verdachten blijft onschuldig totdat het tegendeel definitief vaststaat en voor emoties is er weinig plek.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb blijkbaar iets meer empathie dan jij dan. Check het anders vanavond maar even bij Pauw dan zien we morgen wel wie er gelijk had.
Dat beetje dna kan natuurlijk op 1000 en 1 manieren op hem terecht zijn gekomen.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:03 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dat DNA bewijst natuurlijk zijn aanwezigheid op de heide al.
Hij was er, dus hij heeft het gedaan? Dat gaat niet op...
De rechtbank heeft meerdere keren gevraagd of brecht iemand in bescherming neemt, dat zegt ook wel wat.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:24 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Dat beetje dna kan natuurlijk op 1000 en 1 manieren op hem terecht zijn gekomen.
bijv via het grondzijl van de tent.
via de Marechaussee (wie is die 2e Marechaussee eigenlijk ? )
Alleen iemand veroordelen op een beetje dna dat gaat hem niet worden.
Bedoel je dat ie bedreigd wordt?quote:Op woensdag 20 november 2019 17:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De rechtbank heeft meerdere keren gevraagd of brecht iemand in bescherming neemt, dat zegt ook wel wat.
Ik bedoelde meer dat de rechtbank kennelijk een vermoeden heeft dat brecht niet alleen handelde, we zullen dat waarschijnlijk verder gaan zien als de zaak echt van start gaat.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Bedoel je dat ie bedreigd wordt?
Vrouwe Justitia is geblinddoekt hequote:Op woensdag 20 november 2019 17:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb blijkbaar iets meer empathie dan jij dan. Check het anders vanavond maar even bij Pauw dan zien we morgen wel wie er gelijk had.
Zoals eerder gestelt weet hij misschien wel wie het dan wel gedaan heeft. Misschien heeft hij wel een "beloning" gekregen om te zwijgen.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:37 schreef Gorraay het volgende:
Vraag 1: is er hier iemand die zich, in geval van 100% onschuld, maandenlang op zijn zwijgrecht zou beroepen?
Vraag 2: is er hier iemand die, in geval van 100% onschuld, zou proberen het proces te manipuleren door een “troefkaart” achter de hand te houden?
Vraag 1: Ja, die is er.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:37 schreef Gorraay het volgende:
Vraag 1: is er hier iemand die zich, in geval van 100% onschuld, maandenlang op zijn zwijgrecht zou beroepen?
Vraag 2: is er hier iemand die, in geval van 100% onschuld, zou proberen het proces te manipuleren door een “troefkaart” achter de hand te houden?
quote:Op woensdag 20 november 2019 17:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Vrouwe Justitia is geblinddoekt he![]()
Dat heeft niks met een gebrek aan empathie te maken.
En ik heb geen enkele behoefte aan het mediacircus van dhr. De Vries (die heel goed weet wat een regiezitting inhoudt).
Ik ga er maar van uit dat jullie mijn post niet zo goed gelezen hebben.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De rechtspraak kent weinig gevoel, de verdachten blijft onschuldig totdat het tegendeel definitief vaststaat en voor emoties is er weinig plek.
quote:Op woensdag 20 november 2019 17:15 schreef Tengano het volgende:
Ik kan mij trouwens best voorstellen dat die familie en Peter echt woedend zijn na zo'n dag. Weer geen moer opgeschoten en weer de weerstand van B. die als enige kan verklaren wat voor zo'n beetje iedereen een mysterie is. Van die onmacht en frustratie wordt je natuurlijk p*slink
De enige optie die ik me kan voorstellen is dat hij ernstig bedreigd zou worden maar dan verwacht je dat het OM dat inmiddels weet.quote:
Dit inderdaad, vreemde techniek.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:37 schreef Gorraay het volgende:
Dat zou hem inderdaad kunnen helpen.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:44 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De enige optie die ik me kan voorstellen is dat hij ernstig bedreigd zou worden maar dan verwacht je dat het OM dat inmiddels weet.
Niet als je de dader bent natuurlijk.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit inderdaad, vreemde techniek.
Dat zeg ik: Peter is professional maar sleept de familie mee in de emotionele rollercoaster, in plaats van ze voor te bereiden op het feit dat de familie van een rechtsgang met een regiezitting geen hooggespannen verwachtingen mag hebben.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
Ik ga er maar van uit dat juiste mijn post niet zo goed gelezen hebben.
[..]
Al blijft dan het dna punt open staan.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zou hem inderdaad kunnen helpen.
Een andere optie is dat er gegronde vrees bestaat dat het OM selectief en manipulatief met je verklaringen om zal gaan.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:44 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De enige optie die ik me kan voorstellen is dat hij ernstig bedreigd zou worden maar dan verwacht je dat het OM dat inmiddels weet.
Is hij tegenwoordig ook officieel familierechercheur dan? Nooit geweten.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat zeg ik: Peter is professional maar sleept de familie mee in de emotionele rollercoaster, in plaats van ze voor te bereiden op het feit dat de familie van een rechtsgang met een regiezitting geen hooggespannen verwachtingen mag hebben.
Vreemde reactie, blokkeermodus aan.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is hij tegenwoordig ook officieel familierechercheur dan? Nooit geweten.
quote:Op woensdag 20 november 2019 17:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Vreemde reactie, blokkeermodus aan.
Zou wel meer opleveren bij pauw.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat zeg ik: Peter is professional maar sleept de familie mee in de emotionele rollercoaster, in plaats van ze voor te bereiden op het feit dat de familie van een rechtsgang met een regiezitting geen hooggespannen verwachtingen mag hebben.
deze zaak is verkocht!!!quote:Op woensdag 20 november 2019 10:19 schreef Wereldgozer het volgende:
@:Zipportal @:de_boswachter
We gaan verder.
quote:„U heeft de sleutel van uw celdeur zelf in handen. Als u heel makkelijk kunt verklaren hoe uw DNA op de folies komt waarmee het lichaam van Nicky is onderzocht, hebben wij geen reden meer om u vast te houden”, hielden de rechters Brech voor. „Als u zegt ‘ik heb het niet gedaan’, hoe komt uw DNA dan op dat folie?”
1-Hij heeft wel degelijk gesproken.quote:Op woensdag 20 november 2019 17:37 schreef Gorraay het volgende:
Driekwart Nederland denkt dat hij de dader is, omdat hij zo aan ons is gepresenteerd.quote:Op woensdag 20 november 2019 16:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik denk nog steeds dat hij de dader is.
Maar uit het laatste topic begrijp ik dat vele twijfelen of hem als onschuldig zien, klopt dat?
Nicky zat aan de drugs.quote:Op woensdag 20 november 2019 22:18 schreef Postbus100 het volgende:
Heb zojuist even de draad van Saskia doorgelezen. Als ik het goed begrijp, is de verdedigingslijn van Roethof als volgt:
- gebrek aan bewijs/onderbouwing dat er een delicht is gepleegd.
- de 'chain of custody': ontraceerbaar hoe het dna en de kleding van Nicky is veiliggesteld (ook met dat folietje).
- er waren meerdere dna-profielen, ook meer dan de vijf die OM heeft onderzocht. Tunnelvisie van OM om die buiten beschouwing te laten.
- dna onrechtmatig verkregen
- gebrek aan dna-sporen van Jos B. op plekken waar je het wel verwacht met deze verdenkingen (wurgplaatsen, geslachtsdelen Nicky)
En ik mis volgens mij nog 1 of 2 punten. Maar dit is wat ik er zo even uitfilter.
Ojaquote:Op woensdag 20 november 2019 22:20 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Nicky zat aan de drugs.
Vorig jaar werd hij nog gebeten door een slang (gif)
Ik blijf deze man zo'n engnek vindenquote:
*tekeningquote:Op woensdag 20 november 2019 22:45 schreef Postbus100 het volgende:
(zit het even vanaf het begin te kijken - uitgestelde start -, maar die rechtbankfoto is niet van vandaag. Die is namelijk van Petra Urban en Saskia zei vandaag dat zij ziek was.)
Inderdaad. Volhouden.quote:Op woensdag 20 november 2019 22:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Alles wordt dus tegen hem gebruikt daarom zwijgen
Dat is een misvatting, het is aan het OM je schuld je bewijzen, niet aan jou om om het even wie te overtuigen van je onschuld.quote:Op woensdag 20 november 2019 21:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Natuurlijk is hij schuldig. Als je onschuldig bent dan doe je er alles aan om daar de rechter van te overtuigen.
Over Beau inderdaad.quote:
Deed pauw inderdaad beter.quote:Op woensdag 20 november 2019 23:48 schreef Za het volgende:
[..]
Over Beau inderdaad.
Beau tegen Roethof:"Ik hoor u zeggen hij heeft het gedaan".
Roethof kon zijn lachen bijna niet inhouden tegenover zoveel stupiditeit te moeten zitten.
Dommer is onmogelijk.quote:Op woensdag 20 november 2019 23:49 schreef Postbus100 het volgende:
Deed pauw inderdaad beter.
En de rechtbank overigens ook.
Misschien is hij een natuurlijke dood gestorven?quote:Op donderdag 21 november 2019 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar als Brecht het niet was, wie heeft Nicky dan vermoord?
Het is niet voor niets geen wettelijk bewijs, dus het maakt feitelijk geen enkel verschil.quote:Alle andere betrokkenen hadden geen DNA sporen achtergelaten.
Hij wel, een schilfer maakt imo het verschil.
Vind je dat hij verzaakt in de verdediging van Jos Brech?quote:Vele hier vinden Roethof een toffe vent. Ik vind hem bar slecht.
Waarom lijkt jou dat onzin? Jij hebt er een heilig vertrouwen in dat het OM waarheidsvinding hoger in het vaandel heeft staan dan scoringsdrang?quote:Op woensdag 20 november 2019 21:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat hij bang is voor een gerechtelijke dwaling en daarom niks zegt lijkt mij onzin.
Huh?quote:Op woensdag 20 november 2019 22:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Peter R. De Vries, die de familie Verstappen bijstaat, denkt dat B. het zichzelf niet makkelijker gemaakt heeft vandaag. ”Hij heeft expliciet herhaald dat hij Nicky ontvoerd, misbruikt en gedood heeft”, aldus De Vries tegenover Hart van Nederland. ”
Uiteraard.quote:Op donderdag 21 november 2019 01:36 schreef r_one het volgende:
Huh?![]()
Heb ik vandaag wat gemist?![]()
Hij heeft vanmiddag toch expliciet herhaald dat hij Nicky NIET ontvoerd, misbruikt en gedood heeft?
Roethof had het hier gister overquote:Op woensdag 20 november 2019 17:37 schreef Gorraay het volgende:
Hij lag wel in een onnatuurlijke houding toen hij werd aangetroffen (!)quote:Op donderdag 21 november 2019 01:07 schreef Za het volgende:
Misschien is hij een natuurlijke dood gestorven?
Uiteraard denk ik dat je als nabestaanden liever hebt dat iets gewoon gebeurd is (onwel geworden, hartstilstand etc) dan dat hij is gedood door iemand anders.quote:Op donderdag 21 november 2019 01:07 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien is hij een natuurlijke dood gestorven?
De Vries roept overal dat de jongen kerngezond was, maar jongens van die leeftijd ondergaan niet tal van medische onderzoeken om hun gezondheid in kaart te brengen.
Zolang de doodsoorzaak onbekend is, en evenmin een misdrijf vaststaat waarom moet er dan aan moord gedacht worden?
Soms vraag ik me af of het voor de familie geen rustiger idee is dat hij onwel geworden is, ipv de verkrachting en moord gedachte.
[..]
Het is niet voor niets geen wettelijk bewijs, dus het maakt feitelijk geen enkel verschil.
[..]
Vind je dat hij verzaakt in de verdediging van Jos Brech?
Als ze zogenaamd hadden willen scoren (dus eigenlijk zeg je dat het OM het niet relevant vindt of Brech dader is) hadden ze in de afgelopen 20 jaar allang iemand anders kunnen pakken natuurlijk.quote:Op donderdag 21 november 2019 01:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom lijkt jou dat onzin? Jij hebt er een heilig vertrouwen in dat het OM waarheidsvinding hoger in het vaandel heeft staan dan scoringsdrang?
Ik niet![]()
Er zijn er ook dna-sporen van drie anderen gevonden op de kleding van Nicky.quote:Op donderdag 21 november 2019 10:45 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Uiteraard denk ik dat je als nabestaanden liever hebt dat iets gewoon gebeurd is (onwel geworden, hartstilstand etc) dan dat hij is gedood door iemand anders.
De vraag blijft wel waarom zijn kleren dan binnenstebuiten zaten en er 27 DNA-sporen van een- en dezelfde persoon op zijn aangetroffen.
Dat gaat te ver, want dan moeten ze iemand opgraven. Wat bij de pedo-leider van het kamp overigens geen probleem was..quote:Op donderdag 21 november 2019 10:58 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Er zijn er ook dna-sporen van drie anderen gevonden op de kleding van Nicky.
Waarom worden die niet onderzocht?
Hoe weet je dat die niet onderzocht zijn?quote:Op donderdag 21 november 2019 10:58 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Er zijn er ook dna-sporen van drie anderen gevonden op de kleding van Nicky.
Waarom worden die niet onderzocht?
Dan kunnen er in principe nog 3 verdachten zijn.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:04 schreef IriYe het volgende:
[..]
Dat gaat te ver, want dan moeten ze iemand opgraven. Wat bij de pedo-leider van het kamp overigens geen probleem was..
Waarvan 1 profiel niet voldoende geschikt was.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:12 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Dan kunnen er in principe nog 3 verdachten zijn.
twitter:paulbots twitterde op woensdag 20-11-2019 om 12:30:52Een profiel dat op onderbroek van Nicky zat, is niet meegenomen in een onderzoek bij het NFI omdat het onvoldoende geschikt is. Wel is er nog 'contra-materiaal' dat alleen beschikbaar is voor de verdediging. #NickyVerstappen #JosBrech reageer retweet
twitter:paulbots twitterde op woensdag 20-11-2019 om 12:31:47Het gaat dus om een stukje DNA dat niet van Brech afkomstig lijkt. #NickyVerstappen #JosBrech reageer retweet
Het gaat Peter R maar om 1 ding: MEDIA aandacht. De rest is toneel. Hij geeft geen hol om die familie, of of Jos B het nu wel of niet gedaan heeft. Wat hij doet is gewoon verregaande smaad en laster, achter het gordijn van "misdaadjournalistiek." Zum kotsen.quote:Op woensdag 20 november 2019 22:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Inderdaad. Volhouden.
Je niet gek laten maken door het OM en types als Peter R die blijkbaar een hartgrondige hekel aan de rechtsstaat heeft.
Die man staat de familie al 20 jaar bij en die familie kan hem niet genoeg bedanken maar gelukkig weet jij het beter.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:33 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Het gaat Peter R maar om 1 ding: MEDIA aandacht. De rest is toneel. Hij geeft geen hol om die familie, of of Jos B het nu wel of niet gedaan heeft. Wat hij doet is gewoon verregaande smaad en laster, achter het gordijn van "misdaadjournalistiek." Zum kotsen.
Dankzij Peter kan die familie nog steeds niet verder met hun leven.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:36 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Die man staat de familie al 20 jaar bij en die familie kan hem niet genoeg bedanken maar gelukkig weet jij het beter.
Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt (een kind kwijt), maar volgens mij zonder Peter ook niet.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dankzij Peter kan die familie nog steeds niet verder met hun leven.
Wat een onzin. En wat een statement om te maken over een familie die een kind verloren is. Maargoed, lekker anoniem en de familie leest het niet dus kan jou het verrotten, ja toch niet dan.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dankzij Peter kan die familie nog steeds niet verder met hun leven.
Nee, dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 21 november 2019 10:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Als ze zogenaamd hadden willen scoren (dus eigenlijk zeg je dat het OM het niet relevant vindt of Brech dader is) hadden ze in de afgelopen 20 jaar allang iemand anders kunnen pakken natuurlijk.
Sowieso, dat strafdossier. Wie leest er 12.000 pagina's?quote:Op donderdag 21 november 2019 11:49 schreef r_one het volgende:
[..]
en bewijs à decharge simpelweg even 'vergeten' aan het strafdossier toe te voegen, etc. etc etc ....
Wat een walgelijk en eng figuur ben jij zeg. Je begrijpt ook weinig van de rechtsstaat die je pretendeert zo belangrijk te vinden. De rechters hebben besloten dat hij vast moet zitten . Het OM doet alleen maar hun werk en dat is uitzoeken wat er met het jongetje gebeurd is. Alles wijst erop dat de smeerlap het gedaan heeft. Om dat uit te vogelen moet hij vervolgt worden een andere mogelijkheid is er niet. En dan zullen ze dus bewijs tegen hem moeten verzamelen wat lastig is aangezien het mega lang geleden is de beste figuur lekker zijn mond houdt.quote:Op woensdag 20 november 2019 20:45 schreef Za het volgende:
[..]
Driekwart Nederland denkt dat hij de dader is, omdat hij zo aan ons is gepresenteerd.
Daarbij is men in de veronderstelling dat hij een verklaring schuldig is, terwijl het aan het OM is om zijn schuld te bewijzen.
Dat er nooit sprake is geweest van enig direct bewijs maakt dat hij net zo min een dader is als om het even wie, iemands schuld moet wettig en onomstotelijk vaststaan.
Dat is niet het geval, dus is hij voor de wet maar ook daarbuiten gewoon onschuldig en zit onterecht vast, en dat is schandalig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |