Wat de prijs weer opdrijft waardoor er nieuwe aanbieders inspringen en de prijs weer daalt. Die aanbieders worden weer gepakt en de prijs stijgt opnieuw, ad infinitum. Ondertussen heb je allemaal kostgangers voor 15 jaar per stuk omdat ze mensen een pilletje verkochten op een festival.quote:Op maandag 12 augustus 2019 08:36 schreef LXIV het volgende:
Levenslang zal het wel niet worden, maar al krijgen ze maar 15 jaar, wat heb je je leven dan vergooid als jonge gast!
Wel effectief beleid, drugsdealers zullen zich wel 2x bedenken voordat ze daar nog gaan dealen.
Op drugssmokkel aldaar staan straffen van tussen de 20 jaar en levenslang (waarbij pas na 40 jaar de kans bestaat om vrij te komen).quote:Op maandag 12 augustus 2019 08:36 schreef LXIV het volgende:
Levenslang zal het wel niet worden, maar al krijgen ze maar 15 jaar, wat heb je je leven dan vergooid als jonge gast!
Wel effectief beleid, drugsdealers zullen zich wel 2x bedenken voordat ze daar nog gaan dealen.
Die is op borgtocht vrij onder voorwaarde dat hij nooit meer Galway girl zal opvoeren.quote:Op maandag 12 augustus 2019 08:45 schreef SpecialK het volgende:
En Ed Sheeran is zeker weer niet opgepakt.
Ik zie het eigenlijk meer als een beroepsrisico. Ik neem aan dat deze jongens goed hebben nagedacht over de gevolgen van hun beroepskeuze. En anders is het een pittig leer momentje.quote:Op maandag 12 augustus 2019 08:36 schreef LXIV het volgende:
Ho Lee Fuch, dat is nogal wat. Go big or go home.quote:De politie heeft onder andere een kilo xtc-pillen, 451 plastic flesjes met verdovende middelen en 128 gram marihuana in beslag genomen. Volgens Hongaarse media is het de grootste drugsvangst in de geschiedenis van het muziekfestival.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 09:38 schreef Pleun2011 het volgende:
Ed Sheeran kan je ook alleen verdragen als je onder invloed bent dus ik begrijp de rij voor die tent wel.
Niet met wat die lui bij hadden haha.quote:Op maandag 12 augustus 2019 09:19 schreef borbit het volgende:
Beter gewoon in Nederland doen. Hier krijg je gewoon een boete lijkt mij?
Ik heb geen idee. Maar een normaal dealertje gaat toch niet echt naar de gevangenis lijkt mij? Als je hier vandaan komt kun je het ook wel wat handiger aanpakken lijkt mij.quote:Op maandag 12 augustus 2019 09:48 schreef franske19 het volgende:
[..]
Niet met wat die lui bij hadden haha.
Met een kilo pillen ben je denk ik geen normaal dealertje meer.quote:Op maandag 12 augustus 2019 09:50 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Maar een normaal dealertje gaat toch niet echt naar de gevangenis lijkt mij? Als je hier vandaan komt kun je het ook wel wat handiger aanpakken lijkt mij.
Nee maar als je het hier doet als bezorger hoef je niet met je kilo pillen over straat.quote:Op maandag 12 augustus 2019 09:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Met een kilo pillen ben je denk ik geen normaal dealertje meer.
Atleten, actrices. Drugs zijn helemaal mainstream tegenwoordig.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:04 schreef mascara-klodder het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-topatleet~a4005cca/
Kan me niet voorstellen dat het een vetpot is.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verdienen die atleten zo weinig of zo dat ze allemaal moeten bijklussen met drugshandel?
Het is direct action protest tegen de War on Drugs.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verdienen die atleten zo weinig of zo dat ze allemaal moeten bijklussen met drugshandel?
Misschien is het een voorwaarde om voor Nederland uit te mogen komen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik meen me te herinneren uit dat topic met die in Duitsland gepakte atlete, dat zij in ieder geval 2300 euro per maand verdiende (ik durf alleen niet te zeggen of dat bruto of netto is), een een lease auto.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nee, maar als je dus wel met een kilo pillen in bezit gepakt wordt die je aan het verhandelen bent (zoals deze gasten), dan ga je ook hier de gevangenis in.quote:Op maandag 12 augustus 2019 09:56 schreef borbit het volgende:
[..]
Nee maar als je het hier doet als bezorger hoef je niet met je kilo pillen over straat.
Hoezo, is de jilla daar geen hotel?quote:Op maandag 12 augustus 2019 08:26 schreef Budapestenaar het volgende:
Wat ben je dom als je dat in Hongarije doet
Dat weet ik niet. Maar Hongarije heeft geen gedoogbeleid als het gaat om drugs. Dus daar een beetje de dealer uithangen is niet zo slim.quote:
Je moet maar zo denken: Duterte had ze al standrechtelijk laten executeren.quote:Op maandag 12 augustus 2019 08:26 schreef Budapestenaar het volgende:
Dat was weer een anderequote:
Ze hadden zelfs een uitgeprinte menukaart.quote:Op maandag 12 augustus 2019 15:47 schreef SpecialK het volgende:
Niks mooiers dan een stel vrienden die een bak geld verdienen door een dienst te leveren aan een dorstig publiek.... Daar is de beschaving op gestoeld etc.. etc..
Maar dit is wel echt heel dom. Wat is er mis met drugs in je jasje en dan "psst psst...". De tering... ze hebben nog net geen KvK nummer aangevraagd met die tent van ze maar dat hadden ze net zo goed kunnen doen.
😂quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:08 schreef OProg het volgende:
Wie had dat gedacht. Van vier keer honderd meter snel, naar een Hongaarse cel.
Ze krijgen van de bond genoeg om van te leven, maar eigenlijk niet genoeg om topsport te bedrijven. Top begeleiding en doping zijn niet goedkoop.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:08 schreef OProg het volgende:
Hij ziet er een beetje chubby uit of ligt dat aan mij? Hoe kan deze gozert 7e zijn geworden op t NK joh.quote:
Misschien was de rest nog dikker. Of hij had ze gedrogeerdquote:Op maandag 12 augustus 2019 19:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hij ziet er een beetje chubby uit of ligt dat aan mij? Hoe kan deze gozert 7e zijn geworden op t NK joh.
bronquote:De twee Nederlandse verdachten van drugshandel op muziekfestival Sziget in Boedapest draaien mogelijk voor vele jaren de Hongaarse bak in. Justitie rept zelfs van ’levenslang’ als ook smokkel kan worden bewezen. Omdat de drugs afkomstig lijken uit Nederland ligt dat voor de hand. Gevangenissen in Hongarije hebben een beruchte reputatie.
Dat beweert Jimmy, die jaren geleden ook vastzat in het Oost-Europese land. Zijn verhaal heeft hij gedeeld op een forum over Hongarije, waarin duidelijk wordt dat je bent overgeleverd aan ’een 100 jaar oud regime van communistisch Europa waar oneerlijke wetten gelden’. Hij laat niet weten waarom hij gedetineerd was in het land.
"Op de hekken glommen rollen messcherp prikkeldraad"
„Na aankomst bij de gevangenis zag ik hoge, rechthoekige vaalgele gebouwen die met torens waren verbonden en omringd waren met een hek”, doet hij uit de doeken. „Daarop glommen rollen messcherp prikkeldraad. Elke prikkel was scherp genoeg om vlees te snijden. Wie hierlangs probeert te ontsnappen, wordt aan plakjes gesneden. Of door een hond gegrepen. Vluchten of ontsnappen is trouwens sowieso onmogelijk.”
Wachttoren
Vlak voor de elektronische toegangspoort stond een ouderwetse wachttoren die zo uit een film kon komen, beschrijft hij. „Er hing een telefoon waarmee bezoekers zich konden aanmelden bij de onzichtbare bewaker hoog in de toren. Mijn identiteitskaart ging in een emmer, die naar de bewaker werd gehesen.”
"Mijn identiteitskaart ging in een emmer"
Samen met andere gevangenen stond Jimmy na binnenkomst in een stalen kooi, vlak bij de cellen. „Andere gevangenen vertelden me dat de Hongaarse justitie niet zit te wachten op kritiek uit EU-landen en van de Europese Unie over mensenrechten.”
Een veeg teken. Dagelijks keek de Nederlander uit zijn celraam, en zag hij honderden gevangenen - ook vrouwen - die met grote vrachtauto’s werden getransporteerd naar andere gevangenissen, verspreid over het hele land van Hongarije.
Rottende damp
De eerste dag in de bajes kan hij zich nog goed voor de geest halen. „Nadat de bewaker mijn celdeur had geopend, keek ik in een gat van zes vierkante meter. Een rottende, warme damp kwam op me af waardoor ik meteen mijn hoofd moest afwenden. Twaalf gevangenen leven in zo’n donkere cel, waar kledingstukken de twee- of driepersoonsstapelbedden bedekken. De wc-pot is verder het enige meubilair. Dit is de hel van Hongarije.”
"De wc-pot is verder het enige meubilair"
Sommige gevangenen die hij sprak hadden ’goedkope en ongemotiveerde advocaten’. „Hun advies was: beken schuld en hoop op de genade van de rechtbank. Een grove fout, want de rechtbanken in Hongarije staan niet bekend om hun vergevingsgezindheid. En duizenden zitten voor drugsgebruik en drugssmokkel.”
Familiebezoek, hooguit één keer per maand, is bovendien voor weinigen toegestaan. „De enige ontspanning is het wekelijks uurtje luchten: wandelen van de ene naar de andere kant van de muur in een met ijzerdraad overdekte kooi. Onmenselijk zou je zeggen, maar het is de werkelijkheid.”
Stonden die ook al op Sziget? Toch een stuk beter dan Ed S.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is direct action protest tegen de War on Drugs.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Stonden die ook al op Sziget? Toch een stuk beter dan Ed S.
Tja je kunt veel zeggen over die oneerlijke wetten maar niet dat ze nou onduidelijk gecommuniceerd worden.quote:
Jaa vorig jaar wel, in de stromende regen. Was toch een zeldzaam hoogtepuntje van dat verdere verloren festival. Teveel irritante Engelsen vooral.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Stonden die ook al op Sziget? Toch een stuk beter dan Ed S.
Sowieso ben je niet goed bij je hoofd als je zulke zooi gaat dealen. Waar dan ook.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tja je kunt veel zeggen over die oneerlijke wetten maar niet dat ze nou onduidelijk gecommuniceerd worden.
Dutertequote:Op maandag 12 augustus 2019 12:51 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken: Duterte had ze al standrechtelijk laten executeren.
Ja, precies.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 06:52 schreef Toga het volgende:
Ik moet bekennen dat ik op mijn 15e wel eens ben opgepakt voor "vergrijp" in het buitenland.
Ik fotografeerde militaire voorwerpen...
Dat mocht (of werd gedoogd) in Nederland en dan denk je dat het daar ook gewoon kon, dus niet. Na een goed gesprek, het filmrolletje inleveren en een "foei, niet meer doen" mocht ik weer gaan.
Maar op je 21e en met drugs, dan moet je wel erg achterlopen...
Ik las het net ja.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 07:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Die zien we denk ik voorlopig niet meer terug
https://www.ad.nl/buitenl(...)zorgvuldig~aa131bfb/
Die komen nooit meer vrijquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 08:44 schreef Linkse_krijger het volgende:
Blijkt dat in hun auto nog veel meer lag![]()
https://www.nu.nl/buitenl(...)elden-op-sziget.html
17 Kilo in de auto, ouch.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 08:44 schreef Linkse_krijger het volgende:
quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 08:44 schreef Linkse_krijger het volgende:
Ben ooit ook eens op sziget geweest, dit gebeurt al jaren overduidelijk. Binnen 1 minuut kan je al zien waar je drugs kan kopen als je daar rond loopt. Dus snap niet dat ze nu pas ingrijpen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 08:28 schreef Hathor het volgende:
Er stond dus nog net geen rij voor de tent.Goeie genade hoe kun je zo dom zijn?
Geen greintje medelijden met die gast. Moetie maar niet zo dom zijn.quote:
Jawel joh. Media zijn goed in sensatie.quote:
Lees nu ook dat de verwachting niet levenslang is, maar waarschijnlijk enkele jaren onvoorwaardelijk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jawel joh. Media zijn goed in sensatie.
De totale straatwaarde zou dus 20k zijn. In Hamburg is pas 4500 kg coke aangetroffen dus waar hebben we het eigenlijk over. In plaats van de lokale buurtwinkel kan je beter de groothandel aanpakken.
Ja, je kan het ook niet doen. Dan weet je 100% zeker dat je niet in een Hongaarse gevangenis komt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Lees nu ook dat de verwachting niet levenslang is, maar waarschijnlijk enkele jaren onvoorwaardelijk.
Alhoewel je daar ook niet echt blij van wordt in Hongarije natuurlijk.
Met het spul in zijn auto erbij waarde 3M.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jawel joh. Media zijn goed in sensatie.
De totale straatwaarde zou dus 20k zijn. In Hamburg is pas 4500 kg coke aangetroffen dus waar hebben we het eigenlijk over. In plaats van de lokale buurtwinkel kan je beter de groothandel aanpakken.
Ja, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:31 schreef PirE het volgende:
[..]
Ja, je kan het ook niet doen. Dan weet je 100% zeker dat je niet in een Hongaarse gevangenis komt.
Ze hebben bewust dat risico genomen, dan moet je de gevolgen ook accepteren (hoe vervelend ook).
Mag hopen dat ze gewoon daar hun straf uitzitten en niet in Nederland, kost de belastingbetaler weer een hoop geld.
Het AD heeft het over een totale waarde van 3 ton overigens. Nog steeds geen kattenpis natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met het spul in zijn auto erbij waarde 3M.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tival-xtc-wiet-joint
Alleen geloof ik niet dat iemand met 3 miljoen aan drugs in zijn auto losse jointjes gaat verkopen voor zijn tentje.
Misschien was iemand het daar zat en wist dat het al jaren zo'n zooitje was. Hebben ze besloten een grote buitenlandse verkoper op te pakken om een voorbeeld te stellen voor de rest. En zie daar, twee Nederlanders (sowieso het land van de drugs natuurlijk, dus helemaal perfect).quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:00 schreef 111210 het volgende:
Ben ooit ook eens op sziget geweest, dit gebeurt al jaren overduidelijk. Binnen 1 minuut kan je al zien waar je drugs kan kopen als je daar rond loopt. Dus snap niet dat ze nu pas ingrijpen.
Daarnaast is de controle aan de poort ook echt een lachertje.
Je had daar toen (geen idee of dat nog steeds zo is) een gedeelte waar alleen maar afrikanen stonden. Allemaal op een rijtje, ging daar af en aan. Politie en security deden daar niks mee, ja een deel van de opbrengst ontvangen waarschijnlijk.
Opzich ook niet moeilijk, 3kwart van de bezoekers is volgens mij nederlands.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien was iemand het daar zat en wist dat het al jaren zo'n zooitje was. Hebben ze besloten een grote buitenlandse verkoper op te pakken om een voorbeeld te stellen voor de rest. En zie daar, twee Nederlanders (sowieso het land van de drugs natuurlijk, dus helemaal perfect).
Het kunnen natuurlijk zeer goed loopjongens geweest zijn die hun nek uitstaken voor een deel van de winst en de drugs bij een zware crimineel (die nu geheel buiten schot blijft) opgehaald hebben. Dat zou de grote hoeveelheden icm het amateurisme wel verklaren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:55 schreef RobjeGeus het volgende:
Hier moet meer achter zitten.. Als zijnde connecties hebt om 17 kilo te kunnen kopen dan heb je ook de connecties dit snel te verkopen en niet per ook of per joint voor een tent.
Ind. Dit moet je toch gewoon in t Hongaarse circuit droppen en lekkere anderen voor je laten dealen?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:55 schreef RobjeGeus het volgende:
Hier moet meer achter zitten.. Als zijnde connecties hebt om 17 kilo te kunnen kopen dan heb je ook de connecties dit snel te verkopen en niet per ook of per joint voor een tent.
Wat sneu? Die gasten zijn 21 en 22 en slim genoeg om aan 17 kilo drugs te komen en veilig naar Hongarije te brengen. Dan ben je ook slim genoeg om de gevolgen ervan in te kunnen zien.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:46 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ergens vind ik het wel sneu. Zo jong en dus ondoordacht en dan zo’n stempel krijgen.
Dan hadden ze het op een festival in een ander land moeten doen. Die gasten waren zich heus wel bewust van de eventuele gevolgen. Dat risico hebben ze genomen en verloren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het zijn criminelen die gestraft moeten worden, maar toch heb ik hier een wrang gevoel over. Het zal je zoon maar zijn.
Wat bij mij wringt, is de ongelijke behandeling. Hier in Nederland is de handel in en het gebruik van die drugs algemeen voorkomend. Het is een bloeiende (illegale) bedrijfstak. Mensen die worden opgepakt, krijgen een flutstrafje. Daarnaast is de pakkans gering.
Voor deze jonge mannen echter is het leven voorbij. Terwijl ze hetzelfde deden als de drugshandelaren in Nederland. Het enige verschil is dat zij het in Hongarije deden, een bevriende EU-partner.
Sorry hoor maar al ging het nou om 3 jointjes had ik je nog kunnen volgen. Maar dit zijn 2 volwassen mannen die heus wel wisten hoe in Hongarije de wettelijk vork in de steel zit. Ze wisten ook wel dat het strenger is dan in NL dus die vergelijking vind ik ook al beetje flauw (fyi voor deze aantallen krijg je in Nederland heus geen flutstrafje).quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het zijn criminelen die gestraft moeten worden, maar toch heb ik hier een wrang gevoel over. Het zal je zoon maar zijn.
Wat bij mij wringt, is de ongelijke behandeling. Hier in Nederland is de handel in en het gebruik van die drugs algemeen voorkomend. Het is een bloeiende (illegale) bedrijfstak. Mensen die worden opgepakt, krijgen een flutstrafje. Daarnaast is de pakkans gering.
Voor deze jonge mannen echter is het leven voorbij. Terwijl ze hetzelfde deden als de drugshandelaren in Nederland. Het enige verschil is dat zij het in Hongarije deden, een bevriende EU-partner.
Ze komen uit Stadskanaal he, kan zijn dat de technologie daar nog wat decennia achter ligt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Zouden er echt nog jongeren zijn die nog nooit hebben gezien in welke horror situatie je komt als je in het buitenland drugs gaat smokkelen?
Zijn toch talloze documentaires en verhalen over.
En als ze ooit vrijkomen heeft die drugsbaas nog een appeltje met ze te schillen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:58 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het kunnen natuurlijk zeer goed loopjongens geweest zijn die hun nek uitstaken voor een deel van de winst en de drugs bij een zware crimineel (die nu geheel buiten schot blijft) opgehaald hebben. Dat zou de grote hoeveelheden icm het amateurisme wel verklaren.
Nu ze nog meer drugs in hun auto hebben gevonden is smokkel zo goed als bewezen, die boys gaan een lange celstraf tegemoet vermoed ik.
De enige mensen voor wie ik dit oprecht sneu vind zijn de ouders en eventuele andere mensen die veel om hun gaven. Die moeten nu aardig in paniek zijnquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Iedere boerenlul weet dat je in het buitenland zeer zwaar de lul kan zijn (sommige landen geven je zelfs de doodstraf voor een kleine hoeveelheid).quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik denk niet dat dit loopjongens voor een drugsbaas waren, maar gewoon 2 jonge gasten die dachten in een week tijd (dat festival duurt een week) wel even binnen te lopen op een festival waarop doorgaans blijkbaar een oogje dichtgeknepen werd mbt drugs).quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
En als ze ooit vrijkomen heeft die drugsbaas nog een appeltje met ze te schillen.
Volgens mij is die 3 ton de straatwaarde in Hongarije.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:12 schreef LazyDave het volgende:
Met 3 ton aan drugswaarde waren ze in Nederland al behoorlijk rijk. Hadden ze dat zelf betaald of kregen ze dat mee van hun drugsleveranciers om in Hongarije te verkopen?
Nogmaals, als je dealt met deze hoeveelheden ga je ook in Nederland een flink aantal jaar de cel in. Daar krijg je echt geen ‘flutstraf’ voor.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het lastige deel zit hem in het niet geript worden. Als twee pikkies van begin 20 als Gert-Jan en Roelf met enkele tienduizenden euro’s op zak een deal willen maken met een onbekende zijn ze dat in veel gevallen gewoon kwijt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vrijwel elke straatdealer in Nederland werkt wel voor iemand anders en als je laat weten serieus geïnteresseerd te zijn in grotere hoeveelheden, dan wordt je zo in contact gebracht met de wat hogere jongens in de rangorde. Zo moeilijk is dat echt niet in Nederland.
Als je maar geld hebt en betaalt.
Meestal gaat zoiets ‘op de pof’ inderdaad. Dat is nog eens een bijkomend probleem na eventuele vrijlating.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:12 schreef LazyDave het volgende:
Met 3 ton aan drugswaarde waren ze in Nederland al behoorlijk rijk. Hadden ze dat zelf betaald of kregen ze dat mee van hun drugsleveranciers om in Hongarije te verkopen?
Tja, in dat soort landen is het een sellers market. Daarom kijken ze nu ook tegen levenslang aan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
De prijslijst. Kun je aardige winst mee maken. 15 euro per pil wow, 25 euro voor 1 gram wiet wow.
Dan werk je gewoon voor een ander en dat is wat anders dan op de pof iets meekrijgen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Meestal gaat zoiets ‘op de pof’ inderdaad. Dat is nog eens een bijkomend probleem na eventuele vrijlating.
Dan zit je op 1.400 euro voor 7000 pillen en 22.500 euro voor 15 kilo wiet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
XTC is denk 1.50 inkoop dacht ik, maar volgens dit artikel een waanzinnige 20 cent:
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Volgens mij begint de kiloprijs van wiet beetje bij 1500 euro als je normale kwaliteit hebt.
Zal wel niet de eerste klus zijn. In Nederland waarschijnlijk al wat gehandeld en wat winsten gemaakt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:09 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik denk dat die jongens tussen de 30 á 40k aan spullen mee hadden. Dus of van hun spaargeld of op de pof mee gekregen
Als jij een beetje connecties hebt, dan is dit niets.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:17 schreef KillemWieft het volgende:
Mensen die denken dat je zoveel shit op de pof meekrijgt.
Gewoon je sporttas met Team-NL logo erop tot de rand toe volgooien met drugs.quote:
Okay.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:18 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Als jij een beetje connecties hebt, dan is dit niets.
Of gewoon op krediet, dan staat er nu nog wat open bij de dealerquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan zit je op 1.400 euro voor 7000 pillen en 22.500 euro voor 15 kilo wiet.
Totaal 23.900 euro.
Best een hoop geld voor 2 21-jarigen, maar ook weer zeker niet onmogelijk met werk/spaargeld.. Al helemaal niet met het oog op een 10-voudige makkelijke winst.
In theorie; de praktijk liep ietsjes anders
Ik vind het rechtssysteem in Hongarije primaquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 14:22 schreef TLC het volgende:
Als ze aan Nederland uitgeleverd gaan worden dan vinden we ze hier zielig en krijgen ze hooguit een weekje papierprikken.
Nee, laat ze maar eerst een tijdje in Hongarije hun zonden overdenken.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 08:26 schreef Budapestenaar het volgende:
quote:Op maandag 12 augustus 2019 15:53 schreef Hathor het volgende:
Eigenlijk hadden ze gewoon zo'n ijscokar moeten huren en volop bellend gaan rondrijden op dat terrein.
Met telefoonnummerquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
De prijslijst. Kun je aardige winst mee maken. 15 euro per pil wow, 25 euro voor 1 gram wiet wow.
Die moeder had ook op Facebook gevraagd naar Nederlanders die in Hongarije wonen toch? Nu heeft ze d'r profiel verwijderdquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 14:40 schreef Sigaartje het volgende:
Je zou maar zo'n achtelijke zoon hebben
Dit denk ik ook. Ik denk dat ze het festival eerder bezocht hebben en dachten 'dat gaat makkelijk, zonder controles, dit gaan we ook doen'quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit loopjongens voor een drugsbaas waren, maar gewoon 2 jonge gasten die dachten in een week tijd (dat festival duurt een week) wel even binnen te lopen op een festival waarop doorgaans blijkbaar een oogje dichtgeknepen werd mbt drugs).
Er wordt altijd gecontroleerd maar nooit enorm streng. Heel klein gebruik wordt getolereerd, ze zijn niet stom.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 14:47 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. Ik denk dat ze het festival eerder bezocht hebben en dachten 'dat gaat makkelijk, zonder controles, dit gaan we ook doen'
Echter werd er dit jaar toevallig een keer wel actie ondernomen. Gegokt en verloren.
Het is wel olie dom, ook zo met prijslijsten en nummer erbij. Dan neem je een gigantisch risico.
Hoe zijn ze eigenlijk op het spoor gekomen?
In Nederland ga je voor zulke handel ook minimaal een jaar de bak in hoor.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 14:22 schreef TLC het volgende:
Als ze aan Nederland uitgeleverd gaan worden dan vinden we ze hier zielig en krijgen ze hooguit een weekje papierprikken.
Nee, laat ze maar eerst een tijdje in Hongarije hun zonden overdenken.
Omg.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 14:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Er wordt altijd gecontroleerd maar nooit enorm streng. Heel klein gebruik wordt getolereerd, ze zijn niet stom.
Echter is deze mate natuurlijk way te ver, dit is gewoon uitdagen en pikken ze daar absoluut niet.
Je geeft trouwens zelf al antwoord hoe ze ze op het spoor zijn gekomen.. Ze deelde fucking flyers uit. Lopen daar bewakers undercover voor dit soort zaakjes. Het was niet enorm veel speurwerk, 1 tentje was wel erg veel bezocht...
15 euro voor een voorgedraaidequote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
En met wat voor reden vroeg ze naar die Nederlanders dan?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 14:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Die moeder had ook op Facebook gevraagd naar Nederlanders die in Hongarije wonen toch? Nu heeft ze d'r profiel verwijderd
Of ze zoekt nu vervangende dealers in die regio.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 15:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
En met wat voor reden vroeg ze naar die Nederlanders dan?
Hopelijk waren ze wel zo slim om daarvoor een prepaid kaartje te kopen en het niet te registrerenquote:
Allemaal van die twee gasten? Dan gaan ze echt wel een flinke straf krijgen denk ik.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 16:49 schreef Perrin het volgende:
Ook nog kluisjes vol drugs:
https://www.telegraaf.nl/(...)jes-sziget-vol-drugs
Het was iig een Nederlands nummer (+31).. Dus denk t bijna niet, al maakt dat dan ook weer niet uit.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 16:45 schreef uncucked het volgende:
[..]
Hopelijk waren ze wel zo slim om daarvoor een prepaid kaartje te kopen en het niet te registreren
Wat ik begrepen heb zijn die Hongaarse gevangenissen ook helemaal geen aangename verpoosplaatsen. Gewoon kuilen in de grond waarin tientallen vervuilde mensen verdwaasd ronddolen en die stinken als de hel. Daar wordt je dan ingegooid om er vervolgens nooit meer uit te komen. Het aantal jaren dat ze daar in leven blijven is naar schatting op twee handen te tellen. Van de ene kant gelukkig maar.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 16:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
21 jaar. Nooit meer hardlopen. Nooit meer buiten zijn. Nooit meer uitgaan. Nooit meer op vakantie. Nooit meer een vriendin.
Het beste wat hen nu nog kan gebeuren, is dat ze zelf het "vriendinnetje" worden van een wat oudere crimineel, zodat ze nog wat bescherming krijgen daarbinnen.
Ja dat is de toekomst na een onbezonnen moment. Hoe oerstom kun je zijn?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 16:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
21 jaar. Nooit meer hardlopen. Nooit meer buiten zijn. Nooit meer uitgaan. Nooit meer op vakantie. Nooit meer een vriendin.
Het beste wat hen nu nog kan gebeuren, is dat ze zelf het "vriendinnetje" worden van een wat oudere crimineel, zodat ze nog wat bescherming krijgen daarbinnen.
Tikkeltje overdreven, maar het komt in de buurt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb zijn die Hongaarse gevangenissen ook helemaal geen aangename verpoosplaatsen. Gewoon kuilen in de grond waarin tientallen vervuilde mensen verdwaasd ronddolen en die stinken als de hel. Daar wordt je dan ingegooid om er vervolgens nooit meer uit te komen. Het aantal jaren dat ze daar in leven blijven is naar schatting op twee handen te tellen. Van de ene kant gelukkig maar.
Nooit meer is overdreven. Maar in iedergeval niet voor komende 5 jaar...quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 16:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Een onbezonnen moment?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:01 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ja dat is de toekomst na een onbezonnen moment. Hoe oerstom kun je zijn?
Ja dit is van A tot B gepland over een langere periode.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:06 schreef maily het volgende:
[..]
Een onbezonnen moment?
Dat is als je twee ijsjes bestelt ipv een.
Maar inderdaad oerstom.
Dat is ook genoeg voor een dergelijk vergrijp. Zeker op die leeftijd.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:03 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Nooit meer is overdreven. Maar in iedergeval niet voor komende 5 jaar...
Ze kunnen toch levenslang krijgen? Met de eerste herziening na 40 jaar. Dan zijn ze ondertussen 61.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:03 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ze houden daar van hard gaan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Om een of andere reden is die atletiekbende helemaal vergeven van de drugs. We hadden die ringenman, die altijd meer poeder in zijn neus had dan op zijn handen. Vorige maand die haardloopster met een auto vol drugs. Nu deze sprinter die de belangrijkste dealer van oosteuropa blijkt te zijn. Wat is dat toch met die atletiek?
Die ringenman was een turner, geen atleet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Om een of andere reden is die atletiekbende helemaal vergeven van de drugs. We hadden die ringenman, die altijd meer poeder in zijn neus had dan op zijn handen. Vorige maand die haardloopster met een auto vol drugs. Nu deze sprinter die de belangrijkste dealer van oosteuropa blijkt te zijn. Wat is dat toch met die atletiek?
5 jaar die gaan aanvoelen als een eeuwigheidquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:03 schreef Landgeld het volgende:
Zelfs Joran schijnt nog liefdesbrieven te krijgen in de gevangenisquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:19 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Genoeg labiele vrouwen die geilen op een Nederlander in een buitenlandse gevangenis.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ja, zwakzinnig. Als ze niet waren opgepakt, hadden ze daar toch leuke dingen mee kunnen doen, al dat geldquote:
Op naar Hongarijequote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, zwakzinnig. Als ze niet waren opgepakt, hadden ze daar toch leuke dingen mee kunnen doen, al dat geld
Ik geloof dat het risico tijd te moeten doorbrengen in een Hongaarse cel me iets te groot is.quote:
Wat gebeurt er op een festival met flyers die het publiek in de handen gedrukt krijgt?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, zwakzinnig. Als ze niet waren opgepakt, hadden ze daar toch leuke dingen mee kunnen doen, al dat geld
En een volle auto ....quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:53 schreef Sigaartje het volgende:
Ook nog een overvolle drugskluis gelicht...![]()
Gaat een moeilijk verhaal worden. Ik denk dat als mij 16 jaar Hongaarse cel zou staan te wachten dat ik dan gelijk 1 kilo xtc naar binnen zou slikken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 18:28 schreef maily het volgende:
[..]
En een volle auto ....
Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze er zelf van te zeggen hebben ....
En dat was reuze zielig voor ze geweest als ze voor eigen gebruik, eventuele nieuwe vrienden en om de kosten van het festival eruit te halen hadden meegenomen. Maar nu toch echt niet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 18:32 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Gaat een moeilijk verhaal worden. Ik denk dat als mij 16 jaar Hongaarse cel zou staan te wachten dat ik dan gelijk 1 kilo xtc naar binnen zou slikken.
Die jongens zijn hun leven kwijt.
Op zich hebben ze nog aardig wat voorbereidingen getroffen, dus ze hebben er lang over nagedacht. Gruwelijk slecht plan, dat wel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 18:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En dat was reuze zielig voor ze geweest als ze voor eigen gebruik, eventuele nieuwe vrienden en om de kosten van het festival eruit te halen hadden meegenomen. Maar nu toch echt niet.![]()
Wat een ongekende sukkels.Ben je gezegend met het talent en de discipline om topsporter te zijn, vergooi je het op zo'n belachelijke manier.
![]()
Geenstijl heeft wel naam en toenaam erop gepleurd.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 19:47 schreef Toefjes het volgende:
Weet iemand waarom de 2 atleten geanonimiseerd worden, terwijl een andere semi-bekende Nederlandse die in België betrapt werd met drugs op Tomorrowland met naam en toenaam genoemd wordt in alle media?
Misschien gelden in België andere regels m.b.t. privacy van verdachten?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 19:47 schreef Toefjes het volgende:
Weet iemand waarom de 2 atleten geanonimiseerd worden, terwijl een andere semi-bekende Nederlandse die in België betrapt werd met drugs op Tomorrowland met naam en toenaam genoemd wordt in alle media?
Geen idee, je zou zeggen dat Hongarije daar dan minder in faciliteert. Het verbaast me wel. Misschien heeft de zwaarte van het misdrijf er ook wel mee te maken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien gelden in België andere regels m.b.t. privacy van verdachten?
Op het beeldmateriaal wat de Hongaarse politie naar buiten brengt is ook alles geblurd, dus blijkbaar zijn ze er daar niet zo makkelijk mee als in Amerika en GB.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geen idee, je zou zeggen dat Hongarije daar dan minder in faciliteert. Het verbaast me wel. Misschien heeft de zwaarte van het misdrijf er ook wel mee te maken.
Kun je altijd lezen, de premium-artikelen, als je een incognitovenster opent in Chrome.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:24 schreef maily het volgende:
Helaas achter betaalmuur:
Topatleet en vriend dealden vorig jaar ook al op Sziget
Verrek, nooit gewetenquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
..of iedere andere browser!
Van een zorgeloze jeugd naar jeugdzorg ..... o wacht, hij is al 21 ....quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:39 schreef uncucked het volgende:
Samengevat:
• Niemand in Stadskanaal zag het aankomen want het ware zulke keurige jongens.
• Met de handel van vorig jaar hebben ze de inkoop voor de drugs van dit jaar gefinancierd.
• Volgens een jeugdvriend werkten ze op eigen houtje en niet voor een drugsbaas ofzo.
• Dat busje hebben ze speciaal voor de drugshandel op Sziget aangeschaft
• Vader van Roelf B. wil niks zeggen behalve dat het goed gaat met zijn zoon (dat staat er echt).
• Buren hebben het over een zeer welgesteld gezin en een zorgeloze jeugd
Vorige keer was het blijkbaar kleinschaliger. Nu was het iets te opportunistisch opgezet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:42 schreef uncucked het volgende:
Wel bijzonder dat ze er vorige keer mee weggekomen waren dus. Was het toen niet opgevallen?
Ze hebben deze keer wel erg goed hun best gedaan om op te vallenquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:42 schreef uncucked het volgende:
Wel bijzonder dat ze er vorige keer mee weggekomen waren dus. Was het toen niet opgevallen?
Blijkbaar ben ik een enorme outlaw geweest in Hongarije, who knew.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 21:05 schreef BeriBeri het volgende:
voor een jointje roken in het openbaar krijg je al 2 jaar cel
Zal ik voor jou dan een lapdance doen? Is dat wel binnen mijn jurisdictie?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 21:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Beetje buiten je jurisdictie.
Heerlijk om dit te lezen. Misdaad loont niet sukkels.... Vroeg of laat loop je tegen de lamp.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb zijn die Hongaarse gevangenissen ook helemaal geen aangename verpoosplaatsen. Gewoon kuilen in de grond waarin tientallen vervuilde mensen verdwaasd ronddolen en die stinken als de hel. Daar wordt je dan ingegooid om er vervolgens nooit meer uit te komen. Het aantal jaren dat ze daar in leven blijven is naar schatting op twee handen te tellen. Van de ene kant gelukkig maar.
Nou vooruit, ik ben de beroerdste niet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 21:34 schreef LapdGirl het volgende:
[..]
Zal ik voor jou dan een lapdance doen? Is dat wel binnen mijn jurisdictie?
Die krijgen echt wel meer, ze worden gewoon als voorbeeld gebruikt wat je te wachten staat als je als buitenlander iets met drugs te maken hebt. Ik gok op levenslang en de rottigste gevangenis die ze kunnen vinden. Kan die Orban toch mooi scoren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 21:40 schreef LazyDave het volgende:
Opgepakte Nederlanders Sziget moeten 'duimen dat ze niet langer dan 16 jaar krijgen'
https://www.nporadio1.nl/(...)-dan-16-jaar-krijgen
Dat kunnen ze wel vergeten met drugssmokkel ter waarde van tonnenquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 21:40 schreef LazyDave het volgende:
Opgepakte Nederlanders Sziget moeten 'duimen dat ze niet langer dan 16 jaar krijgen'
https://www.nporadio1.nl/(...)-dan-16-jaar-krijgen
Kan ook jaar duren ja.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 21:48 schreef Cupasoep het volgende:
Wordt het ook een rechtzaak van een jaar ofzo voor de uitspraak zoals in dit schijtland? Of krijgen ze het al snel te horen?
De advocaat uit het interview denkt niet dat het levenslang zal worden. Blijft afwachten. 20 jaar zou kunnen. Best vreselijk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 21:46 schreef vipergts het volgende:
[..]
Die krijgen echt wel meer, ze worden gewoon als voorbeeld gebruikt wat je te wachten staat als je als buitenlander iets met drugs te maken hebt. Ik gok op levenslang en de rottigste gevangenis die ze kunnen vinden. Kan die Orban toch mooi scoren.
Wellicht een keer ruilen tegen een andere crimineel na een jaar of 5.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 21:52 schreef LazyDave het volgende:
[..]
De advocaat uit het interview denkt niet dat het levenslang zal worden. Blijft afwachten. 20 jaar zou kunnen. Best vreselijk.
Ze mogen ms kiezen (met heel veel mazzel) 10 jaar in een lokaal stronthol uitgewoond worden of maar 5 jaar en rest zonder aftrek in NL uitzitten.....met de eis om overal breeduit te vertellen hoe erg het is geweest.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 21:52 schreef LazyDave het volgende:
[..]
De advocaat uit het interview denkt niet dat het levenslang zal worden. Blijft afwachten. 20 jaar zou kunnen. Best vreselijk.
Het zal dat laatste wel zijn voor haar veranderd haar leven ongewild in een hel. Die 2 hebben zelf die keuze gemaakt. Als je zoveel drugs smokkelt kun je dat moeilijk jeugdige onbezonnenheid meer noemen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 15:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Weetikveel, had vast vragen of de gevangenissen daar een Playstation hadden. Of dat ze even langs t bureau konden wat d'r appjes werden niet meer gelezen. Arm mens.
Kleine hoeveelheden waarschijnlijk. Dat beviel zo goed dat ze nu groots wilden gaan. Als je ergens mee wegkomt, wil je altijd meer....quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:42 schreef uncucked het volgende:
Vader ook maar even door de scan halen, lijkt me. Die zal wellicht ook niet helemaal zuiver op de graat zijn.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:39 schreef uncucked het volgende:
• Vader van Roelf B. wil niks zeggen behalve dat het goed gaat met zijn zoon (dat staat er echt).
• Buren hebben het over een zeer welgesteld gezin en een zorgeloze jeugd
Welgesteld gezin, echt geboren handelaars.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 22:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Vader ook maar even door de scan halen, lijkt me. Die zal wellicht ook niet helemaal zuiver op de graat zijn.
Liep daar nou Braddie? (00:42)quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 21:59 schreef maily het volgende:
Sziget-dealers hadden dit niet nodig
Video met plaatsgenoten.
En zijn oma niet te vergeten! En de buurman.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 22:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Vader ook maar even door de scan halen, lijkt me. Die zal wellicht ook niet helemaal zuiver op de graat zijn.
Nah, die hadden al het geld geinvesteerd in een nog grotere operatie volgend jaar. En dan waren ze dan gepakt. Das het probleem met geld. Niemand zegt ooit 'en nu heb ik wel genoeg, laten we stoppen'.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Stond op feesboek ja.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 23:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik begreep dat de moeder kort na de arrestatie contact heeft gezocht met bekenden in Hongarije. Mogelijk was dat om hun auto met daarin nog 17 kg drugs in veiligheid te laten brengen. Die auto was op dat moment immers nog niet door de Hongaarse politie gevonden! Dat plannetje is echter mislukt.
Eerder in dit topic geplaatstquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 22:03 schreef Cupasoep het volgende:
Waar vind ik video van de doorzoeking van die auto of de arrestatie?
quote:’Topatleet en vriend dealden vorig jaar ook al op Sziget’
Topsprinter Roelf B. (21) en plaatsgenoot Gert-Jan N. (22), die in Hongarije op het Sziget-festival voor drugshandel werden opgepakt, zouden dit daar een jaar geleden ook al hebben gedaan. Dat beweert een jeugdvriend van de twee twintigers.
Hun arrestatie is de ’talk of the town’ in Stadskanaal, een gemeente in het zuidoosten van Groningen. Hier groeiden beide mannen op en kent haast iedereen ze van naam en faam. Dat ze überhaupt ergens van verdacht worden, komt voor vele bewoners als een grote verrassing. Niemand zag dit aankomen, vertelt een man die met vrouw en dochters bij een plaatselijke snackbar eet. „Als je zó getalenteerd bent, verwacht je dat al helemaal niet. Wat dom. Tenminste, als ze dat inderdaad gedaan hebben.”
Volgens een jongeman, die met hen samen opgroeide, vernam hij uit de vriendengroep van het tweetal dat B. en N. ook vorig jaar dealden op het Hongaarse festival. Hiermee zouden ze de verdovende middelen voor deze editie gefinancierd hebben. „Ze hebben wel een bijbaan enzovoorts, maar anders echt niet zoveel geld om zo’n grote drugspartij te kunnen opbouwen.” Destijds waren er ook anderen bij aanwezig, maar minder dan deze keer.
De jeugdvriend beweert dat de Stadskanalers hun drugsvoorraad in Nederland inkochten en vermoedelijk geheel op hun eigen houtje handelden. „Zelf waren ze eerder naar het schiereiland gegaan waar het festival plaatsvindt. Daarna kwam pas de rest van de groep.” Die zijn geschokt door de gebeurtenissen, zegt een ingewijde. Over de in beslag genomen auto: „Het lijkt erop dat ze die speciaal hebben aangeschaft voor hun handeltje.”
Volgens de vader van topsporter Roelf B. gaat het goed met zijn zoon. Verder wil hij geen vragen beantwoorden. Buren spreken over een welgesteld gezin en een zorgeloze jeugd. „Dat jong vergooit zo z’n hele carrière. Hoe heb je het dan?”
Gert-Jan N. voetbalt in het selectieteam van voetbalvereniging SPW, Roelf B. is lid van de plaatselijke atletiekvereniging Jahn II. „Het zijn eigenlijk twee doodnormale jongens”, vat een jonge inwoner samen, „die een bijbaantje hebben, houden van uitgaan en een drankje.”
https://www.telegraaf.nl/(...)aar-ook-al-op-sziget
Bij wie koop jij in dan G? Goede prijzen!quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
Tonnen verzin je zelf.
Inkoop van dit was echt niet meer dan 20k.
En wat te denken van al die heerlijke drugs die de mensen nu geen feestvreugde zullen brengen!quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:33 schreef Stray_cat het volgende:
Zonde hoor, 2 jonge gasten volledig naar de tering
Gewoon weer ouderwets naar de kloten zuipen.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En wat te denken van al die heerlijke drugs die de mensen nu geen feestvreugde zullen brengen!
In theorie misschien.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 17:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ze kunnen toch levenslang krijgen? Met de eerste herziening na 40 jaar. Dan zijn ze ondertussen 61.
Waarschijnlijk kost die auto alleen al dat. Wat betreft de drugs: 451 flesjes met verdovende middelen, 128 gram marihuana en bijna 2.700 xtc-pillen hadden ze in hun tent. En nog eens 17 kilo aan drugs in hun bedrijfswagen.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
Tonnen verzin je zelf.
Inkoop van dit was echt niet meer dan 20k.
Een bestelauto was het.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 02:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kost die auto alleen al dat. Wat betreft de drugs: 451 flesjes met verdovende middelen, 128 gram marihuana en bijna 2.700 xtc-pillen hadden ze in hun tent. En nog eens 17 kilo aan drugs in hun bedrijfswagen.
Kleine hoeveelheden? We hebben het hier over een totale straatwaarde van 3 ton wat die twee daar hadden in hun tent, auto, en kluisje. Dat is om te beginnen sowieso de grootste drugsvangst ooit op dat feest, maar buiten dat hele verhaal om...iedereen schijnt te vergeten dat Hongarije onder Orban een heel ander Hongarije is. Dit is sowieso een stok om iedereen die kritiek op zijn beleid heeft mee te slaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
In theorie misschien.
Zal niet snel gebeuren voor deze kleine hoeveelheden.
Wat verwacht je zelf? 300.000 is qua drugs groot maar geen mega miljoenen vangst.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 04:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kleine hoeveelheden? We hebben het hier over een totale straatwaarde van 3 ton wat die twee daar hadden in hun tent, auto, en kluisje. Dat is om te beginnen sowieso de grootste drugsvangst ooit op dat feest, maar buiten dat hele verhaal om...iedereen schijnt te vergeten dat Hongarije onder Orban een heel ander Hongarije is. Dit is sowieso een stok om iedereen die kritiek op zijn beleid heeft mee te slaan.
Zoveel alleen in hun tentje?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 02:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kost die auto alleen al dat. Wat betreft de drugs: 451 flesjes met verdovende middelen, 128 gram marihuana en bijna 2.700 xtc-pillen hadden ze in hun tent. En nog eens 17 kilo aan drugs in hun bedrijfswagen.
Sziget hé. Je waant je zowat in Nederland daar. Zal wel meegespeeld hebben in hun veiligheidsgevoel.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 05:16 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Die gasten waanden zich vrij...
Voor smokkel kunnen ze tussen de 20 jaar en levenslang krijgen.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
In theorie misschien.
Zal niet snel gebeuren voor deze kleine hoeveelheden.
Die vader dealt ookquote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De appel valt niet ver van de boom. Vader zal ze daar wel wegkrijgen door hier en daar wat penningen in te steken.
Ah, dat kon ik niet opmaken uit de nieuwsartikelen hoor.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Geen idee. Maar het gaat om het gedrag en de manier van denken.
Wat voor gedrag en manier van denken heeft die vader dan? Jij kent hem?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Geen idee. Maar het gaat om het gedrag en de manier van denken.
Casinogedrag. Je wint de eerste keer, maar het valt tegen omdat je relat8ief weinig hebt ingelegd .En dan komen de dollartekens, en ga je inzetten boven je draagkracht.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:42 schreef uncucked het volgende:
Ongeveer 300K dus, althans dat was het prijskaartje dat de Hongaarse politie erop heeft geplakt. Maar opvallen zou het niet gedaan hebben, het is gewoon contant geld, er komt geen bank aan te pas verder.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 12:09 schreef maily het volgende:
Stel dat ze niet gepakt waren .... hadden ze hoeveelduizend euro zwart geld .... dat gaat opvallen ......
Nee ik snap dat er geen bank aan te pas komt. Maar je moet er iets mee he .... daar kun je wel de rest van je leven boodschappen voor doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ongeveer 300K dus, althans dat was het prijskaartje dat de Hongaarse politie erop heeft geplakt. Maar opvallen zou het niet gedaan hebben, het is gewoon contant geld, er komt geen bank aan te pas verder.
Vraag ik me ook af. Te bizar voor woorden.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:03 schreef Hathor het volgende:
Overigens is die hele handelswijze van die gasten tegen het arrogante aan, alsof ze zich onaantastbaar waanden of zo....flyers uitdelen, met daarop een complete lijst van wat je verkoopt, inclusief telefoonnummer. Arrogantie of gewoon onnozele naiviteit?
Te meer als je weet dat je zelfs op Nederlandse festivals al jaren maar zo een strafblad kunt krijgen voor het bij je dragen van een gebruikshoeveelheid drugs.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:03 schreef Hathor het volgende:
Overigens is die hele handelswijze van die gasten tegen het arrogante aan, alsof ze zich onaantastbaar waanden of zo....flyers uitdelen, met daarop een complete lijst van wat je verkoopt, inclusief telefoonnummer. Arrogantie of gewoon onnozele naiviteit?
Gelukkig heeft hij straks nog iets van 30 jaar om aan zijn cel te wennenquote:Drugsatleet Roelf B. heeft moeite met omstandigheden Hongaarse cel
https://www.ad.nl/binnenl(...)gaarse-cel~a78c4d04/
Waarvan waren die in hemelsnaam al onder invloed dat je daarmee wegkwam?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 09:07 schreef RamboDirk het volgende:
Ik heb een keer Engelse drop als XTC verkocht aan Italianen45 euro zuipgeld
En ik heb het vermoeden dat de cellen in dit huis van bewaring netter en beter zijn dan die van de gevangenis.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig heeft hij straks nog iets van 30 jaar om aan zijn cel te wennen
Lijkt mij ook. In voorarrest kom je al voor kleine vergrijpen, maar in de gevangenis waar zij straks hun straf uit moeten zitten zullen alleen de zwaarste criminelen komen. En dat wordt geen pretje voor een 21 jarig gastje met het lichaam van een hardloper.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik heb het vermoeden dat de cellen in dit huis van bewaring netter en beter zijn dan die van de gevangenis.
Dat laatste waarschijnlijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:03 schreef Hathor het volgende:
Dan ben je al snel de vaste vriendin van zo'n getatoeëerde bink.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. In voorarrest kom je al voor kleine vergrijpen, maar in de gevangenis waar zij straks hun straf uit moeten zitten zullen alleen de zwaarste criminelen komen. En dat wordt geen pretje voor een 21 jarig gastje met het lichaam van een hardloper.
Die Roelf B. is van mbo-niveau, dus...quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:03 schreef Hathor het volgende:
Die 300k was alleen wat ze op de camping hadden liggen. In hun auto die in het centrum van Boedapest stond lag nog eens 17 kilo aan drugs.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ongeveer 300K dus, althans dat was het prijskaartje dat de Hongaarse politie erop heeft geplakt. Maar opvallen zou het niet gedaan hebben, het is gewoon contant geld, er komt geen bank aan te pas verder.
Mogelijk meer betrokkenen... wellicht zit er een dealtje in dan. Namen in ruil voor uitlevering, oid.quote:
Nou...dat denk ik niet. De drugs hebben ze in Nederland gekocht. Daar kunnen de Hongaarse autoriteiten niets mee. En ze hebben zo goed als alles zelf gedaan. Hoogstens hebben ze hulp gehad bij de invoer naar Hongarije, maar dat is een veel kleinere vis dan de eigenaars en verkopers van de drugs.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 23:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mogelijk meer betrokkenen... wellicht zit er een dealtje in dan. Namen in ruil voor uitlevering, oid.
Omdat het in het filmpje expliciet wordt aangegeven dat de autoriteiten daar vermoedens hebben...quote:Op woensdag 14 augustus 2019 23:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou...dat denk ik niet. De drugs hebben ze in Nederland gekocht. Daar kunnen de Hongaarse autoriteiten niets mee. En ze hebben zo goed als alles zelf gedaan. Hoogstens hebben ze hulp gehad bij de invoer naar Hongarije, maar dat is een veel kleinere vis dan de eigenaars en verkopers van de drugs.
ruim ¤300.000 was camping+later gevonden auto. Later werd er ook nog over kluisjes op terrein gesproken dat er daar drugs gevonden waren.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die 300k was alleen wat ze op de camping hadden liggen. In hun auto die in het centrum van Boedapest stond lag nog eens 17 kilo aan drugs.
Er is al een hoop bekend.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 23:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat het in het filmpje expliciet wordt aangegeven dat de autoriteiten daar vermoedens hebben...
Maarja, de tijd zal het leren. Zou fijn zijn voor die gasten als ze hun straf in Nederland uit kunnen zitten. Zal wel een jaartje of 10 worden.
Ah, de teller staat op 325 duizend Euro dus.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 23:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ruim ¤300.000 was camping+later gevonden auto. Later werd er ook nog over kluisjes op terrein gesproken dat er daar drugs gevonden waren.
Edit: https://www.nu.nl/buitenl(...)iget.html?redirect=1
Nope. Obv wat?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 00:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het verweer in deze strafzaak kan het beste worden gebaseerd op gedeeltelijke ontoerekeningsvatbaarheid.
Het moet hier wel gaan om zwakbegaafden. Een gezond mens bij zijn volle verstand doet zoiets niet.quote:
quote:Op donderdag 15 augustus 2019 00:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het verweer in deze strafzaak kan het beste worden gebaseerd op gedeeltelijke ontoerekeningsvatbaarheid.
is dat echt zo? 50-90% gebruikt toch op zo'n festival, is die pakkans wel klein dan?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Te meer als je weet dat je zelfs op Nederlandse festivals al jaren maar zo een strafblad kunt krijgen voor het bij je dragen van een gebruikshoeveelheid drugs.
Hij is nu nog wat eenzaam, maar het zal over een tijdje vast beter gaan als hij een wat oudere vriend krijgt die zich over hem ontfermt.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 00:39 schreef Landgeld het volgende:
'De Nederlandse atleet, die werd gepakt met grote hoeveelheden drugs op het megafestival Sziget, heeft moeite met de omstandigheden waarin hij verblijft.
Het valt de 21-jarige B. zwaar, zegt zijn advocaat. De Hongaarse gevangenis is spartaans, en B. is nog nooit in aanraking geweest met justitie. Laat staan dat hij dagen achter de tralies heeft doorgebracht. „Aangezien Roelf in het verleden noch veroordeeld, noch aangeklaagd, noch beschuldigd is van enige misdaad, zijn deze huidige omstandigheden '
Volgens Plasman viel het in de desbetreffende gevangenis nog wel meequote:Op donderdag 15 augustus 2019 01:05 schreef fespo het volgende:
iemand meer info over het gezin? "welgesteld gezin" betekend dat vermogend?
hoe zien de gevangenissen er in Hongarije uit, vergelijkbaar met Zuid Europese of nog slechter?
zelfs dat is niet echt grappigquote:Op donderdag 15 augustus 2019 01:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Hij mag uiteindelijk zijn tijd vast in Nederland naar Nederlandse maatstaven uitzitten, over vijf jaar is hij dan wel weer vrij.
Dat hangt ervan af. Als hij veroordeeld wordt tot 16 jaar of meer, dan zal er sowieso geen uitlevering plaatsvinden. Dan blijft hij dus gewoon in Hongarije.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 01:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Hij mag uiteindelijk zijn tijd vast in Nederland naar Nederlandse maatstaven uitzitten, over vijf jaar is hij dan wel weer vrij.
Voor 1 "pil"? Dat ben je echt een oplichter. Die gasten op het Hongaarse festival leken 15 per pil te vragen, dat is al veel. Voor 45 euro had je minimaal 9 (5 euro per stuk) pillen (engelse dropjes) moeten leveren!quote:Op woensdag 14 augustus 2019 09:07 schreef RamboDirk het volgende:
Ik heb een keer Engelse drop als XTC verkocht aan Italianen45 euro zuipgeld
Veel slechter, maar er zit veel verschil tussen de ene en de andere gevangenis. Naar verluidt zit Roelf B. momenteel in een cel die voldoet aan de Europese normen.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 01:05 schreef fespo het volgende:
iemand meer info over het gezin? "welgesteld gezin" betekend dat vermogend?
hoe zien de gevangenissen er in Hongarije uit, vergelijkbaar met Zuid Europese of nog slechter?
quote:Op donderdag 15 augustus 2019 01:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Hij is nu nog wat eenzaam, maar het zal over een tijdje vast beter gaan als hij een wat oudere vriend krijgt die zich over hem ontfermt.
Nee, straffen mogen niet aangepast worden bij uitlevering, tenzij de straf hoger is dan een maxmimumstraf voor het vergrijp in Nederland.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 01:15 schreef WammesWaggel het volgende:
In Nederland is de maximale straf voor drugshandel toch geen twintig jaar?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 06:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, straffen mogen niet aangepast worden bij uitlevering, tenzij de straf hoger is dan een maxmimumstraf voor het vergrijp in Nederland.
8 jaar, en 12 als ze ook voor smokkel worden veroordeeld.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 12:20 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In Nederland is de maximale straf voor drugshandel toch geen twintig jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |