quote:Greta Thunberg laat zich rondleiden door gemaskerde activisten, maar dat schiet in verkeerde keelgat
Greta Thunberg heeft gisteren een bezoek gebracht aan het bos van Hambach in het Westen van Duitsland, waar milieuactivisten zich al jaren verzetten tegen het rooien van het bos voor mijnbouw. Het Zweedse meisje liet zich rondleiden door gemaskerde activisten en dat komt haar nu op kritiek te staan.
Volgens Süddeutsche Zeitung wilden de activisten hun gelaat niet tonen omdat ze illegale boomhutten bouwen in het bos van Hambach. Thunberg verdedigde de acties van de ‘bosbezetters’ die vorig jaar de politie vanuit hun boomhutten met fecaliën en stenen bekogelden. “Het is absurd dat mensen dat allemaal moeten doen om het woud te beschermen”, verklaarde de grondlegster van de beweging ‘Fridays for Future’. “In vele gevallen is burgerlijke ongehoorzaamheid broodnodig”, aldus Thunberg, “zolang niemand gekwetst raakt en niks wordt beschadigd”.
Het feit dat de tiener zich in het bos liet gidsen door gemaskerde activisten, is in het verkeerde keelgat geschoten bij de autoriteiten. Zo ook bij Herbert Reul (CDU), de minister van Binnenlandse Zaken van Noordrijn-Westfalen: “Greta moet, naar mijn mening, ervoor zorgen dat ze haar legitieme bekommernis voor het klimaat niet in gevaar brengt door zich te omringen met de verkeerde mensen”.
Michael Mertens, voorzitter van de politievakbond, deelt die mening: “Greta Thunberg zien staan naast gemaskerde activisten, voelt gewoon verkeerd aan”. Agenten verwonden door hen met stenen en Molotovcocktails te bekogelen en het beschadigen van allerlei zaken, staat volgens de vakbondsman niet gelijk aan burgerlijke ongehoorzaamheid. Het zijn regelrechte strafbare feiten die moeten vervolgd worden. “En dat staat veraf van de vreedzame protesten van ‘Fridays for Future’”, klinkt het.
De kolenmijnen in het Rijnland en het bos van Hambach zijn de voorbije jaren uitgegroeid tot belangrijke symbolen voor de Europese klimaatbeweging. Het woud is eeuwenoud en herbergt heel wat beschermde diersoorten.
Energieconcern RWE wil wat nog rest van het bos rooien voor bruinkoolontginning. De gedolven bruinkool voedt de nabijgelegen elektriciteitscentrale, maar tegelijkertijd wordt heel veel milieuvervuilende CO2 in de atmosfeer gepompt.
Milieuactivisten bivakkeerden de voorbije jaren in boomhutten in het bos van Hambach om het rooien van het bos te verhinderen. De kampen werden vorig jaar door de politie ontruimd, maar een regionale administratieve rechtbank heeft voorlopig ook een stokje gestoken voor de plannen van RWE. Er worden geen bomen meer gekapt, tot er een oordeel ten gronde is van de rechtbank of het bos al dan niet beschermd moet worden. Dat vonnis wordt ten vroegste in 2020 verwacht.
‘Fridays for Future’ verklaart zich solidair met organisaties die geweldloos dezelfde doelen ondersteunen, zo luidt het. “Daartoe behoren ook organisaties van burgerlijke ongehoorzaamheid”.
https://www.hln.be/nieuws(...)de-keelgat~ab5241da/
Dit heb ik dus ook, brr.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:10 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind haar eng. Alsof ze geen mens is met zelfreflectie en nuance en alles wat een mens een mens maakt.
Zij speelde toch ook in die film waar ze uit een tv kroop?quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:22 schreef Silven het volgende:
Wie the fuck is Greta tunberg? En wie the fuck is dat creepy zielloze kind op die foto’s?
Kind is dan ook autistisch.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:10 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind haar eng. Alsof ze geen mens is met zelfreflectie en nuance en alles wat een mens een mens maakt.
En dus geestelijk beperkt, onverantwoord van alle discipelen om haar als verlosser te zien en onverstandig van haar ouders om haar hieraan bloot te stellen.quote:
Laat dat kind toch lekker. Snap niet dat bepaalde zich zo druk maken om die Greta. Ze roept wat over duurzaamheid en zorg voor de planeet. Nou, veel succes ermee.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
En dus geestelijk beperkt, onverantwoord van alle discipelen om haar als verlosser te zien en onverstandig van haar ouders om haar hieraan bloot te stellen.
Ik kan me werkelijk doodergeren aan alle jongeren, volwassenen en zelfs politici die haar of enerzijds serieus nemen of anderzijds haar een podium geven terwijl ze weten dat er genoeg anderen zijn die dezelfde boodschap kunnen overbrengen en veel geschikter in die rol zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat dat kind toch lekker. Snap niet dat bepaalde zich zo druk maken om die Greta. Ze roept wat over duurzaamheid en zorg voor de planeet. Nou, veel succes ermee.
Op wie doel je hiermee specifiek, wie moeten dat kind "toch lekker laten", en wat "moet dat kind"?quote:
Nee precies ik snap dat ook niet, al die aandacht, vandaar m'n kritiek.quote:Snap niet dat bepaalde zich zo druk maken om die Greta. Ze roept wat over duurzaamheid en zorg voor de planeet. Nou, veel succes ermee.
Ja, bijzonder.quote:
16.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:11 schreef IriYe het volgende:
Ik ken heel dat kind niet maar vind dat ze een eng gezicht heeft.
Sowieso, op die leeftijd [hoe oud is ze eigenlijk?] jezelf profileren alsof je in je eentje de hele wereld op je schouders moet dragen.
Is het toeval dat er in een familie met milieuradicalen twee kinderen zware psychische problemen krijgen?quote:Greta is eleven years old and has gone two months without eating. Her heart rate and blood pressure show clear signs of starvation. She has stopped speaking to anyone but her parents and younger sister, Beata.
After years of depression, eating disorders, and anxiety attacks, she finally receives a medical diagnosis: Asperger’s syndrome, high-functioning autism, and OCD. She also suffers from selective mutism—which explains why she sometimes can’t speak to anyone outside her closest family. When she wants to tell a climate researcher that she plans a school strike on behalf of the environment, she speaks through her father. [...]
Greta does not skip classes from just any school, but one for children with special needs. Many other Swedish families fight hard to get their children into such schools, because places are rare.
https://quillette.com/201(...)-and-child-activism/quote:Greta is not alone in her mental suffering, according to the book. Her sister Beata, who was 12 when the book was written, lives with ADHD, Asperger’s syndrome, and OCD. She is prone to sudden outbursts of anger, during which she screams obscenities at her mother. What would normally be a 10-minute walk to dance class takes almost an hour because Beata insists on walking with her left foot in front, refuses to step on certain parts of the sidewalk, and demands that her mother walk the same way. She also insists that her mother wait outside during class—she isn’t allowed to move, even to go to the bathroom. The child still ends up weeping in her mother’s arms.
Interessant experiment, dat dan weer wel.quote:Op maandag 12 augustus 2019 19:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Is het toeval dat er in een familie met milieuradicalen twee kinderen zware psychische problemen krijgen?
Dit is gewoon een gehandicapt kind, die ouders zijn de echte smeerlappenquote:Op maandag 12 augustus 2019 19:26 schreef asco het volgende:
Extreem links is de kots van de huidige maatschappij.
Ook dat nog.quote:Op maandag 12 augustus 2019 19:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
16.
En dat enge gezicht is het gevolg van fetal alcohol syndrome.
Laat dat kind toch lekker haar ding doen. En als media en politici haar aandacht willen geven: prima.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:57 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Op wie doel je hiermee specifiek, wie moeten dat kind "toch lekker laten", en wat "moet dat kind"?
Ter verduidelijking, dit kind heeft meerdere (waaronder ook ongezonde) psychische diagnoses.
Bedoel je hiermee de mensen die haar aandacht geven, en er bijvoorbeeld voor zorgen dat ze mag speechen in het Britse parlement, Europese commissie in Brussel, Europees parlement in Straatsburg of de paus die haar aanmoedigt?
Wat dus eigenlijk niet kan, want van "haar lekker laten" is dus geen enkele sprake, integendeel dus zoals je kunt lezen.
Of die mensen die van menig zijn dat al deze aandacht compleet overdreven is?
En wat doen? Spijbelen om "te protesteren voor een beter klimaat"?
[..]
Nee precies ik snap dat ook niet, al die aandacht, vandaar m'n kritiek.
Dit is nog triester!quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:51 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kansloze tokkies.quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:51 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedoel je dat die ouders mogelijk ook autisme hebben? Autisme is namelijk erfelijk en krijg je al vanaf je geboorte. Het kan wel andere psychische problemen triggeren als autisme niet goed behandeld wordt.quote:Op maandag 12 augustus 2019 19:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Mijn reactie in een ander topic van zojuist lijkt me hier ook wel gepast:
Dit hele Gretha Thunberg verhaal kan alleen maar slecht aflopen:
[..]
Is het toeval dat er in een familie met milieuradicalen twee kinderen zware psychische problemen krijgen?
[..]
https://quillette.com/201(...)-and-child-activism/
Iedereen die Gretha voor het eigen politieke karretje spant, inclusief de media, moet zich diep en diep schamen en medeverantwoordelijk gehouden worden voor de anafwendbare psychische instorting van dit kind.
Fantastisch.quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:51 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Downiesquote:Op maandag 12 augustus 2019 20:51 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is manipulatie idd. Zowel van dat kind als van de mensen die haar moeten aanschouwen en aanhoren. Het is geen eerlijke politiek bedrijven.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:43 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik kan me werkelijk doodergeren aan alle jongeren, volwassenen en zelfs politici die haar of enerzijds serieus nemen of anderzijds haar een podium geven terwijl ze weten dat er genoeg anderen zijn die dezelfde boodschap kunnen overbrengen en veel geschikter in die rol zijn.
In feite is het niet zo boeiend, maar elke keer als ik weer iemand hoor die positief over haar optreden in deze periode praat irriteer ik me weer. Idem met de constante stroom nieuws over haar.
Nu je het zegt ja. Dunne bovenlip, aparte ogen. Zou best kunnen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 19:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
16.
Nee ik bedoel dat deze ouders slechte ouders zijn die hun zieke gestoorde kind voor hun politieke karretje spannen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:04 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bedoel je dat die ouders mogelijk ook autisme hebben? Autisme is namelijk erfelijk en krijg je al vanaf je geboorte. Het kan wel andere psychische problemen triggeren als autisme niet goed behandeld wordt.
De struisvogel act om berichtgeving die ik als "vervelend" acht te negeren of te bagitaliseren is er niet één die van mij is.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:01 schreef KoosVogels het volgende:
Laat dat kind toch lekker haar ding doen. En als media en politici haar aandacht willen geven: prima.
Vind je dat vervelend? Dan negeer je de berichtgeving in de media.
Oké, kerel. Dan maak jij je toch lekker kwaad. Ik wens zowel jou als Greta veel succes.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De struisvogel act om berichtgeving die ik als "vervelend" acht te negeren of te bagitaliseren is er niet één die van mij is.
Ik vind het ronduit stuitend, dit politieke misbruik van een kind met een flink psychisch dossier. Niks prima, en er is niets om te negeren, alleen maar voor mij, mijn mening om het te geven. Zoals anderen die dat ook doen
Vind je dat vervelend? Dan negeer je zulke reacties nav de berichtgeving in de media zelf maar.
Ken je Volkert dan ?quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb dat rare kind nooit gemogen, los van ideologie. Ze doet mij denken aan Volkert.
^quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:37 schreef myShizzle het volgende:
Daar moet gewoon een keer een dikke neger in
Hoe is de brugklas?quote:
Hun zieke gestoorde kind? Hoewel ik het verder met je eens ben, vind ik het nogal treurig om iemand met autisme ziek en gestoord te noemen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat deze ouders slechte ouders zijn die hun zieke gestoorde kind voor hun politieke karretje spannen.
Niet "racistischer" dan zeggen dat een recent gevangen- en opgesloten crimineel binnenkort Bubba's bitch wordt in de gevangenis.quote:Op maandag 12 augustus 2019 22:18 schreef n__n het volgende:
[..]
^
Waarom worden dit soort racistische posts niet verwijderd?
OCD is een stoornis. Autisme is een stoornis, angstaanvallen is een stoornis, selectief mutisme is een stoornis. Het kind staat stijf van de stoornissen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 00:16 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Hun zieke gestoorde kind? Hoewel ik het verder met je eens ben, vind ik het nogal treurig om iemand met autisme ziek en gestoord te noemen.
Ouders hebben is ook wel een aardige stoornis.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 00:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
OCD is een stoornis. Autisme is een stoornis, angstaanvallen is een stoornis, selectief mutisme is een stoornis. Het kind staat stijf van de stoornissen.
En door het misbruik ervan om dat kind helemaal uit te buiten voor de groene agenda, wordt ze vanzelf wel ziekelijk gestoord.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 00:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
OCD is een stoornis. Autisme is een stoornis, angstaanvallen is een stoornis, selectief mutisme is een stoornis. Het kind staat stijf van de stoornissen.
Exact. En over 5 jaar vragen we ons af waarom niemand ingreep bij het misbruik van een zorgbehoevend kind.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 00:55 schreef Remqo het volgende:
[..]
En door het misbruik ervan om dat kind helemaal uit te buiten voor de groene agenda, wordt ze vanzelf wel ziekelijk gestoord.
Dat vraag ik me nu al afquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 00:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Exact. En over 5 jaar vragen we ons af waarom niemand ingreep bij het misbruik van een zorgbehoevend kind.
Ik ook. Maar ik hoop dat tegen die tijd de lieden die haar nu zo gretig voor hun politieke karretje spannen zich dat dan ook afvragen.quote:
Mjaquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 00:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Exact. En over 5 jaar vragen we ons af waarom niemand ingreep bij het misbruik van een zorgbehoevend kind.
Welnee die lopen over 5 jaar gewoon achter de volgende klimaatgoeroe aan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 01:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik hoop dat tegen die tijd de lieden die haar nu zo gretig voor hun politieke karretje spannen zich dat dan ook afvragen.
Ze kan wel wat verandering in leefklimaat gebruiken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 01:11 schreef Stray_cat het volgende:
Dit is eigenlijk kindermishandeling, ze hersenspoelen dat kind.
Vind jij het niet op zijn minst zorgelijk dat een kind wat door allerhande stoornissen zeer kwetsbaar is door linkse activisten misbruikt wordt?quote:Op maandag 12 augustus 2019 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oké, kerel. Dan maak jij je toch lekker kwaad. Ik wens zowel jou als Greta veel succes.
Ik word misselijk van rechtse ballen die op de zorg bezuinigen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 06:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vind jij het niet op zijn minst zorgelijk dat een kind wat door allerhande stoornissen zeer kwetsbaar is door linkse activisten misbruikt wordt?
Ikzelf word er namelijk een beetje misselijk van.
Is dat ook de reden dat ze jou niet meer op een gesloten afdeling hebben dan? Want dan begrijp ik het wel. Sterker nog, dan word ik er ook een beetje misselijk van!quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 06:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik word misselijk van rechtse ballen die op de zorg bezuinigen.
Ik haal m'n schouders op en ga verder met m'n dag. Nee, het kan mij bar weinig schelen wat die Greta uitspookt. Vind het daarentegen wel grappig dat zij het bloed onder de nagels van allerlei volwassen kerels vandaan haalt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 06:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vind jij het niet op zijn minst zorgelijk dat een kind wat door allerhande stoornissen zeer kwetsbaar is door linkse activisten misbruikt wordt?
Ik word misselijk van die linkse ballen die niet willen inzien dat meer mensen op de wereld voor meer milieu-problemen zorgt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 06:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik word misselijk van rechtse ballen die op de zorg bezuinigen.
Jij. Jij bent triester.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:52 schreef freeman1 het volgende:
Ik weet niet wat triester is. Dat kind of die dombo's die haar een podium geven.
Wat? Waarom noem je mij? Ik vind het alleen jammer dat ze de extreme kant op lijkt te gaan. Verder vind ik het prima en juist goed waar ze mee bezig is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:45 schreef VoMy het volgende:
Dit topic moet toch wel een van de dieptepunten op Fok zijn. Lekker met zn allen op rechts gaan schelden, foeteren op een 16-jarige - dat mag, want ze is autistisch en doet denken aan Volkert ofzo - met meer karakter dan alle rassenstrijders en kastfascisten die zich nu hier om het hardst laten horen.
Wat ben je dan sneu. Dan heb ik het onder andere over
@:Nikonlover, @:VEM2012, @:Scarface88, @:Vader_Aardbei (goh, verrassend), @:Stray_cat, @:Remqo, @:Kapitein_Scheurbuik, @ iedereen die niet op pagina 3 gereageerd heeft en ik dus niet kan zien, jullie zijn slechts als treurige, hysterische pestkoppen met de ontwikkeling van 10-jarigen die enkel zelfvertrouwen kunnen halen uit het aanvallen van andere op het schoolplein die niet bij het clubje hoort. Gefeliciteerd.
Of Greta een slechte opvoeding heeft gehad, weet ik niet (jullie ook niet) maar ze is in ieder geval niet zó slecht opgevoed dat ze een van jullie is geworden, dus dat valt in ieder geval nog mee.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:45 schreef VoMy het volgende:
Dit topic moet toch wel een van de dieptepunten op Fok zijn. Lekker met zn allen op rechts gaan schelden, foeteren op een 16-jarige - dat mag, want ze is autistisch en doet denken aan Volkert ofzo - met meer karakter dan alle rassenstrijders en kastfascisten die zich nu hier om het hardst laten horen.
@:Nikonlover, @:VEM2012, @:Scarface88, @:Vader_Aardbei (goh, verrassend), @:Stray_cat, @:Remqo, @:Kapitein_Scheurbuik, @ iedereen die niet op pagina 3 gereageerd heeft en ik dus niet kan zien, jullie zijn slechts als treurige, hysterische pestkoppen met de ontwikkeling van 10-jarigen die enkel zelfvertrouwen kunnen halen uit het aanvallen van andere op het schoolplein die niet bij het clubje hoort. Gefeliciteerd.
Of Greta een slechte opvoeding heeft gehad, weet ik niet (jullie ook niet) maar ze is in ieder geval niet zó slecht opgevoed dat ze een van jullie is geworden, dus dat valt in ieder geval nog mee.
Dit bericht is absoluut een dieptepunt ja.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:45 schreef VoMy het volgende:
Ziedendquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:45 schreef VoMy het volgende:
MADquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:45 schreef VoMy het volgende:
Woedendquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:45 schreef VoMy het volgende:
quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:10 schreef BasEnAad het volgende:
Doet ze niet trouwens.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:11 schreef IriYe het volgende:
Ik ken heel dat kind niet maar vind dat ze een eng gezicht heeft.
Sowieso, op die leeftijd [hoe oud is ze eigenlijk?] jezelf profileren alsof je in je eentje de hele wereld op je schouders moet dragen.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
Zielig hoe zo'n kwetsbaar meisje met een geestelijke handicap misbruikt wordt om een punt door te drijven.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb dat rare kind nooit gemogen, los van ideologie. Ze doet mij denken aan Volkert.
quote:
quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:22 schreef Silven het volgende:
Wie the fuck is Greta tunberg? En wie the fuck is dat creepy zielloze kind op die foto’s?
quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:30 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Zij speelde toch ook in die film waar ze uit een tv kroop?
quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
En dus geestelijk beperkt, onverantwoord van alle discipelen om haar als verlosser te zien en onverstandig van haar ouders om haar hieraan bloot te stellen.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:37 schreef myShizzle het volgende:
Daar moet gewoon een keer een dikke neger in
quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:50 schreef Enchanter het volgende:
Had die dikke polderkoe geen masker op kunnen doen
quote:Op maandag 12 augustus 2019 19:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
16.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat deze ouders slechte ouders zijn die hun zieke gestoorde kind voor hun politieke karretje spannen.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:51 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 01:11 schreef Stray_cat het volgende:
Dit is eigenlijk kindermishandeling, ze hersenspoelen dat kind.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 06:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Inhoudelijk sterk allemaal.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 00:55 schreef Remqo het volgende:
[..]
En door het misbruik ervan om dat kind helemaal uit te buiten voor de groene agenda, wordt ze vanzelf wel ziekelijk gestoord.
Proestquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:45 schreef VoMy het volgende:
quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:45 schreef VoMy het volgende:
Gaap. Ik ben helemaal niet pro-Greta Thunberg, noch ben ik voorstander van de klimaatpolitiek zoals die wordt gevoerd. Ik baseer dat alleen niet op haar uiterlijk en op haar boodschap, zoals jij wel moet doen omdat het je inhoudelijk natuurlijk allemaal boven de pet gaat.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Proest
Butthurt omdat blijkt dat je klimaatgoeroe meer stoornissen dan vingers heeft en door haar totaal geflipte radicale ouders en hun nog radicalere vriendjes wordt misbruikt in hun politieke missie terwijl ze gewoon bij de psychiater hoort te zitten?
Ga jij je totaal misplaatste moraalgezever eens spuien waar het hoort: tegen haar misbruikende ouders.
Dit.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Proest
Butthurt omdat blijkt dat je klimaatgoeroe meer stoornissen dan vingers heeft en door haar totaal geflipte radicale ouders en hun nog radicalere vriendjes wordt misbruikt in hun politieke missie terwijl ze gewoon bij de psychiater hoort te zitten?
Ga jij je totaal misplaatste moraalgezever eens spuien waar het hoort: tegen haar misbruikende ouders.
Nee jij bent lekker sterk onderbouwd bezig met je emotionele jankverhaalquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Doet ze niet trouwens.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Inhoudelijk sterk allemaal.
Ah, de dokter is gearriveerd met de diagnosequote:Op maandag 12 augustus 2019 19:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
16.
Waar baseer ik me op haar uiterlijk of haar boodschap? Ik baseer me op haar psychiatrische geschiedenis die haar moeder zelf heeft gedeeld in haar boek en op de radicalen die haar misbruiken simpele ziel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gaap. Ik ben helemaal niet pro-Greta Thunberg, noch ben ik voorstander van de klimaatpolitiek zoals die wordt gevoerd. Ik baseer dat alleen niet op haar uiterlijk en op haar boodschap, zoals jij wel moet doen omdat het je inhoudelijk natuurlijk allemaal boven de pet gaat.
Ik zou je overigens aanraden om geen kinderen te krijgen. Je lijkt me er niet geschikt voor.
Ik constateer slechts dat mensen zoals jij het enkel moeten hebben van opmerkingen over de persoon Greta Thunberg, op overigens hysterische en totaal ongefundeerde wijze, wat ronduit kansloos is. Ik heb inhoudelijk helemaal niet zoveel te zeggen over de hele klimaatdiscussie, maar daar gaat dit topic ook niet over, dit hier is enkel een excuus om wat te schelden op iemand die een andere politiek dan de jouwe aanhangt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee jij bent lekker sterk onderbouwd bezig met je emotionele jankverhaal
Jouw tirade is toch wel het meest sneue wat ik in tijden op fok heb gelezen
Ik scheld niet op Greta maar op ouders die misbruik maken van een kind met meerdere zware psychiatrische stoornissen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik constateer slechts dat mensen zoals jij het enkel moeten hebben van opmerkingen over de persoon Greta Thunberg, op overigens hysterische en totaal ongefundeerde wijze, wat ronduit kansloos is. Ik heb inhoudelijk helemaal niet zoveel te zeggen over de hele klimaatdiscussie, maar daar gaat dit topic ook niet over, dit hier is enkel een excuus om wat te schelden op iemand die een andere politiek dan de jouwe aanhangt.
En dan reageer jij met;quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 06:27 schreef VEM2012 het volgende:
door linkse activisten misbruikt wordt
Dus; jij reageert niet op datgene precies wat word gezegd, maar draait er omheen. Er worg gezegd ''linkse activisten die..'', waarna jij zegt '' wat greta doet...''quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
Nee, het kan mij bar weinig schelen wat die Greta uitspookt. Vind het daarentegen wel grappig dat zij het bloed onder de nagels van allerlei volwassen kerels vandaan haalt.
Nee, dat is dus niet het geval. Maar dat zie jij niet in. Net zoals Koos hierboven, die een bijzondere perceptie er op na houdt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:54 schreef VoMy het volgende:
dit hier is enkel een excuus om wat te schelden op iemand die een andere politiek dan de jouwe aanhangt.
Ook dat zal mij persoonlijk een rotzorg zijn.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:58 schreef SpaceOddity het volgende:
Kijk Koos; dit word gezegd;
[..]
En dan reageer jij met;
[..]
Dus; jij reageert niet op datgene precies wat word gezegd, maar draait er omheen. Er worg gezegd ''linkse activisten die..'', waarna jij zegt '' wat greta doet...''
Is dit onbewust, of doe je het erom?
Dus jij vindt dat er niet overtrokken, oninhoudelijk gereageerd wordt - door anderen - op de persoon Greta Thunberg, waarbij vooral haar uiterlijk en autisme (ziek, gestoord kind!!) worden benoemd als 'argument'? De aanleiding van dit draadje was ook niet lachwekkend volgens jou, namelijk een rondleiding ergens door iemand met een panty op zijn kop?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet het geval. Maar dat zie jij niet in. Net zoals Koos hierboven, die een bijzondere perceptie er op na houdt.
Selectiviteit wat reageren en interpreteren betreft en Koos gaan (de laatste tijd) sterker en duidelijker hand in hand.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En dan reageer jij met;
[..]
Dus; jij reageert niet op datgene precies wat word gezegd, maar draait er omheen. Er worg gezegd ''linkse activisten die..'', waarna jij zegt '' wat greta doet...''
Is dit onbewust, of doe je het erom?
[..]
Nee, dat is dus niet het geval. Maar dat zie jij niet in. Net zoals Koos hierboven, die een bijzondere perceptie er op na houdt.
Maar jij hebt helemaal geen verstand van psychiatrische stoornissen, en je bent ook niet betrokken bij haar opvoeding, dus je weet er helemaal niets van? Dat ontgaat je alleen volledig. Ik hoop overigens dat je je kinderen niet te negatief beÏnvloedt, zodat ze nog een beetje normaal door het leven kunnen later.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik scheld niet op Greta maar op ouders die misbruik maken van een kind met meerdere zware psychiatrische stoornissen.
Maar omdat jij schuimbekkend achter je pc zit ontgaat je dat volledig.
Ik baseer me op het boek dat haar moeder heeft geschreven die zéér nauw betrokken is bij haar opvoeding en diagnostisering. Maar dat heb je vast even gemist?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 13:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar jij hebt helemaal geen verstand van psychiatrische stoornissen, en je bent ook niet betrokken bij haar opvoeding, dus je weet er helemaal niets van? Dat ontgaat je alleen volledig. Ik hoop overigens dat je je kinderen niet te negatief beÏnvloedt, zodat ze nog een beetje normaal door het leven kunnen later.
Je zegt zelf dat ze een kind is dat mentaal mishandeld wordt door haar ouders. Je kunt ook proberen om haar inhoudeijk tegen te spreken, maar je benoemt zelf dat ze een kind is. Dat kun je ook overslaan, als het je enkel om de inhoud gaat, maar dat gaat het je niet, dus je begint zelf over haar opvoeding.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 13:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
VoMy is trouwens de reden waarom kinderen naar voren schuiven om je politieke boodschap te pushen zo effectief is. Gefundeerde kritiek is dan niet meer mogelijk. Verstand volledig op 0 zetten en schuimbekkend puur vanuit emotie mensen met kritiek aanvallen "want jullie vallen een kind aan"
Als het niet zo treurig was was het lachwekkend.
Ik hoef haar niet inhoudelijk tegen te spreken want ik richt me op het misbruik door klimaatgekkies.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 13:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat ze een kind is dat mentaal mishandeld wordt door haar ouders. Je kunt ook proberen om haar inhoudeijk tegen te spreken, maar je benoemt zelf dat ze een kind is. Dat kun je ook overslaan, als het je enkel om de inhoud gaat, maar dat gaat het je niet, dus je begint zelf over haar opvoeding.
Nee, je diagnostiseert eventjes vanuit je luie stoel dat een kind mentaal ziek is en dat dit een mishandeling is, dat is natuurlijk extreem inhoudelijk en gefundeerd. Een heel boek heb je er zelfs over gelezen? Toe maar. Dan weet je echt wel genoeg ja. Misschien solliciteren bij iets als het PBC, daar zoeken ze vast nog wel een expert als jij, betaalt ook nog wel aardig.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 13:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik baseer me op het boek dat haar moeder heeft geschreven die zéér nauw betrokken is bij haar opvoeding en diagnostisering. Maar dat heb je vast even gemist?
Maar ik viel Greta toch aan op haar boodschap en uiterlijk? Kun je me even quoten waar ik dat doe of is dat een verkapte erkenning dat je uit je nek kletst en probeer je het nu over een andere boeg?
Dit lijkt me overigens nieuwswaardiger, omdat het daadwerkelijk meetbaar is en niet enkel afgaat op de teneur van twitterberichten van beroepsidioten als Syp Wynia, Joost Niemöller en hun volgers.quote:‘Greta effect’ leads to boom in children’s environmental books
The 16-year-old climate change activist has galvanised young people to read more about saving the planet
Dat meisje is gehersenspoeld, zoekt de media op, wijst met het vingertje. Dan moet er niet gezeurd worden dat ze ook kritiek krijgt. Ik zie dit soort reacties weer overal uit de grond schieten zodra kritiek gegeven wordt op dit meisje, het is weer een reden te zoeken om vooral niet toe te geven dat ook kritiek op een 16 jarige meningsgenoot wel degelijk kan kloppen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:45 schreef VoMy het volgende:
Ze schijnt ook favoriet te zijn voor de Nobelprijs voor de Vrede. Die zal ze wel niet mogen winnen vanwege haar opvoeding.quote:Bei Londoner Buchmachern wird die Klimaaktivistin Greta Thunberg seit Monaten als Favoritin auf den Friedensnobelpreis gehandelt. Jetzt durchbrach sie eine wichtige Marke. Konkurrenz könnte sie noch von ihrer eigenen Idee bekommen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |