abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:55:56 #101
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_188419360
Hier moet meer achter zitten.. Als zijnde connecties hebt om 17 kilo te kunnen kopen dan heb je ook de connecties dit snel te verkopen en niet per ook of per joint voor een tent.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:58:07 #102
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_188419390
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:55 schreef RobjeGeus het volgende:
Hier moet meer achter zitten.. Als zijnde connecties hebt om 17 kilo te kunnen kopen dan heb je ook de connecties dit snel te verkopen en niet per ook of per joint voor een tent.
Het kunnen natuurlijk zeer goed loopjongens geweest zijn die hun nek uitstaken voor een deel van de winst en de drugs bij een zware crimineel (die nu geheel buiten schot blijft) opgehaald hebben. Dat zou de grote hoeveelheden icm het amateurisme wel verklaren.

Nu ze nog meer drugs in hun auto hebben gevonden is smokkel zo goed als bewezen, die boys gaan een lange celstraf tegemoet vermoed ik.
pi_188419472
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:55 schreef RobjeGeus het volgende:
Ind. Dit moet je toch gewoon in t Hongaarse circuit droppen en lekkere anderen voor je laten dealen?

Maar goed dat businessplan kunnen ze nu eens wat beter overdenken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188419654
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:46 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ergens vind ik het wel sneu. Zo jong en dus ondoordacht en dan zo’n stempel krijgen.
Wat sneu? Die gasten zijn 21 en 22 en slim genoeg om aan 17 kilo drugs te komen en veilig naar Hongarije te brengen. Dan ben je ook slim genoeg om de gevolgen ervan in te kunnen zien.

Lekker opsluiten die bengels.
pi_188419704
Het zijn criminelen die gestraft moeten worden, maar toch heb ik hier een wrang gevoel over. Het zal je zoon maar zijn.

Wat bij mij wringt, is de ongelijke behandeling. Hier in Nederland is de handel in en het gebruik van die drugs algemeen voorkomend. Het is een bloeiende (illegale) bedrijfstak. Mensen die worden opgepakt, krijgen een flutstrafje. Daarnaast is de pakkans gering.

Voor deze jonge mannen echter is het leven voorbij. Terwijl ze hetzelfde deden als de drugshandelaren in Nederland. Het enige verschil is dat zij het in Hongarije deden, een bevriende EU-partner.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:21:16 #106
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_188419714
Welke hersenkronkel dacht dat dit een goed idee was voor een snelle grijpstuiver....
pi_188419743
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het zijn criminelen die gestraft moeten worden, maar toch heb ik hier een wrang gevoel over. Het zal je zoon maar zijn.

Wat bij mij wringt, is de ongelijke behandeling. Hier in Nederland is de handel in en het gebruik van die drugs algemeen voorkomend. Het is een bloeiende (illegale) bedrijfstak. Mensen die worden opgepakt, krijgen een flutstrafje. Daarnaast is de pakkans gering.

Voor deze jonge mannen echter is het leven voorbij. Terwijl ze hetzelfde deden als de drugshandelaren in Nederland. Het enige verschil is dat zij het in Hongarije deden, een bevriende EU-partner.
Dan hadden ze het op een festival in een ander land moeten doen. Die gasten waren zich heus wel bewust van de eventuele gevolgen. Dat risico hebben ze genomen en verloren.
pi_188419804
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Sorry hoor maar al ging het nou om 3 jointjes had ik je nog kunnen volgen. Maar dit zijn 2 volwassen mannen die heus wel wisten hoe in Hongarije de wettelijk vork in de steel zit. Ze wisten ook wel dat het strenger is dan in NL dus die vergelijking vind ik ook al beetje flauw (fyi voor deze aantallen krijg je in Nederland heus geen flutstrafje).

Als je zo gaat relativeren zijn alle criminelen zielig. Zo werkt de wereld niet hoor.
pi_188419869
Zouden er echt nog jongeren zijn die nog nooit hebben gezien in welke horror situatie je komt als je in het buitenland drugs gaat smokkelen?

Zijn toch talloze documentaires en verhalen over.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188419971
trots op onze jongens, die onze nederlandse waarden in het buitenland hooghouden.
pi_188419973
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Zouden er echt nog jongeren zijn die nog nooit hebben gezien in welke horror situatie je komt als je in het buitenland drugs gaat smokkelen?

Zijn toch talloze documentaires en verhalen over.
Ze komen uit Stadskanaal he, kan zijn dat de technologie daar nog wat decennia achter ligt.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:47:02 #112
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_188420017
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:58 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Het kunnen natuurlijk zeer goed loopjongens geweest zijn die hun nek uitstaken voor een deel van de winst en de drugs bij een zware crimineel (die nu geheel buiten schot blijft) opgehaald hebben. Dat zou de grote hoeveelheden icm het amateurisme wel verklaren.

Nu ze nog meer drugs in hun auto hebben gevonden is smokkel zo goed als bewezen, die boys gaan een lange celstraf tegemoet vermoed ik.
En als ze ooit vrijkomen heeft die drugsbaas nog een appeltje met ze te schillen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_188420040
quote:

De enige mensen voor wie ik dit oprecht sneu vind zijn de ouders en eventuele andere mensen die veel om hun gaven. Die moeten nu aardig in paniek zijn -O-

Nou ja, ongelijke behandeling oneerlijk vinden? Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar. Genoeg landen waar je de doodstraf krijgt voor drugshandel. Het maakt mij weinig uit of iemand drugs koopt of verkoopt, van mij mag die hele zooi legaal worden incl veel btw. Mensen kopen het toch wel. Maar het is zo dom om te denken dat de hele wereld Nederland is. Nou hoef je voor mij voor domheid ook niet de rest van je leven in een vieze cel door te brengen, maar dat is helaas het risico wat ze liepen voor wat snelle centen (en echt, geld is niet wat een mens gelukkig maakt).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:57:09 #114
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_188420125
quote:

Iedere boerenlul weet dat je in het buitenland zeer zwaar de lul kan zijn (sommige landen geven je zelfs de doodstraf voor een kleine hoeveelheid).
Dat risico hebben ze bewust genomen. Gegokt en verloren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:57:42 #115
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188420132
Dat is best dom.
Kan er eerlijk gezegd niet wakker van liggen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188420289

De prijslijst. Kun je aardige winst mee maken. 15 euro per pil wow, 25 euro voor 1 gram wiet wow.
pi_188420316
Met 3 ton aan drugswaarde waren ze in Nederland al behoorlijk rijk. Hadden ze dat zelf betaald of kregen ze dat mee van hun drugsleveranciers om in Hongarije te verkopen?
ADHD-C
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:18:48 #118
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_188420415
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

En als ze ooit vrijkomen heeft die drugsbaas nog een appeltje met ze te schillen.
Ik denk niet dat dit loopjongens voor een drugsbaas waren, maar gewoon 2 jonge gasten die dachten in een week tijd (dat festival duurt een week) wel even binnen te lopen op een festival waarop doorgaans blijkbaar een oogje dichtgeknepen werd mbt drugs).

17 Kilo is veel, maar het gaat om XTC en wiet, en daar is de inkoopsprijs vele, vele malen lager dan bij bijvoorbeeld coke.
En als je dan grotere hoeveelheden wil is het vaak nog goedkoper.

Vrijwel elke straatdealer in Nederland werkt wel voor iemand anders en als je laat weten serieus geïnteresseerd te zijn in grotere hoeveelheden, dan wordt je zo in contact gebracht met de wat hogere jongens in de rangorde. Zo moeilijk is dat echt niet in Nederland.
Als je maar geld hebt en betaalt.

En gezien de namen (Roelf en Gert-Jan zijn toch bepaald geen namen die je in tokkie milieus aantreft) en de sport (atletiek is doorgaans ook niet een sport die in de lagere sociale klasses veel beoefend wordt), kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de heren uit een redelijk goed milieu afkomstig zijn, dus dat geld voor de aankoop zal ook niet heel lastig geweest zijn).
A murky, forgotten land.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:21:17 #119
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188420441
Boontje en loontje.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:22:51 #120
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_188420459
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 11:12 schreef LazyDave het volgende:
Met 3 ton aan drugswaarde waren ze in Nederland al behoorlijk rijk. Hadden ze dat zelf betaald of kregen ze dat mee van hun drugsleveranciers om in Hongarije te verkopen?
Volgens mij is die 3 ton de straatwaarde in Hongarije.

Geen idee wat de inkoopwaarde in NL daarvan is, maar in het buitenland gaat de verkoopprijs een aantal malen over de kop, vandaar ook de grote winst, en de reden waarom sommigen dan de gok durven te nemen.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:31:18 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188420564
quote:

Nogmaals, als je dealt met deze hoeveelheden ga je ook in Nederland een flink aantal jaar de cel in. Daar krijg je echt geen ‘flutstraf’ voor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_188420583
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 11:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Vrijwel elke straatdealer in Nederland werkt wel voor iemand anders en als je laat weten serieus geïnteresseerd te zijn in grotere hoeveelheden, dan wordt je zo in contact gebracht met de wat hogere jongens in de rangorde. Zo moeilijk is dat echt niet in Nederland.
Als je maar geld hebt en betaalt.
Het lastige deel zit hem in het niet geript worden. Als twee pikkies van begin 20 als Gert-Jan en Roelf met enkele tienduizenden euro’s op zak een deal willen maken met een onbekende zijn ze dat in veel gevallen gewoon kwijt.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:32:41 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188420595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 11:12 schreef LazyDave het volgende:
Meestal gaat zoiets ‘op de pof’ inderdaad. Dat is nog eens een bijkomend probleem na eventuele vrijlating.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:36:54 #124
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_188420669
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 11:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]

De prijslijst. Kun je aardige winst mee maken. 15 euro per pil wow, 25 euro voor 1 gram wiet wow.
Tja, in dat soort landen is het een sellers market. Daarom kijken ze nu ook tegen levenslang aan.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:40:59 #125
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_188420725
Volgens de Telegraaf zijn er in totaal 7000 xtc pillen en 15kg wiet aangetroffen in totaal.

Er zullen hier vast wel lieden zitten die weten wat dat bij elkaar aan inkoop gekost heeft in Nederland.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')