abonnement Unibet Coolblue
pi_188444060


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188444078
Uit het vorige deel nog[
quote]1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:17 schreef d.k. het volgende:

[..]

Ja, ik heb het geprobeerd, maar douchen in een vrij grote ruimte bij een graad of 14 was me te koud. Vloer is dan ook koud. We hebben er nu een schema op zitten, dan brandt ie maar een uur of twee, dat is genoeg. Eigenlijk moet ie 24/7 aan maar dat vind ik wel zo'n verspilling. Ik ben er alleen in de ochtend en als het zo koud is dat het te koud is voor een bad in de avond kan ik altijd even de temperatuur tijdelijk omhoog gooien. De vloerverwarming doet dan mee, maar de echte opwarming komt van de handdoek radiator.
[/quote]
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188444392
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 14:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb nu een huis uit 1936 met enkel glas boven en heb praktisch nooit de verwarming boven open staan. Badkamer heeft dan wel maar 1 buitenmuur, maar ik mis het niet ofzo. Alleen bij temperaturen onder het vriespunt zet ik ze wel open, maar zo koud is het maar zelden.
Dat hangt er denk ik wel vanaf of je een koukleum bent of niet. Ik ben een koukleum. In onze nieuwbouwwoning had ik in de herfst en winter de verwarming (radiator, geen vloerverwarming) echt wel aan in de badkamer. In de slaapkamers stond de verwarming meestal uit.

Als ik 's ochtends vroeg naar m'n werk ga en onder de douche spring, wil ik het graag comfortabel hebben. Nu hebben we vloerverwarming in de badkamer en heb ik er voor de zekerheid wel een handdoekradiator bij genomen. Een reden daarvoor is dat we vrijstaand wonen en ik niet het risico wilde nemen dat de badkamer niet warm genoeg werd. Een andere reden is dat je zo'n radiator snel aan en uit kunt zetten, precies wat je nodig hebt rondom het douchen.

Voor veel mensen zal dat kwartiertje 's ochtends niet belangrijk zijn, maar ik vind verkleumd douchen en aankleden echt heel rot. Het is een slecht begin van de dag waardoor ik het nog een tijd koud heb. En het maakt het uit een warm bed stappen nog moeilijker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188444410
Moraal van het verhaal: als je geen koukleum bent, zou ik gerust van die radiatoren van het plaatje nemen. Als je wel een koukleum bent, zou ikzelf het risico niet nemen en voor bijverwarming met een flink potentieel gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 15:53:03 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_188444513
Ja, is ook heel persoonlijk. Ik heb binnenshuis de verwarming ook zelden hoger dan 19 ;)

Wij hebben straks alleen verwarming via radiatoren op de badkamer, geen vloerverwarming want oud huis.
disclaimer
pi_188445518
Omdat wij tijdelijk in een vakantiehuis gaan wonen waar we ons, uiteraard, niet in mogen schrijven, moeten we een briefadres aanvragen, voor correspondentie van Belastingdienst, gemeente en overige instanties.

Dat is nog niet zo simpel als het klinkt :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188446486
Ons huis heeft niet eens verwarming boven... Wij vinden dat prima te doen.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 18:30:57 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188446860
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ons huis heeft niet eens verwarming boven... Wij vinden dat prima te doen.
Maar jouw badkamer zit ook beneden, daar zou ik 'm wel missen hoor.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188446975
Boven staat altijd overal de verwarming uit behalve in de badkamer. Vloerverwarming en zo'n designradiator/handdoekenradiator.

Ik slaap graag in een koele ruimte. Maar als ik uit de douche of bad kom moet het gewoon lekker op temperatuur zijn :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188447149
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar jouw badkamer zit ook beneden, daar zou ik 'm wel missen hoor.
Dat klopt misschien wel.
De radiator die in de badkamer hangt kan de kou daar niet aan. In de winter is het in de badkamer soms maar 4 graden boven 0. Dat is wel heel koud en helemaal niet leuk.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:08:40 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188448445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:50 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dat klopt misschien wel.
De radiator die in de badkamer hangt kan de kou daar niet aan. In de winter is het in de badkamer soms maar 4 graden boven 0. Dat is wel heel koud en helemaal niet leuk.
Brrrrt, da's wel heel koud.

Wij zijn de lijst met vragen voor de makelaar vrijdag aan het maken, tot nu toe hebben we dat we meer informatie willen over: de hoofdaansluiting van de elektra, het aantal en de verdeling van de groepen, de warmtepomp- en de boilervatspecs, de mogelijkheid om een bad te laten plaatsen, de tuindeuren (we willen openslaand), de plaatsing van de berging, de leeftijd enzo van de kopers om ons heen...

Nog dingen die jullie zouden willen weten?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:21:47 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188448706
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Brrrrt, da's wel heel koud.

Wij zijn de lijst met vragen voor de makelaar vrijdag aan het maken, tot nu toe hebben we dat we meer informatie willen over: de hoofdaansluiting van de elektra, het aantal en de verdeling van de groepen, de warmtepomp- en de boilervatspecs, de mogelijkheid om een bad te laten plaatsen, de tuindeuren (we willen openslaand), de plaatsing van de berging, de leeftijd enzo van de kopers om ons heen...

Nog dingen die jullie zouden willen weten?
Gebaseerd op wat ik van je huis weet zou ik vragen waarom ze zoveel wp aan zonnepanelen neerleggen? Verwachten ze een energieslurper ergens? Met de overige zaken is het niet nodig om de EPC 0 norm te halen. Die halen ze met minder panelen ook wel.
Vraag aan welke kant ze beginnen met bouwen. Dan weet je of je de eerste of de laatste bent met opleveren ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_188448998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Brrrrt, da's wel heel koud.

Wij zijn de lijst met vragen voor de makelaar vrijdag aan het maken, tot nu toe hebben we dat we meer informatie willen over: de hoofdaansluiting van de elektra, het aantal en de verdeling van de groepen, de warmtepomp- en de boilervatspecs, de mogelijkheid om een bad te laten plaatsen, de tuindeuren (we willen openslaand), de plaatsing van de berging, de leeftijd enzo van de kopers om ons heen...

Nog dingen die jullie zouden willen weten?
Je kunt ook wat vragen stellen over de kwaliteit van afwerking en de mogelijkheid tot upgrades. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de opdekdeuren met bovenlichten die veel mensen lelijk vinden of plafondplaten met spachtelputz. Zelf wilden we een trap naar zolder die niet open was. En bij ons zat verwarming op zolder er niet standaard in.

Ben je blij met de indeling van het huis? Soms willen mensen een muur op een andere plek hebben en kan dat dan niet.

Je kunt ook informeren naar minderwerk, bijvoorbeeld zelf de badkamer af laten werken (hoeveel geld zou je daarmee besparen?). Ook kun je vast informeren naar de leveranciers van bijvoorbeeld het sanitair.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Knikkerking woensdag 14 augustus 2019 @ 20:53:24 #14
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_188449428
Nog een heel klein maandje en we krijgen de sleutel van ons nieuwe stekkie *O*



Vandaag al de eerste lading (half busje vol) tijdelijk naar m'n broertje verhuist zodat hier in het huidige huis meer plaats ontstaat zodat ik beter kan gaan opruimen. Voelt toch al "raar" moet ik zeggen O-)
pi_188450622
Het gaat snel nu komende weken. Volgens mij heb je alle tijd met verhuizen dus laat je niet gek maken.

Verhuis rustig aan wat je nodig hebt voor je klusjes en de rest komt wel.
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking donderdag 15 augustus 2019 @ 06:46:54 #16
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_188454803
Precies! Tijd zat, dus komt helemaal goed ^O^
  donderdag 15 augustus 2019 @ 07:57:07 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188455037
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:21 schreef laziness het volgende:

[..]

Gebaseerd op wat ik van je huis weet zou ik vragen waarom ze zoveel wp aan zonnepanelen neerleggen? Verwachten ze een energieslurper ergens? Met de overige zaken is het niet nodig om de EPC 0 norm te halen. Die halen ze met minder panelen ook wel.
Vraag aan welke kant ze beginnen met bouwen. Dan weet je of je de eerste of de laatste bent met opleveren ;)
Check! Gaan we zeker doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt ook wat vragen stellen over de kwaliteit van afwerking en de mogelijkheid tot upgrades. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de opdekdeuren met bovenlichten die veel mensen lelijk vinden of plafondplaten met spachtelputz. Zelf wilden we een trap naar zolder die niet open was. En bij ons zat verwarming op zolder er niet standaard in.

Ben je blij met de indeling van het huis? Soms willen mensen een muur op een andere plek hebben en kan dat dan niet.

Je kunt ook informeren naar minderwerk, bijvoorbeeld zelf de badkamer af laten werken (hoeveel geld zou je daarmee besparen?). Ook kun je vast informeren naar de leveranciers van bijvoorbeeld het sanitair.
Dit weten we bijna allemaal al, dus dat scheelt. Minderprijs voor sanitair vervallen willen we idd nog even vragen. Merk en type enzo weten we ook al, staat in de technische omschrijving.

Ik heb wel nog even aan mijn lijstje toegevoegd hoe het zit met dit project irt de stikstofproblematiek en of ze wel écht gaan bouwen binnenkort... :?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188455472
Ja, even navragen hoeveel huizen verkocht moeten zijn om daadwerkelijk te starten. Dan weet je ook meteen hoe lang je ongeveer nog hebt voor het kiezen van een keuken/badkamer etc. Weet je het aantal werkbare dagen tot oplevering? Ik neem aan dat het project werkt met een waarborgfonds (zonder zou ik niet doen)? Ik denk dat je de belangrijkste vragen voor vooraf dan wel hebt.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188459488
Aanvragen briefadres is werkelijk een klucht in 25 bedrijven :')
We kijken of we toch niet kunnen uitwijken naar een andere gemeente van een ander familielid, want Amsterdam is echt niet te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188463818
Heel gaaf huis, maar we waren nummer 12. Dus nu heel veel om over na te denken.
pi_188464890
Dat is minder, zoveel geīnteresseerden. Zijn jullie serieus nu je er geweest bent?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188465660
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:17 schreef Puala het volgende:
Heel gaaf huis, maar we waren nummer 12. Dus nu heel veel om over na te denken.
Gewoon een bod doen, niet geschoten is altijd mis
  donderdag 15 augustus 2019 @ 20:41:03 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188466055
Maar was het wel leuk en vol potentie enzo? Want dan is een bod doen natuurlijk een optie...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188467724
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gewoon een bod doen, niet geschoten is altijd mis
Dat wil ik wel, maar we kopen dit samen ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Puala op 15-08-2019 22:21:03 ]
pi_188473515
We hebben net een bod uitgebracht :o O+
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:27:02 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_188473634
Oooh! Cool!
disclaimer
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:27:13 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188473637
:o
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188473672
_O-



Spannend! hopelijk wordt het wat!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188473955
Spannend!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188474011
O spannend!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188474280
Het is ook wel bizar wat een rollercoaster je in kunt gaan. Vorige week om deze tijd wist ik nog niet eens van dit huis af. En kijk nu dan :o


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:25:11 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_188474303
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:23 schreef Puala het volgende:
Het is ook wel bizar wat een rollercoaster je in kunt gaan. Vorige week om deze tijd wist ik nog niet eens van dit huis af. En kijk nu dan :o
Ik ben wel benieuwd wat het is aan dit huis dat je er zo hoteldebotel op bent? (Da's geen oordeel overigens, slechts een vraag ;))
disclaimer
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:29:49 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188474347
Gaaf en spannend!!
pi_188474356
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat het is aan dit huis dat je er zo hoteldebotel op bent? (Da's geen oordeel overigens, slechts een vraag ;))
Ik ben opgegroeid met een vrijstaand huis en ik mis gewoon de ruimte om me heen in het huidige huis. En helaas hebben we niet het budget om hier een vrijstaand huis terug te kopen in onze regio. Dus dit is hetgeen wat qua m2's in woonruimte & tuin het dichtste bij komt. En er is het afgelopen jaar niets online gekomen wat vergelijkbaar is qua prijs en m2's.

En de wijk is de wijk van onze voorkeur :Y Maar eerlijk, als het het buurhuis wordt of 2 straten verderop met zelfde m2's vind ik het ook prima :P En het is wel lekker eigenwijs anders, dat vind ik ook tof.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188474366
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:23 schreef Puala het volgende:
Het is ook wel bizar wat een rollercoaster je in kunt gaan. Vorige week om deze tijd wist ik nog niet eens van dit huis af. En kijk nu dan :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188474399
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188474423
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:33 schreef Puala het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188474433
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:33 schreef Puala het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188474458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:35 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben jullie een aankoopmakelaar, Puala?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188474517
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:43:05 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188474528
Nee hoor, pas als zij een tegenbod doen, zijn ze met jou in onderhandeling. In principe mag iedereen op elk moment een bod doen. Zij mogen alleen niet met meer dan één partij tegelijk in onderhandeling zijn.
KuikenGuppy
pi_188474564
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben jullie een aankoopmakelaar, Puala?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188474658
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:45 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188474770
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188474830
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:02 schreef Puala het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188474992
Laat je niet gek maken wij hebben in een toch redelijk gekke markt (Ja zelfs hier in dat durp) een huis onder de vraagprijs gekocht. Goed dan heb ik het wel over een jaar geleden.. Op de dag af. Maar toch het kan echt nog wel als je niet in de heerste gebieden zit.

En als haar vriend echt niet wil overbieden moeten ze dat niet doen. Dan is het het huis dat voor hem gewoon niet waard :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188475070
of je wel of niet zou moeten (willen) overbieden hangt van heel veel factoren af, waarvan hierboven al het e.e.a. genoemd is.

Denk zelf dat het vooral veel te maken heeft met populariteit, zeker in bepaalde segmenten. Wij hebben ook tot 2 keer toe binnen dit jaar een huis onder de vraagprijs weten te krijgen, maar dat lag in een wat hoger segment, dus daar heb je iets meer wiggle room denk ik, simpelweg omdat er minder mensen in de markt liggen.

Als er veel bezichtigingen en biedingen zijn dan kun je er vergif op innemen dat er biedingen op en boven de vraagprijs zullen zijn. Alleen al de psychologie van de mensen dat ze dit van elkaar weten en dus wel erboven mķeten bieden.

In echt populaire gebieden waar de markt oververhit is, geldt het al helemaal natuurlijk. Zeker als je dan mensen hebt die al zo vaak zijn overboden dat ze op een gegeven moment desperate worden en alles uit de kast halen.

Blijft hoe dan ook een stressvolle bedoening, zeker als je echt iets vindt waar je jezelf helemaal al ziet wonen. Ik zou ook echt zo teleurgesteld zijn als ons huidige huis het niet was geworden, zeker als ik het (gebrek aan) aanbod zie van de laatste maanden hier :X
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188475098
We waren de laatste kijker van deze week en de eerste met een bod. De rest heeft allemaal al meer tijd gehad ;) En er waren er al afgehaakt.

We gaan het wel zien. Ik kan mezelf helemaal gek maken, maar ik vind het veel leuker om nu pinterest af te struinen en te kijken naar badkamers en keukens :Y)
pi_188475175
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:32 schreef Puala het volgende:
We waren de laatste kijker van deze week en de eerste met een bod. De rest heeft allemaal al meer tijd gehad ;) En er waren er al afgehaakt.

We gaan het wel zien. Ik kan mezelf helemaal gek maken, maar ik vind het veel leuker om nu pinterest af te struinen en te kijken naar badkamers en keukens :Y)
Even allemaal hard duimen met elkaar! ^O^
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188475992
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:29 schreef LuNaTiC het volgende:

In echt populaire gebieden waar de markt oververhit is, geldt het al helemaal natuurlijk. Zeker als je dan mensen hebt die al zo vaak zijn overboden dat ze op een gegeven moment desperate worden en alles uit de kast halen.
Maar zelfs dan hoeft het niet zo te zijn. In onze oude straat is een huis te koop gezet voor een idioot bedrag. In zo'n geval zegt een vraagprijs niet veel. Het schrok mensen dan ook af, dus zelfs in deze markt kun je te ver gaan.

En verschillende makelaars kunnen verschillende strategieën hanteren. Sommige adviseren een héél lage vraagprijs om een hoge opkomst te genereren, andere beginnen liever met een hogere vraagprijs om zoveel mogelijk serieuze gegadigden te trekken.

Wat ik maar wil zeggen, is dat je als koper een heel goed beeld moet hebben van wat de woning (voor jou) waard is. Dat is belangrijker dan de vraagprijs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188476010
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:32 schreef Puala het volgende:
We waren de laatste kijker van deze week en de eerste met een bod. De rest heeft allemaal al meer tijd gehad ;) En er waren er al afgehaakt.

We gaan het wel zien. Ik kan mezelf helemaal gek maken, maar ik vind het veel leuker om nu pinterest af te struinen en te kijken naar badkamers en keukens :Y)
Ik duim voor jullie! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188481030
Nog steeds geen bod hier ;(
Looptijd 3 weken, er is wel belangstelling maar nog niets concreets...

Behhh.. kunnen over 2 weken de ontbindende voorwaarden gaan verlengen ;( ;(

Duurt te lang !

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:32 schreef Puala het volgende:
We waren de laatste kijker van deze week en de eerste met een bod. De rest heeft allemaal al meer tijd gehad ;) En er waren er al afgehaakt.

We gaan het wel zien. Ik kan mezelf helemaal gek maken, maar ik vind het veel leuker om nu pinterest af te struinen en te kijken naar badkamers en keukens :Y)
Good luck *)
Ik was hier...
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:33:29 #53
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_188481658
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:39 schreef Nismo91 het volgende:
Nog steeds geen bod hier ;(
Looptijd 3 weken, er is wel belangstelling maar nog niets concreets...

Behhh.. kunnen over 2 weken de ontbindende voorwaarden gaan verlengen ;( ;(

Duurt te lang !
[..]

Good luck *)
Prijs verlagen?
.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:13:56 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188482155
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:33 schreef Yankee het volgende:

[..]

Prijs verlagen?
Na 3 weken? Serieus?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188482274
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:33 schreef Yankee het volgende:

[..]

Prijs verlagen?
Het is vakantietijd... jeetje...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartjebart op 16-08-2019 22:40:29 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:25:04 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_188482307
Ik vind het serieus opmerkelijk dat er paniek is omdat een huis 3 weken te koop staat. Rustig aan! Laat je door de gekte niet gek maken!

Je had dus wel een verkoop van eigen woning clausule in de ontbindende voorwaarden?
disclaimer
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:33:15 #57
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_188482467
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Na 3 weken? Serieus?
Als je verwacht in vakantietijd je huis binnen drie weken te verkopen....... :s)
.
pi_188482706
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het serieus opmerkelijk dat er paniek is omdat een huis 3 weken te koop staat. Rustig aan! Laat je door de gekte niet gek maken!

Je had dus wel een verkoop van eigen woning clausule in de ontbindende voorwaarden?
Nee onder voorbehoud van financiering, maar ik hoef maar te bellen en dan heb ik een afwijzing :P

I know niet te snel klagen maar goh, wat was ik al graag begonnen in ons nieuwe huis...
Ik was hier...
pi_188483749
Spannend Puala! Ben heel benieuwd of het gaat lukken. En heb je een dm over met een link? Ben nieuwsgierig!

Wij bezitten vanaf vandaag twee huizen. Dure hobby wel. Maar het is tijdelijk gelukkig.
pi_188483806
Heeft de makelaar je niet aangeraden om je huis pas na de vakantie in de verkoop te gooien trouwens? Die tip kregen wij.

Maar echt serieus hij staat 3 weken te koop midden in de zomervakantie... Waarom die paniek :?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188483888
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heeft de makelaar je niet aangeraden om je huis pas na de vakantie in de verkoop te gooien trouwens? Die tip kregen wij.

Maar echt serieus hij staat 3 weken te koop midden in de zomervakantie... Waarom die paniek :?
Dit ja. Wij kregen het advies: of vķķr de zomer, of erna. Maar niet middenin de zomervakantie. Wij kozen voor vķķr de zomer in de hoop dat iemand akkoord zou gaan met relatief late overdracht (begin dec.). En dat lukte. Maar daar heb jij nu geen reet meer aan natuurlijk.
pi_188483987
De verkopende makelaar zou vandaag in elk geval iets laten horen, maar helaas is het stil gebleven. En ik was de hele dag heel zenuwachtig, maar de wetenschap dat het in elk geval maandag wordt voor we iets horen geeft wel rust.

De makelaar die mijn huis zou mogen verkopen heeft een tooltje online staan waarmee je de waarde van je huis kan berekenen. Als dit ding gelijk heeft dan hebben we ruim voldoende renovatiebudget gerealiseerd, maar ik kan mezelf niet voorstellen dat ik in 5 jaar deze waardevermeerdering heb gecreëerd :o Dan heb ik echt een hele goeie deal gehad en gouden handjes :Y
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:22:40 #63
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_188484401
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:53 schreef Puala het volgende:
De verkopende makelaar zou vandaag in elk geval iets laten horen, maar helaas is het stil gebleven. En ik was de hele dag heel zenuwachtig, maar de wetenschap dat het in elk geval maandag wordt voor we iets horen geeft wel rust.

De makelaar die mijn huis zou mogen verkopen heeft een tooltje online staan waarmee je de waarde van je huis kan berekenen. Als dit ding gelijk heeft dan hebben we ruim voldoende renovatiebudget gerealiseerd, maar ik kan mezelf niet voorstellen dat ik in 5 jaar deze waardevermeerdering heb gecreëerd :o Dan heb ik echt een hele goeie deal gehad en gouden handjes :Y
Supermooi natuurlijk zo’n tooltje, maar zolang je het huis niet daadwerkelijk verkocht hebt heb je er weinig aan. Verder, wie heeft er echt baat bij dergelijke tools.... ):O
.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 07:09:42 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_188487599
Vergeet de algehele waardevermeerdering van vastgoed niet he. Het zit niet altijd in de verbouwingen ;)

Ik verkocht mijn huis trouwens op zaterdag via de makelaar, ik zat in de trein op weg naar een vriendinnenweekend toen hij me belde, dus wie weet ;)

https://speld.nl/2019/08/(...)7Oa1huAiQ6txoppyaJa0
disclaimer
pi_188491459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heeft de makelaar je niet aangeraden om je huis pas na de vakantie in de verkoop te gooien trouwens? Die tip kregen wij.

Maar echt serieus hij staat 3 weken te koop midden in de zomervakantie... Waarom die paniek :?
Omdat wij al een nieuw huis hebben gekocht...
zou dat normaal gesproken niet snel doen maar dit was echt een kans die wij niet konden laten liggen :P
Ik was hier...
pi_188491840
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 15:03 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Omdat wij al een nieuw huis hebben gekocht...
zou dat normaal gesproken niet snel doen maar dit was echt een kans die wij niet konden laten liggen :P
Wanneer is de overdracht van je nieuwe huis?
pi_188492189
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 15:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wanneer is de overdracht van je nieuwe huis?
8 oktober :P ontbindende voorwaarden vervallen op 8 september.
Ik was hier...
pi_188492241
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 16:01 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

8 oktober :P ontbindende voorwaarden vervallen op 8 september.
Dan heb je nog even ;-)
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:13:00 #69
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188492325
Over meerwerk, valt daar tegenwoordig nog over te onderhandelen? Ik vind sommige prijzen op de lijst aan de bizarre kant...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188492339
Bij ons viel daar niet over te onderhandelen.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:28:26 #71
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188492503
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 16:13 schreef Tink89 het volgende:
Over meerwerk, valt daar tegenwoordig nog over te onderhandelen? Ik vind sommige prijzen op de lijst aan de bizarre kant...
Nope...
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:38:03 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_188492646
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze daar zoal voor vragen! Geef eens wat voorbeelden?
disclaimer
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:55:55 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188492888
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 16:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze daar zoal voor vragen! Geef eens wat voorbeelden?
Verschilt best wel per project.
In 2015 (!) was bij ons een uitbouw al bizar veel. 14k voor 1,2m en 19k voor 2,4m
Buitenkraan 350 euro, trap naar zolder dicht 195 euro, muurtje verplaatsen 155 euro.
Maar een extra dakvenster was 990 euro en het verbreden van de schuifpui was 3000.

Mijn collega heeft zijn garage als meerwerk om laten bouwen tot slaapkamer met badkamer er bij. Dat kostte geloof ik ook tussen de 30-60k.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_188493733
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 16:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Verschilt best wel per project.
In 2015 (!) was bij ons een uitbouw al bizar veel. 14k voor 1,2m en 19k voor 2,4m
Buitenkraan 350 euro, trap naar zolder dicht 195 euro, muurtje verplaatsen 155 euro.
Maar een extra dakvenster was 990 euro
en het verbreden van de schuifpui was 3000.

Mijn collega heeft zijn garage als meerwerk om laten bouwen tot slaapkamer met badkamer er bij. Dat kostte geloof ik ook tussen de 30-60k.
Dat zijn toch niet eens zulke gekke bedragen? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:19:05 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188493911
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:02 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat zijn toch niet eens zulke gekke bedragen? :?
Idd. Bij ons kost een buitenkraan bijna 500 euro. En met putje nog eens ruim 400 extra. Uitbouw van 240 kost 17000 euro. Het is vooral de elektra die hier duur is. Extra wcd is bijna 200 euro per stuk bijvoorbeeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188494033
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Idd. Bij ons kost een buitenkraan bijna 500 euro. En met putje nog eens ruim 400 extra. Uitbouw van 240 kost 17000 euro. Het is vooral de elektra die hier duur is. Extra wcd is bijna 200 euro per stuk bijvoorbeeld.
Dan moet je t zelf gaan doen ;)
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:32:48 #77
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_188494091
Binnenkort mijn slaapkamer veranderen en uitmesten.


De kasten 2 keer omdat het in het midden van mijn slaapkamer komt te staan.

Zin in behalve het uitmesten want ik gooi heel weinig tot niks weg :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:13:57 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188494678
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:27 schreef Puala het volgende:

[..]

Dan moet je t zelf gaan doen ;)
Normaal ben ik daar niet vies van, maar met een kleintje in huis en de specs van het huis (wtw, vloerverwarming, betonnen vloer die we gaan schilderen...) laat ik leidingwerk en de aanbouw wel aan de profs over.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:31:41 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_188495030
Je moet niet vergeten dat t best allemaal wat werk is om dat soort dingen aan te leggen. Een wandcontactdoos extra aanleggen kost qua materialen wellicht maar iets van 25 euro, maar er zitten toch zo weer een paar manuren in. En die manuren kosten geld.
disclaimer
pi_188495244
En iets als een uitbouw vind ik bij een nieuwbouwwoning echt meerwaarde om te laten doen. De hele ruimte wordt dan benut en je zit niet met extra balken of een naar binnen komend muurtje. Dat zie je vaak bij een uitbouw die later wordt aangebouwd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:49:27 #81
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188495330
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:02 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat zijn toch niet eens zulke gekke bedragen? :?
Ik zeg enkel dat de uitbouw bizar veel is...
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:55:42 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_188495430
Ik betaal 65k voor 2 uitbouwen aan een bestaande woning. 19k klinkt als een koopje _O-
disclaimer
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:56:50 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188495449
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ik betaal 65k voor 2 uitbouwen aan een bestaande woning. 19k klinkt als een koopje _O-
Ivm andere projecten is het de duurste prijs die ik tot nu toe gehoord heb.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_188495517
Leidingwerk in de muur kan je eventueel achteraf zelf, zeker als er nog gestuct moet worden. Dan is het een kwestie van sleuven frezen, pijpen installeren en draden trekken. Helaas moet het dan wel al beschikbaar zijn en komen die aansluitingen vaak uit de betonvloer, dus tja.
Wij hebben eigenlijk alles wat de muur of vloer in moest door de aannemer laten doen. Maar bijvoorbeeld de badkamer lieten we leeg opleveren, dan ligt er dus geen vloer en zijn de leidingen op de grond afgedopt. Die hebben we wel zelf gedaan. Idem voor de keuken.
Tip: gat naar buiten boren voor een afzuigkap klinkt simpel, maar viel enorm tegen, die zouden we een volgende keer graag uitbesteden.
Kranen buiten vonden we te duur, maar dat is makkelijk praten met alle aansluitingen in de garage. Dan maakt het niet uit dat het opbouw wordt. Idem voor extra lichtpunten daar en op de zolders. Basis aansluiting/lichtpunt lag er, de rest zelf gedaan.

Wij hebben overigens geen uitbouw, maar in ons koopcontract is vastgelegd dat als we dat nog willen, we de muur van de buren kunnen gebruiken waardoor we nooit een verspringende muur zullen hebben.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188495638
Onze huidige uitbouw was ook 35k meerwerk. Ik vind 19k ook niet overdreven, voor 2,4 m.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:24:39 #86
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188495903
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:09 schreef miss_sly het volgende:
Onze huidige uitbouw was ook 35k meerwerk. Ik vind 19k ook niet overdreven, voor 2,4 m.
Maar wat betaalde jij de vorige keer? Inmiddels vragen ze bij ons ook meer. In 2015 lag de bouw nog op z’n gat.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_188495936
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar wat betaalde jij de vorige keer? Inmiddels vragen ze bij ons ook meer. In 2015 lag de bouw nog op z’n gat.
Als ik me goed herinner 18,5k.
En de nieuwe is ook 7,5 m breed en dan 2,6 uitgebouwd. Flink oppervlak dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:32:42 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188496028
Bij ons zou hij 17000 zijn voor 5,18 x 2,40. De muur springt wel in, behalve als de buren ook aanbouwen.

Maar goed, wij rekenen nog even door.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188496620
Ik kijk van geen van de bedragen die hier worden genoemd op.

Een buitenkraan zou ik sowieso nemen. Daar heb je veel plezier van. Wij hadden die alleen aan de achterkant van ons huis genomen. Aan de voorkant was het altijd gedoe om de planten water te geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:10:16 #90
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_188496660
Bij ons was de uitbouw 5,40 x 1,20 ¤13500, uitbouw van 5,40 x 2,40 ¤19500. Even ter ‘vergelijk’.

Wij hebben de uitbouw van 1.20 gekozen en onze tweede verdieping is volledig uitgebouwd (¤27800). We zijn echt ontzettend blij met die keuzes nu we de andere opties ook in het echt zien. Ons zolder is gigantisch ruim <3 en de uitbouw is meer dan voldoende zo. Bij de uitbouw van 2.40 is de tuin wel echt klein.

En ja, sommige meerwerkopties zijn prijzig maar overall vond ik het bij ons niet absurd. Behalve inbouwspots, a ¤250 per stuk. Dat tikt lekker aan :+.

Verder zitten wij midden in de klus/verhuis periode, alles gaat lekker voorspoedig *O*! Eerste en tweede verdieping zijn zo goed als klaar, alles gestuct en gesausd, vloer gelegd, aantal muren een kleurtje gegeven, plinten gelegd 8-) , plissés opgehangen en alles schoongemaakt. Nu zijn we steeds spulletjes aan het verhuizen en direct aan het opbergen, dat werkt wel relaxed.
Beneden is alles gestuct, maandag wordt dat gesausd en dan kunnen we daar verder. Helaas komt de woonkamervloer pas de 27e, dus daar moeten we wel echt even op wachten. Maar volgend weekend slapen we in ieder geval in ons O+ nieuwe huis O+
pi_188496998
Buitenkranen ✅
Voor en achter dit keer maar gedaan.
Spotboxen waren hier ook vrij duur, en het weglaten van de bovenlichten.

Wat ik het stomste vond, was dat we niet alleen de deur van hal naar woonkamer konden vervangen door een andere, maar dat we dan verplicht een heel pakket voor alle deuren in huis moesten nemen. En dat we geen extra zonnepanelen konden laten plaatsen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188497014
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 21:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
Bij ons was de uitbouw 5,40 x 1,20 ¤13500, uitbouw van 5,40 x 2,40 ¤19500. Even ter ‘vergelijk’.

Wij hebben de uitbouw van 1.20 gekozen en onze tweede verdieping is volledig uitgebouwd (¤27800). We zijn echt ontzettend blij met die keuzes nu we de andere opties ook in het echt zien. Ons zolder is gigantisch ruim <3 en de uitbouw is meer dan voldoende zo. Bij de uitbouw van 2.40 is de tuin wel echt klein.

En ja, sommige meerwerkopties zijn prijzig maar overall vond ik het bij ons niet absurd. Behalve inbouwspots, a ¤250 per stuk. Dat tikt lekker aan :+.

Verder zitten wij midden in de klus/verhuis periode, alles gaat lekker voorspoedig *O*! Eerste en tweede verdieping zijn zo goed als klaar, alles gestuct en gesausd, vloer gelegd, aantal muren een kleurtje gegeven, plinten gelegd 8-) , plissés opgehangen en alles schoongemaakt. Nu zijn we steeds spulletjes aan het verhuizen en direct aan het opbergen, dat werkt wel relaxed.
Beneden is alles gestuct, maandag wordt dat gesausd en dan kunnen we daar verder. Helaas komt de woonkamervloer pas de 27e, dus daar moeten we wel echt even op wachten. Maar volgend weekend slapen we in ieder geval in ons O+ nieuwe huis O+
Wat fijn dat her zo lekker gaat. En dat jullie zolder zo lekker groot is. Jammer dat de woonkamervloer nog op zich laat wachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188497341
Fijn Soesa!! Jullie planning klinkt best relaxed.

Miss sly, hoe staat het er bij jullie voor?

Vraagje over raambekleding op de slaapkamers. We hebben nu rolluiken (hingen er al toen we hier kwamen wonen), de jongens en wij slapen dus in het donker en dat vind ik zalig.
Ons nieuwe huis heeft geen rolluiken, wil ik ook niet. We moeten op de slaapkamers wel nieuwe raambekleding hebben. Er zal niets zo verduisteren als rolluiken, dat snap ik. Maar ze zijn lelijk en rolluiken vind ik gewoonweg geen porem op een huis uit 1928.
Een verduisterend rolgordijn, kiert dat heel erg? Ter info: de bevestiging van raambekleding moet ‘in de dag’.
pi_188497468
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 21:53 schreef Malteser het volgende:

Een verduisterend rolgordijn, kiert dat heel erg? Ter info: de bevestiging van raambekleding moet ‘in de dag’.
Jep, dat kiert heel erg. Je kunt ook van die cassettes erbij nemen (ik vind ze niet mooi, zie hieronder een voorbeeld) of combineren met gewone gordijnen.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188497526
Als jullie gewend zijn in het donker van rolluiken te slapen, vrees ik dat verduisterende rolgordijnen niet voldoende zullen zijn.
Combineren met lange en brede verduisterende gewone gordijnen kan wel veel doen.

Wij gaan zelf naar verduisterende screens kijken. Die hangen wel aan de buitenkant, maar hebben een minder grote en lompe kast.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188497538
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 21:53 schreef Malteser het volgende:
Fijn Soesa!! Jullie planning klinkt best relaxed.

Miss sly, hoe staat het er bij jullie voor?

Vraagje over raambekleding op de slaapkamers. We hebben nu rolluiken (hingen er al toen we hier kwamen wonen), de jongens en wij slapen dus in het donker en dat vind ik zalig.
Ons nieuwe huis heeft geen rolluiken, wil ik ook niet. We moeten op de slaapkamers wel nieuwe raambekleding hebben. Er zal niets zo verduisteren als rolluiken, dat snap ik. Maar ze zijn lelijk en rolluiken vind ik gewoonweg geen porem op een huis uit 1928.
Een verduisterend rolgordijn, kiert dat heel erg? Ter info: de bevestiging van raambekleding moet ‘in de dag’.
Ik heb ze op een huis uit 1929 en het valt niet eens enorm op of zo...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_188497545
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zeg enkel dat de uitbouw bizar veel is...
Ik las je bericht anders denk ik...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_188497675
Dan gaan we voor verduisterende rolgordijnen čn overgordijnen gok ik.
*start Pinterest weer op #overgordijnen
pi_188498386
Wij waren even bij het huis kijken. Onze ‘achterbuurvrouw’ (hier bedrijfsruimte achter ons) was aanwezig en we mochten even bij haar vanaf de bovenverdieping kijken.

[ Bericht 28% gewijzigd door Dotteke op 20-06-2023 13:37:18 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:39:27 #100
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_188501329
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Ivm andere projecten is het de duurste prijs die ik tot nu toe gehoord heb.
Onze uitbouw kost ¤28.500. Ook 2,4m en bijna 6m breed. Dus wij winnen. ;-)
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:42:36 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188501364
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:39 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Onze uitbouw kost ¤28.500. Ook 2,4m en bijna 6m breed. Dus wij winnen. ;-)
Zo, da's serieus geld zeg! En dan echt alleen de uitbouw? Dus niet je openslaande deuren erbij en het verplaatsen van het lichtpunt in het plafond enzo?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 09:44:44 #102
5428 crew  miss_sly
pi_188501389
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:39 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Onze uitbouw kost ¤28.500. Ook 2,4m en bijna 6m breed. Dus wij winnen. ;-)
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:09 schreef miss_sly het volgende:
Onze huidige uitbouw was ook 35k meerwerk. Ik vind 19k ook niet overdreven, voor 2,4 m.
:+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:53:20 #103
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_188501469
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Zo, da's serieus geld zeg! En dan echt alleen de uitbouw? Dus niet je openslaande deuren erbij en het verplaatsen van het lichtpunt in het plafond enzo?
Jep, alleen de kale uitbouw.
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

:+
Oh haha, dat is nog erger zeg. Wat een prijzen...
pi_188501984
Wij hebben gister nog een mailtje gehad van de makelaar, maar nog geen duidelijkheid. Het mailtje had wel een hele positieve ondertoon, dus dat geeft hoop :)
pi_188502137
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:53 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Jep, alleen de kale uitbouw.
[..]

Oh haha, dat is nog erger zeg. Wat een prijzen...
Als wij nu een aanbouw zouden nemen bij onze huidige woning, zouden wij denk ik wel meer kwijt zijn dan 35k.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188524328
Bericht van de makelaar, mogen laatste voorstel doen. Morgenavond willen ze beslissen. Spannend!
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:20:16 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_188524558
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:09 schreef Puala het volgende:
Bericht van de makelaar, mogen laatste voorstel doen. Morgenavond willen ze beslissen. Spannend!
En blijven jullie bij je prijs?
disclaimer
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:54:10 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188525146
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:09 schreef Puala het volgende:
Bericht van de makelaar, mogen laatste voorstel doen. Morgenavond willen ze beslissen. Spannend!
Hebben ze al wel een tegenbod gedaan of moet je maar zien hoeveel boven de vraagprijs voldoende is?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188525317
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hebben ze al wel een tegenbod gedaan of moet je maar zien hoeveel boven de vraagprijs voldoende is?
Het gaat niet alleen om geld ivm erfbelasting. Dus we krijgen de kans om over alles na te denken. Morgenavond hakken ze de knoop door. Mocht iemand suggesties hebben, altijd welkom ;)
  maandag 19 augustus 2019 @ 20:08:20 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188525442
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om geld ivm erfbelasting. Dus we krijgen de kans om over alles na te denken. Morgenavond hakken ze de knoop door. Mocht iemand suggesties hebben, altijd welkom ;)
Ah, dat is dan weer interessant.
Geen suggesties overigens.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188542468
Het is gelukt :o
pi_188542495
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:10:06 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188542575
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:05 schreef Puala het volgende:
Het is gelukt :o
:o *O*
Gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188542663
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:05 schreef Puala het volgende:
Het is gelukt :o
Whaaaaaaa! Proficiat! *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_188542728
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:05 schreef Puala het volgende:
Het is gelukt :o
Gefeliciteerd! ^O^
  Moderator dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:18:46 #116
5428 crew  miss_sly
pi_188542767
Wat tof! Gefeliciteerd! *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:36:39 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188543134
Gefeliciteerd!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188543140
Ik besef het nog niet helemaal, maar heb al wel direct wat dingen geregeld. Vrijdag is de bouwtechnische keuring, dus dan weten we dat in elk geval. En natuurlijk wat zaken om een hypotheek te regelen. Voorstel is half okt overdracht :o ! Dus echt vaart er in. En mijn eigen huis is ook nog niet klaar.

Oh en we gaan eind sept nog even een week op vakantie, strakke planning allemaal :D
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:44:42 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_188543276
Gefeliciteerd puala! Maar ga je nou nog in je huidige huis veel klussen? Nee toch?
disclaimer
pi_188543627
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:44 schreef Stormqueen het volgende:
Gefeliciteerd puala! Maar ga je nou nog in je huidige huis veel klussen? Nee toch?
Dat ga ik overleggen met de makelaar. Ik denk dat sommige dingen nog wel handig zijn. Plafond in de gang bijv. En misschien toch boven nog 1 voorzetwandje en de vloer. Maar ga morgen bellen met de makelaar en dan mag die het zeggen. Op de overloop is het behang er half af getrokken. Ik neem toch aan dat dat nog ff goed moet..
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:03:44 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_188543654
Nou juist dingen als behangen en verven zou ik helemaal laten voor wat het is. Nieuwe bewoners trekken dat er standaard als eerste af. Structurele zaken zoals plafonds leveren wel meerwaarde op :)
disclaimer
pi_188543682
Ik ga het overleggen met ze.. Ik heb nog nooit een huis verkocht, dus ik weet niet waar ze op letten. Hoe ver het af moet zijn enzo. Bij het huis van van mn partner moesten we toch echt nog wel een aantal dingen in het zicht doen zodat het meer op zou leveren.
pi_188543778
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:05 schreef Puala het volgende:
Het is gelukt :o
Wauw O+ Nu wil ik wel een linkje :P

Gefeliciteerd!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_188543806
Wij hebben onze muren in het oude huis ook moeten verven voor we konden verkopen. Maar dat lag misschien aan de kleur :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_188543982
Ik denk ook nog wel dat ik een gedicht van een toiletdeur af mag halen :P
pi_188544272
Iemand ervaring met een betonvloer in je huis? Zo industrieel mogelijk? :D
pi_188544294
Ik ga denk ik druk zijn de komende maanden. Hallo glasstad
Hooray for boobies!
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:36:33 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_188544338
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:34 schreef Spockjuh_ het volgende:
Ik ga denk ik druk zijn de komende maanden. Hallo glasstad
Wat een cryptisch bericht. Hebben jullie een huis in Leiden gekocht?
disclaimer
pi_188544361
Gefeliciteerd Puala! Ik neem aan dat er straks een klustopic bijgehouden gaat worden? :Y
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188544369
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat een cryptisch bericht. Hebben jullie een huis in Leiden gekocht?
Hij vermeld cryptisch dat hij komt helpen met klussen, mijn woonplaats heeft als bijnaam de glasstad ;)
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:39:03 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_188544406
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:37 schreef Puala het volgende:

[..]

Hij vermeld cryptisch dat hij komt helpen met klussen, mijn woonplaats heeft als bijnaam de glasstad ;)
Ah oke, dat soort verborgen boodschappen ontrafel ik nooit :')
disclaimer
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:41:50 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188544462
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:33 schreef Puala het volgende:
Iemand ervaring met een betonvloer in je huis? Zo industrieel mogelijk? :D
Wij willen dat ook (want overal vloerverwarming) en gaan komende week kijken bij een collega die het ook heeft. Die heeft een olijfgroene tint en dat is me toch prachtig O+ O+ O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:07:36 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188546846
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:05 schreef Puala het volgende:
Het is gelukt :o
Oh wow super! Zie je wel, niet geschoten is altijd mis. En in dit geval dus raak. Supertof gefeliciteerd
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:08:44 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188546877
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:33 schreef Puala het volgende:
Iemand ervaring met een betonvloer in je huis? Zo industrieel mogelijk? :D
Over een maand kan ik deze vraag beantwoorden.
pi_188548788
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Over een maand kan ik deze vraag beantwoorden.
Oh graag :Y vanavond al wat gezocht en ik kom uit op een gevlinderde betonvloer. Ben erg benieuwd
pi_188548800
Gefeliciteerd, Puala! Ik ben nog wel heel benieuwd naar wat je biedingstrategie is geweest (als je daar iets over kwijt wil).

Ik ben zo iemand die hier steevast reclame maakt voor betonvloeren. Je hebt veel verschillende soorten. Die zijn vrijwel allemaal erg duur, tenzij je naar wat meer experimentele varianten gaat kijken (egalinevloer/minerale gietvloer). Wat er precies mogelijk is, hangt ook van je ondervloer af. Nadelen: risico op scheuren, vlekgevoeligheid, niet geschikt voor alle huizen (vanwege hoe zwaar die is bijvoorbeeld).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188548859
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 23:00 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd, Puala! Ik ben nog wel heel benieuwd naar wat je biedingstrategie is geweest (als je daar iets over kwijt wil).

Ik ben zo iemand die hier steevast reclame maakt voor betonvloeren. Je hebt veel verschillende soorten. Die zijn vrijwel allemaal erg duur, tenzij je naar wat meer experimentele varianten gaat kijken (egalinevloer/minerale gietvloer). Wat er precies mogelijk is, hangt ook van je ondervloer af. Nadelen: risico op scheuren, vlekgevoeligheid, niet geschikt voor alle huizen (vanwege hoe zwaar die is bijvoorbeeld).
Plan nu is de vloer er uit slopen, want hout. En vervangen voor een betonvloer met vloerverwarming. En dan kun je hem eventueel gelijk goed storten en afvlinderen. En volgens mij valt het dan relatief gezien mee met de kosten. En ik ken een mannetje :7
pi_188550754
Gefeliciteerd! *O*
Laat die handjes wapperen!
pi_188551021
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 23:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Plan nu is de vloer er uit slopen, want hout. En vervangen voor een betonvloer met vloerverwarming. En dan kun je hem eventueel gelijk goed storten en afvlinderen. En volgens mij valt het dan relatief gezien mee met de kosten. En ik ken een mannetje :7
Dat klinkt super. *O* Vrienden van ons hebben hun betonvloer gepolijst en dat vond ik ook erg tof.

Misschien handig om het t.z.t. nog te hebben over het aanbrengen van uitzetvoegen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188551849
Onze aannemer loopt 2 weken voor op planning *O*

De verhuisdatum staat ook vast: het laatste weekend van oktober en 1 november de sleuteloverdracht oude huis. Dus nu moeten we ;) We moeten nog beginnen met inpakken ... Maar we zijn wel al druk aan het ontspullen (we hebben echt veel te veel zooi ;) ) dus het wordt wel vanzelf leger in huis momenteel.

Ik zie op tegen de verhuizing, maar zie er naar uit om verhuist te zijn !
pi_188555645
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 23:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Plan nu is de vloer er uit slopen, want hout. En vervangen voor een betonvloer met vloerverwarming. En dan kun je hem eventueel gelijk goed storten en afvlinderen. En volgens mij valt het dan relatief gezien mee met de kosten. En ik ken een mannetje :7
*meldt zich als lid van de pro-betonvloerbrigade*

Wij hebben een gevlinderde betonvloer met vloerverwarming in onze bedrijfsruimte (gebruik vergelijkbaar met woonruimte). Ik hou ervan. Er komen wel wat scheuren in, dat is onvermijdelijk ivm met het werken van de vloer en het gebouw, maar ik vind dat niet erg. Wij hebben 'm niet gepolijst maar dat is ook mooi, wel veel glimmender maar ook minder poreus. Op gevlinderd beton ga je altijd 'woonsporen' zien, dus het verandert wat van kleur op de plaatsen waar je veel loopt etc. Wij hebben 'm wel geīmpregneerd met speciaal spul en daar dweilen we ook eens in de zoveel tijd mee, maar toch blijf je zien dat het donkerder wordt waar je veel loopt etc. Ik houd wel van dat doorleefde maar daar moet je wel tegen kunnen. Gepolijst is het wat minder poreus maar ik vind het matte en industriële van gevlinderd beton juist erg mooi.

Ik ben overigens ook erg benieuwd naar jullie nieuwe aankoop, heb het huidige topic ook met veel interesse gevolgd...
pi_188557236
quote:
17s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:41 schreef yinu het volgende:

[..]

*meldt zich als lid van de pro-betonvloerbrigade*

Wij hebben een gevlinderde betonvloer met vloerverwarming in onze bedrijfsruimte (gebruik vergelijkbaar met woonruimte). Ik hou ervan. Er komen wel wat scheuren in, dat is onvermijdelijk ivm met het werken van de vloer en het gebouw, maar ik vind dat niet erg. Wij hebben 'm niet gepolijst maar dat is ook mooi, wel veel glimmender maar ook minder poreus. Op gevlinderd beton ga je altijd 'woonsporen' zien, dus het verandert wat van kleur op de plaatsen waar je veel loopt etc. Wij hebben 'm wel geīmpregneerd met speciaal spul en daar dweilen we ook eens in de zoveel tijd mee, maar toch blijf je zien dat het donkerder wordt waar je veel loopt etc. Ik houd wel van dat doorleefde maar daar moet je wel tegen kunnen. Gepolijst is het wat minder poreus maar ik vind het matte en industriële van gevlinderd beton juist erg mooi.

Ik ben overigens ook erg benieuwd naar jullie nieuwe aankoop, heb het huidige topic ook met veel interesse gevolgd...
Heb je foto's van de vloer? O+
pi_188557917
Ik weet niet of je het wilt horen maar ik heb mijn collega de afgelopen weken haar betonnen vloer horen vervloeken. :o

Er zit een vrij grote scheur in van muur tot muur, het is me neit bekend hoe het heeft kunnen ontstaan (ik vermoed omdat het nieuwbouw was, dat er dan nog wat dingen verzakken etc), en het bedrijf heeft al laten weten het níet volledig te kunnen herstellen.

Ze gaan aankomende dagen wel proberen het zoveel mogelijk weg te werken en er nog een laag overheen te leggen, maar het is nog even afwachten hoe het uit gaat pakken. Iig geen garanties.

Maar goed, n=1, vast een uitzonderlijk geval enzo ;)

Misschien wel handig om op z’n minst te overwegen om een vloer nemen met al ‘opzettelijke imperfecties’.

Dat heeft onze toekomstige gietvloer ook en daar ben ik op zich wel blij mee, want gebruikerssporen gaan er toch wel op komen en tenzij je daar heel makkelijk doorheen kan kijken is het wel fijn als die dan ook niet meer opvallen :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188558138
Ik vind het niet erg om dit soort verhalen te horen ;) Zolang het er maar niet te veel worden. In het huidige huis ligt flexfloors, zelf te plakken en gewoon te koop bij de bouwmarkt. Daar staan ook de ergste horrorverhalen van online icm vloerverwarming, maar ook nog meer positieve geluiden. En mij bevalt het ook prima.

Dus ik denk dat zo lang het niet te veel verhalen worden... vind ik het prima.
pi_188558724
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:27 schreef Puala het volgende:

[..]

Heb je foto's van de vloer? O+
In PM!
pi_188560959
Om tussendoor nog even terug te komen op regentonnen, waar het een tijdje terug over ging, ik zag dat mijn vriendin nog wel een mooie had gepind :P

https://www.werkenmetmerk(...)t_350_liter/p/51331/

kost wel wat, maar stukken mooier dan al die plastic gedrochten imo!

/inmiddels alweer even zwaar offtopic o|O
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188560981
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:34 schreef LuNaTiC het volgende:
Om tussendoor nog even terug te komen op regentonnen, waar het een tijdje terug over ging, ik zat dat mijn vriendin nog wel een mooie had gepind :P

https://www.werkenmetmerk(...)t_350_liter/p/51331/

kost wel wat, maar stukken mooier dan al die plastic gedrochten imo!

/inmiddels alweer even zwaar offtopic o|O
Die is wel echt mooi ja!
pi_188561019
Oh ja die is wel mooi. Maar die prijs :X
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188561040
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh ja die is wel mooi. Maar die prijs :X
yup... maar goed, wij zien hier alles als een investering voor de lange termijn :+ hoeft er dan ook niet per se meteen te komen, maar dan maar even wachten en meteen goed doen! :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188561967
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:34 schreef Puala het volgende:
Ik vind het niet erg om dit soort verhalen te horen ;) Zolang het er maar niet te veel worden. In het huidige huis ligt flexfloors, zelf te plakken en gewoon te koop bij de bouwmarkt. Daar staan ook de ergste horrorverhalen van online icm vloerverwarming, maar ook nog meer positieve geluiden. En mij bevalt het ook prima.

Dus ik denk dat zo lang het niet te veel verhalen worden... vind ik het prima.
Geloof me, die verhalen hoor je liever nu!

Ik ben bij een betonvloer in een kledingzaak wezen kijken en daar zaten veel scheuren in. Als je zoals yinu aangeeft voor een wat minder perfecte afwerking kiest, dan hoort dat gewoon bij het doorleefde van de vloer. Ik vind dat zelf ook wel charmant. Op plekken in huis waar je maximaal comfort wil, leg je gewoon kleden neer.

@LuNaTiC, weet jij of je collega uitzetvoegen aan heeft laten brengen? Daar schijn je het risico op grote scheuren wel mee te kunnen verkleinen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188562049
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:34 schreef LuNaTiC het volgende:
Om tussendoor nog even terug te komen op regentonnen, waar het een tijdje terug over ging, ik zag dat mijn vriendin nog wel een mooie had gepind :P

https://www.werkenmetmerk(...)t_350_liter/p/51331/

kost wel wat, maar stukken mooier dan al die plastic gedrochten imo!

/inmiddels alweer even zwaar offtopic o|O
Die maak je toch gewoon zelf.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_188562286
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:49 schreef Tally het volgende:

[..]

Die maak je toch gewoon zelf.
Kan vast wel (al heb ik zelf twee linkerhanden), als je het leuk vindt en de energie en tijd erin wilt steken. :P

(Schemer ik al genoeg door dat ik dat allemaal niet heb/wil? :+)

@Claudia_x geen idee, zo gedetailleerd heeft ze het er niet over gehad. Weet alleen dat ze erg baalt en dat ze de hele benedenverdieping leeg moet halen komende dagen (nog mazzel met het weer aangezien het eea in de tuin kan/moet).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188568041
Collega van wie we het huis eerder hadden gekocht (die soap zeg maar :P), heeft haar huis inmiddels weer op Funda gezet.

Saillant detail was dat kort nadat ze haar huis er af had gehaald (nadat wij hadden aangegeven een bod op een ander (ons huidige nieuwe) huis hadden gedaan en geaccepteerd), hun buren hún huis op Funda hadden gezet.

Dat huis is wel wat kleiner qua woonoppervlakte 165m2 iv 200m2, geen uitbouw) en vooral ook behoorlijk kleiner qua tuinoppervlakte (110m2 ipv 195m2). Maar werd dus te koop gezet voor 59k minder.

Ik was dan ook zeer benieuwd voor welke prijs ze het er nu op zouden zetten, met deze kennis... Ik had eigenlijk wel verwacht voor een iets scherpere prijs (wij hebben destijds namelijk ook nog 15k onder de vraagprijs geboden). Maar ipv dat ze hem scherper hebben gesteld, staat ie nog voor 21k méér erop. Het verschil tussen beide huizen is nu dus 80k :o

Denk dat ze bang zijn dat ze op een nog lager uit gaan komen omdat in dat segment er niet snel veel bķven prijsvraag wordt geboden (echte biedingsoorlogen heb jij bij dat soort huizen niet) dus dat ze er expres nu boven gaan zitten ipv het scherper te stellen om te kunnen concurreren met de buren, andere verklaring heb ik niet. Het lijkt erop alsof ze hun eigen huis op die manier in een net wat hoger segment proberen te schalen dan het huis van de buren. Want ik denk dat het lastig concurreren is als mensen tussen de twee moeten kiezen, is die uitbouw + grotere tuin echt een verschil van 80k waard? ik betwijfel het.

(en daarnaast moet ik nog maar zien wie meegaat in hun voorwaarden... lijkt me een lastig verhaal worden).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 08:31:42 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188568077
LuNa, ze klinken een beetje als de mensen van wie ik mijn huis ooit kocht: ze vonden het zelf de hoofdprijs waard en ik mocht in m'n handjes wrijven dat ik het uberhaupt van ze 'mocht' kopen... Ben benieuwd hoe het afloopt!

Ik maak me een beetje druk om dat hele stikstofgedoe. De makelaar zegt: nee joh, we gaan echt wel bouwen. Voor de zekerheid heb ik het toch nog even bij de gemeente gecheckt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188568715
Wij zouden aankomende maandag tekenen voor ons project bij de notaris: dat wordt uitgesteld.

Inderdaad vanwege dat stikstof geneuzel.
pi_188569251
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 08:25 schreef LuNaTiC het volgende:

Dat huis is wel wat kleiner qua woonoppervlakte 165m2 iv 200m2, geen uitbouw) en vooral ook behoorlijk kleiner qua tuinoppervlakte (110m2 ipv 195m2). Maar werd dus te koop gezet voor 59k minder.
Je doet daar laconiek over, maar 35 m2 minder woonoppervlakte is echt veel! Locatie en woonoppervlakte samen zijn veelal bepalend voor de waarde van een woning. Ik weet niet wat de prijs per m2 daar is, maar ik kijk niet op van 4.000+ euro per m2 en dan zou je al op 140.000 euro verschil zitten. Nu zal 4.000 euro voor de meeste regio's in Nederland erg veel zijn en bovendien kun je boven een bepaalde hoeveelheid m2 niet meer deze rekensom toepassen. Maar toch, ik kijk echt niet op van 80.0000 verschil. De woning is de afgelopen tijd ongetwijfeld ook meer waard geworden omdat de waarde van de meeste huizen nog steeds stijgt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188569295
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je doet daar laconiek over, maar 35 m2 minder woonoppervlakte is echt veel! Locatie en woonoppervlakte samen zijn veelal bepalend voor de waarde van een woning. Ik weet niet wat de prijs per m2 daar is, maar ik kijk niet op van 4.000+ euro per m2 en dan zou je al op 140.000 euro verschil zitten. Nu zal 4.000 euro voor de meeste regio's in Nederland erg veel zijn en bovendien kun je boven een bepaalde hoeveelheid m2 niet meer deze rekensom toepassen. Maar toch, ik kijk echt niet op van 80.0000 verschil. De woning is de afgelopen tijd ongetwijfeld ook meer waard geworden omdat de waarde van de meeste huizen nog steeds stijgt.
Nou nee ik doe er niet heel laconiek over (in ieder geval niet opzettelijk, dus als het zo overkomt...), maar had gewoon niet verwacht dat het nog hoger erop zou komen te staan (gezien de eerdere vraagprijs en de prijs die we eerder waren overeengekomen). Ik weet eerlijk gezegd ook niet of vraagprijs van de buren wel realistisch en/of marktconform is, het enige wat ik vanuit mijn (beperkte) kennis kon doen is die twee naast elkaar leggen :)

Maar je zou best eens gelijk kunnen hebben en dan zou het wel te verklaren zijn. En ik gun het ze verder ook dat ze het verkocht krijgen, en voor een mooie prijs.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:47:13 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188569400
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:36 schreef Patoshik het volgende:
Wij zouden aankomende maandag tekenen voor ons project bij de notaris: dat wordt uitgesteld.

Inderdaad vanwege dat stikstof geneuzel.
De gemeente heeft al teruggemaild:

Beste mevrouw Tink89,

Ik mail u naar aanleiding van uw vraag over het project XXXXXXXXXXX in XXXXXXX.

De uitspraak van de Raad van State over het Programma Aanpak Stikstof (PAS) betreft plannen die zijn vastgesteld op basis van de PAS.

Het bestemmingsplan waar XXXXXXXXXXXXXXXXXt is vastgesteld dateert van vķķr de PAS in gebruik is genomen. Dat betekent dat de PAS hier ook niet van invloed is.

Overige informatie
Ik hoop u hiermee voldoende geīnformeerd te hebben. Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met mij op via onderstaande gegevens.

Met vriendelijke groet,

XXXX
Medewerker Burger Bedrijven Plein (BBP) - ruimtelijke omgeving
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188572212
https://i.ibb.co/SKZfwTd/Nr-25-beneden-indeling-met-nummers.jpg
https://i.imgur.com/cyBOVcl.jpg
(plaatje gaf foutmelding dus even via deze link)

Whoei, ingeloot voor nieuwbouw! Heel blij!
Wordt een mooi huis, met een lekkere ruime woonkamer en een werkkamer eraan vast.
Hier kijken we naar uit!
Vandaag gaan kijken voor een mooie tegelvloer. Genoeg keuzes al gemaakt, maar ook nog genoeg te kiezen!

[ Bericht 18% gewijzigd door -J-D- op 22-08-2019 15:18:57 ]
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_188572263
Gefeliciteerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 22 augustus 2019 @ 15:00:32 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188572469
Gefeliciteerd!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188572845
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geloof me, die verhalen hoor je liever nu!

Ik ben bij een betonvloer in een kledingzaak wezen kijken en daar zaten veel scheuren in. Als je zoals yinu aangeeft voor een wat minder perfecte afwerking kiest, dan hoort dat gewoon bij het doorleefde van de vloer. Ik vind dat zelf ook wel charmant. Op plekken in huis waar je maximaal comfort wil, leg je gewoon kleden neer.

@:Lunatic, weet jij of je collega uitzetvoegen aan heeft laten brengen? Daar schijn je het risico op grote scheuren wel mee te kunnen verkleinen.
Wij hebben inderdaad wel een paar scheuren bij hoeken, maar niet zo veel eigenlijk, ik vind het totaal niet storend in ieder geval, en de scheuren zijn zeker niet breed, meer 'barsten'. We hebben wel uitzetvoegen waar de kozijnen tussen de verschillende ruimtes zitten. Dat scheelt denk ik wel.
  Moderator donderdag 22 augustus 2019 @ 16:36:10 #163
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188573575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 14:33 schreef -J-D- het volgende:
https://i.ibb.co/SKZfwTd/Nr-25-beneden-indeling-met-nummers.jpg
https://i.imgur.com/cyBOVcl.jpg
(plaatje gaf foutmelding dus even via deze link)

Whoei, ingeloot voor nieuwbouw! Heel blij!
Wordt een mooi huis, met een lekkere ruime woonkamer en een werkkamer eraan vast.
Hier kijken we naar uit!
Vandaag gaan kijken voor een mooie tegelvloer. Genoeg keuzes al gemaakt, maar ook nog genoeg te kiezen!
Gefeliciteerd !

Heb je op de eerste etage ook nog opties genomen ? Of blijft het bij die lijst ? :)
pi_188573692
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd !

Heb je op de eerste etage ook nog opties genomen ? Of blijft het bij die lijst ? :)
Op de loze leidingen en een stopcontactje na geen aanpassingen

https://ibb.co/HK1sdS3
https://ibb.co/Q94nNMt

195m2 woonoppervlakte.
400m2 perceeloppervlakte.
Ben benieuwd wat we van de tuin gaan maken :)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_188600043
Gefeliciteerd -J-D- *O* Mooi huis :Y
pi_188600137
Zo de afgelopen dagen een heleboel geregeld voor het huis, maar wow wat komt er op je af :o

Maar de volgende zaken zijn al geregeld:
- makelaar is langs geweest voor mijn huis. Maandag horen we hoe/wat qua prijs.
- bouwkundige keuring. Vlag en wimpel w/ Heel erg fijn. Dak, fundering, muren. Alles is prima. We zouden zelfs nog gewoon een paar jaar de badkamer kunnen gebruiken. Nergens vochtdoorslag of wat voor geks ook gevonden. Wel het advies de heteluchtverwarming (3x woordwaarde!) te laten vervangen ivm duur, maar dat stond toch al op de planning :Y
- de keuken is ontworpen. Beetje snel, we moeten nog op zoek naar de leverancier maar mijn ikea gepruts werd door de keukenboer zo goed ontvangen dat die indeling vast ligt :D En we hebben een idee van het bedrag wat we nodig hebben, daar ging ik vooral voor op pad.
- ik heb uitgevonden wat spullen voor een badkamer kosten, wauw :o Maar ook daarvan dus een idee wat we nodig gaan hebben. Volgende week hebben we een ochtend lang de sleutel en dan mogen wat onderaannemers komen kijken wat het kost om het te installeren.
- de stukadoor is langs geweest en komt dit weekend met zijn prijs
- adviseur voor de hypotheek. We waren voor we het huis kochten al langs geweest bij een bank voor een rekensommetje, maar wilde nog wel graag een andere partij spreken. Nou dat was echt een aanfluiting. Hij begon ondanks dat we aangaven beide ons 2e huis te kopen op de jip en janneke manier. En het was een videocall, maar hij deelde ook niet zijn scherm om ons een berekening te laten zien. Hij was soms gewoon een paar min stil om dingen uit te rekenen. We hebben het na 20 min maar afgekapt :X Sindsdien weten we dat we liever gewoon ergens heen gaan en het face2face regelen ^O^
- woensdag taxatie van het nieuwe huis, dan moet ik ook een mega excel ingevuld hebben met wat we allemaal gaan doen, wat het kost en wat we zelf doen. Dat ding geeft de meeste stress van dit hele traject :')

En de kluslijst voor mijn huis is toch nog behoorlijk lang. Als ik afmaak wat ik heb genoemd is er gewoon een hoger bedrag mogelijk terwijl het mij dat bedrag niet gaat kosten. En het gaat het verkooptraject versnellen. Aangezien dat traject me best stressvol lijkt heb ik er dus voor gekozen om een groepje handige lui op te trommelen en het asap af te maken *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:18:59 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188600175
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:05 schreef Puala het volgende:
Het is gelukt :o
Is het die ene split-level? *O*
***
pi_188600180
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Is het die ene split-level? *O*
Ja :Y
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:22:55 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188600228
Oh wat gaaf zeg!
Echt een heel tof huis!!!
Benieuwd wat jullie er van gaan maken! :Y
***
pi_188600370


Ik zie mezelf hier wel koken :D :9


Hij klopt niet helemaal 1:1, maar wel in grote lijnen. Het plafond/de ramen zijn net zo hoog als de hoge kasten rechts. Dus het voelt wel iets minder ruimtelijk aan denk ik, maar zo voor het raam _O_ O+
pi_188600388
Heel mooi en licht en met lekker veel werkblad! Daar kun je heel fijn koken, denk ik O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188600409


En die van de ikea. Zeker geen slecht alternatief ondanks smallere lades. Ik weet niet of ik lades van 1 meter fijn zou vinden eigenlijk...

En ik ben wel gecharmeerd van wat dingen die de ikea aanbied die ik nog niet op andere plaatsen kon vinden. Oa de manier van afval scheiden, de lade indelingen en de schoonmaakinrichting voor de hoge kast.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:44:02 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_188600436
Mooie tekening puala! Waar moet ik die ongeveer positioneren in het huis?

Wij hebben straks 2×2 lades van 1.20. Ben erg benieuwd hoe dat is!
disclaimer
pi_188600457
Volgens mij bieden veel keukenzaken al die dingen wel, maar staat dat niet standaard bij hun spullen. Onze keukenboer kan in ieder geval al die dingen wel leveren. Er zit soms wel een iets anders prijskaartje aan dan bij Ikea. Vraag is of je dat prijsverschil merkt in de kwaliteit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188600462
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:44 schreef Stormqueen het volgende:
Mooie tekening puala! Waar moet ik die ongeveer positioneren in het huis?

Wij hebben straks 2×2 lades van 1.20. Ben erg benieuwd hoe dat is!
Onder de vide. We zijn geen sterrenkoks, dus vinden het niet nodig om de keuken te laten staan op de huidige plek. We hebben daar liever de bank zodat je daar ook van buiten kan genieten.

Ik ook :Y Ik heb een vorm van reuma en ik heb nu goddank nog maar heel weinig slechte dagen. Maar ik ben een beetje bang voor het gewicht van die lades en dat ik dat misschien later niet meer zou kunnen.
pi_188600463
Hoe zijn die lades van Ikea dan? 60?
Wij hadden in de vorige keuken ook 2x2 van 1.20 en dat vond ik heel prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:48:28 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_188600481
In de zitkuil dus? Past die eettafel dan wel zo?
disclaimer
pi_188600482
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:45 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij bieden veel keukenzaken al die dingen wel, maar staat dat niet standaard bij hun spullen. Onze keukenboer kan in ieder geval al die dingen wel leveren. Er zit soms wel een iets anders prijskaartje aan dan bij Ikea. Vraag is of je dat prijsverschil merkt in de kwaliteit.
Waar ik gisteravond was kon het niet bieden, maar dat was er natuurlijk maar eentje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:46 schreef miss_sly het volgende:
Hoe zijn die lades van Ikea dan? 60?
Wij hadden in de vorige keuken ook 2x2 van 1.20 en dat vond ik heel prima.
60 en 80 zijn ze
pi_188600492
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
In de zitkuil dus? Past die eettafel dan wel zo?
Jup, die zitkuil. Ja de eettafel moet dan komen waar nu de houtkachel staat. En dan aan 1 kant een bank en aan de andere kant stoelen. Tafel kan 2,5 meter lang zijn en die we nu hebben is 230 en meer dan groot genoeg.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:50:10 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_188600500
Ik doelde meer op de diepte van de ruimte ;)

Zo te zien is die ruimte 3,50 diep inclusief trap. Als je daar je keukenblok plus voldoende loopruimte in zet ben je ongeveer 1.80 kwijt. Dan een eettafel van 1 meter. Zit je al op 2.80 en dan zit je bijna met je stoel tegen het aanrecht als je die naar achteren schuift. En dan moet je aan de andere kant tegen de trap aan ook je stoel nog naar achteren kunnen schuiven.
disclaimer
pi_188600522
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:48 schreef Puala het volgende:

[..]

Waar ik gisteravond was kon het niet bieden, maar dat was er natuurlijk maar eentje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

60 en 80 zijn ze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik 60 wat te smal zou vinden, 80 lijkt me een prima maat.
Ik vond de 120 niet heel zwaar, overigens. Wat zwaarder waar de echt zware pannen in zaten, maar de lades liepen heel soepel.

Ik moet eens kijken wat ik in onze keuken krijg. Zo lang geleden besteld, ik weet het niet eens meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188600525
Ik heb lades van 1,20 en die staan vol met borden enzo. Lopen heel soepel. Mocht je eens in de buurt zijn mag je er best eens aan komen trekken :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188600554
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:50 schreef Stormqueen het volgende:
Ik doelde meer op de diepte van de ruimte ;)

Zo te zien is die ruimte 3,50 diep inclusief trap. Als je daar je keukenblok plus voldoende loopruimte in zet ben je ongeveer 1.80 kwijt. Dan een eettafel van 1 meter. Zit je al op 2.80 en dan zit je bijna met je stoel tegen het aanrecht als je die naar achteren schuift. En dan moet je aan de andere kant tegen de trap aan ook je stoel nog naar achteren kunnen schuiven.
Hij is 3,10 op het smalste stuk en de trap is 0,5.

Zo op de plattegrond past het prima.. maar jij denkt van niet?

pi_188600589
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb lades van 1,20 en die staan vol met borden enzo. Lopen heel soepel. Mocht je eens in de buurt zijn mag je er best eens aan komen trekken :+
Kan best zijn dat ik dat een keertje kom doen :D :P
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:00:23 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_188600620
Zo met een bankje zou het inderdaad al wat beter zijn. Maar ik denk wel dat het erg "opgesloten" voelt. Je zit dan echt bijna op het aanrecht en als er dan mensen aan tafel zitten kun je er nauwelijks meer bij. Ik zou toch eens kijken of je geen mooie eethoek kan maken waar nú de keuken staat ;)
disclaimer
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:01:57 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_188600638
Ik heb een eetkamer van 2.80 en die vind ik al te krap om fatsoenlijk langs af te bewegen, laat staan dat ik daar nog 40 centimeter vanaf moet halen en daar mijn aanrecht achter zou hebben.
disclaimer
pi_188600658
Ik ga er eens over nadenken SQ :Y
pi_188600678
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:58 schreef Puala het volgende:

[..]

Kan best zijn dat ik dat een keertje kom doen :D :P
Mag hoor. Stuur maar berichtje via FB als je dat wil en dan spreken we wel wat af :Y
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:11:02 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188600751
Ik wil bewust geen lades van 120 onder de kookplaat omdat er dan altijd een grote kans is dat degene die niet staat te koken daar iets nodig heeft (borden om de tafel te dekken bijvoorbeeld), en dan wordt het weer zo'n in de weg loop situatie.

Nou is onze keuken ook wel een stuk kleiner, als je ruimte zat hebt en er alleen kookspullen in hebt staan kan het weer prima natuurlijk.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:13:34 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_188600786
Onder de kookplaat en de spoelbak hebben wij geloof ik 90 cm lades, en ik denk dat ik de borden in 1 van de 4 smallere kastjes met deurtjes ga zetten. Wel een goed punt, geen borden en bestek onder kookplaat :+
disclaimer
pi_188600878
Onder de kookplaat (2x 120) had ik alleen maar pannen staan. Dus als ik aan het koken was, was ik ook de enige die daar dan in moest en wel gemakkelijk en snel bij kon.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188600910
Wij gaan binnenkort ook maar eens een afspraak maken in de keukenzaak, want we willen de keuken nog eens doorlopen en bekijken of alles inderdaad nog is als we wensen. Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat we hem hebben samengesteld. B vroeg laatst of we nou greeploos hadden of die andere optie die ook geen greep had maar een inham en we weten het gewoon niet meer :')

Dus even opfrissen en finetunen.

Ook een afspraak maken bij de gietvloerzaak en de kleur bepalen. Tevens dan vragen hoe het moet met de badkamer als de vloer daar gegoten wordt en wat er dan moet liggen aan afvoeren of zo? We hebben echt geen idee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188603833
Paula, zou een grote tafel ook op een andere plek zetten. Misschien daar een leuk (eet)bankje, tafeltje voor twee?
Met een meidenkwartet
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:31:49 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_188603871
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:23 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan binnenkort ook maar eens een afspraak maken in de keukenzaak, want we willen de keuken nog eens doorlopen en bekijken of alles inderdaad nog is als we wensen. Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat we hem hebben samengesteld. B vroeg laatst of we nou greeploos hadden of die andere optie die ook geen greep had maar een inham en we weten het gewoon niet meer :')

Dus even opfrissen en finetunen.

Ook een afspraak maken bij de gietvloerzaak en de kleur bepalen. Tevens dan vragen hoe het moet met de badkamer als de vloer daar gegoten wordt en wat er dan moet liggen aan afvoeren of zo? We hebben echt geen idee.
Die vraag moet je bij je badkamerboer stellen, niet bij de vloerboer ;)
disclaimer
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:03:55 #195
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_188604995
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:44 schreef Stormqueen het volgende:
Mooie tekening puala! Waar moet ik die ongeveer positioneren in het huis?

Wij hebben straks 2×2 lades van 1.20. Ben erg benieuwd hoe dat is!
Groot, ik heb t gehad en 1 la met servies wordt zwaar :X
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 09:46:10 #196
5428 crew  miss_sly
pi_188614280
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 16:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Die vraag moet je bij je badkamerboer stellen, niet bij de vloerboer ;)
Het lijkt me dat we van beiden info moeten hebben? Ik denk bijvoorbeeld dat een drain of iets dergelijks voor de douche er moet liggen voor ze gaan gieten, want dat kun je later toch niet uithakken? En moet de muur eerst getegeld, of wordt er pas getegeld als de vloer ligt?

Aannemer doet de badkamer, en met hem bespreek ik dit ook, uiteraard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:19:12 #197
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188614582
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 14:33 schreef -J-D- het volgende:
https://i.ibb.co/SKZfwTd/Nr-25-beneden-indeling-met-nummers.jpg
https://i.imgur.com/cyBOVcl.jpg
(plaatje gaf foutmelding dus even via deze link)

Whoei, ingeloot voor nieuwbouw! Heel blij!
Wordt een mooi huis, met een lekkere ruime woonkamer en een werkkamer eraan vast.
Hier kijken we naar uit!
Vandaag gaan kijken voor een mooie tegelvloer. Genoeg keuzes al gemaakt, maar ook nog genoeg te kiezen!
Gefeliciteerd!
pi_188614734
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het lijkt me dat we van beiden info moeten hebben? Ik denk bijvoorbeeld dat een drain of iets dergelijks voor de douche er moet liggen voor ze gaan gieten, want dat kun je later toch niet uithakken? En moet de muur eerst getegeld, of wordt er pas getegeld als de vloer ligt?

Aannemer doet de badkamer, en met hem bespreek ik dit ook, uiteraard.
Word je badkamer casco opgeleverd? Zonder dekvloer maar wel met de af- en aanvoer op de goede plek? Want dan moet je met 1 vd 2 regelen dat er nog een vloer in komt. En in die vloer komt dan de drain voor de douche, net als de andere leidingen.
Bij ons heeft de tegelzetter dat gedaan, die vloer storten, daar gingen vloertegels op namelijk en die moesten op afschot. Maar hoe dat bij een giet vloer gaat, geen idee.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 12:24:05 #199
5428 crew  miss_sly
pi_188615866
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:33 schreef d.k. het volgende:

[..]

Word je badkamer casco opgeleverd? Zonder dekvloer maar wel met de af- en aanvoer op de goede plek? Want dan moet je met 1 vd 2 regelen dat er nog een vloer in komt. En in die vloer komt dan de drain voor de douche, net als de andere leidingen.
Bij ons heeft de tegelzetter dat gedaan, die vloer storten, daar gingen vloertegels op namelijk en die moesten op afschot. Maar hoe dat bij een giet vloer gaat, geen idee.
Wordt casco opgeleverd inderdaad, met afgedopte leidingen. Vloer gewoon als de rest in het huis, neem ik aan, dus zandcementvloer.

Ik weet ook niet hoe een gietvloer werkt, maar ik kan me voorstellen dat je daarin niet achteraf gaat breken om een drain te plaatsen, toch? Als je een tegelvloer legt, moet je de tegels ook snijden om rond de drain te plaatsen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188615908
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wordt casco opgeleverd inderdaad, met afgedopte leidingen. Vloer gewoon als de rest in het huis, neem ik aan, dus zandcementvloer.

Ik weet ook niet hoe een gietvloer werkt, maar ik kan me voorstellen dat je daarin niet achteraf gaat breken om een drain te plaatsen, toch? Als je een tegelvloer legt, moet je de tegels ook snijden om rond de drain te plaatsen.
Heel goed om dat bij alle partijen na te vragen zodat je weet wie waarvoor verantwoordelijk is. Wordt de vloer bijvoorbeeld strak tegen de muren gegoten of zit er een naad tussen? Wie gaat die naad afkitten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 13:21:21 #201
5428 crew  miss_sly
pi_188616528
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heel goed om dat bij alle partijen na te vragen zodat je weet wie waarvoor verantwoordelijk is. Wordt de vloer bijvoorbeeld strak tegen de muren gegoten of zit er een naad tussen? Wie gaat die naad afkitten?
Dank je, goede van die naad.

Gietvloerenboer en aannemer hebben geen contact, dus moeten we van beide weten wat ze willen, doen en van elkaar verwachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188616618
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wordt casco opgeleverd inderdaad, met afgedopte leidingen. Vloer gewoon als de rest in het huis, neem ik aan, dus zandcementvloer.

Ik weet ook niet hoe een gietvloer werkt, maar ik kan me voorstellen dat je daarin niet achteraf gaat breken om een drain te plaatsen, toch? Als je een tegelvloer legt, moet je de tegels ook snijden om rond de drain te plaatsen.
Dat dachten wij ook, maar als je een badkamer casco laat opleveren met afgedopte leidingen wordt de afdekvloer niet gelegd. Dan zit je dus op de gestorte vloer, al snel centimeters lager dan de rest van je vloeren. Daar plaats je de leidingen en de drain op en vervolgens stort je er de vloer omheen. Daarop komt dan pas je afwerking, gietvloer of tegelvloer maakt dan alleen uit voor het aantal centimeters afdekvloer. De vraag is dus wie stort de afdekvloer, de badkamerman of de gietvloerman? Of, de aannemer (wat eigenlijk niet kan, dan zou hij ook de leidingen moeten leggen).
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188616677
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dank je, goede van die naad.

Gietvloerenboer en aannemer hebben geen contact, dus moeten we van beide weten wat ze willen, doen en van elkaar verwachten.
Ja en dat zijn typisch die momenten waarop problemen ontstaan. Dus ik zou bij beiden lekker doorzeuren wat ze precies gaan doen. Althans, zij vinden dat ongetwijfeld gezeur, maar zelf zie je makkelijk iets over het hoofd.

Vraag ook aan de gietvloerman: wat verwacht jij dat de aannemer al heeft gedaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188616694
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:28 schreef d.k. het volgende:

[..]

Dat dachten wij ook, maar als je een badkamer casco laat opleveren met afgedopte leidingen wordt de afdekvloer niet gelegd. Dan zit je dus op de gestorte vloer, al snel centimeters lager dan de rest van je vloeren. Daar plaats je de leidingen en de drain op en vervolgens stort je er de vloer omheen. Daarop komt dan pas je afwerking, gietvloer of tegelvloer maakt dan alleen uit voor het aantal centimeters afdekvloer. De vraag is dus wie stort de afdekvloer, de badkamerman of de gietvloerman? Of, de aannemer (wat eigenlijk niet kan, dan zou hij ook de leidingen moeten leggen).
Als dat zo is, dan heeft de vloer die nog gestort moet worden dus ook een droogtijd nodig? Dat is voor een gietvloer een probleem (weet ik inmiddels).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 13:36:53 #205
5428 crew  miss_sly
pi_188616731
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:28 schreef d.k. het volgende:

[..]

Dat dachten wij ook, maar als je een badkamer casco laat opleveren met afgedopte leidingen wordt de afdekvloer niet gelegd. Dan zit je dus op de gestorte vloer, al snel centimeters lager dan de rest van je vloeren. Daar plaats je de leidingen en de drain op en vervolgens stort je er de vloer omheen. Daarop komt dan pas je afwerking, gietvloer of tegelvloer maakt dan alleen uit voor het aantal centimeters afdekvloer. De vraag is dus wie stort de afdekvloer, de badkamerman of de gietvloerman? Of, de aannemer (wat eigenlijk niet kan, dan zou hij ook de leidingen moeten leggen).
Dank je voor je uitleg, dit wist ik niet!

Als ik zeg ‘aannemer’ bedoel ik onze eigen aannemer die na oplevering aan de slag gaat. Hij doet stuc- en schilderwerk, en ook de badkamers en toiletten. Ok ga het bij hem dus ook even navragen hoe hij dit ziet. En bij de bouwer hoe de badkamer wordt opgeleverd qua vloer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188616758
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:36 schreef miss_sly het volgende:

En bij de bouwer hoe de badkamer wordt opgeleverd qua vloer.
Ja, heel slim om te doen! Goed dat je daar nu al aan denkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 13:51:25 #207
5428 crew  miss_sly
pi_188616904
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:28 schreef d.k. het volgende:

[..]

Dat dachten wij ook, maar als je een badkamer casco laat opleveren met afgedopte leidingen wordt de afdekvloer niet gelegd. Dan zit je dus op de gestorte vloer, al snel centimeters lager dan de rest van je vloeren. Daar plaats je de leidingen en de drain op en vervolgens stort je er de vloer omheen. Daarop komt dan pas je afwerking, gietvloer of tegelvloer maakt dan alleen uit voor het aantal centimeters afdekvloer. De vraag is dus wie stort de afdekvloer, de badkamerman of de gietvloerman? Of, de aannemer (wat eigenlijk niet kan, dan zou hij ook de leidingen moeten leggen).
Welke leidingen, trouwens? In de vloer komt niks meer, neem ik aan, want ook al vloerverwarming. Leidingen komen hooguit in de muren, lijkt me?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188616969
Afvoerleidingen (bad, douche, wastafel, evt wc), vloerverwarming (die ligt er wrs wel, maar niet vast in maar op de vloer). Aanvoer is inderdaad afgedopt, bij ons op afdekvloer niveau, die moesten we dus nog in de muren frezen. Als je een aannemer inhuurt na oplevering dan zal die het wrs doen, maar vraag dat na. En ja, het moet drogen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  zondag 25 augustus 2019 @ 14:17:25 #209
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188617208
Bij ons lag er ondanks casco wel een afdekvloer in. Dus dat verschilt wellicht ook per project.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 15:04:40 #210
5428 crew  miss_sly
pi_188617779
Duidelijk iets wat we dus moeten navragen bij de bouwer 👍
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188656260
Knoop doorgehakt, wij gaan onze nieuwe woning gewoon kopen, oude pandje over een maand in prijs verlagen als het nog niet verkocht is.

Eindelijk rust *)
Ik was hier...
pi_188658187
Fijn dat jullie deze beslissing hebben kunnen nemen, Nismo :Y
pi_188732378
Vanmiddag komt er een collega van mijn buurman naar ons huis kijken, hij gaf al aan dat hij 12 k minder te besteden heeft dan de vraagprijs, maar goed voor dat bedrag mag hij het hebben ! Klonk echt super enthousiast aan de telefoon en ook dat ik aangaf dat wij er qua prijs wel uitkomen.

Hij wilde liever met mijzelf door het huis lopen ipv met de makelaar, prima.

Ik twijfel alleen heel erg dat mocht ik het verkopen wat ik doe met de makelaar... afzeggen en het zelf regelen, of ¤ 3000 lappen voor een ad op funda en foto’s terwijl er via de makelaar alleen maar mensen kwamen die op het laatste afzeggen of het niet hebben gekocht.

Wil natuurlijk niemand naaien maar als ik het zelf verkoop tja...

Wat zouden jullie doen :P
Ik was hier...
  zondag 1 september 2019 @ 10:42:34 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188732485
Wat zegt je contract met de makelaar erover als je zijn diensten opzegt?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188732639
Ga je zelf de koopakte opstellen als deze persoon het wil kopen?
Voor heel veel praktische dingen rondom de verkoop heb je toch ook de makelaar nodig? Of je moet er zelf veel verstand van hebben.
pi_188732699
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 10:42 schreef Leandra het volgende:
Wat zegt je contract met de makelaar erover als je zijn diensten opzegt?
Waarschijnlijk staat er een boetebedrag in en betaal je en de makelaar en krijg je 12k minder dan de vraagprijs. Heb toch eens geduld, zo lang staat het nog niet te koop toch? En de vakanties zijn pas net voorbij.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188732775
Staat niets in, geen opstartkosten. Maar za uiteraard wel haar onkosten vergoeden.

Koopcontract stelt niks voor, kun je zo van de NVM downloaden en aanpassen. Gelden gaan naar de notaris. Stelt echt niks voor.

Maar goed ik weet het nog niet zeker.

En voor wat betreft geduld.. 10 oktober passeert de akte van de nieuwe woning dus best relaxs als je maar 1 a 2 maanden dubbele lasten hebt niet ?
Ik was hier...
pi_188732841
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 10:55 schreef d.k. het volgende:

[..]

Waarschijnlijk staat er een boetebedrag in en betaal je en de makelaar en krijg je 12k minder dan de vraagprijs. Heb toch eens geduld, zo lang staat het nog niet te koop toch? En de vakanties zijn pas net voorbij.
En 12k minder dat is ongeveer 5%
Daar was het met biedingen wss ook op uit gekomen.
Ik was hier...
pi_188733053
Hoeveel commissie wordt er bij jullie gerekend voor de verkoop van het huis?
Hier 1000 euro opstartkosten met een aardig groot pakket + 1.25% van het verkoopbedrag.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_188733182
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 11:16 schreef -J-D- het volgende:
Hoeveel commissie wordt er bij jullie gerekend voor de verkoop van het huis?
Hier 1000 euro opstartkosten met een aardig groot pakket + 1.25% van het verkoopbedrag.
Vaste prijs bij deze makelaar, 2750 exclusief btw.
Hebben wij wel korting gekregen want wij hebben dit pand een jaar geleden ook bij haar gekocht.
Ik was hier...
  zondag 1 september 2019 @ 11:37:18 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188733413
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 11:23 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Vaste prijs bij deze makelaar, 2750 exclusief btw.
Hebben wij wel korting gekregen want wij hebben dit pand een jaar geleden ook bij haar gekocht.
Met jullie voorliefde voor verhuizen zou ik voor een deel van zo'n bedrag (je moet immers alsnog de foto's en andere opstartkosten betalen, en mogelijk een uurloon voor de rondleidingen die ze wel heeft gedaan), de relatie niet op scherp stellen, sterker nog; ik zou deze potentiële koper ook gewoon naar haar doorverwijzen als hij na de bezichtiging vanmiddag idd wil kopen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 1 september 2019 @ 11:50:27 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188733550
Wat Leandra zei.
Klinkt beter dan de makelaar waar wij niet mee in zee zijn gegaan.
2gekocht bij haar
1verkocht via haar.
We wilden dit huis via haar verkopen, maar er zat geen cm speling in de courtage / opstart kosten.
Zak dan maar door de stront.

En natuurlijk zegt die gast dat hij 12k minder te besteden heeft.

Laat de makelaar maar eens onderhandelen met hem. Zit vast meer in.

Wij hebben 3 weken overlap tussen sleutels krijgen (afgelopen donderdag) en overdracht huidige huis (ergens tussen medio en eind september)
  zondag 1 september 2019 @ 12:01:36 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188733673
Of de makelaar onderhandelt met hem en ontdekt dat de koper met een aantal kosten geen rekening heeft gehouden, en kan max 15K minder dan de vraagprijs betalen.

Overigens snap ik niet dat je bij een wens voor een snelle verkoop je vraagprijs ruim 10K boven je verwachtte verkoopprijs zet en je het huis niet scherper geprijsd in de markt zet.

Maar goed, ik vind het sowieso wat kort dag om de makelaar binnen 2 maanden (tijdens de vakantie) al aan de kant te zetten voor een laag bod.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 1 september 2019 @ 12:08:06 #225
120112 Me_dusa
Red een boom, eet een bever!
pi_188733758
Makelaar zorgt er vaak voor dat het snel en soepel verloopt.
"in de IT gaat alles automatisch maar niets vanzelf"
pi_188733944
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 11:50 schreef amaranta het volgende:
Wat Leandra zei.
Klinkt beter dan de makelaar waar wij niet mee in zee zijn gegaan.
2gekocht bij haar
1verkocht via haar.
We wilden dit huis via haar verkopen, maar er zat geen cm speling in de courtage / opstart kosten.
Zak dan maar door de stront.

En natuurlijk zegt die gast dat hij 12k minder te besteden heeft.

Laat de makelaar maar eens onderhandelen met hem. Zit vast meer in.

Wij hebben 3 weken overlap tussen sleutels krijgen (afgelopen donderdag) en overdracht huidige huis (ergens tussen medio en eind september)
Buurman haalt vuilnis op, collega ook.
Krijgt een flinke schenking en gaf aan wat hij maximaal kan lenen, lijkt mij redelijk anders zeg je zoiets niet op voorhand.

Maar inderdaad eens even afwachten, vind het ook lastig om mijn makelaar op zij te zetten want het is ook een zakelijke relatie van mij. Maar goed ¤ 3000 is voor mij ook geld.

We zullen zien !
En ps, na deze woning gaan wij njet meer verhuizen :P
Ik was hier...
  zondag 1 september 2019 @ 13:34:17 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188735224
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 12:19 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Buurman haalt vuilnis op, collega ook.
Krijgt een flinke schenking en gaf aan wat hij maximaal kan lenen, lijkt mij redelijk anders zeg je zoiets niet op voorhand.

Maar inderdaad eens even afwachten, vind het ook lastig om mijn makelaar op zij te zetten want het is ook een zakelijke relatie van mij. Maar goed ¤ 3000 is voor mij ook geld.

We zullen zien !
En ps, na deze woning gaan wij njet meer verhuizen :P
Opzij zetten betekent niet dat die ¤ 3.000 ineens ¤ 0,= wordt.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 1 september 2019 @ 13:37:11 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188735279
Ik heb die discussie met mijn man ook wel eens over bepaalde keuzes, en dan roept hij "duuuurrr!"
Alsof het alternatief gratis is.
Maar dat is het alternatief niet, en dat is waar je rekening mee moet houden.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 1 september 2019 @ 13:37:51 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_188735293
Ik vind het wel mooi dat je denkt dat je nu geen kosten hoeft te maken "omdat je het ineens zelf hebt verkocht". Het feit dat je makelaar niet bij de bezichtiging is maakt toch niet dat ze ineens niks meer heeft bijgedragen?
Ons huis is ook verkocht aan een buurtgenote die op zaterdagochtend ineens op de stoep stond om te kijken. Was de makelaar ook niet bij. Maar ik heb m toch gewoon zijn courtage betaald. Het is immers niet zijn schuld dat ik het zo heb laten lopen ;)
disclaimer
  zondag 1 september 2019 @ 13:58:20 #230
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188735568
Nouja, met de kanttekening dat we de btw en natuurlijk de fundakosten niet hoefden te betalen hierdoor daarnaast de courtage al vrij laag was en we de pak en beet dag werk die hij besteed heeft aan de aankoop van ons huis ook niet doorberekend heeft. Al wist ie natuurlijk ook wel dat hij weinig werk zou hebben aan ons huis :D .
  zondag 1 september 2019 @ 14:00:33 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188735599
:D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 1 september 2019 @ 14:02:17 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_188735620
Uiteraard, maar alsnog hebben we m gewoon betaald voor zijn diensten en dat was ook zeker niet gratis allemaal ;)
Waar het mij om gaat is de bijzondere gedachtengang dat het nu ineens "zelf verkopen" zou zijn en je dus niet zou hoeven betalen.
disclaimer
  zondag 1 september 2019 @ 14:03:44 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_188735640
En misschien haalt de makelaar er met onderhandelen nog wel een paar k extra uit voor je, dan zou het toch zonde zijn als je haar buitenspel zet want dan kost het je juist meer :+
disclaimer
pi_188735963
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
En misschien haalt de makelaar er met onderhandelen nog wel een paar k extra uit voor je, dan zou het toch zonde zijn als je haar buitenspel zet want dan kost het je juist meer :+
Is ook zo daarom vroeg ik naar meningen :P
Ik ben ook echt geen naaier, en daarom misschien beter eerlijk tegen haar zijn.

Maar goed, feit is en blijft dat de verdere afhandeling vanaf vanmiddag peanuts is.

Tenzij de hele koop niet doorgaat natuurlijk die kans is er ook nog _O-
Ik was hier...
pi_188735977
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 13:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Opzij zetten betekent niet dat die ¤ 3.000 ineens ¤ 0,= wordt.
Hoe bedoel je ? Een akte opstellen kost mij toch niks buiten een haf uurtje van mijn tijd ? Een keer informeren hoe het staat met de kopers financiering ? Wie weet regel ik die nog wel zelf voor ze :P
Ik was hier...
pi_188737489
Je makelaar heeft toch al werk voor je verricht? Lijkt me niet meer dan logisch dat je daar sowieso voor zal moeten betalen.
  Moderator maandag 2 september 2019 @ 10:44:58 #237
5428 crew  miss_sly
pi_188751250
Wij hebben onze eerste week op het vakantiepark er alweer op zitten. Het is een prima huisje en het weer was erg oké, natuurlijk, dus dat maakte het wel gemakkelijker. Bovendien slepen we toch nog wel wat spullen mee van ons zelf, omdat je die toch mist in zo'n huisje. En we hebben een tafelmodelkoelkast erbij gezet, want de nog-niet-eens-tafelmodelkoelkast die ingebouwd zit in de keuken is echt niet voldoende als je er woont en echt wil koken :')

Het voelt wel echt als een stap dichter bij het huis, ook al weten we nog niks over de oplevering. Dochter is begonnen op de nieuwe school en is helemaal happy daar. Afgelopen woensdag gingen we einde van de dag nog even snel een plons in zee doen, gewoon omdat het kan O+

Volgens de Facebookpagina van de bouwer zijn ze bezig met de binnenwanden plaatsen. Vloerverwarming ligt overal al. Op school hoorde ik dat de weg wordt afgesloten omdat Waternet aan de slag gaat met de werkzaamheden voor onze straatjes, dus dat is ook positief!

Inmiddels plannen aan het maken voor het bed van dochter: ze wil graag een iets hoger bed, maar niet een hoogslaper en ook geen ruimte onder het bed om te spelen. Wel een mooie ombouw met een iets bredere rand. Dus we hebben afgesproken dat ik ga kijken of ik dat zelf kan maken :o

Het moet dan zoiets worden: https://roomed.nl/ikea-hack-platform-bed-met-extra-opbergruimte/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188751353
Ik vroeg me al af hoe het nu met jullie ging, @miss_sly! Wat moet het heerlijk zijn om zo makkelijk naar de zee te kunnen gaan.

Hebben jullie nog steeds geen opleverdatum te horen gekregen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 02-09-2019 11:02:52 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 2 september 2019 @ 11:07:53 #239
5428 crew  miss_sly
pi_188751465
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vroeg me al af hoe het nu met jullie ging, @:miss_sly! Wat moet het heerlijk zijn om zo makkelijk naar de zee te kunnen gaan.

Hebben jullie nog steeds geen opleverdatum te horen gekregen?
Nope, nog steeds net. Maar gezien hoe ver ze al zijn, verwacht ik toch binnenkort een datum voor een tweede kijkmoment waarop we ook mensen kunnen meenemen om zaken in te meten. En ik hoop stiekem toch echt dat we in november de sleutel krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 september 2019 @ 11:09:46 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188751487
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 14:24 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ? Een akte opstellen kost mij toch niks buiten een haf uurtje van mijn tijd ? Een keer informeren hoe het staat met de kopers financiering ? Wie weet regel ik die nog wel zelf voor ze :P
Wat ze al gedaan hebben zul je dan toch nog moeten betalen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 september 2019 @ 20:26:10 #241
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_188759833
Fijn Miss_Sly, dat de werkzaamheden zo vorderen. Zitten jullie in jullie nieuwe woonplaats op een bungalowpark?

Wij hadden ongeveer 10 weken voor de oplevering de tweede kijkdag, 15 mei was dat (en 30 juli de oplevering). Als de oplevering bij jullie inderdaad november wordt dan komt dat tweede kijkmoment wel dichtbij ja!

Wij zijn verhuisd! Vandaag zaten we bij de notaris om onze oude woning definitief over te dragen aan de kopers dus dat is nu helemaal afgesloten. Ons nieuwe huis is echt fantastisch O+ . Het is echt precies wat we hadden gehoopt, ruim, licht, comfortabel, strak, nieuw en helemaal naar onze smaak. We hebben alleen de keuken nog niet :+, die komt over 2 weken pas helaas. Maar dat is oké, we redden ons prima.
pi_188763512
Gefeliciteerd, Tante_Soesa! Ik hoop dat jullie een fijne eerste nacht hebben in jullie nieuwe huis. Is toch altijd weer spannend, bijvoorbeeld wat voor geluiden je gaat horen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 2 september 2019 @ 23:13:22 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_188763563
Fijn dat het huis zo goed bevalt soesa!
Twee weken zonder keuken is nog wel een keer te doen ja ;) sterkte met straks je kinderen weer aan normaal eten te laten wennen :'(
disclaimer
  maandag 2 september 2019 @ 23:24:26 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_188763860
Oh man, ik heb stiekem zo veel zin in onze verhuizing :')
De meesten zullen het wel niet begrijpen gezien de staat van onze nieuwe woning maar toch, bring it on. De ruimte, de vrijheid, het avontuur, het nieuwe. Ik hou er van!


Een tegelijkertijd heb ik ook veel verdriet, want ik moet dit huis loslaten, mijn eerste echte eigen huis, het huis waarnaar ik mijn eerstgeborene mee naar huis nam en waar mijn tweede het levenslicht zag. De buurt waar we zo mee verbonden zijn, bijna tien jaar in allerlei bestuursfuncties gezeten in de buurt. De liefste buren om mee heen. Als je nog even snel iets nodig hebt zķ de stad in lopen om het te halen. De feestjes op het stadhuisplein die zo je slaapkamer in dreunen. Het eeuwige gezeik op de buurtfacebook over honden/kattenpoep en parkeerproblematiek. Mijn thuis, mijn allerechtste thuis, het is er over tien dagen niet meer en dat is enorm onwerkelijk :o
En ik weet dat alles goed komt en mijn nieuwe huis binnen mum van tijd ook thuis wordt maar toch, maar toch. Beetje melancholie is er wel :P
disclaimer
  dinsdag 3 september 2019 @ 06:08:14 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188765478
Herkenbaar hoor sq! Ik heb het nog niet eens verkocht, maar van het idee dat ik het huis ga achterlaten waarin ik prul voor het eerst mee naar huis nam en haar kamertje schilderde met die stomme iPhonekabel in m'n neus enzo... Slik!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 3 september 2019 @ 06:49:05 #246
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_188765522
Stiekem sliepen we hier al bijna 2 weken ;) maar sinds gisteren is er geen weg meer terug. En ik heb, tegen mijn verwachting in, er totaal geen moeite mee gehad. Ik mis ons oude huis helemaal niet en ben blij dat we nu hier wonen. En dat terwijl er in het oude huis heel veel herinneringen liggen, ons eerste koophuis, ik was er echt helemaal verliefd op, we hebben het met veel liefde helemaal opgeknapt, onze kinderen zijn er de eerste jaren van hun leven opgegroeid en we hebben er toch 10 jaar gewoond. Ik had alleen gister, 1 minuut voor de inspectie heel even een slik-momentje maar daar was dus geen tijd meer voor :’)

SQ, we hebben een provisorische keuken ingericht en zowaar groenten gegeten 8-) . Er staat een 2-pits elektrisch kookstel, we hebben een magnetron en een airfryer (is ook een oventje). Dat lukt dus best aardig!
Ik snap dat je zin hebt in de verhuizing en bedenk maar zo, dit wordt het huis dat jullie kinderen zich later herinneren O+
pi_188765713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 06:08 schreef Tink89 het volgende:
met die stomme iPhonekabel in m'n neus enzo... Slik!
lolwut? :P

ik heb niet zo'n last van die melancholische gevoelens geloof ik :+ Heb met veel plezier gewoon in m'n vorige woning, maar heb er eigenlijk nauwelijks aan teruggedacht. Zal met onze nieuwe woning al helemaal verdwijnen gok ik zo nog iets meer dan 3 maandjes wachten...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 07:47:39 #248
5428 crew  miss_sly
pi_188765759
@Tante_Soesa we zitten iets buiten onze nieuwe woonplaats, bij een jachthaven. Goed om te weten dat het ongeveer tien weken voor oplevering was, dank je.

Wat fijn dat jullie huis zo naar jullie zin is!

@Stormqueen ah, wat een melancholie. Het klinkt ook alsof jullie er fijn gewoond hebben en erg betrokken waren. Dan zal weggaan, ondanks dat het naar dit droomhuis is, best even slikken zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188765935
Ik moest huilen voor de oplevering en tegelijkertijd heb ik ons oude huis geen moment gemist, ondanks al het gedoe dat we met ons nieuwe huis hebben gehad. Precies wat jij zegt, Stormqueen: de ruimte, de vrijheid. Ik geniet er elke dag van, zelfs nu ik grotendeels in bed lig.

Dit weekeinde heeft m'n dochter koekjes gebakken met de buurvrouw. Daarna zijn de kinderen met de buurman naar de overkant van de sloot gegaan met zijn boot om in het weiland te vliegeren met vliegers die ze laatst samen met de buurman hebben gemaakt. Ik sloeg dat tafereeltje gade vanuit de dakkapel op zolder en was zķ gelukkig. We hebben fijne buren achtergelaten en fijne buren teruggekregen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 08:51:20 #250
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188766144
Vanaf oktober komen nieuwe kavels in de buurt online. Tempting :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:59:25 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188768678
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 07:41 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

lolwut? :P

ik heb niet zo'n last van die melancholische gevoelens geloof ik :+ Heb met veel plezier gewoon in m'n vorige woning, maar heb er eigenlijk nauwelijks aan teruggedacht. Zal met onze nieuwe woning al helemaal verdwijnen gok ik zo nog iets meer dan 3 maandjes wachten...
Oh, we zitten niet in OUD natuurlijk. Ik had sonevoeding tijdens een groot deel van de zwangerschap. Die slang noemden we 'de iPhonekabel' naar goed voorbeeld van een andere fokker :D

On topic: onze projectontwikkelaar doet er al bijna drie weken over om onze vragen te beantwoorden. Hoogst irritant...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 12:02:41 #252
5428 crew  miss_sly
pi_188768726
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]

On topic: onze projectontwikkelaar doet er al bijna drie weken over om onze vragen te beantwoorden. Hoogst irritant...
Wen er maar aan. Tenminste, bij onze vorige woning vond ik het goed geregeld, maar bij de huidige is de communicatie echt beneden peil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 september 2019 @ 12:36:44 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188769104
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 23:24 schreef Stormqueen het volgende:
Het eeuwige gezeik op de buurtfacebook over honden/kattenpoep en parkeerproblematiek.
Dit is ergens anders echt net zo hoor :+.
KuikenGuppy
  dinsdag 3 september 2019 @ 13:15:03 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188769670
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wen er maar aan. Tenminste, bij onze vorige woning vond ik het goed geregeld, maar bij de huidige is de communicatie echt beneden peil.
En alsof hij het gelezen heeft: hij belde net!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:03:55 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_188771100
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit is ergens anders echt net zo hoor :+.
Oh, gelukkig O+
disclaimer
pi_188771570
Het huis wat ik geweldig vind is met 4 ton gezakt tov toen hij de eerste keer op funda stond.

Maar helaas nog steeds te duur :P om het betaalbaar te krijgen moeten ze nog 4 ton zakken. :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:39:21 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188771615
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:36 schreef Tally het volgende:
Het huis wat ik geweldig vind is met 4 ton gezakt tov toen hij de eerste keer op funda stond.

Maar helaas nog steeds te duur :P om het betaalbaar te krijgen moeten ze nog 4 ton zakken. :D
Oeh 4 ton gezakt... dat was bij mijn droomhuis ook, maar toen was het nog steeds het dubbele van mijn budget.
Kom ik er pas achter dat het gekocht is door iemand die ik ken :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188771641
Een buurtfacebook ja? :D Volgens mij doen ze daar bij ons niet aan, en anders doen ze het sws zonder mij :+

De afgelopen dagen ben ik druk met het tekenen van plattegronden om te bepalen wie waar gaat slapen in het nieuwe huis. Ik kom er niet uit :')
pi_188771643
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oeh 4 ton gezakt... dat was bij mijn droomhuis ook, maar toen was het nog steeds het dubbele van mijn budget.
Kom ik er pas achter dat het gekocht is door iemand die ik ken :D
Ja dat is hier ook. Nu moeten we alles helaas op 1 salaris doen en is het dubbele ;(
Ik raak volgend jaar mijn baan kwijt anders konden we iets meer lenen maar nog steeds te weinig voor dat huis ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:41:57 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188771666
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit is ergens anders echt net zo hoor :+.
Ik wou zeggen "hier niet", maar ik heb geen facebook dus ik weet helemaal niet of er hier ook over miepen.
Pakeerprobleem niet mag ik hopen :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:46:31 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188771759
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:40 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja dat is hier ook. Nu moeten we alles helaas op 1 salaris doen en is het dubbele ;(
Ik raak volgend jaar mijn baan kwijt anders konden we iets meer lenen maar nog steeds te weinig voor dat huis ;(
Ik kom echt nooit in de buurt van dat budget (huis was na prijsdaling nog 1.250.000 en had een grondige verbouwing nodig), dit was echt het "als we de oudejaarsloterij winnen" huis.
Nou ja, een miljoen winnen was ook zat geweest, maar qua hypotheek zijn er geen opties bij die prijsklasse.
Maar echt, al sinds ik klein was en met mijn opa naar de hei wandelde droom ik van dat huis.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188771814
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kom echt nooit in de buurt van dat budget (huis was na prijsdaling nog 1.250.000 en had een grondige verbouwing nodig), dit was echt het "als we de oudejaarsloterij winnen" huis.
Nou ja, een miljoen winnen was ook zat geweest, maar qua hypotheek zijn er geen opties bij die prijsklasse.
Maar echt, al sinds ik klein was en met mijn opa naar de hei wandelde droom ik van dat huis.
Zonde is dat he. Bij mij komt hij nu in de buurt van een miljoen. En een verbouwing is inderdaad wel nodig. Maar hej dromen mag O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_188771816
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Een buurtfacebook ja? :D Volgens mij doen ze daar bij ons niet aan, en anders doen ze het sws zonder mij :+

De afgelopen dagen ben ik druk met het tekenen van plattegronden om te bepalen wie waar gaat slapen in het nieuwe huis. Ik kom er niet uit :')
Waar zit je puzzel? Mogen we meedenken? O+
pi_188772246
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:49 schreef Puala het volgende:

[..]

Waar zit je puzzel? Mogen we meedenken? O+
De plattegrond is nog te herleiden naar funda -O- Kan ik dat op een of andere manier anonimiseren?
  dinsdag 3 september 2019 @ 16:20:39 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188772366
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:12 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

De plattegrond is nog te herleiden naar funda -O- Kan ik dat op een of andere manier anonimiseren?
Zelf met pen en papier een tekeningetje maken?
KuikenGuppy
pi_188772881
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:36 schreef Tally het volgende:
Het huis wat ik geweldig vind is met 4 ton gezakt tov toen hij de eerste keer op funda stond.

Maar helaas nog steeds te duur :P om het betaalbaar te krijgen moeten ze nog 4 ton zakken. :D
Ik heb denk ik al een idee welke het is, en dat is idd een leuk optrekje :9
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188773355
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:12 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

De plattegrond is nog te herleiden naar funda -O- Kan ik dat op een of andere manier anonimiseren?
Volgens mij bijsnijden naar ander formaat en als ander bestandstype opslaan. Of een plaatje er in photoshoppen.

Eventueel wil ik hem ook wel natekenen in floorplanner voor je en dan een screenshot daarvan uploaden.
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:32:13 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188776363
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 23:24 schreef Stormqueen het volgende:
Oh man, ik heb stiekem zo veel zin in onze verhuizing :')
De meesten zullen het wel niet begrijpen gezien de staat van onze nieuwe woning maar toch, bring it on. De ruimte, de vrijheid, het avontuur, het nieuwe. Ik hou er van!


Een tegelijkertijd heb ik ook veel verdriet, want ik moet dit huis loslaten, mijn eerste echte eigen huis, het huis waarnaar ik mijn eerstgeborene mee naar huis nam en waar mijn tweede het levenslicht zag. De buurt waar we zo mee verbonden zijn, bijna tien jaar in allerlei bestuursfuncties gezeten in de buurt. De liefste buren om mee heen. Als je nog even snel iets nodig hebt zķ de stad in lopen om het te halen. De feestjes op het stadhuisplein die zo je slaapkamer in dreunen. Het eeuwige gezeik op de buurtfacebook over honden/kattenpoep en parkeerproblematiek. Mijn thuis, mijn allerechtste thuis, het is er over tien dagen niet meer en dat is enorm onwerkelijk :o
En ik weet dat alles goed komt en mijn nieuwe huis binnen mum van tijd ook thuis wordt maar toch, maar toch. Beetje melancholie is er wel :P
Ik heb ook herinneringen aan jouw huis.
Jullie gingen het huis nog betrekken. En ik was langs gekomen met dochter. Jouw moeder was er en zij was helemaal vol van dochter!
Zo leuk en lief!
pi_188776398
Ik heb floorplanner geprobeerd maar kom er gewoon niet uit met die meubels, zal wel aan mij liggen :')

[ Bericht 83% gewijzigd door Fazz op 03-09-2019 20:52:14 (plattegronden nog steeds te herleiden :() ]
  dinsdag 3 september 2019 @ 21:14:10 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188777042
Oh my... de makelaar belde nog eens: er zijn kapers op de kust. Een ander stel heeft toegezegd sowieso te kopen als wij afzien van onze kavel. En nu willen ze komend weekend uitsluitsel hebben.

Maar in de tussentijd weten we nog zo veel niet. Merk en type warmtepomp bijvoorbeeld, maar ook of het indak of opdak panelen voor de zonne-energie worden, hoeveel groepen er in de meterkast zitten enz... al die zaken zijn volgens de makelaar 'na aankoop nader te bespreken met de aannemer'.

Ligt het aan mij dat ik dit vreemd vind? Ik heb nog nooit nieuwbouw gekocht en dit voelt zo... incompleet?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188777171
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:14 schreef Tink89 het volgende:
Oh my... de makelaar belde nog eens: er zijn kapers op de kust. Een ander stel heeft toegezegd sowieso te kopen als wij afzien van onze kavel. En nu willen ze komend weekend uitsluitsel hebben.

Maar in de tussentijd weten we nog zo veel niet. Merk en type warmtepomp bijvoorbeeld, maar ook of het indak of opdak panelen voor de zonne-energie worden, hoeveel groepen er in de meterkast zitten enz... al die zaken zijn volgens de makelaar 'na aankoop nader te bespreken met de aannemer'.

Ligt het aan mij dat ik dit vreemd vind? Ik heb nog nooit nieuwbouw gekocht en dit voelt zo... incompleet?
Was bij ons niet anders. De informatie die je krijgt is vreselijk summier. Ik had zelf af en toe het idee dat ze het zelf nog niet zo goed wisten ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188777283
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:34 schreef Fazzoletti het volgende:

Ik heb floorplanner geprobeerd maar kom er gewoon niet uit met die meubels, zal wel aan mij liggen :')
Het is een prachtig programma!

Geeft echt een leuk beeld van ons nieuwe huis
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_188777296
Krijg zojuist een appje van een onbekende. Die heeft via via mijn nummer gevraagd en wil ons huis kopen. Heel bijzonder. Staat nog niet eens in de verkoop.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_188777598
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:28 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Het is een prachtig programma!
[ afbeelding ]
Geeft echt een leuk beeld van ons nieuwe huis
Ziet er heel mooi uit ja! Misschien moet ik het nog een kans geven en niet meteen geīrriteerd er mee stoppen als het niet binnen 3 minuten lukt O-)
pi_188778358
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Was bij ons niet anders. De informatie die je krijgt is vreselijk summier. Ik had zelf af en toe het idee dat ze het zelf nog niet zo goed wisten ofzo.
Dat ja. Wij stelden ook voor ons vrij simpele vragen als 'wat is de kleur van de vensterbank'. En dan kreeg je een woord als antwoord, dat gooide je in Google en het leverde tig verschillende kleuren vensterbanken op. Konden we het gewoon nog een keer vragen tot we meer details kregen. Frustrerend!
Deels is het gewoon niet denken vanuit de klant en deels is het 'beslissen of bestellen we later - teken nou maar'
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 3 september 2019 @ 22:41:06 #276
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_188778762
Dat soort details zijn nog niet bekend. Zij weten alleen waar muren moeten komen en dat er n dan op moet verdere zaken worden pas later ingevuld.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 3 september 2019 @ 23:01:45 #277
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188779175
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:29 schreef -J-D- het volgende:
Krijg zojuist een appje van een onbekende. Die heeft via via mijn nummer gevraagd en wil ons huis kopen. Heel bijzonder. Staat nog niet eens in de verkoop.
Oh, dat hebben wij ook gehad. Heb in alle gevallen gehad dat mensen afdropen zodra ze een vraagprijs hoorden. Heel gek. Alsof men via Funda bereid is om tig k te overbieden en als ze via sms of whatsapp interesse tonen voordat je huis op Funda staat, ze denken dat ze je huis meekrijgen voor een appel en een ei.

Advies is dus, steek er niet teveel energie in, geef aan wat je vraagprijs is (dus niet wat je mi minimaal wil hebben) en kijk of ze dan nog steeds interesse hebben.
pi_188779280
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:14 schreef Tink89 het volgende:
Oh my... de makelaar belde nog eens: er zijn kapers op de kust. Een ander stel heeft toegezegd sowieso te kopen als wij afzien van onze kavel. En nu willen ze komend weekend uitsluitsel hebben.

Maar in de tussentijd weten we nog zo veel niet. Merk en type warmtepomp bijvoorbeeld, maar ook of het indak of opdak panelen voor de zonne-energie worden, hoeveel groepen er in de meterkast zitten enz... al die zaken zijn volgens de makelaar 'na aankoop nader te bespreken met de aannemer'.

Ligt het aan mij dat ik dit vreemd vind? Ik heb nog nooit nieuwbouw gekocht en dit voelt zo... incompleet?
Maar ga je op deze punten de koop afbreken? Of is het huis, de locatie al voldoende? Want hoeveel groepen er in de meterkast zitten zou voor mij geen go/no go moment zijn.
pi_188779402
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oh, dat hebben wij ook gehad. Heb in alle gevallen gehad dat mensen afdropen zodra ze een vraagprijs hoorden. Heel gek. Alsof men via Funda bereid is om tig k te overbieden en als ze via sms of whatsapp interesse tonen voordat je huis op Funda staat, ze denken dat ze je huis meekrijgen voor een appel en een ei.

Advies is dus, steek er niet teveel energie in, geef aan wat je vraagprijs is (dus niet wat je mi minimaal wil hebben) en kijk of ze dan nog steeds interesse hebben.
Ja, wij hadden precies hetzelfde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 4 september 2019 @ 06:17:38 #280
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188780986
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:14 schreef Tink89 het volgende:
Oh my... de makelaar belde nog eens: er zijn kapers op de kust. Een ander stel heeft toegezegd sowieso te kopen als wij afzien van onze kavel. En nu willen ze komend weekend uitsluitsel hebben.

Maar in de tussentijd weten we nog zo veel niet. Merk en type warmtepomp bijvoorbeeld, maar ook of het indak of opdak panelen voor de zonne-energie worden, hoeveel groepen er in de meterkast zitten enz... al die zaken zijn volgens de makelaar 'na aankoop nader te bespreken met de aannemer'.

Ligt het aan mij dat ik dit vreemd vind? Ik heb nog nooit nieuwbouw gekocht en dit voelt zo... incompleet?
Weet je al meer over het boilervat? De grootte daarvan vind ik punt om er wel of niet voor te gaan.
De andere zaken komt wel. Het aantal groepen is tenslotte gewoon uit te breiden achteraf. Ga er maar vanuit dat het er standaard 6 zijn. En met inductie, vaatwasser en 1 of 2 ovens mogen er al een paar bij.
We bouwen een gasloze wijk maar maken niet voldoende groepen om elektrisch te koken :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_188781088
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oh, dat hebben wij ook gehad. Heb in alle gevallen gehad dat mensen afdropen zodra ze een vraagprijs hoorden. Heel gek. Alsof men via Funda bereid is om tig k te overbieden en als ze via sms of whatsapp interesse tonen voordat je huis op Funda staat, ze denken dat ze je huis meekrijgen voor een appel en een ei.

Advies is dus, steek er niet teveel energie in, geef aan wat je vraagprijs is (dus niet wat je mi minimaal wil hebben) en kijk of ze dan nog steeds interesse hebben.
Dank!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 4 september 2019 @ 07:27:24 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_188781143
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:25 schreef d.k. het volgende:

[..]

Dat ja. Wij stelden ook voor ons vrij simpele vragen als 'wat is de kleur van de vensterbank'. En dan kreeg je een woord als antwoord, dat gooide je in Google en het leverde tig verschillende kleuren vensterbanken op. Konden we het gewoon nog een keer vragen tot we meer details kregen. Frustrerend!
Deels is het gewoon niet denken vanuit de klant en deels is het 'beslissen of bestellen we later - teken nou maar'
Zou je het laten klappen op de kleur van de vensterbank dan? Of op het type zonnepanelen, @Tink89 ?
Ik snap best dat je zekerheid wil maar zoveel uitgedetailleerde zekerheid krijg je gewoon niet, ook niet als je een bestand huis koopt want daar kom je ook continu verrassingen tegen. Je kiest toch voor dat huis op die locatie? Dan maakt het toch niet uit of de vensterbank nou wit of zwart is?
disclaimer
  woensdag 4 september 2019 @ 07:38:48 #283
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188781196
Nouja, ik snap het wel. Het zou mij enorm irriteren. Maar blijkbaar is het gebruikelijk in die wereld 8)7 .
pi_188781259
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:14 schreef Tink89 het volgende:
Oh my... de makelaar belde nog eens: er zijn kapers op de kust. Een ander stel heeft toegezegd sowieso te kopen als wij afzien van onze kavel. En nu willen ze komend weekend uitsluitsel hebben.

Maar in de tussentijd weten we nog zo veel niet. Merk en type warmtepomp bijvoorbeeld, maar ook of het indak of opdak panelen voor de zonne-energie worden, hoeveel groepen er in de meterkast zitten enz... al die zaken zijn volgens de makelaar 'na aankoop nader te bespreken met de aannemer'.

Ligt het aan mij dat ik dit vreemd vind? Ik heb nog nooit nieuwbouw gekocht en dit voelt zo... incompleet?
Het is heel vervelend, maar niet ongebruikelijk. Het beste kun je voor jezelf nu bepalen wat een dealbreaker zou zijn, en daarvan aangeven dat je daar bevredigende antwoorden op wil krijgen, nog voor het weekend. Het is niet ongewoon dat een optie op een huis een einde heeft, dus dat ze de grens nu aangeven tot wanneer jullie optie loopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 4 september 2019 @ 07:51:00 #285
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188781261
Ik weet niet waarop ik het wel of niet zou laten klappen. Ik ben vooral bang voor nog heel veel extra kosten doordat we een ander boilervat moeten, de tegels afgrijselijk zijn, het verplaatsen van een afvoer duizend euro gaat kosten enzovoorts... En dat vind ik een beetje eng, want dat geld moet dan wel ergens vandaan komen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188781281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 07:51 schreef Tink89 het volgende:
Ik weet niet waarop ik het wel of niet zou laten klappen. Ik ben vooral bang voor nog heel veel extra kosten doordat we een ander boilervat moeten, de tegels afgrijselijk zijn, het verplaatsen van een afvoer duizend euro gaat kosten enzovoorts... En dat vind ik een beetje eng, want dat geld moet dan wel ergens vandaan komen.
Simpel gezegd moet dat natuurlijk niet. Dat zijn keuzes die je maakt, maar het huis moet je in principe kunnen kopen voor de prijs die gegeven is. Alle meerwerk is een keuze. Past dat financieel niet, dan kun je die keuze niet maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 4 september 2019 @ 07:57:30 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188781294
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 07:51 schreef Tink89 het volgende:
Ik weet niet waarop ik het wel of niet zou laten klappen. Ik ben vooral bang voor nog heel veel extra kosten doordat we een ander boilervat moeten, de tegels afgrijselijk zijn, het verplaatsen van een afvoer duizend euro gaat kosten enzovoorts... En dat vind ik een beetje eng, want dat geld moet dan wel ergens vandaan komen.
Dan is nieuwbouw nu dus niet de handigste keuze, als je die onzekerheid niet trekt.
Dan kan je beter bestaand kopen.

En idd, wat miss_sly zegt: of accepteren dat je budget hooguit toereikend is voor de standaardopties en je dus misschien niet jouw mooiste tegels etc krijgt.
***
pi_188781341
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 07:51 schreef Tink89 het volgende:
Ik weet niet waarop ik het wel of niet zou laten klappen. Ik ben vooral bang voor nog heel veel extra kosten doordat we een ander boilervat moeten, de tegels afgrijselijk zijn, het verplaatsen van een afvoer duizend euro gaat kosten enzovoorts... En dat vind ik een beetje eng, want dat geld moet dan wel ergens vandaan komen.
Als je zo aan je limiet gaat zitten met een huis zou ik het sowieso niet doen. Het moet wel leuk blijven en niet te veel stress geven. Of je moet kunnen accepteren dat het nu niet kan, maar later wel. Dan kun je de koop wel door laten gaan.
  woensdag 4 september 2019 @ 08:55:10 #289
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_188781692
Jullie hebben al de meerwerklijst gezien toch? Daarmee kun je een inschatting maken van de eventuele extra kosten. Wij kregen ook pas alle stalen van tegels, bakstenen etc te zien bij de eerste kopersbijeenkomst, 2 maanden nadat we het huis gekocht hadden. Vanuit de brochure en de meerwerklijst konden wij wel goed inschatten wat er nog aan kosten bij ging komen en wat we eventueel extra zouden willen. Ja, je moet flink wat geld meenemen of een groot bouwdepot nemen bij je hypotheek, als dat een optie is, want alles kost nou eenmaal extra. Denk ook aan het verleggen van elektra voor de keuken en evt inbouwspots, kosten bij ons zo’n ¤1800 extra. Wij hebben als extra opties gekozen:
Uitbouw zolder, aanbouw woonkamer, aansluitingen keuken verleggen, dichte trap naar zolder, 2 slaapkamers samen laten voegen, inbouwspots, grotere CV ketel, t-stuk op wasmachie afvoer, luxere mechanische ventilatieventielen :’) , badkameraanpassingen en de zolderruimte als volwaardige kamer laten opleveren. Alles bij elkaar zo’n ¤50.000 bovenop de aankoopprijs. En dan komt daarna nog je stukadoor (indien gewenst), de vloeren, het schilderwerk, de keuken en de tuinaanleg. Dus al met al, een kostbare grap. Maar het huis is nu wel precies hoe wij het wilden en we zijn er blij mee dus het was het waard.

En over de vensterbank had ik helemaal geen seconde nagedacht van te voren :P maar dit zijn uiteindelijk kunststeen witte vensterbanken geworden. Zag ik pas bij de eerste kijkdag overigens, prima!
pi_188781784
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 08:06 schreef Puala het volgende:

[..]

Als je zo aan je limiet gaat zitten met een huis zou ik het sowieso niet doen. Het moet wel leuk blijven en niet te veel stress geven. Of je moet kunnen accepteren dat het nu niet kan, maar later wel. Dan kun je de koop wel door laten gaan.
Inderdaad, maar ook niet met een bestaande woning. Want ook daarbij kun je verrassingen tegenkomen, alleen zijn dat verrassingen die je niet op het eerste oog ziet. Een buffer voorkomt een hoop kopzorgen.

Het 'probleem' van een nieuwbouwwoning is denk ik dat je ineens het gevoel hebt dat er veel te kiezen valt, dat je een huis naar je eigen wensen kunt samenstellen. Alleen is dat in de praktijk meestal niet haalbaar. Reken maar dat ik bijvoorbeeld meer stopcontacten had gewild, ander schakelmateriaal, duurdere binnendeuren, et cetera. Maar dat kostte allemaal veel te veel geld. We moesten andersom redeneren: we gingen uit van het huis zoals het was en pakten alleen de voor ons belangrijkste zaken aan. Met de rest namen we genoegen. Dat betekende bijvoorbeeld dat we een bezoek aan de badkamerleverancier brachten, een offerte toegezonden kregen en daarna alle extra's en upgrades onmiddellijk schrapten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188781832
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 23:24 schreef Stormqueen het volgende:
Oh man, ik heb stiekem zo veel zin in onze verhuizing :')
De meesten zullen het wel niet begrijpen gezien de staat van onze nieuwe woning maar toch, bring it on. De ruimte, de vrijheid, het avontuur, het nieuwe. Ik hou er van!


Een tegelijkertijd heb ik ook veel verdriet, want ik moet dit huis loslaten, mijn eerste echte eigen huis
toen ik mijn nieuwe (huidige) huis heb gekocht, moest ik lang wachten tot de overdracht. ik begon ondertussen steeds meer te irriteren aan dingen van m'n oude. De lange trap waar ik boodschappen naar boven moet sjouwen, 's avonds niet uit met de auto vanwege parkeerproblematiek, hitte in de zomer.

Er waren dus genoeg redenen om een nieuwe huis te kopen, dus heb ik m'n oude huis echt niet meer gemist.

grappige is wel dat we in nieuwe huis niet veel zware boodschappen doen. er is zoveel bergruimte dat ik zware boodschappen laat bezorgen. genoeg voor een half jaar. scheelt enorm in geld ook nog.
pi_188783046
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 07:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zou je het laten klappen op de kleur van de vensterbank dan? Of op het type zonnepanelen, @:Tink89 ?
Ik snap best dat je zekerheid wil maar zoveel uitgedetailleerde zekerheid krijg je gewoon niet, ook niet als je een bestand huis koopt want daar kom je ook continu verrassingen tegen. Je kiest toch voor dat huis op die locatie? Dan maakt het toch niet uit of de vensterbank nou wit of zwart is?
Nee joh, op vensterbanken laat je het niet klappen. Maar als werkelijk over geen enkel detail of groter iets bekend is wat of hoe het wordt, terwijl je wel NU moet beslissen of je wat anders wilt, dan loopt de frustratie wel op. Het zit hem ook in halve info geven. Hoe moeilijk is het om in een mail alle info in 1 keer goed te geven in plaats van iets roepen waar je net niks mee kan. Dan heb ik liever nog dat je zegt 'geen idee'. Maar onze bouwer had de irritante werkwijze dat je hem 20 vragen stuurde, hij er 10 beantwoorde, waarvan 5 half en die andere 10 bleven dan weer staan zonder dat er gezegd werd dat het antwoord nog zou volgen.

En grotere dingen als kosten van een uitbouw, van een dakkapel, de keuze van de wtw unit (als je een stillere wil bijvoorbeeld) etc moet je nou eenmaal weten voor je hypotheek, dus ja, graag zo snel mogelijk.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188783094
En ik denk wat anderen zeggen, je moet de onzekerheid trekken en als je dat nu al niet redt dan zou ik het gewoon niet doen. Het resultaat is kei leuk, maar ik denk dat iedereen die een nieuwbouwhuis gekocht heeft je kan vertellen dat er momenten zijn dat je denkt 'waarom wilde ik dit?'. Je kan namelijk nooit alles precies zo maken als je wilt, er is altijd geld te weinig of keuze te veel. Helemaal perfect gaat never nooit niet. Als dat je streven is, dan gaat het hem niet worden. Dat is met een bestaand huis ook zo, maar dan is dat vooraf een stuk duidelijker. Tenzij je een bestaand huis helemaal gaat omgooien, dan kom je waarschijnlijk op dezelfde moeilijkheden. Al is er dan geen projectontwikkelaar in het spel en die maakt een proces vaak niet het snelste omdat het toch een extra schakel is.

En toch, ik zou het zo weer doen. En me weer ergeren, dat ook. En andere keuzes maken dan ik nu gedaan heb, geld besteden aan andere zaken etc. En nee, we zijn nog niet 100% klaar hier terwijl we er al een jaar wonen, maar ach, die plinten komen vast op termijn en ik mis ze nu niet.

[ Bericht 17% gewijzigd door d.k. op 04-09-2019 10:56:43 ]
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188783666
ik denk dat die details nog niet eens gegeven KUNNEN worden. die worden op dat moment besteld tegen de goedkoopste prijzen op dat moment. als dat dan net die feloranje vensterbanken zijn die de fabrikant niet normaal kan verkopen vanwege de verloren wk, dan worden die ingekocht.

dat is natuurlijk ook een van de redenen dat zoveel nieuwbouwprojecten in de problemen komen. het materieel is opeens veel duurder dan begroot.
pi_188784096
Een cooker in je keuken, doen of niet doen?

En iemand ervaring met een kookplaat met geīntegreerde afzuigkap? doen of niet doen?
  woensdag 4 september 2019 @ 12:05:53 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_188784137
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:02 schreef Puala het volgende:
Een cooker in je keuken, doen of niet doen?

En iemand ervaring met een kookplaat met geīntegreerde afzuigkap? doen of niet doen?
Beiden nog geen ervaring, zijn wel besteld 8')
disclaimer
pi_188784162
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Beiden nog geen ervaring, zijn wel besteld 8')
Mag ik weten wat jullie hebben gekozen? :)
pi_188784175
Quooker denk ideaal als je theeleut bent. Anders zie ik er het nut niet zo van in.

Kookplaat met geīntegreerde afzuigkap heb ik geen goede ervaring mee dus zeg ik niet doen. Het zoog gewoon niet zo goed af als een kap erboven.

Maargoed er zijn ook weer mensen die zeggen werkt prima.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 4 september 2019 @ 12:32:59 #299
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188784499
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 08:06 schreef Puala het volgende:

[..]

Als je zo aan je limiet gaat zitten met een huis zou ik het sowieso niet doen. Het moet wel leuk blijven en niet te veel stress geven. Of je moet kunnen accepteren dat het nu niet kan, maar later wel. Dan kun je de koop wel door laten gaan.
Niet qua maandlasten, maar wel qua hypotheek. We hebben een woning van 235000 op het oog met nu zo'n 24000 aan meerwerk (waarvan 18.000 de aanbouw).

quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 07:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan is nieuwbouw nu dus niet de handigste keuze, als je die onzekerheid niet trekt.
Dan kan je beter bestaand kopen.

En idd, wat miss_sly zegt: of accepteren dat je budget hooguit toereikend is voor de standaardopties en je dus misschien niet jouw mooiste tegels etc krijgt.
Nouja, bestaand is ook niet alles natuurlijk. Bovendien verhuizen we (terug) naar een ander deel van het land en is het dan juist wel fijn dat we tijd hebben om voor één van ons een nieuwe baan te zoeken.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 08:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
Jullie hebben al de meerwerklijst gezien toch? Daarmee kun je een inschatting maken van de eventuele extra kosten. Wij kregen ook pas alle stalen van tegels, bakstenen etc te zien bij de eerste kopersbijeenkomst, 2 maanden nadat we het huis gekocht hadden. Vanuit de brochure en de meerwerklijst konden wij wel goed inschatten wat er nog aan kosten bij ging komen en wat we eventueel extra zouden willen. Ja, je moet flink wat geld meenemen of een groot bouwdepot nemen bij je hypotheek, als dat een optie is, want alles kost nou eenmaal extra. Denk ook aan het verleggen van elektra voor de keuken en evt inbouwspots, kosten bij ons zo’n ¤1800 extra. Wij hebben als extra opties gekozen:
Uitbouw zolder, aanbouw woonkamer, aansluitingen keuken verleggen, dichte trap naar zolder, 2 slaapkamers samen laten voegen, inbouwspots, grotere CV ketel, t-stuk op wasmachie afvoer, luxere mechanische ventilatieventielen :’) , badkameraanpassingen en de zolderruimte als volwaardige kamer laten opleveren. Alles bij elkaar zo’n ¤50.000 bovenop de aankoopprijs. En dan komt daarna nog je stukadoor (indien gewenst), de vloeren, het schilderwerk, de keuken en de tuinaanleg. Dus al met al, een kostbare grap. Maar het huis is nu wel precies hoe wij het wilden en we zijn er blij mee dus het was het waard.

En over de vensterbank had ik helemaal geen seconde nagedacht van te voren :P maar dit zijn uiteindelijk kunststeen witte vensterbanken geworden. Zag ik pas bij de eerste kijkdag overigens, prima!
De meerwerklijst is enorm summier. En de TO ook. Er staat bijvoorbeeld niet wat voor warmtepomp er komt te hangen en of die voldoende kan leveren voor een bad. En volgens de makelaar 'was dat nog niet duidelijk'. Bij minderprijs voor vervallen sanitair staat 'Op aanvraag', maar als je het vraagt, is het antwoord: weten we nog niet.

Als ik jouw post zo lees, ben je alles bijna elkaar dus al snel 75.000 boven de aankoopprijs gaan zitten? Dan kan/mag hier niet eens qua hypotheek, max. 25% meerwerk bovenop de aankoopprijs, aldus de financieel adviseur.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:44 schreef d.k. het volgende:
Nee joh, op vensterbanken laat je het niet klappen. Maar als werkelijk over geen enkel detail of groter iets bekend is wat of hoe het wordt, terwijl je wel NU moet beslissen of je wat anders wilt, dan loopt de frustratie wel op. Het zit hem ook in halve info geven. Hoe moeilijk is het om in een mail alle info in 1 keer goed te geven in plaats van iets roepen waar je net niks mee kan. Dan heb ik liever nog dat je zegt 'geen idee'. Maar onze bouwer had de irritante werkwijze dat je hem 20 vragen stuurde, hij er 10 beantwoorde, waarvan 5 half en die andere 10 bleven dan weer staan zonder dat er gezegd werd dat het antwoord nog zou volgen.

Ja precies. Ik stel 20 vragen, krijg 12 antwoorden, waarvan 6 'weet ik niet'. Ik wil echt geen belachelijke dingen weten, maar wel: wat voor warmtepomp bijvoorbeeld. En of het indak- of opdakzonnepanelen worden. Dat zijn toch geen gekke vragen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 4 september 2019 @ 12:37:36 #300
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_188784550
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 4 september 2019 12:32
De meerwerklijst is enorm summier. En de TO ook. Er staat bijvoorbeeld niet wat voor warmtepomp er komt te hangen en of die voldoende kan leveren voor een bad. En volgens de makelaar 'was dat nog niet duidelijk'. Bij minderprijs voor vervallen sanitair staat 'Op aanvraag', maar als je het vraagt, is het antwoord: weten we nog niet.

Als ik jouw post zo lees, ben je alles bijna elkaar dus al snel 75.000 boven de aankoopprijs gaan zitten? Dan kan/mag hier niet eens qua hypotheek, max. 25% meerwerk bovenop de aankoopprijs, aldus de financieel adviseur.
[..]

Nee, ¤50000 boven aankoopprijs. En dat is minder dan 25% meerwerk.
Onze informatie was echt zeer compleet en uitgebreid, dat merk ik wel weer als ik dit zo lees. Succes met keuzes maken!
pi_188784778
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:02 schreef Puala het volgende:
Een cooker in je keuken, doen of niet doen?

En iemand ervaring met een kookplaat met geīntegreerde afzuigkap? doen of niet doen?
Quooker had ik, komt in de nieuwe keuken weer. Ik vind het ideaal en ik mis hem echt.

Kookplaat met geintegreerde afzuiging komt er ook, maar nog geen ervaring mee. Wij zijn nog bezig met orienteren welke het wordt: de Bosch met afzuiging in het midden en twee flexzones aan beide zijden, een domino combinatie van Bosch of een Bora Pure.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')