Het kunnen natuurlijk zeer goed loopjongens geweest zijn die hun nek uitstaken voor een deel van de winst en de drugs bij een zware crimineel (die nu geheel buiten schot blijft) opgehaald hebben. Dat zou de grote hoeveelheden icm het amateurisme wel verklaren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:55 schreef RobjeGeus het volgende:
Hier moet meer achter zitten.. Als zijnde connecties hebt om 17 kilo te kunnen kopen dan heb je ook de connecties dit snel te verkopen en niet per ook of per joint voor een tent.
Ind. Dit moet je toch gewoon in t Hongaarse circuit droppen en lekkere anderen voor je laten dealen?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:55 schreef RobjeGeus het volgende:
Hier moet meer achter zitten.. Als zijnde connecties hebt om 17 kilo te kunnen kopen dan heb je ook de connecties dit snel te verkopen en niet per ook of per joint voor een tent.
Wat sneu? Die gasten zijn 21 en 22 en slim genoeg om aan 17 kilo drugs te komen en veilig naar Hongarije te brengen. Dan ben je ook slim genoeg om de gevolgen ervan in te kunnen zien.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:46 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ergens vind ik het wel sneu. Zo jong en dus ondoordacht en dan zo’n stempel krijgen.
Dan hadden ze het op een festival in een ander land moeten doen. Die gasten waren zich heus wel bewust van de eventuele gevolgen. Dat risico hebben ze genomen en verloren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het zijn criminelen die gestraft moeten worden, maar toch heb ik hier een wrang gevoel over. Het zal je zoon maar zijn.
Wat bij mij wringt, is de ongelijke behandeling. Hier in Nederland is de handel in en het gebruik van die drugs algemeen voorkomend. Het is een bloeiende (illegale) bedrijfstak. Mensen die worden opgepakt, krijgen een flutstrafje. Daarnaast is de pakkans gering.
Voor deze jonge mannen echter is het leven voorbij. Terwijl ze hetzelfde deden als de drugshandelaren in Nederland. Het enige verschil is dat zij het in Hongarije deden, een bevriende EU-partner.
Sorry hoor maar al ging het nou om 3 jointjes had ik je nog kunnen volgen. Maar dit zijn 2 volwassen mannen die heus wel wisten hoe in Hongarije de wettelijk vork in de steel zit. Ze wisten ook wel dat het strenger is dan in NL dus die vergelijking vind ik ook al beetje flauw (fyi voor deze aantallen krijg je in Nederland heus geen flutstrafje).quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het zijn criminelen die gestraft moeten worden, maar toch heb ik hier een wrang gevoel over. Het zal je zoon maar zijn.
Wat bij mij wringt, is de ongelijke behandeling. Hier in Nederland is de handel in en het gebruik van die drugs algemeen voorkomend. Het is een bloeiende (illegale) bedrijfstak. Mensen die worden opgepakt, krijgen een flutstrafje. Daarnaast is de pakkans gering.
Voor deze jonge mannen echter is het leven voorbij. Terwijl ze hetzelfde deden als de drugshandelaren in Nederland. Het enige verschil is dat zij het in Hongarije deden, een bevriende EU-partner.
Ze komen uit Stadskanaal he, kan zijn dat de technologie daar nog wat decennia achter ligt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Zouden er echt nog jongeren zijn die nog nooit hebben gezien in welke horror situatie je komt als je in het buitenland drugs gaat smokkelen?
Zijn toch talloze documentaires en verhalen over.
En als ze ooit vrijkomen heeft die drugsbaas nog een appeltje met ze te schillen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:58 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het kunnen natuurlijk zeer goed loopjongens geweest zijn die hun nek uitstaken voor een deel van de winst en de drugs bij een zware crimineel (die nu geheel buiten schot blijft) opgehaald hebben. Dat zou de grote hoeveelheden icm het amateurisme wel verklaren.
Nu ze nog meer drugs in hun auto hebben gevonden is smokkel zo goed als bewezen, die boys gaan een lange celstraf tegemoet vermoed ik.
De enige mensen voor wie ik dit oprecht sneu vind zijn de ouders en eventuele andere mensen die veel om hun gaven. Die moeten nu aardig in paniek zijnquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Iedere boerenlul weet dat je in het buitenland zeer zwaar de lul kan zijn (sommige landen geven je zelfs de doodstraf voor een kleine hoeveelheid).quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik denk niet dat dit loopjongens voor een drugsbaas waren, maar gewoon 2 jonge gasten die dachten in een week tijd (dat festival duurt een week) wel even binnen te lopen op een festival waarop doorgaans blijkbaar een oogje dichtgeknepen werd mbt drugs).quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
En als ze ooit vrijkomen heeft die drugsbaas nog een appeltje met ze te schillen.
Volgens mij is die 3 ton de straatwaarde in Hongarije.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:12 schreef LazyDave het volgende:
Met 3 ton aan drugswaarde waren ze in Nederland al behoorlijk rijk. Hadden ze dat zelf betaald of kregen ze dat mee van hun drugsleveranciers om in Hongarije te verkopen?
Nogmaals, als je dealt met deze hoeveelheden ga je ook in Nederland een flink aantal jaar de cel in. Daar krijg je echt geen ‘flutstraf’ voor.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het lastige deel zit hem in het niet geript worden. Als twee pikkies van begin 20 als Gert-Jan en Roelf met enkele tienduizenden euro’s op zak een deal willen maken met een onbekende zijn ze dat in veel gevallen gewoon kwijt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vrijwel elke straatdealer in Nederland werkt wel voor iemand anders en als je laat weten serieus geïnteresseerd te zijn in grotere hoeveelheden, dan wordt je zo in contact gebracht met de wat hogere jongens in de rangorde. Zo moeilijk is dat echt niet in Nederland.
Als je maar geld hebt en betaalt.
Meestal gaat zoiets ‘op de pof’ inderdaad. Dat is nog eens een bijkomend probleem na eventuele vrijlating.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:12 schreef LazyDave het volgende:
Met 3 ton aan drugswaarde waren ze in Nederland al behoorlijk rijk. Hadden ze dat zelf betaald of kregen ze dat mee van hun drugsleveranciers om in Hongarije te verkopen?
Tja, in dat soort landen is het een sellers market. Daarom kijken ze nu ook tegen levenslang aan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
De prijslijst. Kun je aardige winst mee maken. 15 euro per pil wow, 25 euro voor 1 gram wiet wow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |